(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يكشنبه 27 تير 1389- شماره 19694

قاليباف در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني منطقه 14:
خطوط بي آرتي ميدان تجريش تا ترمينال جنوب مهرماه به بهره برداري مي رسد
مشاغل پرخطر بازار تهران شناسايي مي شوند
رئيس خدمات فني مهندسي شركت پالايش نفت اصفهان:
توليد سوخت هواپيما در كشور بيش از نياز داخلي است
سرپرست بهزيستي استان تهران:70 درصد كودكان خياباني، ايراني نيستند
استخدام 2 هزار معلم ابتدايي در شهرستان هاي استان تهران
6 مدال براي تيم ملي المپياد رياضي ايران
رويدادهاي خارجي ده ها كشته و مفقود در سيل ژاپن
تجهيز 4 ايستگاه راه آهن به دستگاه هاي بازرسي بدني
كشف 139 تخته فرش قاچاق در شاهين شهر
دستگيري سارقان 15 كيلوگرم طلا از مغازه جواهري انزلي
دستگيري عوامل توليد كليپ هاي غيرمجاز در اصفهان
هشدار انجمن سرطان ايران درد پهلو زنگ خطر ابتلا به سرطان كليه
سرقت مرگبار از طلافروشي ورامين
دستگيري وكيل قلابي در اراك
مردم اندونزي به سوي كنيا نماز مي خواندند
137 هزار چيني در محاصره سيل



قاليباف در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني منطقه 14:
خطوط بي آرتي ميدان تجريش تا ترمينال جنوب مهرماه به بهره برداري مي رسد

شهردار تهران از تلاش براي بهره برداري از خطوط اتوبوس هاي تندرو (بي آرتي) ميدان تجريش تا ترمينال جنوب در مهرماه سال جاري خبر داد.
دكتر محمدباقر قاليباف در مراسم افتتاح 114 پروژه عمراني، فرهنگي و ورزشي منطقه 14 شهرداري تهران، اظهار داشت: ما معتقديم كه هنوز در زمينه هاي فرهنگ ضعف هاي بسياري داريم اما زماني كه خودمان را با سه يا 10سال قبل مقايسه مي كنيم، متوجه جهت گيريها و جهش هاي مثبتي در اين زمينه مي شويم.
شهردار تهران با اشاره به اينكه در شهرداري تلاش بر اين است كه پروژه هاي بزرگ و فراملي و همچنين پروژه هاي كوچك و محله اي به سرعت انجام شود، گفت: حدود 17ماه قبل در ارزيابي كاملي كه از فعاليت تمامي مناطق انجام شد، منطقه 14 در مقايسه با ديگر مناطق ضعيف تر عمل كرده بود و آن زمان تصميم گرفتيم اين عقب ماندگي را در شهري بزرگ با موضوعاتي بزرگ و توقعات زياد جبران كنيم.
وي خاطرنشان كرد: زماني فكر مي كردند ساخت تونل به ويژه براي مترو كاري سخت و طولاني مدت است ولي با سرعت و زماني محدود، خط مترو را به محدوده شهيد كلاهدوز در شرقي ترين نقطه شهر رسانديم و تا پايان سال اين خط مترو را به اكباتان مي رسانيم.
قاليباف به خطوط بي آرتي در حوزه حمل و نقل عمومي اشاره كرد و گفت: برخي افراد معتقدند ورود خطوط بي آرتي در اتوبان افسريه رفت و آمد را سخت كرده است ولي اعتقاد ما اين است كه اولويت با حمل و نقل عمومي است.
وي تصريح كرد: در حوزه بافت هاي فرسوده نيز لايحه اي در شوراي شهر به تصويب رسيده است كه طبق آن در بافت ها و واحدهاي فرسوده هزينه پروانه ساخت دريافت نشود و حتي بدهي گذشته آنها نيز بخشوده شود.
80 ميليارد تومان اعتبار براي افتتاح پروژه ها
در حاشيه اين مراسم مهندس علي محمدنژاد شهردار منطقه 14، اعتبار پروژه هاي افتتاح شده در منطقه را 800 ميليارد ريال اعلام كرد.
وي با بيان اينكه سرانه هاي فرهنگي، آموزشي، ورزشي و خدماتي در اين قسمت از شهر تهران نسبت به ديگر مناطق از رشد مطلوبي برخوردار نبوده است، اظهار داشت: بر همين اساس مجموعه ورزشي برادران شهيد پورزند (خانه كشتي)، مجموعه خدماتي، رفاهي، ورزشي، فرهنگي و تفريحي شهربانو (ويژه بانوان)، ساخت و تجهيز چهارسراي محله، مركز جامع رفاه و خدمات اجتماعي، مركز مهارت آموزي كوثر، ساختمان اداري شهرداري منطقه 14، و... افتتاح شدند.
شهردار منطقه 14 با اشاره به ديگر پروژه هاي افتتاح شده افزود: اصلاح هندسي 190معبر، نصب 35 سرپناه جديد ايستگاههاي اتوبوس، نصب چراغهاي خورشيدي در شرق بزرگراه بسيج و 45 متري ده حقي، نصب و مسقف كردن هشت پل هوايي عابرپياده در سطح منطقه، بهره برداري از چهار پل هوايي مكانيزه در مسير خط 3 اتوبوسهاي تندرو در بزرگراه بسيج، احداث و بازپيرايي بوستان ها، تجهيز زمين هاي بازي كودكان، احداث 12آبنماي صخره اي، توسعه 50 هزار مترمربع فضاي سبز، احداث باغ ايراني، ساخت ميدان ميوه و تره بار، آسفالت، جدول بندي، پياده روسازي و نهرسازي در محلات بيست و ششگانه از جمله اقدامات انجام شده در اين افتتاحيه بودند.
وي در پايان افزود: نصب و راه اندازي سه دستگاه تلويزيون شهري در نقاط پرتردد منطقه، ساخت و نصب تنديس شهيد باكري، تنديس پرستش و نورپردازي الوان تمام مساجد منطقه براي هرچه زيباترشدن چهره بصري شهر انجام شده است.

 



مشاغل پرخطر بازار تهران شناسايي مي شوند

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر از شناسايي و ساماندهي مشاغل پرخطر در بازار تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، كمال عليپور با اعلام اين خبر گفت: پيرو مصوبات كميته ايمني بازار بزرگ تهران طي تعامل با فرمانداري شهرستان تهران مقرر شد تمامي مشاغل پرخطر و بارز در سطح بازار بزرگ شناسايي و نسبت به ساماندهي آنها اقدام شود.
وي افزود: به همين منظور طي تشكيل كميسيون بند 20 ماده 55 نسبت به صدور راي تعطيل براي تعدادي از اينگونه مشاغل از جمله واحدهاي طلاسازي كه در شرايط نامناسب كارگاهي فعاليت داشتند اقدام شده و ساماندهي ساير واحدهايي كه فعاليت آنها خطراتي را متوجه شهر مي كند در حال پيگيري است.
عليپور با اشاره به اينكه ساماندهي مشاغل پرخطر براي جلوگيري از خطرات احتمالي امري ضروري است، تصريح كرد: اميدواريم با همكاري مسئولان دست اندركار در اين زمينه و تعامل اصناف مانع بروز اتفاقات ناگوار در بازار باشيم.

 



رئيس خدمات فني مهندسي شركت پالايش نفت اصفهان:
توليد سوخت هواپيما در كشور بيش از نياز داخلي است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس خدمات فني و مهندسي شركت پالايش نفت اصفهان گفت: ظرفيت توليد سوخت هواپيما در كشور بيش از نيازهاي داخلي است.
علي دهقانيان اضافه كرد: هم اكنون شركت پالايش نفت اصفهان از مجموع 4 ميليون ليتر بنزين مورد نياز هواپيماها در كشور يك ميليون و 300 هزار ليتر از اين مقدار را توليد مي كند و در شرايط كنوني نيازي به توليد سوخت هواپيما بيش از مصرف داخلي احساس نمي شود.
وي همچنين ميزان پيشرفت فيزيكي واحد بنزين سازي طرح بهبود فرآيند پالايشگاه اصفهان را بيش از 70 درصد اعلام كرد و گفت: اين واحد كه تا پايان سال آينده مورد بهره برداري قرار مي گيرد، امكان توليد روزانه 5 ميليون ليتر سوخت جت را دارد و به تنهايي مي تواند اين محصول را بيش از نياز كشور توليد كند.
رئيس خدمات فني مهندسي شركت پالايش نفت اصفهان ميزان توليد بنزين معمولي در پالايشگاه اصفهان را روزانه 9 ميليون ليترعنوان كرد و افزود: اين ميزان به همراه 3 ميليون ليتر بنزين سوپر وارداتي در مجموع به 12 ميليون ليتر مي رسد كه با اتمام طرح بهبود فرآيند، توليد بنزين پالايشگاه بدون احتساب بنزين وارداتي به روزانه 12 ميليون ليتر افزايش مي يابد و از نظر كيفيت نيز توليدات اين شركت به سطح استانداردهاي اروپا خواهد رسيد.
دهقانيان اضافه كرد: با بهره برداري از واحد بنزين سازي طرح بهبود فرآيند شركت امكان توليد بنزين سوپر نيز در اين شركت فراهم مي شود.وي توليد روزانه يك ميليون و 300 هزار ليتر پروپيلن و افزايش توليد گاز مايع در پالايشگاه اصفهان از 2 ميليون ليتر به 5 ميليون ليتر در روز را از ديگر نتايج حاصل از اجراي طرح بهبود فرآيند در اين پالايشگاه اعلام كرد.

 



سرپرست بهزيستي استان تهران:70 درصد كودكان خياباني، ايراني نيستند

سرپرست بهزيستي استان تهران گفت: 70 درصد كودكان خياباني ايراني نيستند و فقط 3درصد آنان گروه هدف بهزيستي مي باشند.
به گزارش روابط عمومي بهزيستي استان تهران، علي هاشم مطوريان، در خصوص كارهاي صورت گرفته در خصوص كودكان كار و خياباني گفت: با توجه به مصوبه دولت در سال 82 در خصوص ساماندهي كودكان خياباني، به 12 دستگاه و سازمان دولتي در اين زمينه ماموريت داده شده است، نيروي انتظامي و شهرداري مسئوليت جمع آوري اين كودكان و بهزيستي نيز وظيفه حمايت و نگهداري از آن ها را برعهده دارند.
وي گفت: مشكل مهم اين است كه بيش از 70 درصد كودكان كار و خياباني ايراني نيستند و از 30 درصد باقيمانده تنها 3 درصد جزو گروه هدف بهزيستي قرار مي گيرند و بقيه كودكاني هستند كه به دلايلي همچون عدم تحصيل و كار و مشكلات خانوادگي به خيابان روي مي آورند.
وي در مورد اين 3 درصد از كودكان خياباني توضيح داد: براي آن 3 درصد، مركزي تدارك ديده شده است كه پس از اقدامات گروه روانشناسان و مددكاران، گروهي نيز پس از ترخيص به مشكلات آن ها رسيدگي مي كنند.
مطوريان درباره آمارهاي موجود گفت: تاكنون 3 هزار كودك از شهرداري به بهزيستي تحويل داده شده است كه همان طور كه پيشتر اشاره شد، بسياري از آن ها اتباع بيگانه هستند. البته براساس آمارهاي موجود، بسياري از كودكان تا 10 بار به خيابان باز مي گردند ولي تاكنون افرادي را كه ترخيص كرده ايم به خيابان برنگشته اند.
سرپرست سازمان بهزيستي استان تهران در ادامه درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص كارتن خواب ها گفت: بيشترين مشكل در اين است كه افراد مزبور هيچ گونه كارت شناسايي ندارند و حتي از خانواده خود بي اطلاع هستند. بيشتر آنها نياز به درمان دارند كه متاسفانه وزارت بهداشت و درمان وارد اين مسئله نشده است و در اين خصوص نيز 37 مركز خصوصي و دولتي به آن ها اختصاص يافته است.
مطوريان در ادامه با اشاره به آمارهاي صعودي در برخي از خدمات بهزيستي گفت: آمارها روند رو به رشدي در حوزه هايي همچون اشتغال مددجويان ، ساخت مسكن، مناسب سازي، مشاركت خيرين و ... را نشان مي دهند. به طور مثال حوزه ساخت مسكن مددجويان كه يكي از اشكالات اصلي جامعه هدف است، با رفع آن 50 تا 60 درصد مشكل اين بخش حل خواهد شد.
وي همچنين درباره مناسب سازي توضيح داد: در اين مسئله با كمك ساير نهادها و به ويژه بانك مسكن اقدامات خوبي صورت گرفته است، به ويژه رايزني هايي درباره تردد معلولان در سطح شهر با استفاده از وسايل نقليه انجام شده است و رايزني هاي لازم درباره استفاده معلولان از مترو نيز در حال انجام است.
مطوريان كه به تازگي به سمت سرپرستي بهزيستي استان تهران منصوب شده است، اشتغال را يكي از اولويت هاي فعاليت هاي خود برشمرد و افزود: امسال با كارگاه ها و ادارات مختلف رايزني صورت گرفته است و در اين خصوص تفاهم نامه اي با وزارت تعاون در حال انعقاد است تا با كمك آن ها، تعاوني هاي مددجويان شكل گيرد.

 



سيدعلي يزديخواه خبر داد استخدام 2 هزار معلم ابتدايي در شهرستان هاي استان تهران

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران گفت: از 2 هزار و 500 معلم حق التدريسي مقطع ابتدايي شهرستان هاي استان تهران امسال 2 هزار و 100 نفر استخدام مي شوند.
سيدعلي يزديخواه افزود: در شهرستان هاي استان تهران 43 1هزار و 300 كلاس در دوره ابتدايي داير است كه همه اين كلاس ها داراي معلم هستند و كسري در اين خصوص وجود ندارد.
وي افزود: 2 هزار و 500 نفر معلم ابتدايي در شهرستان هاي استان تهران به صورت 2 شيفته فعاليت مي كنند كه حق الزحمه آنها به صورت اضافه كار پرداخت مي شود.
به گزارش ايسنا يزديخواه با اشاره به آموزش شنا در مدارس گفت: اين طرح ويژه دانش آموزان پايه سوم ابتدايي است و آموزش و پرورش مناطق مي توانند با انعقاد قراردادهايي با استخرهاي سطح شهرها امكان ا جرايي شدن اين طرح را فراهم كنند البته اگر خانواده ها تمايل به اين آموزش نداشته باشند اجباري نيست و فرزند آنها مي تواند در اين خصوص آموزش نبيند.
همچنين به گزارش واحد مركزي خبر معاون پشتيباني سازمان نهضت سوادآموزي كشور از استخدام 3 هزار آموزشيار نهضت سوادآموزي تا مهر امسال خبر داد.
حسين مونسان دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي فوق ديپلم و دارا بودن 60 ماه خدمت متوالي تا قبل از سال 80 از شرايط استخدام آموزشياران است.

 



6 مدال براي تيم ملي المپياد رياضي ايران

تيم ملي المپياد رياضي جمهوري اسلامي ايران هفته گذشته به ميهن اسلامي بازگشت.
گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش حاكي است دانش پژوهان افتخارآفرين تيم ملي المپياد رياضي كه براي شركت در پنجاه ويكمين المپياد جهاني رياضي به قزاقستان سفر كرده بودند با كسب 4 مدال نقره و 2 مدال برنز به كشور بازگشتند.
گفتني است: تيم ملي المپياد فيزيك جمهوري اسلامي ايران نيز جهت شركت در چهل و يكمين المپياد جهاني فيزيك تهران را به مقصد كرواسي ترك كرد.

 



رويدادهاي خارجي ده ها كشته و مفقود در سيل ژاپن

بارش بارانهاي سيل آسا در غرب ژاپن در طي سه روز گذشته 14 كشته و دهها نفر مفقود برجاي گذاشته است.
به گزارش كيودو، مقامات محلي روز جمعه اعلام كردند كشته شدگان و افراد مفقود شده از شهروندان ژاپني ساكن استانهاي گيفو، هيروشيما و شيمانه در غرب ژاپن هستند.
به گزارش كيودو، در شهر ماتسوئه در استان شيمانه سه نفر از اعضاي يك خانواده در زير آوار ناشي از خراب شدن يك واحد مسكوني براثر سقوط تخته سنگ چهارمتري از ارتفاع يك كوه در منطقه، مدفون شدند و از اين خانواده فقط يك دختر 11 ساله نجات يافت.
«يوشيتو سنگاكو» دبير و سخنگوي ارشد دولت ژاپن روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اعلام كرد كه به دنبال جاري شدن سيل در مناطق غربي ژاپن براثر بارش بارانهاي سيل آسا، «نائوتوكان» نخست وزير اين كشور در نظر دارد تا روز يكشنبه آينده به همراه هيأتي به مناطق آسيب ديده سفر كند و از نزديك عمليات امداد و نجات در اين منطقه را مورد بررسي قرار دهد.
براساس آخرين گزارشهاي ارايه شده از شنبه گذشته تاكنون ميزان بارش بارانهاي سيل آسا در مناطق غرب ژاپن به بيش از 200 ميليمتر رسيده است.
سازمان هواشناسي ژاپن در گزارشي از ناپايداري هوا در بخشهاي گسترده اي از ژاپن از جمله در مناطق كيوشو و توهوكو خبر داد و اعلام كرده است كه در روزهاي آينده اين مناطق شاهد بارش بارانهاي سيل آسا همراه با رعد و برق بويژه در مناطق شرقي ژاپن خواهد بود.
سازمان هواشناسي ژاپن به روستائيان ساكن روستاهاي مناطق كيوشو و توهوكو هشدار داده است كه مراقب اوضاع ناشي از احتمال جاري شدن سيلاب در اين مناطق باشند.
به دنبال بارش بارانهاي سيل آسا و جاري شدن سيل در برخي مناطق غربي ژاپن، ارتش دفاع از خود اين كشور نيروهاي امدادي خود را براي كمك به آسيب ديدگان و نجات شهروندان ژاپني گرفتار سيلاب به اين مناطق اعزام كرده است.
بارشهاي سيل آسا در اين مناطق دهها هزار نفر از شهروندان ژاپني را تحت تأثير قرار داده و آنها را مجبور كرده است كه خانه هاي خود را ترك كنند و به مناطق امن پناه برند.

 



تجهيز 4 ايستگاه راه آهن به دستگاه هاي بازرسي بدني

رئيس پليس راه آهن كشور از تجهيز 4 ايستگاه راه آهن به دستگاههاي بازرسي بدني (ايكس ري) تا پايان امسال خبر داد.
سرهنگ امير رحمت اللهي گفت: با همكاري راه آهن تا پايان سال جاري 4 ايستگاه راه آهن به تجهيزات ايكس ري مجهز مي شوند.
وي ادامه داد: در حال حاضر 7 ايستگاه راه آهن به دستگاههاي ايكس ري تجهيز شدند و با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته تجهيز مابقي ايستگاهها به ايكس ري در دستور كار پليس قرار دارد.

 



كشف 139 تخته فرش قاچاق در شاهين شهر

اصفهان-خبرنگاركيهان:
يك محموله كالاي قاچاق حاوي فرش هاي بافت كشور هندوستان در شاهين شهر توقيف شد.
سرهنگ محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با بيان اين مطلب اظهار داشت: يك دستگاه خودروي نيسان كه حامل كالاي قاچاق بود متوقف و در بازرسي از خودرو مذكور 139 تخته فرش بافت هندوستان و 10 كارتن بازي پازل و بست پازل اسباب بازي ساخت چين كه به صورت قاچاق وارد كشور شده بود، كشف شد كه در اين رابطه خودرو توقيف و كالاي قاچاق كشف شده نيز پس از طي مراحل اداري تحويل گمرك شهرستان شد.
وي اظهار داشت: راننده خودروي مذكور به نام «اميرحسين-ه» نيز كه مالك اقلام قاچاق بود تحويل مراجع قضايي شد.

 



دستگيري سارقان 15 كيلوگرم طلا از مغازه جواهري انزلي

رشت-خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي گيلان از شناسايي و دستگيري ماموران قلابي كه اقدام به سرقت از يك طلافروشي در شهرستان انزلي كرده بودند خبر داد.
سرتيپ بهمن اميري مقدم گفت: ماموران قلابي كه با استفاده از 12 سلاح قلابي، 15كيلوگرم طلا را از يك طلافروشي در انزلي به سرقت برده بودند در عملياتي غافلگيرانه ازسوي پليس اين شهرستان شناسايي و دستگير شدند.
به گفته وي اين طلافروشي در مركز شهر انزلي قرار دارد و سارقان با ارائه كارت شناسايي و حكم ماموريت و داشتن بي سيم وارد مغازه شده و با غافلگيري صاحب مغازه طلاهاي وي را به سرقت بردند.
اميري مقدم گفت: در اين رابطه بيش از 70 مظنون در انزلي شناسايي و تحت مراقبت قرار گرفتند تا اينكه پليس متوجه شد تحولي در زندگي يكي از معتادان اين شهر ايجاد شده و وي يك واحد آپارتمان به مبلغ 480 ميليون ريال خريداري كرده است.
وي گفت: براساس تحقيقات به عمل آمده در نهايت مشخص شد بهمن پدر همسر شخص معتاد، طلافروش مذكور را به خوبي مي شناخته و با انتخاب و هدايت سارقان از تهران به انزلي نقشه سرقت را كشيده است.
وي افزود: پليس به محل سكونت سارقان در كرج و تهران اعزام و پدر زن فرد معتاد و 4 سارق ديگر را شناسايي و دستگير كردند.به گفته وي از سارقان مقاديري طلاي مسروقه، 11 قبضه كلت و يك قبضه كلاشينكف، 15 تيغه قمه و يك دستگاه سواري پژو 405 حاصل فروش طلاهاي سرقتي و ساير اقلام كشف شد.

 



دستگيري عوامل توليد كليپ هاي غيرمجاز در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
فردي كه در اصفهان به صورت غيرقانوني اقدام به توليد كليپ هاي غيرمجاز مي كرد توسط ماموران پليس امنيت عمومي استان شناسايي و دستگير شد.
«سرهنگ ميرعباس صوفي وند» رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: اين فرد در منزل خود اقدام به توليد كليپ هاي غيرمجاز و تبليغ آن از طريق اينترنت مي كرد.
وي افزود: در بازرسي به عمل آمده از منزل مذكور كه به صورت غيرمجاز تبديل به استوديو شده بود يك دستگاه كيبورد، گيتار، ميكسر، ريسيور، ويالون، دو عدد ديش و ال ان بي و 73 حلقه سي دي غيرمجاز كشف شد.
صوفي وند گفت: در اين رابطه متهم به نام «كورش-ب» دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.

 



هشدار انجمن سرطان ايران درد پهلو زنگ خطر ابتلا به سرطان كليه

عضو كميته علمي سمينار سرطان كليه با تاكيد بر اينكه سرطان كليه يكي از سرطان هاي دستگاه ادراري به شمار مي رود كه علايم آن ممكن است، دير ظاهر شود، هشدار داد: در مواقعي ممكن است، فرد تنها با علامت درد مختصر پهلو مراجعه كرده و به دنبال انجام سونوگرافي به دليل درد پهلو و شكم متوجه بيماري خود شود.
دكتر محمدرضا نوروزي كه به مناسبت برپايي سمينار سرطان كليه كه 31تيرماه در تهران برپا مي شود، سخن مي گفت با اعلام اين خبر افزود: پيش زمينه ابتلا به سرطان كليه مصرف تنباكو، دخانيات و قليان است.
وي ادامه داد: هرچند درمان سرطان كليه در مراحل اوليه امكانپذير است، اما بيماران معمولا باعلايم پيشرفته به پزشك مراجعه مي كنند.
دكتر نوروزي درد مبهم در پهلو، تهوع، بي اشتهايي، استفراغ، وجود خون در ادرار و احساس توده در پهلو را نيز از ديگر نشانه هاي سرطان كليه برشمرد.وي تصريح كرد: در حال حاضر به نظر مي رسد، آمار سرطان كليه در كشور بيشتر از استانداردهاي موجود باشد.
عضو كميته علمي سمينار سرطان كليه گفت: بهره گيري از سونوگرافي سبب شناسايي مواردي از سرطان كليه شده كه در گذشته به دليل استفاده محدود از اين ابزار تشخيصي، بيماران مبتلا به سرطان كليه دير تشخيص داده شده، جان مي باختند.
وي اضافه كرد: تا زماني كه سرطان محدود به كليه است، مي توان با برداشتن كليه، جان بيمار را نجات داد، اما در صورت گسترش آن به ساير اندام ها درمان آن با دشواري همراه خواهد بود.
دكتر نوروزي با اشاره به اينكه دهه 4 تا 6 زندگي، دهه خطر براي بروز بيماري سرطان كليه به شمار مي رود، اظهار داشت: در مواردي كه درمان جراحي براي بيمار امكانپذير نباشد، استفاده از «تارگت درماني» (حمله به سلول هدف) و راديوتراپي به منظور تسكين درد به عنوان درمان هاي مكمل و كاهنده علايم با تشخيص پزشك مورد استفاده قرار مي گيرد.
لازم به ذكر است، سمينار يك روزه سرطان كليه» از سوي انجمن سرطان ايران 31تيرماه در هتل پارسيان اوين تهران برگزار مي شود. هدف از برگزاري اين سمينار به روزرساني اطلاعات پزشكان نسبت به تشخيص و درمان سرطان كليه است.

 



سرقت مرگبار از طلافروشي ورامين

حمله سارقان مسلح به يك طلافروشي در باقرآباد ورامين به كشته شدن طلافروش منجر شد.
به گزارش خبرگزاري پانا، 3سارق مسلح كه سوار بر يك دستگاه سواري پژو نقره اي بدون پلاك با سر و صورت پوشانده و داراي 2 قبضه سلاح كلاشينكف بودند به يك طلافروشي در خيابان امام خميني شهرك ميرزايي باقرآباد هجوم بردند.
اين سارقان صاحب طلافروشي را به نام «ا.م» كه مقاومت مي كرد با شليك گلوله اي به قتل رساندند و پسر وي به نام «ن.م» را نيز از ناحيه كتف مجروح ساختند.
شخص مصدوم در حال حاضر در بيمارستان 15خرداد ورامين بستري و وضعيت جسماني اش رو به بهبودي است.
به گفته شاهدان عيني، سارقان با جمع شدن مردم با يكي از آنها درگير شده، مقداري از طلاهاي داخل مغازه را ربوده و متواري شدند.
اكنون پرونده اين سرقت توسط ماموران آگاهي ورامين تحت پيگيري است.

 



دستگيري وكيل قلابي در اراك

اراك - خبرنگار كيهان:
فردي با 7 فقره سابقه كيفري سرقت، رباخواري، صدور چك بلامحل، پرداخت رشوه و استعمال موادمخدر؛ براي آخرين بار به دليل كلاهبرداري و معرفي خود به عنوان وكيل، در اراك دستگير شد.
متهم پس از دستگيري به كلاهبرداري اعتراف كرد و گفت كه با شناسايي افرادي كه پرونده اتهامي در دادسرا دارند و اطمينان دادن به آنها از اينكه در دادسرا نفوذ داشته و قادر به مختومه كردن پرونده آنان هستم از هركدام بنا به موقعيت و شرايط مبالغي را دريافت مي كردم.
وي افزود: يكي از شگردهاي من براي اغفال افراد مذكور اين بود كه به همراه آنان به دادسرا مراجعه و به تنهايي در دفتر شعب مدتي مي نشستم و پس از بيرون آمدن از شعبه آنها تصور مي كردند كه بنده با قاضي شعبه آشنا بوده و از اين طريق مي توانم مشكل شان را حل كنم.
وي اعتراف كرد كه تنها در يك مورد 6 ميليون تومان پول از صاحب يك پرونده دريافت كرده است.

 



مردم اندونزي به سوي كنيا نماز مي خواندند

مسلمانان اندونزي به تازگي متوجه شدند كه تاكنون به جاي قبله به سمت كشور كنيا نماز مي خواندند.
به نوشته روزنامه «المصريون»، اشتباه نمازگزاران اندونزيايي در حالي صورت گرفته است كه در ماه مارس گذشته هيئت بلندپايه ديني اين كشور، جهت دقيق قبله را بر طبق فتواي خود به سمت غرب تعيين كرده بود و مردم ناخودآگاه به سوي آفريقا و دقيقا كشور كنيا نماز مي خواندند.رضوان رئيس شوراي علماي اندونزي روز جمعه به خبرگزاري رويترز گفت: جهت نماز مردم در مساجد به سوي سومالي و كنيا بوده است و ما از نمازگزاران مي خواهيم كه كمي به سوي شمال غربي جهت خود را عوض كنند تا به سمت قبله باشد.
وي گفت: مانعي ندارد كه مسلمانان اندونزي از اين كه قبله آنها درست نبوده است، احساس ترس از خدا كنند، چرا كه به هرحال آنها به سمت اشتباهي نماز مي خواندند و اين باعث باطل بودن نمازشان مي شود.از سوي ديگر «عقيل سراج» رئيس سازمان نهضت علماي اندونزي در گفت وگو با روزنامه انگليسي زبان «جاكرتا» اعلام كرد كه اين اشتباه در اثر صدور فتواي زودهنگام شوراي علماي اندونزي در سال گذشته رخ داده است.

 



137 هزار چيني در محاصره سيل

در پي وقوع يك طوفان سهمگين در جنوب چين، پنج تن كشته و 12 تن مفقود شدند.
دپارتمان ملي هواشناسي چين در بيانيه اي اعلام كرد كه اين طوفان با قدرت بيش از 175 كيلومتر بر ساعت، مناطق جنوبي اين كشور نظير جزيره «هي نان» را در نورديده و در حال نزديك شدن به ويتنام است.
در پي وقوع اين طوفان بيش از 137 هزار نفر از سكنه نواحي شمالي اين كشور مجبور شدند منازل خود را براي حفظ جانشان ترك كنند و به مناطق امن پناه ببرند.در گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز آمده است كه به دليل وضعيت جوي نامساعد اكثر پروازها در دو كشور چين و ويتنام لغو و به زمان ديگري موكول شد.همچنين اكثر رودخانه ها در دو كشور به دليل بالا آمدن سطح آب، طغيان كرده اند و جاده ها و مسيرهاي اصلي هم به طور كامل به زير آب فرو رفته اند و امكان امداد رساني را مشكل كرده است. با اين وجود، نيروهاي امداد و نجات در حال كمك به قربانيان اين طوفان هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14