(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 تير 1389- شماره 19687

يك كار فرهنگي!
صدور مجوزهاي سرمايه گذاري بدون مراجعه حضوري
ايران در كيهان
نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي:
شوراي سلامت امنيت غذايي در كشور راه اندازي مي شود
موزه دفاع مقدس اهواز احداث مي شود
بودجه اجراي 350 پروژه عمراني دشتستان تصويب شد
نماينده مردم همدان وفامنين در مجلس: ايجاد اشتغال نيازمند گام هاي بلند است
امام جمعه بروجرد: دولت بايد حمايت بيشتري از خبرنگاران داشته باشد
استاندار گيلان: مبادلات اقتصادي استان هاي گيلان و آستراخان روسيه گسترش مي يابد
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز: بيمارستان هاي تبريز نياز به بازسازي دارند
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين:
تغيير كاربري در عرصه منابع طبيعي بايد توجيه زيست محيطي داشته باشد
مدير كل راه و ترابري هرمزگان: 205ميليون تن كالا سالانه از آزاد راه بندرعباس-سيرجان ترانزيت مي شود
عضو شوراي اسلامي شهر: معضل كارتن خواب هاي كرج حل نشده است
سيستم جامع اطلاعات صداوسيماي مراكز استانها راه اندازي شد
پاي صحبت مردم
رئيس كل دادگستري استان يزد: آمار جرايم سنگين در يزد پايين است



يك كار فرهنگي!

صداي دلنشين مؤذن آنچنان مرا مجذوب خود كرده بود كه همراهم در خودرو متوجه شده بود كه به دنبال منشأ صدا هستم كه از كجا مي آيد. به همين خاطر گفت كه صدا از مسجد الجوادين است كه به تازگي تأسيس شده است.
غروب يكي از روزهاي اول تابستان با يكي از دوستان از خيابان فني و حرفه اي با خودرو در حال حركت بوديم كه صداي اذان مرحوم مؤذن زاده اردبيلي كه از بلندگو پخش مي شد به گوشمان خورد. بارها از اين خيابان عبور كرده بودم ولي مسجدي را مشاهده نكرده بودم همزمان با صداي اذان، دسته دسته جوانان را مشاهده كردم كه خود را به مسجد مي رسانند تا در نماز جماعت شركت كنند كه براي من صحنه بسيار زيبا و خوشحال كننده اي بود. با خود گفتم آن كساني كه شعار غيراسلامي در اين مملكت و خارج از كشور سر مي دهند، رويتان سياه باد.
به همراه دوستم خودرو را پارك كرديم و خود را به مسجد الجوادين اداره كل فني و حرفه اي رسانديم در بدو ورود وضوخانه اي بسيار زيبا تعبيه شده بود پس از ورود به صحن مسجد صف هاي فشرده و منظم مردمي كه بيش از 90درصد آنان را جوانان تشكيل مي دادند حال و هواي خاصي به مسجد داده بود. اين جوانان آنچنان با شوق در مسجد حضور يافته بودند كه انگار پس از سالها گمشده خود را يافته اند و اكنون رسيدن به خانه دوست را مي خواهند جشن بگيرند تعداد زيادي دعاي ماه رجب را با هزينه شخصي خود كپي گرفته بودند و در بين نمازگزاران توزيع مي كردند كه در بين دو نماز قرائت شود. در پايان نماز دستهاي بي توقع را بالا گرفته و براي نظام مقدس اسلامي و طول عمر با بركت رهبر عزيزمان دعا كردند.
آنچه مرا وادار به نوشتن اين چند سطر كرد اينكه اولا مردم خصوصاً در استان ايلام بهترين ها از لحاظ اعتقادي هستند و براي دفاع از نظام و رهبري معظم نظام حاضرند از جان خود بگذرند و تبليغات دشمن داخلي و خارجي هيچ تأثيري در روحيه آنان نخواهد داشت و دوم اينكه عده اي بر اين باورند كه براي كار فرهنگي اعتبارات آنچناني لازم است. آنچه در بالا آوردم بزرگترين كار فرهنگي است به اين صورت كه با احداث يك باب مسجد خوب توسط يك مركز دولتي چگونه اين جوانان دور هم جمع شده، نماز جماعت، دعاي كميل، دعاي ندبه، توسل و غيره را صميمانه انجام مي دهند و راضي و خشنود پس از برگزاري مراسم مختلف به كسب و كار خود مي پردازند و روحيه دشمنان نظام را بكلي خراب مي كنند. واقعيت اينكه به حدي مجذوب اين شور و شوق و صميميت اين جوانان شده بودم با خود گفتم اي كاش مي شد هميشه در ميان اين جوانان صميمي باشم تا از آنان درس بگيرم. ان شاءالله كه بر همه قبول باشد.
ايلام- عباس خزلي

 



با نرم افزار پنجره واحد صورت مي گيرد صدور مجوزهاي سرمايه گذاري بدون مراجعه حضوري

تبريز-خبرنگار كيهان:
با اجراي نرم افزار پنجره واحد، سرمايه گذاران بدون مراجعه حضوري، مجوزهاي لازم را براي سرمايه گذاري اخذ خواهند كرد.
رئيس امور اقتصادي و دارايي آذربايجان شرقي در نشست آموزش مرحله اول پنجره واحد در ستاد سرمايه گذاري آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق افزود: اهميت پنجره واحد در توسعه و آباداني كشور كاملا مشخص است و اين سيستم از آذربايجان شرقي آغاز شده و جزو برنامه هاي نظام مي باشد.
رضا حسيني تصريح كرد: هم اكنون پروسه زماني زيادي براي اخذ مجوزهاي لازم سرمايه گذاري در كشور طي مي شود كه در شأن نظام نيست و بايد هرچه سريع تر، اين مشكلات برطرف شود و سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در ايران، تشويق و ترغيب شوند.
وي ابراز اميدواري كرد مرحله دوم اجراي نرم افزار الكترونيكي پنجره واحد ظرف چهار ماه عملياتي شود.

 



ايران در كيهان

افتتاح 24 طرح
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: در هفته بزرگداشت جهاد كشاورزي 24 پروژه توليدي و عمراني در شهرستان گنبدكاووس به بهره برداري رسيد. «احمد قاضي» مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس ضمن اعلام خبر فوق افزود: براي اجراي اين طرحها 35 ميليارد و 125 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است كه اعتبار اين طرح ها از منابع استاني، متقاضي و بانك ها تامين و پرداخت شده است. وي گفت: با افتتاح اين طرح ها علاوه بر اشتغالزايي براي 57 نفر از جوانان اين شهرستان 655 خانوار نيز از اين طرح ها بهره مند شدند.
اهداي خون
در كاشان
كاشان - خبرنگار كيهان: رئيس پايگاه انتقال خون شهرستان كاشان با اشاره به اينكه از هر يكهزار نفر در اين شهرستان 30 نفرخون اهدا مي كنند، شاخص اهداي خون در اين شهرستان را سه درصد اعلام كرد.
حسين اعتمادي، در مراسم تجليل از اهداكنندگان خون شهرستان كاشان افزود: اين شاخص در كشور ما 2 درصد است.
آبياري تحت فشار
¤ مدير جهاد كشاورزي آران و بيدگل گفت: از 13 هزار و 500 هكتار اراضي اين شهرستان حدود 500 هكتار زير پوشش سامانه آبياري تحت فشار قرار دارد. نادر مزيني در مراسم تجليل از كشاورزان نمونه جهاد كشاورزي آران و بيدگل افزود: پيش بيني شده در سال جاري 370 هكتار از اراضي اين خطه تحت پوشش اين سامانه آبياري قرار گيرد كه با اجراي سامانه نوين آبياري راندمان استفاده از آب به 70 تا 90 درصد مي رسد.
برداشت گندم
بندرعباس - خبرنگار كيهان: مديرزراعت سازمان جهاد كشاورزي از برداشت 53 هزار تن گندم و افزايش برداشت نسبت به سال گذشته در استان خبر داد. كوروش صادقي گفت: در سال گذشته 14 هزارو 500 هكتار از اراضي استان به كشت گندم اختصاص يافت كه پس از برداشت 51 هزار تن محصول گندم با ميانگين عملكرد 5/3 تن در هر هكتار عايد كشاورزان شد.
اجراي طرح هادي
اوز - خبرنگار كيهان: طرح هادي روستاي بيدشهر اوز به پايان رسيد. بخشدار اوز با اعلام اين خبر گفت: هزينه مصرف شده براي اجراي اين طرح افزون بر 520 ميليون ريال بوده كه مبلغ 200 ميليون ريال آن از محل كمكهاي مردمي روستا و مبلغ 320 ميليون ريال از محل اعتبارات بنياد مسكن انقلاب اسلامي لارستان تامين و پرداخت شد.
آموزش مصرف آب
اراك - خبرنگار كيهان: ايستگاه دوستي با آب، توسط شركت آب و فاضلاب استان مركزي در پارك جنگلي اراك برپا شد. زهرا طراوتي مدير روابط عمومي اين شركت با اعلام خبر فوق گفت: در اين ايستگاه تلاش مي كنيم با اجراي برنامه هاي متنوع و توزيع اقلام فرهنگي، شيوه هاي مصرف درست آب را به كودكان آموزش دهيم.
ايمن سازي جاده اي
شاهرود- خبرنگاركيهان: مديركل راه و ترابري استان سمنان از اصلاح و ايمن سازي مقطع حادثه خيز دركيلومتر يك محور سمنان- فيروزكوه خبر داد.
مهندس قربانپور، سيل گيربودن منطقه و آب گرفتگي جاده و وقوع تصادفات را عامل حادثه خيزبودن اين مقطع عنوان و تصريح كرد اين مقطع حادثه خيز با احداث يك دستگاه پل دو دهانه ايمن سازي شد.
اجراي بيمه اجتماعي
زنجان- خبرنگاركيهان: طرح بيمه اجتماعي مديران روستامهدهاي بهزيستي زنجان در راستاي سياست افزايش امنيت شغلي توأم با عزت و تامين و تضمين زندگي مديران و مربيان اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي بهزيستي استان زنجان توران كاظمي كارشناس مسئول دفتر امور كودكان و نوجوانان بهزيستي استان زنجان ضمن اعلام خبر فوق افزود: با توجه به مكاتبات صورت گرفته با بهزيستي كشور قرارداد بيمه اجتماعي زنان سرپرست خانوار روستايي و عشايري بيمه اجتماعي مديران و مربيان روستامهدها با ظرفيت 7 هزار نفر منعقد شده است.
افتتاح
3 مجتمع فرهنگي
گرگان- خبرنگاركيهان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان از بهره برداري سه مجتمع فرهنگي هنري همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.
غلامرضا منتظري با اشاره به احداث 11 مجتمع فرهنگي هنري از مصوبات سفر اول رئيس جمهور به استان گفت: تاكنون 2مجتمع فرهنگي هنري در راميان و فاضل آباد به بهره برداري رسيده و همزمان با هفته دولت نيز 3مجتمع فرهنگي هنري در شهرهاي آق قلا، كلاله و گرگان افتتاح خواهدشد.
وي علت تاخير در ساخت مجتمع هاي فرهنگي هنري را نبود زمين دانست و افزود: براي ساخت هر مجتمع يك ميليارد تومان هزينه مي شود.
حل اختلاف 92 هزار پرونده
¤ معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف استان گلستان گفت: از ابتداي تشكيل شوراي حل اختلاف تاكنون بيش از 518 هزار فقره پرونده وارد شعب اين شورا و بررسي شده است.
احمد جعفري با اشاره به اينكه رسالت اصلي شوراي حل اختلاف سوق دادن پرونده ها به سمت صلح و سازش طرفين است، افزود: دراين مدت اعضا توانسته اند با رايزني، طرفين 92 هزار دعوي را با يكديگر آشتي دهند.
توسعه سلفچگان
قم- خبرنگاركيهان: استاندار قم گفت: توسعه و رشد منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان بايد شتاب بيشتري به خود بگيرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور در مجمع ساليانه مؤسسه توسعه و عمران منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان اين منطقه را نقطه قوت اقتصادي استان برشمرد و افزود: ظرفيت ها و مزيت هاي مناسبي در منطقه اقتصادي سلفچگان وجود دارد كه اگر به خوبي اطلاع رساني شود، سرمايه گذاران زيادي را ترغيب و جذب خواهدكرد.
اجراي طرح نهضت آسفالت
همدان- خبرنگاركيهان: از ابتداي سال جاري با اجراي طرح نهضت آسفالت بيش از 40 هزار تن آسفالت درسطح خيابانها و معابر شهر همدان پخش شده است.
سيدمسعود عسگريان شهردارهمدان با اعلام مطلب فوق افزود: در اجراي طرح نهضت آسفالت بيشترين كارها در مناطق حاشيه اي و بافت قديمي شهر كه تاكنون آسفالت نشده، انجام شده است.

 



نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي:
شوراي سلامت امنيت غذايي در كشور راه اندازي مي شود

ساري- خبرنگار كيهان:
نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي از راه اندازي قريب الوقوع شوراي سلامت امنيت غذايي در كشور خبر داد.
انوشيروان محسني بندپي در جلسه هيئت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي مازندران در ساري افزود: با تشكيل اين شورا بحث سلامت غذايي در كشور با جديت تمام پيگيري مي شود.
وي اظهار داشت: سامانه خدمات همگاني سلامت با محورهاي مختلف راه اندازي مي شود.
دكتر محسني گفت: بحث ارتقاي عدالت در مقوله سلامت ازطريق مجلس شوراي اسلامي درحال پيگيري است.
وي با تأكيد بر ضرورت برنامه ريزي منسجم و اصولي براي هدفمند كردن مقوله سلامت افزود: دولت و مجلس شوراي اسلامي به طور اصولي و قاطعانه به استانداردسازي خدمات درماني و پزشكي مي پردازند.
نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت توجه پايداري به رفع مشكلات عرصه سلامت تأكيد كرد.

 



موزه دفاع مقدس اهواز احداث مي شود

اهواز-خبرنگار كيهان:
موزه دفاع مقدس اهواز در اراضي قرارگاه كربلا احداث مي شود.
رئيس اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خوزستان با اعلام اين خبر گفت: پس از پايان مطالعات اوليه، ساخت مرحله اول اين موزه آغاز خواهد شد.
سرتيپ حبيب سعيدي فر افزود: اين اداره كل تاكنون بيش از 156 اثر ادبي شامل كتاب و نشريات منتشر كرده و يا در دست انتشار دارد و به منظور حفظ و ماندگاري دفاع مقدس در بعد علمي طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي دو واحد درس اختياري با آشنايي با مباني دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامي تدريس مي شود كه در سال تحصيلي 88-89 دانشگاه شهيد چمران نيز به تدريس اين درس پرداخته است.
وي تحقيقاتي نكردن نقش خوزستان در دفاع مقدس را يك اشكال برشمرد و افزود: نگاه خوزستان در دفاع مقدس براي اين استان هويت ساز است اما متاسفانه اين هويت در سايه هويت هاي قومي در حال رنگ باختن است.
وي با بيان اينكه خوزستان داراي هويت واحدي است افزود: اين استان مي تواند از 8 سال دفاع مقدس استفاده كرده و از قوميت هاي موجود در خود براي رسيدن به هويتي واحد بهره مند شود.

 



بودجه اجراي 350 پروژه عمراني دشتستان تصويب شد

برازجان- خبرنگار كيهان:
46 ميليارد تومان براي اجراي 350 پروژه عمراني و خدماتي شهرستان دشتستان برازجان به تصويب رسيد.
در نشست كميته برنامه ريزي دشتستان كه با حضور مقامات استان بوشهر و اين شهرستان برگزار شد، پروژه هاي آموزش و پرورش، آب و فاضلاب شهري و روستايي، ميراث فرهنگي و گردشگري، بهداشت، بنيادشهيد و امور ايثارگران، تربيت بدني، جهاد كشاورزي، راه و ترابري، بهزيستي، تبليغات اسلامي، دانشگاه ها، حمل و نقل و ديگر ادارات به تصويب رسيد. هزينه اجرايي اين پروژه ها بالغ بر 46 ميليارد تومان است كه از محل توزيع اعتبارات تملك دارائي شهرستان تأمين مي شود. در اين نشست بودجه هر يك از ادارات براي اجرايي كردن پروژه هاي مربوطه تعيين و به تصويب رسيد.

 



نماينده مردم همدان وفامنين در مجلس: ايجاد اشتغال نيازمند گام هاي بلند است

همدان- خبرنگار كيهان:
دولت خدمتگزار براي ايجاد اشتغال پايدار در استان همدان نيازمند برداشتن گام هاي بلندي است تا سهميه ايجاد 29 هزار شغل در سال جاري محقق شود.
نماينده مردم همدان وفامنين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود ما از مديران عالي رتبه استان انتظار ايجاد شغل به طور مستقيم رانداريم بلكه بسترسازي مناسب براي تقويت فضاي اشتغال بويژه در بخش خصوصي بايد مدنظر آنان قرار گيرد. سيدمحمد كاظم حجازي با بيان اينكه آمار اعلامي از سوي دستگاه هاي اجرايي به آساني قابل تغيير است اظهار داشت: آماري كه پايان دوره مديريت هر فردي در دستگاه ها ارائه مي شود، ممكن است با آماري كه مدير بعدي اعلام مي كند، متفاوت باشد. همين مسئله مي تواند درباره آمار بيكاري و نرخ اشتغال نيز صدق كند. وي در پايان تصريح كرد: گذشته از نرخ رسمي اشتغالزايي و بيكاري، آنچه كه در جامعه قابل مشاهده است، موضوعيت بيشتري دارد.

 



امام جمعه بروجرد: دولت بايد حمايت بيشتري از خبرنگاران داشته باشد

بروجرد-خبرنگار كيهان:
امام جمعه بروجرد در نشست با خبرنگاران گفت: اين شهر از ظرفيت هاي فراوان روزنامه نگاري برخوردار است و به همين جهت بايد شاهد تلاش بيشتر خبرنگاران در عرصه اطلاع رساني باشيم.
حجت الاسلام ترابي افزود: بروجرد داراي بيش از يك صد سال سابقه روزنامه نگاري است و در اين جهت بايد حمايت بيشتري از خبرنگاران به عمل آيد.
علوي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان نيز در اين نشست گفت: در 6 ماهه نخست سال گذشته 39 ميليون تومان اعتبار بين نشريات استان توزيع شده كه 8/1 دهم اين اعتبار به 3 نشريه محلي بروجرد اختصاص يافته. وي افزود: پيش بيني مي شود در دور سوم سفر رئيس جمهور به لرستان 30 تا 40 ميليارد تومان به بخش فرهنگي لرستان اختصاص يابد. مدير كل فرهنگ و ارشاد لرستان گفت: به مناسبت روز خبرنگار جشنواره مطبوعات استان با 170 غرفه برپا خواهد شد.

 



استاندار گيلان: مبادلات اقتصادي استان هاي گيلان و آستراخان روسيه گسترش مي يابد

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان در ديدار با هيئت پارلماني آستراخان روسيه بر توسعه روابط فيمابين باكشورهاي حاشيه خزر از جمله مناطق جنوبي اين كشور تاكيد كرد.
مهندس قهرماني چابك با تاكيد بر فعال سازي بخش خصوصي در دو استان گيلان و آستراخان روسيه و توسعه روابط فيمابين در زمينه هاي مختلف از برگزاري نمايشگاه توانمنديهاي شمال كشور در سال جاري در شهر آستراخان، اعزام گروههاي ورزشي، همكاريهاي مشترك در بخش صنعتي و فني، كشت و صنعت، توليد دارو، شيلات، صدور ميوه و صنايع دستي به عنوان مهمترين اقدامات در نظر گرفته شده در توسعه روابط بين دو منطقه نام برد و با اشاره به تاسيس شركتهاي مشترك روسي و ايراني با توانمنديهاي مختلف خواستار اقدامات اساسي براي نيل به اين هدف شد.
استاندار گيلان همچنين خواستار راه اندازي كار در استان آستراخان و در نظر گرفتن تخفيفات و سهولت در قوانين گمركي بين دو استان شد.
الكساندر بوريسويچ رئيس مركز دولتي استان آستراخان روسيه هم در اين ديدار با اشاره به افزايش دوبرابري صادرات محصولات كشاورزي از گيلان به آستراخان در سال جاري تصريح كرد: از سوي ديگر در جهت رفع مشكلات گمركي فيمابين، رئيس كل گمرك آستراخان بزودي به گيلان سفر مي كند.
گفتني است هيئت پارلماني استان آستراخان روسيه باهدف اجرايي شدن تفاهمات فيمابين به گيلان سفر كرده و در اين سفر از امكانات و تاسيسات اداره كل بنادر و دريانوردي گمرك و ظرفيتهاي كشاورزي و صنعتي استان ديدن كرد.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز: بيمارستان هاي تبريز نياز به بازسازي دارند

تبريز- خبرنگار كيهان:
بيمارستانهاي تبريز، به دليل اينكه اكثراً، قدمت 40 سال به بالا دارد، در شرايط كنوني داراي وضع مناسب خدماتي نيست و بايد بازسازي شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز با اعلام مطلب فوق در بيمارستان امام رضاي تبريز گفت:
مشكل تخت بيمارستاني با احداث بيمارستان جديد برطرف خواهد شد و احداث بيمارستان 540 تخت خوابي در محل بيمارستان شهداي كنوني، در نظر گرفته شده است.

 



مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين:
تغيير كاربري در عرصه منابع طبيعي بايد توجيه زيست محيطي داشته باشد

قزوين- خبرنگاركيهان:
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين گفت: تغيير كاربري و هرگونه فعل و انفعالات در عرصه هاي منابع طبيعي اين استان بايد با توجيهات زيست محيطي و استعلام اين اداره كل انجام شود.
ميرحامد اختري افزود: جلوگيري از تخريب در عرصه هاي منابع طبيعي و كوتاه شدن دست آزمندان از انفال عمومي بزرگترين وظايف اين اداره كل است.
به گفته وي اكنون بيشترين تخريب در عرصه هاي منابع طبيعي اين استان مربوط به استقرار صنايع، ايجاد شهرك هاي صنعتي و همچنين معدن كاراني است كه بي رويه از سوي صنايع پروانه بهره برداري مي گيرند.
اختري با بيان اين كه چالش هاي اساسي در بخش زمين خواري با مردم نداريم اين امر را نشانه تعامل صحيح منابع طبيعي با دستگاههاي قضايي و انتظامي برشمرد و خاطرنشان كرد: دادستان عمومي و انقلاب استان خود مخبر منابع طبيعي است و بسياري از كدها و مختصات تخريب ها را داده است.
وي خاطرنشان كرد: در حوزه منابع طبيعي نبايد غيرعقلاني و احساسي عمل كرد و تحت تاثير قرار گرفت چرا كه مشكلات مردم با منابع طبيعي هميشه وجود داشته بلكه براي جلوگيري از بروز چنين مشكلاتي بايد فرهنگ سازي كرد.
اختري افزود: ما قادر نيستيم در بخش زمين تمامي نيازهاي مردم را تامين كنيم بلكه مي توانيم مشكلات اساسي را كاهش دهيم.
وي در پايان بر كاهش تخريب عرصه هاي منابع طبيعي به عنوان يك منابع تجديد شونده توسط افراد تاكيد كرد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف به عرصه هاي طبيعي با متخلفين برخورد قانوني خواهد شد.
گفتني است استان قزوين داراي بيش از يك ميليون و300 هزار هكتار عرصه هاي طبيعي است.

 



مدير كل راه و ترابري هرمزگان: 205ميليون تن كالا سالانه از آزاد راه بندرعباس-سيرجان ترانزيت مي شود

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
مدير كل راه و ترابري هرمزگان گفت: سالانه بيش از 205 ميليون تن كالا از بزرگراه بندرعباس سيرجان ترانزيت مي شود.
«خداداد مقبلي» با بيان اينكه روزانه بين 40 تا 45 هزار خودروي سبك و سنگين از اين بزرگراه تردد مي كنند، افزود: تسريع در ساخت اين بزرگراه از اهميت ويژه اي برخوردار است. وي اضافه كرد: اعتبار اجراي اين طرح 255 ميليارد تومان برآورد شده كه تاكنون 155 ميليارد تومان از اين مبلغ هزينه شده است.
مديركل راه و ترابري هرمزگان با اشاره به پيشرفت 80درصدي اين بزرگراه اظهار داشت: ساخت اين جاده 300 كيلومتري كه از مصوبات دور اول سفر هيئت دولت به استان هرمزگان است، در 13 قطعه از نيمه دوم سال 1384 آغاز شده است. مقبلي اضافه كرد: 235 كيلومتر از اين جاده در حوزه هرمزگان واقع است كه تاكنون 80 كيلومتر آن به بهره برداري رسيده است و جاده بندرعباس سيرجان نيز اواخر امسال به بهره برداري مي رسد. وي مطالبات 17 ميليارد توماني پيمانكار اين طرح و حذف يارانه هاي قير را از مشكلات ساخت بزرگراه خليج فارس عنوان و تصريح كرد: امسال براي تكميل اين جاده 50 ميليارد تومان از اعتبارات ملي اختصاص يافته است. مقبلي كاهش تصادفات، رواني ترافيك، كاهش هزينه هاي سوخت و استهلاك خودرو را از مزاياي بهره برداري اين طرح عنوان كرد.

 



عضو شوراي اسلامي شهر: معضل كارتن خواب هاي كرج حل نشده است

كرج- خبرنگار كيهان:
معضل كارتن خواب ها در بوستان هاي كرج با جديت دنبال نشده است و بايد تلاش در اين زمينه افزايش پيدا كند.
امير يزدي عضو شوراي اسلامي شهر كرج در جلسه اين شورا گفت: برخي از بوستان هاي كرج با معضل افزايش كارتن خواب ها مواجه شده اند كه اين امر آثار نامطلوب اجتماعي به همراه دارد و بايد مورد رسيدگي قرار گيرد و براي ساماندهي كارتن خواب ها اقدامات اساسي اتخاذ شود.
وي افزود: به منظور كاهش مشكلات بوستان ها مبالغي هزينه شده كه به صورت ساماندهي شده نبود. به همين دليل مشاهده مي كنيم كه مشكلات بوستان ها همچنان به قوت خود باقي است. يزدي تصريح كرد: افزايش روشنايي بوستان ها سبب ارتقاي امنيت آنها مي شود و از بروز مشكلات ديگر جلوگيري مي كند.

 



سيستم جامع اطلاعات صداوسيماي مراكز استانها راه اندازي شد

سنندج- خبرنگاركيهان:
سيستم جامع اطلاعات صداوسيماي مراكز استانها در حاشيه همايش استاني مديران استاني حوزه برنامه ريزي صداوسيماي استانهاي كشور با حضور معاون مجلس و امور استانهاي صداوسيما راه اندازي شد.
به گفته معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران اين سامانه نرم افزاري با عضويت مراكز 32گانه صداوسيماي استانهاي كشور براي جمع آوري و تمركز داده هاي آنها در بخشهاي صداوسيما، خبر و افزايش كيفيت توليدات راه اندازي شده است.
حسن خجسته با اشاره به جايگاه حساس مديران اطلاعات و برنامه ريزي در ارتقاء كيفيت توليدات مراكز گفت: استانها مي توانند استانداردهاي مصوب شده در اين معاونت را به بهترين نحو بومي سازي كنند.
در ادامه اين همايش، معاون امور مجلس و استانهاي سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران نيز با اشاره به اينكه براي رسيدن به اهداف صداوسيما برنامه ريزي يك اصل مهم است بر قانون گرايي و توجه به ارزشها، انديشه و وجود بسترهاي مورد نياز براي برنامه ريزي تأكيد كرد و افزود: هر چند كمبودها، برنامه ريزي ها را با كندي پيش مي برد اما اين كمبودها نبايد موجب توقف برنامه ها شود.
حجت الاسلام موسوي مقدم با اشاره به توليد سالانه 110هزار ساعت برنامه راديويي و بيش از 35هزار ساعت توليدات تلويزيوني در صداوسيماي مراكز استانها جذب حداكثري مخاطب را از رسالتهاي اصلي شبكه هاي استاني اعلام كرد و افزود: جلب اعتماد مخاطب، بسترسازي مشاركت طيف هاي مختلف مردم در توليد برنامه ها و همراهي با مردم از وظايف اصلي شبكه هاي استاني است و لازم است با استفاده از توانمندي هاي بومي هر منطقه و همچنين بهره گرفتن از هنرمندان محلي براي محقق شدن اين امر مهم برنامه ريزي شود.
معاون امور مجلس و استانهاي سازمان صداوسيما گفت: بايد با برنامه ريزي بهتر و همچنين بهره گرفتن از ظرفيت هاي ناشناخته و با استفاده از حضور و نقش هنرمندان و استعدادهاي استاني توانمنديهاي بالقوه را در تمامي استانهاي كشور به فعل رساند.
حجت الاسلام موسوي مقدم گفت: اطلاع رساني و آموزش از ديگر اهداف اصلي رويكردهاي شبكه هاي استاني است و بايد با ارائه برنامه هاي جذاب و مخاطب پسند دو رسالت مهم را به سرانجام موفقيت آميزي برسانيم.

 



پاي صحبت مردم

قطعي مكرر آب شرب در شوشتر
قطعي هاي مكرر و پي در پي آب شرب و افت فشار آب در ساعات مختلف شبانه روز مردم شهرستان شوشتر را كلافه كرده است.
مردم انتظار ندارند هر روز در بخش هاي مختلفي از شهرستان خصوصا مناطق بافت قديم قطعي آب داشته باشند و مسئولان اداره آب و فاضلاب شوشتر بايد واقعيات را با مردم در ميان بگذارند تا چنانچه مشكلات پيش بيني نشده اي به وجود آمده است براي قطعي ها برنامه ريزي و با اطلاع رساني براي زمان قطع آب شرب چاره انديشي شود.
شوشتر - خبرنگار كيهان

 



رئيس كل دادگستري استان يزد: آمار جرايم سنگين در يزد پايين است

يزد - خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان يزد گفت: هر چند جرايم مربوط به جرم هاي سبك و جزيي در اين استان در حال افزايش است اما جرايم سنگين و سخت استان يزد، از آمار بسيار پاييني برخوردار است.
وي با اشاره به افزايش پرونده هاي ورودي به دادگاه هاي اين استان افزود: استان يزد درحال تبديل شدن به استان جرم خيز است و اين امر با توجه به جايگاه يزد قابل تأمل مي باشد.
رئيس كل دادگستري استان با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر آمار پـرونده هاي ورودي به دستگاه قضادو برابر استانهاي همجوار است كه به ازاي هر 10 هزار نفر در استان ماهيانه 107 پرونده وارد دادگاه ها مي شود.
حيدري خاطرنشان كرد: طي يكسال گذشته 48 هزار پرونده به محاكم و 43 هزار پرونده وارد دادسراهاي استان شده كه به اغلب آنها رسيدگي شده است.
به گفته وي، براي كاهش جرايم جزيي در استان بايد فرهنگ سازي كرد و به امر به معروف و نهي از منكر توجه جدي صورت داد.
وي اظهار داشت: اين وظيفه خاص دستگاه قضا نيست وجامعه و مردم در اين خصوص بايد نقش آفريني كنند.
حيدري همچنين گفت: بيش از 40 درصد پرونده هاي وارد شده به دستگاه قضايي در استان به صلح و سازش مي انجامد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14