(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 تير 1389- شماره 19686

حديث دشت عشق
مثبت بودن نمونه آزمايش 9 وزنه بردار ايراني ستاد مبارزه با دوپينگ: تأييد نمي كنيم!
اخبارجام جهاني 2010
پايان روياهاي مارادونا و مسي اسپانيا - آلمان در نيمه نهايي جام جهاني
براي حضور در اولين تورنمنت تيم ملي بسكتبال راهي ايتاليا مي شود
اخبار كوتاه از فوتبال ايران
اراك؛ ميزبان دوازدهمين دوره تور بين المللي ميلاد دو نور
مارادونا: اين شكست مثل خوردن مشت از «محمدعلي كلي» بود



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «مصطفي رداني پور»
از باغ خزان چو لاله كوچيد شهيد

در يكي از خانه هاي قديمي پشت مسجد امام اصفهان متولد شد. پدرش از راه كارگري و مادرش از راه قالي بافي مخارج زندگي را تأمين و با همان درآمد ناچيز، به طور ماهانه، جلسات روضه خواني در منزلشان برگزار مي كردند. در شش سالگي قبل از آنكه به مدرسه برود به مغازه كفاشي مي رفت و در ايام تحصيل، نيمي از روز را به كار مشغول بود.
سال اول طلبگي در حوزه اصفهان بود، بعد هم به مدرسه حقاني قم رفت؛ يعني مدرسه اي كه پذيراي طلاب تلاشگر، متخلق و مبارز بود. شش سال به كسب علوم ديني پرداخت و از طرفي در مبارزات انقلاب و نهضت امام خميني(ره) بسيار پرنقش بود. انقلاب اسلامي كه پيروز شد به عضويت شوراي فرهنگي سپاه ياسوج و فرماندهي آن درآمد و با مردم آن سامان انس گرفت.
اولين عملياتي كه رداني پور در آن شركت كرد فرماندهي كل قوا و بعد هم طريق القدس بود و در هر دو عمليات مجروح شد و ديگر مصطفي بود و جبهه ها و در كلام همگان، «مصطفاي جبهه ها».
بعد هم كه در جرگه متأهلين درآمد، سه روز پس از ازدواج به جبهه بازگشت و دو هفته بعد از آن در عمليات والفجر 2 رداي سرخ شهادت را برتن كرد!روحاني شهيد «مصطفي رداني پور» سال 1337 در اصفهان متولد شد و 15/5/1360 در منطقه حاج عمران به شهادت رسيد و جاويدالاثر شد.

 



مثبت بودن نمونه آزمايش 9 وزنه بردار ايراني ستاد مبارزه با دوپينگ: تأييد نمي كنيم!

برخي منابع آگاه از مثبت شدن نمونه دوپينگ 9 وزنه بردار ايران خبر داده اند.
به گزارش ايسنا درحالي كه طي روزهاي گذشته فدراسيون وزنه برداري ايران به دليل مشكوك بودن نمونه دوپينگ تعدادي از وزنه برداران از اعزام چهار تيم ايراني به رقابت هاي وزنه برداري باشگاه هاي آسيا جلوگيري كرد، امروز برخي از منابع آگاه از مثبت شدن 9 نمونه دوپينگ وزنه برداران ايراني خبر مي دهند.
البته اين خبر هنوز از سوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ و يا فدراسيون وزنه برداري و باشگاه هاي وزنه برداري اعزامي به رقابت هاي قهرماني آسيا به صورت رسمي تأييد نشده است اما گويا آزمايشگاه كلن آلمان نتايج وزنه برداران را اعلام كرده و در اين ميان نمونه 9 تن از آنها مثبت اعلام شده است.
در همين خصوص رامين احمدي طباطبايي سخنگوي ستاد مبارزه با دوپينگ به نمونه گيري هاي به عمل آمده از وزنه برداران شركت كننده در مسابقات باشگاهي و اردوي تيم جوانان طي ماه هاي اخير اشاره كرد و يادآور شد: هنوز نتايج كامل مربوط به اين نمونه گيري ها به دستمان نرسيده است اما نبايد اين موضوع به منزله دوپينگي بودن ورزشكاران اين رشته تلقي شود.
وي ضمن بيان اينكه تنها نتيجه مثبت يك نمونه گيري مؤيد دوپينگي بودن ورزشكار صاحب آن نمونه است، ادامه داد: طبق اعلام رسمي مديريت آزمايشگاه كلن آلمان كه در دفتر نادو موجود است، تست دوپينگ حدود 37 ورزشكار منفي بوده است. در صحت نتيجه اين نمونه گيري ها كه شكي نيست. پس مي ماند نتيجه 13 نمونه ديگر كه هنوز مشخص نيست.
«اين نمونه گيري ها همچنان دردست بررسي است»؛ سخنگوي نادو با بيان اين جمله گفت: اين دقيقاً ترجمه همان جمله اي است كه از سوي آلماني ها اعلام شده است. آنها اعلام كرده اند كه نتيجه اين نمونه گيري ها پس از آناليز نهايي مشخص مي شود.
طباطبايي تأكيد كرد: نتيجه تمام نمونه هايي كه طي ماه هاي اخير از وزنه برداران گرفته شده است يا منفي بوده و يا نامشخص. پس نمي توان با استناد به نتايج مبهم، دوپينگي بودن آنها را اعلام كرد.من پس از اعلام نتيجه منفي 42 نمونه گيري به مسئولان فدراسيون وزنه برداري اعلام كردم كه ورزشكاران اعزامي به مسابقات باشگاه هاي آسيا را از ميان صاحبان همين نتايج انتخاب كنيد تا نسبت به سلامت تيم هاي اعزامي اطمينان كامل وجود داشته باشد.
سخنگوي نادو ضمن طرح اين موضوع گفت: اينكه چرا و به چه دليل فدراسيون وزنه برداري از اعزام تيم به مسابقات باشگاه هاي آسيا خودداري كرد را نمي دانم. اما در هر صورت فعلاً و تا امروز دوپينگي بودن وزنه برداران و اينكه اين مسئله در اتخاذ چنين تصميمي تأثير داشته است را تأئيد نمي كنم. چون نتايج اعلام شده به نادو يا منفي بوده يا نامشخص!

 



اخبارجام جهاني 2010

اينيستا: بايد آلمان را شكست دهيم
آندرس اينيستا هافبك تيم اسپانيا گفت: برابر پاراگوئه به شدت خسته شديم و يك بازي بسيار سخت و فرسايشي را تجربه كرديم. تا به اين جاي كار هيچ قدمي برنداشته ايم و كار ما تازه از اين جا آغاز مي شود. اسپانيا بايد آلمان را شكست دهد. ما محكوم به پيروزي برابر آلمان هستيم و بايد با پيروزي در اين بازي بزرگ راهي فينال شويم.
مهاجم كره شمالي جانشين هاشميان در بوخوم
جونگ مهاجم تيم ملي كره شمالي پس از نهايي شدن قراردادش با بوخوم به جاي بازيكن ايراني راهي آلمان مي شود. در صورت نهايي شدن قرارداد جونگ تائه سه، او احتمالا جايگزين وحيد هاشميان خواهد شد كه پس از سقوط بوخوم به بوندسليگا 2 در پايان فصل اخير از اين تيم جدا شد. او همان مهاجمي است كه در بازي رفت ايران - كره شمالي در انتخابي جام جهاني 2010 در تهران و در شب پيروزي 2 بر يك ايران در ورزشگاه آزادي تنها گل كره شمالي را با ضربه سر زد.
حسرت 20 ساله آرژانتين
يك روزنامه پر تيراژ آرژانتين نوشت: با بازي هوشمندانه آلمان ها، پس از 20 سال در انتظار ورود به مرحله نيمه نهايي جام جهاني باقي مانديم. روزنامه كلارين نوشت: برخلاف تمامي انتظارات، تيم ملي از جام جهاني بيرون شد؛ آن هم به دست آلمان ها كه بازي هوشمندانه و دقيقي انجام دادند. آنها پس از 20 سال انتظار، اجازه ندادند به مرحله نيمه نهايي يك دوره جام جهاني وارد شويم.
تعريف و تمجيد آراگونس از كاسياس
سرمربي سابق تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: اگر كاسياس نبود تيم دل بوسكه دچار مشكل مي شد. لوئيس آراگونس كه سابقه مربيگري در تركيه را نيز يدك مي كشد تصريح كرد: تيم دل بوسكه خوب بازي نكرد و پاراگوئه مي توانست ما را شكست دهد. با اين بودجه و برنامه ريزي دقيق درست نيست كه مردم اسپانيا 90 دقيقه استرس داشته باشند. وي افزود: كاسياس فوق العاده بود و در يورو 2008 نيز براي تيم من يك نعمت بزرگ محسوب مي شد اما هرگز طوري بازي نمي كرديم كه نقش كاسياس پررنگ تر از مدافعين يا مهاجمين باشد.
لو به جوانان آلمان افتخار مي كند
سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان گفت: نه فقط در بازي با آرژانتين بلكه از روز اول به شاگردان جوانم افتخار مي كردم.يواخيم لو يك روز پس از كسب برد 4 بر صفر مقابل آرژانتين در مرحله يك چهارم نهايي اظهار داشت: من به شاگردان جوانم بها داده و به آنان باليده ام. در واقع از روز اول به آنها افتخار كرده ام. آنچه در نيمه دوم بازي با آرژانتين نشان داديم، واقعا در كلاس برتر بود و تيم ميل و عزمي مثل يك قهرمان را از خود نشان داد.
انتقاد ويا از داور اسپانيا - پاراگوئه
ديويد ويا مهاجم تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: داوري بازي اسپانيا و پاراگوئه بسيار پر اشتباه بود، او خطاي پنالتي را ديد و سكوت كرد. قضاوت كارلوس آلبرتو بارترس، داور گواتمالايي بسيار پر اشتباه بود. او به ضرر هر دو طرف سوت مي زد. گويا گل پاراگوئه هم سالم بوده و او به اشتباه آفسايد اعلام كرده است. ويا افزود: پس از آن كه ژابي آلونسو پنالتي را از دست داد دروازه بان تيم پاراگوئه بار ديگر خطا كرد اما داور كه نمي توانست چنين ريسكي داشته باشد، به كمك داورش نگاه و سپس سكوت كرد.
توز شكست آرژانتين را دردناك توصيف كرد
توز مهاجم تيم ملي فوتبال آرژانتين گفت: دريافت 4 گل از آلمان آنقدر دردناك است كه قابل وصف نيست. هرچه فكر مي كنم، نمي توانم درك كنم چرا اين اتفاق تلخ افتاد و با 4 گل از آلمان شكست خورديم. واقعا بسيار دردناك است. مي دانستيم اگر آلمان ها اجازه حمله به ما ندهند، كار برايمان بسيار سخت و دشوار خواهد شد. بدين خاطر حتي نتوانستيم يك گل بزنيم.
ناراحتي دل بوسكه از بازيكنان اسپانيا
دل بوسكه سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا پس از برتري يك بر صفر برابر پاراگوئه گفت: از مردان خود هرگز راضي نيستم و از اين پيروزي ترسيدم. بازيكنان نبايد اين گونه براي پيروزي دچار سختي مي شدند و از اينكه براي باز كردن دروازه پاراگوئه دچار مشكل شده بوديم از دست بازيكنانم دلخورم.
درگيري مارادونا با هواداران آلمان
سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين با چند هوادار آلماني درگير شد. رفتار بسيار زشت مارادونا با هواداران آلمان بار ديگر بر حاشيه هاي غير حرفه اي اين مرد خبرساز افزود. مارادونا كه سابقه بسيار طولاني در رفتارهاي غير حرفه اي با مردم و خبرنگاران دارد، پس از شكست تحقيرآميز تيمش برابر آلمان و پس از آنكه چند هوادار آلماني از وي خواستند با آنها عكس بگيرد نسبت به آنها فحاشي كرد و اگر افسر خبري آرژانتين نبود امكان داشت با آنها درگيري فيزيكي داشته باشد.

 



پايان روياهاي مارادونا و مسي اسپانيا - آلمان در نيمه نهايي جام جهاني

تيم هاي ملي فوتبال آلمان و اسپانيا با غلبه بر حريفان خود به جمع چهار تيم مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2010 راه يافتند
آلمان با پيروزي دور از انتظار 4 بر صفر برابر آرژانتين راهي دور نيمه جام جهاني 2010 شد. ژرمن ها همانند چهارسال پيش آرژانتين را در دور يك چهارم نهايي متوقف كردند و در جمع چهار تيم پاياني جام جهاني جاي گرفتند. مردان لو در ورزشگاه گرين پوينت شهر كيپ تاون در ديداري به داوري روشن ايرماتوف از ازبكستان با گل هاي توماس مولر (3)، ميروسلاو كلوزه (68، 89) و آرنه فردريش (74) توانستند آلبي سلسته را شكست داده و به دور بعد راه پيدا كنند.
يك چهارم نهايي ايستگاه پاياني خيال بافي هاي مارادونا و شاگردانش بود. آلبي سلسته با اين همه مهاجم تراز اول هرگز نتوانست دروازه آلمان را با تهديد جدي روبه رو كند. لجبازي مارادونا در انتخاب بازيكنانش پيش از شروع رقابت ها به قيمت حذف آرژانتين از جام نوزدهم تمام شد. تيمي با اين همه بازيكن در مركز ميدان كارگرداني چون استبان كامبياسو و يا خوآن ريكلمه را كم داشت.
در ديگر ديدار اين مرحله داويد ويا اسپانيا را به نيمه نهايي جام جهاني 2010 رساند.قهرمان يورو 2008 آخرين تيم راه يافته به دور نيمه نهايي جام جهاني و پاراگوئه تيم حذف شده از جام نوزدهم بودند.
داويد ويا با گل دقيقه 83 خود ماتادورها را به جمع چهار تيم پاياني رقابت ها و ديدار با آلمان در دور نيمه نهايي رساند.دو تيم در نيمه نخست ديدارشان در ورزشگاه اليس پارك شهر ژوهانسبورگ كه قضاوتش را كارلوس باترس از گوآتمالا بر عهده داشت با تساوي بدون گل به كار خود پايان داده بودند. از رخدادهاي مهم اين بازي از دست رفتن يك ضربه پنالتي از سوي هر دو تيم بود.
ابتدا در دقيقه 59 ايكر كاسياس، سنگربان اسپانيا پنالتي اسكار كاردوسو را مهار كرد. جرارد پيكه با خطا روي كاردوسو در محوطه جريمه اين پنالتي را به حريف آمريكاي جنوبي داده بود.
سپس در ادامه و در دقيقه 62 خستوويار، دروازه بان و كاپيتان پاراگوئه پنالتي تكراري ژابي آلونسو را دفع كرد. هافبك رئال مادريد ضربه نخست خود را به گل تبديل كرد ولي باترس، داور بازي به دليل ورود زودهنگام بازيكنان به محوطه جريمه دستور تكرار ضربه پنالتي را داد.به اين ترتيب با پايان مرحله يك چهارم نهايي چهار تيم راه يافته به مرحله نيمه نهايي بعد از دو روز استراحت براي راه يابي به ديدار پاياني مقابل يكديگر صف آرايي خواهند كرد.
برنامه بازي هاي مرحله نيمه نهايي به اين شرح است:
سه شنبه 15/4/89
¤هلند- اروگوئه (ساعت23- ورزشگاه كيپ تاون)
چهارشنبه 16/4/89
¤ آلمان- اسپانيا (ساعت 00:23- ورزشگاه دوربان)
ديدار رده بندي نيز 19 تيرماه (بين دو بازنده نيمه نهايي) در ورزشگاه نلسون ماندلا و در ساعت 23 برگزار خواهد شد. بازي فينال هم كه بين دو تيم برنده نيمه نهايي برگزار مي شود، 20 تيرماه و در ساعت 23 در ورزشگاه ساكرسيتي شهر ژوهانسبورگ انجام خواهد شد.

 



براي حضور در اولين تورنمنت تيم ملي بسكتبال راهي ايتاليا مي شود

تركيب تيم ملي بسكتبال براي نخستين حضور بين المللي سال جاري جهت آماده سازي براي شركت در مسابقات قهرماني جهان با 14 بازيكن كامل خواهد شد.
مهران حاتمي، مربي تيم ملي بسكتبال ضمن بيان اين خبر گفت: فرصت زيادي تا زمان مسابقات قهرماني جهان باقي نمانده است. بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه بتوانيم از حداقل فرصت حداكثر استفاده را براي ارزيابي وضعيت گزينه هاي مورد نظر در جمع بازيكنان داشته باشيم.
وي تصريح كرد: علت استفاده از 14 بازيكن براي تكميل تركيب اعزامي به ايتاليا همين مسئله است. بايد اين فرصت ايجاد شود تا بازيكناني بيشتر از 12 نفر در يك تورنمنت رسمي اينچنيني تست شوند.
مربي تيم ملي بسكتبال با اشاره به چگونگي روند دستيابي به تركيب نهايي براي حضور در رقابت هاي قهرماني جهان يادآور شد: براي هر تورنمنتي كه تا پيش از مسابقات قهرماني جهان در پيش داريم، چند بازيكن مثلا 2 يا 3 نفر از تركيب تيم جدا شده و به همان تعداد بازيكن جديد جايگزين شود. اين روند تا زمان رقابت هاي جهاني ادامه دارد.
حاتمي به تورنمنت بين المللي ايتاليا كه قرار است نخستين آزمون تيم ملي بسكتبال در سال جاري باشد اشاره كرد و اظهار داشت: اردن و مجارستان ديگر تيم هاي شركت كننده در اين تورنمنت هستند. برگزاري ديدار با اين دو تيم در كنار تيم ملي ايتاليا فرصت خوبي براي شناخت بهتر و بيشتر اردونشينان فراهم مي كند.
وي در مورد حامد حدادي و وضعيت اين بازيكن براي شركت در تورنمنت بين المللي و چهارجانبه ايتاليا تصريح كرد: معلوم نيست كه بتوانيم حامد را براي اين تورنمنت در اختيار داشته باشيم يا نه؛ اگر او براي حضور در رقابت هاي ليگ تابستاني به آمريكا بازنگشته باشد حتماً او را در اختيار خواهيم داشت.
مربي تيم ملي بسكتبال از شرايط كلي اردونشينان اين تيم ابراز رضايت كرد و گفت: فعلا همه چيز خوب و منظم پيش مي رود. مشكل خاصي نيست. البته مشكلات وقتي به چشم مي آيد كه بازي تداركاتي برگزار شود.
مسابقات بسكتبال قهرماني جهان شهريور ماه در تركيه برگزار خواهد شد. تيم ملي كشورمان بعد از اين رقابت ها بايد مهياي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگژو شود كه 21 آبان تا 6 آذرماه برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال ايران

احضار ياوري به كميته انضباطي
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال محمود ياوري سرمربي پيشين تيم شاهين بوشهر را به اين كميته احضار كرد. كميته انضباطي فدراسيون فوتبال به منظور رسيدگي به مشكلات محمود ياوري سرمربي پيشين تيم شاهين بوشهر و كللي فر سرمربي تيم گل گهر سيرجان به دليل تخلفات مرتبط با رسانه هاي گروهي به كميته انضباطي احضار كرد. اين جلسه روز 28 تيرماه برگزار خواهد شد.
عنايتي: حضورم در استقلال منتفي است
مهاجم پيشين تيم فوتبال استقلال تهران گفت: تا آخر هفته با تيم جديدش قرارداد امضا كرده و در تمرينات اين تيم حضور مي يابد. عنايتي در خصوص احتمال بازگشت دوباره اش به تيم استقلال گفت: حضورم در تيم استقلال منتفي است.
تيم اميد از 24 تير به اردو مي رود
مرحله سوم اردوي تيم اميد كشورمان روز گذشته در محل كمپ تيم هاي ملي به پايان رسيد و بازيكنان پس از استراحتي 10 روزه از 24 تير مرحله چهارم اردوي خود را در تهران آغاز خواهند كرد.
جامانده هاي پيروزي به آلمان نمي روند
مربي تيم فوتبال پيروزي به همراه چند بازيكن اين تيم كه به دليل آماده نشدن رواديد در تهران مانده بودند ديگر به آلمان نمي روند. تيم پيروزي روز پنج شنبه هفته گذشته براي برگزاري اردويي تداركاتي راهي آلمان شد. مهدي تارتار و برخي بازيكنان اين تيم كه مداركشان آماده نبود، تصميم داشتند با چند روز تاخير به اردوي تيم در آلمان بپيوندند اما همچنان رواديد آنها آماده نشده است. از آنجايي كه تنها 6 روز ديگر به پايان اردوي سرخپوشان در آلمان مانده است، جامانده هاي پيروزي به اين سفر نخواهند رفت و همچنان در تهران تمرين مي كنند.
مهدي تارتار(مربي)، جلال اكبري، مجتبي زارع، سعيد حلافي، مجيد الهايي و حسين نائيجي نفراتي هستند كه در تهران حضور دارند. اعضاي تيم فوتبال پيروزي روز شنبه 19 تيرماه با پرواز ساعت 54/17 دقيقه به تهران بازمي گردند.
دوسانتوس برزيلي با استقلال قرارداد بست
مهاجم جديد تيم فوتبال استقلال با مسئولان اين باشگاه قرارداد داخلي امضا كرد. دوسانتوس برزيلي صبح ديروز (يكشنبه) با حضور در باشگاه استقلال قرارداد داخلي را امضا كرد. مدت قرارداد اين بازيكن 2 سال است. پس از امضاي اين قرارداد، مهاجم برزيلي آبي پوشان زير نظر پزشك تيم تست مي دهد تا در صورت قبول شدن در تست پزشكي، قراردادش را در هيئت فوتبال ثبت كند.
همچنين مسعود زارعي كه سابقه بازي در تيم فوتبال پيروزي را دارد و فصل نهم ليگ برتر را در تيم مس كرمان سپري كرد، ظهر ديروز در باشگاه استقلال حضور يافت و براي پيوستن به ديگر تيم پرطرفدار پايتخت با مسئولان اين باشگاه مذاكره كرد.
خلعتبري، احمدي و نورمحمدي با ذوب آهن تمديد كردند
سه بازيكن تيم فوتبال ذوب آهن با ثبت قرارداد خود در هيات فوتبال استان اصفهان، به مدت 2 سال اين تيم را در رقابت هاي ليگ برتر و ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا همراهي خواهند كرد .محمد رضا خلعتبري مهاجم تاثير گذار و كليدي تيم فوتبال ذوب آهن، علي احمدي بازيكن خط دفاعي اين تيم به همراه مجيد نورمحمدي بازيكن فصل گذشته تيم راه آهن با حضور در هيات فوتبال استان اصفهان قرار داد خود را با اين تيم به ثبت رساندند.
عنايت: احتمالا كامراني فر داور ديدار رده بندي است
مسعود عنايت، شانس كامراني فر را براي قضاوت يكي از چهار ديدار پاياني جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي بالا دانست. رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال افزود: ماندن كامراني فر تا پايان جام جهاني در آفريقاي جنوبي افتخاري براي جامعه داوري فوتبال ايران است. با توجه به پرچم هاي خوبي كه كامراني فر زده من خودم احساس مي كنم كه تيم او ديدار رده بندي را قضاوت مي كند اما، شايد اين اتفاق هم نيفتد.

 



اراك؛ ميزبان دوازدهمين دوره تور بين المللي ميلاد دو نور

دوازدهمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري ميلاد دو نور از 16تيرماه در استان مركزي برگزار مي شود.
دوازدهمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري ميلاد دو نور از 16 تيرماه تا 20 تيرماه در 5 مرحله در استان مركزي برگزار خواهد شد. تا اين زمان حضور 5 تيم خارجي و 10تيم داخلي در اين تور بين المللي قطعي شده است.

 



مارادونا: اين شكست مثل خوردن مشت از «محمدعلي كلي» بود

سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين پس از شكست سنگين 4 بر صفر مقابل آلمان در يك چهارم نهايي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي گفت: اين شكست مثل اين است كه محمدعلي كلي شما را زير مشت هاي خود خرد كند.
ديه گو مارادونا پس از حذف آرژانتين از رقابتهاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي اظهارداشت: ممكن است از سمت خود استعفا كنم. دوست دارم اين پسرها نشان دهند كه چه كساني هستند و فوتبال واقعي آرژانتين را به نمايش بگذارند. وقتي از وي درخصوص برنامه آينده اش سؤال شد، گفت: بايد بدقت دراين خصوص فكر كنم. با خانواده ام و بازيكنانم صحبت مي كنم. آنها اينجا هستند و بر تصميمات من تاثيرگذارند.
مارادونا افزود: اين مشكل ترين تجربه زندگي ام بود. زيرا باختن با اين همه بازيكن خوب، مردم خوب و حرفه اي هاي فوتبال، مثل اين است كه از محمدعلي كلي مشت هاي محكمي بخوري. براي من هيچ انرژي اي باقي نمانده است و تحمل اين شكست را ندارم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14