(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 تير 1389- شماره 19695

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پشت پرده يك آبروريزي اطلاعاتي (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
سگ (گفت و شنود)
رئيس قوه قضائيه: برخورد دوگانه آمريكا و غرب با تروريسم پذيرفتني نيست
بروجردي در ديدار سفير سوئيس: دخالت عوامل خارجي در حادثه تروريستي اخير زاهدان محرز است
ديدار صميمي رئيس جمهور با جانبازان
نتيجه ميزگرد بي بي سي فارسي؛ سپاه نيروي مردمي است و با تحريم فلج نمي شود
انتصاب نماينده ويژه رئيس جمهور در تدوين رژيم حقوقي درياي خزر
درازگوش تروا را «داغ» كردند اما 80 درصدشان نيامدند (خبر ويژه)
علي مطهري: نمي دانستم تصوير عبدالبهاء است (خبر ويژه)
مي خواستيم با موسوي و كروبي اپوزيسيون را به جمهوري اسلامي تحميل كنيم (خبر ويژه)
دستگاه اطلاعاتي ايران با نفوذ در آمريكا به CIA ضربه زد (خبر ويژه)
فرمانده اسرائيلي: سيدحسن نصرالله همچنان كابوس ماست (خبر ويژه)
آبزرور: تمدن ايران رانمي توان متوقف كرد(خبر ويژه)



پشت پرده يك آبروريزي اطلاعاتي (يادداشت روز)

موضوع شهرام اميري به لحاظ اطلاعاتي بسيار پيچيده است اما اين نبايد مانع از آن شود كه برخي حقايق بديهي و البته بسيار مهم درباره آن كه هيچ ربطي به اين پيچيدگي ها ندارد ناديده گرفته شود.
مهم ترين موضوع كه در ميان مباحث داغ درباره جزئيات اطلاعاتي پرونده اميري، تقريباً به طور كامل مغفول مانده اين است كه اين پرونده به گوياترين شكل ممكن ثابت مي كند، سياست آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران از «عمليات حقوقي» به سمت «عمليات اطلاعاتي» تغيير جهت پيدا كرده و در عمليات اطلاعاتي هم «سندسازي» مهم ترين برنامه اي است كه آمريكايي ها تعقيب مي كنند.
بهترين راه براي فهم موضوع آن است كه توجه كنيم اميري چه زماني ربوده شد و در چه مقطع زماني در اختيار آمريكايي ها قرار داشت: فاصله زماني خرداد 88 تا تير 89 تا آنجا كه به برنامه هسته اي ايران مربوط است، دو ويژگي داشته است: 1- صفر شدن فهرست پرسش هاي پادماني آژانس از ايران با تكميل اجراي مداليته اي كه در اوت 2007 توافق شد و 2- زير سوال رفتن اعتبار و وثاقت موضوع مطالعات ادعايي كه خصوصاً در ماه هاي پاياني مسئوليت محمد البرادعي در آژانس، توسط خود وي صورت گرفت.
اين دو موضوع كار آمريكا را در پيش بردن پروژه «اعمال فشار همه جانبه بر ايران» بسيار سخت كرده بود. بسياري از كشورها عقيده داشتند تا زماني كه آژانس از همكاري ايران ابراز رضايت مي كند و علامتي از «انحراف» يا «عدم پاي بندي» ايران كشف نكرده بي معناست كه جامعه جهاني بخواهد فقط به اين دليل كه آمريكايي ها از استفاده ايران از حقوقش ناراحت هستند، عليه ايران اقدام كند. به عبارت ديگر با تهي شدن گزارش هاي آژانس از اتهامات دندان گير، توان استدلال آمريكايي ها براي همراه كردن بقيه كشورها با خود عليه ايران(پروژه اجماع سازي) تا حد بسيار زيادي افت كرده بود و آمريكايي ها براي زنده نگهداشتن پروژه خود ناچار بايد به روش هاي جديدتري متوسل مي شدند. آنچه اين ناتواني را تشديد مي كرد اين بود كه طرف هاي مذاكراتي آمريكا دائماً به برآورد اطلاعاتي اين كشور در سال 2007 استناد مي كردند كه با اطمينان نتيجه گرفته بود اگر هم چيزي به نام برنامه هسته اي نظامي ايران وجود داشته در سال 2003 متوقف شده و بار ديگر از سر گرفته نشده است. در واقع آمريكايي ها ميان دو نوع گزارش گير افتاده بودند؛ گزارش هاي آژانس كه اعلام مي كرد گذشته و حال برنامه هسته اي ايران سفيد است و گزارش جامعه اطلاعاتي خودشان كه وجود هرگونه برنامه هسته اي تسليحاتي در ايران را رد مي كرد.
دقيقاً به همين دلايل بود كه دولت آمريكا به اين نتيجه رسيد كه تمركز بر فاز حقوقي درباره ايران و توقع توليد سند عليه ايران از نهادي مانند آژانس كارايي خود را كاملاً از دست داده و بايد شيوه هاي جديدي براي اقدام عليه ايران يافت. راهي كه نهايتاً آمريكايي ها براي خلاص شدن از اين مخمصه در پيش گرفتند اين بود كه آنچه را كه خود تا پيش از آن عمليات حقوقي عليه ايران مي خواندند با عمليات اطلاعاتي به شكل ترور، ربايش، خرابكاري و جمع آوري اطلاعات جايگزين كنند. ويژگي اين مسير دوم براي آمريكا اين بود كه امكان هرگونه مانور دروغين و سندسازي عليه برنامه هسته اي ايران را فراهم مي آورد بي آنكه لازم باشد به جايي پاسخگو باشند. در واقع آمريكايي ها مي توانستند هر دروغي كه دلشان مي خواست عليه ايران سر هم كنند و آن را به اطلاعات پنهان و عمليات جاسوسي نسبت بدهند و بعد هم بگويند به دلايل حفاظتي نمي توانند منابعشان را افشا كنند، يعني همان كاري كه سال هاست در مورد موضوع مطالعات ادعايي انجام داده اند. در حالي كه كار كردن با آژانس با وجود همه همراهي هايي كه دبيرخانه آژانس با آمريكا انجام مي دهد، در هر حال محدوديت هايي داشت كه بازرسان و مديركل بايد براي ادعاهاي خود نيمچه سندي ارائه مي كردند، اين روش براي آمريكايي ها بسيار مقرون به صرفه به نظر مي رسيد.
اساس ماجراي شهرام اميري به همين تغيير مسير باز مي گردد. سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا كه يك بار در حدود سال 2004 و در «ماجراي لپ تاپ» مزه جعل سند عليه ايران را چشيده بودند، دوباره سعي كردند همان سناريو را تكرار كنند. صرف نظر از همه پيچيدگي هايي كه پرونده اميري دارد - و بحث درباره آنها موضوع اين نوشته نيست- اين مقدار كاملاً قطعي است كه آمريكايي ها از اميري خواسته بودند مسئوليت اسناد موجود در يك لپ تاپ را كه در واقع آخرين جعليات آنها درباره برنامه هسته اي ايران بود بپذيرد و علناً اعلام كند او اين اسناد را به آمريكا منتقل كرده است. اميري به دلايلي كه از جمله آنها بي ربط بودن تخصص و زمينه كاري او با برنامه هسته اي ايران بود، زيربار چنين كاري نرفت ولي اين موضوع تغييري در اينكه آمريكايي ها نهايتاً دنبال چه پروژه اي بودند ايجاد نمي كند.
شرايط داخلي ايران خصوصاً رو به سقوط بودن جريان فتنه كه اميد اول و آخر آمريكايي ها براي فشار به نظام جمهوري اسلامي و وادار كردن آن به تعديل هدف گذاري هاي امنيت ملي خود درباره برنامه هسته اي و همچنين در محيط منطقه اي است، صدور يك قطعنامه تحريم عليه ايران را از ديد استراتژيست هاي كاخ سفيد اجتناب ناپذير كرده بود. قطعنامه 1929 بنا بود به عنوان ابزاري در دست دوستان داخلي آمريكا عمل كند تا با توسل به آن بتوانند دولت و در واقع نظام را به بي تدبيري متهم كنند و از مشكلاتي كه اميدوار بودند اين قطعنامه براي مردم ايجاد كند، به عنوان ابزاري براي بهره گيري سران فتنه عليه نظام استفاده نمايند. در واقع ضرورت فوري، حياتي و جايگزين ناپذير براي آمريكا، عصاگذاري زير بغل جريان فتنه در سريع ترين زمان ممكن بود و همين احساس نياز بود كه آمريكايي ها را وادار كرد خود را در مخمصه پرونده شهرام اميري بيندازند چرا كه براي كاخ سفيد مسلم شده بود تنها با يك دور جديد از سندسازي است كه مي تواند حداقلي از همراهي در ميان اعضاي شوراي امنيت با پروژه خود عليه ايران را بوجود بياورد.
پيام شفاف پرونده اميري اين است كه آمريكايي ها با دو هدف 1- اعتباردهي به جامعه اطلاعاتي خود در آستانه انتشار برآورد اطلاعات ملي سال 2010 و 2- وادار كردن ديگر كشورها به همراهي با تحريم ها عليه ايران كه در واقع با انگيزه حمايت از جريان فتنه داخل ايران اعمال شد، خط مشي خود در مورد برنامه هسته اي ايران را عوض كرده اند اما به دليل عدم اشراف اطلاعاتي و به هم ريختگي تاريخي جامعه اطلاعاتي آمريكا، قادر به تعريف حتي يك پروژه درست و حسابي هم نيستند.
اين ماجرا به خوبي نشان مي دهد موضوع مطالعات ادعايي و استناد به اطلاعاتي كه آمريكايي ها ادعا مي كنند از دانشمندان هسته اي ايران دريافت كرده اند تا چه حد مضحك و بي پايه بوده است. ايران پيش از اين دلايل بسيار محكمي اقامه كرده است (خصوصاً دلايل ناظر به محتواي متناقض اسناد مطالعات ادعايي) كه نشان مي دهد موجوديت نوت بوك كذايي آمريكايي ها جعلي است، اما اكنون اتفاقي رخ داده كه مي تواند استدلال ايران را به امري يقين آور تبديل كند. واقعاً اگر آمريكايي ها مي خواستند يك لپ تاپ جديد پر از قصه هايي درباره پروژه بمب اتمي ايران به اميري تحميل كنند، چه دليلي وجود دارد كه نپذيريم لپ تاپ قبلي هم در واقع چيزي بيش از خيال بافي هاي افسران نه چندان ماهر سيا نبوده است، بويژه كه آژانس هرگز اعتبار آن اسناد را تاييد نكرد و محتواي اسناد هم اگر نبود الطاف جناب هاينونن- و قبل از او گلداشميت- (معاونان مديركل در امور پادمان) هرگز جايي بهتر از كاغذ خردكن هاي ساختمان آژانس پيدا نمي كرد. نكته مهم پرونده اميري دقيقاً همين جاست و همه بحث هاي ديگر در مورد جزئيات ربايش و حضور اميري در آمريكا، واقعاً مسائلي فرعي است.
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323
كيهان و خوانندگان
¤ عمليات تروريستي در زاهدان، نشانه شكست و سرخوردگي دشمنان نظام اسلامي است. هرگاه مردم كشورمان متحد شده و به دشمنان خود تودهني مي زنند، چنين اتفاقاتي رخ مي دهد. اين اتفاق در عراق نيز بارها تكرار شده است. براي مقابله با اين رويدادها، بايد اشغالگران را از منطقه اخراج كنيم. تا زماني كه غربي ها بر خاورميانه سايه افكنده اند، امنيت به اين منطقه برنمي گردد.
اكبري
¤ ردپاي آمريكا و انگليس در عمليات تروريستي زاهدان آشكار است. از جمله اين كه درست همزمان با روي دادن انفجارها و در حالي كه هنوز خود مردم ايران نيز از اين واقعه بي خبر بودند، آمريكايي ها به طور سراسيمه آن را محكوم نمودند. ديگر اين كه آمريكايي ها و انگليسي ها طي روزهاي اخير بسيار تحت فشار بودند و با شكست هاي مختلفي روبه رو شدند كه بايد به طريقي آن را جبران مي كردند مسئله مهم ديگر هم شباهت اين عمليات تروريستي با عمليات هاي تروريستي است كه در عراق انجام مي شود. معلوم است، همان كساني كه ترورهاي عراق را سامان مي دهند، تروريست هاي زاهدان را نيز تعليم داده اند.
يك هموطن
¤ يكي از روش هاي استعمارگران براي رسيدن به اهدافشان، رو به رو كردن مردم جوامع و درگير نمودن آن ها با يكديگر است. بنابراين آحاد مردم كشورمان بايد با حفظ وحدت در مقابل توطئه هاي شيطاني دشمنان مقاومت كنند.
ضيايي از كردستان
¤ دنائت و پستي و ددمنشي شيطان بزرگ در پي شكست هاي اطلاعاتي در دستگيري ريگي تروريست و پرونده شهرام اميري به اينجا رسيد كه كينه خود را در به خاك و خون كشيدن هموطنانمان در مسجد جامع زاهدان نشان دهد بالاخره روزي خواهد رسيد كه مجازات اين همه درنده خويي را پس دهد.
محمودي
¤ كساني كه مي گويند در اروپا قانون و عدالت حاكم است، از واقعيات بي خبر هستند. نمونه اش، آزاد كردن يك كارگردان سينما به نام رومن پولانسكي است. با اين كه او داراي پرونده هاي بسياري، از جمله يك مورد تجاوز به دختر 13 ساله است، اما بدون هيچ گونه تاواني، در اروپا آزاد شده است. اين، بخشي از واقعيت جاري در غرب است.
يك هموطن از آلمان
¤ يكي از ارزش هاي فرهنگي، عذرخواهي است. اما در عرصه مديريتي و سياسي كشور ما چنين فرهنگي جا نيافتاده است. لازم است كه الزامي شود كه هر مسئولي، در صورتي كه نتوانست در طول مدت مديريتش به وعده هاي داده شده عمل كند، از مردم عذرخواهي نمايد. اين امر، باعث خواهد شد كه رفته رفته مسئولان يا وعده بي جهت ندهند و يا اگر وعده دادند، سعي نمايند تا به وعده خود عمل كنند.
يك هموطن
¤ از وزير رفاه به خاطر دادن وعده پرداخت همه مطالبات بازنشستگان كشوري و لشكري تشكر مي كنم. ان شاءالله كه اين بار به قولشان عمل كنند. زيرا طي دو سال گذشته از اين وعده ها زياد داده شده اما هيچ عملي نشده است.
اكبر توسلي از تهران
¤ مسئولان فقط به فكر بازنشسته هاي كشوري و لشكري هستند. اين در حالي است كه اضافه حقوق كارگران بازنشسته تامين اجتماعي در سال جديد هنوز پرداخت نشده است.
علي خانزادي
¤ به تازگي طي بخشنامه اي شهرداري تهران به بهانه بازخريد انگيزشي، كاركنان قراردادي را تهديد به اخراج كرده است. به گونه اي كه اين گروه از كاركنان شهرداري و خانواده آنها در پريشاني به سر مي برند. از دولت محترم تقاضاي برخورد با اين مسئله مي شود.
يك شهروند
¤ هزينه اجاره بهاي مسكن سرسام آور است. از دولت محترم تقاضاي چاره انديشي مي شود.
فريبا كاسب از تهران
¤ رئيس محترم بانك مركزي پاسخ دهند كه اگر فردي گرفتار، تقاضاي وام 2 ميليوني داشته باشد با شرايط بانك چه بايد كند؟ 2 نفر كارمند چك دار مورد قبول بانك، و برخي ادارات فقط براي افراد درجه يك ضمانت مي پذيرند.
يك شهروند
¤ چرا وزارت آموزش و پرورش از اجراي بازنشستگي پيش از موعد سر باز مي زند با وجود اينكه اينجانب در رشته اي غيرمرتبط و مازاد نيرو تدريس مي كنم.
2994---0913
¤ از مسئولان محترم تقاضا مي شود درباره ساخت مسكن مهر در شهرستان ها اطلاع رساني شود.
صلاح الدين خامسي پور از خميني شهر
¤ برخي از بانك ها از قبول قبوض انرژي خودداري مي كنند كه اين امر براي برخي شهروندان مشكل ساز است. لطفا رسيدگي شود.
اميد روحاني از تهران
¤ چرا مسئولان وزارت بهداشت بر نرخ ويزيت پزشك ها نظارتي نمي كنند؟ چون بين اين هزينه تفاوت هاي بسياري وجود دارد و برخي از پزشك ها سرخود قيمت ويزيت را بالا مي برند.
يك شهروند
¤ در تاريخ 21 تيرماه براي پرداخت قسط وام ازدواج به يكي از شعب بانك سپه مراجعه كردم. اما به رغم تاكيد دولت مبني بر عدم تعطيلي بانك ها در 20 و 21 تيرماه، اين شعبه تعطيل بود. جالب اين است كه با اين كه خودشان تعطيل كرده بودند، اما بنده را به خاطر يك روز تاخير در پراخت قسط جريمه نمودند!
محمد محمدي
¤ دانشگاه آزاد اروميه به بهانه تعطيلات 20 و 21 تيرماه، تمام امتحانات را با يك هفته تاخير برگزار خواهد كرد. اين تغيير، باعث ايجاد مشكل براي تعدادي از دانشجوياني شده كه از شهرستان ها و راه هاي دورتر مي آيند.
يك دانشجو
¤ مدتي است كه بهشت زهرا(س) جولانگاه گدايان زورگير شده است. به طوري كه برخي از آن ها جلوي عابران را مي گيرند و به زور تقاضاي كمك مي كنند. لطفاً رسيدگي شود.
پيكر
¤ چند روز پيش براي مسافرت از مشهد به ساري بليت قطار درجه يك خريداري كردم، اما اين مسافرت با قطار درجه 3 با حداقل امكانات انجام شد.
مهربان
¤ از فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان كلاردشت انتظار دارم كه با آن دسته مسافراني كه در اين منطقه به راحتي هنجارشكني مي كنند برخورد نمايند. به طوري كه اين شهرستان دچار آسيب هاي فرهنگي و اخلاقي نشود.
حميد رضايي از كلاردشت
¤ شهرك قائم فاقد دكه روزنامه فروشي است و اهالي اين شهرك براي تهيه جرايد دچار مشكل هستند. لطفاً رسيدگي شود.
از طرف اهالي شهرك قائم
¤ از مسئولين شركت برق ميانه درخواست مي شود نسبت به ترميم سيم برق و كمبود برق چندين ساله كوچه امين 3 كه با 60 خانوار جمعيت تنها سه رشته سيم برق دارد اقدام نمايند.
4230---0935
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 02/04/89 آن رسانه با عنوان «خاموشي معابر» در محدوده ميدان امام حسين داخل كوچه اي جنب فروشگاه قدس به آگاهي مي رساند: با تمهيدات بعمل آمده نسبت به ارتقاء روشنايي كوچه مورد نظر اقدام شده است.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخه 23/3/89 روزنامه تحت عنوان «بدحجابي در سواحل» به اطلاع مي رساند: فرماندهي انتظامي استان مازندران اعلام نموده حسب وظيفه ذاتي خود و برابر مصوبات قانوني با هرگونه مظاهر علني بي بند و باري و بدحجابي به شدت برخورد مي نمايد كه اجراي طرح هاي مستمر از جمله طرح ارتقاي امنيت اجتماعي به ويژه در سواحل نمونه بارز اقدامات گسترده نيروي انتظامي در اين زمينه مي باشد.

 



سگ (گفت و شنود)

گفت: چند تن از مقامات آمريكايي جنايت تروريستي در زاهدان را محكوم كرده اند!
گفتم: مگر همين ها نبودند كه از عبدالمالك ريگي به عنوان يك آزاديخواه ياد مي كردند؟! فيلم مصاحبه تلويزيون آمريكا و راديو آمريكا با وي موجود است.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: عبدالمالك ريگي بعد از دستگيري رامين جهانبگلو و هاله اسفندياري جاسوسان آمريكا اعلام كرده بود كه حاضر است در مقابل آزادي اين دو جاسوس آمريكا گروگان هاي ايراني خود را آزاد كند.
گفت: همان موقع سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از ريگي به عنوان يك آزاديخواه انسان دوست تشكر كرده بود.
گفتم: ريگي در اعترافات خودش هم گفته بود كه اعضاي جندالله توسط نظاميان آمريكايي و انگليسي آموزش مي ديدند.
گفت: آمريكايي ها و انگليسي ها و اسرائيلي ها و تروريست ها «حيا» را خورده و «شرم» را درسته قورت داده اند.
گفتم: دو تا سگ مي خواستند با هم ازدواج كنند. سگ عروس موقع بله گفتن با صداي بلند گفت؛ با اجازه پدر سگم، مادر سگم، برادرهاي توله سگم و خود تخم سگم! واق واق.

 



رئيس قوه قضائيه: برخورد دوگانه آمريكا و غرب با تروريسم پذيرفتني نيست

رئيس قوه قضائيه گفت: برخورد دوگانه و منافقانه آمريكا و اروپا در محكوم كردن حادثه دلخراش به شهادت رساندن مردم مظلوم زاهدان در ظاهر و حمايت مادي و معنوي از اعمال فجيع اين گروه خبيث در پشت پرده قابل قبول هيچ عقل سليمي نيست.
آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي ضمن محكوم كردن حادثه تروريستي در به خاك و خون كشيدن عده اي از مردم مظلوم و دوستدار اهل بيت عليهم السلام در يكي از مساجد شهر زاهدان اظهار كرد: اين حادثه تروريستي كه منجر به شهادت 27 نفر و زخمي شدن بيش از 200 نفر از هموطنان شد، نشان داد كه دشمنان زماني كه از دستيابي به منافع نامشروعشان در ايران عزيز نااميد مي شوند هر عمل ناجوانمردانه را براي خود مباح مي دانند.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اين كه بر همگان روشن است كه اين حادثه از لحاظ نظامي و تاكتيكي بسيار كم اهميت است، افزود: از لحاظ امنيتي و توجه به آرامش مردم بايد دستگاه قضايي با همكاري نيروهاي امنيتي و نظامي با همه توان پيگير موضوع باشند تا بزودي اين جريان كور و حقير از اين مرز و بوم ريشه كن شود.
لاريجاني با اشاره به محكوميت ظاهري اين حادثه از سوي غرب گفت: اگرچه نفس اين محكوميت امري پسنديده است، اما مردم امروز دنيا چگونه اين محكوميت را از آنان بپذيرند در حالي كه آمريكا و اروپا به ويژه فرانسه درصدد هستند تا با حركات موذيانه و فريبكارانه گروه تروريستي منافقين را كه دست آنان تا مرفق به خون مردم بي گناه ايران اسلامي به ويژه مسولان عالي جمهوري اسلامي ايران آلوده است، از فهرست تروريست ها خارج كنند.
رئيس قوه قضائيه با تشريح جريان فريبكارانه استكبار درباره چگونگي لشكركشي به اقصي نقاط دنيا با بهانه مبارزه با تروريسم و ازسوي ديگر خارج كردن نام گروه تروريستي منافقين با سابقه جنايت 31 ساله عليه مردم ايران گفت: دنياي امروز با چشمان بيدار، آگاهانه و هوشمندانه درباره اعمال آنان قضاوت خواهد كرد.
در ادامه اين جلسه چگونگي استفاده از فن آوري هاي نوين در خدمات رساني در دستگاه قضايي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
 



بروجردي در ديدار سفير سوئيس: دخالت عوامل خارجي در حادثه تروريستي اخير زاهدان محرز است

سفير سوئيس در تهران پيش از ظهر ديروز با رئيس كميسيون امنيت ملي سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو كرد.
ابتدا در اين ديدار بروجردي با اشاره به ظرفيت هاي فراوان براي توسعه همه جانبه مناسبات دو كشور بر نقش مهم همكاري هاي پارلماني در اين زمينه تاكيد و خاطر نشان نمود: سفر رييس مجلس شوراي اسلامي به سوئيس جهت شركت در كنفرانس روساي مجالس جهان فرصت مغتنمي براي گفت وگو و تبادل نظر و تقويت درك مشترك از مسائل عمده بين المللي مي باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اعترافات ريگي در زمينه حمايت هاي مستقيم آمريكا از اين گروهك، دخالت عوامل خارجي در اين حادثه تروريستي اخير زاهدان را محرز دانست و افزود: اين حادثه تروريستي هيچ خللي در عزم و اراده ملت ايران در دستيابي به آرمان ها و اهداف والاي انقلاب اسلامي ايجاد نخواهد كرد.
رئيس كميسيون امنيت ملي سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، همچنين با يادآوري تصويب بيش از 60 طرح در كنگره آمريكا عليه ملت ايران، اظهار داشت: تحريم ها توانايي ها و ظرفيت هاي ملت ايران را در دستيابي به علوم و فنون پيشرفته و عدم وابستگي در عرصه هاي مختلف ارتقاء مي دهد.
در ادامه اين ديدار سفير سوئيس با اظهار اميدواري نسبت به چشم انداز توسعه مناسبات دو كشور در عرصه هاي مختلف ، سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي به اين كشور را مهم ارزيابي و اظهار اطمينان كرد كه اين سفر در تقويت و تحكيم و همكاري ميان مجالس دو كشور گامي موثر خواهد بود.

 



ديدار صميمي رئيس جمهور با جانبازان

رئيس جمهور شنبه شب سرزده در جمع تعدادي از جانبازان و ايثارگران حضور يافت و در فضايي صميمي و دوستانه با آنان به گفت وگو نشست.
به گزارش ايرنا، محمود احمدي نژاد در اين ديدار با تبريك اعياد شعبانيه به ويژه ميلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) علمدار كربلا و روز جانباز، اظهار داشت: جانبازان طلايه داران عزت، استقلال و اعتلاي ايران اسلامي هستند و امروز نه تنها ملت ايران بلكه كل بشريت و تاريخ مديون ايثار و جانبازي خانواده بزرگ شهدا، ايثارگران و جانبازان مي باشند. رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه راه عزت آفرين شهدا و ايثارگران با افتخار دنبال خواهد شد، گفت: ملت ايران با دلدادگي به خط ولايت و امامت، راه سرافراز ايثارگران را پرشورتر از گذشته ادامه خواهد داد. احمدي نژاد خاطر نشان كرد: شهداو ايثارگران مسير ملت ايران و همه بشريت را در تاريخ تغيير دادند و امروز هم لازمه حفظ آرمان ها و فرهنگ متعالي ملت ايران حركت در مسير ايثارگري است.
در اين ديدار صميمي جانبازان با استقبال از سخنان رئيس جمهور، ضرورت پيگيري آرمان هاي مقدس انقلاب اسلامي را مورد تاكيد قرار دادند.
در جريان اين ديدار، تعدادي از جانبازان پيشنهادات، ديدگاه ها و مشكلات خود را با رئيس جمهور در ميان گذاشتند.

 



نتيجه ميزگرد بي بي سي فارسي؛ سپاه نيروي مردمي است و با تحريم فلج نمي شود

ميزگرد شبكه بي بي سي فارسي درباره سپاه پاسداران با حضور محسن سازگارا، حسن منصور و علي آلفونه و قاسم شعله سعدي برگزار شد.
در ميزگرد آخر هفته برنامه «صفحه2» كه از بي بي سي فارسي پخش مي شود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي موضوع بحث بود كه ظاهرا اين برنامه به بهانه روز پاسدار اين موضوع را براي ميزگرد خود برگزيده بود.
در اين ميزگرد كه محسن سازگارا، حسن منصور و علي آلفونه از آمريكا و قاسم شعله سعدي از ايران حضور داشتند، سازگارا مدعي شد كه سپاه از سال 68 به انحراف كشيده شد اما بالافاصله آلفونه با لحني تند خطاب به سازگارا تاكيد كرد كه انحراف سپاه از سال 61 بوده است.
اين اختلاف كه فاصله اي 7 ساله ميان ادعاي اين دو را نشان مي داد تا دقايقي بعد نيز ادامه يافت تا جايي كه سازگارا با لحن تمسخرآميز گفت: اطلاعات آقاي آلفونه ناقص است؛ ايشان در زمان تشكيل سپاه خيلي جوان بود!
اختلاف ميهمانان ظاهرا همسوي بي بي سي در مورد موضوع بحث به همين جا خلاصه نشد؛ قاسم شعله سعدي ادعاي انحراف سپاه از قانون را از اساس رد كرد و گفت: سپاه دقيقا بر اساس قانون اساسي عمل مي كند و اگر ايرادي هست به قانون اساسي است نه به سپاه.
در بخش ديگري از اين نشست در حالي كه بي بي سي مي كوشيد سپاه پاسداران را نهادي غيرمردمي جلوه دهد، شعله سعدي كه از داخل ايران با اين شبكه مصاحبه مي كرد و ظاهرا بيشتر از انگليسي ها با واقعيات ايران آشناست، تاكيد كرد: بخش عظيمي از سپاه، حتي در رده هاي فرماندهي، مردمي هستند.
پس از آنكه مجري برنامه «صفحه2» در بخشي از سخنان خود هدف اصلي تحريم هاي اخير عليه ايران را سپاه دانست، حسن منصور استاد دانشگاه آمريكايي اقتصاد و بازرگاني ضمن ابراز علاقه به كاهش اقتدار سپاه پاسداران، اذعان كرد كه سپاه راه هاي دور زدن تحريم را در اختيار دارد.
الفونه نيز تحريم هاي اخير عليه ايران را با هدف ضربه زدن به سپاه دانست اما تاكيد كرد: اين تحريم ها ناقص است و نمي تواند سپاه را فلج كند.
همچنين شعله سعدي كه ظاهرا با ديدن دستبند سبز سازگارا ياد سران فتنه افتاده بود، در بخشي از سخنان خود گفت: در ديداري كه با موسوي داشتم به او گفتم چرا تحريم ها را زير سوال مي بريد؟ كه موسوي اصلا از نقدهاي من خوشش نيامد.
گفتني است رسانه هاي غربي علاوه بر اسلام هراسي و ايران هراسي، اخيرا پس از مشاهده نقش موثر سپاه پاسداران در خاموش كردن آتش فتنه در ايران، سپاه هراسي را نيز در دستور كار خود قرار داده اند؛ اما هرچه بيشتر بر اين موضوع تمركز مي كنند تا كنون اختلافات عميق فكري و تحليلي آنان برجسته تر شده و از سوي ديگر بيم آن دارند كه با نشان دادن قدرت واقعي سپاه، ناخواسته قدرت بازدارندگي نظامي و امنيتي ايران را افزايش دهند.

 



انتصاب نماينده ويژه رئيس جمهور در تدوين رژيم حقوقي درياي خزر

نماينده ويژه رئيس جمهور در تدوين رژيم حقوقي درياي خزر معرفي شد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، محمدمهدي آخوندزاده به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور در تدوين رژيم حقوقي درياي خزر منصوب شد.
وي در حال حاضر معاون حقوقي و بين المللي وزارت امورخارجه است و همزمان مسئوليت جديد را نيز به عهده خواهد داشت.
گفتني است اين انتصاب پس از اعزام مهدي صفري به عنوان سفير جمهوري اسلامي ايران به چين صورت پذيرفت.

 



درازگوش تروا را «داغ» كردند اما 80 درصدشان نيامدند (خبر ويژه)

دستيار مدير سايت صهيونيستي بالاترين با رد تلويحي سخنان سران فتنه سبز گفت شبكه هاي مجازي اجتماعي نمي توانند به جاي رهبران، نقش رهبري جنبش را ايفا كنند.
مهدي يحيي نژاد كه در جمع شماري از عناصر ضدانقلاب در لس آنجلس سخن مي گفت، بالاترين تاثير سايت «بالاترين» را چنين توصيف كرد: يك بار ايده تظاهرات توسط بالاترين مطرح شد كه دو تا سه هزار نفر در يكي از ميادين جمع شدند. وي با رد سخنان كساني چون موسوي كه از پذيرفتن مسئوليت اداره جنبش شانه خالي مي كنند و آن را به دوش «شبكه هاي مجازي اجتماعي» مي اندازند، گفت: اين حرف كه رهبران ما شبكه هاي مجازي هستند چندان كاربردي ندارد. براي مثال مي توان به قضيه اسب تروا ]در راهپيمايي 22 بهمن 88[ اشاره كرد كه در نظرسنجي بالاترين 80 درصد با آن موافقت كردند ولي بعدا شكست خورد و همه به شماتت مطرح كننده اين ايده ]مهاجراني و نبوي[ پرداختند. آسيب ديگر شبكه هاي مجازي، بازي باز در اينترنت و گرفتن تصميم در بالاترين و فيس بوك است كه نمي تواند اثرگذار باشد چرا كه نيروهاي امنيتي در مقابل آن دست به كار مي شوند و از طرف ديگر ايجاد درگيري و تناقض، روحيه افراد را خراب مي كند. جنبش سبز براي تعيين استراتژي هاي پنهان و گرفتن تصميم، به رهبري نياز دارد و شبكه هاي مجازي نمي توانند اين نقش را ايفا كنند.
دستيار منوشه امير در سايت صهيونيستي بالاترين به اين حقيقت اشاره نكرد كه موافقت 80 درصدي كاربران اين سايت ضدانقلابي براي پروژه درازگوش تروا صرفا در صدد تحميق ديگر كاربران بوده نه براي آمدن به ميدان ضمن اين كه اغلب اين راي دادن ها و حمايت ها، يا از سوي ضدانقلاب مقيم خارج و يا از سوي گردانندگان خود سايت در جهت داغ كردن برخي مسائل موردنظر صورت مي گيرد.
اين ماجراي «تحميق» وجه ديگري هم دارد و آن اين كه سران فتنه، مسئوليت را به گردن اپوزيسيون خارج نشين و شبكه مجازي (شبكه نقابداران) مي دانند حال آن كه شبكه عنكبوتي مذكور نيز طي يك سال گذشته سعي داشته با وجود مديريت واقعي فتنه و آشوب، موسوي و كروبي و ديگران را پيش بيندازد. همين واقعيت يكي از دلايل اصلي مرگ زودهنگام فتنه بود.

 



علي مطهري: نمي دانستم تصوير عبدالبهاء است (خبر ويژه)

به دنبال چاپ عكس سركرده گروهك استعماري بهائيت بر روي جلد كتاب «نهضت هاي اسلامي در صد ساله اخير»، علي مطهري مدير انتشارات صدرا اعلام كرد: من گمان مي كردم اين عكس، تصوير محمد عبده است نه عبدالبهاء.
در تصوير روي جلد كتاب استاد شهيد مرتضي مطهري سه تصوير بزرگ از عبدالبهاء، اقبال لاهوري و سيدجمال الدين اسدآبادي نقش بسته و در پس زمينه آن نيز تصوير كوچكي از حضرت امام ديده مي شود. انتشار روي جلد كتاب مذكور با اعتراض هايي مواجه شده است.
علي مطهري نماينده تهران و مدير انتشارات صدرا در واكنش به اين اعتراض ها گفت: من عكس روي جلد كتاب را ديدم و پرسيدم عكس نفر سوم متعلق به چه كسي است اينها مي گويند عكس عبدالوهاب (رئيس فرقه وهابيت) است اما من مطمئن نيستم كه عكس عبدالوهاب است.
وي در واكنش به اينكه عكس روي جلد يقيناً عكس عبدالبهاء از بنيانگذاران فرقه بهائيت است افزود: گمان مي كردم كه اين عكس محمد عبده دانشمند مصري است و بايد پيگيري شود كه اين واقعاً عكس عبدالبهاء است يا نه. اگر واقعاً عكس عبدالبهاء باشد بايد بگوييم طرح جلد را به سرعت عوض كنند. امروز گفتم به طراح روي جلد كتاب زنگ بزنند، من اين قضيه را حتماً پيگيري مي كنم.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا اين تغيير طراحي جلد با هماهنگي شما بوده است، پاسخ داد: بله. خود من گفته بودم جلدي طراحي شود با عكس سيدجمال الدين اسدآبادي، اقبال و محمد عبده. اما نمي دانستم اين عكس، عكس عبدالبهاء است.
گفتني است گروهك استعماري بهائيت توسط انگليس راه اندازي شد و مقر آن هم اينك در فلسطين اشغالي قرار دارد. عبدالبهاء رئيس اين فرقه استعماري از ملكه انگلستان نشان «سر» دريافت كرده است.
مجلس به تازگي با تصويب طرحي به پيشنهاد علي مطهري، حق انتشار انحصاري آثار مؤلفان و مصنفان را به وارثان آنها واگذار كرد. پيش از اين مصوبه، زمان ياد شده 30 سال در نظر گرفته شده بود و به همين دليل انحصار انتشار آثار استاد مطهري پايان مي يافت. با مصوبه مجلس اين سقف از 30 به 50 سال افزايش پيدا كرد.

 



مي خواستيم با موسوي و كروبي اپوزيسيون را به جمهوري اسلامي تحميل كنيم (خبر ويژه)

عضو متواري مركزيت گروهك فدائيان خلق نهايت تلاش فتنه 88 را «تحميل اپوزيسيون به درون نظام سياسي كشور» توصيف كرد.
فرخ نگهدار كه هم اينك از چپ هاي سوپرآمريكايي و عضو حلقه ماسوني لندن وابسته به مهاجراني به شمار مي رود، چندي پيش طي سخنراني در نشست شماري از عناصر ضدانقلاب كه با حضور داريوش همايون (وزير صهيونيست رژيم پهلوي) و حسن شريعتمداري (پسر سيدكاظم شريعتمداري و مرتبط با لانه جاسوسي آمريكا) برگزار شد، گفت: من در سالهاي اخير دو بار با آقاي همايون احساس همدلي كردم. يكي از اين دو بار، موضع درخور ايشان در فراخواندن همه به پيوستن به جنبش سبز بود. با آقاي حسن شريعتمداري البته ما داستان قديمي تري داريم و همكار در اتحاد جمهوري خواهان از سالها پيش هستيم. من لازم مي دانم برخي سياست ها و برخوردهاي نادرست با آيت الله شريعتمداري را كه خود من مسبب يا مبتكر آن بودم، مورد انتقاد قرار دهم. نگاه ما به ايشان در سالهاي انقلاب قابل پذيرش نيست و ناشي از تصميمات غلط ما و فضاي انقلابي بود.
اين چپ سوپرآمريكايي با بيان اينكه «خاتمي پس از دوم خرداد مي گفت بايد تحت رهبري آيت الله خامنه اي عمل كرد» گفت: از 22خرداد 88 به بعد آقايان موسوي و كروبي طوري عمل كرده اند كه متفاوت با رفتار اصلاح طلبان در دو دوره قبلي است. يعني تحت رهبري نظام حركت نمي كنند.
وي مدعي شد «موسوي و كروبي تابع قانون اساسي هستند اما تابع رهبري نيستند» بي آن كه اشاره كند قانون اساسي و ولايت فقيه به هم گره خورده است. وي در عين حال دقايقي بعد در نقض ادعاي وفاداري فتنه سبز به قانون اساسي سخن راند و گفت: مخالفان حكومت ديني يك اكثريت بزرگ سبز و يك اقليت پراكنده و نامصمم هستند.
نگهدار با بيان اينكه «بسياري از اصولگرايان مي گويند موسوي و كروبي ديگر جزو نظام نيستند بلكه سران فتنه هستند»، افزود: جنبش سبز در تحليل نهايي به لحاظ سياسي تلاشي براي تحميل اپوزيسيون يا تحمل آن در درون نظامي سياسي عملا موجود كشور است. تمام اين كشمكش ها مي خواهد عدم تمكين از رهبري را به رسميت بشناسد. آقايان؛ كروبي و موسوي بخش عمده اي از فعالان سكولار و مخالف هر نوع حكومت ديني را هم به ميدان كشيد و به حمايت واداشت. اين در تداوم كشمكش پس از دوم خرداد براي تاسيس يك اپوزيسيون در نظامي است كه اپوزيسيون را درون خودش نمي پذيرد و نمي توانست تحمل كند. تا به امروز آنچه رخ داده وجه عدم تحمل چنين اپوزيسيوني است.
وي در حالي كه از حضار مي خواست مدام درباره شكست جنبش سبز آيه يأس نخوانند، گفت: من قبول ندارم كه طرفداران ارزش هاي سبز در اكثريت كمي هستند.

 



دستگاه اطلاعاتي ايران با نفوذ در آمريكا به CIA ضربه زد (خبر ويژه)

چارلز فاديس از مقامات سازمان جاسوسي آمريكا، بازگشت شهرام اميري به ايران را لطمه به «سيا» توصيف كرد.
فاديس در گفت وگو با خبرگزاري آسوشيتدپرس اظهار داشت: خطرناك ترين مسئله در ماجراي شهرام اميري، كمك دانسته يا ندانسته وي به ايراني هاست تا به اطلاعاتي درباره تلاش هاي جاسوسي سازمان سيا دست پيدا كنند و شايد زندگي برخي افراد هم به همين دليل به خطر بيفتد. آنها مي توانند با مرور فعاليت ها، به اطلاعاتي درباره فعاليت هاي ما در داخل ايران دست يابند.
به گزارش آسوشيتدپرس، مقامات سابق سيا مي گويند در سال 1985 ويتالي يورچنكو از عوامل كاگ ب شوروي به آمريكا پناهنده شد و تنها 3 ماه بعد به شوروي بازگشت.
راديو فردا نيز از قول يك پژوهشگر عضو موسسه اطلاعات دفاعي دهلي نو گفت «مطمئنا در ماجراي شهرام اميري تهديد و تطميع هايي در كار بوده است». ماهان عابدين همچنين به راديو فردا گفته است «دسترسي اطلاعاتي آمريكا به مقامات ايراني و اشخاصي كه اطلاعات بالا دارند و نيز عوامل انساني براي جمع آوري اطلاعات، كار خيلي سختي است براي اينكه ضد اطلاعات جمهوري اسلامي بسيار قوي است. احساس مي كنم يكي از ابعاد ماجراي شهرام اميري اين بوده كه دستگاه اطلاعاتي ايران توانسته به طور موفقيت آميز در سيستم حتي پناهندگي آمريكا نفوذ كند. به نظر مي رسد دستگاه اطلاعاتي ايران در اين فرآيند هم نفوذ كرده و ضربه خود را وارد كرده است.

 



فرمانده اسرائيلي: سيدحسن نصرالله همچنان كابوس ماست (خبر ويژه)

يك فرمانده ارتش رژيم صهيونيستي در جنگ 33روزه، سيدحسن نصرالله را محبوب ترين چهره جهان عرب توصيف كرد و نوشت: بسياري از مردم جهان آرزوهاي خود را در حركات دستان او جست وجو مي كنند.
به گزارش روزنامه هاآرتص، سرهنگ رونين ماكنون از فرماندهان مخابرات ارتش اسرائيل، پژوهشي براي دانشگاه حيفا انجام داده است. وي در اين پژوهش تاكيد مي كند سيدحسن نصرالله بيشترين نفوذ سياسي و مذهبي را در جهان عرب دارد.
اين فرمانده ارتش صهيونيستي در جنگ 33روزه، با بررسي روانشناسي 10سخنراني نصرالله پس از جنگ مذكور مي نويسد: مردم جهان و به ويژه جهان عرب، آرزوهاي خود را در حركات دستان سيدحسن نصرالله جستجو مي كنند و اسرائيل نبايد خود را بفريبد زيرا اين شخص بانفوذترين چهره سياسي و اجتماعي جهان عرب در تاريخ معاصر است همانند جمال عبدالناصر در 3 دهه گذشته.
در بخش ديگري از اين تحقيق آمده است: نصرالله همچنان كابوس ارتش اسرائيل است و تا زماني كه نصرالله و همفكران او در همسايگي اسرائيل باشند تل آويو همچون حباب هر لحظه امكان تركيدن دارد.
دانشگاه حيفا يكي از مراكز مرتبط با سيستم امنيتي و نظامي رژيم صهيونيستي است.

 



آبزرور: تمدن ايران رانمي توان متوقف كرد(خبر ويژه)

هفته نامه انگليسي آبزرور متوقف كردن برنامه هسته اي ايران را محال خواند.
آبزرور نوشت: متوقف كردن برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران با توجه به پيشينه تاريخي پيشرفته و تمدن قدرتمند محال است. ايران فرهنگ و تمدن و پيشينه علمي درخشاني دارد. كشوري با چنين توانمندي ها را هرگز نمي توان مهار و متوقف كرد.
اين نشريه با مرور متفكران و انديشمندان پرآوازه اي كه تبديل به سمبل شده اند مي افزايد: گذر تاريخ نشان داده كشوري مانند ايران را نمي توان از ادامه پيشرفت بازداشت! ايران امروز قدرتمندتر از هميشه است.
آبزرور با برشمردن اتهامات غرب عليه جمهوري اسلامي مي پرسد: آيا مي توان ايرانيان را تنها به خاطر دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي تحت فشار قرار داد؟

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14