(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 27 تير 1389- شماره 19694

تأمين امنيت مردم شيبان به عهده كيست؟
امضاي تفاهم نامه تأسيس مركز تجاري جمهوري اسلامي ايران در مالزي
ايران در كيهان
ساخت 6 طرح عمراني از محل وجوه زكات در روستاهاي لارستان
مديرعامل آب و فاضلاب آذربايجان شرقي: 2 مخزن 100 هزار متر مكعبي در تبريز احداث مي شود
امام جمعه شيراز: فاصله مشهود طبقاتي فقير و غني در جامعه بايد از بين برود
شيراز خودرو پژو پارس توليد مي كند
استاندار: ارزش افزوده فارس در بخش كشاورزي بسيار اندك است
رئيس جامعه هتلداران استان: سازمانها سفركارت كارمندان خود را شارژ نمي كنند
آبرساني به 90 درصد روستاهاي نايين با تانكر
اجراي طرح مسكن مهر 4هزار شغل مستقيم در بناب ايجاد كرد
دادستان عمومي و انقلاب گنبدكاووس: با اخلالگران نظم و امنيت عمومي به شدت برخورد مي شود
تاكيد استاندار يزد بر استفاده از ابزارهاي روز براي تبليغ دين
مسير شكافي و اصلاح جاده براي مناطق عشايري خوزستان
شهردار كرج نمي توان با روش هاي قديمي در زمينه مديريت شهري گام برداشت
ارتقاي كيفيت پسته قزوين در دستور كار كارشناسان جهاد كشاورزي



تأمين امنيت مردم شيبان به عهده كيست؟

در پي حوادث مكرر جاده اي و ريلي و تلفات انساني و مادي بوجود آمده در محدوده شهر شيبان و مناطق مسكوني كوي امام خميني، كوي شهيد بهشتي (خيط الرواس)، شهرك طالقاني، بوستان و گلستان شيبان كه در حد فاصل دو اتوبان 6 خطه اهواز - ملاثاني و جاده كمربندي شمال شرقي و خط راه آهن قرار دارند و با توجه به رونق و شكوفايي اقتصادي و اجتماعي و عبور روزانه 20هزار خودرو سبك و سنگين و قطارهاي باري از اين منطقه خطراتي براي ساكنان به ويژه دانش آموزان، زنان و كودكان و سالمندان به وجود آمده است. لذا ضروري است مديران و مسئولان استاني ذيربط نظير معاونت امور عمراني استانداري، اداره كل راه و ترابري، اداره كل راه آهن جنوب، فرمانداري اهواز، بخشداري باوي، شوراي اسلامي شهر و شهرداري شيبان طي يك برنامه زمانبندي شده با تشكيل جلساتي اضطراري در محل و ارائه راهكار جهت خروج از بن بست و رفع موانع، تمهيدات لازم را در راستاي تامين امكانات و خدمات رفاهي گرفته و براي تامين سلامت مردم و امنيت شهروندان گام موثري بردارند تا از بروز سوانح تلخ جاده اي و ريلي جلوگيري شود. همچنين لازم است مسئولان امر نسبت به احداث پل هاي عابر پياده، احداث زيرگذر جهت عبور خودروها، ارتباط جاده اي شيبان به شيشه، نصب علائم هشداردهنده و بكارگيري سوزنبان بين 2 پل هوايي و راه اندازي ايستگاه راه آهن شيبان در مكان فعلي اقدام كنند و ضرورت تاسيس اورژانس جاده اي شيبان نيز بسيار محسوس است.
سلطان زبيدي

 



با حضور استاندار زنجان صورت گرفت
امضاي تفاهم نامه تأسيس مركز تجاري جمهوري اسلامي ايران در مالزي

زنجان- خبرنگار كيهان:
استاندار زنجان گفت: مركز تجاري جمهوري اسلامي ايران در مالزي، بهترين جايگاه قانوني، نظام مند و پايدار در راستاي فعاليت هاي تجاري ايران است.
دكتر محمد رئوفي نژاد در جلسه مشترك ستاد سرمايه گذاري استان و كار گروه توسعه صادرات با اشاره به نتايج سفر به كشور مالزي افزود: مهمترين دستاورد اين سفر، امضاي تفاهم نامه تأسيس مركز تجاري ايران در مالزي بود.
استاندار زنجان تأسيس يك شركت خصوصي سرمايه گذاري خارجي در زنجان با محوريت مالزي، همكاري هيئت فرهنگي از استان و دانشگاه UIA مالزي براي تبادلات فرهنگي، تأسيس شركت صنعت برق ايران در زنجان با مشاركت مالزي و همچنين ايجاد دفتر مشترك در زنجان به دنبال تأسيس مركز تجاري ايران در مالزي و نيز حضور تيمي از دانشكده هنر و معماري مالاكا جهت كمك به بازسازي آثار باستاني زنجان را از جمله پيشنهادات مصوب شده اين سفر به شمار آورد و از اعضاي ستاد سرمايه گذاري و كار گروه توسعه صادرات استان خواست تا پيگيري مصوبات سفر مالزي را در اولويت كار ستاد قرار دهند.

 



ايران در كيهان

اعزام به مناطق عملياتي
مانه و سملقان- خبرنگاركيهان: 500 نفر از علاقه مندان به حضور در مناطق عملياتي دوران 8 سال دفاع مقدس از مانه و سملقان در تابستان جاري در قالب كاروان هاي راهيان نور به غرب كشور اعزام مي شوند. سيد محمدرضا هاشمي فرماندار مانه و سملقان با اعلام خبر فوق گفت: هدف از اعزام جوانان به مناطق جنگي زنده نگهداشتن ايثارگري و ارزش هاي به دست آمده شهدا كه همان حفظ فرهنگ شهادت طلبي است.
ايجاد اشتغال در فيروزآباد
فيروزآباد- خبرنگاركيهان: رئيس اداره كار و امور اجتماعي فيروزآباد از ايجاد هزار و 726 فرصت شغلي توسط بنگاههاي زودبازده اقتصادي درشهرستان خبر داد.
امر اله صفري در رابطه با پرداخت وام به استفاده كنندگان از فرصت هاي ايجادشده بنگاه هاي زودبازده اقتصادي نيز گفت: به تعداد هزار و 889 طرح مصوب شده مبلغ 22 ميليارد تومان تسهيلات توسط بانك هاي عامل پرداخت شده و براي كمك به افرادي كه تسهيلات دريافت كرده اند مبلغ 337 ميليون تومان تسهيلات بانكي اعطا شده و طرح هاي اجرايي در زمينه خدماتي، كشاورزي، صنعتي و حمل و نقل بوده است.
ساماندهي پليس راه
اوز- خبرنگاركيهان:طي يكسال گذشته 6 پليس راه و پاسگاه در حوزه استحفاظي اداره كل راه و ترابري لارستان ساماندهي شدند.
مهندس علي اميري مديركل راه و ترابري لارستان با اعلام اين خبر گفت: تعامل و همكاري نيروهاي پليس راه نقش اساسي درايجاد بهره برداري بهينه از محورهاي مواصلاتي و برقراري و ايجاد امنيت در آنها را دارد.
افزايش سرعت اينترنت
شيراز- خبرنگاركيهان: 85 شهر فارس تا پايان شهريورماه داراي اينترنت پرسرعت خواهندشد.
مديرعامل مخابرات فارس با اعلام مطلب فوق افزود: در حال حاضر 33 شهر فارس داراي اينترنت هستند و 52 شهر حتي شهرهاي كوچك داراي اين شبكه خواهندشد.
فعاليت بسيج حقوقدانان
اراك- خبرنگاركيهان: تلاش براي كارآمدي نظام در سه حوزه قضا، تقنين و سياست گذاري و كمك به فرايند اسلامي شدن قضا، از رسالت هاي سازمان بسيج حقوقدانان كشور است.
سهراب صلاحي رئيس سازمان بسيج حقوقدانان كشور با اعلام مطلب فوق گفت: هم اكنون 5 هزار نفر عضو سازمان حقوقدانان كشور هستند.
بي توجهي به حجاب
فريمان- خبرنگاركيهان: برخي از ادارات شهرستان فريمان نسبت به مسئله حجاب توجهي ندارند. امام جمعه فريمان درجلسه شوراي اداري شهرستان با اعلام مطلب فوق ابراز اميدواري كرد مديران ادارات نسبت به رفع آن اقدام لازم را انجام دهند. شهرستان فريمان در استان اصفهان قرار دارد.
مرمت خانه تاريخي
همدان-خبرنگار كيهان: خانه زنده ياد استاد عباس فيضي، شاعر و پژوهشگر فرهنگ مردم، در همدان، مرمت و در فهرست آثار مشاهير نگهداري مي شود. محمدعلي اسدي مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان همدان با اعلام خبر فوق گفت: مرمت اين ملك با همكاري و هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي استان در دستور كار قرار گرفت و در سال 88، به عنوان خانه مشاهير ثبت شد كه به نام «خانه فيضي» در امور فرهنگي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رونمايي از نماد صنعت
¤ از نماد صنعت و معدن در همدان رونمايي شد. مهندس خسرو سامري رئيس سازمان صنايع و معادن استان همدان درخصوص اين نماد، گفت: اين المان داراي طرح شرقي و اسليمي، با 2 نماي متفاوت بوده و در آن از شكل چرخ دنده ها و گل پيچك استفاده شده كه نشان دهنده ارتباط غيرقابل انكار بين صنايع و محيط زيست است.
اسقاط خودروهاي فرسوده
زنجان- خبرنگار كيهان: طرح مرحله هشتم «محدوديت تردد اتوبوس هاي با عمر بيش از 25 سال در سفرهاي حمل و نقل جاده اي با بيش از 500كيلومتر مسافت و ممنوعيت ورود اين گروه از ناوگان به استان تهران» از تاريخ 1/7/89 به اجرا درمي آيد. عبدالحسين علي اكبري مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان با اعلام اين خبر گفت: مالك اتوبوس فرسوده تا قبل از اعلام آماده به تحويل بودن خودروي جايگزين از سوي شركت، ملزم به اسقاط اتوبوس فرسوده نمي باشد و مي بايست پانزده روز قبل از تحويل خودرو نسبت به انجام مراحل اسقاط اتوبوس فرسوده خود اقدام نمايد.
ايمن سازي مدارس
¤ طرح ايمن سازي مدارس حاشيه راه ها از سال 1381 تاكنون در بيش از 300 واحد آموزشي استان به اجرا درآمده است. عبدالحسين علي اكبري مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان با اعلام اين خبر گفت: طرح ايمن سازي مدارس حاشيه راه هاي استان زنجان از سال 81 با 11 مدرسه آغاز و تاكنون ادامه داشته و دراين مدت بيش از 31 هزار دانش آموز با قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي آشنا شده اند.
كشت سويا در مينودشت
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: كشت دانه روغني سويا در سطح 5 هزار و850 هكتار از اراضي شهرستان مينودشت آغاز شد.
«حسن كاووسي» مدير جهاد كشاورزي شهرستان مينودشت ضمن اعلام خبر فوق گفت: پس از برداشت محصول گندم، جو و كلزا از مزارع شهرستان مينودشت 721 نفر از كشاورز ان اين شهرستان با انعقاد قرارداد، كشت سويا را در مزارع خود آغاز كردند. وي گفت: در راستاي حمايت از كشاورزان اين شهرستان 320 تن انواع بذر و 550 تن انواع كود شيميايي بين آنان توزيع شده است.
افتتاح 200 مسكن مهر
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: 200 واحد مسكن مهر همزمان با هفته دولت در شهرستان گنبدكاووس افتتاح مي شود.
عليرضا عباس زاده مديركل دفتر فني استانداري گلستان در جلسه هماهنگي مسكن مهر در شهرستان گنبدكاووس ضمن اعلام مطلب فوق بر آمادگي كامل پروژه هاي مسكن مهر اين شهرستان براي افتتاح در هفته دولت تأكيد كرده و با اشاره به تعهد 1866 واحدي پروژه مسكن مهر در شهرستان گنبدكاووس خواستار تحقق كامل تعهدات شهرستان در قبال پروژه مسكن مهر شد.
احداث اسكله
بندرعباس- خبرنگار كيهان: معاون مهندسي و عمران اداره كل و بنادر و دريانوردي هرمزگان از پايان مطالعات احداث اسكله پشتيباني جزيره هرمز در بندرعباس خبر داد. رحيم ناصري فخر دراين باره گفت: اين طرح مهم در 3 فاز و درشرق بندرعباس و جنوب فرودگاه احداث شد. وي اعتبار پيش بيني شده براي احداث اين پروژه را بيش از 300ميليارد ريال عنوان كرد.

 



ساخت 6 طرح عمراني از محل وجوه زكات در روستاهاي لارستان

اوز-خبرنگار كيهان:
6 طرح عمراني از محل جمع آوري وجوه زكات در روستاهاي لارستان ساخته مي شود.
رئيس كميته امداد امام خميني(ره) لارستان با اعلام اين خبر گفت: مبلغ يك ميليارد و 760 ميليون و 200 هزار ريال بابت زكات جمع آوري و به حساب اين كميته واريز شده است. عبداله تقي زاده افزود: اين مبالغ در سال گذشته جمع آوري و براي انجام طرحهاي عام المنفعه همان محل كه زكات در آن جمع آوري شده توسط دهياران صرف شده است.
وي گفت: دولت اعتبارات باقيمانده مورد نياز را پرداخت خواهد كرد.

 



مديرعامل آب و فاضلاب آذربايجان شرقي: 2 مخزن 100 هزار متر مكعبي در تبريز احداث مي شود

تبريز - خبرنگار كيهان:
به منظور مقابله با شرايط بعد از قطع آب در تبريز، 2 مخزن 100 هزار متر مكعبي در اين شهر احداث مي شود.
مديرعامل آب و فاضلاب آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق در نشست كميته زيربنايي استان افزود: براي تامين آب شرب تبريز، در مواقع مانند تركيدگي خط لوله آب زرينه رود مياندوآب در آذربايجان غربي به تبريز، بايد مخازن ذخيره آب اين شهر، افزايش يابند.
رضا پوررجب گفت: با تامين اعتبار 60 ميليارد ريال اعتبار مخازن نيز موافقت شده است.
«بيوك-رئيسي» مديركل حفاظت محيط زيست استان نيز گفت: براي اجراي طرح جامع كاهش آلودگي هوا در تبريز، بايد اقدام كرد.

 



امام جمعه شيراز: فاصله مشهود طبقاتي فقير و غني در جامعه بايد از بين برود

شيراز- خبرنگار كيهان
بيكاري و امكانات مالي باعث توليد فساد در جامعه مي شود و براي تحقق امنيت اجتماعي بايد معضلات اجتماعي و فاصله طبقاتي فقير و غني را كه در جامعه مشهود است از بين ببريم.
نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز با بيان اين مطلب در ديدار با اعضاي شوراي قضايي استان فارس گفت: جايگاه دستگاه قضايي در حكومت اسلامي بايد رفيع باشد و دستگاه قضايي نبايد زيردست ساير دستگاه ها و ادارات قرار بگيرد.
آيت الله «اسدالله ايماني» اظهار داشت: افراد با درك منزلت مقام قضاوت نبايد اجازه نفوذ به قاضي را داشته باشند.
وي گفت: امروز آسيب هاي فراواني اجزاي دين را تهديد مي كند كه عده اي براي فرافكني از عملكرد نادرست خود آن را به دستگاه قضايي و انتظامي معطوف مي كنند.
وي تصريح كرد: اگر براي جوانان كار مناسب و سالم فراهم شود فرصت پرداختن به ساير امور خلاف را ندارند و جرايم كاهش مي يابد.
وي مسئولان فرهنگي را به مقابله با برنامه هاي دشمنان فرا خواند و افزود: اگر چه دستگاه قضايي در جامعه نقش موثري دارد اما اين دستگاه به تنهايي نمي تواند پاسخگوي تمام معضلات در جامعه باشد.

 



شيراز خودرو پژو پارس توليد مي كند

شيراز- خبرنگار كيهان:
خودرو پژو پارس به عنوان نخستين محصول ايران خودرو فارس بهمن ماه امسال در شيراز توليد مي شود.
رئيس سازمان صنايع و معادن فارس با اعلام اين خبر گفت: در سال اول حدود 20 هزار دستگاه پژو پارس در شيراز توليد مي شود.
سيد علي شهپري افزود: به مناسبت روز صنعت و معدن 18 واحد صنعتي با سرمايه گذاري 4/67 ميلياردتومان و با اشتغالزايي 546 نفر به بهره برداري مي رسند. وي گفت: اين صنايع در زمينه غذايي، كاني هاي غيرفلزي، شيميايي، فلزي است.
وي بهره برداري از كارخانه دو منظوره توليد شيرخشك و پودرپنير با سرمايه گذاري 5/4 ميليارد تومان در روز صنعت و معدن را مورد اشاره قرار دارد و گفت: تجهيزات اين كارخانه در شيراز ساخته شده است. وي از افتتاح كارخانه توليد كاشي سراميك آباده با سرمايه گذاري 25 ميليارد تومان ظرف دو سال خبر داد.

 



استاندار: ارزش افزوده فارس در بخش كشاورزي بسيار اندك است

شيراز- خبرنگار كيهان:
70 درصد از توليدات فرآوري نشده كشاورزي فارس از استان خارج مي شود.
استاندار فارس با اعلام اين خبر در جريان بازديد از توانمنديهاي صنعتي بخش زرقان شيراز افزود: اين به معناي آن است كه ارزش افزوده فارس در بخش كشاورزي بسيار اندك است.
روح الله احمدزاده گفت: در افق چشم انداز 1404 صادرات استان فارس بايد به 12 ميليارد دلار برسد و در طول برنامه پنجم توسعه اگر فارس بخواهد به سهم منطقي خود دست يابد بايد حداقل يكصد ميليارد دلار سرمايه گذاري كند. وي اظهار داشت: ضروري است يك سند شفاف در توسعه صادرات و سرمايه گذاري فارس پيش روي مديران و بخش صنعت استان قرار گيرد. و با بيان اينكه بخش خصوصي بايد به بخش دولتي كمك كند اظهار داشت: بخش دولتي بايد با بخش صنعت، كشاورزي، بازرگاني و ديگر بخش ها بصورت يك مجموعه درآيد.

 



رئيس جامعه هتلداران استان: سازمانها سفركارت كارمندان خود را شارژ نمي كنند

شيراز- خبرنگار كيهان:
اگر سازمان ها و ارگان هاي مربوطه نسبت به شارژ كردن سفر كارت كارمندان خود اقدام نكنند طرح سفركارت اجرايي نخواهد شد.
«حميد سجاديان» رئيس جامعه هتلداران استان فارس با بيان اين مطلب گفت: تمامي هتل هاي فارس طرف قرارداد طرح سفر كارت هستند و دارندگان اين كارت از 10 تا 40 درصد تخفيف در اماكن اقامتي طرف قرارداد بهره مند مي شوند.
وي اظهار داشت: بنابر پيش بيني هاي اوليه مقرر شد كه هتل ها تخفيف لازم را به دارندگان سفركارت ارائه دهند كه اين موضوع تحقق يافت بطوري كه هم اكنون دارندگان اين كارت با ورود به تمامي هتل ها و مراكز اقامتي استان مي توانند از تخفيف هاي ويژه اين طرح استفاده كنند.
وي افزود: متأسفانه هنوز بسياري از سازمان ها و ارگان ها نسبت به شارژ كردن سفركارت كارمندان خود اقدام نكرده اند كه با آغاز سفرهاي تابستاني جا دارد اين مشكل مرتفع شود.
«ميرزايي مقدم» مدير سفركارت ملي در فارس نيز گفت: تاكنون بيش از 220 هزار كارت سفر در فارس صادر شده است.
وي اظهار داشت: اماكن ورزشي، تاريخي، گردشگري و اقامتي استان تحت پوشش طرح سفركارت مي باشند و دارندگان اين كارت مي توانند از تخفيف هاي ويژه بهره مند شوند.

 



آبرساني به 90 درصد روستاهاي نايين با تانكر

نايين- خبرنگار كيهان:
به 90 درصد از روستاهاي نايين با تانكر آبرساني مي شود.
مدير امور آب و فاضلاب روستايي نايين در اين باره گفت: خشكسالي حاكم بر نايين و فقر منابع آبي در سطح روستاها موجب شده است تا 90درصد از روستاهاي شهرستان با نبود يا كمبود آب مواجه شوند.
ابوطالب صالبي افزود: اين در حالي است كه 48 مكان تامين آب روستاها داراي شبكه، شامل 40 حلقه چاه 6 دهنه چشمه و 2 رشته قنات، در مجموع حدود 5 ليتر در ثانيه آبدهي دارند.
وي افزود: نياز آبي روستاهاي شهرستان حدود 40 ليتر در ثانيه است و تنها راه گذر از بحران خشكسالي آبرساني سيار است.
صالبي گفت: آبرساني با تانكر به بيش از 155 روستا توسط چهار دستگاه تانكر در حال انجام است اما شدت خشكسالي به حدي است كه در شهرستان براي تامين آب با مشكل روبه رو هستيم و تامين آب روستاهاي بخش مركزي بايستي از طريق خط انتقال آب اصفهان به نايين صورت گيرد كه پيگيريهاي لازم در اين باره در حال انجام است. وي تامين آب آشاميدني مرحله اول روستاهاي بخش مركزي از خط انتقال آب اصفهان، آبرساني سيار به بيش از 155 روستاي داراي بحران، مطالعه طرح جامع تامين آب روستاهاي دهستان- نوهستان و بهارستان، با اعتباري معادل 40ميليارد ريال را از برنامه هاي سال جاري اعلام كرد.

 



اجراي طرح مسكن مهر 4هزار شغل مستقيم در بناب ايجاد كرد

بناب- خبرنگار كيهان:
مديرمسكن و شهرسازي آذربايجان شرقي گفت: با اجراي طرح مسكن مهر براي 4 هزار نفر در شهرستان بناب شغل مستقيم ايجاد شده است.
مهندسي علمي در جلسه شوراي مسكن بناب با اشاره به روند مثبت اجراي طرح مسكن مهر در اين شهرستان گفت: با احداث هزار و 245 واحد مسكوني كه 2 هزار و 65 ميليارد ريال هزينه صرف شده است براي بيش از 4 هزار نفر شغل جديد و مستقيم ايجاد شده است.
وي از دستگاه هاي اجرايي ذي نفع در زمينه مسكن خواست با احساس مسئوليت همراه با عزم و اعتقاد راسخ به طرح مسكن مهر، اين سازمان را در توسعه و آباداني منطقه و همچنين خانه دار كردن محرومان ياري كنند.
فرماندار بناب نيز در اين جلسه از بهره برداري 247 واحد مسكوني طرح مسكن مهر در هفته دولت امسال در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين تعداد واحد مسكوني شامل مجموعه 96 واحدي اداره مسكن و شهرسازي و پروژه هاي تعاوني هاي مسكن محلات هستند كه در شهرك جديدالاحداث ولي عصر«عج» به بهره برداري خواهند رسيد.

 



دادستان عمومي و انقلاب گنبدكاووس: با اخلالگران نظم و امنيت عمومي به شدت برخورد مي شود

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب گنبدكاووس از برخورد جدي با اخلالگران نظم وامنيت عمومي خبر داد.
علي يزداني درجمع نمازگزاران گنبدي، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: دادستاني به عنوان اورژانس دستگاه قضايي، از حقوق عمومي مردم و نظام در برابر اخلالگران و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومي دفاع مي كند.
وي با ارائه گزارشي از عملكرد دادسرا و محاكم قضايي و كيفري اين شهرستان، گفت: با تلاش همكاران قضايي طي يك سال گذشته 11 هزار و 698 فقره پرونده در شعب دادسرا و 13 هزار پرونده نيز در شعب دادگاه هاي عمومي و انقلاب مختومه شده است . در حال حاضر فقط 185 فقره پرونده مربوط به سال 88 در شعب دادسراي عمومي و انقلاب باقي مانده است كه ميانگين هر شعبه 18 فقره پرونده است.
يزداني همچنين با اشاره به شيوع استعمال مواد مخدر صنعتي و روان گردان ها در بين جوانان، نسبت به عواقب مصرف اين مواد مخدر به خانواده ها هشدار داده و گفت: بهترين راه مبارزه با اين مواد، نظارت بر رفتار و كردار فرزندان و دوستان آنان است.
وي همچنين بر لزوم مشاركت همه اقشار مردم و نيز دستگاه هاي فرهنگي با نيروي انتظامي در انجام اقدامات پيشگيرانه در جامعه تأكيد كرد و گفت: شماره تلفن 129 دادگستري گنبدكاووس آماده ارائه خدمات مشاوره اي به خانواده ها مي باشد.

 



تاكيد استاندار يزد بر استفاده از ابزارهاي روز براي تبليغ دين

يزد- خبرنگار كيهان:
استاندار يزد در ديدار با مبلغان ديني گفت: در تبليغ ارزش هاي ديني بايد از نوآوري و ابزارهاي روز استفاده شود.
محمدرضا فلاح زاده افزود: برگزاري كنگره آيت الله سيدمحمد كاظم طباطبايي يزدي، آيت الله حاج شيخ عبدالكريم حايري يزدي، ساخت سريال دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل و برگزاري جشنواره قرآني را از فعاليت هاي متمركز پيش بيني شده و اقدامات فرهنگي استان به عنوان فعاليت هاي تاثيرگذار و ماندگار ملي استاني در سال جاري اعلام كرد.
به گفته وي طرح و برنامه هاي استان در سال جاري با اولويت فعاليت هاي فرهنگي در شهرستانها با هماهنگي فرمانداران در حال تدوين است و مديران ادارات سازمان تبليغات اسلامي در شهرستانها بايد فعاليتهاي فرهنگي را براساس اولويت هاي پيش بيني شده و با هماهنگي فرمانداران ارائه دهند كه در اين راستا فرمايشات رهبر معظم انقلاب بايد ملاك كارها و برنامه هاي فرهنگي باشد.

 



مسير شكافي و اصلاح جاده براي مناطق عشايري خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
بيش از 127كيلومتر از جاده صعب العبور سالن كوه و احمد فداله بخش عشايري سردشت دزفول مسيرشكافي و اصلاح شد.
به منظور اجراي طرح ساماندهي عشاير و با پيگيري دفتر مناطق محروم، جاده صعب العبور سالن كوه و احمد فداله كه تنها جاده دسترسي به منطقه اي به وسعت بيش از 140كيلومترمربع است، با اعتباري بالغ بر 30ميليارد ريال به طول 127كيلومتر در بخش سردشت دزفول توسط وزارت نيرو و با همكاري اداره كل امور عشاير خوزستان براي تسهيل در برق رساني به اين مناطق مسيرشكافي و اصلاح مسير شد.
غلامرضا ديناري رئيس اداره امور عشاير شهرستان دزفول افزود: با احداث اين جاده حدود 15منطقه عشايري از مزاياي جاده مناسب و همچنين انتقال آسان توليدات زراعي و دامي خود بهره مند شده اند.

 



شهردار كرج نمي توان با روش هاي قديمي در زمينه مديريت شهري گام برداشت

كرج- خبرنگار كيهان:
رشد سريع جمعيت در شهرها موجب تردد بيشتر و نياز به مديريت علمي را ضروري كرده و ديگر به روش هاي قديمي نمي توان در زمينه مديريت شهري گام برداشت.
كرج در نخستين همايش ملي «شهروند الكترونيك» كه با حضور 160 شهردار و رؤساي شوراهاي شهر بالاي 70 هزار نفر جمعيت در كرج برگزار شد با اشاره به طرح تصويب لايحه استان شدن كرج در صحن علني مجلس اظهار داشت: اميد مي رود با تشكيل استان البرز به مركزيت كرج، زمينه رشد و توسعه همه جانبه اين شهر بيش از پيش فراهم شود.
علي آقازاده با اشاره به اينكه كرج موفق ترين شهر در اجراي طرح شهروند الكترونيك است تصريح كرد: در اجراي طرح ملي شهروند الكترونيك در كرج كه همزمان با 8 كلانشهر كشور اجرا شد 130 هزار نفر كارت شهروند الكترونيك گرفتند و در فاز دوم طرح نيز 300 هزار نفر آموزش مي بينند.
وي گفت: اعتبارات طرح شهروند الكترونيك در اختيار تمامي كلانشهرها قرار گرفته و اين موضوع نشان دهنده توجه زياد دولت به اين طرح است.

 



ارتقاي كيفيت پسته قزوين در دستور كار كارشناسان جهاد كشاورزي

قزوين-خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي شهرستان قزوين از اقدامات كارشناسي و برنامه ريزي ويژه براي افزايش كيفيت و كميت محصول پسته قزوين خبر داد.
عليرضا بهرامي گفت: ارتقاي دانش تخصصي باغداران قزويني براي پيشگيري و مبارزه عليه بيماري پوسيدگي طوقه درختان پسته، يكي از مهم ترين اولويت هاي جهادكشاورزي اين شهرستان در سال جاري است.
وي با اشاره به اينكه بيماري پوسيدگي طوقه درختان پسته، خسارات بسياري را به اين درختان وارد كرده و زحمات باغداران را از بين مي برد، اظهار داشت: جهاد كشاورزي شهرستان قزوين با تلاش همه جانبه كارشناسان باغباني در پيشگيري و مبارزه جدي با افزايش اين بيماري اقدام كرده است.
بهرامي خاطرنشان كرد: پسته قزوين از كيفيت مطلوبي برخوردار است و طعم خوب اين پسته، موجب شده اداره باغباني شهرستان قزوين برنامه ريزي ويژه اي براي افزايش كيفيت و كميت محصول پسته قزوين داشته باشد.
گفتني است شهرستان قزوين داراي يك هزار و 500 هكتار باغ پسته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14