(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 تير 1389- شماره 19688

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چين تحريم هاي يك جانبه آمريكا عليه ايران را محكوم كرد
با رأي نمايندگان مجلس شهرداري ها مكلف به احداث تونل هاي مشترك شهري شدند
حجت الاسلام سعيدي: علت گرفتاري برخي آقايان وابستگي آنها به فرزندانشان است
سردار نقدي در اولين دوره آموزشي فضاي مجازي: بسيج، شبكه اطلاع رساني ملي راه اندازي مي كند
سخنگوي وزارت امور خارجه در گفت وگو با خبرنگاران:
دانشمندان ايراني در حال تكميل تلاش خود براي توليد راديو دارو هستند
در كميسيون فرهنگي مجلس نجار اقدامات وزارت كشور در خصوص طرح عفاف و حجاب را تشريح كرد
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح: آمريكا به دنبال به چالش كشاندن منافع مشترك ايران و اروپاست
معاون امنيتي وزارت كشور: اظهار ندامت اشرار نشانه اقتدار امنيتي ايران است



گزارش خبري از اجماع جهاني عليه تحريم هاي يك جانبه
چين تحريم هاي يك جانبه آمريكا عليه ايران را محكوم كرد

سخنگوي وزارت خارجه چين تحريم هاي يك جانبه آمريكا عليه ايران را محكوم كرد.
به گزارش رويترز، سخنگوي وزارت خارجه چين تحريم هاي يك جانبه آمريكا عليه ايران را محكوم كرد و گفت واشنگتن نبايد خارج از چارچوب قطعنامه هاي شوراي امنيت براي تحريم ايران گام بردارد.
رئيس جمهور آمريكا هفته گذشته طرح تحريم هاي ايران را امضا كرد كه براساس آن شركت هاي خارجي كه در بخش انرژي با ايران همكاري كنند با مجازات هاي آمريكا مواجه خواهند شد.
سخنگوي وزارت خارجه چين در اين باره گفت: مدت زيادي نمي گذرد كه شوراي امنيت قطعنامه 1929 را به تصويب رسانده است.
وي تاكيد كرد چين معتقد است مذاكره بهترين راه براي حل اختلافات بر سر فعاليت هاي هسته اي ايران است.
انتقاد شديد هند
از تحريم ايران
وزير خارجه هند نيز نارضايتي خود از تحريم هاي يك جانبه توسط آمريكا عليه بخش انرژي ايران را ابراز كرد.
به گزارش روزنامه تايمز هند خانم «نيروپاما رائو» وزير امورخارجه هند در يك نشست مشترك بين انديشمندان و صاحب نظران ايراني و هندي گفت: ما نگران تحريم هاي يكجانبه از سوي كشورهاي ثالث (آمريكا و اتحاديه اروپا) عليه صنعت و نفت و گاز ايران هستيم.
وي افزود: اين قبيل تحريم ها مي توانند تاثيري مستقيم و زيان آور بر منافع شركت هاي هندي فعال در بخش انرژي و از آن مهم تر بر امنيت انرژي و بر تلاش هاي ما براي تامين انرژي براي مردمانمان داشته باشند.
وي با اشاره به اينكه مرجع معتبر براي حل و فصل موضوع هسته اي ايران، آژانس بين المللي انرژي هسته اي است افزود كه دهلي نو سياستي عقلاني و منطقي در قبال ايران اتخاذ كرده است و ايران در چارچوب سياست نگاه به شرق هند جايگاهي ويژه و پر اهميت دارد.
طبق برآوردهاي انجام شده مصرف انرژي در هند طي سال هاي آينده رقمي بين 8 تا 10 درصد رشد خواهد داشت و هند به انرژي ايران به عنوان يك منبع نزديك و قابل دسترس نگاه مي كند، با اين حال مقامات دهلي نو تاكنون براي اجرايي كردن خط لوله گاز ايران به پاكستان و از آنجا به هندوستان گام هاي عملي برنداشته اند.
يكي از دلايل اين بي تحركي هندوستان علاوه بر مشكلات سياسي و خاص اين كشور با پاكستان، فشارهاي سياسي است كه از ناحيه ايالات متحده آمريكا به دهلي نو وارد مي شود.
العطيه: تحريم ايران بي فايده است
دبيركل شوراي همكاري خليج فارس هم تحريم هاي غرب عليه ايران را بي فايده خواند.
عبدالرحمن العطيه در يك نشست مطبوعاتي در پاريس كه پس از امضاي يادداشت تفاهم بين شوراي همكاري خليج فارس و مركز جهان عربي برگزار شد، گفت كه ما خواهان گفت وگوي ديپلماتيك بين ايران و غرب براي حل موضوع هسته اي تهران هستيم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «الحيات» چاپ لندن در خصوص رويكرد آمريكا و غرب براي تشديد تحريم ها عليه ايران، اظهار داشت: از ديدگاه ما هرگونه اقدامي كه هر طرفي عليه ايران انجام دهد، براي بشريت و محيط زيست و نيز از لحاظ انسانيت فاجعه آميز است و به همين دليل گزينه ديپلماسي بهترين ]راه حل[ است و ما مخالف هر گزينه ديگري از جمله گزينه نظامي هستيم.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه دليل شما براي مخالفت با تحريم ها عليه ايران چيست؟ تصريح كرد: از ديدگاه ما تحريم ها بي فايده است، ما طرفدار حق هستيم ما مسئله فلسطين را داريم كه قطعنامه هاي شوراي امنيت در رابطه با آن اجرا نشده است، ما نمي خواهيم كه تحريم ها مانعي در برابر امنيت و ثبات منطقه اي باشد، اين موضع ماست و خارج از چارچوب احترام به قانون بين المللي نيست و ما نمي خواهيم منطقه بار ديگر با چالش روبرو شود.
دبيركل شوراي همكاري خليج فارس بر حل موضوع هسته اي ايران از راه ديپلماتيك تاكيد كرد و گفت؛ ما خواهان حل موضوع برنامه هسته اي ايران از طريق گفت وگو هستيم و اين به نفع همه است.
رايزني توكيو براي اجراي بيانيه تهران
وزير خارجه ژاپن نيز از رايزني اين كشور براي اجراي بيانيه تهران خبر داد.
كاتسويا اوكادا، وزير امور خارجه ژاپن در گفت وگو با ايرنا، بهره برداري صلح آميز از انرژي هسته اي را حق ايران دانست و تاكيد كرد كه بيانيه تهران بايد اجرايي شود.
اوكادا تصريح كرد ژاپن خواستار اجراي توافق سه جانبه ميان ايران، تركيه و برزيل است.
وزيرخارجه ژاپن با اشاره به تلاش هاي توكيو براي نقش آفريني در موضوع هسته اي ايران خاطرنشان كرد كه در راستاي رايزني براي اجراي بيانيه تهران در تماس تلفني با همتاي تركيه اي خود در خصوص اين بيانيه مذاكره و رايزني كرده است.
اوكادا معتقد است اگر بيانيه تهران اجرايي شود، گام مهمي جهت اعتمادسازي در جامعه بين المللي برداشته خواهد شد.
وزيرخارجه ژاپن همچنين آمادگي اين كشور را براي ميانجيگري ميان ايران و آمريكا اعلام كرد و گفت؛ توكيو با كمال ميل آماده است كه در اين زمينه ايفاي نقش كند.



 



با رأي نمايندگان مجلس شهرداري ها مكلف به احداث تونل هاي مشترك شهري شدند

با رأي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شهرداري ها مكلف به احداث تونل هاي مشترك شهري شدند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان در نشست علني ديروز خانه ملت، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، جزئيات طرح اصلاح قانون احداث تونل مشترك شهري مصوب 1372 را تصويب كردند.
بر اساس ماده يك اين مصوبه دولت مكلف است جهت آماده سازي اراضي و احداث شهرهاي جديد توسط وزارت مسكن و شهرسازي از محل منابع در اختيار نسبت به احداث تونل مشترك موردنياز سازمانها و شركتهاي متولي خدمات شهري مانند آب و فاضلاب، برق، گاز، تلفن و ساير خدمات با رعايت اصول فني و مسائل ايمني مربوط به هر دستگاه اقدام نمايد و هزينه احداث را به اضافه ده درصد (10%) سود از بودجه سال آينده دستگاههاي بهره بردار كسر و يا از بهره برداران بخش غيردولتي دريافت نمايد.
همچنين طبق ماده ديگر اين مصوبه شهرداريها مكلفند از محل منابع دولتي و منابع داخلي خود و يا مشاركت با ساير بخشها و ساير منابع از جمله فروش اوراق مشاركت، رأساً و يا ازطريق شركتهاي تعاوني و يا بخش خصوصي براي احداث تونل مشترك طبق طرحهاي مصوب اقدام نمايند و هزينه هاي آن را در صورت تأمين از اعتبارات دولتي به علاوه ده درصد (10%) و در صورت تأمين از منابع داخلي شهرداريها و اوراق مشاركت و تسهيلات بانكي به علاوه بيست درصد (20%) كارمزد ساليانه از دستگاه هاي بهره بردار دريافت نمايند. بعد از احداث تونل مشترك در هر معبر، شهرداري مجاز به صدور مجوز حفاري براي دستگاههاي اجرائي كه قانوناً ملزم به استفاده از تونل مشترك هستند نمي باشد.
بر اساس اين مصوبه تعمير و نگهداري تونل هاي شهري بر عهده شهرداري ها خواهد بود.
نكونام رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شد
حجت الاسلام نكونام با 138 رأي مثبت مجلس به عنوان رئيس كميسيون اصل 90 مجلس انتخاب شد.
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني ديروز، حجت الاسلام محمد ابراهيم نكونام نماينده گلپايگان را كه از سوي هيئت رئيسه به عنوان رئيس كميسيون اصل نود به مجلس معرفي شده بود با 138 رأي مثبت و 49 رأي سفيد از مجموع 187 نماينده حاضر به عنوان رئيس كميسيون اصل نود مجلس انتخاب كردند.
حجت الاسلام نكونام قبل از انتخاب طي سخناني با تأكيد بر اينكه بنده در برابر گريز از قانون توان سكوت ندارم، تصريح كرد: عدالت، فقر را به غنا و خشكي را به باران و نعمت و چهره هاي گريان را به سيماي خندان تبديل مي كند.
نماينده گلپايگان با بيان اينكه ما در مجلس متعهد به اجراي عدالت هستيم، يادآور شد: مقابله با مفاسد اقتصادي بخصوص در سيستم هاي دولتي و متأثر از تصميمات غيرمدبرانه، از اولويت هاي ويژه برخوردار است.
وي ادامه داد: بنده در اجراي عدالت براي رهايي يك بهائي در شهرستان خاش كه گروگان اشرار شده بود همانند تلاش براي آزادي يك شيعه اقدام كردم.
بعد از اتمام صحبت هاي نكونام، گلدان هاي جمع آوري آراي نمايندگان بين نمايندگان توزيع شد و در نهايت وي به عنوان رئيس كميسيون اصل 90 انتخاب شد. لاريجاني هم پس از انتخاب نكونام اظهار داشت:
كميسيون اصل 90 كميسيون مهمي در مجلس است كه مي تواند بر مسائل و اشكالاتي كه در سيستم اجرايي و ساير قوا پيش مي آيد رسيدگي و نظارت داشته باشد.
وي در ادامه بر ضرورت توجه به اجراي مفاد قانون از سوي قواي سه گانه تأكيد كرد و گفت: كميسيون اصل 90 بايد بر اجراي مفاد قانوني از سوي سه قوه نظارت داشته باشد.
گزارش كميسيون بهداشت درباره برنج هاي وارداتي
گزارش كميسيون بهداشت و درمان مجلس درباره برنج هاي وارداتي در جلسه علني ديروز بهارستان قرائت شد.
در جمع بندي اين گزارش آمده است: در مورد آلودگي هشت نمونه از برنجهاي وارداتي آلوده به فلز سنگين سرب فعلاً از توزيع آن جلوگيري و به دو طريق زير در آينده اقدام شود: 1- جلوگيري از توزيع هشت نمونه اعلام شده در بازار و مرجوع كردن آنها به كشورهاي فروشنده. 2- مخلوط كردن نمونه هاي اعلام شده با نمونه هايي كه آلودگي آنها در حد صفر باشد و پس از تاييد رفع آلودگي و پايين بودن آلودگي به زير حد استاندارد اجازه توزيع داده شود.
در گزارش كميسيون بهداشت و درمان مجلس برنجهاي وارداتي با عنوانهاي عطر گل باز، دل مباركه كامونگي، سارال، كيميا، جادوگر، هاشمي 1121، عررمان و حاجي مرادي داراي غلظت بالاي حد استاندارد فلز سنگين سرب اعلام شده اند.
همچنين در گزارش اين كميسيون آمده است: از ميان استانداردهاي آسيايي استاندارد چين كه از طرف وزارت سلامت و سازمان استاندارد ملي آن كشور مشخص شده است در مورد برنجهاي وارداتي آلوده به فلز سنگين آرسنيك مبناي عمل قرار بگيرد تا پس از تحقيقات و مشخص شدن ميزان استاندارد تعيين شده، به عنوان استاندارد ملي كشور مبناي بررسي قرار بگيرد.
انتقاد از حضور آقازاده ها
در اقتصاد زيرزميني
نماينده مردم نائين در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: حضور آقازاده ها در اقتصاد زيرزميني از چالش هاي جدي كشور است
حسن حسيني بافراني در نطق ميان دستور مجلس با بيان اينكه هيچ كس از حساب كشي در نظام اسلامي معاف نيست افزود: بايد در عملياتي كردن آرمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به دانه درشت ها و ريشه ها پرداخت؛ همچنين حضور نرم افزاري آقازاده ها و آقا دامادها در اقتصاد زيرزميني و ويژه خواري يكي از چالش هاي جدي بر سر راه عدالت در جامعه اسلامي ما است.
اين نماينده مجلس تصريح كرد: تسريع در عملياتي شدن طرح بسيار مهم مجلس هفتم براي رسيدگي به اموال مسئولين و كارگزاران نظام عزم جدي تمام مسئولان كشور را در مبارزه با مفاسد اقتصادي نشان مي دهد.
وي همچنين ضمن محكوم كردن قطعنامه اخير شوراي امنيت گفت: اين قطعنامه ناشي از پيشرفت هاي افتخارآفرين هسته اي كشور ما است و نظام سلطه بايد بداند كه با هدايت هاي رهبر حكيم و فرزانه انقلاب و به بركت فرهنگ ايثار و شهادت ملت ايران هيچ قدرتي نخواهد توانست بر جمهوري اسلامي فائق آيد.
همه بايد به دولت
كمك كنيم
نماينده مردم بندرگز و كردكوي در مجلس اظهار داشت: تعداد انگشت شماري از نمايندگان كه برخي از آنها در طول 31سال انقلاب مسئوليت هاي بالاي مملكتي داشته اند، دائماً در كش و قوس با دولت هستند و هميشه دنبال نقطه ضعف مي گردند و از كاه، كوه ساخته و وقت مجلس را مي گيرند.
محمدجواد نظري در ادامه خطاب به نمايندگان مورد اشاره خود اظهار داشت:از شما مي پرسم در طول اين سال ها مشكلات عديده اي وجود داشت، چرا نتوانستيد رفع مشكل كنيد؟ ولي امروز سر و صدا مي كنيد؛ با توجه به اينكه در اين دولت دستاوردهاي زيادي داشتيم و هزاران كار مثبت انجام شده البته مشكلاتي هم وجود دارد، به جاي اين بوق و كرناها مي توان با يك نشست ساده مشكلات را حل كرد.
نظري ادامه داد: بهتر نيست كه پشت سر ولايت فقيه و با درايت، همه به دولت در جهت حل مشكلات مردم كمك كنيم؛ آيا نمي توان به جاي اين همه فرصت سوزي به فكر مشكلات شيلات و كشاورزان بود؟
ملت ايران
عقب نخواهد نشست
نماينده مردم محلات در مجلس گفت: ملت بابصيرت ايران را نمي توان با تهديد و تحريم وادار به عقب نشيني كرد.
حجت الاسلام سليمي در سخنان خود افزود: اقدام آمريكا در حمله به هواپيماي مسافربري ايران، خوي سلطه جويي و اوج بي منطقي دولتمردان آمريكا را بيش از گذشته ظاهر كرد، آنها با تهديدات پي درپي فكر مي كنند كه مي توانند ملت ايران را به عقب نشيني وادار كنند، غافل از اينكه ملتي كه بيدار شده و با بصيرت اوضاع را رصد مي كند را نمي توان با اين تهديدات و امثال آن همچون تهديدات كاغذي تحريم به عقب نشيني وادار كرد.
فتنه گران ناكام مي مانند
نماينده مردم كرمانشاه در مجلس گفت: ملت ايران فتنه گران را ناكام خواهد گذاشت.
محمد كرمي راد اظهار داشت: مردم ولايت مدار و همچنين مجلس پيرو خط رهبري امروز بيش از هر چيز با بصيرت و هوشياري در خط ولايت و رهبري گام هاي بلندي را در سال همت و كار مضاعف برخواهند داشت و به فتنه گران و افرادي كه در امتحان خود نمره قبولي نياوردند اجازه نخواهند داد وحدت بين ملت عزيز و رهبري را بر هم زنند.
كرمي راد تاكيد كرد: رهبري در طول اين مدت سكان دار كشتي پيشرفت ايران بوده است و اين كشتي را با موفقيت به پيش برده است.

 



حجت الاسلام سعيدي: علت گرفتاري برخي آقايان وابستگي آنها به فرزندانشان است

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: حمايت از مستضعفان جهان، مقابله با استكبار جهاني و شعار نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي از ديگر اصول انقلاب اسلامي است البته امروز ملت و بسيج، بيدار و درصحنه و درخط امام (ره) و مقام معظم رهبري هستند.
حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در دوازدهمين همايش سراسري فرماندهان بسيج صنعت نفت، اظهار داشت: رويش امت ها، انقلاب ها، احزاب و انسان ها مبتني بر پيوستگي آنان به محور حق است و اين محور انسان كامل و شريعت است، خداوند عهد كرده است كه زمين را هيچ گاه از محور حق كه همان حجت خداست محروم نكند.
سعيدي در ادامه تصريح كرد: معرفت و بصيرت از الزامات پيوستگي به محور حق است و تاكيدات مستمر مقام معظم رهبري بر داشتن بصيرت به اين علت است كه بصيرت چون چراغي، راه را روشن مي كند و اگر معرفت نباشد انسان سقوط مي كند، همچنين داشتن جاذبه و دافعه از ديگر الزامات پيوستگي به محور حق است و برخي جاذبه دارند اما تبري آن ها خوب نيست در حاليكه خدا در هر انسان يك قلب بيشتر قرار نداده است و اگر محبت خدا در آن جاي گرفت حب غيرخدا نمي تواند قرار گيرد.
نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه تبعيت، سومين الزام پيوستگي بر محور حق است كه بر اساس آن نمي توان ادعاي ولايتمداري داشت ولي به منويات رهبر توجه نكرد، گفت: پايبندي به اصول و مباني از ديگر الزامات پيوستگي به محور حق است و اين رهنمود امام(ره) كه فرمودند هرگاه دشمن از شما تعريف كرد بدانيد جايي از كار شما اشكال دارد و بالعكس از اصول است.
حجت الاسلام سعيدي با يادآوري اينكه ملاك ريزش، گسست از محور حق است هرچند آقازاده باشد، افزود: همچنان كه همسر و آقازاده حضرت نوح از محور حق فاصله گرفتند. ايشان پنج آقازاده شامل چهار پسر و يك دختر داشت كه سه پسر و يك دختر ايشان انقلابي بودند البته صدرحمت به حضرت نوح كه چهار فرزندش انقلابي بودند.
وي گفت: وقتي همسر و پسر حضرت نوح كه پيامبر الهي بود دچار انحراف سياسي بودند تعجب برانگيز نيست كه فلان آقازاده دچار انحراف سياسي شود و با دشمن همكاري كند.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران افزود: زماني كه حضرت نوح نجات فرزندش را به عنوان اهل خود از خداوند خواستار شد خداوند فرمود كنعان از اهل تونيست؛ اهل نسبي هست، اما اهل سياسي و اعتقادي نيست.
سعيدي تصريح كرد: علت اين كه بسياري آقايان گرفتار شده اند، وابستگي به آقازاده هاي آنان است كه آن ها را به اين سو و آن سو مي برند.
سعيدي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: اين كه امروز سپاه پاسداران و بسيج در لبه تيز حمله دشمن، مستكبران، منافقان، منحرفان و مدعيان دروغين خط امام (ره) قرار دارند نشان دهنده آن است كه سپاه و بسيج به درستي در مسير انقلاب حركت مي كنند.

 



سردار نقدي در اولين دوره آموزشي فضاي مجازي: بسيج، شبكه اطلاع رساني ملي راه اندازي مي كند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه يكي از برنامه هاي ما ايجاد شبكه اطلاع رساني ملي است، گفت: البته چنين شبكه اي در سال 1370 در تهران راه اندازي شد، اما شبكه هاي جاسوسي كه داخل دستگاه هاي ما هستند آن را نابود كردند و امروز اثري از آن نيست.
به گزارش روابط عمومي بسيج، سردار محمد رضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اولين دوره آموزشي توانمندسازي و مهارت آموزي فضاي مجازي اظهار داشت: ما بايد وارد همان فضاهايي كه از آن دشمن به ما تهاجم مي كند بشويم و همانطور كه آنها مشغول نشر گمراهي و ذلالت هستند ما هم هدايت را منتشر كنيم.
وي افزود: امروز بايد مشاهده كرد كه ميدان و عرصه فعاليت هاي تبليغي و فرهنگ سازي چيست و بايد در همان فضاها فعالانه حضور پيدا كرد و اگر مي خواهيم موفق بشويم اين درسي است كه انبياء(ع) الهي به ما آموخته اند.
نقدي در ادامه اظهار داشت: بايد تلاش كنيم امروز در فضايي كه فضاي تبادل اطلاعات بين جوامع است اين فضا را در دست بگيريم و لازمه اين امر داشتن تخصص كافي است و حداقل به اندازه دشمن بايد در اين فضا تخصص داشت و بايد خلاقيت هايي را داشت تا بر طرف مقابل چيره شد.
نقدي افزود: ميداني كه امروز دشمن براي بازي خود انتخاب كرده كه همان فضاي فناوري اطلاعات براي تبادل فكر، نظر و تبليغ است، ميداني است كه پيروزي در آن براي ما آسان است و بازنده نهايي در اين ميدان دشمن است؛ چراكه باز كردن فضا براي تبادل اطلاعات بي نهايت براي همه جامعه بشري فرصت ارائه فكر ناب منطبق بر فطرت را به ما مي دهد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: دشمنان در حال گسترش سخت افزاري هستند كه بايد بگوئيم آنها در حال نوكري ما هستند تا پيام مبتني بر فطرت ما بر آن سوار شود و به گوش دنيا برسد؛ لذا شما مي بينيد در مقابل 3 هزار شبكه ماهواره اي كه در حال فعاليت هستند وقتي يك شبكه المنار در اروپا ايجاد مي شود آنها تحمل آن را ندارند در حالي كه هزاران شبكه در حال فعاليت براي رژيم صهيونيستي است اما آنها تحمل يك شبكه از مقاومت حماس را ندارند و آن را قطع مي كنند. نقدي با اشاره به افرادي كه شعار مي دهند دانستن حق همه است، گفت: شما يقين داشته باشيد به محض اينكه در فضاي آنها حضور فعال داشته باشيد تحمل اين فعاليت را ندارند؛ چراكه پيام شما از سوي بشريت سريع دريافت مي شود ولي هرچه آنها تلاش مي كنند پيامشان به گوش كسي نمي رسد و به همين دليل از رويكرد اطلاع رساني به رويكرد تخريب روي مي آورند.
وي افزود: اينكه آنها مسائل جنسي و فساد را در رسانه هايشان با تيراژ بالايي تبليغ مي كنند نشان از كم آوردن در پيام است؛ لذا چون حرفي براي گفتن ندارند به تخريب شخصيت طرف مقابل روي مي آورند و ما امروز نبايد احساس كمبود كنيم و از آمار سايت هاي آنها نبايد بترسيم و بايد خود را مهيا كنيم و امكانات وسيع انساني كه در اختيار ما است را به كار بگيريم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه بايد يك شبكه اطلاع رساني ملي داشته باشيم، گفت: چرا بايد فردي كه مي خواهد در طرح و يا برنامه اي با درج اطلاعات فردي خود ثبت نام كند اين اطلاعات اول بايد به آمريكا برود بعد مورد استفاده خودمان قرار بگيرد؛ لذا ما نيازمند يك شبكه اطلاع رساني ملي بوديم و امروز هم هستيم و امروز در مورد آن كوتاهي مي شود.
نقدي در ادامه اظهار داشت: اصل اطلاعات ما بايد در اين شبكه اطلاع رساني ملي تبادل شود و افرادي كه مي خواهند كار تحقيقاتي انجام بدهند و بايد اطلاعاتي از دنيا داشته باشند وارد اينترنت بشوند، اما ما امروز همه زندگي خود را وارد اينترنت كرده ايم؛ لذا ما مدعي ترويج اين شبكه اينترنت نيستيم و مي خواهيم حضور فعال در اين عرصه داشته باشيم و بايد از مسئولان مطالبه كنيم تا هرچه زودتر شبكه ملي اطلاع رساني راه اندازي شود.

 



سخنگوي وزارت امور خارجه در گفت وگو با خبرنگاران:
دانشمندان ايراني در حال تكميل تلاش خود براي توليد راديو دارو هستند

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي، تأكيد كرد ايران تمام تلاش خود را براي تداوم كار راكتور تحقيقاتي تهران به منظور ايجاد راديو دارو براي رفع نيازهاي بيماران به كار خواهد بست.
رامين مهمانپرست ديروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران، در عين حال تأكيد كرد: چون مقدار سوخت راكتور تهران در زمان حاضر محدود است، مجبوريم كه اين راكتور را گاهي اوقات با تمام ظرفيت به كار نگيريم تا بتوانيم فعاليت هاي آن را در آينده هم شاهد باشيم.
وي تصريح كرد: سوخت راكتور ياد شده يا از طريق خريداري از كشورهاي ديگر يا از طريق مبادله و يا با توليد به دست جوانان دانشمند در داخل كشور تامين خواهد شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين تأكيد كرد، كه فعاليت راكتور تهران كاملاً در چارچوب تأمين نيازهاي انساني و پزشكي است كه توليدات آن، داروهاي مورد نياز تعداد زيادي از افراد مبتلا به بيماري هاي سخت و سرطاني را تأمين مي كند.
سفر مقامات عالي سوريه
به ايران در آينده
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالي درباره سفر بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه به تهران در آينده نزديك، گفت: سفرهاي مقامات عالي رتبه دو كشور براي توسعه همكاري هاي دوجانبه در دستور كار است و يكي از اين سفرها هم در سطح رأساي جمهوري است كه در آينده شاهد آن خواهيم بود.
مهمانپرست افزود: با كشور سوريه روابط بسيار نزديك و راهبردي داريم و مقامات دو كشور دايماً با يكديگر در تماس و گفت وگو هستند.
حضور ايران در نشست كابل در دست بررسي است
مهمانپرست در مورد تصميم ايران براي شركت در كنفرانس كابل كه 29 تيرماه برگزار مي شود، گفت: دولت افغانستان از وزير خارجه ايران براي شركت در اين اجلاس بطور رسمي دعوت كرده است و شركت ايران در اين كنفرانس در دست بررسي است.
وي افزود: آنچه مهم است اينكه رويكردها، جلسات و برنامه هايي كه در اين زمينه طراحي مي شود، بتواند نتيجه مطلوب به دنبال داشته باشد و به صلح و ثبات و امنيت در افغانستان كمك كند.
تأمين سوخت هواپيماهاي ايراني در خارج
همچنان ادامه دارد
مهمان پرست در ادامه اين نشست خبري درباره انتشار اخباري مبني بر خودداري برخي كشورها از تأمين سوخت هواپيماهاي ايراني در فرودگاه هاي آن كشورها گفت: برخي اخبار نادرست مبني بر خودداري برخي كشورها در تأمين سوخت هواپيماهاي ايراني منتشر شده است و طبق آخرين پيگيري ها، مقامات شركت هاي هواپيمايي كشورهاي خارجي اين اخبار را تكذيب كرده اند.
وي افزود: سوخت رساني به هواپيماهاي ايراني در فرودگاه هاي خارج از كشور ادامه دارد و انتشار اخبار غيرصحيح در اين زمينه در جهت ايجاد فضاي رواني عليه ايران صورت مي گيرد.
سفر جو بايدن به عراق
با هدف مداخله بود
سخنگوي وزارت امور خارجه در بخشي ديگر از اين نشست خبري در پاسخ به سأالي مبني بر هدف جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريكا به عراق، گفت: هدف از سفر اين مقام آمريكايي به عراق دخالت در امور داخلي اين كشور است.
وي افزود: اين گونه اقدامات كمكي به حل مسايل عراق نخواهد كرد و مردم عراق از توانايي كافي براي تعيين سرنوشت خود و كشورشان برخوردارند. بهترين كاري كه آمريكايي ها مي توانند در شرايط كنوني انجام دهند اين است كه از دخالت هاي خود در منطقه بكاهند و به فكر حل مشكلات و مسايل داخلي كشور خودشان باشند.

 



در كميسيون فرهنگي مجلس نجار اقدامات وزارت كشور در خصوص طرح عفاف و حجاب را تشريح كرد

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: مصطفي محمد نجار ديروز در جلسه كميسيون فرهنگي اقدامات وزارت كشور در خصوص طرح عفاف و حجاب را تشريح كرد.
بهروز جعفري عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به حضور وزير كشور در جلسه ديروز كميسيون متبوعش اظهار داشت: وزير كشور ديروز گزارش كامل و جامعي از عملكرد وزارت كشور در خصوص اجراي طرح عفاف و حجاب در جامعه ارائه داد.
وي در اين رابطه افزود: ريشه اين بحث و حضور ديروز وزير كشور در جلسه كميسيون مربوط به سوالي بود كه جمعي از نمايندگان از وزير كشور پرسيده بودند.
جعفري ادامه داد: بعد از سؤال نمايندگان از وزير كشور كميته اي تشكيل شد تا اقدامات وزارت كشور در خصوص طرح عفاف و حجاب را بررسي كند و بعد از آنكه اين كميته گزارش خود را ارائه داد، بنا شد كه وزير كشور گزارش جامعي از عملكرد وزارتخانه متبوعش در رابطه با طرح عفاف و حجاب ارائه كند.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه گزارش ديروز وزير كشور در 3 بخش اقدامات بازدارنده، نظارت بر عملكرد ادارات و اقدامات فرهنگي بود، اظهار داشت: در جلسه ديروز كه آقايان افشار، محمدي فر و مرتضوي كه از معاونين وزير كشور بودند هم حضور داشتند وزير كشور گزارش خود را در 3 بخش يادشده ارائه داد.
جعفري در پايان گفت: گزارش وزير كشور گزارش بسيار كامل و جامعي بود كه در آن اقدامات متعدد وزارت كشور در خصوص طرح عفاف و حجاب بيان شده بود.

 



معاون ستاد كل نيروهاي مسلح: آمريكا به دنبال به چالش كشاندن منافع مشترك ايران و اروپاست

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح،تهديد اروپا توسط ايران را يك دروغ بزرگ عنوان كرد و گفت: ايران و اروپا داراي منافع مشترك هستند و تلاش آمريكا نيز در جهت به چالش كشاندن اين منافع مشترك است.
سيد مسعود جزايري درباره سخنان اخير وزير امور خارجه آمريكا درخصوص طرح سپر موشكي در اروپا، اظهار داشت:طرح سپر موشكي، طرح نفوذ، حضور و تسلط بيشتر نظامي و سياسي آمريكا در اروپا و بخشي از اين طرح نيز متوجه اشراف بر روسيه است.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح،ادامه داد: اصولا يكي از دكترين هاي سياست خارجي آمريكا،ضرورت وجود دشمن آمريكا يا دشمن مشترك آمريكا و اروپا است كه در راستاي سياست هاي توسعه طلبانه دولت اين كشور تعريف مي شود و لذا در شرايط امروز بين الملل،هرجا لازم باشد از ايران خرج مي كند.
جزايري همچنين اعلام داشت: بر اين اساس طي دوره هاي متمادي دولت هاي آمريكا همواره براي پيشبرد مقاصد سلطه جويانه خود به مردم خودشان و سايرين دروغ مي گويند و از اين منظر مردم آمريكا واقعا فاقد اطلاعات صحيح هستند.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه افزود: در طرف مقابل دكترين نظامي جمهوري اسلامي ايران،به طور كامل داراي مؤلفه ها و شاخصه هاي دفاعي است و لذا تهديد اروپا توسط ايران صرفا يك دروغ بزرگ است.
جزايري با تاكيد بر اينكه اروپا بايد به اين مسئله توجه كافي داشته باشد و فريب آمريكا را نخورد، گفت: روسيه نيز بايد بيشتر مراقب باشد چراكه تاريخ، فريب شوروي توسط آمريكا در دوره گورباچف را هرگز از ياد نخواهد برد. روس ها چنانچه نگرش لازم را نداشته باشند مجددا در دام آمريكايي ها گرفتار خواهند شد و آنها نبايد منافع دائمي خود را فداي منافع موقت و گذرا كنند.
وي در پايان تأكيد كرد: عملكرد جمهوري اسلامي ايران نشان مي دهد كه ايران تاكنون هيچ كشوري را مورد تعدي و تجاوز قرار نداده است، اما مورد هجمه ديگران قرار گرفته و حمله نكردن جزء اصول و آموزه هاي انقلاب اسلامي است كه ما به آن پايبند هستيم اما در مقابل، دنيا، روزي را بدون هجمه آمريكا به ديگران تجربه نكرده است.

 



معاون امنيتي وزارت كشور: اظهار ندامت اشرار نشانه اقتدار امنيتي ايران است

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور اعلام كرد كه پشيماني اشرار از اقداماتشان نشان دهنده اقتدار امنيتي جمهوري اسلامي ايران است.
به گزارش ايسنا «علي عبداللهي» در سومين همايش منطقه اي معاونين سياسي امنيتي مديران كل امنيتي و انتظامي كه در استانداري خراسان رضوي برگزار شد، تامين امنيت را از وظايف دولت نسبت به مردم دانست و افزود: امنيت زيربناي فعاليت هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي است و به همين دليل از اهميت بالايي برخوردار است به ويژه در ايران كه به لحاظ جغرافيايي در منطقه اي واقع شده است كه همسايگان آن را كشورهاي ناامني تشكيل مي دهند.
وي با اشاره به اشغال عراق و افغانستان افزود: دليل حضور بيگانگان در اطراف ايران نيز ناامن كردن شرايط داخلي كشور است كه خوشبختانه به همت همه دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي، امنيت كشور بسيار پيشرفته است.
وي امنيت داخلي را از مولفه هاي اقتدار نظام دانست و افزود: امروز تعداد زيادي از اشرار از اقدامات خود اظهار ندامت مي كنند كه اين امر نشان دهنده اقتدار امنيتي جمهوري اسلامي ايران است.
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور ساختار امنيتي كشور را از جمله قوي ترين ساختارها دانست و ادامه داد: در زمينه حفظ تماميت ارضي و برقراري امنيت داخلي، دستگاه هاي متعددي به خوبي انجام وظيفه مي كنند، وظيفه اي خطير و مهم كه بايد با تيزبيني، هوشياري، ابتكار عمل و همچنين پيش بيني آينده، انجام شود.
وي با اشاره به لزوم برنامه ريزي براي مقابله با روش هاي نوين در اعمال تهديدات تاكيد كرد: در بحث امنيت به جاي پرداختن به معلول ها بايد به علت ها پرداخت و عوامل ايجاد ناامني را شناسايي، راهكارهاي مقابله با آنها را بررسي، طراحي و اجرا كنيم تا كمترين خدشه اي به مقوله امنيت كشور وارد نشود و روز به روز امنيت بيشتري در كشور احساس شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14