(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 مرداد 1389- شماره 19701

حديث دشت عشق
حاشيه هاي وررزشگاه آزادي نقطه تاريك هفته نخست ليگ برتر محروميت براي پيروزي و تراكتورسازي
اخبار كوتاه از فوتبال
انتقادات تند مايلي كهن اين بار از سازمان تربيت بدني با قطار مي آيند، با موتور مي روند!
آخرين خبر پيروزي و تراكتورسازي محروم شدند
ميراسماعيلي به جهاني نمي رود، بازگشت ميران به تيم ملي
يوسف زاده: تيمي تحويل گرفته ام كه خورده و خوابيده !
امروز مصاف با بهترين تيم آسيا شكست تيم ملي بسكتبال مقابل اسلووني
تجمع و حمايت به خاطر جدايي اسطوره مارادونا از تيم ملي آرژانتين جدا شد
صنعتكاران: مقررات را رعايت نكردند، خط خوردند
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «حميدرضا معاف»
بايد كه گلي مثل تو پرپر شده باشد

شهيد «حميدرضا معاف» فرزند خانواده اي دين باور و انقلابي و از اهالي شهرخون و قيام ورامين در خرداد 1346 چشم به تماشاي هستي گشود. او بعد از گذراندن دوره ابتدايي به محض ورود به دوره بعد عاشقانه در تظاهرات سال 57 همراه والدين خصوصاً مادر مجاهدش كه از بنيانگذاران كمك به نيروهاي انقلابي بود شركت مي كرد و هميشه همراه مادر در مسجد رضويه حضور داشت.
براي اولين بار در عمليات خيبر شركت كرد. هنوز دوران سربازي فرانرسيده بود كه به مادرش مي گويد خدمت سربازي در دوران ما كه دوران حكومت ولايت فقيه و ولايت جانشين امام زمان است واجب و شيرين است. كشور به ما نياز دارد همه كفر در مقابل همه اسلام قراردارد چرا ما ساكت باشيم. در عمليات كربلاي 5 با گذراندن دوره امدادگري وارد منطقه شلمچه شد و با لباس يك بسيجي عارف و شهادت طلب و خادم به اسلام و مسلمين خدمات شايسته اي را انجام داد.
امدادگر بسيجي حميدرضا معاف بعد از حضوري جانانه در جبهه هاي حق عليه باطل در 22/10/65 در منطقه عملياتي شلمچه مفقودالاثر شد و در تاريخ 15 خرداد 1375 با رجعت پيكر پاكش در شب عاشوراي حسيني تشييع و در گلزار شهداي ورامين بخاك سپرده شد.

 



حاشيه هاي وررزشگاه آزادي نقطه تاريك هفته نخست ليگ برتر محروميت براي پيروزي و تراكتورسازي

سرويس ورزشي-
دهمين دوره مسابقات ليگ برتر با پيروزي اكثر تيم هاي مدعي و صدرنشيني استقلال در جدول رده بندي آغاز شد.
در هفته نخست مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشورتمام تيم هاي مدعي به غير از سپاهان به پيروزي رسيدند. در اين بين بهترين نتايج را استقلال و استيل آذين كسب كردند كه موفق شدند در خانه شهرداري تبريز و فولاد خوزستان به پيروزي دست يابند.
پيروزي و ذوب آهن هم در گام نخست پيروز شدند. سرخپوشان در يك ديدار پرحاشيه از سوي تماشاگران با يك گل تراكتورسازي را شكست دادند و ذوب آهن هم با نتيجه2 بر يك از سد پيكان قزوين گذشت تا از بين پنج تيم بالاي جدول در فصل 89-88 چهار تيم با پيروزي ليگ دهم را آغاز كرده باشند.
سپاهان را مي توان ناكام بزرگ هفته اول نام نهاد. قهرمان فصل گذشته كه با جذب بهترين هاي ليگ اين فصل هم از مدعيان اصلي قهرماني است، در گام اول متوقف شد و پايين تر از ديگر مدعيان ايستاد. البته اين خاصيت تيم هاي قلعه نويي است كه ليگ را بد آغاز مي كنند اما خيلي خوب به اتمام مي رسانند!محمد مايلي كهن و سايپا هم ليگ را با پيروزي آغاز كردند تا مشخص شود، تيم حاج مايلي همچنان روي فرم است.
در هفته اول ليگ از بين سه تيم تازه وارد به ليگ برتر، تنها اين تيم صنعت نفت آبادان بود كه با پيروزي زمين را ترك كرد. اين تيم در خانه شاهين بوشهر به پيروزي رسيد تا بازگشت دوباره به ليگ برتر را با پيروزي جشن بگيرد.
در هفته نخست ليگ برتر 19 گل از خط دروازه ها گذشت كه ميانگين 1/2 گل براي هر بازي است. با نتايجي كه در هفته اول رقم خورد، هفت تيم استقلال تهران، استيل آذين، پيروزي، پاس همدان، سايپا كرج، ذوب آهن اصفهان و نفت آبادان سه امتيازي و داراي تفاضل گل1+ هستند اما در اين بين تيم استقلال به خاطر گل زده بيشتر صدرنشين جدول رده بندي است.اما نكته تاريك هفته نخست رقابتهاي ليگ برتر كه به نوعي بازيهاي اين هفته را تحت الشعاع خود قرار داد اتفاقاتي بود كه در ورزشگاه آزادي و درحاشيه ديدار پيروزي و تراكتورسازي رخ داد.تحركات ايجاد شده در ورزشگاه آزادي به قبل از شروع بازي پيروزي و تراكتورسازي تبريز بازمي گشت.
تعدادي از هواداران منتسب به باشگاه تراكتورسازي پيش از آغاز بازي با پرتاب بطري به داخل زمين اسباب دردسر عكاسان و هواداران پيروزي را فراهم آوردند اما رفتار آنها بعد از گل رضايي به شكل بدي پاسخ داده شد.
فحاشي در ورزشگاه به حدي زياد بود كه دست اندركاران برنامه فوتبال برتر مجبور به قطع صدا شدند و مجري اين برنامه نيز به صراحت اعلام كرد كه به دليل فحاشي در ورزشگاه آزادي صدا را قطع كرده اند.
اتفاق بدتردر ورزشگاه آزادي شكستن صندلي ها و آتش زدن آنها از سوي هواداران تراكتورسازي بود. سه شنبه شب ورزشگاه آزادي به جاي اينكه آوردگاه هيجاني جذاب و قابل دفاع باشد به آوردگاهي براي مسلخ شدن فرهنگ تبديل شد.
حسين عبدالهي دبيركميته انضباطي فدراسيون فوتبال درباره حوادثي كه در ديدار پيروزي برابرتراكتورسازي رخ داد، گفت: پيش از شروع رقابت هاي ليگ در جلساتي كه دركميته انضباطي برگزار كرديم همگي اعضاء ابراز اميدواري كردند كه حداقل در شروع رقابت هاي ليگ با مشكلي روبرو نشويم. اما اين را هم پيش بيني كرديم در صورت تخلف تماشاگران، بازيكنان و هر يك از عوامل مسابقات براساس آيين نامه با متخلفان به شدت برخورد كنيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

از بين رفتن 132 صندلي ورزشگاه آزادي
اولين مسابقه برگزار شده از سري مسابقات دهمين دوره ليگ برتر در ورزشگاه آزادي با وارد آمدن خساراتي به بخش هاي مختلف اين استاديوم همراه بود. تعداد 132 عدد صندلي از بين رفته اند و همچنين به ديگر امكانات، تجهيزات و تأسيسات برق و مكانيكي مجموعه نيز آسيب وارد شد كه مي توان به شكستن نرده ها، تابلوهاي راهنما، شيشه هاي بوفه مركزي، طلق ها و لامپ هاي مهتابي راهروها و سرويس هاي بهداشتي اشاره كرد.
تمايل بلكبرن به جذب تيموريان
بلكبرن اين روزها در اولويت خود،تلاش زيادي براي جذب يك مهاجم جديد براي تقويت قدرت خط حمله خود داشته و در كنار آن به مسائل ديگري از جمله جذب يك هافبك مياني مسلط و قدرتمند توجه دارد. از اين رو آنان از آندرانيك تيموريان كه از چندي پيش به خواست و دعوت سام آلاردايس، سرمربي تيم در تمرينات آزمايشي شركت كرده، خواسته اند تا روشن شدن وضعيت همكاري در تمرينات باقي بماند.
دوشنبه راي دايي اعلام مي شود
راي كميته استيناف درباره شكايت علي دايي از فدراسيون فوتبال دوشنبه آينده اعلام خواهد شد. دوشنبه گذشته كميته استيناف فدراسيون فوتبال با حضور آنها تشكيل جلسه داد اما به دليل ناقص بودن مدارك، اين كميته نتوانست راي اش را پيرامون شكايت علي دايي از فدراسيون فوتبال اعلام كند.
به گفته دبير كميته استيناف قرار است تا شنبه يا يك شنبه آينده اين اشكالات اداري و حقوقي كه شامل هزينه هاي دادرسي است پرداخت شود تا روند رسيدگي نهايي شود. قرار است راي جديد دوشنبه صادر شود.
پيروزي تيم زير 16سال ايران در آلمان
تيم ملي فوتبال زير 16سال در حالي تمرينات خود را در آلمان پيگيري مي كند كه در اولين ديدار تداركاتي به پيروزي دست يافت.ديدار دو تيم زير 16سال ايران و تيم هوردنس دانمارك در حالي برگزار شد كه ملي پوشان زير 16سال كشورمان با گل هاي علي عليپور، محمد دانشگر و سردار آزمون پيروز شدند.
انتقاد پيرواني از عدم همكاري باشگاه ها
غلامحسين پيرواني سرمربي تيم اميد كشورمان با انتقاد از باشگاه هاي ليگ برتري گفت: آقايان فكر كرده اند اين تيم مال ايران نيست. همكاري نكردن باشگاهها با تيم اميد خسته ام كرده است.براي آنكه حسن نيت خود را نشان دهيم، محروميت بازيكنان باشگاهي كه در تمرينات تيم اميد شركت نكرده بودند را لغو كردند.
تغييرنام سايپا به سايپاي البرز
باشگاه سايپا از اين پس با نام سايپاي البرز در مسابقات ليگ برتر فوتبال و ساير رشته هاي ورزشي شركت خواهد كرد. با توجه به مصوبه مجلس شوراي اسلامي درباره تشكيل استان البرز و تاييد شوراي نگهبان براي تبديل شهر كرج به استان البرز، از اين پس تيم هاي تحت پوشش باشگاه سايپا با نام سايپاي البرز در مسابقات قهرماني كشور شركت خواهند كرد.
فوتبال عراق بار ديگر در آستانه محروميت
به دنبال به تعويق افتادن انتخابات رياست فدراسيون فوتبال عراق، تيم ملي اين كشور بار ديگر در خطر محروميت قرارگرفت. چندي پيش فيفا به دليل دخالت دولت در روند برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال، به اين كشور هشدار داده بود، اما سخنگوي دولت با رد دخالت دولت در روند انتخابات تأكيد كرده بود، حضور نيروهاي امنيتي و دولتي تنها به منظور حفظ و برقراري امنيت بوده است اما به تعويق افتادن انتخابات فدراسيون فوتبال عراق بار ديگر به محروميت احتمالي از سوي فيفا دامن زد.
تهديد مظلومي به اخراج معترضان استقلال
سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران اعلام كرد: هر بازيكني كه به نيمكت نشيني اعتراض كند جايي در اين تيم ندارد. پرويز مظلومي در اين خصوص اظهار داشت: هيچ كس حق اعتراض ندارد. هر نيمكت نشيني اگر معترض شود و بخواهد جو را متشنج كند، به طور حتم اخراجش خواهم كرد. براي من آرامش استقلال از همه چيز مهم تر است و بازيكن معترض در تيم ما جايي ندارد. من مي توانم بازيكناني كه حاشيه درست مي كنند را كنار بگذارم و از ديگران استفاده كنم، حتي از بازيكنان اميد.
حمايت قاطع قلعه نويي از خسرو حيدري
شعارهاي تعدادي از تماشاگران در ديدار سپاهان و راه آهن عليه خسرو حيدري حمايت قلعه نويي را از اين بازيكن به دنبال داشت. سرمربي تيم سپاهان در اين باره گفت: خسرو در نيمه اول هافبك راست بود و ما پس از تغيير تاكتيكي در نيمه دوم وي را عقب تر آورديم اما در خصوص اين بازيكن بايد بگويم حيدري بهترين مدافع هافبك راست در آسيا است و از جذب اين بازيكن خوشحاليم. در ليگ 34 بازي داريم. اگر 300 بازي ديگر هم اين اتفاق بيفتد خسرو را تعويض نمي كنم.
112 هزار تماشاگر براي هفته نخست ليگ
در هفته اول ليگ برتر 112 هزار تماشاگر در ورزشگاهها حاضر شده و 9بازي اين هفته را تماشا كردند. با توجه به بازي پرسپوليس و تراكتورسازي در ورزشگاه آزادي انتظار مي رفت اين ورزشگاه پر از تماشاگر شود، اما فقط حدود 45هزار تماشاگر داشت كه با اين وجود پرتماشاگرترين بازي هفته اول ليگ برتر همين بازي بود.

 



انتقادات تند مايلي كهن اين بار از سازمان تربيت بدني با قطار مي آيند، با موتور مي روند!

روز گذشته محمد مايلي كهن گفت و گويي با خبرگزاري ايسنا داشت كه در آن انتقادات تندي را متوجه سازمان تربيت بدني كرده بود. قسمت هايي از اين مصاحبه در ادامه مي آيد.
¤ در تمامي اين سي سال كه من در ورزش بوده ام حتي يك بار هم نشده كه رييس سازمان از كارمندان اين سازمان انتخاب شده باشد و اين خيلي بد است. آيا كارمندان سازمان تربيت بدني حق ندارند كه به مدارج بالاتر برسند؟ در اين سي سال شاهد بوده ام كه دوستان از ديگر ارگان ها با كمترين تخصص با قطار وارد سازمان مي شوند و با موتور از سازمان بيرون مي روند.
¤ درخواست بازنشستگي از سازمان تربيت بدني را داده ام . وقتي مي ديدم افراد مختلف بدون تخصص و سابقه و بدون تحصيلات مرتبط مي آيند و نمي توانند تاثيرگذار باشند، نمي توانستم به فعاليت در سازمان ادامه بدهم.
¤ در مديريت هاي گذشته معاون مالي و معاون ورزشي ارشدي و هاشمي از كارمندان سازمان تربيت بدني بودند اما در اين دوره شرايط طوري شده كه همه معاونان از بيرون آمده اند. هر سال دريغ از پارسال. حتي در چند سال گذشته فدراسيون هاكي را به شبكه يك دادند. يادم نمي رود در يكي از برنامه ها مجري برنامه ورزش و مردم در زمان علي آبادي، رييس سازمان را به برنامه اش دعوت كرده بود و او در يك سوال پرسيد، راستي آقاي علي آبادي شما اين جوانان شريف و كارشناس همچون مدير كل اداره تربيت بدني استان تهران را از كجا مي آوريد؟ كه علي آبادي هم در پاسخ گفت، اين ها افرادي باريشه اند. فرداي آن روز من مصاحبه كردم و گفتم خاك بر سر من و امثال من كه يك جوان 28 ، 29 ساله ريشه دار مي شود و حتما من و امثال من در اين ورزش بي ريشه ايم و از زير بوته در آمده ايم. پس از آن اتفاقي كه براي اين مديركل جوان افتاد، يادم نمي آيد كه ديگر مجري برنامه از اين انتخاب صحبتي كرده باشد.

 



آخرين خبر پيروزي و تراكتورسازي محروم شدند

در آخرين لحظاتي كه روزنامه براي چاپ آماده مي شد، مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال گفت: با توجه به اهميت موضوع خيلي سريع به بررسي اتفاقات ديدار پيروزي و تراكتورسازي پرداختيم . با توجه به موارد مطرح شده ، تصميم گرفته شد تيم هاي تراكتورسازي و پيروزي به ترتيب دو و يك جلسه به انجام بازي بدون تماشاگرمحكوم شوند.همچنين رسول خطيبي نيز دو جلسه از همراهي تيم تراكتورسازي محروم شد.

 



ميراسماعيلي به جهاني نمي رود، بازگشت ميران به تيم ملي
يوسف زاده: تيمي تحويل گرفته ام كه خورده و خوابيده !

مديرتيم هاي ملي جودوي ايران گفت: آرش ميراسماعيلي قطعا در مسابقه هاي جهاني شركت نخواهد كرد.
محمدرضا حاج يوسف زاده اظهاركرد: مسابقه هاي انتخابي تيم ملي جودوي بزرگسالان با شناخت نفرات برتر به پايان رسيد. پس از اين رقابت ها نفرات اعزامي ما به اردوي مشترك فرانسه تغيير كرد كه به همين خاطر نفرات جديد را براي اخذ ويزا به مسئولان مربوطه معرفي كرديم. دوهفته طول مي كشد تا ويزاي اين ملي پوشان درست شود و به اردوي سه هفته اي پاريس اعزام شوند. ملي پوشان بلافاصله پس از بازگشت از فرانسه آماده اعزام به مسابقه هاي قهرماني جهان در ژاپن مي شوند.
وي درمورد غيبت آرش ميراسماعيلي و وحيد سرلك درمسابقه هاي انتخابي گفت: سرلك به خاطر اين كه باشگاهش در آلمان اجازه آمدنش رانداد، درانتخابي ها شركت نكرد اما، او بايد در مسابقه هاي انتخابي اين وزن شركت كند. در مورد آرش ميراسماعيلي، قضيه كمي فرق مي كند. او مي داند كه شرايطش چگونه است و هم اكنون در كجاي نمودار آمادگي قرار دارد. البته او نبايد فراموش كند كه قانون، حضور در مسابقه هاي انتخابي را ملاك قرار داده و هر كس دراين انتخابي شركت نكرده باشد، نمي تواند به مسابقه هاي جهاني اعزام شود.
وي ادامه داد: قصد ندارم توريست به مسابقه هاي جهاني ببرم هرچند آن رقابت ها را ميداني مي بينم براي تدارك ملي پوشان جهت حضور درگوانگ جو. تيمي كاملا خراب را تحويل گرفتم كه دو سال خورده و خوابيده وعقبگرد داشته است. كار سختي دارم.حاج يوسف زاده با تاكيد بر اينكه مسعود حاجي آخوندزاده ديگر شانسي براي حضور در تيم ملي به عنوان ورزشكار ندارد، گفت: به او فرصتي دادم تا خودش را دوباره نشان دهد. اگر اين فرصت را نمي دادم مقاومت هاي بيشتري را مي ديدم اما خوشحالم چرا كه او هم اكنون احساس نمي كند حقش ضايع شده است. آخوندزاده با شكستي كه درمسابقه هاي انتخابي خورد، ديگر نمي تواند ملي پوش شود.وي ادامه داد: با توجه به كارنامه خوبي كه اين ملي پوش دارد، جلسه اي با او داشتم و خواستم كه در كادر فني تيم ملي مشغول شود. او شرايط مساعدي دارد. هم از لحاظ علمي، هم از لحاظ عملي. آخوندزاده تا شنبه (نهم مرداد) فرصت دارد كه درمورد خواسته من پاسخ دهد. او ماحصل حضور ساليان زياد مربيان خارجي درايران است.
وي با اشاره به اينكه پيشنهاد داده است محمود ميران سرمربي پيشين تيم ملي به عنوان آناليزور به كادرفني تيم ملي اضافه شود، گفت: دوست دارم تا از حضور او در برخي مسابقه هاي خارجي استفاده كنم. به همين منظور اين پيشنهاد رابه اميني، رئيس فدراسيون ارائه داده ام و قراراست وي دراين رابطه تصميم بگيرد.

 



امروز مصاف با بهترين تيم آسيا شكست تيم ملي بسكتبال مقابل اسلووني

تيم ملي بسكتبال در ديدار افتتاحيه رقابت هاي جام استانكوويچ با 33 اختلاف امتياز مغلوب اسلووني شد كه در رده بندي جهاني تنها يك پله بالاتر از بسكتبال كشورمان قرار دارد.
مسابقات بسكتبال جام استانكوويچ ديروز (چهارشنبه) با شكست 74 بر 107 تيم ملي كشورمان مقابل اسلووني در «ليوژو» چين آغاز شد. ملي پوشان بسكتبال كشورمان در حالي متحمل اين شكست شدند كه در رده بندي فدراسيون جهاني تنها يك رده با حريف خود اختلاف دارند. در رنكينگ فيبا اسلووني در رده بيستم و ايران در رده بيست و يكم قرار دارد.مسابقات بسكتبال جام استانكوويچ امروز (پنجشنبه) با برگزاري دو ديدار ديگر پيگيري خواهد شد. در روز دوم اين رقابت ها ابتدا استراليا به مصاف اسلووني مي رود. سپس تيم ملي كشورمان مقابل چين صف آرايي مي كند.
چيني ها در فينال رقابت هاي بسكتبال 2009 جام ملت هاي آسيا مغلوب ايران شدند با اين حال در رده بندي جهاني به عنوان بهترين تيم آسيا در رده نهم قرار دارند. استراليا نيز تيم يازدهم جهان است.

 



تجمع و حمايت به خاطر جدايي اسطوره مارادونا از تيم ملي آرژانتين جدا شد

ديگو مارادونا سرانجام پس از كش و قوس هاي فراوان قراردادش را با فدراسيون فوتبال آرژانتين تمديد نكرد.
در حالي كه پس از پايان جام جهاني، فدراسيون فوتبال آرژانتين قصد داشت با تمديد قرارداد مارادونا به مدت چهارسال آلبي سلسته را براي جام جهاني 2014 برزيل آماده كند اسطوره فوتبال آرژانتين اين پيشنهاد را نپذيرفت و به همكاري اش با تيم ملي پايان داد.
به دنبال اعلام رسمي فدراسيون فوتبال آرژانتين مبني بر جدايي اسطوره صدها نفر از هواداران مارادونا با تجمع در مقابل فدراسيون فوتبال اين كشور عليه گرون دونا شعار داده و از اسطوره فوتبال آرژانتين حمايت كردند.
دقايقي پس از كناره گيري مارادونا، فدراسيون فوتبال آرژانتين سرخيو بابتيستا(سرمربي تيم جوانان آرژانتين) را به عنوان جانشين موقت ديگو معرفي كرد.

 



صنعتكاران: مقررات را رعايت نكردند، خط خوردند

نايب رئيس فدراسيون كشتي گفت: به كشتي گيراني كه مقررات را رعايت نكنند ارفاقي نخواهيم كرد.
محمدعلي صنعتكاران در باره مخالفت با حضور ابراهيمي، ميرزايي و جوكار در جام «حبيبي و موحد» اظهار كرد: برنامه هاي تيم ملي كشتي براساس نظم و انضباط است و مربيان هم اختياراتي در اين زمينه دارند، زماني كه برخي كشتي گيران دستورات فدراسيون و مربيان را اطاعت نمي كنند و در مسابقات جهاني مسائلي هم به وجود مي آورند كه باعث مي شوند مربيان تيم ملي آزرده خاطر شوند، بنابراين ارفاقي به آنها داده نمي شود.
نايب رئيس فدراسيون كشتي در پايان در مورد شكست تيم ملي كشتي آزاد جوانان در مسابقات جهاني، از اظهارنظر خودداري كرد و ابراز داشت: بايد عملكرد تيم هاي جوانان در مسابقات جهاني را بررسي كنيم و سپس به اظهارنظر بپردازيم.

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ مقامات دو باشگاه رئال مادريد و اينترميلان ايتاليا ديروز بر سر انتقال مايكون به تيم اول پايتخت اسپانيا به توافق نهايي دست پيدا كردند. گفته مي شود مايكون به مبلغ 28ميليون يورو راهي رئال مادريد شده است.
¤ رونالدينيو پس از حضور در اولين تمرين ميلان گفت: ماندنم در ميلان به اين خاطر است كه مديون اين تيم هستم و مقامات ميلان مرا با تمام كم كاري ها و كاستي ها تحمل كرده اند. من اطمينان دارم با ميلان دوباره احيا مي شوم.
¤ تيم هاي فوتبال فرانسه و اسپانيا با برتري مقابل حريفان خود به ديدار نهايي رقابت هاي زير 19سال فوتبال اروپا راه پيدا كردند. تيم فرانسه، ميزبان رقابت ها، با حساب 2بر يك مقابل كرواسي به برتري رسيد و اسپانيا هم در ديگر ديدار برگزار شده اين مرحله با نتيجه3بريك مقابل انگلستان پيروز شد. ديدار نهايي اين رقابت ها بين تيم هاي فرانسه و اسپانيا روز جمعه (فردا) در شهر كان فرانسه برگزار خواهدشد.
¤ روسل مديرعامل جديد باشگاه بارسلونا در جديدترين اظهارنظر خود درخصوص لاپورتا مديرعامل سابق اين تيم گفت: 46ميليون يورو در حسابداري بارسلونا سند نخورده و معلوم نيست چنين رقم بالايي در زمان مديريت لاپورتا صرف چه كاري شده است.
¤ در مراسم معارفه «گوتي» بازيكن جديد تيم بشيكتاش تركيه و فصل گذشته رئال مادريد كه سه شنبه شب در ورزشگاه اختصاصي اين تيم برگزار شد 80هزار هوادار ترك از اين بازيكن استقبال كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14