(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 2 شهريور  1389- شماره 19725

رزمايش واحدهاي نظامي اسرائيل در بلندي هاي اشغالي جولان
هلاكت 5 نظامي آمريكايي درناآرامي هاي افغانستان
اورتگا كشورهاي منطقه رابه اتحاد عليه آمريكا فراخواند
اعتراض طرفداران فلسطين در لندن به پخش گزارش هاي جانبدارانه بي بي سي
دانشجويان كم سواد آمريكايي!
انفجار هاي پي در پي در پاكستان 40 كشته بر جاي گذاشت
كرزاي: شركت هاي وابسته به پنتاگون با مافيا و طالبان ارتباط دارند
ميشل عون: دادگاه رفيق حريري بازي بين المللي است
بررسي طرح تشكيل ارتش عربي در مذاكرات سران اردن و عربستان
با ميانجيگري تركيه و سوريه نمايندگان احزاب سياسي عراق در دمشق گردهم مي آين
رئيس جمهور آفريقاي جنوبي : كارگران به اعتصاب سراسري پايان دهند
در يك تصميم نژاد پرستانه انگليس طرفداران موگابه را اخراج مي كند
مخالفت اخوان المسلمين با موروثي شدن رياست جمهوري در مصر
چها رسوي پنج قاره



رزمايش واحدهاي نظامي اسرائيل در بلندي هاي اشغالي جولان

سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي از انجام تمرين هاي نظامي ارتش اين رژيم در بلندي هاي جولان اشغالي خبر داد.
به گزارشي فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارنوت» سخنگوي ارتش اسرائيل اعلام كرد كه اين ارتش در حال انجام تمرين هاي نظامي در بلندي هاي جولان است.
صداي انفجار تمرين هاي نظامي در بلندي هاي جولان در الخليل نيز شنيده مي شود.رژيم صهيونيستي در جنگ 1967 بلندي هاي جولان سوريه را اشغال كرد. در سال 2008 طي چهار مرحله اسرائيل و سوريه مذاكرات غيرمستقيمي را درباره حل وفصل اين اشغالگري برگزار كردند اما به دليل تجاوز رژيم صهيونيستي به نوارغزه در اواخر سال 2008، بشاراسد رئيس جمهور سوريه دستور توقف اين مذاكرات كه با ميانجيگري تركيه انجام مي شد را صادر كرد.

 



هلاكت 5 نظامي آمريكايي درناآرامي هاي افغانستان

چهار نظامي و يك نيروي امنيتي آمريكايي در حملات و انفجارهاي جداگانه مناطق مختلف افغانستان به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ديروز چهار نظامي آمريكايي در جنوب و شرق افغانستان بر اثر درگيري و انفجار بمب كشته شدند. يك نيروي امنيتي آمريكايي نيز به همراه يك خارجي ديگر بر اثر حملات افراد مسلح در افغانستان به هلاكت رسيدند.با اين تلفات جديد، شمار كشته شدگان خارجي طي ماه جاري ميلادي (21 روز اخير) به 44 تن رسيد.
از ولايت «بغلان» نيز خبر مي رسد بمباران خودسرانه منطقه اي در اين ولايت توسط نظاميان ناتو، مرگ شش غيرنظامي افغان، از جمله يك زن و يك كودك و جراحت 11 غيرنظامي ديگر را در پي داشت.

 



اورتگا كشورهاي منطقه رابه اتحاد عليه آمريكا فراخواند

رئيس جمهور نيكاراگوئه با هشدار نسبت به سياست هاي استعمارگرانه واشنگتن از كشورهاي منطقه خواست مقابل آمريكا با يكديگر متحد شوند.
به گزارش خبرگزاري ها، «دانيل اورتگا» رئيس جمهور نيكاراگوئه در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «راشاتودي» از تمام كشورهاي آمريكاي لاتين خواست مقابل توطئه هاي دولت اوباما، رئيس جمهور آمريكا كه قصد تبديل منطقه به حياط خلوت خود را دارد، متحد شوند.
«اورتگا» با متهم كردن آمريكا به راه اندازي كودتاي هندوراس گفت، اين كودتا نشان داد شعار تغيير رئيس جمهور آمريكا دروغ و فريبي بيش نيست. وي با اعلام اينكه «مردم كشورهاي منطقه سال هاست كه روز خوش نديده اند» افزود: كشوري كه به راحتي با كمك ارتش و نظاميان خود كودتا طراحي و اجرا مي كند، چگونه دم از تغيير سياست زده و مدعي مي شود كه خواستار گشايش عصر جديدي از ارتباطات با كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين است؟
«اورتگا» در ادامه با بيان اينكه «ذات و ماهيت آمريكا هيچ تغييري نكرده و اين كشور همچنان به دنبال استعمارگري است» اظهار داشت: جهان در حال تغيير است اما سياست هاي آمريكا هيچ تغييري نمي كند؛ اين مشكل نه فقط مشكل مردم آمريكاي لاتين، بلكه مشكل مردم تمام جهان است. وي با تمجيد از مقاومت ملت هاي منطقه در مقابل «زياده خواهي هاي آمريكا» گفت: واشنگتن بي شرمانه درباره سياست هاي تهديد و كودتاي خود سخن مي راند و به خود اجازه مي دهد كشوري را دموكرات يا غيردموكرات بنامد.
رئيس جمهور نيكاراگوئه در پايان از احتمال وقوع يك كودتا در يكي از كشورهاي آمريكاي لاتين خبر داد و افزود: هم اكنون آمريكايي ها توان كودتا در كشورهايي چون نيكاراگوئه، ونزوئلا و كوبا را ندارند اما خطر وقوع كودتا در منطقه به كارگرداني آمريكا هميشگي است.
وي در پايان راه مقابله با توطئه چيني هاي آمريكا را «اتحاد كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين با يكديگر» عنوان و تلاش هاي واشنگتن براي كودتا در منطقه را به شدت محكوم كرد.

 



اعتراض طرفداران فلسطين در لندن به پخش گزارش هاي جانبدارانه بي بي سي

سرويس خارجي-
ده ها تن از فعالان حامي فلسطين با تجمع در برابر دفتر اصلي شبكه خبري بي بي سي در لندن نسبت به پخش برنامه هاي مغرضانه و جانبدارانه از رژيم صهيونيستي اعتراض كردند.
طرفداران فلسطين كه در ميان آنان فعالان ناوگان آزادي نيز حضور داشتند نسبت به پخش يك نوار ويدئويي مستند تحت عنوان «مرگ دردرياي مديترانه» اعتراض كردند.
در اين برنامه بخش هاي مربوط به حمله اسرائيل به فعالان كه موجب كشته شدن 9 تبعه ترك شد پخش نشد و بالعكس نسبت به انگيزه فعالان در ناوگان آزادي و كمك رساني به مردم غزه ترديد شده است.
تهيه كننده اين برنامه در انتهاي اين گزارش اعلام كرد كه اين اقدام صرفاً با انگيزه سياسي صورت گرفته نه كمك رساني.
شركت كنندگان در اين تجمع ضدصهيونيستي اعلام كردند كه اقدام راديو بي بي سي اقدامي عمدي و جانبدارانه است و ما نمي توانيم آن را بپذيريم. گروه «برنامه همبستگي انگليس با فلسطين» نيز در پيامي به بي بي سي اعلام كرد كه تنها اشاره اي كه به تجاوز اسرائيل شده بود مربوط به تصاوير كشته شدگان بود كه در پايان اين فيلم بدون هيچ گونه توضيح و تفسيري درباره كشته شدگان يا اسامي آنان نشان داده شد.
در اين نامه آمده است: در اين نوار ويديويي تنها سعي شد تاكيد شود كه تنها فعالان مسلمان در اين كشتي بودند در حالي كه فعالاني از اديان ديگر نيز در اين كشتي حضور داشتند.
در اين نامه همچنين سؤال شده است كه آيا شهروند انگليسي كه در ناوگان آزادي شركت كرده بود زخمي نشده بود چرا با فعالان انگليسي در اين ناوگان مصاحبه نشد؟
يكي ديگر از فعالان شركت كننده در ناوگان آزادي گفت، اين برنامه هيچ اشاره اي به حمله اسرائيل عليه فلسطيني ها نكرد، هيچ صحبتي از فسفر سفيد نشد و به نظر مي رسد كه بي بي سي تبديل به راديو اسرائيل شده است.
اين تظاهرات در حالي صورت مي گيرد كه منابع خبري تركيه از ورود اعضاي كميسيون تحقيق، سازمان ملل به تركيه براي بررسي حمله خونين نيروهاي رژيم صهيونيستي به كشتي هاي حامل كمك هاي بشردوستانه به مردم غزه خبر دادند.
مذاكرات بيهوده
اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب حماس از تشكيلات خودگردان به علت از سر گرفتن مذاكرات مستقيم با رژيم اشغالگر به شدت انتقاد كرد.
وي با اشاره به اين واقعيت كه مذاكرات به شكست خواهد انجاميد گفت، تشكيلات خودگردان از مردم دور شده، خود را به اسرائيل فروخته و به آن پناه برده است و تن دادن محمود عباس به شروط آمريكا پذيرفتني نيست.
اتحاديه عرب نيز نگراني شديد خود را با از سرگيري مذاكرات مستقيم ميان اسرائيل و تشكيلات خودگردان ابراز كرد.
گفتني است در حالي كه چند روز بيشتر به آغاز مذاكرات مستقيم ميان محمود عباس و نتانياهو تحت نظارت باراك اوباما باقي نمانده كه نخست وزير رژيم صهيونيستي شروط خود را براي انجام مذاكرات اعلام كرد.
نتانياهو اظهار داشت: امنيت واقعي براي اسرائيل بايد فراهم شود، اسرائيل به رسميت شناخته شود و يك كشور فلسطيني غيرنظامي تشكيل شود اين شرايط در حالي مطرح مي گردد كه صائب عريقات مذاكره كننده ارشد تشكيلات خودگردان در نخستين واكنش به شروط نتانياهو اعلام كرد كه اگر اسرائيل خواهان مذاكرات مستقيم است بايد بداند كه اين شروط از سوي فلسطين غيرقابل پذيرش است و در صورت از سرگيري شهرك سازي تشكيلات خودگردان مذاكرات مستقيم را رها خواهد كرد.
اين مذاكرات قرار است يازدهم شهريور ماه ميان محمود عباس و نتانياهو به ميزباني اوباما در كاخ سفيد برگزار شود.

 



دانشجويان كم سواد آمريكايي!

دانشجويان جديد آمريكايي كه امسال وارد دانشگاه مي شوند، «چكسلواكي» را نمي شناسند و اصلا نمي دانند چيست!
در واقع، تحقيقات سالانه «تام مك برايد» و «رون نيف»، دو استاد آمريكايي، از دانشجويان اين كشور نشان مي دهد كه هر نسل از اين دانشجويان در «چيز خاصي» بي سواد است! مثلا، دانشجويان متولد سال 1980 تخصصشان اين بوده كه نمي دانستند «ژان پل دوم» چه كسي مي تواند باشد، و اكثراً او را «خواننده» مي دانستند! و يا اينكه، دانشجويان فارغ التحصيل سال 2006 كلمه اي به اسم «آپارتايد» به گوششان نخورده بود و اصلا نشنيده بودند كه چنين چيزي در آفريقاي جنوبي وجود داشته است! دو استاد آمريكايي به همين شكل هر سال از سال 1988- «پرتره» دانشجويان نسل جديد و «تخصص روز» را ترسيم كرده اند! روش كار آنها هم اين است كه مقالات مختلف روزنامه هاي پرخواننده را جمع آوري مي كنند، آنها را براي مطالعه به 18 ساله هاي آماده ورود به دانشگاه مي دهند و عكس العمل آنها را با ديدن موضوع اين مقالات يادداشت مي كنند. به عبارت ديگر، وقتي كه مي بينند طرف «گيج و منگ» به مقاله نگاه مي كند و چشمانش به اندازه يك «نعلبكي» گشاد شده، نتيجه مي گيرند كه «هيچي بارش نيست!
سرويس خارجي كيهان

 



انفجار هاي پي در پي در پاكستان 40 كشته بر جاي گذاشت

وقوع سه انفجار تروريستي در شمال غربي پاكستان منجر به كشته شدن دستكم 40 نفر شد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، به نقل از مقامات رسمي پاكستان، روز گذشته انفجار دو بمب در مناطق قبيله نشين شمال غربي پاكستان، نزديك مناطق مرزي افغانستان به همراه انفجار يك بمب ديگر در شهر پيشاور، جان دستكم40 نفر از مردم اين كشور سيل زده را گرفت.
به گفته پليس پاكستان، مرگبارترين اين انفجارها مربوط به حمله اي انتحاري به يك مسجد واقع در وزيرستان جنوبي بود كه به تنهايي 26 كشته و40 مجروح بر جاي گذاشت.
منابع رسمي در پاكستان با تاييد اين خبر از احتمال افزايش شمار قربانيان اين انفجارها خبر مي دهند.

 



كرزاي: شركت هاي وابسته به پنتاگون با مافيا و طالبان ارتباط دارند

«حامد كرزاي» از وجود ارتباط ميان شركت هاي امنيتي خصوصي آمريكايي فعال در افغانستان با گروه هاي مافيايي و طالبان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، رئيس جمهور افغانستان به خبرنگاران گفت، شركت هاي امنيتي خصوصي كه براي ارتش آمريكا در افغانستان كار مي كنند با گروه هاي مافيايي و طالبان ارتباط و همكاري دارند. كرزاي كه اخيراً از اين شركت ها خواست ظرف چهارماه به فعاليت هاي خود در افغانستان پايان دهند، گفت شركت هاي امنيتي خصوصي در حال چپاول افغانستان هستند. وي گفت: اين شركت ها از مردم افغان دزدي كرده و اموال آنها را به يغما مي برند و براي غيرنظاميان ايجاد ناراحتي مي كنند.
كرزاي كه با شبكه آمريكايي «اي.بي.سي» سخن مي گفت، افزود: من از ماليات دهندگان آمريكايي مي خواهم پولشان را براي شركت هايي هزينه نكنند كه با گروه هاي مافيايي در ارتباط هستند و احتمالا با همين پول ها، شبه نظاميان و تروريست ها را تأمين مالي مي كنند.
شركت هاي امنيتي خارجي بيش از 30 هزار نيروي محلي افغان را به خدمت گرفته اند. رئيس جمهور افغانستان خاطرنشان كرد، دستمزد بالايي كه شركت هاي امنيتي خارجي پيشنهاد مي دهند، مردم افغان را از پيوستن به نيروهاي امنيتي و پليس اين كشور منصرف مي كنند. وي حتي اين ترديد را به وجود آورد كه شركت هاي امنيتي مذكور شب ها احتمالا تبديل به گروه هاي تروريستي مي شوند.
توسعه فعاليت هاي جاسوسي
به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه «واشنگتن پست» فاش كرد آمريكا از طريق توسعه پايگاه هاي هوايي در افغانستان، فعاليت هاي جاسوسي و شناسايي خود را افزايش مي دهد. پنتاگون اعلام كرده است، براي توسعه پايگاه هاي هوايي آمريكا در افغانستان، 100 ميليون دلار تا سال 2011 هزينه مي كند. بر اساس اعلام پنتاگون، دولت آمريكا 3/5 ميليارد دلار براي توسعه تأسيسات نظامي افغانستان و تقويت ارتش و پليس اين كشور اختصاص داده است.واشنگتن پست افزود: دولت «باراك اوباما» با گسترش پايگاه هاي هوايي خود در افغانستان، از آنها براي اهداف جاسوسي و شناسايي استفاده مي كند. اخيراً آمريكا تعداد 6500 فروند هواپيماي بدون سرنشين به خاورميانه (از جمله كشور افغانستان) ارسال كرده است.

 



ميشل عون: دادگاه رفيق حريري بازي بين المللي است

سرويس خارجي:
رئيس حزب مسيحي آزاد ملي لبنان با اشاره به اينكه حريري به دست لبناني ها ترور نشده است تاكيد كرد كه دادگاه ترور حريري به يك بازي بين المللي تبديل شده است.
«ميشل عون» طي اظهاراتي اعلام كرد كه لبنان امروز با توطئه بين المللي روبه رو است.
وي با اشاره به اينكه اولين كسي بوده كه خواستار دادگاه بين المللي براي رسيدگي به ترور حريري شده افزود، اين دادگاه امروز به جاي آنكه مصدر قضايي براي تامين عدالت باشد بازيچه نهادهاي بين المللي شده است.
عون تاكيد كرد، حريري به دست لبناني ها ترور نشد بلكه به دست كساني ترور شد كه مي خواهند لبنان را فداي طرح ها و توطئه هاي بين المللي كنند.
از سوي ديگر، منابع آگاه در لبنان اعلام كردند كه هدف دادگاه بين المللي از متهم كردن اعضاي حزب الله فقط به اين افراد محدود نخواهد شد بلكه شامل برخي شخصيت ها و يا كشورهاي ديگر هم خواهد شد.اين در حالي است كه جنبش ميهن پرست آزاد لبنان نيز در شبكه خبري خود اعلام كرد كه عربستان سعودي با صرف ميليون ها دلار تلاش مي كند حزب الله را در ترور رفيق حريري مقصر جلوه دهد.
اين جنبش به نقل از يك مسئول مخالف در دولت عربستان سعودي افزود، پادشاه عربستان 500 ميليون دلار بودجه براي تبليغات عليه حزب الله اختصاص داده است اما هدف عربستان سعودي نه تنها لطمه به شهرت حزب الله بلكه مخدوش كردن سيدحسن نصرالله است.
اين شبكه خبري تصريح كرد، حزب الله شواهد جديدي درباره ترور حريري در دست دارد كه در صورت فاش شدن خانواده سلطنتي عربستان لطمه خواهد ديد.
جنبش ميهن پرست آزاد لبنان همچنين اظهار داشت، تعهد سيدحسن نصرالله به حفظ صلح و وحدت لبنان وي را بر آن داشته است كه اين شواهد را افشا نكند.
روزنامه لبناني السفير نيز فاش كرد كه وزير دادگستري لبنان بخشي از اطلاعاتي كه درباره شاهدان دروغين پرونده ترور نخست وزير اسبق لبنان جمع آوري كرده است در نشست چهارشنبه كابينه دولت ارائه مي دهد.
دولت لبنان چهارشنبه گذشته در پي درخواست حزب الله در نشست كابينه دولت، وزير دادگستري اين كشور را مامور كرد تا اطلاعات مربوط به شاهدان دروغين در پرونده ترور حريري را جمع آوري كند.
از سوي ديگر روزنامه لبناني الاخبار از نقش برخي از سفارتخانه هاي اروپايي به ويژه چك و مجارستان براي فرار جاسوسان اسرائيلي پرده برداشت.اين روزنامه نوشت، پس از افشا شدن نقش برخي دول اروپايي در ترور «محمود المبحوح» فرمانده ارشد حماس، دخالت اين سفارتخانه ها در فراري دادن جاسوسان اسرائيلي ثابت شده است و دستگاه قضايي لبنان اين مسئله را تاييد كرده است.
تشكيلات امنيتي و نظامي لبنان تاكنون بيش از 120 مزدور اسرائيلي را طي دو سال اخير بازداشت كرده اند.

 



بررسي طرح تشكيل ارتش عربي در مذاكرات سران اردن و عربستان

ملك عبدالله بن عبدالعزيز و عبدالله دوم پادشاهان عربستان و اردن در رياض، طرح تشكيل ارتش عربي را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
به گزارش پايگاه خبري «ايلاف»، رهبران دو كشور اردن و عربستان كه در رياض با يكديگر ديدار كردند، در مورد مسائل في مابين و روابط دوجانبه تبادل نظر كردند.
بر پايه اين گزارش، آغاز مذاكرات سازش اعراب و اسرائيل در 11 شهريور و هماهنگي در مواضع از محورهاي اصلي اين مذاكرات به شمار مي رود.
عبدالله دوم پادشاه عربستان كه روز شنبه وارد رياض شد، در گفت وگو با همتاي عربستاني خود، از طرح تشكيل ارتش عربي كه به ابتكار ملك عبدالله پيشنهاد شده است، استقبال كرد.
اين طرح كه براي نخستين بار در جنگ نخست خليج فارس مبني بر تشكيل يك ارتش عربي در كنار ارتش آمريكا براي نبرد با عراق مطرح شده بود، از سوي عربستان همچنان دنبال مي شود و گفته مي شود در اين ديدار مورد بحث قرار گرفته است.
عبدالله دوم پادشاه عربستان كه براي انجام حج عمره هم اكنون در عربستان به سر مي برد، آمادگي ارتش متبوع خود را براي مشاركت در اين طرح اعلام كرد.
پيش از اين مصر، بحرين، كويت و امارات، آمادگي خود را براي تشكيل ارتش عربي و حمايت از طرح ملك عبدالله اعلام كرده بودند.
به عقيده صاحبنظران منطقه اي، تشكيل ارتش عربي، گامي در جهت اجراي نقش هاي نظامي آمريكا در منطقه براي حفاظت از امنيت اسرائيل است.

 



با ميانجيگري تركيه و سوريه نمايندگان احزاب سياسي عراق در دمشق گردهم مي آين

با ميانجيگري تركيه و سوريه و نظارت اتحاديه عرب، گروه هاي پيروز عراقي در انتخابات پارلماني، در دمشق نشست برگزار مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، تأخير پنج ماهه عراقي ها براي تشكيل دولت، دولت هاي تركيه و سوريه را نيز براي ميانجيگري، وارد ميدان كرد. به گفته منابع عراقي، اين نشست احتمالاً طي هفته جاري برگزار مي شود و رهبران و يا فرستادگان چهار جريان پيروز (شامل ائتلاف هاي ملي عراق، العراقيه، كردستان عراق و دولت قانون) در اين نشست با هم ديدار و در مورد تشكيل دولت آينده با يكديگر گفت وگو مي كنند. احتمال مي رود وزير خارجه تركيه و مشاور شاه عربستان نيز در اين نشست شركت كنند.
ائتلاف دولت قانون تحت رهبري «نوري مالكي» و برخي از جريان هاي كرد عراق، نسبت به برگزاري اين نشست، نظر مساعدي ندارند.
در آخرين تحولات سياسي عراق، جريان «صدر» تحت رهبري «مقتدا صدر» و ائتلاف «العراقيه» تحت رهبري «اياد علاوي» به يكديگر نزديك شده اند.
در همين حال، هر چند «جيمز جفري» سفير جديد آمريكا در عراق مدعي شد هيچ راه حلي را كشور متبوعش براي رفع مشكل دولت آينده عراق تحميل نمي كند، ولي شبكه «العالم» به نقل از برخي منابع آگاه در پارلمان عراق خبر داد آمريكا و عربستان تلاش مي كنند فرماندهي كل نيروهاي مسلح عراق به فهرست العراقيه سپرده شود و هدف اين دو كشورخارجي نيز تضعيف جايگاه شيعيان در عرصه سياسي عراق ذكر شده است.خبر ديگر اينكه آمريكا در حالي نيروهايش را از عراق خارج مي كند كه 70 درصد زيربناهاي اين كشور براثرجنگ، از بين رفته است.

 



رئيس جمهور آفريقاي جنوبي : كارگران به اعتصاب سراسري پايان دهند

رئيس جمهور آفريقاي جنوبي طي يك نطق تلويزيوني ضمن درخواست از كارگران براي پايان دادن به اعتصاب سراسري ازآنها خواست حقوق خود را از مجراي قانوني مطالبه كنند.
«جاكوب زوما» ضمن انتقاد از اعتصاب كنندگان از آنها خواست تا مرتكب عملي نشوند كه مردم از برخورداري خدمات عمومي بخصوص خدمات بهداشت و درمان محروم شوند.
وي همچنين از كارگران خواست به اعتصاب خود پايان دهند.
همزمان با گسترش اعتصاب ها، دادگاه «پرتوريا» اعتصاب و تظاهرات كارگران و كاركنان بخش خدمات عمومي آفريقاي جنوبي را با صدور حكمي غيرقانوني اعلام كرد.
«تمبا ماسكو» سخنگوي دولت آفريقاي جنوبي با استقبال از اين حكم دادگاه، از اعتصاب كنندگان خواست تا به سر كارهاي خود بازگردند.
از روز چهارشنبه بيش از يك ميليون نفر از كاركنان دولتي در آفريقاي جنوبي در اعتراض به پايين بودن سطح دستمزدها، دست از كار كشيدند و تا امروز جمع كثيري از معلمان، كاركنان بخش بهداشت و درمان و برخي از نيروهاي پليس به آنها پيوسته اند.
گزارش ها از آفريقاي جنوبي حاكي است كه اعتصاب ها در سراسر اين كشور همچنان ادامه دارد.
جمهوري آفريقاي جنوبي با 41 ميليون نفر جمعيت در جنوبي ترين بخش قاره آفريقا قرار دارد، ناميبيا از شمال غربي، بوتسوانا و زيمبابوه در شمال، موزامبيك از شمال شرقي، سوازيلند از شرق و اقيانوس هاي اطلس و هند از جنوب، جنوب غربي وشرقي آن را احاطه كرده اند.

 



در يك تصميم نژاد پرستانه انگليس طرفداران موگابه را اخراج مي كند

دولت انگليس در يك اقدام نژادپرستانه تصميم به اخراج طرفداران رئيس جمهور زيمبابوه از خاك كشورش گرفت.
به گزارش ايرنا به نقل از شبكه خبري «اي نيوز» آفريقاي جنوبي، دولت انگليس اعلام كرد آن دسته از زيمبابوه اي هاي مقيم انگليس را كه از رابرت موگابه رئيس جمهور كشورشان حمايت مي كنند، از آن كشور اخراج مي كند.
اين افراد كه تعدادشان از 20 هزار نفر نيز فراتر مي رود به دليل ارتباطات سياسي و اقتصادي شان با حزب حاكم «زانو يي اف» به رهبري موگابه، بايد تا پايان امسال از انگليس خارج شوند.
تلويزيون اي نيوز همچنين به نقل از يك مقام سفارت انگليس در «هراره» پايتخت زيمبابوه گفت كه سيستم اطلاعات و امنيت انگليس با شناسايي اين افراد به آنهاد هشدار داد كه در اسرع وقت خاك انگليس را ترك كنند وگرنه لندن، براي اخراج آنها به زور متوسل خواهد شد.

 



مخالفت اخوان المسلمين با موروثي شدن رياست جمهوري در مصر

رهبر سابق اخوان المسلمين مصر بار ديگر تاكيد كرد كه موروثي شدن رياست جمهوري در اين كشور را نخواهد پذيرفت.
به گزارش فارس، به نقل از روزنامه »المصري اليوم »، »محمد مهدي عاكف » رهبر سابق جماعت اخوان المسلمين مصر از وضعيت حاكم بر آزادي هاي سياسي مصر و پر بودن زندان ها و بازداشتگاه ها از زندانيان سياسي انتقاد كرد و گفت حتي خود وي نيز از سال 2006 تاكنون از اداي مناسك عمره محروم بوده است.
وي همچنين با انتقاد شديد از نامزدي »جمال مبارك«، فرزند »حسني مبارك » رئيس جمهور مصر، براي انتخابات آتي رياست جمهوري گفت: سال هاست كه حزب حاكم مصر در حال ترويج پديده موروثي شدن رياست جمهوري است. يك بار ديگر اين سوال از من شده بود و گفته بودم كه هيچكس در مصر مورثي شدن رياست جمهوري را نمي پذيرد و ما نيز اين امر را نخواهيم پذيرفت.
رئيس سابق اخوان المسلمين مصر همچنين تاكيد كرد، اگر جمال مبارك مي خواهد خود را براي اين پست نامزد كند بايد از قصر پدرش و سازوكارهاي تحت اختيارش براي رسيدن به اين پست دور شود و بعنوان فردي عادي در انتخابات شركت كند. اين نيز به اين معنا نيست كه ما آراء خود را در صندوق بريزيم و در نهايت ببينيم كه تمام امور به نفع جمال مبارك تغيير يافته است.

 



چها رسوي پنج قاره

قديمي ترين اسير سوريه
قديمي ترين اسير سوريه در زندان هاي رژيم صهيونيستي بر پايداري و ايستادگي خود در برابر مقامات اين رژيم تاكيد كرد.
«صدقي سليمان» 25 سال اسارت در زندان هاي اسرائيل را چون كوهي استوار تحمل كرده است.
آرزوي سكته قلبي براي ساركوزي
يك كشيش فرانسوي در اعتراض به سياست هاي نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه در يك مراسم و در جمع حاضران دعا كرد كه ساركوزي به سكته قلبي دچار شود تا درگيري و جنگ متوقف شود.
سياست هاي دولت ساركوزي از سال 2007 تاكنون با اعتراض هاي زيادي روبه رو شده است.
جنگ افزارهاي نامرئي
كيم جونگ ايل رهبر كره شمالي از نامرئي بودن جنگ افزارهاي اين كشور خبر داد.
وي اظهار داشت: پيروزي يا شكست ما در جنگ هاي آينده بستگي به اين دارد كه تا چه ميزان بتوانيم اين گونه جنگ افزارها را توليد كنيم.

 

(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14