(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 تير 1389- شماره 19695

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مبتذل خوان لس آنجلسي تا كجا رفته!
الزام دولت به خودكفايي هسته اي مجلس تصويب كرد
خارج از دستور
امام زمان(عج) ؛ جان جانان و با خبر از همه اعمال و خاطرات انسان
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم بزرگداشتنويسنده قصه هاي خوب چهره ماندگار
آذريزدي بايد جهاني شود
هاشمي رفسنجاني با محكوميت اقدام تروريستي در زاهدان:
انجام عمليات انتحاري براي كشتار مردم بي گناه ، زنگ خطري براي جوامع بين المللي است
اعتراف هفته نامه انگليسي به شكست سيا در پرونده اميري
لاريجاني در آغاز جلسه علني مجلس: آمريكا مسبب اصلي عمليات تروريستي زاهدان است



مبتذل خوان لس آنجلسي تا كجا رفته!

حبيب محبيان معروف به حبيب خواننده لس آنجلسي، قبل از انقلاب اسلامي در كاباره ها مي خواند، وي با وقوع انقلاب راهي آن سوي آبها شد و در فهرست كارتل هاي موسيقي لس آنجلسي كه اكثر مالكين آنها را صهيونيست هاي يهودي و بهائيان تشكيل مي دهند، قرار گرفت.
حبيب مخصوصاً در دوران جنگ تحميلي در آمريكا با ساخت آهنگ هايي چون بزن بارون، من و تو، خسته ام و... عليه نظام نوپاي اسلامي و مردم غيور آن اقدام به شيطنت و جوسازي نمود.
حبيب طي 3 دهه اقامت در آمريكا در همكاري با كمپاني هاي موسيقي لس آنجلسي با ساخت آهنگ ها و موزيك ويدئوهاي مبتذل و غيراخلاقي و انتشار آن از طريق شبكه هاي ماهواره اي مبتذل و وقيحي چون طپش، عفت و اخلاق عمومي مردم نجيب ايران را جريحه دار نمود و با برگزاري كنسرتهاي رقص و آواز در كنار ساير خوانندگان بدنام در ترويج ابتذال در بين ايرانيان مقيم خارج و داخل كوشيد.
و حالا در شرايطي كه موسيقي لس آنجلسي چند سالي است رو به افول گذاشته و در آن جايي براي مانور حبيب نيست، هوس برگشتن به ايران نموده است. نگاهي به ميزان استقبال ايرانيان مقيم خارج از كشور علي الخصوص ايرانيان مقيم آمريكا از كنسرتهاي مبتذل موسيقي خوانندگان لس آنجلسي گواه ركود در موسيقي لس آنجلسي و صندلي هاي فراوان خالي در هنگام اجراي برنامه هاي رقص و آواز توسط خوانندگان لس آنجلسي دارد به عبارتي خوانندگان لس آنجلسي به آخر خط رسيده اند. در عين حال موسيقي داخل ايران تحت لواي جمهوري اسلامي با استعدادها و ستاره هاي جديد خود هر روز پرفروغ تر ظاهر مي شود.
حال در عصر ركود موسيقي لس آنجلسي، وضعيت حبيب در اين موسيقي به مراتب وخيم تر است. تا حدي كه شنيده ها حاكي از آن است كه طي چند سال گذشته هيچ كنسرت گذاري در لس آنجلس حاضر به برنامه گذاري براي وي نشده است.
اكنون اين مبتذل خوان كه در لس آنجلس به آخر خط رسيده و آنجا ديگر كسي تره هم برايش خرد نمي كند، با آقاي مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور محترم ملاقات مي كند و متعاقباً با تحميل از بيرون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف به بررسي صدور مجوز آلبوم و كنسرت براي وي شده است.
حبيب و اطرافيانش براي كاهش حساسيت هم، مصاحبه اي ترتيب مي دهند و وي اعلام مي كند دليل آمدنش بعد از 30 سال به كشور اين است كه دلش براي كشور و مردم با عاطفه ايران تنگ شده! و با وقاحت اعلام كند يكي از دلايل ورودش به ايران تهاجم بي منطق و مبتذل به فرهنگ و به ويژه موسيقي ايراني مي باشد! جل الخالق! كار به كجا رسيده خواننده لس آنجلسي جيگرش براي فرهنگ ايران كباب شده است!
او در اين مصاحبه اعلام مي دارد كه آثارش ساختارشكن نيست! ظاهراً خوانندگي ترانه هاي مبتذل توأم با رقص زنان نيمه برهنه در موزيك ويدئو حبيب، حالا عين ساختار شده است و يا در آهنگ هايي كه وي ترانه سياسي عليه كشور و نظام مي خوانده عين هنجار است!
او در اين مصاحبه ساخت ويدئوموزيك هاي مبتذلش را به گردن طرف قراردادش مي اندازد و مي گويد اينجانب در آن نقشي نداشتم! و حتماً اين خواننده وقتي آنجا مي خوانده زبانش نيز توسط طرف قراردادش به حركت درمي آمده است!
آيا مسئولين فرهنگي بنا است در عرصه خطير فرهنگ، سياستهاي شكست خورده دوم خرداديها را پيش بگيرند و با احياي بقاياي هنر مبتذل رژيم منحوس پهلوي، چهره هاي پوسيده آن زمان را احيا كنند و به ارزشهاي اسلامي پشت پا بزنند. آيا بنا است نادانسته با اين حركتها موسيقي ما به سمت ابتذال رانده شود. آيا تصميم گرفته شده مسئولين فرهنگي خود را به ساده لوحي بزنند و فريب صحبت هاي اين خواننده لس آنجلسي را بخورند و اجازه دهند عرصه براي عرض اندام چهره هاي موسيقي مبتذل لس آنجلسي فراهم گردد.
از اين خواننده لس آنجلسي و امثال او انتظاري بيش از اين نيست، انتظار از مسئولين علي الخصوص مسئولين امنيتي و فرهنگي است كه اجازه قبح شكني و ناديده انگاشتن خطوط قرمز و زيرپا گذاشتن هنجارهاي اسلامي و ورود ابتذال به عرصه هنر را ندهند.
علي شريفي

 



براي مقابله با توطئه كشورهاي 1+5
الزام دولت به خودكفايي هسته اي مجلس تصويب كرد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دولت را موظف به خوداتكايي در زمينه فناوري صلح آميز هسته اي كردند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، در نشست علني ديروز خانه ملت طرح مقابله با توطئه هاي آمريكا و انگليس به منظور صيانت از دستاوردهاي صلح آميز هسته اي در دستور كار قرار گرفت كه ابتدا يكي از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره ضرورت اين طرح توضيحاتي ارائه كرد.
وي با بيان اينكه مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكنون 22 بار در بيانيه هاي رسمي خودش عدم انحراف در فعاليت هاي هسته اي كشورمان را اعلام كرده است، گفت: اما چند كشور زورگو و قلدرمنش حاضر نيستند. پيشرفت هاي ملت ايران را بپذيرند اين كشورها با تهديد و تحريم مي خواهند با پيشرفت ملت ايران مقابله كنند و اين كشورها برخلاف خواسته حدود 190 كشور دنيا مبني بر مقابله با فعاليت هاي هسته اي اسرائيل و زرادخانه هاي اين رژيم به دنبال زير پا گذاشتن حقوق هسته اي ملت ايران هستند. وي تاكيد كرد بنابراين براي مقابله با تهديد اين قدرت هاي زورگو بايد قانوني محكم و استكبارستيز تصويب كرد.
پس از سخنان اين نماينده مجلس كليات طرح مقابله با توطئه هاي آمريكا و انگليس به منظور صيانت از دستاوردهاي صلح آميز هسته اي كشور به راي گذاشته شد كه با 171 راي موافق و 3 راي مخالف به تصويب رسيد.
در ادامه جلسه جزئيات اين طرح به بررسي وكلاي ملت گذاشته شد كه دو ماده از آن با راي مثبت نمايندگان روبرو شد.
براساس ماده يك اين مصوبه دولت موظف است در مقابله با اقدامات زياده طلبانه و زورمندانه برخي كشورهاي سلطه گر با سرمايه گذاري در عرصه هاي مختلف فناوري هسته اي صلح آميز از جمله چرخه سوخت هسته اي كشور را به خوداتكايي و استقلال كامل هسته اي نايل نمايد.
طبق ماده 2 مصوبه مذكور دولت موظف است انجام تعهدات و تكاليف يادماني معاهده منع گسترش سلاحهاي هسته اي (ان پي تي) را متناسب با تامين حقوق پارلماني معاهده منع گسترش سلاحهاي هسته اي انجام دهد و صرفاً در چارچوب ان پي تي با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري نمايد. اجابت درخواست هاي فراتر از مقررات عمومي ان پي تي توسط دولت ممنوع است. نمايندگان مجلس پس از تصويب مواد فوق رسيدگي به ساير جزئيات اين طرح را به جلسه بعدي موكول كردند.
در عين حال طبق ماده 3- دولت موظف است با عنايت به فريبكاري دنياي غرب درخصوص تحويل سوخت راكتور آموزشي درماني تهران، غني سازي 20 درصد را به منظور تحويل سوخت راكتور مذكور استمرار بخشيده و صفحه هاي سوخت را تهيه نمايد.
ماده 4- دولت بايد نسبت به كشورهايي كه به بازرسي كشتي هاي ايراني و يا محموله هاي باري كشورمان مبادرت مي ورزند عمل مقابله به مثل را به هر صورت ممكن انجام دهد.
تبصره- قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران به منظور انجام ماده (4) اين قانون بايد با دولت مساعدت لازم را در همه ابعاد و زمينه ها داشته باشد.
براساس ماده واحده اي كه در سال 1384 در مورد دستيابي به فن آوري صلح آميز هسته اي تصويب شده است دولت جمهوري اسلامي ايران موظف است در چارچوب معاهده ان پي تي و قوانين بين المللي با بهره گيري از انديشمندان، محققين و امكانات داخلي و بين المللي و هم چنين پيگيري اجراي تعهدات آژانس بين المللي انرژي اتمي در كشورهاي برخوردار از اين فن آوري در برابر كشورهاي عضو معاهده منع توليد و تكثير سلاح هاي هسته اي (ان پي تي)، نسبت به برخوردار نمودن كشور از فن آوري صلح آميز از جمله تامين چرخه سوخت 20 هزار مگاوات برق هسته اي اقدام نمايد.
سياست گذاري و برنامه ريزي در مورد تربيت نيروي انساني متخصص اولويت بندي در فناوري و تحقيقات هسته اي توسط وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري و سازمان انرژي اتمي تهيه و به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد.
همچنين در ماده واحده ديگري كه در سال 1385 در مجلس تصويب شد و تحت عنوان قانون الزام دولت به تجديد نظر در همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي معروف گرديد دولت موظف شده است با توجه به قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد مورخ دوم دي ماه سال 1385 به برنامه صلح آميز هسته اي كشور سرعت بخشيده و در همكاري هاي خود با آژانس بين المللي انرژي اتمي براساس منافع ملت ايران تجديدنظر نمايد.
طرح صيانت از دستاوردهاي صلح آميز هسته اي نيز در راستاي صيانت از حقوق ملت ايران با توجه به فريبكاري قدرت هاي بزرگ در صدور قطعنامه 1929به منظور محدود كردن ملت ايران در دستيابي به انرژي صلح آميز علي رغم امضاي بيانيه تهران توسط جمهوري اسلامي ايران، تهيه و تنظيم شده است.
حمايت دولت از طرح مجلس
گفتني است در جلسه ديروز مجلس و هنگام بررسي طرح هسته اي، منوچهر متكي وزير امور خارجه نيز حضور داشت و به بيان ديدگاههاي دولت درباره اين طرح پرداخت.
متكي طرح مذكور را جامع و موارد درنظر گرفته شده در آن را متناسب با چارچوب تعهدات و حقوق جمهوري اسلامي ايران در دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي دانست.
انتخاب حقوقدانان
شوراي نگهبان
در ادامه جلسه ديروز، نمايندگان مجلس از ميان پنج حقوقدان معرفي شده توسط رئيس قوه قضاييه براي عضويت در شوراي نگهبان سه نفر از آنها را انتخاب كردند.
محمد سليمي، احمد بيگي حبيب آبادي، محمدرضا عليزاده، محمدهادي صادقي و سيامك ره پيك پنج نفري بودند كه از سوي آملي لاريجاني به مجلس معرفي شدند و در نهايت با راي نمايندگان به ترتيب عليزاده با 207راي، سليمي با 162راي و سيامك ره پيك با 114راي به عنوان حقوقدانان شوراي نگهبان انتخاب شدند.
خاطرنشان مي شود صادقي و بيگي حبيب آبادي به ترتيب 82 و 35 راي به خود اختصاص دادند.
انتقاد نمايندگان
از عجله هيات رئيسه
در هنگام بررسي صلاحيت حقوقدانان شوراي نگهبان چند تن از نمايندگان نسبت به شتاب و عجله هيات رئيسه براي انتخاب سه حقوقدان جديد انتقاد كردند.
احمد توكلي نماينده مردم تهران در اين باره در تذكري آئين نامه اي خطاب به لاريجاني در خصوص نحوه انتخاب اعضاي حقوقدانان شوراي نگهبان، اظهار داشت: شوراي نگهبان هم اكنون 9 عضو دارد و حائز اكثريت قاطع اعضا است و جلسات آن هم با دوسوم اعضا رسميت مي يابد.
وي افزود: شوراي نگهبان هيچ مسئوليتي به لحاظ زماني براي تشكيل جلسات ندارد.
نماينده مردم تهران با بيان اينكه انتخاب اعضاي جديد شوراي نگهبان در دستور هفتگي مجلس ذكر نشده است، گفت: با اين عجله نمايندگان بدون آنكه فرصتي براي تحقيق راجع به افراد معرفي شده داشته باشند مجبور هستند بدون بصيرت كامل راي دهند يا اصلا راي ندهند.
توكلي ادامه داد: اگر نمايندگان به افراد معرفي شده راي ندهند با توجه به اينكه اين افراد با اكثريت نسبي انتخاب مي شود ممكن است با راي ضعيفي انتخاب شده و اين امر موجب تضعيف شوراي نگهبان شود.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي اين تذكر را وارد ندانست و گفت: اين موضوع در دستور كار هفتگي مجلس نوشته شده است.
وي افزود: اين كار پيچيده اي نيست زيرا وقتي مدت فعاليت اعضاي حقوقدان شوراي نگهبان تمام مي شود مجلس بايد اعضاي جديد را انتخاب كند.
رسايي عضو فراكسيون انقلاب اسلامي هم در تذكري مشابه فرصت 10دقيقه اي براي هريك از حقوقدانان معرفي شده براي عضويت در شوراي نگهبان را كافي ندانست و گفت: نمايندگان درباره برخي از اين افراد معرفي شده سؤالاتي در ذهن دارند.
وي خاطرنشان كرد: مجلس درباره انتخاب وزيران وقت زيادي صرف مي كند اما براي انتخاب حقوقدانان شوراي نگهبان كه گلوگاه اصلي نظام هستند اينطور با عجله، بدون تامل و مباحثه در مجلس عمل مي شود كه اين كار به صلاح نيست.
رسايي در ادامه با انتقاد از نحوه راي گيري براي انتخاب حقوقدانان شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: در حال حاضر حقوقدانان شوراي نگهبان براساس اكثريت نسبي آرا انتخاب مي شوند يعني اگر تمام مجلس مخالف باشد و حتي اگر 5 نفر راي دهند فرد به عضويت شوراي نگهبان درمي آيد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس يادآور شد: آئين نامه قبلي درباره نحوه انتخاب حقوقدانان افراط داشت و اكنون شاهد تفريط در اين زمينه هستيم.
علي لاريجاني اين تذكر را هم وارد ندانست و گفت: متن آئين نامه انتخاب اعضاي حقوقدانان شوراي نگهبان را منوط به كسب راي نسبي از مجلس مي داند. البته نمايندگان مي توانند در آينده آئين نامه را اصلاح كنند.
وي با تاكيد بر اينكه مجلس عجله اي در انتخاب حقوقدانان ندارد گفت: زندگي نامه اين افراد قبلا در بين نمايندگان توزيع شده و چون26تيرماه مدت خدمت 3 عضو شوراي نگهبان تمام شد اين شورا ناقص است و حتما بايد اعضاي جديد انتخاب شوند.
گفتني است نامه معرفي اين حقوقدانان در جلسه ديروز قرائت شد.

 



خارج از دستور

خشم يك اقليتي از گلايه جانباز دفاع مقدس
مجتبي شاكري جانباز دوران دفاع مقدس ديروز با حضور در مجلس طي سخناني ضمن اشاره به فتنه 88 و عملكرد مجلس در اين باره خطاب به نمايندگان گفت: ما بيشتر از اينها از شما انتظار داشتيم.
اين رزمنده دفاع مقدس كه از ناحيه دو چشم و دو دست جانباز است و به مناسبت مراسم تقدير از جانبازان در صحن علني حضور يافته بود، اظهار داشت: امروز سخن گفتن از ايثار يعني سخن گفتن از جان مايه ارزش هايي كه امام (ره) براي ما به ارمغان آورده اند. دشمنان ما امروز عمق استراتژيك ما كه همان ايثار است را نشانه رفته اند كه ما بايد در برابر آنها هوشيار و بيدار باشيم.
شاكري افزود: امروز آنچه كه فتنه را تئوريزه مي كند انديشه اومانيسمي است كه بايد ريشه آن را در نهضت توليد علم به چالش كشيد.
وي خطاب به نمايندگان مجلس گفت: پس از اعلام نتايج انتخابات ما بيشتر از شما انتظار داشتيم و لذا بايد درس ها و عبرت هاي بزرگ را مدنظر داشته باشيم. خانواده شهدا و ايثارگران به مجلس چشم دوخته اند تا انديشه بلند امام در تمام مصوبه هاي آنها ظهور و بروز يابد.
اين سخنان شاكري، باعث عصبانيت كواكبيان نماينده اقليتي سمنان شد.
وي در تذكري آئين نامه اي مدعي شد با سخنان شاكري مجلس زير سوال رفت.

 



امام زمان(عج) ؛ جان جانان و با خبر از همه اعمال و خاطرات انسان

اگر به ما گفتند: در عصر غيبت بگو اللّهمّ عرّ فن ي نفسك؛ يعني در اين زمينه كتاب ها بنويسيد، در اين زمينه درس ها داشته باشيد، در اين زمينه بحث ها داشته باشيد، اسماي حسناي الهي را بحث كنيد، دعاي جوشن كبير را درس بخوانيد؛ مطمئن باشيد اين دعاها درسي است. « مناجات شعبانيه » نظير كفايه يا اسفار و مكاسب نيست كه شما پيش هر استادي بتوانيد آن را درس بخوانيد، يا با چندين جلسه با بعضي از فرازهايش آشنا بشويد. هم مورد مطلب خيلي عميق است، هم روي آن كمتر كار شده؛ بر خلاف آنجا كه مورد مطلب، فعل مكلّف است و هزارها سال رويش كار شده. آن دو عنصر، مايه سهولت فقه و اصول است، اين دو عنصر حساس،مايه صعوبت درس مناجات شعبانيه است.
مرحوم سيد ابن طاوس در اقبال مي گويد :كان حسين ابن خالو يه ا ماماً و اوحد افراد الدّهر ف ي جميع اقسام الع لم و الادب (1). اين ابن خالو يه كه راوي مناجات شعبانيه است، از وحيدهاي دهر خودش است؛ از علماي كمياب و كم نظير روزگار خودش است. اين مناجات شعبانيه اوجي دارد، فرودي دارد؛ انسان را اوّل به منادات دعوت مي كند، بعد به مناجات فرا مي خواند؛ وقتي مرحله ( ندا ) تمام شد، مرحله ( نجوا ) شروع مي شود. وقتي مرحله «نجوا » شروع شد، آنگاه انسان خاموش مي شود؛ مي شود مستمع خوب. از آن به بعد مناجات خدا شروع مي شود؛ خدا با او مناجات مي كند، انسان در آن لحظه، مستمع خوبي خواهد بود. اينگونه از حرف ها به انسان مي رساند كه ولي كيست، ولايت يعني چه؛ هم تكوين را تشريح مي كند، هم تشريع را تشريح مي كند. ديگر كسي نمي گويد: مگر ملّت مسلمان محجورند تا والي طلب بكنند !! والي كسي است كه ولاي او به منزله صوم و صلاه از مباني اصلي دين است.
« ولايت »،مبناي اسلام و دليلي بر ديگر مباني آن
شما باب اوّل از ابواب مقدّمات عبادات كتاب قيّم وسائل را حتماً بنگريد. بيش از 30 حديث نوراني در اين باب اوّل هست. بخش مهم اين احاديث نوراني براي تبيين مباني اوّليه مذهب است كه مي فرمودند: بن ي السلام علي الخمس؛ يكي نماز است، يكي روزه است، يكي زكات است، ديگري حج است و پنجمي ولايت. در اين صحيحه زراره، زراره از امام (ع) مي پرسد: در بين اين 5 مبنا، كدام يك از اين عناصر افضلند ؟ فرمود: » الو لاي ه » أفضل است، ل أنّها م فتاحهنّ.چون ولايت،كليد همه مسائل و احكام است. بعد فرمود: و أنّ الوال ي هو الدّليل عليه نّ (2)، تا كسي خيال نكند اين ولايت فقط ولايت تكويني است؛ يا خيال نكند اين ولايت فقط تعليم كتاب و حكمت است؛ يا خيال نكند اين ولايت به معناي محبّت و نصرت است ! در عين حال كه همه آنها را زير مجموعه خود دارد، مسأله رهبري، مسأله حكومت، مسأله والي بودن، جزء مباني دين است. فرمود: لأنّ الوال ي هو الدّليل عليه نّ.
تجلّي « ولايت » در يك مسأله كلامي و دو مسأله فقهي
همين ولايت،3 تا مسأله دارد؛ يك مسأله اش كلامي است، دو تا مسأله اش فقهي. تعيين والي به عهده ذات أقدس له است؛ اين مسأله، مسأله كلامي است كه خدا به انبياءش دستور مي دهد كه ائمه را تعيين كنند، به ائمه مي فرمايد: به فكر جانشينان خاص و عام تان باشيد. وقتي ولاء را از طرف خدا دريافتيم، آنگاه دو تا مسأله فقهي مطرح مي شود؛ يكي اينكه بر خود والي واجب است اين سمت را بپذيرد، حفظ كند و نشر كند. ديگر اينكه بر مردم واجب است اين س مت را تولّي كنند و از بيگانه تبرّي كنند. اين تولّي و تبرّي، هم بر خود والي واجب است، هم بر مردم. هر دو مسأله، مسأله فقهي است؛ امّا آن بخش اوّلش، مسأله كلامي است. آنگاه روشن مي شود كه مهم ترين مسأله و وظيفه در عصر غيبت » انتظار » است. انتظار بعد از معرفت است، معرفت به اين كه: ا عر فواالله ب الله، و الرّسول ب الرّ ساله، و اولوا الأمر را با امر به معروف با آن بيان نوراني امام صادق كه فرمود: اگر خواستيد امامت را بشناسيد، بايد رسالت را بشناسيد واگرخواستيد رسالت رابشناسيد،بايد الوهيت را بشناسيد(3).
« انتظار فرج »، از بارزترين مصاديق تقوا
يكي از بارزترين مصاديق تقوا و پرهيز از گناه، انتظار فرج ولي عصر (أرواحنا فداه) است كه منتظر آن حضرت بودن، باعث اصلاح خود خواهد بود. چون وجود مبارك ولي عصر افراد صالح را مي پذيرد، عالم با عمل را مي پذيرد كه اميدواريم با تهيّه اين ره توشه تقوا جزء منتظران واقعي وجود مبارك ولي عصر (أرواحنا فداه) باشيم.
حضرت ولي عصر(ع) آخرين ذخيره و امام معصومي است كه ذات أقدس له براي هدايت جوامع بشري گذاشته است. فريقين نقل كردند كه ائمه معصوم 12 نفرند از يك سو و تاريخ قطعي نشان داد كه 11 نفر اينها آمدند و رحلت كردند، از سوي دوّم. از مجموع اين دو جريان، مطلب سوّم به دست مي آيد و آن اين كه امام دوازدهم حضرت مهدي موجود (ع)، امامي است حي و حاضرو تنها موعود نيست، بلكه موجود موعود است و گرنه مهدي موعود را همگان قائلند. بالأخره يك مصلحي هست كه در پايان جريان انسانيّت،ظهور مي كند. آنكه ما بر آن هستيم و معتقديم، » مهدي موجود موعود » است و امام زمان نسبت به ما مثل جان است نسبت به بدن واو از اعمال ما كاملاً با خبر است. مصداق كامل اين كريمه است: قل اعملوا فسيري الله عملكم و رسوله و المؤم نون (4)، بارزترين مصداق » مؤمن »، امام است و امام مي داند كه در قلب ما چه مي گذرد. اگر كسي جان جانان بود، از جانها با خبر است. همانطوري كه در اعضاء و جوارح ما هر چه مي گذرد، جان ما مستحضر است؛ هر چه در جوانح و دلهاي ما مي گذرد، امام ما هم مستحضر است.
نظر تشريفي خداي سبحان در نگاه كردن به بعضي از بندگان
وقتي مي توان به حضور آن حضرت بار يافت كه او ما را نگاه كند و اگر او ما را نگاه كرد، مصداق همان خواهيم بود كه نظر تشريفي خدا شامل حال انسان مي شود. اينها مظهر تام ذات أقدس له اند؛ خداوند در عين حال كه علي كلّ ش يء شهيد(5) است، ب كلّ ش يء بصير(6) است، لا يعزب عنه م ثقال ذرّ ه(7) است؛ مع ذلك:لا يكلّ مهم الله يوم الق يامه و لا يزكّيه م و لا ينظر ليه م(8). با بعضي ها حرف نمي زند، يك عدّه را نگاه نمي كند؛ امّا با بعضي ها كلام تشريفي دارد، با بعضي نظر تشريفي دارد. اين كه وجود مبارك اميرالمؤمنين (ع) فرمود: ذات أقدس له در هر عصري با يك عدّه اي حرف مي زند، از همين قبيل است: و كلّمهم ف ي ذات عقول ه م و ناجاهم ف ي ذات عقول ه م(9)
سير 3 مرحله اي منادات و مناجات بنده و خداي سبحان
متجلّي در ( مناجات شعبانيّه )
شما اين مناجات شعبانيه را كه لابد مي خوانيد؛ در اين مناجات آمده است: اوّل انسان ندا مي دهد، از دور. وقتي نزديك شد، با خدا مناجات مي كند. وقتي مناجاتش تمام شد، ديگر خاموش مي شود. مي گويد : خدايا! از اين به بعد تو ديگر با من مناجات كن، از اين به بعد تو من را نگاه كن. من در اثر نگاهم به اينجا رسيده ام، آن هم به عنايت تو. حالا رسيدم به جائي كه تو بايد نگاه كني، رسيدم به جائي كه تو بايد مناجات كني و ناجيتهم (10) بشوم، لاحظتهم بشوم واين كم مقامي نيست كه انسان اينقدر با خدا حرف بزند، منادات داشته باشد؛ تا به مقام مناجات برسد. وقتي به مقام مناجات رسيد، از آن به بعد صبر مي كند تا نداي الهي شروع بشود. وقتي نداي الهي نصابش را پشت سر گذاشت، نجواي الهي شروع مي شود؛ پس خدا با بعضي حرف مي زند. آن تصميم گيري هاي قاطع، آن انديشه هاي روشن كه در قلب كسي پيدا شد؛ نبايد بگويد: من خودم زحمت كشيدم، اين را فهميدم ! چون: ما ب كم م ن ن عمه فم ن الله(11).
سخنراني آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) به مناسبت سالروز ميلاد حضرت ولي عصر (عج) در ديدار با فضلاء، طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم؛ دفتر مقام معظّم رهبري ـ 1375 : نيز سخنراني معظم له در خطبه دوّم نماز جمعه قم ـ 13/ 9/ 1377
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) اقبال الأعمال/ 685 ـ فصل ف يما نذكره م ن الدّعاء ف ي شعبان مروي عن ابن خالويه
(2) وسائل الشيعه/ 1/ 13 (3) كافي/1/85 (4) توبه/ 105 (5) مائده/ 117
(6) ملك/ 19 (7) سبأ/ 3 (8) آل عمران/ 77 (9) نهج البلاغه/ خ 222
(10) بحار الأنوار/ 91/ 96 (11) نحل/ 53
خوان حكمت در دهه مهدويت(5 تا 15 شعبان) هر روز منتشر مي شود.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم بزرگداشتنويسنده قصه هاي خوب چهره ماندگار
آذريزدي بايد جهاني شود

يزد- خبرنگار كيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: صفاي باطن، سادگي، خلوص و خودساختگي آذريزدي به گونه اي بود كه جا دارد، نام و ياد وي در دنيا مطرح شود.
دكتر سيد محمد حسيني كه به منظور شركت در مراسم سالروز درگذشت استاد مهدي آذريزدي به شهر يزد سفر كرده بود، گفت: اين چهره ماندگار، نقشش بسيار تأثيرگذار بود و حلقه كليدي بين دو نسل امروز و گذشته به شمار مي رود.
وي اظهار داشت: مرحوم آذريزدي انساني سالم، ساده و اهل توكل و زهد و اتكال به خداوند بود و به همين دليل نيز نگران آينده نبود.
وزير ارشاد گفت: اين نويسنده كودك و نوجوان در نهايت سختي، مشقت و كمبودها رشد كرد و نشان داد كه مي توان با نبود امكانات، انساني ماندگار شد.
حسيني افزود: اين شخصيت و نويسنده كشورمان در حسرت مدرسه رفتن و كتاب درسي ماند و براي آنچه براي او عقده شده بود، گريه كرد و بعد از دست يابي به آنچه آرزويش را داشت قدرش را تا پايان عمر به خوبي دانست و هرگز رهايش نكرد و آن عشق به كتاب بود.
وي يكي از دلايل ماندگاري آذريزدي را استفاده مطلوب از خلأ موجود در زمان خود دانست و گفت: او نياز جامعه دوران خود را شناخت و كتابهايش نيز برگرفته از كليله و دمنه، قرآن و مثنوي و... بود كه جاودانه مانده است.
وزير ارشاد ضمن تقدير از توجه رهبر معظم انقلاب به شخصيت هاي علمي و فرهيخته كشور خاطرنشان كرد: بسياري از اين شخصيتها در سفرهاي رهبر انقلاب به استان ها و تجليل ايشان به مردم معرفي شدند و آثارشان مورد توجه مردم قرار گرفت.
وي در اين باره افزود: مقام معظم رهبري به كتاب هاي آذريزدي عنايت خاصي دارند.
دكتر حسيني گفت: امروز كشور مورد هجمه شديد دشمن در خصوص مسايل فرهنگي، انواع فيلم و بازيهاي رايانه اي است، به طوري كه فكر و ذكر نسل ما در حال بمباران شدن است، پس هر كس در اين خصوص بتواند خدمتي انجام دهد و كوتاهي كند، مسئول است.
وزير ارشاد همچنين خواستار چاپ مجدد كتابهاي مرحوم آذريزدي نظير قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب با تصاوير جديد و زيبا شد.
گزارش خبرنگار ما حاكي است استاندار يزد نيز در اين مراسم گفت: آذريزدي كارش براي خدا بود به همين دليل چهره و آثارش ماندگار شد.
محمدرضا فلاح زاده با بيان اينكه آذريزدي خدمات فراواني به عالم اسلام و قرآن كرد، افزود: وي خاطرنشان كرد: آذريزدي شخصيتي ممتاز و برجسته و دانشمند و فرهيخته بود، استادي بود كه استاد نديده بود و فردي بود كه آموزش نديده ولي صاحب قلم بود.
بنابراين گزارش، استاندار يزد در اين مراسم با ارائه پيشنهادي مبني بر برگزاري روز ملي ادبيات كودكان و نوجوانان، همزمان با سالروز تولد يا درگذشت آذريزدي، گفت: ساخت فيلم مستند زندگي و چاپ 10جلد باقي مانده از آثار استاد، ترجمه آثار وي به زبانهاي ديگر و... از جمله طرح هاي پيشنهادي استان يزد براي مرحوم آذريزدي است.
برپايه اين گزارش در مراسم گراميداشت اين نويسنده از تمبر يادبود، سايت اختصاصي دبيرخانه بنياد آذريزدي وكتاب پسر شهرزاد رونمايي شد. همچنين بافت سه تابلو فرش با چهره آذريزدي نيز آغاز شد كه به موزه آستان قدس رضوي، يونسكو و مؤسسه هانس كريستين اندرسن اهدا مي گردد.
گفتني است در اين مراسم از مقبره، نمايشگاه و كتابخانه مرحوم آذريزدي نيز با حضور وزير ارشاد بازديد به عمل آمد. مرحوم آذريزدي در 18 تير ماه سال 88 بر اثر عارضه ريوي درگذشت.
مصوبه هيئت دولت در خصوص چاپ آگهي در روزنامه ها به زودي ابلاغ مي شود. همچنين وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه اين مراسم، با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق افزود: در نرخ آگهي هاي دولتي شاهد افزايش هايي هستيم كه به امضاء معاون اول رئيس جمهور رسيده كه اين امر هم به زودي ابلاغ مي گردد.
حسيني گفت: اقدامات خوبي در خصوص مسايل صنفي و شغلي خبرنگاران در حال انجام است كه در روز خبرنگار، 17 مرداد اعلام مي شود.
وي با بيان اينكه امسال 27 ميليارد تومان بودجه براي كانون هاي مساجد اختصاص يافته است از راه اندازي 500 خانه فرهنگ ديجيتالي در كشور در كانون هاي مساجد خبر داد و گفت: اين طرح با عنوان شبكه ملي فرهنگ در كانون هاي مساجد كشور، راه اندازي مي شود.

 



هاشمي رفسنجاني با محكوميت اقدام تروريستي در زاهدان:
انجام عمليات انتحاري براي كشتار مردم بي گناه ، زنگ خطري براي جوامع بين المللي است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به حادثه تلخ و ضدانساني تروريستي در مسجد جامع زاهدان اين اقدام شرارت آميز را شديدا محكوم كرد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اين حادثه، فاجعه اي بسيار خطرناك در منطقه اي است كه مردم شيعه و سني به وفور با آرامش در كنار يكديگر زندگي مي كنند و در كشورهاي اطراف، تبليغات سوء و القائات آلوده اختلافي فراوان است كه نمي توان از كنار آن به طور سطحي و گذرا گذشت.
وي با توجه به شكست عمليات تروريستي در جمهوري اسلامي ايران از بدو پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون گفت: سابقه تاريخي در ايران و كشورهاي عراق، افغانستان، فلسطين و.... نشان مي دهد كه تروريست ها و عوامل خودفروخته و اشغالگر به هيچ وجه نتوانسته و نخواهند توانست از طريق خونريزي و كشتار مردم بي گناه به اهداف شوم شان برسند و نهايتاً منجر به نابودي و اضمحلال خودشان خواهد شد.
وي حادثه تروريستي مسجد جامع زاهدان، آن هم در مراسم ولادت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و انجام دو انفجار براي افزايش تلفات انساني را با هدف ايجاد رعب و وحشت در منطقه و تفرقه و تشتّت ميان مردم شيعه و سني توصيف كرد و گفت: انجام عمليات انتحاري براي كشتار مردم بيگناه، زنگ خطري است كه بايد جوامع بين المللي و قانوني براي آن تدبيري بينديشند. مضافاً اين كه شاهديم تروريست ها به تدريج به سوي استفاده از سلاح هاي مخرب تر پيش مي روند كه بايد در سطح جهاني براي كنترل اين اوضاع و شرايط فكري كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تسليت اين فاجعه به علماي شيعه و سني و بازماندگان شهداي عمليات تروريستي زاهدان و با تأكيد بر « ضرورت هوشياري و قاطعيت بيشتر مقامات و نيروهاي نظامي و امنيتي در منطقه، براي شناسايي و برخورد جدي تر با عوامل تروريست و ريشه كني اين عوامل خودفروخته» گفت: اميدواريم علما و مردم شيعه و سني منطقه با تدبير، تشريك مساعي و هوشياري لازم، اجازه ندهند تروريست ها به اهداف شوم اختلاف افكنانه خود دست يابند.
حادثه تروريستي زاهدان نشان از ضعف دشمنان جمهوري اسلامي است
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه با محكوميت حادثه تروريستي زاهدان گفت: انفجار زاهدان نشان ضعف و ذلت دشمنان جمهوري اسلامي ايران است.
به گزارش سردار عبدالله عراقي در مراسم گراميداشت روز پاسدار ـ كه با حضور فرماندهان، مسوولين و كاركنان ستاد نيروي زميني سپاه برگزار شد ـ با گراميداشت ياد و خاطره حضرت امام و شهداي دفاع مقدس نسبت به شهداي حادثه تروريستي زاهدان اداي احترام كرد.
وي با تبريك ميلاد بزرگ پرچم دار اسلام حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و ميلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع)به حاضرين در جلسه، اظهار اميدواري كرد: خداوند عنايت فرمايد همه ما حسيني باشيم و حسيني زندگي كنيم و حسيني بميريم.
وي با اشاره به فلسفه نامگذاري روز ميلاد امام حسين (ع) به روز پاسدار گفت: امام حسين (ع) هرچه داشتند براي تداوم مكتب و زنده ماندن دين از خود و خانواده خود گذشتند و ما پاسداران هم بايد چون مولا و مقتداي مان آقا اباعبدالله الحسين همه وجودمان را براي مكتب و رهبري خود فدا كنيم.
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه افزود: به لطف الهي پاسداران و بسيجيان تا امروز در مسير دفاع از نظام و انقلاب اسلامي در ركاب ولايت بوده اند و ان شاءالله اين راه را ادامه خواهند داد.
وي با ذكر خاطراتي از جانفشاني هاي رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس گفت: در جريان عمليات خيبر كه فشار دشمن بسيار سنگين بود و بيش از يك ميليون و سيصد هزار گلوله در دو جزيره فرو ريخت، اما رزمندگان اسلام با شنيدن اين پيام امام كه بايد جزاير حفظ شوند با رشادت به دفاع از جزاير پرداختند.
وي افزود: خيلي از بسيجي هاي ما حضرت امام را نديده بودند اما به درستي همه پاسداران و بسيجيان عاشق امام مردانه جنگيدند و ما پاسداران امروز هم منتظر هستيم در راه دفاع از دين و پاسداري از دين و ميهن مان پاسداري كنيم.
عراقي با تاكيد مجدد بر اين كه « اگر امروز هم رهبر دستور دهد همه بسيجيان و پاسداران و ملت در صحنه حاضر مي باشند» حادثه تروريستي زاهدان را كه منجر به شهيد و مجروح شدن جمعي از هموطنان شد ، نشان از ضعف و زبوني و ذلت دشمنان جمهوري اسلامي خواند.
وي سرنوشت منافقين را عبرت آموز دانست و خاطرنشان كرد: منافقين با آن تجهيزات و موفقيت ها به كجا رفتند و وضعيت آن ها چه شد؟
سردار عراقي ايمان به خدا، داشتن بصيرت و در ركاب ولايت بودن را رمز موفقيت و پيروزي خواند و گفت: در جنگ سخت ما بايد هميشه آماده باشيم و با تقويت روح و جسم و به كارگيري سلاح كارآمد، پاسخگوي هر اتفاقي در برابر دشمنان باشيم.

 



اعتراف هفته نامه انگليسي به شكست سيا در پرونده اميري

يك هفته نامه انگليسي با پرداختن به ماجراي شهرام اميري به شكست سيا از ايران در اين باره تاكيد كرد.
ساندي تلگراف نوشت: سيا هم اكنون در حال بررسي اين مطلب است كه چگونه مي شود فردي كه در سال 2009 در عربستان مفقود شده و سپس سر از آمريكا درمي آورد، به يكباره به ايران بازگشته و مانند يك قهرمان مورد استقبال قرار مي گيرد.
به گزارش مهر، به نوشته اين هفته نامه، نحوه برخورد با اميري در ايران و چگونگي بازگشت او به تهران اين شك را در ميان سران سازمان سيا برانگيخته كه به احتمال زياد وي يك جاسوس دو جانبه بوده كه در تمام اين مدت براي ايران كار مي كرده و در عوض اطلاعات كم ارزش و يا حتي غلط به آمريكا مي داده است.
براساس اين گزارش، سيا خود به پرداخت پنج ميليون دلار به شهرام اميري براي گرفتن اطلاعات از وي اعتراف كرده اما اينكه اين محقق ايراني خود براي بازگشت به تهران داوطلب شده بود امري است كه موجب سردرگمي سيا شده است.
سيا خود اعتراف كرده كه اگر مي دانست اميري به آنها اطلاعات غلط داده هرگز پنج ميليون دلار را به وي پرداخت نمي كرد.
در همين رابطه «آرت كلر» از ماموران ارشد سابق سيا گفت: سيا گمان مي كرد كه اميري يك مورد مناسب است.
در ادامه اين گزارش آمده است: دانشمندان هسته اي ايران جزو مواردي هستند كه مي توان روي اطلاعات آنها حساب كرد و همين امر باعث شد تا سازمان اطلاعات مركزي آمريكا براي دريافت اطلاعات به وي پول بدهد.
ساندي تلگراف نوشت: سوالات زيادي درباره اميري وجود دارد كه سيا به دنبال پاسخي قانع كننده براي آنهاست و از جمله اين پرسش ها آن است كه مقامات ايراني چگونه به اميري اجازه دادند به تنهايي و بدون محافظ به عربستان سعودي سفر كند و اين در حالي است كه در زمان مفقود شدن اعلام شد وي پست مهمي را در ايران داشته است.»
«علاوه بر اين پرسش، سوال مهم ديگر در اين رابطه آن است كه اگر اميري قصد فرار از ايران را داشته چرا همسر و فرزند خود را به حال خود رها كرده و به عربستان رفته است؟»
ساندي تلگراف در بخش ديگر اين مطلب با هدف توجيه شكست اطلاعاتي سيا نوشت: شهرام اميري نقش بسزايي در تدوين گزارش 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا (NIE) در سال 2007 كه اذعان مي كرد فعاليت هسته اي ايران صلح آميز بوده و نظامي نيست داشت و اكنون با بازگشتن اين فرد به تهران واشنگتن به دنبال ارائه گزارشي جديد از سوي NIE درباره موضوع هسته اي ايران است.

 



لاريجاني در آغاز جلسه علني مجلس: آمريكا مسبب اصلي عمليات تروريستي زاهدان است

رئيس مجلس با بيان اينكه آمريكا مسبب اصلي عمليات تروريستي زاهدان است، گفت: امروز مناديان حقوق بشر با ارتجاع منطقه مثلث «تروريسم منافقانه آمريكايي » را تشكيل داده اند؛ امروز، روز خجالت و شرمندگي ايالات متحده آمريكا است كه در چنين جنايات هولناكي دست دارد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز در آغاز جلسه علني مجلس طي سخناني با اشاره به فرارسيدن اعياد شعبانيه گفت: اعياد ميلاد با سعادت امام حسين (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را خدمت همه نمايندگان و ملت عزيز ايران تبريك و تهنيت مي گويم.
وي افزود: راه و رسم امام حسين(ع) كه چراغ راهنماي امت هاي آزاده عالم است، بالاترين نماد «مرگ آگاهي » را به نسل هاي بشريت معرفي نموده است، ايشان فرمودند: « من آن نيستم كه از مرگ بترسم، هر مرگي در راه رسيدن به عزت و احياي حق چه آسان است».
رئيس مجلس تصريح كرد: در دعاي امام حسين (ع) نيز آمده است كه، «خدايا چشم بصيرت در امر آخرت روزي ام فرما تا با شوق به دنبال خوبي ها بروم و از گناهان گريزان شوم». لاريجاني ادامه داد: مكتب آمادگي جهاد است، كه بصيرت و مرگ آگاهي را كه عامل عزت انسان و جامعه است را مبنا قرار داده و اين امر را تنها از سلوك ائمه عليهم السلام مي توان آموخت. به نحوي كه امام سجاد (ع) فرمود: «منفورترين مردم نزد پروردگار كسي است كه سيره امامي را پيروي كند ولي از سيره عملي او پيروي ننمايد». سرفرازي و عزت ملت ها در روحيه جهادي است و آن نيز در تبعيت عملي از سيره ائمه حاصل مي گردد نه صرف تبعيت گفتاري».
وي خاطرنشان كرد: اعياد شعبانيه بر پاسداران، بسيجيان، رزمندگان، جانبازان و ايثارگران كه چنين اوليايي را الگوي خويش قرار داده اند، تهنيت باد و باشد كه در مسير مجاهدت خالصانه هر روزتان نوراني تر از اين روز تبديل شود. رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حوادث تروريستي زاهدان نيز گفت: حادثه دردناك و اسفناك چند روز گذشته در استان سيستان و بلوچستان جامعه ما را داغدار كرد، پليدي و پلشتي اين جنايت از همه جهت وسيع بود.
لاريجاني افزود: در ايام پرشور و سرور اعياد شعبانيه، شب جمعه، در مراسم دعاي كميل و در خانه خدا، انجام چنين جنايتي نشان از بغض و عداوت سفاكانه دارد؛ متأسفانه اعترافات ريگي جنايتكار در رسانه ها منتشر نشد تا جريان هاي مختلفي كه در چند سال اخير دست در جنايات گوناگون عليه ملت ايران داشته اند، كاملا بر همگان مكشوف شده و روشن شود كه امروز «مناديان پر سر و صداي حقوق بشر » چگونه با ارتجاع منطقه و برخي عوامل داخلي، مثلث «تروريسم منافقانه آمريكايي » را تشكيل داده اند.
وي در ادامه با بيان اينكه آمريكا مسبب اصلي اين اقدام تروريستي است، تأكيد كرد : امروز، روز خجالت و شرمندگي ايالات متحده آمريكا است كه دست در چنين جنايات هولناكي داشته و قطعا اين اقدام خائنانه پاسخ جدي خواهد داشت. رئيس قوه مقننه در ادامه گفت: وزارت امور خارجه بايد با جديت موضوع را پيگيري كند البته دولت پاكستان هم بايد نسبت به حضور اين افراد شرور مسئولانه پاسخگويي كند.
لاريجاني ادامه داد: مردم عزيز سيستان و بلوچستان هم مطمئن باشند كه مجلس و دولت با جديت خواسته آنان را دنبال خواهند كرد؛ مجلس شوراي اسلامي از مسئولان امنيتي مي خواهد كه نهايت سعي خود را براي برخورد با اين جريان شرور به كار ببندد البته كميسيون امنيت ملي مجلس هم موضوع را تا حصول نتيجه پيگيري خواهد كرد. وي افزود: مردم عزيز سيستان و بلوچستان همانگونه كه پس از اين حادثه دردناك در مراسم تشييع پيكر شهدا بلوغ سياسي خويش را نشان دادند، با وحدت و يكپارچگي مي توانند ريشه هاي اين تحركات ناشيانه و تروريستي بركنند.
رئيس مجلس در ادامه خطاب به نمايندگان مستعفي زاهدان نيز گفت: از دو نماينده سيستان و بلوچستان يعني شهرياري و نورا كه با احساس مسئوليت، آرامش و امنيت و آباداني اين استان را دنبال مي كنند، مي خواهم كه با حضور قوي در مجلس شوراي اسلامي خواسته هاي برحق مردم را پيگيري كرده و از استعفاي خود صرف نظر كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14