(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 تير 1389- شماره 19693

حديث دشت عشق
مسابقات جام جهاني تكواندو از امروز آغاز مي شود همگروهي ايران با قزاقستان، اردن و روسيه
اخبار كوتاه از فوتبال
اخبارفوتبال جهان
دوپينگ دليل اخراج دو ملي پوش وزنه برداري
لهستان آخرين ميدان تداركاتي ملي پوشان كشتي
توقف تيم ملي مقابل ستاره سرخ بلگراد
فيفا تيم منتخب خود را معرفي كرد 6 اسپانيايي در جمع برترين هاي جام جهاني 2010



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محسن منصوري»به عشق امام حسين(ع)
شهيد «محسن منصوري» فرزند حسين، اول مرداد 1343 در شهر خون و قيام، ورامين در يك خانواده مؤمن به دنيا آمد.
«از شهادتم ناراحت نشويد چون من اين راه را به عشق امام حسين انتخاب كردم و مي دانم به جز شهادت هرگونه مردن رنج آور است. فقط شهادت شيرين است و بس». سرانجام بسيجي شجاع محسن منصوري پس از 15 ماه حضور در جبهه هاي جنوب و مبارزه با شيطانهاي اكبر و اصغر در عمليات بدر در 25/12/1363 در هورالعظيم به شهادت رسيد و پيكر پاكش مفقود و در اول مهر 1375 در ورامين تشييع و به خاك سپرده شد.

 



مسابقات جام جهاني تكواندو از امروز آغاز مي شود همگروهي ايران با قزاقستان، اردن و روسيه

مراسم قرعه كشي رقابتهاي جام جهاني تكواندو ظهر روز گذشته برگزار شد و ملي پوشان ايران در دو بخش بانوان و آقايان رقباي خود را شناختند.
پانزدهمين دوره رقابتهاي جام جهاني تكواندو از امروز با حضور 19 تيم در بخش مردان و 20 تيم در بخش بانوان در ارومچي چين آغاز مي شود. مراسم قرعه كشي مسابقات ظهر ديروز انجام شد و تيم مردان ايران در گروه B با تيم هاي قزاقستان، اردن و روسيه همگروه شد. اين مسابقات در بخش مردان در چهار گروه چهار تيمي و يك گروه سه تيمي برگزار مي شود، در بخش بانوان هم 20 تيم حضور دارند كه تيم بانوان ايران با چين، تونس و چين تايپه در گروه E قرار گرفت.
اين رقابتها از امروز آغاز خواهد شد و تيم ايران در مرحله مقدماتي به مصاف رقباي خود خواهد رفت. طبق برنامه چهار تيم اول گروه هاي مختلف و سه تيم دومي كه بيشترين امتياز را دارند به مرحله يك چهارم صعود خواهند كرد. گروه بندي مسابقات جام جهاني تكواندو به شرح زير است:
مردان:
گروه A: كره جنوبي، سنگال، مكزيك و ازبكستان
گروه B: ايران، قزاقستان، اردن و روسيه
گروه C: اسپانيا، چين تايپه، استراليا و دانمارك
گروه D: تركيه، مصر و انگلستان
گروه E: چين، آذربايجان، آمريكا و تايلند
تيم ملي تكواندو ايران كه در هجدهمين دوره رقابتها عنوان نايب قهرماني جهان را يدك مي كشد، براي شركت در نوزدهمين دوره مسابقات با تركيب ياسين اكبر نتاج، ميثم باقري، كوروش رجلي، عليرضا نصر آزاداني، فرزاد عبدالهي، محمد باقري معتمد، يوسف كرمي و حسين تاجيك به ميدان مي رود. رضا مهماندوست به عنوان سرمربي، بيژن مقانلو و مجيد افلاكي به عنوان مربيان هدايت تيم را برعهده دارند سيدمحمد پولادگر به عنوان مدير تيم، غلامحسين ذوالقدري به عنوان سرپرست، دكتر احسان اله جابري پزشك نيز به همراه تيم فوق راهي اين مسابقات مي شوند.
در بخش بانوان هم سارا خوش جمال فكري، سيده فاطمه نعمتي، سمانه شش پري، سوسن حاجي پور، پريسا فرشيدي، راحله آسماني، سهيلا سياحي و پريا پورنعمت حضور دارند كه مينو مداح و مريم آذرمهر به عنوان مربي، الهه عرب عامري به عنوان سرپرست تيم بانوان در كنار تيم حاضر هستند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

گلزني شمسايي براي تيم منتخب جهان
نخستين رويارويي تيم منتخب جهان و تيم ملي فوتسال ليبي با نتيجه تساوي به پايان رسيد.
پنج شنبه شب هفته گذشته نخستين ديدار دوستانه تيم فوتسال منتخب جهان و تيم ملي ليبي برگزار شد كه در پايان دو تيم به تساوي 5- 5 دست يافتند كه يكي از 5 گل تيم ستاره هاي دنيا را وحيد شمسايي به ثمر رساند. اين در حالي بود كه شمسايي جايي در تركيب اوليه تيم منتخب جهان نداشت. احتمالا اين تصميم به دليل تاخير در ورود شمسايي به ليبي گرفته شده است. با اين حال شمسايي در دقيقه سيزدهم زننده گل دوم تيم اش بود.
آغاز مسابقات جام حذفي از 16 مهر
مراسم قرعه كشي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور (جام آزادسازي خرمشهر) در فصل 90-89 با حضور 79 تيم شامل باشگاه هاي ليگ برتر، ليگ دسته اول و قهرمان استان ها ساعت 16 روز چهارشنبه 13 مردادماه در محل روابط عمومي فدراسيون فوتبال برگزار مي شود.
طبق تقويم اعلامي سازمان ليگ فدراسيون فوتبال اين مسابقات از روز جمعه شانزدهم مهرماه 1389 آغاز مي شود و چهارشنبه يازدهم خردادماه 1390 به پايان مي رسد.
سرانجام توره آفتابي شد
مهاجم سنگالي تيم فوتبال سپاهان در حالي عصر چهارشنبه هفته گذشته به اصفهان بازگشت كه با نظر مديريت باشگاه سپاهان، كميته انضباطي اين باشگاه درخصوص وي تصميم گيري خواهد كرد.
ابراهيم توره كه در پايان مسابقات فصل گذشته به مرخصي رفته بود، پس از غيبت هاي طولاني مدتش بالاخره عصر چهارشنبه به اصفهان بازگشت. قرار است كميته انضباطي باشگاه سپاهان اصفهان براي رسيدگي به بي نظمي ها و غيبت هاي طولاني مدت توره هفته آينده تشكيل جلسه دهد تا در خصوص اين بازيكن تصميم نهايي را اتخاذ كند. توره فصل گذشته هم مرتكب چنين تخلفاتي شد اما در نهايت مسئولان باشگاه سپاهان با محروميت چند جلسه اي وي از تمرينات و جريمه نقدي، با اين بازيكن برخورد كردند.
قرارداد يكساله عنايتي با سپاهان
غلامرضا عنايتي مهاجم فصل گذشته تيمهاي استقلال تهران و الامارت امارات با عقد قراردادي يكساله به عضويت تيم سپاهان اصفهان درآمد.
عنايتي 36 ساله روز پنج شنبه هفته گذشته قراردادي يكساله با باشگاه سپاهان به امضا رساند تا امروز(شنبه) با حضور در هيئت فوتبال استان اصفهان قرارداد خود را به ثبت برساند. عنايتي ضمن تاييد خبر انتقال خود به باشگاه سپاهان اصفهان ابراز اميدواري كرد با اين تيم ضمن دستيابي به عناوين داخلي در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا نيز به افتخاراتي تازه دست يابد. باشگاه سپاهان تا به امروز بازيكناني چون فاويو جانواريو، خسرو حيدري، محمدرضا رجب زاده، رضا ناصحي، هاشم بيك زاده، اميد ابراهيمي، جواد كاظميان و «ميلوراد يانوش» را به خدمت درآورده است.
«هروه اوسال» به تيم پيروزي پيوست
بازيكن بوركينافاسويي با عقد قراردادي دو ساله به تيم فوتبال پيروزي تهران پيوست.
«هروه اوسال» مهاجم 22 ساله و اهل بوركينافاسو كه در اردوي تداركاتي آلمان مورد توجه علي دايي قرار گرفته بود، با ثبت قرارداد 2 ساله به جمع سرخ پوشان پايتخت ملحق شد.
اين بازيكن روز پنجشنبه و هنگام برگزاري ديدار تداركاتي پيروزي برابر پرسپوليس قائمشهر با لباس شخصي كنار زمين حضور داشت و دقايقي نيز با حبيب كاشاني و علي دايي گفتگو كرد.
تيم پيروزي در اين ديدار تداركاتي با دو گل محمد نوري و مازيار زارع (پنالتي) حريف خود را شكست داد.
فركي هدايت تيم مقاومت سپاسي را برعهده گرفت
مديرعامل باشگاه مقاومت سپاسي شيراز با تاكيد بر اينكه نمي خواهد سكوتش را بشكند، ابراز اميدواري كرد تيم فوتبال اين باشگاه سال آينده به ليگ برتر بازگردد.
جعفر جعفري ضمن بيان مطلب فوق در مورد انتخاب سرمربي جديد اين تيم گفت: با حسين فركي به توافق رسيديم و قرار است ايشان از روز دوشنبه بصورت رسمي هدايت تيم را برعهده بگيرد.
«هيچكس را محكوم نمي كنم و مي گويم همه خوب بوده و هستند.» جعفري با بيان اين مسئله اضافه كرد: من در خصوص اتفاقات فصل گذشته صحبتي نمي كنم، تا امروز سكوت كردم، گرچه صحبت هاي زيادي دارم اما باز هم به سكوتم در اين مورد ادامه مي دهم و تنها مي گويم خداوند همه را به راه راست هدايت كند.

 



اخبارفوتبال جهان

پيشنهاد 20ميليون يورويي يوونتوس به فورلان
باشگاه ايتاليايي يوونتوس ايتاليا تلاش مي كند مهاجم تيم ملي فوتبال اروگوئه را به خدمت بگيرد.
مقامات باشگاه يوونتوس ايتاليا به وكيل اول ديه گو فورلان بهترين بازيكن جام نوزدهم، پيشنهاد 20ميليون يورويي ارائه كرده اند.
اين بازيكن 31ساله در گفت گو با كوريره دلو اسپورت نيز خبر انتقال به يوونتوس را تاييد كرده؛ اما بر سر مسائل مالي و اسكان تا حدودي با اين باشگاه مشكل دارد.
مولر: دوست دارم در بايرن مونيخ بمانم
بازيكن ملي پوش بايرن مونيخ شايعه خروج از تيم قهرمان بوندس ليگا را تكذيب كرد.
توماس مولر گفت: تمام موفقيت هايم را حتي در رده ملي، مديون بايرن هستم. دوست دارم همچنان در اين تيم مانده و به پيشرفت ادامه دهم.
اين بازيكن 20ساله كه همراه تيم كشورش در جام جهاني صاحب كفش طلايي به خاطر عنوان آقاي گل جام و نيز جايزه پديده جوان شد، در سه هفته اخير مورد توجه تيم هايي چون منچستر يونايتد، چلسي و منچسترسيتي انگليس، در كنار رئال مادريد و بارسلونا اسپانيا واقع شد.
تمايل آرژانتيني ها به ابقاي مارادونا
رئيس فدراسيون فوتبال آرژانتين از تمايل كشورش براي ادامه همكاري با ديگو مارادونا خبر داد.
خوليو گروندا اظهار داشت: از مارادونا خواهيم خواست با وجود ناكامي در جام جهاني 2010، در مقامش بماند و تيم را تا جام جهاني بعدي هدايت كند. اين مقام افزود: با وجودي كه پس از حذف از پيكارهاي آفريقاي جنوبي، مارادونا از پست سرمربيگري كناره گرفت؛ اما مسئله او را در هيات رئيسه مطرح كرديم كه همه اعضا موافق ادامه حضور وي هستند.
مالديني و همسرش محاكمه شدند
بازيكن اسطوره اي فوتبال ايتاليا و همسرش به خاطر دروغگويي در پرونده مالياتي، محاكمه شدند.
پائولو مالديني و آدريانا فوسا در دادگاهي در شهر ميلان حضور به هم رساندند و به سؤالات قاضي پاسخ دادند. اين زوج متهم هستند كه در پرونده مالياتي اظهاراتي نادرست و خلاف واقع داشته كه باعث انحراف افكار مقامات مسئول كشور در امر دريافت ماليات ها شده است.
اين گزارش حاكي است علاوه بر اين خانواده سرشناس ورزشي، 43 چهره ورزشي كه شرايطي مشابه دارند بايد در دادگاه مالياتي حاضر شوند.
موزيمن سرمربي جديد آفريقاي جنوبي
يك هفته پس از خاتمه رقابت هاي جام جهاني 2010 سرمربي تيم ملي كشور ميزبان اين پيكارها مشخص شد.
پيتسو موزيمن، دستيار كارلوس آلبرتو پريرا قرارداد رسمي بست و كارش را در مسئوليت جديد شروع كرد.
هيتسفلد سال 2012 با دنياي حرفه اي وداع مي كند
سرمربي آلماني تيم ملي فوتبال سوئيس در سال 2012 با عالم مربيگري وداع خواهد كرد.
اوتمار هيتسفلد اعلام كرد رقابت هاي جام ملت هاي 2012 آخرين بخش از فعاليت او در عرصه مربيگري خواهد بود.
اين مربي معروف و 61 ساله اظهار داشت: من تا سال 2012 با فدراسيون فوتبال سوئيس قرارداد دارم و پس از آن به فعاليتم خاتمه خواهم داد.
آقاي خاص را از فروشگاه رئال بيرون كردند
سرمربي تيم فوتبال باشگاه رئال مادريد اسپانيا به دليل نداشتن پول كافي به بيرون از فروشگاه اين تيم هدايت شد.
خوزه مورينيو كه قصد داشت در زمان استراحت پس از تمرين از فروشگاه آديداس برنابئو براي فرزند پسرش خريد كند، ناگهان متوجه شد كه كارت اعتباري و كيف پولش را در اتومبيل جا گذاشته است. جالب اينجا است كه فروشنده اين فروشگاه مركزي در برنابئو با اينكه مورينيو را مي شناخت و چند دقيقه قبل از آن با وي عكس يادگاري گرفته بود، حاضر نشد اجناس خريداري شده را به وي تحويل بدهد. مورينيو كه به شدت از اين صحنه تعجب كرده بود، توسط يكي ديگر از كاركنان به بيرون از فروشگاه هدايت شد تا هر وقت پول داشت، براي خريد به اين مكان مراجعه كند. قانون براي همه يكسان است؛ حتي براي آقاي خاص.
تمديد قرارداد يكساله گوارديولا با بارسلونا
سرمربي باشگاه بارسلونا اسپانيا با حضور در دفتر كار مديرعامل، قرارداد خود را براي يك سال ديگر تمديد كرد. پيش از اين قرار بود گوارديولا قرارداد سه ساله منعقد كند؛ اما روسل اين قرارداد را مردود و غيرعلمي دانست و گفت: بهتر است تنها براي يك سال آينده در خدمت گوارديولا باشيم و بتوانيم در پايان فصل به راحتي در مورد وي تصميم بگيريم.

 



دوپينگ دليل اخراج دو ملي پوش وزنه برداري

بنابر اعلام منابع آگاه دو تن از وزنه برداران ملي پوش در ميان 9 وزنه بردار دوپينگي قرار دارند.
به گزارش ايسنا در حالي كه طي روزهاي اخير و پس از اعلام خبر 9 وزنه بردار دوپينگي اعلام شد كه هيچ وزنه بردار ملي پوشي در بين اين 9 نفر وجود ندارد اما منابع آگاه از مثبت شدن دوپينگ دو وزنه بردار حاضر در اردوي تيم ملي وزنه برداري خبر دادند. مسئولان فدراسيون وزنه برداري از سعيد محمدپور وزنه بردار تيم ملي نوجوانان و بهادر ملكي وزنه بردار تيم ملي جوانان خواستند كه اردوي تيم ملي را ترك كند. همچنين اين دو ملي پوش از جمله وزنه برداراني هستند كه براي ارائه توضيحات به ستاد ملي مبارزه با دوپينگ فراخوانده شده اند. سعيد محمدپور وزنه بردار نوجوان ايران به عنوان يكي از دو نماينده كشورمان براي حضور در بازي هاي المپيك نوجوانان در سنگاپور معرفي شده بود. او كه به دليل وجود برخي ارتباط هاي پدرش با مسئولان فدراسيون در رقابت هاي جوانان جهاني به جاي كيا قدمي شركت كرد، در آن رقابت ها نيز نتوانست راه به جايي ببرد و با اوت كردن حركات يك ضرب حذف شد. تاكنون مسئولان فدراسيون وزنه برداري پاسخ روشني در ارتباط با دوپينگ اين وزنه بردار ملي پوش ارائه ندادند.

 



لهستان آخرين ميدان تداركاتي ملي پوشان كشتي

تيم هاي منتخب كشتي آزاد و فرنگي ايران در آخرين مسابقه تداركاتي خود پيش از شركت در رقابت هاي جهاني راهي لهستان مي شوند.
تيم كشتي فرنگي كشورمان پس از شركت در رقابت هاي جايزه بزرگ باكو كه روز 27 تير برگزار مي شود مرحله جديد اردوي خود را براي حضور در رقابت هاي جهاني از روز 29 تيرماه در خانه كشتي تهران آغاز مي كند.
اين مرحله از اردو تا زمان اعزام به رقابت هاي جام پيت لاسينسكي لهستان كه روزهاي 8 تا 10 مردادماه برگزار مي شود، ادامه دارد.
آزادكاران نيز پس از شركت در رقابت هاي جايزه بزرگ باكو مرحله جديد اردوي خود را براي شركت در رقابت هاي جهاني از روز 27 تيرماه با حضور 15 كشتي گير در محل خانه كشتي تهران آغاز مي كنند.
اين اردو تا زمان اعزام به جام زيلكوفسكي لهستان به صورت متناوب ادامه دارد در ميان اين اردو تعدادي از كشتي گيران در جام امامعلي حبيبي و عبدالله موحد در قائمشهر شركت مي كنند.
البته كادر فني اين تيم اعلام كرده است نفرات برتر جام جايزه بزرگ باكو، جوانان جهان و جام امامعلي حبيبي و موحد در اواسط مردادماه به جمع اردونشينان اضافه مي شود.
رقابت هاي جام زيلكوفسكي لهستان روزهاي 16 تا 18 مردادماه در شهر اسپالاي لهستان برگزار خواهد شد.
رقابت هاي كشتي قهرماني جهان روزهاي 15 تا 23 شهريورماه در شهر مسكو پايتخت روسيه برگزار مي شود.

 



توقف تيم ملي مقابل ستاره سرخ بلگراد

تيم ملي فوتبال كشورمان كه براي برپايي اردوي آماده سازي راهي اتريش شده است، چهارشنبه شب در ديداري تداركاتي مقابل تيم ستاره سرخ بلگراد به نتيجه تساوي رضايت داد.
ملي پوشان فوتبال ايران چهارشنبه شب نخستين ديدار دوستانه خود در اردوي اتريش را مقابل تيم باشگاهي ستاره سرخ بلگراد برگزار كردند. اين بازي كه از ساعت 21 در شهر ماريبو اسلووني آغاز شده بود در پايان به نتيجه تساوي يك -يك انجاميد تا در كارنامه ملي افشين قطبي يك نتيجه تساوي با تيم هاي باشگاهي نيز ثبت شود. تيم ملي فوتبال كشورمان در مصاف با حريف باشگاهي خود با تركيب مهدي رحمتي، هادي عقيلي، سيدجلال حسيني، خسرو حيدري، پژمان نوري، علي كريمي، فرزاد آشوبي، احسان حاجي صفي، كريم انصاريفر، ميلاد زنيدپور و مهرزاد معدنچي گام به زمين گذاشت كه در اين بين غيبت بازيكنان ملي پوش دو تيم پرسپوليس و ذوب آهن در تركيب اصلي جالب توجه بود. شاگردان قطبي كه براي رويارويي با ستاره سرخ مسافتي طولاني را طي كرده بودند، شروع خوبي در اين بازي نداشتند و حتي در دقيقه 41 گل اول را دريافت كردند چهار دقيقه پس از گلزني تيم ستاره سرخ توسط «ميلوتيچ»، تيم ايران از روي نقطه پنالتي با گلزني علي كريمي به نتيجه تساوي رسيد و دو تيم با تساوي يك- يك به رختكن رفتند.
در نيمه دوم قطبي از بازيكناني چون غلامرضا رضايي، ايمان مبعلي و ميلاد ميداودي در تركيب تيم ملي استفاده كرد اما تلاش او و شاگردانش راه به جايي نبرد و ملي پوشان در نهايت مقابل تيم ستاره سرخ بلگراد به نتيجه تساوي يك- يك رضايت دادند.
تيم ملي فوتبال كشورمان در دومين ديدار تداركاتي خود امروز (شنبه) در زمين كمپ لئونارد به مصاف تيم واشاش مجارستان مي رود.
ملي پوشان كشورمان در سومين و آخرين ديدار تداركاتي خود روز چهارشنبه 30 تير در ورزشگاه اختصاصي تيم لاتزيو به مصاف اين باشگاه مطرح ايتاليايي خواهند رفت.

 



فيفا تيم منتخب خود را معرفي كرد 6 اسپانيايي در جمع برترين هاي جام جهاني 2010

فدراسيون جهاني فوتبال تيم برگزيده جام جهاني 2010 را معرفي كرد.
فيفا روز پنج شنبه هفته گذشته تيم منتخب خود را از ميان بازيكنان حاضر در رقابت هاي جام جهاني 2010 به ميزباني آفريقاي جنوبي اعلام كرد. در فهرست منتشر شده فيفا نام 6 بازيكن اسپانيايي بيش از هر چيز ديگري به چشم مي آيد.
اسامي بازيكنان تيم برگزيده فيفا به اين شرح است:
دروازه بان: ايكر كاسياس(اسپانيا)
مدافعان: فيليپ لام(آلمان) كارلس پويول(اسپانيا)، مايكون (برزيل)، سرخيو راموس(اسپانيا)
هافبك ها: وزلي اسنايدر(هلند)، باستين شواين اشتايگر (آلمان)، آندرس اينيستا(اسپانيا)، ژاوي(اسپانيا)
مهاجمان: داويد ويا(اسپانيا)، ديگو فورلان(اروگوئه)
سرمربي: ويسنته دل بوسكه (اسپانيا)
فيفا در پايان جام جهاني نوزدهم، ديگو فورلان، مهاجم تيم ملي اروگوئه را به عنوان بازيكن برتر برگزيد و توپ طلا را به او داد. توماس مولر، بهترين گلزن و بهترين بازيكن جوان جام جهاني 2010 لقب گرفت و كفش طلاي آديداس به او رسيد. دستكش طلاي جام هم از آن ايكر كاسياس شد. نكته جالب توجه اينكه توماس مولر جوان در تيم منتخب جام جهاني جايي نداشت!

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14