(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 تير 1389- شماره 19688

گرماي تابستان ازن خطرناك را به تهران آورد
ثبت نام اينترنتي دانش آموزان در 400 مسجد تهران
تدارك گسترده پليس براي سفرهاي تابستاني
«محمد» پراستقبال ترين نام در ايران
اعدام در انتظار شبكه هاي توزيع كننده فيلم هاي خصوصي
دوشنبه شب در مهرآباد روي داد بلاتكليفي 5/12 ساعته زائران عمره مفرده
تكليف آزمون دستياري 89 مشخص شد
پايان مهلت تعويض پلاك موتورسيكلت
از اول مرداد پرداخت كامل هزينه پيوند كليه از سرگرفته مي شود
پيرمرد 85 ساله بردسكني هنوز مجرد است
مسافران پرواز خرم آباد- تهران با اتوبوس به مقصد رسيدند
امحاي 5 تن داروي تقلبي در كشور
بازار تاريخي تهران بازسازي مي شود
سارقان يكي از مؤسسات مالي زاهدان دستگير شدند
زلزله حوالي چا بهار را لرزاند
درخواست كمك اينترپل از مردم براي دستگيري مجرمان فراري



گرماي تابستان ازن خطرناك را به تهران آورد

بر اثر افزايش دماي هوا، تركيبات خطرناكي از اگزوز خودروها خارج مي شود كه سلامت شهروندان را به شدت تهديد مي كند.
حسين حسن خاني كارشناس آلودگي هوا در گفت وگو با ايلنا در مورد تشديد وضعيت آلودگي هوا با افزايش دماي هوا گفت: هنگام افزايش دماي هوا، تركيبات و آلاينده هاي خروجي از خودروها، شكسته و موجب توليد ازن (O3) در سطح زمين مي شود كه بروز مشكلات تنفسي براي انسان، خزان زودرس گياهان، مشكل در سيستم گوارش و ابتلا به سرطان در درازمدت را به دنبال دارد.
وي توضيح داد: ازن در جو زمين موجب حفاظت موجودات روي زمين از اشعه هاي فرابنفش مي شود اما اين تركيبات در سطح زمين سمي و خطرناك است.
حسن خاني ادامه داد: طي روزهايي از سال كه دماي هواي تهران به بالاتر از 37 و 38 درجه سانتي گراد رسيده است، ايستگاه سنجش آلودگي مخصوصا در ايستگاه اقدسيه تركيبات ازن را به ثبت رسانده است.
اين كارشناس آلودگي هوا در مورد مقايسه روزهاي پاك امسال با سال هاي گذشته گفت: كاهش تعداد روزهاي ناسالم هواي امسال تهران نسبت به سال هاي گذشته به دليل وضعيت ناپايدار هوا و وزش باد و بارش باران بوده است وگرنه در روند توليد آلودگي به ويژه در خودروها تغيير ايجاد نشده است.
وي توضيح داد: غير از آلودگي ناشي از احتراق بنزين و گازوئيل در خودروها، بر اثر سايش لنت هاي ترمز موادي موسوم به آزبست به هوا وارد مي شود كه يكي از آلاينده هاي خطرناك و تهديدكننده دستگاه تنفس به شمار مي رود كه اين مواد در ايستگاه هاي سنجش هوا در سطح شهر به ثبت رسيده است.
اين كارشناس آلودگي استدلال كاهش روزهاي ناسالم را در هواي شهرهاي تهران در اثر پيشرفت صنايع خودروسازي نادرست دانست و افزود: افزايش شمار خودروها، در نظر نگرفتن استانداردهاي توليد آلودگي و وجود خودروهاي فرسوده علت توليد مقادير قابل توجهي از آلاينده ها مانند آزبست، مونوكسيدكربن و NOx ها است.
وي تعداد روزهاي پاك تهران را از ابتداي سال 13 روز، هواي سالم 81 روز و هواي ناسالم را 12 روز اعلام كرد و افزود: غلظت آلاينده هاي هواي تهران توسط 19 ايستگاه سنجش آلودگي هوا و با استفاده از استانداردهاي PSA و AQI تعيين مي شود.
گفتني است 12 روز ناسالم، براي 106 روز از ابتداي سال هواي تهران به ثبت رسيده است. اين در حالي است كه به گفته برخي مسئولان با توجه به پيشرفت صنايع و استانداردهاي خودروسازي در كشور، كل روزهاي ناسالم هواي شهر تهران در يك سال به 15 روز نمي رسد.

 



رئيس سازمان آموزش و پرورش تهران خبر داد
ثبت نام اينترنتي دانش آموزان در 400 مسجد تهران

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از تجهيز 400 مسجد تهران جهت ثبت نام اينترنتي رايگان دانش آموزان خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان دكتر ذكريا يازرلو در مراسم رونمايي از طرح ثبت نام اينترنتي دانش آموزان شهر تهران كه در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد افزود: 400 مسجد تهران خود را به زيرساخت هاي لازم جهت ثبت نام اينترنتي دانش آموزان مجهز كرده اند و دانش آموزان مي توانند هنگام نماز مغرب و عشا در اين مسجد حضور پيدا كنند.
وي با بيان اين كه مساجد خانه هاي خدا در روي زمين هستند مسجد را ميعادگاه سازندگان هويت ايراني اسلامي دانست و افزود: دانش آموزان مي توانند با حضور در مساجد اين مكان هاي مقدس را به مركز تعاملات اجتماعي تبديل كنند.
وي با بيان اين كه ثبت نام اينترنتي دانش آموزان از 14 تير تا 15 شهريور داير است گفت: اين سامانه يك امكان براي شهروندان و يك الزام براي مسئولان آموزش و پرورش است.
يازرلو تاكيد كرد: اگر دانش آموزان به هر دليلي نتوانسته اند ثبت نام اينترنتي كنند مدارس آمادگي پذيرايي از والدين و دانش آموزان را داشته و موظف هستند از دانش آموزان ثبت نام كنند.
وي از تجهيز 6200 مدرسه به اينترنت پرسرعت خبر داد و گفت: بقيه مدارس نيز تا آخر هفته به اين سامانه مجهز خواهند شد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گردآوري و ثبت اطلاعات جغرافيايي مدارس، اطلاع رساني به والدين، مكان يابي محل سكونت دانش آموزان براساس كدپستي و استخراج ليست مدارسي كه دانش آموزان را به روز ثبت نام مي كنند را از امكانات سامانه ثبت نام اينترنتي دانش آموزان برشمرد.
يازرلو افزود: با اين سامانه مجموعه واسطه هاي ثبت نامي دانش آموزان به صفر خواهد رسيد.
در انتهاي اين مراسم يك فرزند شهيد و نيز يك فرزند جانباز به صورت اينترنتي ثبت نام كرده اند.
گفتني است قرار بود اين سامانه با حضور وزير آموزش و پرورش افتتاح شود كه به علت حضور وي در مالزي اين مراسم بدون حضور وزير برگزار شد.

 



تدارك گسترده پليس براي سفرهاي تابستاني

رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به صدور 200 هزار گواهينامه هوشمند در كشور اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال در تمام استان هاي كشور گواهينامه هوشمند صادر شود.
سردار مومني در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني «197» در رابطه با آخرين وضعيت صدور گواهينامه هوشمند، اظهار كرد: در حال حاضر تمام گواهينامه هاي جديد كه صادر مي شوند هوشمند هستند، اين در حاليست كه تاكنون 200 هزار گواهينامه هوشمند صادر شده است و بنا داريم تا پايان امسال اين طرح را به تمام استان ها تعميم دهيم.
وي اضافه كرد: همچنين در مرحله بعدي فراخواني جهت تعويض گواهينامه هاي قديمي داده خواهد شد.
رئيس پليس راهور ناجا تصريح كرد: موضوع گواهينامه هاي هوشمند و صدور جرايم به صورت الكترونيكي يك پروژه محسوب شده و با توسعه سيستمي، قبض هاي جرايم فعلي از رده خارج مي شود.
وي با اشاره به اين كه يكي از مشكلات موجود در رابطه با قبض جرايم راهنمايي و رانندگي دستي بودن آنهاست كه ممكن است، اشتباهاتي در صدور آن ايجاد شود، افزود: در سيستم جديد اين مشكلات برطرف شده است و كيپ كوچكي در گواهينامه گذاشته شده و همكاران ما به وسيله رايانه هاي دستي كه در اختيار دارند شماره خودرو را در اين رايانه ها وارد مي كنند و قبض جريمه هم همزمان پرينت گرفته شده و در اختيار رانندگان قرار مي گيرد.
رئيس پليس راهور ناجا درباره نصب ترمز ABS هم گفت: هر موضوعي كه تبديل به قانون شود، پليس ملزم است كه آن را پيگيري كند، در اين رابطه نصب ترمزهاي ضدقفل در خودروها به صورت زمان بندي صورت گرفته انجام شده و اميدواريم در زمان بندي مشخص به پايان برسد.
سردار مومني اضافه كرد: پليس نيز بجز اقدامات دستگاه هاي مرتبط و ذيربط در طرح تابستاني امسال كه با 30 هزار نيرو، دو هزار و 700 گشت خودرويي و 20 بالگرد حضور خواهد داشت همچنين در نقاط حادثه خيز نيز مستقر شده و با نصب دوربين، همچنين گشت زني اين نقاط را مورد كنترل قرار مي دهد.

 



«محمد» پراستقبال ترين نام در ايران

سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به رويكرد مردم ايران به اسامي و القاب رسول اكرم حضرت محمد (ص)اعلام كرد: نام «محمد»، پراستقبال ترين نام در بين خانواده هاي ايراني است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل بررسي آمار نامگذاري ايرانيان در پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور نشان مي دهد اسامي، و القاب حضرت محمد(ص) مورد توجه جدي ايرانيان در نامگذاري فرزندان پسر خود بوده است.
بنابراين گزارش نام «محمد» در پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور نشان مي دهد 2435888 بار تا پايان خرداد سال 89 تكرار شده است.
در همين مدت احمد 759565، رسول 197774، مجتبي 296495، محمد امين 160283، محمد حسين 358496، محمدرضا 853564، محمد طاها 26819، محمد علي 484288، محمد مهدي 210005، مصطفي 400477 بار تكرار شده است.

 



معاون اجتماعي پليس آگاهي تهران خبر داد
 اعدام در انتظار شبكه هاي توزيع كننده فيلم هاي خصوصي

معاون اجتماعي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با عوامل توليد و توزيع فيلم خصوصي و خانوادگي شهروندان به شدت برخورد مي شود.
سرهنگ رضا غني لو افزود: به طور ميانگين حداقل هفته اي دهها هزار فيلم مبتذل و خصوصي از مهماني ها و استخرهاي شنا كشف و عاملان تهيه، تكثير و توزيع تحويل دادگاه مي شوند.
وي گفت: توزيع اين سي دي ها تجارت سودآوري دارد و به همين دليل با وجود دستگيري تعداد زيادي از مجرمان در اين زمينه توسط نيروي انتظامي باز هم توليد اين سي دي ها ادامه دارد.
وي گفت: فعالان اين حوزه افرادي بي خانمان و آشفته اي هستند كه زندان رفتن براي آنها اهميتي ندارد و اين روش زندگي را انتخاب كرده اند كه چند ماهي را در زندان و بقيه سال خارج از زندان زندگي مي كنند.
سرهنگ غني لو افزود: اين افراد با كلاهبرداري، مصرف مواد مخدر و يا كيف قاپي روز خود را مي گذرانند.
معاون اجتماعي پليس آگاهي تهران بزرگ در پاسخ به اينكه مجازات مجرمان تهيه و توزيع فيلمهاي خصوصي و اماكن خاص مانند استخرها چقدر بازدارنده است تاكيد كرد: قانوني بسيار قوي در سال قبل براي برخورد با خريد و فروش فيلمهاي خصوصي كه كيان خانواده و حيثيت افراد را در معرض خطر قرار مي دهد تصويب شد، براساس اين قانون در صورتي كه افرادي مسائل خصوصي مردم را به صورت شبكه اي تكثير و توزيع كنند مجازاتي تا حد اعدام براي آنها پيش بيني شده است كه مجازاتي از اين بالاتر وجود ندارد.
وي گفت: در حال حاضر بازدارندگي براي مجرماني كه به ارتكاب جرم عادت كرده اند مهم نيست چرا كه آنها اين سبك و شيوه زندگي را انتخاب كرده اند.

 



دوشنبه شب در مهرآباد روي داد بلاتكليفي 5/12 ساعته زائران عمره مفرده

تعدادي از زائران عمره مفرده كه قصد داشتند با پرواز شماره 2201، تهران را به قصد جده ترك كنند، به مدت 5/12 ساعت در فرودگاه مهرآباد سرگردان و بلاتكليف بودند.
به گزارش خبرنگار ما، مسافران هواپيماي شركت ايران- اير كه قرار بود ساعت 30:1 بامداد روز سه شنبه تهران را به قصد جده ترك كنند پس از ساعت ها تأخير، سرانجام ساعت 14 روز سه شنبه موفق به خروج از كشور شدند.
بنا به اظهارات شاهدان عيني، اين مسافران كه از ساعت 30:21 در فرودگاه حضور يافته بودند سرانجام پس از 5/12 ساعت سرگرداني و بلاتكليفي در ساعت 14 از كشور خارج شدند. اين در حالي است كه در آستانه يك سفر معنوي اين نوع برخوردها مي تواند آثار سوء و نامناسبي را براي مسافران و خانواده هاي آنان به همراه داشته باشد.
گفتني است تأخيرهاي موجود از سوي شركت هاي ايراني در بازگشت نيز باعث مي شود كه مسئولان عربستاني از ورود زائران ايراني به سالن هاي انتظار در فرودگاههاي اين كشور ممانعت به عمل آورده و آنان را براي ساعات متوالي در برابر گرماي فزاينده نگه دارند.

 



تكليف آزمون دستياري 89 مشخص شد

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي از تغيير نيافتن شيوه پذيرش در آزمون دستياري سال 89 خبر داد.
دكتر سيداميرمحسن ضيايي افزود: براساس اين مصوبه تغييرات شيوه پذيرش دستيار در سال 89 اعمال نخواهد شد آزمون به شيوه قبلي برگزار شده و تنها سهميه هاي مصوب سال جاري مجلس در سال 89 اعمال مي شود.
وي تاكيد كرد: پيش از اين نيز مصوبه شورا اين اجازه را مي داد كه در صورت آمادگي كامل نسبت به تغييرات در شيوه پذيرش دستيار اقدام كنيم و در حال حاضر نيز دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي مقدمات محاسبات نمرات داوطلب به دو شيوه را آماده مي كند تا براي سال 90 از آمادگي كامل برخوردار باشد.
دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي خاطرنشان كرد: براساس تغييري كه پيش از اين قرار بود در شيوه پذيرش اعمال شود، نمرات آزمون پيش كارورزي افراد به همراه آزمون كتبي مد نظر قرار مي گرفت اين تغيير در سال جاري اعمال نمي شود اما تمامي نمرات استخراج مي شود تا تفاوت دو شيوه براي دبيرخانه محرز شود.
وي اظهار داشت: در واقع درپذيرش، افراد دبيرخانه هر دو شيوه را به كار مي گيرد اما در پذيرش نهايي تنها به شيوه فعلي عمل مي شود تا برآيند مناسبي از وضعيت واقعي داوطلب بدست بيايد.
به گزارش مهر، سي و هشتمين دوره آزمون پذيرش دستيار در رشته هاي تخصصي پزشكي در سال جاري در 29 بهمن ماه 89 برگزار مي شود پيش از اين قرار بود تغيييرات آزمون در سال جاري اعمال شود.

 



پايان مهلت تعويض پلاك موتورسيكلت

معاون فني و مهندسي پليس راهور ناجا از اتمام مهلت تعويض پلاك موتورسيكلت هايي كه عدد آخر آنها يك و 2 است، تا پايان تيرماه خبر داد.
سرهنگ عليرضا جهانگيري افزود: مهلت تعويض پلاك موتورسيكلت هايي كه عدد سمت راست آنها يك يا 2 است تا پايان تيرماه به پايان مي رسد و از اول مردادماه موتورسيكلت هايي كه رقم سمت راست پلاك آنها 3 و 4 است به مدت سه ماه مهلت دارند براي تعويض پلاك هاي خود مراجعه كنند.
وي تصريح كرد: در اين مدت زمان محدوديتي براي تعويض پلاك موتورسيكلت ها با هر شماره اي وجود ندارد؛ اما پس از پايان مهلت مقرر، پلاك هاي قديمي غيرمجاز تلقي شده و مأموران پليس اقدام به توقف و انتقال اين موتورسيكلت ها به پاركينگ خواهند كرد.
به گفته سرهنگ جهانگيري جريمه پلاك غيرمجاز براساس قانون در حال حاضر 30 هزار تومان است و اين موتورها به اجبار تعويض پلاك خواهند شد.
به گزارش ايسنا، معاون فني و مهندسي پليس راهور ناجا با بيان اينكه كنترل تخلفات شش گانه در اولويت كار پليس راهنمايي و رانندگي قرار دارد، افزود: با بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه بخش اعظمي از تصادفات ناشي از تخلفات شش گانه يعني سبقت غيرمجاز، سرعت غيرمجاز، حركات مارپيچ، رعايت نكردن فاصله طولي، استفاده نكردن از كمربند و كلاه ايمني است.

 



از اول مرداد پرداخت كامل هزينه پيوند كليه از سرگرفته مي شود

قائم مقام وزير بهداشت و رئيس هيئت امناي ارزي اين وزارتخانه گفت: براساس تفاهمنامه جديد بين هيئت امناي ارزي و سازمان بيمه خدمات درماني، پرداخت هزينه پيوند كليه از اول مرداد در تمام كشور از سر گرفته مي شود.
ابراهيم متوليان افزود: از گذشته با هماهنگي هيئت امناي ارزي با بيمه هاي پايه، هيئت امناي ارزي علاوه بر سهم خود در هزينه هاي پيوند كليه سهم بيمه ها را هم پرداخت مي كرد تا پزشك و تيم پيوند در همان ماه كه عمل پيوند را انجام مي دهند دستمزد خود را بگيرند و بعد سهم بيمه را دريافت مي كرد.
وي گفت: اين روند مانند گذشته با سازمان تامين اجتماعي و بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح ادامه دارد هيچ مشكلي با اين بيمه ها نداريم اما د رچند ماه گذشته به علت بي تجربگي مدير قبلي سازمان بيمه خدمات درماني، مدير قبلي اين سازمان همكاري را قطع كرد و گفت ما خودمان اين هزينه را به بيمارستان ها و مراكزي كه پيوند كليه انجام مي دهند، پرداخت مي كنيم كه باعث مشكلاتي براي بيماران پيوندي و تيم پيوند شد. با اين وجود هيئت امناي ارزي وزارت بهداشت براي جلوگيري از بروز مشكل براي بيماران اين هزينه را تا پايان سال 88 پرداخت كرد كه هنوز از بيمه خدمات درماني به خاطر اين پرداخت مطالبه داريم.
رئيس هيئت امناي ارزي وزارت بهداشت ادامه داد: اما در سال جاري به علت ناهماهنگي مدير قبلي سازمان بيمه خدمات درماني بيماراني كه در انتظار پيوند كليه بودند دچار مشكل شدند كه متعاقب آن با تغيير رئيس سازمان بيمه خدمات درماني، يكشنبه گذشته تفاهمنامه جديد بين هيئت امناي ارزي وزارت بهداشت با سازمان بيمه خدمات درماني امضا شد و مشكل حل شد و به روال سابق برگشتيم.
متوليان گفت: به اين ترتيب هيئت امناي ارزي كل هزينه پيوند كليه را در همان ماهي كه عمل پيوند انجام مي شود. مي پردازد و بعد سهم بيمه را از بيمه خدمات درماني دريافت مي كند تا جراح، تيم پزشكي و تيم پرستاري در همان ماه هزينه عمل خود را دريافت كنند و تاخير بيمه ها جبران شود. در واقع اين كار تشويقي براي كادرپزشكي براي انجام عمل پيوند كليه است تا درگير سيكل چرخش مالي بيمه خدمات درماني و اسناد و مدارك پزشكي نشوند.
قائم مقام وزير بهداشت افزود: به طور معمول هزينه يك عمل پيوند كليه در ايران حدود يك ميليون تومان است كه در صورتي كه لارپاراسكوپي شود 100 هزار تومان به هزينه آن اضافه مي شود و 50 هزار تومان هم براي تعرفه خدمات پرستاري است.
وي اضافه كرد: هيئت امناي ارزي وزارت بهداشت اكنون هزينه هاي عمل پيوند كليه، كبد، مغز استخوان، لب و ريه را در كشور پرداخت مي كند. در مورد پيوند قلب و ريه كه كل مبلغ را هيئت امناي ارزي وزارت بهداشت پرداخت مي كند چون تحت پوشش بيمه نيست و اصطلاحا ستاره دار است.


 



پيرمرد 85 ساله بردسكني هنوز مجرد است

بردسكن- خبرنگار كيهان:
ميرحسين يزدان پناه از اهالي روستاي صالحيه از توابع بخش انابد بردسكن در استان خراسان رضوي با 85 سال سن هنوز ازدواج نكرده است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا ازدواج نكرده است به خبرنگار كيهان گفت: كوچك بودم كه پدر و مادرم را از دست دادم و به خاطر اين كه كسي را نداشتم؛ من هم ديگر داماد نشدم.
وي ادامه داد: از آن زمان تاكنون كه به سن 85 سالگي رسيدم هنوز مجرد هستم و ازدواج نكرده ام و اهالي روستا نيز مرا دوست دارند.
يزدان پناه در پاسخ به اين سؤال كه آيا ميل داري در اين سن ازدواج كني؟ با خنده گفت: ديگر عمري از من گذشته است و به مجردي عادت كرده ام. وي هم اكنون از كار افتاده است و تحت پوشش كميته امداد امام خميني شهرستان بردسكن زندگي مي كند.

 



مسافران پرواز خرم آباد- تهران با اتوبوس به مقصد رسيدند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مسافران پرواز خرم آباد- تهران به جاي هواپيما با اتوبوس به مقصد سفر كردند.
هواپيماي ياك پرواز دوشنبه خرم آباد- تهران كه قرار بود ساعت 8 و 20 دقيقه از خرم آباد به مقصد تهران پرواز كند پس از آنكه مسافران سوار هواپيما شدند و منتظر پرواز بودند به علت توقف طولاني بر روي باند و گرماي هوا تعدادي از آنان پياده شدند و با پس دادن بليط خود با اتوبوس به تهران سفر كردند.
در اين پرواز حدود 90 مسافر هواپيما به علت عدم حضور نماينده شركت فارس اير قشم مدت يك ساعت داخل هواپيما معطل شدند و توقف هواپيما بر روي باند و عدم فعاليت دستگاه تهويه و گرماي شديد هواي داخل موجب وخامت حال تعدادي از مسافران شد كه مسئولان فرودگاه مجبور به پياده كردن آنان شدند.
مسافران پس از معطلي فراوان از هواپيما پياده شده و با بازگشت به سالن انتظار فرودگاه خرم آباد و اعتراض شديد به مسئولان فرودگاه تعدادي از آنان با پس دادن بليط خود با اتوبوس به تهران سفر كردند.
برپايه اين گزارش، با عدم حضور نماينده شركت فارس اير قشم در فرودگاه خرم آباد، هواپيما پس از حدود دو ساعت تأخير با هماهنگي شركت در تهران، مجوز پرواز گرفت و باقيمانده مسافران با هواپيما به تهران رفتند.

 



امحاي 5 تن داروي تقلبي در كشور

مراسم امحاي 5 تن داروي تقلبي و قاچاق كه اكثرا داروهاي لاغري، تقويتي و جنسي بودند، ديروز توسط دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد.
مهران ولايي، مديركل نظارت بر داروي دانشگاه علوم پزشكي ايران در اين رابطه گفت: اين داروها از ابتداي امسال توسط نيروي انتظامي، بسيج و ارگان هاي ديگر كشف و ضبط شد كه بيشتر از عطاري ها و مراكز غيرمجاز دارويي كشف شدند.
وي ادامه داد: اين اقدامات مفيد است اما كافي نيست. مهمترين راهكار اين است كه مردم به اين موضوع توجه زيادي داشته باشند كه هنگام خريد دارو به برچسب وزارت بهداشت آن توجه كنند.
ولايي تصريح كرد: اين داروها اگرچه ممكن است در كوتاه مدت اثراتي داشته باشند اما در درازمدت عوارض زيادي را به همراه دارند و بايد به اين نكته توجه داشت كه در صورت بروز عوارض كسي پاسخگوي آنها نخواهد بود.
وي درباره نظارت هاي مداوم دانشگاههاي علوم پزشكي و وزارت بهداشت بر داروخانه ها يادآور شد: علاوه بر نظارت مداوم دانشگاهها بر داروخانه هاي تحت پوشش به مدت يك هفته مانور نظارت بر داروخانه هاي تحت پوشش دانشگاههاي علوم پزشكي تهران، ايران و شهيد بهشتي با كمك بازرسان اين 3 دانشگاه، تعزيرات حكومتي و بازرگاني انجام مي شود.

 



بازار تاريخي تهران بازسازي مي شود

قائم مقام شهردار منطقه 12از بازسازي بازار تاريخي تهران خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر مهرداد عرب گفت: بازار تهران قدمتي 400ساله دارد كه روزانه بيش از يك و نيم ميليون نفر را براي داد و ستد و تجارت به خود جذب مي كند.
وي با اشاره به وجود بيش از 50 هزار واحد تجاري در بازار افزود: وجود انبارهاي بزرگ، باراندازهاي كالا و مشاغلي مانند رنگرزي داخل محدوده بازار تهديدي جدي محسوب مي شود.
عرب با بيان اينكه در طرح بازسازي و مقاوم سازي بازار تهران ديواره سازي، كف سازي و همچنين مسقف كردن چهار كيلومتر از شبكه معابر صورت گرفته است، افزود: امسال نيز اين طرح در چهار كيلومتر ديگر از سطوح عمومي بازار اجرا مي شود و همزمان ديواره سازي و سقف گذاري شبكه تاسيسات بازار از جمله برق و آب نيز ساماندهي خواهد شد.گفتني است، نيمي از هزينه هاي اجراي طرح پنج ساله مقاوم سازي و بازسازي برعهده اصناف و كسبه بازار است.

 



سارقان يكي از مؤسسات مالي زاهدان دستگير شدند

زاهدان- خبرنگار كيهان:
مأموران انتظامي كلانتري 13 شهر زاهدان موفق شدند سارقان يكي از مؤسسات مالي و اعتباري اين شهر را دستگير كنند.
فرمانده نيروي انتظامي شهر زاهدان گفت: مأموران نيروي انتظامي كلانتري 13 اين شهرستان حين كنترل حوزه استحفاظي خود به دو نفر به نام هاي «علي.ع» و «حسين.ك» مظنون شدند و افراد مذكور را براي تحقيقات بيشتر دستگير كردند.
سرهنگ «احمد طاهري» افزود: با دستگيري اين دو نفر و در بازجويي ها و تحقيقات بيشتر مشخص شد افراد دستگير شده داراي سابقه سرقت بوده و هنگام دستگيري نيز مشخص شد چند ساعت قبل از يك مأسسه مالي و اعتباري در زاهدان سرقت كرده بودند.
وي اظهار داشت: به دنبال اين اعترافات، اقلام سرقت شده شامل يك دستگاه كيس رايانه، مبالغي پول و تعدادي كارت شناسايي توسط مأموران كشف و ضبط شد.

 



زلزله حوالي چا بهار را لرزاند

مديركل مديريت بحران سيستان و بلوچستان گفت: زلزله اي به قدرت4 و 8 دهم ريشتر در فاصله 211كيلومتري چابهار و در داخل درياي عمان به وقوع پيوست.
«حجتعلي شايانفر» سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود:براساس اعلام موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اين زلزله در عمق 60 كيلومتري درياي عمان ساعت هفت و 27 دقيقه و 23 ثانيه صبح رخ داد.وي ادامه داد: تاكنون خسارت يا وقوع پديده سونامي از محل گزارش نشده است.شايانفر گفت: هشدارهاي لازم براي پيشگيري از خطرات احتمالي به فرمانداري شهرستان چابهار و اداره كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان ارائه شده است.

 



درخواست كمك اينترپل از مردم براي دستگيري مجرمان فراري

اينترپل، پليس بين الملل، از مردم در سراسر جهان خواسته است در صورتي كه در شبكه هاي اجتماعي اينترنتي، مانند فيس بوك، با يكي از مظنونان فراري تحت تعقيب اين نيروها برخورد كردند، فورا گزارش دهند.
اينترپل تصوير 26 فراري را كه ظن آن مي رود مرتكب قتل، قاچاق انسان و آزار جنسي كودكان شده باشند، منتشر كرده است.مارتين كاكس، رئيس عمليات اينترپل موسوم به مادوم قرمز، روز دوشنبه (5 ژوئيه)، گفت احتمال اين كه اين مظنونان در سايت هاي اينترنتي كه ويژه ارتباطات اجتماعي است، ديده شوند، زياد است.
درخواست كمك از مردم، مرحله مردم از تجسس جهاني عمليات مادون قرمز است كه اينترپل براي به دام انداختن مظنونان فراري راه اندازي كرده است.يكي از 26 نفري كه پليس بين الملل نام آنها را افشا كرده، مردي بريتانيايي است كه ظن مي رود مرتكب آزار جنسي كودكان شده باشد و احتمالا از جمله بريتانيايي هاي مقيم آمريكاست.
يكي ديگر از اين بيست و شش نفر مظنون مردي است كه براي قتل شيخ مجيب الرحمن، اولين رئيس جمهور بنگلادش و خانواده اش در سال 1975، گناهكار شناخته شده است.اينترپل مي گويد در جريان عمليات مادون قرمز بيش از صد نفر كه تحت تعقيب بوده اند، دستگير يا رديابي شده اند.عمليات اينترپل شامل 29 كشور مي شود و اين نيروها در كل به 450 نفر مظنون هستند.به گفته رئيس عمليات اينترپل «احتمال اين كه فردي يكي از اين فراريان را در شبكه اي اجتماعي در اينترنت يا چت روم ها شناسايي كند خيلي بيشتر از آن است كه كسي آنها را در خيابان ببيند و بشناسد. در هر حال فرق نمي كند كه مظنون كجا و چگونه شناسايي شود، مهم اين است كه به اطلاع اينترپل رسانده شود.»آقاي كاكس افزود: «بسياري از اين فراريان فكر مي كنند از چنگ پليس فرار كرده اند و ديگر كسي آنها را تعقيب نمي كند. آنچه اين عمليات و اينترپل نشان مي دهد اين است كه اصلا چنين نيست و نيروهاي پليس به تجسس خود براي رديابي آنها تا زماني كه لازم باشد، ادامه مي دهند»محبوبيت شبكه هاي اجتماعي در اينترنت اخيراً در ميان مجرمان از يك سو و نيروهاي پليس كه در تلاشند آنها را دستگير كنند، از سوي ديگر، روبه افزايش بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14