(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 شهريور  1389- شماره 19725


حديث دشت عشق
يزداني خرم با تاكيد بر درخشش در پيكارهاي جهاني و آسيايي: هدف كشتي حضور موفق در المپيك لندن است
اخبار كوتاه از فوتبال
مهماندوست:مي خواهيم مدال هاي طلاي ايران را تاريخي كنيم
نخستين شكست استيل آذين ثبت شد توقف استقلال، پيروزي سپاهان
نگراني معدني از وضعيت آمادگي ملي پوشان يك ماه سرنوشت ساز پيش روي واليبال
چهارشنبه اعلام اسامي نهايي تيم ملي بسكتبال
اردوي تداركاتي تيم ملي هندبال در قطر و بحرين
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «مجيد كريم پناه»
اهل كاشانم من، پيشه ام جانبازيست
اي مردم! شما كه رهرو راه شهيدان هستيد كه مسئوليتي عظيم بر دوش داريد، براي اين انقلاب كوشش كنيد. خدمت كنيد، همچنان كه اين انقلاب خدمت هايي كرده است و به قول و فرمايش حضرت امام:«هي نگوييد انقلاب براي ما چه كرده، تو براي انقلاب چه كاركردي؟»
خداوندا شهادت در راهت را نصيبم بگردان ودر آن لحظه مرا به خود وامگذار و در آن لحظه توفيق ديدار امام زمان (عج) را به من عطا بفرما و از گناهانم درگذر و مرا با ايمان از اين دنيا بيرون ببر و اين عبادت هاي ناقابل و اين تن پاره پاره و مجروحم را پذيرا باش.اين مردم! از خدا غافل نشويد و راه شهيدان را ادامه بدهيد و طرفدار روحانيان مبارز و درخط امام باشيد.
امروز افتخارمان اين است كه در راه عقيده اي جهاد و مبارزه مي كنيم كه به حقانيت آن كاملاً آگاهيم و غير از اين راهي برايمان نمي ماند كه يا پيروز مي شويم و يا شهادت را چون اسلحه اي مرگبار بر فرق دشمن فرو مي آوريم و هدفمان از اين راه خدا و اسلام است و بنده براي خدا و اسلام جهاد كرده ام و آخر در اين راه به شهادت نائل خواهيم گشت و طبق فرموده امام درمورد شهادت دكتر چمران همه ما بايد مثل چمران بميريم و هنر آن است كه بي هياهوي سياسي و خودنمايي هاي شيطاني، براي خدا، براي اسلام به جهاد برخيزيم و خود را فداي هدف نه هواي نفس كنيم واين هنر مردان خداست.
خدايا! از تو مي خواهم تا زماني كه نفس دارم به طور مداوم و دائم در جبهه ها باشم و از مظلومان و خون پاكشان دفاع كنم.
پاسدار شهيد«مجيد كريم پناه» سال 1344 در آران و بيدگل متولد شد و در 27/10/1365دركربلاي شلمچه به شهادت رسيد.

 



يزداني خرم با تاكيد بر درخشش در پيكارهاي جهاني و آسيايي: هدف كشتي حضور موفق در المپيك لندن است

برگزاري اردوهاي مناسب و تداركات خوب، حضور در تورنمنت هاي مختلف بين المللي، جوانگرايي و پشتوانه سازي در كادر فني و اعضاي تيم ملي كشتي باعث شده تا اهالي ورزش، پيشكسوتان و رئيس فدراسيون كشتي آينده اي درخشان را براي اين تيم در پيكارهاي جهاني و بازيهاي آسيايي ترسيم كنند.
محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي با بيان اينكه جوانگرايي در هر كاري از جمله مقوله ورزش شهامت و جسارت مي خواهد و ما در كشتي اين شهامت و جسارت را به خرج داده ايم. گفت: فدراسيون كشتي از مدت ها پيش در تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران دست به جوانگرايي در انتخاب كشتي گيران و اعضاي كادرهاي فني زد كه نتيجه آن در پيكارهاي جهاني كشتي در روسيه و بازي هاي المپيك 2010 گوانگجو چين به خوبي نمايان مي شود.
وي خاطرنشان كرد: البته افق ديد و چشم انداز ما فقط به مسابقه هاي جهاني روسيه و بازي هاي آسيايي گوانگجو چين معطوف نخواهد شد بلكه هدل اصلي همان بازي هاي المپيك 2012 لندن خواهد بود.
رئيس فدراسيون كشتي درمورد انتخاب نفرات تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران اعزامي به پيكارهاي جهاني كشتي در روسيه گفت: به اعتقاد من، كادرهاي فني دو تيم ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران، بهترين و شايسته ترين كشتي گيران را براي مسابقه هاي جهاني گزينش كرده اند و انتخاب اين كشتي گيران، ضريب موفقيت هر دو تيم را بالا برده است.
هيچ دخالتي نداشته ام
وي با اشاره به اين كه دخالتي در انتخاب ملي پوشان كشتي ايران اعزامي به مسابقات جهاني روسيه نداشته است، در مورد ابهام در انتخاب بهترين مهره وزن 96 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد ايران گفت: ابهامي وجود ندارد و كشتي گير شايسته اين وزن به زودي مشخص خواهد شد.
نخستين خودآزمايي
رئيس فدراسيون كشتي خاطرنشان كرد: حضور در پيكارهاي كشتي قهرماني بزرگسالان جهان در روسيه، در واقع نخستين ايستگاه و محل خودآزمايي جدي كشتي آزاد و فرنگي ايران براي حضور موفق در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو چين و همچنين بازي هاي المپيك 2012 لندن خواهد بود.
يزداني خرم يادآور شد: در ماه هاي اخير تداركات براي ملي پوشان كشتي آزاد و فرنگي كشورمان خوب بود و آنان به اندازه كافي در تورنمنت هاي مختلف بين المللي كشتي حضور پيدا كردند. از سوي ديگر فدراسيون كشتي براي آماده سازي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان به هيچ وجه كوتاهي نكرد و وظايف خود را به نحو احسن به انجام رساند.
دوپينگ روحي
وي افزود: تنها مشكل در حال حاضر و در آستانه اعزام تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران به مسابقه هاي جهاني كشتي در روسيه شارژ يا دوپينگ روحي كشتي گيران است كه بايد از سوي مسئولان دستگاه ورزش كشور صورت گيرد.
وي تاكيد كرد: حضور مسئولان ورزش كشور از جمله «علي سعيدلو» و «محمد علي آبادي» روساي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك در روزهاي پاياني اردوي آمادگي ملي پوشان كشتي آزاد و فرنگي ايران در خانه كشتي مي تواند به بالا رفتن روحيه آنان بسيار كمك كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازي فولاد- پيروزي با يك روز تاخير
در حالي كه قرار بود بازي پيروزي و فولاد خوزستان جمعه برگزار شود اين بازي به روز شنبه موكول شده است. حسين ابن قاسم سرپرست باشگاه فولاد خوزستان در اين باره اظهار داشت: تا قبل از اينكه به كرمان برويم برنامه بازي با پيروزي روز جمعه بود اما امروز (ديروز) به ما اطلاع دادند كه مسابقه روز شنبه برگزار مي شود. اين ديدار از بازيهاي هفته هفتم محسوب مي شود.
فدراسيون بازي با اوكراين را ترجيح داد
كميته فني فدراسيون فوتبال ترجيح داد تيم ملي ايران مقابل اوكراين بازي كند.در سفري كه عباس ترابيان رئيس كميته روابط بين الملل به كشور چك داشت در رايزني با مسئولان فوتبال اين كشور از سوي چك پيشنهاد بازي با ايران در ماه بهمن مطرح شد كه در همين ماه قرار است ايران با اوكراين بازي كند. به همين دليل در جلسه كميته فني در اين باره بحث شد و اعضاي كميته فني بازي ايران با اوكراين در بهمن ماه را به بازي با چك ترجيح دادند.
تومباكوويچ: كريمي را مي خواهم
سرمربي استيل آذين گفت: كاري به تغييرات مديريتي ندارم و در مورد آن سؤال نمي كنم، فقط كريمي را مي خواهم زيرا اين بازيكنان هستند كه تيم را مي سازند.تومباكوويچ پس از شكست تيمش مقابل پيكان در نشست مطبوعاتي پس از بازي اظهار داشت: علي كريمي را تحت شرايطي مي خواهم، زيرا نبود وي در 2 بازي اخير برايم گران تمام شد.
وي ادامه داد: كاري به تغييرات مديريتي ندارم و در مورد آن سؤال نمي كنم، فقط كريمي را مي خواهم زيرا اين بازيكنان هستند كه تيم را مي سازند.
پورحيدري: فقط زماني كه پشت فرمان هستم
از موبايل استفاده نمي كنم
منصور پورحيدري مدير فني تيم فوتبال استقلال تهران گفت: نبود برخي از بازيكنان استقلال به دليل محروميت و مصدوميت باعث تساوي استقلال مقابل نفت تهران شد.وي افزود: تغييراتي كه در تيم استقلال ايجاد شد از كار تيمي و هماهنگي تاكتيكي ما كاست و هيچ كدام از بازيكنان استقلال در اين مسابقه خوب نبودند. اميدوارم با وقفه يكي، دو هفته اي كه در ليگ مي افتد بتوانيم در فرصت كافي تيم را به وضعيت خوبي برسانيم. پورحيدري در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه از وي پرسيد در طول مدت بازي چرا چندين بار با تلفن همراهتان روي نيمكت استقلال صحبت مي كرديد، آيا از ناصر حجازي مشورت مي گرفتيد؟ گفت: فكر نمي كنم استفاده از تلفن همراه روي نيمكت منع قانوني داشته باشد، من تنها سعي مي كنم زماني كه پشت فرمان ماشينم هستم از تلفن همراه استفاده نكنم.
«سياه» 2 سال محروم شد
كميسيون استيناف دوپينگ فدراسيون فوتبال دلايل «سياه» را رد و رأي كميسيون بدوي را تاييد كرد.احمد هاشميان با اشاره به برگزاري جلسه استيناف اظهار داشت: در كميسيون استيناف و با رد دلايل ارائه شده توسط «محمد سياه» بازيكن تيم فوتبال داماش گيلان و وكيل نام برده در لايحه تنظيمي رأي كميسيون بدوي تأييد شد و براين اساس محمد سياه از تاريخ اعلام شده در رأي كميسيون بدوي به مدت دو سال از 27 تيرماه 89 از كليه فعاليت هاي رسمي در فوتبال محروم خواهد شد.

 



مهماندوست:مي خواهيم مدال هاي طلاي ايران را تاريخي كنيم

سرمربي تيم ملي تكواندو بزرگسالان ايران گفت: ملي پوشان با تمرين ها در ماه رمضان و روزه گرفتن خو گرفته اند و هيچ مشكلي ندارند.
رضا مهماندوست اظهار كرد: ماه رمضان و روزه گرفتن هيچ خللي در برنامه هاي تمريني ما ايجاد نكرده است و ملي پوشان به شدت تمرين مي كنند. تمرين هاي تيم ملي بر حجم تمرين طراحي شده و به فشار تأكيد ندارد همين باعث مي شود آن ها راحت تر تحمل كنند. ملي پوشان تكواندو اعتقاد خاصي به روزه گرفتن دارند و علي رغم اينكه سخت تمرين مي كنند، روزه خود را هم مي گيرند.
مهماندوست با اشاره به اينكه حدود سه ماه تا زمان بازي هاي آسيايي گوانگجو زمان باقي مانده است، گفت: سعي مي كنيم اين مدت را به سه مرحله تمريني حجم و آماده سازي عمومي تمرينات سرعتي و اختصاصي و تمرينات مسابقه اي تقسيم كنيم.هم اكنون ملي پوشان كه در اردو حضور دارند چندان آماده نيستند و ما هم انتظار ديگري نداريم. زمان لازم را در اختيار داريم و مي خواهيم آرام آرام آن ها را به شرايط مسابقه اي برسانيم.
سرمربي تيم ملي تكواندو بزرگسالان ايران گفت: تيمي كه به بازي هاي آسيايي گوانگجو اعزام خواهد شد، جوان ترين و پرافتخارترين تيم تاريخ ايران است. همه آن ها مدال هاي قهرماني جهان و آسيا را در كارنامه دارند و مي توانند براي اولين بار تعداد مدال هاي طلاي ايران را تاريخي كنند.

 



نخستين شكست استيل آذين ثبت شد توقف استقلال، پيروزي سپاهان

هفته ششم دهمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ برتر يكشنبه شب در شرايطي با برگزاري چهار ديدار پيگيري شد كه استقلال برابر نفت تهران متوقف شد، استيل آذين برابر پيكان قزوين تن به شكست داد و سپاهان در وقت اضافه از توقف برابر پاس همدان گريخت و به پيروزي رسيد.
روز نخست از هفته ششم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور يكشنبه شب با برگزاري چهار ديدار همزمان آغاز شد كه در يكي از ديدارها پيكان در قزوين دست به كار بزرگي زد و موفق شد نخستين پيروزي اش درليگ دهم را برابر استيل آذين بدون كريمي بدست آورد. در پايان اين بازي آجورلو شكست تيمش را مشكوك دانسته و گفتن اين جمله كه آقايان كار خودشان را كردند تعجب خود را از نتيجه بدست آمده نشان داد.
درمهمترين ديدارهاي برگزارشده، تيم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه آزادي و با قضاوت محمود رفيعي با تيم نفت تهران به تساوي بدون گل دست يافت.
جواد شيرزاد، دسوزا و ايمان مبعلي از استقلال تهران و سيامك كوروشي از نفت تهران در اين بازي كارت زرد گرفتند.
اين تساوي در حالي براي استقلال رقم خورد كه اين تيم در بازي گذشته خانگي خود سه امتياز بدست آورد.
همچنين شاگردان امير قلعه نويي نيز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان دو بر يك پاس همدان را شكست دادند. ابراهيم توره، در دقيقه 37 و محسن بنگر در دقيقه 94 براي سپاهان و اكمل كولماتوف در دقيقه 81 براي پاس همدان گلزني كردند.
بنگر از سپاهان و شاه علي دوست و خسروي از پاس همدان از هدايت الله ممبيني كارت زرد گرفتند.
دراين ديدار تماشاگران سپاهان جو بدي را عليه عنايتي بوجود آورده بودند.
شاگردان صمد مرفاوي نيز در خانه يك برصفر فولاد خوزستان را مغلوب كردند، محمد منصور در دقيقه 4 تك گل تيم مس را به ثمر رساند. در اين ديدار آدينهو از مس كرمان كارت زرد گرفت و رضا نوروزي نيز با دريافت دو كارت زرد از مظفري زاده داور اين ديدار از زمين بازي اخراج شد.
اين پيروزي سبب شدكه مس به طور كلي از پايين جدول خود را به ميانه ها برساند.
نتايج كامل روز نخست از هفته ششم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زيراست:
¤ مس كرمان 1- فولاد خوزستان صفر
گل: محمدمنصوري (4)
اخراج: رضا نوروزي (80) از فولاد
¤ پيكان قزوين3- استيل آذين 1
گل :عليرضا عباسفر (37) و اميرميربزرگي (48 و 52) براي پيكان- سياوش اكبرپور (11) براي استيل آذين
¤ سپاهان اصفهان 2- پاس همدان يك
گل : ابراهيم توره (37) و محسن بنگر (4+90) براي سپاهان اصفهان - اكمل كولماتف (81) براي پاس همدان
¤نفت تهران صفر- استقلال تهران صفر

 



نگراني معدني از وضعيت آمادگي ملي پوشان يك ماه سرنوشت ساز پيش روي واليبال

سرمربي تيم ملي واليبال ضمن بيان اينكه بازيكنان اين تيم در آغاز دور جديد تمرينات با افت محسوسي مواجه بودند، اظهار داشت: از اين بابت و اينكه چه عاملي باعث آن شده است، نگرانم.
حسين معدني با اشاره به اينكه دور جديد تمرينات تيم ملي واليبال براي حضور در رقابت هاي قهرماني جهان از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد، تصريح كرد: فكر مي كردم بازيكنان پس از 10روز استراحت و البته پيگيري تمرينات انفرادي طبق برنامه اي كه به آنها ارائه كرده بوديم، مرحله جديد تمرينات را درشرايط خوبي آغاز كنند اما هرگز اينگونه نبود.
وي ضمن تاكيد براينكه اردونشينان تيم ملي واليبال با بازيكناني كه موفق به كسب قهرمانيAVC كاپ آسيا شدند، تفاوت زياد كرده اند، اظهارداشت: اين حالت جنگندگي و پرشور و نشاط بودن را در بازيكنان نديدم، البته به لحاظ فني مشكل خاصي نيست. بيشتر ناآماده بودن روحي و رواني بازيكنان نگرانم كرده است.
درهر صورت اين روزها بخش قابل توجهي از وقتم را صرف اين موضوع و بررسي آن مي كنم تا هر چه زودتر تمرينات را با شرايط آيده الي كه مدنظر دارم، دنبال كنيم.
معدني با بيان اينكه تيم ملي واليبال يك ماه سرنوشت ساز پيش رو دارد، يادآور شد اين يك ماه فاصله اي كه تا زمان آغاز رقابت هاي قهرماني جهان باقي مانده برايمان خيلي مهم است. بايد اوج آمادگي انفرادي و تيمي در اين ماه حاصل شود. براي حضور در مسابقات جهاني به آمادگي بيشتراز AVC كاپ نياز داريم. اگر چه دراين رقابت ها به دنبال قهرماني نيستيم.
وي همچنين به برنامه ديدارهاي تيم ملي واليبال در مسابقات قهرماني جهان و ترتيب ديدار با تيم هاي مصر، ژاپن و ايتاليا اشاره كرد و گفت: خيلي فرق نمي كند كه دراين مسابقات حريف اول و آخر كدام تيم باشد.با اين حال خوب است كه ايتاليا را درآخرين بازي پيش رو داريم.
سرمربي تيم ملي واليبال خاطرنشان كرد: ايران، مصر و ژاپن تقريبا به يك اندازه به صعود اميدوارند. پس اين به نفع ماست كه ديداري را كه به نوعي برايمان سرنوشت ساز است را در آخرين روز مقدماتي انجام دهيم. هفدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جهان 3تا 18مهرماه در ايتاليا برگزار مي شود.

 



چهارشنبه اعلام اسامي نهايي تيم ملي بسكتبال

فهرست نهايي بازيكنان تيم ملي براي حضور در جام جهاني بسكتبال چهارشنبه اعلام مي شود.
تيم ملي بسكتبال آخرين مرحله از اردوي آماده سازي خود را براي حضور در جام جهاني بسكتبال از روز شنبه در تهران آغاز كرده است. اين اردو روز چهارشنبه با اعلام فهرست نفرات نهايي به پايان خواهد رسيد. فهرست 12 بازيكن نهايي حاضر در جام جهاني قرار است روز چهارشنبه و در آخرين تمرين اعلام شود.

 



اردوي تداركاتي تيم ملي هندبال در قطر و بحرين

تيم ملي هندبال پيش از آغاز مسابقات آسيايي گوانگجو در قطر و بحرين اردوي تداركاتي برپا خواهد كرد.
تيم ملي كه خود را براي حضور در مسابقات آسيايي گوانگجو آماده مي كند، پس از برگزاري اردوي تداركاتي در مجارستان قصد دارد در قطر و بحرين اردوي آماده سازي برگزار كند. جلال كوزه گري، سرپرست فدراسيون هندبال با اعلام قطعي شدن سفر تيم ملي به قطر جهت انجام بازي هاي تداركاتي از احتمال حضور ايران در تورنمنت بحرين پيش از حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو خبر داد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ شناگران جوان ومعلول كشورمان كه براي نخستين بار در رقابت هاي جهاني آيواس شركت مي كنند موفق شدند دراولين روز اين مسابقات كه در اولوموس جمهوري چك در جريان است، دو مدال طلا و دو مدال نقره كسب كنند. سجاد يوسف زاده ومحمدرضا نكويي مدال طلاوشاهين ايزديار وعرفان اسماعيلي مدال نقره كسب كردند.
¤ اداره كل تربيت بدني استانهاي زنجان و قزوين با توجه به پتانسيل كشتي در اين استان بدنبال حضور در رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد هستند.
¤ مايكل ديويد هيل مربي نيوزلندي روئينگ به منظور مذاكره با احمد دنيامالي رئيس فدراسيون قايقراني جهت هدايت تيم ملي روئينگ بانوان كشورمان وارد ايران شد.
¤ علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني كه قرار بود دوشنبه گذشته از اردوي تيم ملي جودو بازديد كند با يك هفته تأخير ساعت 11 ديروز به همراه حميد سجادي معاون خود و جمعي از مسئولان سازمان تربيت بدني وارد سالن شهيد افراسيابي شد و نزديك به يك ساعت ضمن تماشاي تمرينات تيم هاي ملي جودو جوانان و بزرگسالان با آنها به گفتگو نشست. در پايان اين نشست سعيدلو از اميني خواست مبلغي را براي رفع مشكلات مالي اعلام كند كه اميني تقاضاي 200 ميليون تومان كرد و رئيس سازمان تربيت بدني هم دستور داد همين امروز (ديروز) اين مبلغ براي پرداخت حقوق ملي پوشان و انجام ساير هزينه ها به حساب فدراسيون جودو واريز شود.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14