(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30  تير 1389- شماره 19661

در صورت ورود غيرمجاز به طرح رانندگان خاطي به دادسرا معرفي مي شوند
چمران: شبكه فاضلاب تهران 22سال ديگر تكميل مي شود
 7 كشته در برخورد تريلر با ميني بوس
توزيع روزانه آرم طرح ترافيك از نيمه دوم سال
اطلاعيه راهنمايي و رانندگي براي رانندگان بعد از وقوع تصادف
 اضافه حقوق و اضافه كار 400هزار توماني براي كاركنان انتقالي
بي احتياطي در رانندگي 6 نفر را به كام مرگ كشيد
انفجار در آزمايشگاه مواد مخدر
 نوبت سوم واكسيناسيون سراسري هپاتيت B
خروج قطار باري تهران - جنوب از ريل
 يادواره 36 هزار شهيد دانش آموز
گرد و غبار از خوزستان تا سيستان و بلوچستان را فرا گرفت
رئيس جديد جهاد دانشگاهي انتخاب شد
بوئينگ و ايرباس جايگزين توپولف شدند
آموزش و پرورش:شهريه دانش آموزان بزرگسال تغيير نكرده است
زلزله سراوان را لرزاند



در صورت ورود غيرمجاز به طرح رانندگان خاطي به دادسرا معرفي مي شوند

رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از توقيف يكماهه خودروها، معرفي رانندگان آنها براي تست سلامت و اعزام آنها به دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهنمايي و رانندگي در صورت ورود دنده عقب به محدوده طرح ترافيك، ورود ممنوع، مخدوش كردن پلاك، بالا دادن صندوق در جلو دوربين ها، نصب پارچه، گل مالي، نصب پلاستيك هاي غيرشفاف و... بر روي پلاك خودروهاي غيرمجاز خبر داد.
سرهنگ اسماعيلي، با اشاره به راه اندازي كامل دوربين هاي مكانيزه كنترل محدوده طرح ترافيك، افزود: آمارها نشان مي دهد تعداد قبوض جريمه صادره نسبت به پيش از راه اندازي دوربين ها حدود 30درصد افزايش داشته است.
وي گفت: رانندگاني كه به اشتباه پلاك آنها ثبت و مورد جريمه قرار گرفته اند مي توانند با شماره تماس 63951198 و 63951200 تماس بگيرند.
رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه عوامل راهور با راه اندازي دوربين هاي كنترل مكانيزه به داخل محدوده و خروجي هاي آن منتقل شدند، گفت: براساس دستور صادره خودروهايي كه براي ورود به محدوده طرح ترافيك از كوچه هاي ورود ممنوع استفاده كرده و يا دنده عقب خروجي ها را وارد مي شوند، پلاك خود را مخدوش مي كنند، صندوق عقب خودرو خود را براي جلوگيري از ثبت پلاك توسط دوربين ها بالا مي دهند و يا نسبت به نصب پارچه، گل مالي و يا با هرگونه اقدام ديگر مانند نصب شيشه هاي غيرشفاف بر روي پلاك سعي مي كنند تا پلاك آنها ثبت نشود برابر ماده «720» قانون مجازات اسلامي تخلفات آنها جزو جرايم راهور محسوب شده و متخلفان ضمن معرفي به دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهنمايي و رانندگي به مجازات حبس ازشش ماه تا يكسال محكوم مي شوند.
وي با تاكيد بر اين كه به عوامل راهور تاكيد شده است كه با اين دسته از متخلفان به شدت برخورد شود افزود: خودرو اين افراد يك ماه توقيف شده و رانندگان آنها ضمن معرفي به دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم راهور، براي انجام تست سلامت به بهداري ناجا معرفي خواهند شد.
رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه رانندگان مكلفند طبق آيين نامه راهنمايي و رانندگي ظرف مدت يكماه بعد از تعويض محل سكونت خود آدرس جديد را به مراكز پليس+10 اعلام كنند، به ايسنا گفت: در غير اين صورت علاوه بر ارسال تخلفات قبلي مبلغ 15هزار تومان نيز جريمه خواهند شد.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به همكاري خوب مردم از زمان آغاز كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك تصريح كرد: در عين حال 10دستگاه خودرو مجهز به دوربين هاي ثبت تخلف اعم از طرح ترافيك، تخلفات ساكن (پارك دوبله) و ورود ممنوع مانند دوربين هاي ثابت نسبت به ثبت تخلف و ارسال آنلاين آن به بانك اطلاعات جرايم اقدام مي كنند.

 



چمران: شبكه فاضلاب تهران 22سال ديگر تكميل مي شود

رئيس شوراي شهر تهران با انتقاد از بودجه اندكي كه به تكميل شبكه فاضلاب محلات پايتخت اختصاص دارد، گفت: با بودجه كنوني، شبكه فاضلاب شهري تا 22سال آينده به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرگزاري مهر، مهدي چمران در نشست شوراي ادارات و نهادهاي جنوب غرب تهران افزود: مسئولان پيش از فرارسيدن فصل گرما اعلام كردند وضعيت آبگيري سدها مناسب بوده و شهروندان با مشكل كم آبي مواجه نمي شوند در حالي كه با گذشت يك ماه از فصل تابستان، مصرف آب در پايتخت به شكل قابل توجهي افزايش يافت و در برخي مناطق مشكلاتي به وجود آمد.
به گفته وي شهروندان تهراني بيش از سه برابر متوسط بين المللي آب و برق مصرف و زباله توليد كرده اند.
رئيس شوراي شهر با اشاره به نحوه تخصيص اعتبارات سالانه به مناطق گفت: هر منطقه در بخش درآمدي يك ورودي دارد و يك خروجي كه ورودي آن عوارض دريافتي از شهروندان و خروجي آن اعتبارات تخصيص يافته است، در اكثر مناطق جنوبي شهر خروجي فراتر از ورودي بوده و اين مسئله نشان دهنده توجه بيش از پيش مديران شهري به كاهش فاصله شمال و جنوب شهر است.
چمران تكميل عمليات تونلي شدن خط آهن تهران به تبريز را منوط به تعامل دوسويه بين شهرداري تهران و راه آهن عنوان كرد و از مديران اين دو نهاد خواست تابا تشكيل نشست هاي مشترك، تكليف اين پروژه بزرگ عمراني در كشور را كه با تكميل آن بسياري از معابر بن بست مناطق 17 و 18 بازگشايي مي شود، مشخص كنند.

 



در محور فيروزكوه به تهران رخ داد
 7 كشته در برخورد تريلر با ميني بوس

رودهن- خبرنگاركيهان:
برخورد يك دستگاه تريلر با يك دستگاه ميني بوس در محور فيروزكوه- تهران 7 كشته و 13مجروح برجاي گذاشت.
يك دستگاه تريلر كه از سمت فيروزكوه به طرف تهران در حركت بود به دليل نقص فني درسيستم ترمز در سراشيبي بسيار تند و كم عرض جاده با يك دستگاه ميني بوس كه در مسير او حركت مي كرد برخورد كرد و ميني بوس را به شدت به گاردريل كنار و وسط جاده كوبيد. بر اثر اين حادثه تريلر قيچي كرد و سرنشينان ميني بوس بين كفي تريلر و بار روغن خوراكي آن مدفون شدند.
در اين حادثه 7 نفر كشته شدند كه هويت يكي از جان باختگان هنوز مشخص نشده است. مجروحان اين حادثه با كمك نيروهاي امدادي به مراكز درماني انتقال يافتند. به گفته سرهنگ سيدهمايون شريفي رئيس پليس راه استان تهران جاده فيروزكوه اول ورودي رودهن داراي شيب تند و كم عرضي است، اين مسئله سبب تصادفات زيادي در اين ناحيه شده است.
وي از مسئولان و وزارت راه و ترابري خواست نسبت به اصلاح اين محور اقدام كنند. گفتني است خودروهاي تريلر هوو به علت نقص در سيستم ترمزشان هرازگاه حوادث تلخ و مرگباري را به وجود مي آورند كه ضروري است مسئولان موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در مجوز براي ورود اين خودروها به كشور حساسيت و دقت بيشتري از خود نشان دهند.

 



توزيع روزانه آرم طرح ترافيك از نيمه دوم سال

مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران از صدور آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي در نيمه دوم سالجاري خبر داد.
به گزارش فارس، حجت الله بهروز به نصب دوربين هاي كنترل مكانيزه طرح ترافيك اشاره كرد و گفت: اين كار آغاز شده و طي يك تا دو ماه آينده اثرات آن را خواهيم ديد.
وي با اشاره به اينكه در اجراي آزمايشي اين طرح جرايم به صورت ارشادي به در منازل افراد فرستاده مي شده است، گفت: در حال حاضر جرايم قطعي ارسال مي شود.
به گفته مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران روز دوشنبه بيش از 40 هزار برگ جريمه قطعي صادر شد.
وي با بيان اينكه در تمامي مبادي ورودي به طرح ترافيك دوربين هاي كنترل مكانيزه نصب شده است، گفت: با اين اقدام متخلفان را جريمه مي كنيم.
مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران درباره صدور آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي گفت: آمادگي اجراي اين كار را داريم و زيرساختها را فراهم كرده ايم.به گفته بهروز، قيمت مجوزهاي روزانه 10 هزار تومان و مجوزهاي هفتگي 60 هزار تومان است.

 



اطلاعيه راهنمايي و رانندگي براي رانندگان بعد از وقوع تصادف

پليس راهنمايي و رانندگي ناجا به منظور اطلاع رساني و آموزش رانندگي بعد از بروز تصادفات رانندگي موارد زير را اعلام كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: در اكثر معابر درون و برون شهري شاهديم در مواردي كه وسايل نقليه دچار نقص فني مي گردند يا تصادفات فوتي و جرحي رخ مي دهد يا به هر دليلي امكان حركت آنها مقدور نمي باشد، رانندگان اين وسايل نقليه اقدام به چينش نامناسب سنگ و ساير موانع در فاصله كمي از پشت وسايل نقليه مي نمايند كه باعث بروز حوادث و تصادفات ناگوار و دلخراشي مي گردد. به منظور جلوگيري از حوادث فوق توجه به موارد زير ضروري است:
هرگاه در راهها خرابي و نقص پيش بيني نشده براي وسيله نقليه موتوري ايجاد شود، راننده مكلف است آن را از مسير عبور و مرور بيرون برده و در محل مناسبي كه موجب سد راه و مزاحمت براي وسايل نقليه ديگر و پيادگان نباشد متوقف سازد. در اين مورد و در موارد ديگري كه وسيله ياد شده قادر به حركت نباشد و انتقال آن به محل مناسبي مقدور نگردد، در صورت نبودن نور كافي در راه بايد به منظور آگاه ساختن رانندگان ديگر، علائم ايمني به ترتيب زير در محل قرار گيرد:
الف - در وسط راه چراغ الكتريكي و يا مشعل نوراني قرمز يا مثلث شبرنگ ايمني در فاصله هاي 70متري جلو و عقب و يكي ديگر در پهلوي وسيله نقليه از كار افتاده بگذارد. در آزادراهها و بزرگراهها چراغ الكتريكي يا مثلث شبرنگ ايمني در فاصله 150متري عقب و ديگري در كنار وسيله نقليه از كار افتاده نصب گردد.
ب) هرگاه وسيله نقليه سر پيچ يا تپه اي از كار بيفتد علائم بايد در فاصله هاي مناسبي قرار داده شود تا رانندگان وسايل نقليه ديگر، از فاصله 200متري متوجه خطر شوند.

 



معاون رئيس جمهور خبر داد
اضافه حقوق و اضافه كار 400هزار توماني براي كاركنان انتقالي

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي از اختصاص اضافه حقوق و اضافه كار حداقل 400 هزار توماني براي كاركناني كه از معاونت هاي سازمان به استانها منتقل مي شوند، خبر داد.
حميد بقايي در گفت وگو با فارس درباره تسهيلاتي كه به كاركنان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در انتقال از پايتخت ارائه مي شود، اظهار داشت: اضافه حقوق و اضافه كار حداقل 400 هزار توماني براي كاركناني كه از معاونت هاي سازمان به استانها منتقل مي شوند، اختصاص مي يابد.
وي به مرخصي تشويقي اين كاركنان نيز اشاره كردو گفت:كاركناني كه به استان هاي اصفهان و شيراز منتقل مي شوند از دو هفته مرخصي تشويقي برخوردار خواهند شد و هر سه ماه يكبار بليت هواپيما با 50درصد پرداخت هزينه از سوي سازمان دريافت مي كنند.
به گفته رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، كمك رفاهي براي افرادي كه به شيراز منتقل مي شوند 600 هزار تومان و افرادي كه به اصفهان منتقل مي شوند 500 هزار تومان است.
بقايي به ارائه وام 25 ميليون توماني و 10ميليون توماني بانكها براي خريد مسكن توسط كاركناني كه به استانها منتقل مي شوند، اشاره و تصريح كرد: طبق هماهنگي هاي انجام شده بانكهاي استانهاي فارس و اصفهان تسهيلات ويژه براي كاركنان اين سازمان درنظر گرفته اند به طوري كه كاركناني كه به استان فارس منتقل مي شوند 25 ميليون تومان و كاركناني كه به استان اصفهان منتقل مي شوند 10ميليون تومان وام مسكن مي گيرند.

 



در محور هشترود - زنجان
بي احتياطي در رانندگي 6 نفر را به كام مرگ كشيد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان آذربايجان شرقي گفت: براثر برخورد شديد خودرو پرايد با تريلي در محور هشترود- زنجان هر 6 نفر سرنشين خودرو جان خود را از دست دادند.
به گزارش فارس صمد فرامرزي در تبريز افزود: ظهر روز دوشنبه در پي اعلام يك مورد سانحه رانندگي در محور هشترود زنجان بلافاصله مأموران پليس راه حوزه استحفاظي براي بررسي صحنه به محل حادثه اعزام شدند.
وي ادامه داد: به محض رسيدن مأموران به محل مشاهده شد كه در اثر برخورد شديد خودروي سواري پرايد با قسمت عقب تريلر پارك شده در منتهي اليه سمت راست باند اضطراري، راننده و هر پنج نفر سرنشين خودرو به دليل شدت جراحات وارده در دم فوت كردند.
معاون اجتماعي فرماندهي نيروي انتظامي آذربايجان شرقي در ادامه تصريح كرد: بلافاصله هماهنگي هاي لازم با عوامل اورژانس به عمل آمد و متوفيان از محل سانحه انتقال داده شدند.
وي اعلام داشت: كارشناسان پليس راه پس از انجام بررسي هاي تخصصي علت سانحه را عدم توجه به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده خودروي پرايد اعلام كردند.

 



انفجار در آزمايشگاه مواد مخدر

وقوع انفجار در يك منزل مسكوني واقع در خيابان جيحون در نخستين ساعات بامداد ديروز منجر به كشف آزمايشگاه ساخت مواد مخدر صنعتي شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني 125، شدت انفجار به حدي بود كه شعله هاي آتش كل ساختمان را فرا گرفت و خسارات زيادي برجا گذاشت.
بنا به اين گزارش وقوع اين انفجار توسط اهالي در ساعت يك و 35 دقيقه بامداد به آتش نشاني اطلاع داده شد و ستاد فرماندهي بلافاصله نيروهاي ايستگاه 8 را روانه محل حادثه كرد.
موسي مصطفوي فرمانده نيروهاي آتش نشان اعزامي در اين مورد گفت: اين انفجار در يك منزل مسكوني چهار طبقه اجاره اي رخ داد.
وي با اعلام اينكه در محل اين حادثه سه نفر به شدت سوختند، اضافه كرد: بنا به اظهار شاهدان اين افراد در طبقه چهارم مشغول ساخت مواد مخدر شيشه بودند كه دچار سوختگي شدند.
وي ادامه داد: هنگام رسيدن به محل حادثه دود غليظي از داخل منزل در حال متصاعد شدن بود كه نيروهاي عملياتي با بستن دستگاه تنفسي آتش باقيمانده را با استفاده از چندين دستگاه خاموش كننده دستي خاموش كردند.
مصطفوي گفت: آنها همچنين ظروف مواد شيميايي را كه به شدت اشتعال زا بود، همراه با مواد مخدر صنعتي توليد شده مانند كراك و شيشه سريعاً به فضاي باز منتقل كردند و مصدومان حادثه را براي انتقال به مراكز درماني تحويل عوامل اورژانس دادند.
اين فرمانده آتش نشاني در مورد علت وقوع اين حادثه گفت: تحقيقات اوليه حاكي است كه نشت گاز مايع از سيلندر 11 كيلويي حين ساخت مواد مخدر موجب بروز انفجار و آتش سوزي شده است.
وي ادامه داد: آتش نشانان پس از ايمن كردن محل و انجام اقدامات احتياطي براي پيشگيري از آتش سوزي هاي احتمالي بعدي و تحويل مواد مخدر كشف شده به نيروي انتظامي، به ايستگاه خود بازگشتند.

 



از دوم مرداد آغاز مي شود
نوبت سوم واكسيناسيون سراسري هپاتيت B

رئيس اداره بيماري هاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از نوبت سوم واكسيناسيون سراسري هپاتيت B براي متولدين سال 71 از روز شنبه، دوم مرداد ماه در سراسر كشور خبر داد.
سيدمحسن زهرايي افزود: اين افراد مي توانند به مراكزي كه نوبت اول و دوم واكسن هپاتيت B را در دي و بهمن ماه سال گذشته دريافت كرده اند، مراجعه كنند.
اين مقام وزارت بهداشت با تأكيد بر اينكه به منظور حصول ايمني كامل در برابر بيماري هپاتيت B، دريافت هر سه نوبت واكسن ضروري است، گفت: در صورتي كه واجدين دريافت واكسن در سفر هستند، مي توانند با در دست داشتن كارت شناسايي معتبر براي دريافت واكسن در هر يك از مراكز بهداشتي درماني كشور اقدام كنند.
رئيس اداره بيماريهاي قابل پيشگيري با واكسن تأكيد كرد واكسيناسيون سراسري هپاتيت B رايگان است.
زهرايي در ادامه با اشاره به در پيش بودن ماه مبارك رمضان به تمامي هموطنان واجد شرايط دريافت واكسن توصيه كرد كه ترجيحاً در ده روز اول آغاز واكسيناسيون يعني دوم تا 12 مرداد ماه براي دريافت واكسن اقدام كنند.
وي پيش بيني كرد كه در نوبت سوم واكسيناسيون هپاتيت B حدود 800 هزار نفر تحت پوشش واكسيناسيون قرار گيرند.
به گزارش ايرنا، رئيس اداره بيماريهاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همچنين با يادآوري تدابير مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت به منظور تكميل برنامه ايمن سازي در كودكان و گروههاي پرخطر گفت: تمامي متولدين سال هاي 68، 69 و 70 كه تاكنون موفق به دريافت واكسن هپاتيت B نشده اند، نيز مي توانند با در دست داشتن كارت معتبر با مراجعه به مراكز بهداشتي درماني براي واكسيناسيون رايگان اقدام كنند.

 



در محور دورود - ازنا اتفاق افتاد
خروج قطار باري تهران - جنوب از ريل

خروج قطار باري در محدوده دورود - ازنا از ريل موجب مسدود شدن محور تهران - جنوب و انتقال تعداد زيادي از مسافران به وسيله اتوبوس شد.
مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري لرستان در اين رابطه در گفت وگو با خبرنگار مهر در خرم آباد اظهار داشت: حوالي ساعت 22 دوشنبه شب قطار باري مسير دورود-ازنا از ريل خارج شد و محور ريلي را در اين محدوده قطع كرد.
رضا آريايي با اشاره به اعزام اتوبوس براي انتقال مسافران، افزود: در اين رابطه شب گذشته با هماهنگي هاي انجام شده با فرمانداران دورود و بروجرد اتوبوس هاي لازم به محل اعزام شدند. مسافران سه قطار اهواز - تهران به وسيله اتوبوس از دورود به ازنا منتقل و سپس به وسيله قطار تهران عازم مقصد خود شدند.
وي با تاكيد بر اينكه قطار از محور خارج شده باري است و خوشبختانه هيچ كدام از سرنشينان آن آسيب نديده اند، خاطرنشان كرد مسافران قطار تهران - جنوب نيز از ازنا به وسيله اتوبوس به دورود منتقل و به وسيله قطار اهواز راهي مقصد خود شدند.
وي تصريح كرد: تا تعمير نهايي خط ريلي شمال - جنوب در محدوده دورود - ازنا مسافران به وسيله اتوبوس در محدوده ياد شده جابه جا مي شوند.علت حادثه رخ داده فرسوده بودن خطوط ريلي عنوان شده است.

 



امروز برگزار مي شود
 يادواره 36 هزار شهيد دانش آموز

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در نخستين همايش آموزشي و سازمان دهي شبكه هاديان طرح همكلاسي آسماني يادواره 36هزار شهيد دانش آموز را برگزار مي كند.
همايش «آموزشي و سازمان دهي شبكه هاديان طرح همكلاسي آسماني» با هدف ارتقاي سطح كمي و كيفي طرح همكلاسي آسماني با حضور 350 نفر از شبكه كادر را بطان طرح همكلاسي آسماني از امروز تا 2 مرداد سال جاري در استان ايلام برگزار مي شود.
از ديگر اهداف برگزاري اين همايش كه با حضور نماينده رهبر معظم انقلاب در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان و جمعي از مسئولان برگزار مي شود مي توان به تقويت و فعال سازي ساير ابعاد اثرگذار طرح همكلاسي آسماني و انسجام بخشي در حوزه منابع انساني اشاره كرد.
كلاس هاي آموزشي، شركت در برنامه هنري شب آفتابي، بازديد از پناهگاه مردمي در دوران دفاع مقدس، روايتگري تاريخ جنگ و بازديد از قرارگاه اميرالمؤمنين(ع) در منطقه از جمله برنامه هاي همايش «آموزشي و سازمان دهي شبكه هاديان طرح همكلاسي آسماني» است.
برقراري ارتباط صميمانه با دانش آموز، در جايگاه مربي، آشنايي با شيوه ها و روش هاي توليد محصولات فرهنگي و آموزشي در زمينه تاريخ و فرهنگ دفاع مقدس، برخورداري از مهارت هاي اجتماعي و مهارت هاي گفتاري در بيان موضوعات مختلف در جمع هاي دانش آموزي از ويژگي هاي تشكيلاتي فرآيند آموزشي ويژه مربيان در اين همايش است.

 



گرد و غبار از خوزستان تا سيستان و بلوچستان را فرا گرفت

گرد و غبار آسمان شهرهاي آبادان و خرمشهر را فرا گرفت و امروز شهرهاي شمالي استان سيستان و بلوچستان را فرا مي گيرد.
رئيس اداره هواشناسي آبادان در گفت وگو با ايرنا گفت: تغييرات جوي در عراق و وزش باد شديد توده گرد و غبار را وارد كشور كرد و دوشنبه آسمان شهرهاي آبادان و خرمشهر را فرا گرفت و قدرت ديد افقي شهروندان را به 500 متر كاهش داد. از سوي ديگر اداره كل هواشناسي سيستان و بلوچستان با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد به دليل وزش باد شديد در نواحي شمالي اين استان، جنوب استان خراسان جنوبي و شرق استان يزد طي دو روز آينده بروز پديده گرد و غبار دور از انتظار نيست. كارشناس هواشناسي استان سيستان و بلوچستان ديروز به خبرگزاري فارس گفت: در حال حاضر سرعت وزش باد 75 كيلومتر در ساعت است و ديد افقي به 1000 متر كاهش پيدا كرده است.

 



رئيس جديد جهاد دانشگاهي انتخاب شد

هيئت امناي جهاد دانشگاهي در جلسه اخير خود، محمدحسن يادگاري را به عنوان رئيس جديد اين سازمان انتخاب كرد.
يادگاري پيش از اين در مسئوليت معاون دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس فعاليت مي كرد.

 



بوئينگ و ايرباس جايگزين توپولف شدند

پس از تصميم گيري براي جايگزيني هواپيماهاي غربي با توپولف هاي شرقي، هواپيماهاي بوئينگ و ايرباس ظرف 21 روز با ظرفيت يك هزار و 330 صندلي به ناوگان هوايي كشور پيوستند.
رضا نخجواني رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با اعلام اين خبر افزود: پس از اعلام سازمان هواپيمايي كشوري مبني بر لزوم زمينگيري توپولف هاي موجود، به منظور جايگزيني توپولف ها اقداماتي صورت گرفت.
وي با بيان اينكه اعلام تعداد هواپيماهاي معادل صندلي هاي پروازي به دليل شرايط ويژه بازرگاني مقدور نيست، اظهار داشت از ابتداي سال 1389 تاكنون 2002 صندلي پروازي به ناوگان هوايي كشور اضافه شده است.

 



آموزش و پرورش:شهريه دانش آموزان بزرگسال تغيير نكرده است

رئيس مأسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان بزرگسال مراكز آموزش از راه دور سراسر كشور در سال تحصيلي 90-89 را تشريح كرد.
حسن ندرلو گفت: شهريه دانش آموزان بزرگسال مراكز آموزش از راه دور امسال هيچ گونه افزايشي نداشته و كليه مراكز موظف هستند در سال تحصيلي جديد همانند سال تحصيلي گذشته نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام كنند.
وي افزود: براساس اين دستورالعمل در سال تحصيلي جديد شهريه ثابت دانش آموزان بزرگسال مراكز آموزش از راه دور 220 هزار ريال و شهريه ثابت تابستاني نيز 110 هزار ريال خواهد بود.
ندرلو گفت: همه مراكز موظف هستند جدول شهريه مصوب شوراي آموزش از راه دور استان را در معرض ديد مراجعين قرار دهند.
به گزارش ايسنا، شهريه مدارس غيردولتي در سال تحصيلي جديد بنا به گفته رئيس سازمان مدارس غيردولتي آموزش و پرورش براساس درجه مدرسه، عملكرد آموزشي و افزايش جذب دانش آموز و همچنين حق التدريس كاركنان اين مدارس بين 5 تا 15 درصد افزايش مي يابد.

 



زلزله سراوان را لرزاند

زلزله اي به بزرگي 6/4 ريشتر شامگاه دوشنبه حوالي سراوان واقع در استان سيستان بلوچستان را لرزاند.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه ساعت 22و15 دقيقه و 48 ثانيه بوقوع پيوست.
هنوز گزارشي از ميزان خسارت يا تلفات احتمالي اين زمين لرزه مخابره نشده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14