(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 تير 1389- شماره 19686

انتقاد از نقض حقوق شيعيان در عربستان
مقام لبناني: افسران يونيفيل جاسوس موساد هستند
كلينتون رابطه با جمهوري آذربايجان را براي واشنگتن استراتژيك خواند
درگيري نظاميان صهيونيست با كودكان و نوجوانان فلسطيني در كرانه باختري
پوشه هاي الكترونيك جاسوسان!
حزب سوسياليست فرانسه : ساركوزي كشور را نابوده كرده است
تجمع طرفداران فلسطين در لندن شركت هاي اسرائيلي را تعطيل كنيد
تشكيل يك بلوك منطقه اي به رهبري ونزوئلا و شيلي
جوخه هاي مرگ در كراچي 12 فعال سياسي را كشتند
تضعيف مالكي ، تقويت علاوي در سفر مقامات آمريكايي به بغداد
اسكاي نيوز: 300 جاسوس روسي در انگليس فعالند
كارشناسان منطقه: ژنرال پترائوس بايد در استراتژي اوباما تجديدنظر كند



انتقاد از نقض حقوق شيعيان در عربستان

كميته دفاع از حقوق بشر در شبه جزيره عربستان، موارد متعدد نقض حقوق شيعيان در اين كشور را محكوم كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم» به نقل از سايت اينترنتي كميته دفاع از حقوق بشر در شبه جزيره عربستان، تمامي گزارش هاي حقوقي پرونده رژيم سعودي را در زمينه حقوق بشر، پرونده اي سياه معرفي مي كنند.
اين كميته در گزارشي كه اخيرا منتشر كرد با اشاره به موارد مختلف برخوردهاي ضد بشري رژيم عربستان با اقليت هاي ديني و به خصوص شيعيان اعلام كرد كه اين رژيم تاكنون با افكار و برخي شخصيت هاي مخالف و منتقد خود كه طرز تفكرشان از غرب و عقايد يهود دور است بر مبناي همين عقيده مذهبي خاص برخورد كرده است و پيروان اهل بيت از قربانيان اين نقشه شوم به شمار مي روند.

 



مقام لبناني: افسران يونيفيل جاسوس موساد هستند

مديرمركز مطالعات عربي و بين المللي لبنان گفت: افسران يونيفيل جاسوس موساد هستند.
«غالب قنديل» با اعلام اينكه نيروهاي حافظ صلح بين المللي (يونيفيل) در قبال وظايف خود تعهد لازم را ندارند اظهار داشت: 15 تن از افسران يونيفيل با موساد ارتباط گسترده اي دارند.
وي افزود: اين نيروها بايد پشتيبان ارتش لبنان باشند نه اينكه به صورت جداگانه فعاليت كنند.
«محمدرعد» رئيس فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان نيز با انتقاد از يونيفيل گفت: اختيارات يونيفيل در جنوب لبنان بي حد و مرز نيست و اين نيروها حق ورود به روستاهاي لبنان را ندارند.
گفتني است نيروهاي يونيفيل روز شنبه برخلاف مأموريت خود وارد روستاهاي جنوب لبنان شدند و پس از درگيري با مردم اين مناطق دو تن از روستائيان را زخمي كردند.

 



كلينتون رابطه با جمهوري آذربايجان را براي واشنگتن استراتژيك خواند

وزير خارجه آمريكا در نخستين مرحله سفر خود به قفقاز جنوبي، پس از ورود به باكو با رئيس جمهور اين كشور ديدار كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «هيلاري كلينتون»، وزير خارجه آمريكا ديروز وارد باكو پايتخت جمهوري آذربايجان شد و با «الهام علي اف» رئيس جمهور و برخي ديگر از مقامات اين كشور ديدار كرد.«بحران منطقه قفقاز و بي توجهي واشنگتن به مشكلات جمهوري آذربايجان» از جمله اظهارات انتقادي «علي اف» خطاب به «كلينتون» بود كه با وعده هاي حمايتي طرف آمريكايي روبه رو شد.براساس اين گزارش، «علي اف» از واشنگتن خواست براساس قوانين بين المللي راه حلي براي حل بحران قفقاز پيدا كند. كلينتون نيز در پاسخ تنها به اين جمله بسنده كرد كه «مسائلي كه براي آذربايجان اهميت دارد، براي آمريكا نيز مهم است.»
اين گزارش در پايان با اشاره به اهميت استراتژيك جمهوري آذربايجان براي آمريكا، اين كشور را به منزله شاه كليدي دانست كه واشنگتن به وسيله آن مي تواند به راحتي به اهداف خود در افغانستان و منطقه دست پيدا كند.
خبرگزاري «ترند» آذربايجان نيز با انتشار اين خبر از ديدار كلينتون با روساي مشترك گروه مينسك و سازمان امنيت و همكاري اروپا خبر داد و گفت، كلينتون پس از اين ديدارها راهي ارمنستان و گرجستان خواهد شد.
«فيليپ گوردون»، معاون وزير خارجه آمريكا در امور اروپا و يورو آسيا نيز در مورد اين سفر گفت، سفر وزير خارجه آمريكا به سه كشور جمهوري آذربايجان، ارمنستان و گرجستان علاوه بر كمك به حل منطقه مورد مناقشه قره باغ، در توسعه روابط آمريكا با اين كشورها نيز بسيار موثر خواهد بود.گفتني است ماه گذشته نيز «رابرت گيتس»، وزير دفاع آمريكا به جمهوري آذربايجان سفر كرده بود.

 



درگيري نظاميان صهيونيست با كودكان و نوجوانان فلسطيني در كرانه باختري

صدها كودك و نوجوان فلسطيني در رام الله واقع در كرانه باختري با برپايي تظاهراتي نسبت به ساخت شهرك هاي صهيونيستي در اين منطقه اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس، كودكان و نوجوانان روستاهاي نبي صالح، بلعين و نعلين در اعتراض به ساخت و سازهاي صهيونيستي در منطقه كرانه باختري تظاهرات كردند كه با پليس رژيم صهيونيستي درگير و عده اي از آنان نيز بازداشت شدند.
نظاميان رژيم صهيونيستي براي متفرق كردن كودكان از گاز اشك آور و گلوله استفاده كردند.
در اين تظاهرات تعدادي از نوجوانان صلح طلب خارجي هم حضور داشتند كه از سوي نظاميان صهيونيستي دستگير شدند.
تظاهرات كودشكان اين منطقه در شرايطي صورت مي گيرد كه روز جمعه هم نمازگزاران فلسطيني در اعتراض به ساخت ديوار حائل با نظاميان اسرائيلي درگير شدند.
گفتني است نيروهاي اسرائيلي طي روزهاي اخير به شدت اقدامات خود براي شهرك سازي افزوده اند و با قطع درختان زيتون و سوزاندن آنها زمين هاي فلسطيني را مصادره و اقدام به ساخت شهرك هاي صهيونيستي مي كنند.
درگيري و اعتراض مردم فلسطين نسبت به اخراج و تبعيد نمايندگان فلسطيني از شهر قدس نيز همچنان ادامه دارد.
دو تن از نمايندگان مجلس قانونگذاري و يك وزير سابق فلسطين به همراه عده اي از مردم اين شهر در مقابل دفتر صليب سرخ جهاني در قدس همچنان در حالت اعتصاب به سر مي برند.
اعتصاب كنندگان اعلام كردند كه اين اعتصاب تا زمان پايان دادن به اخراج نمايندگان و بازگرداندن آنها ادامه خواهد داشت.
از سوي ديگر، شماري از شخصيت هاي فلسطيني شركت كننده در مراسم تشييع جنازه ابوداود از رهبران جنبش فتح بر ادامه راه وي و مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي تا آزادي سرزمين هاي اشغالي تأكيد كردند.
ابوداود رهبري و طراحي عمليات مونيخ در بازي هاي المپيك اين شهر در سال 1972 را كه در آن 11 نفر از ورزشكاران رژيم صهيونيستي به هلاكت رسيدند بر عهده داشت.
در همين رابطه خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس تأكيد كرد كه مقاومت در كرانه باختري هم روز به روز قدرتمندتر مي شود و هرگونه تسلط رژيم صهيونيستي از بين خواهد رفت.
وي همچنين اظهار داشت، محاصره ظالمانه غزه به زودي شكسته خواهد شد و روياي رژيم صهيونيستي براي كنترل اين منطقه نقش بر آب خواهد شد.
تسليم نمي شويم
خانواده اسيران فلسطيني در بند زندان هاي رژيم صهيونيستي با برگزاري تظاهراتي در نوارغزه از جنبش حماس خواستند تا در برابر فشارهاي اسرائيل در زمينه تبادل اسيران تسليم نشود و از خواسته هاي خود كوتاه نيايد.
اين خانواده ها به سوي منزل محمود الزهار رهبر برجسته حماس راهپيمايي كردند و از وي خواستند در طرح تبادل اسيران موضع مستحكمي اتخاذ كند و به هيچ وجه تسليم نشود.
گفتني است بيش از 250 هزار فلسطيني اهل نوارغزه از روز جمعه راهپيمايي بزرگي را از جنوبي ترين منطقه غزه يعني رفح آغاز كرده اند و بنا دارند در حمايت از اسيران فلسطيني دربند رژيم صهيونيستي با گذر از خيابان ها و شهرهاي مختلف مركزي و شمالي اين منطقه محاصره شده در گذرگاه بيت حانون در شمال نوارغزه تحصن كنند.
قطع روابط با اسرائيل
رئيس جمهور تركيه از تصميم كشورش براي تعليق روابط با رژيم صهيونيستي پس از تجاوز وحشيانه نيروي دريايي ارتش اشغالگر به ناوگان آزادي دفاع
كرد.
عبدالله گل اظهار داشت، هر كشوري كه شهروندانش در خطر تجاوز و حمله قرار بگيرد چنين تصميمي را اتخاذ خواهد كرد.
وي افزود: اگر نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي به شهروندان يك كشور غربي در آب هاي بين المللي حمله مي كردند واكنش آن كشور چگونه بود؟
گفتني است پس از حمله وحشيانه ارتش رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي روابط تركيه با رژيم صهيونيستي به پايين ترين سطح خود طي چند دهه رسيده است. تركيه خواستار عذرخواهي رسمي مقامات تل آويو شده است، ليكن نخست وزير اين رژيم گفته كه به هيچ وجه عذرخواهي نخواهد كرد.
از سوي ديگر، باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در ديدار اخير خود با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه هشدار داده كه اصرار آنكارا براي تشكيل كميته تفحص بين المللي پيامدهاي بدي براي اين كشور دربر خواهد داشت.
ساير رويدادها
¤ شبه نظاميان محمود عباس در كرانه باختري در راستاي همكاري با رژيم صهيونيستي به مسجدي كه قرار بود فلسطيني ها در آن گردهمايي داشته باشند حمله و آنجا را پلمب كردند.
¤ پدر شاليت نظامي صهيونيستي اسير جنبش حماس نتانياهو را دروغگو خواند و او را مسئول كارشكني در زمينه تبادل اسيران معرفي كرد.
¤ وزارت جنگ رژيم صهيونيستي اعتراف كرد ساخت ديوار فولادي اقدامي شكست خورده است و بايد به دنبال راهكارهاي ديگري براي جلوگيري از ورود افراد و كالا از مصر به نوارغزه بود.
¤ رئيس پارلمان فلسطين گفت، هر كشتي كمك رسان به غزه خسارت بيشتري به رژيم صهيونيستي در مقايسه با شليك موشك و عمليات نظامي وارد مي كند.
¤ دبيركل اتحاديه عرب خواستار موضعگيري واحد اعراب در قبال مانع تراشي هاي رژيم صهيونيستي در قبال توقف روند صلح شد.
¤ بشار اسد رئيس جمهور سوريه گفت، تا زماني كه رژيم صهيونيستي اراضي اشغالي را ترك نكند صلح با اين رژيم بي معنا است.

 



پوشه هاي الكترونيك جاسوسان!

ماجراي جاسوس هاي روسي كه اخيراً در آمريكا به دام افتاده اند، اين روزها با افشاگري هاي «قطره چكاني» اطلاعاتي هاي اين كشور كم كم براي آمريكايي ها به قصه اي هيجان انگيز تبديل شده است. آخرين خبر اينكه جاسوس ها اطلاعاتشان را از طريق «جاسازي» در تصويرهاي ظاهراً خيلي معمولي سايت هاي اينترنت، به آن طرف رد مي كرده اند!
در واقع، اين روش كه فرستادن پيامي است كه به غير از گيرنده اش از چشم همه مخفي مي ماند، «استگانو گرافي» ناميده مي شود و روشي خيلي قديمي است كه مي گويند از زمان يونان باستان استفاده مي شده است! «استگانو گرافي» در اصل هنر مخفي كردن اطلاعات موردنظر در داده هاي ديگر است، يعني اين اطلاعات هيچ جور كدگذاري نمي شود. حالا، تعريف مي كنند كه «هيسيائوس» حاكم خيلي مستبد و ظالم يوناني، براي فرستادن اين جور پيغام ها سريكي از نوكرانش را مي تراشيد، مي داد پيغام را روي پوست سرش خالكوبي كنند، بعد منتظر مي ماند موهاي نوكر بينوا دوباره در بيايد، آن وقت او را روانه مقصد موردنظرش مي كرد! آنجا هم دوباره سراين بخت برگشته را مي تراشيدند، پيغام را مي گرفتند و دوباره هزار جور بلا سرش در مي آوردند كه پيغام را پاك كنند و... خوشبختانه، امروز روش استگانوگرافي هم مثل بقيه تكنولوژي ها پيشرفت كرده و ديگر لازم نيست پيغام هاي محرمانه را روي سرها خالكوبي كنند! چرا كه، حالا پيغام ها در ارقام يك و صفر پوشه هاي الكترونيك - مثل تصوير، فيلم ويدئو، فايل هاي صوتي و غيره... گنجانده مي شوند. آن طور كه اطلاعاتي هاي آمريكايي مي گويند، جاسوسان دستگير شده از سال 2005 از اين روش استفاده مي كرده اند.
سرويس خارجي كيهان

 



حزب سوسياليست فرانسه : ساركوزي كشور را نابوده كرده است

دبير اول حزب سوسياليست فرانسه اعلام كرد، فرانسه در دوره سه ساله رياست جمهوري «نيكلا ساركوزي» نابود شده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوي «نوول آبزرواتور»، «مارتين اوبري» كه رقيب انتخاباتي ساركوزي در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 نيز به شمار مي رود، رئيس جمهور كنوني را عامل تباهي كشورش خواند و گفت: «جمهوريت و دموكراسي ما بواسطه رياست سه ساله نيكلا ساركوزي بر فرانسه نابود شده است».
وي افزود: «چنانچه در انتخابات رياست جمهوري 2012 حزب سوسياليست به قدرت برسد، فرانسه را احيا خواهد كرد».
براساس برخي پيش بيني هاي مبتني بر نظرسنجي هاي رسمي، در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 اوبري با كسب 51 درصد از آراء ساركوزي را شكست داده و وارد كاخ اليزه خواهد شد.
براساس اين نظرسنجي، مارتين اوبري و ساركوزي در دور دوم انتخابات 2012 فرانسه به ترتيب 51 و 49 درصد از آرا را كسب خواهند كرد.
ميزان محبوبيت مردمي ساركوزي كه هم اكنون سه سال از دوره پنج ساله رياست جمهوري خود را پشت سر گذاشته، به پائين ترين سطح خود رسيده است.
نظرسنجي فوق در حالي انجام شد كه پيش از اين نيز در نظرسنجي ديگري اغلب فرانسوي ها اعلام كرده بودند رئيس جمهور فرانسه در جريان انتخابات رياست جمهوري 2012 از يكي از نامزدهاي احزاب مخالف شكست خورده و مغلوب وي خواهد شد.

 



تجمع طرفداران فلسطين در لندن شركت هاي اسرائيلي را تعطيل كنيد

صدها نفر از فعالان طرفدار فلسطين و ضدصهيونيست با تجمع مقابل دفتر يك شركت اسرائيلي در لندن خواستار تحريم كالاهاي صهيونيستي و تعطيلي شركتهاي اسرائيلي در انگليس شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، طرفداران جنبش همبستگي با فلسطين و تعدادي از فعالان صلح حامي فلسطين درحالي كه شعارهاي ضداسرائيلي سرمي دادند خواستار تحريم كالاهاي اسراييلي از سوي دولت انگليس شدند.
اعتراض كنندگان كه در خيابان «كاونت گاردن» لندن تجمع كرده بودند پلاكاردهايي دردست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود «شركتهاي اسراييلي را تعطيل كنيد» ،«مردم انگليس از كالاهاي اسراييلي بيزارند»، يكي از شركت كنندگان دراين تجمع اعتراض آميز اظهارداشت: استفاده از كالاهاي اسراييلي ظلم به مردم فلسطين است و اسراييل ازطريق تحريم كالاهايش بايد مجازات شود.
يكي ديگر از طرفداران صلح گفت: چگونه مي توان از كالاهاي رژيمي استفاده كرد كه وحشيانه ترين جنايات را در حق مردم فلسطين اعمال مي كند.
ازسوي ديگر همزمان با اعلام سفر آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي به كشورهاي لتوني، فنلاند و ليتواني گروههاي طرفدار فلسطين دراين كشورها اعلام كردند كه تظاهراتي را در اعتراض به اين سفر برگزار خواهندكرد.
ليبرمن قرار است فردا سفري رسمي به اين كشورها داشته باشد و با سران آنها ديدار و گفت وگو كند.
كارشناسان معتقدند سفر مقامات تل آويو به كشورهاي مختلف جهان در راستاي بهبود چهره اين رژيم پس از حمله به ناوگان آزادي صورت مي گيرد.

 



تشكيل يك بلوك منطقه اي به رهبري ونزوئلا و شيلي

وزارت خارجه ونزوئلا از تشكيل يك بلوك جديد منطقه اي به رهبري ونزوئلا و شيلي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، به نقل از سايت وزارت خارجه ونزوئلا، شيلي و ونزوئلا رهبري بلوك منطقه اي جديدي را برعهده گرفته اند كه متشكل از تمامي كشورهاي آمريكاي لاتين به جز كانادا و آمريكا است. اين بلوك كه كار رسمي خود را از ماه ژوئيه 2011 آغاز خواهد كرد، «جامعه كشورهاي آمريكاي لاتين و حوزه كارائيب» (CELAC) نام دارد.
براساس اين گزارش، روز شنبه گذشته 20 تن از وزيران 32 عضو اين بلوك با برگزاري نشستي در كاراكاس به رياست ونزوئلا و شيلي با ميزباني اين دو كشور در نشست هاي 2011 و 2012 موافقت كردند.
خبرگزاري فرانسه نيز به نقل از وزير خارجه ونزوئلا نوشت، در نشست روز شنبه علاوه بر بررسي جوانب گوناگون بلوك CELAC، در مورد «برنامه كاراكاس» كه پيشنهاد شخص «هوگو چاوز» رئيس جمهور ونزوئلاست نيز بحث و گفت وگو شد.
اين گزارش هدف از تشكيل بلوك جديد را «همكاري هاي تجاري و سازماني منطقه اي هماهنگ با برنامه كاراكاس» عنوان كرد و افزود: با اجراي برنامه هاي تعيين شده، كشورهاي عضو در جهت حذف فقر و تقويت همكاري ها در زمينه فن آوري حركت مي كنند.به گفته وزير خارجه ونزوئلا، در نشست روز شنبه، وزيران خارجه كشورهاي عضو توافق كردند كه در تاريخ ششم سپتامبر نشست ديگري در كاراكاس داشته باشند تا براي نشست روساي كشورهاي CELAC كه قرار است در ماه ژوئيه سال آينده برگزار شود، آمادگي كامل داشته باشند.

 



جوخه هاي مرگ در كراچي 12 فعال سياسي را كشتند

جوخه هاي مرگ فعال در پاكستان 12 فعال سياسي را در مناطق مختلف كراچي ترور كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ديروز هسته هاي تروريستي ناشناس و جوخه هاي مرگ، فعالان سياسي را در مناطق مختلف شهر 5/14 ميليون نفري كراچي هدف تيراندازي خود قرار دادند و به قتل رساندند.
جمعه گذشته نيز «نصيرالحسن» معاون پليس كراچي ازسوي افراد مسلح به قتل رسيده بود.
خشونت ها و حملات در كراچي عمدتا با اهداف سياسي انجام مي شود. اين حملات وحشت زيادي را ميان مردم و ساكنان اين كلان شهر پاكستان موجب شده است اوضاع كراچي به قدري بحراني است كه رئيس جمهور پاكستان نيز به فرماندار ايالت سند، دستوراتي براي آرام كردن اوضاع داده است.

 



تلاش شتابزده واشنگتن براي تغيير نامزد منتخب مردم عراق
تضعيف مالكي ، تقويت علاوي در سفر مقامات آمريكايي به بغداد

با ورود معاون رئيس جمهور و يك سناتور بانفوذ آمريكايي به بغداد، فشار بر «نوري مالكي» با هدف جداسازي ائتلاف وي از شيعيان و تقويت جايگاه «اياد علاوي»، ابعاد تازه اي گرفت.
به گزارش آسوشيتدپرس، «جوزف بايدن»، معاون رئيس جمهور آمريكا، ديروز وارد بغداد شد و به طور جداگانه با نخست وزير عراق و رئيس فهرست «العراقيه» ديدار كرد. بايدن در ديدار با مالكي، از وي خواست به رقابت با علاوي براي رسيدن به پست نخست وزيري پايان دهد. منظور بايدن اين بود كه مالكي برخلاف مفاد قانون اساسي عراق عمل كند و از نامزدي خود براي پست نخست وزيري از جانب فراكسيون بزرگ «اتحاد ملي» صرف نظر و راه را براي نخست وزيري علاوي هموار سازد. بايدن در ديدار با علاوي نيز به وي دلگرمي داد تا در موضع خود ثابت قدم باشد. آمريكا و عربستان بسيار مايلند، خلأ حضور نيروهاي آمريكايي در عراق، با نخست وزيري علاوي پر شود و البته اين با مكانيسم برگزاري انتخابات و دموكراسي مغاير است، چرا كه فراكسيون اتحاد ملي (شيعيان) 159 كرسي در مجلس جديد عراق دارد و انتخاب نخست وزير، حق اين فراكسيون است.
طي 48 ساعت اخير سناتور جمهوريخواه «جان مك كين» نيز در عراق به شدت فعال است. وي طي اين مدت با «جلال طالباني»، رئيس جمهور، مالكي و علاوي ديدار و گفت وگو كرده است. بايدن نيز با طالباني ديدار كرده است. به موجب قرارداد امنيتي بغداد-واشنگتن، نظاميان آمريكايي بايد تا اواخر سال 2011 (دي سال 1390) عراق را ترك كنند.
به اعتقاد كارشناسان، بايدن احتمالا به سران عراق هشدار داده است اگر نخست وزيري به شخصي غير از علاوي برسد، واشنگتن با دولت جديد همكاري نخواهد داشت. عراق دومين منابع نفتي كشف شده جهان را پس از عربستان داراست و آمريكا نمي تواند بعد از هفت سال جنگ اين همه منافع را ناديده بگيرند و خارج شود. اخيرا نيز 37 نماينده كنگره آمريكا طي نامه اي، از مالكي خواستند با علاوي ائتلاف كند. مقامات عراقي اكنون به اين نتيجه رسيدند علت اصلي تاخير در تشكيل دولت عراق، فشارهاي آمريكا و دلارهاي عربستان است و اين دو قدرت جهاني و منطقه، از روند دموكراتيك در عراق و قدرت گرفتن اكثريت (شيعيان) به شدت هراس دارند.
بايدن در سفرش به عراق، همچنين جشن استقلال آمريكا (چهارم ژوئيه / ديروز) را در ميان جمعي از سربازان آمريكايي مستقر در عراق گذراند.
انفجار در الانبار
ديروز همزمان با ديدار رسمي بايدن با مقامات عراق در بغداد، بمبي در ساختمان استانداري استان الانبار در شهر رمادي منفجر شد.
به گزارش فارس، اين انفجار به شيوه انتحاري انجام شد و دستكم سه شهيد و 10 زخمي در ميان عراقي ها برجاي گذاشت، كه در ميان قربانيان و زخمي ها، تعدادي زن و كودك نيز ديده مي شوند.

 



اسكاي نيوز: 300 جاسوس روسي در انگليس فعالند

يك شبكه تلويزيوني انگليس از فعاليت بيش از 300 جاسوس روسي در خاك اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي ، شبكه تلويزيوني «اسكاي نيوز» انگليس ديروز در گزارشي به نقل از منابع اطلاعاتي اين كشور اعلام كرد علي رغم گذشت چند دهه از پايان جنگ سرد، بيش از 300 جاسوس روسيه در انگليس فعال هستند و براي مسكو اطلاعات جمع آوري مي كنند.
برپايه اين گزارش، «ادواردو لوكاس» يك كارشناس مسائل اطلاعاتي و جاسوسي و نويسنده كتابي درباره تكنيك هاي جاسوسي در دوران پس از جنگ سرد به اين شبكه گفت، آمارهاي موجود مبني بر حضور چند صدجاسوس روسي در بريتانيا يك رقم قابل اعتماد است.
لوكاس اظهار داشت جاسوسان روسي اين روزها ديگر به دنبال جمع آوري اطلاعات درباره سلاح هاي هسته اي نيستند، آنان بيشتر در پي مسائل و اطلاعات ژئوپلتيك و اطلاعات تجاري و علمي هستند.گفته مي شود به دنبال انتشار اخباري در هفته گذشته مبني بر دستگيري گروهي از جاسوسان روسيه در آمريكا، رسانه هاي انگليس توجه ويژه اي به اين موضوع نشان داده اند. بويژه اينكه يكي از اعضاي اين گروه ارتباطي با لندن داشته است.گفته مي شود اين جاسوس زن روسي در مدت حضور خود در لندن ارتباطات نزديكي با برخي از تجار و بازرگانان مشهور و همچنين سياستمداران انگليسي برقرار كرده بود.

 



كارشناسان منطقه: ژنرال پترائوس بايد در استراتژي اوباما تجديدنظر كند

همزمان با آغاز به كار رسمي «ديويد پترائوس» در افغانستان، كارشناسان از وي خواستند در استراتژي اوباما تجديدنظر كند.
به گزارش ايلنا، ژنرال پترائوس ديروز رسما فرماندهي بيش از 140هزار نيروي آمريكايي و ناتو در افغانستان را برعهده گرفت و جايگزين ژنرال «استنلي مك كريستال» شد. وي ضمن پيچيده خواندن شرايط افغانستان، گفت كه اين مشكل بدون مشاركت افغان ها قابل حل نيست. به اعتقاد كارشناسان منطقه طرح پترائوس سه محور دارد؛ بكارگيري بوميان عليه بوميان، هماهنگي بيشتر ميان نيروها و وحدت فرماندهي و تقويت نهادهاي به اصطلاح مدني و اجتماعي(غيرنظامي) در افغانستان.
برخي از كارشناسان از پترائوس خواستند در مسير جنگ افغانستان(در واقع، استراتژي طالبان) تغييراتي ايجاد كند. «احمد بهزاد»، نماينده پارلمان افغانستان، در اين باره گفته است: پترائوس بايد استراتژي جنگ در افغانستان را تغيير دهد.
مك كريستال دو هفته قبل و در پي انتقاد شديدش از سياست اوباما در افغانستان، از كار بركنار شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14