(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 مرداد 1389- شماره 19712

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هويت مخدوش (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
مغازه (گفت و شنود)
رئيس جمهور گينه بيسائو در ديدار با احمدي نژاد:
امروز همه ملت ها تحت تاثير انقلاب آزاديبخش ايران قرار دارند
حداد عادل: مكتب مورد نظر امام (ره)تنها اسلام بود
مرندي: سران فتنه از جنس بني صدر هستند
عباس زاده مشكيني: برخورد با فعاليت احزاب توقيف شده وظيفه نهادهاي انتظامي و قضايي است
تحويل 4 فروند زيردريايي كلاس غدير به نيروي دريايي ارتش
دعواي سير و پياز ميان سمساري رسا و شبكه هاي رجوي و پهلوي (خبر ويژه)
تهديد نظامي سرانجامي جز هل دادن ايران به ساخت بمب اتمي ندارد (خبر ويژه)
آمريكا: هرگز نمي توانيم روابط تجاري كشورها را با ايران قطع كنيم (خبر ويژه)
خبرچين سفارت هم آب به هيكل تحريم ها گرفت! (خبر ويژه)
بالاخره بايد يك خاكي روي سرمان بريزيم! (خبر ويژه)



هويت مخدوش (يادداشت روز)

برخي اظهارات و عملكردهاي آقاي اسفنديار رحيم مشايي طي 5 سال گذشته و مجموعه بحث هايي كه برانگيخته اكنون تبديل به يك پرونده پرحجم شده است. درباره اين پرونده كه سه فصل «رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري»، «معاون اولي رئيس جمهور» و «رياست دفتر رئيس جمهور» را شامل مي شود، چگونه بايد قضاوت كرد؟ پرونده «انساني مؤمن، خودساخته و دلباخته حضرت ولي عصر(عج) با تعهدي عميق و آگاهانه به خط نوراني ولايت و مباني جدي جمهوري اسلامي و خدمتگزاري توانمند و صديق به ملت» يا چشم اسفنديار و پاشنه آشيل دولت چندان كه منتقدان مي گويند؟ درباره ابعاد اين موضوع گفتني هايي هست.
1- درباره آقاي مشايي تحليل ها و احتمالات گونه گوني از جهات مختلف مطرح شده است. اينكه مديري كارآمد و خدمتگزاري بي نظير است كه ناشناخته مانده و در حق او جفا مي شود. احتمال بالاتر اين است كه او از شدت دوستي و اخلاص، خود را وقف رئيس جمهور كرده است. احتمال سوم اينكه او با حاشيه سازي مي كوشد باري از دوش رئيس جمهور و دولت بردارد و سپر بلا شود! احتمال چهارم نزديك به احتمال سوم اما اندكي متفاوت است؛ مشايي به عمد مي كوشد ميان رئيس جمهور و جبهه اصولگرايان «تمايز» قائل شود و نشان دهد احمدي نژاد تافته جدا بافته است تا شايد به اين ترتيب دل ديگراني به دست آيد. وجه خوش بينانه ماجرا اين است كه بايد «ديگران» را دريابيم، اصولگرايان كه سر جاي خود هستند. احتمال پنجم معتقد است مشايي يك سوءتفاهم بزرگ براي رئيس دولت است و مثل يك انسان ناشي، هزينه مي تراشد. احتمال ششم آقاي مشايي را باتوجه به مختصات فكري و شخصيتي وي بخشي از جريان «نفوذ» مي داند، صرف نظر از اينكه آگاهانه يا ناآگاهانه و با واسطه باشد.
اما فارغ از اينكه كدام احتمال يا مجموعه اي از آنها را بپذيريم، يك نكته تقريباً مسلم است و آن اينكه آقاي اسفنديار رحيم مشايي سر جاي خودش نيست. رياست دفتر رئيس جمهور كار ويژه و شأنيت خاص خود را دارد. ذاتاً يك كار اجرايي و دفتري پرحجم است. رئيس دفتر منطقاً بايد از حجم كارهاي رئيس جمهور بكاهد و به تنظيم امور بپردازد. دفتر، اندروني نهاد رياست جمهوري است و بايد بي حاشيه ترين جاها باشد. اصرار بر گفتن عبارات عجيب و غريب و احتمالا خارق العاده و بعضاً ناقض مباني فكري اسلام و انقلاب اسلامي، نقض غرض تعبيه پست «رياست دفتر رئيس جمهور» است. حتي اگر بنا بر تبيين گفتمان دولت هم باشد، متولي اين كار شخص رئيس جمهور است. فارغ از اينكه چه قضاوت مثبت و منفي از آقاي مشايي داشته باشيم، او نبايد مرز كار دفتر را با ايدئولوژي پردازي به هم بريزد چه آن كه او تئوريسين دولت اصولگرا نيست، همچنان كه نه در مسائل فقهي و ديني و نه در مسائل عميق كارشناسي صاحب نظر هم نيست. اما اگر هم او را صاحب نظري فرض كنيم كه مصر است بديع- بدعت آلود- و پر حاشيه و از سر ابهام و ايهام يا اوهام حرف بزند جاي اين كار در حوزه و دانشگاه و در محضر صاحب نظران است تا آن تصورات و هيجانات فكري نقد و بررسي شود و هرچه هست دفتر رئيس جمهوري پركار جاي اين حاشيه و مجادله نيست.
2- آقاي مشايي قائل است به اين كه مورد جفا و ستم منتقدان قرار مي گيرد و خود را از متدين ترين و ولايي ترين افراد مي داند كه همواره مثل يك سرباز در دفاع از دين و كشور كوشيده است. اينكه تهمت بد است و در نقد بايد جانب انصاف را نگاه داشت شكي نيست اما آنچه به نام اخلاص و ناشناختگي آقاي مشايي مورد بي اعتنايي قرار مي گيرد اين رهنمود ديني است كه «اجتنبوا من مواضع التّهم» يا «اتّقوا من مواقع التّهم». از مواقع و مواضع تهمت بپرهيزيد! حتي اگر خوش بينانه به برخي رويكردها و اظهارات لجاجت آميز آقاي مشايي نگاه كنيم، هيچ جاي دين و قرآن و سنت نيامده كه براي اخلاص و متمايز شدن يا دفاع از كسي و حقي، خود را مدام در موضع اتهام بيندازيد! اين تعبير از اميرمؤمنان است كه «هركس خود را در مواضع تهمت قرار دهد نبايد كسي را كه به او سوءظن پيدا مي كند ملامت و سرزنش كند» (حكمت 159 نهج البلاغه) و يا «هركس كه خود را در موضع تهمت قرار دهد نبايد جز خود كس ديگري را ملامت و سرزنش كند». اكنون سؤال اين است كه آيا سنگ اشغالگران فلسطين را تحت عنوان «ملت اسرائيل!؟» به سينه زدن، خود را در موضع تهمت قرار دادن نيست و آيا جنايتكاران و مستكبران عالم با اين سخنان، دلشان با ملت ايران و رئيس جمهور ضد استكبار صاف مي شود يا فقط ملت هاي مظلوم و مؤمنان و آزاديخواهان را بدگمان مي كند؟ آيا مراوده طولاني مدت با فلان دلال فرصت طلب آمريكانشين- كه گاو پيشاني سياه جاسوسي و خيانت است- خدمت است يا اسباب بدگماني و ترديد؟ سخنان بي پايه گفتن درباره حجاب و حرف هاي چند پهلو يا غلط درباره احكام اسلامي يا تقابل ميان اسلام و ايران، باري از دوش دولت و رئيس جمهور محترم برمي دارد يا حاشيه هاي زيانبار درست مي كند؟ انبوه اين مواضع، دل دشمنان و بدخواهان و مغرضان و معاندان را ذره اي نسبت به ملت و دولت ايران صاف نمي كند- مگر اينكه آنها را به طمع اندازد و جسورتر كند- اما قطعا در اين سو و در جبهه خودي باعث اختلاف و دلخوري و سرخوردگي مي شود. اگر چنين است كه قطعاً چنين است، بايد ديد رويكرد و عملكرد آقاي مشايي در جهت خدمت به دولت است يا جفا به آن، پاكباختگي است يا مين گذاري زير پاي دولت خدمتگزار و زدن ريشه هاي نشو و نماي دولت در جبهه اصولگرايان. همين جا بايد گفت ادعاي اخلاص و خلوص- كه بعضاً در حد افراط تا مرزبندي و تمايز با ديگر اصولگرايان پيش مي رود- دقيقاً در تناقض با بساط ابهام و ايهام و اتهامي است كه آقاي مشايي درباره مواضع دولت و رئيس جمهور پهن كرده است.
3- صرف نظر از اينكه خاستگاه و انگيزه رويكردهاي آقاي اسفنديار رحيم مشايي را چه بدانيم و كدام احتمال را به او نسبت دهيم، آنچه با جرئت و قطعيت مي توان گفت اين است كه او به عنوان معتمد رئيس جمهور و نفر دوم كابينه! با بي مبالاتي و بي مسئوليتي مطلق با امانت ملت و سرمايه اجتماعي رئيس جمهور محترم برخورد مي كند، روشي كه از سوي آقايان دكتر الهام و دكتر شيخ الاسلام در پيش گرفته نشد. چنين رويكردي در صورت استمرار، هم به باور مردم و حاميان اصولگرا خدشه وارد مي كند و هم از آن سو موجب اخلال و اختلال در عملكرد وزيران محترم و دستگاه هاي اجرايي مي شود، حال آن كه مسئوليت و پاسخگويي هر يك از اين وزارتخانه ها در قبال مجلس به عهده وزراي مربوطه است. مسئوليت شناسي و پاسخگويي شرط قدرت و اختيار است و متأسفانه آقاي مشايي هرچه اختيار بيشتري- قانوناً يا غيرقانوني- به دست مي آورد، از آن سو در سياه چاله و حفره بي مسئوليتي و عدم پاسخگويي الزام آور بيشتر مي غلطد. اين، بستر نازپروردگي و لاابالي گري است و رئيس جمهور محترم بايد از سر اصولگرايي و قانونگرايي، ميان اين دو جايگاه متناقض آقاي مشايي تعادل و توازن ايجاد كند.
4- نامه 27تير 88 رهبر فرزانه انقلاب خطاب به رئيس جمهور محترم، متأسفانه خوب فهميده نشد هرچند كه اجابت و اجرا شد. رهبر انقلاب در آن نامه مرقوم فرموده بودند «انتصاب جناب آقاي اسفنديار رحيم مشايي به معاونت اولي رئيس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالي و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگي ميان علاقمندان به شما است. لازم است انتصاب مزبور ملغي و كان لم يكن اعلام گردد.» يك هفته بعد آقاي مشايي به عنوان «سرباز نظام ولايي» از معاون اولي استعفا داد و مدتي بعد به رياست دفتر رئيس جمهور منصوب شد و... ماجراهايي كه در اين يك سال از ناحيه آقاي مشايي عارض شد. با وجود بزرگي اشتباه پديد آمده بايد گفت كه اصولگرايان ضمن نقد جدي و دلسوزانه به خاطر اين عارضه، دور رئيس جمهور خدوم و دولت اصولگرا را خط نمي كشند و خالي نمي كنند تا در ميان خود جبهه باز كنند. اين عين همان هشداري است كه رهبري درباره اختلاف ميان علاقمندان به رئيس جمهور داده اند. حقيقت اين است كه رئيس جمهور فرزند خدمتگزار جبهه اصولگرايي و سرمايه پر ارج جبهه وفاداران به انقلاب است كه در روزگار غربت ارزش ها، با شجاعت و قاطعيت و افتخار، پرچم عدالت خواهي، خدمتگزاري، نوكري مردم، مبارزه با فقر و فساد و تبعيض، و دفاع تهاجمي در برابر استكبار را سر دست گرفت و ركورد بزرگ اعتماد ملي را درحد 5/24ميليون رأي به ارزش هاي اسلام و انقلاب برجاي گذاشت، كه اگر برخي حاشيه هاي ترديد افكن نظير ماجراهاي آقاي مشايي و... نظاير آن نبود قطعاً اين رأي از مرز 30ميليون هم مي گذشت.
اين رأي، رأي به استكبارستيزي، مردم داري، خدمتگزاري و بالاتر از همه اسلام خواهي است. اين بار اعتماد بر شانه هاي رئيس جمهور و اصولگرايان سنگيني مي كند. چنين اعتمادي را بايد با وحدت و همدلي پاس داشت و گرامي شمرد. رويكردها و شعارها و عملكردهاي انقلابي دكتر احمدي نژاد كه جاي خود دارد، مقتداي فرزانه ما در اوج روزگار تيره و خيانت آلود اصلاحات، باورمندانه و مؤمنانه فرمود اگر منظور آقاي خاتمي از شعار جامعه مدني، مدينه النبي(ص) است كه مي گويد، ما جان خود را پاي اين شعار مي گذاريم. اگر پاي شعار خوب خاتمي مي توان جان گذاشت، خدمات رئيس جمهور و دولت اصولگرا كه جاي خود دارد و مي دانيم خود را وقف باورهاي اسلامي كرده اند و «جزو خدمتگزارترين دولت ها هستند». اصولگرايان، دولت برآمده از ميان خود- عصاره و فرزند خود- را اولاً حمايت و ثانياً نقد ناصحانه مي كنند اما هرگز فراموش نمي كنند كه يك خانواده بزرگند و خط مقدم مقاومت و پيشرفت را به دولت سپرده اند و نبايد پشت او را- ولو به خاطر انتقادها و رنجش هاي به حق- خالي كنند، كه چنين كاري ميدان دادن به فرصت طلبان است. از آن سو دولت و رئيس جمهور محترم نيك مي دانند كه اگر به فضل خدا به برگ و بار رسيده اند، ريشه در اصول و اصولگرايي تراز اسلام و انقلاب دارند و بر شاخه نشستن و بن بريدن برخي افراد، خلاف عقل و نقض مصلحت- عين مفسدت- است با هر انگيزه اي كه باشد. و البته اين خبر قطعي است كه جبهه استكبار و هم پيمانان فتنه گر آن در داخل، استراتژي خود را بر زدن رگ و ريشه هاي حيات و شادابي دولت و فاصله انداختن ميان رئيس جمهور و اصولگرايان گذاشته اند و به شدت پيگير آن هستند. اين هم يك احتمال- ولو اندك- است كه آنها با واسطه هاي خاكستري به آقاي مشايي نزديك شوند. به هرحال او رئيس دفتر رئيس جمهور است.
5- اشخاص محترمند اما حق محترم تر است. اين منطق سلمان و ابوذر و مقداد بود در قبال ساير صحابه پيامبر(ص). گفتند صحابه شما محترميد اما حق محترم تر است. تعصب اشخاص و محبت عاشقانه به دوستان، سبب نابينايي و ناشنوايي مي شود. حب الشئ يعمي و يصمّ. پيامبر(ص) فرمود هركس تعصب غير حق بورزد يا اجازه دهد به او تعصب بورزند، گردن بند ايمان را از گردن خويش گشوده است. رئيس جمهور محترم و همه اصولگرايان بايد با فرض خطا پذيري، عرصه را براي «تواصي به حق» و امر به معروف و نهي از منكر باز بگذارند بلكه شنيدن نقد و مشورت را جدي بگيرند كه براساس آموزه هاي ديني و به تعبير اميرمؤمنان «من استبد برأيه هلك» (حكمت 116 نهج البلاغه). غرور و تكروي از سوي هركس كه باشد مي تواند مقدمه فتنه شود «انما بدء وقوع الفتن اهواء تتبع». در ادامه همين فراز از خطبه 05 نهج البلاغه بود كه اميرمؤمنان علي عليه السلام فرمود؛ اگر باطل خالص مي ماند و با حق آميخته نمي شد، امر بر پويندگان راه حق پوشيده نمي ماند و «اگر حق خالص مي ماند و با باطل آميخته نمي شد، زبان معاندين از سرزنش حق كوتاه و بريده مي شد.» اما بخشي از حق و بخشي از باطل را مي گيرند و به هم مي آميزند و آنجاست كه شيطان بر اولياي خود مستولي مي شود.
عارضه عملكردها يا رويكردهاي زاويه دار نسبت به ارزشها، هم زبان معاندين دشمن دين را دراز مي كند، هم گروهي از مردم را به خطا مي اندازد تا سراغ باطل بروند و هم حق را به غربت مي اندازد. همه بايد در برچيدن چنين بساط هاي فتنه اي همت كنند، مراقبت از نقش آفريني در ابهامات و اتهامات فضاي فتنه كه جاي خود دارد. صحابه حق محترمند اما حق محترم تر است و پيش افتادگان يا عقب ماندگان بايد به تراز و مدار حق- ولايت و رهبري- برگردند، اگر از فتنه بيزارند و اهل ولايتند. اين عين اخلاص و صلاح و مصلحت است. هرگز نبايد دشمني فزاينده مستكبران و معاندين را كه نااميدانه به اختلاف اصولگرايان دل بسته اند، از خاطر برد.
محمد ايماني

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ از اظهارات نسنجيده و غيراصولي آقاي مشايي اكثر مومنين ناراحتند و اينگونه سخنان را ضربه به دولت خدمتگزار كه در نهايت ضربه به نظام و جريان اصولگرايي است مي دانند و به جد از رئيس جمهور محبوب مي خواهند نسبت به حضور ايشان در دولت تجديدنظر نمايند.
علوي تبار
¤ گويا مدتي است تلفن رياست جمهوري 6133 قطع است و راه ارتباطي ما نيز براي ارايه نظرات مسدود. خواستم به عنوان مادر دو شهيد از رياست جمهوري بخواهم كه ايشان بدانند ما هر چه داريم به بركت مكتب اسلام است و خط نظام، نيز همين است. از بيانات دو پهلو و ملي گرايي اطرافيان خود دامن برگيريد. مادرانه از شما درخواست مي كنم از مشاوره علماي آگاه و دين شناس بهره بيشتري بگيريد.
مادر شهيدان حسين و رضا كاووسي فر
¤ با توجه به تاكيد اسلام و منابع اسلامي بر حفظ بيت المال، راضي نيستيم كه اين اموال براي برخي از خيانتكاران به وطن هزينه شود و مسئولين مربوطه هم بايد پاسخگوي ولخرجي هاي اينچنيني از بيت المال باشند.
خانم دهقان
¤ از يادداشت روز آقاي شريعتمداري درباره همايش ايرانيان مقيم خارج بسيار سپاسگزارم.
محمد خدابخش از فولادشهر
¤ از دستگاه قضائي گله دارم. چرا در حالي كه سران فتنه انواع خيانت ها و وطن فروشي ها را انجام دادند، روزنامه هاي زنجيره اي هر روز عكس ها و خبرهاي آن ها را در صفحه اول خود تيتر مي كنند. از قوه قضائيه انتظار مي رود چاپ سخنراني ها و عكس هاي سران فتنه در روزنامه ها ممنوع شود.
يك هموطن
¤ مگر قرار نبود قوه قضائيه اسامي مفسدين اقتصادي را اعلام كند، پس چرا اينقدر تعلل؟
سعيدي
¤ با توجه به قبوض آب و برق و سهم دولت بابت قيمت مصارف واقعي اگر صرفا دولت بخواهد ماهانه چيزي براي ما در نظر بگيرد كل آن مبالغ بايد بابت فقط يكي از اين دو قبض هزينه گردد، پس بقيه موارد چه مي شود؟
پرنيان
¤ ممانعت رژيم جعلي اسرائيل از كمك رساني به غزه، پشت پا زدن اين رژيم به انسانيت است. عجيب است كه ديوان داوري لاهه در اين باره سكوت كرد. از وزارت امورخارجه كشورمان تقاضا مي شود موضوع شكايت از رژيم صهيونيستي به خاطر كارشكني در كمك رساني به غزه را در همه محافل قضايي بين المللي از جمله ديوان لاهه پي گيري نمايد.
مهدي گودرزي از اصفهان
¤ با توجه به گذشت قريب به پنج ماه از سال چرا برخي وزارتخانه ها هنوز اقدامي در مورد افزايش حقوق كارمندان نكرده اند؟
1069---0912
¤ علت قطع شدن سهميه سي ان جي جانبازان را مسئولين مربوط پاسخ دهند.
0929---0915
¤ با توجه به اينكه به ماه مبارك رمضان نزديك مي شويم از مسئولين بويژه مترو تهران تقاضا مي شود نسبت به مسدود كردن آب سردكن ها براي پيشگيري ازروزه خواري برخي افراد بي توجه و بي مبالات اقدام نمايند.
1361---0919
¤ از دولت محترم و وزير دلسوز آموزش و پرورش به خاطر استخدام حق التدريسي ها تقدير و تشكر مي شود.
8397---0912
¤ در تاريخ 12/5/89 براي خريد به ميدان تره بار قنات كوثر رفته بودم كه خانم بدحجابي به همراه سگ خود در حال خريد بود وقتي به مسئولين اعتراض شد كه سگ نجس است و باعث آلودگي مي شود، پاسخي از سوي مسئولين داده نشد! چرا شهرداري با اين پديده زشت برخورد نمي كند تا فرهنگ غلط غربي در جامعه گسترش نيابد.
واحدي
¤ تعدادي از رانندگان تاكسي شهرداري هستيم كه براي سهام عدالت ثبت نام كرده ايم اما هنوز هيچ خبري نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
عبدالله فرد از شهرري
¤ لطفاً نسبت به معضل بدحجابي در شهرستان كرج رسيدگي شود.
فراهاني
¤رانندگان نيسان كه مخصوص باربري هستند، مجبور به پرداخت هزينه سنگين براي گرفتن طرح ترافيك و جي پي اس در خارج از شهر مي باشند. همچنين با وجودي كه اين خودروها مصرف سوخت بسياري دارند، سهميه بنزين آن ها بسيار كم است.
پازوكي
¤ كارمندان بانك ...سلمان شهر از پرداخت سود سهام عدالت به ما كارمندان بازنشسته خودداري مي كنند و اظهار مي دارند در اين مورد دستور پرداخت ندارند. اگر چنين چيزي واقعيت دارد پس چرا برگه هاي سهام عدالت را تحويل داده اند.
قاضي
¤ در ترمينال خاوران هنگام غروب تعدادي اراذل و اوباش براي دختران جوان ايجاد مزاحمت مي كنند از نيروي انتظامي تقاضا داريم با اين مزاحمين به نواميس مردم برخورد نمايند.
7781---0911
¤ بارها ملاحظه شده كه نسبت به دست اندازها و ناكافي بودن روشنايي بزرگراه آزادگان از سه راه افسريه به سمت غرب تذكر داده شده و به گوش مسئولين مربوطه رسيده ولي گويا اين درخواستها براي شهرداري ارزش چنداني ندارد.
يك شهروند
¤ از شركت مخابرات كرج تقاضا مي شود نسبت به حل مشكل واگذاري خط تلفن تعدادي از خانوارهاي كوچه مخابرات مركزي واقع در شهرك ملك آباد گلستان 20 كه تا به حال به آنان علي رغم پيگيري زياد تحويل نشده مساعدت نمايند.
جمعي از اهالي محل
¤ با توجه به تاكيد زياد مسئولين بر لزوم صرفه جويي چرا چراغ روشنايي معابر در روز روشن خاموش نمي شود و در برخي ادارات پروژكتور روشنايي تا نزديك ظهر روشن است.
1361---0919
پاسخ روابط عمومي وزارت راه و ترابري
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 17/4/89 در اعتراض به طولاني شدن ساخت بزرگراه بندرعباس-سيرجان، جوابيه ذيل جهت درج در روزنامه ارسال مي گردد:
(عمليات اجرايي دو قطعه از مسير 324 كيلومتري محور بندرعباس- سيرجان از سال 1385 و قطعات ديگر در سال 1386 جهت انتخاب پيمانكار به مناقصه گذاشته شد و تاكنون 200 كيلومتر از مسير مذكور كه بخش هايي از آن صعب العبور نيز بوده تكميل و با نصب تابلو و علائم، گاردريل و خط كشي زير عبور ترافيك قرار گرفته است، باقيمانده ساخت محور مذكور با بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيكي در صورت تامين و ابلاغ اعتبار مورد نياز تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد).

 



مغازه (گفت و شنود)

گفت: بعد از انتشار خبر راه اندازي شبكه ماهواره اي «رسا» توسط سران فتنه، صداي اعتراض برخي از گروه هاي ضد انقلاب بلند شده است.
گفتم: چرا؟! آنها بايد از اين كه يك شبكه ماهواره اي ديگر عليه نظام اسلامي راه اندازي مي شود خوشحال باشند؟
گفت: خوشحال هستند ولي مي گويند با وجود اين كه سران فتنه عليه اسلام و امام و انقلاب حركت كرده اند چرا دوباره اسم اسلام را در شبكه خود مطرح مي كنند!
گفتم: خب! همه منافقين اينطوري هستند كار موسوي و كروبي و خاتمي تنها نيست!
گفت: البته سايت صهيونيستي بالاترين متعلق به منوشه امير به آنها تذكر داده است كه سران فتنه با رجوي و رضا پهلوي فرقي ندارند ولي فعلا مصلحت نيست كه درون خود را خيلي آشكار كنند.
گفتم: مگر هنوز هم كسي وجود دارد كه ماهيت واقعي سران فتنه را نشناخته باشد؟!
گفت: خودشان هم قبول دارند كه هويت سران فتنه لو رفته و دچار مرگ سياسي شده اند ولي مي گويند از دكه اي كه آنها باز كرده بودند بايد استفاده شود!
گفتم: شخصي كه عاشق پول و پله بود، سكته كرده و در بستر مرگ افتاده بود. بچه هاش رو صدا كرد و گفت روي سنگ قبرم بنويسيد «فلاني مرده اما مغازه اش بازه»!

 



رئيس جمهور گينه بيسائو در ديدار با احمدي نژاد:
امروز همه ملت ها تحت تاثير انقلاب آزاديبخش ايران قرار دارند

رئيس جمهور كشورمان و رئيس جمهور گينه بيسائو بر گسترش و روابط همكاري هاي دو كشور تاكيد كردند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در ديدار «مالام باساي سانها» رئيس جمهور گينه بيسائو گسترش روابط و همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران و گينه بيسائو را مهم و ارزنده دانست و گفت: در شرايطي كه جهان به سرعت در حال تغيير است، بايد با كمك هم تلاش كنيم دنيايي كه پس از پايان اين دوره غيرانساني برپا خواهد شد، دنياي انساني و عادلانه باشد.
احمدي نژاد در ادامه با بيان اين كه نظام سلطه نمي خواهد هيچ كشور آزاد و مستبدي در جهان وجود داشته باشد، اظهار داشت: استعمارگران به برده داري و غارت معادن و ثروت ملت ها خو گرفته اند كه بايد اين عادت را فراموش كنند.
رئيس جمهور با بيان اين كه برنامه ها و طرح هايي كه سازمان هاي بين المللي و بانك جهاني براي توسعه كشورهاي جهان ارائه مي دهند وضعيت كشورها را بهبود نمي بخشد، تصريح كرد: امروز همه دولت ها و ملت ها بايد از برنامه هاي بومي و متكي بر توانمندي هاي داخلي خود براي پيشرفت و توسعه كشورهايشان استفاده كنند.
احمدي نژاد همچنين براي توسعه و گسترش همكاري هاي دو كشور در زمينه بهداشت و درمان، كشاورزي و معدن تاكيد كرد.
رئيس جمهور گينه بيسائو نيز در اين ديدار دستاوردهاي كشورمان در عرصه هاي علمي، تكنولوژي و اقتصادي را چشمگير دانست و گفت: امروز همه ملت ها تحت تاثير انقلاب بزرگ و آزاديبخش ملت ايران قرار دارند و پيشرفت و اقتدار ايران موجب خوشحالي ملت هاي مستقل به ويژه مردم گينه بيسائو است.
 



حداد عادل: مكتب مورد نظر امام (ره)تنها اسلام بود

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس مكتب مورد نظر حضرت امام را تنها اسلام دانست و نسبت به هرگونه زاويه اي از اين ديدگاه انتقاد كرد.
دكتر غلامعلي حداد عادل در بيست و هفتمين اجلاس رؤساي مناطق آموزش و پرورش كه در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: درباب اسلام و ايران همه بايد بدانيم راه همان است كه امام و رهبري گفته اند و مي گويند.
وي در ادامه تأكيد كرد: تمام مقصد ما ، مكتب ماست و مكتب مورد نظر امام، اسلام بود و بس. ما اگر به اسلام متوسل شديم، ايران هم به سعادت مي رسد و هرگونه زاويه اي از ديدگاه امام قابل قبول نيست.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس خاطرنشان كرد: دشمنان مي خواهند حساب ايران را از اسلام جدا كنند. ما نبايد بهانه دست آنها دهيم، عنوان ديگري غير از مكتب اسلام بي ترديد دستاويز دشمنان مي شود.
حداد عادل با اشاره به جانفشاني هاي رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: در جنگ تحميلي نيز امت به نام اسلام از ايران دفاع كردند و موضع گفتمان انقلاب اسلامي هم در خصوص مسئله ايران همان ديدگاه امام است.
وي، وطن دوستي و رعايت حقوق ديگران را از ديگر بخش هاي مهم تربيت اخلاقي فردي و اجتماعي بيان كرد و افزود: وطن دوستي غير از حرف هايي است كه قبل از انقلاب عنوان شده و بنا به فرمايشات رهبر كبير انقلاب امام(ره) رسالت ما مكتب ماست و آنچه را كه امام در آن زمان گفته امروز مقام معظم رهبري مي فرمايند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس مديريت را يكي از نتايج مهم تربيت اخلاقي و اجتماعي عنوان كرد و گفت: نسل آينده بايد به اين نوع مديريت مجهز باشد و يكي از وظايف مهم آموزش و پرورش، تربيت نسلي است كه بتواند مديريت كند.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اگر آموزش و پرورش در كار خود موفق نباشد، كار همه دستگاهها بر زمين مي ماند، افزود: موفقيت آموزش و پرورش، موفقيت همه دستگاههاي كشور است و عيب و نقص در كار اين وزارتخانه به نقص همه دستگاهها خواهد انجاميد كه اين تفاوت آموزش و پرورش را با ساير ارگان ها نشان مي دهد.

 



مرندي: سران فتنه از جنس بني صدر هستند

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه سران فتنه از جنس بني صدر هستند، گفت: فتنه 88 از قبل طراحي شده بود اما مقاصد شوم جريان نفاق با تدبير مقام معظم رهبري و بصيرت مردم كاملاً خنثي شد.
سيدعليرضا مرندي به روند استحاله و دگرگوني سران فتنه اشاره كرد و افزود: هاديان اصلي اغتشاشات سال 88 شخصيت هايي بودند كه از سلامت انتخابات مطمئن بوده ولي قصد ايجاد آشوب و فتنه در كشور را داشتند.
وي در ادامه تصريح كرد: اعتراضات سران فتنه پس از انتخابات دهم رياست جمهوري از پيش طراحي شده بود و آنها قصد آشوب در جامعه را داشتند كه هوشياري و بصيرت مردم سناريوهاي آنها را در نطفه خفه كرد.
مرندي با بيان اينكه سران نفاق به دنبال تغيير نظام بودند اظهار داشت: هر چه زمان از برگزاري انتخابات مي گذشت بر همگان ثابت مي گشت كه فتنه ها و آشوب ها از مدت ها قبل برنامه ريزي شده بود. مرندي فريب خوردگان نفاق 88 را از سران فتنه جدا دانسته و اذعان داشت: سران فتنه با تحريك احساسات جوانان و استفاده از دستگاه هاي تبليغاتي غربي قصد القاي توهم تقلب در ميان جوانان را داشتند اما به هدف اصلي خود دست نيافتند.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: موسوي در مصاحبه با مجله تايم در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه در صورت حضور در كسوت رياست جمهوري ايران در مقابل اختيارات مقام رهبري در حوزه سياست خارجي و نيروهاي مسلح چگونه عمل خواهيد كرد؟ اظهار داشت: با تظاهرات و راهپيمايي در خيابان هاي تهران، رهبري را وادار به تقسيم قدرت خواهيم كرد.
وي، با اشاره به سؤال خبرنگار مجله تايم از موسوي مبني بر اينكه در صورت شكست در انتخابات چه رويه اي را در پيش خواهي گرفت؟ تصريح كرد: موسوي با پاسخ به اين سؤال مبني بر اينكه انتخابات جزئي از طرح گسترده و برنامه كلان اصلاح طلبان براي دستيابي به قدرت بوده و راه بازگشت ندارد، عملاً پرده از توطئه شوم فتنه گران داخلي و خارجي براي براندازي نظام جمهوري اسلامي برداشت.

 



عباس زاده مشكيني: برخورد با فعاليت احزاب توقيف شده وظيفه نهادهاي انتظامي و قضايي است

دبير كميسيون ماده 10 احزاب با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد فعاليت يكي از احزاب توقيف شده ، برخورد با اينگونه رفتارهاي غيرقانوني را وظيفه نهادهاي انتظامي و قضايي دانست.
محمود عباس زاده مشكيني در گفت وگو با فارس در خصوص اخبار منتشر شده در مورد فعاليت استاني «حزب توقيف شده مشاركت» گفت: حزبي كه توسط كميسيون ماده 10 احزاب توقيف شده و پرونده اش براي انحلال به دادگاه ارسال مي شود از لحاظ قانوني تا تعيين تكليف نهايي و صدور حكم قطعي مجاز به هيچگونه فعاليتي نيست.
عباس زاده مشكيني، برخورد با اين گونه رفتارهاي غيرقانوني را وظيفه نهادهاي انتظامي و قضايي دانست.
بنابراين گزارش، در برخي خبرها آمده است، طبق بخشنامه شوراي مركزي، «حزب توقيف شده مشاركت» به مراكز استان ها، از شاخه هاي استاني خواسته شده است جلسات حزب را در قالب هاي مختلف برگزار كنند.

 



تحويل 4 فروند زيردريايي كلاس غدير به نيروي دريايي ارتش

وزير دفاع كشورمان درمراسم الحاق زيردريايي هاي جديد ارتش، توانمندي بالاي آنها را در خدمت امنيت منطقه خليج فارس و درياي عمان اعلام كرد.
4 فروند زيردريايي پيشرفته غدير، ساخت صنايع دريايي وزارت دفاع روز گذشته طي مراسمي با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و امير حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به نيروي دريايي ارتش تحويل و به طور رسمي به ناوگان اين نيرو ملحق شد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مراسم به آب اندازي و الحاق اين 4 فروند زيردريايي گفت: با همت و تلاش متخصصان زبده و كارآمد سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع و در راستاي انبوه سازي اين محصول استراتژيك كه با هدف ارتقاء توان دفاعي نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته است، 4 فروند زيردريايي پيشرفته غدير امروز به نيروي دريايي مقتدر و با صلابت ارتش جمهوري اسلامي ايران تحويل شد.
وزير دفاع با بيان اينكه اين زيردريايي از نوع زيردريايي سبك محسوب مي شود، افزود: نخستين بار زيردريايي كاملاً ايراني غدير در رزمايش بزرگ اتحاد مورد بهره برداري قرارگرفت.
وحيدي چابكي لازم براي انجام سريع ماموريت ها، رنج ناوبري زيرسطحي طولاني، سونار سايز كوچك، دستگاه كنترل عمق اتوماتيك، سيستم هدايت دستي، هيدروليك و خودكار و قابليت ناوبري در آبهاي كم عمق را از ويژگي هاي اين زيردريايي برشمرد.
وزير دفاع سيستم نوين پرتاب اژدر را از ويژگي هاي بسيار مهم اين زيرسطحي عنوان كرد و گفت: اين سيستم از دقت بالايي براي هدف گيري برخوردار است.
وزير دفاع در ادامه افزود: اين زيردريايي علاوه بر قدرت جابجايي سريع نيرو، رهگيري شناورهاي سطحي و زيرسطحي دشمن، قابليت شناسايي اهداف نظامي و قابليت حمل نيروهاي ويژه، داراي قدرت غوص سريع و پنهان شدن از رادار را نيز داراست.
سردار وحيدي تصريح كرد: با توليد انبوه اين زيردريايي در كنار ساخت انواع ناوچه هاي موشك انداز، زنجيره محصولات دفاعي كشور تكميل و اين توانمندي در خدمت صلح، ثبات و امنيت منطقه خليج فارس و درياي عمان قرار گرفته است.
وي در پايان با قدرداني از تلاش متخصصان اقتدارآفرين سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع و همكاري نيروي دريايي ارتش، اين موفقيت هاي درخشان را به محضر فرماندهي معظم كل قوا، نيروهاي مسلح و ملت شريف ايران تبريك گفت.

 



دعواي سير و پياز ميان سمساري رسا و شبكه هاي رجوي و پهلوي (خبر ويژه)

شبكه تلويزيوني وابسته به جريان نفاق جديد كه از خارج كشور مديريت مي شود، هنوز آغاز به كار نكرده مورد تخطئه محافل ضد انقلابي دوآتشه قرار گرفت.
سايت ضد انقلابي خودنويس با انتقاد از تظاهر شبكه رسا به مسلماني نوشت: تلويزيون اينترنتي مذكور روي هم رفته چيزي نبود جز شكل شنيداري و ديداري سايت هاي جرس و كلمه. اين در حالي است كه بدنه جنبش سبز سكولار است و معلوم نيست سكولارها چرا بايد به عنوان بخش قوي جنبش، در خدمت بخش ضعيف آن يعني اصلاح طلبان باشند.
اين رسانه ضد انقلاب همچنين با اشاره به آوردن آيه اي از سوره احزاب در آغاز منشور شبكه تلويزيوني مذكور نوشت: چرا سوره احزاب؟ اين سوره عمدتاً در مورد منافقان است.
به نوشته خودنويس، رسا تنها صداي اصلاح طلبان را كمي بلندتر مي كند. آنها از امام راحل مي گويند حال آن كه عده زيادي در جنبش به واسطه مخالفت با همان آرمان هاي آيت الله خميني به خيابان ريختند.
اما سايت صهيونيستي بالاترين در حالي كه مي كوشيد رويكرد فتنه سبز و نفاق جديد را توجيه كند و به برخي انتقادها پاسخ دهد، موسوي و كروبي و خاتمي را با مسعود رجوي سركرده منافقين و رضا پهلوي سركرده سلطنت طلبان مقايسه كرد و نوشت برخي رسا را رسانه رسمي جنبش سبز ندانسته و پا را فراتر گذاشته و رهبري موسوي و كروبي را درون جنبش نپذيرفته اند. اكنون زماني نيست كه بتوان به نگاه جماعتي كه داراي اعتقادات ديني هستند بي توجه بود. بايد از مخالفان موسوي در جنبش سبز پرسيد به اعتقاد شما چه كسي بايد در رأس و تئوريسين جنبش باشد؟ پسر محمدرضا پهلوي يا مسعود رجوي؟ گروه هاي چپ پيشنهادشان چيست؟ رسانه رسمي اصلاح طلبان چه باشد، شبكه مقاومت ملي مجاهدين ]منافقين[ يا شبكه پارس يا رنگارنگ؟
نويسنده بالاترين پس از اينكه نقش موسوي و كروبي در فتنه را بهتر و مفيدتر از مسعود رجوي و رضا پهلوي ارزيابي مي كند، براي آن كه ترديدي در ضديتش با دين پيش نيايد مي نويسد: اينكه سبزها در خيابان مخالف حكومت ديني بودند دليل نمي شود تلويزيون اصلاح طلبان در اين بازه زماني- تأكيد مي كنم در اين بازه زماني- به بطلان حكومت ديني اذعان كند. البته تحريف حركت سبز و تزريق دين به آن، بزرگ ترين خيانت است.
در همين حال بنا به گزارش جهان نيوز كساني چون بهروز- الف، ابوالفضل-ف، هديه - ت با رسا همكاري مي كنند اما برخي شواهد حاكي از آن است كه برخي همكاران فراري نشريات زنجيره اي كه هم اينك به راديو فردا، بي بي سي، روزنت، راديو زمانه و جرس سرويس مي دهند قرار است همزمان محصولات اين شبكه ها را با دادن رنگ و لعاب ايراني تر، در رسا منتشر كنند و در واقع قرار است اين شبكه، مانند يك سمساري رسانه اي عرضه كننده دست دوم توليدات رسانه هاي بيگانه باشد. برخي از عناصر فراري به اين سمساري رسانه اي بيشتر به چشم ارتزاق مالي و نان داني نگاه مي كنند و معتقدند كه اگر براي سبزها آب نشود، براي آنها نان مي شود. دولت آمريكا و برخي دولت هاي همسو در اروپا به لحاظ سياستگذاري و پشتيباني مالي، در رأس هرم مديريت رسا قرار مي گيرند.

 



تهديد نظامي سرانجامي جز هل دادن ايران به ساخت بمب اتمي ندارد (خبر ويژه)

مدير مركز مطالعات سياسي خارجي در موسسه بروكينگز واشنگتن، احتمال حمله نظامي آمريكا به ايران را رد كرد و آن را زيانبار و نقض غرض دانست.
مايكل هاتلون در گفت وگو با خبرگزاري شينهوا گفت: چنين حمله اي نه تنها بعيد بلكه زيانبار است.
وي با اشاره به تضاد جدي حمله به ايران با سياست هاي دولت اوباما گفت: «حمله به ايران در واقع اقدامي در جهت استراتژي حمله پيشدستانه است كه اوباما در جريان رقابت هاي انتخاباتي اين سياست دولت بوش را به شدت نقد و رد كرده بود. دولت اوباما بيشتر مايل است براي مقابله با برنامه هاي هسته اي ايران از رويكرد همكاري با ديگر قدرت هاي جهاني- روسيه، چين، فرانسه و بريتانيا- براي افزايش فشارهاي اقتصادي و تحريمي عليه دولت ايران بهره بگيرد. اما اقدام نظامي علاوه بر افزايش حمايت هاي داخلي مردم ايران از برنامه هاي هسته اي اين كشور تنها مي تواند چند سال در برنامه هاي اين كشور وقفه ايجاد كند و ايراني ها پس از حمله قادرند از نو تاسيسات هسته اي خود را بسازند».
وي افزود مشكل ديگر اين است كه در صورتي كه آمريكا اقدام نظامي كند، اين كار بازگشت به سياست هاي دولت بوش خواهد بود و از اين پس جامعه جهاني تصور خواهد كرد كه آمريكا بار ديگر به سياست هاي يكجانبه گرايانه دولت بوش بازگشته است و از اين رو مخالفت ها با تحريم هاي ايران افزايش خواهد يافت و شايد ديگر كمتر كشوري حاضر شود به طور جدي تحريم هاي ايران را اجرا كند.
اخيراً گروه تحقيقاتي آكسفورد هم در گزارشي 14 صفحه اي اعلام كرد هرگونه اقدام نظامي عليه ايران باعث جنگ پايدار و بي ثباتي در منطقه خاورميانه مي شود در حالي كه نهايتاً مانع از توسعه برنامه هسته اي ايران و حتي دستيابي به تسليحات هسته اي هم نخواهد شد بلكه مي تواند زمينه دستيابي به بمب اتمي را نيز فراهم كند.
از سوي ديگر اشميل بورمن از اعضاي جنبش يهوديت عليه صهيونيسم در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: تهديدهاي اخير آمريكا و اسرائيل عليه ايران بيشتر جنگ رواني و رسانه اي است. مي توان به اظهارات سنجيده مقامات ايراني باور داشت. هر نيروي مهاجمي بايد قبل از اقدام چند بار درباره عاقبت رفتارش فكر كند.

 



آمريكا: هرگز نمي توانيم روابط تجاري كشورها را با ايران قطع كنيم (خبر ويژه)

يك مقام ارشد وزارت خارجه آمريكا كه هماهنگي تحريم ها عليه جمهوري اسلامي را در كشورهاي مختلف پيگيري مي كند، از ناتواني كشور متبوعش در تحريم موثر ايران خبر داد.
رابرت اينهورن (مشاور ويژه وزير خارجه در امور منع اشاعه سلاح هاي كشتار جمعي) در تركيه و در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره رويكرد آمريكا در مقابل مقاومت تركيه براي ادامه همكاري ها با ايران گفت: روابط ايران با تركيه و ساير كشورهاي همسايه مي تواند ادامه يابد.
وي در ادامه تاكيد كرد: ما هيچگاه نمي توانيم كشورهاي جهان را وادار كنيم تا روابط تجاري خود را با ايران متوقف كنند.
«اينهورن» افزود: هدف از تحريم هاي شوراي امنيت، قطع كامل روابط با ايران نبوده است.
ادعاي اخير اينهورن در حالي است كه آمريكا و اروپا در اقدامي غيرقانوني و با دور زدن شوراي امنيت تحريم هاي جداگانه اي را تصويب كرده و به بسياري از شركت ها فشار آوردند تا روابط اقتصادي قانوني خود با ايران را از جمله در زمينه هايي نظير فروش بنزين، سرمايه گذاري، بيمه و... قطع كند.

 



خبرچين سفارت هم آب به هيكل تحريم ها گرفت! (خبر ويژه)

سردبير روزنامه توقيف شده سرمايه و از عناصر مرتبط با سفارت انگليس بر ناكارآمدي تحريم هاي آمريكا و غرب عليه ايران تاكيد كرد. اين در حالي است كه آمريكا و انگليس در راستاي حمايت از فتنه سبز اقدام به تصويب تحريم هاي تازه عليه جمهوري اسلامي كرده بودند.
سعيد- ل در روزنامه زنجيره اي شرق نوشت «آخرين و جديدترين تحريم هاي اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران هم رذيلانه است و هم بي فايده. رذيلانه از آن رو كه برخلاف هدف ادعايي غرب به جاي برنامه اتمي ايران اقتصاد كشور ما را هدف قرار داده است و بي فايده به آن سبب كه حتي از طريق اعمال فشار بر اقتصاد ايران در ابعادي گسترده تر از همين رشته تحريم ها يا تحريم هاي اعمال شده از سوي شوراي امنيت يا ايالات متحده نيز نه اقتصاد ايران و نه برنامه اتمي آن به زانو درنخواهد آمد و بازنخواهد ايستاد. هنوز هيچ مورد يا نمونه اي در تاريخ ديده نشده كه كشوري ولو بر اثر شديدترين تحريم هاي اعمال شده از سوي بزرگترين قدرت هاي جهاني، فروپاشيده باشد.
وي مي افزايد: اگرچه اعمال تحريم اقتصادي آثار اقتصادي نيز در پي دارد اما هرگز به تنهايي آنچنان تعيين كننده نيست كه بتواند كشوري يا رژيمي را به زانو درآورد و يا از پيشبرد اهداف ژئوپولتيك خود باز دارد. اقتصاد ايران سالهاست كه از آستانه تاثيرپذيري از تحريم هاي اقتصادي ولو شديدتر از اين، عبور كرده است. حجم توليد ناخالص داخلي ايران امسال به400 ميليارد دلار به قيمت هاي اسمي و 900 تا هزار ميليارد دلار به قيمت قدرت برابري خريد بالغ مي شود. ظرفيت هاي صنعتي و كشاورزي و خدماتي نصب شده و بالقوه موجود در اين اقتصاد به مراتب بيش از اين ارقام است و به محض اعمال تحريم ها، قابليت فعال شدن دارد.
حجم تجارت خارجي رسمي اين كشور 200 ميليارد دلار است و تجارت خارجي غيررسمي آن را هيچ كس نمي داند. حدود 10هزار كيلومتر مرز آبي و خاكي با بيش از 15كشور شامل شيخ نشين هاي جنوب خليج فارس دارد كه اغلب آن اساسا كنترل ناپذير است و بلافاصله پس از برقراري هرگونه تحريمي، شبكه اي عظيم از ميليون ها مرزنشين در دو سوي آن مي توانند سالانه تا 50 ميليارد دلار عبور و مرور كالا از دو طرف را سازماندهي كنند. از سوي ديگر تشديد تحريم ها، عمدتا به رشد توليد صنعتي ايران خواهد انجاميد چنانكه صنعتي شدن ايران اساسا در جريان جنگ تحميلي و گراني و كميابي بي سابقه منابع ارزي در دهه پس از آن ممكن شد. در وهله سوم، تحريم اقتصادي، حتي اگر سلاحي براي پيشبرد اهداف و مقاصد سياسي باشد كه هست، سلاحي درازمدت است كه اثرات آن كم يا زياد در دوره هاي طولاني ظاهرشدني است. حال آنكه ماهيت برنامه اتمي ايران اساسا كوتاه مدت يا حداكثر ميان مدت است و غرب، در اين عرصه از تاكتيكي نامناسب و بي فايده بهره گرفته است.
اين تحليل در حالي است كه برخي گردانندگان فتنه سبز ضمن ارتباط گيري با برخي محافل رسمي در غرب خواستار تحريم اقتصادي ايران براي به زانو درآوردن دولت و نظام شده و حتي «گرا»ي نهادها و مراكز حساس و ضروري براي تحريم را هم داده اند. عناصر فراري اين جريان نيز در خارج كشور بارها به صورت علني خواستار تحريم و فشار اقتصادي بر ايران شده اند.
درباره سعيد- ل شايان ذكر است كه حسين رسام تحليلگر سياسي سفارت انگليس، وي را به همراه عطريانفر و شمس الواعظين از رابطين اين سفارت براي خبرگيري در 5 سال گذشته معرفي كرده بود. رسام در تاريخ 19مرداد 89 در دادگاه و در تشريح ارتباط گيري با گروهها و اشخاص، استخدام افراد ايراني براي كسب خبر را يادآور شد و گفت: من در طول 5 سال اخير، 130نفر و طي يك سال اخير هم 50 نفر را جذب سفارت كرده و از طريق قرارهاي ملاقات كه با آنها در رستوران ها و كافي شاپ ها مي گذاشتم، اطلاعات مورد نياز را كسب مي كردم. كساني چون عطريانفر، ليلاز و شمس الواعظين مرتبطين مهم من بودند. ما همچنين از طريق بخش صدور ويزا اقدام به جمع آوري اطلاعات و ارتباط گيري با افراد مستعد مي كرديم.

 



بالاخره بايد يك خاكي روي سرمان بريزيم! (خبر ويژه)

شماري از عناصر وابسته به گروهك ملي-مذهبي در منزل «ح-م-ت» از اعضاي گروه موسوم به مجمع محققين و مدرسين به تبادل نظر پرداختند. براساس اين ديدار مقرر شد دور جديدي از تلاش ها جهت نفوذ به بيوت علما و مراجع جهت ايجاد شكاف ميان قم و تهران سازمان داده شود چرا كه تلاش هاي قبلي نتيجه چنداني به همراه نداشته است.
گفته مي شود در جلسات اخير سران گروهك ملي مذهبي كه با هدف آسيب شناسي جريان تجديدنظر طلبي و چرايي ناكامي جنبش به اصطلاح سبز برگزار شد، حاضران از ديني بودن مردم ايران و احترام قاطبه ملت به جايگاه مرجعيت و ولايت به عنوان موانعي نام بردند كه ميدان نفوذ و مانور جريانات سكولاريستي و تجديدنظرطلب را با مشكلات اساسي مواجه نموده است. به گزارش «مشرق» طيف ملي مذهبي شامل پيمان (جنبش مسلمانان مبارز)، عزت الله سحابي(نشريه ايران فردا)، ابراهيم يزدي(نهضت آزادي)، لطف الله ميثمي(نشريه چشم انداز) و رضا رئيس طوسي و محمد محمدي گرگاني، حسين رفيعي و... در آخرين جلسه خود طرحي با عنوان «سير تحول پايگاه اجتماعي مرجعيت در نيم قرن اخير در ايران» به تصويب رسانده تا در پوشش اين طرح مطالعاتي و پژوهشي بتوانند اعضاي گروهك را به بيوت مراجع و فضلاي حوزه علميه قم نزديك سازند.
در سفر برخي دانشجويان وابسته به گروهك ملي مذهبي به قم كه در رشته هاي علوم سياسي و جامعه شناسي در دانشگاه تهران تحصيل مي كنند، اعضاي اين گروه ديدار سه ساعته اي را در منزل «ح-م-ت» در قم با اعضاي مجمع محققين و مدرسين برگزار مي كنند و مهمترين دغدغه اين گروه را «بررسي تعاملات مرجعيت و ولايت فقيه» عنوان مي كنند.
در گزارش اين گروه از ملي مذهبي ها آمده است: ما برخي چهره هاي روحاني را شناسايي كرده ايم كه پتانسيل خوبي براي مطرح شدن و اتخاذ مواضعي خلاف سياستگذاري هاي حاكم دارند.
در اين جلسه يكي از اعضاي مجمع محققين سوالي را مطرح و مي پرسد در اين پروژه شما، چه كمكي را مجمع مي تواند به شما داشته باشد كه سرپرست گروه مي گويد « ما در گام نخست بايد خود را به مراجع نزديك كنيم كه براي تحقق آن ما روي سه گروه مطالعه و بررسي كرده ايم. گروه اول كساني هستند كه در حوزه اداره بيوت و پيگيري مسايل مربوط به طلاب و روحانيون و رفت و آمد متدينين و مقلدان، حضور دارند. گروه دوم كساني هستند كه قبلاً در كنار مراجع بودند و اطلاع خوبي از روحيات، حساسيت ها و ارتباطات مراجع دارند اما امروز به هر دليلي از بيوت مراجع جدا شده اند و گروه سوم محققين پژوهشگري هستند كه به واسطه دروس خارج و پيگيري موضوعات فقهي با مراجع ارتباط نزديكي دارند.»
گزارش مشرق مي افزايد: اعضاي مجمع محققين با پذيرش اين طرح متعهد شدند از طريق برخي افراد نزديك به بيوت و اساتيد علم حقوق به ويژه برخي اعضاي دانشگاه مفيد و رسانه هايي كه در اختيار دارند، پيگير موضوع باشند.
شايان ذكر است جريان هاي نهضت آزادي و منافقين با نزديكي به بيت آقاي منتظري و مديريت وي در طول چند سال توانستند از وي يك چهره ضد انقلاب بسازند و به واسطه وي عقده هاي خود را عليه اسلام و انقلاب و جمهوري اسلامي خالي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14