(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول شهريور  1389- شماره 19724

اعلام آماده باش نيروهاي بهداشتي در مرز پاكستان
اختصاص 8ميليارد تومان براي مناسب سازي معابر پايتخت
رئيس سازمان بازرگاني استان: 65هزار تن خرما امسال از نخلداران خوزستان خريداري مي شود
دستگيري 1200حامل سلاح سرد در تهران
 شاكيان پرونده نگين غرب خواستار اجراي دستور رئيس قوه قضائيه شدند
سردار كارگر: پليس خواهان تبديل مسائل امنيتي به اجتماعي است
تهران 4 درجه خنك تر مي شود
بارش سنگين باران مردم قائم شهر را غافلگير كرد
جريمه 12هزار عابر پياده در دبي
جمع آوري روزانه بيش از 50 متكدي و معتاد
مصطفي محمدنجار: معتادان كشور شناسنامه دار مي شوند
جانبازان تهراني خودرو مي گيرند
اعدام سه قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان
رويدادهاي خارجي
نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا ويژه مدارس
تعليق سه مقام ارشد قضايي مرتبط با پرونده كهريزك



اعلام آماده باش نيروهاي بهداشتي در مرز پاكستان

رئيس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت گفت: براي كنترل بيماري هاي واگير، نيروهاي بهداشتي در مرزهاي كشور از سه هفته گذشته در آماده باش كامل قرار دارند.
دكتر محمد مهدي گويا با اشاره به وضعيت نگران كننده بهداشتي پاكستان در پي وقوع سيل در اين كشور اظهار داشت: در حال حاضر وضعيت اين كشور نگران كننده تر از روزهاي قبل شده است به طوري كه با پيشرفت سيل و درگير كردن مناطق بيشتري از اين كشور، احتمال شيوع بيماري هاي واگير نسبت به گذشته بيشتر مي شود.
وي در اين باره ادامه داد: آنچه كه اكنون از سوي مسئولان پاكستاني پيش بيني مي شود آن است كه سيل به ايالت هاي جنوبي پاكستان و از جمله «بلوچستان» ادامه يابد. اين ايالت ها از شرايط ويژه اي برخوردارند و برخي بيماري ها از مالاريا و تب دانگ به صورت بومي در اين مناطق وجود دارند كه مي توانند همه گيري هاي بزرگ داشته باشند.
حتي پتانسيل بيماري هاي روده اي خطرناكي مانند وبا نيز در اين ايالت ها بيشتر از ايالت هاي شمالي درگير سيل است. بر اين اساس ساماندهي برنامه ريزي دقيق به منظور انجام اقدامات پيشگيري در اين مورد ضروري است.
وي با اشاره به آماده باش نيروهاي بهداشتي ايران در مرزهاي كشور با پاكستان از سه هفته گذشته، افزود: در حال حاضر كنترل دقيق در مرزها برقرار است و نيروهاي مرزي در آماده باش كاملند.
به گفته رئيس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت، تمام افرادي كه از مرزهاي پاكستان وارد كشور مي شوند از نظر بيماري هاي واگير به ويژه بيماري هاي روده اي به صورتي دقيق كنترل مي شوند. همچنين تمام كودكان كه از اين طريق به كشور وارد مي شوند تحت واكسيناسيون فلج اطفال قرار مي گيرند.

 



اختصاص 8ميليارد تومان براي مناسب سازي معابر پايتخت

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اينكه مناسب سازي معابر و حمل و نقل عمومي از حقوق شهروندي جانبازان و معلولان است گفت: امسال براي همسطح سازي و مناسب سازي معابر هشت ميليارد و489 ميليون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: مناسب سازي پياده روها، تقاطع ها، ايستگاه هاي اتوبوس، گذرگاه هاي همسطح عابران پياده، پاركينگ هاي حاشيه اي، پلهاي عابر پياده، پايانه هاي اتوبوسراني و... از جمله اقداماتي است كه در سطح مناطق 22گانه شهر تهران براي تردد راحت معلولان و جانبازان صورت مي گيرد.
معاون شهردار تهران افزود: هنوز تا شهري مناسب و ايده آل براي اين گروه از جامعه فاصله داريم اما درتلاشيم تا دسترسي مناسب به ناوگان حمل و نقل عمومي و همچنين تردد راحت در سطح شهر را براي اين گروه فراهم سازيم.
تشكري هاشمي افزود: از ديگر موضوعاتي كه مورد توجه قرار دارد، امكان دسترسي و استفاده معلولان و جانبازان از وسايل نقليه عمومي است كه به اين منظور نيز نصب آسانسور در ايستگاه هاي مترو، همسطح سازي ايستگاه ها با سطح ورود اتوبوس ها در خطوط بي آر تي، وجود محل ويژه معلولان و جانبازان در اتوبوسهاي دوكابين و تامين ناوگان ويژه معلولان محقق شده كه با جديت دنبال مي شود.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه شهروندان نيز بايد به حقوق اين گروه از جامعه توجه داشته باشند، گفت: متاسفانه فرهنگ رعايت حقوق معلولان در جامعه آن طور كه بايد و شايد نهادينه نشده به گونه اي كه گاه عده اي حتي به محل توقفي كه براي معلولان درنظر گرفته شده توجهي ندارند و خودروي خود را در اين مكانها پارك مي كنند در حالي كه معلولان نيز همانند همه ما حق استفاده از امكانات و تسهيلات شهري و زندگي راحت را دارند.

 



رئيس سازمان بازرگاني استان: 65هزار تن خرما امسال از نخلداران خوزستان خريداري مي شود

رئيس سازمان بازرگاني خوزستان از خريد توافقي بيش از 65 هزار تن خرما از نخلداران استان در سالجاري خبر داد.
محمد حسين چراغي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: خريد توافقي خرما امسال از اواخر شهريور در استان آغاز مي شود.
وي افزود: در راستاي اين اقدام 100 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است كه اين اعتبار به منظور پرداخت تسهيلات با نرخ بهره 12درصد در اختيار بخش خصوصي قرار مي گيرد.
عضو شوراي اداري خوزستان حدف واسطه ها، فعال شدن واحدهاي بسته بندي خرما، افزايش صادرات، توسعه زيرساخت ها، فعال شدن انبارها و سردخانه هاي درگير با توليد و بسته بندي اين محصول را از اهداف خريد توافقي خرما عنوان كرد و گفت: نرخ خريد به زودي اعلام مي شود.
چراغي تاكيد كرد: سالانه بيش از 150 هزار تن خرما از نوع مرغوب استعمران، زاهدي، گنطار و برحي در استان توليد مي شود.
خوزستان با توليد سالانه بيش از 150 هزار تن خرما در كشور مقام اول را در كشت و توليد نخيلات آبي دارد. شايان ذكر است برداشت خارك و رطب از سطح 28 هزار هكتار از نخلستان هاي بارور استان خوزستان آغاز شده و در حال حاضر در بيشتر نخلستان هاي شهرستان هاي خرما خيز از جمله آبادان، خرمشهر، شادگان و اهواز در حال انجام است.

 



در طول يك هفته صورت گرفت
دستگيري 1200حامل سلاح سرد در تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري بيش از هزار و 200 نفر در طول يك هفته اجراي طرح برخورد با حاملان سلاح سرد خبر داد.
سردار ساجدي نيا افزود: در طول يك هفته اجراي طرح برخورد با حاملان سلاح سرد، پليس موفق به دستگيري هزار و 269 حامل سلاح سرد، كشف 2هزار و 630 قبضه سلاح سرد، كشف 964 دستگاه خودرو و موتورسيكلت و كشف 2 قبضه اسلحه شد.
به گزارش مهر، وي از ادامه اجراي اين طرح در تهران خبر داد و گفت: درطول اجراي اين طرح مقاديري مواد مخدر نيز از افراد دستگير شده كشف و ضبط شد.
گفتني است حاملان سلاح هاي سرد و نامتعارف با ايجاد مزاحمت براي مردم فضاي رعب و وحشت ايجاد كرده بودند و برخورد قاطع نيروي انتظامي با اين اراذل تا حدود زيادي امنيت را برقرار كرده است.
براساس تحقيقات 2 دانشگاه معتبر تهران 93 درصد مردم اين شهر خواهان برخورد با حاملان سلاح سرد بوده و 87 درصد نيز خواستار شده اند كه پليس اين كار را انجام دهد.
مردم تاكيد دارند نيروي انتظامي با قاطعيت اين طرح را به سرانجام برساند.

 



با تجمع مقابل دادگاه كيفري
 شاكيان پرونده نگين غرب خواستار اجراي دستور رئيس قوه قضائيه شدند

شاكيان پرونده نگين غرب صبح ديروز با برگزاري تجمعي در مقابل دادگاه كيفري استان، اجراي دستور رئيس قوه قضائيه مبني بر واگذاري يك واحد آپارتمان را خواستار شدند.
تعدادي از شاكيان و پيش خريداران پروژه مسكوني «نگين غرب» از صبح ديروز مقابل ساختمان هاي قضايي واقع در ميدان ارك تهران تجمع كردند.
اين افراد با در دست داشتن پلاكاردهايي، خواستار تسريع در تعيين تكليف وضعيتشان درباره واحدهاي خريداري كرده در اين پروژه مسكوني شدند.
براساس اين گزارش، اين افراد كه بالغ بر 50 نفر بودند. ساعتي بعد به سمت ساختمان دادگاه هاي كيفري استان تهران واقع در خيابان خيام حركت كردند و ادامه تجمع خود را آنجا برگزار كردند.
اين افراد با نشان دادن پلاكاردهايي، ضمن تشكراز رئيس قوه قضائيه در زمينه رسيدگي به شكايات آنها، خواستار اجرايي كردن دستور رئيس قوه قضائيه مبني بر واگذاري يك واحد مسكوني به پيش خريداران از سوي مسئولان دادگستري شدند.
به گزارش فارس، تجمع كنندگان همچنين خواستار شروع مجدد و تسريع در ساخت عمليات ساخت پروژه مسكوني «نگين غرب» شدند.

 



سردار كارگر: پليس خواهان تبديل مسائل امنيتي به اجتماعي است

معاون اجتماعي نيروي انتظامي گفت: پليس همواره به دنبال تبديل مسائل امنيتي و انتظامي به مسائل اجتماعي است.
سردار بهمن كارگر افزود: در زمينه استانداردسازي رفتار پليس اقدامات بسيار خوبي انجام شده و نتايج آن در جامعه قابل لمس و مشاهده مي شود.
وي با بيان اين كه توسعه پايدار بدون در نظر گرفتن امنيت پايدار در كشور امكان پذير نيست گفت: توليد امنيت وظيفه تماميت نظام است و پليس در توليد امنيت مشاركت و در استقرار نظم و امنيت سهم عمده اي دارد.
به گزارش مهر، سردار كارگر افزود: نخستين و مهمترين اقدام در نيروي انتظامي پيشگيري از وقوع جرايم است و شعار پليس اين است كه مسائل امنيتي را به مسائل اجتماعي تبديل كند.

 



هواشناسي خبر داد
تهران 4 درجه خنك تر مي شود

كارشناس سازمان هواشناسي كشور از كاهش 2 تا 4درجه اي دماي هواي تهران خبر داد.
به گزارش ايلنا، گودرزي گفت: طي چند روز آينده دماي هواي استانهاي اردبيل، گيلان و مازندران 3 تا 6 درجه خنك تر مي شود كه اين خنكي براي چهار روز آينده در كل كشور به طور ميانگين بين 2 تا 3 درجه و تهران تا 4 درجه سانتي گراد خواهد بود.
وي همچنين رگبار، رعد و برق، وزش باد و كاهش دما را در سواحل جنوبي درياي مازندران و شمال غرب كشور پيش بيني كرد و افزود: در اين مدت سواحل درياي خزر مواج است.
گودرزي گفت: از امروز بارش و وزش باد در استانهاي گيلان و مازندران از شدت بيشتري برخوردار است و در اين مدت احتمال آبگرفتگي معابر عمومي دور از انتظار نيست. وي همچنين پيش بيني كرد اين ناپايداري ها با شدت كمتر استانهاي گلستان، خراسان شمالي و شمال آذربايجان شرقي را فرا گيرد.
بنابر اين گزارش وضعيت آسمان تهران صاف تا آفتابي است و افزايش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق در ارتفاعات پيش بيني شده است.
دماي هواي تهران امروز بين 24 تا 36درجه و فردا 23 تا 34درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



بارش سنگين باران مردم قائم شهر را غافلگير كرد

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
بارش سنگين باران باعث آبگرفتگي معابر و غافلگيري مردم قائم شهر شد.
تغييرات ناگهاني آب و هوا و بارش سنگين باران صبح يكشنبه در قائم شهر، موجب آبگرفتگي و به راه افتادن سيلاب در خيابانها و معابر اين شهر شد.
بارش شديد باران توأم با رعد و برق علاوه بر آبگرفتگي معابر باعث قطع موقت برق در سطح شهر و بروز اختلال در تردد خودروها و رفت و آمدهاي شهروندان علي الخصوص كاركنان ادارات و نهادها و... به سركارشان شد.
به گزارش خبرنگار ما سيلاب و آبگرفتگي معابر در برخي نقاط شهر قائم شهر با ورود به مغازه ها و منازل، مشكلاتي را براي مردم، تأسيسات و خودروهاي گرفتار در سيلاب در پي داشته است.
گفتني است اگرچه بارش باران اين رحمت الهي پس از ماهها خشكسالي باعث خوشحالي مردم كشاورزان، باغداران منطقه شد، اما پيامدهاي ناشي از سيلاب و آبگرفتگي معابر ضمن تحميل خسارات به شهروندان نگراني هايي را براي آنها به ارمغان آورده است. لذا مسئولان و دستگاههاي ذي ربط بايد با اتخاذ تدابير مناسب و اعمال مديريت صحيح اين معضل را به فرصت تبديل كنند.

 



جريمه 12هزار عابر پياده در دبي

طي نيمه اول سال ميلادي 12هزار عابر پياده متخلف در دبي بين 13 تا 55 دلار جريمه شدند.
اداره راهنمايي دبي گزارش داد: جريمه متعلق به عابراني بود كه مقررات را در عبور از عرض خيابان رعايت نكرده اند. پليس دبي به منظور رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از سوي تمامي شهروندان ساكن اين امارات از آغاز سال جاري ميلادي مقررات سختي را به اجرا گذاشته كه اين مقررات شامل عابران پياده نيز مي شود.براساس قانون راهنمايي و رانندگي امارات دبي، عبور عابر پياده از خيابان هايي كه حداقل سرعت در آنها 80كيلومتر است، ممنوع مي باشد و تنها عابران بايد از طريق چراغ قرمز و مكان هاي خط كشي شده عرض خيابان را طي نمايند.

 



رئيس سازمان خدمات و رفاه شهرداري تهران خبر داد
جمع آوري روزانه بيش از 50 متكدي و معتاد

رئيس سازمان خدمات و رفاه شهرداري تهران گفت: روزانه حدود 50 تا 60 متكدي و معتاد از سطح شهر جمع آوري و به محاكم قضايي معرفي مي شوند.
محمد جواد روزبهاني در مصاحبه با واحد مركزي خبر افزود: طرح ضربتي جمع آوري متكديان و معتادان پرخطر در عمل به توافقنامه نيروي انتظامي و معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در حال اجراست.
وي گفت: با اجراي اين طرح و همكاري واحدهاي گشتي نيروي انتظامي در هفته گذشته 1200 نفر جمع آوري شدند كه از اين تعداد 700 نفر معتاد و بقيه ولگرد بودند.رئيس سازمان خدمات و رفاه شهرداري تهران افزود: متكديان و معتادان پرخطر پس از رسيدگي قضايي به مراكز بازپروري داراي مجوز رسمي و تحت حمايت شهرداري تهران تحويل داده مي شوند.روزبهاني همچنين از خدمات رساني روزانه به 300 تا 400 بي خانمان در سطح شهر تهران خبر داد.

 



مصطفي محمدنجار: معتادان كشور شناسنامه دار مي شوند

دبيركل جديد ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: براي مقابله همه جانبه با پديده موادمخدر بايد نقشه راهي جامع و منسجم داشته باشيم.
مصطفي محمدنجار افزود: بحث كاهش آسيب هاي اجتماعي در شوراي تحول اجتماعي كشور و با حضور 27 دستگاه عضو بررسي مي شود.وي گفت: بايد با استفاده از ظرفيت هاي ساختار حاكميتي وزارت كشور در سراسر كشور و هم افزايي تمامي امكانات موجود با مسايل مرتبط با موادمخدر كه امنيت كشور را تهديد مي كنند مقابله همه جانبه كنيم.وزير كشور افزود: در اين راه استفاده از پتانسيل استانداري ها، فرمانداري ها، بخشداري ها و حتي دهداري ها در سراسر كشور بسيار مهم است و اين امر صورت خواهد پذيرفت.محمدنجار ادامه داد: براي اينكه بتوانيم جامعه را از آفات اعتياد و موادمخدر ايمن سازيم بايد با فرهنگ سازي و آموزش به آحاد جامعه اين پديده شوم را مهار كنيم.
وي در ادامه كنترل مراكز درماني قانوني، استانداردسازي مراكز ترك اعتياد و برخورد با مراكز ترك اعتياد غيرقانوني را از اقدامات اساسي خواند كه بايد در حوزه درمان به اجرا درآيد.
به گزارش ايرنا دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به طرح شناسنامه دار كردن همه معتادان گفت: بايد با مشاركت تمامي دستگاه هاي فرهنگي عضو ستاد، برنامه پيشگيري از اعتياد را در جامعه تقويت كنيم تا آحاد سالم جامعه در ورطه اعتياد آلوده نشوند.


 



جانبازان تهراني خودرو مي گيرند

رئيس اداره تسهيلات بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ از اجرايي شدن طرح واگذاري خودرو به جانبازان تهراني خبر داد.
علي اصغر شكاري در گفت وگو با ايرنا گفت: اين خودروها فقط به جانبازان 50درصد و بالاتر واگذار مي شود.وي افزود: در همين رابطه و در راستاي اجراي واگذاري خودرو به جانبازان تاكنون 64نفر از جانبازان تهراني سهميه خودرو سال 88 را دريافت كرده اند.
رئيس اداره تسهيلات بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ ادامه داد: البته تمامي جانبازان 50درصد و بالاتر مشمول اين طرح نمي شوند و فقط جانبازاني كه خودرو ندارند، مي توانند از اين طرح استفاده كنند.شكاري درباره نحوه واگذاري خودرو نيز گفت: نحوه پرداخت هزينه به صورت 40درصد بلاعوض و 60درصد وام بانكي است.وي يادآور شد كه بازپرداخت وام بانكي اين خودروها 10ساله خواهد بود.گفتني است براساس قانون مصوب سال 76 مجلس شوراي اسلامي مبني بر واگذاري خودرو به جانبازان واجد شرايط، طي سال گذشته 64نفر از جانبازان تهراني 50درصد و بالاتر خودروي روآ دريافت كردند.

 



اعدام سه قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
سه قاچاقچي كراك و ترياك در محوطه زندان مركزي اصفهان اعدام شدند.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان، اكبر-ز معروف به اكبر پشه متولد 1356 داراي سابقه كيفري به موجب راي دادگاه انقلاب اسلامي دهاقان به جرم نگهداري 826 گرم كراك و 108 گرم ترياك سوخته و استعمال ترياك به اعدام محكوم شد.
همچنين شاه-س متولد 1351 اهل افغانستان ساكن درچه داراي سابقه كيفري به موجب راي شعبه ششم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به جرم خريد و حمل و نگهداري 2 كيلوگرم كراك به اعدام محكوم شد.
حميدرضا -ح متولد 1361 معروف به آپاچي نيز به موجب راي شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي به جرم نگهداري 1 كيلو و 450 گرم كراك و فروش 3 كيلوگرم كراك و اعتياد به مواد مخدر به اعدام محكوم شد. احكام محكومان به تاييد دادستان كل كشور رسيد.
هر سه محكوم صبح يكشنبه و پس از آن كه درخواست عفوشان در دو نوبت مورد مخالفت قرار گرفت بعد از طي مراحل و تشريفات قانوني به دار مجازات آويخته شدند.

 



رويدادهاي خارجي

سرقت نظاميان اسرائيلي از كشتي هاي ناوگان آزادي
يك افسر و يك نظامي اسرائيلي چند دستگاه رايانه سرقتي از كشتي هاي ناوگان آزادي را به فروش رساندند.
رسانه ها به نقل از پليس رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه اين نهاد به يك افسر و يك نظامي اين رژيم در زمينه فروش چند دستگاه رايانه كه از كشتي هاي ناوگان آزادي به سرقت رفته است، مظنون است.
بازجويان صهيونيست در تلاش هستند تا از قضيه سرقت كامپيوترهاي متعلق به ناوگان آزادي توسط يك افسر صهيونيستي و فروش آن توسط يك نظامي به سه نظامي ديگر مطمئن شوند.
يك افسر بلند پايه كه در جريان بررسي اين قضيه قرار دارد، تأكيد كرد: به احتمال زياد شك و ترديد پليس اسرائيل در اين زمينه بجا است و در حال حاضر تحقيقات شروع شده است.
وي افزود: به نظر مي رسد كه اين تحقيقات دشوار باشد چرا كه اين نظاميان نمي فهمند اين لباس هايي را كه بر تن كرده اند، چه مسئوليتي دارد.راديو عبري نيز اعلام كرد كه نتايج اين تحقيقات براي دولت عبري كه با انتقادهاي بين المللي در زمينه حمله به ناوگان آزادي به مقابله برخاسته است، توهين آميز خواهد بود.
براساس گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، اين نظامي صهيونيست كه اقدام به فروش رايانه ها كرده است، به همراه سه نظامي ديگر كه اقدام به خريد آن كرده اند روز دوشنبه گذشته دستگير شدند و پليس اعلام كرده است كه كالاهاي مسروقه ديگري نيز از جمله گوشي تلفن همراه از آن ها يافت شده است.
پليس رژيم صهيونيستي يك افسر اين رژيم با درجه ستوان دوم را نيز به اتهام فروش اقلام مسروقه به يك نظامي ديگر بازداشت كرد.
اين افسر كه فرمانده يكي از يگان هاي ارتش اسرائيل است، مجوز ورود به كشتي هاي ناوگان آزادي در جريان توقيف آن ها در بندر اشدود قبل از استردادشان به تركيه را داشته است.
به گزارش منابع پليس رژيم صهيونيستي، نظاميان به خريد اين رايانه ها كه سيستمهاي جديدي به شمار رفته و در بازار رژيم صهيونيستي موجود نيستند، اعتراف كرده اند.
هم چنين اين نظاميان به بازجويان خود اعتراف كرده اند كه فروشنده دستگاههاي مسروقه به آنان گفته است كه اين دستگاه ها از كشتي هاي ناوگان آزادي به سرقت رفته اند، ولي آن ها موضوع را به فرماندهان خود در ارتش ابلاغ نكرده اند.

 



از 17 شهريور برگزار مي شود
نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا ويژه مدارس

رئيس مركز امور اصناف و بازرگانان از برگزاري 300 نمايشگاه عرضه مستقيم كالا ويژه بازگشايي مدارس در 30 استان كشور خبر داد.
حسن رادمرد گفت: به مناسبت بازگشايي مدارس از 17 شهريور امسال، 300 نمايشگاه عرضه مستقيم كالا با مجموع 200هزار غرفه در 30 استان كشور به ارائه كالاهاي مورد نياز اين فصل مي پردازند.
به گزارش واحد مركزي خبر وي افزود: در اين نمايشگاه ها علاوه بر عرضه كالاهايي چون لوازم التحرير، كيف، كفش، البسه دانش آموزان، لوازم ورزشي، خشكبار، مواد شوينده و ساير مايحتاج عمومي مورد نياز مردم نيز عرضه مي شود.

 



تعليق سه مقام ارشد قضايي مرتبط با پرونده كهريزك

حكم تعليق 3 مقام قضايي مرتبط با تخلفات سال گذشته بازداشتگاه كهريزك صادر و به آنان ابلاغ شد .
به گزارش مهربه نقل از يك مقام آگاه بر اساس كيفرخواستي كه پيش از اين توسط دادسراي انتظامي قضات صادر شده بود ، شعبه يك دادگاه انتظامي قضات پس از طي مراحل رسيدگي قانوني درخصوص بررسي مسئوليت 3 نفر از مسئولين ارشد دادستاني تهران در پرونده حوادث سال گذشته بازداشتگاه كهريزك، حكم تعليق قضايي افراد فوق را صادر و به نامبردگان ابلاغ كرد.
بر اساس اين حكم كه طبق نظر كارشناسان قضايي و وكلا در تاريخ احكام قضايي قبل و بعد از انقلاب اسلامي بي سابقه است ، افراد ياد شده بايد از سمت هايشان عزل شده و در خصوص اتهامات مطروحه در پرونده ، مسئوليت خويش را پذيرفته و خارج از مصونيت قضايي مانند شهروندان عادي پاسخگو باشند .
اين حكم تعليق قضايي براساس پرونده هاي مشروح جداگانه و در تاريخ 24 مرداد ماه 1389 صادر شده است .
گفتني است كه پيش از اين و در تاريخ 9 تير ماه سال جاري سازمان قضايي نيروهاي مسلح با انتشار اطلاعيه اي از صدور حكم قصاص نفس عاملان قتل در بازداشتگاه كهريزك خبر داد.
اين سازمان همچنين با اشاره به صدور كيفرخواست عليه 12 نفر از متهمان پرونده بازداشتگاه كهريزك توسط دادسراي نظامي تهران از رسيدگي به اتهامات متهمان با رعايت مقررات قانوني در جلسات متعدد دادگاه با حضور شكات، متهمين و وكلاي آنان و همچنين صدور نهايي احكام قضايي براي آنان خبر داده بود .
اتقان نظر و رسيدگي قاطع دستگاه قضايي از دو مسير جداگانه يعني دادسراي نظامي و نيز دادگاه انتظامي قضات در خصوص تخلفات و جنايات صورت گرفته در حوادث سال گذشته كهريزك سندي ارزشمند براستقلال دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران و اهتمام ملي براجراي قانون و عدالت بدون هرگونه تاثير پذيري از فشارها، حاشيه سازي هاي داخلي و جوسازي بدخواهان خارجي است.
صدور اين احكام همچنين نشانه عزم جدي نظام در برخورد با متخلفان و متجاوزان به حقوق شهروندي در هر سطح و مقامي است و اينكه هر زمان براي دستگاه قضايي تخلف احدي از مسئولان قوا و از جمله قوه قضائيه اثبات شود ، قاطعانه با متخلف برخورد خواهد شد .
رهبر معظم انقلاب اسلامي سال گذشته به محض اطلاع از انتقال بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات به كهريزك دستور تعطيلي فوري آن را صادر و به دفعات حوادث صورت گرفته را تخلف و جنايت خواندند .
ايشان همچنين در ملاقات هاي متعدد با خانواده مقتولان اين حوادث ضمن تفقد از آنها دستورات لازم براي هدايت پرونده در مسير صحيح ، مجازات مجرمان و مقصران و نيز احقاق حقوق بازماندگان را صادر كردند.
بي گمان در اين رسيدگي بي سابقه در تاريخ قضايي كشور كه بررسي اتهام و تخلف مهمترين مقامات قضايي مركز كشور را شامل شده است ، دستورات قاطعانه رهبر معظم انقلاب تاثير برجسته اي داشته و موجب قوت قلب براي دست اندركاران سيستم قضايي كشور و همچنين اميدواري هر چه بيشتر براي احقاق حق شهروندان بوده است.
ايشان در ديدار خانواده هاي فوق يادآور شده بودند كه:عنوان مجرمانه اگر ثابت شود حاشيه امني براي هيچكس نيست .
گفتني است درتخلفات و جنايات صورت گرفته در حوادث سال گذشته بازداشتگاه كهريزك 3جوان به نام هاي محسن روح الاميني ، محمد كامراني و امير جوادي فر كشته شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14