(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 تير 1389- شماره 19693

برگزاري هشتمين جشنواره خوشنويسي رضوي در يزد
احداث موزه دفاع مقدس در انديمشك
پژواك
برگزاري نهمين جشنواره تئاتر بسيج در گلستان
نيمه شعبان امسال صورت مي گيرد بهره برداري از تريلي سيار تئاتر كانون قزوين
نقاشان كرجي صاحب كتاب مي شوند
برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي راز نهان در مراغه
آموزش خبر و وبلاگ نويسي بسيجيان استان مركزي در اراك
گلايه مسافران
قطار شيراز- تهران از نبود ايستگاه در شيراز
تصويربرداري سريال «قصه هاي لب رود» در كرمانشاه آغاز شد
فرمانده نيروي انتظامي بناب:مردم مواظب ماموران جعلي آمارگيري باشند
بهره برداري از 20طرح تفريحي در تفرجگاه ناژوان اصفهان
انتخاب اعضاي جديد هيئت مديره موسسه خبرنگاران و نويسندگان مطبوعات شاهرود
اصفهان ميزبان جشنواره بين المللي فيلم مستند حقيقت
نقش كم رنگ فرهنگ سازي و آموزش در حوزه قوانين رانندگي
آغاز صدور شناسنامه مكانيزه افراد بالاي 15سال در زنجان



برگزاري هشتمين جشنواره خوشنويسي رضوي در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
هشتمين جشنواره خوشنويسي رضوي همزمان با ولادت امام هشتم«ع» و در دهه كرامت در يزد برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: اين جشنواره امسال در فضاي باز حسينيه امير چخماق برگزار مي شود و در صورت موافقت، افراديكه در اين جشنواره همكاري مي كنند به لباس خادمي فرهنگي امام رضا«ع» ملبس خواهند شد.
محمود عاليشوندي افزود: امسال امام جمعه و استاندار نيز از اعضاي شوراي سياستگذاري جشنواره خوشنويسي رضوي خواهند بود.
وي گفت: چاپ كتاب نفيس آثار منتخب جشنواره از ديگر برنامه هاي اين جشنواره بشمار مي آيد.
گزارش خبرنگار ما حاكي است مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان افزود: در سال جاري كانونهاي تخصصي فرهنگي و هنري در مساجد فعاليت هاي خوبي را ارائه داده است.
وي استان يزد را يك استان كلان فرهنگي در كشور برشمرد و خاطرنشان كرد: توجه ويژه به مفاخر و مشاهير از نيازهاي جدي استان است.

 



احداث موزه دفاع مقدس در انديمشك

انديمشك- خبرنگاركيهان:
موزه دفاع مقدس با عنوان زائرسراي دوكوهه در شهرستان انديمشك احداث مي شود.
رئيس اداره ميراث فرهنگي انديمشك با اعلام اين خبر گفت: احداث موزه دفاع مقدس در سفر رئيس جمهوري به استان خوزستان تصويب شد و ساخت آن با توجه به پيگيري هاي لازم توسط مسئولان شهرستان و ميراث فرهنگي، در آينده اي نزديك آغاز مي شود.
عباس كله جويي افزود: انديمشك با داشتن آثار باستاني، گردشگري و مردم شناسي از موزه محروم بود.

 



پژواك

برگزاري جشنواره هنر آسماني در قم
قم- خبرنگاركيهان: سومين جشنواره هنر آسماني پنجم اسفندماه سال جاري در شهر قم برگزار مي شود. در جلسه هيئت امناء دبيرخانه دائمي جشنواره هنر آسماني ويژه فضلا و طلاب سراسر كشور كه با حضور آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه و رئيس هيئت امناي دبيرخانه دائمي جشنواره هنر آسماني برگزار شده بود بر علمي شدن جشنواره در ابعاد مختلف تأكيد شد.
كبوتران حرم در عكسهاي ناصر ابراهيمي
¤به همت واحد هنرهاي تجسمي حوزه هنري استان قم و به منظور بهره مندي از فضاي مجازي اينترنت، همزمان با فرارسيدن عيد بزرگ مبعث، مجموعه آثار ناصر ابراهيمي، شامل 15 اثر عكاسي به مدت يك ماه در بيست وسومين نگارخانه مجازي سايت حوزه هنري استان قم برگزار شد.
اين عكاس جوان قمي پس از برگزاري نمايشگاه در خانه هنرمندان تهران اين بار آثار خود را از 19 تا 24 تير ماه جاري در نگارخانه فرهنگ قم به نمايش گذاشت.
برپايي نمايشگاه نقاشي
فيروزآباد فارس- خبرنگاركيهان: نمايشگاه نقاشي با 27 اثر، از آثار نسرين رحيمي حقيقي در سالن آفرينش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فيروزآباد در معرض ديد علاقه مندان قرارگرفت.
آثار اين نمايشگاه به سبك رئال و با الهام گيري از طبيعت با سياه قلم، مداد رنگي، گچ پاستل، رنگ روغن، آبرنگ كارشده است كه بمدت 10روز مورد بازديد دوستداران نقاشي قرارگرفت.
اين نمايشگاه پنجمين نمايشگاه اختصاصي اين هنرمند است.
نمايش عكس هايي از «آخر كوچه اعتياد»
تبريز- خبرنگاركيهان: نمايش عكس «آخر كوچه اعتياد» در ميانه برگزار شد.
اين نمايشگاه با همكاري بهزيستي ميانه و به منظور پيشگيري از پديده شوم اعتياد و عواقب و پيامدهاي بد آن و با مشاركت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر برگزار شد. در اين نمايشگاه صحنه اي واقعي از آسيب هاي اجتماعي اعتياد براي جوانان به نمايش درآمد.
نقاشي روي سفال
¤100 اثر نقاشي روي سفال، در نمايشگاه گروهي «نقاشي روي سفال» در نگارخانه «ميرعلي» تبريز، به نمايش گذاشته شد.
آثار فوق مربوط به مرجان احمدي پايدار، وحيده آقايي فر، رقيه اسداللهي، فريبا پايدار، ناهيد شجاعي، رحيمه علي زاده، مهين عباسي، وحيد قنبري و فرشاد به آفرين است كه تا 23تيرماه جاري، برپا شده بود.
خوشنويسي با موضوع نهج البلاغه
¤ نمايشگاه آثار خوشنويسي «اكرم وفايي» با موضوعات «نهج البلاغه» و اشعار «حافظ» به صورت نستعليق، در نگارخانه «مقبلي» مجتمع فرهنگي و هنري تبريز به نمايش درآمد.
آثار اين هنرمند خوشنويسي تا 24 تيرماه جاري برپا بود كه طي آن 30اثر «وفايي»، در معرض ديد عموم قرار گرفت.
نمايش تصويرسازي كودك
¤ نمايشگاه تصويرسازي كودك با 45 اثر متعلق به زهرا غروي، در نگارخانه استاد ياسمي تبريز، برگزار شد.
اين نمايشگاه تا 16 تير جاري برپا شد و طي آن آثاري با موضوع كودك و با تكنيك كولاژ و گواش، به نمايش گذاشته شد.
خوشنويسي با عنوان «آواي اشك قلم»
¤ نمايشگاه خوشنويسي با عنوان «آواي اشك قلم» با 140 اثر خوشنويسي متعلق به «محمد- طاهرخاني» در نگارخانه استاد «ميرعلي تبريزي» تبريز، 16 تيرماه جاري برپا شد.
موضوعات خوشنويسي در رابطه با آيات قرآني، منظومه حيدربابا و اشعار بزرگان بر روي چرم، سفال و چوب بود.
«قدم هاي كوچك»
در تالش حركت كرد
هشتپر تالش- خبرنگار كيهان:ساخت فيلم كوتاه داستاني قدم هاي كوچك، كار منصور جهان بين از هنرمندان و مدرسان انجمن سينماي جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تالش كليد خورد. در اين فيلم 10 دقيقه اي هنرمندان عضو اين انجمن بازي مي كنند.
تجليل از يك هنرمند گرگاني
گرگان- خبرنگار كيهان:شهرداري و شوراي اسلامي شهر گرگان در مراسمي از پژمان طاهري موسيقي دان فراملي گرگاني تجليل كردند.
پژمان طاهري داراي دكتراي موسيقي از وين است كه همكاري با گروه شيدا به سرپرستي محمدرضا لطفي، محمدرضا شجريان و شهرام ناظري را در كارنامه خود دارد.
طاهري داراي تاليفاتي همچون آوا نگاري كليه آثار حبيب سماعي، تنظيم و آوانگري هشت تصنيف قديمي شور و به چهارده روايت (دفتر يكم) است و تاكنون كنسرت سوگواران خموش در تهران و خارج كشور را اجرا كرده است.
در مراسم تجليل از پژمان طاهري، جمع كثيري از هنرمندان و شهردار و اعضاي شوراي شهر گرگان حضور داشتند.
راهيابي
6 فيلم به جشنواره ملي جوان ايراني
كاشان- خبرنگار كيهان: 6 فيلم از انجمن سينماي جوانان ايران، دفتر كاشان به بخش مسابقه نخستين جشنواره ملي جوان ايراني راه يافت.
اين جشنواره مختص جوانان فيلم ساز 14 تا 29 سال است كه 6 فيلم كوتاه از بين فيلم هاي ارسالي جوانان فيلمساز اين دفتر در بخش مسابقه اين جشنواره پذيرفته شده است.
رنگ شب كار مصطفي بهمني، طلوع اثر (نصيبه وفقي مجرد) و سكانس پرواز از مصطفي بهمني در بخش پويانمايي، در آئينه كار عليرضا ناصري منفرد و گلي اثر علي شاهيده در بخش داستاني و زن، رنگ، عروسي از علي شاهيده در بخش مستند از جمله اين فيلم ها هستند.
همچنين فيلم كوتاه و انيميشن سكانس پرواز ساخته مصطفي بهمني از توليدات انجمن سينماي جوانان ايران، دفتر كاشان در بخش مسابقه چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه رحمت پذيرفته شده است. اين فيلم به مدت 5 دقيقه و به صورت نقاشي متحرك است.
نمايشگاه «كوچه باغ ها»
در بردسكن
بردسكن- خبرنگار كيهان: به همت شهرداري بردسكن، نمايشگاه نقاشي رنگ روغن با عنوان كوچه باغ ها اثر مصطفي اميني درونه يكي از هنرمندان اين شهر به مناسبت روز قلم در محل فرهنگسراي مهر خاتم الانبياء بردسكن برپا شد. در اين نمايشگاه 30 تابلو از آثار اين هنرمند به نمايش گذاشته شد. آثار به نمايش درآمده كه از گواش و آب رنگ است از طبيعت زيبا و مناطق كوهپايه و گردشگري بردسكن است كه با سبك رئال به تصوير كشيده شده است. اين نمايشگاه از 15 تيرماه جاري تا سوم مردادماه براي بازديد علاقه مندان داير خواهد بود.

 



برگزاري نهمين جشنواره تئاتر بسيج در گلستان

گرگان- خبرنگار كيهان:
نهمين جشنواره تئاتر بسيج، هفته اول مهر ماه 89 در استان گلستان برگزار مي شود.
معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان گفت: نهمين جشنواره تئاتر بسيج استان گلستان در هفته اول مرداد ماه برگزار مي شود.
ابوالحسن امامي هدف از برگزاري اين جشنواره را اعتلاي ارزشهاي فرهنگي و حضور موثر بسيجيان در عرصه هنر متعهد و تاثيرگذار اعلام كرد و گفت: اين جشنواره در 5 موضوع، سياسي، با نگاهي به مسائل سياسي در سطح جهان و منطقه- اجتماعي، بانگاهي به وضعيت اجتماعي به منظور تقبيح ناهنجاريها و معضلات اجتماعي- اخلاقي، بررسي اخلاق اجتماعي و خانواده- داستانهاي ديني، شامل قصص قرآني، زندگاني چهارده معصوم، زندگاني پيامبر اكرم(ص)، شخصيت هاي موثر و اسوه در تاريخ اسلام و دوران معاصر و دفاع مقدس، با نگاهي به ايثار، شهادت طلبي، تقوا و عبوديت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار مي شود.
معاون هنري افزود: اين جشنواره با همكاري سازمان بسيج هنرمندان استان- معاونت فرهنگي و اجتماعي سپاه نينوا استان برگزار مي شود.
وي آخرين مهلت ارسال آثار را پايان وقت اداري 25 تير ماه 89 اعلام كرد.
همچنين امامي گفت: نمايش «روايت زيبا ماهك و زرينك» براساس طرحي از خانم فريبا چوپان نژاد به نويسندگي احمدرضا جندقي و كارگرداني فريبا چوپان نژاد به سيزدهمين جشنواره بين المللي نمايش عروسكي تهران- مبارك راه پيدا كرد.
وي تعداد گروه هاي نمايشي در اين جشنواره را 30 گروه داخلي و 20 گروه بين الملل اعلام كرد.
معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان بيان كرد: اين نمايش كه توليد اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان مي باشد بعنوان تنها كار شهرستاني در اين جشنواره غيررقابتي در بخش كودك و عروسك حضور دارد.
گفتني است اين جشنواره از 31 تير ماه لغايت 5 مرداد در تهران برگزار مي شود.

 



نيمه شعبان امسال صورت مي گيرد بهره برداري از تريلي سيار تئاتر كانون قزوين

سرويس شهرستانها-
دومين تريلي سيار تئاتر و تئاتر عروسكي كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان در استان قزوين و هم زمان با جشن ميلاد حضرت مهدي(عج) فعاليت خود را آغاز مي كند.
به گزارش روابط عمومي كانون، قزويني ها با خريداري و تجهيز يك دستگاه كاميون سقف دار، امكان نمايش مناسبي را براي كودكان و نوجوانان فراهم كرده اند تا آنان به تماشاي تازه ترين آثار نمايشي ويژه خود بنشينند.
مراكز كانون استان از هم اكنون در حال تمرين نمايش هايي هستند كه قرار است با اجرا بر روي اين تريلي سيار در حافظه بصري كودكان اين استان به خاطره تبديل شود.
همچنين گروه هاي نمايشي خارج از كانون نيز اين امكان برايشان فراهم خواهد شد تا با استفاده از اين تريلي چند منظوره نمايش هاي خود را در شهرها و روستاهاي استان قزوين به روي صحنه ببرند.
براساس اين گزارش كاميون سقف دار نمايش سيار كانون با مساعدت استاندار و حمايت هاي مديرعامل كانون و با صرف هزينه اي برابر با 500 ميليون ريال از محل اعتبارات معاونت برنامه ريزي استانداري قزوين خريداري و تجهيز شده است.

 



نقاشان كرجي صاحب كتاب مي شوند

كرج- خبرنگار كيهان:
مدير اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كرج از تدوين كتاب نقاشان معروف و باسابقه اين شهرستان خبر داد.
مهدي عسگري در جمع خبرنگاران گفت: اين كتاب كه شامل اطلاعات، پيشينه و سابقه هنري نقاشان صاحب نام كرج مي شود هم اكنون در حال طراحي و تدوين است.
وي، تدوين اين كتاب را در راستاي ارج نهادن به فعاليت اين هنرمندان و نيز ثبت سابقه هنري شهرستان برشمرد و افزود: براين اساس مردم و هنرمندان مي توانند بامطالعه اين كتاب از پيشينه هنري شهرستان و استادان اين رشته آگاهي هاي لازم را به دست آورند.
مدير اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كرج از برگزاري نمايشگاه نقاشي هنرمندان صاحب نام اين عرصه خبر داد و اظهار داشت: اين اداره بنا دارد تا در قالب برگزاري اين نمايشگاه از فعاليت ها و دستاوردهاي هنري صاحب نامان عرصه نقاشي تقدير به عمل آورد.
عسگري، از راه اندازي انجمن موسيقي در اين شهرستان خبر داد و تصريح كرد: فعالان اين عرصه خواستار تشكيل انجمني تخصصي و حرفه اي هستند.
وي گفت: به همين منظور هم اكنون اين انجمن مراحل اوليه راه اندازي را طي مي كند و در حال حاضر پيش نويس اساسنامه آن فراهم شده است.

 



برگزاري جشنواره هنرهاي تجسمي راز نهان در مراغه

تبريز- خبرنگار كيهان:
جشنواره استاني هنرهاي تجسمي «راز نهان» 24تيرماه در شهرستان مراغه واقع در آذربايجان شرقي برگزار مي شود.
جشنواره رازنهان، همزمان با اعياد شعبانيه و با هدف ارج گذاشتن به هنر معنوي و ديني و رواج فرهنگ حسيني و مهدوي و معرفي و تعالي ارزش والاي هنر ايراني و اسلامي برگزار مي شود.
اين جشنواره در رشته هاي نقاشي، طراحي، تذهيب، نگارگري، خوشنويسي، كاريكاتور، حجم و تصويرسازي و گرافيك با موضوعات «مهدويت و فرهنگ انتظار» «نهضت حسيني»، «امامت و ولايت»، «همت مضاعف، كار مضاعف»، «بسيج و پايداري» و «بخش آزاد» ترتيب مي يابد و بخش آزاد آن به چشم انداز طبيعت آذربايجان شرقي، اختصاص يافته است.
جشنواره «راز نهان» توسط بسيج هنرمندان مراغه و با همكاري انجمن هنرهاي تجسمي اين شهر برگزار مي شود.

 



آموزش خبر و وبلاگ نويسي بسيجيان استان مركزي در اراك

اراك - خبرنگار كيهان:
يك دوره آموزش خبر، تصويربرداري و وبلاگ نويسي بسيجيان استان مركزي در محل صدا و سيماي استان برگزار شد.
در اين دوره كه با حضور 200 نفر از علاقه مندان بسيجي برگزار شد، شركت كنندگان با آموزش هاي لازم در زمينه اصول ومباني خبر، ايجاد وبلاگ و تصويربرداري آشنا شدند.
سرهنگ پاسدار اسماعيل غلامي معاون روابط عمومي و تبليغات سپاه روح الله استان مركزي در اين باره گفت: اين دوره آموزش با همكاري صدا و سيما، خبرگزاري جمهوري اسلامي و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان انجام شد و شركت كنندگان در اين دوره، ضمن آشنايي با خبر، اخبار وگزارش هاي پايگاههاي مقاومت محلي و حوزه هاي مقاومت بسيج را به خبرگزاري بسيج ارسال مي كنند.

 



گلايه مسافران
قطار شيراز- تهران از نبود ايستگاه در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
برخي از مسافران قطار شيراز- تهران از نبود ايستگاه راه آهن در شيراز و عدم وجود امكانات رفاهي به شدت گلايه مندند.
اين مسافران در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشتند علي رغم اينكه چند صد ميليارد تومان براي احداث راه آهن شيراز هزينه شده است اما هنوز ايستگاهي براي آن در شيراز ساخته نشده و مسافران قطار بايد در بيابان به انتظار قطار بايستند.
اين عده ضمن گلايه شديد از مسئولان امر افزودند: مسافران قطار به جاي اينكه در ايستگاه به انتظار حركت قطار بنشينند بايد يا در بيايان قدم بزنند و يا زير يك چادر كه به عنوان ايستگاه تعبيه شده در گرماي شديد و بدون هيچ گونه امكانات رفاهي بايستند.
استفاده كنندگان از قطار شيراز-تهران اظهار داشتند: با اين شرايطي كه در ايستگاه شيراز حاكم است كسي ديگر رغبت استفاده از قطار را نخواهد داشت و به جاست كه متوليان امر هر چه سريعتر نسبت به رفع اين مشكل اقدام كنند.

 



تصويربرداري سريال «قصه هاي لب رود» در كرمانشاه آغاز شد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
تصويربرداري مجموعه تلويزيوني «قصه هاي لب رود» به نويسندگي و كارگرداني غلامحسين لطفي در كرمانشاه آغاز شد.
اين مجموعه در قالب طنز اجتماعي داستان اعتقاد خرافي مردم دو روستا را روايت مي كند كه طي آن حوادثي رخ مي دهد كه درنهايت به اتحادي ناگسستني در بين اهالي دو روستا منجر مي شود.
اين مجموعه از توليدات سيماي مركز كرمانشاه (شبكه زاگرس) است و تهيه كنندگي آن را علي محمد كاظمي فرد برعهده دارد.
قصه هاي لب رود در 13 قسمت 45 دقيقه اي تهيه مي شود و قرار است در آذرماه سالجاري از شبكه زاگرس و سپس از شبكه دو سيما به نمايش درآيد.
در اين مجموعه 60 بازيگر از جمله، خسرو شهراز، سيروس بحري، حسن رحماني، ثريا شيرزادي كه همگي از هنرمندان تئاتر و تلويزيون كرمانشاه هستند، ايفاي نقش مي كنند.
ساير عوامل توليد اين مجموعه عبارتند از: علي محمد كاظمي فرد تدوين گر، غلامحسين محبي مدير توليد، محسن زارع تصويربردار، جلال اميري مرند چهره پرداز، جعفر خوش خو صدابردار.
اين مجموعه در روستاي موئينه بخش دينور از توابع شهرستان صحنه تصويربرداري مي شود.

 



فرمانده نيروي انتظامي بناب:مردم مواظب ماموران جعلي آمارگيري باشند

بناب- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي بناب از فعاليت ماموران جعلي در سطح شهر بناب خبر داد و از مردم خواست در مقابل كلاهبرداري اين افراد هوشيار باشند.
سرهنگ پاسدار عيسي هاتفي گفت: در روزهاي اخير فردي 36 ساله به نام بهرام- ت اهل مراغه با مراجعه به درب منازل مردم در سطح شهر با عنوان مامور آمارگيري و به بهانه پر كردن فرم اطلاعات اقتصادي خانوارها، قصد اخاذي و كلاهبرداري از آن ها را داشت كه در آخرين برنامه خود ناكام مانده و در دام پليس افتاد.
به گفته وي اين فرد با شناسايي يك منزل كه دو نفر زن و مرد سالخورده در آن سكونت داشتند در يك فرصت مناسب به منزل مراجعه كرده و زماني كه پيرزن تنها بوده دست و پاي او را بسته و با تهديد در يك اتاق زنداني مي كند و پس از سرقت اموال فرار مي كند. وي گفت: به دنبال پيگيري و شناسايي مامورين آگاهي بناب متهم در مراغه دستگير و پس از اعتراف به عمل خود روانه زندان شد.
هاتفي افزود: از اين كلاهبردار يك عدد كارت شناسايي جعلي، تعدادي فرم اطلاعات اقتصادي خانوار و ادوات سلاح سرد كشف شد.
فرمانده نيروي انتظامي بناب از مردم خواست در اين موضوع هوشيار باشند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك جريان را بلافاصله به پليس اطلاع دهند.

 



بهره برداري از 20طرح تفريحي در تفرجگاه ناژوان اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
20طرح تفريحي و خدماتي در پارك طبيعي ناژوان اصفهان با هزينه اي بالغ بر 15ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
معاون مالي اداري شهرداري اصفهان در اين باره گفت: مجموعه فرهنگي، تفريحي، ورزشي بانوان با مساحت 27هزار مترمربع و هزينه اي بالغ بر 4 ميليارد و500 ميليون ريال در قالب فضاهاي ورزشي واليبال، بسكتبال و ورزش ساحلي و باند دوچرخه سواري و حركت درماني از طرح هاي شاخص ناژوان است كه افتتاح شد.
مرتضي حسام نژاد احداث سه پل عابر پياده جهت اتصال جنوب به شمال رودخانه را با هزينه 4 ميليارد ريال پياده روسازي و احداث سرويس هاي بهداشتي در محدوده باغ پرندگان، احداث آب نماهاي متعدد حد فاصل پارك ميرزاكوچك خان، ساخت نمازخانه باغ پرندگان، ترميم و لكه گيري آسفالت معابر محدوده ناژوان و بررسي و بهبود وضعيت سازه باغ پرندگان و روشنايي پل عابر پياده پرندگان و همچنين نصب حدود 20 پروژكتور با هزينه اي بالغ بر 500 ميليون ريال از طرح هايي مي باشد كه در جهت ايجاد محيطي امن و شاداب براي شهروندان به اجرا درآمده است.

 



انتخاب اعضاي جديد هيئت مديره موسسه خبرنگاران و نويسندگان مطبوعات شاهرود

شاهرود- خبرنگاركيهان:
در مجمع عمومي عادي فوق العاده موسسه خبرنگاران و نويسندگان مطبوعات شاهرود اعضاي جديد هيئت مديره اين موسسه انتخاب و معرفي شدند.
در اين جلسه كه خبرنگاران روزنامه هاي سراسري، خبرگزاريها و نشريات محلي حضور داشتند پس از تصويب اعضاي هيئت مديره از پنج به هفت نفر اعضاي جديد هيئت مديره اين موسسه انتخاب شدند.
محمودعالي از روزنامه قدس، عبدالصالح نيازمند از روزنامه كيهان، سيداميررضا حسيني نژاد از خبرگزاري آنا، اميرعرب اسماعيلي از روزنامه جمهوري اسلامي، محمدرضا دباغان از هفته نامه جوانه امروز، عباسعلي حسين پور از هفته نامه كوير و سعيد ايماني از هفته نامه ظفر از اعضاي جديد هيئت مديره اين موسسه هستند.

 



اصفهان ميزبان جشنواره بين المللي فيلم مستند حقيقت

اصفهان -خبرنگاركيهان:
چهارمين جشنواره بين المللي فيلم مستند حقيقت مهر ماه امسال در اصفهان برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان درگفت وگو با كيهان با اعلام اين خبر گفت: حوزه معاونت سينمايي طي تفاهم نامه اي با استانداري و اداره كل ارشاد برآن است تا جشنواره فيلم حقيقت كه يك جشنواره بين المللي و جهاني است را دراصفهان برگزاركند.
سيد عليرضا حسيني با اشاره به فعاليت موثر معاونت سينمايي ايران افزود: سه دوره اين جشنواره درتهران برگزار شده و از تجربه بالايي برخوردار است و قرار است امسال اين رويداد مهم فرهنگي دراصفهان برگزار شود و احتمالاً ميزباني اصفهان ماندگار خواهدشد.
حسيني با اعلام اينكه فراخوان اين جشنواره تا پايان تيرماه است، يادآور شد: اين فراخون توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان همچنين اعلام كرد:كردستان درتدارك جشنواره ديگري تحت عنوان«جشنواره قرآني تسنيم» مي باشد كه بسترسازي اجرايي جشنواره به انجام رسيده است.
وي افزود: برگزاري اين دو جشنواره درارتقاء موقعيت فرهنگي اصفهان موثر خواهد بود.

 



نقش كم رنگ فرهنگ سازي و آموزش در حوزه قوانين رانندگي

در پي تاكيد اخير فرماندهي انتظامي قاينات مبني بر ضرورت اجراي دقيق قوانين حوزه راهنمايي و رانندگي از سوي رانندگان وسايل نقليه و موتورسيكلت سواران و همچنين برخورد جدي با متخلفان، بيان دو نكته ضروري به نظر مي رسد.
اول اينكه، شهروندان قايني در شهرستان كوچك قاين از شوراي ترافيك و فرماندهي انتظامي شهرستان انتظار دارند، ضمن اولويت دادن به آموزش و راهنمايي- به عنوان يك اصل پذيرفته شده در تمام امور و مطالعه عميق طرح برخورد با متخلفان حوزه راهور كه رابطه مستقيم با سلامت، رفاه و آسايش شهروندان دارد. شرايطي فراهم شود كه با بهره گيري از فرصت ارتباط هرچه بيشتر با جوانان و شهروندان، قوانين به بهترين شكل ممكن و كمترين هزينه و زيان مادي و معنوي و خدشه دار شدن روح و روان شهروندان اجرا شود.
و دوم اينكه كارشناسي نصب تابلوهاي توقف ممنوع در تمام خيابانهاي مركز شهر، ايجاد و احداث پاركينگ، نصب سرعت گيرهاي ناهمگون به اشكال تپه هاي آسفالته كه بعضاً جان بيماران را تهديد مي نمايد و مديريت ميادين شهر كه نقش مهمي در ترافيك شهري دارد و مورد استفاده مسافرين مي باشد از ديگر خواسته هاي شهروندان قايني بود كه اميد است مورد توجه قرار گيرد.
محمدرضا فرخي
خبرنگار كيهان در قاين

 



آغاز صدور شناسنامه مكانيزه افراد بالاي 15سال در زنجان

زنجان- خبرنگاركيهان:
استاندار زنجان گفت: بيشترين سرعت توسعه دولت الكترونيك در استان زنجان اتفاق افتاده است.
دكتر محمد رئوفي نژاد ضمن اعلام خبر فوق در مراسم آغاز صدور شناسنامه مكانيزه افراد بالاي 15سال در استان زنجان افزود: در راستاي تاكيد مقام معظم رهبري و ابلاغ ايشان و نيز تاكيد دولت نهم و دهم در توسعه دولت الكترونيك، از سال گذشته ستاد دولت الكترونيك در استان فعال و تاكنون 250 خدمت مكانيزه توسط دستگاههاي اجرايي به مردم ارائه شده كه در تلاشيم اين خدمات را تا پايان سال 89 به بيش از 400 خدمت ارتقا داده و گامي در جهت توسعه و تعميق و فرهنگ سازي دولت الكترونيك در استان برداريم.
همچنين در اين مراسم حسيني مديركل ثبت احوال استان افزود: از سال 84 براي افراد زير 15سال و از امروز نيز در مرحله اول براي خانواده معظم شهدا كه بالاي 15سال سن دارند و در مرحله بعد براي همه شهروندان شناسنامه مكانيزه صادر خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14