(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 تير 1389- شماره 19695

گسترش بدحجابي در برخي شهرهاي يزد
احداث فرودگاه در مرز مهران
برگزاري سومين جشنواره شهرستاني جوان ايراني در شهركرد
ايران در كيهان
گله مندي رئيس شوراي اسلامي شهر بسطام از بي مهري مسئولان به اين شهر
منابع تامين كننده آب آشاميدني فارس در حال آلوده شدن است
مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي زميني سپاه: دشمن حياي عمومي را هدف گرفته است
حمايت حوزه هنري قم از توليد نمايش با موضوع عفاف و حجاب
اعطاي تسهيلات به هزار واحد مسكوني در بافت فرسوده قزوين
كشاورزان مازندراني شناسنامه دار مي شوند
فرماندار: 936واحد مسكن مهر تا پايان سال در انديمشك به بهره برداري مي رسد
شهردار كرج: اختلافات فرهنگي خدمات رساني مطلوب را با مشكل مواجه مي سازد
اختصاص 50 سوئيت براي اسكان مسافران فرهنگي
راه اندازي گشت هوايي محيط زيست در استان اصفهان



گسترش بدحجابي در برخي شهرهاي يزد

ترويج فرهنگ بدحجابي امروز در شهر يزد و بخصوص در برخي شهرستان هاي استان، نظير شهر دانشجويي ميبد، با رشد و گسترش زيادي روبه رو شده است.
فرهنگ مذهبي، ديني و مسجدي مردمان شهرهاي كوچك با خطر روز افزون بدحجابي بشدت مورد تهديد جدي قرار گرفته است.
بخصوص مواردي در شهرهايي نظير ميبد مشاهده مي شود كه پيشتر حتي در مركز استان هم ديده نمي شد يا بسيار نادر بود. جدا از اينكه فرهنگ بدحجابي و يا بي حجابي، پشت فرمان و رانندگي توسط معدودي از خانم ها، بدون روسري در يزد و گاهي در ميبد مشاهده شده و برخوردي نيز صورت نمي گيرد، متاسفانه آنچه اين روزها در شهر ميبد با فرهنگ هاي گوناگون دانشجويي، به چشم مي توان ديد، استفاده از مانتوهاي بدون آستين است كه دست ها تا بازو، عريان است و اين در حالي است كه متاسفانه اين نوع مدل ها، توسط افراد غيربومي در سطح شهر در حال نمايش و ترويج است.
همزمان با افزايش مظاهر بدحجابي و بي حجابي در يزد، جرايم و تخلفات جزئي و سبك در اين استان نيز رشد چشمگيري داشته و به گفته رئيس كل دادگستري استان، جرم خيزي در يزد، نسبت به استان هاي همجوار دو برابر رشد داشته و يكي از عوامل اين افزايش، مسائل فرهنگي است.
هرچند استان يزد درخصوص جرايم سنگين و خشن داراي كمترين نرخ رشد در كشور است، اما افزايش جرائم سبك، بسيار نگران كننده است و اين سوال در اذهان مطرح مي شود كه نقش عوامل مختلف فرهنگي بويژه در راس آن شوراي فرهنگ عمومي در استان يزد چيست؟ و چه جايگاهي را تاكنون در اين زمينه به خود اختصاص داده و چه ايده و طرحهاي جديد و نويني منطبق با يك جامعه اسلامي ايراني به مردم متدين و فهيم عرضه داشته است!؟
محمدرضا حايري زاده
خبرنگار كيهان در يزد

 



احداث فرودگاه در مرز مهران

ايلام- خبرنگاركيهان:
فرماندار مهران گفت: مرز بين المللي مهران، صاحب فرودگاه مي شود.
ولي الله حياتي در جريان بازديد از مرز بين المللي مهران اظهار داشت: براي تحقق اين مهم رايزني هاي مختلفي در گذشته انجام شده است.
وي افزود: به تازگي نيز اعتباري بالغ بر 220 ميليارد ريال براي احداث فرودگاه در مرز بين المللي مهران اختصاص يافته است. اين ميزان اعتبار به عنوان اعتبار اوليه براي احداث اين طرح در سفر سوم هيئت دولت به استان ايلام اختصاص يافته است.
حياتي تصريح كرد: براساس مصوبه هيئت دولت، عمليات اجرايي اين فرودگاه از سال90 شروع مي شود و قرار است كار احداث آن توسط وزارت نفت و سازمان فرودگاه هاي كشور اجرايي شود.

 



برگزاري سومين جشنواره شهرستاني جوان ايراني در شهركرد

شهركرد - خبرنگار كيهان:
سومين جشنواره شهرستاني جوان ايراني با تجليل از 33 جوان برگزيده شهرستان شهركرد، در سالن مهر اداره ارشاد اسلامي چهارمحال وبختياري برگزار شد.
استاندار چهارمحال وبختياري از توجه ويژه به امور جوانان خبر داد و گفت: اگر توانستم شرايطي را فراهم كنم كه جوانان شهركردي در رده هاي اول مديريت استان باشند آن وقت مي توانم بگويم جواني را باور كرده ام.
علي اصغر عنابستاني در ادامه افزود: من خدمت جوانان عرض مي كنم، بايد شرايطي را فراهم كنيم تا قبل از اينكه نشاط جواني از بين برود، جوان موقعيت و فرصت بروز خلاقيت خودش را پيدا كند. بايد استفاده از جوانان را به يك فرهنگ و تفكر غالب تبديل كنيم.

 



ايران در كيهان

معرفي تعاوني هاي غيرفعال
شهركرد- خبرنگاركيهان: رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري گفت: اول مردادماه، آخرين فرصت آغاز فعاليت ساخت و ساز تعاوني هاي مسكن مهر در شهركرد است. مهندس علي ابراهيمي افزود: در غير اين صورت براساس مصوبه شوراي تأمين مسكن استان چهارمحال و بختياري قرارداد تعاوني هاي غيرفعال فسخ و نام تعاوني آنها اعلام خواهد شد.
برگزاري همايش فرهنگي ورزشي
مسجد سليمان- خبرنگاركيهان: به همت شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان همايش فرهنگي ورزشي با عنوان زن و سلامت برگزار شد. به گزارش روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان در اين همايش كه بيش از 600نفر از زنان ورزشكار اين شهرستان حضور داشتند ورزشكاران در قالب 11تيم به انجام مسابقات درون سالن پرداختند.
اجراي طرح همگام با قرآن
ياسوج- خبرنگاركيهان: معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد گفت: امسال طرح همگام با قرآن در 152آموزشگاه اين استان اجرا مي شود. سيدخسرو حسيني در همايش استاني همگام با قرآن كه 180 نفر از مديران مدارس راهنمايي كهگيلويه و بويراحمد در آن حضور داشتند، افزود: حدود 18هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع راهنمايي استان تحت پوشش اين طرح قراردارند.
ساخت بندخاكي در شاهرود
شاهرود- خبرنگاركيهان: اجراي عمليات بندخاكي روستاي خجاج- خارتوران توسط اداره منابع طبيعي شاهرود پايان يافت.
حجم عمليات خاكي اين بند 25هزار مترمكعب و حجم عمليات سنگ ملات و خشكه چين آن 210 مترمكعب مي باشد كه به صورت خاكي همگن اجرا مي شود اعتبار اجراي اين پروژه مبلغ 742ميليون ريال است.
كاهش زمان رسيدگي قضايي
كرج- خبرنگار كيهان: زمان رسيدگي به پرونده هاي حقوقي در شعب دادگستري كرج از يك سال به چهار ماه كاهش يافته است. سيدحميدرضا طباطبايي، رئيس دادگستري كرج با اعلام خبر فوق گفت: استفاده از كارشناسان مجرب و تخصصي شدن شعب رسيدگي به پرونده هاي دادگستري از علل كاهش زمان رسيدگي به اين پرونده هاست.
افزايش عرصه ها در رشت
رشت- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي گيلان از افزايش عرصه هاي در اختيار صنعت استان در بخش شهرك ها و نواحي صنعتي تا يك هزار و 343هكتار خبرداد. مهندس مجيد عباسيان امين گفت: تاكنون 900هكتار عرصه در اختيار صنعت استان در بخش شهركها و نواحي صنعتي قرار داشت.
اجراي طرح تحقيقاتي در تبريز
تبريز- خبرنگاركيهان: توسط اعضاي هيئت علمي دانشگاه تبريز در سال گذشته، بيش از 7ميليارد و 569ميليون ريال طرح تحقيقاتي مشترك با سازمان هاي دولتي، به پايان رسيد. علي رستمي، معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: تعداد طرح هاي خاتمه يافته 20عنوان بودند و بيشترين آن از طريق اداره ارتباط با صنعت دانشگاه تبريز مربوط به اعضاي هيئت علمي دانشكده مكانيك بود.
سنددار شدن خانه ها
اوز- خبرنگاركيهان: 125واحد مسكوني كميته امداد امام خميني لارستان سنددار شد.
عبدالله تقي زاده، رئيس كميته امداد امام لارستان با اعلام خبر فوق گفت: مجموع هزينه هاي مصرف شده براي ساخت اين 125واحد مسكوني افزون بر 7ميليارد و 600ميليون ريال بود.
برگزاري كارگاه آموزشي
بردسكن- خبرنگاركيهان: به همت شبكه بهداشت و درمان بردسكن و با همكاري شبكه دامپزشكي و جهادكشاورزي اين شهرستان كارگاه آموزشي بيمارهاي مشترك بين انسان و دام (تب مالت، هاري، سياه زخم، تب خونريزي دهنده كريمه كنگو، سالك) در محل تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بردسكن برگزار شد. در اين كارگاه آموزشي 160نفر از دامداران، رابطان ترويج، قصابان و مسئولان روابط عمومي ادارات بردسكن حضور داشتند.
تشكيل كار گروه اشتغال
دهلران- خبرنگاركيهان: در جلسه كار گروه اشتغال دهلران مشكلات 25كارگاه و واحد صنعتي مورد رسيدگي قرار گرفت. عليزاده فرماندار دهلران در اين جلسه بر امر توجه به حل مشكلات اين واحدها تأكيد و خواستار تسريع در رفع مشكلات، موانع و كمك و حمايت مسئولان مربوطه شد.
توزيع نهال در خوانسار
خوانسار- خبرنگاركيهان: 8هزار و 700اصله نهال يارانه دار در سال جاري بين متقاضيان ايجاد باغ در سطح شهرستان خوانسار توزيع شد. به گفته مسئول باغباني مديريت جهاد كشاورزي خوانسار تعداد 8700نهال بادام و آلو در سال جاري توزيع شد كه منجر به افزايش 18هكتار باغ به سطح باغ هاي شهرستان خوانسار شد. خوانسار داراي 2300هكتار باغ بوده و عمده محصولات باغي آن شامل انگور، گردو، بادام و آلو است.
تجليل از استاندار فقيد
رحيم آباد- خبرنگاركيهان: بيست ونهمين سالگرد شهادت استاندار فقيد گيلان شهيد مهندس علي انصاري در گلزار شهداي رودسر و بر سر مزار آن شهيد برگزار شد. در اين مراسم مهندس نصرالله شادنوش، مشاور وزير امور خارجه و نمايندگان مردم رودسر و لنگرود در مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.
تجليل از برترين هاي فرهنگي
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: برترين هاي مسابقات فرهنگي و هنري مانه و سملقان تجليل شدند. معاون پرورشي و تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي در مراسم تجليل از اين دانش آموزان گفت: 11هزار دانش آموز در شهرستان مانه و سملقان سال تحصيلي 89-88 در مسابقات فرهنگي و هنري شركت كردند و توانستند براي سومين سال متوالي در مسابقات سرود و نقاشي مقام نخست را كسب كنند.

 



گله مندي رئيس شوراي اسلامي شهر بسطام از بي مهري مسئولان به اين شهر

شاهرود - خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر بسطام از بي مهري مسئولان به اين شهر نمونه گردشگري گلايه كرد.
محمدهاشم حسني با اشاره به سابقه 8 هزار ساله اين شهر و آثار باستاني امامزادگان سيدمحمد و سيدابوالقاسم آرامگاه قطب العارفين بايزيد بسطامي يخدانهاي قديمي، برج كاشانه، منار سلجوقيان و صومعه بايزيد و ... گفت: در نخستين دور سفرهاي استاني هيئت دولت به بسطام، اين شهر به عنوان شهر نمونه گردشگري معرفي شد اما تاكنون در فراهم ساختن زيرساختهاي تحقق اين مصوبه اقدام در خور توجهي صورت نگرفته است.
حسني افزود: مصوبه ساخت مركز فرهنگي هنري بسطام كه مقرر شده اعتبار آن از محل منابع استاني تامين شود به رغم پيگيريهاي بعمل آمده تاكنون معطل مانده و انجام نشده است.
وي گفت: مصوبه تاسيس مركز فني و حرفه اي تخصصي كشاورزي در اين شهر بنا به دلايلي به شهر ديگري منتقل و ساخته شد و در دور دوم سفرهاي استاني ساخت استخر سرپوشيده بسطام به جاي پروژه مذكور تصويب شد اما به رغم پيگيريهاي استاندار سابق و واگذاري زمين تاكنون اقدامي در اين باره نشده است. نمايندگي ثبت اسناد و املاك به جاي اداره در بسطام راه اندازي شد كه اين نمايندگي كارگشاي خوبي براي مردم منطقه نيست. و اين در حالي است كه براساس قانون در مراكز بخش هايي كه داراي دادگاه عمومي است اين اداره بايد مستقر شود. وي از عدم ساخت مقبره جديد بايزيد بسطامي به رغم وعده فرمانده شاهرود گلايه كرد.

 



منابع تامين كننده آب آشاميدني فارس در حال آلوده شدن است

شيراز- خبرنگار كيهان:
ساخت و سازهاي بي رويه بر روي كوههاي آهكي استان فارس عامل تهديدكننده اي براي منابع آب استان است.
«احمدرضا عيسايي» مدير دفتر محيط زيست و كيفيت منابع آب شركت آب منطقه اي فارس با بيان اين مطلب گفت: از كوههاي آهكي استان بايد حفاظت كرد زيرا بهترين منابع آب آشاميدني فارس در دل اين كوهها قرار دارد.
وي اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مجوز ساخت و ساز از سوي شهرداري ها در دامنه كوههاي آهكي استان كه آب زيادي را در خود ذخيره كرده اند داده مي شود كه ادامه اين روند تهديدي جدي براي منابع باارزش آب در فارس است.
وي افزود: چاههاي جذبي منازل مسكوني در اطراف كوههاي آهكي باعث نفوذ فاضلاب هاي خانگي به داخل آبخوان آهكي اين كوهها مي شود كه مي تواند بر روي چاههاي آب آشاميدني تاثير گذاشته و باعث آلودگي آنها شود.
وي گفت: شهرداري ها بايد از دادن مجوز هرگونه ساخت وساز در ارتفاعات آهكي خودداري كنند زيرا كه اين مناطق جزو حريم هاي 25ساله آب آشاميدني فارس هستند.
وي با بيان اينكه احداث هرگونه كاربري فاضلاب زا در اين حريم ممنوع است افزود: هرگونه ساخت و ساز بر روي دامنه كوههاي آهكي استان بايد با مجوز شركت آب انجام شود.
وي اظهار داشت: با توجه به وقوع خشكسالي هاي پي درپي، كمبود آب سفره هاي زيرزميني و محدوديت آب سدها بهترين منابع آب آشاميدني استان، آبهاي ذخيره شده در كوههاي آهكي است كه بايد نسبت به حفاظت آن حساسيت و توجه بيشتري داشت.
وي ايجاد كمربند سبز جنگلي و باغ شهرها را در دامنه اين كوهها به دليل استفاده از كود و سم از ديگر عوامل آلوده كننده منابع آب استان عنوان كرد.

 



مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي زميني سپاه: دشمن حياي عمومي را هدف گرفته است

تبريز- خبرنگاركيهان:
مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه نيروي زميني سپاه گفت: دشمنان براي رسيدن به اهداف خود حياي عمومي و امنيت اخلاقي مسلمانان را نشانه گرفته اند.
حجت الاسلام والمسلمين رضايي، در سمينار مسئولان نمايندگي ولي فقيه در نواحي سپاه عاشورا در تبريز افزود: دشمن به دنبال تزريق بدحجابي و بي تفاوتي در رگ هاي غيرت مسلمانان است تا دين مبين اسلام را كم اهميت نشان دهند و در اين راه، رسالت روحانيان، مبلغان و پاسداران با احياي امر بمعروف و نهي از منكر در جامعه، بسيار سنگين خواهد بود.
وي گفت: دشمن از درگيري فيزيكي نااميد شده و براي همين به دنبال اجراي اين راه هاست.

 



حمايت حوزه هنري قم از توليد نمايش با موضوع عفاف و حجاب

قم- خبرنگاركيهان:
مسئول واحد نمايش حوزه هنري استان قم براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در استان در قالب آثار هنري به ويژه نمايش اعلام آمادگي كرد.
محمد آزاد در نشستي خبري گفت: موضوعاتي مانند حجاب و عفاف وجود دارند كه به عنوان مشكل از آن ياد مي شود و با وجود اينكه مي توان درقالب نمايش و آثارهنري فرهنگسازي كنيم اما هنوز كسي از ما چنين دعوتي نكرده است.
وي با تاكيد بر لزوم حمايت از بخش فرهنگ ادامه داد: ما ملت مظلومي در جهان هستيم و دشمنان با تبليغات وسيع و دروغ ما را در دنيا جنگ طلب معرفي كرده اند و ما بايد با ارائه برنامه هاي هنري و فرهنگي مناسب اين ذهنيت را اصلاح كنيم.
محمد آزاد از ائمه جمعه و استاندار قم درخواست كرد تا حمايت بيشتري از بخش فرهنگي و هنري استان صورت گيرد.

 



اعطاي تسهيلات به هزار واحد مسكوني در بافت فرسوده قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان قزوين گفت: يك هزار و 40 واحد مسكوني با 204 پروانه ساختماني جهت اخذ تسهيلات به بانك عامل معرفي شدند.
عبدالمجيد هدايت فرد در گفت وگو باخبرنگاران افزود: از اين تعداد 950 واحد با 184 پروانه ساختماني در سال گذشته از تسهيلات 150 ميليون ريالي برخوردار شدند و در سال جاري نيز 90 واحد با 20 پروانه ساختماني براي برخورداري از تسهيلات 200 و 250 ميليون ريالي به بانك عامل معرفي شدند.
وي تاكيد كرد: اعتبار ساخت واحدهاي مسكوني در بافت فرسوده اگر سريعتر در استان جذب نشود به استانهاي ديگر منتقل خواهد شد.
هدايت فر با اشاره به بازديد معان وزير مسكن و شهرسازي از محله پنبه ريسه و سردار خاطرنشان كرد: براي اين طرح 40 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته كه به زودي عمليات نوسازي و بهسازي آن آغاز خواهد شد.
وي اظهار كرد: محله سردار در ضلع جنوبي خيابان شهيد انصاري، مسجد، مدرسه و آب انبار سردار و بقعه سلطان سيدمحمد قرار دارد كه تملك آن از سال ها پيش آغاز شده بود كه در سال جاري اتمام و وارد مرحله اجرايي مي شود.
هدايت فر خاطرنشان كرد: در نوسازي و بهسازي اين بافت ضمن اينكه بخشي از مسكن و فضاهاي معمول شهري به شكل مناسبي بازسازي خواهيم كرد، كاربري هاي گوناگون آموزشي، ورزشي، بهداشتي و درماني نيز در اين محله ايجاد خواهد شد.
مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان قزوين يادآور شد: اين طرح يك پروژه چندوجهي است كه نگاه ويژه اي به شهرسازي و توجه به كيفيت زندگي افراد دارد.
هدايت فر افزود: محله سردار با دو هكتار داراي 73 واحد مسكوني است.
وي ادامه داد: محله پنبه ريسه در همجواري شهيد انصاري در موقعيت شهري مناسبتري قرار دارد كه خدمات فرامنطقه اي ارائه خواهد داد و تنها نگاه محله اي در آن مطرح نيست.
هدايت فر افزود: اين محله داراي 112 هزار متر مربع زيربنا است.
گفتني است در استان يك هزار و 200 هكتار بافت فرسوده وجود دارد كه از اين مقدار 450 هكتار آن در شهر قزوين است كه با احياي بافت فرسوده حداقل به ميزان پنج برابر مسكن توليد خواهد شد.

 



كشاورزان مازندراني شناسنامه دار مي شوند

ساري - خبرنگار كيهان:
با هدف تدوين بانك اطلاعاتي فعالان كشاورزي در مازندران شناسنامه دار مي شوند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران با اعلام اين خبر افزود: براي ساماندهي خدمات كشاورزي در مازندران 99 شركت مشاوره اي در اين استان راه اندازي شد.
عنايت الله تورنگ با اشاره به اهميت تامين غذايي در استقلال كشور گفت: مازندران با اختصاص 239 هزار هكتار عرصه شاليزاري 42 درصد برنج مورد نياز كشور را تامين مي كند.
وي با يادآوري ظرفيت ممتاز مازندران در توليد سالانه 170 ميليون شاخه درختچه و گلدان گل و گياه افزود: توسعه فعاليت هاي بخش كشاورزي نيازمند برخورداري از بانك جامع اطلاعاتي است.
وي يادآور شد: 105 هزار هكتار از اراضي مازندران به مركبات، 40 هزار هكتار محصولات سياه ريشه، 60 هزار هكتار گندم و 4 هزار و 500 هكتار به باغات كيوي اختصاص دارد

 



فرماندار: 936واحد مسكن مهر تا پايان سال در انديمشك به بهره برداري مي رسد

انديمشك- خبرنگاركيهان:
فرماندار انديمشك گفت: تا پايان سال جاري بهره برداري از 936 واحد آپارتماني مسكن مهر در اين شهر آغاز مي شود.
محسن كرمي پيشرفت احداث واحدهاي مسكن مهر را در انديمشك نسبت به ساير شهرهاي استان خوزستان بسيار خوب توصيف كرد و گفت: در مرحله اول طرح مسكن مهر با واگذاري 6/6 هكتار زمين مجاني 936 واحد مسكوني درچهار طبقه احداث شده كه دراين طرح تمامي خدمات رفاهي، زيرساخت هايي از قبيل آب، برق، گاز،تلفن، آسفالت، فضاي سبز، مسجد و خدمات درماني در كاربري اين پروژه ديده شده است.
وي افزود: در طرح دوم احداث مسكن مهر در انديمشك 20هكتار زمين در بهترين منطقه شهر درنظرگرفته شده است كه تاكنون 7 هكتار آن تغيير كاربردي داده شده و بقيه پس از رفع معارض تغيير كاربردي داده مي شود.
وي تاكيد كرد: متقاضياني كه تاكنون موفق به ثبت نام در طرح مسكن مهر نشده اند مي توانند پس از ثبت نام در سايت wwwtaavon portalcom در صورت داشتن شرايط لازم در مرحله دوم طرح مسكن مهر قرار خواهندگرفت كه دراين طرح 2هزار واحد مسكوني آپارتماني احداث و تحويل متقاضيان مي شود.
كرمي در مورد چگونگي اهداء تسهيلات بانكي به متقاضيان مسكن مهر اظهارداشت: به افراد واجد شرايط در طرح مسكن مهر مبلغ 02ميليون تومان وام با اقساط 51ساله و سود 4 درصد پرداخت و اسناد مالكيت اين واحدهاي مسكوني پس از صفركردن تسهيلات بانكي صادر خواهدشد.

 



شهردار كرج: اختلافات فرهنگي خدمات رساني مطلوب را با مشكل مواجه مي سازد

كرج - خبرنگار كيهان:
بافت پراكنده و اختلافات فرهنگي، مديريت شهري را در خدمت رساني مطلوب به شهروندان با مشكل رو به رو مي كند.
شهردار كرج در مراسم اجراي طرح توسعه فرهنگ شهروندي با بيان اين مطلب افزود: بسياري از مناطق كرج با مشكل توسعه نيافتگي مواجه هستند كه اين مسئله سبب بروز مشكلاتي در خدمت رساني به شهروندان مي شود.
علي آقازاده توسعه فرهنگ شهروندي را معادله اي دوسويه دانست و اظهار داشت: توسعه فرهنگي بايد با مشاركت شهروندان باشد تا با درك متقابل بسياري از مشكلات موجود برطرف شود.
شهردار كرج تصريح كرد: اهالي رسانه، سازمان هاي مردم نهاد و صدا و سيما مي توانند در راستاي تحقق اهداف مديريت شهري گام هاي موثري بردارند چرا كه اين قشر عامل ارتباطي بين مردم و مسئولان هستند.

 



اختصاص 50 سوئيت براي اسكان مسافران فرهنگي

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
مدير آموزش وپرورش گنبدكاووس گفت: 50 اتاق و سوئيت جهت اسكان مسافران تابستاني دراين شهرستان اختصاص يافته است.
«نبي الله آخوندي» ضمن اعلام خبر فوق اظهارداشت: ازفضاهاي پيش بيني شده، 31 اتاق در فضاهاي آموزشي و 19 سوئيت در مجتمع رفاهي فرهنگيان اين شهرستان مي باشد.
وي با بيان اينكه تعداد اتاق و سوئيت هاي پيش بيني شده براي اسكان مسافران تابستاني امسال در مقايسه با تابستان سال قبل 30 درصد بيشتر شده است، افزود: تمامي اتاق هاي پيش بيني شده درفضاهاي آموزشي مجهز به لوازم و امكانات اوليه زندگي مي باشد.
آخوندي گفت: آموزش و پرورش گنبدكاووس به مسافران تابستاني كه از فضاهاي پيش بيني شده اين مديريت براي اسكان استفاده كنند، شام هرشب آنان رايگان خواهدبود.
وي همچنين با بيان اينكه طرح اسكان مسافران تابستاني تا پايان مردادماه ادامه دارد افزود: ستاد اسكان مسافران تابستاني در محل مديريت آموزش و پرورش مستقر و آماده ارائه خدمات و راهنمايي هاي لازم به مسافران مي باشد.

 



راه اندازي گشت هوايي محيط زيست در استان اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
گشت هوايي در مناطق حفاظت شده استان اصفهان راه اندازي شد.
«احمدرضا لاهيجان زاده» مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان در نشستي با خبرنگاران اظهار داشت: به دليل وسعت زياد مناطق حفاظت شده اين استان لازم بود تا با راه اندازي گشت هوايي حفاظت بيشتر از اين مناطق انجام شود كه با طي مراحل قانوني و كسب مجوز اين امر صورت گرفت.
وي افزود: هواپيماي گشت اداره كل حفاظت محيط زيست از نوع هواپيماي فوق سبك فجر 22 است كه به امكاناتي نظير دوربين عكاسي و فيلمبرداري پيشرفته مجهز است ضمن آنكه سيستم ارسال آنلاين تصاوير تهيه شده توسط اين هواپيماي گشت نيز به زودي خريداري و نصب مي شود.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان به پوشش 300كيلومتري مناطق تحت مديريت اين اداره كل توسط هواپيماي گشت ياد شده اشاره كرد و افزود: با توجه به محدوديت نيروي انساني در حوزه حفاظت از محيط طبيعي، مي توان با استفاده از فناوري هاي مختلفي كه در كشور موجود است از مناطق حفاظت شده استان حراست بيشتري صورت بگيرد در همين راستا دوربين هاي شكاري فوق پيشرفته با فاصله ديد 10كيلومتري و نمايشگري مانيتوري در منطقه كلاه قاضي نصب شده و بزودي در ديگر مناطق تحت مديريت نيز اين طرح اجرايي مي شود.
وي از افزايش اعتبارات حفاظت محيط زيست استان خبر داد و افزود: در دور دوم و سوم سفرهاي رئيس جمهوري بيشترين جذب اعتبارات در حوزه حفاظت از محيط زيست صورت گرفت كه صرف توسعه زيرساخت هاي اين حوزه شد.
وي ميزان آب وارد شده به تالاب گاوخوني را ناچيز اعلام كرد و گفت: حق آبه اين تالاب تعيين شده است.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان درباره جاده اي كه از حريم اين تالاب قرار بود عبور كند، گفت: با همكاري اداره كل راه و ترابري استان مقرر شد جاده مورد نظر از مسيري ديگر عبور كرده تا حريم اين تالاب بين المللي حفظ شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14