(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 مرداد 1389- شماره 19706

سپر موشكي پنتاگون در تركيه و بلغارستان مستقر مي شود
بشار اسد: براي هميشه در كنار حزب الله لبنان خواهيم بود
پيونگ يانگ ،واشنگتن را عامل بي ثباتي در شبه جزيره كره دانست
تشييع پيكر فرمانده ارشد حماس مقاومت فلسطين : بي پاسخ نمي گذاريم
آغاز تبليغات زودهنگام انتخاباتي پسر حسني مبارك در مصر
توافق شيعيان عراق براي معرفي نخست وزير از فهرست مالكي
روسيه رياست دوره اي شوراي امنيت را بر عهده گرفت
مردم پاكستان آدمك نخست وزير انگليس را آتش زدند
زدوخورد پليس با مخالفان در 2 شهر روسيه
عمليات مشترك اشغالگران در افغانستان با پاتك شبه نظاميان ناكام ماند
پليس جمهوري آذربايجان تظاهرات مخالفان را سركوب كرد



سپر موشكي پنتاگون در تركيه و بلغارستان مستقر مي شود

آمريكا قصد دارد در كشورهاي تركيه و بلغارستان سپر موشكي مستقر كند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، ايالات متحده پس از آن كه در اروپاي شرقي موفقيت چنداني براي استقرار پايگاه هاي موسوم به سپر دفاع موشكي خود بدست نياورد تصميم گرفته است در جنوب اروپا و در كشورهاي تركيه و بلغارستان پايگاه هاي سپر دفاع موشكي خود را مستقر سازد. به نوشته اين روزنامه، آمريكا استقرار اين پايگاه هاي سپر موشكي را كه به بهانه افزايش ضريب دفاعي در اين منطقه و مقابله با تهديدهاي احتمالي برنامه ريزي كرده است از سال آينده در جنوب اروپا تاسيس خواهد كرد. در سال 2009 «جرج بوش» رئيس جمهور سابق آمريكا برنامه خود را براي استقرار سپر موشكي در كشورهاي لهستان و جمهوري چك به دليل اعتراض هاي روسيه و هزينه بالاي آن مسكوت گذاشت.

 



بشار اسد: براي هميشه در كنار حزب الله لبنان خواهيم بود

سرويس خارجي-
رئيس جمهور سوريه گفت: در صورت متهم شدن حزب الله در دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري، سوريه تا آخر در كنار حزب الله خواهد ايستاد.
بشار اسد در نامه اي به دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري نخست وزير سابق لبنان نوشت، در صورت درگير كردن حزب الله در ماجراي ترور حريري، سوريه تا آخر در كنار حزب الله مي ايستد و تمام مسائل منطقه را كه در ارتباط با حزب الله باشد پيگيري مي كند.
وي افزود، متهم كردن حزب الله در اين ماجرا باعث بي ثباتي لبنان و منطقه خواهد شد.
رئيس جمهور سوريه تأكيد كرد، سوريه از مقاومت در لبنان حمايت مي كند و اجازه عبور از خطوط قرمز را به كسي نخواهد داد.
گفتني است در ديدار بشار اسد با مقامات لبناني نيز به اين مسئله تاكيد شده بود كه كشور لبنان فتنه انگيزي عليه حزب الله را نمي پذيرد.
شيخ «حمدبن خليفه آل ثاني» امير قطر نيز كه به لبنان سفر كرده بود در بازديد از جنوب لبنان اظهار داشت كه فرزندان مقاومت با پيروزي بر اسرائيل موجب سرافرازي لبنان و ديگر كشورهاي عربي شدند.
وي با تبريك بازسازي جنوب لبنان پس از جنگ 33 روزه افزود، كشور قطر و ساير كشورهاي عربي آماده استقبال از لبناني ها براي حل و فصل هر نوع مشكل و اختلاف ميان آنان هستند ولي لبناني ها نيازمند به كمك كسي نيستند.
امير قطر تاكيد كرد، در اين فرصت مناسب صدايمان را براي شكستن محاصره غزه كه شاهد ويراني و جنگي مشابه با جنوب لبنان بود بلند مي كنم. در اين بازديد، ميشل سليمان رئيس جمهور، نبيه بري رئيس مجلس، سعدالدين حريري نخست وزير و محمد رعد رئيس فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان امير قطر را همراهي مي كردند.
نبيه بري نيز در جريان اين بازديد گفت، مقاومت كه در جنگ 33 روزه پيروز و سربلند بيرون آمده تسليم تفرقه افكني هاي مسئولان نظامي اسرائيل كه سعي در تغيير راي دادگاه بين المللي دارند نمي شود.
وي تأكيد كرد، حزب الله هيچ اتهامي را از سوي دادگاه بين المللي نمي پذيرد. سعدالدين حريري نيز اظهار داشت كه كشورش براي حفظ وحدت ملي در برابر تهديدهاي اسرائيل و شكست دادن همه فتنه ها تعهد پايدار دارد.
همچنين «محمد رعد» رئيس فراكسيون وفاداري وابسته به حزب الله در مجلس لبنان گفت، اسرائيل رژيم شكست خورده و بحران زده است چرا كه اعتماد خويش را نسبت به توان نظامي خود از دست داده در نتيجه چاره اي جز ايجاد فتنه در كشورهاي عربي ندارد.
وي تأكيد كرد، حزب الله از نزديك كارها را پيگيري مي كند و از هرگونه حمايت عربي استقبال مي كند چرا كه در عقيم گذاشتن نقشه هاي اسرائيل موثر است.
بازتاب هاي نشست سه جانبه
رسانه هاي سوريه روز گذشته از نشست سه جانبه با عنوان نشست همبستگي با لبنان در مقابله با تهديدها و خطرهاي خارجي ياد كردند، اين در حالي است كه روزنامه القدس العربي در سرمقاله ديروز خود نوشت، سفر چهار ساعته و تشريفاتي ملك عبدالله به بيروت چگونه مي تواند از بحران در اين كشور جلوگيري كند.
القدس العربي تصريح كرد، تنش كنوني در لبنان اساساً در تمايل اسرائيل براي از بين بردن مقاومت ريشه دارد و اين سفرهاي تشريفاتي آيا به معناي آرامش موقت است يا اينكه ملك عبدالله به لطف دوستي خود با سران آمريكا، حكم دادگاه بين المللي را لغو مي كند يا حداقل به تعويق مي اندازد.
روزنامه هاي لبناني نيز نوشتند كه سفر ملك عبدالله به لبنان راهگشا نيست و اصل مشكلات را حل نمي كند.
از سوي ديگر رسانه هاي غربي اين سفر را تضمين كننده ثبات و امنيت لبنان ارزيابي كردند.

 



پيونگ يانگ ،واشنگتن را عامل بي ثباتي در شبه جزيره كره دانست

پيونگ يانگ جنگ افروزي و سياست هاي توطئه گرانه واشنگتن را عامل وخامت اوضاع شبه جزيره كره دانست.
به گزارش خبرگزاري «شين هوا»، به نقل از مقامات رسمي پيونگ يانگ، آمريكا عامل اصلي وخامت اوضاع شبه جزيره كره است. براساس اين گزارش، ايالات متحده آمريكا با راه اندازي رزمايش هاي جنگي منطقه را تا آستانه يك جنگ اتمي كشانده و صلح و ثبات منطقه را به كلي از بين برده است.
در بخشي از اين گزارش با اشاره به اظهارات «خصومت آميز» مقامات آمريكايي كه پيش از برگزاري رزمايش مشترك سئول- واشنگتن اعلام مي شد، تحركات آمريكا با هدف آغاز يك حمله احتمالي به جمهوري دموكراتيك خلق كره ارزيابي شده است.

 



تشييع پيكر فرمانده ارشد حماس مقاومت فلسطين : بي پاسخ نمي گذاريم

سرويس خارجي -
هزاران فلسطيني در مراسم تشييع پيكر فرمانده شهيد حماس متعهد شدند كه همچنان به مقاومت وفادار بمانند و انتقام خون شهيدان مقاومت را بگيرند.
هزاران نفر از مردم فلسطين پيكر شهيد «عيسي البطران» از فرماندهان ارشد گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس را در مركز شهر غزه تشييع كردند.
البطران در بمباران شديد نوارغزه توسط هواپيماهاي جنگي رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد.
«اسماعيل هنيه» نخست وزير دولت منتخب حماس نيز اظهار داشت، خون شهيدان حملات رژيم صهيونيستي به غزه به گردن حاميان مذاكرات است.
وي تاكيد كرد، حمايت از مذاكرات به دور از خواسته ملت فلسطين و اجماع ملي است.
جنبش حماس نيز اعلام كرد كه انتقام خون فرمانده ارشد حماس را خواهد گرفت.
همچنين گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس ضمن اعلام اين مسئله كه انتقام خون شهيد البطران را خواهد گرفت با شليك موشك به مواضع صهيونيست ها يك موسسه آموزشي را در نزديكي شهرك صهيونيستي سدروت تخريب كردند.
ابواحمد سخنگوي گردان قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز تاكيد كرد كه مبارزان اين گردان آماده رويارويي با هرگونه حمله جديد صهيونيست ها عليه غزه هستند.
«عبدالرحمن بن حمد العطيه» دبيركل شوراي همكاري خليج فارس نيز افزايش حملات عليه نوارغزه را محكوم كرد.
گفتني است اين واكنش ها در شرايطي صورت مي گيرد كه جنگنده هاي رژيم صهيونيستي صبح روز گذشته نيز برخي از مناطق غزه را هدف قرار دادند.
در اين حمله كه به منطقه عبسان در شرق خان يونس صورت گرفت يك شهروند فلسطيني زخمي شد.
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي همچنين يكي از تونل هاي نزديك شهر رفح را هدف حمله قرار دادند كه هنوز گزارشي از كشته و زخمي هاي اين حمله منتشر نشده است.
از سوي ديگر، به موازات گسترش اين حملات باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در يك نامه تهديدآميز به محمودعباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين هشدار داده كه در صورت ناكامي دراز سرگيري گفت وگوي مستقيم با رژيم صهيونيستي، روابط واشنگتن با اين تشكيلات قطع خواهد شد.
اين در حالي است كه جنبش حماس و ديگر گروه هاي فلسطيني اعلام كردند كه پيام اوباما ثابت كرد كه تصميم اعراب براي آغاز مذاكرات مستقيم پاسخگويي به فشارهاي آمريكاست.
حماس تاكيد كرد، پاسخ مثبت اتحاديه عرب به از سرگيري مذاكرات سازش با رژيم صهيونيستي با هدف فريب افكار عمومي و فلسطيني ها صورت مي گيرد.اين جنبش آمريكا و صهيونيست ها را دشمنان اصلي آرمان فلسطين عنوان كرد و افزود، تنها راه مقابله با توطئه هاي دشمنان فلسطين، وحدت گروه هاي فلسطيني است.
ساير رويدادها
¤ هزاران فلسطيني در پي تخريب روستاي تاريخي العراقيب در صحراي نقب به دست صهيونيست ها از اقصي نقاط فلسطين عازم اين منطقه شدند و در زير آفتاب سوزان صحراي نقب تحصن كردند.
¤ روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال فاش كرد كه ترور المبحوح فرمانده ارشد حماس با حمايت مالي آمريكا صورت گرفت.
¤ روزنامه اسرائيلي جروزالم پست نوشت: آمريكا 422 ميليون دلار به سامانه هاي دفاع موشكي اسرائيل كمشك مي كند.
¤ روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نوشت، ارتش رژيم صهيونيستي خود را براي حمله مجدد به غزه آماده مي كند.

 



آغاز تبليغات زودهنگام انتخاباتي پسر حسني مبارك در مصر

منابع خبري مصر از آغاز تبليغات زودهنگام فرزند مبارك براي انتخابات رياست جمهوري در سال 2011 خبر دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه «المصريون»، جمال مبارك با هدف مقابله با گرايش روزافزون مردم مصر به جنبش ملي تغييرات، تبليغات زودهنگام خود را عمدتا در مناطق فقيرنشين آغاز كرد.
براساس اين گزارش، بسياري از مردم مصر روز شنبه با اعلاميه و پوستر هايي مواجه شدند كه بر روي آن از جمال مبارك به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري ياد شده بود.
برپايه اين گزارش، ظاهرا اين پوستر ها از سوي ائتلافي با عنوان طرفداران جمال مبارك در مناطق فقيرنشين پايتخت مصر و ساير نقاط توزيع شده بود.
تبليغات انتخاباتي فرزند رئيس جمهور كنوني مصر كه با عنوان «جمال براي همه مصريان» آغاز شده است ظاهرا ارتباطي با حزب حاكم مصر ندارد اما بسياري از رسانه هاي مصري اعلام كردند كه اين حركت انتخاباتي از سوي اين حزب كه جمال مبارك در راس آن قرار دارد، هدايت و سازماندهي شده است.
رسانه هاي خبري مصر همچنين از هدايت اين جريان تبليغاتي از سوي يكي از سياسيون به نام «مجدي الكردي» خبر دادند كه تا چندي پيش عضو گروه هاي چپ مخالف دولت حسني مبارك بود، اما با تغيير موضع خود و حمايت از موروثي شدن حكومت مبارك از حزب مخالف دولت با نام «التجمع» طرد و اخراج شد.
اين گزارش ها حاكي است، تبليغات انتخاباتي جمال مبارك با هدف به دست آوردن نبض جامعه به عمل آمده است و حكايت از يك طرح امنيتي گسترده براي سيطره بر انتخابات پارلماني و رياست جمهوري در مصر دارد. به نوشته «كمال حبيب» تحليل گر روزنامه المصريون، با وجود موضع مبهم «حزب الوطني» مصر (حزب حاكم) در مورد انتخابات رياست جمهوري در مصر، رهبران اين حزب كانديدا كردن شخص ديگري به جز حسني مبارك رئيس جمهور فرتوت را براي انتخابات آينده، دور از ادب مي دانند.
به عقيده اين تحليلگر مصري، با توجه به اوضاع نامناسب جسماني حسني مبارك و احتمال مرگ وي، حزب حاكم تنها راه چاره براي مقابله با مخالفان، را در علم كردن فرزند كنوني وي دانسته و به همين جهت اقدام به تبليغات زودهنگام انتخاباتي كرده است.

 



توافق شيعيان عراق براي معرفي نخست وزير از فهرست مالكي

ائتلاف شيعيان عراق اعلام كرد كه با يك نامزد جديد از فهرست نوري مالكي براي پست نخست وزيري موافق است.
به گزارش خبرگزاري ها، فهرست «ائتلاف ملي عراق» تحت رهبري «عمار حكيم» اعلام كرد كه اين فهرست با معرفي يك نامزد از فهرست «اتئلاف دولت قانون» به غير از رهبر آن (نوري مالكي) موافق است. اين موضعگيري جديد فهرست حكيم نشان مي دهد كه اين فهرست از حق خود براي معرفي نامزد كوتاه آمده است، تا هم وحدت شيعيان حفظ شود و هم دولت جديد براساس فراكسيون اكثريت يعني «اتحاد ملي» تشكيل گردد. اتحاد ملي از 325 كرسي مجلس، 159 كرسي را در اختيار دارد.
دولت آمريكا كه اين روزها مجبور است نيروهاي رزمي خود را از عراق خارج كند، بين المللي كردن مسئله تشكيل دولت جديد را زمزمه مي كند. مسئله اي كه هيچ گروهي ( به استثناي العراقيه) با آن موافق نيست. سازمان ملل تحت بند هفت منشور خود، اين حق قانوني را براي خودش قائل است كه در روند تشكيل دولت مداخله كند. مالكي اخيراً عليه طرح تشكيل دولت موقت شديداً موضعگيري كرده است.
بحران سياسي عراق با خروج حكيم از جبهه مالكي وارد مرحله تازه اي شد
بحران سياسي عراق و اختلاف بر سر تشكيل دولت جديد با خروج ائتلاف ملي تحت رهبري حكيم از فهرست دولت قانون، وارد مرحله تازه اي شد.به گزارش واحد مركزي خبر، «ائتلاف ملي عراق» تحت رهبري «عمار حكيم» رسماً مذاكرات خود با «فهرست دولت قانون» به رهبري «نوري مالكي» را متوقف كرد؛ فهرست ائتلاف ملي در پايان نشست شب يكشنبه خود با صدور بيانيه اي، ضمن اعلام خبر بالا تصريح كرد: تا زماني كه فهرست دولت قانون بر نامزدي مالكي براي پست نخست وزيري اصرار كند و درصدد تعويض او (با يك نامزد ديگر) نباشد، فهرست ائتلاف ملي قادر به ادامه مذاكره با فهرست دولت قانون نيست و تا اطلاع بعدي، مذاكرات را به حالت تعليق درمي آورد.
در اين بيانيه آمده است: ائتلاف ملي در طول مدت اخير و با هدف سرعت بخشيدن به تشكيل دولت جديد، از خود انعطاف زيادي نشان داده است، اما اين نرمي همواره با سختگيري ائتلاف مالكي مواجه مي شده است و او تنها خودش را نامزد پست نخست وزيري مي داند. ائتلاف ملي با نامزدي مالكي براي پست نخست وزيري موافق نيست، و بر ضرورت تعويض او اصرار دارد.
مانع تراشي آمريكا
يك سياستمدار عراقي از مانع تراشي آمريكا در مسير تشكيل دولت عراق خبر داد. «هادي الاميري» از نمايندگان سابق مجلس و رئيس سازمان بدر، گفت: آمريكا عراقي ها را تحت فشار قرار مي دهد تا دولتي متشكل از دو فراكسيون مالكي و «اياد علاوي» تشكيل دهند. به گفته وي، از نگاه آمريكايي ها ساير گروه هاي عراقي مثل صدري ها و گروه بدر، از افراطيون هستند. گروه بدر وابسته به مجلس اعلاي اسلامي است و 11 كرسي در پارلمان دارد. الاميري گفت، راه حل مسئله تشكيل دولت، به جلوگيري از مداخلات آمريكا بستگي دارد.
هشدار مرجعيت
به گزارش خبرگزاري فارس، يك منبع نزديك به مرجعيت نجف كه نامش ذكر نشد، اعلام كرد كه صبر مرجعيت به علت بحران در تشكيل كابينه عراق و تأخير در آن، به پايان رسيده است.
وي تأكيد كرد كه اگر خط قرمزها در اين روند شكسته شود و كارها به بن بست برسد، مرجعيت در اين زمينه وارد عمل خواهد شد.
اين منبع كه به نام وي اشاره اي نشده است، تصريح كرد كه مرجعيت شيعه در نجف اشرف اوضاع سياسي را از نزديك و با جديت دنبال مي كند، اما از كشمكش هاي سياسي و تأخير در تشكيل دولت آينده راضي نيست و در اين زمينه خشمگين است.
اين منبع نزديك به مرجعيت عراق تصريح كرد كه مرجعيت شيعه بارها از گروه هاي سياسي خواسته است تا در روند تشكيل دولت تسريع كنند و منافع ملي را بر منافع شخصي ترجيح دهند.
وي با اشاره به اينكه مرجعيت شيعه تاكنون با وجود درخواست هاي فراوان، از دخالت در موضوع تشكيل دولت امتناع و اين موضوع را به گروه هاي سياسي واگذار كرده است، هشدار داد كه در صورت عبور از خط قرمزها، مرجعيت در اين زمينه وارد عمل خواهد شد.

 



روسيه رياست دوره اي شوراي امنيت را بر عهده گرفت

روسيه بلافاصله پس از آنكه رياست دوره اي شوراي امنيت را در اختيار گرفت خواستار تشكيل جلسه اين شورا دراسرع وقت براي تجديدنظر در پذيرش استقلال كوزوو شد.
به گزارش خبرگزاري ها با آغاز رياست روسيه بر شوراي امنيت سازمان ملل از ديروز، و در حالي كه اين شورا روز سه شنبه (سوم اوت) نشستي را با هدف بررسي مسئله كوزوو برگزار مي كند، منابع ديپلماتيك اعلام كردند نماينده روسيه با جديت به رايزني هاي خود با ديگر اعضاي شوراي امنيت درباره مخالفت خود با استقلال كوزوو ادامه مي دهد.
روسيه پيش از اين نيز اعلام كرده بود كه استقلال كوزوو را به رسميت نخواهد شناخت.
شوراي امنيت 15 عضو شامل پنج عضو دائم داراي حق وتو و 10 عضو موقت است كه براي دوره اي دو ساله انتخاب مي شوند.
آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه و چين به عنوان پنج پيروز جنگ جهاني دوم، براي خود حق وتو قائل هستند.
اتريش، اوگاندا، بوسني و هرزگوين، برزيل، تركيه، گابن، ژاپن، لبنان، مكزيك و نيجريه نيز اعضاي غيردائم شوراي امنيت هستند.
رياست شوراي امنيت هر ماه و به صورت چرخشي در اختيار يكي از اعضاي 15 گانه شورا قرار مي گيرد.

 



مردم پاكستان آدمك نخست وزير انگليس را آتش زدند

مردم خشمگين پاكستان در واكنش به اظهارات توهين آميز «ديويد كامرون» نسبت به دولت و مردم اين كشور، در شهرهاي مختلف دست به تظاهرات ضدانگليسي زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اظهارات نسنجيده اخير نخست وزير انگليس در پايتخت هند، كه دولت پاكستان را به آموزش و صدور تروريسم به كشورهاي مختلف متهم كرده بود، مردم پاكستان را به خشم آورد و آنها طي روزهاي گذشته در شهرهاي بزرگ، از جمله اسلام آباد و كراچي، دست به تظاهرات ضدانگليسي زدند. شهروندان انگليسي در تظاهرات خود، آدمك «ديويد كامرون» را آتش زدند و پلاكاردهايي با خود حمل مي كردند كه بر روي آنها نوشته شده بود: «كامرون دهان لق».
اظهارات كامرون روابط دو كشور را تيره كرد و مقامات پاكستاني را به واكنش واداشت. با اين حال، «آصف علي زرداري»، قصد دارد سفر فرداي خود به لندن كه از قبل برنامه ريزي شده بود، را انجام دهد. به گزارش پايگاه اينترنتي «خبرآنلاين»، كامرون در هند گفته بود: ما به هيچ وجه صدور تروريسم از پاكستان به هند، يا افغانستان و يا ديگر نقاط جهان را تحمل نمي كنيم.
خبر ديگر از پاكستان اينكه، نيروهاي امنيتي اين كشور با حمله به چند مخفي گاه شبه نظاميان در منطقه «اورگزني ايجنسي» شمال غرب، 17تن از آنها را كشته و هفت نفر ديگر را زخمي كردند.

 



زدوخورد پليس با مخالفان در 2 شهر روسيه

صدها نفر از مخالفان دولت در مسكو و سن پترزبورگ با پليس ضدشورش درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، صدها تن از مردم روسيه در شهرهاي مسكو و سن پترزبورگ در اعتراض به نبود آزادي و امكان برگزاري تجمع مسالمت آميز تظاهرات كردند.
بر اساس اين گزارش، پليس ضدشورش با حمله به معترضان حدود 100 نفر را دستگير و راهي بازداشتگاه كرد.
به گفته شاهدان عيني، پليس براي كنترل اوضاع در سن پترزبورگ كه دومين شهر بزرگ روسيه است به خشونت متوسل شده و اقدام به سركوب معترضان كرد. مخالفات با به دست گرفتن تابلوهايي كه روي آن عدد 31 نوشته شده بود خواستار اجراي اصل 31 قانون اساسي روسيه درباره حق برگزاري راهپيمايي و تجمعات صلح آميز شدند. اين تظاهرات كه به نوشته خبرگزاري رويتر كم سابقه بود روز شنبه 31 ژوئيه برگزار شد و طي آن دو تن از رهبران اصلي مخالفان نيز دستگير شدند از سوي ديگر «ديميتري مدودف» رئيس جمهور روسيه نيز با انتشار يادداشتي در تويتر، برخي مقامات روسيه را به تعلل در اجراي دستوراتش متهم كرد.
به گفته «مدودف» مشكلات فراواني در روسيه وجود دارد اما كسي گوش شنوا ندارد. رئيس جمهور روسيه همچنين نوشته: اگر خواهان آينده اي روشن هستيم بايد از هم اكنون دست به كار شويم، در غير اين صورت همه كشور را ترك خواهند كرد.

 



عمليات مشترك اشغالگران در افغانستان با پاتك شبه نظاميان ناكام ماند

شبه نظاميان طالبان با مجروح كردن چهار نظامي آلماني و انهدام سه خودروي آنها، عمليات نظامي نيروهاي اشغالگر در شمال افغانستان را ناكام گذاشتند.
به گزارش خبرگزاري فارس، نيروهاي اشغالگر متشكل از نظاميان آمريكايي و آلماني در ولايت شمالي «قندوز» افغانستان دست به عمليات نظامي زدند. اما در اين عمليات، سه خودروي نظامي آنها منهدم و چهار سرباز آلماني نيز مجروح شدند.
هدف اين عمليات، پاكسازي منطقه از شبه نظاميان اعلام شده بود كه خود نيروها با عمليات پاتك شبه نظاميان مواجه شدند.
اوضاع در ولايت هلمند در جنوب افغانستان نيز ناآرام است. در منطقه «ميوند» ولايت قندهار نيز ديروز يك دستگاه ميني بوس بر اثر انفجار بمب كنار جاده اي شش تن از سرنشينان آن كشته و 9 نفر ديگر مجروح شدند.
تظاهرات ضد آمريكايي
در كابل
كابل ديروز شاهد تظاهرات خياباني عليه اشغالگران آمريكايي بود.
به گزارش خبرگزاري فارس، مردم در تظاهرات خود، كشتار غيرنظاميان به دست نظاميان آمريكايي را محكوم كردند.
تظاهر كنندگان رفتار نيروهاي خارجي با غيرنظاميان را غيرانساني و وحشيانه خواندند و اعلام كردند كه نيروهاي خارجي به منظور برقراري صلح و تأمين امنيت وارد افغانستان نشده اند، بلكه فقط تأمين منافع خود در افغانستان را در سر دارند.
افغان هاي معترض پلاكاردهايي را با خود حمل مي كردند كه شعارهايي عليه حضور نيروهاي خارجي و محكوميت كشتار غيرنظاميان بر آن نوشته شده بود.
اين دومين تظاهرات ضدآمريكايي طي دو روز گذشته در شهر كابل است.
روز جمعه يك خودرو نظاميان آمريكايي بر اثر سرعت زياد و تصادف با يك خودرو شخصي، باعث مرگ چهار افغاني شده بود.
به دنبال اين حادثه، مردم خشمگين با سنگ به خودرو نظاميان آمريكايي حمله ور شدند و پس از آتش زدن تعدادي خودروي متعلق به نظاميان آمريكايي، به سوي سفارت آمريكا در كابل نيز سنگ پرتاب كردند.

 



پليس جمهوري آذربايجان تظاهرات مخالفان را سركوب كرد

تظاهرات ضددولتي در جمهوري آذربايجان با دخالت پليس به خشونت كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» احزاب «مساوات» و «جبهه مردم» كه از مخالفان دولتي جمهوري آذربايجان به شمار مي روند، با ساماندهي يك راهپيمايي در باكو به «نبود آزادي هاي مدني» در اين كشور اعتراض كردند. پليس و نيروهاي امنيتي با حمله به سوي تظاهركنندگان حدود 100نفر را دستگير كردند.براساس اين گزارش، تظاهرات فوق در حالي برگزار مي شود كه سازمان امنيت و همكاري اروپا در حال مذاكره با مقامات جمهوري آذربايجان بر سر لغو محدوديت هايي است كه براي برگزاري تجمع و مبارزات انتخاباتي در اين كشور وجود دارد.
پليس جمهوري آذربايجان ماه ژوئيه نيز گروهي از فعالان سياسي را كه قصد برگزاري تجمعات اعتراضي داشتند دستگير كرد. گفتني است، جمهوري آذربايجان در پائيز سال جاري انتخابات پارلماني را خواهد داشت.
يادآور مي شود دولت آذربايجان چندي پيش نيز با قطع كمك هاي مالي به رسانه هاي اسلامگرا و افزايش اين كمك ها براي رسانه هاي غربگرا خشم مردم مسلمان اين كشور را برانگيخت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14