(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 تير 1389- شماره 19687

معافيت گمركي جانبازان 70 درصد در واردات خودروهاي خارجي دوباره اعمال مي شود
 800 هزار معلم فرهنگ يار پليس مي شوند
راه اندازي مسيرهاي دوچرخه سواري در نيمي از مناطق پايتخت
«اميركبير» از سفر ايتاليا بازگشت
كشف بيش از 2 ميليون و 300 هزار قرص روانگردان در زنجان
درگذشت 21 زائر ايراني در عربستان
ارائه گزارش وضعيت جانبازان جنگ تحميلي در جلسه شوراي شهر
توسط رئيس جمهور نشان ملي علي اكبر (ع) به جوانان فعال اهدا مي شود
تجمع معترضان به تعطيلي مدرسه مروي در مقابل آموزش و پرورش
بكارگيري 4 هزار سرباز معلم در مدارس
جمعيت هلال احمر اعلام كرد ارسال دومين محموله اقلام زيستي به قرقيزستان
حبس داود سليماني به 3 سال كاهش يافت
زنان سارق ايستگاه هاي مترو و بي آر تي دستگير شدند
خلع يد پيمانكار و لغو يك مزايده در قزوين
زاينده رود در يك روز 5 قرباني گرفت
دماي هوا تا 5 درجه گرمتر مي شود



معافيت گمركي جانبازان 70 درصد در واردات خودروهاي خارجي دوباره اعمال مي شود

مديركل روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: در پي بازنگري و تصويب هيئت دولت، بهره مندي جانبازان 70درصد از معافيت گمركي واردات خودرو مجددا اعمال مي شود.
«رحيم نريماني» در گفت وگو با ايرنا در تشريح چگونگي بهره مندي مجدد جانبازان از معافيت گمركي واردات خودرو افزود: تصويب نامه سال 87 دولت مبني بر واردات خودرو از سوي جانبازان 70 درصد با بهره مندي از معافيت در پرداخت سود بازرگاني كه در پي ايراد مجلس شوراي اسلامي لغو شده بود، در بنياد شهيد مورد بازنگري و اصلاح قرار گرفت.
وي گفت: متن اصلاحي پس از هماهنگي هاي لازم براي رفع ايراد و تنظيم به هيئت دولت ارايه شد كه هيئت وزيران كليات متن اصلاحي را در جلسه هفتم تيرماه جاري تصويب كردند.
مديركل روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران اضافه كرد: پس از طي مراحل ابلاغ اصلاحيه مصوب هيئت وزيران، موضوع تامين خودروي جانبازان 70 درصد با بهره مندي از معافيت پرداخت سود بازرگاني، براي آن دسته از جانبازاني كه از مصوبه مذكور استفاده نكرده بودند، از سر گرفته خواهد شد.
بنا به اين گزارش، در اواخر سال 87 هيئت دولت در مصوبه اي، جانبازان 70 درصد را از عوارض گمركي واردات خودرو مناسب تا سقف 40 ميليون تومان معاف كرده بود.
بر اساس اين گزارش، چند روز پيش از تعطيلات نوروز، رسانه ها و سايت هاي خبري، لغو معافيت گمركي واردات خودرو جانبازان 70 درصد را منتشر كردند.
در پي اين خبر كه موجب اعتراض جانبازان 70 درصد و تجمع آنان در مقابل بنياد شهيد شده بود، سازمان بازرسي كل كشور در اطلاعيه اي خبر مذكور را فاقد صحت دانسته و از رسانه ها خواست از درج و انتشار اخباري كه نسبت به صحت و سقم آن اطمينان ندارند، خودداري كنند.
پس از گذشت چند روز و سردرگمي جانبازان، اين مصوبه از سوي مجلس شوراي اسلامي لغو شد و هيئت بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين مجلس، مصوبه معافيت گمركي واردات خودرو براي جانبازان را مغاير با صدر ماده واحده و تبصره 4 الحاقي به «قانون نحوه اجرا اصل 85 و 138 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران» و آئين نامه اجرايي آن اعلام كرد.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا خبر داد
 800 هزار معلم فرهنگ يار پليس مي شوند

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينكه وجود 800 هزار معلم در كشور ظرفيت عظيمي است افزود: از اين ظرفيت مي توان به عنوان اصلي ترين مولفه فرهنگ ساز در زمينه ترافيك و كاهش سوانح رانندگي استفاده كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان سرتيپ 2 پاسدار اسكندر مومني در نخستين همايش فرهنگ ياران ترافيك كشور كه باحضور پليس راهنمايي و رانندگي ناجا و نيز معاونت پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش در محل ساختمان مركزي اين وزارتخانه برگزار شد افزود: در يك دهه گذشته بيش از 260 هزار نفر در اثر سوانح رانندگي كشته و نزديك 2 ميليون نفر نيز مصدوم شده اند.
وي با بيان اينكه ايران جزو معدود كشورهايي است كه در آن شاهد آمار بالاي سوانح هستيم گفت: ما در كشور به ازاي هر هزار نفر 150 خودرو داريم كه اين ميزان در بعضي از كشورها به 700 خودرو مي رسد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينكه مولفه هاي دخيل در ايمني جاده ها تك عامله نيست گفت: ايمني وسايل حمل و نقل، شبكه معابر و نيز سرعت در انتقال و امداد و نجات از مولفه هاي دخيل در ايمني جاده ها هستند. مومني گفت: اين مولفه ها نقش همپوشان داشته و دغدغه ما اين است كه انساني در سوانح رانندگي كمتر كشته شود.
وي با اعلام اين كه ايمني وسايل، شبكه معابر و توسعه حمل و نقل عمومي گسترش پيدا نكرده است گفت: تاكيد ما بر عامل انساني است تا كاستي ها در بخش هاي ديگر جبران شود.
مومني افزود: عامل انساني به دليل تطبيق با شرايط مختلف در جاده هاي ناايمن با رعايت مقررات كاستي ها را جبران مي كند.
وي گفت: انسان ممكن الخطا است و ما بايد شرايط را به گونه اي فراهم كنيم كه اگر انساني خطا كرد كشته نشود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينكه حضور دانش آموزان به عنوان فرهنگياران ترافيك نقش خوبي در ساماندهي ترافيك و حوادث داشته است افزود: كسي از فرمان هميار پليس تخطي نمي كند و بايد از ظرفيت معلمان به عنوان اصلي ترين مولفه هاي فرهنگ ساز دركشور استفاده بهينه اي شود.
مومني افزود: هيچ كس در مقابل اقدامات ايجابي و سلبي معلمان واكنش منفي نشان نمي دهد چرا كه مردم به معلمان خود احترام مي گذارند.
گزارش فارس نيز حاكي است معاون پرورشي و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه 600 دانش آموز پسر اين هفته به عمره مفرده اعزام مي شوند گفت: اعزام دانش آموزان به عمره مفرده از سه شنبه آغاز مي شود.
علي اصغر يزداني افزود: 600 دانش آموز پسر طي روزهاي سه شنبه 15 و جمعه 18 تير 89 به عمره مفرده اعزام مي شوند.

 



راه اندازي مسيرهاي دوچرخه سواري در نيمي از مناطق پايتخت

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: احداث مسيرهاي دوچرخه سواري در تمام مناطق پايتخت در دستوركار است و تا پايان سال در 50 درصد مناطق اين خطوط راه اندازي مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، سيدجعفر تشكري هاشمي با بيان اين مطلب اظهار داشت: امسال سال گسترش دوچرخه سواري در تمام مناطق تهران است و در تلاشيم با ايجاد مسيرهاي ويژه دوچرخه سواري در مناطق 22 گانه به مرور فرهنگ استفاده از اين وسيله نقليه پاك در تهران را نهادينه كنيم.
وي تاكيد كرد: كاهش ترافيك، كاهش مشكلات مربوط به جاي پارك و پاركينگ، صرفه جويي هاي اقتصادي، كاهش ريسك تصادفات رانندگي، كاهش مصرف انرژي، كاهش آلودگي هاي زيست محيطي، افزايش سلامت مسافران و كمك به شبكه حمل ونقل عمومي، از جمله مزيت هاي گسترش دوچرخه سواري در شهر شلوغ و پرترددي مانند تهران است.
معاون شهردار تهران تصريح كرد: از ابتداي سال به همه مناطق ابلاغ شد كه ايجاد خطوط ويژه دوچرخه سواري را در دستور كار قرار دهند. در اين ميان برخي مناطق كه شرايط مستعدتري داشتند كا را سريع تر آغاز كردند، به گونه اي كه عمليات عمراني احداث خطوط ويژه دوچرخه سواري در 10 تا 12 منطقه شهر در مرحله آغاز به كار يا اجراست.
وي گفت: خطوط ويژه دوچرخه سواري به گونه اي طراحي شده اند كه ايستگاه هاي مترو و پايانه هاي اتوبوسراني را به نقاط جاذب سفر متصل مي كنند تا شهروندان بتوانند با دوچرخه خود را به راحتي به شبكه خطوط مترو و اتوبوسراني برسانند.

 



«اميركبير» از سفر ايتاليا بازگشت

مجسمه اميركبير ساخت مرحوم صديقي از ايتاليا به ايران منتقل شده است.
مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران در نشست خبري گفت: اين مجسمه كه به طول سه متر و 10 سانتي متر است، قبل از انقلاب توسط مرحوم صديقي ساخته شد.
محمد جواد شوشتري افزود: اين اثر فاخر قرار است در پارك هنرمندان نصب شود. وي همچنين از ثبت ملي مجسمه هاي فردوسي و خيام خبر داد و گفت: با ثبت ملي اين دو اثر، اين مجسمه ها در موزه نگهداري خواهند شد.

 



كشف بيش از 2 ميليون و 300 هزار قرص روانگردان در زنجان

زنجان - خبرنگار كيهان:
با تلاش ماموران آگاهي استان زنجان، يك باند بزرگ توليد شيشه كشور، متلاشي شد و بيش از 2 ميليون و 300 هزار عدد (معادل 250 كيلوگرم) قرص به عنوان ماده اوليه شيشه كشف و ضبط شد.
جانشين فرماندهي انتظامي استان زنجان در تصريح اين خبر افزود: با تلاش و مراقبت هاي ويژه ماموران آگاهي استان و شهرستان ابهر يكي از باندهاي بزرگ تهيه و توزيع مواد روانگردان صنعتي (شيشه) متلاشي شد و در اين رابطه مقدار 250 كيلوگرم قرص مواد اوليه ساخت مخدر صنعتي بسيار خطرناك كه داراي قدرت آسيب رساني بسيار بالا مي باشد كشف و در اين رابطه دو نفر دستگير و دو خودرو نيز در اين ارتباط توقيف شدند.
سرهنگ مراد جعفري افزود: اين باند يكي از باندهاي بسيار فعال و پركار در تهيه شيشه در كشور بود و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.
وي در ادامه از دستگيري يك باند خطرناك سرقت مسلحانه كه بارها در شهرستان هاي همجوار از جمله شهرستان كرج اقدام به سرقت مسلحانه همراه با آزار و تجاوز به عنف كرده بودند خبر داد.

 



درگذشت 21 زائر ايراني در عربستان

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر كشور از فوت 21 ايراني در مناسك حج عمره امسال به دليل كهولت سن، سكته قلبي و در يك مورد سانحه تصادف خبر داد و گفت: امسال آمار مراجعان به درمانگاههاي هلال احمر به دليل گرماي 45 درجه اي عربستان افزايش يافته است.
محمدتقي حلي ساز با اشاره به آخرين آمار مرگ و مير در حج امسال گفت: تا امروز تعداد 21 نفر از حجاج ايراني به دليل عارضه هاي قلبي و كهولت سن فوت كرده اند كه يك مورد آن بر اثر تصادف با خودرو بوده است.
وي افزايش گرماي هوا را يكي از مهمترين مشكلات حجاج ايراني در حج امسال عنوان كرد و افزود: با توجه به گرماي 45 درجه عربستان به تمامي حجاج ايراني توصيه شده هنگام ظهر از هلتها خارج نشوند، از موادغذايي مانند تخم مرغ استفاده نكنند و در صورت خروج از هتل چتر آفتابي همراه با قمقمه هاي آب خنك به همراه داشته باشند.
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر كشور در پاسخ به اين پرسش كه وضعيت زائران معتاد در حج امسال چگونه است گفت: با اطلاع رساني و تشديد محدوديتها تعداد زائران معتاد كاهش يافته است.
وي افزود: هر چند كه مراكز درماني ايران در عربستان تلاش مي كنند تا زائران وابسته به موادمخدر «حجاج معتاد» را با روشهاي پزشكي درمان كنند ولي اين دسته از حجاج مواد مصرفي خود را از كشور عربستان تامين مي كنند.
به گزارش مهر حلي ساز گفت: به زائران حج و عتبات عاليات توصيه مي شود قبل از اعزام به عربستان و عتبات عاليات اعتياد خود به مواد مخدر را درمان كنند تا دچار مشكلات جسمي در كشورهاي عربي نشوند.

 



ارائه گزارش وضعيت جانبازان جنگ تحميلي در جلسه شوراي شهر

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ با حضور در جلسه روز يكشنبه شوراي شهر تهران، گزارشي از وضعيت جانبازان و مصدومان شيميايي جنگ تحميلي ارائه كرند.
به گزارش ايرنا، «ابوالقاسم باباييان» گفت: سالانه حدود يك هزار و400 نفر جانباز و خانواده شهيد به شهر تهران اضافه مي شوند كه برخي از آنها در تهران ساكن بوده و مابقي آنها افرادي هستند كه سالانه به تهران مهاجرت مي كنند.
وي افزود: در تهران بزرگ بيش از 87 هزار جانباز، شهيد و ايثارگر وجود دارد كه از اين تعداد 23هزار نفر شهيد، 6 هزار و400 نفر همسران شهدا، 17هزار نفر والدين و 16هزار نفر فرزندان شهدا را شامل مي شود.
وي با اشاره به اينكه جمع كل جانبازان تهران بزرگ 45 هزار نفر است، گفت: از اين تعداد نزديك به 22 هزار نفر جانباز زير 25درصد و 23 هزار نفر از آنها جانبازان بالاي 25 درصد هستند.
باباييان درباره آمار جانبازان شيميايي نيز خاطرنشان كرد: تعداد جانبازان شيميايي 40درصد به بالا، يك هزارو493 نفر و جانبازان شيميايي كه داراي بيماري هاي ديگر از قبيل قطع عضو، اعصاب و روان و... نيز حدود سه هزار نفر هستند.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ تاكيد كرد: در شهر تهران 428 نفر از جانبازان را بانوان تشكيل مي دهند كه از اين تعداد حدود 30 نفر آنها جانباز 70درصد و مابقي بين 25 تا 69 درصد هستند.
به گفته رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ براي جانبازان قطع نخاع و جانبازان گردني و كمري چهار آسايشگاه وجود دارد كه تعداد 107 نفر جانباز قطع نخاع در اين مراكز نگهداري مي شوند و مابقي جانبازان در منازل خود زندگي مي كنند.
وي با اشاره به اينكه 300 نفر از جانبازان شيميايي وجود دارند كه وضعيت حاد دارند، گفت: اين عزيزان از داروهاي خارجي مصرف مي كنند، ولي متاسفانه بنياد شهيد قادر به تامين داروهاي آنان به طور كامل نيست.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ با اشاره به تشكل هاي مخصوص نابينايان، قطع نخاعي ها، جانبازان شيميايي كه در زمينه هاي گوناگون فرهنگي، مذهبي و هنري و... فعاليت مي كنند، خاطرنشان كرد: بنياد شهيد و امور ايثارگران مثل ساير مراكز خدماتي، تنها يك ارگان خدمات رسان است و نبايد از اين مركز توقع داشت كه در تمام زمينه هاي آموزشي، ساخت و ساز، بهداشت و درمان كه هر كدام يك وزارتخانه مستقل دارند، فعال باشد.
به گفته وي، خانواده هاي شهدا و جانبازان تنها مشكل شان كمبود دارو نيست و در زمينه هاي تامين مسكن و آموزش و بهداشت و... نيز مشكل دارند، بنابراين ساير وزارتخانه ها و نهادهاي دولتي نيز بايد خودشان را مسئول بدانند.
معصومه آباد عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران نيز با اشاره به ناديده گرفتن شرايط عاطفي و انساني برخي جانبازان تاكيد كرد: افرادي كه جانباز هستند و شرايط حادي دارند بسيار اندك هستند، بنابراين تامين بودجه دارويي اين افراد نبايد كار سختي باشد.
وي با اشاره به بازديدهايي كه از مراكز و آسايشگاههاي نگهداري و خدمات رساني به جانبازان داشته است، گفت: اين مراكز از لحاظ كيفي شايد قابليت هايي داشته باشند، ولي بسياري از جانبازان تكريم نمي شوند؛ نگهداري از جانبازان شرايط تخصصي و فني مي خواهد كه تجربه اين كارها در دنيا وجود دارد.
معصومه ابتكار رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران نيز گفت: آلودگي هواي تهران مشكلات تنفسي جانبازان به خصوص جانبازان شيميايي را دوچندان مي كند و بايد راهكاري براي اين قشر از جامعه درنظر گرفته شود.
وي همچنين به خلأ عاطفي و انساني جانبازان اشاره كرد و گفت: برخي از جانبازان گله دارند كه كرامات و ارزش هاي آنها در جامعه حفظ نمي شود، با توجه به كمبود نيروي تخصصي در بنياد شهيد و امور ايثارگران پيشنهاد مي شود از تشكل هاي غيردولتي و نيروهاي بسيجي كه داوطلبانه حاضر به هرگونه همكاري هستند، استفاده شود.
ابتكار همچنين پيشنهاد احداث پارك مخصوص جانبازان را ارائه كرد و افزود: مي توان با استفاده از نقشه آلودگي هواي تهران، قسمتي از شهر را كه آلودگي كمتري دارد، براي احداث پارك يا اسكان موقت جانبازان شيميايي درنظر گرفت.

 



توسط رئيس جمهور نشان ملي علي اكبر (ع) به جوانان فعال اهدا مي شود

معاون هماهنگي، امور مجلس و استان هاي سازمان ملي جوانان از تنظيم آيين نامه ويژه اهداي نشان ملي حضرت علي اكبر(ع) به جوانان فعال و برگزيده رئيس جمهور خبر داد.
محمدصادق اكبري با بيان اينكه مرحله نهايي جشنواره حضرت علي اكبر(ع) در سال گذشته با حضور رئيس جمهور برگزار شد، تصريح كرد: امسال نيز اين جشنواره در سطح كشور برگزار شد و تاكنون استقبال خوبي نيز داشته است كه مرحله نهايي آن همزمان با ولادت حضرت علي اكبر(ع) اول مردادماه با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها وي گفت: با توجه به اين كه رئيس جمهور براساس قانون اساسي نشان هاي ملي را اعطا مي كند، آيين نامه اي تنظيم شده تا جوانان هم بتوانند از اين نشان ها بهره مند شوند.
پايان نامه هاي حوزه جوانان
همچنين مسيب حسن زاده معاون توسعه و برنامه ريزي سازمان ملي جوانان استان تهران گفت: سازمان جوانان استان تهران از پايان نامه ها و طرح هاي پژوهشي جوانان تهراني با موضوع مسائل مربوط به جوانان با نگاه كاربردي براي اجرايي كردن و هدايت ايده ها و پژوهش ها در دستگاه ها و ساختارهاي اجرايي استان تهران حمايت مي كند.

 



تجمع معترضان به تعطيلي مدرسه مروي در مقابل آموزش و پرورش

سرويس اجتماعي-
جمعي از معلمان و اولياي دانش آموزان دبيرستان مروي در اعتراض به تغييركاربري اين مدرسه از آموزشي به تجاري در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع كردند.
گزارش خبرنگار كيهان حاكي است معترضان با بيان اينكه اين مدرسه قديمي به ثبت ميراث فرهنگي رسيده و شماره ثبت آن نيز موجود است افزودند: عده اي با اين بهانه كه مدرسه مروي وقف شده است، مي خواهند اين مكان آموزشي را تعطيل كنند. تجمع كنندگان به خبرنگار كيهان گفتند: اين در حالي است كه واقف مدرسه مروي بر استفاده آموزشي و نه تجاري از اين مكان تأكيد كرده و مدارك آن نيز موجود مي باشد.
گفتني است معترضان به تعطيلي مدرسه مروي از تبديل قسمتي از اين مكان آموزشي به كاربري تجاري از 20 سال پيش خبر دادند.

 



در سال جاري تحصيلي صورت مي گيرد
بكارگيري 4 هزار سرباز معلم در مدارس

رئيس مركز آموزش نيروي انساني آموزش و پرورش از بكارگيري 4 هزار سرباز معلم در مدارس روستاهاي محروم و مناطق صعب العبور در سال جاري خبر داد.
اسدالله اسدي گرمارودي گفت: براي اين سرباز معلمان 250 ساعت كلاس هاي آموزشي در تابستان برگزار مي شود.
وي به جذب نيروهاي جديدالاستخدام در وزارت آموزش و پرورش اشاره و اضافه كرد: امسال 40 هزار معلم از نيروهاي آزاد و 26 هزار معلم حق التدريس استخدام و 400 سرباز معلم در آموزش و پرورش به كار گرفته مي شوند كه براي همه آنان در تابستان 250 ساعت كلاس آموزشي برگزار خواهد شد.
وي تاكيد كرد: به كارگيري اين معلمان در مدارس بدون گذراندن اين دوره آموزشي ممنوع است.
به گزارش واحد مركزي خبر وي خاطرنشان كرد: امسال بيش از 60 ميليارد تومان اعتبار براي برگزاري دوره هاي آموزش ضمن خدمت فرهنگيان اختصاص يافته است.

 



جمعيت هلال احمر اعلام كرد ارسال دومين محموله اقلام زيستي به قرقيزستان

مديركل امور بين الملل جمعيت هلال احمر از ارسال يك محموله كمك جديد 50تني اقلام زيستي و مواد خوراكي به كشور قرقيزستان در روزهاي آينده خبر داد.
دكتر اديب زاده گفت: بنابه درخواست وزارت امور خارجه محموله جديدي شامل چادر، پتو، اقلام خوراكي از طرف جمعيت هلال احمر ايران به قرقيزستان ارسال خواهد شد.
وي با بيان اينكه درگذشته نيز محموله 40تني جمعيت هلال احمر شامل دارو و اقلام خوراكي به قرقيزستان ارسال شده بود، افزود: محموله جديد ارسالي جمعيت هلال احمر به عنوان دومين محموله ارسالي است كه بنابه درخواست اين كشور ارسال مي شود.
مديركل امور بين الملل جمعيت هلال احمر درباره برنامه هاي جمعيت هلال احمر در امور بين المللي، در ادامه از ارسال محموله كمك هاي زيستي به افغانستان خبر داد و گفت: هلال احمر ايران قصد دارد از راه مرز تايباد اقلام زيستي اعم از چادر و پتو براي مردم سيل زده افغانستان ارسال كند.
به گزارش ايسنا، وي همچنين با اشاره به ارسال كمك هاي زيستي و دارويي به ازبكستان، افزود: فدراسيون صليب سرخ جهاني از هلال احمر ايران خواسته است تا براي مردم جنگ زده قرقيزستان كه به مرزهاي ازبكستان گريخته اند، كمك هايي را ارسال كند و در اداره امور اين پناهندگان به مسئولان ازبكستان كمك كند.

 



حبس داود سليماني به 3 سال كاهش يافت

شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران محكوميت حبس داود سليماني را از 6 سال به 3سال كاهش داد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، پيشتر شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران وي را به استناد مواد 610 و 500 قانون مجازات اسلامي به 6 سال حبس و 10 سال محروميت از فعاليت در احزاب و مطبوعات محكوم كرده بود.دادگاه تجديد نظر با استناد به تبصره هاي 2 و 4 از ماده 22 قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب تهران، 6 سال حبس وي را جمعاً به 3 سال كاهش داد.

 



زنان سارق ايستگاه هاي مترو و بي آر تي دستگير شدند

2 زن سارق كه در ايستگاه هاي مترو، BRT و ميادين ميوه و تره بار اقدام به سرقت مي كردند توسط نيروهاي پليس دستگير شدند.
با دستگيري زني به نام تكتم در روز 30 خرداد و در ايستگاه متروي صادقيه در حالي كه وي مشغول به جيب بري بود، پرونده راهي اداره آگاهي شد.
در تحقيقات تخصصي انجام شده متهم اعتراف كرد كه به همراه چند نفر از بستگانش به صورت گسترده در ايستگاه هاي مترو، ميادين ميوه و تره بار همچنين ايستگاه هاي BRT اقدام به جيب بري مي كردند.
برهمين اساس، شناسايي و دستگيري ساير متهمان با دستور مرجع قضايي به صورت ويژه در دستور كار مأموران قرار گرفت و با تلاش هاي صورت گرفته در تاريخ هشتم تير ماه امسال يكي ديگر از متهمان به نام «شهين» در شهران دستگير شد.
در بازرسي از منزل فرد دستگير شده 12 دستگاه گوشي تلفن همراه مسروقه، 4 قطعه سيم كارت و تعدادي كيف كشف و ضبط شد.
به گزارش ايرنا تاكنون 3 نفر از مالباختگان شناسايي و تلاش براي شناسايي ساير مالباختگان و دستگيري ساير متهمان ادامه دارد.

 



خلع يد پيمانكار و لغو يك مزايده در قزوين

مديركل بازرسي استان قزوين از خلع يد پيمانكار و لغو يك مزايده در قزوين خبر داد.
محمدحسين يزدان پناه در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوين اظهار داشت: در نظارت بر نحوه برگزاري فرايند مناقصه در يكي از شهرداري هاي استان قزوين ملاحظه شد كه شهرداري مذكور با حفظ شكل معامله، بررسي جامعي در خصوص قيمت متعارف پيشنهادي ارائه شده توسط پيمانكار انجام نداده است.
وي افزود: بررسي ها نشان داد كه شهرداري مذكور بر مبناي «حداقل قيمت پيشنهادي» اقدام به انتخاب پيمانكار كرده است. به همين منظور در جريان نظارت بر نحوه انجام خدمات توسط پيمانكار مربوطه پرونده از سوي اداره كل بازرسي استان تحت نظر قرار گرفته و در بررسي هاي به عمل آمده ملاحظه شد كه به لحاظ توليد مشكلات مالي، پيمانكار قادر به ادامه ارائه خدمات و انجام قرارداد نيست.وي تصريح كرد: با توجه به پيگيري به عمل آمده توسط اين اداره كل و به استناد قرارداد منعقده ضمانت نامه پيمانكار ضبط و نامبرده خلع يد شد.
يزدان پناه تصريح كرد: اداره كل بازرسي استان قزوين ضمن بررسي اسناد و مدارك مربوط به فروش يك قطعه زمين توسط يكي از دستگاههاي اجرايي استان دريافت كه زمين مذكور طي فرآيند مزايده كه تنها يك شركت كننده در آن حضور يافته بود به فردي كه داراي پست حساس دولتي در استان است، واگذار شده است.
وي تصريح كرد: اين واگذاري برخلاف مفاد اسناد مزايده كه تصريح شده شركت كننده نبايد از حقوق بگيران دولتي باشد، واگذار شده كه اين مزايده به لحاظ مغايرت با اسناد آن و قانون منع مداخله كاركنان دولتي در معاملات دولتي لغو شد.

 



زاينده رود در يك روز 5 قرباني گرفت

اصفهان- خبرنگاركيهان:
5 نفر از شهروندان اصفهاني در يك روز به هنگام شنا در منطقه تفريحي زاينده رود جان خود را از دست دادند.
«سرهنگ جهانگير كريمي» معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: روز جمعه گذشته علي رغم هشدارهاي مكرر پليس 5 نفر از شهروندان به علت بي احتياطي و بي توجهي به توصيه هاي ايمني به هنگام شنا در منطقه تفريحي زاينده رود غرق شدند.
وي افزود: دو نفر در شهرستان خميني شهر، دو نفر در شهرستان لنجان و يك نفر در شهرستان مباركه به دليل شنا در منطقه ممنوعه رودخانه زاينده رود غرق شدند.
كريمي با اعلام اينكه هنوز هويت يكي از قربانيان اين حادثه مشخص نشده است، گفت: «منوچهر-ر»، «مهرداد- و»، «مرتضي-ص» و «عليرضا-س» چهار نفر از قربانيان هستند.
وي تعداد قربانيان زاينده رود در فصل گرماي امسال را تاكنون 10نفر ذكر كرد و يادآور شد: سال گذشته نيز زاينده رود 17قرباني گرفت.

 



دماي هوا تا 5 درجه گرمتر مي شود

سازمان هواشناسي كشور از افزايش دو تا پنج درجه اي دماي هوا در اغلب نقاط كشور خبر داد.
به گزارش اين سازمان، دماي هوا در سواحل درياي خزر تا پنج درجه افزايش مي يابد و پنجشنبه و جمعه كمي از شدت آن در اين مناطق كاسته مي شود.اين سازمان همچنين براي شمال سيستان و بلوچستان وزش باد و گرد و خاك پيش بيني كرد و افزود: به دليل وزش باد، درياي عمان در مناطق ساحلي سيستان و بلوچستان مواج است.
گفتني است دماي امروز هواي تهران به 45 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14