(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30  تير 1389- شماره 19661

به بهانه انتقال پايتخت به سمنان
ستاد مرد مي جشن هاي نيمه شعبان در سيستان و بلوچستان تشكيل شد
سرتيپ باقرزاده تأكيد كرد احداث پارك موزه دفاع مقدس در استان البرز
ايران در كيهان
صدور نخستين شناسنامه مكانيزه دراستان مركزي به نام پدر شهيد
با موافقت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دانشكده دندانپزشكي در قم تأسيس مي شود
استاندار جديد كردستان: برنامه كاري من تحقق رهنمودهاي رهبر انقلاب است
امام جمعه شهرستان قشم: بدحجابي سوغات سياست هاي امپرياليستي است
در قائم شهر راه اندازي شد هفتمين نمايشگاه مبلمان، لوسترو چراغ هاي تزئيني
بهره برداري از 2پروژه مهم در گنبد كاووس
اولين هديه مردم طبس به مقصد سامرا در عراق ارسال شد
فروش قبر در امامزاده هاي كرج ممنوع شد
قديمي ترين موقوفه كشور قدمتي هزار ساله دارد
با ادامه خشكسالي در آران و بيدگل امكان ورود دام به مراتع در 4 ماه پايان امسال وجود ندارد
ارتقاي بخش گاليكش به شهرستان
آغاز كار ساخت پايگاه اطفاي حريق در جنگل ابر



به بهانه انتقال پايتخت به سمنان

شايد آن روزي كه آغامحمدخان قاجار قريه تهران را پايتخت حكومت خود قرار داد هيچ گاه به ذهنش خطور نمي كرد كه دويست سال بعد آن قريه كوچك به كلان شهري تبديل شود با مشكلات و معضلات بسيار، طوري كه هرازچندگاهي زمزمه انتقال پايتخت از تهران در محافل به گوش مي رسد.
در بررسي كيفيت هاي مطلوب يك شهر براي زندگي، ميزان دسترسي به امكانات بهداشتي، ترافيك، امكانات رفت و آمد، ميزان آلودگي هوا و... مورد بررسي قرار مي گيرد. در اين ميان تهران شهري است كه با مجموعه اي از اين مشكلات دست و پنجه نرم مي كند. مشكل ترافيك تهران به حدي پيچيده شده است كه هيچ كس حتي نمي تواند براي آن راه حلي تصور كند. دكتر مهدي رياضي دكتراي ترافيك و حمل ونقل، در سرمقاله نشريه بهبود ترافيك، معضل ترافيك را چالش شهردار تهران خوانده است. او نوشته: «چالش شهردار برخورد بلندمدت و برنامه ريزي شده با مسئله حمل ونقل است كه نياز به برنامه ريزي همه جانبه چندوجهي و زمان بندي شده و اجراي هماهنگ برنامه ها دارد. سال هاست كه در تهران، هزاران طرح جامع و مقطعي براي رفع معضلات مختلف نوشته مي شود و ساعت ها كار و هزينه هاي گزاف صرف مي شوند، اما تنها به اين دليل كه طرح ها در زمان مناسب انجام نمي شوند و يا با تاخير به بهره برداري مي رسند، هيچ كدام گرهي از مشكلات تهران باز نكرده اند. تهران، بزرگترين بازار خودرو در كشور است، روزانه تعداد قابل توجهي خودرو وارد اين شهر مي شود، بدون آن كه بزرگراه ها به اندازه ورود خودرو گسترش يابند. خطوط مترو با بيش از دو دهه تأخير به بهره برداري رسيده اند اما باز در كاهش ترافيك اثري نداشته و خيابان هاي تهران همچنان شلوغ و داراي ترافيك است. مشكلات زيست محيطي در تهران، روز به روز بيشتر گلوي اين كلان شهر را مي فشارد، به طوري كه در سال چند روز به خاطر آلودگي هوا تعطيل مي شود.
موضوع انتقال پايتخت از تهران نخستين بار پس از پايان جنگ تحميلي در زمان دولت هاشمي رفسنجاني و بار ديگر با روي كار آمدن دولت خاتمي و وقوع زلزله بم مطرح شد كه براي اين كار بودجه اي بيش از 12 ميليارد دلار هزينه مالي احتياج بود كه دولت توان پرداخت سريع آن را نداشت.
بعد از روي كار آمدن دولت احمدي نژاد كه تجربه 20 سال شعار انتقال پايتخت و اجرايي نشدن آن را پيش رو داشت، به جاي انتقال پايتخت ترجيح داد، اهداف نزديك تري را نشانه گيري كند كه يكي از آنها تمركززدايي از تصميم هاي اداري و انتقال دفاتر شركت ها به مناطق عملياتي بود.
اما يكي از كارهايي كه دولت براي كاهش معضلات تهران در دست دارد انتقال برخي از ادارات و شركت هاي دولتي به خارج از تهران است طرحي كه ظاهرا با استقبال كارمندان مواجه شده است طوري كه فروزنده معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور طرح انتقال كاركنان دولت از تهران به شهرستان ها را هزينه بر عنوان كرد و گفت: منافع اجراي اين طرح بر هزينه آن مي چربد، اما با توجه به اراده رئيس جمهور و هيئت وزيران اين كار انجام خواهد شد.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با بيان اين كه كارهاي مختلفي براي انجام اين كار بايد صورت گيرد، تصريح كرد: هدف از اجراي اين طرح جابه جايي ظرفيت ها است.
فروزنده از تشكيل كار گروهي براي تحقق دستور رئيس جمهوري و هيئت دولت براي انتقال كاركنان به رياست معاون اول رئيس جمهوري خبر داد و عنوان كرد: خروجي آن فعلا مشخص نيست اما تسهيلاتي براي كاركناني كه از تهران خارج شوند، در نظر گرفته شده است.
اما در اين چند وقت زمزمه هايي مبني بر انتقال پايتخت سياسي از تهران به شهري ديگر مطرح بود يكي از اين شهرها اصفهان بود كه البته آن شهر هم مشكلاتي كمتر از تهران ندارد، اما معاون اول رئيس جمهور طي روزهاي گذشته در سفر به استان سمنان باز بحث انتقال پايتخت را وارد مرحله جديدي كرد، رحيمي اظهار داشت: سمنان مي تواند براي انتقال پايتخت در آينده مورد مطالعه قرار گيرد. سمنان به دليل موقعيت خاص جغرافيايي و نزديكي به تهران و همچنين دسترسي استان هاي شمالي و شرقي از موقعيت خاصي در انتقال اين مراكز برخوردار است.
وي همچنين افزود: در كار گروه ويژه اي كه به همين منظور در تهران تشكيل شده يكي از استان هايي كه مدنظر است سمنان مي باشد. معاون اول رئيس جمهوري هدف از سفر به سمنان را بررسي راه هاي انتقال آب از حوزه هاي جانبي به اين استان اعلام كرد و گفت: سمنان به دليل برخورداري از موقعيت خاص جغرافيايي اگر آب آن تأمين شود به يكي از استان هاي ممتاز كشور تبديل خواهد شد.
رحيمي كمبود آب در سه بخش صنعت، كشاورزي و شرب را از دغدغه هاي مردم و مسئولين استان و يكي از مشكلات اساسي سمنان دانست و اظهار داشت: در نشست كار گروه آب كه با حضور وزير نيرو برگزار مي شود طرح هاي پيش بيني شده مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
داستان انتقال پايتخت از تهران به شهر ديگر همچنان ادامه دارد و بايد منتظر بود تا ببينيم در روزهاي آينده چه اظهاراتي درباره اين موضوع صورت مي گيرد.
اميرعلي عسكري

 



ستاد مرد مي جشن هاي نيمه شعبان در سيستان و بلوچستان تشكيل شد

زاهدان - خبرنگار كيهان:
مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: براي نخستين بار ستاد مردمي جشن هاي نيمه شعبان در استان تشكيل شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمين «صفر قربان پور» اظهار داشت: ستاد مردمي جشن هاي نيمه شعبان تشكلي ديني و با ماهيت مردمي، غيرحزبي، و متشكل از اقشار مختلف مردم است.
وي افزود: به منظور ساماندهي و برگزاري هر چه بهتر مراسم جشن نيمه شعبان، اين ستاد زير نظر هيئت امنا فعاليت مي كنند.
مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان تبيين معارف و آسيب شناسي مهدويت و آشنايي بيشتر جامعه به ويژه نسل جوان با شخصيت و زندگي امام زمان(عج) با تكيه بر آموزه هاي اصيل اهل بيت(ع) يكي از اهداف اين ستاد مردمي است.
مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان، ساماندهي و برنامه ريزي، نظارت و مساعدت در راستاي برگزاري باشكوه تر جشن هاي نيمه شعبان را از ديگر اهداف اين ستاد بيان كرد.
وي اضافه كرد: اجراي برنامه هاي مذهبي متناسب با نيمه شعبان، برگزاري همايش، گردهمايي ها به ويژه همايش همنامان، تهيه و توليد و انتشار اقلام تبليغي و فرهنگي، چراغاني و آذين بندي و اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري و اجتماعي از جمله فعاليت هاي ستاد مردمي جشن هاي نيمه شعبان در سيستان و بلوچستان است.

 



سرتيپ باقرزاده تأكيد كرد احداث پارك موزه دفاع مقدس در استان البرز

سرويس شهرستان ها:
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گفت: اميدواريم اولين مصوبه هيئت دولت براي استان البرز ساخت پارك موزه دفاع مقدس باشد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس غرب استان تهران، سرتيپ پاسدار سيدمحمد باقرزاده در جريان بازديد از اين اداره كل با بيان مطلب فوق افزود: اين منطقه داراي ظرفيت بسيار خوبي در عرصه فعاليت هاي دفاع مقدس است و همانطوري كه مردم شريف غرب استان تهران در جريان جنگ تحميلي خوش درخشيدند مأموريت شما عزيزان ثبت و ضبط خاطرات و اسناد دوران دفاع مقدس در اين منطقه است. براساس اين گزارش سرتيپ باقرزاده همراه تعدادي از مسئولان شهري و شهرداري كرج از مناطقي كه براي ساخت پارك موزه دفاع مقدس درنظر گرفته شده بود بازديد كردند و يكي از اين مناطق را براي ساخت پارك موزه مناسب تشخيص دادند و مقرر شد اقدامات لازم براي احداث اين پارك موزه با جديت پيگيري شود.

 



ايران در كيهان

كمبود آب در آران و بيدگل
كاشان- خبرنگاركيهان: مدير امور آبفاي آران و بيدگل با اشاره به كاهش آبدهي 5درصدي چاههاي اين شهرستان از خردادماه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل، گفت: تامين آب در اين شهرستان در شرايط بحراني است.
علي اكبر قانع تصريح كرد: اين ميزان كاهش آبدهي معادل 17ليتر بر ثانيه بوده كه با توجه به اينكه متوسط آبدهي چاهها 9ليتر است، برابر خارج شدن 2 حلقه چاه از مدار است كه ادامه اين روند بسيار نگران كننده مي باشد.
اجراي 11طرح آب و فاضلاب
تبريز- خبرنگاركيهان: امسال 11طرح تصفيه خانه فاضلاب، آبرساني و پمپاژ، با اعتباري بالغ بر 308 ميليارد و590 ميليون ريال در آذربايجان شرقي اجرا و به بهره برداري مي رسد. «رضا پوررجب»، مديرعامل آب و فاضلاب آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: براي اولين بار در كشور طرح آبرساني به خمارلو و آب گيري از رودخانه ارس به روش نانوفيلتر صورت خواهد گرفت.
توسعه فرهنگ شهروندي
كرج- خبرنگاركيهان: طرح توسعه فرهنگ شهروندي با هدف افزايش مشاركت شهروندان در كليه امور در شهرستان كرج كليد خورد. فرج الله ايليات مدير منطقه 5 شهرداري كرج در مراسم آغاز اجراي اين طرح گفت: در طرح توسعه فرهنگ شهروندي، پيام ها و محتواهايي كه بايد به شهروندان منتقل شود شناسايي و برنامه هاي فرهنگي، هنري و آموزش اطلاع رساني خانه به خانه در مقياس محله ها در دستور كار قرار دارد.
پايان كنگره اپيدمولوژي
شاهرود- خبرنگاركيهان: ششمين اپيدمولوژي ايران در شاهرود به كار خود پايان داد. در اين دوره 650 مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شده بود كه در نهايت 140مقاله در قالب پوستر و 45 مقاله به صورت سخنراني ارائه شد.
تخصيص بودجه فرهنگي
ياسوج- خبرنگاركيهان: مديركل ارشاد كهكيلويه و بويراحمد گفت: با بهره برداري از ساختمان جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي ساختمان فعلي به اهالي هنر و انجمن هاي هنري واگذار خواهد شد. عبدي پور، مجموع اعتبارات فرهنگي مصوب در دور سوم سفر هيئت دولت به استان را افزون بر 300 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: حدود 40درصد اين اعتبارات بايد در بخش هاي عمراني و 60درصد نيز در حوزه ها و كارهاي فرهنگي استان هزينه شود.
تصويب بودجه شهرداري
رشت- خبرنگاركيهان: رئيس شوراي اسلامي شهر بندرانزلي از تصويب بودجه 129ميليارد ريالي شهرداري اين شهر در سال جاري خبر داد. محمدرضا بديعي فر گفت: در جلسه اخير فوق العاده شوراي اسلامي شهر بندرانزلي كه با حضور كليه اعضا تشكيل شد پس از بحث و بررسي در خصوص بودجه پيشنهادي سال 89 شهرداري در نهايت بودجه 129ميليارد و550 ميليون ريالي اين شهرداري تصويب شد.
احداث دالان سبز
¤ سخنگوي شوراي اسلامي شهركرد از اختصاص يك ميليارد و200 ميليون ريال اعتبار جهت احداث دالان سبز جنوبي اين شهر خبر داد. نورالله همتيان افزود: عمليات اجرايي مرحله نخست اين دالان سبز در مساحت 50هزار مترمربع و با طول يك كيلومتر در حاشيه كمربندي جنوب شهركرد در سال جاري آغاز خواهد شد.
توليد قارچ در ساوه
اراك- خبرنگاركيهان: توليد سالانه 600 تن قارچ در ساوه
سالانه 600 تن قارچ در شهرستان ساوه توليد مي شود. هدايت الله كارگر، معاون فني جهاد كشاورزي ساوه در اين باره گفت: از اين ميزان 500 تن در 2 واحد صنعتي و مابقي در 20 واحد سنتي توليد مي شود.
نوسازي اماكن دامي
بردسكن- خبرنگاركيهان: رئيس اداره امور توليدات دامي بردسكن گفت: بيش از 90درصد از اماكن دامي شهرستان سنتي، قديمي و غيربهداشتي است. مهندس محمد صادقي افزود: اين اداره توانست طي سال گذشته از محل اعتبارات اندك دولتي و تملك دارايي ها با مشاركت دامداران 6 هزارمترمربع از اماكن دامي سنتي شهرستان را با اعتباري بالغ بر 30ميليون ريال بهسازي و نوسازي كند.
آلودگي به ايدز
اراك- خبرنگاركيهان: در استان مركزي 201 بيمار آلوده به ويروس ايدز شناسايي شده است كه بيشتر اين افراد از طريق اعتياد تزريقي به ويروس ايدز آلوده شده اند.
نگين مشتاقي، رئيس كلينيك مثلثي اراك، در اين زمينه گفت: روابط جنسي نامطمئن، فرآورده هاي حذفي آلوده و معدودي نيز از طريق مادر به جنين آلوده به ايدز شده اند.
پرداخت غيرحضوري قبض
¤ 95 درصد از مردم تفرش و آشتيان در سال گذشته قبوض آب خود را غيرحضوري پرداخت كردند. زهرا طراوتي فكور مدير روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي با اعلام خبر فوق گفت: در كل استان مركزي 49درصد از مردم قبوض آب خود را به صورت غيرحضوري پرداخت كردند.
افتتاح 10طرح برق رساني
شهركرد- خبرنگاركيهان: 10پروژه برق شهر هفشجان در شهرستان شهركرد افتتاح شد. مهندس نايب صادقي رئيس واحد برق شهر هفشجان با اعلام خبر فوق گفت: اعتبار هزينه شده براي اجراي اين طرح ها 560 ميليون ريال بود.
تهيه نقشه هاي جديد نفتي
اهواز- خبرنگاركيهان: نقشه هاي خطوط لوله اصلي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب به طول 7 هزار كيلومتر و تمام نقشه هاي اصلي شركت در محدوده 8 ميليون هكتار بعد از 40سال به روزرساني و نقشه هاي جديد تهيه مي شود.
رئيس اداره مهندسي نقشه برداري شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با اعلام اين خبر گفت: در قالب اين پروژه نقشه هاي خطوط لوله اصلي روزميني و زيرزميني در 5 منطقه مسجدسليمان، كارون، مارون، آغاجاري و گچساران به همراه بخش هايي از قسمت پمپاژ تاسيسات اين مناطق از نظر داده هاي مكاني به روزرساني مي شود و خطوط لوله و تاسيسات جديد به آنها اضافه خواهد شد.

 



صدور نخستين شناسنامه مكانيزه دراستان مركزي به نام پدر شهيد

اراك-خبرنگار كيهان:
طرح صدور شناسنامه مكانيزه افراد بالاي 15 سال طي مراسمي در استان مركزي آغاز شد.
علي اكبر شعباني فرد، استاندار مركزي، در اين مراسم گفت: با اجراي اين طرح، ديگر امكان هيچ گونه جعل يا مخدوش كردن شناسنامه توسط جاعلين وجود نخواهد داشت.
عباس فراهاني، مديركل ثبت احوال استان مركزي نيز گفت: از اين پس بيشتر خدمات ثبت احوال شامل صدور شناسنامه نوزاد، گواهي فوت و صدور كارت شناسايي ملي، به صورت مكانيزه انجام خواهد شد.
در پايان اين مراسم، نخستين شناسنامه مكانيزه افراد بالاي 15 سال استان، براي سيددخيل ميروهابي پدر شهيد ميروهابي صادر شد.

 



با موافقت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دانشكده دندانپزشكي در قم تأسيس مي شود

قم- خبرنگاركيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم از موافقت وزير بهداشت براي صدور مجوز تأسيس دانشكده دندانپزشكي در قم خبر داد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي قم، دكترسيد شمس الدين حجازي با اشاره به پيگيري هاي انجام شده بمنظور صدور مجوز دانشگاه دندانپزشكي در استان قم افزود: اين پيگيري ها از سه سال پيش آغاز شد و پس از رايزني ها و پيگيري هاي مختلف وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي با صدور مجوز دانشكده دندانپزشكي در قم موافقت كرد.
وي با تاكيد بر اينكه مجوز تاسيس دانشكده دندانپزشكي درچندسال اخير براي هيچ يك از دانشگاه هاي بزرگ علوم پزشكي كشور صادر نشده است گفت: تاسيس دانشكده دندانپزشكي در رشد و پيشرفت استان قم تاثير چشمگيري دارد و موجب ارتقاي سلامت و بهداشت دهان و دندان مي شود.
حجازي با بيان اينكه براساس پژوهش هاي صورت گرفته در زمينه پوسيدگي دندان ها در مقايسه با آمار جهاني وضعيت مطلوبي نداريم افزود: بايد با همكاري آموزش و پرورش در راه اندازي مدارس مروج سلامت و ارائه آموزش هاي لازم به خانواده ها و دانش آموزان شاخص هاي بهداشت دهان و دندان را ارتقاء بخشيد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم پيش بيني كرد، نخستين گروه دانشجويان دانشكده دندانپزشكي در كنكور سال 1390 پذيرش شوند.گفتني است هم اكنون 900 دانشجو در دانشگاه علوم پزشكي قم در چهار دانشكده و رشته هاي مختلف پزشكي تحصيل مي كنند.

 



استاندار جديد كردستان: برنامه كاري من تحقق رهنمودهاي رهبر انقلاب است

سنندج-خبرنگاركيهان:
استاندار جديد كردستان گفت: برنامه كاري من تحقق رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب است
علي رضا شهبازي در پيام خود اعلام كرد: پيوسته بر اين باورم كه خدمت عاشقانه و صادقانه به مردم كردستان با پيشينه تاريخي، علمي، فرهنگي و هنري، مايه فخر و مباهات است.
وي با اشاره به مراتب عشق و علاقه مردم اين استان به ولايت و رهبري كه در ارديبهشت سال 88، نمودي دوباره يافت تاكيد كرده است: مردماني كه همواره با حضور فيزيكي در عرصه هاي جهاد، كار، ابتكار از يك سو، و از سويي ديگر با حفظ وحدت ملي، و داشتن بصيرت عميق در عرصه جنگ نرم، علي الدوام، يار و ياور انقلاب و ولايت هستند شايسته عالي ترين تكريمات و خالصانه ترين خدمات اند؛ شهبازي با اعلام اينكه اينجانب به عنوان نماينده دولت در منطقه، دير زماني است كه با مشكلات و دغدغه هاي مردم اين استان آشنايم، هم جرأت مواجه با مشكلات را دارم، تصريح كرده با استعانت از خداوند منان و كمك و دعاي شما مردم شريف اين ديار و در چارچوب اصول كلي نظام و دولت، سعي خواهم كرد در رفع مشكلات و كاستي ها و دفع موانع و سدود، بكوشم و در شتاب دادن و هرچه ملموس تر و عيني تر كردن خدمات دولت، از هيچ كوششي دريغ نورزم.
استاندار كردستان افزوده است: سعي و تلاش مضاعف ما بر اين خواهد بود تا با فعاليت بيشتر و بي وقفه مسئولان استاني، روند حل مشكلات اين منطقه شتاب گيرد و تصميماتي كه در پرتو سفر رهبرمعظم انقلاب به اين استان اتخاذ شده و مي شود، در مدت زماني معقول و مناسب، جامه عمل بپوشد.

 



امام جمعه شهرستان قشم: بدحجابي سوغات سياست هاي امپرياليستي است

قشم- خبرنگار مستقر كيهان
امام جمعه شهرستان قشم گفت؛ پديده بدحجابي سوغات امپرياليست و جنگ نرم كشورهاي غربي عليه ارزشهاي اسلامي و ايراني است.
حجت الاسلام والمسلمين احمد حسن زاده با بيان اين مطلب افزود: زنان ايراني بواسطه اعتقادات اسلامي از دوران گذشته با پديده بي حجابي و بدحجابي مخالف بوده و مبارزه آنان با مسئله كشف حجاب در زمان رضاخان مؤيد اين حقيقت است.
حسن زاده اظهار داشت: حجاب زنان ايراني از قبل اسلام بر كتيبه هاي بجامانده از دوران كوروش نيز حقيقت اهميت ديرينه زنان ايران زمين به حجاب و پاكدامني را نشان مي دهد.
امام جمعه شهرستان قشم به اشاره به بروز برخي از رفتارهاي هنجارشكنانه زنان در زمينه ترويج بدحجابي تصريح كرد: اين ناهنجاري ها سوغات سياست هاي امپرياليستي براي مبارزه با جمهوري اسلامي ايران است و همه ما موظفيم براساس قوانين و مقررات شرع نسبت به نهادينه شدن عفاف و حجاب و رويكرد زنان به پوشش اسلامي تلاش كنيم.

 



در قائم شهر راه اندازي شد هفتمين نمايشگاه مبلمان، لوسترو چراغ هاي تزئيني

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
هفتمين نمايشگاه مبلمان منزل، لوستر و چراغ هاي تزئيني در محل دائمي نمايشگاه بين المللي استان مازندران در قائم شهر گشايش يافت.
در اين نمايشگاه جديدترين محصولات و توانمنديهاي 130شركت توليدي از سراسر كشور شامل انواع مبل و لوستر و چراغ هاي تزئيني در فضايي بالغ بر 7000مترمربع وسعت نمايشگاهي و در دو سالن مجزا به معرض تماشاي عموم گذاشته شده است.اين نمايشگاه از 21 لغايت 25تيرماه همه روزه از ساعت 16 تا 22 در محل دائمي نمايشگاه بين المللي استان مازندران در شهرستان قائم شهر داير خواهدبود.


 



همزمان با دور سوم سفرهاي استاني رئيس جمهوربه گلستان صورت مي گيرد
بهره برداري از 2پروژه مهم در گنبد كاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
همزمان با دور سوم سفرهاي استاني رئيس جمهور به استان گلستان، از دو پروژه مهم در شهرستان گنبد كاووس بهره برداري مي شود.
مديركل فني استانداري گلستان طي نشستي مشترك با فرماندار شهرستان گنبد كاووس پيرامون بررسي پروژه هاي قابل افتتاح اين شهرستان براي سفر سوم رياست جمهوري ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: تصفيه خانه شهرك صنعتي و پست 63 كيلو ولت اترك از پروژه هاي پيشنهادي براي افتتاح در سفر سوم رياست جمهوري به استان گلستان است.
عليرضا عباس زاده با اعلام اينكه پروژه هايي در سفر رياست جمهوري افتتاح مي شوند كه به طور كامل قابل بهره برداري باشند از بررسي كامل پروژه هاي قابل افتتاح خبر داد و اظهار داشت: همزمان با سفر رئيس جمهور و هيئت دولت بازديد از پروژه هاي مهم شهرستان ها هم انجام مي شود.
فرماندار شهرستان گنبد كاووس نيز در اين جلسه با معرفي پروژه هاي در دست اقدام شهرستان گنبد كاووس افزود: تصفيه خانه شهرك صنعتي با اعتبار 13ميليارد ريال و پست اترك با اعتبار 63 ميليارد ريال از پروژه هاي مهم اين شهرستان براي افتتاح براي سفر سوم رئيس جمهوري است.
غلامعلي سوسرايي گفت: در برنامه بازديد سفر سوم پروژه هاي مهم شهرستان گنبد كاووس نظير استاديوم 5هزار نفري، مسكن مهر 435واحدي تقي آباد، سد دانشمند و بيمارستان 96 تختخوابي آق قيه قرار دارد.
وي همچنين از آغاز عمليات سد لاستيكي گنبد كاووس همزمان با سفر سوم رئيس جمهوري خبر داد و افزود: 35 ميليارد ريال براي احداث سد لاستيكي گنبد در اين شهرستان در نظر گرفته شده است.

 



اولين هديه مردم طبس به مقصد سامرا در عراق ارسال شد

طبس- خبرنگاركيهان:
اولين هديه مردم خير و نيكوكار و باوفاي طبس پس از تشكيل ستاد بازسازي عتبات عاليات ازاين شهرستان به مقصد سامرا در عراق ارسال شد.
دراين مراسم كه بعد از نمازجمعه برگزارشد تعداد 203 تخته فرش به ارزش تقريبي 350 ميليون ريال توسط يك دستگاه كاميون به شهر مقدس سامرا ارسال شد.
سرهنگ محمدي دبيرستاد بازسازي عتبات عاليات اعلام نمود كه اين ستاد در شهرستان طبس از ماه پيش تشكيل شده و به عنوان يك ستاد استاني فعال خواهدبود.
وي گفت: پروژه ساخت ايوان شرقي حرم عسكريين شامل طلاكاري و سنگ كاري مرمر توسط ستاد طبس متقبل شده كه هزينه آن بالغ بر 20 ميليارد ريال مي باشد.
محمدي افزود: تاكنون اين ستاد توسط خيرين و مردم متدين شهرستان، جمع آوري و تامين 10ميليارد ريال هزينه بازسازي حرم عسكريين را پيش بيني نموده است.

 



فروش قبر در امامزاده هاي كرج ممنوع شد

كرج- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره اوقاف و امورخيريه كرج از ممنوع شدن فروش قبر در امامزاده هاي كرج خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين «ابوالفضل بني احمدي» در نشست مطبوعاتي در جمع خبرنگاران گفت: در اين راستا انتقال يا خريد و فروش قبور به ديگران ممنوع بوده و با متخلف برخورد قانوني مي شود.
وي افزود: انجام عمل وقف به مراحلي نيازمند است كه باعث مي شود اين عمل از استحكام قانوني برخوردار باشد در حاليكه بخشي از امور و فعاليت هاي وقفي هم اكنون خارج از نظارت سازمان اوقاف و امور خيريه انجام مي شود.
بني احمدي اظهارداشت: لازم است فردي كه قصد وقف كردن بخشي از دارايي خود را دارد قبل از انجام اين كار، تحقيقات مورد نظر را انجام دهد و با افراد متخصص و كارشناسان مشورت كند تا در آينده نيت اين وقف اجرا شود.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه كرج گفت: ميزان وقف در كرج نسبت به گذشته افزايش يافته است. البته اين ميزان نيز بايد افزايش پيدا كند تا به مطلوب ترين سطح برسد.
بني احمدي تصريح كرد: احياي چندين موقوفه در كرج آغاز شده و ادامه دارد و اميدواريم در اسرع وقت نتيجه لازم را به دنبال داشته باشيم.

 



قديمي ترين موقوفه كشور قدمتي هزار ساله دارد

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل دفتر اسناد و شناسايي موقوفات كشور در يزد گفت: قديمي ترين موقوفه كشور با قدمتي هزارساله، مربوط به يك خانم قزويني است.
حجت الاسلام محمد هاشم عاملي گفت: يكصد هزار موقوفه در كشور داريم كه بيشترين آن مربوط به استان يزد است.
وي با بيان اينكه در 11 كشور جهان داراي موقوفاتي مي باشيم افزود: طي يكي دو سال گذشته بالغ بر 340 موقوفه جديد در استان يزد شناسايي شده است.
بنابراين گزارش حجت الاسلام والمسلمين حاتمي مديركل اوقاف و امور خيريه نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه تاكنون 2000 سند موقوفات در استان يزد صادر شده است، اظهار داشت: 10754 موقوفه، 40 هزار رقبه وقفي و 103 بقاء متبركه در استان يزد وجود دارد.

 



با ادامه خشكسالي در آران و بيدگل امكان ورود دام به مراتع در 4 ماه پايان امسال وجود ندارد

كاشان- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آران و بيدگل گفت: پديده خشكسالي مراتع و عرصه هاي منابع طبيعي اين منطقه را تهديد مي كند.
ابوالفضل معيني نژاد، علت اين امر را عدم بارندگي كافي در شهرستان آران و بيدگل ذكر كرد و افزود: با ادامه اين وضعيت امكان ورود دام به مراتع در 4 ماه پايان سال وجود ندارد.
وي با بيان اينكه بيش از 80 هزار رأس دام از مراتع شهرستان آران و بيدگل استفاده مي كنند از مسئولان اين شهرستان و استان اصفهان بويژه ستاد، حوادث اعتبار براي تأمين علوفه دام هاي منطقه را خواستار شد.

 



ارتقاي بخش گاليكش به شهرستان

گرگان- خبرنگار كيهان:
استاندار گلستان گفت: مراحل فرآيند قانوني تبديل بخش گاليكش به شهرستان به تصويب نهايي رسيده است.
جواد قناعت افزود: حسب درخواست استانداري گلستان و پيگيري هاي مجدانه دست اندركاران ذيربط در وزارت كشور و هيات دولت، مراحل فرآيند قانوني تبديل بخش گاليكش به شهرستان در كميسيون هاي تخصصي طي و به تصويب نهايي رسيده است.

 



آغاز كار ساخت پايگاه اطفاي حريق در جنگل ابر

شاهرود- خبرنگاركيهان:
نخستين پايگاه تخصصي اطفاي حريق در جنگل ابر شاهرود آغاز شد.
به منظور حفظ و صيانت از جنگلها و مراتع، كار ساخت نخستين پايگاه تخصصي اطفاي حريق جنگل و مرتع در جنگل ابر و در مساحتي حدود يك هكتار آغاز شد.
اعتبار لازم براي احداث اين پايگاه حدود دو ميليارد و هشتصد ميليون ريال و از محل اعتبارات حوادث پيش بيني شده است.
از جمله امكانات درنظر گرفته شده براي احداث اين پايگاه مي توان به احداث ساختمان حفاظتي، پد هلي كوپتر، پاركينگ اختصاصي، دو دستگاه خودرو موتور سيكلت، تجهيزات اطفاي حريق، بي سيم، رايانه و تابلو هشداردهنده اشاره كرد. شهرستان شاهرود با وسعتي بالغ بر 5 ميليون هكتار داراي 106هزار و205 هكتار جنگل است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14