(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 مرداد 1389- شماره 19704

برخورد با 600 خودروي متخلف در محدوده طرح ترافيك
آتش سوزي در چندين منطقه جنگلي كشور
تعمير كامل هواپيماي ايرباس به دست متخصصان ايراني
اعدام 3 قاچاقچي مواد مخدر در اهواز
محكوميت مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان به انفصال از خدمات دولتي
دستگيري كلاهبردار شركت هاي هواپيمايي در نجف آباد
سازمان ثبت احوال اعلام كرد آمار فرزندخواندگي در كشور
نجات 6 تن از خدمه لنج باري در آب هاي جزيره كيش
وزارت آموزش و پرورش: ظرفيت استخدامي آموزش و پرورش كاهش نيافته است
ورود بي اجازه كاميون به حياط منزل مسكوني!
گرد و غبار شديد بار ديگر خوزستان و ايلام را فرا گرفت
اعدام عامل تجاوز به عنف در قزوين
كلاهبرداري 500 ميليون توماني با جعل عنوان
وزير بهداشت: اضافه كار معوقه پرستاران پرداخت مي شود
ازدواج مخالف سرسخت حجاب با دختر مسلمان
نشست زمين در بزرگراه



فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد
برخورد با 600 خودروي متخلف در محدوده طرح ترافيك

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از برخورد با بيش از 600 خودروي متخلف كه به صورت غيرقانوني قصد ورود به محدوده طرح ترافيك را داشتند خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا افزود: تعدادي از اين خودروها توقيف و پرونده آنها به مرجع قضايي ارجاع شده است.
وي گفت: از زمان راه اندازي دوربين هاي كنترل محدوده طرح ترافيك يعني 27 تيرماه تاكنون بيش از 600 دستگاه خودرويي كه صندوق عقب خود را در نزديكي دوربين ها بالا داده با دستكاري در پلاك نسبت به جعل و مخدوش كردن آن اقدام كرده بودند، دنده عقب و از ورود ممنوع ها وارد محدوده طرح ترافيك مي شدند و با اقداماتي همچون نصب پارچه، گل مالي، نصب پلاستيك هاي غيرشفاف و... قصد مخفي كردن پلاك خود را داشتند توسط عوامل راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ متوقف و با آنها برخورد شده است.
مهندس فضل الله اسلامي مديركل اجرايي سازمان و معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز به ايسنا گفت: از سال آينده خروجي هاي طرح ترافيك هم با دوربين كنترل مي شود.

 



آتش سوزي در چندين منطقه جنگلي كشور

سرويس شهرستانها -
آتش سوزي در مناطق جنگلي الوار انديمشك و سفيدكوه خرم آباد و شمال كلاله خساراتي را به اين مناطق وارد ساخت.
به گزارش ايرنا از دزفول، آتش سوزي در منطقه جنگلي «ريت كوه دشت لاله» از توابع بخش الوار گرمسيري انديمشك در شمال استان خوزستان خساراتي به بار آورد.
معاون فرماندار انديمشك روز پنج شنبه گفت: اين آتش سوزي كه از ساعت 22 سه شنبه پنجم مرداد ماه رخ داد، تا ساعت 19 چهارشنبه ششم مرداد در سطح 250 هكتار از مناطق جنگلي اين بخش ادامه داشت.
رضا رضايي فاضل افزود: آتش سوزي پس از دو روز تلاش نيروهاي محلي و پاسگاه انتظامي «مازو» از توابع بخش الوار انديمشك مهار و از پيشروي آن جلوگيري شد.
وي با بيان اينكه علت حادثه در دست بررسي است، گفت: در اين حادثه 400 اصله درخت آسيب ديد و 200 اصله درخت ديگر نيز بطور كامل در آتش سوخت.
پيش از اين نيز آتش سوزي در منطقه كوهستاني جوروند انديمشك به 100 هكتار از مراتع و 50 اصله نهال اين منطقه آسيب رساند و خساراتي را متوجه منابع طبيعي اين شهرستان كرد.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از خرم آباد، آتش سوزي در منطقه سفيدكوه خرم آباد كه روز چهارشنبه گذشته رخ داد منجر به از بين رفتن 100 هكتار از مراتع شد.
مديركل حفاظت محيط زيست لرستان در اين باره اظهار داشت: اين حادثه با تلاش هاي صورت گرفته ساعت 22 چهارشنبه شب گذشته به طور كامل مهار شد.
محمدحسين بازگير افزود: متاسفانه در اين حادثه بيش از 100 هكتار از مراتع منطقه حفاظت شده سفيدكوه خرم آباد دچار حريق شد.
وي گفت: منطقه حفاظت شده خرم آباد داراي 70 هزار هكتار با گونه هاي زياد گياهي و جانوري است.
وي علت آتش سوزي را نامشخص اعلام كرد و گفت: آتش با حضور به موقع نيروهاي محيط زيست و ساير نيروها مهار شد، و تاكنون هيچ گونه صدمه اي به بخش گونه هاي جانوري در اين منطقه وارد نشد اما تعداد زيادي از مراتع اين منطقه در آتش سوخت و خسارات جبران ناپذيري به عرصه طبيعت لرستان وارد شده است.
پيش از اين نيز آتش سوزي يك محدوده 500 هكتاري از جنگل هاي بلوط در حاشيه دامنه ارتفاعات پريزكوه و محدوده روستاهاي چشمه سرنجه تا دره اسپر شهرستان دورود را در برگرفت و خساراتي به بار آورد.
گزارش ايرنا از كلاله نيز حاكي است آتش سوزي مراتع شمال شهرستان كلاله كه از عصر روز پنج شنبه در محدوده روستاهاي «آوقچي، گچي سو و بزدره» از دهستان تمران اين شهرستان آغاز شده بود، بامداد جمعه با تلاش اكيپ هاي اعزامي مهار شد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان كلاله در اين باره افزود: اين آتش سوزي در ساعت يك و 30 دقيقه بامداد جمعه با تلاش اكيپ هاي اعزامي نظير جمعيت هلال احمر، نيروهاي مردمي، منابع طبيعي و قرق بانان محلي خاموش شد.
«حسين سلطانعلي» افزود: در جريان اين آتش سوزي حدود 170 هكتار از مراتع كوهستاني كه عمدتا مورد استفاده دامداران محلي و عشاير قرار مي گرفت در آتش سوخت.
به گفته وي، در اين آتش سوزي به هيچ يك از دامداريهاي بومي مستقر در اين منطقه خسارتي وارد نشده است.رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري كلاله گفت: اين آتش سوزي كه سطحي بوده بر اثر اشتعال آتش بازمانده از سفال و كاه و كلش مزارع گندم منطقه به وقوع پيوست.

 



تعمير كامل هواپيماي ايرباس به دست متخصصان ايراني

مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران از تعمير و بازرسي سنگين هواپيماي ايرباس (600-A003) براي نخستين بار در كشور خبر داد و گفت: با انجام اين كار توانمندي تعمير و بازرسي انواع هواپيماهاي هما عملياتي شد.
به گزارش خبرنگار ما، فرهاد پرورش در جريان بازديد از مراحل تعمير و بازرسي اين هواپيما گفت: با انجام تعميرات اساسي بر روي هواپيماي پهن پيكر ايرباس
(600-A300) مي توان با اتكا به توانمندي هاي داخلي انواع هواپيماهاي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران را در داخل كشور مورد تعميرات اساسي قرار داد.
وي با بيان اينكه براي اطمينان از ايمني ناوگان براساس اعلام شركتهاي سازنده، هواپيماها بايد در زمانهاي مشخص مورد بازرسي و تعمير قرار گيرند، اظهار داشت: ما قبلاً تمام چك هاي سبك را انجام مي داديم اما در عين حال از حدود 10 سال قبل توانمندي انجام چك هاي سنگين بر روي انواع هواپيماهاي بدنه پهن در كشور به وجود آمد.
مديرعامل هما با بيان اينكه اين هواپيما پس از 6 سال براي انجام مراحل بازرسي به آشيانه آمده است، درخصوص صرفه جويي ارزي اين كار گفت: هزينه تعميرات اساسي در خارج كشور حدود 6 تا هفت ميليون يورو است، در حالي كه انجام اين كار در داخل كشور حدود يك پنجم اين مبلغ هزينه در برداشته است.
پرورش درباره تاثير تحريم ها بر ناوگان هوايي كشور اظهار داشت: هم اكنون بيش از 30 سال است كه ايران تحت تحريم قرار گرفته و بيشتر فشارها بر بخش هوايي است، با اين وجود هم اكنون شاهد اضافه شدن ناوگان هوايي به هما و ديگر شركتهاي داخلي هستيم.
گفتني است تعميرات هواپيماها به بخش هاي A، B، C و S تقسيم مي شود. در اين بين بازرسي فني نوع S بالاترين نوع بازرسي هواپيماهاست كه در آن تمامي قطعات اعم از موتور، بدنه و كابين مورد بررسي فني قرار مي گيرد، «علي هويه گر» مديركل بخش تعميرات اساسي هواپيما در ادامه اين بازديد با بيان اينكه اين هواپيماي ايرباس تحت بازرسي S قرار گرفته است، اعلام كرد: در بازرسي اين هواپيما 2هزار و 380دستور العمل اجرا شد.
وي با اعلام اينكه 80 درصد قطعات اين هواپيما به دست مهندسان ايراني تعمير شده است، مدت زمان انجام بازرسي ها را رقمي بالغ بر 55هزار نفر ساعت اعلام كرد و افزود: حدود 40 هزار ساعت كار در آشيانه فني انجام شده و 15 هزار ساعت نيز صرف تعمير قطعات ارسالي به كارگاه هاي پشتيباني شده است.
اعزام 198 هزار زائر
به خانه خدا
مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران از اعزام 198هزار نفر به عربستان خبر داد.
پرورش با اعلام اينكه 85 درصد عمليات رفت زائران بيت ا... الحرام انجام شده است، افزود: مابقي زائران تا 14 روز آينده به حج اعزام خواهند شد.
وي با بيان اينكه عمليات رفت هما به عربستان تا 19مردادماه جاري ادامه خواهد داشت، اعلام كرد: كل زائراني كه بايد با پروازهاي هما به عربستان اعزام شوند، 215 هزار نفر است ضمن آنكه همين تعداد زائر بايد به وسيله همين ناوگان به كشور بازگردانده شوند.مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه عمليات اعزام حجاج با پنج ماه توقف از 17 ارديبهشت ماه سالجاري آغاز شده است، گفت: برنامه اعزام و پذيرش حجاج از 16 فرودگاه داخلي انجام مي شود.

 



اعدام 3 قاچاقچي مواد مخدر در اهواز

حكم اعدام سه تن از قاچاقچيان مواد مخدر در محل زندان كارون اهواز به اجرا درآمد.
به گزارش خبرگزاري فارس، براساس اين گزارش «ع.الف» به ارتكاب حمل و نگهداري 80 گرم هروئين فشرده (كراك)، «س.ز» به ارتكاب حمل و نگهداري 335 گرم هروئين و «س.م» به ارتكاب نگهداري 43 گرم هروئين از سوي دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محكوم شدند و حكم صادره درباره آنان از سوي دادستاني كشور تأييد شد.
اين احكام با توجه به اصل فوريت اجراي احكام كيفري و در راستاي مبارزه قاطع با سوداگران مرگ، پس از طي مراحل قانوني و شرعي به اجرا درآمد.

 



محكوميت مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان به انفصال از خدمات دولتي

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
راي نهايي دادگاه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان و معاون وي ابلاغ شد.
به گزارش يك منبع موثق از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان، براساس اين راي كه توسط دادگاه تجديدنظر تائيد شده است، سيدعارف علوي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان به دو سال انفصال از خدمات دولتي محكوم شد.
امين كمالوند معاون وي نيز كه در دادگاه بدوي به دو سال انفصال از خدمات دولتي محكوم شده بود تبرئه شد.
علوي با وجود ابلاغ حكم انفصال توسط اجراي احكام به وي، هنوز به عنوان مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان در محل كارش حضور دارد.
وي از آغاز انتصاب به اين سمت توسط استاندار لرستان، صلاحيتش از سوي دستگاههاي ذيربط تائيد نشده بود.

 



دستگيري كلاهبردار شركت هاي هواپيمايي در نجف آباد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
فردي كه با چك پول جعلي اقدام به خريد بليط از شركت هاي هواپيمايي كرده و آنها را به مردم مي فروخت توسط پليس نجف آباد دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين شخص به نام مجيد-ش با خريد بليط از شركت هاي هواپيمايي به وسيله چك پول هاي جعلي و فروش آنها به مردم مبادرت به كلاهبرداري از اين شركت هواپيمايي كرده بود.
سرهنگ محمد پرتوي افزود: متهم هنگامي كه قصد كلاهبرداري از يكي از شركت هاي هواپيمايي نجف آباد را داشت، شناسايي و دستگير شد.
وي با اشاره به اينكه تاكنون 50 نفر از متهم شكايت كرده اند گفت: در بازرسي از منزل متهم تعدادي شناسنامه با اسامي مختلف و تعداد 45 بليط هواپيما به همراه يك فقره چك پول جعلي كشف شد.

 



سازمان ثبت احوال اعلام كرد آمار فرزندخواندگي در كشور

مدير كل آمار و اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور گفت: بيشترين تعداد فرزند خواندگي در سال 88، با 5/16 درصد در استان تهران به ثبت رسيده است.
ابراهيم رشيدي با اعلام اين مطلب افزود: پس از استان تهران، مازندران با 5/13 درصد و اصفهان با 1/10 درصد بيشترين آمار فرزندخواندگي را طي سال 88 داشته اند.
براساس اعلام سازمان بهزيستي بيش از 21 هزار كودك بي سرپرست در كشور وجود دارند. همچنين تعداد مراكز دولتي نگهداري كودكان بي سرپرست دولتي 125 مورد و تعداد مراكز غيردولتي كودكان بي سرپرست غيردولتي 351 مورد بوده است.
مديركل آمار و اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال كشور ادامه داد: پايين ترين آمار ثبت شده هم مربوط به استانهاي اردبيل با 4/0 درصد، كردستان با 4/0 درصد و ايلام با 1/0 درصد است.
قانون فرزندخواندگي در ايران مربوط به 35 سال پيش است كه همين قديمي بودن قانون موانعي را بر سر راه فرزند خواندگي در كشور ايجاد كرده است.
به گزارش مهر، سازمان بهزيستي كشور پيش از اين عنوان كرده بود كه به ازاي هر كودك بي سرپرست در كشور 11 زوج متقاضي براي فرزندخواندگي وجود دارند.

 



نجات 6 تن از خدمه لنج باري در آب هاي جزيره كيش

كيش - خبرنگار كيهان:
يك فروند لنج باري در آبهاي جزيره كيش غرق شد.
رئيس اداره بنادر و دريانوردي كيش با اعلام اين خبر گفت: اين لنج باري كه حامل كالاي برقي، البسه و موادخوراكي از دبي به بندر كنگان در استان بوشهر در حركت بود در 21 مايلي جنوب شرقي جزيره كيش به علت امواج و آب گرفتگي غرق شد.
با وقوع اين حادثه بلافاصله گروه تجسس و نجات دريايي سازمان بنادر و دريانوردي كيش وارد عمل شدند و هر 6 خدمه اين لنج باري را از مرگ نجات داده و آنها را به جزيره كيش منتقل كردند.

 



وزارت آموزش و پرورش: ظرفيت استخدامي آموزش و پرورش كاهش نيافته است

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش گفت: سهميه استخدام نيرو در استان هاي كشور كاهش نيافته است.
وحيد كيارشي گفت: طبق همان رقمي كه از ابتدا عنوان كرديم نيرو پذيرش مي شود.
آزمون مرحله اول استخدامي آموزش و پرورش هفتم خرداد ماه براي پذيرش 40 هزار نيرو در دوره ابتدايي، تربيت بدني، فني و حرفه اي، مشاوره و نيروي پرورشي برگزار شد و هم اكنون مصاحبه تخصصي از 150 هزار داوطلب پذيرفته شده در مرحله اول آغاز شده است.معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: مسئولان آموزش و پرورش استانها قبل از آزمون محاسبات اوليه اي از نيازهاي استخدامي شان را براي وزارتخانه ارسال كرده بودند كه در ستاد تغييراتي يافت و به استانها ابلاغ شد كه در نهايت آن اجرا مي شود.
به گزارش مهر كيارشي افزود: شايد مسئولان استاني فكر كرده اند همان رقمي را كه براي استخدام پيش بيني كرده بودند به تصويب مي رسد و به همين دليل در اعلام ظرفيتها اشتباه كرده باشند.

 



ورود بي اجازه كاميون به حياط منزل مسكوني!

يك دستگاه كاميون پس از انحراف و برخورد با دو دستگاه خودرو سواري وارد حياط منزل مسكوني شد.
به گزارش ايسنا، با اطلاع اين حادثه به سامانه 125 ستاد فرماندهي در ساعت 55:10 دقيقه صبح ديروز، آتش نشانان ايستگاه هاي 60 و 72 را به محل حادثه در مسير شمال به جنوب بزرگراه شهيد باقري، بعد از چهارراه خاقاني اعزام كردند.
جمشيد غمامي فرمانده اين عمليات در تشريح حادثه گفت: پس از منحرف شدن يك دستگاه كاميون و برخورد آن با دو دستگاه خودروي سواري، كاميون از مسير خود خارج و با ديوار يك منزل مسكوني برخورد كرد و پس از تخريب ديوار وارد حياط منزل شد.
وي افزود: در اين حادثه سه نفر از سرنشينان خودروهاي سواري آسيب ديدند كه آتش نشانان پس از ايمن سازي محل و قطع برق خودروها، آسيب ديدگان را براي انتقال به مركز درماني تحويل عوامل اورژانس دادند.
به گفته وي آتش نشانان با استفاده از جرثقيل خودروها را به كناره بزرگراه انتقال دادند و مسير را براي رفت و آمد ديگر خودروها باز كردند.

 



گرد و غبار شديد بار ديگر خوزستان و ايلام را فرا گرفت

گرد و غبار شديد در خوزستان و ايلام مشكلاتي را براي شهروندان اين دو استان به وجود آورد.
به گزارش ايرنا از دزفول، گرد و غبار شديد شامگاه پنج شنبه شهرهاي شمالي خوزستان را فرا گرفت و مشكلاتي را براي شهروندان ايجاد كرد.با استقرار گرد وغبار در شهرهاي شاوور، الوان، شوش، هفت تپه، صفي آباد دزفول، انديمشك، الوار گرمسيري و گتوند مشكلات زيست محيطي براي شهروندان اين شهرها بويژه كودكان و بيماران تنفسي و قلبي ايجاد كرد.
بر اثر گرد وغبار شديد ناشي از افزايش ذرات معلق در فضا كه با سوزش سينه و چشم و ديگر حساسيت ها همراه است، مردم اين شهرها به ناچار با استفاده از ماسك امور خود را انجام و بعضا از خروج از خانه ها خودداري كردند.
بر اثر اين پديده شعاع ديد به شدت كاهش يافته و به كمتر از يك هزار متر رسيد. همچنين به گزارش خبرگزاري فارس از استان ايلام، بارش گرد وغبار بار ديگر اين استان را دربر گرفت.
بارش گرد وغبار به اندازه اي در ايلام شدت داشت كه در حين بارش شعاع ديد افقي كاهش يافته و لايه اي از گرد وغبار قرمز رنگ روي تمام اشياي زمين را پوشاند.حجم بارش گرد وغبار به اندازه اي بود كه گويي فصل زمستان بوده و بارش برف قرمز رنگ، تمام در و ديوار ايلام غبارآلود و قرمز رنگ شده بود.
خارش چشم، خارش پوست، تنگي نفس و رسوب گرد وغبار در ريه هاي مرزداران ايلامي تنها ره آورد بارش برف قرمز رنگ بود.

 



اعدام عامل تجاوز به عنف در قزوين

عامل تجاوز به عنف، پس از بررسي قضايي بامداد روز پنجشنبه در قزوين اعدام شد.
به گزارش فارس از قزوين، يوسف- خ فردي كه آبان ماه سال گذشته در پي تجاوز به عنف دستگير شد، پس از بررسي قضايي به اعدام محكوم شد.
ماجراي اين پرونده از اين قراربود كه زوج جواني به تازگي از يكي مناطق اطراف قزوين به شهر شريف آباد (درحدود 5 كيلومتري قزوين) مهاجرت مي كنند كه اين مهاجرت به دليل محل اشتغال به كار بوده است.
در نخستين روزي كه آنها در منزل خود ساكن مي شوند و همسر اين خانم به محل كار مي رود، فردي نيز تحت عنوان مامور شركت گاز به منزل آنها مراجعه مي كند و ادعا مي كند كه قصد تعمير كنتور گاز را دارد و براي فرستادن خانم به داخل خانه از وي مي خواهد كه اجاق گاز را روشن كند تا از عدم نشتي گاز اطمينان حاصل كند كه به محض رفتن اين خانم به آشپزخانه، متهم بلافاصله با بستن در منزل وارد آشپزخانه مي شود.
در ادامه اين فرد خانم را مجبور مي كند كه طلاها و اشياي گران قيمت خود را به وي بدهد.
اين فرد با زور در مجموع سينه ريز، گوشواره و 12 النگوي اين خانم را به سرقت مي برد و پس از بستن دست و پاي اين خانم با وجود مقاومت زياد به وي تعرض مي كند و در ادامه از اين خانم مي خواهد تا در برگه اي بنويسد كه با شوهرش اختلاف داشته در نتيجه دست به خودكشي زده است. كه درپي ناكامي از يافتن طناب با تيغ اين خانم را از ناحيه دست و پشت مجروح مي كند تا براثر خونريزي فوت كند.
اين فرد هنگام خارج شدن از منزل گوشي تلفن همراه و تلفن ثابت را برمي دارد و به همراه طلاها پس از بستن در ها از خانه خارج مي شود ولي در حادثه اي كه از سوي پزشكان شبيه به معجزه ياد شده است اين خانم خونش قطع شده و پس از بيهوشي حدود دو ساعته به هوش مي آيد و موفق مي شود دست و پاي خود را باز كند.
اين خانم با گوشي همراه خود كه در كشويي بوده و از چشم آن مرد به دور بوده با خواهرش تماس مي گيرد و با درخواست كمك ماجرا را مي گويد كه در نتيجه پس از انتقال اين خانم به بيمارستان و اطلاع دادستاني و پليس از ماجرا، تحقيقات لازم آغاز مي شود.
دستگاه قضايي و پليس استان با استفاده از بانك اطلاعاتي كه در شهرستان البرز موجود بوده موفق مي شوند فردي 35 ساله را با نام مستعار «يوسف خمسه» شناسايي و دستگير كنند.
متهم ابتدا منكر هر نوع سرقت و اعمال مجرمامه مي شود، اما در ادامه بازجويي دچار تناقض در گفتار شده و به سرقت و تجاوز به عنف اعتراف مي كند.
در ادامه خمسه به اتهام تجاوز به عنف، اقدام به قتل و سرقت محاكمه شد و طي مراحل قضايي به اعدام محكوم شد.

 



كلاهبرداري 500 ميليون توماني با جعل عنوان

مرد جواني با جعل عنوان و استفاده از چك هاي بلامحل 500 ميليون تومان از فروشندگان مصالح ساختماني كلاهبرداري كرد.
متهم با عنوان جعلي حسين بولاقي با ورود به بازار مصالح ساختماني و لوازم بهداشتي ساختماني در 3 مركز عمده خريد و فروش اين اقلام در مناطق خيابان شيراز جنوبي، جنت آباد و بني هاشم فعاليت متقلبانه خود را شروع كرده بود.
وي در ابتداي كار اعتماد تمامي فروشندگان و مالباختگان را طي چندين فقره معامله جلب كرده و در نهايت دست به معامله اي با ارزش بيش از 500 ميليون تومان با 30 مالباخته زده بود.
از سوي ديگر مالباختگان نيز با توجه به سابقه متهم در نقد شدن چك ها در زمان سررسيد، به وي اعتماد كرده و مصالح ساختماني و... را در قالب دريافت چك هاي بلندمدت به او تحويل دادند اما در زمان مراجعه به بانك ها جهت وصول چك ها متوجه خالي بودن كليه حساب ها شده و در تماس با متهم نيز متوجه متواري شدن اين شخص مي شوند.
در ادامه تحقيقات كارآگاهان با انجام تحقيقات فني و پليسي خود موفق به شناسايي حسين بولاقي واقعي در استان سيستان و بلوچستان شدند.
با تحقيقات پليس مشخص شد شناسنامه حسين بولاقي توسط متهم در سال 87 و در پايانه مسافربري زاهدان به سرقت رفته است. ماموران با تحقيقات گسترده موفق به تهيه چهره اي كاملاً دقيق از متهم مورد نظر شدند كه مالباختگان همگي چهره بدست آمده را به عنوان متهم فراري مورد شناسايي قرار دادند.
سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جرايم خاص و رايانه اي پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: با توجه به متواري بودن متهم و احتمال ارتكاب ديگر جرائم احتمالي از سوي وي و به منظور شناسايي و دستگيري اين فرد، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوي شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران صادر شده است.
به گزارش فارس وي ادامه داد: از تمام شهرونداني كه موفق به شناسايي دقيق متهم تحت تعقيب پليس آگاهي شده اند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود درخصوص محل هاي تردد و يا مخفيگاه متهم را از طريق شماره تلفن هاي 51055614 و 51055514 در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي قرار دهند همچنين ديگر مالباختگان احتمالي نيز مي توانند جهت طرح شكايت از متهم به اداره چهاردهم پليس آگاهي و يا شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران مراجعه كنند.

 



وزير بهداشت: اضافه كار معوقه پرستاران پرداخت مي شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در رابطه با پرداخت اضافه كار معوقه پرستاران گفت: اضافه كار معوقه پرستاران بزودي پرداخت مي شود.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي با اعلام اين خبر گفت: معاونت برنامه ر يزي رياست جمهوري قول دادند حداكثر از ماه ديگر اضافه كار معوقه پرستاران پرداخت شود.
براساس اعلام روابط عمومي وزارت بهداشت، دستجردي گفت: به طور متوسط 8 تا 10 ماه پرداخت اضافه كار پرستاران سراسر كشور عقب افتاده و معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري قول داده است علاوه بر پرداخت به موقع بيمه ها، تأخير صورت گرفته در قانون تقليل ساعات كار پرستاران را نيز به صورت اضافه كار به آنان پرداخت كنند.

 



ازدواج مخالف سرسخت حجاب با دختر مسلمان

به گزارش شيعه آنلاين، اخبار رسيده از فرانسه حاكي از آن است «اريك پيسون» وزير مهاجرت و محيط زيست اين كشور كه سرسخت ترين و اصلي ترين دشمن دين مبين اسلام و حجاب در فرانسه به شمار مي رود، اكنون دل به يك دختر مسلمان بسته، اما به دليل غيرمسلمان بودن نمي تواند با او ازدواج كند از همين رو تصميم گرفته در آينده نزديك مسلمان شدن خود را اعلام كند.
گفتني است «اريك پيسون» بيشترين شخصيت فرانسوي بود كه براي ممنوعيت رفت و آمد زنان محجبه و به ويژه نقاب دار در اماكن عمومي فرانسه، تلاش كرد. او به قدري عليه حجاب و نقاب فعاليت كرد كه به يكي از شخصيت ها و سياستمداران بسيار سرشناس كشورش تبديل شد به طوري كه بيشتر كارشناسان وي را يكي از گزينه هاي اصلي جانشيني «فرانسوا فيون» در پست نخست وزيري فرانسه مي دانند.او اكنون 52 سال سن دارد و در سال 2009 با يك دختر مسلمان تونسي تبار 24 ساله بنام «ياسمن ترجمن» آشنا شده و قصد ازدواج با يكديگر را دارند. برهمين اساس برخي مطبوعات و سايت هاي خبري فرانسوي اعلام كرده اند كه وي حتي حاضر است براي ازدواج با وي، تابع احكام دين اسلامي شده و مسلمان بشود.
در همين راستا روزنامه «لو پاريسين» در مطلبي نوشت: خانم «ياسمن ترجمن» در حال حاضر دانشجوي رشته هنر در دانشگاه پاريس است. «اريك پيسون» و اين دختر جوان مسلمان قرار است 16 سپتامبر آينده با يكديگر ازدواج كنند. «اريك» از پدري فرانسوي و مادري لبناني متولد شده است. محل تولد وي كشور مراكش بوده اما در سنين بسيار كودكي به همراه خانواده به فرانسه بازگشت.اين روزنامه در ادامه نوشت: وزير مهاجرت و محيط زيست فرانسه سال گذشته به همراه «ياسمن ترجمن» در مراسم جشن ازدواج فرزند «زين العابدين بن علي» رئيس جمهور تونس شركت كرد. در آن سفر، با خانواده «ياسمن» نيز از نزديك آشنا شد. البته پس از بازگشت به فرانسه، با جنجال رسانه اي مطبوعات زرد مواجه شد از همين رو به ناچار طي گفتگويي اعلام كرد كه «او يك فرد سكولار است و دوست دارد كه سكولار بماند».

 



نشست زمين در بزرگراه

نشست زمين در بزرگراه ونزوئلا حادثه آفريد.
بدنبال نشست دلهره آور زمين در بزرگراهي در ونزوئلا يكنفر جان خود را از دست داد.
اين فرد به همراه خودرواش هنگام رانندگي در بزرگراه به درون حفره ايجاد شده در بزرگراه سقوط كرد و جان خود را از دست داد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14