(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 مرداد 1389- شماره 19706

مجازات اعدام در انتظار قاچاقچيان شيشه
شناسايي و بازداشت اعضاي شركت هسلي ويپرول در 3 استان
جانشين فرماندهي مرزباني جمهوري اسلامي ايران در گذشت
 ادغام اورژانس و آتش نشاني
مخالفت آموزش و پرورش با تغيير ساعت مدارس
تخريب 2 هزار واحد مسكوني در زلزله نگاركرمان
املاك بنياد شهيد به فرزندان شاهد و ايثارگر واگذار مي شود
تهران از امروز باراني مي شود
حمل البسه قاچاق در كاميون حمل گوشت
انتخاب اعضاي هيئت مديره مجمع انجمن هاي علمي پزشكي كشور
انتصاب در سازمان بازرسي كل كشور
رويدادهاي خارجي حمله وحشيانه پليس فرانسه به مادر و كودك مهاجر
آلاشت با بارش تگرگ تخريب شد
در اصفهان سرباز وظيفه تنبيه را به فرصت تبديل كرد
در محور انديمشك-حسينيه تصادف دو خودرو 6 كشته برجاي گذاشت
محمد و فاطمه درصدر اسامي امارات



مجازات اعدام در انتظار قاچاقچيان شيشه

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر از پايان اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر در مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد و گفت: با تصويب اين قانون مجازاتهاي سنگيني از جمله اعدام در انتظار قاچاقچيان شيشه است.
سردار حميدرضا حسين آبادي با بيان اين مطلب افزود: پس از سه سال تلاش پليس سرانجام اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر در مجمع تشخيص مصلحت نظام به اتمام رسيده و هشت ماده و هشت تبصره از اين قانون اصلاح و براي تاييد نهايي به محضر رهبرمعظم انقلاب اسلامي تقديم شده است.
وي ادامه داد: با تصويب اين قانون نقص هايي كه پليس در مبارزه و برخورد با توليد، توزيع و مصرف كننده هاي موادمخدر داشت برطرف شده و اكنون پليس قانوني روشن براي برخورد با اين افراد دارد.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر عنوان كرد: مهمترين دغدغه هاي پليس مربوط به موادمخدر روانگردان، شيشه، درمان معتادان، بيمار تلقي شدن معتادان، جرم انگاري از اعتياد و درمان اجباري معتادان بود.
وي گفت: با تصويب اين قانون معتادان به عنوان يك بيمار تلقي مي شوند اما اگر معتادي از درمان سرباز زده و به مراكز درماني مراجعه نكند مجرم محسوب شده و مشمول درمان اجباري مي شود بر همين اساس طبق قانون پليس موظف به برخورد و جمع آوري اين افراد است.
سردار حسين آبادي تعيين تكليف قاچاق، ترانزيت و توليد شيشه را از ديگر مزاياي اين قانون دانست و افزود: باتصويب قانون جامع مبارزه با موادمخدر مجازاتهاي سنگيني در انتظار قاچاقچيان، توليدكنندگان و توزيع كنندگان شيشه است به نحوي كه از اين پس اين مجازاتها هم رده مجازاتهاي هروئين قرار مي گيرد.
به گزارش مهر وي اظهار داشت: قاچاقچيان و توليدكنندگان شيشه اي كه از سوي پليس دستگير شوند در مرحله اول به حبس و جريمه نقدي و در مراحل بعدي در صورت تكرار جرم به مجازاتهايي از جمله حبس ابد و اعدام محكوم مي شوند.

 



شناسايي و بازداشت اعضاي شركت هسلي ويپرول در 3 استان

مدير بخش مبارزه با شركت هاي هرمي وزارت اطلاعات با اعلام خبر دستگيري 10 عضو اصلي يك شركت هرمي از مردم خواست تا زمان اعلام اسامي شركت هاي داراي مجوز از سوي وزارت بازرگاني اكيداً از عضويت در هر شركت مدعي بازاريابي شبكه اي خودداري كنند.
اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص آخرين اقدامات مربوط به مبارزه با شركت هاي هرمي اظهار داشت: در پي وصول گزارش هاي متعدد مردمي و شكايات واصله به دستگاه قضايي درباره فعاليت شركت موهوم ويپرول كه در فضاي مجازي با پوشش تجارت الكترونيك و سرمايه گذاري در بورس هاي بين المللي، بازار نفت و طلا، صنايع پيشرفته و فروش اسلحه، اقدام به كلاهبرداري گسترده از مردم و در نهايت تعطيلي سايت خود كرده بود، با تلاش و پيگيري هاي اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان هاي مختلف كشور از جمله بوشهر، كرمان و تهران 10 نفر اعضاي اصلي اين شبكه شناسايي، بازداشت و تحويل مراجع قضايي شدند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه برخي شركت هاي هرمي مدعي هستند در وزارت بازرگاني ثبت نام و مجوز فعاليت دريافت كرده اند، گفت: تاكنون هيچ گونه مجوزي جهت فعاليت بازاريابي شبكه اي براي متقاضيان صادر نشده و صرف ثبت نام شركت ها، مجوزي براي فعاليت آنها تلقي نمي شود.
وي افزود: در بررسي هاي اوليه صورت گرفته مشخص شده برخي شركت هايي كه از قبل تحت عنوان بازاريابي شبكه اي مشغول فعاليت بوده اند، اقداماتي انجام داده اند كه در واقع نوعي فعاليت هرمي است و طبعاً به اين عده فرصت داده خواهد شد عملكرد خود را اصلاح و تخلفات گذشته را جبران كنند.
مسئول بخش مبارزه با شركت هاي هرمي وزارت اطلاعات در ادامه از مردم خواست تا زماني كه نام شركت هاي داراي مجوز از سوي وزارت بازرگاني اعلام نشده، اكيداً از عضويت در هر شركت مدعي بازاريابي شبكه اي خودداري كنند تا در آينده گرفتار نشوند.
وي ادامه داد: وزارت اطلاعات و دستگاه قضايي نيز آمادگي خود را جهت كمك به آنان براي جبران عملكرد نادرست خود را اعلام داشتند. در روزهاي اول تعداد زيادي از افراد نادم خود را معرفي كردند به طوري كه امكانات موجود اين وزارت و دادسرا قادر به پاسخگويي آنان نبود و به همين دليل يك سايت اينترنتي براي اخذ اطلاعات به آدرس QUESTEFSHACOM طراحي و اعلام شد. تاكنون بيش از سه هزار نفر از سران و اعضاي اصلي اين شركت خود را در اين سايت معرفي نموده اند و بخش اعظم فعاليت شركت در ايران تعطيل شده است.
اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات اين نكته را هم متذكر شد كه از سوي وزارت اطلاعات به سر شبكه هاي شركت مذكور 3 ماه مهلت داده شده كه خود را معرفي كرده و طي زمان بندي مشخصي كه اعلام خواهد شد، رضايت شكات خود را جلب كنند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: افرادي كه خود را معرفي كردند، در تلاشند تا براي جلب رضايت شكات و بازگشت وجوه آنها برنامه ريزي كنند كه در اين صورت با هماهنگي دستگاه قضايي در برخورد با آنان رأفت اسلامي اعمال خواهد شد. بديهي است به زودي برخورد با آن دسته از سرشبكه هايي كه خود را معرفي نكرده باشند، مجدداً آغاز خواهد شد.
فعاليت شركت هرمي اوريف ليم در واگن هاي مترو
فعاليت غيرقانوني شركت اوريف ليم در ايستگاه هاي مترو با پخش دفترچه و بروشورهاي تبليغاتي اين شركت كه در آن عكس هايي از زنان نيمه عريان منتشر شده است وارد مرحله جديدي شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، اخيراً فعاليت بازارياب هاي شركت هرمي و غيرقانوني اوريف ليم در ايستگاه ها و واگن هاي مترو افزايش يافته است. اين افراد با حضور در واگن زنان ضمن تبليغ براي اين شركت اقدام به پخش بروشورها و مجلات تبليغاتي از اين شركت هرمي مي كنند.
در اين مجلات بيش از 400 محصول اوريف ليم تبليغ شده است، در مجله تبليغي اين شركت كه 87 صفحه است و با كاغذهاي گلاسه منتشر شده، تصاوير مبتذل و نيمه عرياني از زنان به چاپ رسيده است. «چشم هايي كه در ميان جمعيت مي درخشند». «چگونه چشماني زيبا داشته باشيم»، «با سفر به پاريس علاقه خود به مد روز را سيراب كنيد» و... از تيترهاي قابل توجه اين مجله تبليغي است.

 



جانشين فرماندهي مرزباني جمهوري اسلامي ايران در گذشت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
سرتيپ دوم پاسدار رحيمي خورشيدوند جانشين مرزباني كل كشور با زبان روزه در محل كارش در خرم آباد درگذشت.
فرمانده انتظامي لرستان در مورد عروج شهادت گونه سرتيپ خورشيدوند گفت: سردار رشيد سپاه اسلام رحيمي خورشيدوند از جانبازان 8 سال جنگ تحميلي با زبان روزه و در لباس مقدس خدمتگزاري در محل كارش بر اثر ايست قلبي به لقاءالله پيوست.
سرتيپ حسين رحيمي افزود: پيكر سرتيپ خورشيدوند امروز دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و فرماندهان استان هاي لرستان، كرمانشاه، خوزستان، ايلام و قم تشييع و در شهرستان دورود به خاك سپرده مي شود.
مرحوم خورشيدوند در سال 1341 در شهرستان خرم آباد چشم به جهان گشود. وي از سال 1358 مفتخر به پوشيدن لباس پاسداران كميته انقلاب اسلامي شد. وي در دوران خدمت پرافتخار خود علاوه بر حضور مداوم در هشت سال دفاع مقدس، سابقه فرماندهي كميته انقلاب اسلامي استان ايلام، فرماندهي انتظامي استان كهگيلويه و بويراحمد، لرستان، كردستان و قم را بر عهده داشت. وي در زمان رحلت تنها 48 سال داشت.

 



مديرعامل آتش نشاني تهران خبر داد
 ادغام اورژانس و آتش نشاني

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از تاكيد بر ضرورت ادغام اورژانس تهران در سازمان آتش نشاني براي سرعت بخشيدن به امداد آسيب ديدگان، گفت: چنانچه حادثه اي در جايي رخ داد اورژانس و آتش نشاني در كنار هم در محل حادثه حضور مي يابند.
محمدرضا حاجي بيگي با تاكيد بر لزوم ادغام سازمان آتش نشاني و اورژانس تهران، اظهار داشت: در اين صورت زمان رسيدن به صحنه حوادث به پنج دقيقه كاهش مي يابد. وي با اعلام اين كه هم اكنون همكاري هاي لازم با اورژانس به عمل مي آيد گفت: در حال حاضر شاهد تعامل مطلوبي هستيم كه طي آن، 100 متر فضا براي كاركنان اورژانس و دو پاركينگ آشيانه جهت خودروهايشان در ايستگاههاي آتش نشاني در نظر گرفته شده است.
حاجي بيگي افزود: در همه جاي دنيا يك شماره براي امداد رساني به نيازمندان در نظر گرفته شده، در حالي كه در كشور ما چندين سازمان و شماره تلفن مجزا براي اين امر اختصاص يافته است.
به گزارش ايسنا، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني، گفت: با اجراي اين ادغام بهترين مكان در ايستگا ها براي اورژانس پيش بيني شده و چنانچه حادثه اي در جايي رخ داد اورژانس و آتش نشاني در كنار هم در محل حادثه حضور مي يابند.

 



مخالفت آموزش و پرورش با تغيير ساعت مدارس

وزير آموزش و پرورش درباره طرح شوراي عالي ترافيك مبني بر تغيير ساعت شروع مدارس پايتخت از ساعت 30:7 دقيقه به 30:8 دقيقه صبح گفت: با اين طرح موافق نيستيم چرا كه هنوز مشخص نشده آن يك ساعتي كه پدر و مادر به اداره مي روند دانش آموز بايد درخانه چه كند.
حميدرضا حاجي بابايي افزود: بحث تغيير ساعت كار مدارس يك موضوع پيچيده است و ما نمي توانيم خيلي ساده براي دانش آموزان تصميم بگيريم.
شوراي عالي ترافيك سال گذشته تصويب كرد كه ساعت كار شروع مدارس در پايتخت يك ساعت ديرتر آغاز شود كه رئيس آموزش و پرورش شهر تهران به دليل تصويب اين طرح در اواسط آبان ماه با آن مخالفت كرد. اما اين موضوع بار ديگر در تابستان امسال براي شروع آغاز سال تحصيلي 90-89 مطرح شده كه آموزش و پرورش با آن مخالف است.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: بحث اين است كه چگونه دانش آموز ساعت 30:8 دقيقه صبح به مدرسه برود اما پدر و مادر ساعت هفت و نيم به اداره بروند، پس دانش آموزان يك ساعت را بايد چه كند؟
حاجي بابايي گفت: اگر براي اين طرح تصميمي كارشناسي و با در نظر گرفتن تمام ابعاد گرفته شود به طوري كه با اجراي آن وضعيت اوليا، دانش آموزان و معلمان در نظر گرفته شود ما هم به طور قطع هماهنگ هستيم.
چوب حراج به آموزش و پرورش زدند
وزير آموزش و پرورش در مراسم ارتقاي احكام متصديان امور دفتري مدارس كه با حضور جمع كثيري از فرهنگيان سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در سالن وزارت كشور برگزار شد، گفت: با اجراي بد قانون بازنشستگي پيش از موعد در دوره هاي قبل اين وزارتخانه چوب حراج به آموزش و پرورش زدند و گفتند كه زيادي ها را بيرون بيندازيد.
حاجي بابايي با تاكيد بر اينكه با هر تفكر و انديشه اي كه آموزش و پرورش را به ضعف بكشاند، مخالف است، گفت: مخالف تضعيف آموزش و پرورش هستم ولو اينكه عده اي عنوان كنند كه من هيچ فعاليتي براي معلمان نداشته ام.
وي افزود: قانوني را در مجلس به پيشنهاد خود من تصويب كرديم كه معلمان و كارمنداني كه به هر دليل نمي توانند جايگاهشان را حفظ كنند، به آنها كمك شود تا بازنشسته شوند اما عده اي با اجراي نادرست اين قانون چوب حراج به آموزش و پرورش زدند و گفتند كه معلمان زيادي را بيرون بيندازيد.
گفتني است حاجي بابايي در اين مراسم از صدور احكام 33 هزار معاون اجرايي در سراسر كشور و 3 هزار و 200 معاون اجرايي در سازمان آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد.

 



تخريب 2 هزار واحد مسكوني در زلزله نگاركرمان

معاون استاندار كرمان با اشاره به لزوم احتياط مردم بخش نگار طي ساعات آينده و رعايت نكات ايمني گفت: طبق برآورد صورت گرفته در منطقه زلزله زده نگار 2 هزار و 77 واحد مسكوني تخريب شده است.
به گزارش مهر محمد كامياب در كرمان اظهار داشت: استان كرمان استاني زلزله خيز است و بايد مردم با استحكام سازي از بروز خسارات جلوگيري كنند و به دليل بروز پس لرزه هاي احتمالي مردم منطقه بايد طي ساعات آينده هوشيار باشند.
وي ادامه داد: اين واحدهاي مسكوني بين 10 تا 50 درصد خسارت ديده اند اما هيچ گزارشي در خصوص تلفات جاني دريافت نشد.
وي افزود: هنوز بررسي منطقه در حال انجام است و تيم هاي امدادي نيز مستقر شده اند و امدادرساني در حال انجام است و تاكنون بيش از 300 چادر بين مردم توزيع شده است.
نماينده مردم بردسير در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به سردسير بودن منطقه زلزله زده خواستار حل مشكل مسكن زلزله زده ها شد و گفت: مردم روستاهاي خسارت ديده به دليل فقر حتي توان آوار برداري ندارند.
شهباز حسن پور خاطرنشان كرد: به دليل خشت و گلي بودن واحدهاي مسكوني و فعال شدن گسل نگار بايد هرچه زودتر درخصوص استحكام سازي اين واحدهاي مسكوني اقدام شود.

 



املاك بنياد شهيد به فرزندان شاهد و ايثارگر واگذار مي شود

املاك مسكوني، تجاري و خدماتي متعلق به بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان هاي متبوع به صورت مزايده به فرزندان شاهد و ايثارگر واجدشرايط واگذار مي شود.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران، املاك بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان هاي متبوع با انجام تشريفات مزايده به فرزندان شاهد و ايثارگر عرضه مي شود و در صورتي كه در بين اين عزيزان، داوطلب يا متقاضي موجود نباشد به صورت مزايده به افراد عادي واگذار مي شود تا از محل درآمد حاصل به جامعه شاهد و ايثارگر خدمت رساني شود.
براساس اين گزارش، همه امكانات متعلق به بنياد شهيد و امور ايثارگران، سازمان ها و واحدهاي متبوع و وابسته، هر چند اندك و ناچيز بايد بر اساس اولويت هاي تنظيمي در اختيار فرزندان شاهد و ايثارگر قرار گيرد.
همه املاك مسكوني، تجاري و خدماتي نيز مشمول اين سياست كلي است.

 



تهران از امروز باراني مي شود

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور از بارش باران در استان هاي مازندران، گلستان، خراسان شمالي، شرق استان تهران و شمال استان سمنان از امروز خبر داد.
پرويز رضازاده با اشاره به صدور اخطاريه شماره 18 سازمان هواشناسي كشور گفت: از امروز تا بعدازظهر سه شنبه به سبب بارش هاي رگباري با رعد و برق در برخي نقاط استان هاي مازندران، گلستان، خراسان شمالي، شرق استان تهران و شمال استان سمنان، آب گرفتگي معابر عمومي پيش بيني مي شود.
وي در ادامه افزود: در اين مدت به سبب شرايط محلي ويژه در مناطق مستعد استان گلستان سيلاب دور از انتظار نيست.
به گفته مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور روز دوشنبه به سبب بارش باران با رعد و برق در برخي نقاط استان هاي چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بوير احمد، آب گرفتگي معابر عمومي دور از انتظار نيست.
به گزارش مهر، وي درخصوص كاهش دما در كل كشور طي روزهاي آتي خاطرنشان كرد: پيش بيني مي شود دماي هوا در ساير استان هاي كشور تا 3 درجه كاهش خواهد يافت. دماي استان تهران هم اكنون بين 30 تا20 درجه سانتيگراد در نوسان است. از روز چهارشنبه تا جمعه با افزايش دما روبرو خواهيم بود.

 



حمل البسه قاچاق در كاميون حمل گوشت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مدير تعزيرات حكومتي لرستان گفت: قاچاقچي كالا با مجوز حمل گوشت، مبلغ 85ميليون تومان جريمه شد.
داريوش جودكي افزود: راننده يك دستگاه كاميون يخچال دار كه با مجوز حمل گوشت مبادرت به جاسازي و قاچاق تعداد زيادي البسه قاچاق و لوازم خانگي به ارزش بيش از 42 ميليون تومان كرده بود، علاوه بر ضبط كالاي مكشوفه به پرداخت بالغ بر 85ميليون تومان جريمه به دولت محكوم شد.
رئيس شعبه رسيدگي به قاچاق كالا و ارز خرم آباد ادامه داد: راننده مذكور هنگام گشت زني مأموران آگاهي پلدختر در محور اهواز- تهران توقيف شد كه براي فرار از مجازات به مأموران پيشنهاد رشوه داد، اما مأموران فرد متخلف را به مراجع قضايي معرفي كردند.

 



انتخاب اعضاي هيئت مديره مجمع انجمن هاي علمي پزشكي كشور

براساس انتخابات مجمع انجمن هاي علمي پزشكي كه در سازمان نظام پزشكي كشور برگزار شد اعضاي هيئت مديره اين مجمع تعيين شدند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام پزشكي، در انتخابات اين مجمع كه با حضور دكتر سيدشهاب الدين صدر رئيس كل سازمان نظام پزشكي و نمايندگان انجمن هاي علمي پزشكي برگزار شد، به ترتيب آرا، دكتر ايرج فاضل با 107 راي، دكتر علي نوبخت حقيقي با 87 راي، دكتر حسن هويدا با 84 راي، دكتر بهروز برومند با 71 راي، دكتر رضا ملك زاده با 54 راي، دكتر عبدالله فضل عليزاده با 54 راي، دكتر محمدرضا نوروزي با 51 راي، دكتر محمدحسين بدخش با 49 راي، دكتر مينو محرز با 38 راي، دكتر احمد جليلي با 37 راي، دكتر غلامحسن نيك نژاد از جامعه داروسازان با 56 راي، دكتر بيژن صدري زاده از گروه بهداشت با 67 راي، دكتر اسماعيل يزدي از جامعه دندانپزشكان با 67 راي، دكتر فرزانه رحيمي از گروه علوم آزمايشگاهي با 57 راي و دكتر مصطفي اقليما از گروه پروانه دار با 52 راي به عنوان اعضاي هيئت مديره مجمع انجمن هاي علمي پزشكي كشور انتخاب شدند. همچنين دكتر محمد صاحب الزماني با 43 راي و دكتر مصطفي انوري با 31 راي به عنوان بازرسين اين مجمع برگزيده شدند.
گفتني است، در اولين جلسه هيئت مديره مجمع انجمن هاي علمي پزشكي كشور كه پس از انتخابات اين مجمع برگزار شد، دكتر ايرج فاضل به عنوان رئيس هيئت مديره، دكتر حسن هويدا به عنوان نائب رئيس و دكتر علي نوبخت حقيقي به عنوان دبير هيئت مديره اين مجمع انتخاب شدند.

 



انتصاب در سازمان بازرسي كل كشور

حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي، رئيس سازمان بازرسي كل كشور با صدور احكامي جداگانه، حسين عزيزي بروجني را به عنوان مشاور رئيس سازمان و مديركل نظارت و بازرسي وزارت كشور، مسكن، شهرسازي و شهرداري ها و قاسم مزيناني را به عنوان مديركل نظارت و بازرسي امور نظامي، انتظامي و امنيتي سازمان بازرسي كل كشور منصوب كرد.

 



رويدادهاي خارجي حمله وحشيانه پليس فرانسه به مادر و كودك مهاجر

انتشار فيلم جدا كردن يك كودك از مادر خود و كشاندن يك زن آفريقايي تبار بر روي زمين در حالي كه كودك وي زير او قرار گرفته است، اعتراض شديد طرفداران حقوق بشر را برانگيخت.
به گزارش سرويس بين الملل شبكه ايران، شبكه تلويزيوني سي ان ان تصاوير ويديوئي را منتشر كرد كه در آن پليس فرانسه به صورت بي رحمانه اي به گروهي از مهاجران آفريقايي تبار حمله كرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است.
در اين تصاوير ويديوئي كه توسط يك گروه حقوق بشري در فرانسه تهيه شده و در اختيار سي ان ان قرار داده شده، گروهي از پليس هاي فرانسوي به دسته اي از مهاجران آفريقايي تبار حمله برده و آنها را به طرز وحشيانه اي، بازداشت مي كنند.
در ميان اين مهاجران، يك زن باردار نيز مشاهده مي شود كه پس از هجوم نيروهاي پليس، به صورت بيهوش بر روي زمين افتاده است.
در اين تصاوير، كشاندن يك زن آفريقايي بر روي زمين آن هم در حالي كه كودك او بر پشتش قرار دارد، مورد اعتراض بسياري از طرفداران حقوق بشر قرار گرفته است؛ به خصوص كه اقدام پليس فرانسوي، باعث روي زمين كشيده شدن كودك چند ماهه نيز شده است.
در تصوير ديگري، نشان داده شده كه پليس فرانسه به زور كودكي را از مادرش جدا مي كنند و اين در حالي است با پيچاندن دست مادر از پشت، باعث فرياد وي شده است.
اين اتفاقات در منطقه «كورنوو» در حومه پاريس و در تاريخ 21 ماه جولاي رخ داده است و در همين حال، گروه هاي حقوق بشري در فرانسه برخورد پليس اين كشور با مهاجران را اخراجي وحشيانه و مبتني بر حيوان صفتي توصيف كرده اند.
در همين حال، گروه بين المللي مدافعان حقوق زن نيز در واكنش به اين تصاوير، در بيانيه اي آن را تكان دهنده و بسيار ناراحت كننده توصيف كرده اند.انتشار اين فيلم در حالي صورت گرفت كه نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه، با حضور در منطقه گرونوبل كه چنديست شاهد اعتراضات گسترده به قتل يك جوان 27 ساله مسلمان مهاجر است، با فرار رو به جلو تهديد كرد: هر مهاجري كه به خشونت عليه پليس دست بزند، دولت فرانسه تابعيت فرانسوي او را لغو خواهد كرد.

 



آلاشت با بارش تگرگ تخريب شد

سوادكوه- خبرنگاركيهان:
بارش باران و تگرگ و بروز سيل در آلاشت و روستاهاي همجوار ويراني، تخريب و بي خانماني را براي مردم محروم اين منطقه به ارمغان آورد.
به گزارش خبرنگار ما، محبوب ترين نقطه شهري سوادكوه كه سالها مورد بي توجهي مسئولان قرار گرفته بود در بارش باران و تگرگ دچار خسارات قابل توجهي شد.
در اين حادثه كه جمعه شب روي داد به روستاهاي همجوار آلاشت نيز خساراتي وارد شد.
گفتني است در اين حادثه محورهاي مواصلاتي به آلاشت مسدود شدند و صدها دستگاه ماشين و سرنشينان آن در جاده هاي منتهي به آلاشت در زير بارش شديد باران ماندند.
شهردار آلاشت گفت: سيل جمعه شب 3دستگاه ساختمان را تا صددرصد تخريب و به 30دستگاه ساختمان تا 40درصد خسارات وارد كرد.
عبدالكريم پهلوان در ادامه افزود: حدود 40 دستگاه ساختمان در اين حادثه دچار آب گرفتگي شد.

 



در اصفهان سرباز وظيفه تنبيه را به فرصت تبديل كرد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
سرباز وظيفه مجتمع دانشگاهي اميرالمؤمنين(ع) توانست در مدت 48 ساعت يك جزء قرآن را حفظ كند.
سرباز وظيفه «ج- ش» به دليل تخلفي كه حين انجام خدمت در مجتمع دانشگاهي اميرالمؤمنين(ع) انجام داده بود به 48 ساعت بازداشت تنبيه شد اما وي در بازداشتگاه توانست از اين فرصت به نفع خود استفاده كند.
اين سرباز وظيفه در طول اين مدت توانست از اوقات فراغت خود به نحو درست استفاده كرده و موفق به حفظ يك جزء قرآن كريم شود كه براساس قانون چند روز مرخصي تشويقي به وي تعلق گرفت.
نامبرده پس از پي بردن به استعداد خود تصميم به حفظ كل قرآن گرفته است.

 



در محور انديمشك-حسينيه تصادف دو خودرو 6 كشته برجاي گذاشت

انديمشك-خبرنگاركيهان:
در برخورد شديد دو دستگاه خودرو سواري در محور انديمشك-حسينيه 6 نفر كشته و 2 نفر ديگر مجروح شدند.
رضا رضايي فاضل معاون فرمانداري انديمشك با اعلام اين خبر گفت: در تصادف يك دستگاه پژو 405 فاقد پلاك با يك دستگاه پيكان سواري به شماره انتظامي 158د35-ايران24 در مسير انديمشك-حسينيه چهار سرنشين خودروي پيكان كه همگي عضو يك خانواده بودند به همراه دو سرنشين خودرو پژو در دم جان باختند و دو نفر ديگر نيز به شدت مجروح شدند.
وي افزود: علت اين تصادف دلخراش انحراف به چپ پژو 405 اعلام شده است.
علي، منور و حسن كله جويي و حديث حسن نژاد از جمله كشته شدگان اين حادثه بودند.

 



محمد و فاطمه درصدر اسامي امارات

نام هاي مبارك محمد و فاطمه در صدر محبوب ترين اسامي مورد علاقه مردم امارات قرار دارد.
به گزارش ايرنا، با وجود حضور ميليون ها خارجي در امارات، خانواده هاي اين شيخ نشين، همچنان به نام هاي اسلامي علاقه نشان مي دهند و از استفاده از اسامي بيگانه خودداري مي كنند.بر پايه اين گزارش، بسياري از خانواده هاي اماراتي همچنان اسامي فرزندان خود را براساس اعتقادات و سنت ديرينه انتخاب مي كنندكه در اين ميان نام هاي محمد و فاطمه بيش از ديگر اسامي مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14