(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30  تير 1389- شماره 19661

دستگاه قضايي تركيه 196 افسر را به كودتا عليه دولت آنكارا متهم كرد
47 شبه نظامي طالبان در حملات ارتش پاكستان كشته شدند
ديكتاتور سابق سورينام رئيس جمهور اين كشور شد
يورش وحشيانه شهرك نشينان به مسجد الاقصي با مقاومت فلسطيني ها مواجه شد
چيستان!
تحصن مقابل دفتر سازمان ملل در غزه
كرزاي خواستار انتقال مسئوليت هاي امنيتي از ناتو به دولت افغانستان شد
عوامل موساد يك دانشمند هسته اي را در پايتخت عراق ترور كردند
طي پيامي به نلسون ماندلا فيدل كاسترو نسبت به وقوع جنگ هسته اي توسط غرب هشدار داد
مردم واشنگتن خواستار تحريم كالاي اسرائيلي شدند
حزب الله از دولت لبنان خواست پرونده جاسوسي اسرائيل را به شوراي امنيت بفرستد
اظهارات تهديدآميز گيتس عليه كره شمالي در آستانه رزمايش سئول- واشنگتن
اعتصاب كاركنان فرودگاه ها در فرانسه پروازهواپيماها را مختل كرد



دستگاه قضايي تركيه 196 افسر را به كودتا عليه دولت آنكارا متهم كرد

دستگاه قضايي تركيه 196 تن از افسران ارشد نيروهاي دريايي، هوايي و زميني اين كشور را به تلاش جهت كودتا براي براندازي دولت متهم كرد.
به گزارش ايسنا، بسياري از متهمان به طور غيابي محاكمه خواهند شد و در حال حاضر خارج از زندان به سر مي برند.
براساس گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، دادگاه تركيه اتهامات دادستان اين كشور را كه شامل پرونده اي حجيم متشكل از 1000 برگه بود، پذيرفت و گام بعدي با تعيين زمان براي آغاز محاكمه متهمان برداشته مي شود.
انتظار مي رود دادگاه طي يك يا دو ماه ديگر محاكمه را آغاز كند و حتي پيش بيني مي شود كه اين مسئله همچون ديگر مسائل قضايي در تركيه سال ها به طول بينجامد.

 



47 شبه نظامي طالبان در حملات ارتش پاكستان كشته شدند

منابع رسمي پاكستان از كشته و مجروح شدن 58 نفر از شبه نظاميان طالبان د رحملات ارتش اين كشور خبر دادند.
به گزارش فارس، بنابر اعلام رسمي ارتش پاكستان، نيروهاي اين كشور ديروز مخفيگاه هاي شبه نظاميان طالبان در مناطق «اورگزايي» و «كرم ايجنسي» در شمال غرب را هدف حملات خود قرار دادند.
در اين عمليات، دست كم 47 شبه نظامي كشته و 11 نفر مجروح شدند و پنج مخفيگاه شبه نظاميان نيز به طور كامل تخريب شد.
اين در حالي است كه ارتش پاكستان طي 12 هفته اخير عمليات زيادي عليه شبه نظاميان طالبان در منطقه اورگزايي انجام داده كه منجر به كشته شدن 1500 شبه نظامي و نابودي 170 مخفيگاه طالبان شده است.

 



ديكتاتور سابق سورينام رئيس جمهور اين كشور شد

منابع خبري از انتخاب ديكتاتور سابق سورينام از سوي پارلمان، به عنوان رئيس جمهور اين كشور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، پارلمان سورينام با 36 راي موافق در مقابل 13 راي مخالف، با رياست جمهوري «دسي بوترسه» موافقت كرد.
انتخاب بوترسه به عنوان رئيس جمهور در حالي است كه پرونده قضايي او در دادگاه اين كشور در جريان بوده و وي متهم به اعدام 15 تن از مخالفان دولت در دسامبر سال 1982 است.
بر پايه اين گزارش، بوترسه هم اكنون 64 ساله است و رهبري حزب دموكراتيك ملي را عهده دار است. اين حزب بخشي از يك ائتلاف بزرگ چهار حزبي است كه 23 كرسي از 51 كرسي پارلمان را در انتخابات ماه «مه» به خود اختصاص داده است.
ديكتاتور سابق سورينام در سخنراني خود در پارلمان، پيروزي انتخاباتي خود را يك لحظه تاريخي توصيف كرد، زيرا موفق به كسب اكثريت لازم در پارلمان شده است.
بوترسه تا به حال رهبري دو كودتا در اين كشور واقع در شمال قاره آمريكاي جنوبي را بر عهده داشته است.
جمعيت كشور سورينام نزديك به نيم ميليون نفر است و اين كشور، در سال 1975 با رهايي از استعمار هلند، استقلال خود را بدست آورد.
كشور سورينام از شمال با اقيانوس اطلس و از جنوب با برزيل هم مرز است.

 



يورش وحشيانه شهرك نشينان به مسجد الاقصي با مقاومت فلسطيني ها مواجه شد

سرويس خارجي-
در ادامه تجاوزات رژيم صهيونيستي به اماكن مقدس مسلمانان، گروهي از شهرك نشينان صهيونيست با حمايت پليس اين رژيم به مسجدالاقصي يورش بردند.
در اين يورش وحشيانه كه روز گذشته انجام شد صهيونيست هاي افراطي با حمايت نظاميان رژيم صهيونيستي به مسجدالاقصي يورش بردند، ولي با مقاومت نمازگزاران و اهالي مسجدالاقصي رو به رو شدند.
هيئت اسلامي- مسيحي قدس پيش از اين نسبت به توطئه جديد رژيم صهيونيستي براي ايجاد تغييرات عمده در صحن براق واقع در جنوب غربي مسجدالاقصي هشدار داده بود.
اين هيئت اعلام كرده بود كه رژيم اشغالگر قدس جنگ فراگيري را عليه شهر قدس آغاز كرده است كه تخريب منازل، كوچ اجباري ساكنان فلسطيني قدس وتداوم سياست يهودي سازي كه آخرين آنها طرح سيطره بر صحن براق است از جمله اين موارد است.
رژيم صهيونيستي در چارچوب اين طرح اشغالگرانه، در نظر دارد بخش وسيعي از اراضي جنوب و جنوب غربي مسجدالاقصي را مصادره كند و محوطه اي را به وجود آورد كه در آن جشن هاي يهودي برپا شود و يك موزه يهودي هم احداث گردد.
اين طرح همچنين، شامل پيشنهاداتي در زمينه ساخت ايستگاهي براي خودروها در زير ديوارهاي قدس در ورودي باب «داود نبي» است كه اين اقدام به تخريب بخش هايي ازاين ديوار مي انجامد.
ديوار براق يا آنچه اسرائيلي ها به آن ديوار ندبه مي گويند، ديواري است كه پيامبر اسلام(ص) قبل از معراج، اسب خود را به آن بست.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز در باره اين طرح نوشت، اسرائيل درصدد اجراي قانوني است كه براساس آن، املاك و دارايي فلسطينيان غايب شهر قدس مصادره مي شود.
براساس اين قانون، املاك فلسطينيان در مناطق اشغالي مصادره مي شود، يعني اسرائيل نزديك به هزاران هكتار زمين و ساختمان را به قيمت صدها ميليون دلار در مناطق اشغالي غصب مي كند.
هاآرتص افزود، اين تصميم در انتظار تصويب از سوي دادگاه رژيم صهيونيستي است.
از سوي ديگر، عصر روز دوشنبه نظاميان رژيم صهيونيستي به شرق استان رفح در جنوب غزه يورش بردند كه با مقاومت نيروهاي مقاومت مردمي فلسطين، وادار به عقب نشيني شدند.
مبارزان عضو «گردان هاي ناصر صلاح الدين» شاخه نظامي كميته هاي مقاومت مردمي با شليك چندين خمپاره به سوي نظاميان رژيم صهيونيستي به مقابله با پيشروي آنان به غزه پرداختند.
اين گروه اعلام كرد كه گزينه مبارزه و مقاومت، يگانه گزينه ما براي آزادسازي فلسطين اشغالي از چنگال صهيونيست هاي غاصب است.
اين در حالي است كه فعاليت ها و تلاش هاي جهاني براي حمايت از مسجدالاقصي با عنوان «ستاد اقدام كن... الاقصي در خطر است» از روز گذشته در دمشق پايتخت سوريه آغاز شده است.
اين ستاد به رياست «كميته بين المللي قدس» وابسته به سازمان كنفرانس اسلامي و متشكل از ده ها سازمان خارجي از كشورهاي مسلمان تشكيل شده است. اين اقدام در چهل و يكمين سالگرد آتش سوزي مسجد مبارك الاقصي صورت مي گيرد و هدف از آن ايجاد يك حالت آماده باش در جهان عرب و اسلام براي جلوگيري از دستيابي رژيم صهيونيستي به اهداف تجاوزگرانه عليه قبله اول مسلمانان جهان است.
عضو هيئت امناي مأسسه بين المللي قدس گفت، صهيونيست ها در يهودي سازي قدس و تغيير بنيادين بافت و ماهيت اسلامي، فرهنگي جمعيتي و ديني مسجدالاقصي، تلاش بي وقفه اي را آغاز كرده اند و تمامي كشورهاي مسلمان بايد براي مقابله با اين سياست هاي اشغالگرانه به پا خيزند.
ناوگان آزادي 2
ستاد اروپايي مقابله با محاصره غزه مستقر در بروكسل بلژيك از افزايش شعار تقاضاهاي بين المللي براي مشاركت در اعزام ناوگان «آزادي-2» به بندر غزه خبر داد. به گزارش خبرگزاري قدس، براي اعزام به غزه در قالب ناوگان آزادي 2، تاكنون 35 رسانه مشهور دنيا و 9000 فعال خارجي از كشورهاي مختلف ثبت نام كرده اند.
اين ناوگان كه متشكل از ده ها كشتي امدادرساني است، در نوع خود بي سابقه بوده و هزاران تن مواد مورد احتياج ساكنان غزه را با خود حمل خواهد كرد.
ساير رويدادها
¤ رئيس شوراي مركزي اتحاديه هاي شغلي اردن اعلام كرد كه با وجود مانع تراشي هاي مصر، كاروان «انصار-ا» را به غزه خواهيم رساند.
¤ مشاور رئيس جمهور تركيه در امور خاورميانه از احتمال قطع روابط ديپلماتيك بين تركيه و رژيم صهيونيستي خبر داد.
¤ معاون دبيركل اتحاديه عرب اظهار داشت كه اعراب موضع نهايي خود درباره مذاكرات مستقيم سازش را پس از عيدفطر اعلام مي كنند.
¤ ايمني الظواهري مرد شماره دو القاعده گفت، سران عرب، صهيونيست بوده و فلسطين را به رژيم صهيونيستي واگذار كرده اند.

 



چيستان!

«9 يي سي 4 سي 12949 اي الف 31474 الف 299058 سي يي بي 22 اي!»
اشتباه نكنيد! اين مجموعه عجيب و غريب از ارقام و حروف نتيجه گيج بازي هاي يك كارمند خواب آلود بر روي صفحه كليد كامپيوتر نيست، بلكه يك پيام رمزگذاري شده است كه بر روي نشانه و نماد «فرماندهي نظامي مجازي» آمريكا حك شده و به غير از خودي هاي اين فرماندهي هنوز هيچكس موفق به كشف آن نشده است!
به همين خاطر هم، مجله «وايرد» آمريكايي كه واقعا خيلي كنجكاو و مشتاق حل كردن اين معما بوده، خوانندگان را در مقابل چالش حل كردنش قرار داده تا شايد خودش از آن چيزي سر در بياورد! به اين ترتيب، هنوز يك شبانه روز نگذشته، صفحه اينترنتي سايت «وايرد» از پيشنهادات جوراجور كاربران «كشته و مرده جاسوسي» سياه شده است! نتيجه اين كه، به عقيده تعدادي از كاربران، اين مجموعه ارقام و حروف در اصل جمله اي است كه ماموريت فرماندهي مجازي را از طريق آلگوريتمي موسوم به «ام دي اس» تعريف مي كند! و از نقطه نظر عده اي ديگر هم اين فقط رمز ورود به شبكه بي سيم ستاد كل اين فرماندهي است و ... بايد گفت كه «فرماندهي نظامي مجازي» آمريكا ماموريت دارد در مقابل حملات انفورماتيك پاتك هاي مناسب را پيدا كند. ناگفته هم نماند كه اين جور شبكه ها مدام هدف حملات هكرها و جاسوسان اينترنتي قرار مي گيرند! بد هم نيست كه بدانيد، رياست اين فرماندهي نوپا را ژنرال «كايت الكساندر» به عهده دارد كه رئيس «آژانس امنيت ملي آمريكا» هم هست. ماموريت اين آژانس هم نظارت بر شبكه هاي ارتباطاتي اينترنت است.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



تحصن مقابل دفتر سازمان ملل در غزه

خانواده هاي اسراي دربند زندان هاي رژيم صهيونيستي با تحصن مقابل دفتر جمعيت هلال احمر سازمان ملل در شهر غزه، خواستار آزادي اسراي فلسطيني گرفتار در زندان هاي اين رژيم شدند.

 



در كنفرانس بين المللي كابل
 كرزاي خواستار انتقال مسئوليت هاي امنيتي از ناتو به دولت افغانستان شد

رئيس جمهور افغانستان در كنفرانس بين المللي كشورهاي كمك كننده مالي به اين كشور، خواستار افزايش اختيارات دولت خود و انتقال مسئوليت هاي امنيتي از نيروهاي ناتو به نظاميان و پليس كشورش شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «حامد كرزاي» ديروز در مراسم افتتاحيه كنفرانس بين المللي كابل از شركاي بين المللي خود خواست كه به افغانستان كمك كنند تا براي اجراي برنامه هاي امنيتي و دولتي، مسئوليت هاي بيشتري را كسب كند.
كرزاي كه لباس محلي كشورش را برتن داشت، به همراه ديپلمات هاي بين المللي، «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا و «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل، در اين كنفرانس حاضر شد و به سخنراني پرداخت و گفت: انتقال امنيت به دولت افغانستان به همراه انتقال كمك هاي بين المللي از طريق دولت، تا حد ممكن براي ما يك اولويت محسوب مي شود.
كرزاي به نمايندگان بين المللي حاضر در كنفرانس كابل گفت: به رغم دستاوردهاي قابل توجه، ما متوجه شديم كه انتقال منابع از طريق صدها پروژه جدا، نتايج مطلوب را به همراه نخواهد داشت.
رئيس جمهور افغانستان تصريح كرد كشورش از برنامه هاي موازي كه با هم همكاري نمي كنند، لطمه خورده است، در حالي كه در اين برهه از زمان بايد تلاش هايمان را به طور هماهنگ انجام دهيم.
كرزاي در بخش ديگري از سخنان خود كه به زبان انگليسي ايراد شد گفت: دولت با شبه نظاميان مخالفي كه قانون اساسي افغانستان را بپذيرند و با القاعده قطع ارتباط كنند، مذاكره خواهد كرد.
وي در پايان تصريح كرد كه نيروهاي ارتش ملي افغانستان با توانايي و تقويت خود، مي توانند تا سال 2014تامين امنيت در كشور را برعهده بگيرند، اما نيروهاي پليس و امنيتي نياز به سازماندهي اساسي تري دارند.
وعده هاي توخالي آمريكا
9 سال از جنگ نيروهاي ائتلاف به رهبري آمريكا در افغانستان سپري مي شود، اما پس از گذشت اين مدت، نه تنها ثبات و آرامش در افغانستان برقرار نشده است، بلكه شورشيان طالبان با وارد آوردن صدمات زياد به نيروهاي ائتلاف، مواضع خود را بيش از گذشته تحكيم كردند.
وزير خارجه آمريكا ديروز در سخناني طلبكارانه اظهار داشت: علي رغم پيشرفت هاي حاصله در افغانستان، دولت كرزاي، هنوز كارهاي زيادي براي مبارزه با فساد كه ثبات اين كشور را تهديد مي كند در پيش دارد.
وي افزود: ما نمي توانيم از مبارزه با فساد و بهبود اداره دولت به آساني بگذريم و اين چيزي است كه مردم افغان و جامعه بين المللي منتظر ديدن نتايج آن هستند.
كلينتون با اشاره به تاريخ ادعايي رئيس جمهور آمريكا براي خروج نيروهاي آمريكايي در سال 2011 تاكيدكرد: ما هيچ تمايلي به ترك ماموريت بلندمدت خود در افغانستان كه هدف آن برقراري صلح و ثبات و امنيت در اين كشور است، نداريم.
در كنفرانس كابل علاوه بر تعهد مجدد كمك براي بازسازي افغانستان كه در كنفرانس هاي ديگر نيز معمول بود، موضوع مهم، مصالحه با طالبان نيز بحث و بررسي شد.
تهديدات طالبان
با وجود اتخاذ تدابير امنيتي شديد از سوي پليس و ارتش افغانستان و نيروهاي چند مليتي در كابل، اندكي پيش از آغاز رسمي كنفرانس، چندين انفجار پايتخت اين كشور را به لرزه درآورد.
برپايه اين گزارش ها، اكثر انفجارهاي ديروز در نزديكي محل اقامت وزيران خارجه در كابل رخ داد كه اطلاعات دقيقي از ميزان خسارت ها مخابره نشده است.
در همين حال، حمله طالبان مانع از نشستن هواپيماي حامل «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل، در فرودگاه كابل شد و آنها مجبور به پياده شدن در يك پايگاه نظامي آمريكا شدند.
«ذبيح الله مجاهد»، يك سخنگوي طالبان، از پرتاب چهار راكت توسط نيروهاي خود به فرودگاه بين المللي كابل و قطع برق اين فرودگاه طي ديروز خبر داد.
دولت افغانستان پيش از اين به خاطر مسائل امنيتي و حفاظت از جان شركت كنندگان در كنفرانس، دوشنبه و سه شنبه را در كابل تعطيل رسمي اعلام كرده بود.گفتني است كنفرانس يك روزه كابل به منظور ارزيابي 9 ساله حاكميت آمريكا و دولت افغانستان و راهبردهاي پيش رو، با حضور نمايندگان 70 كشور جهان از جمله حدود 40 وزير خارجه برگزار شد.

 



عوامل موساد يك دانشمند هسته اي را در پايتخت عراق ترور كردند

عوامل سيا و موساد يك دانشمند جوان عراقي را در پايتخت اين كشور ترور كردند.
به گزارش خبرگزاري ملف پرس، افراد مسلح ناشناس، يك دانشجوي مبتكر فرمول غني سازي اورانيوم را در منطقه «بغداد جديد» با شليك گلوله از پاي درآوردند.
بر پايه اين گزارش، يك منبع امنيتي در عراق فاش كرد كه جوان ترور شده، يكي از دانشجويان نخبه رشته علوم هسته اي در دانشگاه بغداد بوده است.
اين منبع امنيتي تاكيد كرد كه اين جوان دانشجو، موفق شده بود تا با پي بردن به برخي زواياي علم فيزيك هسته اي، فرمولي جديد را در زمينه غني سازي اورانيوم براي اهداف صلح آميز پيدا كند.
جوان ترور شده عراقي همچنين، برخي موارد استفاده، مهار و كنترل تشعشعات هسته اي را نيز توانسته بود كشف كند و اين موضوع ترس و وحشت سازمان هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل را برانگيخته بود.
«فاضل الجنابي» رئيس سابق سازمان انرژي اتمي عراق، قبلا از ترور 1500 دانشمند عراقي به دست عوامل آمريكا و اسرائيل خبر داده بود.
خبرگزاري ملف پرس يادآور شد: اين نخستين باري است كه عراق شاهد ترور يكي از دانشجويان فيزيك هسته اي در اين كشور است و اين موضوع نشان مي دهد كه فعاليت هاي جاسوسي از سوي كشورهاي خارجي براي نابودي دانشمندان عراقي بسيار گسترده است.
به گفته الجنابي، پس از اشغال عراق، دغدغه اصلي اسرائيل و اشغالگران آمريكايي، تخريب تجهيزات و مراكز هسته اي و كشتار و قلع و قمع دانشمندان متخصص در زمينه هسته اي است و در اين چارچوب آنها تاكنون صدها دانشمند عراقي را از پاي درآورده اند.
الجنابي با اشاره به توطئه اسرائيل در نابودي مراكز و نخبگان هسته اي عراق متذكر شد: رژيم صهيونيستي از سال ها قبل از اشغال كشورمان، ترور دانشمندان هسته اي عراق را آغاز كرده بود و همواره از طريق رسانه هاي خبري اعلام مي كرد اجازه نخواهد داد عراق برنامه هسته اي داشته باشد. عوامل رژيم صهيونيستي اولين بار سه دانشمند عراقي را در اروپا ترور كردند.
گفتني است اسرائيل در سال 1981 با حمله به تاسيسات اتمي نيمه كاره عراق در اطراف بغداد، اين تاسيسات را به شدت تخريب كرد.

 



طي پيامي به نلسون ماندلا فيدل كاسترو نسبت به وقوع جنگ هسته اي توسط غرب هشدار داد

رهبر انقلاب كوبا طي پيامي به «نلسون ماندلا» نسبت به تلاش غرب و رژيم صهيونيستي براي راه اندازي جنگ هسته اي در جهان هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي «فيدل كاسترو» طي پيامي به رهبر انقلاب ضد آپارتايد آفريقاي جنوبي، اعلام كرد كه آمريكا و غرب درصدد راه اندازي جنگ هسته اي در سطح جهان هستند. كاسترو در اين پيام كه به مناسبت نود و دومين سال تولد ماندلا ارسال شد، به وي گوشزد كرد كه جنگ هسته اي با تحريك رژيم نژادپرست صهيونيستي انجام خواهد گرفت. رهبر انقلاب كوبا همچنين، از ماندلا خواست از نفوذش در ميان جوامع آفريقايي استفاده كند و جلوي توسعه طلبي آمريكا و ناتو در آفريقا و ايجاد پايگاه هاي نظامي توسط آنها در اين قاره سياه را بگيرد.
رهبر 84 ساله كوبا در اين پيام، سياست هاي غرب و رژيم اسرائيل را بزرگترين خطر براي جامعه جهاني دانست و ابراز اميدواري كرد كه جهان هنوز مي تواند در برابر اراده نامشروع غرب و اسرائيل و وقوع يك جنگ هسته اي و فجايع انساني و محيط زيست بايستد.

 



مردم واشنگتن خواستار تحريم كالاي اسرائيلي شدند

صدها تن از شهروندان آمريكايي با تظاهرات در خيابان هاي واشنگتن، از مردم و فروشگاه هاي اين كشور خواستند كالاي اسرائيلي را تحريم كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، آمريكايي ها در اقدامي كم سابقه، در خيابان هاي واشنگتن عليه رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند. تظاهركنندگان خواستار تحريم كالاي اسرائيلي در كشورشان شدند. بر روي پيراهن تظاهركنندگان شعارهايي با همين مضمون درج شده بود.در همين راستا، يك فروشگاه زنجيره اي بزرگ آمريكا فروش كالاي رژيم صهيونيستي در فروشگاه هاي خود در واشنگتن را متوقف كرد.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص با چاپ مطلب فوق افزود، افكار عمومي آمريكا كه تاكنون بسيار بيشتر از اروپايي ها از اسرائيل پشتيباني مي كردند و معمولا مسئله بايكوت و تحريم كالاهاي اسرائيلي در آمريكا ناموفق بود، اخيرا به دليل سياست هاي اسرائيلي به ويژه به خاطر حمله به ناوگان آزادي، پروژه اسرائيل ستيزي در آمريكا نيز به مانند اروپا رواج پيدا كرده و مردم از اسرائيل بيزار شده اند.
در همين رابطه، فروشگاه هاي زنجيره اي «المپيافود» در واشنگتن تصميم گرفتند كه فروش كالاهاي اسرائيلي در فروشگاه هاي اين شركت را متوقف كنند.
از سوي ديگر، «گابريل شاليو» نماينده رژيم صهيونيستي در سازمان ملل اعتراف كرد: ما در جهان بي اعتبار شده ايم و وجهه اسرائيل در مجامع بين المللي به پايين ترين حد خود رسيده است.
وي در گفت وگو با روزنامه هاآرتص افزود: بي اعتباري اسرائيل به خطرناكترين حد خود در دوران اخير رسيده و تلاش هاي ما نتيجه اي نداشته است.

 



حزب الله از دولت لبنان خواست پرونده جاسوسي اسرائيل را به شوراي امنيت بفرستد

سرويس خارجي-
حزب الله لبنان از دولت خواست پرونده جاسوسي اسرائيل را به شوراي امنيت و سازمان ملل ارسال كند.
«حسين فضل الله» عضو فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان اظهار داشت: از دولت خواسته شده است كه پرونده جاسوسي اسرائيلي را به شوراي امنيت بفرستد.
وي افزود: هرگونه تاخير و تعلل و ناديده گرفتن اين موضوع، سبب خواهد شد كه اسرائيل بيشتر از گذشته به خود جرات تجاوزگري دهد.
حسن فضل الله با تاكيد بر اهميت اقدام سريع در سطح عربي و بين المللي براي مقابله با جاسوسي اسرائيل در لبنان گفت: دولت و برخي نيروهاي سياسي معتقدند كه بايد با اقدامات ديپلماتيك به مقابله با اسرائيل رفت، پس ما از آنها مي خواهيم در اين زمينه هرچه سريع تر وارد عمل شوند.
وي افزود: برخي نيروهاي سياسي لبنان از اظهارات هشدار دهنده «سيدحسن نصرالله»، دبيركل حزب الله لبنان درباره نقشه اسرائيل براي ايجاد فتنه داخلي در لبنان گيج شده اند.
لبنان طي ماه اخير سه مقام ارشد شركت تلفن همراه «آلفا» را به خاطر جاسوسي براي رژيم صهيونيستي دستگير كرده است.
در همين رابطه، كارشناسان لبنان اظهار داشتند كه نيروهاي يونيفيل با ارائه اطلاعات و فعاليت هاي جاسوسي، به رژيم صهيونيستي خدمت مي كنند.
اين كارشناسان افزودند، برخي از نظامياني كه تحت پوشش نيروهاي حافظ صلح در منطقه جنوب لبنان مستقر هستند، اطلاعاتي را براي انجام جنگ در اختيار سازمان هاي امنيتي و نظامي رژيم صهيونيستي قرار مي دهند.
نيروهاي يونيفيل كه ازسال 2006 در چارچوب قطعنامه 1701 در جنوب لبنان مستقر شده اند، ظاهرا وظيفه پاسداري از مرزها و جلوگيري از تجاوزات رژيم صهيونيستي به حريم زميني و هوايي و دريايي لبنان را برعهده دارند، اما خودشان ناقض اين قطعنامه هستند. به همين خاطر، نيروهاي مقاومت و مردم جنوب لبنان بارها درباره دخالت و نقض قطعنامه سازمان ملل، به اين نيروها هشدار داده و با آنان درگير شده اند.
تا به امروز كمتر پيش آمده كه نيروهاي يونيفيل در چارچوب قطعنامه 1701، گزارشي را در مورد نقض مكرر اين قطعنامه توسط رژيم صهيونيستي تهيه كند.
از سوي ديگر، نيروهاي يونيفيل محل استقرار خود را بدون اطلاع فرماندهي ارتش لبنان دائما تغيير مي دهند، كه اين مسئله نيز نقض آشكار قطعنامه سازمان ملل است.
اين نيروها همچنين، به بهانه شناسايي و بازرسي، به منازل لبناني هاي جنوب اين كشور وارد مي شوند و آنها را مورد بازرسي قرار مي دهند كه با مخالفت شديد شهروندان و روستائيان جنوب لبنان مواجه شده اند.
چنين اقداماتي باعث واكنش شديد اهالي مناطق جنوب لبنان شده و تاكنون دست كم 20 مورد درگيري به خاطر آن، گزارش شده است.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي اخيرا بر تهديدهاي خود عليه لبنان افزوده است.

 



اظهارات تهديدآميز گيتس عليه كره شمالي در آستانه رزمايش سئول- واشنگتن

وزير دفاع آمريكا در ديدار با مقامات كره جنوبي، با اشاره به رزمايش مشترك واشنگتن - سئول، كره شمالي را به شدت تهديد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا، ديروز در جريان ديدار با مقامات كره جنوبي در سئول گفت: رزمايش دريايي مشترك توسط سئول و واشنگتن، حامل پيامي قاطع و محكم به پيونگ يانگ است كه ناوچه جنگي كره جنوبي را منهدم كرده است.
وي با اعلام اينكه زمان برگزاري اين رزمايش سوم مرداد است افزود: در اين رزمايش كه در درياي ژاپن برگزار مي شود، 10 ناو آمريكايي از جمله يك ناو هواپيمابر همراه با 8 ناو جنگي كره جنوبي و ده ها فروند جنگنده مشاركت خواهند داشت.
وزارت دفاع آمريكا دوشنبه گذشته نيز از اعزام ناوهواپيمابر «يو اس اس جرج واشنگتن» به كره جنوبي خبر داد.
اين ناو اكنون در «يوكوسوكا»ي ژاپن مستقر است.
وزير دفاع آمريكا ديروز همچنين پس از ديدار با نيروهاي آمريكايي مستقر در اردوگاه «كيسي» واقع در شمال سئول، از برنامه سفر خود و «هيلاري كلينتون»، وزيرخارجه آمريكا به يك منطقه غيرنظامي، كه دو كره را از هم جدا مي كند خبر داد. گفتني است در حال حاضر آمريكا بيش از 28 هزار نيرو در كره جنوبي مستقر و اعلام كرده است در صورت وقوع جنگ بين دو كره، با تمام ظرفيت در كنار سئول خواهد ايستاد.
گفتني است، در حال حاضر فرضيه هايي مطرح شده كه نشان مي دهد واشنگتن خود عامل اصلي غرق شدن ناوچه كره جنوبي است تا به اين ترتيب بتواند از آب گل آلود ماهي بگيرد. رهبران كوبا و ونزوئلا از جمله اشخاصي هستند كه به صراحت از دست داشتن آمريكا در اين توطئه خبر مي دهند.
كره شمالي نيز بارها دست داشتن در حادثه ناوچه «چئونان»، را رد كرده است.

 



اعتصاب كاركنان فرودگاه ها در فرانسه پروازهواپيماها را مختل كرد

اعتصاب كاركنان كنترل پرواز فرانسه در اعتراض به سياست هاي دولت ساركوزي، 20 درصد از پروازهاي دو فرودگاه در پاريس را لغو كرد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني «فرانس 24»، كاركنان بخش كنترل پرواز فرودگاه هاي «رواسي» و «اورلي» در شهر پاريس ديروز در اعتراض به طرح تشكيل «آسمان واحد اروپايي»، دست به اعتصاب زدند.
در طرح «آسمان واحد اروپايي» قرار است فرانسه به همراه آلمان و چهار كشور اروپايي هلند، بلژيك، سوئيس و لوكزامبورگ كنترل واحدي بر روي پروازها اعمال كنند.
بنابراين گزارش، اين اعتصاب كه به درخواست اتحاديه هاي صنفي انجام شده است تا فردا (پنجشنبه) به طول خواهد انجاميد و عملاً حدود 20 درصد پروازهاي اين دو فرودگاه لغو خواهد شد.
اين گزارش افزود: «نگراني كاركنان بخش كنترل پرواز از بيكارشدن، از عوامل انجام اين اعتصاب است». همزمان با اين اعتصاب سه روزه، سازمان هواپيمايي كشوري فرانسه با انتشار بيانيه اي نسبت به وضعيت نامناسب جوي و هواي طوفاني طي امروز (چهارشنبه) هشدار داده اند كه اين امر نيز موجب اختلال بيشتر در برنامه پروازها خواهد شد.
اعتصاب كاركنان بخش كنترل پرواز فرانسه درحالي صورت مي گيرد كه در چند روز اخير شهرهاي گرونوبل و لوار صحنه درگيري شهروندان با نيروهاي پليس بوده است.
اين خشونت ها نيمه شب جمعه گذشته در پي كشته شدن يك جوان 27 ساله مسلمان در «گرونوبل» به دست پليس آغاز شد. .

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14