(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 تير 1389- شماره 19688

حزب الله نسبت به رفتارهاي غيرقانوني يونيفيل هشدار داد
سفر جهانگردان اسرائيلي به اندونزي ممنوع شد
تلاش هاي گسترده بين المللي براي پايان دادن به محاصره غزه
سناتور آمريكايي : بايد منتظر تلفات بيشتر تفنگداران در افغانستان باشيم
واشنگتن اعضاي طالبان را از ليست سياه خارج مي كند
تشييع پيكر مطهر علامه فضل الله بردوش مردم قدرشناس لبنان
13 كشته در درگيري «پ ك ك» با ارتش تركيه
عمار حكيم: بايدن دخالت نكند ما مستقل عمل مي كنيم
تمديد حالت فوق العاده در بانكوك و 20 استان ديگر تايلند
زد و خورد پليس گينه با معترضان به نتايج انتخابات
اعترافات ديكتاتور سابق آرژانتين در دادگاه 30 هزار نفر را كشتم
ملكه انگليس پس از 50 سال به نيويورك رفت
كلينتون: نيروهاي روسي بايد از آبخازيا و اوستياي جنوبي خارج شوند



حزب الله نسبت به رفتارهاي غيرقانوني يونيفيل هشدار داد

حزب الله لبنان نسبت به مداخلات و اعمال غيرقانوني نيروهاي پاسدار صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (يونيفيل) هشدار داد.
«محمد رعد» رئيس فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان گفت، اگر نيروهاي يونيفيل بخواهند سياست كشورهاي متبوع خود را با عنوان نيروهاي سازمان ملل در جنوب لبنان پياده كنند بدون ترديد زمينه بروز مشكل را فراهم مي كنند. وي افزود، نيروهاي پاسدار صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان حق تردد در مناطق جنوب لبنان را بدون هماهنگي با ارتش لبنان ندارند. رعد تصريح كرد، نيروهاي يونيفيل بايد طبق قطعنامه 1701 شوراي امنيت رفتار كنند. نبيه بري رئيس مجلس لبنان نيز اظهار داشت، بخشي از مشكلات ايجاد شده بين يونيفيل و مردم در جنوب لبنان ناشي از بي تجربگي فرمانده جديد و هماهنگي نكردن با ارتش لبنان است.

 



سفر جهانگردان اسرائيلي به اندونزي ممنوع شد

دولت جاكارتا به دليل حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي غزه سفر جهانگردان اسرائيلي به اين كشور را لغو كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از روزنامه اسرائيلي معاريو، دولت اندونزي تصميم گرفت به دليل حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي اجازه ندهد كه گردشگران اسرائيلي وارد خاك اين كشور شوند.
معاريو نوشت، مردم مسلمان اندونزي دولت را مجبور به اتخاذ چنين تصميمي كردند.
«جولان لوفنوف» مديركل شركت جهانگردي هواپيمايي اكو در اين باره گفت: لغو سفر جهانگردان اسرائيلي به اندونزي شركت ما را دچار ده ها هزار دلار زيان كرد و اين ضربه سهمگيني براي صنعت جهانگردي اسرائيل به شمار مي رود. اسرائيلي ها تنها مي توانند به جزيره بالي كه مسلمانان در آن اكثريت نيستند سفر كنند.

 



تلاش هاي گسترده بين المللي براي پايان دادن به محاصره غزه

سرويس خارجي -
همزمان با درخواست پنج كشور اروپايي از رژيم صهيونيستي براي لغو محاصره غزه، تلاش هاي ديگري نيز در اين راستا آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزيران خارجه ايتاليا، فرانسه، آلمان، اسپانيا و انگليس از اسرائيل خواستند تا موضع خود را در قبال محاصره مردم فلسطين تغيير دهد.
در بيانيه وزيران خارجه اين پنج كشور بر لزوم لغو محاصره غزه مطابق با قطعنامه 1860 شوراي امنيت سازمان ملل تاكيد شده است.
در قطعنامه 1860 كه سال گذشته در شوراي امنيت تصويب شد از اسرائيل خواسته شده كه تمام نيروهاي خود را از غزه خارج كرده و اجازه دهد غذا، سوخت و نيازهاي درماني اين منطقه تامين شود.
در همين حال فرانكو فراتيني وزيرخارجه ايتاليا از سفر قريب الوقوع هيئت منتخب اتحاديه اروپا به نوار غزه طي روزهاي آينده خبر داد.
وي افزود، اتحاديه اروپا با انجام اين سفر مي خواهد از نزديك با مسائل و مشكلات مردم محاصره شده غزه آشنا شود و وعده اسرائيل در مورد كاهش محاصره غزه را بررسي كند.
رئيس جمهور اسپانيا نيز در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با بشاراسد رئيس جمهور سوريه خواستار لغو محاصره غزه شد و گفت سفر هيئت اتحاديه اروپا به غزه براي بررسي روند لغو محاصره غزه و ادعاي رژيم صهيونيستي براي كاهش محاصره صورت مي گيرد.
گفتني است بسياري از كشورها و سازمان هاي بين المللي با غيرقانوني خواندن محاصره غزه خواستار رفع آن شده اند اما رژيم صهيونيستي تاكنون از انجام آن سر باز زده است.
در همين رابطه كنفرانس بين المللي لغو محاصره غزه يكشنبه هفته آينده در مالزي برگزار خواهد شد.
در اين كنفرانس راه هاي شكستن محاصره غيرقانوني غزه و نحوه فشار بر اسرائيل براي برداشتن اين حصر بررسي خواهد شد.
از سوي ديگر كميته اروپايي رفع محاصره غزه اعلام كرد كه با وجود كشتار فعالان صلح حامي فلسطين در ناوگان آزادي بيش از 9000 نفر براي شركت در ناوگان آزادي-2 ثبت نام كرده اند.
اين كميته تاكيد كرد كه اين بار اسرائيل را غافلگير خواهيم كرد.
كميته اروپايي رفع محاصره غزه كه مقر آن در بروكسل است تصريح كرد كه از جمله موارد غافلگيري اسرائيل مشاركت هفت كشتي از كشورهاي اروپايي در اين كاروان است كه از لحاظ تعداد كشتي ها و شركت كنندگان در آن بزرگترين كاروان به شمار مي آيد.
«جمال الخضري» رئيس كميته مردمي مقابله با محاصره غزه نيز اعلام كرد كه با تداوم انتفاضه كشتي ها محاصره غزه به زودي لغو خواهد شد.
وي تاكيد كرد، پايان دادن به محاصره غزه مستلزم انجام مجموعه اقداماتي عملي است كه مهمترين آنها بازگشايي گذرگاه هاي تجاري و وارد كردن كالاهاي اساسي و مورد نياز از جمله مصالح ساختماني است.
وزيران خارجه اردن و انگليس نيز بر لغو هرچه سريع تر محاصره غزه تاكيد كردند.
كميته شريان حيات اردن نيز از آغاز جمع آوري كمك هاي مردمي اين كشور براي ارسال به نوارغزه در قالب كاروان انصار خبر داد.
همچنين يك خلبان جنگي سابق اسرائيل كه هم اكنون يكي از فعالان صلح و مخالف اشغالگري رژيم صهيونيستي است با نصب يك پلاكارد بزرگ در ورشو پايتخت لهستان كه روي آن نوشته شده بود غزه و فلسطين را آزاد كنيد خواستار لغو محاصره غزه شد.
«يونتان شابيرا» به دليل اينكه از بمباران غزه در سال 2003 خودداري كرده بود از خدمت در ارتش اخراج شد و بعد از آن به كارش در شركت هواپيمايي ويژه اسرائيل نيز پايان داده شد.
وي در سال هاي اخير در فعاليت هاي اعتراضي نسبت به اشغالگري هاي رژيم صهيونيستي شركت داشته و مخالفت خود را با اقدامات اين رژيم اعلام كرده و خواستار تحريم اسرائيل شده است.
«استنلي كوهين» وكيل مشهور آمريكايي نيز محاصره غزه را از فجيع ترين جنايات تاريخ معاصر و دولت آمريكا را مسئول جانبداري و شريك جرم صهيونيست ها در اين جنايت دانست.
وي اظهار داشت، آنچه كه در غزه مي گذرد تنها محاصره نيست بلكه يك مصيبت و تراژدي انساني و جنايتي ضد بشري و غيراخلاقي به شمار مي رود كه هيچ عقل و منطقي آن را نمي پذيرد.
كوهين با اين سوال كه كدام قانون به اسرائيل اجازه اين تجاوزات و محروم كردن 5/1 ميليون انسان در غزه از ساده ترين حقوق خود را مي دهد تاكيد كرد كه همواره صدايش را بلند خواهد كرد و در مقابل سياست هاي رژيم صهيونيستي مقابله خواهد كرد.
اين در حالي است كه جنبش حماس اعلام كرد، تصميم رژيم صهيونيستي براي كاهش محاصره غزه تلاشي براي تحريف افكار عمومي و نيز كاهش فشارهاي بين المللي به علت حمله به ناوگان آزادي است.
از سوي ديگر، ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي بار ديگر تاكيد كرد كه هرگز از محاصره دريايي غزه دست نخواهيم كشيد.
ساير رويدادها
¤ مقام هاي حزب كار رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه اين حزب به تازگي از خطوط قرمز اسرائيل پا را فراتر گذاشته است و در آستانه فروپاشي قرار دارد.
¤ جنبش حماس ديدار نخست وزير دولت انتصابي فلسطين و وزيرجنگ رژيم صهيونيستي را توطئه اي خطرناك براي ملت فلسطين توصيف كرد.
¤ دبيركل اتحاديه عرب تاكيد كرد كه اعراب نبايد در دام مذاكرات بي حاصل با رژيم صهيونيستي گرفتار شوند.
¤ رژيم صهيونيستي در اقدامي گستاخانه خواستار عذرخواهي تركيه شد.
¤ نظاميان صهيونيستي با يورش به زندان «مجدو» تعدادي از زندانيان فلسطيني را مورد ضرب و جرح قرار دادند.
¤ كميسيون داخلي رژيم صهيونيستي پيش نويس سلب تابعيت فلسطيني هاي اراضي اشغالي را بررسي كرد.

 



سناتور آمريكايي : بايد منتظر تلفات بيشتر تفنگداران در افغانستان باشيم

سناتور «جان مك كين» با حضور در قندهار و ديدار با فرماندهان آمريكايي، اعلام كرد كه نبرد سختي در افغانستان در پيش است و بايد منتظر تلفات بيشتر باشيم.
به گزارش ايسنا، سناتور مك كين، به همراه دو قانونگذار آمريكايي ديگر ديروز از عراق وارد قندهار بزرگترين شهر در جنوب افغانستان شد. وي در ديدار با فرماندهان آمريكايي مستقر در محل گفت، نبرد سختي در پيش خواهد بود. مك كين پيش بيني كرد كه تلفات در كوتاه مدت افزايش يابد. اين سناتور جمهوري خواه آمريكايي سپس به كابل رفت و درفرودگاه طي يك كنفرانس خبري گفت: طالبان مي داند قندهار يك عامل كليدي براي موفقيت و يا شكست است. بنابراين، هر چه در عمليات ولايت قندهار رخ دهد، تاثير بزرگي بر نتيجه اين جنگ خواهد داشت. اما ما مي توانيم موفق شويم و خواهيم شد. قندهار مشخصا يك منطقه كليدي است و اگر در آنجا موفق شويم، در بقيه جبهه هاي اين جنگ نيز موفق خواهيم شد.
قرار بود پس از عمليات ولايت هلمند توسط نيروهاي ناتو و آمريكايي، عمليات مشابهي نيز بلافاصله در ولايت قندهار انجام شود. اما، علميات هلمند، بي حاصل بود و ضربه اي را متوجه طالبان نكرد و به همين خاطر، كاخ سفيد از ادامه عمليات در قندهار منصرف شد. وخامت اوضاع اشغالگران در افغانستان به ايجاد شكاف ميان ژنرال استنلي مك كريستال فرمانده نيروهاي آمريكايي و ناتو در افغانستان و رئيس جمهوري آمريكا انجاميد كه نهايتا به بركناري مك كريستال توسط رئيس جمهور منجر شد. سفر دو روزه مك كين ديروز پايان يافت و او طي اين مدت با «حامد كرزاي»، رئيس جمهور، ژنرال «ديويد پترائوس» فرمانده جديد اشغالگران در افغانستان و «كارل ايكنبري» سفير آمريكا در افغانستان، ديدار و گفت وگو كرد.
از درگيري هاي خونين افغانستان نيز خبر رسيد طي دوشنبه سه نظامي خارجي در اين كشور به هلاكت رسيدند. برخي منابع اين تعداد را شش نفر اعلام كردند.
پايگاه هاي مخفي در افغانستان
يك روزنامه نگار برجسته روس گفت كه آمريكا در حال حاضر درافغانستان 13 پايگاه نظامي مخفي مي سازد تا از آنها در جنگ احتمالي با روسيه استفاده كند.
به گزارش فارس، «دانيل استولين»، روزنامه نگار ماجراجويي كه اخبار گروه «بيلدربرگ» را به دقت دنبال مي كند به «راشا تودي» گفت: دولت آمريكا در حال حاضر در افغانستان 13 پايگاه مخفي مي سازد تا در صورت جنگ احتمالي با روسيه، عليه آن اقدام كند.
انتشار اين خبر در شرايطي است كه «هيلاري كلينتون»، وزير خارجه آمريكا در ديدار از گرجستان، ضمن حمايت از اين كشور، از اشغال دو منطقه جدايي طلب گرجستان توسط روسيه انتقاد كرد.
وي در جمع گروهي از فعالان سياسي زن گفت: ما همچنان به اعتراض و انتقاد خود از اقدامات روسيه كه معتقديم اشتباه است ادامه مي دهيم كه در رأس ليست اقدامات ]اشتباه روسيه[ حمله و اشغال گرجستان است.
وزير خارجه آمريكا افزود: آمريكا از مردم گرجستان و دموكراسي در اين كشور حمايت مي كند.

 



واشنگتن اعضاي طالبان را از ليست سياه خارج مي كند

نماينده ويژه آمريكا در امور پاكستان و افغانستان درصدد است شوراي امنيت سازمان ملل را به حذف برخي اعضاي طالبان از فهرست سياه تروريست ها متقاعد كند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از نشريه آمريكايي «فارين پاليسي»، يكي از مقامات ارشد سازمان ملل اعلام كرد كه ريچارد هولبروك براي حذف نام اعضاي منتخب طالبان از فهرست سياه تروريست هاي سازمان ملل به نيويورك سفر كرده است.
تصميم هولبروك براي حذف برخي اعضاي طالبان در حالي صورت مي گيرد كه حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان نيز هفته گذشته در سفر به آمريكا از شوراي امنيت سازمان ملل خواسته بود كه نام گروه طالبان را از فهرست افراد و گروه هايي كه مشمول تحريم هاي مالي و تردد هستند حذف كند.
به گفته اين مقام سازمان ملل، رئيس جمهور افغانستان درصدد است مداركي به كميته تحريم شوراي امنيت ارائه دهد كه ثابت كند 15 عضو سابق طالبان تروريسم را محكوم مي كنند و ديگر در خشونت ها براي براندازي دولت نقش ندارند.

 



تشييع پيكر مطهر علامه فضل الله بردوش مردم قدرشناس لبنان

سرويس خارجي-
مراسم تشييع جنازه علامه سيدمحمدحسين فضل الله مرجع شيعيان لبنان با حضور شخصيت هاي رسمي و حزبي لبنان و همچنين شخصيت هاي سياسي و ديپلماتيك غيرلبناني و طيف وسيعي از مردم برگزار شد.
مراسم تشييع جنازه علامه فضل الله عصر ديروز از منزل مسكوني ايشان آغاز شد.
پيكر سيدمحمدحسين فضل الله در ميان حزن و اندوه مردم داغدار لبنان و بر دوش آنان تا خيابان هاي ضاحيه بيروت حمل شد و پس از خواندن نماز ميت توسط سيدعلي فضل الله برادر مرحوم فضل الله در صحن مسجدالامام الحسنين به خاك سپرده شد.
حزب الله لبنان برگزاركننده اين مراسم تشييع بود. حضور بي شمار جمعيت در اين مراسم باعث شگفتي رسانه هاي غربي شد.
سعدالدين حريري نخست وزير لبنان نيز همزمان با تشييع اين فقيد بزرگ روز گذشته را عزاي عمومي اعلام كرد.
اداره ها، موسسات، شهرداري ها، دانشگاه ها و مدارس روز گذشته تعطيل بودند. مدير حوزه هاي علامه سيدمحمدحسين فضل الله اظهار داشت، با توجه به ساده زيستي اين عالم رباني و وصيت خود ايشان مراسم تشييع در كمال سادگي و به دور از فضاي رسمي برگزار شد.
وي افزود، علامه فضل الله در حالي درگذشت كه همواره به فكر مسائل و مشكلات امت عرب و مسلمان بود و مهمترين دغدغه فكري ايشان مسئله فلسطين و تجاوزگري هاي رژيم صهيونيستي بود به نحوي كه آخرين سخنان علامه فضل الله اين بود كه «تا زماني كه رژيم صهيونيستي سقوط نكند راحت و آسوده نخواهم بود.»
ابراز تسليت و همدردي مقامات كشورهاي مختلف جهان، مسئولان، شخصيت هاي علمي، سياسي و اقشار مختلف مردم جهان همچنان ادامه دارد.
در همين رابطه سازمان كنفرانس اسلامي با انتشار بيانيه اي درگذشت علامه فضل الله را كه همراه با تاثر فراوان بود به جهان اسلام تسليت گفت.
در اين بيانيه رحلت علامه فضل الله ضايعه اي بزرگ براي جهان اسلام عنوان و تاكيد شده است كه امت اسلام يكي از مهمترين افرادي را كه نقش بزرگي در حمايت از همبستگي اسلامي داشت از دست داد.
گفتني است يك هيئت عالي رتبه ايراني متشكل از آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان، آيت الله محمدعلي تسخيري دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين اختري دبيركل مجمع جهاني اهل بيت و مسعود زريبافان معاون رئيس جمهور به نمايندگي از محمود احمدي نژاد در اين مراسم حضور داشتند.


 



13 كشته در درگيري «پ ك ك» با ارتش تركيه

گروه پ ك ك در حمله به يك ايست بازرسي نظامي در جنوب شرقي تركيه سه نظامي تركيه را كشت و10 تن از اعضاي اين گروه نيز در اين درگيري ها به هلاكت رسيدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، گروه پ ك ك در يك حمله به يك ايست بازرسي نظامي در جنوب شرقي تركيه سه سرباز ترك را كشت و در درگيري هايي كه متعاقب آن به وجود آمد، 10 تن از شورشيان پ ك ك به هلاكت رسيدند.
اين درگيري ها زماني به وقوع پيوست كه حزب جدايي طلب كارگران كردستان عراق به يك ايست بازرسي نظامي در جنوب شرقي تركيه حمله كردند.

 



عمار حكيم: بايدن دخالت نكند ما مستقل عمل مي كنيم

رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق در ديدار با «جوزف بايدن» در بغداد، به وي گوشزد كرد تشكيل دولت در عراق، مسئله اي است كه فقط به عراقي ها مربوط مي شود.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «سيد عمار حكيم» دوشبه معاون رئيس جمهوري آمريكا و هيئت همراهش را در بغداد به حضور پذيرفت. حكيم در اين ديدار، به بايدن خاطرنشان كرد: تشكيل دولت جديد درعراق، گزينه اي ملي و مستقل و خاص عراقي ها است.
اين اظهارات حكيم در واكنش به مداخلات مقامات آمريكايي، از جمله بايدن در روند تشكيل دولت آتي است. واشنگتن مايل است «اياد علاوي»، رئيس فهرست «العراقيه» به قدرت برسد.
حكيم تأكيد كرد، عبور از قانون اساسي، به نفع هيچكس نيست و هيچ جرياني را به موفقيت نمي رساند.
بايدن نيز در واكنش به اين اظهارات، مدعي شد، آمريكا قصد دخالت در روند تشكيل دولت آتي عراق را ندارد.
اين در حالي است كه مذاكرات محوري وي با تقريباً همه مقامات عراقي، مسئله تشكيل دولت آتي بود.

 



تمديد حالت فوق العاده در بانكوك و 20 استان ديگر تايلند

دولت تايلند حالت فوق العاده در بانكوك و 20 استان اين كشور را مجدداً تمديد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، حالت فوق العاده در تايلند كه پس از تظاهرات و درگيري هاي خونين پيراهن قرمزها با نيروهاي دولتي از آوريل سال جاري ميلادي در اين كشور برقرار شده بود، روز سه شنبه دوباره براي مدت سه ماه تمديد شد.
اين در حالي است كه اعتراضات زيادي به برقراري حالت فوق از سوي مخالفان دولت عنوان شده است، چرا كه سه هفته ديگر انتخابات فرعي قانونگذاري در اين كشور برگزار خواهد شد.
در عين حال «سوبا شاي جايسموت» سخنگوي دولت تايلند به فرانس پرس گفت: با اينكه حالت فوق العاده در 20 استان و پايتخت تمديد شده است، اما پنج استان نيز از اين قاعده مستثني هستند.
بر پايه اين گزارش، با تمديد حالت فوق العاده در تايلند، ممنوعيت برگزاري تجمع بيش از پنج نفر و بازداشت متهمان تا يك ماه همچنان به قوت خود ادامه خواهد داشت.

 



زد و خورد پليس گينه با معترضان به نتايج انتخابات

تظاهرات معترضان به نتايج انتخابات در گينه به درگيري با پليس انجاميد.
به گزارش «ايسنا» به نقل از رويتر، بيش از 3000 تن از مردم گينه كه اكثر آنان را زنان تشكيل مي دادند، در اعتراض به نتايج انتخابات و با اعتقاد به اينكه در انتخابات رياست جمهوري اين كشور تقلب صورت گرفته در خيابان هاي پايتخت دست به تظاهرات زدند.
اين تظاهرات در ادامه به خشونت كشيده شد و نيروهاي پليس بسوي تظاهركنندگان گاز اشك آور پرتاب كردند.
براساس نتايج اوليه انتخابات رياست جمهوري گينه كه در ششم تيرماه (27 ژوئن) برگزار گرديد، «سلودالين ويالو» نخست وزير سابق 40 درصد و «آلفا كنده» رقيب اصلي وي 20 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.
طبق قانون اساسي گينه اين دو كه بيشترين آرا را كسب كرده اند ولي هيچكدام نتوانسته اند اكثريت 50 درصدي آرا را به دست آورند در 28 تيرماه(18 ژوئيه) در مرحله دوم به رقابت نهايي خواهند پرداخت.
گفتني است احزاب شكست خورده در اين انتخابات اعلام كردند كه آنها مدارك و شواهدي در اختيار دارند كه نشان مي دهد در انتخابات تقلب شده و برگ هاي رأي گيري تقلبي در اين انتخابات به صندوق هاي رأي گيري ريخته شده است.

 



اعترافات ديكتاتور سابق آرژانتين در دادگاه 30 هزار نفر را كشتم

ديكتاتور سابق آرژانتين پس از حضور در دادگاه مسئوليت همه اقدامات ارتش اين كشور در ناپديد شدن 30 هزار نفر را برعهده گرفت.
به گزارش واحد مركزي خبر، «خورخه ويدلا» ديكتاتور سابق آرژانتين كه در كودتاي 24 مارس 1976 قدرت را به دست گرفت دوشنبه با حضور در دادگاه و در پاسخ به اتهامات وارده گفت: مسئوليت كامل همه اقدامات ارتش آرژانتين در ناپديد شدن 30 هزار نفر و همچنين مسئوليت اقدامات همه كساني كه زيردست وي كار مي كرده و به دستورات او عمل مي كردند را مي پذيرد.
دادگاه همچنين رسيدگي به اعدام 32 تن از زندانيان سياسي آرژانتين پس از شنيدن دفاعيات «ويدلا»، وي را متهم به كشتار و شكنجه منجر به مرگ اين فعالان سياسي كرد. از ديگر اتهامات «ويدلا» كه روز دوشنبه و در حضور 60 شاهد قرائت شد، آدم ربايي و شكنجه شش نفر ديگر با همدستي سي متهم از جمله ژنرال «لوچيانو منندز» بود. اين دادگاه تا آخر سال جاري ميلادي ادامه خواهد داشت.
گفتني است سازمان هاي حقوق بشر سال هاي 1976 تا 1981 (مدت زمان حكمراني ويدلا) را جزو سخت ترين سال هاي آرژانتين مي دانند چرا كه در اين مدت بيش از 30 هزار نفر توسط رژيم ديكتاتور اين كشور ناپديد شدند.

 



ملكه انگليس پس از 50 سال به نيويورك رفت

ملكه انگليس در اولين سفر خود به نيويورك پس از سال 1967 به ايراد سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل پرداخت.
به گزارش خبرگزاري ها، ملكه «اليزابت دوم» روز گذشته و در پايان سفر 9 روزه خود به آمريكاي شمالي، ساعاتي را در شهر نيويورك گذراند.
اليزابت دوم براي نخستين بار در سن 31 سالگي به آمريكا رفته بود.ملكه 84 ساله در اين ديدار پنج ساعته ابتدا از محل وقوع حادثه مشكوك 11 سپتامبر ديدن و نسبت به 67 انگليسي كه در مركز تجارت جهاني جان خود را از دست دادند، اداي احترام كرد.
وي سپس با حضور در مجمع عمومي سازمان ملل مردم جهان را به صلح و دوستي دعوت كرد.
انگليس هم اكنون در دو جنگ ادعايي عليه تروريسم در عراق و افغانستان حضور فعال دارد.

 



كلينتون: نيروهاي روسي بايد از آبخازيا و اوستياي جنوبي خارج شوند

وزير خارجه آمريكا از روسيه خواست نيروهاي خود را از اوستياي جنوبي و آبخازيا خارج كند.
به گزارش خبرگزاري ها، خانم «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا دوشنبه در جريان ديدار از تفليس گفت: آمريكا حضور نيروهاي روسي در منطقه مورد مناقشه آبخازيا و اوستياي جنوبي را به دقت زير نظر دارد و معتقد است طبق تفاهم آتش بسي كه بين مسكو- تفليس و در جريان جنگ اوستياي جنوبي منعقد شده، نظاميان روسي بايد هرچه سريعتر منطقه را ترك كنند.
سايت خبري «نوستي گروزيا» نيز با انتشار اين خبر نوشت: وزير خارجه آمريكا پس از ديدار با «ميخائيل ساكاشويلي»، رئيس جمهور غربگراي گرجستان، خواستار مسئوليت پذيري مسكو در قبال تعهداتي شد كه با امضاي اسنادي عهده دار آنها شده است. بر اساس اين گزارش، تفاهمنامه مربوط به خروج نيروهاي روسيه و گرجستان از مناطق مورد مناقشه در ماه اوت سال 2008 ميان رؤساي جمهور دو كشور امضا شد ولي روسيه هنوز نيروهاي خود را به طور كامل از منطقه خارج نكرده است.
كلينتون در سفر سه روزه خود به منطقه قفقاز جنوبي و پس از ديدار با رهبران ارمنستان و آذربايجان، ديروز تفليس را به مقصد واشنگتن ترك كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14