(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 مرداد 1389- شماره 19704

امتياز محروميت به چه دليل ازشهر محروم طبس حذف شد؟
در افق ايران 1400 راه آهن ايران 60ميليون مسافر جابه جا مي كند
ايران در كيهان
تاسيس صندوق سرمايه گذاري بخش تعاون در كشور
افتتاح كارخانه توليد انواع فرآورده هاي بتني در چناران
 بررسي 200 هزار نامه مردم چهار محال و بختياري به رئيس جمهوري
در سال جاري انجام مي شود احداث 500كيلومتر راه روستايي در استان اردبيل
فرماندار: دستگاه زباله سوز بزودي در فومن راه اندازي مي شود
فرماندار شهر قدس: امدادرساني محدوده جغرافيايي ندارد
فرماندار كرج: زيرساخت هاي شهري استان البرز طي 5 سال آينده فراهم مي شود
عضو كميته سلامت مجمع تشخيص مصلحت نظام:
دولت 2500تومان بابت هزينه سلامت هر ايراني پرداخت مي كند
آغاز كار ساخت 1500 واحد مسكن مهر در اراك
جانشين كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز آذربايجان غربي:
امسال براي مرزنشينان در اشنويه و سلماس معبر مرزي ايجاد مي كنيم
واكنش اداره مسكن و شهرسازي هرمزگان به يك مطلب
مراسم بزرگداشت كربلايي كاظم ساروقي حافظ كل قرآن كريم برگزار مي شود
آغاز اعلام شماره حساب سرپرستان خانوار در يزد



امتياز محروميت به چه دليل ازشهر محروم طبس حذف شد؟

از مدت ها قبل سالهاي متمادي شهر طبس به عنوان يك شهر محروم بوده وكاركنان دولت شاغل در اين منطقه از امتياز محروميت يكماه مرخصي مناطق محروم و يا پرداخت يكماه حقوق به كاركناني كه در اين شهر خدمت مي كردند، تعلق مي گرفت دولت هم به لحاظ داشتن محروميت هاي فراوان اين شهر را به عنوان تبعيدگاه افراد مجرم با مجرميت بالا انتخاب كرده و مجرمين را به اين شهر تبعيد مي كرد تا محروميت ها باعث آزار و اذيت و يا تأديب فرد مجرم شود.
تا اينكه اخيراً در نامه اي به ارگانهاي دولتي ابلاغ شده كه طبس به شهري برخوردار از امكانات تبديل شده است و حق محروميت كاركنان آنها ديگر پرداخت نشود.
كاركنان دولت از مسئولين مربوطه سؤال مي كنند كه علي رغم خدمات زيادي كه به شهر طبس صورت گرفته ولي چه امتيازي از ناحيه فاكتورهايي كه باعث محروميت مي شود طي 2 سال گذشته به اين منطقه داده شده كه امتياز محروميت را از اين شهر محروم، حذف كردند.
آيا گرماي 50 درجه شهر طبس كاهش يافته يا مشكل ناشي از عدم تمركز گرايي نقاط شهري كه مانعي جدي در خدمت رساني به شهروندان است حل و فصل شده است. شايد هم فاصله صدها كيلومتري شهرهاي همجوار بامراكز استاني اطراف شهر طبس كاهش يافته است و...
اما در كنار بسياري از مشكلات كه در اين شهر، هنوز حل نشده است آنچه در اين ميان قابل توجه است وجود اين نكته است كه اتخاذ اين نوع سياست ها مي تواند در كاهش جمعيت شهرستان كوچكي همچون طبس و افزايش جمعيت مهاجر به سمت كلان شهرها موثر باشد.
لذا مسئولان محترم بايد در راستاي حل مشكلات اقشاري كه در شهرستانهايي همچون طبس، اقامت گزيده اند واز بسياري امكانات رفاهي محروم هستند، نه تنها در دادن تسهيلات و امكانات بطور جدي تلاش نمايند بلكه آنان را از امتيازات دل گرم كننده اي ازاين دست محروم ننمايند.
خبرنگار كيهان در طبس

 



در افق ايران 1400 راه آهن ايران 60ميليون مسافر جابه جا مي كند

تبريز- خبرنگار كيهان:
در چشم انداز 20ساله تعداد مسافران جابجا شده توسط راه آهن كشور به 60ميليون نفر مي رسد.
مديرعامل شركت قطارهاي مسافري رجا در مراسم افتتاح خط دوم قطار مسافري تبريز- مشهد كه با حضور «بهبهاني» وزير راه و ترابري صورت گرفت افزود: اين شركت در سال گذشته 27ميليون و 700هزار مسافر جابجا كرد كه اين رقم، امسال به 33ميليون نفر خواهد رسيد و در چشم انداز 20ساله 60ميليون نفر خواهد شد.
وي گفت: دومين خط قطار كمربندي تبريز- مشهد با انجام عمليات بازسازي 10 واگن از سوي بخش خصوصي، انجام مي شود و استفاده از بخش خصوصي و ايجاد زمينه براي فعاليت اين بخش در راه آهن، رويكرد اصلي رجاء است.
بهبهاني وزير راه و ترابري نيز گفت: آذربايجان، سر ايران و چشم و چراغ كشور است و دومين خط قطار مسافربري تبريز- مشهد در حالي افتتاح مي شود كه امور مربوط به آن، كاملا توسط متخصصين داخلي بازسازي شده است.

 



ايران در كيهان

افتتاح كارخانه توليد آرد
رشت-خبرنگار كيهان: مدرن ترين كارخانه توليد آرد كشور بزودي در رشت افتتاح مي شود.
مهندس جعفر اسدالله زاده مجري طرح فوق ظرفيت توليد اين كارخانه را 600 تن در روز اعلام كرد و گفت: در فاز اول طرح ظرفيت كارخانه 300 تن آرد در شبانه روز خواهد بود. وي ساخت سيلوي 300 هزار تني براي نگهداري گندم را از جمله عوامل مهم در بهبود كار توليد اين واحد دانست.
بهره برداري از 10 طرح
اصفهان-خبرنگار كيهان: همزمان با نيمه شعبان، بهره برداري از 10 طرح برقرساني با هزينه اي بالغ بر 3 ميليارد ريال در شهرستان فريدن آغاز شد. مهندس نادر نجاري مدير برق شهرستان فريدن با اعلام خبر فوق گفت: تامين برق و واگذاري 23 انشعاب جهت آبياري باراني تحت فشار، برطرف كردن 10نقطه خطرساز، اصلاح و بهسازي شبكه هاي دامنه و ورودي شهر افوس به منظور پايداري بيشتر شبكه برق شهرستان و ا حداث بيش از 2 كيلومتر شبكه فشار ضعيف به منظور برقرساني به بيش از 250 مشترك جديد در سطح شهرستان از جمله طرح هايي است كه د راين روز گشايش يافت.
تجليل از خيران
¤طي آييني از حدود هزار نفر از خيران فرهنگ ساز در تالار صلح و دوستي سازمان هلال احمر اصفهان تجليل به عمل آمد. اين آيين كه به همت موسسه خيريه فرهنگي بقيه الله برگزار شد با اجراي برنامه هاي شاد، تواشيح خواني و مسابقات حضوري و غيرحضوري همراه بود. در پايان نيز از خيران فرهنگ سازي كه به نوعي با اين موسسه در ارتباط بودند. با اهداي تنديس و لوح تقدير قدرداني شد.
كسب رتبه نخست
اهواز-خبرنگار كيهان: اداره كل نهضت سوادآموزي خوزستان رتبه اول كشوري را از آن خود كرد. براساس معيارها و شاخص هاي ارزيابي عملكرد سال 88 سازمان نهضت سوادآموزي كشور، اداره كل نهضت سوادآموزي استان خوزستان موفق به كسب رتبه اول در سطح كشور و رتبه اول در سطح شوراي برنامه ريزي منطقه 3 شد.
اجراي طرح سرشماري
¤ مديركل امور اجتماعي استانداري خوزستان از آغاز طرح ملي سرشماري ازسازمان هاي مردم نهاد اين استان خبر داد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري خوزستان حائري گفت: اين سرشماري از 62 تيرماه آغاز شده است و تا يك ماه ادامه خواهد داشت.
برگزاري كارگاه مديريت بحران
قزوين-خبرنگار كيهان: معاون وزير كشور و رئيس سازمان مديريت بحران كشور گفت: قزوين از استان هاي حادثه خيز كشور است كه بايد با برنامه ريزي و تلاش جدي در جهت كاهش حوادث آن حركت كنيم.
حسين باقري در جريان بازديد از كارگاه هاي آموزشي مديريت بحران استان قزوين افزود: اين دوره ها براي هزار نفر از مديران عالي در سطح كشور و استان ها برگزار شد. كه در اين كارگاه ها واقعيت هاي هر استان شناسايي و ليستي از نواقص و امكانات هر استان به دست آمد كه در تدوين طرح جامع مديريت بحران استان ها تاثير انكارناپذيري را به دنبال خواهد داشت.
تجليل از ايثارگران آموزش و پرورش
سرويس شهرستان ها: در مراسمي به مناسبت ايام شعبانيه از جانبازان و آزادگان آموزش و پرورش اقليد و خانواده هاي آنها تجليل به عمل آمد. به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش اقليد در اين مراسم از جانبازان و ايثارگران با اهداي لوح سپاسي از طرف جلال رحيمي قائم مقام وزير آموزش و پرورش در استان ها و مريم خليلوند مديركل امور شاهد و ايثارگران صادر شده بود قدرداني شد.
اقليد در استان فارس قرار دارد.
سرعت بخشيدن به طرح هاي عمراني
اردبيل - خبرنگار كيهان: فرماندار اردبيل گفت: براي سرعت بخشيدن به پروژه هاي عمراني آموزش و پرورش شهرستان اعتباري بالغ بر 02 ميليارد ريال اختصاص يافته است. يوسف اكبري در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان اردبيل افزود:اعتبار ياد شده براي تكميل پروژه هاي آموزشي، تعمير و تجهيز سه سالن ورزشي قائم، شهريار و فاطميه، بخش هير هزينه مي شود. وي گفت: تا هفته دولت نيز چهار واحد آموزشي 01 كلاسه در نقاط پر جمعيت اطراف شهر اردبيل و چهار باب نمازخانه مدارس با بيش از 82 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري خواهد رسيد.
حفاظت از اراضي ملي
¤استان اردبيل براي اجراي كمربند سبز در شهرهاي مرزي و حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي آن شهرها با همكاري سپاه ناحيه استان از آمادگي لازم برخوردار است.
معاون سياسي، امنيتي استانداري اردبيل در جلسه شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي بيله سوار مغان با اعلام مطلب بالا افزود: تعدادي از افراد سودجو و منفعت طلب با سوءاستفاده از موقعيت عشاير زحمتكش منطقه نسبت به تخريب اراضي هاي و منابع طبيعي اقدام كرده و موجب نگراني عشاير ساكن در قشلاقات شهرستان بيله سوار شده اند.
اجراي طرح خودكفايي در شيروان
بجنورد - خبرنگاركيهان: روابط عمومي كميته امداد امام خميني خراسان شمالي از اجراي هزار و 384 طرح خودكفايي و اشتغال توسط مددجويان اين نهاد در شهرستان شيروان خبر داد. با اجراي اين طرح ها با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد و 619 ميليون ريال، هزار و 584 نفر مشغول كار شده اند و 342 نفر نيز خودكفا شده و از تحت حمايت كميته امداد خارج شده اند.
افزايش ضريب ايمني كتابخانه ها
كرج - خبرنگار كيهان:به منظور بالا بردن ضريب امنيتي كتابخانه هاي عمومي و پيشگيري از هرگونه موارد احتمالي، سيستم هوشمند ضد سرقت در كليه كتابخانه هاي عمومي كرج نصب شد.
رمضانعلي محسني مديركل كتابخانه هاي عمومي غرب استان تهران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در اين راستا 52 كتابخانه عمومي مجهز به اين سيستم ضد سرقت شد.
وي از تشكيل مجمع خيران كتابخانه ساز خبر داد و گفت: اين طرح در راستاي اهداف نهاد كتابخانه هاي عمومي اجرا مي شود.
افزايش كانون هاي مساجد
بندرعباس - خبرنگار كيهان: مسئول دبيرخانه كانون هاي مساجد هرمزگان از افزايش شمار كانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان بندرلنگه خبر داد. حجت الاسلام والمسلمين احمد پهلواني گفت: هم اينك تعداد كانون هاي مساجد بندرلنگه از مرز 02 كانون گذشته است.

 



وزير تعاون خبر داد
تاسيس صندوق سرمايه گذاري بخش تعاون در كشور

رشت - خبرنگار كيهان:
وزير تعاون از تاسيس صندوق ضمانت سرمايه گذاري بخش تعاون در كشور خبر داد.
محمد عباسي كه در مراسم افتتاح نمايشگاه دستاوردها و توانمنديهاي بخش تعاون استانهاي گيلان، زنجان، اردبيل و قزوين در رشت سخن مي گفت با اشاره به تاكيد رئيس جمهوري بر فرصت سازي براي حضور اقشار مختلف مردم در عرصه هاي اقتصادي گفت: در همين راستا در سال گذشته بانك توسعه تعاون تاسيس و در سال جاري نيز صندوق ضمانت سرمايه گذاري بخش تعاون راه اندازي مي شود.
وي افزود: بخش تعاون با توانمندسازي قشرهاي ضعيف جامعه براي فعاليت در عرصه هاي اقتصادي به دنبال رشد اقتصادي و برقراري عدالت اجتماعي در كشور است.
عباسي همچنين از رشد 200 درصدي فعاليت تعاوني ها در گيلان در 4 سال گذشته خبر داد و اين امر را فراتر از انتظار خواند.
با حضوروزير تعاون، استاندار گيلان و جمعي از مديران استان، نمايشگاه توانمنديهاي بخش تعاون با مشاركت 105 شركت تعاوني در 120 غرفه از استانهاي گيلان، زنجان، اردبيل و قزوين در بخشهاي صنعت، كشاورزي و خدمات در رشت برگزار شد.

 



افتتاح كارخانه توليد انواع فرآورده هاي بتني در چناران

چناران- خبرنگاركيهان:
بهره برداري از يك واحد صنعتي توليد انواع فرآورده هاي بتني با حضور فرماندار و مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي خراسان رضوي در شهرك صنعتي چناران آغاز شد.
اين واحد صنعتي قادر است سالانه 600هزارمتر مربع از محل مالكيت مربع كف پوش، 6هزار و 500قطعه بلوك و يكهزار و 500متر مربع از محل مالكيت مربع انواع جدول بتني توليد نمايد. براي احداث و راه اندازي اين واحد صنعتي كه با بكارگيري تكنولوژي روز اروپايي ساخته شده 55ميليارد ريال هزينه و براي 30نفر اشتغال مستقيم ايجاد شده است.
رئيس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي در افتتاح كارخانه بسط بتن در چناران گفت: از صنعتكاران و سرمايه گذاران در زمينه بهينه سازي مصرف انرژي در بخش مسكن حمايت ويژه مي شود.
احمدي افزود: در راستاي هدفمند كردن يارانه ها از واحدهاي صنعتي كه بتواند در كاهش مصرف انرژي در واحدهاي ساختماني مؤثر باشد حمايت ويژه مي شود.
وي ادامه داد: اين حمايت ها شامل تسهيلات مناسب از محل منابع هدفمند كردن يارانه ها، ارائه خدمات فني و مهندسي و آموزش هاي تخصصي و مديريتي خواهد بود.

 



تا يك ماه آينده صورت مي گيرد
 بررسي 200 هزار نامه مردم چهار محال و بختياري به رئيس جمهوري

شهركرد-خبرنگار كيهان:
معاون سياسي استانداري چهار محال و بختياري گفت: در دور سوم سفرهاي استاني رئيس جمهور و هيئت دولت به اين استان، حدود 200 هزار نامه از سوي مردم خطاب به رياست جمهوري جمع آوري گرديد.
مراد كاظمي با بيان اينكه اين نامه به مشكلات، نيازها و خواسته هاي مردم استان چهار محال و بختياري اشاره دارد، افزود: كليه نامه هاي مردم تا يك ماه آينده بازگشايي و بررسي مي شود و نتايج حاصل شده به آنان اعلام مي شود.
گفتني است رياست جمهور و هيئت دولت روزهاي 26 و 27 خردادماه سال جاري به اين استان سفر كردند.
بنابراين گزارش، طبق آخرين سرشماري سال 85، جمعيت استان چهار محال و بختياري 857 هزار و 910 نفر اعلام شده است.

 



در سال جاري انجام مي شود
 احداث 500كيلومتر راه روستايي در استان اردبيل

اردبيل- خبرنگاركيهان:
احداث 500كيلومتر جاده روستايي در استان اردبيل از محل اعتبارات ملي و استاني از تعهدات وزارت راه و ترابري در سال جاري است.
استاندار اردبيل در مراسم كلنگ زني احداث بزرگراه اردبيل، مشكين شهر با اعلام مطلب بالا افزود: اقدامات دولت در تأمين زيرساخت ها به خصوص در مناطق محروم و روستايي قابل تحسين است.
منصور حقيقت پور گفت: احداث و توسعه راههاي روستايي و بخش آب و خاك از اولويت هاي كاري مسئولان استان است.
وي گفت: با توجه به اقدامات انجام يافته تا سال آينده تمامي روستاهاي زير 20 خانوار استان زير پوشش برق رساني قرار خواهند گرفت.
وي از پيشنهاد گازدار شدن 200 روستاي استان همزمان با دور سوم سفر رئيس جمهور به استان خبر داد و افزود: توسعه صنعت و معدن از ديگر برنامه هاي مسئولان استان است و با توجه به اينكه در حال حاضر 22 درصد از جمعيت شاغل اين استان در بخش صنعت و معدن مشغول به كار مي باشند تلاش مي شود كه اين رقم به 40درصد افزايش يابد.

 



فرماندار: دستگاه زباله سوز بزودي در فومن راه اندازي مي شود

ماسوله - خبرنگاركيهان:
دستگاه زباله سوز بزودي درفومن نصب و راه اندازي مي شود.
فرماندار فومن با اعلام اين خبر درجمع كسبه و بازاريان ماسوله افزود: با راه اندازي اين دستگاه تمامي زباله هاي شهري و روستايي فومن به اين نقطه منتقل مي شود.
شجاعي با اعلام تخصيص بيش از 10ميليارد ريال اعتبار براي بررسي و مطالعات جاده فومن - ماسوله از ايجاد باغ پرندگان درمحور مذكور خبر داد و افزود: جاده ماسوله -فومن روكش آسفالت امكانات بيشتري براي اقامت مسافران و گردشگران دراين شهر فراهم مي شود.
دراين نشست ضمن انتقاد ازفعاليت برخي دست فروشان و مغازه هاي جديد خارج از بافت شهري، مشكلات موجود اين شهر از جمله جاده ارتباطي، گازرساني و... بررسي شد.

 



فرماندار شهر قدس: امدادرساني محدوده جغرافيايي ندارد

شهر قدس - خبرنگار كيهان:
فرماندار شهرستان قدس گفت: امدادرساني در مواقع بحراني نبايد به حوزه و محدوده جغرافيايي محدود شود.
«علي جهانبخشي» تفكيك وظايف ميان نهادها و ادارات براساس تقسيمات كشوري را امري ضروري دانست و افزود: در صورت بروز بحران، امدادرساني در كمك به هموطنان نبايد محدود به چنين تقسيماتي شود.
وي با اشاره به حادثه آتش سوزي اواخر خردادماه روستاي «زرنان پايين» اين شهرستان گفت: وقوع اين حادثه ابهاماتي را در شناسايي محدوده جغرافيايي منطقه و نحوه ارايه وظايف محوله برخي دستگاه ها خدمات رسان نشان داد.
در حادثه آتش سوزي خرداد ماه سال جاري، 5 هكتار از مزارع زير كشت گندم و جو روستاي زرنان پايين از بين رفت و 65 ميليون ريال خسارت به كشاورزان منطقه وارد آمد.

 



فرماندار كرج: زيرساخت هاي شهري استان البرز طي 5 سال آينده فراهم مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
تحقق مصوبه استان البرز بايد در راستاي تأمين زيرساخت هاي موردنياز و در راستاي كاهش بار مديريت استان تهران و ارتقاي سطح مديريت منطقه انجام شود.
معاون استاندار تهران و فرماندار كرج در جلسه شوراي اداري اظهار داشت: استان البرز بايد بتواند به صورت مقتدر و نيرومند پايتخت را در زمينه نيازهاي خود ياري دهد.
عيسي فرهادي، استان البرز را داراي ظرفيت هاي ويژه دانست و گفت: مهمترين اين ظرفيت ها وجود نيروي انساني و جمعيت بالاي اين منطقه است كه اين خود بسيار حائز اهميت است.
فرماندار كرج افزود:وجود 11 هزار هكتار زمين در منطقه ويژه و فرودگاه پيام، وجود ظرفيت هاي گوناگون كشاورزي، دانشگاهي و تحقيقاتي ازجمله مهمترين ظرفيت هاي استان البرز محسوب مي شود.
فرهادي، 5 سال آينده را مختص انجام اقداماتي نظير اصلاح مبلمان شهري، اجرا و تكميل پروژه اتوبان شهيد همت، احداث بيمارستان تخصصي و اقدام در راستاي كاهش معضل بيكاري جوانان استان البرز دانست.

 



عضو كميته سلامت مجمع تشخيص مصلحت نظام:
دولت 2500تومان بابت هزينه سلامت هر ايراني پرداخت مي كند

بادرود- خبرنگاركيهان:
دولت فقط 2500تومان از هزينه سلامت هر ايراني را پرداخت مي كند.
دكتر علي باغبانيان عضو كميته سلامت مجمع تشخيص مصلحت نظام دراين باره گفت: درسال 1386 رقم پيشنهادي وزارت بهداشت و درمان براي سلامتي هر ايراني 10هزار تومان درنظرگرفته شده بود و اين درحالي است كه اين رقم پيشنهادي با نظر كارشناسان بهداشت و درمان فاصله بسياري دارد اما همين ميزان هم نتوانسته است درطي اين مدت عملي شود.
نماينده سابق مردم نطنز و بادرود در مجلس افزود: كارشناسان بهداشت و درمان؛ حداقل رقم پيشنهادي هزينه سلامت هر فرد ايراني را در شرايط مختلف كشور با توجه به سنين مختلف و افرد آسيب پذير، دو برابر رقم اعلامي وزارت بهداشت يعني 20هزار تومان اعلام كرده اند اما اين مسئله دركشورهاي ديگر 5 برابر يعني نزديك به 100هزار تومان به ازاي سلامت هر شهروند است.

 



آغاز كار ساخت 1500 واحد مسكن مهر در اراك

اراك- خبرنگاركيهان:
كار ساخت 1500 واحد مسكن مهر در اراك آغاز شد.
كيان پور، رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان مركزي در تشريح جزئيات اين پروژه گفت: ساخت 1500واحد مسكن مهر در اراك همزمان با ميلاد امام علي(ع) آغاز شد.
وي افزود: اين واحدها با فناوري صنعتي ساخته مي شود و تسهيلات 250 ميليون ريالي با سود 7درصد به هر واحد تعلق خواهد گرفت و بعد از تكميل به متقاضيان مسكن مهر در اراك واگذار مي شود.

 



جانشين كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز آذربايجان غربي:
امسال براي مرزنشينان در اشنويه و سلماس معبر مرزي ايجاد مي كنيم

اروميه- خبرنگار كيهان:
جانشين كميسيون مبارزه با قاچاق كالاوارز آذربايجان غربي اعلام كرد: در سالجاري ايجاد معبر مرزي در اشنويه پيش بيني شده و در صورت توافق طرف مقابل در سلماس نيز آمادگي داريم براي مرزنشينان دو كشور معبر مرزي ايجاد كنيم.
عيسي قنبري با بيان اينكه پي گير ايجاد معبر در مرزهاي شمالي آذربايجان غربي هستيم، افزود: امروز قاچاق حامل هاي انرژي، مشروبات الكلي كه قاچاقچيان آن از پشتيباني بيگانگان برخوردارند و قرص هاي روانگردان و مواد دخاني و اسلحه از چالشي ترين كالاهاي قاچاق محسوب مي شوند.
وي در اين باره افزود: 90 درصد اقلام آرايشي قاچاق شده به كشور غير بهداشتي هستند.
معاون امنيتي و انتظامي استاندار آذربايجان غربي گفت: امسال اعتبارات انسداد مرزهاي استان با 30درصد افزايش به 110 ميلياردريال خواهد رسيد و 120 ميلياردريال نيز صرف ساماندهي و كنترل بازارچه هاي مرزي آذربايجان غربي خواهد شد.
وي با اشاره به ايجاد منطقه ممنوعه مرزي از سالجاري در مرزهاي استان از كاهش قاچاق سلاح نيز خبر داد.
قنبري در اين باره توضيح داد كه در سه مرحله از اجراي طرح ويژه مقابله با قاچاق سلاح و جمع آوري اسلحه هاي غيرمجاز و قاچاق در سال هاي گذشته 12000 قبضه اسلحه در آذربايجان غربي جمع آوري شده است.
وي گفت: مجازات سنگين قانوني براي دارندگان سلاح هاي غيرمجاز و قاچاق موجب عدم استقبال و بي رغبتي به داشتن آن و نيز قاچاق اسلحه شده است.
به گفته قنبري در سالجاري 189 نفر در آذربايجان غربي در ارتباط با سلاح غيرمجاز و قاچاق آن دستگير شده اند و 604قبضه اسلحه جمع آوري و كشف شده است.

 



واكنش اداره مسكن و شهرسازي هرمزگان به يك مطلب

در پي درج مطلبي تحت عنوان «وزير مسكن در روشنايي آمد و در خاموشي رفت» در صفحه شهرستان ها ي كيهان 24 تيرماه، روابط عمومي سازمان مسكن و شهرسازي هرمزگان توضيحاتي ارسال كرد.
در اين توضيحات آمده است: ورود هواپيماي وزير به بندرعباس ساعت 30:11 ظهر بود كه وزير محترم مسكن و شهرسازي بلافاصله در پاويون فرودگاه بندرعباس در جمع خبرنگاران رسانه هاي جمعي حضور يافت و به سوالات آنها پاسخ داد سپس به سوي (دو) شهرستان بستك و بندرلنگه حركت نمودند كه اين بازديدها و جلسات ايشان تا ساعت 3 بامداد روز بعد به طول انجاميد. لازم به ذكر است كه سفر هر مقام عالي كشور طبق جدول زمانبندي و از پيش تعيين شده بوده و سفر وزير محترم مسكن و شهرسازي هم از اين قاعده مستثني نمي باشد. سفر وزير مسكن به استان هرمزگان صرفا جهت بازديد و پي گيري امور بوده و حركت به سوي شهرستان بندرلنگه پس از هماهنگي با استانداري و فرمانداري، شهرداري، نماينده محترم شهرستان بندرلنگه در مجلس شوراي اسلامي و عوامل ديگر انجام پذيرفت تا جايي كه هنگام ورود به شهرستان بندرلنگه مسئولين و جمعي از مردم در ميدان اين شهرستان انتظار ورود وزير و هيئت همراه را مي كشيدند و اين نشان از هماهنگي و برنامه ريزي منظم مي باشد به طوري كه به دليل ازدحام، بازديدها با تاخير انجام مي پذيرفت و مقام عالي وزارت مسكن و شهرسازي ابتدا از مسكن مهر اين شهرستان بازديد نمود و سپس به بيمارستان شهدا (64 تختخوابي) رفتند و پس از يك جلسه با مسئولين و گفتگو با مردم بندرلنگه در ارتباط با مشكلاتشان را توسط نامه كه روابط عمومي سازمان مسكن و شهرسازي آنها را جمع آوري و به مقام عالي وزارت مسكن و شهرسازي ارائه دادند. از آنجائيكه برنامه بازديدها و رسيدگي به امور مربوطه در حوزه وزارت مسكن و شهرسازي طبق زمان مشخص شده بود پس از بازديد و دستورات لازم مقام عالي جهت تكميل و بهره برداري براي انجام ديگر برنامه ها (گرچه به دليل ازدحام جمعيت در شهرستان بندرلنگه با تاخير انجام پذيرفت) به شهرستان بندر خمير سپس به سمت بندرعباس حركت نمود و در موضوع اطلاع خبرنگاران بايد عرض شود روابط عمومي مسكن و شهرسازي استان هرمزگان كليه موارد سفر را با هماهنگي و اطلاع روابط عمومي و امور بين المللي استانداري و خبرگزاري ها انجام داده است.

 



مراسم بزرگداشت كربلايي كاظم ساروقي حافظ كل قرآن كريم برگزار مي شود

اراك- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مركزي، از برگزاري آيين نكوداشت «كربلايي كاظم ساروقي» همزمان با ماه مبارك رمضان در محل امامزادگان 72 تن ساروق فراهان خبر داد.
محمدحسين فراهاني هدف از برگزاري اين آيين معنوي و فرهنگي كه در آن جمعي از علما، مديران، مسئولان، هنرمندان و مردم حضور خواهند داشت، احيا و معرفي ميراث معنوي استان مركزي عنوان كرد.
وي گفت: كربلايي كاظم ساروقي، كشاورز عامي بود كه يك شبه مسير زندگي او تغيير كرد و با حفظ كل قرآن لقب «معجزه قرن» را گرفت.
فراهاني اظهار داشت: به منظور زنده نگهداشتن و معرفي اين ميراث معنوي، سازمان ميراث فرهنگي در دومين سال متوالي، براي كربلايي كاظم، آيين نكوداشت برگزار مي كند و نام وي به عنوان ميراث ماندگار معنوي استان مركزي به ثبت مي رسد.

 



آغاز اعلام شماره حساب سرپرستان خانوار در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار يزد از آغاز اعلام شماره حساب سرپرستان خانوار به منظور پرداخت نقدي يارانه ها از 10 مردادماه در استان خبر داد.
محمدرضا بابايي گفت: بيش از 98 درصد مردم استان يزد در مراحل مختلف در اين طرح شركت و اطلاعات خود را ارائه كردند.به گفته وي از مجموع 279 هزار خانواري كه در استان يزد زندگي مي كنند 276 هزار خانوار در اين طرح ثبت نام كرده اند.
بنا به اظهارات بابايي 2 درصد از خانوارهايي كه اقدام به ثبت نام در اين طرح نكرده اند، افرادي هستند كه در دهك هاي بالاي جامعه قرار دارند و اغلب خود انصرافي بوده اند. معاون برنامه ريزي استانداري يزد اظهار داشت: قانون هدفمند كردن يارانه ها از اساسي ترين مباحث و از اولويتهاي دولت دهم است.
به گفته وي اين طرح با قوت در حال پي گيري است و از نيمه دوم سال جاري به مرحله اجرا گذاشته مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14