(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول شهريور  1389- شماره 19724

حديث دشت عشق
بالانشين ها در آبادان ديدار مي كنند پيروزي در پي جبران شكست فصل گذشته
اخبار كوتاه از فوتبال
ركابزنان تيم ملي به اردوي برون مرزي اعزام مي شوند
كفاشيان : سرپرست سابق تيم ملي خيانت در امانت كرده است
انتظار غلامرضا محمدي در آستانه بازي هاي جهاني: رسانه ها و صدا و سيما به كشتي هم توجه كنند
براي آشنايي با فوايد روزه و اسلام زيدان در پاريس ايستگاه هاي افطاري داير كرد
خواندني از ورزش ايران
با درخشش «مسي» و «اتوئو» بارسلونا و اينتر قهرمان سوپر جام اسپانيا و ايتاليا شدند
خبرهاي المپيك نوجوانان
نكته ورزشي
وزن كم كردن غيراصولي بلاي جان آينده سازان كشتي
عمر قهرماني كشتي گيران را كم نكنيم
اخبار فوتبال جهان



حديث دشت عشق

از نوشته معلم شهيد «عبدالمجيد اسلامي»
پيروي از امام، حضور در صحنه
حفظ وحدت كلمه و تحمل سختي ها
لازمه پيروزي در اين امتحان ايمان به خدا، پيروي از امام، حضور در صحنه و حفظ وحدت كلمه و تحمل سختي ها و كمبودهاست و تحمل سختي هاي دنياست كه آساني آخرت و رضاي خدا را به دنبال دارد «فان مع العسر يسرا» پس با هر سختي آساني است. به ياد خدا باشيد و تقوا را در تمامي كارها پيشه خود سازيد تا اعمالتان جهت دار شود و در جهت رضاي خدا.
معلم شهيد «سيد عبدالمجيد اسلامي»، سال 1343 در اصفهان متولد شد و در 26/10/1365 به شهادت رسيد.

 



بالانشين ها در آبادان ديدار مي كنند پيروزي در پي جبران شكست فصل گذشته

هفته ششم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي دوشنبه شب به پايان مي رسد كه در بازيهاي باقيمانده تقابل تيم هاي دايي و استيلي، حضور ذوب آهن در آبادان و آخرين فرصت كربكندي هيجان اين مسابقات را بيشتر مي كند.
در روز دوم از هفته ششم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور دوشنبه شب شاگردان علي دايي كه سه پيروزي متوالي را كسب كرده و به رده دوم جدول صعود كرده اند، ميزبان تيم شاهين بوشهر هستند كه فصل گذشته روزهاي تلخي را براي پيروزي رقم زد.
در بازي رفت فصل گذشته دو تيم كه در همين هفته ششم برگزار شد، شاهين در ورزشگاه آزادي دست به كار بزرگي زد و در واپسين دقايق مسابقه شكست را با نتيجه 2 بر 2 عوض كرد. اين تيم در بازي برگشت هم تلخ ترين باخت دايي با پيروزي را به اين مربي تحميل و با نتيجه 4 بر يك سرخپوشان را بدرقه كرد.
هدايت شاهين بوشهر برعهده حميد استيلي است و اين مربي كه سال ها پيشينه بازي در تيم سرخپوش پايتخت را دارد و با اين تيم به عنوان مربي هم قهرمان ليگ برتر شده، آيا مي تواند نتايج فصل گذشته اين تيم بوشهري برابر پرسپوليس را تكرار كند يا شاگردان دايي با برتري در اين ديدار شانس خود را براي صدرنشيني افزايش مي دهند؟
در ديگر ديدار دوشنبه شب ذوب آهن كه در هفته سوم صدرنشيني را از صنعت نفت گرفت، پس از پيروزي در شهرآورد اصفهان و براي حفظ جايگاهش در جدول رده بندي به آبادان مي رود تا برابر نفت به ميدان برود. حضور تماشاگران آباداني و محروميت كاسمير و سرمربي تيم نفت از نكات جالب توجه اين ديدار است. همچنين تيم صنعت نفت پس از دو شكست متوالي نمي خواهد برابر هوادارانش ناكام باشد.
در كرج هم كربكندي آخرين فرصت هايش براي هدايت تيم راه آهن را مقابل تيم سايپا تجربه مي كند و در قم تيم صبا ميزبان شهرداري تبريز است كه هفته پيش نخستين پيروزي اش در ليگ را برابر صنعت نفت آبادان كسب كرد.
برنامه روز دوم و پاياني هفته ششم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ سايپا البرز - راه آهن شهرري (ساعت 30:21)
¤ صباي قم - شهرداري تبريز (ساعت 30:21)
¤ صنعت نفت آبادان - ذوب آهن اصفهان (ساعت 30:21)
¤ پيروزي - شاهين بوشهر (ساعت 45:21)
¤ تراكتورسازي تبريز - ملوان انزلي (ساعت 30:21)
- نام تيم هاي ميزبان اول آمده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اردوي 4 روزه پيروزي در مشهد
اعضاي تيم فوتبال پيروزي براي برپايي اردويي چهار روزه به مشهد مي روند.
رقابت هاي ليگ برتر پس از بازيهاي هفته هفتم به مدت 12 روز تعطيل مي شود. طبق برنامه اعلام شده از سوي مسئولان باشگاه، سرخپوشان در اين مدت براي برگزاري اردويي تداركاتي راهي مشهد مي شوند. اين اردو از روز سه شنبه 9 شهريور ماه به مدت 4 روز برگزار مي شود. طبق برنامه سرخپوشان در اين مدت يك بازي دوستانه با يكي از تيم هاي ابومسلم يا پيام مشهد كه خود را براي حضور در رقابت هاي دسته اول آماده مي كنند، انجام مي دهند. سرخپوشان روز جمعه 12 شهريور ماه به تهران باز مي گردند.
تيم اميد 11 شهريور عازم لهستان مي شود
با موافقت كميته تيم هاي ملي، تيم فوتبال اميد كشورمان براي برگزاري ديداري تداركاتي مقابل تيم زير 23 سال لهستان 11 شهريور عازم اين كشور خواهد شد.تيم اميد كه خود را براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو آماده مي كند، پيش از سفر به لهستان از 7 شهريور با دعوت از 27 بازيكن اردوي آماده سازي خود را در كمپ تيم هاي ملي آغاز خواهد كرد. اين تيم روز 11 شهريور عازم لهستان مي شود تا روز 13 شهريور بازي تداركاتي خود را مقابل تيم زير 23 سال لهستان برگزار كند. طبق برنامه ريزي فدراسيون فوتبال ديدار برگشت تيم هاي فوتبال اميد ايران و لهستان روز 17 مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.
«داويدز» به كريستال پالاس پيوست
هافبك هلندي پيشين آژاكس، به تيم فوتبال كريستال پالاس در ليگ قهرماني انگلستان پيوست. داويدز 37 ساله پس از اينكه در فصل 08-2007 با تيم آژاكس به ميدان رفت تا اين زمان در عضويت تيمي نبوده است. داويدز با شرايط «حقوق به ازاي تعداد بازي» به تيم كريستال پالاس پيوسته است.
سريع ترين اخراج در بوندس ليگا
مدافع لبناني تيم فوتبال كلن آلمان روز شنبه سريع ترين كارت قرمز را در رقابت هاي بوندس ليگا دريافت كرد.
يوسف محمد، مدافع آخر تيم فوتبال كلن آلمان، در جريان بازي كلن با تيم تازه صعود كرده كايزرسلاترن و در حالي كه تنها نود و دو ثانيه از آغاز بازي گذشته بود با كارت قرمز داور روبرو و از زمين اخراج شد. كلن در نهايت اين بازي را با نتيجه سه بر يك واگذار كرد. پيشتر اين ركورد در اختيار آندرآس ايوانشيتز اتريشي قرار داشت كه سوم آوريل گذشته و در جريان بازي ماينس در برابر نورمبرگ در ثانيه صد و هشتاد و هشتم از بازي اخراج شده بود.
تيم ملي ژاپن به مصاف آرژانتين مي رود
تيم ملي فوتبال ژاپن يكي از شانزده تيم حاضر در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا براي كسب آمادگي بيشتر جهت حضور در اين رقابت ها در تاريخ 16 مهر ماه جاري در شهر توكيو با تيم ملي آرژانتين ديدار خواهد كرد.
آرژانتين تحت رهبري باتيستا در تاريخ 16 شهريور در بوينس آيرس به مصاف اسپانيا قهرمان جهان خواهد رفت.
قدرت نمايي چلسي و آرسنال با 6 گل
تيم هاي فوتبال آرسنال و چلسي شنبه شب به پيروزي هاي مشابه 6 بر صفر مقابل حريفان خود دست پيدا كردند. تيم فوتبال آرسنال در چارچوب هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر انگلستان در حالي كه ميزبان بلكپول بود با حساب 6 بر صفر مقابل اين تيم كه از دقيقه 32 با اخراج اوات 10 نفره به كار خود ادامه مي داد، به برتري رسيد.
براي آرسنال در اين ديدار تئو والكات (13، 39 و 58)، آرشاوين (32 - پنالتي)، ابو ديابي (49) و مروان شماخ (82) گل زدند. چلسي، صدرنشين رقابت هاي ليگ برتر، در آخرين ديدار برگزار شده با همين نتيجه مقابل ميزبان خود ويگان اتلتيك به برتري رسيد. فرانك مالودا (34)، نيكلاس آنلكا (48 و 52)، سولومون كالو (78 و 90) و يوسي بنايون در وقت هاي تلف شده براي چلسي گل زدند.

 



ركابزنان تيم ملي به اردوي برون مرزي اعزام مي شوند

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از اعزام ركابزنان تيم ملي در 2 بخش جاده و پيست به اردوي برون مرزي خبر داد.
علي زنگي آبادي گفت: تيم ملي در دو بخش جاده و پيست براي كسب آمادگي شركت در بازي هاي آسيايي گوانگجو تمرينات خود را تا پايان شهريور در اردوهاي داخلي دنبال مي كنند. پس از آن، براساس رشته هاي استقامت، نيمه استقامت و سرعت ركابزنان راهي اردوي برون مرزي اختصاصي خود خواهند شد.
وي افزود: ركابزنان بخش جاده براي آشنايي با مسير بازي هاي آسيايي راهي گوانگجو خواهند شد و دوچرخه سواران نيمه استقامت و سرعت، راهي اردوي اروپايي مي شوند تا در پيست چوبي مناسب تمرين كنند.
زنگي آبادي گفت: فردا (سه شنبه) مكلين براساس قرارداد خود به ايران مي آيد تا در مدت 5 روز برنامه تمريني ركابزنان بخش سرعت را از نزديك دنبال كند.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري در خصوص نحوه همكاري پيترز هلندي عنوان كرد: وي قرار نيست به ايران بيايد؛ اما قرار است شرايط اعزام 8 ركابزن بخش نيمه استقامت را براي اعزام به اردوي اروپا در هلند با آلمان فراهم كنيم تا پيش از بازي هاي آسيايي زيرنظر مستقيم پيترز تمرينات خود را دنبال كنند.

 



پس از جام ملت ها در خصوص كادرفني تصميم گيري مي كنيم
كفاشيان : سرپرست سابق تيم ملي خيانت در امانت كرده است

علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال در گفت و گو ي تفصيلي خود با خبرگزاري ايلنا به مسائلي در خصوص فدراسيون فوتبال پرداخته كه خواندنش خالي از لطف نيست. اهم صحبت هاي كفاشيان در ادامه مي آيد:
¤ سازمان از همه برنامه هاي فدراسيون خوب حمايت مي كند و از نظر مالي همه چيز را پوشش مي دهد.
¤ كاشاني را خودمان به هيات رئيسه فدراسيون فوتبال آورديم. البته در اين ميان با سعيدلو هم مشاوره كرديم.
¤ ما تصميم داريم تا جام ملتها با همين جديت از آقاي قطبي حمايت كنيم.اينكه بعد از آن چه تصميمي مي گيريم ، به عملكرد تيم در جام ملتها بستگي دارد.
¤ در دوره مربيگري دايي در تيم ملي رابطه فدراسيون فوتبال و سرمربي تيم ملي مثل امروز نبود.به همين خاطر بعضي كارها با واسطه انجام مي شد.ما متمم قراردادي نوشتيم كه قرار شد آقاي دايي آن را امضا كند.متمم را با چكي كه بايد مي گرفت به آقاي ابراهيمي ، سرپرست وقت تيم ملي داديم تا ببرد پيش ايشان.گفته بوديم اول متمم را امضا كند بعد چكش را بگيرد، متاسفانه ايشان توجه نكرده بودند و چك را به آقاي دايي داده بودند در حالي كه حاضر نشده بود متمم را امضا كند. رئيس فدراسيون فوتبال مي گويد تاكنون در اين باره حرفي نزده چون معتقد بوده سرپرست تيم ملي خيانت در امانت كرده است.

 



انتظار غلامرضا محمدي در آستانه بازي هاي جهاني: رسانه ها و صدا و سيما به كشتي هم توجه كنند

غلامرضا محمدي گفت: در مسابقات جهاني مسكو هيچ چيز قابل پيش بيني نخواهد بود.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد ايران پس از اعلام تركيب تيم ملي اظهار كرد: چهار تورنمنت خارجي، دو تورنمنت داخلي و جام جهاني به همراه مسابقات آسيايي را پشت سر گذاشتيم، درواقع به جرأت مي توان گفت ايران يكي از تيم هايي است كه بهترين تمرينات را داشته است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا نتيجه اي بهتر از مسابقات جهاني 2009 دانمارك كسب خواهيم كرد؟ گفت: به اين سؤال نمي شود پاسخ داد و منطقي هم نيست. در كشتي نمي شود هيچ چيزي را پيش بيني كرد. نتايج مسابقات جهاني مسكو هم غيرقابل پيش بيني است اما سعي ما اين خواهد بود كه بهتر از سال قبل نتيجه بگيريم اما حريفان هم نسبت به گذشته بهتر شده اند، در روسيه جو مسابقات سنگين است و داوري بسيار تأثيرگذار. اميدوارم ملي پوشان درحد توان كشتي بگيرند. سرمربي تيم ملي در مورد ابهام در انتخاب ملي پوش وزن 96 كيلوگرم گفت: رضا يزداني هنوز تمرين كشتي نداشته است. منتظريم او اولين تمرينش را انجام دهد و سپس تصميم گيري كنيم. با يزداني صحبت هاي زيادي كرده ايم. كشتي گيري كه به مسابقات جهاني مي رود بايد با جان و دل كشتي بگيرد و تا آخرين لحظه بجنگد.
وي در مورد شرايط حسن رحيمي و مراد محمدي ابراز داشت: در مورد حضور رحيمي در مسابقات ارتش ها نمي توانستيم كاري كنيم ولي اول شدن در اين مسابقات به او روحيه داده و سرحال هم است. در 60كيلو نيز مراد محمدي انگيزه بسياربالايي دارد و در كنار تجربه اي كه مراد دارد اين انگيزه كمك زيادي به او خواهد كرد. محمدي در پايان گفت: در آستانه مسابقات جهاني به حمايت رسانه ها احتياج داريم. روزنامه ها و خبرگزاري ها به تيم ملي توجه لازم را دارند اما انتظارات از سيما بيشتر است. برنامه هاي ورزشي سيما هيچ توجهي به كشتي ندارند درحالي كه توجه آنها مي تواند روحيه زيادي به تيم ملي دهد.

 



براي آشنايي با فوايد روزه و اسلام زيدان در پاريس ايستگاه هاي افطاري داير كرد

زين الدين زيدان ستاره مسلمان فوتبال فرانسه در چند نقطه شهر پاريس اقدام به ارائه افطاري به مردم مي كند.
زيدان همچون سال گذشته درچند نقطه شهر پاريس مراكزي را باهمكاري شهرداري درنظر گرفته تا به هنگام اذان مغرب به عابرين افطاري دهد.
ستاره 38 ساله و الجزايري الاصل ازچندسال قبل اين حركت را همه ساله درمركز كشور اروپايي خود به تنهايي انجام مي دهد و با دوستان مسلمانش در شهرهاي ديگر مشاركت مي كند.
وي كه اكنون به عنوان مشاور با رئال همكاري مي كند، هدف خود را از انجام اين كار، آشنايي مردم كشورش با فرهنگ مسلمانان، شناخت بيشتر ماه مبارك رمضان و نيز فوايد روزه گيري در اين ماه عنوان كرده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ با پيشنهاد انستيتو بين المللي كشتي و موافقت هيئت رئيسه فدراسيون، عزيزاله اطاعتي به عنوان معاون انستيتو بين المللي كشتي منصوب شد. اطاعتي از داوران درجه يك بين المللي كشتي ايران بوده كه سابقه رياست كميته داوران را در كارنامه دارد و هم اكنون رئيس كميته آموزش هيئت كشتي استان تهران است. رياست انستيتو نيز برعهده جواد رفوگر است.
¤ چهار ووشوكار كشورمان فردا (سه شنبه) با هدايت فرهاد فتحي به نخستين دوره المپيك هنرهاي رزمي چين اعزام مي شوند. همچنين مهدي علي نژاد رئيس فدراسيون ايران نيز به دعوت فدراسيون جهاني دراين مسابقات شركت مي كند.
¤ تاكنون كشورهاي لهستان، اوكراين، مجارستان، بلاروس، روسيه، روماني و پرتغال براي شركت درجام شمشيربازي ستارخان اعلام آمادگي كرده اند.
¤ رضا نصيرنژاد رئيس كميته روابط بين المللي فدراسيون جودو ايران به عنوان مسئول برگزاري جام جهاني ازبكستان انتخاب شد. اين رقابت ها سوم و چهارم مهر ماه امسال برگزار مي شود.
¤ عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي با بيان اينكه فدراسيون كشتي به سامان طهماسبي اجازه داد تا مجدداً به آذربايجان برود گفت: ما يا بايد سامان طهماسبي را تامين مي كرديم و يا اجازه مي داديم به خاطر آينده زندگي اش وامرار معاش به آذربايجان بود. او اعلام كرد كه اگر قصد استفاده از من را داريد در ايران مي مانم اما وقتي سر مربي تيم ملي به او احتياج ندارد چرا بايد مانعش شويم.البته او مليتش را تغيير نمي دهد و اعلام كرده هر موقع خواستيد براي ايران كشتي مي گيرم.

 



با درخشش «مسي» و «اتوئو» بارسلونا و اينتر قهرمان سوپر جام اسپانيا و ايتاليا شدند

در شرايطي كه رقابت هاي فوتبال باشگاهي در اسپانيا و ايتاليا از هفته آينده آغاز مي شود تيم هاي بارسلونا و اينترميلان موفق شدند مقام قهرماني سوپر جام باشگاههاي كشور خود را بدست آورند.
تيم بارسلونا كه هفته گذشته در ديدار رفت رقابت هاي سوپر جام با نتيجه 3بر يك مقابل سويا تن به شكست داده بود، در ديدار برگشت و در ورزشگاه نيوكمپ موفق شد با هت تريك و درخشش ليونل مسي با حساب 4 بر صفر مقابل اين تيم به برتري برسد تا در مجموع با نتيجه 5بر 3 جام قهرماني اين رقابت ها را بالاي سر ببرد.براي بارسلونا در اين ديدار كونكو (14گل به خودي) و ليونل مسي (25، 44و 90) گل زده تا بارسا صاحب نهمين جام قهرماني شود.
با اين حساب بارسلونا با قهرماني در رقابت هاي سوپر جام فوتبال اسپانيا تعداد قهرماني هاي خود را به عدد9 رساند تا از رئال مادريد، رقيب ديرينه خود كه هشت قهرماني در كارنامه دارد، پيشي بگيرد.
در ايتاليا هم تيم اينتر موفق شد با نتيجه 3بر يك مقابل حريف خود رم به برتري برسد و جام قهرماني اين رقابت ها را بالاي سر برد. در اين ديدار كه در ورزشگاه جوزپه مئاتزا برگزار شد جان آرنه ريسه نروژي در دقيقه21 تيم رم را پيش انداخت اما پاندف در دقيقه42 بازي را به تساوي كشيد و در ادامه ساموئل اتوئو، مهاجم كامروني اينتر، دو بار در دقايق70 و 80 براي اينتر گل زد تا آبي و سياه پوشان در نهايت به برتري 3 بر يك مقابل حريف خود برسند و قهرمان اين رقابت ها شوند. اين اولين حضور بنيتس روي نيمكت اينتر بود كه با خاطره اي خوش براي اين مربي به پايان رسيد.
اين چهارمين قهرماني اينتر در رقابت هاي سوپر جام فوتبال ايتاليا در پنج سال گذشته است. البته اينتر هنوز دو جام ديگر پيش رو دارد و مي تواند با پيروزي در ديدار پاياني سوپر جام اروپا و قهرماني در جام جهاني باشگاه ها ركورد شش جام بارسلونا را تكرار كند.

 



خبرهاي المپيك نوجوانان

¤ بسكتباليست هاي نوجوان كشورمان در مسابقات المپيك سنگاپور شكستي ديگر را تجربه كردند كه باعث ناكامي اين تيم در دستيابي به يك از عناوين نهم ودهم رقابت ها شد.
¤ كاروان ورزشكاران ايران در نهمين روز بازي هاي المپيك نوجوانان در چهار رشته ورزشي نماينده خواهد داشت.
¤ حسيني سرپرست تيم واليبال نوجوانان ايران گفت: شروع نااميدكننده اي در مسابقات المپيك داشتيم و صعودمان به مرحله دوم مسابقات دشوار شد.

 



نكته ورزشي

دو سال بعد از پكن...
سرويس ورزشي - دو سال پيش در چنين روزهايي، بازي هاي المپيك در پايتخت كشور چين به روزهاي پاياني خود نزديك مي شد و رقابت كشورهاي صاحب ورزش جهان در جدول رده بندي مدال ها به اوج خود رسيده بود كاروان ورزشي ما هم در چنين روزهايي وضع و حال خوشي نداشت و تنها حاصل عملكرد آن يك مدال برنز بود كه به وسيله مراد محمدي در كشتي آزاد به دست آمده بود. مسئولان ورزش به ويژه آنهايي كه همراه كاروان ايران در پكن بودند، با آشفتگي و نگراني چشم به آخرين روزها و آخرين شانس ها دوخته بودند. شايد شرايطي پيش آمد و ابر و باد و مه و خورشيد و فلك به ميدان آمدند تا بازگشت آنان و كاروان ورزشي ايران به وطن آبرومندانه تر صورت بگيرد از اين سو و آن سو هم اظهارنظرها و توجيه كاري ها و خط و نشان كشيدن اين فرد مسئول عليه آن فرد مسئول، وعده به آينده بهتر! و... داشت شروع مي شد. در روزهاي پاياني المپيك هم اتفاقي نيفتاد، جز آنچه انتظار مي رفت. هادي ساعي، ورزشكار لايق، مصمم و پرافتخار ايران به آنچه استحقاق داشت، رسيد و توانست با مدال طلايش براي لحظات و دقايقي هم كه شده دل مردم ايران را در كوران بازي هاي المپيك، شاد كند و... بازي هاي المپيك پكن به پايان رسيد و موج اظهارنظرها و توجيه كاري ها و ماله كشي ها و خود را تبرئه كردن و ديگران را مقصر جلوه دادن و بازي كي بود، كي بود و...! به اوج خود رسيد. تنها حرف اميد بخش و سازنده كه در ميان اين هياهوي كركننده به گوش مي رسيد و البته تازگي هم نداشت اين بود كه «از اين تجربه تلخ براي ساختن آينده بهتر ورزش ايران نهايت بهره را خواهيم برد.» اما در وهله اول بايد «علل و عوامل اين ناكامي» مورد بررسي و تحليل كارشناسان قرار بگيرد. پس تيم هاي كارشناسي و كميته هاي بررسي شكل گرفت. در اين باره مجلس شوراي اسلامي آستين بالا زد و كميته ملي المپيك گزارشي را آماده كرده... بالاخره به دستور رئيس جمهور، كميته اي 6 نفره شكل گرفت كه به «كميته بررسي علل شكست ورزش ايران در المپيك پكن» معروف شد و...
اينك دو سال از بيست و نهمين دوره بازي هاي المپيك كه در كشور چين برگزار شد، گذشته است و تا المپيك بعدي همين مقدار زمان باقي مانده است. سؤال اين است كه ما در اين دو سال گذشته چه كرده ايم، در ورزش ما چه اتفاقاتي رخ داده كه حكايت از درس آموزي ما از ناكامي پكن داشته باشد؟ مسئولان ورزش ما براي دو سال آينده چه برنامه ها و تدابير و تمهيداتي را درنظر دارند تا المپيك سي ام (لندن-2012) براي ورزش ما فرخنده و خوش خاطره شكل بگيرد و روزهاي تلخ پكن را از ذهن و خاطره دوستداران ورزش بزدايد؟ نتيجه كار آن كميته ها، به ويژه كميته اي كه به دستور رئيس جمهور شكل گرفت چه بود؟ و آنها ريشه ناكامي ورزش در پكن را در چه عوامل و دلايلي ديدند و نتيجه كار اين كميته چقدر مورد استفاده مسئولان ورزشي قرار گرفته و مي گيرد؟ اصولا چرا گزارش كار اين كميته منتشر نشد تا مردم هم از نتايج عملكرد آن آشنا شوند و بيشتر با مسائل ورزش خود آشنا شوند و عوامل سدكننده را در عرصه هاي مختلف سخت و نرم افزاري، اجرايي و اداري، فرهنگي و فني و... بهتر بشناسند؟ سئوال و حرف آخر:
آيا كسي هست به اين سؤالات ما كه بدون ترديد سؤال همه علاقمندان به ورزش است، پاسخ درست و شفاف بدهد؟ اتفاقاً چند روز پيش يكي از چهره هاي نام آشنا و از ورزشكاران خوشنام و مسئولان سابق فوتبال طي مصاحبه اي تنها همين سؤال را مطرح كرده بود كه: «نتيجه و خروجي كميته ويژه رئيس جمهور براي بررسي شكست ورزش ايران در المپيك چه شد»؟
در ورزش ما هر روز و هر هفته اتفاقات زيادي رخ مي دهد، البته اكثراً از آن نوع كه نبايد اتفاق بيفتد! و مي توان به آنها پرداخت، ... ما در اين ميان طرح «دو سال بعد از المپيك پكن» را به بقيه ترجيح داديم و طي آن سؤالي را مطرح كرديم كه بي صبرانه در انتظار دريافت پاسخ آن از سوي مسئولان هستيم.

 



وزن كم كردن غيراصولي بلاي جان آينده سازان كشتي
عمر قهرماني كشتي گيران را كم نكنيم

بسياري از چهره هاي شاخص و مربيان سازنده كشتي كشورمان بر اين باورند كه براي كسب موفقيت كشتي در سال هاي آينده بايد اردوهاي بسترسازي را در رده نونهالان برگزار كرد و باجديت بيشتري به اين رده سني توجه داشت.
«تورج ظفري» به عنوان مربي تيم كشتي آزاد نوجوانان كشورمان در اين مورد گفت: ساختار رده سني نوجوانان بايد تغيير كند و اين كار هم نيازمند اين است كه كار از مدارس آغاز شود و با كار پايه اي و ساختار علمي، فاصله خود را نيز با كشورهايي نظير روسيه، گرجستان و آذربايجان كم كنيم.
وي تاكيد كرد: براي اين كار بايد از رده نونهالان آغاز كنيم و براي آنها اردوهاي بسترسازي متعدد و منظمي برگزار كنيم و علاوه بر اين بايد در همين اردوها، فقط مسايل تكنيكي و تاكتيكي به آن ها آموزش داده شود تا مربيان رده نوجوانان و بالطبع رده هاي بالاتر با مشكلات كمتري مواجه شوند.
ظفري در ادامه كسب مدال نقره «مهران شيخي» در رقابت هاي المپيك نوجوانان سنگاپور را مقام ارزشمندي دانست و گفت: وي توانايي كسب مدال طلا را نيز داشت و بر اين باورم اين كشتي گير مي تواند با نبوغ و هوش بالاي خود در رقابت هاي جهاني نوجوانان و جوانان سال آينده افتخارآفرين باشد.
وي خاطرنشان كرد: اين كه شيخي مجبور بوده براي حضور در دو مسابقه مهم پيش رو، يعني رقابت هاي قهرماني آسيا و المپيك نوجوانان سنگاپور هر بار 4 كيلوگرم وزن كم كند را قبول دارم، به هر حال وي مشكل اضافه وزن داشته است اما نفرات جايگزين ما نيز بي تجربه بودند و ما چاره اي جز اعزام او نداشتيم.
اين در حالي است كه اكثر مربيان و پيشكسوتان كشتي اعتقاد دارند كه با خسته كردن نوجوانان و فشار آوردن به آنها با وزن كمتر عمر قهرماني يك كشتي گير كم مي شود و حتي امكان دارد آن ورزشكار كشتي را كنار بگذارد.
متاسفانه در كشورمان، در رده سني نوجوانان فشار زيادي به كشتي گيران وارد مي شود و آنها خيلي خسته مي شوند. بااين كار، عمر قهرماني شان را كوتاه مي كنيم و در شرايطي كه بايد در اوج دوره ورزشي شان باشند، از كشتي زده مي شوند. همين اتفاق براي قهرمانان مستعدي چون حسن رنگرز، مهدي هدايي، مجيد رمضاني، پرويز زيدوند و ... رخ داد و در 25 سالگي به دوره كشتي گرفتن شان پايان دادند.
اگر فلاش بكي داشته باشيم، از اين موردها زياد داشته ايم. استعدادهايي كه همه انرژي شان در نوجوانان به كار گرفته شد و ديگر به رده سني بزرگسالان نرسيدند يا اينكه عمر قهرماني شان خيلي كوتاه شد و در حالي كه مي توانستند نتيجه بگيرند، كنار رفتند. اين كشتي گيران آنقدر خسته مي شوند كه به رده سني جوانان هم نمي رسند. يا ديگر انگيزه اي برايشان باقي نمي ماند. اين موضوع فقط مختص مربيان فعلي نوجوانان نيست؛ بلكه سيستم كشتي ما اينگونه است. چرا كه از ما اينطور خواسته اند و هيچ گاه فرآيند بعدي را نگاه نمي كنيم. در واقع، آينده كشتي گيران را فداي نتيجه گيري در نوجوانان مي كنيم. بعضا ديده شده كه كشتي گيران در اين رده سني 8 تا 10 كيلو وزن كم مي كنند. كه نمونه بارز آن در مسابقات المپيك نوجوانان (مهران شيخي) ديده شد.

فلاح: شيخي به رده سني بزرگسالان نمي رسد
سرمربي سابق تيم جوانان آزادگفت: اگر مهران شيخي باز هم به اين شكل وزن كم كند، به رده سني بزرگسالان نخواهد رسيد.
اكبر فلاح اظهار داشت: خودم سال ها وزن كم كردم و درك مي كنم اين ميزان كاهش وزن در رده سني نوجوانان چه بلايي سر كشتي گير مي آورد. شيخي حتماً ميزان كاهش وزنش را درست اعلام نكرده و حتي بيشتر از 5كيلو در 10روز كم كرده است. اگر او باز هم به اين شكل وزن كم كند، به رده سني بزرگسالان نخواهد رسيد.
وي افزود: همين اتفاق رخ مي دهد كه كشتي گير نوجوانان مي سوزد و در رده هاي سني بعدي نتيجه نمي گيرد. وقتي همراه تقي اكبرنژاد وارد اردوي جوانان و بزرگسالان تهران شدم كه با همكاري هم كشتي پايتخت را قهرمان ايران كنيم، اعلام كردم در اين 2 رده سني بايد بين 3 تا 5كيلو وزن كم كرد كه آن 5كيلو براي سنگين وزن هاست. در رده سني نوجوانان هم اين رقم بايد بين يك تا 3كيلو باشد كه 3كيلو شامل كشتي گير سنگين وزن مي شود و شيخي به عنوان سبك وزن بايد يك كيلو وزن كم مي كرد نه 8كيلو.
سرمربي مستعفي كشتي بزرگسالان تهران در اين مورد نيز خاطرنشان ساخت: فكرهايم را كردم و اين تصميم را گرفتم بنابراين ديگر هيچ وقت بازنمي گردم. در اين چند سال هيچ گونه امكانات و تداركاتي نبود، مربيان و كشتي گيراني كه در مسابقات مختلف نتيجه مي گرفتند هيچ تسهيلاتي دريافت نمي كردند. من نمي دانم مسئولان فعلي با چه ديدگاه و برنامه اي مسئوليت كشتي تهران را به عهده گرفته اند، آنها نه پول داشتند و نه برنامه.فلاح تأكيد كرد: در اين مدت فقط به خاطر كشتي دم برنمي آوردم؛ ولي وقتي ديدم حتي برنامه تمريني ما را هم به هم مي زنند، ديگر نتوانستم كار را ادامه دهم. رئيس هيئت هم كه هيچ وقت نبود، همه كار را بايد با نايب رئيس هماهنگ مي كرديم.

دودانگه: اينها استعدادسوزي مي كنند نه استعداديابي
مربي سازنده كشتي تهران گفت: چنين رفتارهايي با يك نوجوان آينده دار استعدادسوزي است نه استعداديابي.
اسرافيل دودانگه درمورد مجبور كردن مهران شيخي برنده مدال نقره المپيك سنگاپور در وزن 46كيلو به كم كردن هشت كيلو وزن در دو هفته، اظهار كرد: اين كارها فقط براي گرفتن نتايج مقطعي است و متأسفانه وقتي اين مربيان خطا مي كنند، به جاي اين كه قبول كنند كارشان درست نبوده قصد توجيه كردن اشتباه شان را دارند.
وي ادامه داد: كميته استعداديابي كه در كادر مربيان تيم ملي نوجوانان هم نمايندگاني دارد نه تنها استعداديابي نكرده بلكه استعدادسوزي مي كنند. مگر مهران شيخي يك استعداد مملكت نيست كه با او چنين كاري را مي كنيد؟ بسياري از كشتي گيران به خاطر همين تفكرات اشتباه مربيانشان حتي به رده جوانان هم نرسيده اند. متأسفانه تا به حال از كميته استعداديابي يك كشتي گير هم در نيامده و نه تنها فقط شعار مي دهند بلكه با كشتي گيراني مانند شيخي نيز اينگونه رفتار مي كنند.
دودانگه در پايان گفت: اگر شيخي درحالي كه از حريف روس خود جلو است، ضربه مي شود، تنها دليلش اين است كه آنقدر به او براي وزن كم كردن فشار آمده كه ديگر بدنش نمي كشد و تخليه مي شود.

ربطي: عده اي به آينده كشتي ايران ضربه مي زنند
دبير فدراسيون كشتي كشورمان با اشاره به روند مخرب كاهش وزن نوجوانان گفت: برخي از مربيان كشتي سطوح پايه با مجبور كردن شاگردانشان به كاهش وزن بي رويه و غيراصولي، به آينده كشتي ايران خيانت مي كنند.
عارف ربطي اظهار داشت: متأسفانه برخي از مربيان سطوح پايه كشتي، اهميتي براي آينده شاگردانشان قايل نيستند و به هر نحو ممكن حاضرند با مدال آوري كشتي گيران در ميادين مختلف، خودشان نيز مورد توجه و تقدير قرارگيرند.
وي ادامه داد: مدال آوري به قيمت نابود كردن آينده نوجوان و به خطر انداختن سلامتي كشتي گيران، خيانت به اين رشته است و فدراسيون كشتي به هيچوجه در برابر اين مسايل سكوت نخواهد كرد.
دبير فدراسيون كشتي افزود: بحث من به كشتي گير خاصي مربوط نمي شود، چرا كه مدتهاست اين روند در بين كشتي گيران نوجوان كشورمان وجود دارد. ما بايد كاري كنيم كه اين معضل ريشه كن شده تا ديگر شاهد چنين مسايلي در عرصه پشتوانه سازي كشتي ايران نباشيم.
ربطي ابراز داشت: در بسياري از ميادين بين المللي كشتي، همواره شاهد شور و نشاط نوجوانان حريف و متأسفانه افسردگي و خستگي نوجوانان كشورمان هستيم كه اين موضوع نيز بيشتر به كاهش وزن بي رويه اين كشتي گيران و خستگي روحي و جسمي آنان برمي گردد.
وي افزود: فدراسيون كشتي در آينده اي نزديك نظارت و حساسيت بيشتري به شرايط وزني نوجوانان در مسابقات قهرماني كشور و انتخابي اعمال خواهد كرد و قرار است طي اين نظارت ها، وزن نوجوانان را در طول مسابقات بصورت متعدد مورد بررسي قراردهد.
دبير فدراسيون كشتي در خاتمه اضافه كرد: ما بايد نوجوانان را صبح روز مسابقات روي باسكول وزن كشي فرستاده و آنان را در طول مسابقات و حتي پيش از فينال نيز وزن كشي كنيم تا آن دسته از مربيان متخلف و نوجواناني كه به اجبار وزن زيادي را كم كرده اند، شناسايي و از گردونه رقابتها حذف شوند.

اكبرنژاد: باورم نمي شد مربي چنين بلايي سر كشتي گير بياورد
مربي اسبق تيم ملي كشتي آزاد كشورمان در خصوص كاهش وزن غيراصولي مهران شيخي در بازيهاي المپيك نوجوانان گفت: به هيچ عنوان نبايد سلامتي و آينده كشتي گيران نوپايي همچون شيخي را فداي مدال آوري و افتخارآفريني آنان كنيم.
تقي اكبرنژاد خاطر نشان كرد: در وهله اول با شنيدن اين خبر كه مهران شيخي براي حضور در رقابتهاي كشتي المپيك نوجوانان سنگاپور، مجبور به كاهش وزن هشت كيلويي شده، باور نكردم، چرا كه به هيچوجه باورم نمي شد كه يك مربي در رده نوجوانان حاضر شود چنين بلايي سركشتي گيرش بياورد.
وي افزود: متوليان امر بر اين باورند كه بايد به پشتوانه هاي ارزشمند و با انگيزه كشتي كشورمان بها داده و آنان را با دقت زير نظر بگيريم، اما كاهش وزن هشت كيلويي يك آزادكار نوجوان نشان داد كه تمام اين حرف ها در حد شعار است.
مربي اسبق تيم ملي كشتي آزاد كشورمان ادامه داد: به عنوان يكي از مربيان كشتي معتقدم، كشتي گيري كه در رده نوجوانان اين گونه وزن كم كند، نه تنها آينده اي نخواهد داشت، بلكه ممكن است در صورت ادامه اين روند، دچار لطمات جدي فيزيكي و رشد جسماني نيز شود.
اكبرنژاد ابراز داشت: متأسفانه مدتهاست كه به انواع مختلف در اين رابطه به متوليان امر هشدار داده ايم و به تمامي مربيان سطوح پايه گفتيم كه كاهش وزن بي رويه و غيراصولي به معناي فنا كردن استعدادهاي ناب كشتي است، اما هم اكنون شاهد آنيم كه اين روند مخرب و غيراصولي همچنان ادامه دارد.
وي گفت: كشتي گيران نوجوان به دليل قرارداشتن در سن رشد و تكامل فيزيكي، نبايد درگير تمرينات طاقت فرساي كاهش وزن شوند، چرا كه آنان بايد به موازات رشد طبيعي خود، وزن خود رانيز تغيير دهند تا در آينده در رده جوانان و بزرگسالان به وزن تخصصي و اصلي خود برسند.
اكبرنژاد در خاتمه اظهار داشت: اميدوارم متوليان كشتي كشورمان با اين موضوع مهم، معمولي و ساده برخورد نكنند، چون آينده كشتي گيران و موفقيت هاي بعدي اين رشته راهمين نكات به ظاهر ساده و گذرا تأمين خواهد كرد.

 



اخبار فوتبال جهان

مورينيو: اوزيل خيلي كار دارد
سرمربي تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا از عملكرد مسعود اوزيل در اولين تمرينش با رئال مادريد چندان راضي به نظر نمي رسد. خوزه مورينيو پس از تمرين در زمين والدبباس مادريد در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به اين سؤال كه نظرتان در مورد زيدان آلمان چيست گفت: زيدان؟ كدام بازيكن من لقب زيدان دارد؟ اگر منظورتان مسعود اوزيل است بايد بگويم همان لقب مسي برايش بهتر است. او هرگز در حدي نيست كه برايش از لقب زيدان استفاده شود. مورينيو ادامه داد: بزرگي بازيكنان براي من از تيتر روزنامه ها مشخص نمي شود و بايد در تمرينات بزرگي آنها را رؤيت كنم، اوزيل خيلي كار دارد و براي حضور در تركيب اصلي تيم من مشكلات زيادي خواهد داشت.
مانچيني: من سيتي كامل شد
سرمربي تيم منچسترسيتي گفت: با جذب جيمز ميلنر، پروژه خريد بازيكن تابستاني به پايان رسيد.روبرتو مانچيني اظهار داشت: خوشحالم كه باشگاه تمام خواسته هاي مرا برآورده كرد. اكنون با داويد سيلوا، ماريو بالوتلي، جروم بوآتنگ، يحيي توره و آلكساندر كولارف، بازيكناني كه لازم داشتم را دارم. علاوه بر اينها، توانستيم انتقال جيمز ميلنر از آستون ويلا را نهايي كنيم. با اين نفرات، تيم مهره اي كم ندارد و امور خريد در پروژه تابستاني ما تكميل شده است.
رئال مادريد دست از خريد برنمي دارد
مهاجم بوسنيايي تيم فوتبال ولفسبورگ آلمان از رئال مادريد اسپانيا پيشنهاد 14ميليون يورويي دريافت كرده است. ادين ژكو مهاجم 24ساله از منطقه يوگوسلاوي سابق كه اصالتاً زاده شهر سارايوو است درخشش قابل توجهي در تركيب ولفسبورگ آلمان داشته و رئال مادريد تلاش مي كند وي را خريداري كند. بازيكن شماره 9 تيم آلماني مي تواند ماجراي جنجالي شماره رئال مادريد را نيز خاتمه داده و با همين شماره در تركيب كهكشاني ها بدرخشد. در چند روز اخير مورينيو بارها از شماره 9 سخن گفته و آن را از آن بازيكني بزرگ كه هنوز خريداري نشده دانسته است. وي در سال 2009 به عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال بوسني و هرزگوين شناخته شده است.
فان درفارت پيشنهاد منچستريونايتد را رد كرد
بازيكن هلندي تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا پيشنهاد ارزشمند باشگاه منچستريونايتد را رد كرد.رافائل فان درفارت كه تلاش مي كند هرطور شده در تركيب رئال مادريد بماند تنها ساعتي پس از دريافت پيشنهاد 16ميليون يورويي منچستريونايتد را رسماً رد كرد.اين بازيكن بارها از خوزه مورينيو خواسته تا در تركيب تيمش بماند و شانس تجربه شاگردي وي را از دست ندهد. اين درحالي است كه باشگاه رئال مادريد نيز رسماً نام فان درفارت را در فهرست فروش قرار داده و چند باشگاه از تركيه و امارات نيز به دنبال راهي براي جذب وي هستند.
دعوت ازمغضوبين مارادونا به تيم ملي آرژانتين
سرخيو باتيستا، مربي تيم فوتبال آرژانتين، براي ديدار دوستانه مقابل اسپانيا، خاوير زانتي، استبان كامبياسو و آندرس دي الساندرو را به تيم ملي دعوت كرد.تيم ملي فوتبال آرژانتين 16 شهريور در ريورپلاته در ديداري دوستانه به مصاف اسپانيا، قهرمان جهان، مي رود و باتيستا از بازيكناني كه در فهرست ديه گو مارادونا براي رقابت هاي جام جهاني حضور نداشتند دعوت به عمل آورده تا تيم ملي آرژانتين را همراهي كنند. دي الساندروي 29ساله هم آخرين بار 5 سال قبل تيم ملي آرژانتين را همراهي كرد. اين بازيكن هرگز در رقابت هاي جام جهاني حضور نداشته است.مربي موقت آرژانتين هدف از دعوت اين بازيكنان به تيم ملي را آماده سازي اين تيم با آميزه اي از بازيكنان جوان و باتجربه عنوان كرد و اولويت خود را جوانگرايي براي رقابت هاي جام جهاني 2014 برزيل برشمرد.
باستوس در ازاي درنته و 12ميليون يورو به رئال مي رود
هافبك تدافعي تيم ملي برزيل در ازاي درنته و 12 ميليون يورو اضافه در راه پيوستن به رئال مادريد اسپانيا است. رئال مادريد اسپانيا درنظر دارد يكي از كليدي ترين بازيكنان تيم ملي برزيل در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را خريداري كند. ميشل فرناندس باستوس 27 ساله متولد پلوتاس برزيل است و تاكنون سابقه درخشش در فاينورد، آتلتيكو پاراننسه، ژرميو (قرضي)، فيگورنسه، ليل و ليون را داشته است. باشگاه المپيك ليون فرانسه حاضر است در ازاي دريافت 12 ميليون يورو بعلاوه رويستن درنته اين بازيكن ارزشمند را به رئال مادريد تحويل دهد.
پله: نيمار آماده انتقال به چلسي نيست
چهره اسطوره اي برزيل گفت: دريافت پيشنهاد براي نيمار جالب است؛ ولي بايد گفت اين پديده آمادگي انتقال به اروپا را ندارد.
پله اظهار داشت: با توجه به شرايط سني كه نيمار دارد، او براي انتقال به اروپا و چلسي آمادگي ندارد. براي اين منظور هنوز جوان است و خيلي فرصت دارد.وي كه مسئوليت هدايت باشگاه سانتوز را نيز در اختيار دارد، در مقابل شايعات فراواني كه در مورد انتقال اين بازيكن 18 ساله به استامفوردبريج در هفته گذشته شنيده شد، چنين موضع گيري كرد.سلطان فوتبال اين كشور آمريكاي جنوبي عنوان كرد: نيمار هنوز مدارج ترقي را در ليگ كشور به درستي طي نكرده است. ابتدا بايد در برزيل به تجربيات اوليه برسد تا بعد بتواند با آمادگي كافي به فكر انتقال به اروپا باشد در روزهاي اخير از قول مقامات چلسي اظهارات زيادي در مورد جذب اين پديده خوش آتيه عنوان شد كه رئيس سانتوز احتمال انتقال را رد كرد.
پرس: قيمت اوزيل 250 ميليون يورو است
مديرعامل باشگاه رئال مادريد گفت: هركس اوزيل را مي خواهد بايد 250 ميليون يورو پرداخت كند.فلورنتينو پرس مالك چندين هتل بزرگ و 5 ستاره در آسياي جنوب شرقي و امارات باحضور در يك نشست خبري تصريح كرد: اوزيل ضمانتي براي آينده مالي رئال مادريد است. او بايد بداند كه از ديد من فروشي نيست و بايد سال هاي سال در تركيب رئال مادريد بدرخشد؛ اما اگر كسي مسعود اوزيل را بخواهد بايد 250 ميليون يورو پرداخت كند كه در اين صورت با كمال ميل و با هواپيماي اختصاصي رئال مادريد وي را به خريدارش تحويل مي دهيم.باشگاه رئال مادريد يك روز پس از خريد رسمي اوزيل به مبلغ 15 ميليون يورو، منزل مسكوني به ارزش 32 ميليون يورو را به نام اين بازيكن سند زد و تحويل داد.
اين اقدام پرس از ديد وكيل اوزيل بسيار ارزشمند بوده و او كتبا از باشگاه رئال مادريد تشكر كرده است. باشگاه منچسترسيتي با مالك عرب خود يكي از مشتريان احتمالي اوزيل خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14