(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 14 تير 1389- شماره 19686

آلاينده هاي شهري تهراني ها را روانه درمانگاه كرد
زورگيران خشن جنوب تهران دستگير شدند
هشدار وزارت بهداشت براي پيشگيري از تب برفكي گوشت چرخ كرده آماده از قصابي نخريد
طي 3 ماه گذشته جرايم رايانه اي 5/1 برابر افزايش داشته است
همزمان با آغاز فصل تابستان مشاوران فني خودرو در تمامي مراكز معاينه فني مستقر مي شوند
جانشين فرماندهي انتظامي تهران بزرگ: پليس با تمام توان در برابر ناتوي فرهنگي مي ايستد
حوادث كوتاه از كشور
آتش اختلاف محصول 7 هكتار زمين را خاكستر كرد
مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد رياست جمهوري:
55درصد والدين پس از 5 سال متوجه اعتياد فرزندان خود مي شوند
سال گذشته روي داد ثبت 154 تولد در هر ساعت
اجراي حكم اعدام 2 مفسد في الارض در زاهدان
رويدادهاي خارجي وعده 14هزار دلاري براي اقامت دراسرائيل
تلاش براي اسلام ستيزي در آمريكا
نگراني مقامات انگليس از افزايش نوجوانان بزهكار
رعد و برق قطارهاي پاريس را متوقف كرد
95 كشته و مفقود در رانش زمين چين



آلاينده هاي شهري تهراني ها را روانه درمانگاه كرد

افزايش آلاينده هاي شهري و بروز سرگيجه باعث افزايش مراجعه شهروندان به درمانگاه هاي مغز و اعصاب و گوش و حلق و بيني در تهران شد.
دكتر مهدي اكبري، عضو هيئت علمي گروه شنوايي سنجي دانشگاه علوم پزشكي ايران افزود: سرگيجه علل متعددي داشته و مي تواند به دليل عوامل مختلف از جمله عوامل شغلي و يا محيطي بوده كه تحت تاثير آلاينده هاي متفاوت بر شدت و ضعف آن افزوده يا كاسته شود، اما مهم آن است كه سرگيجه اكثرا خوش خيم بوده و به خودي خود خطري ندارد، اما اگر در طولاني مدت درمان نشود شاهد عوارض آن خواهيم بود.
دكتر اكبري در ادامه اظهار داشت: به عنوان مثال در برخي از افراد، چرخاندن سر، بالارفتن از پله و رانندگي مي تواند فرد را دچار سرگيجه هاي طولاني مدت كند، كه اين گروه بايد به پزشك گوش، حلق و بيني يا متخصص مغز و اعصاب مراجعه كنند تا از عوارض ناخواسته اين سرگيجه، نظير دوبيني، حالت تهوع و عدم تعادل مصون بمانند.
اين متخصص شنوايي سنجي به اختلالي تحت عنوان سرگيجه هاي وضعيتي خوش خيم يا BPV اشاره كرد و افزود: اين سرگيجه ها گذرا و كوتاه مدت بوده با تغيير وضعيت حادث مي گردد، داروي خاصي نداشته و با توانبخشي تعادل باز مي گردد. دكتر اكبري وجود آلاينده هاي فراصوتي همچون امواج موبايل و ديگر امواج الكترومغناطيسي را از ديگر علل مهم و شايع سرگيجه مردم در شهرهاي بزرگ عنوان كرد.
وي در ادامه نكته قابل توجه در علل ايجاد سرگيجه و رجوع مردم به درمانگاههاي گوش، حلق و بيني و مغز و اعصاب در پايتخت را شيوع آلاينده هاي شهري دانست و افزود: با اين دليل در كلان شهرها شيوع سرگيجه، احساس گيجي و منگي و بي تعادلي بسيار شايع است.
به گزارش برنا دكتر اكبري صداهاي ناهنجار را از ديگر علل اصلي سرگيجه عنوان كرد و گفت: از طرفي همزماني صداهاي بلند و آلاينده هاي هوا از جمله مونواكسيد كربن به دليل مسموميت زايي بالا عامل اصلي تشديد سرگيجه در جوامع شهري محسوب مي شود.
وي در خصوص گاز منوكسيدكربن بعنوان اصلي ترين آلاينده در جوامع شهري كه توسط وسايل نقليه توليد مي شود و 250مرتبه سريعتر از اكسيژن با هموگلوبين خون تركيب مي شود، اظهار داشت: با وجود اين آلاينده در جوامع شهري پر ازدحام و پرترافيك شاهد سردرد، سرگيجه، تنگي نفس و حالت تهوع گروهي از افراد خواهيم بود.

 



زورگيران خشن جنوب تهران دستگير شدند

فيلمبرداري يك شهروند تهراني از دو زورگير كه با مضروب كردن مالباخته سعي در سرقت اموال وي را داشتند باعث شناسايي و دستگيري آنها شد.
اواخر خردادماه امسال مرد جواني در حالي كه به شدت مجروح شده بود به كلانتري 109(بهارستان) مراجعه و به ماموران گفت كه مورد حمله دو جوان موتورسوار قرارگرفته است.
اين فرد به ماموران گفت: حوالي زيرگذر مابين خيابان «امين حضور» و «17شهريور» توسط دو موتورسوار مورد حمله قرار گرفتم. آنها قصد داشتند كه كيف دستي ام را سرقت كنند. اما من مقاومت كردم.
وي سپس ادامه داد: وقتي با مقاومت من روبرو شدند يكي از آنها از موتور پياده شد و باچاقو به من حمله كرد و بلافاصله متواري شدند.
با اظهارات اين فرد، مراتب در پرونده درج و بلافاصله اين فرد كه با هشت ضربه چاقو از ناحيه هاي سر، ريه، پشت و پهلو دچار آسيب شده بود راهي بيمارستان شد. به لحاظ حساسيت موضوع پرونده، ماموران كلانتري مذكور براي رسيدگي پرونده را تحويل اداره هجدهم پليس آگاهي دادند.
همچنين چند ساعت بعد يكي از شهروندان تهراني كه از بالاي پل مذكور حادثه را مي ديد اقدام به فيلمبرداري از آن كرده و با مراجعه به اداره آگاهي اين فيلم را كه با دوربين همراه تصويربرداري شده بود را در اختيار كارآگاهان متخصص اداره مذكور قرار داد.
با بررسي فيلم مذكور، هويت سارقان به نام هاي «عليرضا-ب» معروف به «شاهين» و «ميلاد-الف» كه داراي سوابق متعدد از جمله قتل عمد، كيف قاپي، زورگيري، شرارت مي باشند دقيقاً مورد شناسايي قرار گرفت.
بلافاصله دستگيري هر دو نفر در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و مدتي بعد با تلاش شبانه روزي ماموران پليس آگاهي در تاريخ 9 تير ماه هر دو متهم طي عمليات هاي جداگانه در مناطق «يوسف آباد» و «مولوي» دستگير شدند.
«عليرضا-ب» هنگام دستگيري با ماموران درگير و قصد فرار داشت كه با شليك يك گلوله از ناحيه مچ پاي راست مجروح و بلافاصله به بيمارستان اعزام شد.
اين در حالي است كه هر دو متهم در بازجويي هاي اوليه به 15 فقره كيف قاپي و سرقت توأم با خشونت اعتراف كرده اند.

 



هشدار وزارت بهداشت براي پيشگيري از تب برفكي گوشت چرخ كرده آماده از قصابي نخريد

رئيس اداره بيمارهاي مشترك انسان وحيوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: هموطنان براي پيشگيري از ابتلا به بيماري تب برفكي، از خريد گوشت چرخ كرده آماده از قصابي ها خودداري كنند.
«محمدرضا شيرزادي» به مناسبت روز جهاني بيماريهاي مشترك انسان و حيوان افزود: تب برفكي يك بيماري حاد و واگيردار دام است كه در حيوانات اهلي مانند گاو، گوسفند و بز بوجود مي آيد.
به گفته وي، اين بيماري از طريق باد، آب، گوشت و شيرآلوده در دامها منتشر مي شود و موجب لنگي پا، زخم و تاول در دهان و زبان دام مي شود.
اين مقام مسئول در وزارت بهداشت با بيان اينكه مردم گوشت را حتما از كشتارگاههاي مورد تاييد سازمان دامپزشكي تهيه كنند، گفت: به دليل واگيردار بودن اين بيماري بهتر است مردم گوشت چرخ كرده را نيز به صورت بسته بندي با مهر مورد تاييد سازمان دامپزشكي خريد كنند.

 



طي 3 ماه گذشته جرايم رايانه اي 5/1 برابر افزايش داشته است

معاون پليس مبارزه با جعل، كلاهبرداري و جرايم رايانه اي آگاهي نيروي انتظامي از افزايش 5/1 برابري ميزان جرايم رايانه اي خبر داد و گفت: در طول 3 ماه گذشته ميزان وقوع جرايم رايانه اي در كشور روند رو به رشد داشته است.
سرهنگ مهرداد اميدي گفت: در طول 3 ماه گذشته 2 هزار و 900 پرونده با موضوع جعل رسيدگي شده است.
وي در تشريح روند بررسي پرونده هاي جرايم رايانه اي اضافه كرد: 35 درصد پرونده هاي تشكيل شده مربوط به جعل اسناد بانكي و اوراق بهادار، 34 درصد مربوط به اسناد شناسايي، 9 درصد اسناد مالكيت، 15 درصد اسناد غير دولتي و 7 درصد ساير اسناد بوده است.
وي گفت: بررسي هاي پليس رايانه اي آگاهي منجر به شناسايي و دستگيري جاعلان و استفاده كنندگان در 75 درصد از پرونده ها شد.
معاون پليس مبارزه با جعل، كلاهبرداري و جرايم رايانه اي پليس آگاهي گفت: 50 درصد از پرونده هاي رسيدگي شده منجر به شناسايي، دستگيري و زنداني شدن كلاهبرداران شده است.
اميدي افزود: در بحث جعل و كلاهبرداري ها موقعيت هايي وجود دارد كه همواره مجرمان تلاش مي كنند تا با استفاده از آن خلأ و موقعيت ها دست به ارتكاب جرم بزنند.
وي يكي از اين موقعيت ها را كميت اسناد و مدارك دولتي و غير دولتي دانست و گفت: به هر ميزان كه تعداد اين اسناد و مدارك بيشتر باشد امكان جعل براي جاعلان افزايش مي يابد.
اميدي گفت: انتشار آگهي هاي مختلف در رسانه ها نيز علاوه بر اينكه موقعيت مطلوبي در كشور ايجاد مي كند به علت نداشتن ضوابط مشخص مي تواند موقعيتي براي سوء استفاده جاعلان و كلاهبرداران ايجاد كند.
به گزارش ايرنا وي اظهار داشت: ستادي تحت عنوان ستاد مبارزه با جعل اسناد و مدارك در كشور ايجاد شده است كه در اين ستاد 14 وزارتخانه و دستگاه رسمي كشور موضوع جعل را رسيدگي مي كنند تا فرصت هاي ارتكاب آن را كاهش دهند. همچنين به گزارش ايسنا حدود 40 درصد از پرونده هاي كلاهبرداري در شگردهاي مختلف در قالب رمالي، خواستگاري و... بوده است.
وي تقليل فرصت هاي منجر به جرم از طريق مشاركت هاي مردمي را راهكاري مناسب براي پيشگيري از كلاهبرداري و جعل عنوان كرد و افزود: يكي از مشكلات موجود در حوزه كلاهبرداري مربوط به استفاده از كارت هاي بانكي و حفظ و نگهداري آنها است، به طوري كه در حال حاضر بيش از 80 ميليون كارت بانكي صادر شده و اگر آموزش هاي لازم در اين رابطه به مردم داده نشود، شاهد سوء استفاده هاي بسياري در اين باره خواهيم بود.
سرهنگ اميدي اضافه كرد: اگر مردم اطلاعات خصوصي خود را در كامپيوترهاي شخصي كه به اينترنت متصل مي شود، قرار دهند ممكن است اين اطلاعات در اختيار افراد بيگانه قرار گيرد، در نتيجه با ارائه اين آموزش ها مي توان ميزان جعل و كلاهبرداري را كاهش داد.

 



همزمان با آغاز فصل تابستان مشاوران فني خودرو در تمامي مراكز معاينه فني مستقر مي شوند

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران اعلام كرد: همزمان با آغاز فصل تابستان از روز عيد بزرگ مبعث تيم هاي مشاوره اي «جان شما مهم است، از ما بپرسيد» در مراكز معاينه فني مستقر مي شوند.
به گزارش خبرنگار كيهان، مهندس وحيد نوروزي با بيان اينكه اين طرح تا پايان شهريورماه ادامه مي يابد، اظهار داشت: تيم هاي مشاوره اي «جان شما مهم است، از ما بپرسيد» براي نخستين بار در كشور، راه اندازي شده است كه اين تيم ها با استقرار در مراكز معاينه فني علاوه بر بازبيني خودرو و اقدامات مشاوره اي به رانندگان آموزشهاي لازم ايمني ويژه فصل تابستان اعم از جوش آوردن خودرو و كنترل آن در حاشيه جاده را ارائه خواهند داد.
وي با تاكيد بر اينكه انجام مشاوره منوط به معاينه فني نيست، اظهار داشت: اين خدمات اختياري است و شهروندان الزامي نخواهند داشت پس از دريافت مشاوره خودروي خود را در اين مراكز معاينه فني كنند.
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با انتقاد از عملكرد امداد خودروها گفت: متاسفانه امداد خودروها عمدتا در جاده هاي اصلي حضور مي يابند، اين در حاليست كه در جاده هاي كم تردد اثري از آنها ديده نمي شود.
وي يكي از نقايص اصلي در خودروها را موضوع ترمز دانست و گفت: متاسفانه 12درصد خودروها در يك جامعه آماده صد هزار خودرويي در سال گذشته از تست ترمز رد شده اند كه 60درصد اين ردشدگان خرابي لنت ترمز داشتند، هفت درصد مشكل بوستر، چهار درصد كيفيت نامناسب روغن ترمز، 9درصد خرابي ديسك و كاسه چرخ و 20درصد خرابي پيستون و متعلقات داشتند.
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران در ادامه با انتقاد از برخي از واردكنندگان لنت هاي ترمز بي كيفيت گفت: اين روزها واردات لنت هاي ترمز با كيفيت پايين موجب ايجاد نگراني و بروز مشكلات فراوان و تصادفات متعدد شده است.
بنابراين گزارش وي به مشكل تاير خودروها اشاره كرد و گفت: متاسفانه برخي ها لاستيك نوي خارجي را حتي ارزان تر از قيمت داخلي مي خرند، در حالي كه شهروندان نمي دانند حداكثر عمر مفيد يك لاستيك چهار سال بوده و طول عمر آن با عدد ميلادي در كنار لاستيك حك شده است.

 



جانشين فرماندهي انتظامي تهران بزرگ: پليس با تمام توان در برابر ناتوي فرهنگي مي ايستد

جانشين فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: نيروي انتظامي با تمام توان خود در برابر نفوذ فرهنگي دشمنان مي ايستد تا مظاهر فساد را در جامعه ريشه كن كند.
سردار عليرضا عليپور در همايش تعامل پليس تهران بزرگ با اعضاي ستادهاي مردمي پيشگيري و حفاظت اجتماعي دادسراهاي مناطق 1، 2و3 تهران گفت: در سالهاي گذشته بيشترين دغدغه مسئولان پيرامون مسائل سياسي و اقتصادي بود و فرصتي براي پرداختن به مسائل ديني و فرهنگي نبود، اما از آنجا كه فعاليت دشمنان در عرصه فرهنگي بسيار بيش از پيش شده و با توجه به هشدارهاي رهبر معظم انقلاب در خصوص تهديدات فرهنگي دشمن، پليس بر آن شد كه اقداماتي در زمينه مسايل فرهنگي انجام دهد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ افزود: بي اعتباري نهاد خانواده، احكام ديني، شرع مقدس، بي هويتي حجاب و ايجاد شبكه هاي سايبري براي تخريب اعتقادات جوانان يكي از راههايي است كه دشمنان براي مبارزه با فرهنگ والاي اسلامي و ايراني كشورمان پيش گرفته اند كه ما موظف هستيم با هوشياري كامل به مبارزه با آن برخيزيم.
وي ادامه داد: نيروي انتظامي تهران بزرگ پس از مذاكراتي كه با ستاد مردمي پيشگيري و حفاظت اجتماعي انجام داد، به اين نتيجه رسيد كه بايد با مظاهر علني فساد در سطح جامعه مبارزه كند و پس از بررسي هايي كه در اين زمينه انجام داد و كارهاي كارشناسي كه صورت گرفت به 3 اولويت اول مردم و شهروندان كه مبارزه با فروشندگان مواد مخدر، اراذل و اوباش و جلوه هاي مفاسد اخلاقي بود دست يافت.

 



حوادث كوتاه از كشور

رد رشوه 63 ميليوني از سوي رئيس پليس
بوشهر- ايرنا: نقي پهنايي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ديلم از توابع استان بوشهر در يك عمليات پليسي مبلغ 63 ميليون ريال رشوه پيشنهادي را رد كرد.وي هنگام بازرسي خودروهاي خروجي از گلوگاه شهيد موسوي ديلم به يك دستگاه تريلر مظنون شد و در بازرسي از آن مقدار 47 كيلوگرم ترياك كشف كرد كه راننده خودرو مذكور براي فرار از مجازات پيشنهاد پرداخت 63 ميليون ريال رشوه را به رئيس پليس داد. با رد رشوه از سوي اين پليس مبلغ مذكور ضميمه پرونده شد.
دستگيري قاچاقچيان پاكستاني
اصفهان ايرنا: چهار پاكستاني كه قصد فروش تعدادي صنايع دستي قاچاق را در استان اصفهان داشتند، دستگير شدند.اين افراد كه قصد داشتند حجم انبوهي از صنايع دستي قاچاق را به اصفهان منتقل و بفروش برسانند در يكي از هتل هاي اصفهان به دام افتادند.
مرگ 5 نفر در سد لتيان
تهران- خبرگزاري مهر: سد لتيان در 10 روز گذشته پنج جوان را كه با بي احتياطي مبادرت به انجام تفريحات تابستاني و شنا در اين سازه بتني كرده بودند، به كام مرگ كشيد.آخرين غريق روز چهارشنبه گذشته درحالي كه خانواده وي منتظر بيرون آمدن جسد از زير آب بودند پيدا شد و به نيروي انتظامي و اورژانس منطقه لواسانات تحويل شد.
خدمتكار منزل دزد از آب درآمد
زاهدان- خبرگزاري فارس: يك خدمتكار منزل در شهرستان زاهدان به هنگامي كه كسي در منزل نبود مبادرت به سرقت مي كرد اما شناسايي و دستگير شد.متهمه به نام صابره- ب كه مدت 6 ماه در منزل مذكور به عنوان خدمتكار مشغول به كار بود، مبادرت به سرقت 600 گرم طلا و زيورآلات به ارزش 170 ميليون ريال كرده بود.سارقه قصد فريب پليس را داشت اما به دنبال گفته هاي ضد و نقيض سرانجام مجبور به اعتراف شد.
كاميون قاچاق به مقصد نرسيد
شهرضا- خبرنگار كيهان: مأموران مستقر در ايست و بازرسي شهيد امامي شهرضا حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه كاميون به رانندگي فردي به نام اكبر-ج كه از بندرعباس به سمت تهران در حركت بود مظنون شده و آن را متوقف كردند.پليس در بررسي مدارك خودرو دريافت بارنامه و تمامي اسناد مربوطه جعلي بوده و بار واقعي اين خودرو محموله اي بزرگ حاوي كفش و پوشاك خارجي است كه به صورت قاچاق و غيرقانوني وارد كشور شده است.راننده خودرو دستگير شد. وي قصد داشت اين محموله را در تهران به فروش برساند.محموله كشف شده به ارزش بالغ بر 8 ميليارد ريال تحويل اداره گمرك شد.
كشف5/1 تن مواد مخدر
نايين- خبرنگار كيهان: در سه ماهه امسال بيش از 5/1 تن انواع موادمخدر در نايين كشف شد. در اين رابطه 193 نر دستگير و 19 دستگاه خودرو سبك و سنگين قاچاقچيان توقيف شد. همچنين در اين مدت بيش از 88 فقره كالاي قاچاق به ارزش بيش از 12 ميليارد ريال در اين شهر كشف شد.
ايران چك هاي تقلبي به اراك نرسيد
اراك- خبرنگار كيهان: دو نفر كه قصد توزيع ايران چك هاي تقلبي را در اراك داشتند دستگير شدند.پليس از خودرو متهمان 96 قطعه ايران چك يكصدهزار توماني تقلبي و تعداد زيادي باند رول بسته هاي اسكناس كشف كرد.متهمان اعتراف كردند كه ايران چكهاي تقلبي را از شهر سقز تهيه كرده و تعداد 4 قطعه از آنها را در ملاير خرج كرده اند و قصد داشتند مابقي را در اراك توزيع كنند.
كلاهبرداري با بدلسازي جواهرات
گرگان- خبرنگار كيهان: مردي كه با بدل سازي جواهرات و آبكاري فلزات اقدام به كلاهبرداري از شهروندان مي كرد در علي آباد كتول دستگير شد.اين كلاهبردار 40 ساله در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و در بازرسي از منزل وي تعدادي وسائل و ادوات بدلسازي و آب طلا بر روي فلزات كشف شد.
كشف گندم خارجي قاچاق
گرگان- خبرنگار كيهان: بيش از 97 تن گندم قاچاق خارجي از هفت دستگاه خودرو در استان گلستان كشف شد. در اين رابطه هفت دستگاه خودرو توقيف و مالكان محموله هاي گندم قاچاق كه از خارج وارد كشور شده بود دستگير شدند.
بر خورد دو موتورسيكلت
¤ برخورد دو دستگاه موتورسيكلت در محور راميان به شاهرود در استان گلستان منجر به مرگ راكب يكي از موتورسيكلت ها و جراحت راكب ديگر شد. تجاوز به چپ يكي از موتورسيكلت ها علت تصادف اعلام شد. مجروح حادثه به بيمارستان منتقل شد.

 



آتش اختلاف محصول 7 هكتار زمين را خاكستر كرد

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
شعله ور شدن اختلافات خانوادگي 7 هكتار جو را به خاكستر تبديل كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، دامن زدن به اختلافات قبلي بين دو خانواده ساكن روستاي كاكاشرف موجب تشديد نزاع و بروز خسارت مالي سنگين شد.
بر اثر اين اختلاف كه تحت رسيدگي است 7 هكتار محصول جو متعلق به دو خانوار درگير در نزاع به خاكستر تبديل شد.
آتش سوزي با تلاش ماموران آتش نشاني خرم آباد مهار و از سرايت آن به اطراف جلوگيري شد.

 



مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد رياست جمهوري:
55درصد والدين پس از 5 سال متوجه اعتياد فرزندان خود مي شوند

قم-خبرنگار كيهان:
مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد رياست جمهوري گفت: افزون بر نيمي از والدين پس از 5 سال متوجه اعتياد فرزندان خود مي شوند.
به گزارش روابط عمومي هيئت و كانون خادم الرضا(ع)، دكتر حميد صرامي در همايش «نهضت فراگير اجتماعي و پيشگيري اوليه از اعتياد با تاكيد بر رويكرد ديني» كه با همكاري هيئت و كانون خادم الرضا(ع) و معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم در سالن اجتماعات مدرسه عالي امام خميني(ره) برگزار شد، قرن بيست و يكم را عصر سرعت و فرصت ناميد و گفت: در اين عصر بشريت هر 70 روز يكبار با يك پديده در عرصه فرهنگي و آسيب هاي اجتماعي روبه رو مي شود.
دكتر صرامي با بيان اين كه 55درصد از والدين بعد از گذشت پنج سال از اعتياد فرزندان خود با خبر مي شوند، اظهار داشت: براي اينكه فرزندان خود را تا حد زيادي در مقابل مصرف مواد مخدر مصون كنيم بايد والدين از مهارت هاي ارتباطي آگاهي داشته باشند و با ارتباطي نزديك و چهره به چهره با فرزندان خود ارتباط صميمي برقرار كنند و در اين رابطه صميمي مهارت هاي زندگي، طريقه مواجهه با مشكلات اجتماعي و شكست ها، آشنايي با انواع مواد مخدر و تقويت روحيه اميد، خودباوري، اعتماد به نفس، طريقه صيانت از خود در برابر مسائل جنسي، خويشتن داري، خودكنترلي و را آموزش دهند و همچنين براي اوقات فراغت فرزندان در خانواده مدلي را تعريف كنند.
وي تقويت باورهاي ديني را يكي از مهم ترين مؤلفه ها در پيشگيري جوانان در گرايش به مصرف مواد عنوان كرد و گفت: براي حفظ آرامش، خودكنترلي، دوري از پرخاشگري و افزايش اميد بايد ياد و ذكر خدا را در فرزندان خود تقويت كنيم.

 



سال گذشته روي داد ثبت 154 تولد در هر ساعت

بنابر اعلام سازمان ثبت احوال كشور، در حالي كه سال گذشته در هر شبانه روز سه هزار و 695 واقعه ولادت ثبت شده است، روزانه يك هزار و 78 نفر در كشور فوت كرده اند.
طبق گزارش منتشره از سوي سازمان ثبت احوال كشور، سال گذشته در هر ساعت 154 واقعه ولادت در برابر فوت 45 نفر در هر ساعت در كشور ثبت شده است.
در اين گزارش آمده است: در سال گذشته يك ميليون و 348 هزار و 546 واقعه ولادت به ثبت رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (87) رشدي 7/3درصدي داشته است. حال آن كه در سال گذشته 393 هزار و 514 واقعه فوت به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 8/5درصد كاهش را نشان مي دهد.بايد افزود: 937 هزار و 639 مورد از ولادت ها، شهري و 410 هزار و 907 واقعه ولادت روستايي بوده است.
لازم به ذكر است، تعداد ولادت ثبت شده تا يك سال پس از وقوع در سال گذشته يك ميليون و 323 هزار و 203 واقعه است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 4/4 درصد افزايش داشته است.
نسبت جنسي حاصل از ثبت ولادت در سال گذشته برابر با
5/105 است كه همين شاخص در مدت مشابه سال قبل 105 بوده است. به عبارت ديگر، در برابر هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر، 5/105 واقعه ولادت پسر به ثبت رسيده است.
بايد افزود: بيشترين مواليد ثبت شده در سال 88 مربوط به گروه سني مادران 25 تا 29 سال است و برابر با 423 هزار و 587 رويداد بوده كه حدود 4/31درصد ازكل ولادت هاي ثبت شده، بوده است.
از مهمترين دلايل افزايش ولادت مي توان به اجراي طرح هاي ويژه در برخي از استان ها، توجه خاص استان ها به ثبت ولادت در مهلت هاي جاري و يا قانوني و يا عوامل جمعيتي مانند تغيير ساختار هرم سني جمعيت كشور و افزايش جمعيت در معرض سن ازدواج كه متاثر از افزايش مواليد دهه 60 و به تبع آن رسيدن افراد به سن ازدواج و تصميم خانواده ها به داشتن يك تا دو فرزند اشاره كرد كه همه اين عوامل منجر به رشد 7/3درصدي ثبت ولادت در كشور شده است.

 



اجراي حكم اعدام 2 مفسد في الارض در زاهدان

زاهدان - خبرنگار كيهان:
دو زنداني به اتهام محاربه و افساد في الارض در زندان زاهدان به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش روابط عمومي دادگستري استان سيستان و بلوچستان، براساس احكام صادره از سوي دادگاه انقلاب اسلامي متهمان «امان الله پوريان» فرزند ملنگ و «يونس رحماني» فرزند رئيس صبح ديروز در زندان مركزي زندان زاهدان به دار مجازات آويخته شدند.
براساس اين گزارش محكومان به اتهام محاربه و افساد في الارض از طريق راهبندي، سرقت مسلحانه، ايجاد رعب و ترس در بين مردم ايرانشهر، تيراندازي به سمت ماموران، مشاركت در آدم ربايي مسلحانه، سرقت خودروي پژو 206 فروش 60 كيلوگرم ترياك و اعتياد به آن همچنين عبور غيرمجاز موادمخدر از مرز به اعدام محكوم شدند كه پس از تاييد مراجع عالي قضايي اين حكم به مرحله اجرا درآمد.

 



رويدادهاي خارجي وعده 14هزار دلاري براي اقامت دراسرائيل

به اسرائيلي هاي مقيم ديگر كشورها وعده داده شده است كه در صورت مهاجرت به اسرائيل در وعده اول 14هزار دلار (هرنفر) دريافت خواهند كرد.
اسرائيلي ها در وب سايت مخصوصي كه براي پذيرش مهاجر تدارك ديده اند، نقشه اي از شهرك سازي هاي اسرائيل و آن دسته از واحدهاي مهيا براي واگذاري را به نمايش گذاشته است.
در اين وب سايت تصوير مادر و دختر جواني ديده مي شود كه در بالكن خانه اي زيبا نشسته اند و تصوير يك رودخانه زيبا پشت سر آنها مشهود است، در اين وب سايت به اسرائيلي هاي مقيم ديگر كشورها وعده داده شده است كه در صورت مهاجرت به اسرائيل در وعده اول 14هزار دلار (هرنفر) دريافت خواهند كرد. بلندي هاي جولان كه در سال 1967 اسرائيل از سوريه گرفت نيز بخشي از همين آگهي مهاجرت است.اسرائيل شهرك هاي ساخته شده در جولان را هم به مزايده مي گذارد.در اين وب سايت نقشه اي از شهرك سازي هاي اسرائيل و آن دسته از واحدهاي مهيا براي واگذاري به چشم مي خورد. در اين نقشه مرز سبز ترسيم شده پيش از اشغال سال 1967 محو شده و اندك اشاره اي هم به نام هاي كرانه باختري، غزه و بلندي هاي جولان نيز نشده است.
در اين سايت همچنين به مهاجران بيكار وعده اعطاي فرصت هاي شغلي با موقعيت هاي طلايي داده شده است.

 



تلاش براي اسلام ستيزي در آمريكا

شبكه خبري تندروي «فاكس نيوز» در گزارشي به بهانه ساخت مساجد در آمريكا تلاش كرده است تا با دامن زدن به اسلام ستيزي در اين كشور، مردم آمريكا را عليه مسلمانان تحريك كند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، فاكس نيوز در گزارش اخير خود ضمن اعتراف به گسترش روزافزون اسلام در آمريكا كه امروز نماد آن ساخت مساجد در اين كشور است، آورده است كه مردم آمريكا از افزايش تعداد مساجد و مراكز اسلامي در اين كشور خشمگين هستند.فاكس نيوز در گزارش خود، تلاش كرده است تا نتايج يك نظر سنجي درباره ساخت مسجد در كنار برج هاي دوقلو را كه در حادثه يازدهم سپتامبر فرو ريختند، به سراسر اين كشور تعميم دهد.
گزارشگر فاكس نيوز نيز با طرح اين سوال كه چرا بايد در آمريكا مسجد ساخته شود مي گويد: مخالفت ها با ساخت مساجد به نفس وجود مسجد و جايگاه و اثرگذاري آن برمي گردد.فاكس نيوز سپس نتايج يك نظرسنجي را اينگونه بيان مي كند: از ميان شركت كنندگان 52 درصد مخالف ساخت مساجد، 31 درصد موافق و 17 درصد هم گفته اند كه نظري ندارند.فاكس نيوز در پايان گزارش اسلام ستيزانه خود عنوان كرد كه چرا دولت آمريكا بر ضد مسلمانان اقدامي نمي كند.

 



نگراني مقامات انگليس از افزايش نوجوانان بزهكار

بزهكاري نوجوانان و خشونت لجام گسيخته در اين گروه سني در انگليس، مقامات اين كشور را بشدت نگران كرده است.
واحد مركزي خبري به نقل از شبكه تلويزيوني بي بي سي گزارش داد، كشته شدن يك نوجوان 15 ساله به دست دسته اي از گروه بزه كار رقيب، بار ديگر موضوع گروه هاي بزه كار نوجوانان را در انگليس مطرح كرده است.استفاده از سلاح سرد از جمله چاقو بين نوجوانان بزه كار از جمله مشكلاتي است كه انگليسي ها سالهاست با آن دست و پنجه نرم مي كنند.
در سال 2008، 28 نوجوان در پي حمله با چاقو كشته شدند ولي با تلاش مقامات انگليسي در سال 2009 براي رويارويي با جرائم استفاده از سلاح سرد، شمار نوجواناني كه در اين سال جان خود را از دست دادند به 14 نفر رسيد اما نيمه 2010 در حالي فرا مي رسد كه 13 نوجوان در لندن جان خود را در پي خشونت با چاقو از دست دادند.

 



رعد و برق قطارهاي پاريس را متوقف كرد

اصابت رعد و برق به تاسيسات برق سامانه قطارهاي پاريس، كه در آغاز فصل تعطيلات تابستاني صورت گرفت، حركت بسياري از قطارها در يكي از ايستگاه هاي اصلي شهر را لغو كرد و مسافران ساعت هاي طولاني را در ايستگاه ها سرگردان شدند.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد، شبكه دولتي راه آهن فرانسه اعلام كرد: حركت همه قطارها از ايستگاه اوسترليتز، كه براي دسترسي مردم به مناطق جنوب و شرق كشور و نيز اسپانيا مورد استفاده قرار مي گيرد، براي كل روز لغو خواهد شد.اين شركت به تعداد افرادي كه تحت تاثير لغو حركت اين قطارها قرار مي گيرند، اشاره نكرد.روز شنبه 12 تير، رعد و برق به تاسيسات برقي شبكه راه آهن پاريس در اطراف اين شهر برخورد كرد.شركت دولتي راه آهن فرانسه اعلام كرده است براي تعمير خسارات وارد شده دستكم به هشت ساعت زمان نياز دارد.

 



95 كشته و مفقود در رانش زمين چين

مقامات دپارتمان حوادث غيرمترقبه چين اعلام كردند: بر اثر رانش زمين ناشي از بارش سيل آساي باران در مناطق مختلف اين كشور، تاكنون 50 نفر جان خود را از دست دادند و 45 نفر هم مفقود شدند.
رئيس مركز عملياتي امداد و نجات چين - در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور، يادآور شد: بارش سيل آساي باران كه از اواخر هفته گذشته آغاز شده تاكنون خسارات سنگيني را بر مناطق جنوبي و شرقي كشور وارد كرده است.به طوري كه آمارها نشان دهنده اين است كه هزاران منزل مسكوني و ساختمان در اين مناطق تخريب شده و علاوه بر اين كه تعداد زيادي كشته و مفقود برجاي گذاشته است، مردم زيادي نيز مجبور به تخليه منازل خود شدند.به گزارش خبرگزاري شينهوا، رانش زمين و سيلاب در اين كشور هر ساله باعث بي خانمان شدن هزاران نفر و كشته و مفقود شدن صدها تن ديگر مي شود؛ چرا كه در اكثر مناطق جنوبي خاك زمين سست است و با بارش اولين باران خاك نشست مي كند.به طوري كه سال گذشته بين ماه هاي ژوئن و ژوئيه، رانش زمين ناشي از بارش سيل آساي باران بيش از 700 كشته و مفقود برجاي گذاشت.اين در حاليست كه دپارتمان هواشناسي مركزي اين كشور نيز، در گزارشي اعلام كرد كه بارش باران تا اواخر هفته جاري ادامه خواهد يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14