(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 شهريور  1389- شماره 19725


دو گلايه از سوي شهروندان وزواني
نمايندگي بيمه خدمات درماني و سرگرداني مردم خواف
مجوز مرز هوايي زنجان ابلاغ شد
ايران در كيهان
125مركز قرآني در مدارس استان سمنان راه اندازي مي شود
ريزش بخشي از كاشي هاي مناره تاريخي مسجد امام«ره» اصفهان
مديركل آموزش فني وحرفه اي استان:ايجاد دهكده فني و حرفه اي درخوزستان طرحي مطالعه نشده بود
افزايش بحران كم آبي در استان فارس
افزايش حجم صادرات استان قزوين به يك ميليارد دلار در سال
سرمايه گذاري 52 ميليارد ريالي در بخش معدن كهگيلويه و بويراحمد
آغاز ساخت 800 واحد مسكن مهردر انديمشك
فعاليت 145 واحد پرورش طيور درگنبدكاووس
صادرات 13 ميليون دلار كالا توسط مرزنشينان گيلان به خارج
بازديد معلمان لبناني از مراكز فرهنگي حرم رضوي
تجمع اعتراض آميز روستائيان مقابل فرمانداري بناب



دو گلايه از سوي شهروندان وزواني

جمعي از شهروندان وزواني با مراجعه به نمايندگي كيهان با بيان اينكه نبودن مراكز تأمين اجتماعي در شهر وزوان باعث مشكلات زيادي براي اهالي شهر وزوان شده است، اظهار داشتند: حداقل يك واحد تعويض دفترچه تأمين اجتماعي و يك درمانگاه تأمين اجتماعي در اين شهر استقرار يابد تا مشكلات اهالي وزوان و روستاهاي مجاور آن حل شود.
آنان افزودند: در اين شهر به جز يك درمانگاه هيچگونه بيمارستان و مركز پزشكي وجود ندارد و حداقل با شبانه روزي كردن اين درمانگاه و استقرار پزشكان متخصص مي تواند بخشي از مشكلات بيماران را رفع كرد.
همچنين اين عده در ادامه گفتند: مسئولان اجرايي با راه اندازي كارگاه هاي كوچك مي توانند نقش مؤثري در اشتغال زايي اين قشر داشته باشند همچنين باتوجه به امكانات موجود و همكاري افراد خير و نيكوكار مي توان در رفع اين معضل تلاش نمايند.
آنان خواستار توجه نمايندگان مجلس و مسئولان استاني و شهرستان به اين معضل شده و ادامه دادند: شوراي اسلامي و مسئولان اجرايي اين شهر هيچ طرح و برنامه اي نداشته اند تا مردم و افراد خير نيز به ياري آنان بشتابند.
وزوان- خبرنگار كيهان

 



نمايندگي بيمه خدمات درماني و سرگرداني مردم خواف

دفتر بيمه خدمات درماني با دو نفر كارمند و مراجعه كنندگان زياد اصلا پاسخگوي مردم نيست. اين در حالي است كه افراد بايد از اول صبح در محل دفتر اجتماع كنند تا پاسخي بشنوند. شلوغي كنار باجه پاسخگويي از زن و مرد جاي تأمل دارد و چه خوب است دست اندركاران بيمه نظارت بيشتري بر امور داشته باشند لااقل دفترچه هاي مردم را به نوبت جمع آوري كرده تا از اجتماع افراد كنار باجه جلوگيري شود يا لااقل ضمن افزايش نيروهاي خدمات رساني اجازه ندهند وقت مردم بيش از اين تلف شود. حتي برخي روستائيان اذعان دارند ما از صبح كه مي آييم ظهر دست خالي برمي گرديم و كاري انجام نشده در حاليكه عدم توجه مسئولين متضمن وقت كشي و كرايه رفت و آمد از روستا شده است. اميد مي رود كه مسئولين رده بالاي خدمات درماني براي حل اين كوچك بزرگ چاره انديشي نمايند.
خواف- خبرنگاركيهان

 



مجوز مرز هوايي زنجان ابلاغ شد

زنجان- خبرنگاركيهان:
استاندار زنجان در سومين جلسه كار گروه تخصصي اقتصادي و توليدي استان از ابلاغ مجوز مرز هوايي زنجان خبر داد.
در اين جلسه دكتر محمد رئوفي نژاد از ابلاغ مجوز مرز هوايي زنجان خبر داد و افزود: استان زنجان با انجام پروازهاي خارجي از فرودگاه زنجان، پيشرفت و توسعه فراواني را به دنبال خواهد داشت و با ايجاد مرز هوايي پروازهاي مسافر در مسيرهاي خارجي برقرار مي شود.
وي در ادامه افزود: صادرات و واردات محصولات از طريق پروازهاي هوايي در مسيرهاي خارجي نيز در اولويت كاري قرار دارد و در اين خصوص اولين واردات گوشت قرمز به فرودگاه زنجان در ماه مبارك رمضان انجام خواهد شد.
استاندار زنجان از خريد يك هواپيماي اختصاصي و به ثبت رسيدن شركت هواپيمائي بنام اشراق اير خبرداد و گفت: در تلاش هستيم كه 2فروند هواپيماي ديگر نيز خريداري شود.
دكتر رئوفي نژاد در خصوص نقش و اهميت و حضور پررنگ گمرك در فرودگاه زنجان افزود: با توجه به تعيين مرز هوايي استان و ابلاغ آن به استان و به دنبال آن، استفاده از ظرفيتهاي موجود در اين بخش در رابطه با حمل و نقل بار از طريق فرودگاه، توجه و اهميت به گمرك را در فرودگاه مي طلبد.
استاندار زنجان گفت: امكان صادرات گسترده كالا از طريق فرودگاه زنجان وجود دارد.
دكتر رئوفي نژاد توسعه صادرات و سرمايه گذاري را از اولويت هاي كاري اين استان عنوان كرد و افزود: توسعه گمرك و ايجاد پنجره واحد، اخذ مجوز مرز هوايي و راه اندازي مركز خدمات سرمايه گذاري از جمله اقدامات انجام شده براي توسعه صادرات و سرمايه گذاري استان مي باشد.
همچنين مديركل آمار استانداري در خصوص طرح هدفمند شدن يارانه ها در استان گفت: 264 هزار خانوار فرم اطلاعات اقتصادي را تكميل كه 218 هزار و 790 نفر در سايت وزارت رفاه شماره حساب خود را اعلام نمودند.
وي افزود: خانواده هايي كه نتوانسته اند شماره حساب خود را ثبت نمايند تا پايان مرداد به آنان فرصت داده خواهد شد تا در خصوص افتتاح حساب خود اقدام نمايند.
در اين جلسه برگزاري 33 نمايشگاه در زنجان؛ و برگزاري نمايشگاه پاييزه در اواخر شهريور به تصويب رسيد.

 



ايران در كيهان

مهارت آموزي بسيجيان در يزد
يزد- خبرنگار كيهان: دوره آموزشي توانمندسازي و مهارت آموزي بسيجيان در يزد برگزار شد.
اين دوره به منظور آمادگي هرچه بيشتر براي مقابله با تهديدات نرم دشمن در عرصه فضاي مجازي برگزار شد.
سيد هدايت بني فاطمه معاونت فرهنگي سپاه الغدير يزد گفت: در اين دوره 40 نفر از فرماندهان و بسيجيان عضو پايگاه هاي مقاومت از سراسر استان به مدت 2 روز آموزش هاي لازم را فرا گرفتند.
برگزاري اردوهاي تابستاني
بندرعباس- خبرنگار كيهان: مديركل كميته امداد امام خميني هرمزگان گفت: بيش از 440 ميليون و 320 هزار ريال به امر اردوهاي تابستاني دانش آموزان تحت پوشش كميته امداد اختصاص داده شد. مهدي مجلس آرا افزود: اردوهاي تابستاني، دانش آموزان را در ابعاد اجتماعي، علمي، اخلاقي، معنوي و تربيتي ارتقاء مي دهد و دانش آموزان با بهره گيري از كلاس هاي مختلف و شركت در مسابقات فرهنگي ورزشي و بازديد از مكان هاي زيارتي و سياحتي و تفريحي بر اندوخته خود به ويژه معنويات مي افزايند و در نتيجه سال جديد تحصيلي را با انرژي مضاعف آغاز مي كنند.
پرداخت مطالبات كشاورزان
بردسكن- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان تعاون روستايي استان خراسان رضوي از پرداخت كليه مطالبات كشاورزان كلزاكار و جو كار اين استان خبر داد. مهندس رضا نامني گفت: تاكنون 5 هزار تن محصول كلزا از كشاورزان كلزاكار استان توسط اين سازمان خريداري شده است كه ارزش آن بالغ بر 31 ميليارد ريال است. و خوشبختانه 100درصد وجه آن به كشاورزان كلزاكار پرداخت شده است. رئيس سازمان تعاون روستايي خراسان رضوي گفت كار خريد محصول كلزا از كشاورزان تا پايان مردادماه در استان ادامه خواهد داشت.
بهره مندي از مسكن مهر در بردسكن
¤ متقاضيان مسكن مهر در بردسكن تا پايان سال 90 از مسكن بهره مند خواهند شد.
ابوالفضل كرمي مسئول نمايندگي تعاون بردسكن با اعلام خبر فوق گفت: پروژه مسكن مهر با اتمام 80درصدي آماده سازي در فاز عمليات ساخت وساز مي باشد و طبق قردادهاي منعقد شده با پيمانكاران اين پروژه بايستي 11 ماهه تحويل داده شود و در تيرماه سال 90 پرونده اين پروژه بسته شود.
نظارت بر پروژه هاي عمراني
اردبيل- خبرنگار كيهان: استاندار اردبيل گفت: نظارت بر اجراي پروژه هاي عمراني در سطح استان تقويت مي شود.
سيدحسين صابري در سمينار مشترك فرمانداران و مديران ستادي استانداري افزود: فرمانداران موظف اند تنها پروژه هايي را به مرحله افتتاح برسانند كه به طور كامل اجرا و به اتمام رسيده باشد.
وي گفت: ميزان تخصيص اعتبارات بر مبناي پيشرفت صحيح پروژه ها انجام خواهد شد.
برگزاري اردوي تابستاني در كرج
كرج- خبرنگار كيهان: حسينعلي عروجي مديركل كميته امداد امام خميني غرب استان تهران در بازديد مسئولان شهرستان كرج از اردوگاه الزهرا(س) گفت: اردوي تابستاني با حضور 2 هزار دانش آموز پسر و تعداد 800 دانش آموز دختر تحت پوشش مقطع راهنمايي و دبيرستان در قالب 18 دوره برگزار مي شود. وي افزود: در اين راستا 2 اردوگاه فرهنگي و تربيتي امام علي(ع) و الزهرا(س) كميته امداد اين منطقه آماده سازي، تجهيز و مهياي پذيرايي از دانش آموزان ميهمان شده است.
تامين اعتبار جايگاه سي ان جي
¤ اعتبارات احداث جايگاه سي ان جي در بخش آسارا جاده چالوس تامين شده است.
ناصر گرسي رئيس شوراي اسلامي شهرستان كرج در جلسه اعضاء شوراي اين شهرستان با اعلام مطلب فوق گفت: جاده چالوس و بخش آسارا نيز مانند مناطق ديگر غرب استان تهران به احداث جايگاه CNG نياز دارد و نبايد نيازهاي آنها در اين خصوص ناديده گرفته و مورد كم توجهي واقع شود.
افتتاح مجتمع آموزشي
فريدونكنار- خبرنگار كيهان: اولين مجتمع آموزشي و پرورشي در شهرستان فريدونكنار آغاز به كاركرد. محمدباقر شيري معاون آموزش و پرورش فريدونكنار در مراسم افتتاح اين مجتمع گفت: مجتمع هاي آموزشي مدارس روستايي مي تواند سطح علمي مدارس روستايي را ارتقا دهد.
برداشت كلزا در كرمانشاه
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: در سال زراعي جاري كار برداشت كلزا در 9 شهرستان استان كرمانشاه به پايان رسيد. مهندس اسماعيل پرويزي فر مدير زراعت جهاد كشاورزي استان كرمانشاه با اعلام خبر فوق گفت: در سال زراعي جاري در سطح 3 هزار و 200 هكتار از اراضي زراعي استان كلزا كشت شد كه در مقايسه با سال گذشته 21 درصد افزايش سطح زير كشت داشته ايم.
وي افزود: امسال 6 هزار و 480 تن دانه كلزا در استان توليد شد. كه اين ميزان توليد در مقايسه با سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.
توسعه پاسگاه هاي انتظامي در جغتاي
جغتاي - خبرنگار كيهان: مهدي هنرور فرماندار جغتاي در جمع دهداران و شوراهاي اسلامي روستايي شهرستان گفت: در هفته دولت طرح هاي زيادي در بخش هاي شهرستان جغتاي به بهره برداري مي رسد.
مهدي هنرور همچنين گفت: با توافقاتي كه بين استاندار خراسان رضوي و نيروي انتظامي انجام شده است قرار است در جغتاي با در اختيار گذاشتن زمين از سوي بخشداري ها و شوراها پاسگاه هاي انتظامي ساخته شود.
نشست مديران فرهنگي
تبريز - خبرنگار كيهان: اولين نشست مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي منطقه شمال غرب كشور، براي برنامه ريزي توليد فيلم در منطقه يك سينمايي ايران، در تبريز برگزارشد.
در اين نشست تصميم گرفته شد فيلمسازان هر استان 5 فيلم در قالب سينمايي، نمايش خانگي، كوتاه داستاني و مستند با موضوعات بومي تهيه كنند.
منطقه يك سينمايي ايران با مركزيت تبريز شامل استانهاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، گيلان و زنجان است.
خسارات آتش سوزي در مراتع مانه و سملقان
مانه و سملقان- خبرنگاركيهان: از ابتداي سال جاري تاكنون در مراتع منابع طبيعي شهرستان مانه و سملقان 17 مورد آتش سوزي رخ داده است. محمدرضا هاشمي فرماندار مانه وسملقان درجلسه ستاد بحران شهرستان با اعلام مطلب فوق گفت: بر اثر اين آتش سوزي ها 30 تا 90 هكتار از مراتع منابع طبيعي شهرستان از بين رفته است. وي افزود: در سال گذشته در بحث حوادث كه بر اثر زلزله، سيل، طوفان، تگرگ و خشكسالي 30 ميليارد تومان خسارت به حادثه ديدگان پرداخت شده است.

 



125مركز قرآني در مدارس استان سمنان راه اندازي مي شود

سمنان- خبرنگار كيهان:
مديركل سازمان آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با آغاز سال تحصيلي جديد 125دارالقرآن در مدارس استان سمنان ايجاد مي شود كه در صورت استقبال امكان افزايش اين تعداد وجود دارد.
ابوالقاسم قزوهي از ايجاد 60 مجتمع آموزشي در نقاط محروم و روستايي استان سمنان خبر داد و گفت: در سال تحصيلي جديد 18 مدرسه و 2 مركز تربيت دبير به فضاهاي آموزشي افزوده خواهد شد.
وي گفت: تمامي مدارس شهري و 70 درصد مدارس روستايي استان سمنان به شبكه اينترنت ملي متصل شده اند.
قزوهي افزود: با جذب 700 نفر نيروي انساني بحران كمبود نيرو كه همه ساله در آغاز سال تحصيلي با آن مواجه بوديم برطرف مي شود.
وي از شناسنامه دار شدن فضاهاي آموزشي استان خبر داد و گفت: اعتبارات خوبي به بخش آموزشي اختصاص يافته و امسال تهيه وسايل سخت افزاري در اولويت كاري ما قرار دارد.
وي افزود: تمامي نيروهاي شركتي آموزش و پرورش با سابقه يكساله به قراردادي ارتقاء خواهند يافت.

 



ريزش بخشي از كاشي هاي مناره تاريخي مسجد امام«ره» اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به فرو ريختن بخشي از كاشي هاي مناره بناي تاريخي مسجد امام اين شهر از سازمان ميراث فرهنگي و مديريت شهري براي حفظ اين بنا كمك خواست.
«ابوالفضل قرباني» سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان را مسئول مستقيم بازسازي و حراست از ابنيه تاريخي به خصوص مسجد امام دانست و گفت: مسئولان مربوطه توجه خاصي مي بايست به بناهاي تاريخي اين شهر داشته باشند چرا كه اصفهان بر مبناي آثار تاريخي اش شناخته شده است.
وي همچنين نسبت به تخريب موزه هنرهاي معاصر هشدار داد و گفت: انتظار مردم جهان و كشور از مسئولان ميراث فرهنگي حفظ آثار باستاني است و اين در حالي است كه مديريت شهري در اين باره كوتاهي نخواهد كرد.
به گزارش خبرنگار ما، با گذشت زمان كمي از ترميم گنبد مسجد امام دوباره كاشي هاي آن حالت طبيعي خود را از دست داده و در حال تخريب است.

 



مديركل آموزش فني و حرفه اي استان: ايجاد دهكده فني و حرفه اي در خوزستان طرحي مطالعه نشده بود

اهواز- خبرنگار كيهان:
طرح ايجاد دهكده ملي فني و حرفه اي در خوزستان كه يكي از مصوبات سفر اول هيئت دولت به اين استان است طرحي مطالعه نشده است كه با عجله تدوين و ابلاغ شد.
مديركل آموزش فني و حرفه اي خوزستان با اظهار اين مطلب افزود: براي اجراي اين مصوبه زميني در نظر گرفته شد اما به دليل اينكه طرح مطالعه نشده بود كم كم از دستور كار خارج شد.
رحمان قلاوند گفت كه با تشكيل سازمان ملي مهارت، هم اكنون اين طرح با رويكرد جديدي در دستور كار قرار گرفته و به شكلي منسجم تر اجرا مي شود.
وي با اشاره به مصوبات سفر هيئت دولت به خوزستان گفت: در سفر نخست رئيس جمهور به استان، ساخت هشت مركز آموزشي در استان مصوب شد كه هفت مركز تاكنون ايجاد و يك مركز نيز بدون توجيه اعلام شد.
قلاوند ادامه داد: در سفر دوم هيئت دولت مراكز آموزش فني و حرفه اي غير از حميديه در سطح استان ايجاد شد و در سفر سوم نيز 9 ميليارد تومان به خوابگاه هاي شبانه روزي استان اختصاص يافت.
وي از آموزش فني و مهارتي بيش از 30 ميليون ساعت براي جوانان خوزستان در 43 مركز فني و حرفه اي دولتي و 850 مركز آموزش فني آزاد استان خبر داد.

 



افزايش بحران كم آبي در استان فارس

شيراز- خبرنگاركيهان:
روند بحران كم آبي و خشك شدن چاههاي آب در سطح استان فارس رو به افزايش است.
جانشين مديرعامل شركت آبفا روستايي فارس با بيان اين مطلب در مراسم معرفي مدير آبفا روستايي شهرستان شيراز با اشاره به گستردگي حوزه آبفا روستايي شهرستان شيراز افزود: در حال حاضر هشت هزارو500 ليتر درثانيه آب آشاميدني در سطح استان فارس توليد مي شود كه اگر وضعيت كم شدن سفره هاي زيرزميني و افزايش مصرف آب به همين منوال پيش برود به طور حتم تا 5/2سال آينده هيچ اثري از اين آبها باقي نخواهد ماند.
محمد بوستاني گفت: بايد از حفر بي رويه چاهها جلوگيري كرد و مديريت مصرف را مورد توجه قرار داد.
معاون نظارت بر بهره برداري شركت آبفا روستايي استان نيز در اين مراسم با اشاره به بحران خشكسالي و وضعيت بد بارندگي در فارس گفت: اگر مصرف بي رويه آب به همين شكل پيش برود و وضعيت بارش هم به همين صورت باشد اين بحران به يك فاجعه تبديل خواهد شد.

 



افزايش حجم صادرات استان قزوين به يك ميليارد دلار در سال

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين گفت: تا پايان چهار سال آينده حجم صادرات در استان قزوين به يك ميليارد دلار افزايش مي يابد.
اصغر حمزه اي در نشست استاندار قزوين با مديران واحدهاي صنعتي اظهار داشت: تا سال 1384 مجموعه توليدات استان 5/4 ميليون تن بود كه ظرف چهار سال به 7/8 ميليون تن رسيد و باتوجه به جهشي كه صورت مي گيرد طي چهار سال آينده توليدات به 14 ميليون تن مي رسد كه مقرر است معادل آنچه در تاريخ استان قزوين توليدات صنعتي داشتيم، توليد كنيم.
وي گفت: توليد ناخالص داخلي (GDP) در سال 84، 7هزار ميليارد تومان بود كه امسال اين رقم به 12 هزار ميليارد تومان رسيد و تا چهار سال آينده به 20 هزار ميليارد تومان مي رسد.
حمزه اي با اشاره به رشد چند برابر صادرات در استان افزود: تا سال 84 در استان قزوين 100 ميليون دلار صادرات داشتيم كه اين ميزان در سال 88 به 270 ميليون دلار رسيد و تا پايان چهار سال آينده پيش بيني مي كنيم كه يك ميليارد دلار صادرات داشته باشيم كه كار عظيمي است.
حمزه اي در ادامه با اشاره به لزوم انتقال منابع واحدهاي صنعتي مستقر در قزوين از تهران به اين استان گفت: 80درصد منابع استان در داخل استان نيست و لازم است مديران واحدهاي صنعتي منابع مالي خود را به بانك هاي استان قزوين منتقل كنند.
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين بيان داشت: در استان قزوين 3هزار و 200 پروانه بهره برداري صادر شده است كه باتوجه به وجود 3هزار واحد صنعتي در استان قزوين، به همين تعداد نيز كارآفرين برتر بخش خصوصي داريم.
در ادامه اين جلسه مديران واحدهاي صنعتي استان به بيان مشكلات خود پرداختند كه تحريك، مشكل در تأمين مواد اوليه، كمبود نقدينگي، ايجاد نگراني از سوي بانك ها با تهديد و ارعاب مديران و بسيار ضابطه مند عمل كردن سازمان ها از جمله مشكلاتي بود كه در اين جلسه مطرح شد.

 



سرمايه گذاري 52 ميليارد ريالي در بخش معدن كهگيلويه و بويراحمد

ياسوج-خبرنگار كيهان:
از ابتداي سال جاري تاكنون 52 ميليارد و 559 ميليون ريال در بخش معدن استان كهگيلويه و بويراحمد سرمايه گذاري شده است.
مدير كل صنايع و معادن كهگيلويه و بويراحمد با اظهار اين مطلب افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون دو فقره پروانه بهره برداري از معادن صادر شد و 16 نفر در اين بخش مشغول به كار شدند.
محمدحسين حيدرپور با اشاره به افزايش 155درصدي درآمد وصولي از معادن استان در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در اين مدت 329 ميليون و 467 هزار ريال درآمد كسب شد كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 128 ميليون و 913 هزار ريال بود.
وي گفت: 45 معدن در استان وجود دارد كه داراي پروانه بهره برداري هستند.

 



آغاز ساخت 800 واحد مسكن مهردر انديمشك

انديمشك- خبرنگار كيهان:
كار احداث 800 واحد مسكوني مهر در انديمشك آغاز شد.
زمين اين پروژه به مبلغي حدود 4ميليارد ريال از ارتش خريداري شده و بيشتر اعضاي شركت تعاوني مسكن مهر نيز از پرسنل پايگاه چهارم شكاري و ادارات انديمشك هستند.
وام مسكن مهر براي واحدهاي صنعتي ساز 25 ميليون تومان و براي واحدهاي سنتي ساز 20ميليون تومان خواهد بود و بازپرداخت آنها نيز 15 ساله است.
در ابتداي مهر ماه سال جاري ساخت و ساز اين واحدها آغاز مي شود و هدف نهايي اين است كه عمليات ساخت در كمترين زمان و با سرعت صورت گيرد.
به گزارش خبرنگار كيهان اين واحدها كه به صورت ويلايي است در زميني به مساحت 26 هكتار 800 واحد ويلايي به منظور تامين مسكن كاركنان دولت احداث مي شود.
تفاوت اين پروژه با ساير پروژه ها در اين است كه تمام مراحل زيرساختي از جمله آب و فاضلاب، گازرساني، مخابرات و برق قبل از ساخت اجرا مي شود.
اين واحدها به صورت تك واحد ويلايي هستند كه 130 تا 140 متر مساحت و زيربناي ساختمان نيز بين 80 تا 100 متر است.

 



فعاليت 145 واحد پرورش طيور درگنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
رئيس جهاد كشاورزي گنبدكاووس: درحال حاضر 145 واحد پرورش طيور درشهرستان گنبدكاووس درحال فعاليت است كه ظرفيت 3 ميليون و 700هزار قطعه طيور را دارد.
احمد قاضي با بيان اينكه اين شهرستان از قطب هاي مهم توليد محصولات دام و طيور در استان گلستان است، درگزارشي از توليدات دام طيور اين شهرستان اظهار داشت: تعداد گاوداري هاي صنعتي فعال درشهرستان گنبدكاووس 41واحد صنعتي است كه اين تعداد دامداري ظرفيت 2هزار و 500 راس گاو را دارد. وي افزود بيش از 5 هزار و 900تن گوشت قرمز درسال 1388 درشهرستان گنبدكاووس توليد شده است.
مديرجهاد كشاورزي شهرستان گنبدكاووس درخصوص تعداد مرغداري هاي صنعتي فعال اين شهرستان نيز گفت: درحال حاضر 145 واحد پرورش طيور درشهرستان گنبدكاووس درحال فعاليت است كه ظرفيت 3 ميليون و 700هزار قطعه طيوررا دارد.
قاضي ميزان توليد شير در سال 1388 را 33هزار تن اعلام كرد و افزود: تعداد مراكز جمع آوري شير فعال در اين شهرستان 15مركز است كه ظرفيت جمع آوري روزانه 50تن شير را دارد.
وي مجتمع بزرگ دامداري صنعتي اين شهرستان را كه در مساحت 400هكتار درحال احداث است را يكي از طرح هاي بزرگ جهادكشاورزي دراين شهرستان براي توليد صنعتي دام ياد كرد و گفت: اين مجتمع درسه سايت ساخته مي شود و داراي ظرفيت 9هزار و 500راس گاوشيري است قاضي افزود: اين مجتمع درحال احداث، گنجايش 10هزار راس گوساله پرواري و 25هزار راس بره پرواري را نيز دارد و قابليت ايجاد اشتغال براي 2هزار و 50نفر را به طور مستقيم و غير مستقيم دارد.
وي درخصوص توليد عسل به عنوان يكي از ارزشمندترين محصولات غذايي گفت: درسال 1388 درشهرستان گنبدكاووس به ميزان حدود 16تن عسل توليد شده است.
مديرجهادكشاورزي شهرستان گنبدكاووس همچنين اظهار داشت: مجتمع گل و گياه خوجم لي نيز از پروژه هاي جهاد كشاورزي اين شهرستان بوده كه در سطح 41هكتار درحال احداث است و قابليت اشتغال براي يك هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم را خواهد داشت.

 



درسال جديد انجام شد
صادرات 13 ميليون دلار كالا توسط مرزنشينان گيلان به خارج

رشت - خبرنگار كيهان:
مدير كل گمرك انزلي گفت: مرزنشينان اين استان در چهارماهه سال جاري تاكنون 13 ميليون و 125 هزار دلار كالا به روش تجارت چمداني به خارج صادر كرده اند.
محمد بهبود آهني با اشاره به افزايش 84 درصدي وزن صادرات چمداني از سوي مرزنشينان گيلاني خاطرنشان ساخت: اين ميزان كالاها بيشتر توسط مرزنشينان مناطق آستارا و لنكران جمهوري آذربايجان كه بدون دريافت رواديد و با استفاده از دفترچه هاي گذر مرزنشيني به ايران مي آيند به كشور همسايه حمل مي شود.
وي گفت: در بحث تجارت چمداني به اتباع كشورهاي خارجي اجازه داده مي شود بطور آزاد كالاهاي ساخت ايران را بصورت مسافري به خارج از كشور حمل كنند.
به گفته وي در حال حاضر بيش از 50 درصد صادرات چمداني كشور از طريق گمركات استان گيلان انجام مي شود.
وي تعداد مسافران ورودي به كشور در سال جاري را نسبت به مدت مشابه سال 88 ، 67 درصد مسافران خارجي را 69 درصد افزايش اعلام كرد.

 



بازديد معلمان لبناني از مراكز فرهنگي حرم رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان:
جمعي از فعالان فرهنگي و معلمان لبناني در سفر زيارتي به مشهد مقدس، از مراكز فرهنگي حرم مطهر رضوي بازديد كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي عده اي از شيعيان لبنان و فرهنگيان حزب الله كه به قصد زيارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) به مشهد مقدس سفر كرده بوده اند، از موزه ها، مركز نمايشگاه ها و همايش هاي آستان قدس رضوي و معماري صحن هاي رضوي ديدن كردند.
بر پايه اين گزارش 50 نفر از زائران لبناني شامل 15 نفر مرد و 35 نفر زن پس از بازديد از نمايشگاه دائمي آستان قدس رضوي تلاش هاي مجموعه آستان قدس رضوي را بي نظير دانسته و اين نمايشگاه را مكان مناسبي براي معرفي توانمندي هاي آستان قدس به عموم برشمردند.
زائرين لبناني در زيارت بارگاه منور رضوي، اولين خواسته خود را سلامتي رهبر معظم انقلاب و سيد حسن نصرالله و آزادي فلسطين از دست غاصبين رژيم صهيونيستي ذكر كردند.
بازديدكنندگان لبناني خرسندي خود را از ايجاد فضاي معنوي براي زائران و استفاده حداكثري از امكانات پايتخت معنوي ايران و به خصوص اجراي برنامه هايي به زبان عربي در رواق دارالرحمه و صحن غدير ابراز داشتند.
گفتني است تشرف زائران لبناني به بارگاه منور رضوي با تلاش وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت.

 



تجمع اعتراض آميز روستائيان مقابل فرمانداري بناب

بناب-خبرنگاركيهان:
جمعي از روستائيان خسارت ديده از پساب كارخانه كاوه سوداي مراغه با تجمع در مقابل فرمانداري بناب به نحوه ارزيابي و پرداخت خسارت اعتراض كردند.
روستائيان خسارت ديده از سيل پساب اين واحد صنعتي پس از گذشت 4 ماه از اين حادثه هنوز بلاتكليف و سرگردان هستند.
اين عده با اظهار گلايه از عدم توجه مسئولان شهرستان، استان و كشور به مطالبات و خواسته هاي به حقشان، خواستار پرداخت خسارات وارده به زمين ها و محصولات كشاورزي توسط مسئولان كارخانه شدند.
كشاورزان خسارت ديده معتقدند خسارات حاصل از سيل پساب كارخانه كاوه سودا به حدي است كه تمام كار و زندگي خود را از دست داده و زمين هاي حاصل خيز آن ها تا ده سال ديگر قابل كشت و استفاده نخواهد بود.
اسماعيل آذريان معاون فرماندار بناب نيز در پاسخ به اعتراضات روستائيان خسارت ديده گفت: پرونده خسارات كاوه سودا در حال بررسي بوده و دستگاه قضايي با استفاده از كارشناسان مجرب و در حضور خود كشاورزان خسارت ديده پيگير برآورد و پرداخت خسارات به كشاورزان منطقه است.
گفتني است چهارماه پيش شكستن 5 لگن كارخانه كاوه سوداي مراغه موجب بروز سيل و از بين رفتن بيش از هزار هكتار از اراضي كشاورزي و باغات و تخريب چندين واحد مسكوني در روستاهاي خوشه مهر و ينگي كند خوشه مهر بناب شد. شهرستان بناب در استان آذربايجان شرقي قرار دارد.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14