(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 مرداد 1389- شماره 19701

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني: رابطه دولت و مجلس مي تواند بهتر از اين باشد
در پنجمين جشنواره ملي كارآفرينان برتر رئيس جمهور:
با كشورهايي كه عليه ايران با آمريكا همكاري كنند مقابله مي كنيم
سيداحمد خاتمي: خطر تسامح و تساهل فرهنگي كمترازتسامح و تساهل سياسي نيست
بروجردي: مذاكراتي كه بعد از آن قطعنامه صادر شود بايد به پايان برسد
مقابله به مثل ايران در برابر عمل به محدوديت هاي شوراي امنيت
كاردار انگليس به وزارت خارجه احضار شد
سفير ايران در ايتاليا: ايتاليا مايل به همكاري با ايران در موضوع افغانستان است
سردار جزايري: تحولاتي عظيم بزودي در عراق و افغانستان رخ خواهد داد
انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي
تمايل عراق به توسعه روابط اقتصادي با ايران
پيكر آيت الله صالحي مازندراني در ساري تشييع شد
سراج در كنار سعدي خواند
خبرنگاران جلسه خبري استاندار همدان را ترك كردند
صيادان خوزستاني تورهاي خود را براي صيد ميگو پهن كردند
فراهم شدن مقدمات پرتاب ماهواره مستقل صدا و سيما به فضا
اخبار ادبي و هنري
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي:
نقش سرويس هاي اطلاعاتي استكبار در حادثه سيستان و بلوچستان مشهود بود
برخورد قاطع با حاميان و مسببان حادثه تروريستي زاهدان
ساخت 200 هزار واحد مسكوني براي زنان سرپرست خانوار
راهپيمايي بزرگ انتظار در مشهد برگزار مي شود



لاريجاني: رابطه دولت و مجلس مي تواند بهتر از اين باشد

رئيس مجلس شوراي اسلامي بر تعامل نزديك تر دولت و مجلس تاكيد كرد.
علي لاريجاني در گفت وگو با ايسنا، در خصوص ادعاهاي برخي مبني بر اين كه مجلس در حال باج دادن به دولت است، گفت: اگر رابطه دولت و مجلس خراب باشد آن گاه ديگر نبايد باج دهد. اصولا مسلك و كليت مجلس اين گونه نيست كه در امور مربوط به ملت باج دهد. اين اصطلاح خوبي نيست؛ چون طرف ما حقوق ملت است و مجلس داراي وظايفي براي تحقق حقوق مردم است.
لاريجاني هم چنين در مورد ارزيابي اش از روابط دولت و مجلس گفت: رابطه دولت و مجلس مي تواند بهتر از اين باشد. به عبارت ديگر عاقلانه تر آن است كه با خوش رفتاري تعامل نزديك تري حاصل شود. البته اين امر سليقه اي است؛ چرا كه گاهي نوع رفتارشان طوري است كه مجلس مجبور مي شود اعلام كند تنها طبق ضوابط قانوني خودش عمل مي كند و آن جا كه روابط داراي نوعي سايش هاي دروني است خيلي اهميت ندارد.
وي افزود: به نظر بنده روابط دولت و مجلس مي توانست خيلي بهتر از اين باشد ولي در عين حال فعلا اين روابط براساس يك منهج قانوني است. مجلس داراي وظايفي است كه بايد انجام دهد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد دليل عدم قرائت گزارش تفريغ بودجه 87 در صحن علني مجلس نيز توضيح داد: مطمئنا هر زمان كه كميسيون بودجه اين گزارش را به صحن علني بفرستد گزارش قرائت مي گردد و اصلا هيچ ملاحظه اي در اين رابطه وجود ندارد.
لاريجاني افزود: از آن جا كه كميسيون برنامه و بودجه پيش از عيد گرفتار بررسي بودجه سال جاري و تا چند وقت پيش نيز مشغول بررسي برنامه پنج ساله بود فرصت بررسي گزارش تفريغ بودجه 87 را به دست نياورده بود. اكنون اين كميسيون بايد سريع تر گزارش تفريغ بودجه 87 را به صحن علني ارايه دهد و هيچ ملاحظه اي در اين رابطه وجود ندارد. مطمئنا آن چه كه قانون گفته است از سوي مجلس اجرا مي گردد.
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس هم چنين در ارتباط با برخي اظهارنظرها درباره آينده اصولگرايان و برخي اختلافات موجود گفت: بخشي از اين اختلاف نظرها بين اصولگرايان طبيعي است. در هر حال اصولگرايان با داشتن عرض وسيعي بر روي مباني اشتراك نظر دارند و از گذشته نيز اين گونه بوده است؛ بدان معنا كه بعضي از افراد در جمع اصولگرايان به طور مثال در زمان دولت قبلي كه دوم خرداد بود خيلي ظهور و بروز پربرنگي نداشتند كه بعد در جريان اصولگرايان به نوعي اين شخصيت هاي سياسي مطرح شدند. به همين دليل از آن جا كه آنها از دير باز با يكديگر كار نزديك نكرده اند ممكن است در برخي موارد و تكاليف بر روي برخي از مسائل استراتژيك اختلاف نظري داشته باشند كه اين وجه طبيعي اختلاف نظرها بين اصولگرايان است.
لاريجاني افزود: وجه ديگر اين اختلاف نظرها به طبيعت كار سياسي برمي گردد. به عبارتي ديگر چون كار تشكيلاتي در كشور ما قدري ضعيف است اين اختلاف نظرها به وجود مي آيد كه تنها به اصولگرايان نيز اختصاص ندارد و در اردوگاه هاي ديگر نيز همين طور است؛ به گونه اي كه در دوره هاي قبلي نيز شاهد اين گونه مسائل بوديم كه همه اين موارد به نوع تربيت سياسي در درون احزاب و جريان ها برمي گردد.
وي با بيان اين كه كار تشكيلاتي در كشور ما خيلي عميق نيست، گفت: در كشور ما احزاب و تشكيلات ريشه دار نيستند و به همين دليل در امور مختلف دچار ضعف مي شوند.

 



در پنجمين جشنواره ملي كارآفرينان برتر رئيس جمهور:
با كشورهايي كه عليه ايران با آمريكا همكاري كنند مقابله مي كنيم

رئيس جمهور تأكيد كرد: هركس در سناريوي آمريكايي ها عليه ايران شركت كند، ايران، عمل او را دشمني تلقي كرده و پاسخ او را مي دهد.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در پنجمين جشنواره ملي كارآفرينان برتر خطاب به كشورهاي اروپايي با تاكيد بر اين كه ما اهل دعوا نيستيم و از بگو مگو و تحريم استقبال نمي كنيم، خاطرنشان كرد: ما اهل دوستي و منطقيم و هر كس با ما دوستي كرده سودش را برده و بايد بدانيد كه اين بداخلاقي ها جز اين كه آبروي شما را ببرد اثري ندارد.
احمدي نژاد با هشدار نسبت به بازرسي كشتي هاي ايراني، خاطرنشان كرد: هركس تصميم بگيرد عليه ملت ايران اقدامي كند و كشتي هاي ايراني را بازرسي كند بلافاصله عكس العمل ملت ايران را دريافت خواهد كرد كه تجربه نشان داده اين عكس العمل پشيمان كننده است.
به گفته احمدي نژاد با توجه به چند سال همكاري با سازمان هاي بين المللي در مورد بحث هسته اي هم اكنون ايران مطمئن شده است كه اين قبيل اقدامات آن ها در جهت دشمني است و هر كس در سناريوي آمريكا عليه ايران شركت كند دشمني تلقي شده و پاسخ آن داده مي شود.
رئيس جمهور هم چنين با اشاره به احتمال حمله به چند كشور خاورميانه تصريح كرد: زورتان به ايران نمي رسد و مي خواهيد چند فقير بيچاره را در منطقه مورد هدف قرار دهيد كه به نتيجه اي نمي رسيد. بدانيد كه هر تهديد دشمن مانند گذشته در كارخانه فرهنگ سازي ملت ايران تبديل به فرصت مي شود.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه برخي ادعاهاي اين كشورها در مورد تحريم بنزين را مورد اشاره قرار داد و گفت: مي گويند كه بنزين را تحريم مي كنيم. اين از آرزوهاي من است كه بنزين تحريم شود. ظرف دو روز 17 ميليون ليتر جايگزين مي كنيم. همه كارها را انجام داده ايم و كليدش آماده و در دست ماست. هر چيزي را كه مي خواهند تحريم كنند ببينند ظرف چند ماه كارآفرينان ما بهترينش را جاي آن مي گذارند. مي خواهيد ايمان، اراده، همت، عشق و يك ملت بزرگ را تحريم كنيد؟
احمدي نژاد افزود: همه قدرتشان همين است. افرادي بدوي و ابتدايي كه تنها دندان نشان مي دهند. نمي دانند كه با چه كسي حرف مي زنند و دقيقاً همان كاري را مي كنند كه ما مي خواهيم.
وي گفت: نه اين كه ما بخواهيم و يا اين كه دوست داشته باشيم بلكه برنامه هايي براي مديريت جهاني داريم كه آنها دقيقاً همان كار را انجام مي دهند.
احمدي نژاد هم چنين با ابراز تاسف براي اين قدرت ها كه تا اين حد سقوط كرده اند، خاطرنشان كرد: اميدواريم اين حرف ها را بشنوند و خودشان را اصلاح كنند. ما خواهان عدالت و احترام در روابط هستيم كه هر كس رعايت نكند خودش به دره سقوط و نيستي رهنمون شده است.
رئيس جمهور در ادامه با تشريح عامل كار كه باعث ساختن تمدن ايراني شده است، گفت: اگر ايمان و عشق باشد اما كاري انجام نگيرد اتفاقي در كشور نمي افتد و تمام ارزش ها و افتخارات به خاطر اين كار است. امروز نيز كارآفريني نه يك افتخار بلكه مجاهدتي بزرگ است و كسي كه در گوشه اي كار انجام مي دهد در واقع به تمام بشريت خدمت مي كند.
وي گفت: امروز ايران يك جغرافيا و يك نژاد در برابر نژادهاي ديگر نيست و امروز ايران يك پيام، راه، فرهنگ و افق روشن در برابر بشريت است و به معناي عدالت طلبي، سرزندگي و نشاط، عشق و محبت و برادري و راه نجات بشريت مي باشد؛ بشريتي كه از ظلم ها، تحقيرها و فشارها به تنگ آمده است.
وي با بيان اين كه آن ها مي دانند ما اهل جنگ و تجاوز نبوده و نيستيم اما اگر كسي دست درازي كند ملت ايران دستش را از بازو قطع مي كند، افزود: ملت ايران در گذشته سرزمين ها و ملت ها را با لشكركشي فتح نكرد بلكه با تدبير و سياست ورزي آن ها را به زير كشيد. ما امروز نيز براي مقابله با آمريكا نياز به جنگ نداريم. تدبير، فرهنگ و وحدت ايراني آن ها را به زير مي كشد و آنها اين مسئله را مي دانند اما جرات گفتن ندارند.
رئيس جمهور همچنين گفت: امروز كارآفريني نه تنها يك افتخار بلكه مجاهدتي بزرگ است، كسي كه در گوشه اي از كشور موانع و سختي ها را با همت پشت سر گذاشته و مجموعه اي را ايجاد مي كند تا كار آفريده شود اين موضوع كمك به همه بشريت است.
وي با بيان اينكه صحنه تجليل از كار و كارآفرينان يكي از بهترين صحنه ها است، گفت: اين نظر بنده و ايراني ها نيست بلكه نظر همه منصفان و آگاهان عالم است كه اگر كسي از منظر تاريخ به ملت ها نگاه كند ملت ايران از درخشش استثنايي برخوردار است به گونه اي كه اگر مفاخر، انديشه هاي بلند، فرهنگ و تمدن ايران زمين را از تاريخ بشر كنار بگذارند ديگر چيزي از فرهنگ و تمدن باقي نمي ماند.
وي هداياي ملت ايران را به بشريت را بي شمار و شگفت انگيز دانست و اظهار داشت: در دوره اي كه خيلي در توحش زندگي مي كردند ملت ايران در اوج تمدن انساني بود. اين گزارش حاكي است: در اين مراسم 13 كارآفرين برتر ملي و 18 كارآفرين برگزيده ملي توسط رئيس جمهور تجليل شدند.
كارآفرينان برتر لوح يادبود و تنديسي از دستان رئيس جمهور دريافت كردند.
يكي از كارآفرينان نيز به نمايندگي از ساير كارآفرينان ملي لوح تقديري را به رئيس جمهور تقديم كرد.

 



سيداحمد خاتمي: خطر تسامح و تساهل فرهنگي كمترازتسامح و تساهل سياسي نيست

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم نسبت به خطر تسامح و تساهل فرهنگي هشدار داد.
آيت الله سيداحمد خاتمي گفت: اصولگرايي و يا بنا به تعبير اينجانب ارزش مداري يك فرهنگ است و قطعاً متعلق به گروه و جريان خاصي نيست، مثل جريان حزب الله.
وي در گفت وگو با ايسنا، افزود: آن چنان كه جريان حزب الله در قرآن نظر به احزاب مصطلح ندارد و منظور از آن تمام كساني هستند كه دلداده خداوند هستند، اصولگرايي نيز چنين وضعيتي دارد.
وي با بيان اين كه «اصولگرايي بر پايه اصول استوار است» ادامه داد: اصل جهاد، تلاش گسترده در راه دين، ولايتمداري، استكبارستيزي، عدالت محوري، مستضعف نوازي از اصول برجسته اصولگرايي است و آنان كه در اين چارچوب قرار مي گيرند، اصولگرا محسوب مي شوند و نبايد هيچ جرياني خود را متولي انحصاري اصولگرايي به حساب آورد.
وي تأكيد كرد: به برادرانم كه خود را اصولگرا مي نامند، توصيه مي كنم كه تنگ كردن زاويه اصولگرايي، ضداصولگرايي است و اصولگرايان اگر نتوانند جذب حداكثري در ميان خود داشته باشند، اين امر با اصولگرايي سازگار نيست. اصولگرايان بايد با رفتار خود بنا به تعبير قرآن كريم، دشمنان كينه توز را تبديل به دوست صميمي كنند نه آن كه دوستان را از خود جدا كنند.
اين عضو ارشد جامعه مدرسين با تاكيد بر اين كه «جريان اصولگرايي و ارزش مدار بايد بر اصول اصولگرايي پافشاري كند و اجازه عدول از اصول انقلاب اسلامي- كه جريان اصولگرايي هم منتسب به آن است- را به هيچ كس ندهد» ادامه داد: به عنوان نمونه دين مداري و پافشاري بر اصول مكتب از ويژگي هاي يك اصولگراست و آن چنان كه اصولگرايان نبايد تساهل و تسامح سياسي را تحمل كنند و پرچمداران آن را از صحنه منزوي كردند، بايد همان حساسيت را در عرصه تسامح و تساهل فرهنگي نيز داشته باشند.
وي با اشاره به اين كه «تساهل و تسامح فرهنگي يعني در عرصه فرهنگ و دين از اصول كوتاه آمدن» گفت: جذب برخي از هنرپيشگاني كه حداقل پرونده روشن ندارند با اصولگرايي سازگار نيست.
حضور برخي از جلوه هاي ابتذال در برخي از جشنواره ها با اصولگرايي سازگار نيست و همان طور كه در نمازجمعه گفتم بازهم تاكيد مي كنم كه خطر تساهل و تسامح فرهنگي كمتر از تساهل و تسامح سياسي نيست و نمي شود به بهانه جذب حداكثري كساني را جذب كرد كه با جذب آنان دفع حداكثري صورت مي گيرد و آن دفع مومنين و متدينين است. به چه قيمتي برخي فرش قرمز براي برخي از هنرپيشگان بد نام پهن مي كنند آن هم به قيمت رنجاندن متديناني كه پشتوانه اصلي دولت محسوب مي شوند.
وي ادامه داد: ما كسي را اصولگرا مي ناميم كه به همه اصول اصولگرايي پايبند باشد، ما به همان ميزاني كه بر خود لازم مي دانيم از دولت حمايت كنيم- چون دست حمايت مقام معظم رهبري بر آن است- به همان ميزان بر خود فرض مي دانيم از ديگر اصول اصولگرايي حمايت كنيم.

 



بروجردي: مذاكراتي كه بعد از آن قطعنامه صادر شود بايد به پايان برسد

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، تكرار مذاكرات گذشته با گروه 1+5 را بي نتيجه دانست.
علاءالدين بروجردي در گفت وگو با مهر درباره تعيين شرايط جديد از سوي ايران براي مذاكره با گروه 1+5 و اعلام آمادگي كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا براي شروع مذاكرات با ايران گفت: من فكر مي كنم كه تكرار نوع مذاكرات گذشته كه آنان مذاكره كنند و بعد از مدتي دنبال قطعنامه بروند بايد به پايان برسد.
نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي افزود: به همين دليل ايران شرايطي را براي مذاكره اعلام كرد كه آنان بايد هدف گذاري را مشخص كرده و پايبندي خود به ان پي تي را اعلام كنند.
عضو شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: اگر اين هدف گذاري در آغاز مذاكرات وجود داشته باشد كه ما از يك نقطه خاصي شروع كنيم و به يك نقطه اي برسيم مذاكره مي تواند مفيد باشد.
بروجردي در رابطه با ورود كشورهاي جديد به مذاكرات ايران با گروه 1+5 نيز تصريح كرد: اين امري است كه براساس توافق صورت مي گيرد اما با توجه به نوع همكاري كه ما در بحث تبادل سوخت با كشورهاي تركيه و برزيل داشته ايم حضور اين كشورها مي تواند مفيد باشد البته شوراي عالي امنيت ملي بايد تصميم لازم را بگيرد كه ما چه شرايطي را براي حضور كشورهاي جديد در مذاكرات داريم.
همچنين رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با ايرنا، نسبت به اتحاديه اروپا هشدار داد.
بروجردي گفت: طبيعي است در صورتي كه اتحاديه اروپا وارد فضاي جديد تحريم عليه ايران شود، اين اتحاديه بخش قابل توجهي از ظرفيت اقتصادي خود را در ارتباط با جمهوري اسلامي ايران از دست مي دهد.
وي با يادآوري اين كه جمهوري اسلامي ايران در شرايط بد اقتصادي غرب با اين كشور ده ها ميليارد يورو معامله مي كند و سود مي رساند تصريح كرد كه در صورت اتخاذ چنين تصميمي از سوي اتحاديه اروپا، دولت ايران در مقابل چنين اقدامي تصميمات لازم را اتخاذ مي كند و در ميزان همكاري خود با اتحاديه اروپا تجديدنظر خواهد كرد.
گفتني است؛ سفراي 27 كشور عضو اتحاديه اروپا در نشست پنج شنبه گذشته خود، پيش نويس اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران را تهيه كردند و قرار است كه اين پيش نويس روز دوشنبه تسليم وزيران خارجه اعضا شود.

 



صدر هشدار داد
مقابله به مثل ايران در برابر عمل به محدوديت هاي شوراي امنيت

نايب رئيس مجلس به كشورهاي بازرسي كننده از كشتي هاي ايراني هشدار داد كه بايد منتظر مقابله به مثل ايران باشند.
سيدشهاب الدين صدر در جمع مردم فردوس اظهار داشت: كشور ما در مسير توليد بمب اتم نيست، ولي فناوري صلح آميز هسته اي به بهترين شكل در كشور وجود دارد.
صدر با اشاره به قطعنامه اخير شوراي امنيت افزود: اين قطعنامه براي تحت فشار قرار دادن كشور ما بود و دشمن امروز پي برده است كه با حمله نظامي عليه ايران نمي تواند راه به جايي ببرد و از اين رو با جنگ نرم حاكميت بر مغزها و فكرهاي مردم را پيش گرفته است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي خطاب به كشورهاي بازرسي كننده از كشتي هاي ايراني گفت: كشورهاي عمل كننده به تحريم ها و محدوديت هاي شوراي امنيت بايد منتظر مقابله به مثل ايران باشند.
صدر رمز پيروزي انقلاب را وحدت و يكپارچگي مردم دانست و افزود: دشمن با اقدامات شوم خود در فكر تفرقه بين آحاد مردم است و مردم بايد مراقب باشند كه سياه نمايي صورت نگيرد و بعضي از افراد از فضاي سالم جامعه استفاده نامطلوب نكنند.
وي گفت: اقدام اخير آمريكا، رژيم صهيونيستي و موساد در زاهدان با هدف ايجاد رعب و وحشت بين مردم و تفرقه بين اقوام و مذاهب مختلف بود كه مردم بايد با بصيرت و چشم باز توطئه هاي دشمن را خنثي و راه انقلاب و امام را ادامه دهند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: طراحي شبكه هاي ماهواره اي فارسي به دليل مقاصد شوم دشمن است چرا كه در اين شبكه ها ارزش ها و حد و مرزها زير سؤال مي رود و امروز وظيفه ما اين است كه در مسير انقلاب و فضاي جامعه اشتباه نكنيم چرا كه خسارت هاي زيادي را به دنبال دارد.
وي افزود: چند ماه قبل از انتخابات، عده اي عليه رهبري و نظام و دولت دست به اقداماتي زدند كه ستون اصلي خيمه اسلام را مورد هجمه قرار دهند و در اين وقايع بسياري از افراد باسابقه نظام، در جايي كه با راه و دستور و نظر رهبري فاصله گرفتند خسارت زيادي ديدند.

 



در پي اظهارات اخير سفير انگليس
كاردار انگليس به وزارت خارجه احضار شد

به دنبال اظهارات اخير سفير انگليس در تهران درباره برنامه صلح آميز هسته اي كشورمان، كاردار اين كشور در غياب سفير به وزارت خارجه احضار شد.
در پي اظهارات اخير «سايمون گس» سفير انگليس در تهران درباره برنامه صلح آميز هسته اي كشورمان و تحريم هاي ضدايراني كه طي مصاحبه با تلويزيون بي بي سي فارسي بيان شد، «پاتريك ديويس» كاردار انگليس در تهران روز شنبه در غياب سفير اين كشور توسط رئيس اداره اول غرب اروپاي وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض كشورمان در خصوص اظهارات سفير اين كشور به وي اعلام شد.
اين مقام وزارت خارجه با اشاره به نكات مطروحه از سوي سايمون گس در مصاحبه با بي بي سي فارسي، اظهارات مذكور را غيرواقعي و نامتعارف خواند و تاكيد كرد كه لندن هر چه سريعتر درباره نكات مورد اشاره سفير، توضيح دهد.
كاردار انگليس در پاسخ با اشاره به اين كه سفير اين كشور در سفر به سر مي برد، قول داد ضمن انعكاس مراتب به لندن، موضوع را بررسي و نتيجه را متعاقبا اعلام كند.
گفتني است اخيرا سايمون گس در مصاحبه با بي بي سي فارسي مدعي شده بود: مهمترين مسئله اين است كه هزينه سرپيچي ايران از خواسته هاي جامعه بين المللي را بايد بالا برد. آن وقت اميدواريم رهبران ايران به اين نتيجه برسند كه در ازاي رسيدن به توافقي تا جامعه جهاني، چه امتيازات و منافعي در انتظارشان است.
اظهارات گستاخانه سفير انگليس همچنين پيش از اين هم مورد اعتراض رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس واقع شد و وي اين سخنان را مصداق عنصر نامطلوب شدن در عرصه بين الملل دانست.

 



سفير ايران در ايتاليا: ايتاليا مايل به همكاري با ايران در موضوع افغانستان است

سفير ايران در ايتاليا از علاقه مندي رم براي همكاري با تهران در موضوعات مربوط به افغانستان به دليل نقش تاثيرگذار جمهوري اسلامي در منطقه خبر داد.
سيدمحمدعلي حسيني سفير جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا در گفت وگو با فارس، درباره همكاري هاي ايران و ايتاليا در افغانستان و ديدار اخير منوچهر متكي و فرانكو فراتيني در حاشيه كنفرانس بين المللي كابل، با بيان اينكه ايتاليا مايل است كه با جمهوري اسلامي ايران به دليل نقش مهمي كه در منطقه و افغانستان دارد همكاري هاي سازنده اي در افغانستان و به ويژه منطقه هرات داشته باشد، خاطر نشان كرد: از اين رو آقاي قانع زاده مدير كل آسياي غربي و آقاي «يانوچي» مديركل آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه ايتاليا و نماينده ويژه اين كشور در امور افغانستان، ديدارهاي متعددي جهت همكاري دو كشور در افغانستان داشته اند كه آخرين ديدار در پي سفر آقاي قانع زاده به رم در تاريخ ششم خردادماه 89 كه بنا به دعوت يانوچي صورت گرفت، انجام شد.
سفير ايران در رم همچنين از جمله محورهاي گفت وگوها و ديدار اخير منوچهر متكي با همتاي ايتاليايي خود در حاشيه كنفرانس كابل را بررسي راه هاي تقويت همكاري هاي مشترك در افغانستان عنوان كرد.
وي درباره ميزگرد مشترك ايران و ايتاليا كه اخيراً با حضور مصطفي دولتيار مديركل دفتر مطالعات سياسي و بين المللي وزارت امور خارجه در رم برگزار شد، بهره برداري از ظرفيت ديپلماسي عمومي و برگزاري ميزگردهاي مشترك بين صاحبنظران و انديشمندان دو كشور را از بهترين روش ها براي بررسي و تحليل روابط دو جانبه دانست و گفت: ميزگرد «ايران و ايتاليا، دلايل گفت وگو و همكاري» در يكي از سالن هاي مجلس نمايندگان ايتاليا و از سوي موسسه مطالعاتي آسيا و مديترانه ايتاليا برگزار شد.
حسيني با اشاره به تهاجم بي امان رسانه اي عليه جمهوري اسلامي ايران به منظور سياه نمايي و تحريف افكار عمومي و تاثيري كه تبليغات سوء حتي بر اقشار تحصيلكرده، دانشگاهي و... مي گذارد، اظهار داشت: اين موضوع، برگزاري چنين همايش ها و ميزگردها را بيش از پيش ضروري مي كند. طرح مسائل و مباحث روز و گفت وگوي رو در رو كمك شاياني به رفع ابهامات و سوء برداشت ها مي كند. به علاوه نتايج چنين نشست هايي مي تواند راهگشاي سياستمداران و تصميم سازان در عرصه هاي مختلف سياسي، فرهنگي و علمي جهت يافتن راهكارهاي مناسب براي توسعه و گسترش روابط بين كشورها باشد.
گفتني است در اين ميزگرد سيدمحمدعلي حسيني سفير جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا، مصطفي دولتيار مديركل دفتر مطالعات سياسي و بين المللي وزارت خارجه، سناتور «جان گوئيدو فوللوني» رئيس موسسه آسيا و مديترانه، «اوگر اينتيني» معاون سابق وزير خارجه ايتاليا، ژنرال «كارلوجين» كارشناس راهبردهاي نظامي و ژئوپولتيك، «جوواني سالوي» حقوقدان و معاون دادستان رم، پروفسور «والريا پياچنتيني» استاد دانشگاه و «پيرلوئيجي كيارتي» مديرانجمن دوستي ايتاليا و عرب حضور داشتند.

 



سردار جزايري: تحولاتي عظيم بزودي در عراق و افغانستان رخ خواهد داد

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با تأكيد بر اين كه در آينده نزديك تحولات شگرفي در عراق و افغانستان به وقوع خواهد پيوست، حمايت تهران از بغداد را حمايتي استراتژيك عنوان كرد.
سردار «مسعود جزايري» در گفت وگو با مهر، درباره احتمال مطرح شده از سوي رئيس جمهور مبني بر حمله نظامي آمريكا در آينده اي نزديك به دو كشور در منطقه خاورميانه، اظهار داشت: اگر آمريكا كه دو شكست بزرگ و مفتضحانه را در برابر حزب الله و حماس در منطقه تجربه كرده است مي خواهد شكست سومي را هم براي بار ديگر تجربه نمايد، تصميم با خودش است.
وي در ادامه اعلام كرد: بدون ترديد در آينده اي نزديك در عراق و افغانستان نيز تحولات شگرفي به وقوع خواهد پيوست.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور در بخش ديگري از سخنانش به ادعاي اخير ژنرال «اوديرنو» فرمانده نيروهاي آمريكايي در عراق مبني بر اينكه «ايران به حمايت هاي مالي، آموزشي و تسليحاتي خود از گروه هاي تندروي شيعه در عراق همچنان ادامه مي دهد» اشاره و خاطرنشان كرد: منافع جمهوري اسلامي ايران در كشور عراق در واقع همان منافع مردم و دولت عراق است.
وي با تأكيد بر اينكه هر چه آرامش بيشتري در عراق حاكم باشد و دولت قانوني اين كشور از استقرار و ثبات بيشتري برخوردار شود، به نفع جمهوري اسلامي ايران و ساير كشورهاي منطقه خواهد بود، حمايت تهران از بغداد را حمايتي استراتژيك عنوان كرد.
سردار جزايري تصريح كرد: لازمه تحقق اين مهم آن است كه چتر حمايتي ايران همچنان همه عراق و عراقي هاي آزاده و مستقل انديش را در بر بگيرد.
وي خاطرنشان كرد: براساس شواهد موجود بسياري از گروه هاي شبه نظامي و تروريستي بصورت مستقيم و غيرمستقيم با آمريكا هماهنگ هستند و اين در حاليست كه آمريكائيها همواره ژست حقوق بشر را بخود گرفته اند و نسبت به مسئله جنگ و تروريست خصوصاً بعد از بروز مشكل بصورت دوگانه برخورد مي كنند.

 



انتشار شماره جديد كيهان فرهنگي

كيهان فرهنگي - ويژه خرداد و تير 1389 همراه مصاحبه با دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني منتشر شد.
در طليعه اين شماره كه در حقيقت شماره خداحافظي مديرمسئول كيهان فرهنگي با خوانندگان است محمدعلي معلي مي نويسد:
«... هر آغازي، پاياني دارد؛ اكنون زمان مسئوليت اينجانب در كيهان فرهنگي به پايان رسيده و بازنشسته شده ام.»
وي در ادامه، با ورود به موضوع عرفان، مساله مطرح شده در گفت وگوي شماره حاضر مي نويسد: «... آسيب «مراد نمايي» و «مريدپروري»، گاه مريد و مراد را با هم به ورطه هولناك سقوط و ضلالت مي كشاند... بسيارند كساني كه تنها معيارشان براي تشخيص عارف حقيقي، به اصطلاح، كرامتي است كه شنيده يا به چشم ديده اند. چه دردناك است كه برخي عظمت امامان بزرگوار(ع) را با كشف و كرامت نشان مي دهند و نمي دانند كه اين قبيل كارها از كوچكترين شاگردان آنان نيز برمي آمده است و تازه، هدايت عقلي آن شاگردان، از هدايت كشفي آنان بالاتر است كه آن همواره در دسترس و اين موردي است.»
معلي مي افزايد: كشف و كرامت، هرگز مبنايي براي تشخيص عارف حقيقي نيست. بسيار ديده شده است كه مرتاضان هندي، ساحران، جادوگران و شعبده بازان، گاه كارهاي شگفت انگيز و به اصطلاح فرا روان شناختي انجام مي دهند كه عقل را دچار حيرت مي كند. خبر دادن از امور غيبي و پنهان در خواب و بيداري، ذهن خواني، طي الارض، طي زمان، جا به جا كردن اشياء و حتي تغيير ماهيت و ايجاد اشياء، هيچ كدام نمي تواند علامت شناخت عارف حقيقي باشد.
وي در پايان، به بررسي معيار حقيقي عرفان پرداخته و مي نويسد: عارف كسي است كه بتواند مس وجود افراد را به زر خالص مبدل سازد، همان طور كه امام راحل(ره) توانست «دل »ها را متحول كند. چه بسيارند عارف نماياني كه اهل عبادت اند، كثيرالذكر و دائم الصوم اند، اما از نيكان جامعه، خوشدل نيستند و از بدان، احساس نفرت ندارند، اينان تولي و تبري ندارند، ايمان ندارند كه ايمان، همه ايمان، دوستي و دشمني در راه خداست.
در اين شماره، پس از گفت وگوي مفصل با دكتر منصوري لاريجاني و دو تن از شاگردان ايشان: دكتر اخگري و حجت الاسلام هاشمي مي خوانيم: «كتابشناسي دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني» از: طيبه صالحي/«خاستگاه حكمت و تاثير اسلام در تعالي آن» از: دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني/«تاثير عرفان اسلامي بر ادبيات غرب» از: دكتر محمد اخگري/«سيري در سلوك» از: حجت الاسلام سيدغلامرضا هاشمي/ شعر: «حماسه در حرير» از: نزار قباني/ «كسي آمريكا را به آتش كشيد» از: ايامر اميري باراكا/ «فرقه هاي عصر جديد» از: دكتر همايون همتي/ «زهراوي جراح اندلسي» از: بابك رشنوزاده/ «شاعر نقاش» از: استاد عبدالعلي دست غيب/ «نور وحي در كلام مولانا» از: دكتر عطا محمد رادمنش/ «قادريه در مصر» از: صباح قنبري/ «مثل هاي رايج قوم گوركاني» از: قدرت الله گوركاني/ «نگاهي به كتاب هاي تازه» از: مهدي پروين زاد / و «رويدادهاي فرهنگي و هنري» از: ابراهيم زاده گرجي.

 



مالكي در ديدار با آقامحمدي تأكيد كرد
تمايل عراق به توسعه روابط اقتصادي با ايران

نخست وزير عراق در ديدار با معاون نظارت و هماهنگي در سياست هاي اقتصادي معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران، بر تمايل كشورش براي توسعه روابط اقتصادي با ايران تأكيد كرد.
به گزارش پايگاه خبري نهرين، «نوري المالكي» در ديدار با «علي آقا محمدي» بر تمايل عراق براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران در همه زمينه ها به ويژه در زمينه هاي اقتصادي و بازرگاني تأكيد كرد.
نخست وزير عراق تصريح كرد: پس از تشكيل دولت نوبت به بازسازي در عراق مي رسد و راه براي بازرگانان و شركتهاي ايراني باز است.
وي افزود: ما خواهان افزايش حجم مبادلات تجاري با ايران هستيم و گذرگاههاي مرزي بايد فعال شود.
مالكي قوانين تجاري عراق در زمينه سرمايه گذاري را مطلوب دانست و گفت: احتمال مي دهيم پارلمان جديد قوانين سرمايه گذاري مفيدي وضع كند كه به شركتهاي خارجي از جمله شركتهاي ايراني امكان فعاليت موثرتري بدهد.
از سوي ديگر آقا محمدي نيز بر حمايت ايران از تلاشهاي دولت عراق در زمينه ثبات و شكوفايي اين كشور تأكيد كرد.
وي ابراز تمايل كرد مسئولين برق و ترابري و هيئت هاي سرمايه گذاري دو كشور براي تقويت روابط با هم ديدار كنند.

 



با حضور گسترده عاشقان روحانيت
پيكر آيت الله صالحي مازندراني در ساري تشييع شد

پيكر آيت الله صالحي مازندراني با حضور مسئولان استان مازندران و اقشار مختلف مردم در ساري تشييع شد.
به گزارش فارس از شهرستان ساري پيكر مرحوم آيت الله سيدموسي صالحي روز شنبه با حضور آيت الله نظري، آيت الله نورالله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران، نمايندگان مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري، استاندار مازندران، طلاب و روحانيون حوزه هاي علميه استان و نيز جمع زيادي از اقشار مختلف مردم از مسجد جامع ساري به سمت امامزاده يحيي اين شهر تشييع شد.
بنابر اين گزارش پيكر آيت الله صالحي مازندراني كه تا زمان حياتش رئيس حوزه علميه سعادتيه ساري بود در جوار امامزاده يحيي ساري آرام گرفت.
عاشقان به روحانيت در مركز مازندران پيكر صالحي مازندراني را با تشييع از خيابان هاي انقلاب، شيخ طبرسي و جمهوري به امامزاده يحيي ساري انتقال دادند.
در مراسم تشييع پيكر آيت الله صالحي مازندراني پيام شفاهي رهبر معظم انقلاب اسلامي كه از سوي رئيس دفتر ايشان به صورت تلفني به آيت الله نظري ابلاغ شد، نيز قرائت شد.
پيام آيت الله علوي گرگاني، آيت الله نظري از علماي برجسته مازندران، حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت و همچنين نماينده ولي فقيه در مازندران قرائت شد.
گفتني است، آيت الله سيد موسي صالحي مازندراني صبح روز جمعه اول مرداد ماه در سن 64 سالگي بر اثر عارضه قلبي به ديار باقي شتافت.

 



سراج در كنار سعدي خواند

همايش زلال ترين عطش به مناسبت روز جوان با اجراي حسام الدين سراج در آرامگاه سعدي برگزار شد.
به گزارش برنا، اجراي زنده سيدحسام الدين سراج و هنرمندي گروه بيدل در جمع جوانان و در آرامگاه شيخ اجل سعدي شيرازي شبي به يادماندني را براي جوانان رقم زد.
در همايش زلال ترين عطش كه ازسوي جمعيت دلدادگان حضرت علي اكبر(ع) و با حمايت اداره كل امور جوانان استان فارس در روز ميلاد حضرت علي اكبر(ع) و روز جوان ويژه جوانان ترتيب داده شده بود با سخنراني حجت الاسلام محمد بحرالعلوم در موضوع جوانان و مديحه سرايي در مدح حضرت علي اكبر(ع) ادامه يافت.
جشن ميلاد حضرت علي اكبر(ع) با حضور بيش از 3000 نفر از جوانان و خانواده ها و با حضور حجت الاسلام والمسلمين اسماعيل پور مديركل امور جوانان استان فارس و مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري فارس برگزار شد.
اين خواننده موسيقي ايراني در گفت وگو با ايسنا با اشاره به مشكلاتي كه در شهر كرمانشاه براي اجراي كنسرتش پيش آمده بود، يادآور شد: براي برگزاري كنسرت در شيراز مشكلي پيش نيامده و اميدوارم در آينده نيز براي اجراي كنسرت به لطف خدا مشكلي پيش نيايد.
به گفته او؛ اين كنسرت به مناسبت تولد حضرت علي اكبر(ع) و روز جوان برگزار شد و فروش بليت نداشت.
حسام الدين سراج در اين كنسرت تصنيف هايي از حافظ و مولانا را اجرا كرده است.

 



به نشانه اعتراض در تاخير يك ساعته
 خبرنگاران جلسه خبري استاندار همدان را ترك كردند

همدان- خبرنگار كيهان:
به علت تاخير زياد و معطلي يك ساعته، خبرنگاران به نشانه اعتراض جلسه نشست خبري استاندار همدان را ترك كردند.
به گزارش خبرنگار ما، طبق دعوتنامه ارسالي از سوي اداره روابط عمومي و امور بين الملل استانداري همدان، نشست مطبوعاتي و راديو تلويزيوني كرم رضا پيريايي استاندار همدان با موضوع تشريح نتايج دور اول سفرهاي شهرستاني وي قرار بود راس ساعت 9 صبح روز يكشنبه 3 مردادماه برگزار شود كه علي رغم حضور به موقع بسياري از خبرنگاران، پس از گذشت حدود يك ساعت، استاندار در جلسه حاضر شد.
بنابر همين گزارش در پي اين تاخير طولاني، خبرنگاران حاضر به نشانه اعتراض به بي نظمي صورت گرفته تصميم به ترك جلسه خبري استاندار گرفته و از محل نشست خارج شدند و در جلوي درب ورودي با پيريايي و همراهان وي مواجه شدند.
متاسفانه به علت بي اعتنايي استاندار به حاضران در مواجهه با اعتراض آنان، عده اي از خبرنگاران از جمله خبرنگاران روزنامه هاي كيهان، اطلاعات، همشهري، جمهوري اسلامي، خبرگزاري هاي ايسنا و مهر و چند نشريه محلي حاضر به بازگشت به جلسه نشدند و نشست مذكور با حضور چند روزنامه و نشريه محلي و خبرگزاري ها و رسانه هاي دولتي برگزار شد.
يادآوري مي شود برخوردهاي غيرمنصفانه و كم مهري هاي استانداري همدان به خبرنگاران، مسبوق به سابقه بوده كه ممانعت از ورود خودروهاي آنان به محوطه استانداري عليرغم داشتن محوطه وسيع پارك، محدوديت در دعوت از رسانه ها به جلسات استانداري، بروز مواردي از رفتارهاي ناخوشايند با خبرنگاران در سفرهاي شهرستاني استاندار از آن جمله است. به نظر مي رسد در آستانه روز خبرنگار، بروز چنين اعمالي نسبت به اين قشر زحمتكش، آن هم از مديراني كه خود را رسانه اي مي دانند قابل توجيه نبوده و مواجهه استانداري و جميع معاونت ها و مديريت ها و به ويژه روابط عمومي آن با خبرنگاران، نياز به اصلاح و تغيير اساسي دارد.

 



صيادان خوزستاني تورهاي خود را براي صيد ميگو پهن كردند

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديركل شيلات خوزستان از آغاز صيد ميگوي ببري در اين استان خبر داد.
مغنيمي گفت: 6 هزار صياد با استفاده از 506 شناور از روز شنبه هفته جاري كار برداشت ميگو از صيدگاه هاي بهركان، ليپه بوسيف و حاشيه خورموسي را آغاز كرده اند.
وي زمان مجوز صيد هر سفر دريايي براي لنج ها را 6 روز و قايق ها را سه روز اعلام كرد و افزود: بيش از يك هزار و 500 تن ذخاير ميگو در خوزستان وجود دارد كه 40 درصد آن از نوع ميگوي ببري و مابقي گونه هاي سفيد و سرتيز است.
وي خاطرنشان كرد: سالانه از صادرات ميگوي خوزستان، بيش از 10 ميليارد ريال درآمد عايد كشور مي شود.
وي فصل برداشت ميگو از آبهاي استان خوزستان را تابستان و زمستان اعلام كرد و پيش بيني كرد: امسال، 500 تن ميگو از نوع ببري از صيدگاههاي استان خوزستان برداشت شود.

 



معاون پارلماني صدا و سيما خبر داد
فراهم شدن مقدمات پرتاب ماهواره مستقل صدا و سيما به فضا

معاون پارلماني و امور استان هاي صدا و سيما از فراهم شدن مقدمات اوليه براي پرتاب ماهواره مستقل رسانه ملي جمهوري اسلامي ايران به فضا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حجت الاسلام والمسلمين سيدرمضان موسوي مقدم در مراسم افتتاح 120 فرستنده تلويزيوني و اف ام و نيز بهره برداري از استوديوهاي توليد و پخش راديويي و تلويزيوني صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي گفت: پشتيباني خوبي از سوي مجموعه هاي مختلف به ويژه نمايندگان مجلس براي تحقق پرتاب ماهواره مستقل رسانه ملي صورت مي گيرد كه البته بايد اين حمايت ها افزايش يابد.
وي در عين حال افزود: مردم حدود 3 هزار نقطه كشور حتي به يك شبكه رسانه ملي هم دسترسي ندارند و اغلب آنها به دليل قرار گرفتن در مرزهاي كشور، شبكه هاي تلويزيوني كشورهاي همسايه را دريافت مي كنند.
وي ادامه داد: حدود 4 هزار ميليارد ريال اعتبار در مدت پنج ساله براي تحت پوشش قراردادن اين مناطق توسط رسانه ملي پيش بيني شده است.
موسوي با تأكيد بر اختصاص ماهواره براي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: استكبار جهاني براي تعيين محدوده قرارگيري ماهواره ايراني اميد در فضا نيز مشكلاتي ايجاد كرده است كه با تلاش و همت همكاران فني اين مشكلات در حال پيگيري و اعاده حق براي ملت ايران هستند.
وي خاطرنشان كرد: براي ورود در رقابت رسانه اي جهان ما بايد سيستم هاي خود را از آنالوگ به ديجيتال تبديل كنيم.

 



اخبار ادبي و هنري

ترجمه انگليسي متن كامل ديوان امام(ره)
«ديوان امام(ره)» براي نخستين بار به صورت كامل، به زبان انگليسي ترجمه شد.
محمد داريني، مسئول بخش ترجمه موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره)، در گفت وگو با ايبنا با اعلام اين خبر اظهار داشت: پيش از اين، اشعار بنيانگذار انقلاب اسلامي به صورت پراكنده، به زبان انگليسي ترجمه شده بودند، اما اين بار تمامي غزليات، رباعيات، قصايد، مسمط ها، ترجيع بندها، غزل گونه ها، قطعات و اشعار امام خميني(ره) ترجمه شده اند. وي با اشاره به دشواري برگردان اشعار ايشان، تاكيد كرد: ترجمه اشعار عرفاني، بسيار سخت است. اما سعي شده كه اسلوب و وزن اشعار در ترجمه انگليسي «ديوان امام(ره)» رعايت شوند.
مسئول بخش ترجمه موسسه تنطيم و نشر آثار امام خميني(ره)، خاطرنشان كرد: ترجمه «ديوان امام(ره)» آماده چاپ شده و در آينده اي نزديك، توسط نشر عروج، وابسته به موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) وارد بازار نشر خواهد شد.
گفتني است، «ديوان امام(ره)» تاكنون به چندين زبان از جمله روسي، عربي، تركي استانبولي و اردو ترجمه شده است.
توليد بزرگترين دايره المعارف رسانه اي شهداي دفاع مقدس
كامل ترين و بزرگترين دايره المعارف رسانه اي شهداي حماسه دفاع مقدس در بيش از 042جلد توسط پژوهشگر خوزستاني پس از 22سال كار فشرده به اتمام رسيد.
نادر دريابان، پژوهشگر خوزستاني دفاع مقدس با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: از دوران دفاع مقدس كار بر روي اين مجموعه را آغاز كردم و پس از پايان جنگ با آغاز حماسه تفحص شهيدان با وقت و دقت بيشتري به جمع آوري، تدوين و نگارش آن همت گماشتم.
وي افزود: 05درصد حجم مطالب گردآوري شده گزارش ها و خبرهاي نوشته و تهيه شده توسط اينجانب در 02سال گذشته در مطبوعات، راديو و تلويزيون و خبرگزاري ها و سايت ها بوده است.
اختتاميه جشنواره هاي مهدوي
اختتاميه جشنواره هاي مهدوي كشور به مناسبت نيمه شعبان پنجشنبه 7 مرداد ساعت 81الي 02در كتابخانه ملي ايران با حضور وزير فرهنگ و ارشاد برگزار مي شود.
سميه نيكانلو؛ دبير شوراي هماهنگي سومين جشنواره بين المللي آخرين منجي ضمن بيان اين مطلب گفت: تقدير از برگزيدگان و فرهيختگان عرصه مهدويت، برگزاري نمايشگاه عكس، نمايش فيلم ها و نماهنگ هاي برگزيده جشنواره بين المللي آخرين منجي از برنامه هاي مهم اين همايش يك روزه باحضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و شخصيت هاي ملي و فرهنگي كشور مي باشد.
وي ارائه بيش از دو هزار اثر به دبيرخانه جشنواره هاي مهدوي كشور را نشانگر اشتياق قلبي مردم به ترويج فرهنگ مهدويت دانست و تاكيد كرد: ستاد هماهنگي جشنواره هاي مهدوي كشور از كليه شركت كنندگان در اين جشنواره تقدير خواهد نمود و هديه اي را به رسم يادبود براي آنان ارسال خواهد كرد.

 



جانشين فرماندهي نيروي انتظامي:
نقش سرويس هاي اطلاعاتي استكبار در حادثه سيستان و بلوچستان مشهود بود

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: ردپاي سرويس هاي اطلاعاتي عناصر آمريكا، انگليس، اسراييل و پاكستان در جريان حادثه اخير سيستان و بلوچستان مشهود بود.
به گزارش ايرنا، سرتيپ «احمدرضا رادان» روز يكشنبه در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان ايلام بيان كرد: بررسي ها نشان مي دهد كه عواملي با نظارت جدي سرويس هاي جاسوسي استكبار باعث انفجار اخير در سيستان و بلوچستان بودند.
وي ادامه داد: در پي بروز اين حادثه، از طرف مقامات جمهوري اسلامي ايران هشدار جدي به كشور پاكستان داده شد.
رادان با بيان اينكه اكنون تأمين امنيت در استان سيستان و بلوچستان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي واگذار شده است، افزود: كنترل در مرزها نيز توسط نيروهاي مرزباني و انتظامي آن استان تشديد شده است.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: شب گذشته نيروهاي مرزباني و نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان در جريان درگيري با اشرار علاوه بر كشته و زخمي كردن تعدادي از آنان، چهار دستگاه خودرو را منهدم كردند.
سردار رادان براي شركت در آيين معارفه فرمانده جديد نيروي انتظامي استان ايلام، به اين استان سفر كرده است.

 



وزير كشور خبر داد
برخورد قاطع با حاميان و مسببان حادثه تروريستي زاهدان

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
وزير كشور گفت: جنايت اخير زاهدان موجب اتحاد هرچه بيشتر شيعه و سني شد كه تبلور آن را در تشييع جنازه شهدا شاهد بوديم.
مصطفي محمدنجار در جلسه معارفه حبيب الله دهمرده استاندار جديد لرستان افزود: آمريكا و متحدانش به اين نتيجه رسيده اند كه با به كارگيري قدرت سخت نمي توانند در روحيه و صفوف يكپارچه ملت ايران تزلزل و شكاف ايجاد كنند و به قدرت نرم و به ترديد در دل مردم، جاسوسي، ايجاد ناامني رواني، دامن زدن به اختلافات و نزاع هاي قومي و مذهبي متوسل شده اند.
وي گفت: كشورهاي همسايه ما نبايد اجازه دهند كه اشرار از طريق مرزهاي آنها اقدامي عليه جمهوري اسلامي ايران انجام دهند.
محمد نجار درخصوص حادثه زاهدان با بيان اينكه با مسببان اين حادثه به شدت برخورد مي كنيم، اظهار داشت: مسئولان امنيتي در حال پيگيري اين موضوع و عوامل آن هستند و با كساني كه به آن ها كمك مي كنند و آن ها را مورد حمايت خود قرار مي دهند قاطعانه برخورد مي كنيم.
وي گفت: ايران علي رغم توطئه ها و فشارهاي 30 ساله اخير به بركت حضور مردم در صحنه و رهبري خردمندانه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي امروز باثبات ترين، امن ترين و مقتدرترين كشور منطقه است.
وي با تاكيد بر اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها از نيمه دوم امسال گفت: دولت طرح خروج چند وزارتخانه از تهران را نهايي كرده است و صرف نظر از اينكه زلزله رخ دهد يا خير مصمم به تحقق آن است.
وي با اشاره به آمار بالاي بيكاري در لرستان گفت: آمار بالاي بيكاري در لرستان جاي نگراني است و هدف دولت از تغيير استاندار همانگونه كه مردم انتظار دارند انجام كارهاي جديد، بزرگ و با سرعت بيشتر است.
نجار گفت: در لرستان قابليت هاي فراواني در زمينه صنعت و گردشگري با توجه به تنوع كم نظير و بي نظير آب و هوايي و منابع غني وجود دارد كه بايد براي شكوفايي اين بخش و ساير بخش هاي استان از جمله صنعت و... برنامه هاي مدون اجرا شود.
وزير كشور با بيان اين مطلب كه مسئولان لرستان بايد تا پايان امسال 33 هزار شغل در استان ايجاد كنند، گفت: دولت اعتبارات اجرايي مصوبات كار گروه ويژه لرستان را امسال و سال آينده تامين مي كند.
هلاكت 9 تن از عوامل تروريست
9 تن از عاملان حمله تروريستي به مسجد جامع زاهدان در درگيري با نيروهاي انتظامي كشته شدند.
وزير كشور با بيان اين مطلب كه عاملان اصلي اين حمله تروريستي شناسايي شده اند گفت: مسيرهاي تردد اين افراد تحت كنترل نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي قرار گرفت و در درگيري اخير نيروهاي انتظامي با اين افراد 9 تن از آنان به هلاكت رسيدند. وي افزود: تحقيقات بيشتر در اين باره ادامه دارد.
وزير كشور تصريح كرد: به زودي عاملان اصلي اين جنايت هولناك دستگير و با كشورهايي كه اين افراد را مورد حمايت قرار داده اند برخورد خواهيم كرد.

 



وزير رفاه و تامين اجتماعي اعلام كرد
ساخت 200 هزار واحد مسكوني براي زنان سرپرست خانوار

وزير رفاه و تامين اجتماعي از بيمه اجتماعي روستاييان، عشاير و كارگران ساختماني به عنوان برنامه هاي اساسي در دست اقدام اين وزارتخانه نام برد.
صادق محصولي در جلسه شوراي اداري استان فارس، از ساخت 200 هزار واحد مسكوني براي معلولان مددجو و مددجويان با اولويت زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: يكي از اهداف وزارت رفاه و تامين اجتماعي ارزش افزوده اندوخته بيمه شدگان در صندوق هاي سرمايه گذاري است و يكي از راه هاي رسيدن به اين هدف، سرمايه گذاري درست در طرح هايي است كه بازدهي مناسب دارد و ما از اين گونه سرمايه گذاري ها استقبال مي كنيم.
محصولي درباره ترفندهاي دشمنان براي ايجاد درگيري ميان نيروهاي انقلاب هشدار داد و تصريح كرد: در شرايط كنوني هر كسي به جاي خدمت به مردم اولويت ديگري را پيگيري كند يا همسوي جريان فتنه مي باشد يا فريب خورده اين جريان است.

 



همزمان با نيمه شعبان
راهپيمايي بزرگ انتظار در مشهد برگزار مي شود

مشهد- خبرنگاركيهان:
مدير امور اجتماعي شهرداري مشهد از برگزاري راهپيمايي انتظار در روز ميلاد امام زمان«عج» در مشهد خبر داد.
محمدعلي چمي گو گفت: راهپيمايي انتظار ساعت 10صبح روز نيمه شعبان از ميدان بسيج مشهد به سمت حرم مطهر رضوي برگزار مي شود.
وي درخصوص نورافشاني نقاط ويژه مشهد به مناسبت ايام نيمه شعبان نيز خاطرنشان كرد: مديريت امور اجتماعي شهرداري مشهد در نورافشاني جشن هاي مختلف نيمه شعبان كه توسط هيئت هاي مذهبي مشهد برگزار مي شود، همكاري مي كند.
وي تصريح كرد: از تعداد100هزار پرچم در اين راهپيمايي 50هزار پرچم نيز ميان شركت كنندگان در راهپيمايي توزيع خواهد شد. 50هزار پرچم ديگر نيز به صورت خودرويي در اختيار تاكسيرانان و اتوبوسرانان قرار خواهد گرفت.
وي افزود: امسال براي اولين بار در مشهد، جشنواره محله آرايي به همت مديريت امور اجتماعي شهرداري مشهد در سطح محلات مشهد برگزار مي شود.
وي ادامه داد: تمامي گروه هاي مختلف شهر مشهد شامل بازاريان، هيئت هاي مساجد، مؤسسات فرهنگي و مجتمع هاي آپارتماني مي توانند در اين جشنواره ثبت نام كنند.
وي به سرفصل ها و موضوعات اين جشنواره اشاره كرد و اذعان داشت: پرده آرايي، سبزه آرايي، المان هاي حجمي و خلاقانه در فضاآرايي محله ها و مشاركت مردم، رعايت نظافت و عدم مزاحمت براي همسايگان در شاخص ارزيابي پيش بيني شده است كه به 3 گروه برتر در اين جشنواره جوايز ارزنده اي تعلق مي گيرد.
چمي گو به جوايز گروه هاي برتر اشاره كرد و اظهار داشت: گروه اول مبلغ 2ميليون تومان كمك هزينه سفر به عتبات عاليات، گروه دوم مبلغ 5/1ميليون تومان و گروه سوم نيز مبلغ 1ميليون تومان كمك هزينه سفر به عتبات عاليات را دريافت خواهدكرد.
وي اذعان داشت: مراسم احيا نيمه شعبان بعد از نماز مغرب و عشا در مجتمع آيه هاي مشهد برگزار مي شود و با مراسم سحري خاتمه مي يابد.
وي درباره مجوزهاي ايستگاه هاي صلواتي توسط شهرداري مشهد نيز خاطرنشان كرد: تمام همشهريان مي توانند براي گرفتن مجوز ايستگاه هاي صلواتي به شهرداري هاي مناطق خود مراجعه كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14