(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 تير 1389- شماره 19682

سودان مرز خود را با ليبي بست
8 شهيد و 24 مجروح در انفجارهاي عراق
 تجمع طرفداران حماس مقابل پارلمان فرانسه
تشييع جنازه يك شهيد مبارز در غزه مقاومت فلسطين : انتقام مي گيريم
جريمه هاي پرداخت نشده!
استمداد اشغالگران ناتو از كشورهاي اسلامي براي خروج از باتلاق افغانستان
مترو اسپانيا با اعتصاب كاركنان از كار افتاد
اعضاي يك تيم جاسوسي روسيه در آمريكا به دام افتادند
تظاهرات در سالگرد كودتاي هندوراس سلايا: آمريكا مرا بركنار كرد
معلمان معترض در قاهره شعارهاي ضدمبارك سر دادند
 وزير امورخارجه روسيه: بدون حماس مشكلات خاورميانه حل نمي شود
طرح كاخ سفيدبراي ترويج مواد مخدر در لبنان
مذاكرات پادشاه عربستان با اوباما در كاخ سفيد



سودان مرز خود را با ليبي بست

سودان مرز زميني خود را با ليبي به منظور تأمين امنيت شهروندان بست.
«ابراهيم محمود حامد» وزير كشور سودان با اعلام اين خبر افزود، علت اصلي بستن مرز زميني سودان با ليبي تضمين امنيت و سلامت جان و اموال شهروندان دو كشور سودان و ليبي است.
يك مقام مسئول سوداني كه خواست نامش فاش نشود اظهار داشت اين تصميم در سايه بحران خاموش در روابط سودان و ليبي ناشي از حضور خليل ابراهيم رهبر جنبش عدالت و مساوات سودان در خاك ليبي اتخاذ شده است.
گفتني است اين تصميم خارطوم در حالي اتخاذ شده كه منطقه دارفور شاهد درگيري هاي سختي بين ارتش سودان و نيروهاي جنبش عدالت و مساوات است.
ليبي تاكنون به تصميم سودان واكنش رسمي نشان نداده است.

 



8 شهيد و 24 مجروح در انفجارهاي عراق

چهار انفجار جداگانه در مركز و شمال عراق، به شهادت8 نفر و جراحت 24 تن ديگر انجاميد.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز شهرها و مناطق «بيجي»، «كاظمين» و «حريه»، شاهد انفجار خودروهاي بمب گذاري شده بود كه شهادت8 تن و جراحت 24 نفر ديگر را در پي داشت. به گفته منابع بيمارستاني و پليس عراق، يك ژنرال ارتش عراق و يك عضو شوراي استان بغداد نيز جزو شهداي انفجارهاي ديروز هستند. از ميان انفجارهاي ديروز، شهر بيجي شاهد يك انفجار و يك حمله افراد مسلح به كاميون در حال حركت بود و در يكي از آنها، چهار پليس و يك غيرنظامي كشته شدند و حمله دوم نيز به انفجار كاميون حامل سوخت و مرگ راننده آن انجاميد.

 



در اعتراض به توقف پخش شبكه الاقصي صورت گرفت
تجمع طرفداران حماس مقابل پارلمان فرانسه

ده ها موسسه فرانسوي حامي فلسطين با برپايي تظاهراتي در برابر پارلمان فرانسه نسبت به تصميم مصوبه مجلس اين كشور در توقف پخش شبكه ماهواره اي الاقصي وابسته به حماس اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از شبكه خبري العالم، تظاهر كنندگان با در دست داشتن پلاكاردهايي كه در آن پيروي مقامات فرانسوي از لابي صهيونيستي محكوم شده بود از نمايندگان مجلس فرانسه خواستند تا از تصميم شان در مورد تحريم اين شبكه فلسطيني عقب نشيني كنند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات تصميم جديد مجلس فرانسه را ناشي از فشار طرف هاي خارجي عنوان كردند و آن را مغاير با شعار آزادي بيان در اروپا دانستند.
يك عضو انجمن فرانسوي مقابله با محاصره غزه كه در اين تظاهرات شركت كرده بود گفت، توقف پخش شبكه ماهواره اي الاقصي بار ديگر تباني حكومت فرانسه با رژيم صهيونيستي را نشان داد و فاش كرد كه اين حكومت از جنايات اشغالگران اسرائيلي حمايت مي كند.
يك حقوقدان فرانسوي نيز كه در اين راهپيمايي شركت كرده بود گفت، آزادي مطبوعات و رسانه هاي جمعي طبق قانون اساسي اروپا يك اصل مشترك است كه بايد به آن احترام گذاشته شود و نقض نشود.
تظاهر كنندگان فرانسوي همچنين خواستار لغو محاصره غزه و ارسال كمك هاي بشردوستانه براي ساكنان محروم غزه شدند.

 



تشييع جنازه يك شهيد مبارز در غزه مقاومت فلسطين : انتقام مي گيريم

سرويس خارجي-
هزاران نفر از مردم شهر غزه با حضور در مراسم تشييع پيكر يك مبارز فلسطيني، همبستگي خود را با مقاومت فلسطين اعلام كردند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعار «كل نفس ذائقه الموت» ضمن اعلام آمادگي براي شهات در راه آزادسازي سرزمين غصب شده فلسطين، به نظاميان صهيونيستي هشدار دادند كه خود را براي پاسخي كوبنده آماده كنند.
در اين مراسم كه با حضور سران و فرماندهان گروه هاي جهادي فلسطين از جمله حماس، جهاد اسلامي و كميته هاي مقاومت مردمي فلسطين برگزار شد شركت كنندگان تنها راه مقابله با جنايات اسرائيل را گزينه مقاومت برشمردند.
«سبام ابراهيم بدوان» 29 ساله عضو گردان هاي شهيد ابوعلي مصطفي شاخه نظامي جبهه خلق براي آزادي فلسطين در درگيري با نظاميان صهيونيست در شمال شرق غزه به شهادت رسيد.
نظاميان رژيم اشغالگر قدس طي روزهاي اخير بر شدت حملات و تجاوزات خود عليه مردم غزه و كرانه باختري و ساكنان اراضي اشغالي افزوده اند به نحوي كه در جريان اين درگيري ها ده ها شهروند فلسطيني زخمي شدند.
همچنين رژيم صهيونيستي عصر روز دوشنبه با حمله توپخانه اي به شرق غزه يك شهروند فلسطيني را به شهادت رساند و چهار تن ديگر را زخمي كرد.
يك منبع پزشكي در اين باره گفت، بر اثر حمله توپخانه اي ارتش رژيم صهيونيستي به محله اشجاعيه واقع در شرق شهر غزه يك شهروند 32ساله شهيد و تعدادي ديگر نيز زخمي شدند.
اين در حالي است كه صهيونيست هاي تندرو نيز با حمايت نظاميان ارتش صهيونيستي، حملات خود را نسبت به ساكنان فلسطيني شهر قدس افزايش داده اند و همزمان با تخريب منازل فلسطينيان با آنان درگير مي شوند.
قدس در خطر است
جنبش هاي فتح و حماس نسبت به طرح جديد صهيونيست ها در زمينه گسترش محله هاي يهودي در اطراف مسجد الاقصي و قدس شرقي هشدار دادند.
فتح و حماس نقشه جديد صهيونيست ها براي اتصال شرق قدس شريف به يك طرح قديمي صهيونيستي شامل قدس و شهرك هاي صهيونيستي اطراف آن را محكوم كردند.
در بيانيه جنبش حماس آمده است: ما به اشغالگران صهيونيست نسبت به ادامه اين طرح هشدار داده و آنها را مسئول كامل پيامدهاي اين اقدام تجاوزطلبانه مي دانيم كه منطقه را در مقابل خودكامگي هاي صهيونيست ها در قدس و عليه مقدسات اسلامي و مسيحي به حالت انفجار خواهد رساند.
حماس در بيانيه خود از تشكيلات خودگردان فلسطين نيز خواسته است تا مذاكرات با طرف صهيونيستي را متوقف كرده و موضع ملي جدي در رابطه با توقف شهرك سازي و عمليات يهودي سازي قدس اتخاذ كند.
به گزارش ايسنا جنبش مقاومت اسلامي فلسطين همچنين از اتحاديه عرب، سازمان كنفرانس اسلامي و سازمان ملل نيز خواست تا مسئوليت هاي خود را در اين زمينه بپذيرند و تحركات فوري خود را براي توقف اين تجاوزها آغاز كنند.
از سوي ديگر «صائب عريقات» مسئول پرونده مذاكرات در تشكيلات خودگردان و جبهه فتح نيز نسبت به عواقب خطرناك اين طرح صهيونيست ها در گسترش شهرك هاي يهودي نشين در اطراف مسجد الاقصي هشدار داد.
وي اظهار داشت كه اجراي اين طرح مي تواند نه تنها به پايان دادن به مذاكرات غيرمستقيم، بلكه به تخريب كامل روند صلح منجر شود.
كميسارياي روابط بين المللي فتح نيز در بيانيه اي مطبوعاتي تصريح كرد كه با دقت و نگراني فراوان طرح صهيونيست ها در بازسازي شهر و خطرات و پيامدهاي خطرناك ناشي از آن را بر امنيت و ثبات منطقه بررسي مي كند.
اين بيانيه همزماني اين طرح با ديدار «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل با «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا و همچنين ديدارهاي «محمود عباس» با «جرج ميچل» فرستاده آمريكا در منطقه را نشانگر خودكامگي اسرائيل و به چالش كشيدن جامعه جهاني توسط اين رژيم دانست.
فتح در اين بيانيه خواستار تحرك تأثيرگذار و سريع براي مهار اسرائيل و توقف تجاوزها و سياست هاي اين رژيم در قدس و پايان دادن به اشغال سرزمين هاي فلسطيني اشغال شده شد.
محبوبت حماس
يكي از وزيران كابينه رژيم صهيونيستي تاكيد كرد كه محبوبيت حماس در بين گروه هاي فلسطيني افزايش يافته است.
«دان مريدور» افزود، محبوبيت جنبش حماس در ميان مردم فلسطين، حمايت رسمي تركيه از اين جنبش و ديدار اخير خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس با ديميتري مدودوف رئيس جمهور روسيه نشان مي دهد كه اين جنبش نسبت به ديگر جنبش هاي فلسطيني از محبوبيت بيشتري برخوردار است.

 



جريمه هاي پرداخت نشده!

مي گويند سفارت آمريكا در «لندن» قهرمان پرداخت نكردن «جريمه» است و اقلا چهار ميليون پوند از اين بابت به انگليسي ها بدهي دارد!
دولت انگليس كه اين موضوع را مطرح كرده، به اسامي چند ديپلمات پرجريمه و «فراموشكار» آمريكايي اشاره مي كند و توضيح مي دهد كه كاركنان سفارت آمريكا- كه در محله شيك «ميفر» واقع است- به اين خاطر كه حاضر نيستند عوارض بزرگراه هاي شهري را بپردازند، در مجموع نزديك به 36 هزار برگه جريمه پرداخت نشده دارند!
در واقع، از زماني كه شهر «لندن» تصميم گرفته براي كم كردن از حجم ترافيك سياست پرداخت عوارض را اجرا كند- يعني از سال 2003-، هيچكدام از نمايندگي هاي ديپلماتيك در پايتخت انگليس حاضر نشده اند اين عوارض را بپردازند، به همين دليل هم حالا مبلغ جريمه هاي تل انبار شده شان به 36 ميليون پوند رسيده است!
به غيراز آمريكايي ها، ديپلمات هاي روس هم كم بدهي بالا نياورده و 2/3 ميليون پوند جريمه پرداخت نشده به حساب خودشان ثبت كرده اند. اين درحالي است كه بدهي سفارت ژاپن هم تا به حال به 7/2 ميليون پوند رسيده است! در ارتباط با جرايم رانندگي هم، مي گويند ديپلمات هاي قزاقستان با 1399 فقره جريمه به مبلغ حدود 148 هزار پوند، مقام اول را به دست آورده اند. حالا، وزارت خارجه انگليس نامه اي به همه اين نمايندگي هاي محترم فرستاده و از آنها خواسته اقلا آن قسمت از جريمه هايشان را كه به تخلفات رانندگي مربوط مي شود، «صاف» كنند. اين وزارتخانه در اطلاعيه اي اضافه كرده كه نمايندگي هاي ديپلماتيك خارجي فقط بابت تخلفات سال گذشته شان اقلا 526 هزار پوند به انگليس بدهكارند!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



استمداد اشغالگران ناتو از كشورهاي اسلامي براي خروج از باتلاق افغانستان

دبير كل ناتو براي نجات نيروهاي اين سازمان از گرداب افغانستان، ازكشورهاي اسلامي استمداد كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «آندرس فوگ راسموسن» در گفت وگو با خبرنگاران در مقر ناتو در بروكسل، از كشورهاي اسلامي خواست در افغانستان نيرو مستقر كنند. وي تاكيد كرد: كشورهاي مسلمان مي توانند به دليل اشتراك در پيشينه فرهنگي و ديني، در بازگرداندن ثبات به افغانستان سهيم باشند.وي افزود: كشورهاي مسلمان مي توانند از طريق كمك هاي نظامي در اين مسئله سهيم باشند و اين اقدام، تاكيدي بر اين موضوع خواهد بود كه اين جنگ، جنگ عليه اسلام نيست، بلكه جنگ عليه تروريسم است. راسموسن حتي خواستار واگذاري مسئوليت هاي امنيتي افغانستان به كشورهاي اسلامي شد.
به اعتقاد كارشناسان، اين اظهارات نوعي عقب نشيني اشغالگران از اهداف اوليه و حتي زمينه سازي براي خروج آبرومندانه از افغانستان را تداعي مي كند.
استمداد راسموسن از كشورهاي مسلمان براي حضور در افغانستان، دومين نشانه شكست غرب در اين كشور است. چند روز قبل نيز «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا، ژنرال «استنلي مك كريستال» فرمانده نيروهاي اين كشور و ناتو در افغانستان را از كار بركنار كرد. بسياري از كارشناسان علت اصلي اين بركناري را سردرگمي آمريكا در افغانستان مي دانند.
راسموسن در اظهارات خود، كشورهاي مسلمان را به طور تلويحي تهديد كرد كه در صورت شكست و يا خروج نيروهاي ناتو از افغانستان، تروريست ها براي اين كشور ها تبديل به دردسري بزرگ مي شوند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي نيز گزارش داد، «ديويد كامرون»، نخست وزير انگليس، گفت: ما به دنبال يك افغانستان ايده آل نيستيم، بلكه به دنبال يك افغانستان باثبات هستيم. وي گفت نيروهاي خارجي نبايد براي مدت نامحدودي در افغانستان بمانند. به گفته وي، نيروهاي انگليسي پنج سال ديگر از افغانستان خارج مي شوند. «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا، قبلا وعده داده بود نيروهاي كشورش را تابستان سال ديگر (2011) از افغانستان خارج كند.
درخواست بازنشستگي
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ژنرال مك كريستال به ارتش آمريكا اطلاع داد كه مي خواهد خود را بازنشسته كند. يك سخنگوي ارتش گفت، مك كريستال بايد درخواست خود را مكتوب كند تا به آن ترتيب اثر داده شود. در پي گفت وگوي اين ژنرال 55 ساله آمريكايي با مجله «رولينگ استون» كه از مقامات سياسي كاخ سفيد به شدت انتقاد كرده بود، اوباما وي را به واشنگتن فراخواند و پس از نشستي كوتاه، او را از فرماندهي نيروهاي آمريكايي و ناتو در افغانستان بركنار كرد.

 



مترو اسپانيا با اعتصاب كاركنان از كار افتاد

سرويس خارجي-
به دنبال اعتصاب كاركنان شركت متروي اسپانيا در اعتراض به كاهش دستمزدهاي خود، نيمي از قطارهاي شهري مادريد به راه نيفتادند.
كاركنان معترض اعلام كرده اند اعتصاب خود را طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه (امروز و فردا) نيز پي خواهند گرفت و در صورتي كه دولت به خواسته هايشان توجه نكند، از روز پنجشنبه يك اعتصاب دائمي آغاز خواهد شد.
دولت اسپانيا در راستاي برنامه رياضت اقتصادي كه به تصويب پارلمان اين كشور نيز رسيده، از ابتداي ماه جاري ميلادي حقوق كارمندان و كارگران خود را به طور متوسط پنج درصد كاهش داده است.
خبرگزاري جمهوري اسلامي گزارش داد، اعتصاب كاركنان متروي مادريد در نخستين روز خود (روز گذشته) باعث ايجاد اخلال در سفر روزانه دو ميليون مسافر شد. از ديگر سو دولت مادريد تهديد كرده است كه در صورت تداوم اعتصاب شركت مترو را جريمه خواهد كرد.
مشكل شركت مترو در آنجاست كه به دليل اوضاع اسفبار اقتصادي مردم، طرح افزايش قيمت بليت براي جبران كاهش حقوق كارمندان خود، يك تهديد امنيتي براي دولت اسپانياست.
چند روز قبل، روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در مقاله اي تحليلي با عنوان «كاهش ضريب امنيت در اسپانيا؛ مانند ديگر جاهاي اروپا» به تشريح اوضاع اقتصادي مردم اين كشور پرداخت. اين روزنامه نوشت: «اين اصلاحات (رياضت اقتصادي) شايد به يك انفجار سياسي منجر شود. برنامه رياضت اقتصادي در حالي در اسپانيا به اجرا در مي آيد كه مردم اين كشور با فقر و بيكاري مواجه هستند. اسپانيا با 20درصد بيكاري در كل و 40درصد بيكاري جوانان خود بيشترين درصد بيكاري را در ميان كشورهاي اروپايي دارد. در برخي موارد، يك خانواده تنها با تكيه بر حقوق بازنشستگي پدربزرگ فاميل روزگار مي گذرانند.»
نيويورك تايمز كه ضمن يادداشت خود زندگي فلاكت بار يك زوج را تشريح مي كرد، مطلب خود را با نقل قولي از مادر اين خانواده به پايان برد: «بچه هاي ما چه آينده اي خواهند داشت؟»
اوضاع در ديگر كشورهاي اروپايي نيز بهتر از اسپانيا نيست، اعتصاب ها و اعتراض هاي خياباني همچنان ادامه دارند و دولت ها اميدوارند بتوانند اعتراضات مردمي را تا پايان برنامه رياضت اقتصادي مديريت كرده و ضمن تحمل آنها، از تبديل شدنشان به بحران سياسي جلوگيري كنند.
آخرين اخبار رسيده از اروپا حاكي است يك اعتصاب سراسري از سوي اتحاديه هاي حمل و نقل اين كشور از روز گذشته آغاز شده و مشخص نيست تا كي ادامه خواهد يافت.

 



اعضاي يك تيم جاسوسي روسيه در آمريكا به دام افتادند

سرويس خارجي -
دولت واشنگتن از شناسايي يك تيم جاسوسي روسيه در آمريكا و بازداشت 10 نفر از اعضاي اين تيم خبر داد.
در حالي كه مدت زيادي از سفر پرحاشيه «ديميتري مدودف» رئيس جمهور روسيه به آمريكا و انعقاد قراردادهاي همكاري با اين كشور در زمينه هاي گوناگون نمي گذشت، اواخر روز دوشنبه هفته جاري وزارت دادگستري آمريكا اعلام كرد، ماموران پليس فدرال (FBI) بيش از يك دهه در تعقيب يك گروه جاسوسي ويژه روسيه بودند كه سرانجام موفق شدند «اكثر» اعضاي آن را بازداشت كنند.
از ادبيات بيانيه وزارت دادگستري آمريكا اينگونه برمي آيد كه اين تيم جاسوسي هنوز متلاشي نشده و براساس گزارش هاي رسيده فقط 10 نفر از اعضاي آن به دام اف.بي.آي افتاده اند. هم اكنون اف.بي.اي اسامي 11 مظنون را در دست دارد كه موفق به دستگيري يكي از آنها نشده است.
پنج تن از اين مظنونين كه در چهار ايالت شمالي آمريكا دستگير شده اند، در دادگاه نيويورك حاضر شدند و تصميم قاضي «جيمز كات» بر اين شد كه آنها تا زمان برگزاري جلسه استماع اوليه در پنجم مردادماه، در زندان بمانند. ديگر مظنونين نيز قرار است در دادگاه هايي كه در ويرجينيا و ماساچوست برگزار مي شود، محاكمه شوند.
مسئله اي كه بر اهميت اين بازداشت ها افزوده آنكه براساس اعلاميه وزارت دادگستري آمريكا، برخي از بازداشت شدگان از اعضاي دفتر نمايندگي روسيه در سازمان ملل متحد هستند. طبق اين گزارش، يكي از اين افراد «دبير دوم نمايندگي روسيه» و ديگري «دبير سوم اين دفتر» است.

 



تظاهرات در سالگرد كودتاي هندوراس سلايا: آمريكا مرا بركنار كرد

در سالگرد كودتاي نظامي هندوراس، رئيس جمهور بركنار شده اين كشور دست داشتن واشنگتن در اين كودتا را فاش كرد و همزمان مردم در سالگرد كودتا به خيابان ها ريختند.
به گزارش خبرگزاري رسمي چين، «مانوئل سلايا»، رئيس جمهور مخلوع هندوراس در نخستين سالگرد كودتاي نظامي كه به تبعيد وي منجر شد نقش مستقيم واشنگتن در وقوع اين كودتا را افشا كرد.
به گفته سلايا، كودتاي 28 ژوئن 2009 توسط فرمانده پايگاه نظامي آمريكا در «پالمرولا»، واقع در مركز هندوراس طرح ريزي و توسط ارتش و مخالفان دولت اجرا شد. وزارت خارجه آمريكا بلافاصله پس از اين افشاگري طبق روال معمول دست داشتن واشنگتن در اين كودتا را تكذيب كرد.
پيش از اين بسياري از كارشناسان بين المللي با برشمردن دلايل بسيار دست داشتن آمريكا در اين كودتا را اعلام كرده بودند.
در عين حال خبر مي رسد، هزاران نفر از مردم اين كشور آمريكاي مركزي نيز همزمان با نخستين سالگرد كودتاي نظامي آمريكا در كشورشان تظاهرات كردند.
خبرگزاري فرانسه در اين باره نوشت، بركناري «سلايا» موجب وخامت اوضاع اين كشور در سطح بين المللي شده است. بسياري از كشورهاي منطقه از جمله برزيل، دولت روي كار آمده پس از كودتا در هندوراس را به رسميت نشناخته اند. در حال حاضر پورفيريو لوبو» با حمايت آمريكا و اتحاديه اروپا جانشين «سلايا» شده است. سلايا در حال حاضر در كاستاريكا زندگي مي كند.

 



معلمان معترض در قاهره شعارهاي ضدمبارك سر دادند

معلمان و فرهنگيان مصري در اعتراض به كشته شدن شماري از همكاران خود به دست نيروهاي امنيتي، تظاهرات ضددولتي برپا كردند.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، روز گذشته در پي كشته شدن شش تن از معلمان مصري، صدها معلم هنگام عزيمت به محل كار خود تظاهرات ضددولتي برپا كردند. شركت كنندگان در اين تظاهرات با متهم كردن وزيران بهداشت و آموزش و پرورش به دست داشتن در اين جنايت خواستار بركنار فوري آنها شدند.
معلمان پس از تجمع مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در قاهره علاوه بر سر دادن شعارهاي ضددولتي، خواستار بهبود اوضاع كاري معلمان و فرهنگيان نيز شدند. دريافت مطالبات معوقه و تصويب ضوابطي در راستاي بهبود كار وضعيت معلمان، از ديگر خواسته هاي معلمان مصري بود كه ديروز خطاب به مسئولان دولتي ارائه شد.

 



در ديدار با همتاي خود در تل آويو
وزير امورخارجه روسيه: بدون حماس مشكلات خاورميانه حل نمي شود

سرويس خارجي -
وزير خارجه روسيه تأكيد كرد، مشكلات خاورميانه بدون مذاكره و تعامل با جنبش حماس حل نخواهد شد.
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه در ديدار با همتاي اسرائيلي خود آويگدور ليبرمن با ابراز مطلب فوق افزود، اوضاع منطقه بحراني است و بايد هر چه سريع تر گام هاي عملي براي حل و فصل مشكلات خاورميانه برداشته شود.
وي تأكيد كرد، مقامات تل آويو بايد شرايط گفت وگو با سران حماس را فراهم بياورند زيرا تا زماني كه اين جنبش در معادلات خاورميانه ناديده گرفته شود مشكلات همچنان به قدرت خود باقي خواهد ماند و صلحي برقرار نخواهد شد. گفتني است وزير خارجه روسيه كه روز گذشته به سرزمين هاي اشغالي وارد شده است قرار است با مقامات جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) نيز ديدار و درباره تحقق صلح در خاورميانه گفت وگو كنند.

 



از سوي حزب الله فاش شد
طرح كاخ سفيدبراي ترويج مواد مخدر در لبنان

سرويس خارجي-
حزب الله لبنان از برنامه ريزي آمريكا براي ترويج مواد مخدر در ميان جوانان لبنان پرده برداشت.
«نواف موسوي» عضو برجسته فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان اظهار داشت، آمريكا به صورت برنامه ريزي شده به ترويج و گسترش مواد مخدر در لبنان و به ويژه ميان جوانان طرفدار حزب الله اقدام كرده است.
وي افزود: دولت آمريكا همچنان به مبارزه خود عليه حزب الله به نمايندگي از اسرائيل ادامه مي دهد زيرا تنها به دنبال تحقق مصلحت اسرائيل است.
موسوي تاكيد كرد: سران كاخ سفيد براي تحريف و بدنام كردن چهره حزب الله پول هاي گزافي هزينه كرده اند كه تاكنون بي نتيجه بوده است.
شيخ نبيل قاووق مسئول ديگر حزب الله در جنوب لبنان نيز اظهار داشت، صرف پول هاي هنگفت براي تخريب وجهه مقاومت نه تنها اقتدار حزب الله را كاهش نداده بلكه روز به روز افزوده مي شود.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب الله نيز در واكنش به ابراز تمايل آمريكا براي مذاكره با حزب الله گفت، حزب الله به هيچ عنوان با آمريكا مذاكره نمي كند.
وي افزود، با دولتي كه حامي اسرائيل است و از تجاوزات و اشغالگري هاي اين رژيم جنايتكار حمايت مي كند چگونه مي توان مذاكره كرد.

 



مذاكرات پادشاه عربستان با اوباما در كاخ سفيد

شاه عربستان با رئيس جمهور آمريكا در واشنگتن ديدار و در ارتباط با مسايل خاورميانه و في مابين با يكديگر گفت وگو كردند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، «عبدالله بن عبدالعزيز» كه در اجلاس گروه 20 در كانادا شركت كرده بود ديروز به واشنگتن رفت و با «باراك اوباما»، در كاخ سفيد ديدار كرد. طرفين در اين ديدار مسايل حساسي چون پرونده هسته اي ايران، روند سياسي جاري عراق، مذاكرات سازش جنبش فتح و رژيم اسرائيل و اوضاع لبنان و افغانستان را به بحث گذاشتند.
عربستان به عنوان بزرگترين صادركننده نفت جهان و يك دولت تاثيرگذار در خاورميانه، رويه محافظه كارانه اي را در قبال منافع آمريكا و اسرائيل در منطقه در پيش گرفته است و البته واشنگتن نيز هميشه حافظ حاكميت خانواده آل سعود بر كل عربستان بوده و هست.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14