(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 مرداد 1389- شماره 19704

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس: تحريم هاي اتحاديه اروپا راه مذاكرات مثبت و سازنده را مي بندد
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
قضات خوب داريم ولي ناله ها ازكارشناسي هاي غلط بلند است
دريادار صالح به معاونت طرح و برنامه و بودجه ستاد كل نيروهاي مسلح منصوب شد
دكتر صالحي: با تامين سوخت راكتور تهران نيازي به غني سازي 20 درصد نداريم
داوود اوغلو: بيانيه سه جانبه تهران همچنان معتبر است
 لاريجاني: با افتخار از حزب الله لبنان حمايت مي كنيم
جان لمبرت : در مورد ايران بايد با عقلانيت و منطق عمل كرد
معاون امور مجلس رئيس جمهور: زمان اجراي هدفمندي يارانه ها هيچ تغييري نمي كند
پاسخ قاطع سوريه به تلاش آمريكا براي خدشه در روابط تهران-دمشق
آزمون هاي تافل و جي. آر.اي بدون هيچ گونه تغييري برگزار خواهد شد
با حضور رئيس رسانه ملي 144 طرح راديو و تلويزيوني در خراسان شمالي افتتاح شد
رئيس سازمان بسيج مستضعفين: بسياري از مسئولان در فتنه سال گذشته بي بصيرت رفتار كردند
با حضور وزير مسكن و شهرسازي كار ساخت 225 واحد مسكن مهر در گناوه آغاز شد
معاون وزير جهاد كشاورزي: كمبود گوشت قرمز با واردات در حال جبران است
درگذشت يكي از علماي اصفهان
با تأكيد رئيس جمهوري دانشگاه جامع فرهنگيان در كشور ايجاد مي شود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: مجوزي به خوانندگان لس آنجلسي نداده ايم
ذوالنور در پاسخ به تهديدات دشمن: تنگه هرمز را با كوچكترين حركت دشمنان ناامن مي كنيم
اخبار ادبي و هنري



عضو كميسيون امنيت ملي مجلس: تحريم هاي اتحاديه اروپا راه مذاكرات مثبت و سازنده را مي بندد

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: جمهوري اسلامي ايران تحريم هاي اتحاديه اروپا را به لحاظ تاثيرگذاري، جدي نمي گيرد اما به لحاظ بين المللي اين تحريم ها راه را در روند مذاكرات مثبت و سازنده مي بندد.
زهره الهيان نماينده مردم تهران در گفت وگو با فارس به اشاره به اعمال تحريم هاي جديد عليه كشورمان توسط اتحاديه اروپا گفت: تحريم ها معمولا پس از هر اقدام مثبت و سازنده جمهوري اسلامي ايران اعمال مي شود، اين مسئله نشان از سياست هاي خصمانه غرب عليه جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود: غرب علي رغم عمليات رسانه اي گسترده اي كه در رسانه ها انجام داده و خود را دنباله رو تعامل و مذاكره با ايران معرفي مي كند، در جهت صدور قطعنامه ها عليه كشورمان حركت مي كند؛ ما از اين گونه اقدامات شواهدي از تعامل مثبت و سازنده و مذاكره نمي بينيم بلكه اين تحريم ها، تهديد و منطقه فشار است.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: قطعنامه اتحاديه اروپا عليه كشورمان نيز در همين راستا قابل ارزيابي است؛ محتواي اين تحريم ها بيشتر معطوف به حوزه هاي انرژي و سرمايه گذاري است.
الهيان ادامه داد: اين قطعنامه به حدي افراطي بود كه حتي روسيه هم همزمان با تصويب آن با صدور بيانيه اي نسبت به آن اعتراض كرد.
وي با بيان اينكه اتحاديه اروپا پيش از اين نيز كشورمان را در بخش هاي ديگري نيز مورد تحريم قرار داده بود، اظهار داشت: امروز كارشناسان بين المللي معتقدند كه قطعنامه اتحاديه اروپا مسئله و يا تحريم جديدي در خود جاي نداده است؛ البته به اذعان آنها ايران توانايي اقتصادي بالايي دارد لذا اين تحريم ها تاثيري بر اقتصاد كشورمان نخواهد گذاشت.
نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: تحريم ها باعث شده كه توان داخلي افزايش بيابد؛ با اين گونه قطعنامه ها اتحاديه اروپا شركت هاي اروپايي را مورد تحريم قرار داده چرا كه اين تحريم ها در وهله اول گريبانگير خود اتحاديه اروپا شده و محدوديتي براي جمهوري اسلامي ايران ايجاد نخواهد كرد.
الهيان در ادامه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران تحريم هاي جديد را به لحاظ تاثيرگذاري جدي نمي گيرد اما به لحاظ بين المللي اين تحريم ها راه را در روند مذاكرات مثبت و سازنده مي بندد.
ملت ايران عقب نخواهد نشست
لاله افتخاري نماينده مردم تهران در مجلس نيز با اشاره به اعمال تحريم هاي جديد عليه كشورمان گفت: دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي، امروز مطالبه عمومي و ملي براي مردم ايران شده و ملت ايران تا آخر پاي آن خواهد ايستاد.
وي افزود: غرب نمي تواند با فشار و تهديد ملت ايران را از هدف خود يعني دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي وادار به عقب نشيني كند بلكه آنها بايد بدانند كه ملت ايران با عزم و اراده اي جدي در اين مسير به حركت خود ادامه خواهد داد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه اعتماد ملت و مسئولان جمهوري اسلامي ايران از كساني كه در اين تحريم ها نقش داشته اند سلب شده است، اظهار داشت: همانطور كه مجلس در مورد برخي كشورها با اعلام نظر، خواهان بازنگري در روابط با آنها شده است، قطعا در ارتباطات بعدي كشورمان با كشورهاي همراه تحريم هاي جديد غرب، تاثيراتي وجود خواهد داشت.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
قضات خوب داريم ولي ناله ها ازكارشناسي هاي غلط بلند است

سرويس فرهنگ و معارف-
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: ما در دادگاه هاي خود كارشناس و قضات خوب و شريفي داريم، ولي ناله ها از كارشناسي هاي غلط و احكام غلط بلند است و اين نشان مي دهد كه بايد به اين كار پرارزش توجه بيشتري كرد.
آيت الله محمد امامي كاشاني با بيان اين كه امروز روز انسجام است، انسجام اقتصادي را بسيار با اهميت دانست و بيان كرد: الان كه دشمن مساله تحريم را مطرح مي كند وظيفه داريم انسجام خود را حفظ كنيم و در داخل كشور سرمايه گذاري كنيم.
وي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه تهران با بيان اين مطلب تصريح كرد: اين انسجام اقتصادي وظيفه ماست. در واقع اين امر اصلي است كه كشور اسلامي به سرمايه گذاري داخلي احتياج دارد و شما بايد احتياج دين خود را پاسخ دهيد.
وي هم چنين با اشاره به مساله هسته اي گفت: سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرده است كه ما حاضريم مذاكرات وين را ادامه دهيم. سخنگوي وزارت خارجه ما هم گفته است كه توافق قبلي روي ميز ماست. در همان اجلاسي هم كه در تهران برگزار شد، اين ها با اين كه به اين اجلاس ترغيب شده بودند اما بعد متمايل به قطعنامه ديگري گشتند. بايد به دنياي استكبار بگويم كه با اين كارها، ناامني را در دنيا بيشتر مي كنيد. اين قدر خود را سياه و بي اعتبار نكنيد.
امامي كاشاني ادامه داد: حرف ايران اين است كه ما براي صنعت و دارو نمي توانيم از خارج كمك بگيريم و اين انرژي براي صنعت و داروست و ايران حسن نيت خود را نشان داده است و دنيا بداند اين همه دروغ، شما را به جايي نرسانده و از اين به بعد هم به جايي نمي رساند.
خطيب موقت اين هفته نمازجمعه تهران گفت: ما در چنين شرايطي وظيفه داريم انسجام سياسي و اقتصادي خود را حفظ كنيم و به نظامي كه موازين آن براساس اسلام است كمك كنيم.
امامي كاشاني در بخش ديگري از خطبه ها ياد اولين امام جمعه تهران، آيت الله طالقاني را گرامي داشت و درباره اولين نمازجمعه اظهار كرد: از روايات اين چنين به دست مي آيد اولين كسي كه نمازجمعه را برپا كرد مصعب ابن عمير بود. به پيامبر الهام شد كه يك روز را براي اجتماع غير از روزهاي يهود و نصارا قرار دهد و چون اين جوان در كنار پيامبر بود استنباط بنده اين است كه همان چيزي كه به پيامبر الهام شد، پيامبر به او گفت كه چه كار كند.
وي ادامه داد: از اين جا مي توان گفت كه پيامبر(ص) با عده اي جوان كار مي كرد و بنابراين شما جوان ها مي توانيد در آينده كشور تاثيرگذار باشيد و اين ارزش جواني خود را از دست ندهيد.
وي همچنين به جوانان توصيه كرد: جواني را در بيكاري يا براي نظام وانقلاب حرف زدن از دست ندهيد. اين حرف ها را رها كنيد و ببينيد كشور در چه شرايطي است.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان حديثي از امام صادق(ع) اظهار كرد: خداوند در روز جمعه دعا را محقق مي كند، براي اين كه ارزش روز جمعه را بگويد. پس نمازجمعه و روز جمعه مهم است.
امامي كاشاني در خطبه اول نماز با اشاره به سالروز ولادت امام عصر(عج) و هم چنين با بيان حديثي در زمينه قضاوت، اظهار كرد: امام زمان(عج) در زمان حكومت خود به علم خود عمل خواهد كرد و به بين و شاهد و قسم اعتنا نخواهد كرد. يعني همان مسائلي كه در آيين دادرسي و دادگستري ماست. در واقع امام عصر(عج) اسلام را به تمام واقع پياده خواهند كرد.
وي افزود: در عصر حكومت حضرت مهدي(عج)، تحول مهمي ايجاد خواهد شد كه از همه تحولات سياسي، اقتصادي و فرهنگي بالاتر بوده و آن تحول اخلاقي است. در واقع اين تحول اخلاقي، آن چنان مورد توجه حضرت است كه درگذشته اين گونه نبوده است. يعني در عصر پيامبر و ائمه اطهار نيز چنين نبوده؛ در صورتي كه اين بزرگان به اسرار انسان ها آگاه بودند.
امامي كاشاني با بيان اين كه در زمان حضرت تمامي اقوام و فرهنگ هاي مختلف بايد صادقانه زيرخيمه امام عصر(عج) بيايند، گفت: در زمان حضرت وقتي افراد مي آيند و اعتراف مي كنند بايد راست بگويند؛ چون ديگر مانند زمان پيامبر يا حضرت علي(ع) نيست كه با منافق مدارا كنند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اين كه بقاي جامعه وقتي است كه با صدق و راستي حركت كند، گفت: صدق به فطرت ها مربوط است و انسان براساس فضيلت و راستي ساخته شده است. ما در دادگاه هاي خود كارشناس و قضات خوب و شريفي داريم، ولي ناله ها از كارشناسي هاي غلط بلند است و در پرونده ها آه و ناله از حكم غلط بلند است كه اين آه به دامن قاضي، دادرس يا كارشناس برمي گردد و اين نشان مي دهد كه بايد به اين كار پرارزش توجه بيشتري كرد.
وي در عين حال اضافه كرد: البته بايد گفت كه اين هم حرف ناتمامي است كه در حكومت امام عصر(عج) دادگستري تعطيل مي شود و فقط به باطن انسان ها نگاه مي كنند.
امامي كاشاني هم چنين با بيان حديثي از امام باقر(ع) تاكيد كرد: دادگستري و دستگاه قضايي بايد بداند كه صدق در تمام كارها بسيار ارزش دارد و امام عصر(عج) نيز به اين مساله بسيار اهميت خواهند داد و دادگستري در عصر امام زمان از صداقت بي نظيري برخوردار خواهد بود.

 



با حكم فرماندهي معظم كل قوا
دريادار صالح به معاونت طرح و برنامه و بودجه ستاد كل نيروهاي مسلح منصوب شد

با حكم فرماندهي معظم كل قوا، سردار دريادار صالح به سمت معاون طرح و برنامه و بودجه ستاد كل نيروهاي مسلح منصوب شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد كل نيروهاي مسلح، به پيشنهاد سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي، رئيس ستادكل نيروهاي مسلح و با حكم حضرت آيت الله خامنه اي، دريادار صالح به اين سمت منصوب شد.
در مراسم معارفه سردار صالح، سرلشگر حسن فيروزآبادي اظهار داشت: به موازات تحقق انقلاب اسلامي و تحول روحي و معنوي در مردم ايران و آثارش بر ملت هاي مسلمان و صدورش بر ساير كشورها در جهان، جريان استكبار جهاني از انقلاب اسلامي عصباني شد و هر گامي كه ما جلو رفتيم آنها دشمني بيشتري با جمهوري اسلامي ايران و با اسلام و با كشورهاي منطقه پيدا كردند.
وي افزود: هرگاه جريان ظلم و ستم اين چنين عليه بشريت، دين، فكر و انديشه و آزادي در جهان وجود دارد قاعدتا مردان الهي موظفند كه از حقوق انسان ها كه خدا براي آنها خواسته دفاع كنند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه ما در حال يك دفاع ذاتي و الهي و تكليفي هستيم، گفت: حالا دامنه و ميدان عمليات وسعت گرفته است و به طور حساب نشده و پيش بيني نشده اي اين وسعت اتفاق افتاده است، بنابراين ما بايد با هوش بازتر، با اطلاعات بيشتر و به روزتر و با نگاه دقيق تر و با سازماندهي مناسب به جلو حركت كنيم.

 



دكتر صالحي: با تامين سوخت راكتور تهران نيازي به غني سازي 20 درصد نداريم

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان تصريح كرد كه در صورت تضمين تامين سوخت راكتور تحقيقاتي تهران، ايران حاضر به تجديدنظر در غني سازي 20 درصدي است.
علي اكبر صالحي در گفت وگوي تلفني با شبكه خبري پرس تي وي اظهار كرد: نياز راكتور تهران يك نياز كمي است و ما تا اندازه اي كه اين نياز رفع شود، به 20 درصد غني سازي ادامه مي دهيم.
صالحي افزود: چنانچه اين نياز از طرق ديگر تامين شود، ما حاضريم در مورد تامين از طريق داخل تجديدنظر كنيم.
وي با تاكيد بر حق مسلم غني سازي ايران بر پايه معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان.پي.تي) و اساسنامه آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: ما همواره اعلام كرده ايم كه به اندازه نيازمان اورانيوم با غناي 20 درصدي توليد خواهيم كرد. اما اين بدان معنا نيست كه بخواهيم تمام ذخايرمان را تا 20 درصد تبديل كنيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران اظهار داشت: ايران آمادگي دارد براساس بيانيه تهران با گروه وين گفت وگو كند و پاسخ هاي مثبتي هم گرفته ايم.
وي گفت: اگر پاسخ ها كامل شود، هر چه زودتر تاريخي براي اين گفت وگوها مشخص خواهد شد.
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت كه مذاكرات ايران و گروه 1+5 به بعد از ماه مبارك رمضان يعني ماه سپتامبر موكول شده است و اين مذاكرات احتمالا در تركيه انجام خواهد شد.
همچنين صالحي پنج شنبه گذشته در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: همانطور كه قبلا اعلام كرده ايم، غني سازي اورانيوم به ميزان 20 درصد براي تهيه سوخت موردنياز نيروگاه تحقيقاتي تهران است. ايران تمايلي ندارد كه ذخيره سوخت خود را براي اين موضوع مورد استفاده قرار دهد.
وي تاكيد كرد، در صورتي كه سوخت موردنياز نيروگاه تحقيقاتي- پزشكي تهران تامين شود، ايران به غني سازي اورانيوم به ميزان 20 درصد نيازي ندارد.
صالحي روز گذشته نيز در گفت وگو با ايسنا، درباره حضور نمايندگان تركيه و برزيل در مذاكرات درباره تبادل سوخت گفته بود: بحث حضور تركيه و برزيل در مذاكرات مربوط به تبادل سوخت از سوي ايران مطرح شده است اما هنوز اين كه اين اتفاق مي افتد يا نه محقق نشده است. البته تركيه و برزيل نيز بايد براي اين امر اعلام آمادگي كنند و از سويي كشورهاي مجموعه گروه وين بايد براي پذيرش اين موضوع آمادگي داشته باشند. اگر اصل حضور اين دو كشور مشخص شود موقعيت و جايگاه آن ها در مذاكرات نيز مشخص مي شود.
ديروز سخنگوي كاترين اشتون موضع مثبتي درباره حضور برزيل و تركيه در مذاكرات ايران و 1+5 ابراز كرد.

 



داوود اوغلو: بيانيه سه جانبه تهران همچنان معتبر است

وزير خارجه تركيه تاكيد كرد كه قطعنامه شوراي امنيت هيچ گونه خللي در اعتبار بيانيه تهران ايجاد نكرده است.
احمد داوود اوغلو- وزير امورخارجه تركيه- روز پنج شنبه در يك گفت وگوي تلفني كه از شبكه خبري سي .ان. ان ترك پخش شد با اشاره به اين كه پاسخ منفي تركيه به قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت سازمان ملل، مشكلي در روابط آنكارا و واشنگتن ايجاد نكرده است، تاكيد كرد: اين تحريم ها خللي به اعتبار بيانيه سه جانبه تهران وارد نكرده است و هم اكنون مذاكرات در سطح كارشناسي دراين چارچوب ادامه دارد.
به گزارش شبكه خبري العالم، داوود اوغلو با تاكيد بر اين كه موافقت اصولي با انجام مذاكراتي در آينده نزديك بين طرف ها حاصل شده است، گفت: اين مذاكرات احتمالا در ماه سپتامبر (شهريور- مهر) برگزار خواهد شد كه البته شايد تغييري در تاريخ اين مذاكرات صورت گيرد. اما درهر صورت و درهر شرايطي طرف ها خواهان حضور تركيه در فرآيند اين مذاكرات هستند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، روزنامه مليت به نقل از داوود اوغلو مدعي شد: يك پيام مهم كه متكي ارائه كرد اين است كه در صورتي كه توافق نامه تهران مورد موافقت قرار گيرد و آن ها به سوختي كه براي راكتور تحقيقاتي تهران نياز دارند دست يابند ديگر لزومي براي تداوم غني سازي اورانيوم تا 20 درصد وجود نخواهد داشت.
وزير امورخارجه تركيه در ادامه گفت: در صورتي كه توافق بين ايران- آمريكا، روسيه و فرانسه درباره توافق نامه تبادل سوخت صورت گيرد «پيشرفت مهمي در زمينه غني سازي صورت خواهد گرفت.»
داوود اوغلو اين اظهارات را در يك كنفرانس خبري مشترك با «گويدو وستروله» همتاي آلماني اش بيان كرد.
وزير امورخارجه تركيه مذاكرات هرچه زودتر دراين زمينه با گروه موسوم به گروه وين متشكل از آمريكا، روسيه، فرانسه و آژانس بين المللي انرژي اتمي را خواستار شد.
او گفت: اختلافات بايد هرچه زودتر كنار گذاشته شود و مذاكرات بين گروه وين و ايران بايد بلافاصله آغاز شود. هنگامي كه پيشرفت دراين مذاكرات فني به دست آيد دو طرف به يكديگر اعتماد بيش تري خواهند كرد.
يارديم: بيانيه تهران
هنوز روي ميز است
سفير تركيه در تهران هم گفت كه بيانيه تهران هنوز روي ميز مذاكره باقي است.
اوميت يارديم، سفير تركيه در تهران در گفت وگو با ايسنا درباره اظهارات هيلاري كلينتون مبني بر درخواست آمريكا براي كناره گيري تركيه از مسئله هسته اي ايران عنوان كرد: تركيه براين باور است كه بيانيه تهران هنوز روي ميز مذاكره باقي است، اين موضوع منتفي نيست و تركيه تلاش هايش را دراين باره درآينده نيز ادامه خواهد داد.
وي درباره راي منفي تركيه و برزيل به قطعنامه تحريمي شوراي امنيت عليه مسئله هسته اي ايران خاطر نشان كرد: تركيه در مجموع اعمال تحريم را راهي درست و مناسب نمي داند اما با اين گفته خود نمي خواهد تصميم شوراي امنيت را زير سؤال ببرد، بلكه اين كشور معتقد است كه براي حل مسئله هسته اي ايران اعمال تحريم راهي مناسب نيست، بلكه بهترين ابزار براي حل اين مسئله ديپلماسي است و تركيه با اين باور راي منفي به تحريم هاي اعمالي داده است. زيرا اين گونه مسائل پيچيده و حساس مانند مسئله هسته اي بايد از راه ديپلماسي حل شود.
يارديم درباره احتمال اجراي تحريم هاي شوراي امنيت از سوي تركيه گفت: ايران و تركيه بر اساس دو كشور همسايه روابط خود را ادامه خواهند داد و مهمترين اصل اين است كه تركيه و ايران به عنوان دو كشوري كه در سطوح بين المللي از برقراري صلح و ثبات در جهان حمايت مي كنند همكاري كرده و به گسترش روابط خود تا آخر ادامه دهند.
وي افزود: يكي از اصول قبول شده در عرصه بين المللي اين است كه همه كشورها حق دستيابي به برنامه صلح آميز هسته اي را دارند كه براين اساس دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي حق همه كشورها به خصوص ايران و تركيه محسوب مي شود.
سفير تركيه در تهران با اشاره به مسايل منطقه اي گفت: ايران و تركيه مي توانند درباره مسايل منطقه با يكديگر همكاري هايي داشته باشند. در درجه اول در مناطق مسئله دار براي جلوگيري از هرگونه درگيري، جنگ و بازگشت رفاه و ثبات در اين مناطق بايد تلاش كنند. اگر در عراق و افغانستان تنش ها و چالش هايي وجود دارد اين مسايل نه تنها اين كشورها را بلكه منطقه و حتي جهان را نيز تحت تاثير قرار مي دهد. همه بايد مسئله بازگشت ثبات و استقرار دراين مناطق را هدف خود قرار داده و دراين راه تلاش كنند و تركيه به اين مسئله باور دارد.

 



در مراسم يادواره 350شهيد فريدونكنار تصريح كرد
لاريجاني: با افتخار از حزب الله لبنان حمايت مي كنيم

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ديد تيزبين ولايت فقيه تاكنون كشور را از نقشه هاي پليد دشمنان مصون نگه داشته است.
به گزارش فارس از شهرستان فريدونكنار، علي لاريجاني شامگاه پنج شنبه در مراسم يادواره سرداران و 350 شهيد فريدونكنار اظهار داشت: هيچ مقامي در فرهنگ اسلامي مانند شهيد حماسه ساز نيست.
وي تاكيد كرد: يكي از مشكلاتي كه ما با برخي از كشورها داريم اين است كه تعدادي از كشورها توان درك ايثارگري ايرانيان را ندارند.
لاريجاني از خون شهدا با عنوان عاملي براي صيانت از جامعه ياد كرد و بيان داشت: بزرگداشت نام و خاطره شهدا بيشتر براي ما بازماندگان تاثير دارد.
رئيس مجلس به مسايل اخير جامعه و قيل و قال هاي قطعنامه كنگره آمريكا كه هنوز تصويب نشده است، اشاره كرد و خاطر نشان كرد: دولت جمهوري اسلامي ايران حق دارد فعاليت صلح آميز هسته اي كند ولي در همين قطعنامه به رژيم صهيونيستي حق مي دهند كه از هر امكاني از جمله اقدام نظامي عليه ايران استفاده كنند. وي يادآور شد: ملت ايران مي دانند كه اگر دولت رژيم صهيونيستي تاكنون مي توانست امكان نظامي عليه ايران را عملياتي مي كرد و دشمنان ما بايد بدانند كه ملت ايران نيازي به نسخه نويسي آنها ندارد.
لاريجاني با اشاره به بندهايي از قطعنامه كنگره آمريكا اشاره كرد كه ايران را حامي تروريست بين الملل معرفي كرده است، گفت: حزب الله تروريست است يا گروه ريگي كه ما از وزارت اطلاعات خواستيم اعترافات ريگي را براي روشن شدن اذهان عمومي پخش كند.
وي رفتار آمريكا و رژيم صهيونيستي به منطقه خاورميانه را دزدانه دانست و بيان داشت: ايران افتخار مي كند كه از حزب الله حمايت مي كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: دشمنان ايران زمين و كساني كه هر روز عليه ايران قطعنامه صادر مي كنند بايد بدانند كه مجاهدان ايران زمين مجال اقدامات بزن در رو به اين افراد نمي دهند.
لاريجاني تاكيد كرد: اگر مي خواهيد بعد از 32 سال غيرت ايراني-ها را آزمايش كنيد اين كار را انجام دهيد. رئيس مجلس شوراي اسلامي از ولايت فقيه به عنوان لنگرگاه و تكيه-گاه ملت نام برد و افزود: بايد قدر نعمتي كه عامل صيانت فقه اسلامي است، دانسته شود.
لاريجاني با بيان اينكه در جمهوري اسلامي ركني مهم تر از ولايت فقيه وجود ندارد افزود: تا زماني كه فكر جهادي و پيمان با ولايت-فقيه برقرار است سرو صدا ارزشي ندارد.
وي به سياستمداران و احزاب توصيه كرد: نبايد به اختلافات دامن زد و هر كسي در شرايط فعلي چنين كاري كند در شطرنج حريف بازي مي كند.
رئيس مجلس وجود برخي اختلافات در جامعه را اختلافات سليقه اي و تشخيصي دانست و اظهار داشت: اين اختلافات نبايد تبديل به كدورت شود.

 



جان لمبرت : در مورد ايران بايد با عقلانيت و منطق عمل كرد

سرويس سياسي-
رئيس سابق ميز ايران در وزارت امور خارجه آمريكا به جانشينش توصيه كرد كه در مورد ايران با عقلانيت و منطق عمل كند.
به گزارش رجانيوز، جان لمبرت كه هفته گذشته از رياست ميز ايران در وزارت امور خارجه آمريكا استعفا داد با بيان اينكه دولت اوباما خواهان انجام مذاكرات با ايران است گفت كه شيوه هاي نامعقول در طي سه دهه گذشته موجب شده است كه اين دو كشور از هم فاصله بگيرند و اين فاصله همچنان برقرار است.
وي كه يكي از 52 گروگان آمريكايي در سال 1979 در ايران بوده است اظهار داشت: مشكل در 30 سال گذشته اين بوده است كه چگونه مي توان هم در آمريكا و هم در ايران نسبت به همديگر بدبينانه عمل كرد و چگونه مي توان اعمالي انجام داد كه نسبت به طرف مقابل با شدت عمل كرد، بنابراين وقتي كه شما مي خواهيد اين وضعيت را عوض كنيد و چنانچه عوض كردن وضعيت، نتيجه ملموسي در كوتاه مدت نداشته باشد اين خيلي ساده است كه دوباره وضعيت به مانند گذشته درآمده و شرايط پيشين دوباره برقرار شود.
وي با بيان اينكه تلاش زيادي را در طي دوران خدمت خود انجام داده كه مقامات رسمي كه در زمان دولت بوش در مورد ايران صحبت مي كردند، لحن صحبت خود در مورد ايران را ملايم كنند گفت: به كارگيري عبارت «آنها بايد رفتارشان را عوض كنند» توسط خانم «كاندوليزا رايس» شبيه موعظه مي ماند كه اغلب در لحن سخن دولتمردان آمريكايي در مورد ايران به كار مي رود كه اين شيوه سخن گفتن اعتماد ايجاد نمي كند.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: اكنون مقامات رسمي آمريكا فكر مي كنند كه تحريم ها مي تواند ايران را به تغيير وضعيت در مورد برنامه هسته اي خود بكشاند اما آقاي احمدي نژاد تأكيد مي كند اين منطق كه آنها ما را وادار كنند از طريق تحريم به مذاكرات رو بياوريم، تفكري اشتباه است.
لمبرت گفت كه به «فيلو دبلي» جانشين خود كه در دوره اول رياست جمهوري بوش در زمينه پرونده ايران فعاليت مي كرده، گفته است كه تمامي تلاش خود را به خرج دهد تا بتواند يك عقلانيت در خط و مشي خود با ايران ايجاد كند.

 



معاون امور مجلس رئيس جمهور: زمان اجراي هدفمندي يارانه ها هيچ تغييري نمي كند

معاون حقوقي و امور مجلس رئيس جمهور درباره زمان نهايي و قطعي هدفمند كردن يارانه ها گفت: زمان اجراي اين طرح براساس همان زمان تعيين شده يعني نيمه دوم سال است و دراين برنامه هيچ گونه تغييري ايجاد نمي شود.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني همچنين به اجراي طرح آتيه فرزندان از نيمه شعبان اشاره و اظهار كرد: براساس طرح آتيه فرزندان از ابتداي امسال براي نوزادان مبلغ يك ميليون تومان توسط دولت واريز مي شود و تا 20 سالگي هم مبلغي را والدين به حساب فرزندان خود واريز مي كنند.
وي افزود: با اجراي اين طرح زمينه ايجاد سرمايه براي نوزادان در آينده فراهم خواهد شد.
او در ادامه از بررسي برنامه پنجم توسعه در كميسيون تلفيق خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه با پايان تعطيلات تابستاني مجلس شوراي اسلامي و نهايي شدن اين برنامه در صحن علني، اين برنامه مبناي كار دولت قرار گيرد.
ميرتاج الديني با اشاره به پيش بيني رشد هشت درصدي اقتصاد كشور در برنامه پنجم توسعه خاطر نشان كرد: براي دستيابي به اين امر مهم بايد زمينه 900 تا يك ميليون و 100 هزار فرصت شغلي درهر سال در كشور فراهم شود.
معاون حقوقي و امور مجلس رئيس جمهور با اشاره به اين كه برنامه پنجم توسعه گام دوم براي رسيدن به چشم انداز 20 ساله است، افزود: دولت سه بخش كشاورزي، معدن و صنعت را به عنوان بخش هاي مهم در رسيدن به رشد اقتصادي درنظر گرفته است.

 



پاسخ قاطع سوريه به تلاش آمريكا براي خدشه در روابط تهران-دمشق

در حالي كه سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در اظهاراتي مداخله گرايانه از سوريه خواست تا از روابط با ايران كناره گيري كند وزارت خارجه اين كشور اعلام كرد آمريكا حق ندارد سطح روابط سوريه با كشورهاي منطقه را تعيين كند.
به گزارش ايسنا فيليپ كراولي- سخنگوي وزارت خارجه آمريكا- با بيان اين كه روابط سوريه با ايران جاي نگراني دارد، مدعي شد در صورتي كه (سوريه) از اين كشور (ايران) كناره گيري كند و رويكرد مثبت تري در پيش گيرد روابط با آن (سوريه) بهتر خواهد بود.
وي ادامه داد، سوريه اين فرصت را پيش رو دارد كه نقش مثبت تر و سازنده تري را در منطقه ايفا كند اما در سال هاي اخير اين فرصت را از دست داده است كه اين موجب شده آمريكا چنين پيامي را براي آن ارسال كند.
كراولي در ادامه به نقش پادشاهي عربستان در تحقق صلح اشاره كرد و افزود، نشست سران عربستان، سوريه و لبنان بخشي از تلاش هاي ملك عبدالله در برقراري صلح است.
در همين حال يك مقام آگاه در وزارت خارجه سوريه با ابراز شگفتي از سخنان كراولي تصريح كرد: آمريكا حق ندارد به تعيين سطح روابط ما با ساير كشورهاي منطقه بپردازد و درباره محتواي گفت وگوهاي انجام شده با پادشاه عربستان دخالت كند.
همچنين بهاء الدين حسن نماينده پارلمان سوريه با اشاره به روابط اصولي و ثابت بين دمشق و تهران تاكيد كرد كه دخالت ها و فشارهاي خارجي هيچ تاثيري بر اين روابط ندارد.
به گزارش فارس وي درباره برخي خبرهاي منتشر شده مبني بر اينكه پادشاه عربستان در سفرش به دمشق حامل پيام آمريكا به سوريه براي تحت فشار قرار دادن دمشق جهت قطع يا كاهش روابط خود با تهران است، تاكيد كرد: سوريه در قبال ايران مواضعي ثابت و اصولي دارد كه هيچگاه از آنها دست نخواهد كشيد.
بهاء الدين حسن گفت: دولت سوريه تلاش مي كند با همه كشورهاي دنيا روابط داشته باشد به طوري كه با نمايندگان و هيئت هاي اروپايي و آمريكايي در سطوح مختلف ديدار و گفت وگو مي كند.
وي تأكيد كرد: فشارها و توصيه هاي آمريكا هيچگاه موجب تغيير مواضع سوريه نخواهد شد.
اين نماينده پارلمان سوريه با اشاره برخي دخالت ها براي فتنه انگيزي در لبنان و اجراي احكام اوليه صادر شده توسط دادگاه بين المللي ويژه رسيدگي به «ترور حريري» نخست وزير فقيد لبنان گفت: رژيم اشغالگر هيچگاه از اقدامات خود براي فتنه انگيزي در لبنان و ديگر كشورهاي عربي دست نخواهد كشيد.
همچنين «العطار» معاون رئيس جمهور سوريه نيز اعلام كرد ايران اسلامي در قلب ما جا دارد.

 



سازمان سنجش اعلام كرد
آزمون هاي تافل و جي. آر.اي بدون هيچ گونه تغييري برگزار خواهد شد

طبق اطلاعيه سازمان سنجش آزمون هاي تافل و جي.آر.اي براساس برنامه از پيش اعلام شده و بدون هيچ گونه تغييري برگزار خواهد شد.
طبق اطلاعيه سازمان سنجش، به اطلاع آن دسته از داوطلبان متقاضي شركت در آزمون هاي تافل و همچنين آزمون جي. آر.اي، مي رساند كه آزمون هاي مذكور براساس برنامه از پيش اعلام شده از طريق موسسه اي تي سي توسط اين سازمان برگزار خواهد شد.
گفتني است، هيچگونه تغييري در خصوص برگزاري آزمون هاي مذكور صورت نگرفته است و همچنان با مذاكرات صورت گرفته با موسسه اي تي سي به زودي مشكلات ايجاد شده در رابطه با ثبت نام از متقاضيان آزمون تافل رفع خواهد شد.

 



با حضور رئيس رسانه ملي 144 طرح راديو و تلويزيوني در خراسان شمالي افتتاح شد

144طرح راديو و تلويزيوني در خراسان شمالي به صورت همزمان با حضور رئيس سازمان صدا و سيما افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، در اين آيين كه چهارشنبه شب با حضور استاندار و نمايندگان مردم خراسان شمالي در مجلس شوراي اسلامي صورت گرفت، 144طرح پوشش تلويزيوني و راديويي FM و 14 پروژه فني صدا و سيماي اين استان به بهره برداري رسيد.
اين طرح ها در شهرستان بجنورد با 64 طرح، در جاجرم 2طرح، گرمه پنج طرح، اسفراين 16طرح، شيروان 30طرح، فاروج 11 طرح، مانه و سملقان 15 طرح شامل فرستنده هاي راديويي و تلويزيوني بود.
همچنين فرستنده پرقدرت آخر داغ كه 51درصد جمعيت اين استان را زيرپوشش برنامه هاي راديويي و تلويزيوني قرار مي دهد، افتتاح شد.
همچنين به گزارش ايرنا، عزت الله ضرغامي عصر روز چهارشنبه در نشست شوراي توسعه و برنامه ريزي خراسان شمالي در بجنورد اظهار داشت: فشارها و تهديدات دشمنان عليه نظام به علت موفقيت هاي زياد دولت دكتر محمود احمدي نژاد در عرصه هاي بين المللي و داخلي است.
وي اضافه كرد: دشمنان نظام به اين نتيجه رسيده اند كه اگر گفتمان دولت جمهوري اسلامي در جهان موفق و الگوي جديدي به مردم معرفي شود، چيزي از آنها و قدرتشان باقي نخواهد ماند.
ضرغامي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران تحت منويات رهبر معظم انقلاب درصدد خنثي كردن تهديدات دشمنان است و لوازم اصلي آن نيز اتحاد و انسجام ملي است.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين: بسياري از مسئولان در فتنه سال گذشته بي بصيرت رفتار كردند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بسياري از مسئولان در سال گذشته بدون بصيرت رفتار كردند، ولي در اين ميان بسيجيان با بصيرت پشت سر ولايت ماندند و پيمان خود را با مقام معظم رهبري محكم تر كردند.
به گزارش فارس از ابهر، سرتيپ محمدرضا نقدي در جمع پاسداران و بسيجيان اين شهر با اشاره به تحريم هاي صورت گرفته از سوي دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: دشمنان ايران اسلامي تصور مي كنند كه با تحريم هاي خود مي توانند سبب كاستن سرعت پيشرفت نظام جمهوري اسلامي شوند.
وي قرآن كريم و نهج البلاغه را بزرگترين سلاح فرهنگي نظام جمهوري اسلامي ايران عنوان و خاطرنشان كرد: كار دشمن تخريب بنيان هاي فرهنگي و اخلاقي جامعه است و ما به وسيله اين سلاح هاي فرهنگي مي توانيم بر دشمن غلبه كنيم.
نقدي با اشاره به توانايي بالاي بسيج در همه عرصه ها بيان داشت: اگر كميت و كيفيت امروز بسيج در زمان جنگ تحميلي بود، در آن صورت ما دهها بار بغداد را فتح كرده بوديم.
وي به نقش بسيج در توسعه و تعالي نظام اشاره و تصريح كرد: ما بسيجيان بايد نقش آفريني كنيم چرا كه وظيفه ما اين است تا تلاش و حركت كرده و منتظر نباشيم تا ارگانهاي مختلف كار انجام دهند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: بسياري از مسئولان، برخي از نمايندگان مجلس و چند تن از مسئولان دولتي دوره هاي قبل، در سال گذشته بدون بصيرت رفتار كردند ولي در اين ميان بسيجيان با بصيرت پشت سر ولايت ماندند و پيمان خود را با مقام معظم رهبري محكم تر كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان سرتيپ نقدي با اشاره به احداث يكصد پايگاه مقاومت بسيج براي استان زنجان در سال جاري از افزايش هفت برابري بودجه پايگاههاي رده هاي مقاومت بسيج در كشور خبر داد و بيان داشت: امسال اعتبارات پايگاهها دو تا هفت برابر افزايش مي يابد.

 



با حضور وزير مسكن و شهرسازي كار ساخت 225 واحد مسكن مهر در گناوه آغاز شد

كار ساخت 225 واحد مسكن مهر در شهرستان گناوه در مراسمي با حضور وزير مسكن و شهرسازي آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، وزير مسكن و شهرسازي عصر پنجشنبه در آيين كلنگ زني پروژه مسكن مهر در گناوه اظهار داشت: دولت اهتمام خود را براي اجراي طرح مسكن مهر به كار برده و برنامه ريزي بسيار خوبي نيز در اين راستا صورت گرفته و اميدوار هستيم در سال جاري به نتايج خوبي در اين زمينه برسيم.
علي نيك زاد تصريح كرد: افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر از 15 به 20 تا 25 ميليون تومان از مهم ترين تصميماتي بوده كه در ماه هاي اخير براي تسريع در اجراي مسكن مهر اتخاذ شده است.
اين پروژه در 80 بلوك و با زيربناي 75 متر مربع به صورت سه طبقه و با تسهيلات 20 ميليون توماني احداث مي شوند.
علي نيكزاد در بازديد از پروژه بيمارستان 200 تختخوابي در دست ساخت بوشهر گفت: وزارت مسكن و شهرسازي براي تكميل 146 بيمارستان در كشور به ظرفيت 17 هزار و 800 تخت به يكهزار و 300 ميليارد تومان نياز دارد.
وي تاكيد كرد:امسال تكميل بيمارستانهاي نيمه تمام در دستور كار وزارت مسكن و شهرسازي است.
در اين بازديد وضعيت پيشرفت فيزيكي اين پروژه و مشكلات و موانع موجود آن مورد بررسي قرار گرفت.
پروژه بيمارستان 200 تختخوابي بوشهر از مصوبات دور اول سفر استاني رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان بوشهر است كه عمليات اجرايي آن در سال 85 آغاز شد و هم اكنون بيش از 85 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي: كمبود گوشت قرمز با واردات در حال جبران است

معاون وزير جهاد كشاورزي در امور توليدات دامي، افزايش قيمت گوشت قرمز را ناشي از خشكسالي، كاهش مقطعي عرضه گوشت در بازار و تغيير سليقه مردم خواند و تاكيد كرد: با هماهنگي انجام گرفته با وزارت بازرگاني، كمبود گوشت مورد نياز از طريق واردات در حال جبران است.
به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، سعادت الله عباسي از اختصاص 13هزار ميليارد ريال تسهيلات براي بهينه سازي سيستم گرمايش و سرمايش دامداريها و مرغداريهاي كشور در قانون هدفمند كردن يارانه ها خبر داد.
وي در بازديد از شركت مرغداري صنعتي شهركرد گفت: در قانون هدفمند كردن يارانه ها، دولت به جاي خريد تضميني محصولات كشاورزي، مابه التفاوت فروش محصولات را به كشاورزان مي پردازد.
عباسي، نياز كشور به گوشت مرغ در ماههاي عادي سال را 130هزار تن ذكر و خاطرنشان كرد: با برنامه افزايش توليد در واحدهاي صنعتي، اين ميزان توليد در ماههاي پرمصرف و ماه مبارك رمضان تا 150هزار تن قابل افزايش است.
معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به خشكسالي سالهاي 86 و 87 و تاثير منفي گرد و غبار روي كار زنبورداران گفت: صندوق بيمه محصولات كشاورزي و صندوق حمايت از توليدات كشاورزي در طرح «بيمه فراگير دامهاي سبك و زنبور عسل» از كشاورزان آسيب ديده حمايت مي كنند.

 



درگذشت يكي از علماي اصفهان

پيكر پاك عالم رباني آيت الله حاج «شيخ علي اكبر فقيهي»، استاد حوزه علميه اصفهان و امام جماعت مسجد تاريخي امام اصفهان روز پنج شنبه تشييع و در امامزاده احمد اين شهر به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان، مرحوم آيت الله حاج شيخ علي اكبر فقيهي فرزند حاج شيخ مهدي فقيهي بود كه او نيز تا پايان عمر مدرسي حوزه علميه و امامت جماعت مسجد امام اصفهان را به عهده داشت.
آيت الله فقيهي در عمر 62 ساله خود براي نشر معارف ديني و اثبات حقانيت مذهب شيعه و بيان احكام فقه اسلام زحمات زيادي كشيد و عمر خود را در راه توسل و تبليغ و مدح و منقبت ائمه معصومين و اهل البيت(ع) صرف كرد.
اين فقيه صمداني در دهه اخير به علت عارضه تومور بر روي ستون فقرات مورد عمل جراحي قرار گرفت اما با اين عمل از ناحيه دوپا فلج شد و در مدت كوتاهي اين بيماري به سرعت تمام جسم او را فرا گرفت تا جايي كه در چند سال اخير فقط زبانش براي بيان احكام و مسائل اسلام تكلم مي كرد.
وي روز چهارشنبه دارفاني را وداع گفت و پيكرش صبح پنج شنبه از محل حسينيه رضوي در خيابان «كمال» اصفهان بر روي دست مردم دينمدار اين شهر و جمع زيادي از علما و روحانيون تشييع و در محل امامزاده احمد در قسمت جنوب شرق مسجد امام اصفهان به خاك سپرده شد.
به همين مناسبت روز پنج شنبه بيشتر كسبه ميدان امام و بازارهاي اطراف آن محل كسب و كار خود را تعطيل كردند.

 



با تأكيد رئيس جمهوري دانشگاه جامع فرهنگيان در كشور ايجاد مي شود

شهركرد- خبرنگار كيهان:
براساس تأكيد رئيس جمهوري دانشگاه جامع فرهنگيان در كشور ايجاد مي شود.
نماينده مردم شهرستان هاي كوهرنگ، فارسان اردل و كيار در مجلس شوراي اسلامي با اعلام خبر فوق افزود: براساس تأكيد دكتر احمدي نژاد در شوراي عالي آموزش و پرورش مقرر شد در اسرع وقت دانشگاه جامع فرهنگيان در كشور تشكيل شود.
نورالله حيدري با بيان اينكه هيئت علمي اين دانشگاه از بين استادان برجسته كشور شكل مي گيرد، اظهار داشت: اين دانشگاه با هدف ارائه خدمت به كل فرهنگيان كشور ايجاد مي شود و به صورتي است كه هر فرهنگي در راستاي ارتقاي مدرك تحصيلي خود هيچ مشكلي را نداشته باشد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: مجوزي به خوانندگان لس آنجلسي نداده ايم

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تاكنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هيچ مجوزي به خوانندگان لس آنجلسي در كشور نداده است و تمام اظهارنظرها در اين زمينه شايعه است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، سيدمحمد حسيني بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان اردبيل اظهار داشت: برخي فضاسازي ها و بزرگنمايي ها در مجالس و محافل در زمينه مجوز دادن به خوانندگان غربي را قبول نداريم و اين اقدام را شايسته شخصيت ها و افرادي كه در اين مورد اظهارنظر مي كنند، نمي دانيم.
وي تصريح كرد: هر چند مسئوليت ورود و خروج افراد و كنترل مرزي با ما نيست اما ما در زمينه كار هنري به اين افراد مجوز نداده ايم و در اين ارتباط تنها يك مراجعه كننده داشتيم كه در اين زمينه نيز هيچ مجوزي از سوي فرهنگ و ارشاد ارائه نشده است.
حسيني به برخي فضاسازي هاي اخير در كشور در ارتباط با اعطاي نشان درجه هنري به 270هنرمند متعلق به گرو ه هاي كودتاي مخملي در كشور خاطرنشان كرد: چنين چيزي صحت ندارد چرا كه ما تنها 270نفر هنرمند را كه در رشته هاي مختلف به مدارج مورد نظر دست يافتند گواهينامه تخصصي اهدا كرديم و وزارت فرهنگ و ارشاد متولي اعطاي نشان يا درجه خاص هنري براي افراد مختلف نيست.
وي اضافه كرد: از اين تعداد به يك نفر با شرايطي كه داشته است مجوز فعاليت و گواهي كار در حوزه موسيقي داده شده و يك نفر نيز كه اقدام به اجراي اپراي عاشورا و مولوي مي كرد از مجوز ارشاد بهره مند شده است و غير از اين 2 نفر هيچ مورد خاصي را در اعطاي اين گواهينامه ها شاهد نبوديم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين كه امسال ميزان اعتبار حوزه سينمايي كشور تنها 50ميليارد تومان است، تصريح كرد: اين در حالي است كه در سينماي هاليوود آمريكا بيش از 200 ميليون دلار معادل 200ميليارد تومان ما تنها براي يك فيلم سرمايه گذاري مي شود كه چهار برابر كل اعتبار پيش بيني شده حوزه سينمايي ماست.
تشريح بسته حمايتي
از خبرنگاران
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين پيش از ظهر ديروز در جمع خبرنگاران اردبيل اظهار داشت: در روز 17 مرداد ماه همزمان با روز خبرنگار بسته حمايتي ارشاد و دولت از خبرنگاران تشريح و اعلام خواهد شد.
حسيني ادامه داد: اين بسته شامل بخش هاي مختلف حمايتي از قشر زحمتكش خبرنگاران است كه در روز خبرنگار و در آيين تجليل كه با حضور رئيس جمهور برگزار خواهد شد، به عنوان هديه به خبرنگاران اعلام و معرفي خواهد شد.
انحصار آگهي دولتي
در روزنامه ايران لغو شد
وي بدون توضيح بيشتر در مورد اين بسته حمايتي در مورد مصوبه دولت به دستگاه هاي اجرايي در واگذاري آگهي هاي دولتي به روزنامه ايران گفت: اين مصوبه اصلاح شده و روال به حال سابق برگشته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد جلوگيري از اكران برخي از فيلم ها در برخي از استان ها گفت: ما در بسياري از موارد اكران فيلم ها را به شوراي فرهنگ عمومي استان ها واگذار كرديم، به طوري كه با توجه به شرايط منطقه اي و استاني خود مي توانند مجوز اكران يك فيلم را صادر يا آن را توقيف كنند.
وي اظهار داشت: حتي اجازه توليد فيلم هايي كه تنها براي كسب نشان هاي بين المللي يا خارج از كشور توليد مي شود را محدود كرده ايم تا عده اي فرصت طلب از اين موقعيت به نفع خود استفاده نكنند.
توليد فيلم درباره غزه در ايران
حسيني همچنين ديروز در نشست با جمعي از اصحاب فرهنگ و هنر اردبيل گفت: توليد فيلمي را در زمينه كشتي امدادي غزه آغاز كرده ايم كه از يك سناريوي مناسب با غناي اعتقادي و مذهبي برخوردار است.
وي حاضر نبودن برخي از اعضاي هيئت نظارت در صدور مجوزها در جلسات هفتگي را خاطرنشان كرد و گفت: در حال حاضر بيش از يك ماه است جلسه هيئت نظارت و صدور مجوز برگزار نمي شود و علت اصلي آن به حد نصاب نرسيدن اعضاي جلسه است كه عليرغم نامه نگاري ها و پيگيري هاي مستمر هنوز نتوانستيم در اين مدت جلسه اي را برگزار كنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از توقيف روزنامه هاي متخلف خبر داد و افزود: ما در برابر برخي اظهارنظرهاي دروغ و بي پايه و اساس و نشر اكاذيب كوتاه نمي آييم و تا مرحله توقيف اين نشريات و روزنامه ها نيز جلو رفته ايم.
حسيني اظهار داشت: اخيراً نيز يكي از روزنامه ها را توقيف كرده بوديم كه دستگاه قضايي در فاصله زماني اندك به رفع توقيف دست زده و مجوز انتشار مجدد آن را صادر كرده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در مورد برخي از ديدگاه هاي علما و روحانيان در مورد حرام بودن موسيقي گفت: ما اين ديدگاه كلي را نيز كه با ديدگاه امام نيز سازگاري ندارد قبول نداريم و با احترامي كه به بزرگان و علما و روحانيون قايل هستيم بايد اجازه فعاليت گروه هاي موسيقي در چارچوب قانون و موازين نظام را داشته باشيم.

 



ذوالنور در پاسخ به تهديدات دشمن: تنگه هرمز را با كوچكترين حركت دشمنان ناامن مي كنيم

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: اگر دشمنان بخواهند كوچكترين حركتي عليه ايران انجام دهند، تنگه هرمز و خليج فارس براي آنها ناامن خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور عصرديروز در ديدار با امام جمعه مشهد اظهار داشت: اگر طبق قطعنامه پنجم شوراي امنيت به اعضاي اين شورا براي بازديد از تاسيساتي كه به مقصد جمهوري اسلامي ارسال مي شود اجازه داده مي شود و اگر آنها بخواهند كه تنگه ها و اقيانوس ها و آبراه ها را براي ما ناامن سازند تنگه هرمز و خليج فارس نيز براي آنها ناامن خواهد بود.
دبيركل ستاد يادواره شهداي روحاني كشور با تاكيد بر جنبه رواني اين تهديدات افزود: تا زماني كه از تمامي ارزش هاي خود دست برنداريم با ما مقابله مي كنند ولي اين نبرد نامتقارن و نابرابر را ادامه مي دهيم. دشمن هم نقاط ضعفي دارد كه ما روي آنها كار كرده ايم و اگر اين تهديدات را عملي كنند ما هم نقاط ضعف آنها را هدف قرار مي دهيم.
وي ادامه داد: برنامه اي براي شناسايي روحانيون كه در دفاع مقدس نقش داشتند و اكنون نقش آنها كمرنگ شده و يا فراموش شده اند در حال اجراست.
ذوالنور با اشاره به لزوم شناسايي و به كارگيري اين افراد در نهادها و سازمان ها خاطرنشان كرد: آن سربازاني كه در جنگ و دفاع مقدس آن گونه موثر بوده اند به طور يقين در مقابله با تهديدات نرم نيز موثر هستند.

 



اخبار ادبي و هنري

راه اندازي بانك كليد واژه هاي سخنان رهبر انقلاب
همزمان با ميلاد حضرت ولي عصر(عج) بانك كليد واژه هاي سخنان رهبر معظم انقلاب با عنوان «جستار» در پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر حضرت آيت الله خامنه اي شامل افتتاح شد.
هدف از ايجاد اين بخش، بازيابي و انتشار مفاهيم بنيادين و كليد واژه هايي است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در طي بيست ويك سال گذشته، به توليد و يا باز توليد آن ها پرداخته اند.
فهرست تكميل شونده «جستار» در ذيل هر واژه از سه بخش فيش، نمودار تحليلي و مقالات تشكيل شده است.
تجليل از هنرمند جانباز جنگ با آمريكا
هنرمندي كه در جريان حمله آمريكا به عراق مجروح شد، مورد تجليل قرار گرفت. در يكصدونودوپنجمين شب خاطره دفاع مقدس كه پنجشنبه در حوزه هنري برگزار شد، «حميد بهمني» تصويربردار صدا و سيما كه در جريان ماموريت تهيه گزارش از جنايات آمريكا در عراق نابينا شده بود تجليل شد.
بهمني در اين مراسم گفت: فروردين سال 82 از طريق شبكه العالم و با ماموريت رسمي سازمان صدا و سيما براي پوشش خبري به كشور عراق اعزام شدم.
وي اضافه كرد: براي ثبت لحظه به لحظه حمله بي رحمانه نيروهاي آمريكايي به خانه هاي ساكنان شهر بصره، به ناچار بايد به مناطق مختلف نزديك و به تصويربرداري مي پرداختم.
به گزارش ايكنا، بهمني با اشاره به چگونگي مصدوميتش خاطرنشان كرد: بر اثر تشعشعات ناشي از انفجار بمب ها در شهر بصره و مصدوميت از ناحيه هر دو چشم، بينايي ام را از دست داده ام.
خاطرات 10 خلبان دفاع مقدس تدوين مي شود.
خاطرات 10 خلبان دفاع مقدس تدوين ومنتشر خواهد شد.
راحله صبوري كه چندي پيش كتاب «كوچه نقاش ها» با تدوين او منتشر شد، در حال گردآوري خاطرات خلبانان نيروي هوايي است.
وي در اين باره گفت: در حال جمع آوري خاطرات 10 نفر از خلبانان نيروي هوايي كه فرود اضطراري (ايجكت) داشته اند هستم.
همچنين مرتضي سرهنگي؛ مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري گفت: يكي از طرح هاي مهم سال جاري دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري، طرح جمع آوري و انتخاب خاطرات خلبانان ايراني است كه زنده مانده و خاطرات خود را مكتوب كرده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14