(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 تير 1389- شماره 19695

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ناگفته هاي پدر سيد حسن نصر الله از رهبر حزب الله لبنان
وزير كشور: امروز كمترين ناامني راتحمل نمي كنيم
جاسبي: دانشگاه آزاد بايد به نبود من عادت كند
سردار فضلي: حضور 3 ميليوني زائران راهيان نورنشانه شكست جنگ نرم دشمنان است
ميرتاج الديني: قانون هدفمندي يارانه ها حتما امسال اجرا مي شود
اخبار ادبي و هنري
معاون فرهنگي بنياد شهيد: خانواده ايثارگران كشور 2250 نخبه ملي دارد
با حضور رئيس رسانه ملي شبكه استاني سيماي خراسان جنوبي افتتاح شد
تاكيد وزير كشور بر ارتقاي شاخص هاي توسعه در خراسان شمالي
رئيس كل بانك مركزي: دولت بدهي خود را به بانك ها تسويه مي كند
در آيين اختتاميه 20 برگزيده جشنواره ملي اذان در اردبيل تجليل شدند
آغاز برداشت هندوانه در تالش
خشك شدن چشمه ها عشايراستان مركزي را بي آب ساخت



ناگفته هاي پدر سيد حسن نصر الله از رهبر حزب الله لبنان

پدر سيد حسن نصر الله ، دبير كل حزب الله لبنان در گفت وگويي به بيان ناگفته هايي از زندگي فرزندش و ديدار چندي پيش خود با حضرت آيت الله خامنه اي ، رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران پرداخت.
«سيد ابوحسن نصرالله» در گفت وگو با ايرنا كه همزمان با پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه با رژيم صهيونيستي انجام شد در ابتدا با اشاره به ازدواج خود با خانمي از خانواده «صفي الدين» كه آنان نيز از سادات بودند، گفت: مدت اندكي از ازدواج ما نگذشته بود كه در ماه هفتم شبي در روياي صادقه ديديم كه دو سيد نوراني به خانه ما آمدند و در كنار من نشستند و خطاب به من گفتند كه چند تا فرزند مي خواهي؛ گفتم چند تا كه دست من نيست ،هر چي كه خدا بخواهد؛ آنان پاسخ دادند فرزند نخست تو حسن، دومي حسين و سومي زينب است و سپس رفتند. فرداي آن شب موضوع رويا را براي همسرم تعريف كردم و به وي گفتم كه تو از اين به بعد «ام حسن» هستي.
وي درباره خصوصيات اخلاقي سيد حسن اظهار داشت : سيد حسن فرزند بزرگ من است و از آغاز كودكي هم قانع بوده و هيچ گاه زياده خواه نبود. سرگرمي سيد حسن در كودكي بازي فوتبال و رفتن به جلسه ادبا و علما و قرائت كتاب بود به طوري كه قادر بود 100 صفحه را حفظ كند.
ابوحسن نصرالله در ادامه درباره خاطرات خود از دوران كودكي فرزندش افزود: از جمله ويژگي هاي پسرم از همان دوره كودكي حافظه قوي و قدرت بلاغتش بود كه در هر محفلي سخنراني مي كرد اعجاب همگان را بر مي انگيخت چنانكه در 14 سالگي در جمع بزرگان روستاي بازوريه به دعوت شيخ روستا در مراسمي سخنراني غرايي كرد كه اعجاب همه را بر انگيخت.
وي افزود: هنگامي كه كودكي چهار ساله بود، عمامه بر سر مي گذاشت و از پسر عموها و كودكان همسال خود مي خواست با هم نماز جماعت بخوانند.
پدر سيد حسن افزود: قدري كه بزرگتر شد، با علامه «سيدمحمدحسين فضل الله» آشنا شد كه تازه از عراق بازگشته بود و در منطقه برج حمود براي كمك به شيعيان جمعيت «خانواده و برادري»را تاسيس كرده بود و در درس هاي وي نيز شركت مي كرد.
ابو حسن افزود: حادثه مهم زندگي سيدحسن در اين دوره كه تازه 14 ساله شده بود تصميمش براي رفتن به عراق براي تحصيل علوم ديني بود و من با اين كار مخالف بودم، زيرا انتظار داشتم كه پسر بزرگم مهندس و يا وكيل شود اما وي به من گفت تحصيل علوم ديني و علوم روز منافاتي با هم ندارند و از ضلالت و گمراهي انسان جلوگيري مي كند.
وي افزود: پسرم در جواني به عراق رفت و در درس آيت الله شهيد «سيد محمدباقر صدر» شركت كرد و با دستان مبارك ايشان بود كه عمامه بر سر گذاشت. از جمله خاطراتي كه ديگران براي من درباره زمان حضورش در نجف تعريف كرده اند، شيفتگي سيد محمدباقر صدر به سيدحسن بود تا جايي كه به وي گفته بود كه مقام و شان تو در آينده عالي و انشاالله از ياران مهدي (ع) هستي.
ابو حسن درباره ديدار با پسرش نيز گفت: او را سالي يكبار مي بينم و در صورت ضرورت تماس هاي ما با ايشان از طريق تلفن است زيرا تدابير امنيتي كه براي ديدار وي وجود دارد آنقدر دشوار و سخت است كه انسان از ديدن وي پشيمان مي شود.
پدر سيد حسن نصرالله درادامه با اشاره به سفر زيارتي خود به ايران و ديدارش با مقام معظم رهبري و محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران، گفت : در سفرهاي مكرر خود به ايران موفق به ديدار مقام معظم رهبري نشده بودم و حسرت آن در قلبم سنگيني مي كرد، تا اين كه در سفر اخير قبل از بازگشت به لبنان در آخرين لحظات در حالي كه در مسير فرودگاه امام خميني (ره) بوديم از بيت رهبري تماس گرفتند و براي نماز مغرب و عشاء موفق به زيارت ايشان شدم.
وي افزود: در ديدار با آيت الله خامنه اي به ايشان گفتم كه با عرض معذرت و خجالت من به زبان عامي صحبت مي كنم و كسي كه به زبان عامي صحبت مي كند زبان عربيش نصف زبان است و با سخن گفتن به زبان فصيح عربي است كه زبان كامل است، ايشان تبسمي كردند و به سخنان من با همين زبان محلي لبناني گوش دادند.
پدر سيد حسن نصرالله افزود: در ديدار با مقام معظم رهبري تنها درخواست من كشيدن دست تبرك ايشان بر روي صورتم بود.
بر اساس اين گزارش ،پدر سيد حسن نصرالله كه خود داراي طبع شعر و در نوجواني از شعراي محلي لبنان بوده در پايان با خواندن شعري في البداهه در توصيف امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري گفت. ترجمه اين اشعار به شرح ذيل است:
باغ به درختان تزيين شده بود
يك درخت با دو شاخه ميوه عطرآگيني داد
يكي خميني بود كه دين را براي ما زنده كرد
و ديگري سيد علي بود كه ميان قلب و چشم ما جا دارد.
سيد نصرالله دو سال قبل به من گفت - سرگردان نباشيد روي زمين
دو حزب وجود دارد يكي حزب الله و ديگري حزب شيطان
تبريك مي گويم به كسانيكه رهبري با ايمان
از درخت مبارك و پر بركت دارند كه به عدالت شناخته شده است.

 



در همايش ملي امنيت و انضباط اجتماعي
وزير كشور: امروز كمترين ناامني راتحمل نمي كنيم

سرويس اجتماعي -
در همايش ملي امنيت و انضباط اجتماعي كه ديروز در مركز همايش هاي بين المللي صداوسيما برگزار شد، مصطفي محمد نجار، وزير كشور با اشاره به اينكه تامين نظم و امنيت در جامعه تنها منحصر به زمان و مكان خاصي نيست، گفت: همه دستگاهها از جمله نيروي انتظامي، وزارت كشور و قوه قضاييه بايد براي توزيع عادلانه نظم و امنيت براي همه آحاد جامعه در تمامي مناطق كشور تلاش كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان وزير كشور با اشاره به امنيت حاكم بر كشور تاكيد كرد: امروز كمترين ناامني را هم نمي پذيريم و آن را برطرف مي كنيم. چون اعتقاد داريم ايجاد آرامش و نظم براي مردم يكي از دستاوردهاي مهم نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
جانشين فرمانده كل قوا يادآور شد: امروز جايگاه نيروهاي امنيتي و انتظامي در تامين مباحث امنيتي و نظم بايد طوري باشد كه مردم، پليس را از خود بدانند چرا كه اصل مرتبط براي فراگير شدن نظم و امنيت، جامعه محوري است.
وي، آموزش، سلامت، غذا، افزايش درآمد و مبارزه با فساد را از جمله شعارهاي اصلي انقلاب اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: بايد براي تحقق اهداف مورد نظر همت بيشتري بگماريم.
وزير كشور تلاش در جهت رفع دغدغه هاي اجتماعي به خصوص براي بانوان، حرفه اي شدن پليس در تمامي سطوح، تقدم امنيت نرم افزاري بر امنيت سخت افزاري در همه سطوح و اصلاح چرخه مبارزه با جرم در تمامي سطوح را از جمله اهداف و برنامه هاي نيروهاي امنيتي و انتظامي دانست و خواستار مشاركت بيشتر مردم در اين حوزه شد.
وي گفت: امروز بي ثباتي نظام هاي سياسي برخي همسايگان ايران موجب ورود ناامني اين كشورها به جمهوري اسلامي شده، به طوري كه اتفاقات چند روز اخير منطقه سيستان و بلوچستان به دليل بي ثباتي امنيتي در كشورهاي همسايه شرقي ايران است.
محمد نجار افزود: سرريز ناامني برخي كشورها به داخل ممكن است به دلايلي از جمله عدم كنترل دقيق و كامل مرزهاي كشور ما هم باشد ولي بايد تلاش بيشتري كنيم تا نيروهاي امنيتي و پليس با مشاركت مردم از طريق راهكارهاي جديد و برنامه ريزي شده با اين ناامني ها مقابله كنند.
وي گفت: ابعاد ترفندهاي مختلف دشمن امروز براي پليس و نيروهاي امنيتي، مسئولان نظام و اقشار مردم مشخص شده و همگان با اين ترفندها و تهديدات به خوبي آشنا هستند و راههاي مقابله با آن را مي دانند.
آيت الله خاتمي : نفس وجود رهبري باعث ايجاد امنيت در جامعه مي شود
در ادامه همايش امام جمعه موقت تهران با اشاره به بحث جنگ نرم و تهاجمات فرهنگي گفت: امروزه فتنه گران سعي دارند با ايجاد جنگ نرم، مردم را از پيام هاي انقلاب جدا كنند.
آيت الله سيداحمد خاتمي افزود: آنگاه كه دشمنان از طريق جنگ نرم به اهداف خود نمي رسند به جنگ سخت كه همان استفاده از توپ و تانك و استفاده از نيروي نظامي است روي مي آورند.
وي افزود: در انقلاب اسلامي دشمنان ابتدا از جنگ سخت شروع كردند و هنوز به ماه دوم پيروزي انقلاب نرسيده بوديم كه جنگ هاي قوميتي عليه انقلاب اسلامي آغاز شد.
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اين كه با انتخاب رئيس جمهور جديد در سال 84 مهاجمان جنگ نرم دچار سكته سياسي شدند، اضافه كرد: آنان در پي آن بودند كه در انتخابات سال 88 به اهداف خود دست يابند.
وي با بيان اين كه فتنه سال 88 معلول يك انتخابات نيست، اظهار داشت: اين فتنه معلول 20سال كينه و عقده، عليه ارزش هاي اصيل انقلاب اسلامي است.
خاتمي در ادامه با تاكيد بر اين كه مهمترين هدف در جريان فتنه سال گذشته حذف نظام ولايي بود، گفت: اين هدف استراتژيك و اصلي فتنه گران بود كه براي رسيدن به اين هدف امنيت جامعه را برهم زدند تا از اين آشفته بازار به سود خود برداشت كنند.
وي با تاكيد بر اين كه ميليون ها سايت، امنيت و اعتقادات مردم را هدف قرار داده اند، توضيح داد: آنان سعي دارند با ايجاد شبهه در دين مردم عنصر امنيت از جامعه رخت بربندند.
خاتمي با اشاره به طرح «عفاف و حجاب» افزود: خداحافظي با «عفاف و حجاب» سبب ناامني اخلاقي و اجتماعي جامعه مي شود و فروپاشي خانواده ها و ناامني رواني را به همراه دارد.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: امروزه براي همه مسئولان ما اين مساله پذيرفته شده است كه باندهايي اين مساله عدم عفاف و حجاب را دامن مي زنند، اما دولت همچنان بر ايجاد جامعه اي پاك تاكيد دارد.
وي دومين عنصر امنيت را كه بايد پاس داشته شود، رهبري صالح عنوان كرد و ادامه داد: نفس وجود رهبري باعث ايجاد امنيت در جامعه مي شود.
خاتمي در پايان وحدت را سومين عنصر ايجاد امنيت در جامعه دانست و خاطرنشان كرد: وحدت با تحمل، صبر و برخوردهاي منطقي و دوستانه و با فصل الخطاب قراردادن رهبري ايجاد مي شود.
احمدي مقدم: هدف جنگ نرم حمله به هويت ديني جامعه است
اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي در ادامه همايش ملي امنيت و انضباط اجتماعي طي سخناني گفت: هدف جنگ نرم حمله به مختصات فرهنگ و هويت ديني جامعه است نه مقابله با نظام و جنگ رسانه اي.
وي افزود: توسعه فضاي مجازي حريم خصوصي را به شدت مورد تعرض قرار داده است و امروز صاحبان بزرگترين شبكه هاي اجتماعي معتقدند حفظ حريم خصوصي مانند گذشته نيست.
فرمانده ناجا تاكيد كرد: تجاوز به حريم خصوصي به عنوان يك مقوله جديد بايد مورد توجه قرار گيرد و نياز به بازتعريف حريم خصوصي و حفظ آن داريم.
احمدي مقدم اظهار داشت: سرعت گيج كننده تكنولوژي و آثار اجتماعي آن موجب يك رفاه براي جامعه بشري شده و از طرفي يك خستگي ملال آور را نيز در جامعه به وجود آورده است.
سردار احمدي مقدم اعلام كرد: افكارعمومي به شدت مورد تهاجم است و انبوه اطلاعات مردم را در گزينش اخبار و اطلاعات دچار اختلال كرده است.
وي اظهار داشت: احساس امنيت و حفظ آن در چنين محيطي از اهميت بالايي برخوردار است.
فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: تحولات خانواده، تضعيف نقش آموزش خانواده، طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، تضعيف نظام خانواده و غيره... از مسائلي است كه در مباحث امنيتي جديد تاثيرگذار است.
سردار احمدي مقدم در ادامه افزود: در حوزه تروريست همه نگاه ها متوجه مردهاست اما امروز در فضاي مجازي، تروريست استخدام مي كنند و آموزش هاي لازم، تامين مالي و نحوه عمليات را نيز انجام مي دهند.
وي اظهار داشت:تهديدات حوزه مجازي تحولات شديدي را در حوزه جرايم ايجاد كرده است.
سردار احمدي مقدم افزود: امروزه و با استفاده از رايانه مي توان سرقت هاي بزرگي انجام داد يا از طريق افكارعمومي و با استفاده از شركت هاي هرمي ليزينگي و... كلاهبرداري هاي چند ده هزار نفري انجام داد.
سردار احمدي مقدم اعلام كرد امروز ديگر اتباع بيگانه يك مسئله مربوط به ايران نيست و يك مسئله جهاني شده است مهاجران و افراد بيگانه دومين تهديد دهه آينده در دنيا به شمار مي روند.
وي گفت: اگر دشمن در بحث جنگ نرم به مختصات فرهنگي و هويت ديني جامعه حمله كند رسيدن به اهداف سياسي برايش آسان تر خواهد بود.
وي در انتها تاكيد كرد: به جاي امنيتي كردن مسائل اجتماعي بايد به دنبال حل اجتماعي مسائل امنيتي باشيم.
حجت الاسلام ابوترابي: ايران امن ترين كشور دنياست
حجت الاسلام ابوترابي، نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در حاشيه اين همايش با بيان اينكه مفتخريم در كنار ناامن ترين كشورهاي جهان امن ترين كشور دنيا را داريم، اظهار داشت: وجود اين ميزان امنيت در ايران ناشي از ظرفيت هاي استثنايي كشور ما است.
وي افزود: نيروي انتظامي تكيه گاه مردم است كه بايد اين تكيه گاه را هرچه بيشتر استحكام بخشيم.
وي گفت: دو بازوي نيروي انتظامي و قوه قضائيه در كنار يكديگر موجب مي شود تا جامعه طعم شيرين امنيت را بچشد.
ساجدي نيا: تامين امنيت
نياز مهم مردم جامعه
سردار ساجدي نيا، فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ ديگر سخنران اين همايش اظهار داشت:از نيازهاي مهم مردم يك جامعه تامين امنيت و استقرار نظم در جامعه است كه از آغاز زندگي بشر تاكنون اين موضوع يا توسط تمام اقشار جامعه فراهم شده و يا نهادي برقراري آن را برعهده گرفته است.
وي ادامه داد: در ايران نيز نيروي انتظامي وظيفه تامين امنيت و استقرار نظم را برعهده دارد كه همواره تلاش كرده با همكاري مردم به وظيفه خود عمل كند.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: همايش ملي امنيت و انضباط اجتماعي با هدف همكاري بيشتر سازمانها در تامين امنيت برگزار مي شود.
وي با اشاره به اهداف اين همايش گفت: شناسايي روشهاي توسعه انضباط و امنيت، شناسايي راهكارهايي براي از بين بردن ناامني ها، بررسي ابعاد نظم اجتماعي، زمينه سازي براي نهادينه كردن طرح ها، تقويت امنيت اجتماعي و ايجاد بستر لازم براي تعامل نهادها از جمله اهداف اين همايش است.
وي گفت: برقراري نظم و انضباط در جامعه مانع هدر رفتن وقت شهروندان مي شود و روابط اجتماعي آنان را به نحو مطلوب تنظيم مي كند.

 



جاسبي: دانشگاه آزاد بايد به نبود من عادت كند

رئيس دانشگاه آزاد گفت كه اين دانشگاه كم كم بايد به عدم حضور فردي به نام جاسبي عادت كند.
عبدالله جاسبي در مراسم تجليل از مدال آوران مسابقات جهاني 2010 سنگاپور گفت: انسان در هر پست و مقامي، بايد به گونه اي عمل كند كه انگار مادام العمر در اين پست خواهد بود و نبايد تلاش امروز او با روز اول تفاوتي كند.
وي در ادامه با بيان اينكه دانشگاه آزاد بايد كم كم به نبود من عادت كند خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد بايد تحت هر شرايطي و با قدرت به حركت خود بدون حضور من ادامه داده و به عدم حضور فردي به نام جاسبي عادت كند.
رئيس دانشگاه آزاد در بخش ديگري از صحبت هايش گفت: دانشگاه آزاد اسلامي در حال حاضر داراي سه و نيم ميليون فارغ التحصيل و يك و نيم ميليون دانشجو است كه اين خود نشان از توان بالاي علمي و آموزشي اين دانشگاه دارد.
جاسبي با اشاره به ساخت بيش از يك ميليون مترمربع فضاي آموزشي در واحدهاي مختلف دانشگاه آزاد در سال اضافه كرد: اگر اين دانشگاه با همين قدرت پيش برود تبديل به يك الگو براي تمامي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي جهان خواهد شد.
وي همچنين خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامي در دهه چهارم فعاليت خود به راههايي كه تا امروز نرفته و آنچه كه انجام نداده فكر مي كند و تبديل به يك الگوي جهاني خواهد شد.
گفتني است بر مبناي اساسنامه جديد دانشگاه آزاد كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده است، رئيس دانشگاه آزاد بايد به صورت دوره اي و هر چهارسال با تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي انتخاب شود.

 



سردار فضلي: حضور 3 ميليوني زائران راهيان نورنشانه شكست جنگ نرم دشمنان است

فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور عنوان كرد كه حضور 3 ميليوني عاشقان شهدا در مناطق عملياتي جنوب، نشانه شكست جنگ نرم دشمنان است.
سردار علي فضلي در جمع رؤسا و اساتيد دانشگاه هاي سراسر كشور در سنندج اظهار داشت: امروز حضور چشمگير رؤسا، اساتيد، فرماندهان، جوانان و اقشار مختلف در مناطق عملياتي نشان از زنده بودن روحيه ايثار و شهادت طلبي در ميان آنان و شكست توطئه هاي نرم دشمنان است.
وي با بيان اينكه با گذشت بيش از 28 سال از آغاز جنگ تحميلي امروز اشك هاي عاشقان شهدا بر مزار آنان نشان از محكمي ميثاق ملت با آرمان هاي شهدا و امام شهداست، افزود: حضور چشمگير مردم به ويژه جوانان ايران اسلامي در مناطق عملياتي دوران جنگ تحميلي نشان از پيروزي ما در ميدان جنگ نرم است.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور خاطرنشان كرد: امروز كه دشمن با تمام نيرو و استفاده از امكانات گسترده ماهواره اي و اينترنتي سعي در از بين بردن افكار اسلامي و انساني جوانان و ملت را دارد، حضور چشمگير مردم در اين يادمان ها نشانه شكست دشمن است.
وي بار ديگر تصريح كرد: حضور 3 ميليوني عاشقان شهدا در مناطق عملياتي جنوب، نشانه شكست جنگ نرم دشمنان است.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور كشور به رشد چندين برابري اعزام راهيان نور نسبت به سال گذشته اشاره كرد و ادامه داد: بيش از 70 درصد از زائران راهيان نور در اين دوره براي نخستين بار به مناطق عملياتي دفاع مقدس اعزام شده اند.
فضلي همچنين اضافه كرد: از بهمن 88 تا پايان فروردين ماه امسال 3 هزار استاد دانشگاه و خانواده آنان، 495 نفر از اساتيد حوزه هاي علميه، 136 هزار دانشجو، 10 هزار روحاني و 320 هزار دانش آموز و فرهنگي به جبهه هاي جنوب اعزام شده اند.

 



ميرتاج الديني: قانون هدفمندي يارانه ها حتما امسال اجرا مي شود

معاون پارلماني رئيس جمهور با رد برخي شايعه ها مبني بر عدم اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در سال جاري گفت: دولت اين قانون را به طور قطع در نيمه دوم سال اجرا مي كند.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني در گفت وگو با ايسنا خاطرنشان كرد: روز شروع اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها از طرف دولت اعلام نشده است و هم اكنون در حال برنامه ريزي مديريتي براي اجرا هستيم.
وي ادامه داد: همه مقدمات اجرايي در حال پيشرفت است و در استان ها به نوبت براي دريافت حساب يارانه نقدي اقدام مي شود و در اين زمينه توقفي وجود ندارد.
وي در پاسخ به پرسش ديگري در مورد ارسال مصوبات دولت به مجلس، با بيان اين كه «اين مصوبات به طور قطع ارسال مي شود» گفت: اين كه گفته مي شود اين مصوبات ارسال نمي شود درست نيست و مصوبات دولت براي استحضار مجلس ارسال مي گردد.
معاون پارلماني رئيس جمهور از كساني كه چنين ادعايي را مطرح مي كنند خواست تا به طور صريح اعلام كنند كه «چه مواردي ارسال نشده است.»
وي تاكيد كرد: اين ارسال مصوبات كماكان ادامه دارد و ما تاكيد كرده ايم كه مصوبات ارسال شود.

 



اخبار ادبي و هنري

دعوت از هنرمندان
براي تصويرسازي از نقض حقوق بشر در دنيا
مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي طي سخناني در جشنواره بين المللي «پيامي به بشريت» روسيه، ضمن اشاره به فجايع انساني در كشورهاي عراق، افغانستان و فلسطين، از عموم مستندسازان جهان دعوت به عمل آورد تا مطابق با ذات سينماي مستند، به تصويرسازي از نقض «حقوق بشر» در دنيا بپردازند.
شفيع آقامحمديان در سخنراني خود كه در حاشيه جشنواره بين المللي «پيامي به بشريت» سن پترزبورگ روسيه ايراد گرديد و با استقبال فيلمسازان، دست اندركاران و تماشاگران جشنواره نيز مواجه شد، ضمن اظهار مطلب فوق تصريح كرد: امروز مستندسازان دنيا دريافته اند فجايعي كه در كشورهاي عراق، افغانستان و فلسطين اتفاق مي افتد، توسط دولت هاي اشغالگري صورت مي پذيرد كه قوانين دنيا و حقوق بشر را زير پا گذاشته اند. دولت هاي زياده خواهي كه با حملات و عمليات خود در ساير كشورها، نيازها و حقوق اوليه انسان ها را نقض مي كنند.
هزينه جشنواره داستان انقلاب كمتر از يك فيلمنامه
رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي گفت: انقلاب اسلامي پديده اي نيست كه از نگاه هنرمندان و داستان نويسان پنهان بماند و خوشبختانه جشنواره داستان انقلاب، بهانه اي شد كه نويسندگان ما به عهد خودشان رجعت كنند.
مومني درباره اضافه شدن بخش نوجوان به اين جشنواره اظهار داشت: نوجوانان ما بايد از اين حادثه بزرگ اطلاعاتي داشته باشند. هر چند در دهه 60 در اين زمينه مقداري كار شده، ولي امروز با توجه به آينده انقلاب كه نگاهش به خارج از مرزهاست، بايد روي اين موضوعات براي نسل نوجوانمان كار شود.
وي در پايان با بيان اينكه جوايز اين جشنواره به شرط اينكه از آن كار دربيايد، زياد نيست، اضافه كرد: واقعيت اين است كه هزينه كل اين جشنواره در حد يك فيلمنامه هم نيست.
انتصاب مديران سينمايي جديد
طي مراسمي با حضور معاونت سينمايي وزارت ارشاد، مديران جديد اين معاونت معرفي و منصوب شدند.
در اين مراسم «هاشم ميرزاخاني» به عنوان مديرعامل جديد انجمن سينماي جوانان ايران، «محمدرضا عباسيان» به عنوان سرپرست مؤسسه رسانه هاي تصويري، «حميد بهمني» به عنوان عضو هيئت مديره انجمن سينماي جوانان ايران، «مهدي مسعودشاهي» به عنوان مدير موسسه جشنواره ها و مجامع سينمايي و «بابك خانيان» به عنوان مشاور اجرايي معاونت سينمايي حكم گرفتند.
هزاران ختم قرآن در راديو
دهمين دوره طرح ملي هزاران ختم قرآن، به مناسبت ميلاد امام زمان(عج) توسط راديو قرآن در آستان مقدس حرم عبدالعظيم الحسني(ع) برگزار مي شود.
در اين دوره، امكان شركت علاقه مندان از كشورهاي اروپايي، آمريكايي و حاشيه خليج فارس نيز فراهم شده است.
قصه فرماندهان به «دلاورمرد سيستان» رسيد
مجموعه كتاب هاي «قصه فرماندهان» با انتشار كتاب «دلاورمرد سيستان»؛ توسط انتشارات سوره مهر به جلد22 رسيد.
اين كتاب كه به خاطرات شهيد ميرقاسم ميرحسيني از فرماندهان دفاع مقدس مي پردازد، بيست و دومين كتاب از مجموعه «قصه فرماندهان» است كه توسط سارا عرفاني تدوين شده است.
برنامه هاي فرهنگي شعبان و رمضان در تهران
ويژه برنامه هاي گرامي داشت ماه هاي مبارك شعبان و رمضان توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي شود.
سعيد زكي لو، دبير ستاد بزرگداشت ماه شعبان در تشريح اين برنامه ها اظهار داشت: «جشنواره شميم يار» عنوان اولين برنامه است كه در دو بخش ادبي ويژه جوانان و هنري ويژه كليه گروه هاي سني برگزار مي شود. وي گفت: «ياد ماندگار» ديگر برنامه در نظر گرفته شده است كه به دو بخش «خانواده و انتظار» و «همسفر يار» تقسيم مي شود. او به بخش سوم برنامه ها با عنوان «كوي عشق» كه مربوط به فضاسازي شهري است اشاره كرد و ادامه داد: اين برنامه شامل طراحي و توليد لمينت شهري و توليد بلوتوث براي تلفن همراه است كه محتواي آن، آيات قرآني، احاديث و جملات زيبا در خصوص اعياد شعبانيه ويژه واگن هاي مترو است.

 



معاون فرهنگي بنياد شهيد: خانواده ايثارگران كشور 2250 نخبه ملي دارد

معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور گفت: 2 هزار و 250نخبه ملي و بين المللي در مجموعه جانبازان و خانواده ايثارگران كشور وجود دارد.
به گزارش فارس رضا مومنين ديروز در تبريز با اشاره به برگزاري نمايشگاه بزرگ آثار هنري جانبازان و خانواده هاي ايثارگران در تهران اظهار داشت: اين نمايشگاه در سطح برجسته اي برگزار شد، اما مسئولان زيادي از آن بازديد نكردند.
وي اظهار داشت: حتي برخي از مسئولان نظام نيز نسبت به توانمندي هاي علمي و فرهنگي جانبازان بي اطلاع هستند و باور نمي كردند جانبازان بتوانند آثار هنري در سطح بالا توليد كنند.
مومنين خاطرنشان كرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهي از فرزندان ايثارگران و جانبازان در سطوح بالاي علمي مشغول هستند، اما برخي رفتارهاي دور از شان اين بزرگان موجب دلسردي اين عزيزان مي شود.
معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور با اشاره به حضور جانبازان در سطوح آموزش عالي كشور گفت: ايثارگران و جانبازان جزو برجسته ترين اساتيد دانشگاهي كشور هستند و اين در حالي است كه جامعه شناخت كافي از هويت علمي و ارزشي ايشان ندارد.

 



با حضور رئيس رسانه ملي شبكه استاني سيماي خراسان جنوبي افتتاح شد

بيست وهشتمين شبكه استاني سيماي جمهوري اسلامي ايران ويژه استان خراسان جنوبي با عنوان خاوران طي مراسمي با حضور رئيس سازمان صدا و سيما در بيرجند افتتاح شد.
به گزارش ايرنا، رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران شنبه شب در مراسم افتتاح شبكه خاوران در بيرجند گفت: خط قرمزي براي مردم نداريم و آنان با هر زبان و موضوعي كه حرف مي زنند براي ما ارزشمند است.
مهندس عزت الله ضرغامي افزود: صدا و سيما بايد مردم را همانطور كه هستند نشان دهد، قطعا حرفهاي مردمي سرشار از فرهنگ اصيل و نقطه قوتي براي موفقيت در شبكه استاني است.
وي با بيان اينكه شبكه سيماي استاني خراسان جنوبي متعلق به مردم است تصريح كرد: اين شبكه بايد آيينه تمام نماي مردم باشد و مردم و همه اقشار در هر برنامه و ساختاري خود را ببينند.

 



در مراسم معارفه استاندار جديد مطرح شد
تاكيد وزير كشور بر ارتقاي شاخص هاي توسعه در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار كيهان:
وزير كشور در مراسم توديع و معارفه استاندار جديد خراسان شمالي در بجنورد خواستار تلاش مسئولان براي ارتقاي شاخص هاي توسعه خراسان شمالي شد.
مصطفي محمدنجار وجود حدود 300 كيلومتر مرز مشترك استان خراسان شمالي با كشور همسايه شمالي تركمنستان را از قابليت هايي برشمرد كه بايد مسئولان از آن براي توسعه زندگي و معيشت مرزنشينان استفاده كنند.
وي مراتع سبز، ميزان بارندگي مناسب و همنشيني اقوام مختلف در خراسان شمالي را از ديگر فرصتهاي مغتنم شمرد و اعلام كرد در سفر چهارم دولت به اين استان بايد همه مصوبات عملي شود.
مهندس نجار در ادامه خطاب به ابوطالب شفقت استاندار جديد خراسان شمالي چند توصيه كرد و گفت اجراي اين توصيه ها را مطالبه خواهد كرد. 1- توجه به وضعيت فرهنگي و اعتلاي ارزش هاي فرهنگي و هويتي استان 2- تقويت خودباوري و اعتماد به نفس و توجه به آداب و سنن و ارزش هاي فرهنگي و مراكز ديني. 3- پيشبرد طرح مسكن مهر و توجه به ازدواج آسان جوانان. 4- پيگيري طرح هاي اشتغال . 5- استفاده از توانمندي ها و استعداد بانوان. 6- رسيدگي به مشكلات عمراني شهري و روستايي و مقاوم سازي مسكن. 7- جذب سرمايه گذاري خارجي. 8- فرهنگ سازي براي استفاده از خدمات دولت الكترونيك. 9- ارتقاي سطح امنيت 10- نظارت بر پروژه هاي عمراني. 11- استفاده از افراد قوي، متعهد و با ايمان و شايسته و معتقد به برنامه ها و سياستها در بدنه مديريتي استان 12- اجرائي شدن مصوبات سفرهاي استاني دولت.

 



رئيس كل بانك مركزي: دولت بدهي خود را به بانك ها تسويه مي كند

رئيس كل بانك مركزي از تسويه بدهي بخش دولتي به بانك ها توسط دولت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساوجبلاغ به نقل از روابط عمومي فرمانداري اين شهرستان، «محمود بهمني» در آيين افتتاح بيست و يكمين شعبه بانك ملي ساوجبلاغ در روستاي فشند اظهار داشت: دولت تصميم گرفته است كل بدهي بخش دولتي به بانك ها را در يك برنامه زمان بندي شده مالي، تسويه كند.
وي افزود: مبلغ اين بدهي در مقايسه با سه تا چهار سال گذشته، 25 تا 30 درصد كاهش يافته است.
در گزارش بانك مركزي كه در مطبوعات منتشر شد، ميزان بدهي بخش دولتي به نظام بانكي كشور در بهمن ماه پارسال، 34 هزار و 34 ميليارد تومان اعلام شده است.
بهمني گفت: برنامه ما اين است كه نرخ تورم به چهار تا پنج درصد در چند ماه آينده برسد كه در آن صورت مي توان ادعا كرد، فعاليت نظام بانكي كشور به صورت قرض الحسنه انجام مي شود.
رئيس كل بانك مركزي با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: با هدفمند شدن يارانه ها قيمت كالاها و خدمات واقعي مي شود البته ممكن است در ابتداي اجراي اين طرح، مردم با مشكلاتي رو به رو شوند اما با پرداخت سهم خانوار از يارانه ها، قيمت هاي افزايش يافته جبران مي شود.

 



در آيين اختتاميه 20 برگزيده جشنواره ملي اذان در اردبيل تجليل شدند

در مراسم اختتاميه جشنواره ملي اذان در اردبيل يادواره مرحوم مؤذن زاده اردبيلي از 20 برگزيده اين جشنواره تجليل شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، جشنواره ملي اذان كه براي نخستين بار با هدف ايجاد بستر لازم براي تبادل تجربه، كشف استعدادها و ارتقاي همه جانبه اذان گويي از طريق ايجاد فضاي رقابتي در گستره ملي در اردبيل برگزار شد، شامگاه شنبه با معرفي نفرات برگزيده به كار خود پايان داد.
برگزيدگان اين جشنواره كمك هزينه عمره مفرده، سفر عتبات عاليات و كمك هزينه سفر به مشهد مقدس را دريافت كردند و براي برگزيدگان سه گروه اذان گويي، مقالات و بخش اذان دانش آموزي تنديس كوچكي از رحيم مأذن زاده كه به صورت اتوماتيك قادر به پخش اذان در اوقات شرعي است، اهدا شد.
در اين آيين از تمبر يادبود اين جشنواره و يادمان رحيم مؤذن زاده رونمايي شد و قرار است تنديس مرحوم مؤذن زاده اردبيلي نيز همزمان با روز استان اردبيل (چهارم مرداد) در ميدان توحيد اردبيل پرده برداري شود.
نخستين جشنواره ملي اذان، نداي توحيد يادمان رحيم مأذن زاده اردبيلي به مدت سه روز در مجتمع ولايت اردبيل برگزار شد.

 



آغاز برداشت هندوانه در تالش

هشتپرتالش - خبرنگار كيهان:
مديرجهاد كشاورزي تالش گفت: امسال 500 هكتار از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان به كشت هندوانه اختصاص يافته كه برداشت آن از روز شنبه آغاز و تا پايان تيرماه ادامه دارد.
جابر تجارتي افزود: به دليل شرايط مناسب آب وهوايي پيش بيني مي شود امسال 13 هزار تن هندوانه به ارزش 32 ميليارد ريال از اين زمين ها برداشت شود كه اين مقدار نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد افزايش يافته است.
به گفته مدير جهاد كشاورزي تالش، به دليل نبود سردخانه و صنايع تبديلي و بسته بندي سالانه بيش از 10 هزار تن از محصولات باغي و درختي اين شهرستان به ارزش 14 ميليارد ريال از بين مي رود.
شهرستان تالش 20 هزار هكتار زمين كشاورزي دارد كه سالانه 97 هزار تن محصولات زراعي به ارزش 1100 ميليارد ريال از اين زمين ها برداشت مي شود.
تنها شهيد
مجهول الهويه مسجد جامع زاهدان شناسايي شد
تنها شهيد مجهول الهويه حادثه تروريستي مسجد جامع زاهدان شناسايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، شهيد «عليرضا ريزش فر» يكي از شهداي جنايت هولناك تروريستي مسجد جامع زاهدان است كه هويت وي شناسايي شد.
شهيد عليرضا ريزش فر متولد 1366 فرزند غلامحسين دانشجوي رشته علوم آزمايشگاهي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان از نمازگزاران پنج شنبه شب مسجد جامع زاهدان بوده است.
براساس گزارش همين منبع خبري از كرمان پيكر شهيد مسعود شجاعي از شهداي جنايت تروريستي مسجد جامع زاهدان بر روي دست هاي مردم متدين شهرستان بردسير تا گلزار شهداي اين شهر تشييع و به خاك سپرده شد.
سفير ايران در مسكو خبر داد
همكاري مسكو براي راه اندازي مركز تجاري ايران
سفير ايران در مسكو در جمع تجار مازندراني گفت: شهرداري مسكو براي راه اندازي مركز تجاري ايران در اين شهر همكاري مي كند.
به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از مازندران به روسيه، محمودرضا سجادي شنبه شب در ديدار با تجار و بازرگانان مازندراني اظهار داشت: وظيفه ما در سفارت؛ رايزني، خدمتگزاري و كمك به توسعه اقتصادي بين دو كشور ايران و روسيه است.
وي خواستار راه اندازي مركز تجاري ايران در مسكو شد و خاطرنشان كرد: اگر شركتي مي خواهد در اين مركز و ساير مراكز در روسيه و مسكو سرمايه گذاري كند بايد خودش در اين كشور به صورت مستقيم و غيرمستقيم حضور داشته باشد.
سجادي با اعلام حمايت لازم از سوي شهرداري مسكو براي راه اندازي مركز تجاري ايران در مسكو يادآور شد: احتمال اينكه شهرداري مسكو زمين رايگان در اختيار ايران قرار دهد خيلي زياد است كه بايد پيگير اين مسئله شد.
سفير ايران در مسكو با تاكيد بر اينكه بانك هاي خصوصي بايد براي راه اندازي بانك در مسكو وارد عمل شوند، بيان داشت: تاكنون موفق به اين كار نشديم.
وي با اعلام اينكه روسيه 40ميليون تن گندم مازاد بر نياز داخلي دارد خواستار ساماندهي ترانزيت گندم روسيه از ايران شد.
سجادي بهترين مسير براي انتقال گندم روسيه را ايران عنوان كرد.

 



خشك شدن چشمه ها عشايراستان مركزي را بي آب ساخت

اراك-خبرنگار كيهان:
افزايش دماي هوا در استان مركزي باعث خشك شدن برخي چشمه ها و بي آب ماندن عشاير استان شد.
مدير ا مور عشاير استان مركزي در اين باره گفت: با خشك شدن برخي چشمه ها طرح آب رساني سيار به عشاير استان آغاز شده است.
حسن شريفي افزود: در سال گذشته نيز حدود 20 هزار متر مكعب آب به صورت سيار براي عشاير استان مركزي تامين شد و امسال نيز با استفاده از 10 دستگاه تانكر آبرسان و 10 كاميون تانكردار ثابت اين كار انجام مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14