(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 تير 1389- شماره 19695

مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان: طلاهاي قاچاق دراصفهان جمع آوري مي شود
نيترات بالاتر از حد استاندارد آب مناطق جنوب و غرب تهران
پل عابر پياده كاميوني را واژگون كرد
قائم مقام وزير بهداشت: تجهيزات پزشكي مورد نياز تا آخر سال ذخيره سازي شده است
تجليل از 50 هزار جانباز و ايثارگر فرهنگي كشور
توزيع مرغ تازه 2930 توماني در ميادين
دادستان كل كشور با اشاره به طبق قانون مجازات هاي اسلامي بدحجابي در كشور جرم است
پاييز امسال ابرها بارور مي شوند
جريمه يك ميليون دلاري شركت بازرگاني
حوادث كوتاه از كشور
50 هزار شغل براي معلولان و مددجويان
واكنش مديرعامل شركت بازرگاني مفيد اهواز به يك خبر
انتقاد وزير تعاون از اعمال سليقه هاي شخصي در بورس
نصب بزرگترين لوسترجهان در حرم امام حسين(ع)
آتش سوزي در چين
گرم ترين سال دنيا



مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان: طلاهاي قاچاق دراصفهان جمع آوري مي شود

اصفهان - خبرنگاركيهان:
مديركل استاندارد وتحقيقات صنعتي استان اصفهان گفت: با موافقت كميسيون مبارزه با قاچاق استان اصفهان، سازندگان طلا سه ماه فرصت دارند براي جمع آوري طلاهاي قاچاق اقدام كنند.
غلامحسين حسيني درچهارمين نمايشگاه بين المللي فلزات گران بها، طلا، جواهر، نقره، ساعت سنگ هاي تزئيني، ماشين آلات و صنايع وابسته دراصفهان اظهار داشت:در صورتي كه اين طرح به تاييد اين كميسيون در استان اصفهان برسد. اداره كل استاندارد اين آمادگي را دارد كه با همكاري ساير ارگان هاي ذي ربط به توليدكنندگان و عرضه كنندگان طلاي استان سه ماه براي جمع آوري طلاهاي قاچاق از سطح بازار مهلت دهد و پس از آن برخوردهاي جدي در زمينه مبارزه با قاچاق طلا و جمع آوري مصنوعات بدون كيفيت اعمال مي شود.
وي با اشاره به اينكه بيش از 70درصد از طلاي وارداتي كشور قاچاق است افزود: معضل قاچاق به بلاي عظيم صنايع كشور تبديل شده است و در صنعت طلاي كشور اين پديده شوم 280 تا 300هزار شغل را تحت تاثير خود قرار داده است.
حسيني با بيان اينكه محصولات و توليدات طلا از جمله كالاهايي هستند كه يكي از بيشترين درصدهاي قاچاق كشور را به خود اختصاص مي دهند، افزود: درحال حاضر قاچاق طلا درايران اين صنعت هزار ساله ايراني را به تسخير خود درآورده است.
حسيني با بيان اينكه كيفيت طلاي وارداتي نيز هميشه قابل اطمينان نيست، اظهار داشت: به عنوان مثال درمحموله اي كه در يكي از شهرستان هاي اصفهان كشف شد طلاي با عيار 500 به جاي طلاي با عيار 750فروخته و مصرف كننده درقبال آن برابر با يك سوم قيمت متضرر مي شد.

 



وزير بهداشت هشدار داد
 نيترات بالاتر از حد استاندارد آب مناطق جنوب و غرب تهران

وزير بهداشت گفت: آب مناطق جنوب و غرب تهران نيترات بالاتر از حد استاندارد دارد و مادران باردار و كودكان اين مناطق بايد از آب بطري استفاده كنند.
مرضيه وحيد دستجردي ديروز در همايش معاونان بهداشتي دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه نگران مشغله ايدز و ابتلا به ويروس آن هستيم و اين موضوع به خصوص بيشتر به علت جوان بودن كشور جاي نگراني دارد.
وي گفت: در بين روسپي ها گروهي به صورت خوداظهاري انتخاب و مصاحبه شدند كه 50درصد آنها از خطر ابتلاي خود به ويروس ايدز خبر نداشتند و از 50درصد ديگر، 50درصد به ايدز مبتلا شده بودند كه اين زنگ خطري است براي اين گروههاي روسپي و كل جامعه.
وي افزود: در حال حاضر حدود 20هزار نفر مبتلا به ويروس ايدز در كشور وجود دارد كه اين ميزان شناسايي شده اند و حدود 4 برابر اين ميزان احتمالا مبتلا به ويروس ايدز هستند كه روي هم رفته 80 هزار نفر پيش بيني مي شود به ويروس ايدز مبتلا باشند.
وزير بهداشت تصريح كرد: متاسفانه بي بندوباري هاي اخلاقي و جنسي براي ما در آينده خطرناك است و خانواده ها و نسل جوان بايد نسبت به رفتارهاي پرخطر مراقبت جدي داشته باشند.
وحيد دستجردي در خصوص وضعيت آب تهران نيز اظهار داشت: ميزان نيترات در مناطقي از جنوب و غرب تهران بالاتر از حد استاندارد بوده است كه البته سعي شده است به كمك آب هايي كه نيترات پايين تري دارند آب اين مناطق رقيق شود اما توصيه مي شود زنان باردار و كودكان اين مناطق از آب بطري استفاده كنند.
به گزارش قدس وي افزود: مصرف آب با نيترات بالا موجب ايجاد بيماري مت هموگلوبين مي شود و مي تواند سلامت مادر و نوزاد را به خطر بيندازد.
وحيد دستجردي درباره بيمه دندانپزشكي كودكان نيز گفت: پوشش خدمات بهداشتي دندانهاي كودكان در حال حاضر پايين است و بنا داريم با كمك وزارت رفاه جهت پيشگيري از پوسيدگي دندان طرح وارنيش فلورايد را اجرا كنيم.

 



پل عابر پياده كاميوني را واژگون كرد

كاميون بونكر پيش از ظهر ديروز در بزرگراه اشرفي اصفهاني پس از برخورد با پل عابر پياده واژگون شد.
به گزارش ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني، اين حادثه ساعت
25/11 ديروز در بزرگراه اشرفي اصفهاني رخ داد.
اين بونكر در مسير شمال به جنوب بزرگراه اشرفي اصفهاني در حال حركت بود كه بعد از ورود به خيابان 22 بهمن به پل عابر پياده برخورد كرد.در اين حادثه يك عابرپياده از ناحيه پا مصدوم شد و كاميون حادثه ديده واژگون گرديد.
در اين حادثه راننده بونكر كه از ناحيه دست وصورت مجروح شده بود، به همراه مصدوم ديگر اين حادثه با آمبولانس به اورژانس انتقال يافت.

 



قائم مقام وزير بهداشت: تجهيزات پزشكي مورد نياز تا آخر سال ذخيره سازي شده است

قائم مقام وزير بهداشت در امور بازرگاني گفت: تمام تجهيزات پزشكي مورد نياز عمل هاي جراحي پيشرفته در كشور با همكاري بخش خصوصي و دولتي خريداري و ذخيره سازي شده است و هيچ مشكلي از اين نظر تا آخر سال نداريم.
ابراهيم متوليان افزود: برنامه ريزي هاي مفصلي براي خريد و تامين تجهيزات پزشكي مورد نياز كشور اعم از تجهيزات مصرفي و تجهيزات پيشرفته مانند راديوتراپي، استنت هاي قلبي، بالون ها، اكسيژناتورها، وسايل مورد نياز عمل هاي قلب، استنت هاي آئورت و مغزي و عمل هاي بزرگ در كشور انجام شده است.
وي گفت: طي اين برنامه ريزي ها با كمك بخش خصوصي و دولتي ذخيره سازي لازم و به اندازه كافي تا پايان سال انجام شده و هيچ مشكلي براي تامين اين تجهيزات براي بيماران كشور تا آخر سال نداريم.
به گزارش فارس قائم مقام وزير بهداشت در امور بازرگاني ادامه داد: اعتبار خريد اين تجهيزات يك جا نيست بلكه به صورت تدريجي و چرخشي براي خريد اين تجهيزات LC باز مي كنيم و پول خريد اين تجهيزات را به مرور از مراكز درماني كشور مي گيريم تا نياز كشور براساس بودجه موجود به موقع تامين شود.

 



با حضور وزير آموزش و پرورش صورت گرفت
تجليل از 50 هزار جانباز و ايثارگر فرهنگي كشور

با حضور وزير آموزش و پرورش در شهرستان ورامين از 50 هزار جانباز و ايثارگر فرهنگي تجليل به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ورامين، شامگاه شنبه «حميدرضا حاجي بابايي» در مراسم نمادين تجليل از 50 هزار ايثارگر فرهنگي كشور در ورامين گفت: براساس جلسات متعدد مقرر شد 50 هزار نفر از جانبازان، آزادگان و ايثارگران فرهنگي سراسر كشور مورد تشويق قرار بگيرند و از وجود، تلاش و زحماتشان تقدير به عمل آيد.
وي اظهار داشت: من اعتقاد دارم همه معلمان ايثارگر هستند ولي امروز اين معنا ويژه است، امروز در حضور ايثارگراني هستيم كه با قلم، خون و جان خودشان از انقلاب دفاع كردند.
حاجي بابايي تصريح كرد: در حال حاضر در كشور 50 هزار جانباز و ايثارگر فرهنگي وجود دارد و به جرات مي توان گفت آموزش و پرورش جزو مقدس ترين نهادهايي است كه به اين نظام خدمت كرده است.
وزير آموزش و پرورش گفت: رهبرمعظم انقلاب بارها بر آموزش تاكيد كردند و ممكن نيست كشوري ارتقا و رشد پيدا كند و اين مسير را بدون معلم بگذارند.
وي تصريح كرد: اگر امروز رئيس جمهور در راستاي رهنمودهاي رهبري نظام به انرژي هسته اي افتخار مي كند، ريشه اين افتخارآفريني از مدارس است و فونداسيون آن در مدارس ريخته شده است و همه افتخاراتي كه امروز و در آينده اعلام مي شود نتيجه كار معلم است.
در اين مراسم حاجي بابايي هديه اي به صورت نمادين به جانبازان اهدا كرد. براساس اين گزارش هدايايي براي جانبازان و ايثارگران فرهنگي سراسر كشور تهيه شده كه به آنان اعطا مي شود.

 



توزيع مرغ تازه 2930 توماني در ميادين

مدير عامل ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران گفت: در حال حاضر مرغ تازه در ميادين به قيمت هر كيلو 2 هزار و 930 تومان توزيع مي شود.
حسين صفايي در گفت وگو با فارس با بيان اينكه قيمت مرغ در ميادين با بازار متفاوت است، افزود: قيمت مرغ در بازار سه هزار و 300 تومان است.
مديرعامل ميادين ميوه و تره بار همچنين از توزيع مرغ منجمد در ميادين تهران خبر داد.
عرضه مرغ را
به اتحاديه واگذار كنيد
رئيس اتحاديه مرغداران گوشتي گفت: وزارت بازرگاني قرارداد سالانه به قيمت هر كيلوگرم مرغ 3100تومان با اتحاديه ببندد، تعهد مي دهيم قيمت از اين فراتر نرود.
محمد يوسفي در گفت و گو با خبرگزاري فارس، در مورد علت افزايش قيمت مرغ در هفته اخير اظهار داشت: قيمت مرغ مشمول قانون عرضه و تقاضا است. دو ماه پيش تقاضا كم بود و توليدكنندگان براي هر كيلوگرم تا 500 تومان ضرر مي دادند و الان هم تقاضا بيشتر شده و مرغ اندكي گران شده است.
رئيس اتحاديه مرغداران گوشتي افزود: همچنين بالا رفتن قيمت كالاهاي جايگزين، نزديك شدن ماه رمضان، پرداخت حقوق كارمندان كه مايحتاج زندگي شان را مي خرند عوامل گراني مرغ در بازار است.
وي افزود: همچنين نبودن سيستم تنظيم بازار هوشمند و كارآمد به روز، به ساعت و به لحظه به نحوي كه اگر قيمت به واسطه عرضه زياد كم است مرغ از بازار جمع شود و اگر قيمت به واسطه عرضه كم، بالا است به بازار تزريق شود، وجود ندارد.
وي همچنين شيوع بيماري نيوكاسل و مشكل تامين واكسن و كيفيت نامناسب واكسن را كه باعث شد 13-12درصد مرغها از بين بروند از ديگر عوامل كاهش مرغ و افزايش قيمت آن دانست.
يوسفي گفت: علاوه بر آن بيماري برونشيت هم شيوع پيدا كرده و تلفات داده است.
رئيس اتحاديه مرغداران گوشتي گفت: در حال حاضر قيمت مرغ در عمده فروشي ها 3300-3200 تومان است و در خرده فروشي ها از كيلويي 50 تومان در هر كيلوگرم تا هر قدر كه فروشنده دلش مي خواهد در نوسان است و قيمت مرغ زنده هم 2200 تومان در هر كيلوگرم است.يوسفي گفت: براي كنترل قيمت بازار پيشنهاد داديم، وزارت بازرگاني قرارداد سالانه هر كيلوگرم 3100تومان با اتحاديه مرغداران گوشتي ببندد و ما تعهد مي دهيم قيمت از اين فراتر نرود و در مقابل وزارت بازرگاني هم در صورتي كه قيمت از 2900 تومان پايين تر بيايد با جمع آوري مرغ اضافه، قيمت بازار را تعديل كند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا واقعاً توان اين كنترل را داريد، گفت: لابد مي توانيم كه اين حرف را مي زنم.

 



دادستان كل كشور با اشاره به طبق قانون مجازات هاي اسلامي بدحجابي در كشور جرم است

دادستان كل كشور گفت: قانون مجازات هاي اسلامي 5 1سال قبل بدحجابي و تمام عواملي كه منجر به اشاعه بدحجابي در جامعه مي شود را جرم تلقي و براي آن مجازات تعيين كرده كه اجرايي نشده است.
محسني اژه اي در گفت وگو با مهر درباره وظايف دادستاني و قوه قضاييه در طرح عفاف و حجاب اظهار داشت:
حجاب و عفاف يكي از مسائل اجتماعي كشور است كه از يكسو بدون ترديد رعايت آن يك مسئله كاملا قانوني، شرعي و از ضروريات دين است و از سويي ديگر بي حجابي و بدحجابي در قانون جرم است.
وي افزود: شايد گروهي به اين قانون ايراد داشته باشند كه نظرات و پيشنهادات آنان هم محترم است ولي تا زماني كه قانون اصلاح نشده قانون قبلي پابرجاست و بدحجابي جرم است.
دادستان كل كشور در پاسخ به اينكه آيا قاضي مي تواند شخصي را به عنوان بدحجاب جريمه كند، گفت: وقتي كه بدحجابي در قانون جرم تلقي مي شود يعني اينكه شخص بدحجاب بايد جريمه و كيفر ببيند ولي اينكه جدولي باشد مثل لاك زدن به ناخن، بيرون بودن موي سر از روسري، مانتوي تنگ و كه بر اساس آن جريمه و كيفر مشخص شود، صحيح نيست و تشخيص با قاضي است.
وي به استناد موارد قانوني مربوط به جرائم ضد عفت و اخلاق عمومي در بخش تعزيرات قانون مجازاتهاي اسلامي به مهر گفت: در ماده 638 اين قانون آمده است هركس عملا در انظار، اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي كند علاوه بر كيفر عمل به حبس از 10 روز تا دو ماه يا 74 ضربه شلاق جريمه مي شود و اگر مرتكب عملي شود كه نفس آن عمل داراي كيفر نباشد ولي عفت عمومي را جريحه دار كند فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه يا 74 ضربه شلاق محكوم مي شود.
محسني اژه اي در پاسخ به اين پرسش كه آيا حداكثر دو ماه حبس براي بدحجابان قابل خريد است گفت: در ماده 22 مجازاتهاي اسلامي آمده است چنانچه قاضي تشخيص بدهد مي تواند حبس و شلاق متهم را به جزاي نقدي تبديل كند.
دادستان كل كشور به استناد قانون مجازاتهاي اسلامي در مورد مجازات زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند گفت: اين زنان به حبس از 10 روز تا دو ماه و يا به پرداخت جريمه نقدي از 50 تا 500 هزار ريال محكوم مي شوند.محسني اژه اي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا قانون مجازاتي براي فروشندگان البسه غيرشرعي تعيين كرده است گفت: براساس بندي ازقانون مجازاتهاي اسلامي مصوب سال 1365 (قانون نحوه رسيدگي به تخلفات مجازات فروشندگان لباسهايي كه استفاده از آنها در ملأعام خلاف شرع بوده و يا عفت عمومي را جريحه دار مي كند) نحوه مجازات توليدكنندگان، واردكنندگان، توزيع كنندگان و استفاده كنندگان لباسهاي غيرشرعي اول تذكر و ارشاد، دوم توبيخ و سرزنش، سوم تهديد، چهارم تعطيلي محل كسب به مدت سه تا 6 ماه براي فروشندگان و توزيع كنندگان البسه و جريمه نقدي براي واردكننده و توليدكننده و 10 تا 20 ضربه شلاق يا جريمه نقدي براي استفاده كننده از البسه غيرشرعي است.

 



پاييز امسال ابرها بارور مي شوند

«در زمان حاضر مطالعات امكان سنجي اين پروژه در حال انجام است و در صورت اخذ مجوزهاي پروازي لازم از سوي ارگان هاي مربوطه، از مهرماه سال آبي 90-89 عمليات باروري ابرها در استان تهران انجام مي شود.»
به گزارش شبكه ايران، مدير مركز ملي مطالعات و تحقيقات باروري ابرها از اجراي طرح باروري ابرها در استان تهران از پاييز سال جاري در صورت اخذ مجوز پروازي از ارگان هاي ذيربط خبر داد.
«محمدمهدي جواديان زاده» در گفت وگو با پايگاه خبري وزارت نيرو، افزود: در زمان حاضر مطالعات امكان سنجي اين پروژه در حال انجام است و در صورت اخذ مجوزهاي پروازي لازم از سوي ارگان هاي مربوطه، از مهرماه سال آبي 90 - 89 عمليات باروري ابرها در استان تهران انجام مي شود.
مدير مركز ملي مطالعات و تحقيقات باروري ابرها در ادامه تصريح كرد: بحث پروژه امكان سنجي باروري ابرها در استان تهران از حدود يك ماه و نيم گذشته آغاز شده و در زمان حاضر نيز ادامه دارد.
وي اضافه كرد: همچنين استان هايي نظير فارس، قم، زنجان، و كرمان به منظور اجراي طرح باروري ابرها اعلام آمادگي كرده اند.
وي اظهار داشت: باروري ابرها دست كم 10 تا 15 درصد ميزان بارندگي را در مناطقي كه طرح باروري ابرها در آنها اجرايي مي شود، افزايش مي دهد.

 



جريمه يك ميليون دلاري شركت بازرگاني

يك شركت بازرگاني متخلف در تهران به بيش از يك ميليون دلار به صندوق بانك مركزي محكوم شد.
به گزارش سازمان تعزيرات حكومتي، با شكايت اداره دعاوي حقوقي بانك مركزي مبني بر عدم ايفاي تعهدات واردكنندگان در ازاي دريافت ارز و خدمات دولتي، پرونده اي تشكيل و جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعبه 47 بدوي تخصصي تعزيرات حكومتي استان تهران ارجاع شد.
براساس اين گزارش، اين شعبه پس از انجام تحقيقات مقدماتي و بررسي محتويات موجود در پرونده، اتهام انتسابي را محرز دانست و متخلف را علاوه بر تعليق كارت بازرگاني به استرداد عين ارز دريافتي معادل يك ميليون و 164 هزار و 114 دلار در حق بانك مركزي محكوم كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

توقيف محموله برنج خارجي قاچاق
اصفهان- خبرگزاري فارس: فرمانده انتظامي شهرستان شهرضا از توقيف محموله 23 تني برنج خارجي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.خسرو احمدي گفت: اين محموله قاچاق در بازرسي از يك دستگاه كاميون در ايست و بازرسي شهيد امامي شهرضا به دست آمد.
كارشناسان گمرك ارزش اين محموله قاچاق را 340 ميليون ريال برآورد كرده اند. محموله برنج مكشوفه تحويل گمرك استان اصفهان شد. متهم به نام ابراهيم-ج دستگير شد.
كشف مشروبات الكلي
اهواز- خبرنگار كيهان: بيش از 56 هزار قوطي انواع مشروبات الكلي در بازرسي از يك دستگاه خودرو به رانندگي اسدالله - ع در محور ديلم- بهبهان كشف شد.
واژگوني مرگبار خودرو
بادرود - خبرنگار كيهان: واژگوني يك دستگاه سواري پرايد در جاده بادرود- كاشان جان مادر و فرزند را گرفت. اين خودرو كه از بادرود به مقصد كاشان با 4 سرنشين كه همگي از يك خانواده بودند در حركت بود بر اثر سرعت زياد در كيلومتر 15 جاده كاشان - بادرود واژگون شد. در اين حادثه دو نفر از سرنشينان خودرو كه مادر و فرزند بودند جان باختند و پدر خانواده و دختر خردسالش براثر شدت جراحات به بيمارستان شهيد بهشتي كاشان اعزام شدند.
دستگيري سارقان صندوق صدقات
قائم شهر- خبرنگار كيهان: سارقان حرفه اي صندوق صدقات در قائم شهر شناسايي و دستگير شدند. سارقان كه دو برادر 38 و 45 ساله بودند با استفاده از يك دستگاه موتورسيكلت مبادرت به سرقت 19 فقره صندوق صدقات كميته امداد امام خميني در اين شهر كرده بودند.
شكار شكارچيان متخلف
نايين- خبرنگار كيهان: 5 نفر از شكارچيان متخلف در حيات وحش عباس آباد دستگير شدند. در اين رابطه 3 قبضه سلاح غيرمجاز شامل يك قبضه برنو دوربين دار، يك قبضه دولول كاليبر 12 و يك قبضه سلاح برنو دوربين دار كشف شد.
آتش سوزي در اثر جوشكاري
زاهدان- خبرگزاري فارس: يك باب مغازه در شهر زاهدان براثر جوشكاري و رعايت نكردن مسائل ايمني دچار آتش سوزي شد.
بنابر اظهارات كارشناسان آتش نشاني علت اين حادثه همجواري مغازه لوازم چوبي با يك ساختمان در حال ساخت و نفوذ جرقه هاي ناشي از جوشكاري ساختمان به آن تشخيص داده شد.
در اين حادثه اقلامي از قبيل ميز و صندلي به ارزش 4 ميليون تومان طعمه حريق شد و در آتش سوخت.

 



سرپرست سازمان بهزيستي خبر داد
 50 هزار شغل براي معلولان و مددجويان

خبرگزاري فارس: سرپرست سازمان بهزيستي كشور با اشاره به اينكه توانمندسازي جامعه هدف يكي از برنامه هاي اصلي سازمان است، گفت: امسال 50 هزار شغل براي معلولان و مددجويان كه توانايي كار داشته باشند، فراهم مي شود.
احمد اسفندياري در حاشيه افتتاح نمايشگاه تخصصي خدمات سازمان بهزيستي در شيرخوارگاه آمنه با بيان اينكه در هفته بهزيستي بيش از 350 پروژه براي معلولان و مددجويان افتتاح مي شود اظهار داشت: اين پروژه ها در زمينه هاي مختلف ورزشي، فرهنگي، مسكن و مراكز بازپروري است.
وي تصريح كرد: براي احداث اين مراكز بالغ بر يك هزار ميليارد ريال هزينه شده است.

 



واكنش مديرعامل شركت بازرگاني مفيد اهواز به يك خبر

به دنبال چاپ خبري در صفحه 15چهارشنبه 23تيرماه، مديرعامل شركت بازرگاني مفيد اهواز جوابيه اي به كيهان ارسال كرده است كه عيناً به همراه توضيح كيهان در پي مي آيد:
1- اساساً انتساب هرگونه اتهامي فقط در حوزه عملكرد مقام محترم قضايي بوده و هست و هيچ كس حق ندارد به بهانه جرم غير واقع شده اي و آن هم به صرف نقل و قول هاي غيرواقعي به كسي اتهامي را منتسب نمايد، بديهي است انتساب چنين اتهام بزرگي (كلاهبرداري) به هر نيتي كه باشد خواه خيرخواهانه و يا به زعم اينجانب به دلايل اغراض شخصي يا سياسي و غيرمسئولانه، انتشار آن از طريق جرايد كثيرالانتشار خود جرم بزرگ و نابخشودني است و به استناد ماده 640 قانون مجازات اسلامي سال 70 قابل پيگيري بوده و هست.
2- به استناد تماس تلفني اينجانب در روز چهارشنبه مورخ 23/4/89 (روز چاپ گزارش) و نيز تنظيم و ارائه متن جوابيه و همچنين با باز بودن دفاتر پاسخگويي به ويژه دفتر شخص اينجانب اساساً موضوع متواري بودن اينجانب كاملاً بي اساس بوده و از مصاديق بارز افترا و تشويش اذهان عمومي است.
3- درخصوص قيمت دستگاهها: الف) مديريت شركت براساس قيمت كارشناسي و مصوبه شماره 27328/5/120 سازمان محترم بازرگاني قيمت عرضه دستگاههاي توليد ليف اسكاج را سه ميليون تومان تعيين نموده و بديهي است مديريت شركت ملزم به رعايت مصوبه فوق است.
لذا به صرف ادعاي اينكه قيمتهايي زير قيمت مصوب فوق ( كه به هر دليلي از قبيل اختلاف در نوع قطعات و آلياژ، استفاده از قطعات مستعمل و...) در بازار وجود دارد نمي توان اين شركت را صريحاً به كلاه برداري متهم كرد. ب) فرد خريدار با پرداخت مبلغ مذكور تنها قيمت دستگاه خود را پرداخت نموده است و بعد از آن ايشان تا مدت 10 ماه مبلغ ماهيانه 000/000/5 ريال به عنوان كارمزد توليد دريافت مي نمايد و بعد از آن در ازاي استمرار توليد مبلغ ماهيانه كارمزد ايشان به سطح يك ميليون تومان مي رسد.
ج) از آنجايي كه شركت خود تامين كننده مواد اوليه ماهيانه مورد نياز توليد به صورت اماني مي باشد طبيعي است كه مي بايست در ازاي تحويل مواد اوليه مذكور به صورت اماني از توليدكنندگان تضمينات لازم را دريافت كند و اين خود از حقوق قانوني شركت است.
د) كليه مفاد قرارداد با توافق طرفين تنظيم شده است و اين خود يك قرارداد حقوقي مي باشد.
4- درخصوص تبليغات صداو سيما:
الف) يك بنگاه توليدي جهت فروش محصولات توليدي خود و ايجاد انگيزه لازم جهت مشتريان جديد چه بايد بكند؟ آيا بهترين گزينه تبليغات از طريق رسانه ملي نيست و آيا صداو سيما يكي از بهترين وسايل تبليغات و معرفي محصولات توليدي نمي باشد؟
ب) مگر همه موضوع عدم امكان پرداخت مطالبات به دليل كمبود نقدينگي نيست و آيا اين تبليغات منجر به تامين نقدينگي با استفاده از فروش محصولات توليدي نمي باشد؟
ج) پخش تيزر تبليغاتي به استناد همين گزارش شما در چند روز گذشته اتفاق افتاده در حالي كه ضرر و زيان وارده به خريداران دستگاهها به استناد همين گزارش شما مربوط به ماههاي قبل بوده، چگونه حركت اين چند روز اخير توانسته موجبات فريب افكارعمومي را در ماههاي گذشته را مهيا ساخته باشد به نظر مي رسد تنظيم كننده گزارش مذكور خود دچار پارادوكس عجيب شده است.
كيهان:
در جوابيه فوق درخصوص قيمت دستگاه ها آمده است كه سازمان بازرگاني قيمت دستگاه هاي ليف اسكاج را 3 ميليون تومان تعيين كرده است و مديريت شركت ملزم به رعايت مصوبه فوق مي باشد.
اسناد و مدارك موجود در كيهان خلاف ادعاي فوق را ثابت مي كند زيرا در برخي قراردادها قيمت دستگاه 75 ميليون ريال و در برخي ديگر 30 ميليون ريال نقد و 50 ميليون ريال وام قيد شده است!
درباره پرداخت مبالغي به عنوان كارمزد توليد نيز برخلاف آنچه كه در جوابيه آمده است، در بند (ب) از شرايط معامله به صراحت عبارت كسر ماهيانه 5 ميليون ريال از كارمزد پرداختي طي 10 ماه اشاره شده كه در جوابيه به موضوع وام و پرداخت اقساط آن هيچ گونه اشاره اي نشده است.
در پايان يادآور مي شود بنا به گفته يك منبع آگاه در حال حاضر ستاد ويژه اي با جديت در حال رسيدگي به اين پرونده است.

 



انتقاد وزير تعاون از اعمال سليقه هاي شخصي در بورس

وزير تعاون با تاكيد بر اينكه ورود تعاونيها به بورس نيازي به اصلاح قانون اوراق بهادار ندارد، خطاب به مسئولان بورس و اوراق بهادار گفت: در اين زمينه قانون محرز است و بهتر است سليقه دستگاهها وارد آن نشود.
محمد عباسي در گفتگو با مهر در خصوص اظهارنظر يكي از مقامات بورس در زمينه شرط ورود تعاونيها به فعاليتهاي بورس كه اصلاح قانوني اوراق بهادار اعلام شده بود، گفت: در قانون اوراق بهادار مشكلي براي ورود تعاونيها به بورس وجود ندارد، ضمن اينكه در اصل 44 قانون اساسي وضعيت روشن شده است.
وزير تعاون اظهار داشت: جريان حضور تعاونيها و تعاونيهاي سهامي عام در بورس يك روند تقليني دارد كه اين كار قبلا انجام شده است، البته اين اقدام يك روند اجرايي نيز دارد كه بايد شرايط آن فراهم شود.
عباسي تصريح كرد: روند تقليني كار بر اين است كه براساس قانون، تعاونيها بخش مهمي از اقتصاد كشور هستند كه در همه شعبات اقتصادي مانند بورس مي توانند فعاليت كنند و ما نمي توانيم بخش مهمي از اقتصاد را جدا نگه داريم.
وي ادامه داد: نكته دومي كه در مسائل قانوني محرز است اينكه دولت بايد زمينه حضور تعاونيهاي سهامي عام را در بورس فراهم كند و اينها قانون است به نحوي كه سليقه نمي تواند در آن وارد شود كه از اين طريق دستگاه ديگري بيايد و نظر ديگري داشته باشد.
وزير تعاون با تاكيد بر اينكه براي ورود تعاونيها به بورس نيازي به اصلاح قانون اوراق بهادار نيست، گفت: چون قبلا موضوع ورود تعاونيها به بورس فراهم نبوده است نظام بورس كشور فقط به صورت غيرتعاوني عمل مي كرد.
عباسي خاطرنشان كرد: اميدوارم كه سازمان بورس و ديگر بخشها نيز چنين موانعي را تسطيح كنند تا حضور تعاونيها در عرصه بورس فراهم شود.

 



نصب بزرگترين لوسترجهان در حرم امام حسين(ع)

به گزارش شيعه آنلاين، اخبار رسيده از شهر كربلاي معلي حاكي از آن است كه لوستر بسيار بزرگ و مجللي براي حرم امام حسين(ع) ساخته شده و نصب گرديده است. اين لوستر كه بزرگترين لوستر جهان به شمار مي رود، توسط تيم هنري كه زيرنظر «بخش مهندسي و هنري آستان مقدس حرم حسيني(ع)» فعاليت مي كند، ساخته شده است.
در همين راستا «عقيل تميمي» مسئول اين تيم لوسترسازي طي اظهاراتي گفت: براي ساخت اين لوستر مجلل مدت زيادي وقت گذاشته شد و تلاش كرديم براي هر چه زيباتر بودن آن، از چراغ و شيشه هاي ارزشمند و زيبا استفاده كنيم. بيشتر اين چراغ ها و شيشه ها را از جمهوري چك وارد كرده ايم كه تمام آن از كريستال اصل ساخته شده است. طول اين لوستر كه مخصوص اين مكان مقدس ساخته شده، يك متر و 90 سانتي متر و عرض آن سه متر است و شامل 132لامپ مي شود. وزن اين لوستر عظيم، بيش از 500 كيلوگرم است.«عقيل تميمي» همچنين گفت: لوستر ديگري مخصوص بالاي مرقد مطهر امام حسين(ع) ساخته ايم كه طي پنجاه سال گذشته در هيچ شركت يا كارخانه لوسترسازي، ساخته نشده است. اين لوستر شش متر بالاتر از مرقد مطهر نصب مي شود. قطر آن حدود چهار متر است و شامل 360 لامپ مي شود. وزن اين لوستر 1250كيلوگرم خواهد بود.

 



آتش سوزي در چين

منابع خبري چين از وقوع آتش سوزي مهيب در مخزن نفت در بندر داليان و روانه شدن هزار آتش نشان براي خاموش كردن آن خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، بر اثر انفجار مخزن نفت در انبارهاي متعلق به شركت نفت چين در بندر داليان آتش سوزي مهيبي در منطقه رخ داد، اما تلفات جاني در برنداشت. بر اثر اين آتش سوزي كه تصاويري از آن از شبكه تلويزيوني چين در روز شنبه پخش شد، بيش از يك هزار آتش نشان پس از 15 ساعت تلاش توانستند، حريق را مهار كنند.به گزارش شاهدان عيني، آتش سوزي پس از آن روي داد كه يك نفتكش بيش از 300 هزار تن نفت خام خود را در بندر تخليه كرد، اما به علت نامعلومي لوله هاي انتقال نفت به مخزن آتش گرفت، اما به نفتكش آسيبي نرسيد.
شدت آتش سوزي به حدي بود كه معاون نخست وزير چين براي اشراف بر عمليات اطفاي حريف به منطقه داليان در روز شنبه شتافت.

 



گرم ترين سال دنيا

موج بي سابقه گرما، در چهارگوشه جهان، بسياري از كشورها را تحت تاثير خود قرار داده است به طوري كه برخي امسال را گرم ترين سال دنيا عنوان كردند.
به نوشته پايگاه اينترنتي «مكتوب»، افزايش غيرطبيعي دماي هوا در مناطق وسيعي از آمريكاي شمالي،اروپا، آفريقا و برخي كشورهاي خاورميانه بسياري از دانشمندان را نگران كرده است.«جاي لوريمور» رئيس بخش تحليل هاي مسايل آب و هوايي در آمريكا در اين مورد گفت: گرماي ثبت شده در شش ماهه نخست سال 2010 در مقايسه با سال 2008 افزايش بالغ بر 03و 0 درجه فارنهايت را نشان مي دهند.به گفته اين كارشناس آمريكايي، افزايش گرما در زمين در ماه جولاي تاكنون بي سابقه و در مقايسه با گرماي ثبت شده در يك قرن گذشته 7/1درجه سانتيگراد بيشتر بوده است.پيش از اين دانشمندان سال 2005 را از جمله گرم ترين سال هاي دنيا در قرن اخير اعلام كردند، اما اكنون با فراگير شدن موجب گرماي بي سابقه نظر آنها عوض شده است.
دانشمندان بر اين اعتقادند كه سال 2010 گرم ترين سال دنيا حداقل در طي 150سال گذشته است.از سوي ديگر هواشناسي برخي از كشورهاي عربي از ثبت گرماي 39درجه در نيمه شب خبر دادند كه تاكنون بي سابقه بوده است.اين در حالي است كه هواشناسي كويت و عربستان تاكنون از ثبت دماي 55 درجه در سايه خبر داده است، به طوري كه بر اساس تدابير انديشيده شده، كار از ساعت 12 ظهر تا ساعت 15 بعدازظهر در اين كشورها تعطيل اعلام شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14