(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول شهريور  1389- شماره 19724

نيروهاي امنيتي عراق يك شبكه تروريستي را متلاشي كردند
بازداشت 12 فعال شيعه در بحرين
تحليل فارين پاليسي فريب مذاكرات را نخوريد
30 سال كشتار!
شليك گلوله و گاز اشك آور به فلسطيني هاي معترض به ساخت ديوار حائل
11 بند نژادپرستانه
7 كشته و 11 مجروح در حمله اشغالگران ناتو به مركز پليس افغانستان
فرياد هزاران مصري عليه مبارك در شهرهاي قاهره ، اسكندريه و اسماعيليه
با شكست احزاب در كسب اكثريت آرا استراليا پس از 70 سال صاحب دولت ائتلافي مي شود
تجمع ضدصهيونيستي در پايتخت اردن سفير اسرائيل را اخراج كنيد
حزب الله: قاتلان رفيق حريري را در زمان مناسب معرفي مي كنيم
گفت وگوهاي اياد علاوي با مدودف و پوتين در مسكو
افشاگر اسناد پنتاگون درافغانستان ناپديد شد



نيروهاي امنيتي عراق يك شبكه تروريستي را متلاشي كردند

يك شبكه تروريستي فعال در عراق توسط عوامل امنيتي وزارت كشور دولت بغداد كشف و متلاشي شد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «جواد البولاني»، وزير كشور عراق، اعلام كرد، نيروهاي امنيتي عراق يك شبكه تروريستي فعال را كشف و متلاشي كردند. به گفته وي، اعضاي اين گروه كه شش تن هستند و در شرق بغداد فعاليت مي كردند، همگي دستگير شدند و تحت بازجويي قرار دارند. اهداف اين گروه تروريستي، نيروهاي پليس راهنمايي و رانندگي و نظاميان عراقي بودند.
خبر ديگر از عراق حاكي است كه سفارت آمريكا در منطقه سبز بغداد هدف سه گلوله خمپاره قرار گرفت و يك گلوله خمپاره نيز سفارت انگليس را هدف قرار داد.

 



بازداشت 12 فعال شيعه در بحرين

دولت بحرين در ادامه سياست ضدشيعي خود 12 نفر را به اتهام فعاليت هاي ضد دولتي بازداشت كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از رويتر، اين 12 نفر در اعتراض به بازداشت هفته گذشته 8 فعال و روحاني شيعه كه پيش از برگزاري انتخابات پارلماني آبان ماه در بحرين صورت گرفت، دستگير شدند.
روزنامه بحريني «گلف ديلي نيوز» به نقل از يك مقام امنيتي اين شيخ نشين اعلام كرد: اين عده به اتهام خرابكاري و پرتاب بطري هاي آتش زا و آتش زدن سطل هاي زباله در روزهاي اخير بازداشت شده اند. به نوشته اين روزنامه، معترضان به يك نيروگاه فرعي برق، زيان وارد كردند كه به قطع چند ساعته برق در برخي از مناطق بحرين منجر شد.

 



تحليل فارين پاليسي فريب مذاكرات را نخوريد

سرويس خارجي:
يك نشريه آمريكايي با پرداختن به موضوع مذاكرات مستقيم سازش نوشت، فريب سران مذاكرات مستقيم را نخوريد، مقصد صلح خاورميانه، ناكجا آباد است.
نشريه «فارين پاليسي» به قلم «استفان والت» سه دليل براي شكست مذاكرات مستقيم سازش عنوان كرده كه عبارتند از: هيچ نشانه اي مبني بر اينكه تشكيلات خودگردان با تشكيل كشوري مستقل در كرانه باختري به پايتختي بيت المقدس شرقي موافق باشد وجود ندارد زيرا هنوز مسائلي همچون آوارگان فلسطيني حاضر در كشورهاي ديگر حل نشده است و اين اشتباهي است كه دولت هاي كلينتون و بوش مرتكب شدند و اكنون نيز دولت باراك اوباما بدون در نظر گرفتن موارد تاثيرگذار در صلح اقدام به برگزاري مذاكرات رودررو مي كند.
دليل ديگر اينكه رژيم صهيونيستي نيز با تشكيل كشور فلسطين حتي به صورت نمادين نيز موافقت نكرده است، منظور اسرائيل از تشكيل دو كشور آن است كه فلسطيني به وجود بيايد كه كاملا تحت كنترل تل آويو باشد.
اين نشريه آمريكايي افزود، از آن گذشته رژيم اسرائيل اعلام كرده كه خواهان حفظ تمامي بيت المقدس و حضور بلندمدت نظامي در كنار رود اردن است. علاوه بر آن هم اكنون 500 هزار صهيونيست در بيرون از مرزهاي 1976 زندگي مي كنند و تصور اينكه اين افراد روزي از اين مناطق تخليه شوند مشكل است. بنابراين حتي اگر خود نتانياهو هم بخواهد در اين موارد نرمش به خرج دهد متحدان وي اين اجازه را نمي دهند و موضوع مهمي كه نبايد آن را فراموش كرد و تاثير زيادي در شكست مذاكرات دارد ادامه شهرك سازي غيرقانوني اسرائيل در مناطق فلسطيني است.
فارين پاليسي همچنين نوشت، عامل ديگر كه شكست مذاكرات را حتمي مي سازد اين است كه از سوي آمريكا هيچ گونه فشاري بر اسرائيل وارد نمي آيد، خبرهاي زيادي درباره فشار آمريكا به محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان منتشر شده است اما هيچ خبري در مورد وارد شدن فشار حتي در مقياس پايين به نتانياهو وجود ندارد، بنابراين چه تضميني وجود دارد كه بگوييم نتانياهو در رفتار خود تجديدنظر مي كند.
نويسنده اين مقاله تصريح كرد، بنابر دلايل فوق نبايد فريب مذاكرات مستقيم را خورد، جرج ميچل فرستاده ويژه اوباما به خاورميانه عنوان كرده كه موفق شده است روند صلح خاورميانه را با موفقيت رو به رو كند اما حقيقت آن است كه آنها يا ما را احمق فرض كرده اند يا آنكه قصد فريب كشورهاي عربي را دارند كه بگويند اوباما به گفته هاي خود در قاهره عمل كرده است.
بنابراين بايد گفت كه تشكيل دو كشور مستقل در خاورميانه همانند يك حباب است زيرا در صورت تشكيل دو كشور، آمريكا بايد با اين نكته كنار بيايد كه يا بايد هم اعراب و هم اسرائيلي ها از حق مساوي برخوردار باشند و يا آنكه از يك رژيم نژادپرست در خاورميانه حمايت كند و اين موضوع با منافع آمريكا در تضاد است.اين نشريه آمريكايي خاطرنشان كرد، اسرائيل نژادپرست با فشار بي سابقه اي ازسوي جهانيان مواجه خواهد بود و آنگونه كه برخي مقامات اسرائيلي هشدار داده اند وقوع چنين وضعيتي آينده اين رژيم را در ابهام قرار مي دهد.

 



30 سال كشتار!

فكر مي كنيد آمريكايي ها در 30 سال گذشته چند مسلمان را كشته اند؟
حتي اگر كمترين برآوردهاي ارائه شده از قربانيان را هم در نظر بگيريم، مي شود 30 مسلمان به ازاي هر آمريكايي، يعني رقمي برابر با 288 هزار مسلمان! اگر چه كه رقم واقعي خيلي بيشتر از اين حرف ها و بالاي يك ميليون است ... كه برابر مي شود با 100 مسلمان به ازاي هر آمريكايي! «استيفن ام والت» آمريكايي، استاد روابط بين الملل در دانشگاه «هاروارد» كه اين مطلب را عنوان كرده، در مقاله خود در مجله «فارين پاليسي» اين نكته را هم يادآوري مي كند كه البته آمريكايي ها مسئول بعضي از اين مرگ ها نبوده اند، مثل مرگ هايي كه بعد از اجراي تحريم هاي سازمان ملل در عراق حاصل شده است، اما آمريكا و بقيه اعضاي شوراي امنيت خوب مي دانستند كه ادامه تحريم ها مي تواند ده ها هزار بيگناه را به مرگ بكشاند! از طرف ديگر، بايد گفت كه آمريكايي ها تنها مسئولان خشونت هاي فرقه اي عراق بعد از اشغال اين كشور در سال 2003 نبوده اند!
اما، خوب، اين تقصير گردنشان هست كه كشوري را اشغال كردند كه به آنها حمله نكرده بود، رژيمش را از هم پاشيدند و هيچ تلاشي هم در جهت اجتناب از حمام خون بعدي - كه كاملا هم قابل پيش بيني بود - انجام ندادند! يعني اينكه، در اصل آنها بودند كه فتيله جنگ را روشن كردند، بنابراين مسئوليتشان انكار ناپذير است. «والت» در خاتمه نتيجه مي گيرد كه: «اگر واقعا» مي خواهيد بدانيد چرا آنها از ما متنفرند، بهتر است اين ارقام را ناديده نگيريد! و حتي اگر هم با بدبينانه ترين ديد به ارقام و آمار موجود نگاه كنيد و آنها را به حداقل هم برسانيد، اين واقعيت را نمي توانيد انكار كنيد كه آمريكايي ها طي سه دهه گذشته تعداد زيادي عرب و مسلمان را كشته اند و اينكه همه مسلماناني كه كشته شدند، قربانيان مستقيم و يا غيرمستقيم دولت رسمي آمريكا بوده اند، در حاليكه اكثر آمريكايي هاي كشته شده قرباني تروريست هاي غيردولتي القاعده شده اند! و فراموش هم نكنيم كه ارقام بالا تازه مسلماناني را كه به دست اسرائيل در لبنان، غزه و كرانه باختري كشته شده اند، شامل نمي شود.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



شليك گلوله و گاز اشك آور به فلسطيني هاي معترض به ساخت ديوار حائل

سرويس خارجي-
تظاهرات فلسطيني هاي ساكن كرانه باختري عليه ديوار نژادپرستانه حائل با سركوب شديد نظاميان اسرائيلي مواجه شد.
شمار زيادي از فلسطينيان و فعالان صلح خارجي حامي فلسطين تظاهرات هفتگي خود را در اعتراض به ساخت ديوار حائل در مناطق نعلين، بلعين، بني صالح در نزديكي رام الله و المعصره در بيت لحم در كرانه باختري برگزار كردند كه با واكنش شديد صهيونيست ها مواجه شد.
نظاميان اسرائيلي با شليك گلوله و گاز اشك آور به سوي تظاهركنندگان فلسطيني و حاميان صلح خارجي حمله كردند و تعدادي از آنان را مجروح و شمار ديگر را بازداشت كردند.
تظاهركنندگان با حمل تصاويري از اسيران فلسطيني به شكنجه اسيران توسط نظاميان اسرائيلي اعتراض كردند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات همچنين شعارهايي عليه شهرك سازي صهيونيست ها سر مي دادند و خواستار توقف تبعيد اجباري و همچنين آزادي تمامي اسيران فلسطيني و رفع محاصره غزه شدند.
اين در حالي است كه سازمان ديدبان حقوق بشر در گزارشي اعلام كرد كه تخريب منازل شهروندان فلسطيني در كرانه باختري و شرق بيت المقدس توسط رژيم صهيونيستي به بي سابقه ترين حد خود در پنج سال گذشته رسيده است.
اين سازمان با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه از آغاز سال جاري ميلادي تاكنون 267باب منزل و تأسيسات فلسطيني در كرانه باختري و قدس توسط رژيم صهيونيستي با خاك يكسان شده و بيش از 172بار به فلسطيني ها و سرزمين هاي فلسطيني در اين منطقه حمله شده است.
سازمان ديدبان حقوق بشر سياست هاي رژيم صهيونيستي را نقض قوانين بين المللي و معيارهاي حقوق بشر دانست و از مقام هاي اين رژيم خواست هرچه سريع تر سياست تخريب منازل فلسطيني ها را متوقف كند.
از سوي ديگر، وزارت اسيران دولت موقت فلسطين از سرباز زن صهيونيستي كه تصاوير گرفته شده خود را با اسيران فلسطيني در فيس بوك پخش كرده بود شكايت كرد.
وزير امور اسيران و آزادگان دولت موقت فلسطين در اين باره گفت: با پخش اين تصاوير مشخص شد كه ارتش اسرائيل تا چه ميزان به ارزش هاي انساني و اخلاقي در رفتار با اسيران فلسطيني بي توجه است.
وي از نهادهاي سازمان ملل و حقوق بشر خواست تا پرونده اقدامات و تجاوزهاي خطرناك رژيم صهيونيستي را عليه اسيران فلسطيني به ويژه كودكان پيگيري كنند.
در همين رابطه دفتر هماهنگي امور بشردوستانه در سرزمين اشغالي اعلام كرد كه اكثر ساكنان نوار غزه به طور متوسط روزانه 8 تا 12 ساعت برق دارند.
اين دفتر در گزارش خود آورده است، از آنجا كه ارائه خدمات بهداشتي درماني و پزشكي تا حدود زيادي به استفاده از انرژي برق متكي است، بنابراين قطعي برق ضربه اي بزرگ به زندگي ساكنان غزه وارد مي كند.
ادامه واكنش ها
به مذاكرات سازش
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) با انتشار بيانيه اي ضمن محكوم كردن مذاكرات مستقيم سازش تصريح كرد كه حماس و ملت فلسطين تعهدي نسبت به نتايج مذاكرات سازش ندارند.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين با تأكيد مجدد بر موضع ثابت خود در مخالفت با مذاكرات سازش بيانيه كميته چهار جانبه درباره روند سازش را به نفع صهيونيست ارزيابي كرد.
11 گروه فلسطيني طرفدار مقاومت بار ديگر مخالفت قاطع خود را با برگزاري مذاكرات مستقيم سازش بين تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي اعلام كردند.
منابع فلسطيني نيز اعلام كردند كه تشكيلات خودگردان فلسطين به دليل مشكلات مالي در معرض فروپاشي است و به همين دليل با مذاكرات سازش موافقت كرده است.
ملك عبدالله پادشاه اردن دعوت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا براي شركت در مذاكرات مستقيم سازش را پذيرفت.
وي طي اظهاراتي اعلام كرد كه موفقيت مذاكرات مستقيم در گرو پذيرش كشور فلسطين به عنوان تنها راه حل و فصل درگيري هاي بين فلسطيني ها و اسرائيلي هاست.
پادشاه اردن روز گذشته وارد عربستان شد تا با ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان ديدار و گفت وگو كند.روابط دو جانبه و مسائل مربوط به مذاكرات مستقيم از مهم ترين محورهاي مورد بحث طرفين خواهد بود.
از سوي ديگر، روزنامه شرق الاوسط فاش كرد كه مقامات كاخ سفيد طي يك ساعت سه بار با محمود عباس گفت و گوي تلفني انجام داده اند و موافقت عباس با اين مذاكرات تحت فشار آمريكا بوده است.
همچنين روزنامه كورير چاپ اتريش در مقاله اي نوشت، نشست جديد سازش تكرار كمپ ديويد و آناپوليس است و هيچ نتيجه اي در برنخواهد داشت.
ساير رويدادها
¤ وزير اوقاف و امور مقدسات اسلامي اردن در سالروز آتش زدن مسجد الاقصي گفت، مسجد الاقصي نور چشم مسلمانان است.
¤ راديو رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه مذاكرات هيچ تاثيري بر ادامه شهرك سازي هاي اسرائيل نخواهد گذاشت.
¤ عضو كميته آشتي جنبش حماس تاكيد كرد كه برخي دولت هاي عربي همسو با دولت آمريكا مخالف برقراري آشتي ملي در فلسطين هستند.
¤ حماس نشست مشترك خود با فتح را به دليل موافقت ساف با آغاز مذاكرات سازش به حالت تعليق درآورد.
¤ ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي «يواف گالانت» فرمانده گردان جنوب ارتش اسرائيل را به جاي گابي اشكنازي به عنوان رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي انتخاب كرد.
¤ منابع خبري پاكستان از افتتاح قريب الوقوع دفتر وزارت خارجه پاكستان در تل آويو خبر دادند.

 



11 بند نژادپرستانه

رژيم صهيونيستي در راستاي سياست هاي نژادپرستانه و زورگويانه خود عليه فلسطينيان 11 بند از قانون اساسي خود را به صورت علني و رسمي به اين سياست ها اختصاص داده است.
بندهاي قانون اساسي رژيم صهيونيستي كه در آنها بر نژادپرستي عليه فلسطيني ها و اعراب تأكيد شده است عبارتند از:
1- كنترل تمامي منابع آب كرانه باختري و نوار غزه در اختيار اسرائيل است.
2- فلسطيني ها نمي توانند بدون اجازه تأسيسات آب بسازند يا چاهي حفر كنند، چاه هاي حفر شده توسط فلسطيني ها يا تخريب مي شوند يا مصادره.
3- فلسطيني ها براي كاشت هر نوع درختي بايد از اسرائيل اجازه بگيرند.
4- هرگونه تجارت و فعاليت فلسطيني ها در غير از ساعات كار رسمي بايد تحت كنترل و تسلط اسرائيلي ها باشد.
5- انتشار هرگونه دستور زبان عربي، تاريخ جنگ هاي صليبي و نشريات ملي عرب ممنوع است.
6- تجمع بيش از 10 نفر بدون اطلاع قبلي ممنوع است.
7- يهوديان مي توانند از فلسطيني ها زمين هايشان را بدون رضايت آنان خريداري كنند.
8- فلسطيني ها براي خروج سرمايه هايشان از حساب هاي بانكي بايد از اسرائيل اجازه بگيرند.
9- كشت گل ها و گياهان زينتي ممنوع است.
10- آوارگان حق بازگشت به سرزمينشان را ندارند.
11- تمامي ساكنان كرانه باختري حتي كساني كه بومي هستند مي توانند در معرض اخراج، جريمه و يا زندان بدون مجوز قرار بگيرند.

 



7 كشته و 11 مجروح در حمله اشغالگران ناتو به مركز پليس افغانستان

بمباران هوايي يك مركز پليس در شمال افغانستان توسط اشغالگران ناتو، به مرگ چهار پليس افغان و سه غيرنظامي و زخمي شدن 11 تن ديگر انجاميد.
به گزارش خبرگزاري فارس، نيروهاي ناتو شنبه يك مركز پليس افغانستان را در منطقه «درزآب» ولايت «جوزجان» بمباران كردند كه بر اثر آن، چهار پليس افغان و سه غيرنظامي (يك زن و دو كودك) كشته شدند. اشغالگران ناتو پس از اين اقدام، طبق معمول گفتند كه اشتباه رخ داده و حمله غيرعمدي بوده است. جوزجان در شمال افغانستان قرار دارد. نيروهاي آمريكايي و ناتو در افغانستان بارها غيرنظاميان افغان را هدف قرار داده اند. ماه قبل نيز تعدادي از افراد پليس افغان در ولايت «غزني» بر اثر بمباران توسط نيروهاي ناتو و آمريكايي، كشته و زخمي شده بودند.
از ولايت جنوبي هلمند نيز خبر رسيد شش تن از افراد پليس افغان در منطقه «گرشك» اين ولايت، به طرز مرموزي به قتل رسيدند. «داوود احمدي»، سخنگوي والي هلمند، به خبرگزاري فارس گفت: تحقيقات اوليه نشان مي دهد چند ناشناس ظاهرا به عنوان ميهمان، وارد پاسگاه پليس شدند و ضمن كشتن نيروهاي پليس، سلاح و مهمات آنان را با خود بردند.
خبر ديگر اينكه، مجله اكونوميست نوشت، آمريكا در آموزش ارتش افغانستان، ناموفق بوده است.

 



فرياد هزاران مصري عليه مبارك در شهرهاي قاهره ، اسكندريه و اسماعيليه

شهرهاي قاهره، اسكندريه و اسماعيليه در روز شنبه برگزار شد و هزاران فعال سياسي و حقوقي مصر در آن شركت كردند.
پايگاه اينترنتي شرق الاوسط نيز به نقل از شاهدان عيني گزارش داد، تظاهركنندگان مصري، با سر دادن شعارهايي خواستار سرنگوني رژيم مبارك و ايجاد اصلاحات در قانون اساسي مصر شدند.
تظاهرات ضد دولتي مصر كه از سوي جنبش ملي تغييرات، جنبش جوانان ششم آوريل و كفايه سازماندهي شده بود، در شهر اسكندريه به خشونت گرائيد و پليس و نيروهاي امنيتي مانع از نزديك شدن تظاهركنندگان به خيابان «پورت سعيد» (محل سكونت خانواده خالدسعيد، جوان مصري كه دو ماه قبل به دست نيروهاي امنيتي كشته شد) شدند.
در شهر اسماعيليه، نيروهاي امنيتي، با ايجاد يك كمربند امنيتي در طول ساحل كانال سوئز مانع از برگزاري تظاهرات ضد مبارك و افطار جمعي مردم شدند.
پليس و نيروهاي امنيتي مصر در شهر اسماعيليه همچنين مانع از نزديك شدن جوانان خشمگين به مقر دفتر حزب كنگره ملي (حزب حاكم مصر) شدند.
از سوي ديگر، با افزايش منابع خبري از درگيري نيروهاي امنيتي مصر با هزاران تظاهركننده ضددولتي خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، اين تظاهرات در پي فراخوان براي افطار از سوي گروه هاي ضد مبارك در موج گرما و قطع مكرر برق و از كار افتادن تصفيه خانه هاي آب شيرين در برخي مناطق مصر، نارضايتي مردم از حكومت فرتوت حسني مبارك به اوج خود رسيد و تظاهرات مختلفي در اين كشور در روزهاي اخير برگزار شد.
به گفته برخي از مخالفان رژيم مبارك صدور گاز ارزان قيمت به اسرائيل، باعث بروز اين بحران شده است و پيش بيني مي شود، دولت مصر براي فائق آمدن بر اين بحران، اقدام به خريداري گاز از اسرائيل به قيمت 14 ميليارد دلار در روزهاي آينده كند.

 



با شكست احزاب در كسب اكثريت آرا استراليا پس از 70 سال صاحب دولت ائتلافي مي شود

نتايج انتخابات پارلماني استراليا حاكي است دولت آتي اين كشور به صورت ائتلافي خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري ها، نتايج شمارش بيش از 80درصد آرا انتخابات پارلماني استراليا و ناتواني احزاب در كسب حداكثر آراء لازم نشان مي دهد، دولت آتي اين كشور به صورت ائتلافي خواهد بود. در حالي كه احزاب براي پيروزي نيازمند كسب حداقل 76 كرسي از مجموع 150 كرسي پارلمان هستند، خبر مي رسد محافظه كاران ليبرال ملي به رهبري «توني ابوت» 73 كرسي و حزب كارگر به رهبري «جوليا گيلارد» نيز تنها 72 كرسي را كسب كرده اند. بدين ترتيب اين كشور خود را آماده مي كند تا براي نخستين بار در 70 سال گذشته، با دولتي ائتلافي اداره شود.
از سوي ديگر، از آنجايي كه نياز اين دو حزب به يافتن نمايندگان مستقل و يا ائتلاف با حزب نه چندان قدرتمند سبز تقريبا محرز شده عده اي معتقدند خانم «جوليا گيلارد» اولين نخست وزير اين كشور كه تنها دو ماه است به قدرت رسيده بايد خود را آماده كناره گيري كند.
با وجود اين، امام خانم «گيلارد» ديروز اعلام كرد، همچنان نخست وزير است و تا پايان شمارش آرا طي چند روز آينده هيچ چيز معلوم نخواهد شد. از سوي ديگر رهبر ليبرال ملي گراهاي محافظه كار نيز خاطرنشان كرد خود را آماده انجام مذاكره فوري با گروه ها و افراد مستقل براي تشكيل يك دولت مي كند.
گفتني است، از سال 1942 تاكنون استراليا در چنين اوضاعي گرفتار نشده بود، و مردم اين كشور نيز رفته رفته خود را آماده داشتن دولتي متزلزل مي كنند.
خبر آخر اينكه، دو حزب پيشتاز رايزني ها براي تشكيل دولت ائتلافي را دقايقي پس از اعلام اين نتايج آغاز كردند.

 



تجمع ضدصهيونيستي در پايتخت اردن سفير اسرائيل را اخراج كنيد

سرويس خارجي -
مردم اردن با برپايي تجمع اعتراض آميز در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در امان خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي از اين كشور شدند.
شماري از مردم اردن در اعتراض به مناسبات كشورشان با رژيم صهيونيستي مقابل سفارت رژيم صهيونيستي تجمع كردند و خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي از كشورشان شدند.
اردني هاي خشمگين در حالي كه شعارهاي ضدصهيونيستي سرمي دادند از دولت اردن خواستند هرگونه روابط سياسي خود را با رژيم اشغالگر قدس قطع كند.
شركت كنندگان در اين تجمع اعلام كردند كه تا برآورده شدن خواسته هاي خود از سوي مقامات اردن اين تجمع اعتراض آميز را ادامه خواهند داد.
روزنامه واشنگتن پست نيز با انعكاس خبر نارضايتي هاي مردم اردن از ادامه رابطه با رژيم صهيونيستي نوشت، اردني ها از گسترش مناسبات با رژيم صهيونيستي خشمگين هستند و خواستار لغو معاهده صلح با اسرائيل شده اند.
واشنگتن پست با اشاره به اينكه شاه اردن يكي از نزديكترين همپيمانان آمريكا و غرب در منطقه به شمار مي رود از اين موضوع ابراز نگراني كرده و نوشته است كه در ماه هاي اخير انتقادات بي سابقه اي متوجه رژيم صهيونيستي شده است.
گفتني است اردن در سال 1994 يك پيمان صلح با رژيم صهيونيستي موسوم به «وادي عربه» امضا كرد و پس از مصر دومين كشور عربي است كه با دشمن اول جهان اسلام همكاري دارد.

 



حزب الله: قاتلان رفيق حريري را در زمان مناسب معرفي مي كنيم

سرويس خارجي:
نماينده حزب الله در پارلمان لبنان اعلام كرد كه حزب الله قاتلان رفيق حريري را مي شناسد و در زمان مناسب آنها را معرفي خواهد كرد.
«علي المقداد» طي اظهاراتي اعلام كرد كه حزب الله قاتلان رفيق حريري را مي شناسد و هرگز اجازه نمي دهد پنج سال ديگر بگذرد و حقيقت روشن نشده باشد.
وي با هشدار نسبت به ادامه تهديدها و شايعه پراكني ها عليه مقاومت گفت، حزب الله هرگز در برابر اتهامات براي مخدوش كردن چهره مقاومت ساكت نخواهد نشست.به گزارش خبرگزاري فارس المقداد تأكيد كرد: دولت لبنان بايد بررسي پرونده شاهدان دروغين را كه به عهده وزير دادگستري گذاشته، شروع و كميته تحقيق نيز بررسي اين پرونده را آغاز كند و افسراني از موساد را كه در سال 2007 از پاسخ دادن به هر سؤالي اجتناب كردند، مورد بازخواست قرار دهد و همچنين آمريكا را نيز به خاطر ارائه ندادن تصاوير هوايي قبل و بعد و در جريان ترور رفيق حريري بازخواست كند.
نماينده حزب الله افزود راهبرد ما اين است كه هيچ جايگزيني براي معادله مقاومت، ارتش و ملت وجود ندارد و تنها راه دفاع از لبنان سهيم شدن در اين معادله و نه شعار سردادن است.
«محمد رعد» رئيس فراكسيون وفا وابسته به مقاومت در پارلمان لبنان نيز شاهدان دروغين پرونده ترور حريري را خطرناك تر از مزدوران رژيم صهيونيستي خواند.
وي افزود، اين افراد بايد تحت پيگيرد قرار گرفته و براي اينكه همگان بفهمند چه دستگاه هايي از اين افراد حمايت مي كنند آنها بايد دادگاهي شوند.
«حسن فضل الله» يكي ديگر از نمايندگان حزب الله در مجلس لبنان گفت، پيگيري موضوع شهادت دروغين برخي شاهدان دخالت دولت هاي پيشين لبنان در ماجراي ترور حريري را مشخص مي كند.
وي تصريح كرد، دولت هاي قبلي براي تحكيم قدرت خود از شاهدان دروغين اين پرونده بهره برداري زيادي كردند. فضل الله تأكيد كرد، ما موضوع شاهدان دروغين را مرحله به مرحله در داخل كابينه بررسي خواهيم كرد.
گفتني است برخي منابع خبري لبنان اعلام كردند كه ارائه شواهد و اسناد از سوي حزب الله در مورد پرونده ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان باعث ايجاد چند دستگي و اختلاف در حزب المستقبل و گروه 14 مارس شده است.

 



گفت وگوهاي اياد علاوي با مدودف و پوتين در مسكو

رئيس فهرست «العراقيه» در مسكو با رئيس جمهور و نخست وزير روسيه ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «اياد علاوي» كه به مسكو سفر كرده است، طي 48 ساعت گذشته با «ديميتري مدودف» رئيس جمهور و «ولاديمير پوتين» نخست وزير روسيه ديدار و با آنها در مورد مسايل عراق و منطقه خاورميانه گفت وگو كرد. علاوي در ديدار با مدودف، مسئله خروج عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل را با وي به بحث گذاشت. در ديدار رئيس فهرست العراقيه با پوتين نيز توسعه همكاري ها و خصوصاً افزايش فعاليت هاي مشترك در حوزه هاي نفتي، مورد بررسي طرفين قرار گرفت. علاوي اين سفر دو روزه را به دعوت كرملين انجام داد.

 



افشاگر اسناد پنتاگون درافغانستان ناپديد شد

مدير سايت ويكي ليكس، افشاگر اسناد سري نظامي آمريكا مفقود شد.
به گزارش «العربيه نت» به نقل از روزنامه سوئدي «اكسپريسن»، «آسانگ» موسس و مدير سايت «ويكي ليكس» كه چند روزي است با انتشار 77هزار سند محرمانه نظامي آمريكا در خصوص
فعاليت هاي غيرقانوني و غيرانساني واشنگتن خبرساز شده همزمان با متهم شدن به تجاوز جنسي، مفقود شد.
«آسانگ» پيش از مفقود شدن و در پاسخ به تهديدات شديد پنتاگون مبني بر توقف افشاگري عليه واشنگتن، با دفاع از اقدام خود بر ادامه افشاگري هاي خود تاكيد كرده بود. «آزادي بيان، افشاگري از زير پا گذاشتن قوانين بين المللي و محافظت از اسنادي كه تاريخ را خواهند ساخت» جملاتي هستند كه «آسانگ» پيش از متهم شدن از سوي دادگاه سوئدي به تجاوز و ناپديد شدن و در پاسخ به تهديدات پنتاگون گفته بود.
گفتني است، افشاگري هاي اين مدير استراليايي دولت آمريكا را با چالش هاي جديدي مواجه كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14