(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 مرداد 1389- شماره 19701

آغاز ثبت نام اينترنتي دانش آموزان در سراسر كشور
توليدكنندگان لوازم كاهنده مصرف برق وام بلاعوض مي گيرند
ايران 4 مدال طلا و نقره در المپياد جهاني شيمي كسب كرد
جمعه شب مشتري با ماه همسايه مي شود
رويدادهاي خارجي
طوفان شن در سيستان و بلوچستان
شماره گذاري تريلي هاي هوو متوقف شد
 افزايش 50 درصدي كشفيات داروي قاچاق
قيمت جديد بليت بازديد از برج ميلاد
حمايت هلال احمر از 206هزار خانوار آسيب پذير
فهرست شهريه مدارس غيردولتي تهران اعلام شد
راه اندازي 2 بوستان براي بانوان تهراني
ميزان گرد و غبار هوا در اهواز به 19 برابر حد مجاز رسيد
 پذيرش 300 نوزاد فوت شده تهراني در تيرماه
در آستانه ماه مبارك رمضان بازارچه خوداشتغالي «ماه چهارده» افتتاح مي شود
شرق اندونزي زيرآب رفت



آغاز ثبت نام اينترنتي دانش آموزان در سراسر كشور

رئيس مركز آموزش نيروي انساني، آمار و فناوري وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور ساماندهي آمار، ثبت نام اينترنتي دانش آموزان در سراسر كشور آغاز شد.
اسدالله اسدي گرمارودي در حاشيه گردهمايي مديران كل آموزش و پرورش استان هاي كشور كه در اردوگاه شهيد باهنر برگزار شد اظهار داشت: در ثبت نام اينترنتي، مسئوليت كار برعهده مسئولان ثبت نام در مدارس سپرده شده است.
وي افزود: در اين روش دانش آموزاني كه امتحانات خود را با موفقيت گذرانده و بايد به پايه بالاتري بروند، نيازي به حضور در مدرسه نخواهند داشت.
اسدي گرمارودي با بيان اينكه محور ثبت نام دانش آموزان، كد ملي است، ادامه داد: در اين خصوص با سازمان ثبت احوال، هماهنگي هاي لازم صورت گرفته است و هر دانش آموز تنها مي تواند يك بار ثبت نام كند.
وي با بيان اينكه اگر دانش آموزي از يك مدرسه خارج شده و به مدرسه ديگر انتقال يابد، بايد فرم خروج دريافت كند، گفت: براي اتباع خارجي نيز جايگاه خاصي در سامانه آماري در نظر گرفته شده است.

 



توليدكنندگان لوازم كاهنده مصرف برق وام بلاعوض مي گيرند

مديرعامل سازمان بهره وري انرژي ايران از اختصاص وام بلاعوض به توليدكنندگان لوازم كاهنده مصرف برق در بخش روشنايي خبر داد.
سعيد مهذب ترابي درگفتگو با مهر درخصوص حمايتهاي وزارت نيرو از توليدكنندگان وسايل كاهنده مصرف برق گفت: سازمان بهره وري انرژي ايران (سابا) در سه قالب، تسهيلاتي را براي توليدكنندگان لوازم كاهنده مصرف برق در نظر گرفته است به نحوي كه يا تسهيلات به صورت بلاعوض پرداخت مي شود، يا توليدكنندگان به بانكها براي دريافت تسهيلات ارزان قيمت معرفي مي شوند، در وضعيت سوم تسهيلات در اختيار توليدكننده قرار مي گيرد اما سود آن را سابا پرداخت مي كند.
مديرعامل سازمان بهره وري انرژي ايران افزود: در بخش روشنايي داخلي، سابا از كارخانجاتي كه بر روي بهينه سازي و افزايش كارآيي انرژي محصولات خود، كار مي كنند حمايت به عمل مي آورد با اين هدف كه اين توليدكنندگان، مصارف برق تجهيزات توليد شده را از يك رنج مصرف به رده ديگر تقليل دهند.
وي تصريح كرد: دنيا در بخش روشنايي معابر، به سمت استفاده از تجهيزات روشنايي هاي LED پيش رفته است، نكته اي كه وجود دارد اين است كه هنوز توليد اين تجهيزات در كل دنيا صنعتي نشده و به صورت پايلوت صورت مي گيرد. در ايران نيز اين كار در حال اجرا است تا بتوان توان توليدكنندگان را سنجيد و نكات مهندسي را اصلاح و بهينه كرد.
مهذب ترابي گفت: سابا قصد دارد در يك برنامه سه تا چهارساله، كل توليدات روشنايي كشور را به سمتLED سوق دهد.
وي در خصوص حمايت از توليدكنندگان لامپهاي LED گفت: ما به عنوان سازمان بهره وري انرژي اعتباراتي در حدود 20 ميليارد تومان را در بخش مطالعات فني و مهندسي اين كار يعني تبديل روشنايي معمولي بهLED تخصيص داده ايم تا بتوان مطالعات را اجرا كنيم و طرحهاي پايلوت را به سرانجام رسانيم.

 



ايران 4 مدال طلا و نقره در المپياد جهاني شيمي كسب كرد

تيم ايران در چهل و چهارمين المپياد جهاني شيمي موفق به كسب يك مدال طلا و 3 مدال نقره شد.
در اين مسابقات كه با حضور تيم هايي از 70 كشور جهان برگزار شد تيم ايران با احتساب نوع و تعداد مدال هاي كسب شده در رتبه پنجم مسابقات قرار گرفت.

 



جمعه شب مشتري با ماه همسايه مي شود

جمعه شب تا بامداد شنبه، ماه در نزديكي سياره مشتري ديده مي شود و فرصت خوبي را فراهم مي كند تا با كمك ماه، اين سياره پرنور را به راحتي در آسمان پيدا كنند.
حميد رضا شهشهان منجم آماتور با اعلام اين خبر افزود: سياره مشتري در ساعت 22 و 45 دقيقه از افق شرق طلوع خواهد كرد و به تدريج ارتفاع خواهد گرفت.
وي ادامه داد: پس از اينكه به اندازه كافي از افق ارتفاع پيدا كرد، مي توان آن را به راحتي به صورت جرمي پرنور در پايين ماه مشاهده كرد؛ ماه حدود 30 دقيقه پيش از مشتري طلوع كرده است.
شهشهان افزود: جدايي ماه و مشتري از يكديگر حدود 5/6 درجه است. با گذشت زمان، ماه و مشتري بيشتر و بيشتر ارتفاع مي گيرند و ديدنشان راحت تر مي شود.
به گزارش فارس وي گفت: يك ساعت پيش از طلوع خورشيد، ماه و مشتري تقريباً در حداكثر ارتفاع خود از افق قرار خواهند داشت؛ در اين زمان، ماه نزديك به 60 درجه از افق جنوب- جنوب غربي ارتفاع خواهد داشت و سياره درخشان مشتري در فاصله 6 درجه اي سمت چپ و پايين ماه جلب نظر مي كند.

 



رويدادهاي خارجي

فتواي خاخام ها بر كشتار فلسطيني ها
يك خاخام صهيونيست در كتاب اخير خود حكم به جواز كشتار غيريهوديان ساكن سرزمين فلسطين داده است. اين مسئله باعث شد كه پليس رژيم صهيونيستي خاخام مذكور را بازداشت كند.
اسحاق شابيرا، خاخام افراطي صهيونيست و ساكن شهرك صهيونيستي «اتسهار» حكم به كشتار غيريهوديان داده است.
به گزارش راديو عبري حمله شهرك نشينان صهيونيست به روستاي عراق بورين و درگيري آنها با شهروندان فلسطيني پس از آن صورت گرفت كه پليس صهيونيستي با حمله به شهرك اتسهار خاخام اسحاق شابيرا را به جرم تاليف يك كتاب ديني كه يهوديان را به كشتار غيريهوديان تشويق مي كند بازداشت كرد.
براساس گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، خاخام شابيرا و خاخام يوزي اليتزو از مركز «يوسف» قبلا نيز كتابي جديد را منتشر كرده بودند كه در آن به راهكارهاي جديد براي كشتار غيريهوديان اشاره كرده و در استدلال خود براي صدور اين حكم اعلام كرده بودند كه هر شخص غيريهودي ساكن فلسطين «خطري براي بني اسرائيل» به شمار مي رود.مولفان كتاب مذكور تصريح كرده بودند كه در صورت استفاده نظاميان صهيونيست از كودكان به عنوان سپر دفاعي كشتار آنها هيچ مشكلي نداشته و مجاز است.

 



سازمان هواشناسي پيش بيني كرد
 طوفان شن در سيستان و بلوچستان

كارشناس سازمان هواشناسي كشور از بروز طوفان شن و باد شديد در شمال استان سيستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبي خبر داد.
فاطمه رضازاده در گفت وگو با فارس پيش بيني كرد: گرد و خاك در ابتدا استانهاي كرمانشاه، ايلام و خوزستان و پس از آن بوشهر، كهگيلويه و بويراحمد، همدان و غرب فارس را تحت نفوذ قرار دهد.
كارشناس سازمان هواشناسي تصريح كرد: در ارتفاعات جنوب كرمان، جنوب سيستان و بلوچستان و شمال هرمزگان نيز رگبارهاي پراكنده دور از انتظار نيست.
وي دماي هواي تهران را 30درجه سانتي گراد اعلام كرد و گفت: دماي هواي تهران نسبت به روز گذشته يك درجه خنك تر شده است.
گفتني است وزارت بهداشت با توجه به گزارش سازمان هواشناسي استفاده از ماسك را در اين استانها توصيه كرده است.

 



شماره گذاري تريلي هاي هوو متوقف شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا از توقف شماره گذاري تريلي هاي هوو از ابتداي سال جاري خبر داد.
سردار اسكندر مومني، افزود: تريلي هاي هوو كه هفته گذشته شاهد يك مورد تصادف مرگبار آنها در جاده دماوند بوديم، داراي اشكالات اساسي در ساختار خودرو، سيستم تعليق، ترمز، پايداري، فرمان پذيري و ايستايي است.
وي با اشاره به اين كه مردم انتظار دارند تا پليس موضوع اين تريلي ها را بررسي كند چرا كه وظيفه ما ايمني آمد و شد و حفظ جان مردم است، افزود: در رابطه با اين خودرو اقدامات كوتاه مدت و بلند مدتي در دست اقدام است.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اين كه هم اكنون 16 هزار تريلي هوو در جاده هاي كشور تردد دارند، تصريح كرد: هوو با 40 تن بار و 7 محور پذيرش نيروهاي جانبي وارده از سوي يدك را ندارد و به اين لحاظ داراي مشكلات فراواني است. در برخي از كشورهاي شرقي از اين خودروها به عنوان كاميون با ظرفيت هاي پايين تر استفاده مي شود.
وي با تاكيد بر اين كه در مرحله اول از اين كشنده ها به هيچ وجه براي حمل مواد آتش زا و خطرناك استفاده نخواهد شد، افزود: محدوديت هاي زماني و مكاني بزودي براي تردد اين خودرو اعمال مي شود.
رئيس پليس راهور ناجا گفت: شركت ايران خودرو ديزل نيز قرار است نسبت به فراخوان اين خودروها نسبت به اصلاح سيستم آنها بخصوص ترمز اقدام كند. هرچند كه نصب ترمز ضد قفل (ABS) نيز براي اين خودروها كارايي ندارد.

 



معاون مبارزه با قاچاق پليس آگاهي كشور خبر داد
 افزايش 50 درصدي كشفيات داروي قاچاق

معاون مبارزه با قاچاق پليس آگاهي كشور از افزايش 250درصدي كشف داروهاي قاچاق در 3ماهه اول سال جاري خبر داد.
سرهنگ فتح الله زمانيان گفت: در 3 ماهه اول سال، 17 هزار و 995 قلم دارو كشف شده كه افزايش 250 درصدي را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي دهد.
وي افزود: طي اين مدت 15 هزار پرونده در رابطه با قاچاق كالا و ارز تشكيل شده و از مجموع اين تعداد، ارزش 4 هزار و 200 پرونده بالاي 100 ميليون تومان بوده است.
به گزارش فارس سرهنگ زمانيان گفت: برخورد با باندهاي كلان قاچاق كالا در اولويت اقدامات پليس قرار دارد.

 



قيمت جديد بليت بازديد از برج ميلاد

قيمت بليت ورودي برج ميلاد از 10 هزار تومان به هفت هزار و 200 تومان كاهش يافت.
به گزارش خبرگزاري مهر، مديرعامل شركت برج ميلاد آسمان با اعلام اين خبر افزود: حدود 12 هزار نفر تيرماه از برج ميلاد بازديد كردند كه بيش از پنج هزار نفر آنها بازديدكننده عمومي، چهار هزار نفر بازديدكننده از سازمانها و دانشگاه ها و 63 هيئت خارجي بودند.
رحيم مطهر نژاد گفت: از ابتداي فروردين تا پايان خرداد ماه امسال نيز 20 هزار نفر از برج ميلاد ديدن كردند كه در بين آنها 140 هيئت خارجي حضور داشتند.
وي با بيان اينكه براي بازديد از برج ميلاد متقاضيان بايد با شماره 8585 تماس بگيرند و يك هفته پيش از زمان مورد نظر خود براي بازديد ثبت نام كنند ادامه داد: با اين حال در برخي موارد اگر كسي حضوري مراجعه كند در صورتي كه بازديد ويژه اي در آن روز نداشته باشيم بدون ثبت نام هم اكنون بازديد از برج وجود دارد.
مديرعامل شركت برج ميلاد آسمان در مورد قيمت بليت بازديد از برج گفت: پيش از اين قيمت بليت ده هزار تومان ولي هم اكنون به هفت هزار و 200 تومان كاهش پيدا كرده است.
وي با اعلام اينكه براي بازديد از برج ميلاد ديگر از صفهاي طويل خبري نيست تاكيد كرد: هركس امروز ثبت نام كند هفته آينده مي تواند از برج بازديد كند.
مطهرنژاد اظهار داشت: بازديد از برج ميلاد سه روز در هفته و روزهاي فرد انجام مي شود و در تلاش هستيم امكان بازديد در تمامي روزهاي هفته ايجاد شود.

 



در ماه رمضان انجام مي شود
حمايت هلال احمر از 206هزار خانوار آسيب پذير

داوطلبان جمعيت هلال احمر در ماه رمضان از بيش از 206هزار خانوار آسيب پذير حمايت مي كنند.
ماشاء الله پورطلوعي، رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر با اعلام اين خبر افزود: سازمان داوطلبان در حال حاضر با افزايش داوطلبان خود مي تواند خانوار هاي محروم بيشتري را در ماه رمضان امسال تحت پوشش قرار دهد.
وي با اشاره به اينكه در طرح ملي هماي رحمت سازمان داوطلبان هلال احمر در سال گذشته 206هزار و 549 خانوار آسيب پذير تحت پوشش حمايتي قرار گرفتند، گفت: اين سازمان با افزايش خيرين خود پيش بيني و آمادگي كمك و حمايت بيش از 206هزار خانوار آسيب پذير را تحت پوشش طرح ملي هماي رحمت دارد.
پورطلوعي اظهار داشت: قبل از شروع ماه مبارك رمضان نيازمندان واجدشرايط توسط داوطلبان شناسايي مي شوند و از سويي ديگر نيز با استفاده از نظرات پزشكان متخصص داوطلب جمعيت و تعيين ميزان كالري مورد نياز هر فرد در طول يك ماه، سبدهاي غذايي براساس معيارهاي علمي استانداردسازي مي شود تا تحت برنامه هماي رحمت در ماه مبارك رمضان بين خانوارهاي محروم و آسيب پذير توزيع شود.
وي گفت: داوطلبان و خيرين سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر همزمان با شروع ماه مبارك رمضان اقلام غذايي مورد نياز نظير برنج، گوشت، مرغ و روغن را تهيه و در اختيار جمعيت قرار مي دهند كه اين اقلام پس از بسته بندي توسط خود داوطلبان شبانه با خودروهاي بدون آرم و به منظور حفظ كرامت انساني خانواده ها به در منازل نيازمندان توزيع شود.

 



فهرست شهريه مدارس غيردولتي تهران اعلام شد

فهرست شهريه تمام مدارس غيردولتي اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام شد.
فهرست تمامي مدارس غيردولتي شهر تهران با امكان جستجو در منطقه، جنسيت و دوره تحصيلي به همراه ميزان شهريه مصوب بر روي سايت اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران قرار دارد.
به گزارش فارس بر روي سايت آموزش و پرورش شهر تهران، نام مدرسه، تلفن، نام مدير، شهريه ثابت، شهريه فوق برنامه، شهريه مصوب، نام منطقه و آدرس قرار گرفته است.

 



راه اندازي 2 بوستان براي بانوان تهراني

مديركل امور بانوان شهرداري تهران از راه اندازي بوستانهاي نرگس و قائم ويژه بانوان در سالجاري خبر داد و گفت: بوستان چيتگر نيز براي استفاده بانوان راه اندازي مي شود.
نرگس معدني پور در گفت وگو با «تهران سما» در مورداحداث بوستان هاي بانوان در سطح شهر تهران بيان كرد: احداث بوستان هاي بانوان نياز به شاخص هاي ويژه اي از قبيل، وسعت و موقعيت جغرافيايي دارد كه به همين منظور شهرداري تهران راه اندازي پنج بوستان بانوان را در دستور كار قرار داده است.
وي با يادآوري احداث «بوستان مادر» و «پرديس بانوان» در منطقه 15 خاطرنشان كرد: بوستان پرديس بانوان با امكاناتي همچون، سونا، استخر، جكوزي، پيست دوچرخه، اسكيت و كتابخانه در اختيار بانوان تهراني قرار گرفته است.
مديركل امور بانوان شهرداري تهران در ادامه از احداث دو بوستان ويژه بانوان تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: بوستان هاي فرامنطقه اي نرگس و قائم در سال جاري احداث مي شوند، كه بوستان قائم در يافت آباد است.
معدني پور يكي ديگر از بوستان هاي در نظر گرفته شده براي بانوان را بوستان چيتگر اعلام كرد و افزود: با توجه به اينكه سرانه فضاي سبز منطقه 22 بالاست، قسمتي از فضاي سبز چيتگر تغيير كاربري پيدا كرده و به عنوان پارك چيتگر براي استفاده بانوان در سال آينده راه اندازي خواهد شد.
وي تأكيد كرد: بوستان هاي مادر، پرديس بانوان، قائم، نرگس و چيتگر بوستان هاي ويژه بانوان تهراني است كه در پنج پهنه از سطح شهر تهران قرار مي گيرند.

 



ميزان گرد و غبار هوا در اهواز به 19 برابر حد مجاز رسيد

مدير كل سازمان حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: ميزان گرد و غبار هوا در اهواز، روز چهارشنبه به دو هزار و 840 ميكروگرم بر متر مكعب معادل 19 برابر حد مجاز رسيد.
«هرمز محمودي راد» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، حد مجاز و استاندارد گرد و غبار هوارا 150 ميكروگرم بر متر مكعب اعلام و اضافه كرد: همچنين ميزان آلودگي در آبادان به 403 و سوسنگرد، 300 ميكروگرم بر متر مكعب رسيده است.
به گزارش اداره كل هواشناسي خوزستان، بررسي و پايش آخرين تصاوير ماهواره هواشناسي و نقشه هاي پيش يابي سطح زمين نشان دهنده شكل گيري توده هواي حاوي گرد و غبار در صحراي جنوبي و مركزي عراق است كه اين سامانه با سرعت به سوي خوزستان در حركت است.
وي پيش بيني كرد بادهاي شديدي در ساعات آينده در خوزستان وزيدن مي گيرد كه باعث انتشار بيشتر ريزدانه هاي گرد و غبار در هواي اين استان مي شود كه باعث كاهش ديد افقي مي شود.

 



سازمان بهشت زهرا(س) اعلام كرد
پذيرش 300 نوزاد فوت شده تهراني در تيرماه

سازمان بهشت زهرا(س) اعلام كرد: چهار هزار و324 متوفي تيرماه در بهشت زهرا(س) پذيرش شدند كه حدود 300 نفر آنها نوزاد بودند.
بنابه اين گزارش، از چهار هزار و324 متوفي پذيرش شده در بهشت زهرا(س)، دو هزارو 427 نفر مذكر، يك هزارو601 نفر مونث و 269 نفر نوزاد بودند.
براساس اين گزارش، كمترين تعداد فوت شدگان از نظر سني مربوط به رده سني 5 تا 9 سال با تعداد 24 مورد و بيشترين تعداد فوت شدگان از نظر سني به رده سني 65 سال به بالا با تعداد دو هزار و185 مورد بودند.
در اين گزارش آمده است: كمترين تعداد درگذشتگان از نظر منطقه مسكوني به منطقه 21 با 19مورد و بيشترين آن مربوط به منطقه 4 تهران با 253مورد بوده است.

 



در آستانه ماه مبارك رمضان بازارچه خوداشتغالي «ماه چهارده» افتتاح مي شود

به مناسبت هفته كارآفريني و در آستانه ماه مبارك رمضان بازارچه خوداشتغالي ماه چهارده از شنبه به مدت يك ماه در جنوب شرق تهران افتتاح مي شود.
به گزارش عليرضا نشري مدير مركز رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري منطقه 14هدف از برپايي بازارچه خود اشتغالي «ماه چهارده» را ايجاد فرصت شغلي براي كارآفرينان نوپا، حمايت از زنان سرپرست خانوار و شناسايي استعدادهاي كارآفريني بيان كرد.
وي افزود: اين بازارچه با 50 غرفه، هفتمين بازارچه خوداشتغالي است كه طي يك سال اخير براي حمايت از كارآفرينان منطقه برپا شده است.
نشري با بيان اينكه ساعات فعاليت اين بازارچه از 10 صبح تا 10شب است، تصريح كرد: محصولاتي همچون صنايع دستي، پوشاك، غذاهاي سنتي، اقلام هنري و ساير محصولات ديگر از جمله موارد ارائه شده در اين بازارچه هستند.
مدير مركز رفاه و خدمات اجتماعي از افتتاح سه بازارچه ديگر تا پايان سال خبر داد و گفت: برپايي دو بازارچه با موضوع خواشتغالي تا پايان فصل پاييز و بازارچه بهاره تا پايان فصل زمستان در دستور كار اين مركز قرار دارد.
نشري در پايان اظهار داشت: مراسم افتتاحيه بازارچه «ماه چهارده» روز شنبه نهم مرداد ساعت 30:18با حضور «علي محمدنژاد» شهردار منطقه 14، در بوستان بسيج واقع در انتهاي بزرگراه شهيد محلاتي افتتاح خواهد شد.

 



شرق اندونزي زيرآب رفت

در پي بارش هاي سيل آسا در اندونزي، اكثر مناطق شرق اين كشور به زير آب رفت و ساختمان ها و مزارع زيادي منهدم شد.
به گزارش شبكه خبري بي بي سي، تاكنون 25نفر در اين حادثه كشته و 19 تن نيز مفقود شده اند.
در گزارش اين شبكه خبري، همچنين آمده است كه اين سيلاب بر بيش از سه هزار خانوار اثر گذاشته و اكثر جاده ها و راه هاي ارتباطي نيز به طور كامل به زير آب فرو رفته است. به همين دليل، امكان امدادرساني از طريق زمين تا حدي غيرممكن است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14