(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 مرداد 1389- شماره 19706

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نمايشگاه قرآن با 9 بخش جديد برگزار مي شود
ديپلماسي عمومي چين آمريكا را نگران كرده است
گفت وگوي عسگراولادي و احمدي نژاد درباره آينده اصولگرايي
متكي در ديدار مسئولان دفاتر خارجي صدا و سيما:
نمايندگان ايران به بيان مفاهيم جمهوري اسلامي در صحنه جهاني بپردازند
ملك محمدي: مجلس از تمام ساز و كارها براي اجراي مصوبه عفاف و حجاب استفاده خواهد كرد
كوثري: رژيم صهيونيستي جرات انجام هيچ اقدامي عليه ايران را ندارد
رامين: رسانه هاي متقلب غربي اجازه حضور در نمايشگاه مطبوعات را نخواهند داشت
وزير كشور خواستار تسهيل در امور حجاج ايراني شد
فرمانده نيروي زميني ارتش: هركس از مسير ولايت خارج شود در آوردگاه دشمن است
سردار پاكپور: اصل معنويت محور قدرت و توان رزم است
بزرگترين رصدخانه ايران در كاشان احداث مي شود
اصلاح آيين نامه تشكيل هيئت عالي جذب هيئت علمي دانشگاه ها
استاندار گيلان: مطالبات چايكاران پرداخت مي شود
از 13 تا 16مردادماه جاري نمايشگاه فناوري هاي نانو در اصفهان برپا مي شود
از روز شنبه صادرات گاز ايران به تركيه از سر گرفته شد
رئيس جمهور اختيار رفع موانع صنعت را به محرابيان تفويض كرد
از سوي يونسكو بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي و بازار سرپوشيده تبريز ثبت جهاني شدند
ايراني ها سالانه 120 تن طلا در خانه هاي خود ذخيره مي كنند
اخبار ادبي و هنري



از 16مرداد در مصلي تهران
نمايشگاه قرآن با 9 بخش جديد برگزار مي شود

گروه ادب و هنر-
هجدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم همزمان با ماه مبارك رمضان و با 9 بخش جديد از 16مردادماه در مصلي امام خميني(ره) تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها، نشست اعلام برنامه ها و رونمايي از پوستر هجدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم با حضور سيدمحمدحسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حجت الاسلام حميد محمدي قائم مقام وي در امور قرآني برگزار شد.
حسيني در اين نشست گفت: امسال 9 بخش جديد همچون هنرهاي نمايشي و تئاتر، عكس، حجاب و عفاف، نوجوان، شعر و ادب، صهيونيسم شناسي، بصيرت قرآني، قرآن و فرهنگ ملل اسلامي و شب هاي آفتابي، به نمايشگاه قرآن اضافه شده است.
وي «قرآن كتاب زندگي» را به عنوان شعار اين نمايشگاه معرفي كرد و افزود: 500 برنامه قرآني در نمايشگاه هجدهم قرآن كريم اجرا مي شود.
وزير ارشاد برخي از اين برنامه ها را به اين شرح اعلام كرد: 16 اجراي نمايش خياباني، 108 تئاتر صحنه اي با موضوعات خانواده و نوجوان، 160 شب شعر، افطاري، برنامه شب هاي آفتابي (تلفيقي از تئاتر، موسيقي و برنامه هاي سينمايي با موضوعات قرآني)، 111 ترجمه قرآني، نمايش 200 تابلو، رصد نجومي با تلسكوپ هاي تخصصي در حياط نمايشگاه، مسابقات مخصوص كودك و نوجوان و...
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به حديثي از پيامبر مكرم اسلام(ص) كه در آن توصيه به رجوع به قرآن در مواقع «فتنه» فرموده اند، گفت: بر اين مبنا در بخش هاي ويژه، آيات مربوط به دشمن شناسي، نفاق، جنگ نرم و ناتوي فرهنگي بررسي و علاوه بر آن 12 نشست دانشگاهي در رابطه با پايان نامه هاي قرآني نيز برگزار خواهد شد.
حسيني اعزام قاريان به خارج از كشور توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي را از ديگر فعاليت هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برشمرد و گفت: امسال علاوه بر اعزام 50 قاري بين المللي با هدف خنثي سازي دسيسه هاي وهابيت و دشمنان اسلام در رابطه با كشورمان 20 گروه همخواني هم به خارج از كشور اعزام خواهند شد.
وزير ارشاد افزود: امسال در 30 كشور جهان با برگزاري نمايشگاه ها، قرائت قرآن و اجراي برنامه توسط گروه هاي همخواني، هفته هاي قرآني را برگزار خواهيم كرد.
حجت الاسلام حميد محمدي قائم مقام وزير ارشاد در امور قرآني و رئيس مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني نيز در اين نشست گفت: در سطح جهان برگزاري نمايشگاه قرآن با اين وسعت و تنوع وجود ندارد. بنابراين، اين نمايشگاه افتخار بزرگي براي نظام مقدس اسلامي مطرح است.
وي همچنين در رابطه با موضوع برگزاري نمايشگاه از نيمه شعبان تا نيمه رمضان كه سال گذشته مطرح شد گفت: اين موضوع پيش از برگزاري نمايشگاه مورد بحث قرار گرفت اما در نهايت نتيجه اين شد كه نمايشگاه روز 16 مردادماه آغاز شود.
محمدي همچنين اظهار داشت: برنامه تجليل از خادمان قرآن كه هر ساله در نمايشگاه برگزار مي شود امسال نيمه ماه رمضان با حضور رئيس جمهور برگزار خواهد شد.

 



ديپلماسي عمومي چين آمريكا را نگران كرده است

سرويس سياسي -
سرمايه گذاري سنگين چيني ها در ديپلماسي عمومي، نگراني جدي كارشناسان آمريكايي را برانگيخته است.
به گزارش مشرق، پايگاه اينترنتي انديشكده «هريتيج» نوشت: در حالي كه ديپلماسي عمومي آمريكا از 11 سپتامبر سال 2001 بر مقابله با تروريسم تمركز پيدا كرده است، چين در حال پيش روي به جلو است.
بر اساس اين گزارش، چيني ها با هدف پيشبرد الگوي طرز حكومتي خود، سرمايه گذاري هاي سنگيني در ديپلماسي عمومي انجام داده اند.
اين پايگاه اينترنتي در بيان نمونه هاي اين اقدام چيني ها اضافه كرد: المپيك پكن و نمايشگاه اكسپوي چين فقط اقدامات آشكار چيني ها در راستاي اين استراتژي است كه شماره جولاي و آگوست مجله «ورلد آفيرز ژورنال» هم پيشرفت چيني ها در اين زمينه را آشكار كرده است.
اوايل سال جاري «ريچارد لوگار» سناتور جمهوريخواه ايالت اينديانا كه عضوي از كميته روابط خارجي مجلس سنا است با كنايه از «هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا، درباره 60 مركز فرهنگي كه چيني ها در دانشگاه هاي سراسر ايالات متحده قادر به افتتاح آنها بوده اند سوال كرد. كلينتون نيز به وي گفت كه ايالات متحده پول ندارد تا آن چيزي را كه چيني ها در حال انجام هستند، انجام دهد.
هريتيج اما معتقد است كه اين موضوع واقعيت ندارد، با اقتصادي كه حجم آن سه برابر چين است، ايالات متحده قطعا پول انجام اين كار را دارد.
براساس اين گزارش چيني ها يكي از فعال ترين كشورها در برنامه مبادله دانشجويان هستند. در سال 2008 مبادلات دانشجويي چين با آمريكا 80 هزار دانشجو بوده است اما اين ميزان در سال 2009 به 98 هزار نفر افزايش يافت.
اين پايگاه اينترنتي در نهايت نتيجه گرفت: هدف واضح است، همانطور كه «استفان هاسپر» در كتاب اجماع چين گفته است، دگرگوني پكن، نقشي برجسته در برخاستن برند چيني كاپيتاليسم و مفهوم چيني جامعه جهاني است كه هر دو اساسا با نمونه غربي اين مفاهيم متفاوت هستند. هم اكنون زمان آن است كه دولت آمريكا اين چالش را جدي بگيرد. تاريخ با انتخاب باراك اوباما به رياست جمهوري به پايان نرسيده است.
از سوي ديگر كميسيون جديد ديپلماسي عمومي و ارتباطات استراتژيك كنگره آمريكا برنامه متمركزي را آغاز كرده تا بتواند با حربه ديپلماسي عمومي، عملكرد آمريكا در جنگ فكرها را بهبود و تفوق بخشد.
پايگاه اينترنتي انديشكده «هريتيج» در اين زمينه نيز خاطرنشان كرد: در اواسط ماه ژوئن (اواخر خردادماه) كميسيون ديپلماسي عمومي و ارتباطات استراتژيك مجلس نمايندگان آمريكا آغازي در تلاش هاي اخير خود براي كشف استراتژي جديد دولت «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا براي تعامل با جوامع خارجي داشت.
طبق اين گزارش، روز پنجشنبه اتاق 121 ساختمان اداري مجلس نمايندگان، كه قرار بود در آن اولين جلسه توجيهي خلاصه دستورات و گزارشات برگزار شود، به سرعت پر شد. در ماه مارس گذشته (ارديبهشت) اعضاي هر دو حزب آمريكا (جمهوري خواهان و دمكرات ها) تعهد دادند كه عملكرد آمريكا را در «جنگ فكرها» بهبود بخشند. كميسيون ديپلماسي عمومي در نشست روز پنجشنبه ميزبان مقامات دولتي از سازمان هايي بود كه در اقدامات كاخ سفيد در زمينه ديپلماسي عمومي و ارتباطات استراتژيك فعاليت مي كنند.
اين نشست اين ايده را مجسم كرد كه پيام رساني وظيفه اي براي هركدام از سازمان هاي دولت آمريكا به شمار مي آيد.
انديشكده «هريتيج» تاكيد كرد: جلسه توجيهي پنجشنبه مقدمه اي آموزشي براي تفكرات دولت درباره ارتباطات استراتژيك و ديپلماسي عمومي بود، كميسيون جديد ديپلماسي عمومي و ارتباطات استراتژيك كنگره آمريكا برنامه متمركزي را آغاز كرده تا بتواند با حربه ديپلماسي عمومي، عملكرد آمريكا در جنگ فكرها را بهبود و تفوق بخشد.

 



گفت وگوي عسگراولادي و احمدي نژاد درباره آينده اصولگرايي

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به ديدار اخيرش با رئيس جمهور گفت: از نتيجه گفت وگو با دكتر احمدي نژاد راضي هستم.
عسگراولادي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه بنده هر از چند گاهي با رئيس جمهور محترم ملاقات دارم، اظهار كرد: برخي از اين ملاقات ها در مورد مسايل كاري مثل كميته امداد و نظاير اينهاست و برخي هم در مورد تعامل سياسي بين اضلاع اصولگرايي است. معمولا اين ديدارها به ويژه ديدار اخير در يك محيط صميمي انجام مي شود و هر آنچه كه براي حفظ كيان اصولگرايي لازم باشد مورد بحث و تبادل نظر قرار مي گيرد.
وي با اشاره به ديدار اخير خود با رئيس جمهور گفت: در ديدار اخير مقداري در مورد ارزيابي عملكرد اصولگرايان و آينده اصولگرايي در كشور و نيز صيانت از ظرفيت هاي گونه گوني اصولگرايي صحبت شد. بحمدالله نتايج خوبي گرفتيم و از نتيجه گفت وگوها راضي هستم.
عسگراولادي تاكيد كرد: هدف ما از اين ديدارها پيشبرد هرچه بيشتر گفتمان اصولگرايي در جامعه است، گفتماني كه بايد پيشرفت كشور، خدمت بيشتر به مردم و بسط عدالت در جامعه را مدنظر داشته باشد.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در پايان عنوان كرد: خوشبختانه اصولگرايان در دولت و مجلس و ديگر نهادهايي كه مردم با راي خود مديريت آنها را به اصولگرايان واگذار كرده اند در اين مسير حركت مي كنند و كارآمدي خود را نيز اثبات كرده اند.

 



متكي در ديدار مسئولان دفاتر خارجي صدا و سيما:
نمايندگان ايران به بيان مفاهيم جمهوري اسلامي در صحنه جهاني بپردازند

وزير خارجه كشورمان يكي از رسالت هاي نمايندگان ايران در خارج از مرزها را بيان مفاهيم جمهوري اسلامي در صحنه جهاني دانست.
به گزارش واحد مركزي خبر، خبرنگاران و مسئولان نمايندگي هاي خارج از كشور صدا و سيما با وزير امور خارجه ديدار و درباره موضوعات مختلف گفت وگو كردند.
در اين ديدار كه رامين مهمان پرست دستيار ويژه و سخنگو، حسن قشقاوي معاون امور مجلس و ايرانيان، فرهي معاون مالي و اداري وزارت امور خارجه نيز حضور داشتند، تعدادي از خبرنگاران و مديران دفاتر خارجي صدا و سيما درباره موضوعات روز سياسي و همكاري هايشان با دفاتر نمايندگي هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج بحث و تبادل نظر كردند.
متكي در اين ديدار دفاتر نمايندگي هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران و دفاتر نمايندگي هاي رسانه ملي را در خارج اعضاي يك مجموعه و متعلق به نظام جمهوري اسلامي ايران دانست كه هدف و برنامه هاي واحدي را دنبال مي كنند.
وي رسانه را امكاني براي برقراري ارتباط و ظرفيتي براي تاثيرگذاري خواند و اظهار داشت: زماني از تاثيرگذاري رسانه در تبليغ كالا استفاده مي شد اما امروز در آشفته بازار مناسبات جهاني كه كالاهاي فكري و ايده و نگاه هاي متفاوت عرضه مي شود رسانه بهترين امكان براي معرفي، توجيه و تاثيرگذاري آنهاست.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان رسانه و بهره گيري از روزآمدترين ابزارهاي مرتبط با آن را يك كار تخصصي توصيف و تصريح كرد: به رسانه مي توان هم به عنوان وسيله اي براي انتقال و هم به عنوان ابزاري تاثيرگذار نگاه كرد، رسانه ملي مي تواند نقش آفريني هاي گسترده اي در حوزه آموزشي و تعليمي داشته باشد.
وزير امور خارجه كشورمان در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: يكي از رسالت هايي كه بر عهده نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در خارج از مرزها قرار دارد بيان مفاهيم جمهوري اسلامي و تحول عظيم در صحنه جهاني است كه به بركت وجود امام خميني(ره) و اخلاص ملت ايران صورت گرفت.
وي خطاب به خبرنگاران دفاتر نمايندگي هاي صدا و سيما توصيه كرد با حضور در باشگاه خبرنگاران خارجي كشورهاي محل ماموريتشان گفتمان انقلاب را براي همتايان خارجي خود بيان كنند.

 



ملك محمدي: مجلس از تمام ساز و كارها براي اجراي مصوبه عفاف و حجاب استفاده خواهد كرد

عضو كميسيون فرهنگي مجلس خواستار جديت و قاطعيت دستگاه هاي دولتي در اجراي مصوبه عفاف و حجاب شد.
حجت الاسلام حسن ملك محمدي در گفت وگو با فارس با اشاره به لزوم حمايت هرچه بيشتر از طرح عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: پيرو مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر اجراي طرح عفاف و حجاب در سال 84 و ابلاغ آن از سوي رئيس جمهور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با تصميم اخير رئيس جمهور و دولت دهم كه اجراي اين طرح را به وزارت كشور محول كرد، وزير محترم كشور با تشكيل جلسات متعدد با مسئولان كشور اقدام به تهيه دستورالعمل اجرايي طرح عفاف و حجاب كرد.
وي افزود: وزير كشور در دو جلسه در كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به همراه معاونين خود شركت كردند و گزارش پيشرفت كار و شيوه هاي اجرا شدن اين طرح را ارائه داد كه علاوه بر وزارت كشور كه مسئول مستقيم اجراي اين طرح است، 25 دستگاه دولتي، وزارتخانه و نهادها و ارگان هاي انقلابي ديگر نيزموظف هستند براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي نسبت به اجراي طرح عفاف و حجاب اقدام نمايند.
ملك محمدي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي با انتخاب 3 نفر از نمايندگان در جهت نظارت بر اجراي اين طرح اقداماتي را انجام داده است و به صورت خوبي اين امر را با جديت در حال پيگيري است.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: موضوع عفاف و حجاب يكي از موضوعات بسيار مهم و از اصول مسلم اسلامي است كه مردم شريف ايران و مخصوصا بانوان با ايمان به دليل انگيزه هاي ديني و اعتقادات راسخ اسلامي انتظار دارند كه دولت خدمتگزار در اجراي اين طرح با سرعت و دقت و حكمت و در چارچوب قانون و منويات مقام معظم رهبري عمل كند.
ملك محمدي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي هم از تمام ساز و كارهاي لازم در جهت اجراي صحيح طرح عفاف و حجاب استفاده خواهد كرد و از مجريان اين طرح حمايت به عمل خواهد آورد و از وزارت كشور هم به خاطر اجراي اين طرح تقدير و تشكر خواهد كرد و از همه دستگاه هاي دولتي و نهادها و ارگان ها مي خواهد كه در عمل با التزام به اجراي اين طرح جديت و قاطعيت بيشتري نشان دهند.
وي اظهار داشت: عفاف و حجاب و تمام دستورات ديگر اسلام به طور طبيعي با فطرت بشر است و هر عقل سليمي از آن استقبال خواهد كرد، بنابراين اكثريت قاطع ملت ايران هم نسبت به اجراي اين طرح علاقه و نظر مثبت دارند و ما هم به عنوان نمايندگان مردم از دولت خدمتگزار درخواست مي كنيم كه نسبت به اجراي اين حكم مسلم الهي توجه بيشتر را مبذول دارد.

 



كوثري: رژيم صهيونيستي جرات انجام هيچ اقدامي عليه ايران را ندارد

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر رژيم صهيونيستي در قبال ايران اشتباه كند از روي زمين محو خواهد شد.
«اسماعيل كوثري» در گفت وگو با ايرنا با بيان اين كه امروز آمريكا و رژيم صهيونيستي دچار سردرگمي شده اند، گفت: در پشت صحنه اقدامات رژيم صهيونيستي دست آمريكا به چشم مي خورد زيرا اين رژيم به خودي خود هيچ توان و قدرتي ندارد.
وي با بيان اين كه آمريكا پشتوانه اصلي رژيم صهيونيستي است افزود: اين رژيم بدون پشتوانه آمريكا قادر به انجام هيچ كاري نيست و آمريكا همواره اين رژيم را به جلو مي اندازد تا جمهوري اسلامي ايران را محك بزند.
به گفته نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، رژيم صهيونيستي خود مي داند اگر بخواهد كوچكترين اقدامي عليه ايران انجام دهد پشيمان خواهد شد.
كوثري با بيان اين كه رژيم صهيونيستي جسارت و توانايي كوچكترين اقدامي عليه ايران را ندارد، اظهار داشت كه صهيونيست ها بايد در ابتدا پاسخگوي مردم خودشان در خصوص اقداماتشان در غزه و لبنان باشند.
وي با تاكيد بر اين كه تهديدات رژيم صهيونيستي تنها براي جنگ رواني است، بيان كرد كه رژيم صهيونيستي جرات انجام چنين اقدامي را ندارد و جمهوري اسلامي ايران در مقابل چنين اقدامي ضربه سنگين تر و مهلك تري به اين رژيم وارد مي كند.
وي در خصوص ايجاد سناريوي «آمريكايي- صهيونيستي» براي شرارت در درياها گفت: آمريكا با كمك رژيم صهيونيستي نمي تواند اقدامي عليه ايران انجام دهد و بدانند كه توطئه هاي آنان به نتيجه نخواهد رسيد و دست آنان براي تمامي دنيا رو شده است.
آليا: تهديد آمريكا نشانه درماندگي آنهاست
فاطمه آليا نماينده مردم تهران و عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم در گفت وگو با فارس با اشاره به بيانيه كنگره آمريكا مبني بر اجازه حمله اسرائيل به ايران، اظهار داشت: از نظر كلي اين فرمان، موضع گيري و اتخاذ تصميم حاكي از درماندگي و دست و پا زدن آمريكايي ها است؛ در حال حاضر از نظر موقعيت بين المللي، جهان در شرايطي است كه ديگر حمله نظامي به هيچ كشوري جواب نمي دهد چرا كه امروزه عصر گفت وگو و مذاكره و توجه به حقوق انسان ها و بشر است.
وي افزود: تهديد به حمله نظامي اساسا و ماهيتا نشان از ضعف و درماندگي آمريكايي ها است و در واقع اين موضوع آخرين مرحله از كينه توزي آمريكايي ها را نشان مي دهد.
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس يادآور شد: حمله آمريكايي ها با هدف اشغال عراق و افغانستان از اين دسته حمله ها و تهديدهاست كه به جز اثبات ناتواني آنها نتيجه اي ديگر نداشت.
آليا در ادامه گفت وگوي خود با خبرنگار پارلماني فارس گفت: اگر بر فرض محال اين حمله صورت گيرد، تجربه تاريخي ملت ايران نشان مي دهد كه اگر تمام دنيا تجهيزات خود را جمع و به ايران حمله كنند به دليل ايمان، اعتقاد، همبستگي و روحيه ايثارگري و جهادگري ايران، ما پيروز خواهيم شد.
مقدمه حذف اسرائيل
يك عضو هيئت رئيسه مجلس هم خاطرنشان كرد: رژيم صهيونيستي قدرت نظامي خود را در حمله به لبنان وحزب الله آزمود لذا اين كشور چنين قدرت و جراتي را ندارد كه بخواهد به ايران حمله كند.
فرهنگي ادامه داد: در صورت كوچكترين تخطي از واقعيات و مقررات بين المللي و نگاه نادرست به سمت جمهوري اسلامي ايران، پاسخ قاطع خود را دريافت خواهد كرد.
اين نماينده مجلس هشتم در ادامه گفت وگوي خود با فارس گفت: اين موضوع شايد مقدمه اي براي حذف نهايي غاصبي به نام اسرائيل باشد لذا اجازه دادن و ندادن آمريكايي ها به اين رژيم نقش و تاثيري در اين زمينه نخواهد داشت.
فرهنگي خاطرنشان كرد: آمريكا و سياستمداران و مسئولين آن در گذشته نشان داده اند كه هيچگاه خيرخواه ملت ايران نبوده اند.
وي افزود: رژيم غاصب اسرائيل راه به جايي نخواهد برد و جمهوري اسلامي ايران دفاع از كشور را حق خود مي داند و در صورت هرگونه اقدام بيگانگان از تماميت ارضي كشور دفاع خواهدكرد.

 



رامين: رسانه هاي متقلب غربي اجازه حضور در نمايشگاه مطبوعات را نخواهند داشت

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد از برگزاري هفدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها از سوم تا نهم آبان ماه در محل مصلي امام خميني(ره) خبر داد.
به گزارش منابع خبري محمدعلي رامين در نشست خبري اظهار كرد: نمايشگاه امسال در فضايي متفاوت با گذشته برگزار خواهد شد.
وي افزود: تلاش مي كنيم فرصت هاي جديدي در نمايشگاه مطبوعات و رسانه ها در اختيار رسانه هاي داخلي قرار دهيم كه مي توان به تعامل و آشنايي متقابل بين رسانه هاي داخلي و خارجي اشاره كرد.
به گفته رامين امسال با يك محاسبه درست و منطقي، برخي رسانه هاي غربي از حضور در نمايشگاه حذف شده اند و اجازه حضور به رسانه هاي پرمدعا، دروغگو و متقلب غربي كه خود را سلطان بلامنازع رسانه هاي جهان مي دانند نخواهيم داد. البته موارد استثنايي از اين قاعده جدا هستند. به طوري كه رسانه هاي غربي مستقل، شايسته و علاقه مند به مشاركت در نمايشگاه را محروم نمي كنيم. كما اينكه در غرب رسانه هاي اسلامي وجود دارند كه از حضور آن ها استقبال خواهيم كرد.
رامين خاطرنشان كرد: شخصيت هاي برجسته رسانه اي از كشورهاي مختلف براي حضور در نمايشگاه امسال دعوت خواهند شد. حضور رسانه هاي علمي و تخصصي جهان اسلام از ديگر مشخصه هاي نمايشگاه امسال خواهد بود. تاكنون حدود 700 رسانه علمي و تخصصي دانشگاه هاي جهان اسلام شناسايي شده اند كه از تعدادي از مديران مسئول و سردبيران آن ها پذيرايي خواهيم كرد تا در نشست ها، جلسات پرسش و پاسخ و نيز تعامل دو و چند جانبه با رسانه هاي ايران شركت كنند.
همچنين معاون وزير ارشاد گفت: در حال تنظيم اصلاحيه اي بر قانون مشاغل سخت و زيان آور هستيم تا سازمان تامين اجتماعي هم به آن تمكين كند و با تصويب آن در هيئت دولت بتوانيم هر يك سال اشتغال در عرصه خبرنگاري را به ميزان يك سال و نيم به حساب آوريم.
وي ادامه داد: گرچه قانون تنظيم شده قبلي نيز اشارات روشني به اين مطلب دارد اما با تفسيري كه سازمان تامين اجتماعي از آن به عمل مي آورد، در احقاق حقوق خبرنگاران دچار مشكل هستيم؛ توضيح بيشتر در اين رابطه به پيشبرد اهداف متصور شده منوط است.

 



وزير كشور خواستار تسهيل در امور حجاج ايراني شد

وزير كشور با اشاره به برخي رفتارهاي نامناسبي كه با حجاج ايراني صورت مي گيرد، جلوگيري از اين برخوردها و تسهيل در امور حجاج ايراني را خواستار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مصطفي محمد نجار در ديدار با «محمدبن عباس الكلايي» سفير عربستان با اشاره به روابط ديرينه مشترك دو كشور، اظهار داشت: ايران و عربستان مي توانند با اتحاد و وحدت بيشتر خود نقش مهمي در قدرت و وحدت جهان اسلام ايفاء كنند.
وي با اشاره به امضاي موافقتنامه امنيتي بين تهران و رياض در سال 2001 و برگزاري چند نشست امنيتي بين دو كشور، خواستار گسترش همكاري هاي امنيتي در خصوص مبارزه با جرايم سازمان يافته، مبارزه با قاچاق انسان و موادمخدر و استرداد مجرمين شد.
محمدنجار همچنين با اشاره به برخي رفتارهاي نامناسبي كه با حجاج ايراني صورت مي گيرد، جلوگيري از اين برخوردها و تسهيل در امور حجاج ايراني را خواستار شد.
محمدبن عباس الكلايي سفير عربستان نيز در اين ديدار با تاكيد بر اينكه تمام تلاش خود را براي گسترش و توسعه هرچه بيشتر روابط همه جانبه دو كشور انجام خواهد داد، گفت: همكاري ميان تهران و رياض مطمئناً به نفع دو كشور، منطقه و جهان اسلام خواهد بود.
وي با بيان اينكه رياض آمادگي دارد تا در مسائل امنيتي و مقابله با جرايم سازمان يافته و تروريسم با تهران همكاري كند، تصريح كرد: بايد با هماهنگي و همكاري متقابل با تروريسم مقابله كنيم.

 



فرمانده نيروي زميني ارتش: هركس از مسير ولايت خارج شود در آوردگاه دشمن است

فرمانده نيروي زميني ارتش كساني را كه از مسير ولايت خارج شده اند، در آوردگاه دشمن دانست.
امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در ششمين همايش روساي دارايي ها، بودجه و اعتبارات يگان هاي نيروي زميني ارتش گفت: ما سربازان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به عنوان سرباز ولايت گوش به فرمان فرمانده معظم كل قوا بوده و هستيم و مسئولان مي بايست با وحدت و همدلي در جهت پيشرفت نظام گام بردارند.
وي افزود: هركس از مسير ولايت خارج شود، در آوردگاه دشمن حضور دارد.
پوردستان ادامه داد: دشمنان اسلام دو روش برخورد مستقيم و غيرمستقيم را در دستور كار خود قرار داده اند، برخورد مستقيم يعني مستقيما با كشورهايي كه تبديل به قدرت مي شوند برخورد شود و در برخورد غيرمستقيم با جهان اسلام شروع كردند تا از نزديك شدن شيعه و سني جلوگيري كنند كه اين امر را با حوادث اخير در زاهدان نشان دادند؛ اين اقدام نه تنها باعث تفرقه نشد بلكه بيشتر سبب وحدت و همدلي بين شيعه و سني گرديد.
وي خاطرنشان كرد: آمريكايي ها با برخورد غيرمستقيم يعني تسلط بر منابع انرژي دنيا تصميم گرفتند بر خاورميانه مسلط شوند و براي اين كه بتوانند از شكل گيري قدرت هاي جديد خودداري كنند نبض اقتصادي دنيا را در دست گرفتند يعني خاورميانه كه بيش از 60 درصد منابع نفت و گاز دنيا را در خود ذخيره كرده است، بنابراين حادثه 11 سپتامبر را به وجود آوردند كه انگشت اتهام را به سوي تروريست ها و قاره آسيا نشانه بگيرند.
فرمانده نيروي زميني ارتش اظهار كرد: دشمنان ما براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران هميشه تهديد سخت و نرم را در دستور كار خود داشته اند.

 



سردار پاكپور: اصل معنويت محور قدرت و توان رزم است

فرمانده نيروي زميني سپاه بر افزايش آمادگي معنوي و رزمي رزمندگان اين نيرو تاكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي نيروي زميني سپاه، سردار محمد پاكپور در جريان بازديد از تيپ مستقل مكانيزه امام زمان(عج) طي سخناني در جمع فرمانده هان سپاه هاي استان اردبيل، زنجان و تبريز گفت: لشكر عاشورا مزين به نام مهدي باكري و هزاران شهيد از خطه اردبيل، زنجان و آذربايجان شرقي است و امروز تمامي برادران به لشكر عاشورايي بودن افتخار مي كنند.
وي افزود: لشكر عاشورا هيچ گاه نامش محو نخواهد شد و همواره اين نام ماندگار خواهد ماند.
فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به سوابق درخشان تيپ امام زمان(عج) تصريح كرد: اين يگان كه تيپ زرهي مكانيزه است به جهت تخصصي بودن بايستي همواره ممارست و تمرين و آموزش را در سرلوحه كار خود داشته باشد تا دستگاه ها و نيروهايش پا به كار و آماده باشند.
پاكپور ادامه داد: با آن اعتقادات و ايمان و پشتكاري كه در نيروهاي اين تيپ وجود دارد، آمادگي يگان در حد مطلوب حفظ خواهد شد.
فرمانده نيروي زميني سپاه در بخش ديگري از سخنان خود نقش معنويت را در يگان هاي رزم بسيار اساسي خواند و گفت: اصل موضوع معنويت است و ابزار وقتي قدرت را بوجود مي آورد كه با معنويت با هم باشند چرا كه اگر يكي از اينها كم بشود قدرت و توان رزم پايين مي آيد و الحمدلله معنويت در اين يگان به خوبي ديده مي شود.
پاكپور در پايان خطاب به رزمندگان تيپ اظهار داشت: توقع اصلي من از برادران اين است كه هميشه آماده باشند و اين آمادگي را كه هم جنبه معنوي و هم جنبه جسماني و رزمي دارد روز به روز بيشتر كنند.

 



بزرگترين رصدخانه ايران در كاشان احداث مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
بزرگترين رصدخانه ملي ايران با سرمايه گذاري بيش از 300ميليارد ريال به زودي در كاشان آغاز مي شود.
نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: مقدمات كار براي احداث اين رصدخانه فراهم شده است.
علي اصغر گرانمايه پور گفت: بعد از چندين سال مكان يابي براي ساخت اين رصدخانه در كشور توسط متخصصان، ارتفاعات «كلاه برفي» نزديك قهرود و رهق كاشان، مناسبترين مكان تشخيص داده شد.
به گفته وي، سرمايه گذاري لازم در اين زمينه در حال انجام و سفارش هاي لازم به كشورهاي طرف قرارداد ارائه شده است.
وي اظهار داشت: رصدخانه ملي ايران يكي از پروژه هاي مهم نجومي كشور است كه در خدمت انجمن نجوم ايران، دانشجويان، انديشمندان و دانشمندان رشته هاي مختلف و علوم مختلف قرار مي گيرد.
گرانمايه پور با اشاره به تجهيز اين رصدخانه به يك تلسكوپ 3متري، گفت: اين رصدخانه زير نظر انجمن نجوم ايران فعاليت خواهد كرد.

 



از سوي رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ شد
اصلاح آيين نامه تشكيل هيئت عالي جذب هيئت علمي دانشگاه ها

با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، آيين نامه تشكيل هيئت عالي جذب هيئت علمي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي اصلاح شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، با الحاق يك تبصره جديد، آيين نامه تشكيل هيئت عالي جذب هيئت علمي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي را اصلاح كرد. براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مربياني كه در تاريخ 1/10/1387 به صورت پيماني و يا رسمي- آزمايشي در استخدام دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي بوده اند، در صورت داشتن حداقل ماندگاري سنوات در وضعيت استخدامي و همچنين دارا بودن يكي از دو شرط كسب حداقل امتياز تعيين شده دستورالعمل اجرايي جذب و تبديل وضعيت اعضاي هيئت علمي و همچنين ارتقاء مرتبه به استادياري، بدون لزوم احراز مرتبه دانشياري، حسب مورد تبديل وضعيت مي يابند. اين مصوبه از سوي رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي اجرا ابلاغ شده است.

 



استاندار گيلان: مطالبات چايكاران پرداخت مي شود

رودسر- خبرنگاركيهان:
استاندار گيلان از اختصاص 50 ميليارد ريال براي پرداخت مطالبات چايكاران خبر داد.
روح الله قهرماني چابك به عنوان نماينده ويژه دولت در امور چاي در اين باره به خبرنگار ما در رودسر گفت: در نشستي با معاون برنامه ريزي رئيس جمهوري، اعتبارات مورد نياز براي خريد برگ سبز چاي تا پايان فصل برداشت محصول تامين شد.
وي افزود: كشاورزان چايكار شمال كشور از اين پس دغدغه اي براي دريافت مطالبات خود نخواهند داشت.

 



از 13 تا 16مردادماه جاري نمايشگاه فناوري هاي نانو در اصفهان برپا مي شود

اصفهان-خبرنگاركيهان:
نخستين نمايشگاه فناوري هاي نانو از 13 تا 16مردادماه جاري در اصفهان برگزار مي شود.
اين نمايشگاه با حضور سازمان ها، موسسات و مراكز مربوط به فناوري نانو و با هدف حمايت از توليدات مبتني بر فناوري نانو، بسترسازي براي حضور شركت هاي داخلي در عرصه هاي بين الملل، ارائه آخرين دستاوردهاي علمي، تحقيقاتي و صنعتي اين حوزه، فرهنگ سازي و ارتقاي دانش عمومي افراد در اين زمينه برپا مي شود.
نخستين نمايشگاه فناوري هاي نانو شامل بخش هاي علمي-تحقيقاتي، آزمايشگاه ها و تجهيزات، توليدات صنعتي، محصولات نانو و فعاليت هاي دانشجويي و دانشگاهي با حضور متخصصان و كارشناسان خواهد بود.
اين نمايشگاه تلاش دارد از طريق برگزاري كارگاه هاي آموزشي و نشست هاي تخصصي با موضوع بررسي چالش ها و فرصت هاي پيش روي اين فناوري و ظرفيت هاي موجود در جهت ارتقاي جايگاه كنوني، زمينه مناسبي را براي هم انديشي و تعامل فراهم كند.
به منظور فرهنگ سازي عمومي، ارتقاي سطح دانش عامه و ايجاد شناخت از اين فناوري، روز 15 مردادماه جاري به بازديد عمومي از اين نمايشگاه اختصاص داده شده است. همچنين از طريق هماهنگي هاي بعمل آمده با وزارتخانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري و آموزش و پرورش، زمينه بازديد دانشجويان و دانش آموزان از اين نمايشگاه فراهم خواهد شد.

 



از روز شنبه صادرات گاز ايران به تركيه از سر گرفته شد

مدير منطقه هشت عمليات انتقال گاز كشور گفت: صادرات گاز ايران به تركيه كه از 30 تيرماه به دليل بروز مشكل در خطوط لوله اين كشور متوقف شده بود، روز شنبه از سر گرفته شد.
روابط عمومي منطقه هشت عمليات انتقال گاز ايران به نقل از ولي الله ديني گزارش داد: توقف صادرات گاز به تركيه بنا به درخواست شركت بوتاش تركيه به دليل انجام تعمير و بازسازي در خطوط لوله اين كشور بوده است.
وي افزود: شروع مجدد صادرات گاز به تركيه با اعلام آمادگي مقامات ذيربط آن كشور از ساعت 11 روز شنبه با 13 ميليون متر مكعب آغاز و تا 24 ساعت آينده اين ميزان به 5/24 ميليون متر مكعب خواهد رسيد.
ديني متوسط صادرات روزانه گاز از ايران به تركيه را 25 ميليون متر مكعب اعلام كرد و گفت: تاسيسات اندازه گيري و صادرات گاز بازرگان توانايي انتقال تا 30 ميليون متر مكعب را دارد و در حال حاضر هيچ مانعي در رابطه با رساندن ميزان صادرات گاز به شرايط قبلي و عادي وجود ندارد.

 



رئيس جمهور اختيار رفع موانع صنعت را به محرابيان تفويض كرد

رئيس سازمان صنايع و معادن مازندران اظهار داشت: رئيس جمهور اختيارات خود در برداشتن موانع صنعت و توليد را به وزير صنايع و معادن تفويض كرده است.
به گزارش فارس از شهرستان ساري، مرتضي هاشم پور در نشست با اعضاي انجمن كانون كارفرمايان شهرستان ساري گفت: تدبير وزير صنايع در ساماندهي مديريت صنعت تشكيل شوراي راهبردي صنعت، ستاد تسهيل و تشكيل ستاد معين در استان ها است.
هاشم پور با اشاره به اينكه 450 ميليارد تومان حجم سرمايه گذاري در سال 87 در استان بوده است، افزود: طي سال 88 حجم سرمايه گذاري در استان به 750 ميليارد تومان رسيده است كه از جهش قابل توجهي برخوردار بوده است.
وي اظهار داشت: طرح هايي كه در سال 85 و 86 تا يك ميليارد تومان تسهيلات دريافت كردند از 15 درصد يارانه برخوردار شدند.
رئيس سازمان صنايع و معادن مازندران با اعلام اينكه در سال 87 يك ميليارد و 200 ميليون تومان يارانه براي طرح ها پرداخت شده است، بيان داشت: در سال گذشته 6 ميليارد تومان يارانه براي طرح هاي به بهره برداري رسيده در استان پرداخت شد.
وي اظهار داشت: در سال 87 طرح فاجد (فارغ التحصيلان جوياي كار و كارورزي) با محوريت وزارت كار و فني حرفه اي مطرح شد كه 50درصد حقوق فارغ التحصيلان به كارگيري شده در واحدهاي صنعتي و بقيه توسط دولت پرداخت مي شود.هاشم پور گفت: آسيب پذيري در اجراي هدفمند كردن يارانه ها 23 گروه صنعتي در 15 هزار واحد صنعتي كشور اواسط شهريور سال جاري آغاز مي شود كه سهم مازندران در 15 گروه با 140 واحد صنعتي است.
وي افزود: وزارت صنايع براي برون رفت از اجراي اين طرح پرداخت يارانه نقدي، ارائه وام هاي قرض الحسنه با سود كم و بازسازي و بهينه سازي واحدها را در دستور كار خود قرار داده است.
وي در پايان سهم طرح آمايش مازندران را 35 طرح با سرمايه گذاري 587 ميليارد تومان عنوان كرد و يادآور شد: براي هر واحد آمادگي داريم تا مشكلات خود را مطرح كرده تا ما از ستاد تسهيل و معين استفاده كنيم.

 



از سوي يونسكو بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي و بازار سرپوشيده تبريز ثبت جهاني شدند

سرويس شهرستانها:
در آخرين اجلاس سازمان يونسكو در كشور برزيل بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي و بازار تاريخي تبريز به عنوان بزرگترين سازه سرپوشيده جهان ثبت جهاني شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان در اردبيل رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل در مورد ثبت جهاني بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي گفت: پرونده اين اثر كه از 2 سال پيش تهيه و تدارك ديده شده بود سال گذشته براي ثبت جهاني به سازمان يونسكو ارسال شد و با ابراز مسرت بايد اعلام كنيم كه شنبه شب در اجلاس جهاني يونسكو در برزيل افتخار ديگري براي ديار اردبيل رقم خورد و بقعه تاريخي و مقدس شيخ صفي الدين اردبيلي به ثبت جهاني رسيد.
بهروز ندايي با بيان اينكه با ثبت جهاني اين اثر اردبيل شهرت جهاني پيدا مي كند، خاطرنشان كرد: با ثبت جهاني بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي يونسكو از سالهاي آتي براي مرمت، حفظ و صيانت اين اثر تاريخي جهاني اعتبار ويژه اي خواهد گذاشت.
وي در مورد جشن ثبت جهاني بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي نيز گفت: قرار است با حضور رئيس جمهور در آينده نزديك جشن ثبت بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي در اين ديار برگزار شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي نيز گفت: در سي و چهارمين جلسه سازمان يونسكو مجموعه بازار تاريخي تبريز به عنوان بزرگترين سازه سرپوشيده جهان و بخشي از شاهراه ابريشم به ثبت جهاني رسيد.
تراب محمدي ضمن اشاره به ويژگي هاي بازار تاريخي تبريز گفت: اين نخستين باري است كه يك بازار در يونسكو به ثبت مي رسد و خوشحاليم كه اين افتخار به اولين هاي شهر تبريز اضافه شد تا ويژگي منحصر به فردي در سطح جهان داشته باشد.
دبير ستاد ثبت جهاني بازار تاريخي تبريز افزود: ماههاست كه تكميل پرونده و رفع نواقص موجود در بازار تبريز به دغدغه اصلي مسئولان و مردم تبديل شده بود و با همكاري جمعي اين افراد، امروز شاهد جهاني شدن بازار تبريز هستيم.

 



ايراني ها سالانه 120 تن طلا در خانه هاي خود ذخيره مي كنند

سالانه 120 تن طلا در خانه ايراني ها ذخيره مي شود درحالي كه اين ميزان طلا مي تواند در چرخه اقتصادي كشور اشتغالزايي فراواني ايجاد كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان و به عقيده تحليلگران، بازار طلاي ايران با وجود جذاب بودن آن براي سرمايه گذاران داخلي، به بلوغ نرسيده و چندان امروزي و كارآمد نيست كه همين امر موجب ايجاد اختلالاتي در بازار طلا و به تبع آن در اقتصاد ملي (به دليل نقش طلا در آن) شده است.
قاچاق طلا، سهم اندك ايران از صادرات طلا، معضلات صنعت طلا و جواهر و معاملات نه چندان شفاف در برخي از ايام سال مسائلي هستند كه صنعت و بازار طلاي ايران را رنج مي دهد كه به گفته تحليلگران، ناديده گرفتن ويژگي هاي بازار طلا و وضع قوانين ناكارآمد توسط قانونگذاران و نظارت ضعيف متوليان بازار طلا از دلايل اين امر شناخته شده است.
معضلات بازار طلا موجب شده است با وجود قدمت 5 هزار ساله صنعت طلا در ايران و وجود معادن بسيار غني طلا، اين فلز گرانبهاي ايران نقش چنداني در بازار جهاني نداشته باشد.
براساس اين گزارش، كشورهايي همچون هند، تركيه، ايتاليا، عربستان، چين و آمريكا در صدر توليدكنندگان صنعت طلاي جهان جاي گرفته اند و در مقابل هند، چين، آمريكا، تركيه، عربستان و ايران در صدر مصرف كنندگان قرار دارند كه مي توان با نگاهي گذرا متوجه شد ايران تنها كشور بزرگ مصرف كننده محسوب مي شود كه جايگاهي در بين بزرگان توليدكننده ندارد و توليد طلا در ايران كمتر از يك درصد توليد جهاني است و سهم صادراتي آن نيز يك صدم درصد جهاني را شامل مي شود.
برخي كارشناسان معتقدند با راه اندازي بورس طلا مي توان اندكي از نوسانات بازارهاي جهاني در داخل مصون ماند.
همچنين با وجود اعتراض فراوان متوليان صنفي طلا، طلاي وارداتي همچنان مشمول سه درصد عوارض گمركي است كه از همين رو بيشتر واردات طلا براي فرار از پرداخت تعرفه، به صورت قاچاق وارد كشور مي شود كه در نهايت صنعت و بازار طلاي ايران از آن ضرر مي كند.
با توجه به اينكه ميزان گردش مالي صنعت طلا و جواهر يك هزار ميليارد دلار در جهان است اما با وجود اينكه ايران پنجمين مصرف كننده طلا و جواهر دنيا به حساب مي آيد، از اين تجارت پر سود سهمي ندارد.
ميزان مصرف سالانه طلا در كشور 300 تن تخمين زده مي شود و از اين مقدار يك تن شمش طلا و 80 درصد بقيه از بازيافت طلاهاي مستعمل است.
به گفته علي زمردپوش رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهرات استان اصفهان حدود 50 درصد از طلاهاي كشور در اين استان ساخته مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

ممنوعيت ورود ماشين آلات چاپ از انگلستان
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي دستوري به دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صدور مجوز ورود و ترخيص هرگونه كالا و ماشين آلات چاپ از كشور انگلستان به كشورمان را ممنوع اعلام كرد.
اين اقدام بهمن دري، در راستاي مقابله با زياده خواهي هاي دشمنان انقلاب اسلامي به ويژه انگلستان كه در حمايت از فتنه سال گذشته و نيز در تحريم كشورمان فعاليت جدي داشته است اتخاذ شده.
براساس اين دستورالعمل ثبت هرگونه سفارش ورود كالا و ماشين آلات چاپ از كشور انگلستان مجاز نمي باشد. اين دستور از سوي معاون فرهنگي وزارت ارشاد به كليه گمركات كشور نيز ابلاغ شده است.
بنابراين گزارش كليه شركت هاي وارداتي كه از نام و آرم كشور انگلستان براي محصولات خود استفاده مي كنند مشمول اين دستورالعمل مي شوند و از ورود كالاهاي آنها به كشور جلوگيري خواهد شد.
درگذشت خواننده سرودهاي ملي
«محمد نوري» چهره ماندگار موسيقي و خواننده سرودهاي ملي روز شنبه و در سن 81 سالگي درگذشت.
به گزارش خبرنگار كيهان، نوري خواننده موسيقي پاپ كلاسيك بود كه عمده آثارش داراي مضاميني وطن دوستانه و ملي هستند. از جمله معروف ترين قطعات او مي توان «سفر براي وطن»، «اي ايران»، «سرزمين خورشيد»، «دلاويزترين»، «اي ديار خوب من» و ... اشاره كرد.
رئيس سازمان صدا و سيما، معاون اول رئيس جمهور و معاونت هنري وزارت ارشاد از جمله مقاماتي هستند كه درگذشت اين هنرمند را تسليت گفته اند.
مراسم تشييع پيكر نوري امروز 11 مرداد ساعت 30:9 از مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار مي شود.
«مسافر آستانه» مدير مركز هنرهاي نمايشي شد
با حكم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي «حسين مسافر آستانه» به عنوان مديركل هنرهاي نمايشي منصوب شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، او از اين پس به جاي حسين پارسايي، مدير قبلي اين مركز، سكاندار عرصه تئاتر كشور است.
تئاتر كشورمان از جمله عرصه هاي بحران زده كشورمان است كه از اين هنرمند متعهد، انتظار مي رود نسبت به ترميم ضعف ها و رفع نقايص گسترده اين حوزه تلاش كند.
مسافر آستانه پيش از اين سابقه مديريت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس را بر عهده داشته و نمايش هايي چون «تمام صبح هاي زمين»، «در قاب ماه»، «زخم مدينه» و... را اجرا كرده است.
معرفي برترين آثار هنري مهدوي
مراسم اختتاميه جشنواره هاي مهدوي كشور در سالن همايش هاي كتابخانه ملي برگزار شد.
در اين مراسم برگزيدگان جشنواره بين المللي آخرين منجي، طليعه ظهور و آينده روشن با حضور حجت الاسلام ميرتاج الديني؛ معاون پارلماني رئيس جمهور، تمدن؛ استاندار تهران و ورامين، معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي معرفي و از آنان تقدير شد.
جشنواره بين المللي آخرين منجي شامل بخش هاي نرم افزارهاي رسانه اي، وبلاگ ها، پايگاه هاي اينترنتي، بازي هاي رايانه اي و فيلم كوتاه، جشنواره آينده روشن شامل بخش هاي كتاب سال مهدوي، نغمه هاي مهدوي، شعر كودك و نوجوان، ايده و طرح مهدوي و داستان و جشنواره طليعه ظهور شامل بخش هاي، هنرهاي تجسمي، نقاشي، تصويرسازي، طراحي پوستر، خوشنويسي و شعر بودند.
نسخه عربي «آنك آن يتيم نظر كرده» رونمايي مي شود
از نسخه عربي كتاب «آنك آن يتيم نظر كرده» نوشته محمدرضا سرشار و ترجمه بتول مشكين فام در حوزه هنري رونمايي مي شود.
موسي بيدج مترجم و مدير دفتر ادبيات عرب حوزه هنري گفت: كتاب «آنك آن يتيم نظر كرده» نوشته محمدرضا سرشار كه زندگي پيامبر را در قالب يك داستان روايت مي كند توسط دفتر ادبيات عرب حوزه هنري به زبان عربي ترجمه و در بيروت منتشر شده است.
وي ادامه داد: كتاب «آنك آن يتيم نظر كرده» را بتول مشكين فام از اساتيد زبان و ادبيات عرب به زبان عربي ترجمه كرده است.
آيين رونمايي از كتاب «آنك آن يتيم نظر كرده» شنبه 16 مرداد ماه ساعت17 در تالار مهر حوزه هنري برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14