(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 تير 1389- شماره 19682

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد: هرگونه اقدام قدرت هاي زورگو عليه كشورهاي منطقه با پاسخ ايران مواجه مي شود
اخراج از دانشگاه و محروميت از كنكور در انتظار دانشجويان فعال در شركت هاي هرمي
فرمانده كل سپاه: دشمن ماهيت اصلي انقلاب اسلامي را نشانه گرفته است
پيشنهاد كشورهاي عضو اكو براي تشكيل پليس منطقه اي
استاندار تهران: اجراي طرح عفاف و حجاب از ادارات شروع شده است
رجب صفرف: اسرائيل به تنهايي حتي يك روز هم مقابل ايران دوام نمي آورد
ويليام برنز: تركيه با راي منفي به قطعنامه 1929 ما را نااميد كرد
دانشجويان ، كروبي را از دانشگاه شريف اخراج كردند



احمدي نژاد: هرگونه اقدام قدرت هاي زورگو عليه كشورهاي منطقه با پاسخ ايران مواجه مي شود

رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: اگر قدرت هاي زورگو اقدامي عليه هريك از كشورهاي منطقه انجام دهند، ايران با آنها مقابله كرده و در كنار برادران خود خواهد ايستاد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در ديدار شيخ خالد بن احمد بن محمد آل خليفه وزير خارجه بحرين تلاش دشمنان ايران و بحرين را براي ايجاد كدورت بين دو كشور بي حاصل دانست.
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: روابط ايران و بحرين همواره برادرانه بوده است و ما از احساس برادري دولت و ملت بحرين اطمينان داشته و مطمئن هستيم هيچ گاه برادران ما در اين كشور اجازه نخواهند داد عليه ايران اقدامي صورت گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه نگاه ايران به توسعه و تعميق روابط با بحرين همواره برادرانه بوده است، از گسترش همكاري هاي دوجانبه ابراز خشنودي و ابراز اميدواري كرد: توسعه همكاري ها در بخش نفت و گاز بيش از پيش گسترش يابد.
رئيس جمهوري با اشاره به قرن ها زندگي مسالمت آميز و برادرانه كشورهاي منطقه، تلاش برخي قدرت ها را براي ايجاد كدورت و دشمني بي حاصل ارزيابي كرد و گفت: كساني مي خواهند كل منطقه ما را ببلعند و ملت فلسطين را قطعه قطعه كنند و از كشورهاي منطقه هم صدايي بلند نشود.
احمدي نژاد آينده را از آن ملت هاي منطقه دانست و افزود: به رغم تبليغات سوء دشمنان، قدرت هاي زورگو و فاسد در حال از بين رفتن هستند. ما پيش از اين هم اعلام كرديم اگر اين قدرت هاي زورگو اقدامي عليه هريك از كشورهاي منطقه انجام دهند، ايران با آنها مقابله و در كنار برادران خود خواهد ايستاد. اگر چه آنها جرأت اين كار را ندارند.
وي با اشاره به برگزاري كميسيون عالي مشترك ايران و بحرين اظهار اميدواري كرد: با پيگيري مقام هاي دو كشور، طرح هاي ميان ايران و بحرين به سرعت به نتيجه برسد.
شيخ خالد بن احمد بن محمد آل خليفه، وزير خارجه بحرين نيز در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام گرم پادشاه بحرين به رئيس جمهوري اسلامي ايران، برگزاري كميسيون عالي مشترك ايران و بحرين را در شرايط فعلي پيام روشني از خواست دو كشور براي توسعه همكاري ها دانست و گفت : بحرين خواهان روابط دوستانه با جمهوري اسلامي ايران است.
شيخ خالد بن احمد بن محمد آل خليفه به مخالفت بحرين با حضور نيروهاي بيگانه در منطقه اشاره و تصريح كرد: بحرين با افزايش تعداد نيروهاي بيگانه در منطقه مخالف است و آن را تهديدي عليه همگان مي داند.
وزير خارجه بحرين با تكذيب انتشار اخباري مبني بر ورود نيروهاي اسرائيلي به كشور بحرين، خاطرنشان كرد: اين اخبار صحت ندارد و بحرين هيچگاه اجازه حضور نيروهاي اسرائيلي را به خاك اين كشور نخواهد داد.
كنفرانس مطبوعاتي مشترك متكي با وزير خارجه بحرين
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با اشاره به قطعنامه اخير شوراي امنيت عليه ايران به اعضاي شوراي امنيت توصيه كرد منطق را در تصميماتشان حاكم كنند.
منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با همتاي بحريني خود در پاسخ به پرسش خبرنگاري در مورد جلسه شوراي امنيت و ارايه گزارش به 15 عضو شوراي امنيت در مورد نحوه اجرايي كردن تحريم ها عليه ايران و ارزيابي كشورمان از اقدامات شوراي امنيت گفت: شوراي امنيت امروز در كاخي شيشه اي در منظر همه جهانيان است. اين شورا 65 سال پيش در خرابه هاي جنگ هاي جهاني در ساختار سازمان ملل شكل گرفت و مهم ترين ماموريتش ايجاد صلح و امنيت بين المللي در مناطق مختلف جهان بود. شوراي امنيت گزارش بدهد كه در حل كدام بحران جهان نقش آفرين بوده است؟ شوراي امنيت تصميمات منطقي و عادلانه اي كه در تاريخ كاري خود ثبت كرده است را به جهانيان گزارش دهد.
وي افزود: جايگاه شوراي امنيت بسيار مهم است. به اعضاي شوراي امنيت توصيه مي كنيم به ويژه پنج عضو دائمي آن كه منطق را در تصميمات اين شورا حاكم كنند. ما به شوراي امنيت توصيه مي كنيم كه حقوق ملت ها را محترم بشمارند و توصيه مي كنيم كه از رفتارهاي متناقض و تصميم سازي هاي متضاد پرهيز كنند.
متكي خاطرنشان كرد: شوراي امنيت تصميماتش را پيش از اعلام، ميان خودشان مرور كنند و ببينند كه آيا مي توانند از تصميمشان در مقابل افكار عمومي و جهانيان دفاع كنند؟ چرا اعضاي شوراي امنيت در قطعنامه اخير دنبال مفري بودند كه از مقابل دوربين رسانه ها بگريزند و سخني نگويند؟ وقتي پرسيده شد چرا قطعنامه صادر كرديد، گفتند اين كار را كرديم تا مذاكره را آغاز كنيم. بايد گفت شما برخي از اعضاي شوراي امنيت را از پاي ميز مذاكره، به شوراي امنيت كشانديد. اعلاميه تهران به تازگي توسط سه كشور امضا شده بود و شما به سوي قطعنامه رفتيد.
وي اضافه كرد: آنها در پاسخ به اين پرسش كه چرا اين قدر عجله داشتيد؟ گفتند زيرا سالگرد اغتشاشات ايران بود. آيا اين موضع گيري ها قابل دفاع است؟
متكي تاكيد كرد: ما صميمانه ترين همكاري را با آژانس بين المللي انرژي اتمي داشته ايم. شما پرونده اي به ما نشان دهيد كه بيش از ايران با آژانس همكاري داشته باشد. گزارشي نشان دهيد كه بگويد ايران انحراف داشته است. به كدامين جرم، مجازات قائل شديد؟ صرف نظر از اين كه مجازات شما حركتي سياسي شكست خورده در چند سال گذشته است.
وي گفت: اميدواريم كه به سوي رويكردهاي منطقي برگرديم. شرايط يك گفتمان منطقي را نيز بپذيريد.
وزير امور خارجه ي كشورمان در ادامه در پاسخ به پرسش ديگري درباره تجمع گروهي از مخالفين ايران در فرانسه گفت: تجمع چند روز پيش گروه تروريستي منافقين در اروپا در سالگرد انفجار هفتم تير كه سالروز جنايت مرتكب شده از سوي آنها بود كه منجر به شهادت رئيس قوه قضاييه و 72 نفر از مقامات ايران شد گوياي واقعيت روشن است و آن اين كه آنها هر سال در چنين ايامي تجمعاتي برگزار مي كنند تا تكرار كنند اين جنايت را ما انجام داده ايم.
وي افزود: حضور چهره هايي مانند آقاي بولتون در چنين تجمعاتي ما را از توضيح بي نياز مي كند. حادثه اي است كه بدون شرح است.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان ضمن انتقاد از دنباله روي سياست هاي اتحاديه اروپا از سياست هاي آمريكا در دوره بوش، به اقدامات آمريكا در لبنان و افغانستان اشاره كرد و گفت: آيا اين براي اتحاديه اروپاي مدعي دموكراسي و مخالف تروريسم زيبنده است؟ پس مشخص مي شود اروپايي ها تروريسم را تقسيم بندي كرده اند؛ تروريسم خوب و بد. اگر كسي در جهت منافع آنها تلاش كند و اقدام تروريستي نيز انجام دهد به آن خوش آمد مي گويند.
وي گفت: آنها بايد بدانند تروريسم خوب و بد ندارد و مرز جغرافيايي نمي شناسد. آنها كه امروز از تروريسم حمايت مي كنند، اين موضوع گريبانگير خودشان نيز خواهد شد.
جليلي: مقابله با خطر
رژيم صهيونيستي محور همكاري هاي منطقه اي است
دبير شوراي عالي امنيت ملي مقابله با خطر رژيم صهيونيستي را از محورهاي عمده همكاري هاي منطقه اي دانست.
شيخ محمد آل خليفه وزير امور خارجه بحرين با سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و دو طرف بر لزوم مقابله با تهديدهاي مشترك تاكيد كردند.
در اين ديدار جليلي مقابله با خطر رژيم صهيونيستي را از محورهاي عمده همكاري هاي منطقه اي خواند و بر افزايش همكاري هاي دفاعي امنيتي منطقه تاكيد كرد.
جليلي با اشاره به نقش تهديدها و منافع مشترك، توسعه و تعميق همكاري كشورهاي خليج فارس را بهترين راه تامين امنيت منطقه و مقابله با تهديدها دانست و امنيت خليج فارس را يك امنيت به هم پيوسته خواند. در اين ديدار وزير امور خارجه بحرين نيز با اشاره به مناسبات دوستانه و عميق دو كشور خواستار توسعه همكاري هاي دو جانبه در زمينه سياسي اقتصادي و امنيتي شد.
وي همچنين رژيم صهيونيستي را تهديدي براي همه كشورهاي منطقه خواند.

 



اخراج از دانشگاه و محروميت از كنكور در انتظار دانشجويان فعال در شركت هاي هرمي

دانشجوياني كه با فعاليت در شركت هاي هرمي فضاي دانشگاه را ناامن كنند از دانشگاه اخراج مي شوند و تا سه سال حق شركت در كنكور را ندارند.
دكترسيدمهدي طيبي، دبيرشوراي مركزي انضباطي دانشجويان وزارت بهداشت با اشاره به جزييات برخورد با دانشجويان فعال در شركت هاي هرمي گفت: شيوه نامه انضباطي دانشجويان كه براي دانشگاههاي كشور اجرا مي شود آخرين بار در سال 84 مورد ويرايش قرار گرفته بود و در آن زمان چندان بحث شركتهاي هرمي و مشكلات ناشي از آن در جامعه مطرح نبود اما پس از بازنگري شيوه نامه در سال 88 موضوع شركتهاي هرمي به عنوان يك بند مهم به آن اضافه شد. وي خاطر نشان كرد: در اين شيوه نامه آمده است كه فعاليت در شركتهاي هرمي و امثال آن تخلف است و متخلف در صورت وجود شاكي خصوصي بايد جبران خسارت كند به اين معني كه ميزان پولي كه از ساير افراد دريافت كرده است را بايد پرداخت كند.
طيبي تفرشي اضافه كرد: در صورتي كه دانشجوي متخلف يك مرتبه به شوراي انضباطي بيايد و حكمي براي وي صادر شود با تنبيهات بندهاي 7 تا 12 از جمله محروميت از تسهيلات رفاهي دانشگاه و يا ايجاد تغيير در آنها از قبيل وام، خوابگاه و غيره، دريافت خسارت از دانشجو، منع موقت از تحصيل به مدت يك نيمسال، منع موقت از تحصيل به مدت دو نيمسال بدون و يا با احتساب سنوات مواجه مي شود.
وي اظهار داشت: در صورت تكرار تخلف قانونگذار براي دانشجوي متخلف بسيار سخت گرفته است كه بر اساس بند 20 تنبيهات، دانشجو از دانشگاه اخراج مي شود و تا سه سال نمي تواند در كنكور نيز شركت كند. در واقع عدم مجوز شركت در كنكور نيز براي فرد متخلف اعمال مي شود.
دبير شوراي مركزي انضباطي دانشجويان وزارت بهداشت درخصوص ميزان وجود آسيب عضويت و يا فعاليت در شركتهاي هرمي در دانشگاههاي علوم پزشكي به مهر گفت: با توجه به اينكه در دو سال اخير تمامي احكام صادره در دانشگاهها با يك رونوشت به اطلاع شوراي مركزي مي رسند ما در دو سال اخير با هيچ نمونه اي از فعاليت دانشجويان علوم پزشكي در حيطه شركتهاي هرمي برخورد نكرده ايم.

 



فرمانده كل سپاه: دشمن ماهيت اصلي انقلاب اسلامي را نشانه گرفته است

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: دشمن در جنگ نرم نشان داد ماهيت اصلي انقلاب اسلامي در ابعاد سياسي و فرهنگي را نشانه گرفته است.
به گزارش روابط عمومي سپاه پاسداران، محمد علي جعفري در همايش بزرگ فرماندهان و مسئولين نيروي زميني سپاه ، حفظ نظام جمهوري اسلامي را تنها در پرتو محتواي غني آن كه ايستادگي و پايداري در مقابل دشمن و دفاع از احكام اسلامي همراه با عدالت محوري است، عملي دانست .
وي اظهار داشت: هرچه ارزش هاي اسلامي و الهي وجود دارد همه در محتواي انقلاب اسلامي نهفته است.
سرلشكر جعفري افزود: پايبندي بر اصول جمهوري اسلامي و محتواي غني آن امروز براي برخي از كساني كه زماني انقلابي بودند و خود را در كنار امام مي دانستند دشوار شده است و هرچه انقلاب اسلامي جلوتر مي رود انقلابي ماندن و همراهي كردن انقلاب، سخت تر مي شود.
فرمانده كل سپاه با تشريح مراحل انقلاب اسلامي پس از پيروزي انقلاب و استقرار نظام اسلامي دشوارترين و پرريزش ترين مرحله انقلاب را تطبيق اسلامي كردن ديدگاه ها و تفكرات دولتمردان بر اصول اسلام ناب محمدي(ص) برشمرد و اذعان داشت: عمده مشكل ها، چالش ها و ريزش هايي كه انجام مي شود در مرحله اسلامي شدن دولت است؛ چون عده اي نمي توانند خود را با روند روبه پيشرفت انقلاب اسلامي و تحقق عدالت اسلامي هماهنگ كنند به همين خاطر دچار ريزش مي شوند.
وي تصريح كرد: براي تشكيل جامعه اسلامي نبايد اصول مسلم و قطعي اسلام و فرمايشات امام راحل(ره)، به دليل ملاحظات سياسي زيرپا گذاشته شود.
سردار جعفري گسترش و جهاني شدن انقلاب اسلامي را يكي از آرزوهاي امام (ره) دانست و اظهار داشت: مسير حركت كنوني انقلاب اسلامي نسبت به دوران سازندگي و اصلاحات روبه رشد و پيشرفت است.
فرمانده كل سپاه تشخيص نيازهاي انقلاب و شناخت تهديدات را در هر برهه از زمان مهم ارزيابي كرد و افزود: انقلاب اسلامي با اين سرعت كه به پيش مي رود در هر برهه از زمان با تهديدات خاصي مواجه مي شود و شناخت تغيير تهديدات عليه نظام در اين گذر زماني، بسيار مهم و ضروري است.
سرلشكر جعفري وظيفه سپاه را حراست از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن معرفي و تاكيد كرد: وظيفه سپاه، پاسداري از انقلاب اسلامي است و پاسداران به ويژه فرماندهان و مسئولين سپاه بايد براي شناخت اين تهديدات، از بصيرت و قدرت تجزيه و تحليل بالا و همچنين درك انقلابي عميق برخوردار باشند.
فرمانده كل سپاه «تعهد» و «تخصص» را دو ركن اساسي براي پاسداري از انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي برشمرد و يادآور شد: اعضاي هر مجموعه از سپاه بايد داراي تخصص لازم براي بهره گيري از فن آوري هاي روز باشند ولي اين تخصص به تنهايي كافي نبوده و معنويت، عشق و داشتن روحيه انقلابي محور قدرت سپاه براي پيشبرد مأموريت ها در راستاي انقلاب اسلامي است.
عضو شوراي عالي امنيت ملي كشور تلاش هاي انجام شده در طرح تحول و تعالي سپاه را برپايه افزايش كيفيت و آمادگي سپاه براي پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي دانست و اضافه كرد: هدف سپاه آمادگي و افزايش توان بيشتر و تخصصي كردن ماموريت ها براي مقابله با همه تهديدات اعم از سخت، نيمه سخت و نرم دشمن است تا سپاه بتواند در همه ابعاد از انقلاب اسلامي دفاع كند.
سرلشكر جعفري حضور بسيج در بدنه سپاه را سبب معنويت افزايي و ارتقاي روحيه انقلابي پاسداران دانست و تاكيد كرد: بسيج دو بخش نظامي و غيرنظامي دارد كه فعاليت نظامي برعهده نيروي زميني سپاه با محورقراردادن گردانهاي امام حسين (ع) و در بخش غيرنظامي و مقابله با تهديدات نرم بسيج مستضعفين وظيفه آموزش و سازماندهي بسيجيان غير نظامي را برعهده دارد.
فرمانده كل سپاه در پايان گفت: مجموعه سپاه به ويژه نيروي زميني و بسيج مستضعفين، براي تخصصي كردن ماموريت سازمان خود، روزآمدسازي لوازم و تجهيزات، آموزش و امكانات خاص همراه با يادگيري تاكتيك ها و تكنيك هاي تخصصي را بايد همواره مد نظر قرار دهند.

 



سردار احمدي مقدم اعلام كرد
 پيشنهاد كشورهاي عضو اكو براي تشكيل پليس منطقه اي

سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي در اجلاس رؤساي اينترپل كشورهاي عضو اكو گفت: تشكيل اكوپل به عنوان سازمان همكاري پليس ها در منطقه اكو، مي تواند شالوده همكاري هاي نزديك در مقابل جرايم بين المللي را فراهم كند.
وي ادامه داد: ابعاد ناامني و تهديدات امروز در جهان مانند تروريست، موادمخدر، مهاجرت غيرقانوني، تهديدات فضاهاي سايبري، پولشويي و... كاملا جنبه جهاني داشته و به خصوص منطقه اي كه در آن زندگي مي كنيم يكي از مهمترين كانون هاي اينگونه تهديدات است، لذا توسعه اقدامات امنيتي در بين كشورهاي عضو اكو اهميت بسياري دارد.
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه تشكيل سازماني به نام «اكوپل» يكي از ضرورت هاي اجتناب ناپذير است، افزود: ايران از مشكلات امنيتي رنج مي برد كه متاسفانه اين مشكلات بدون همكاري كشورهاي ديگر و ايجاد تعاملات موثر برطرف نخواهد شد، به طور مثال «عبدالمالك ريگي» كه چندي قبل دستگير و در دادگاه عدالت بسزاي اعمال خود رسيد، دريكي از كشورهاي همسايه پايگاه داشت و طي پنج سال بيش از 150 نفر از شهروندان ما را به شهادت رساند، در نتيجه دستگيري «ريگي» و مقابله با اين تروريست بدون همكاري منطقه اي قطعا ميسر نمي شد.
به گفته سردار احمدي مقدم، گروه «پژاك» كه در تركيه اعمال تروريستي خود را انجام مي دهد، موضوعي مشترك بين ايران، عراق، سوريه و تركيه است كه هركدام از اين كشورها بدون همكاري، موفقيتي در مبارزه با اين گروه ها نخواهند يافت.
به گزارش ايسنا، فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه موضوع حل مشكل موادمخدر كه پشتيبان گروه هاي تروريستي است، بدون همكاري منطقه اي امكان پذير نيست، اظهار كرد: طي 30 سال گذشته ايران سه هزار و 700 شهيد در رابطه با مبارزه با موادمخدر داشته است.
سردار احمدي مقدم با اشاره به اين كه ايران در شرق كشور گام هاي موثري را براي انسداد مرزها برداشته، تقويت مرزها، اقدامات فيزيكي، استفاده از تجهيزات مراقبتي و الكترونيكي و اپتيكي را از جمله اقدامات ايران در حوزه مبارزه با موادمخدر بيان كرد.
وي خاطرنشان كرد: براساس ادعاي UNODC حداقل نيمي از موادمخدر كه وارد كشور ايران مي شود كشف مي شود كه در سال گذشته يك هزار تن موادمخدر معادل ترياك در كشور كشف شد.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي، اكوپل به عنوان سازمان همكاري پليس ها در منطقه اكو مي تواند شالوده همكاري هاي نزديك در مقابل جرايم فراملي را فراهم كند.
وي با بيان اين كه نيروي انتظامي پيشنهاد دهنده اين طرح است، افزود: ايران براي بستر سازي اين همكاري ها آمادگي خود را اعلام مي كند.
وزير كشور: ايجاد امنيت در جامعه و فراهم كردن بسترهاي مورد نياز، نيازمند اجراي دقيق قوانين است
محمد مصطفي نجار، ديروز در اولين اجلاس روساي اينترپل كشورهاي عضو اكو افزود: اين اجلاس فصل تازه اي در همكاري پليس هاي بين كشورهاي عضو اكو است.
وي اظهار داشت: امنيت از ديرباز يكي از مهمترين مسائلي است كه در ذهن بشر شكل گرفته است.
قيمت هاي چند جانبه امنيت با اقتصاد، سياست و اجتماع درك شناخت آن را دشوار ساخته و اهميت آن را دو چندان كرده است.
وزير كشور افزود: ايجاد امنيت در جامعه و فراهم كردن بسترهاي مورد نياز نيازمند اجراي دقيق قوانين است.
نجار اظهار داشت: پليس به عنوان نيروي اثرگذار نقشي اساسي را برعهده دارد. ارتقا سطح همكاري با تاكيد بر مشتركات و منافع مشترك و براساس كنوانسيون ها مي تواند مبناي واحدي را براي مقابله با جرائم سازمان يافته فراهم كند. در جهان امروز ارتباطات و همكاري هاي سازمان هاي بين المللي و تعامل كشورها لازم الاجرا است.
آمادگي اينترپل براي ارائه اطلاعات مجرمان بين المللي
به ايران
رونالدنوبل، دبيركل اينترپل نيز روز گذشته در اجلاس روساي اينترپل كشورهاي عضو اكو با اعلام اينكه آمادگي داريم اطلاعات مجرمان بين المللي را در اختيار ايران بگذاريم گفت: جهاني شدن به تبهكاران اين فرصت را داده تا به قاچاق و تروريسم از طريق دريا و هوا بپردازند و تنها با كليك يك موس اقدام به قاچاق انسان در سراسر دنيا كنند.
وي ادامه داد: جهاني شدن به تبهكاران اين فرصت را داده تا به قاچاق و تروريسم از طريق دريا و هوا بپردازند و حتي تنها با كليك يك موس اقدام به قاچاق انسان و يا ارتكاب جرم در سراسر دنيا كنند اين در حالي است كه بسياري از اين فعاليتها از چشم دولتها به دور مي ماند.
نوبل افزود: جهاني شدن تروريسم و جرايم ديگر موجب شده تا اقتصاد دولتها كاهش يافته و عملكرد اصلي آنها براي حمايت از شهروندان در برابر خشونتها كاهش پيدا كند.
وي تصريح كرد: بسياري از كشورهاي منطقه براي مبارزه به اين گونه جهاني شدن پاسخ مثبت دادند تا از اين طريق به مبارزه با تروريسم بپردازند.
دبيركل اينترپل گفت: واحدهاي هماهنگي مبارزه با موادمخدر اكو در سالهاي اخير بسيار موفق عمل كرده و توانسته اند به مبارزه با توليد، توزيع و مصرف موادمخدر بپردازند.
وي افزود: در حال حاضر اينترپل با مراكز اينترپل ايران، پاكستان و افغانستان به همكاري پرداخته و اطلاعاتي را در مورد اسامي مجرمان در اختيار اين كشورها قرار مي دهد.
دبيركل اينترپل تصريح كرد: اين اطلاعات به شناسايي و دستگيري مجرمان در سطح منطقه كمك بسياري مي كند.
وي با اشاره به تشكيل اكوپل گفت: تشكيل اين سازمان ايده بسيار خوبي است زيرا با داشتن آن مي توان در سطح منطقه ارتباطات را حفظ كرد.

 



استاندار تهران: اجراي طرح عفاف و حجاب از ادارات شروع شده است

استاندار تهران از آغاز اجراي طرح عفاف و حجاب در ادارات خبر داد.
به گزارش فارس در نشست خبري مرتضي تمدن استاندار تهران با خبرنگاران كه ديروز برگزار شد. خبرنگاري درباره طرح عفاف و حجاب پرسيد كه تمدن در پاسخ به آن گفت: دستورالعمل عفاف و حجاب كه اخيراً توسط وزير كشور ابلاغ شده حاكي از شروع اين طرح از ادارات است بنابراين در محيط سازمان ها و ادارات بايد سعي كنيم كه مباني مربوط به عفاف و حجاب رعايت شود كه خود به خود به ساير قسمت ها تسري داده شود. لذا خود مسئولان در دستگاه و سازمان ها مسئوليت امر عفاف و حجاب را بر عهده دارند و در درجه دوم تا حد زيادي در محيط سازمان ها و ادارات مقرراتي داريم كه نحوه برخورد با افراد با ارباب رجوع و نحوه توجه به مباني ارزشي در آنها مشخص شده است. همچنين برابر قانون عفاف و حجاب بايد نظارت صورت گيرد.
وي با بيان اينكه كار گروهي از 3 ماه قبل كار خود را مبني بر نظارت بر دستگاه ها در اجراي طرح عفاف و حجاب شروع كرده است ابراز داشت: اين كارگروه هر جا احساس كند در دستگاهي خلاف ارزش هاي جامعه مسئله اي وجود دارد با خود آنها صحبت كرده موارد را متذكر مي شوند. بنابراين كار ترويج عفاف و حجاب در دستگاه ها طبق دستورالعملي كه وزير كشور ابلاغ كرده اند آغاز شده و نظارت صورت بگيرد.
استاندار تهران در پاسخ به سؤالي در خصوص بحث هدفمند كردن يارانه ها و اقدامات استانداري تهران در اين خصوص گفت: از نيمه دوم امسال طبق گفته آقاي رئيس جمهور اين قانون عملياتي خواهد شد و نزديك به 3 ميليون و 400 هزار خانوار در استان تهران از مجموع 3 ميليون و 800 خانواده استان تهران براي دريافت يارانه اعلام آمادگي كردند.
وي ادامه داد: تا پايان نيمه اول امسال براي 3 ميليون و 400 هزار خانوار براساس چارچوبي كه دولت ابلاغ كرده حساب بانكي براي واريز يارانه هاي نقدي مفتوح مي كنيم در بسياري از موارد نيز به حضور مستقيم سرپرست خانوار در بانك ها هم نياز نيست.
استاندار تهران در خصوص بحث تشكيل ستاد هدفمند كردن يارانه ها در شهرستان هاي استان تهران نيز اظهار داشت: كار هماهنگي دستگاه ها و سازمان هاي عضو ستاد هدفمند كردن يارانه ها در استان تهران به طور مطلوب پيش مي رود و ستاد هدفمند كردن استان تهران از اواخر سال گذشته تشكيل شده است.
تمدن يادآور شد: يكي از كارهايي كه پايان يافته شناسايي واحدهاي توليدي مشمول دريافت 30درصد يارانه اي است كه براي جبران واقعي شدن قيمت ها است.

 



رجب صفرف: اسرائيل به تنهايي حتي يك روز هم مقابل ايران دوام نمي آورد

مديرعامل مركز مطالعه ايران معاصر عنوان كرد كه اسرائيل به تنهايي و بدون حمايت آمريكا نمي تواند حتي يك روز هم در مقابل ايران دوام آورد.
به گزارش خبرگزاري نووستي، «رجب صفرف» مديرعامل مركز مطالعه ايران معاصر مسكو تصريح كرد: آذربايجان به دلايل مختلفي هرگز عليه ايران اقدام نخواهد كرد، يكي از اين علل اين است كه باكو اصلا دليلي براي برانگيختن يك كشور قوي منطقه اي نظير ايران عليه خود ندارد.
اين اظهارات صفرف در پاسخ به اين پرسش مطرح شد كه آيا علت تمركز نيروهاي مسلح آمريكا و اسرائيل در پايگاههاي هوايي آذربايجان، آمادگي براي حمله به ايران است و آيا باكو هم در اين خصوص با اسرائيل همراهي خواهد كرد يا خير؟
مدير مركز مطالعه ايران معاصر در ادامه ضمن تكذيب همكاري باكو با اسرائيل خاطرنشان كرد: اسرائيل به خودي خود در اذهان ايراني ها صفر مطلق است و صرفا مكاني تهي است. اسرائيل به تنهايي و بدون حمايت آمريكا و لابي جهاني يهود نمي تواند حتي يك روز هم در مقابل ايران دوام آورد.
وي البته با اشاره به فشارهاي موجود بر دولت و عدم توان مقامات آذربايجان در جلوگيري از ورود اين نيروهاي نظامي عنوان كرد: هرگونه فعال شدن اسرائيل در قفقاز و آسياي مركزي به نحوي تنگاتنگ با پايگاههاي آمريكايي مرتبط است. و پايگاههاي نظامي آمريكا در هر كجا كه باشند، همانطور كه در مورد ريگي تروريست ديديم با سازمان هاي تروريستي بين المللي، جنبش هاي افراطي و مهمتر از همه با اپوزيسيون محلي در ارتباط است. همين كه دولت كشوري كه پايگاه آمريكايي در خاك آن مستقر است شروع به دفاع از منافع خود مي كند و يا سياستي مستقل را در پيش مي گيرد بلافاصله اپوزيسيون داخلي از هر نوع آن كه توسط آمريكا هدايت مي شود در صحنه حاضر مي گردد. به عبارت ديگر دولت هاي كشورهايي كه پايگاههاي نظامي آمريكايي در آنها مستقر است اسير سياست اين كشور هستند و در غير اين صورت بي ثباتي براي آنها تضمين شده است.
صفرف همچنين بار ديگر به دلايلي كه آذربايجان را از اقدام عليه ايران باز مي دارد اشاره كرد و افزود: دليل اول اين است كه باكو به وضوح نقش و جايگاه رو به رشد ايران در جايگاه ژئوپليتيكي جهان را درك مي كند و با توجه به توان و منابع اين كشور و ويژگي هاي ديگر، باكو به نقش فعال ايران در حل و فصل درگيري آذربايجان و ارمنستان جدا اميدوارست. از طرف ديگر آذربايجان واقعا حدود واكنش منفي ايران را در صورت همكاري آذربايجان با اسرائيل و آمريكا درك مي كند.
وي در تشريح دومين دليل بازدارنده باكو در اقدام عليه ايران عنوان كرد: دليل ديگر كه مانع از تيره شدن روابط ايران و آذربايجان مي شود، روسيه است كه از نزديكي آذربايجان با اسرائيل خوشحال نمي شود.
صفرف اضافه كرد: روسيه به هيچ وجه نمي خواهد ايران را به عنوان يك شريك از دست بدهد. اين به نفع روسيه نيست زيرا هر تهديدي عليه ايران به صورت غيرمستقيم و يا مستقيم ممكن است به منافع روسيه صدمه بزند. در مقابل مسكو علاقه مند است كه با حل مشكلات خود با آمريكا هرچه سريعتر روابط خود با ايران را به صورت كامل از سر گيرد. اگر آذربايجان بخواهد اقدامي عليه ايران انجام دهد واضح است كه اين عمل مطابق منافع روسيه نخواهد بود.
اين كارشناس در نهايت با اشاره به شايعات موجود نسبت به تعيين تاريخ حمله به ايران گفت: غرب به سركردگي آمريكا از يك طرف با پخش اين شايعات مي خواهد به جهان نشان دهد كه در حل گام به گام مساله ايران مصمم تر از هميشه است و از طرف ديگر مي خواهد با اين كار به ايران فشار رواني وارد سازد و ناراحتي و نارضايتي مردم ايران را برانگيزد و براي اين كار از اپوزيسيوني كه همواره در كنار او قرار دارند و همچنين راي دهندگان ناراضي فعالانه استفاده مي كند.

 



ويليام برنز: تركيه با راي منفي به قطعنامه 1929 ما را نااميد كرد

سرويس سياسي-
معاون سياسي وزارت خارجه آمريكا طي گفت وگويي با يك روزنامه عرب زبان به اظهارنظر درباره نقش ايران در منطقه و موضوع هسته اي كشورمان پرداخت.
ويليام برنز كه با روزنامه البيان چاپ امارات گفت وگو مي كرد، با بيان اينكه ما براي اجراي قطعنامه اخير شوراي امنيت بر ضد ايران به حمايت كشورهاي جهان چشم دوخته ايم درباره تاثير اين قطعنامه بر اوضاع منطقه با فرافكني از اصل موضوع مدعي شد: اوضاع منطقه به اندازه كافي پيچيده است خواه عامل آن ايران باشد، خواه هر كشور ديگري، ما نگران ادامه يافتن حمايت ايران از گروه هاي تروريستي منطقه و تلاش هاي اين كشور براي تضعيف روند مذاكره اعراب با اسرائيل هستيم بر اين اساس تاكيد مي كنم آمريكا همچنان به ادامه تلاش هاي ديپلماتيك بين دو طرف فلسطيني و اسرائيلي پايبند خواهد بود و ما بسيار اميد داريم كه هيچ كشور ديگري به ويژه ايران نمي تواند روند اين مذاكرات را تضعيف كند.
معاون سياسي وزارت خارجه آمريكا در پاسخ به اين پرسش كه در حال حاضر چه سناريوهايي درباره ايران مطرح است گفت: به اعتقاد من ايران نه تنها براي آمريكا بلكه براي ساير كشورهاي جهان يك منبع نگراني خطرناك به شمار مي آيد بنابراين بايد با هوشياري بهترين سناريوها را درخصوص اين كشور مطرح كنيم، همچنين بايد با متحدان خود در جامعه جهاني در شوراي امنيت سازمان ملل يا بيرون از آن همكاري كنيم ما در عين حال راه ديپلماسي را باز خواهيم گذاشت و تهران به مرور زمان متوجه آثار منفي فراوان قطعنامه 1929 بر منافع آن خواهد شد.
ويليام برنز در پاسخ به اين پرسش كه آمريكا براي تحريم يكجانبه چه گام هايي خواهد برداشت ادعا كرد: ما قصد داريم با متحدان خود در اقصي نقاط جهان از جمله كشورهاي عضو اتحاديه اروپا و منطقه همكاري كنيم اما به تصميم هايي كه امكان دارد كنگره اتخاذ كند نيز نظر داريم مايلم تاكيد كنم موضوع اين بحث آمريكا و ايران نيست بلكه نگراني جامعه جهاني از برنامه هسته اي ايران و عدم موفقيت اين كشور در عمل به تعهدات خود است.
اين در حالي است كه ايران عضو معاهده ان.پي.تي است و سازمان انرژي اتمي بارها بر عدم انحراف فعاليت هاي ايران در زمينه انرژي هسته اي تاكيد كرده است.
معاون سياسي وزارت خارجه آمريكا در پاسخ به اين سوال كه آيا واشنگتن به طرح دوباره پيشنهاد برزيل و تركيه درباره انتقال سوخت مي انديشد گفت: ما، روسيه و فرانسه درخصوص بيانيه تهران كه چند هفته پيش توسط ايران، برزيل و تركيه صادر شد مقداري نگرانيم با اين حال ما هر لحظه آماده مذاكره با ايراني ها هستيم البته به اين شرط كه به قطعنامه هاي شوراي امنيت پايبند باشد و غني سازي اورانيوم را به حالت تعليق درآورد.
برنز در پاسخ به اين پرسش طارق فتحي كه روابط كنوني خود با تركيه را به ويژه پس از آن كه به قطعنامه تحريم ها بر ضد ايران راي نداد چگونه ارزيابي مي كنيد گفت: تركيه كشوري مستقل است و بر همين اساس هم تصميم گرفته است اگرچه تركيه با اتخاذ چنين موضعي ما را نااميد كرد اما به تركيه احترام مي گذاريم و از آن به سبب تلاش هايش تقدير مي كنيم.
وي مدعي شد: البته تركيه نيز همانند جامعه جهاني از فعاليت هاي هسته اي ايران ابراز نگراني و اعلام كرده است ايران بايد براي از بين بردن نگراني هاي بين المللي درخصوص برنامه هسته اي اش تلاش كند.
اين ادعاي برنز در حالي است كه چند روز پيش وزير خارجه تركيه با حمايت از برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد كه تركيه و برزيل تنها به مفاد بيانيه سه جانبه تهران پايبند هستند.

 



دانشجويان ، كروبي را از دانشگاه شريف اخراج كردند

دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف با سر دادن شعارهايي عليه كروبي، وي را از اين دانشگاه اخراج كردند.
عصر ديروز كه مهدي كروبي براي شركت در مجلس ختم پدر محمدرضا عارف معاون اول دولت خاتمي قصد ورود به مسجد دانشگاه شريف را داشت، دانشجويان اين دانشگاه با سردادن شعارهايي نظير «فتنه گر برو بيرون»، «منافق برو بيرون » و «دانشگاه جاي فتنه گران نيست » مانع ورود وي به مسجد دانشگاه صنعتي شريف شدند.
مهدي كروبي كه وضع را چنين ديد از حضور در مجلس ختم خودداري كرد و از دانشگاه صنعتي شريف خارج شد.
يكي از دانشجويان در خصوص علت اين اقدام دانشجويان تأكيد كرد كه يك سال فتنه انگيزي و وارد آوردن خسارات بسيار به اموال عمومي و همچنين چنگ انداختن به حيثيت نظام مقدس جمهوري اسلامي و ... از جمله دلايل مخالفت دانشجويان با ورود كروبي به مسجد دانشگاه صنعتي شريف بوده است.
پس از جلوگيري «دانشجويان» از حضور كروبي در مراسم ختم پدر عارف، سعيد شريعتي، عبدالله رمضان زاده و همچنين چهره هايي چون مهرعليزاده، كمال خرازي، موسوي لاري، غفوري فرد، مرتضي حاجي، حجت الاسلام يونسي و مجيد انصاري در اين مراسم حضور يافتند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14