(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 شهريور  1389- شماره 19725


هفته اطعام نيازمندان و اكرام ايتام
گرد و خاك سيستان و بلوچستان را فرا مي گيرد
كشف 500 هزار سي دي غيرمجاز در پايتخت
دستگيري مرد شياد درجدال گلدكوئيستي
جنگل هاي كشور مجهز به سنسور اطفاء حريق مي شوند
كشف 3 تن مواد مخدر در كرج
دوربين ها در تهران به بانك اطلاعاتي پليس وصل مي شود
آزادي 4 گروگان از دست آدم ربايان در مهريز
كشف محموله بزرگ قاچاق در زنجان
توهين بي بي سي به سبك زندگي ايرانيان
حوادث كوتاه از كشور
از مهرماه ورزش صبحگاهي در مدارس اجباري مي شود
سد اكباتان دو جوان را به گام مرگ فرستاد
نماد سابق ميدان انقلاب دوباره نصب مي شود
نتايج اوليه آزمون دستياري دندانپزشكي اعلام شد
اعضاي اهدايي دو بيمار مرگ مغزي جان 6 نفر را نجات داد



15 تا 21 ماه مبارك در سراسر كشور برگزار مي شود
هفته اطعام نيازمندان و اكرام ايتام

هفته اطعام نيازمندان و اكرام ايتام (از 15 الي21 ماه مبارك رمضان) در سراسر كشور برگزار مي گردد.
عباس دارايي سرپرست اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره) با بيان اين مطلب افزود: همزبان با نيمه ماه مبارك رمضان و ولادت باسعادت امام حسن مجتبي(ع) هفته اطعام به نيازمندان و اكرام ايتام (15 الي21 اين ماه) در سراسر كشور با شعار هر ايراني ميزبان يك افطاري برگزار مي گردد و در سالروز شهادت ابوالايتام حضرت علي(ع) مرحله ديگري از طرح اكرام و صندوق آتيه ايتام از سوي اين نهاد اجرا مي شود كه بر اساس آن افراد نيكوكار مي توانند حمايت مالي از يك يا چند كودك يتيم را عهده دار شوند.
وي همچنين يادآور شد: طرح مفتاح الجنه با هدف حضور مسئولان در منازل خانواده هاي تحت حمايت و رسيدگي به مشكلات آنان و طرح هديه رمضانيه كه بر اساس آن خيرين، هداياي خود را در قالب سبد كالا جهت تأمين مايحتاج ماه مبارك رمضان ايتام با هماهنگي اين نهاد به عنوان هديه رمضانيه به خانواده ها اهداء نمايند. وي به ديگر برنامه ها از جمله برگزاري مراسم سفره هاي آسماني در 15 استان به منظور تجليل از كارآفرينان و نخبگان اشاره كرد و همچنين گفت: طرح آبونمان مهرورزي كه با اجراي آن 12 طرح مختلف حمايتي كميته امداد امام(ره) به شيوه مكاتبه اي و از طريق ارائه قبوض ارسالي براي مشتركين تأمين مي گردد، از ديگر برنامه هاي اين نهاد در ماه مبارك رمضان مي باشد.
سرپرست اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني اين نهاد يادآور شد: بازارچه خوداشتغالي و كارآفريني كميته امداد در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران در كنار برگزاري جشن رمضان با همكاري شبكه تهران سيما هر شب ميزبان جمع كثيري از خيرين و نيكوكاران است.
وي ضمن دعوت از عموم مردم نيكوكار و خداجوي كشورمان اعلام كرد: سفره هاي افطاري با كمك خيرين در كليه استانهاي كشور از شب ولادت امام حسن مجتبي(ع) برپا خواهد شد و دفاتر اين نهاد آماده است تا هرگونه كمك در راستاي برگزاري مراسم افطار، اطعام، توزيع مواد خوراكي به هر ميزان و هر مقدار از طريق دفاتر خود در سراسر كشور دريافت نموده و در هر منطقه كه بانيان خير نيت كرده اند، جهت برگزاري مراسم اطعام و اكرام به مصرف برسانند.
براساس اين گزارش شماره حساب 3333 بانك ملي شعبه پيام انقلاب اسلامي جهت دريافت وجوه نقدي مردم نيكوكار براي اطعام نيازمندان و حساب شماره 1122 اين بانك جهت اكرام ايتام توسط حاميان نيكوكار مفتوح مي باشد.
دارايي افزود: خيرين مي توانند از طريق خودپردازهاي بانك ملي كمكهاي نقدي خود را به اين امر اختصاص دهند. شايان ذكر است مردم نيكوكار و فهيم ايران اسلامي مي توانند از طريق نشاني اينترنتي wwwemdadir از برنامه هاي اين نهاد مطلع شوند. ضمناً سيستم ارتباطات مردمي كميته امداد امام خميني(ره) با شماره 62390-102 شبانه روز آماده دريافت نظرات نيكوكاران و مشكلات نيازمندان است.

 



گرد و خاك سيستان و بلوچستان را فرا مي گيرد

براساس پيش بيني هاي سازمان هواشناسي گرد و خاك طي سه روز آينده شمال استان سيستان و بلوچستان را فرامي گيرد.
به گزارش اين سازمان طي اين مدت آسمان نوار شمالي كشور شاهد ابرناكي، بارش باران و رعد و برق خواهد بود.
بنا به اين گزارش اين وضعيت روز چهارشنبه به دامنه هاي جنوبي البرز گسترش مي يابد.
دماي هواي تهران طي 24 ساعت آينده به 35 درجه سانتيگراد مي رسد و پيش بيني مي شود در دو روز آينده يك درجه كاهش يابد.

 



سردار ساجدي نيا خبر داد
كشف 500 هزار سي دي غيرمجاز در پايتخت

سرويس اجتماعي-
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از كشف بيش از 500 هزار سي دي غير مجاز و مبتذل در طول 5 ماه گذشته از سطح شهر تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان سردار حسين ساجدي نيا افزود: اين دومين طرحي است كه نيروي انتظامي براي جمع آوري و برخورد با فروشندگان سي دي هاي غيرمجاز و مبتذل عمل مي كند كه طي اين طرح 105 نفر دستگير شده اند و به مجتمع هاي قضايي معرفي مي شوند.
وي گفت: در طرح گذشته بيش از 3 ميليون سي دي غيرمجاز كشف شده بود كه با كشف 500 هزار سي دي در اين طرح شاهد كاهش كشفيات در حدود يك ششم طرح قبل هستيم.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان مبني بر اين كه نيروي انتظامي چه برخوردي با توزيع كنندگان فيلم هاي خانوادگي دارد گفت: با برخورد شديد نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در اين امر ديگر شاهد توزيع اين سي دي ها نيستيم و يا به ندرت با شكايتي در اين زمينه مواجه مي شويم.
سردار ساجدي نيا در زمينه برخورد با حاملان سلاح هاي سرد نيز گفت: از ابتداي طرح برخورد با حاملان سلاح هاي نامتعارف بيش از 2 هزار و 630 سلاح سرد كشف و 1269 نفر نيز دستگير و به مراجع قضايي معرفي شده اند.
وي اظهار داشت: در يك هفته گذشته 350 قهوه خانه تهران بازرسي شده و چند قهوه خانه متخلف نيز پلمب شده اند.
ساجدي نيا گفت: با اجراي اين طرح در زمينه نزاع هاي دسته جمعي 12 درصد كاهش داشتيم و نيز با توقيف بيش از 900 موتورسيكلت شاهد كاهش 23 درصدي كيف قاپي در سطح شهر تهران هستيم.
وي در ادامه گفت: با كاهش جرايم خشن در سطح شهر تهران زورگيري نيز به ميزان 2/11 درصد كاهش نشان مي دهد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ همچنين گفت: در طول يك ماه گذشته شاهد 5 سرقت مسلحانه از طلافروشي هاي تهران بوديم كه 2 سرقت ناكام بوده و سارقان در 3 مورد ديگر موفق شده بودند.
ساجدي نيا افزود: همه سارقان به استثناي يك نفر دستگير شده اند در حال حاضر 40 درصد طلافروشي هاي تهران به سيستم هشدار مجهز هستند كه بقيه نيز تا دو ماه آينده به اين سيستم تجهيز خواهند شد.
ساجدي نيا در زمينه انتشار بلوتوث سياه نيز گفت: تمامي افرادي كه در توليد و توزيع اين بلوتوث نقش داشتند، توسط مأموران پليس امنيت تهران دستگير شدند.
وي افزود: اين 6 تن كه بلوتوثي را از مزاحمت هاي خود تهيه كرده بودند توسط مأموران بازداشت و پرونده براي پيگيري بيشتر به مراجع قضايي ارسال شد.

 



دستگيري مرد شياد درجدال گلدكوئيستي

درگيري 2 عضو شركت گلدكوئيستي، دستگيري مرد شياد تحت تعقيب را به دنبال داشت.
متهم 37 ساله در12سالگي براي نخستين بار با تغيير نام شناسنامه اش به جعل اسناد پرداخت و از سال 69تا 74 نيز5 بار به اتهام هاي مختلف از جمله،جعل، استفاده ازسند جعلي، كلاهبرداري، غصب عناوين دولتي وحمل و نگهداري سلاح غيرمجاز زنداني شد.
اوبعد از آزادي از زندان درسال 84 بلافاصله با جعل عنوان بازرسي ويژه يك نهاد و مأمور نظامي به يكي از دانشگاه هاي تهران رفت و پس از معرفي خود اعلام كرد كه براي حل مشكلات استادان وكاركنان دانشگاه آمده است.
و پس از كلاهبرداري از استادان وكاركنان دانشگاه به يكي از ادارات دولتي رفت و با شگرد مخصوص يك اتاق كار براي خود راه انداخت.
متهم سپس با پرداخت يك چك جعلي از يك صرافي در بازار تهران 98هزار يورو كلاهبرداري كرد و متواري شد.
درحالي كه با شكايت مرد صرا ف تحقيقات قضايي پليسي براي دستگيري متهم آغاز شده بود، مأموران كلانتري 168 از درگيري 2عضو گلدگوئيست با خبر شدند.به گزارش ايران آنها پس از بررسي موضوع، تبهكار تحت تعقيب را شناسايي و دستگير كردند.

 



جنگل هاي كشور مجهز به سنسور اطفاء حريق مي شوند

به زودي تمامي جنگل هاي كشور داراي سنسور اطفاء حريق مي شوند و در صورت مشاهده هرگونه حرارت بالا با همكاري وزارت دفاع هواپيماهاي فوق سبك با كپسول هاي آتش نشاني حريق را خاموش مي كنند.
رحمت الله شيشه گر، قائم مقام سازمان مديريت بحران كشور افزود: براساس قانون مسئوليت حريق مراتع و جنگل هاي كشور برعهده سازمان جنگل داري است كه با تخصيص اعتبارات لازم به زودي تمامي جنگل هاي كشور داراي سنسور اطفاء حريق شده و در صورت مشاهده هرگونه حرارت بالا با همكاري وزارت دفاع هواپيماهاي فوق سبك با كپسول هاي آتش نشاني حريق را خاموش مي كنند.

 



كشف 3 تن مواد مخدر در كرج

سرويس شهرستان ها-
فرمانده انتظامي استان تهران از كشف حدود 3 تن مواد مخدر و انهدام يك باند قاچاق مواد مخدر خبر داد.
به گزارش روابط عمومي نيروي انتظامي استان تهران، سرتيپ عليرضا اكبرشاهي افزود: روز شنبه ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان تهران در پي دريافت گزارشي از پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، مبني بر اين كه در منظريه كرج اعضاي يك باند قاچاق مواد مخدر در حال فروش محموله بزرگ مواد مخدر هستند، موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران با انجام كارهاي اطلاعاتي محل مورد نظر را شناسايي كرده و پس از هماهنگي با مقام قضايي، مكان را تحت محاصره قرار دادند و در يك عمليات مشترك با ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، وارد عمل شده و 4 تن از قاچاقچيان مواد مخدر را دستگير كردند.
اكبرشاهي تصريح كرد: در بازرسي از محل مورد نظر، 2هزار و 940 كيلوگرم ترياك و 36 كيلوگرم هروئين، يك قبضه سلاح و مبلغ 11 ميليون تومان وجه نقد كشف شد.
وي گفت: يكي از اعضاي باند، قبل از حضور ماموران از محل متواري شد اما ماموران به تعقيب وي پرداخته و پس از تيراندازي هوايي، او را نيز دستگير كردند. در اين عمليات چهار خودرو قاچاقچيان توقيف شد.

 



دوربين ها در تهران به بانك اطلاعاتي پليس وصل مي شود

رئيس مركز كنترل ترافيك راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از متصل شدن دوربين هاي سطح شهر به بانك اطلاعاتي پليس آگاهي در آينده نزديك خبر داد.
رئيس مركز كنترل ترافيك راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه در آينده اي نزديك دوربين ها در پايتخت به بانك اطلاعات آگاهي وصل مي شوند، تصريح كرد: اجراي اين طرح نقش به سزايي در بالارفتن نظم، انضباط شهري و كشف جرايم دارد.
سرهنگ اسماعيلي افزود: در اين راستا تمام دوربين ها در سطح شهر به غير ثبت تخلفات، از طريق فناوري اطلاعات ناجا با نصب برنامه نرم افزاري به بانك اطلاعات آگاهي متصل مي شوند و اجراي اين طرح باعث كشف سريعتر ماشين هاي سرقتي و ساير جرايم در اين خصوص خواهد شد، همچنين فرصت ارتكاب جرم از اين طريق از مجرمان گرفته مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس وي با اشاره به اجراي طرح ترافيك از 27 تيرماه سال جاري در تهران، حفظ حقوق شهروندي، صيانت از پرسنل و كاهش ثبت تخلفات را از نتايج اجراي اين طرح برشمرد و گفت: اجراي طرح ترافيك در پايتخت باعث كاهش چشمگير تخلفات در حوزه راهنمايي و رانندگي شده است.

 



آزادي 4 گروگان از دست آدم ربايان در مهريز

يزد - خبرنگار كيهان:
با تلاش ماموران انتظامي استان يزد، 4 گروگان از دست آدم ربايان در مهريز آزاد شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس يزد، فردي اهل و ساكن يزد با مراجعه به كلانتري مركزي مهريز اعلام داشت: 6 نفر ازكارگران افغاني وي جهت اخذ مجوز اقامت، قصد مراجعت به مهريز را داشتند كه هنگام عبور از ايستگاه شهيد مدني 3 نفر افاغنه مذكور توسط افراد ناشناس به گروگان گرفته شدند و سه نفر ديگر موفق به فرار شدند.
بنابراين گزارش گروگانگيران طي تماس تلفني تقاضاي 24 ميليون ريال كردند كه قرار شد اين مقدار وجه نقد به شماره حساب مشخصي واريز شود كه بررسي ها نشان داد اين شماره حساب مربوط به فردي به نام رسول اهل و ساكن شهرستان خاتم يزد است.
سرپرست فرماندهي انتظامي مهريز نيز گفت: اقدامات لازم در حال انجام بود كه در همين حين فرد ديگري با مراجعه به كلانتري مركزي مهريز بيان داشت: دامادش به نام علي 24 ساله از سمت زاهدان به طرف اصفهان در حال حركت بود كه بعد از ايستگاه شهيد مدني مهريز توسط چهار نفر ربوده شده و ربايندگان طي تماس تلفني با شماره معلوم تقاضاي 120 ميليون ريال وجه نقد در قبال آزادي گروگان كردند.
سرگرد محمدعارف سپهري افزود: بررسي هاي به عمل آمده نشان داد، شخص مذكور نيز توسط همان افرادي كه سه نفر افغاني را ربوده بودند به گروگان گرفته شده است.
بر پايه اين گزارش محل گروگانگيران در يزد شناسايي و با همكاري ماموران آگاهي يزد، طي يك عمليات 4 نفر گروگان گرفته شده كه دست و پاي آن ها بسته بود و در اتاقكي مخروبه زنداني شده بودند آزاد و متهمان متواري شدند كه تلاش براي دستگيري آنها ادامه دارد.

 



كشف محموله بزرگ قاچاق در زنجان

زنجان - خبرنگار كيهان:
جانشين فرمانده انتظامي استان «زنجان» از كشف يك محموله بزرگ قاچاق دارو در زنجان خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان، سرهنگ «مراد جعفري» با اشاره به كشف بيش از 554 هزار داروي انساني عنوان كرد: ماموران پليس آگاهي با كار اطلاعاتي گسترده از حمل دارو توسط يك دستگاه كاميونت، مطلع و موضوع را دستور كار خود قرار دادند.
سرهنگ «جعفري» خاطرنشان كرد: با تعقيب و مراقبت هاي پليس، خودرو مذكور شناسائي و با تلاش ماموران، خودرو متهم توقيف و در بازرسي از داخل خودرو 554 هزار و 790 عدد انواع داروي انساني كشف و ضبط شد.
جانشين فرماندهي انتظامي استان «زنجان» در پايان از كشف 288 قوطي پودر كاكائو، هزار و 200 شعله لامپ خارجي و 16 هزار و 720 عدد پوشك قاچاق در شهرستان «خرمدره» از يك دستگاه اتوبوس و در شهرستان «ايجرود» نيز 720 جفت كفش، 24 كيلوگرم چاي، ده هزار و 584 ثوب البسه، 99 جين جوراب، 528 عدد شامپو، 21 طاقه پارچه و 648 عدد لوازم آرايشي كشف و ضبط شد.

 



توهين بي بي سي به سبك زندگي ايرانيان

راه اندازي نيروگاه بوشهر و پيشرفت هاي چشمگير علمي ايرانيان به قدري براي رسانه هاي غربي غيرقابل انكار است كه به فرافكني رسانه اي و تهمت زني روي آورده اند.
به گزارش شبكه ايران، هم زمان با راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر، سايت وابسته به دولت بريتانيا همچنان عليه ملت ايران دروغ پراكني كرده و انواع صفات زشت را منتسب به مردم ايران كرده است.
بي بي سي فارسي كه ادعاي رسانه مردمي و زبان گوياي مردم ايران را به يدك مي كشد، در جديدترين اقدام خود مردم ايران را كينه ورز، دروغ گو، چشم چران، دورو و متقلب، بي مسئوليت و غيرقابل اعتماد، عقب افتاده، غيرقابل تطبيق با دنياي مدرن، توخالي و از خود راضي و تحقيركننده ساير ملل و اقوام خواند.
خبرنامه دانشجويان در اين زمينه نوشت: اين القاب زشت از سوي سايتي منتشر مي شود كه هدف تاسيس خود را ارائه تصوير درست از ايران و پر كردن خلا رسانه اي عنوان كرده است.
به نظر مي رسد راه اندازي نيروگاه بوشهر و پيشرفت هاي چشمگير علمي ايرانيان به قدري براي رسانه هاي غربي غيرقابل انكار است كه دست به فراكني رسانه اي و تهمت زني روي آورده اند.
هرچند وحدت و همبستگي ايرانيان در بحران هاي گوناگون چون جنگ تحميلي و عبور از فتنه 88 و بحران هاي اقتصادي و تحريم ها مثال زدني است با اين حال رسانه ضد انقلاب بي بي سي در تحليل كامل تحولات تاريخي ايران! مي نويسد: ايرانيان مردمي كه اتحاد و همبستگي بندرت داشته اند و صدمات زيادي از تفرقه ديده اند و مردمي كه غرق در اعتقادات هستند و دوست و دشمن را تشخيص نمي دهند، ناميد.
نوبت شماي اين هفته بي بي سي فارسي اين سوال را مطرح مي كند كه ايرانيان را به چه صفتي مي شناسيد؟ و در ميان نظرات خود زشت ترين صفات را منتسب ايرانيان مي كند.
با اينكه ايرانيان اغلب در ميان ساير ملل، به ميهمان نوازي و خانواده دوستي شهره اند با وجود اين، بي بي سي مي نويسد: ايرانيان توخالي و از خود راضي و برخلاف نظر برخي دوستان اصلاً مهمان نواز نيستند.

 



حوادث كوتاه از كشور

سقوط مرگبار كارگر
اراك- خبرنگار كيهان: امامعلي زماني كارگر 50 ساله كه در حال كار در طبقه هفتم يك ساختمان در اراك بود از بلندي به پايين پرتاب شد و جان خود را از دست داد.
دستگيري سارق فرش
¤ سارقي كه چند تخته فرش قديمي را از انبار يك فرش فروشي در دليجان به سرقت برده بود دستگير شد.
متهم به 4 فقره سرقت فرش هاي دستباف قديمي اعتراف كرد.
كشف مواد سوختي قاچاق
زاهدان- خبرنگار كيهان: حدود 22 هزار ليتر مواد سوختي قاچاق در سيستان و بلوچستان كشف شد. اين مقدار مواد سوختي از 16 دستگاه خودرو به دست آمد. در اين رابطه 9 متهم دستگير شدند. همچنين مقاديري پارچه، لوازم جانبي تلفن همراه، 154رأس احشام، 3260 كيلوگرم آرد قاچاق و كپسول گاز از قاچاقچيان كالا كشف شد.
انفجار مخزن گاز خودرو
گرگان- خبرنگار كيهان: بر اثر انفجار ناشي از مخزن گاز مايع خودرو در شهر انبار آلوم از توابع استان گلستان يك دستگاه خودرو پرايد دچار حريق شد و راننده و سرنشين آن به شدت مصدوم شدند.
زورگيران نوجوان در دام پليس
اصفهان- خبرنگار كيهان:5 نوجوان كه اقدام به زورگيري از يك تبعه افغان در اصفهان كرده بودند دستگير شدند.
متهمان به نام هاي آريان، علي، هادي، نعمت و علي در پي شكايت يك زن افغاني مبني بر زورگيري 5 نوجوان از وي دستگير شدند.
دستگيرشدگان بين 15 تا 20 سال سن دارند.
برق گرفتگي زن روستايي
آوج- خبرنگار كيهان: مدينه 68 ساله از اهالي روستاي چوبينه هنگام استفاده از ماشين لباسشويي به علت اتصال برق در بدنه دستگاه، دچار برق گرفتگي شد و در دم جان خود را از دست داد. همچنين مهرانگيز محمدي 52 ساله به هنگام عبور از عرض خيابان در آوج بر اثر برخورد يك دستگاه خودرو پژو 405 با وي جان خود را از دست داد.
فروش چك پول تقلبي
اراك- خبرنگار كيهان: زني كه در اراك اقدام به توزيع چك پول تقلبي مي كرد دستگير شد.
اين زن كه با 15 قطعه چك پول هاي تقلبي يك ميليون ريالي و پانصد هزار ريالي دستگير شده است اعتراف كرد كه اين چك پول ها را از برادرش كه در زندان است گرفته و به فروش مي رسانده است.
مرگ اعضاي يك خانواده در تصادف
بندرعباس- خبرنگار كيهان: برخورد سواري پرايد با كاميون در جاده بندر خمير- بندرلنگه هشت كشته برجا گذاشت. انحراف به چپ خودرو پرايد علت بروز اين حادثه اعلام شد. سرنشينان پرايد يك خانواده 9 نفره بودند كه هشت نفر آنها كشته و يك دختر بچه نيز زخمي شد كه حال وي نيز وخيم گزارش شده است.
حريق در مراتع اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان: بيش از 300 هكتار از مراتع روستاهاي بخش خياررود واقع در چادگان اصفهان طعمه حريق شد. حريق با تلاش 6 ساعته امدادگران هلال احمر مهار شد.
در اين آتش سوزي 151 هكتار از مراتع روستا خاكستر شد.

 



از مهرماه ورزش صبحگاهي در مدارس اجباري مي شود

مديركل تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش از اجباري شدن ورزش صبحگاهي در تمام مدارس كشور از ابتداي سال تحصيلي جديد خبر داد.
منوچهر بهمني گفت: درصدد هستيم از پخش موسيقي غربي در ورزش صبحگاهي جلوگيري كنيم.
وي با بيان اينكه همه استانها مكلف هستند ورزش صبحگاهي را براي ايجاد سلامت و تندرستي و جلوگيري از فقر قامتي و حركتي در دانش آموزان دنبال كنند افزود: آموزش و پرورش استانها موظف هستند كه متناسب با شرايط اقليمي، فرهنگي و قومي خود، كليپ ورزش صبحگاهي را تهيه كنند و آن را در اختيار مدارس قرار دهند.
به گزارش مهر، مديركل تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش تاكيد كرد: همه مدارس موظف اند از كليپي كه در اختيارشان قرار مي گيرد، استفاده كنند چرا كه قصد داريم مانع از پخش موسيقي غربي در هنگام ورزش صبحگاهي شويم.

 



سد اكباتان دو جوان را به گام مرگ فرستاد

با غرق شدن دو جوان در سد اكباتان، تيم غواصي هلال احمر همدان دو روز پركار را پشت سر گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از همدان به نقل از روابط عمومي جمعيت هلال احمر استان همدان، مسئول تيم غواصي و نجات در سيلاب هلال احمر استان همدان اظهار داشت: با وجود هشدار مكرر نيروهاي امدادي و انتظامي مبني بر عدم شنا در سد اكباتان، طي روزهاي پنج شنبه و شنبه گذشته دو جوان 28 و 19 ساله به نام هاي «يدالله.خ» و «مهيار. الف» بر اثر بي احتياطي و عدم آشنايي كامل به فن شنا، جان خود را از دست دادند.
«داود شهدوستي» با اشاره به عدم توجه جوانان به هشدارهاي مسئولان افزود: در نخستين عمليات به محض دريافت گزارش توسط كشيك امداد، تيم غريق نجات اين جمعيت متشكل از چهار نفر غواص و دو نفر نجاتگر با تجهيزات و لوازم كافي سريعاً به محل حادثه اعزام شد كه با بررسي هاي لازم مشخص شد فرد غرق شده پنج شنبه 28 مردادماه با برادر و دوست خود براي تفريح و شنا به سد اكباتان رفته كه متأسفانه در آب غرق شده است.
وي اضافه كرد: در اين عمليات بعد از شناسايي محل غرق شدگي، جستجو در زير آب آغاز شد كه پس از يك ساعت تلاش، تيم غواصي موفق به كشف جسد در عمق 10 متري شد.
مسئول تيم غواصي و نجات در سيلاب هلال احمر استان همدان در مورد عمليات روز شنبه اظهار داشت: اين عمليات مصادف شد با تاريكي هوا، كه با توجه به بي تابي خانواده مرحوم اعضاي تيم غواصي بدون اينكه افطار كنند وارد آب شده و تا ساعت 10 شب عمليات جستجو را ادامه دادند و نهايتاً با طرح ريزي شيوه هاي مختلف عملياتي كار در شب و تغيير متدهاي جستجو، جسد مهيار. الف در عمق 12 متري آب سد كشف و به ساحل انتقال داده شد.گفتني است جسد افراد غرق شده تحويل مقامات قضايي شده است.

 



نماد سابق ميدان انقلاب دوباره نصب مي شود

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران گفت: نماد سابق ميدان انقلاب بعد از بازسازي در قسمتي از محدوده اين ميدان دوباره نصب مي شود.
سيدمحمدجواد شوشتري در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين پرسش كه چه زمان نماد جديد ميدان انقلاب نصب مي شود، گفت: در تلاشيم تا نماد قبلي را بازسازي كرده و در قسمت لرچكي ميدان انقلاب به سمت آزادي نصب كنيم.
به گفته شوشتري تا اول زمستان امسال طرح نماد جديد ميدان انقلاب مشخص و بعد از آن عمليات ساخت آغاز مي شود.

 



نتايج اوليه آزمون دستياري دندانپزشكي اعلام شد

نتايج اوليه بيست و چهارمين دوره پذيرش دستياري رشته هاي تخصصي دندانپزشكي ساعت 18 اول شهريورماه اعلام شد.
داوطلبان مي توانند براي مشاهده نتايج اوليه آزمون دستياري رشته هاي تخصصي دندانپزشكي به سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني wwwsanjeshpir مراجعه كنند.
لازم به ذكر است، براي انتخاب رشته اسامي مجازين سه برابر ظرفيت پذيرش اعلام مي شود، بنابراين مجازين مي توانند از امروز به مدت 27ساعت نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.
گفتني است، بيست و چهارمين دوره پذيرش دستياري رشته هاي تخصصي دندانپزشكي با رقابت يك هزارو090 داوطلب 41مردادماه برگزار شد كه از اين تعداد حدود يك هزار نفر در اين آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.

 



اعضاي اهدايي دو بيمار مرگ مغزي جان 6 نفر را نجات داد

دو بيمار كه به دليل بروز سانحه دچار مرگ مغزي شده و در بيمارستان شهيد باهنر كرمان بستري شده بودند، جان 6 بيمار در آستانه مرگ را نجات دادند.
به گزارش مهر از كرمان، خانواده «محمد ايلخان» و «عليرضا بابايي» پس از اطلاع از مرگ مغزي آنان و مشاوره با مسئولان مركز اهداي اعضاي كرمان نسبت به عمل اهداي اعضاي شش عضو موافقت كردند و در نهايت چهار عمل پيوند اعضاء در بيمارستان افضلي پور كرمان و دو عمل پيوند اعضاء در بيمارستان نمازيان شيراز انجام شد.
در اين عمل هاي جراحي پيوند اعضا يك كبد، سه كليه به بيماران نيازمند در كرمان پيوند زده شد و يك كليه و يك كبد نيز به دو بيمار در شيراز اهداء شد.
مسئول هماهنگ كننده پيوند اعضاي كرمان با تشكر از خانواده اين دو بيمار مرگ مغزي اظهار داشت: بايد فرهنگ پيوند اعضاي افراد مرگ مغزي را در جامعه نهادينه كنيم زيرا سالانه تعداد زيادي بيمار به دليل عدم پيوند اعضاء جان خود را از دست مي دهند.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14