(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 تير 1389- شماره 19688

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نكات پيراموني قطعنامه 1929 (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
پاسخ جليلي به اشتون گروه 1+5 بايد به شروط ايران پاسخ بدهد
عاشق (گفت و شنود)
آلمان، امارات و انگليس: ندادن سوخت به هواپيماهاي ايراني را تكذيب مي كنيم
شاهد ديگري از وابستگي فتنه سبز به اسرائيل (خبر ويژه)
ابطحي منظور خود را توضيح داد (خبر ويژه)
تحريم هاي غرب اهانت است و باعث خشم مردم ايران مي شود (خبر ويژه)
اعتراف سازمان CIA به محبوبيت مردمي آيت الله خامنه اي(خبر ويژه)
سند آشكار ورشكستگي نفاق جديد و سازمان فتنه (خبر ويژه)



نكات پيراموني قطعنامه 1929 (يادداشت روز)

«آمريكا درگير يك رقابت تمام عيار با ديگر ملت ها به خاطر پرستيژ فرهنگي مبتني بر ملي گرايي خود است اما با اين حال آنچه آمريكا در خارج از مرزها دارد، «قدرت» است و آنچه در داخل و خارج ندارد وجهه فرهنگي است.»
اين بخشي از قضاوت يك جامعه شناس برجسته و كهنسال آمريكايي درباره عمليات سياسي آمريكا در خارج از مرزها و اهداف اين عمليات مي باشد. «چارلز رايت ميلز» كه اينك 94 سال دارد و تاليفات متعددي در حوزه جامعه شناسي آمريكا ارائه كرده كه بطور خاص مي توان به كتاب هاي «نقدي بر جامعه شناسي آمريكايي»، «مردان جديد قدرت» و «يقه سفيدها» اشاره كرد، در ادامه تبيين خود مي گويد اينك شيوه زندگي آمريكايي- در حوزه هاي موسيقي، ادبيات، هنر و...- مورد استقبال نيست و از اين رو دولت آمريكا تلاش مي كند تا با ادبيات جنگ سخت با دنيا سخن بگويد. يكي ديگر از جامعه شناسان آمريكايي مي گويد: آمريكا زماني با «مك دونالد»- بزرگترين توليدكننده فست فودها-، ماكروسافت- بزرگترين شركت جهاني توليد و توزيع نرم افزار، - هاروارد- بزرگترين و كهن ترين دانشگاه در دنيا- و هاليوود بزرگترين كمپاني جهاني توليد فيلم شناخته مي شد و همه باور كرده بودند كه با اين همه ابزار منحصر به فرد، آينده دنيا در دست هاي آمريكاست. اين گمان بيش از همه در حوزه فرهنگ وجود داشت.
مواجهه با ايران، يك كارزار جهاني است به عبارت ديگر درگيري نيمه سخت جاري آمريكا- ايران بيش از آنكه سرنوشت ايران را رقم بزند، سرنوشت آمريكا را رقم خواهد زد چرا كه در اين كارزار سؤال اصلي اين است كه آيا ايالات متحده صلاحيت- به معناي كارايي- اخلاقي و فرهنگي دارد يا ندارد چون فرض همه بر اين استوار است كه در آينده قدرت ها به ميزاني كه كارايي اخلاقي و فرهنگي دارند مي توانند اثرگذار باشند. همانگونه كه رايت ميلز گفت در خارج از مرزها، آمريكا اشغالگر ديده مي شود و حال آنكه بايد اخلاقي ديده شود.
آمريكا در مواجهه با جمهوري اسلامي به صدور قطعنامه متوسل گرديده و به زحمت توانسته اكثر كشورهاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل را وادار به تاييد آن نمايد. اين در حالي است كه آنان30 سال پياپي به تحريم ايران دست زده اند و علي الدوام ايران را زير ضربات تبليغات سياسي و تهاجم ديپلماتيك قرار داده اند. اين در واقع اعتراف به قدرت ايران و همزمان اذعان به ناتواني در مواجهه با جمهوري اسلامي مي باشد. در عين حال در خصوص، صدور قطعنامه 1929و زمينه ها و نتايج آن نكات ديگري هم وجود دارد:
1- شروع دور جديدي از تبليغات و اقدامات دولت آمريكا عليه جمهوري اسلامي، نشان از غلبه ديدگاه اسرائيلي بر نگرش حاكم بر كاخ سفيد دارد. پيش از اين مقامات كاخ سفيد در مواجهه با مقامات رژيم صهيونيستي بر اين نكته پافشاري مي كردند كه ايران از ظرفيت فلسطين براي عبور از مشكلات منطقه اي و بسط نفوذ خود استفاده مي كند و از اين رو مهار ايران مستلزم حل و فصل مسئله فلسطين است. در همان حال اسرائيلي ها بر اين ايده پاي مي فشردند كه حل مسئله فلسطين بدون جدا كردن ايران -و بلوك مقاومت- از فلسطين امكانپذير نيست. تبليغات و تحركات سنگين آمريكا طي هفته هاي اخير نشان از سيطره ديدگاه اسرائيلي بر كاخ سفيد دارد.
2- آمريكايي ها با اشاره به پيشرفت اقتصادي جامعه ايران و مثبت شدن بسياري از شاخص هاي اقتصادي و اجتماعي معتقدند مي توان روي جامعه متوسط ايران كار كرد. آمريكايي ها معتقدند جامعه متوسط شهري اگرچه از وضع اقتصادي بهتري- به نسبت طبقات پايين- برخوردارند اما تحمل آنان در برابر فشار كم است و لذا وقتي در يك عمليات رواني- با استفاده از ابزار قطعنامه و...- به ايران فشار جديدي وارد شود، اين طبقه در مقابل نظام جمهوري اسلامي مي ايستند و اين در حالي است كه تشديد فشار، طبقات پايين جامعه ايران- كه اصلي ترين حاميان نظام مي باشند- را به حاشيه مي راند. به عبارت ديگر از نظر آمريكايي ها، تشديد فشارها زبان طبقه متوسط را باز مي كند و دست طبقات پايين را مي بندد. اما اين تحليل از مبناي درستي برخوردار نيست چرا كه نتايج انتخاباتي سال گذشته نشان داد كه نظام جمهوري اسلامي و انديشه اسلام گرايي از محبوبيت فراواني در بين همه اقشار برخوردار است. اين نكته در اظهارات فريد زكريا و ري تكيه دو سياستمدار وابسته به دستگاه سياسي آمريكا هم آمده بود.
3- آمريكايي ها معتقدند، فشار جديد، طبقه متوسط را جرات مي دهد كه به ميدان بيايند و بار ديگر دور نيروهاي مرتبط با آمريكا- اصلاح طلبان- را بگيرند. از نظر مقامات كاخ سفيد، چون اين حضور در غياب طبقات پايين اتفاق مي افتد مي تواند موجي از اعتراض جامعه ايران را بگيرد. بر اين اساس مي توان گفت سياست آمريكا در صدور قطعنامه جديد بر اساس يك استراتژي ميان مدت- يعني بازگرداندن نيروهاي هوادار خود به عرصه حكومت- صورت مي گيرد. اين در حالي است كه به دليل همان چيزي كه «ميلز» گفت اين سياست نه تنها وضع جريان دلبسته به آمريكا در ايران را بهبود نمي بخشد بلكه وضع آنان را وخيم تر
هم مي كند.
4- آمريكايي ها معتقدند تشديد تحريم ايران مهمترين علامتي است كه مي تواند مخالفان داخلي و خارجي جمهوري اسلامي را نسبت به «عزم آمريكا در مواجهه با ايران» مطمئن و دلگرم نمايد و عليرغم شكست هاي پياپي، آنان را سرپا نگه دارد و در انتظار بهبود اوضاع قرار دهد. تصويب قطعنامه در روز 20 خرداد- دو روز مانده به سالگرد آغاز فتنه سنگين عليه نظام- بر اين اساس ارزيابي گرديده است. اما واقعيت اين است كه اين قطعنامه هر چند با استقبال محافل مخالف نظام- از پادشاه عربستان تا عناصر داخلي مرتبط با آمريكا- مواجه گرديده ولي در عمل ظرفيت آن را ندارد تا براي مدتي انگيزه مقاومت را در نيروهاي مخالف به وجود آورد. چرا كه آنان قاعدتاً در يك تجربه 30 ساله دريافته اند، جنگ نيمه سخت - تحريم و آشوب- هم نمي تواند راه ايراني ها را از كعبه به كاخ سفيد كج نمايد.
5- آمريكايي ها معتقدند نتيجه بخش شدن تشديد تحريم ها به شكاف داخلي در ايران نياز دارد. آنان گمان -واهي- كرده اند كه اين شكاف الان وجود دارد اما نگاه آنان به شكاف ميان جريان آشكارا وابسته -اصلاح طلبان- با حاكميت نيست چرا كه اين شكاف را به ضرر خود و در جهت طرد هميشگي عناصر وابسته به محافل جاسوسي و سياسي آمريكا از حاكميت ايران ارزيابي مي كنند. آنان در اين ميدان به كساني در داخل حاكميت چشم دوخته اند كه بر طبل اختلاف ميان قوا مي كوبند و تلاش مي كنند تا هر درز كوچك را به دره اي عميق تبديل نمايند. آنان معتقدند چنين كساني در درون حاكميت ايران وجود دارند كه به جاي گوش سپردن به نغمه وحدت گرايانه رهبري نظام گوش به محافلي سپرده اند كه اين اختلافات را مفيد ارزيابي مي نمايند.
آمريكايي ها طبعاً مي دانند كه گروهي در درون حاكميت با دور زدن نهادهاي رسمي و مسئول- نظير وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و شوراي عالي امنيت ملي - به رايزني با محافل مشكوك خارجي مشغولند و تلاش مي كنند تا دور از چشم نهادهاي مسئول نظام به تكميل زد و بندهاي سياسي با محافل مشكوك خارجي بپردازند. طي ماههاي اخير ما شاهد انجام سفرهاي متعدد اين گروه به خارج از كشور و برگزاري سمينارهاي پرهزينه اي در داخل كشور- به اسم جذب نخبگان و...- بوديم و خبرهاي جسته و گريخته اين مراسم همه بيانگر آن است كه به عمد تلاش مي شود تا دست نهادهاي امنيتي و سياسي مسئول از نظارت بر اين برنامه ها كوتاه باشد. اين روند در واقع مي تواند هم از نقش اين رفتارها و رويه ها در متقاعد شدن غرب براي صدور قطعنامه ها و تشديد تحريم ها حكايت كند و هم هدف اصلي اين فشارها كه تشديد رفتارهاي گريز از مركز محافل خاص است را نشان بدهد.
6- در نهايت مي توان گفت كه از نظر آمريكايي ها زماني كه قطعنامه هاي شوراي امنيت با تحريم هاي مكمل همراه شود و با بعضي از روندهاي داخلي اثرگذار هم گره بخورد، مي تواند يك اتفاق جديد- و نه تكرار روند 31 ساله- تلقي شود. البته اين مثلث، مطلب جديدي نيست و اضلاع آن جدا جدا تجربه شده اند ولي به هر حال آمريكايي ها همزماني اين اقدامات را تجربه جديد به حساب مي آورند البته عيب مهم اين تجربه اين است كه از نشاط جواني آمريكايي ها چيز چنداني باقي نمانده است.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

>¤ من به عنوان يك مسلمان و ايراني به خود مي بالم در كشوري زندگي مي كنم كه مسئولين آن با وجود همه تحريم ها و فشارهاي سياسي داخلي و خارجي دست از آرمان گرايي خود برنداشته و در دفاع از حق مظلومان عالم، بويژه مردم ستمديده فلسطين و غزه همچنان استوار و با انگيزه به راه خود ادامه مي دهند.
8516---0919
¤ به مزدوران آمريكا بگوييد اگر شهيد بهشتي اصل ولايت فقيه را قبول نداشت پس چرا او را به شهادت رساندند؟
6853---0911
¤ مردم مشتاقانه منتظرند رياست محترم قوه قضاييه به قول خود مبني بر اعلام اسامي مفسدان اقتصادي عمل كند، انتظاري كه سالهاست طول كشيده است.
8461---0519
¤ يكي از مشكلات قوه قضاييه اطاله دادرسي است. به عنوان نمونه در پرونده اي كه ما در دادگاه اسدآباد داريم، حدود بيش از 15سال است كه حكم پنج دادگاه كه به نفع ما بوده اجرا نشده است.
2931---0981
¤ از وزير محترم كار خواهشمنديم كه به قولي كه درباره حذف شركتهاي تامين كننده نيروي انساني داده اند عمل كنند.
2843---0951
¤ مستمري مددجويان بهزيستي واقعا كم است مسئولين به جد فكري كنند.
4807---0936
¤ از شما درخواست مي كنم همانطور كه در يك بخش ثابت روزنامه سخنان امام راحل(ره) را درج مي كنيد چنين ستوني هم براي بيانات مقام معظم رهبري درنظر بگيريد.
0947---9390
¤ از رياست محترم جمهوري و وزير آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به اجرا نمودن مصوبه مجلس در مورد قانون بازنشستگي پيش از موعد نيروهاي مازاد مساعدت نمايند. علت عدم اجرا را نداشتن بودجه عنوان مي نمايند آيا مي توان به اين دليل قانون مصوب مجلس را معطل گذاشت؟
جمعي از فرهنگيان
¤ اينجانب با وجود داشتن كارت شناور طرح ترافيك و رمز عبور متاسفانه به علت عدم هماهنگي بين دوربين راهنمايي و رانندگي و طرح ترافيك به علت ترددم در طرح هر روز توسط دوربين ها شماره خودروام ثبت مي شود و بعدا نيز قبوض تخلف به درب منزل ارسال مي گردد. از مسئولين امر خواهشمند است مشكل ياد شده را مرتفع نمايند.
علوي
¤ از تصميم خوب وزير محترم در ارتقاي دفترداران به معاونت ، سؤال ما اين است كه تكليف ما دفترداران كه قرارداد كار معين هستيم چه مي شود؟ آيا ما هم از اين مزايا برخوردار خواهيم شد؟
8538---0935
¤ از استاندار خراسان جنوبي تقاضا مي شود نسبت به افزايش اعتبارات و سرمايه گذاري در شهرهاي كوچك اقدام موثري به عمل آورند تا مردم از وضعيت و مشكلات موجود، رهايي يابند.
2773---0913
¤ به نظر من بايد دستمزدهاي چند 100ميليوني بازيكنان و مربيان فوتبال قطع شود و اين پولها به محققان اختصاص يابد تا اثرگذار باشد نه خرج فوتبال كه سود چنداني براي كشور ندارد.
8428---0912
¤ سال گذشته به رياست جمهوري به علت بيكاري براي اخذ مجوز تاكسي نامه نوشتم. بعد از چند ماه پيگيري نامه رسيد به تاكسيراني كرج كه از اسفندماه امروز، فردا مي كنند!
2685---0919
¤ لطفا در يكي از روزها مثل پنج شنبه ها مناسبتهاي هفته بعد و وقايع مهم ايران و جهان در هفته آتي را چاپ بفرماييد.
0680---0912
¤ اخيرا شهرداري منطقه يك اقدام به برخورد با تصرف غيرقانوني معبر عمومي در ميدان كاشانك نمود. از كاركنان منطقه اجراي احكام و ناحيه 5 شهرداري تشكر و قدرداني مي كنيم.
جمعي از اهالي محل
¤ از برخورد صميمي روابط عمومي و معاونت شهرسازي منطقه 14 در ديدار با شهروندان در تاريخ 14/4/89 كه بنده از نزديك شاهد بودم تشكر مي كنم. اكثر مراجعين با رضايت محل را ترك مي كردند.
يك شهروند
¤ شهرداري منطقه 13 چه پاسخي براي دست فروشان متعدد و برخي مغازه داران كه به انحاي مختلف بخشي از پياده رو را تصاحب و موجبات ناامني و سلب آسايش در تردد مردم را در خيابان 21 متري دهقان وحومه كرده اند دارد. اهالي محل از اين همه بي نظمي و درهم آميختگي كه چهره بدي به خيابان داده گلايه مندند.
طالعي
¤ خط اتوبوسراني شهرك ژاندارمري - انقلاب تنها خط اتوبوس واحد قابل استفاده براي اهالي شهرآرا است. اما متاسفانه در اين خط اتوبوسهاي بخش خصوصي فعال نيست و اتوبوسهاي بليطي نيز بدون برنامه ريزي با تعداد اندك فعاليت مي كنند همين امر باعث مي شود در گرماي تابستان ساكنان اين منطقه بشدت در عذاب باشند درخواست مي شود مسئولين امر رسيدگي نمايند.
جمعي از اهالي محل
¤ سرويس دهي خط واحد كرج در مسير توحيد - آق تپه واقعا خراب است مسئولين امر توجه جدي نمايند.
9319---0912
¤ در شرق گيلان موتورسواران آسايش مردم را سلب مي نمايند و متاسفانه ناجا نيز كاري به اقدامات آنها ندارد. شايسته است برخورد با متخلفين در همه شهرها با جديت دنبال شود.
8206---0936
¤ پارك شهرك امينيان شاهرود فاقد وسايل ورزشي است با توجه به محروميت شديد منطقه شهر داري فكري بكند.
0871---0912
¤ از مسئولين وزارت نيرو كه بارها بر عدم وجود مشكل برق تاكيد مي نمايند درخواست مي شود مشكل برق ابتداي خيابان شهيد جهان آرا را كه اغلب از ساعت 11 صبح تا 5 عصر در طول سال قطع مي شود حل نمايند.
جمعي از اهالي محل
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 22/3/89 با عنوان «ادارات آموزش و پرورش جوابگوي تماس تلفني مردم درباره شهريه دانش آموزان نيست» به اطلاع مي رساند: مطلب مذكور بسيار كلي است و مشخص نيست كه منظور كدام يك از ادارات آموزش و پرورش كشور است ضمنا در سطح وزارتخانه شماره تلفن هاي 82282233، 82282209 و 88894085 جوابگوي تماس هاي تلفني اوليا و همه شهروندان تهراني و ساير نقاط كشور است ضمن اينكه در سطح ادارات كل استان ها و بالتبع در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق شماره تلفن هايي به طور مستقل بدين منظور اعلام شده است كه در صورت مشخص شدن محل مورد نظر نگارنده مي توان دقيق تر پاسخگو بود.
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 23/2/1389، پيرامون «كثيف بودن داخل اتوبوس هاي شهر قدس»، به اطلاع مي رساند: از آنجائيكه شهر قدس خارج از حوزه فعاليت شركت واحداتوبوسراني تهران و حومه مي باشد، هرگونه پيگيري در اين زمينه از طريق سازمان اتوبوسراني شهر قدس (قلعه حسن خان) امكانپذير مي باشد.
جوابيه شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 30/2/1389 پيرامون «علت افزايش تعداد بليت اتوبوس خط دو سامانه اتوبوس هاي تندرو (پايانه خاوران - پايانه آزادي»، به اطلاع مي رساند: هرگونه افزايش نرخ كرايه اتوبوس هاي فعال در سطح شهر اعم از اتوبوس هاي ريالي يا بليتي براساس مصوبه شوراي محترم اسلامي شهر تهران و تاييد فرمانداري محترم شهر تهران و بر مبناي معيارهايي از جمله طول مسافت مسير، نوع اتوبوس و ... تعيين و جهت اجراء به اين شركت ابلاغ مي شود.
¤ دفترچه كنكور كارداني پيوسته 89-88 هر سال اسفندماه توزيع مي شد به علت مخالفت وزارت آموزش و پرورش انجام نشد با توجه به مصوبه مجلس در ارديبهشت آموزش و پرورش ملزم به پذيرش داوطلبان تا 5 سال است. بعد از گذشت چهارماه هيچكس پاسخگوي 700هزار داوطلب كارداني پيوسته نيست.
2624-0912
¤ از دولت تقاضا مي شود فكري به حال مستأجرين نمايد اجاره بهاء مسكن يكي از مشكلات جدي راه ازدواج جوانان است.
2152-0937
¤ اگر سازمان ميراث فرهنگي خراسان جنوبي هماهنگي لازم را با مسئولين فردوس ندارند مسئولين فردوس آبگرم معدني و آثار ديگر فردوس را به سازمان ميراث فرهنگي خراسان رضوي يا اصفهان واگذارند تا نسبت به حفظ و صيانت از آنها اهتمام ورزند.
2773-0913
¤ نورافكن هاي كنار جاده شهرك صنعتي جاده اروميه- سلماس در شب هنگام براي رانندگان عبوري مشكل آفرين شده درخواست رسيدگي داريم.
4292-0914
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش تقاضا مي شود دستور اصلاح احكام معلمين فارغ التحصيل تربيت معلم كه از مهرماه 88 مشغول به خدمت شده اند را صادر نماييد. حكم آنان 297 هزار تومان خورده كه قول اصلاح در سال 89 را دادند ولي تا به حال هيچ خبري نيست و اين ظلمي آشكار بر اين قشر زحمتكش است.
محسن فراتي- ايميل
¤ از مديرمسئول محترم كيهان تقاضا مي شود كه اخبار استان ايلام، گردشگري مشكلات و... اين استان را تحت پوشش خبري قرار دهند. استان محروم و در خط مقدم 8 سال جنگ تحميلي داراي مشكلات عديده اي است كه به علت خرابي جاده و صعب العبور بودن، آب و هواي آلوده به خاطر گرد و غبار همسايه و... كمتر مسئولين به اين استان سفر مي كنند و متأسفانه كيهان نيز در طول سال به ندرت از اخبار ايلام منتشر مي كند تا مسئولين با محروميتهاي اين استان آشنا شوند.
سالار نكويي
¤ مردم روستاي كند لاور در استان گيلان- شهرستان رودبار از نداشتن آب آشاميدني، برق وجاده آسفالته رنج مي برند مدرسه اين روستا به دليل اينكه 20 خانوار بيشتر نيستند جمع آوري شده از مسئولين مربوطه درخواست كمك به اين روستاي فقر زده داريم.
روح الله رستمي- ايميل
¤ قبلا در روز پنج شنبه نسبت به برگزاري نمازجمعه تهران اطلاع رساني مي شد كه قابل استفاده بود ولي مدتي است اين كار صورت نمي گيرد خواهشمند است پيگيري و اطلاع رساني شود.
موسوي
¤ متوليان امر مسكن (وزارت مسكن و چه بانك مسكن) تمام توجه خود را معطوف به مسكن مهر نموده اند و از سپرده گذاران بانك مسكن غفلت مي شود. انتظار مي رود به اين بخش فراموش شده نيز توجهي شود تا بخشي از مشكل مسكن جامعه حل شود.
مهدي كلانتري از ارسنجان
¤ در مسكن مهر ثبت نام نمودم با توجه به اشتغالم در جاجرود در ماهدشت كرج مسكن به نام من ثبت شد با توجه به محل كار و مكاني كه قرار است در آينده مسكن بنده شود فاصله تهران كاشان است چرا با توجه به محل اشتغال افراد در محدوده همان محل مسكن مهر تحويل نمي شود. مگر قرار نيست مشكل گشا باشيم نه مشكل ساز. شايسته است مسئولين امر تدبيري بيانديشند.
سجادزاده
¤ از خبر مسرت بخش تأسيس بانك ويژه بانوان به بانيان اين كار خير خسته نباشيد و خداقوت عرض نموده و توفيقات روزافزون آنها را از خداوند خواستاريم.
يك شهروند
¤ از مديريت ترمينال جنوب درخواست مي شود با توجه به تعداد زياد مسافرين 2 شهرستان بجستان و فردوس يا سرويسهاي اين دو شهرستان كه توسط تعاوني 12 و 16 تنها با 2 اتوبوس جابجا مي شوند افزايش يابد يا اينكه مسافران اين دو شهرستان تفكيك شوند تا از مسافران بجستان پول اضافي دريافت نشود و نظارت بر فروش بليط ها نيز افزايش يابد.
جمعي از شهروندان بجستاني
¤ چرا مسئولين بانك سپه سايت خود را به روي ثبت نام كنندگان وام ازدواج بسته اند؟
8315-0918
¤ بنده بسياري از آگاهيهاي خود را از طريق كيهان به دست مي آورم و از اين بابت بسيار ممنون هستم. توفيق روزافزون آقاي شريعتمداري و همكاران گراميشان را از خداوند متعال خواستارم.
1843-0912
7 سال پرونده اي در رابطه با انتقال سند منزل در دادگاه اهواز دارم با توجه به گرفتن وكلا و صرف هزينه و رأي قاطع قاضي هنوز موفق به احقاق حقم نشده ام. از متوليان قضا درخواست استمداد دارم.
9579-0916
¤ به همت مسئولان محترم و زحمتكش دولت مردمي وضعيت برق روستاهاي استان گلستان بسيار عالي شده است در سالهاي پيش ما با مشكلات جدي روبرو بوديم با آرزوي تداوم دولت خدمتگزار در سايه عنايت هاي امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامي.
1750-0911
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش و استاندار خوزستان درخواست مي شود علت عدم تعطيلي پنج شنبه كانون پرورش فكري كودكان مراكز شهرستانها را اعلام نمايند. در حالي كه همه ادارات پنج شنبه تعطيل است.
4085-0938
¤ با توجه به بيكاري بخشي از مردان چه لزومي بر استخدام خانمها وجود دارد انتظار مي رود در صورت لزوم استخدام خانمها مسئولين به تشريح علت ها بپردازند.
1125-0938
¤ من به عنوان يك جوان كارگر با كمتر از سيصد هزار تومان حقوق نه سهام عدالت مي خواهم و نه يارانه نقدي و نه افزايش 6% حقوق فقط از آقاي احمدي نژاد مي خواهم تا آخر به تحقير سريالي شيطان بزرگ ادامه دهند.
3022-0937
¤ خواهشمندم در مورد عارف عظيم الشأن حضرت آيت الله بهجت(ره) مطالب بيشتري بنويسيد بخصوص درباره نظريات سياسي و رابطه ايشان با امام راحل(ره) و رهبري.
7134-0918
¤ وضعيت بي حجابي و بدحجابي در اهواز بسيار زننده است و آشكارا به شهدا و آرمانهاي آنها اهانت و دهن كجي مي شود متوليان امر كجايند.
3911-0914
¤ از قوه قضائيه تقاضا مي شود نسبت به عملكرد ديوان عدالت اداري نظارت بيشتري صورت گيرد. زيرا در اين سازمان بين يك يا يك سال و نيم طول مي كشد تا به كار مردم رسيدگي شود. سرانجام نيز نتيجه مطلوبي حاصل نمي شود.
پيكر
¤ در ايام نوروز براي سفر به ارمنستان از شركت هواپيمايي ماهان، بليت هواپيما خريداري كرديم. اما اين مسافرت به وسيله هواپيماهاي شركت كاسپين انجام شد. به رغم اين كه قيمت بليت هاي كاسپين در اين خط هوايي 200هزار تومان ارزان تر است، اما مابه التفاوت آن پرداخت نشد. لطفاً رسيدگي شود.
حجتي
¤ قيمت بليت قطار مسير انديمشك- تهران، ناگهان صددرصد افزايش يافته است. از مسئولان قطار رجا تقاضاي پاسخگويي در اين مورد مي شود.
حيدري از دزفول
¤ متأسفانه در مورد موضوع حقوق قرآن براي بشر بسيار كم كار مي شود. فقط مقام معظم رهبري به آن اشاره كرده اند. جا دارد كه علماي اسلام به اين موضوع بيشتر توجه كنند.
يك هموطن
¤ به تازگي با شركت قطار رعد تبريز به مشهد مقدس مسافرت رفتم. اما با كمال تأسف وضع بهداشتي اين قطار بسيار وخيم بود. آيا اين در شأن زوار امام رضا(ع) است؟ از مسئولان قطار كشور تقاضاي رسيدگي مي شود.
سيد احمد سجادي
¤ از رئيس محترم سازمان صدا و سيما تقاضا مي شود فكري به حال نيروهاي حق الزحمه سازمان با حقوق 230 هزار توماني نمايند فردي با اين حقوق و 2 بچه و بدون بيمه و بدون سهام عدالت چطور بايد زندگي خود را بچرخاند؟
9853--0911
¤ چند بار پيام دادم چاپ نكرديد فقط خواستم از شما در مبارزه با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم تشكر كنم.
7415--0918
¤ وزير دادگستري در مصاحبه 5/4/ تلويزيوني صحبت از اطاله دادرسي و باور نكردني 7ساله در بعضي از كشورهاي پيشرفته نمود ولي گويا ايشان خبر از پروفسورهاي 19ساله كشور ندارند و كسي هم ظاهراً پاسخگو نيست.
4576--0912
¤ من در 22 خرداد 88 به دليل نخست وزيري موسوي در جنگ به وي رأي دادم ولي اطلاعي از نفاق وي نداشتم. به نظرم اين تغيير رويه صرفاً به خاطر ادعاي كذب تقلب نيست چون بنده عضو تبليغات اين آقا بودم بلكه براي حب دنيا و ارتجاع فكري و نفاق وي است.
0733--0914
¤ به كدام دليل ديني و عقلي و شرعي سران فتنه محاكمه نمي شوند اگر قانون هست براي همه است چرا موسوي منافق و كروبي خائن محاكمه نمي شوند ديگر بايد دست به چه اقدامي بزنند تا برخورد شود.
1644--0911
¤ از مواضع هوشمندانه و بسيار عالي آقاي شريعتمداري و روزنامه كيهان درباره انتخابات و فتنه بعد از آن تشكر ويژه دارم.
5629--0912
¤ شيوخ مرتجع و ترسو و بزدل برخي كشورهاي حاشيه خليج هميشه فارس به جاي اينكه تصميمي براي نجات مردم مظلوم و محاصره شده غزه از دست صهيونيستهاي پليد بگيرند دم از مالكيت جزاير سه گانه ايران مي زنند. البته اين آرزو را بايد به گور ببرند پس بهتر است همچنان به نوكري اربابان غربي خود ادامه دهند.
6170--0935
¤ از رئيس محترم قوه قضائيه تقاضا مي شود به پرونده پروژه آپارتمانهاي شقايق سريعتر رسيدگي كنند.
6695--0938
¤ درخواست داريم قانوني وضع بشود كه اگر مردم بعنوان موكل با شواهد و مدارك متوجه شدند نماينده اي از نمايندگان مجلس يعني وكيل صلاحيت ادامه نمايندگي و وكالت در خانه ملت را ندارد با او برخورد شده و كنار برود.
2428--0938
¤ لايحه خدمات رساني به جانبازان چندين سال است در نوبت طرح در صحن علني مجلس است ولي طرح وقف دانشگاه آزاد خيلي فوري در دستوركار قرار مي گيرد و متأسفانه به آن هم رأي مثبت مي دهند.
9389--0912
¤ اگر 250 هزار ميليارد تومان دارايي دانشگاه آزاد را بين جمعيت كشورمان تقسيم كنيم به هر ايراني تقريباً 4000000 تومان مي رسد.
حال چند نفر صاحب ثروت و قدرت چگونه مي خواهند اين ثروت عمومي را به نفع خود يا فرزندانشان وقف كنند؟
2428--0938

 



پاسخ جليلي به اشتون گروه 1+5 بايد به شروط ايران پاسخ بدهد

سعيد جليلي نماينده رهبر معظم انقلاب و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در نامه اي، به درخواست مذاكره كاترين اشتون نماينده عالي اتحاديه اروپا در سياست امنيتي و امور خارجي پاسخ داد.
متن كامل نامه جليلي بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
سركار خانم كاترين اشتون
نماينده عالي اتحاديه اروپا در سياست امنيتي و امور خارجي
براي من جالب است كه برغم پيگيري هاي وزراي محترم خارجه برزيل و تركيه و عدم آمادگي جنابعالي براي گفتگو در سه ماه گذشته، درست يك روز پس از صدور قطعنامه در نامه اي خواهان گفتگو شديد.
جالب تر آنكه پس از ارسال نامه شما دولت آمريكا و اتحاديه اروپا اقدام هاي ديگري از نوع فشار را طرح نموده اند. اين رفتار در چارچوب راهبرد اعلامي شما «فشار و گفتگو» قابل درك و البته غيرقابل پذيرش است.
جامعه جهاني، گفتگو در سايه فشار را ديكتاتوري و به دور از تمدن لازم براي گفتگو مي داند. انجام گفتگو براي اعمال فشار و دشمني با يك ملت، هم چون گذشته حركت در مسيري بن بست، پرهزينه و بي فايده خواهد بود.
امروز شما بيش از هر زمان ديگر به جلب اعتماد ملت ما نياز داريد. اقداماتي كه نشان دهد راهبرد غلط دو مسيره را به كنار گذاشته و درصدد جبران خطاها هستيد و مي خواهيد آنگونه كه فرهنگ گفت وگو اقتضا دارد، عمل كنيد.
خانم اشتون!
جمهوري اسلامي ايران در ارديبهشت 87 بسته اي براي موضوع گفتگوها پيشنهاد كرد و در گفتگوهاي ژنو 1 در تير ماه 87 و ژنو 2 در مهر ماه 88 به صراحت اعلام كرد كه حول بسته مزبور حاضر به گفتگو است و اين موضوع در مصاحبه هاي مطبوعاتي پس از گفتگوها نيز با حضور آقاي سولانا به صراحت ابراز و در آخرين گفتگوي تلفني با آقاي سولانا نيز مورد تاكيد قرار گرفت. از اين رو هرگونه جهت گيري متفاوت، حركتي ارتجاعي و غيرسازنده است كه مورد پذيرش ملت ايران قرار نمي گيرد.
درباره تقاضاي شما براي گفتگو در موضوع هسته اي چنانكه در بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران آمده است، جمهوري اسلامي ايران آمادگي خود را براي گفتگو و همكاري در زمينه خلع سلاح هسته اي، جلوگيري از اشاعه سلاح هاي هسته اي و نيز بررسي چگونگي همكاري براي استفاده همه اعضاي NPT از فن آوري صلح آميز هسته اي اعلام كرده است.
بدون شك لازمه چنين گفتگويي تعهد همه طرف هاي گفتگو به اجراي NPT و اعلام موضع صريح نسبت به رفتارهاي خارج از اين چارچوب، از جمله فعاليت هاي هسته اي رژيم صهيونيستي است.
بديهي است اين گفتگو مي تواند حركتي در جهت تحقق شعار كنفرانس خلع سلاح تهران يعني «سلاح هسته اي براي هيچ كس و انرژي هسته اي براي همه» باشد كه مورد استقبال اكثريت قاطع دولت ها و ملت ها قرار گرفت. حضور ساير دولت هايي كه اين آرمان را دنبال مي كنند در اين گفتگوها مي تواند به شكل گيري گفتگوهايي سازنده كمك نمايد.
چنانكه جمهوري اسلامي ايران تلاش مستمر خود را براي شكل گيري اين گفتگوها و همكاري با تمام كشورهاي علاقمند ادامه خواهد داد، به ويژه كه امروز شاهد علاقمندي كشورهاي زيادي به اين نوع گفتگو و همكاري ها هستيم. شكل گيري كنفرانس خلع سلاح در تهران و مشاركت فعال 189كشور در كنفرانس بازنگري NPT و تاكيد بر لزوم پيوستن رژيم صهيونيستي به NPT نشان داد اغلب كشورهاي جهان به پيشنهادهاي طرح شده در بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران نگرش مثبت دارند.
خانم اشتون!
آنگاه كه جهت گفتگو روشن باشد، جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد متكي به ظرفيت هاي سياسي، اقتصادي، منطقه اي و بين المللي خود كه شما به خوبي به آن آگاه هستيد، در جهت تحقق همكاري هاي سازنده بين المللي براي رفع نگراني هاي مشترك گفتگو نمايد.
بر مبناي نكات فوق چنانكه از سوي جمهوري اسلامي ايران اعلام شد، پاسخ شما به موارد ذيل براي ادامه گفتگوها ضروري است:
1- هدف از گفتگوها براي تعامل و همكاري است يا ادامه روند دشمني و تقابل با حقوق ملت ايران
2- آيا به منطق گفتگو كه لازمه آن اجتناب از هرگونه تهديد به فشار است، التزام خواهيد داشت.
3- براي روشن شدن مباني مشترك گفتگو، نظر روشن و صريح شما درباره سلاح هسته اي رژيم صهيونيستي چيست.
پاسخ شما به مفاد فوق مي تواند زمينه را براي چگونگي شكل گيري گفتگوها براي رفع نگراني هاي مشترك جهاني در جهت تحقق صلح، عدالت و سعادت ملت ها با حضور ساير كشورهاي علاقمند از «اول سپتامبر» فراهم نمايد.

 



عاشق (گفت و شنود)

گفت: محمد خاتمي در سايت اختصاصي خود به منافقين حمله كرده است.
گفتم: ولي از قديم و نديم گفته بودند كه «چاقو، دسته خودش را نمي برد»!
گفت: خاتمي گفته است منافقين و ساير گروه هاي تروريستي مرده اند.
گفتم: اگر معتقد است كه منافقين و ساير گروه هاي تروريستي مرده اند، چرا در فتنه 88 با آنها ائتلاف كرده بود؟!
گفت: چه عرض كنم؟! شايد وقتي با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها ائتلاف مي كرد هنوز نمي دانست كه آنها مرده اند ولي بعد از اين كه ديد از دست آنها هيچ غلطي عليه ايران اسلامي ساخته نيست، متوجه شده كه آنها مرده اند!
گفتم: يك «مار» عاشق «مار» همسايه شده بود و چند ماه پي درپي- احتمالا 8 ماه- براي او نامه عاشقانه مي نوشت و قربان صدقه اش مي رفت، اما وقتي كه ديد مار همسايه هيچ تكاني نمي خورد، يواشكي خودش را به او رساند و تازه متوجه شد كه «شلنگ» است!
 



آلمان، امارات و انگليس: ندادن سوخت به هواپيماهاي ايراني را تكذيب مي كنيم

كشورهاي آلمان، انگليس و امارات عربي متحده امتناع فرودگاه هاي خود از سوخت رساني به هواپيماهاي ايراني را رد كردند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «مهدي علياري» دبير انجمن صنفي شركت هاي هواپيمايي ايران روز دوشنبه اعلام كرد كه از هفته گذشته و در پي تصويب قانون يك جانبه آمريكا و تحريم اين كشور عليه ايران، فرودگاه هاي انگليس، آلمان و امارات عربي متحده از سوخت رساني به هواپيماهاي ايراني امتناع مي كنند.
سخنگوي دولت انگليس گفت كه درباره عدم سوخت رساني به هواپيماهاي ايراني در انگليس بي اطلاع بوده است. براساس اين گزارش سازمان هواپيمايي انگليس نيز اعلام كرده است كه سوخت رساني به هواپيماهاي ايراني چيزي نيست كه اتحاديه اروپا يا سازمان ملل آن را تحت تحريم ها قرار داده باشد.
همچنين وزارت حمل ونقل آلمان اعلام كرده است كه سوخت رساني به هواپيماهاي ايراني تحت تحريم هاي سازمان ملل يا اتحاديه اروپا قرار نداشته و پيش بيني نمي شود كه در آينده نيز تحت تحريم قرار گيرد.
سخنگوي اين وزارت خانه گفت كه هيچ گونه امتناعي براي سوخت رساني وجود ندارد البته وي گفت كه نمي تواند درباره امتناع تامين كننده هاي خصوصي در سوخت رساني به هواپيماهاي ايراني اظهارنظر كند.
روزنامه اماراتي خليج تايمز نيز در اين باره اعلام كرد فرودگاه هاي دوبي تصريح كرده اند تحريم هاي يك جانبه آمريكا عليه ايران تاثيري بر پروازهاي ايران اير و ماهان به امارات نخواهد داشت.
يك سخنگوي فرودگاه هاي دوبي در اين باره گفت: فرودگاه هاي دوبي تاييد مي كنند كه شركت هاي هواپيمايي ايران هنگام ورود به فرودگاه دوبي اينترنشنال و يا خروج از آن جا از خدمات سوخت رساني برخوردار مي شوند.
مقامات فرودگاهي ابوظبي نيز ممنوعيت پرواز هواپيماهاي مسافربري ايران به اين اميرنشين را تكذيب كردند. يك سخنگوي شركت فرودگاه هاي ابوظبي تاكيد كرد هيچ تغييري در سياست ما در قبال سوخت رساني به هواپيماهاي ايران ايجاد نشده است.
وي افزود: ما با هواپيماهاي مسافربري ايران در تماس هستيم و اجازه سوخت گيري را به آن ها مي دهيم.
ايران مشكلي براي تامين سوخت هواپيما ندارد
د رهمين رابطه، سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچ مشكلي در ارتباط با تامين سوخت هواپيما ندارد و هيچ كشوري به طور رسمي در فروش اين سوخت به ايران محدوديت ايجاد نكرده است.
«كاظم جلالي» در حاشيه علني روز سه شنبه مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران، با اشاره به جلسه اخير اين كميسيون با وزير راه و ترابري و مسئولان سازمان هواپيمايي كشوري، اظهار داشت: در اين جلسه موضوع تامين سوخت هواپيما بررسي و راهكارهاي مورد نظر به مسئولان پيشنهاد شد.
جلالي تاكيد كرد كه وزير راه و مسئولان هواپيمايي كشوري در جلسه خود با كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تاكيد كردند كه هيچ مشكلي در ارتباط با تامين سوخت هواپيما وجود ندارد و هيچ كشوري به طور رسمي ايجاد محدوديت در ارسال سوخت را تاييد نمي كند. وي ادامه داد اگر اين موضوع صحت داشته باشد همه كشورها نمي توانند اين محدوديت را اعمال كنند.

 



شاهد ديگري از وابستگي فتنه سبز به اسرائيل (خبر ويژه)

سايت ميرحسين موسوي به بهانه درگذشت نصرحامد ابوزيد، از وي تجليل كرد.
حامد ابوزيد قبله فكري حلقه كيان و كساني چون سروش در انكار قداست قرآن محسوب مي شد و به خاطر دعاوي خود در زمينه تخطئه اسلام و ادعاي آميختگي خطا در كتاب الهي مورد خشم مسلمانان مصر قرار گرفته بود. وي از سوي مسلمانان تكفير شد و 15سال پيش، پس از فرار از مصر، به هلند رفت.
سايت «كلمه» وابسته به موسوي در تجليل نصرحامد ابوزيد نوشت: اين اسلام شناس از هرمنوتيك دموكراتيك قرآن دفاع مي كرد. اين روستازاده بي نواي سخت كوش، به شهرتي عالمگير رسيد. تكفير در روزگار جديد در مصر سابقه اي ريشه دار، تلخ و خشن دارد. پيشتر كساني چون نجيب محفوظ مورد تكفير و حتي سوءقصد قرار گرفته بودند.
«كلمه» در كلماتي قابل تأمل اضافه مي كند: «ابوزيد پوينده شيداي حقيقت بود. او اندك اندك از اخوان المسلمين فاصله گرفت و با روش زباني- تاريخي- نقدي، قرآن را مطالعه كرد. او راه خود را با دليري برگزيد و تاوان آن را نيز سخت، تلخ و گزاف پرداخت... سخن او براي ايرانياني كه قصد فهم تاريخي- انتقادي قرآن را دارند، بس غنيمت و غني است»!!
توجه شود كه سايت موسوي آشكارا از نگاه نقادانه! به قرآن حمايت مي كند.
كلمه البته نگارنده متن خبر جانبدارانه و ستايش آميز خود درباره مرگ نصر حامد ابوزيد را منتشر نكرد اما جست وجو در اينترنت نشان مي دهد اين متن توسط يكي از عناصر بدنام ضدانقلاب به نام مهدي خلجي در سايت «مردمك» نگاشته شده است. خلجي دبير سرويس فراري روزنامه انتخاب، هم اكنون با نهاد صهيونيستي «موسسه واشنگتن براي سياست خاور نزديك
WINEP»همكاري مي كند. اين موسسه توسط مارتين اينديك رئيس اسبق بخش پژوهش لابي اسرائيل در آمريكا (AIPAC) و سفير بعدي آمريكا در اسرائيل تاسيس شده است. اين موسسه بخش پژوهشي ايپك محسوب مي شود. پل ولفويتز، ريچارد پرل، جيمز وولسي(رئيس اسبق سيا)، وان كريستوفر (وزير اسبق دفاع)، الكساندر هيگ (وزير اسبق خارجه) و جرج شولتز (وزير اسبق خارجه) جزو هيئت مشاوران موسسه WINEP هستند. خلجي با رسانه هايي چون بي بي سي، راديو فردا و راديو زمانه همكاري مي كند.
تمجيد سايت كلمه از نصرحامد ابوزيد آن هم به قلم يكي از مستخدمان نهادهاي نومحافظه كار و صهيونيستي در آمريكا- بدون ذكر اسم- در حالي است كه ابوزيد علناً كتاب آسماني و الهي قرآن را آميخته با خطا توصيف و حتي در اينكه كلام خدا باشد ترديد مي كرد. او در واقع حلقه وصل شبه روشنفكراني چون سروش با اعضاي رسمي ناتوي فرهنگي (كساني چون كارل پوپر) در زمينه ترويج نسبيت و اباحيت ديني به شمار مي رود.
سايت دويچه وله در گزارش خود از افكار ابوزيد به نكته ديگري اشاره مي كند و آن مخالفت نامبرده با حكومت اسلامي است؛ «ابوزيد حكومت مذهبي را وصله ناجوري براي قرن 21 مي دانست و معتقد به سكولاريسم بود.»
عبدالكريم سروش- سلسله جنبان حلقه كيان- با تغذيه از آبشخوري فكري كساني چون نصرحامد ابوزيد بود كه علناً در «بسط تجربه نبوي» به گزافه گويي پرداخت و مدعي شد پيامبر اكرم اسلام(ص) نه رسول خدا در رساندن وحي الهي به مردم، بلكه آفريننده! قرآن است و بنابراين كتاب خدا به دور از عصمت و آميخته با خطاست.
سازمان ناتوي فرهنگي با خدمت به فوجي از شبه مسلمانان تسليم پذير نظير سلمان رشدي، نجيب محفوظ، نصرحامد ابوزيد، سروش و... تلاش كرد نقطه اقتدار اسلام در بسيج جهاني عليه استكبار را هدف قرار دهد و خيانت هاي جريان شبه روشنفكري نقابدار را ذيل عنوان قرائت هاي مختلف، هرمنوتيك، رواداري، تساهل و تسامح بپوشاند.
با اين همه آنچه از هر چيزي قابل تامل تر است گرايش نفاق جديد و فتنه سبز به سمت اين فرقه سياسي دين ستيز است.

 



ابطحي منظور خود را توضيح داد (خبر ويژه)

به دنبال انتشار خبر ويژه در كيهان ديروز درباره آخرين نوشته محمدعلي ابطحي، نامبرده توضيحاتي ارائه كرد. ابطحي در توضيحات خود تاكيد مي كند به مواضعي كه پس از زنداني شدن ارائه كرده پايبند است و به همين خاطر مورد انتقاد دوستان اصلاح طلب خود قرار دارد.
وي در توضيح ارسالي خود مي نويسد: «روح حرف من در آن نوشته خطاب به افراطيون جبهه سبز و رهبران آنها بود كه گفته بودم آنهايي كه زير اين پرچم آمده اند و مي خواهند با اصل نظام مبارزه كنند، جزء اين مجموعه نمي توانند باشند و به عبارتي رهبران اين جبهه كه صف خود را جدا نمي كنند، كه تصريح كرده بودم بايد زودتر اين كار را مي كردند، دارند مخاطبان خود را گول مي زنند. به همين دليل با موج اهانت از سوي هواداران افراطي جنبش سبز روبرو شدم. خود شما هم مي توانيد حدس بزنيد كه بايد براي اين نوشته از سوي آنان مورد اهانت قرار گرفته باشم. به كامنت ها مراجعه كنيد، مي بينيد كه اكثر آنان اين مطلب را در ادامه حرف هاي دادگاه تلقي كرده اند. براي اين كه پرده را كنار بزنم نوشته بودم كه اينها كه خودشان مسئوليت هاي بزرگي در نظام داشته اند، نمي توانند در برابر نظام قرار بگيرند. اين مطلب را به خاطر يك جمله آقاي خاتمي كه در ميان انبوهي از انتقادات گفته بود بايد تعامل صورت بگيرد، نوشته بودم. در اين چند روز دوستان آقاي خاتمي تبليغ فراوان كردند كه آقاي خاتمي اينقدر در سخنراني اش انتقاد كرده است، من به هيچكدامش اشاره نكرده ام و تنها موضوع تعامل را بزرگ كرده ام كه به آقاي خاتمي رندانه بگويم ايشان صفش را از بقيه جدا كرده است. در اين شرايط كيهان شما من را بزرگترين دروغگو معرفي كرده است. واقعا نمي دانم چرا؟ از روزي كه آزاد شده ام زير بيشترين فشار و بايكوت از سوي دوستان اصلاح طلب بوده ام. از آن سو هم هميشه احساس مي كرده ام كه عده اي اصرار دارند من را به موضع راديكال هدايت كنند. من اصلا تصور نمي كردم كه اين نوشته مورد انتقاد كيهان قرار گيرد. اما ناباورانه شاهد آن بودم. خوشحالم كه من مسير و راه اعتقاديم را در زندان بر اساس خواسته كسي انتخاب نكردم و انتخاب اعتقادي من بود. وگرنه خيلي بيشتر افسرده مي شدم. تقاضا مي كنم يك بار ديگر با دقت نوشته من را بخوانيد. در مورد نوشته ام باورم بر اين است كه من در جهت اهداف نظام نوشته ام و افرادي كه هم از يك سو مي گويند ما خواستار تغيير نظام نيستيم و از سوي ديگر رفتارهاي ساختارشكنانه را استنكار نمي كنند، را نقد كرده ام و به مخاطبان آنان هشدار داده ام كه گول نخورند. تصور من اين بود كه كيهان با مباني اي كه دارد ديگر هيچ وقت در ستون صفحه 2 براي من جا باز نخواهد كرد. اما نمي دانم چرا چنين شد.»

 



تحريم هاي غرب اهانت است و باعث خشم مردم ايران مي شود (خبر ويژه)

«مردم ايران، اقدامات تحريمي را اهانت به خود مي دانند».
ولاديمير ميخايلينكو هماهنگ كننده انجمن جهاني روسيه در واشنگتن با بيان مطلب فوق گفت: اقدامات تحريمي عليه ايران باعث خشم ملت ايران مي شود و نه چيز ديگر. اقتصاد ايران قدرتمند است. اين كشور به واسطه موقعيت استراتژيكي به سراسر جهان دسترسي دارد.
وي در گفتگو با شبكه روسيا اليوم افزود: تحريم ها در ايران اثر نخواهد كرد همان طور كه زدن سوزني به بدن فيل. اين اقدامات فقط مشكلات را پيچيده تر مي كند، بنابراين بهتر است قدرت ها راه تعامل با ايران را در پيش بگيرند.
با وجود اتفاق نظر اغلب تحليلگران بين المللي مبني بر انزجار و خشم ملت ايران از تحريم ها، بيل كلينتون رئيس جمهور اسبق آمريكا در گفت وگو با سي ان ان مدعي استقبال مردم ايران از تحريم اقتصادي شد. وي براي آن كه ادعاي خود را بدون سند نگذاشته باشد، به نمايش هفته گذشته گروهك تروريستي منافقين در يكي از شهرك هاي حاشيه پاريس استناد كرد و گفت: اين نيروهاي طرفدار آزادي و دموكراسي در تجمع خود مي گفتند اي كاش تحريم هاي شديدتري عليه ايران اعمال شود.
شايان ذكر است گروهك هاي خائن ضدانقلاب به ويژه گروهك تروريستي منافقين همواره طي سه دهه گذشته در كنار دشمنان قسم خورده ملت ايران ايستاده اند و از اين حيث، گروهك منافقين با سوابق جنايت و ترور، آشوب خياباني، همكاري با حزب بعث و استخبارات عراق و مزدوري براي سازمان سيا ركورددار محسوب مي شود.

 



اعتراف سازمان CIA به محبوبيت مردمي آيت الله خامنه اي(خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا با وجود چند سال عقده گشايي و اهداي عمليات ترور شخصيت عليه رهبر معظم انقلاب به دروغ بودن دعاوي خود اذعان كرد.
راديو فردا كه طي يك سال اخير با استخدام عناصر دون پايه اي نظير مجيد محمدي، محسن مخملباف، اكبر گنجي و ده ها هم قطار آنها به پروژه هجمه به ولايت فقيه و رهبري شدت بخشيده بود، روز گذشته ضمن تحليلي نوشت: از انتقاداتي كه متوجه آقاي ]...[ است، ورود فرزندان وي به فعاليت هاي اقتصادي است. اين در حالي است كه رهبري ايران مانع از ورود فرزندانش به پست هاي رسمي سياسي و نيز فعاليت هاي اقتصادي شد، امري كه براي توده هاي فرو دست جامعه ايراني امتيازي براي خامنه اي و نكته منفي براي ]...[ تلقي مي شود. از سوي ديگر بخش قابل توجهي از طبقات فرو دست جامعه ايراني همچنان ترجيح مي دهند سران نظام، آن چنان كه رهبري عمل مي كند بيشتر روي زمين يا صندلي و مبلمان ساده به سخنراني و ديدارهاي عمومي بپردازند و عدم رعايت اين مسئله از سوي ديگران، زمينه اتهام تجمل گرايي و اشرافيت را براي آنها فراهم كرده است.
نويسنده اين تحليل (سراج ميردامادي) خود از عناصر معاند به شمار مي رود. وي از مديران كل وزارت كشور در دولت اصلاحات بود و اكنون در فرانسه اقامت دارد.
شايان ذكر است تروريست هاي شخصيت كه در استخدام سازمان هاي سيا و موساد قرار دارند به ويژه بعد از انتخابات تلاش كردند با انتشار شايعات هدفمند عليه رهبر معظم انقلاب و فرزندان ايشان، جايگاه ولايت و رهبري را به خيال باطل خويش مورد خدشه قرار دهند.
ترور شخصيت حضرت آيت الله خامنه اي بلافاصله پس از پيروزي انقلاب همواره در دستور كار تروريست هاي سياسي و فرهنگي قرار داشته است همچنان كه شاخه ديگري از عناصر محارب از ترور و جنايت فيزيكي فروگذار نكردند و در 6 تير 1360با انفجار بمبي كوشيدند با ترور معظم له، از امام و انقلاب انتقام بگيرند اما ماجرا خلاف مكر ضدانقلاب و سازمان هاي جاسوسي بيگانه پيش رفت. در فتنه سال گذشته نيز همين اتفاق تكرار شد به نحوي كه هفته گذشته فريد زكريا سردبير نيوزويك و از مشاوران ارشد دولت آمريكا كه دشمني خاصي با جمهوري اسلامي دارد، ضمن اذعان به ناتواني فتنه سبز اذعان كرد «آيت الله خامنه اي محبوب ترين سياستمدار در ميان ملت ايران است.»
گويا لسان الغيب حافظ براي روزگار ما و ملت رشيد ايران فرموده است:
خيال روي تو در هر طريق همره ماست
نسيم موي تو پيوند جان آگه ماست
به رغم مدعياني كه منع عشق كنند
جمال چهره تو حجت موجه ماست

 



سند آشكار ورشكستگي نفاق جديد و سازمان فتنه (خبر ويژه)

ادبيات منافقين جديد به نسبت 7-6 ماه پيش(قبل از راهپيمايي 9 دي و 22 بهمن) كاملا دگرگون شده و از لحن كاملا براندازانه و ضدانقلابي، مجددا به ادبياتي منافقانه مبتني بر فعاليت در چارچوب قانون اساسي و نظام عقب نشيني كرده است. اين اتفاق خود اسباب مجادلات و دعواهايي ميان جريان هاي ضدانقلاب قسم خورده و نشاندار با منافقين جديد شده است.
سايت جرس وابسته به باند مستأصل عطاءالله مهاجراني روز گذشته در مطلبي به قلم «آرش-ح-پ» به سخنان اخير مهاجراني مبني بر اين كه مخالفان امام خميني و قانون اساسي جزو جنبش سبز نيستند پرداخت و نوشت: بعد از صحبت هاي مهاجراني و خط كشي او ميان سبزها، از گوشه و كنار انتقادها و در برخي موارد توهين هاي آشكار و پنهاني به او شد، اما روز گذشته بار ديگر وارد عمل شد و ميان اصلاح طلبان و مخالفان نظام خط قرمزي كشيد و با نگارش متني سعي كرد اين خط كشي را پررنگ تر جلوه دهد. او مي نويسد؛ اما چه شد كه در برابر مهاجراني به تندي ايستادند؟! مگر مهاجراني چه گفت؟ سخنراني مهاجراني را كه گوش كنيم اشاره اي به راي دارد و بازپس گيري راي، مهاجراني كسي كه راي نداده است را داراي حق بازپس گيري راي نمي داند. در اين سي سال جمهوري اسلامي هميشه با مخالفاني دست و پنجه نرم مي كرده است، از سلطنت طلبان تا كمونيست ها و مجاهدين، هر يك كم و بيش در اين سي سال مشغول مبارزه با كليت نظام بوده اند و هيچ گاه به چيزي كمتر از سرنگوني نظام رضايت نداده اند.
نويسنده جرس با وجود آميختگي كامل صفوف مدعيان اصلاح طلبي و جريان برانداز علني مي نويسد: «وجود اختلافات سنگين ميان اپوزيسيون سي ساله و اصلاح طلبان امري انكارناپذير است. سلطنت طلب ها، مجاهدين و كمونيست ها به چيزي كمتر از سرنگوني جمهوري اسلامي قانع نيستند در حالي كه اصلاحات در راه خود و در منش خود چيزي به نام سرنگوني نظام وجود ندارد. اين اختلاف بزرگ چيزي نيست كه بتوان بر روي آن سرپوش اتحاد گذاشت، اين اختلافات در نقدهاي دوستان برانداز عيان است، دوستاني كه از بيانيه ها و نظرات رهبران جنبش سبز هر آنچه را كه مي پسندند استخراج مي كنند و با كوچكترين اشتباهي نوك پيكان حملات خود را به سمت رهبران جنبش سبز مي گيرند... بازگشت به آبستن جنبش سبز و تعريف تاريخ و نحوه تولد اين جنبش براي نشان دادن هويت سبز است نه بي هويت نشان دادن اپوزيسيون سي ساله. در سي سال گذشته سلطنت طلب ها، مجاهدين و كمونيست ها به طور مداوم در حال مبارزه با كليت نظام بوده اند و جنبش سبز مخالفتي با اين گروه ها ندارد(!) اپوزيسيون سي ساله مي تواند همچون گذشته مبارزه با كليت نظام را ادامه دهد اما سوءاستفاده از جنبش اصلاح طلبي سبز نمي تواند كاري شايسته و اخلاقي باشد. دوستاني گله مي كنند كه اين چارچوب ها را چه كسي مشخص مي كند و نبايد باعث اختلاف در بدنه جنبش سبز شد اما بايد پاسخ گفت بدنه اي كه در كنار هم با اختلافات سليقه اي ايستاده اند نمي تواند بدنه اي محكم براي پيشبرد اهداف سياسي باشد، فعالين سبز هرگز خواستار نابودي مخالفين و اپوزيسيون سي ساله نيستند، بلكه فعاليت هاي اين نيروها را حق انساني و گاهي مفيد ]![ نيز مي دانند، اما نمي توانند بر حقيقت ها چشم بپوشند و دروغ را جايگزين كنند. جنبش سبز براي ادامه راه نيازمند حفظ چارچوبي است كه با آن متولد شد و حيات او در آن خلاصه مي شود. با كمال احترام به مخالفين، بايد به صراحت گفت كه جنبش سبز جنبش انقلابي نيست و به دنبال براندازي هم نيست، به انقلاب اسلامي پايبند است و آرمان شهدا را فراموش نكرده است».
نگارش اين مطلب رياكارانه در حالي است كه «آرش-ح-پ» نويسنده مطلب 6 ماه پيش(5 دي 88- روز قبل از عاشورا) با ادبياتي كاملا ضدانقلابي در وبلاگ «جمهوري ايراني» بر ضرورت حذف اسلام تاكيد كرده و نوشته بود: «در اين روزها صحبت زياد است مبني بر اين كه بايد مطالبات را در چارچوب نظام خلاصه كنيم و پا فراتر نگذاريم، صحبت هايي مبني بر اين كه در حال حاضر بايد خودمان را در همين چارچوب خلاصه كنيم تا آسيب كمتري ببينيم و از طرف ديگر كساني كه تنها و تنها به شكستن اين ساختار از پايه و اساس و بهتر بگويم انقلاب فكر مي كنند، من يك راهكار رسيدن به جمهوري ايراني را نگارش كردم. ماندن در چارچوب نظام، خيانت به شهداي جنبش است و رهبران جنبش سبز هم اين را مي دانند كه در صورت پيروزي اميدي به ماندگاري نظام ولايت نيست، اگر بيانيه آخر ميرحسين موسوي را نگاهي بياندازيم تنها اگر موارد كوچكي از اين بيانيه در ايران فردا اجرا شود چيزي از جمهوري اسلامي باقي نمي ماند، حال اگر رهبران جنبش در درون كشور نمي توانند به طور واضح موضع گيري كنند نشان از اين ندارد كه خود را در چارچوب نظام مي خواهند. اگر ما براي دموكراسي مي جنگيم چاره اي جز گذر از نظام و ولايت فقيه نداريم. ما بايد به فكر تدوين يك قانون اساسي سكولار باشيم. ما تا رسيدن به جمهوري ايراني يك قدم عقب نشيني نخواهيم كرد».
البته افتضاح 6 دي(روز عاشورا) كه با اقيانوس خروشان اعتراض ملت مواجه شد و سپس حماسه باشكوه 22 بهمن چون سيلي بود كه اپوزيسيون ضدانقلاب را نه يك قدم بلكه عقب بنشاند بلكه اساسا در امواج خروشان خود خرد و منكوب كرد تا امروز لاف مرزبندي با دشمنان نظام و قانون اساسي و خط امام بزنند. آقاي مهاجراني همان كسي است كه حتي تا آستانه 22 بهمن به بصيرت و غيرت ملت نستوه ايران ايمان نياورده بود و از پروژه اسب تروا سخن مي گفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14