(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31  شهريور 1389- شماره 19746

حديث دشت عشق
امروز چهره چهار تيم مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا مشخص مي شود ذوب آهن در يك قدمي صعود
اخبار كوتاه از فوتبال
نايب قهرماني دووميداني ايران در رقابت هاي غرب آسيا
كاپيتان تيم ملي بسكتبال ، غايب بزرگ گوانگجو
ما متولي ورزش هستيم سعيدلو: كميته ملي المپيك بخش كوچكي از سازمان است
11 ايراد AFC به باشگاه هاي ايران استقلال و پيروزي بايد هيئت مديره داشته باشند
آخرين خبرها از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - آنتاليا
خواندني از ورزش ايران
تب دنگي، تهديدي براي بازي هاي آسيايي



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «محمود صفاجو»
سرباز شجاع ارتش اسلام

شهيد «محمود صفاجو» در تاريخ 2/3/1343 در محله حجتيه آران به دنيا آمد. در دوران نوجواني علي رغم شاگرد ممتاز بودن در مدرسه راهنمايي، به علت مشكلات و سختي هاي كار كشاورزي پدر، او را در امر كشاورزي كمك مي كرد. او از قاريان موفق قرآن كريم بود و در پايگاه بسيج شهيدبهشتي آران فعاليت هاي مختلف نظامي و فرهنگي داشت. با اتمام تحصيل دوران دبيرستان بنا به نياز و فرمان رهبر كبير انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني(ره) براي دفاع از ميهن اسلامي در تاريخ 18/7/1362 به خدمت مقدس سربازي اعزام شد.
با شجاعت و تلاش در لشكر 21 حمزه ارتش در ميدان هاي نبرد با دشمن متجاوز، مفتخر به اخذ درجه گروهبان يكمي گرديد تا اين كه بعد از 17 ماه سابقه حضور در ميدان هاي جنگ در منطقه جنوب ايران (شرق دجله) با درجه استوار دومي، در عمليات بدر شركت نمود كه براثر اصابت گلوله دشمن به چشم و صورت او در تاريخ 26/12/1363 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



امروز چهره چهار تيم مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا مشخص مي شود ذوب آهن در يك قدمي صعود

تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان در صورت كسب يك تساوي برابر پوهانگ استليرز كره جنوبي مي تواند به مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود كند.
در يكي از ديدارهاي برگشت بازي هاي مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا درحالي تيم هاي ذوب آهن و پوهانگ استيلرز امروز از ساعت 14 در سئول به مصاف هم خواهندرفت كه نماينده كشورمان با كسب حتي يك تساوي مي تواند به مرحله نيمه نهايي صعود كند.
انسجام تيمي ذوب آهن در خطوط مختلف و همچنين دفاع تيمي هماهنگ باعث شد تا شاگردان منصورابراهيم زاده باارائه يك بازي منطقي در ديدار رفت با نتيجه 2 بر يك از سد مدافع عنوان قهرماني ليگ قهرمانان آسيا عبور كنند و چراغ صعود به مرحله بعدي را روشن تر نگاه دارند.
ذوب آهن كه بهترين عملكرد را درميان نمايندگان ايران در بازي هاي ليگ قهرمانان آسيا داشت، توانست با به دست آوردن عنصر اعتماد به نفس حاصل از شكست تيم ها و مربيان بزرگ همچون فيليپه اسكولاري سرمربي بنيادكار در مراحل قبل، روح برتري طلبي و استقرار در پيروزي را در كالبد خود به جريان اندازد.
تيم فوتبال ذوب آهن هفته گذشته و پس از پايان ديدار مقابل پوهانگ استيلرز بلافاصله به كره جنوبي سفر كرد تا بتواند با تطبيق شرايط بازيكنان با آب و هواي كره جنوبي برنامه هاي تاكتيكي خود را ساده تر به انجام برساند.
هيچ كدام از بازيكنان ذوب آهن براي ديدار امروز برابر پوهانگ مشكل خاصي ندارند. ازسوي ديگر محمدرضا خلعتبري مهاجم سريع اين تيم نيز كه در بازي رفت تيمش به خاطر محروميت غايب بود، مي تواند در بازي برگشت نماينده كشورمان را همراهي كند.
به رغم اينكه ذوب آهن حتي با يك تساوي نيز مي تواند به مرحله بعدي بازي ها صعود كند اما منصور ابراهيم زاده سرمربي اين تيم تاكيد كرده است كه بازيكنانش را تنها براي پيروزي و شكست حريف در خانه به زمين مي فرستد و به تساوي راضي نمي شود.
استفاده ازسرعت بازيكناني چون خلعتبري درخط حمله از يك سو و حضور پرتعداد بازيكنان درخط دفاع و مياني ازطرف ديگر اين امكان را به ذوب آهن مي دهد تا ضمن بستن راههاي نفوذ حريف از ميانه ميدان، زمينه را براي اجراي برنامه هاي تاكتيكي و استفاده از ضدحملات فراهم كند.
بدون شك پوهانگ استيلرز با توجه به شكست در اصفهان، برنامه اي سراسر هجومي را در دستور كار خود قرار خواهد داد و براي رسيدن به سه امتياز مسابقه برگشت درمقابل 25 هزار هوادار خود از هيچ كاري دريغ نمي كند.
قهرمان دور گذشته ليگ قهرمانان آسيا كه در كي ليگ(ليگ داخلي كره جنوبي) نيز وضعيت خوبي ندارد و درميانه هاي جدول قرارگرفته است و براي برآورده كردن انتظارات هواداران خود به اين مسابقه به چشم يك ديدار حياتي مي نگرد.
تيم صعودكننده از اين ديدار درمرحله بعد با يكي از تيم هاي الهلال عربستان و الغرافه قطر بازي مي كند.
برنامه ديگر بازي هاي برگشت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا امروز برگزار مي شود به اين شرح است:
¤ الغرافه قطر- الهلال عربستان
-نتيجه ديدار رفت: 3بر صفر به سود الهلال
¤ چونبوك موتورز كره جنوبي- الشباب عربستان
-نتيجه ديدار رفت: 2 برصفر به سود الشباب
¤ سونگنام ايلهوا كره جنوبي- سوون سامسونگ كره جنوبي
- نتيجه ديدار رفت: 4بر يك به سود سونگنام ايلهوا

 



اخبار كوتاه از فوتبال

نوع جديد دوپينگ در فوتبال ايران
رئيس كميته ضد دوپينگ فدراسيون فوتبال با قطعي عنوان كردن تخلف دوپينگ محمد نيساني بازيكن تيم شهرداري تبريز اين مورد را از تخلفات جديد و بي سابقه در فوتبال كشور عنوان كرد. احمد هاشميان گفت: نيساني هيچگونه دارويي از موارد ممنوعه دوپينگ مصرف نكرده بلكه تخلف او امتناع از انجام نمونه گيري بدون هماهنگي با مامور و پزشك كنترل دوپينگ بوده كه طبق آيين نامه اين امر نيز از موارد تخلف دوپينگ محسوب مي شود.
برگزاري آخرين تمرين تيم ملي در تهران
آخرين تمرين تيم ملي فوتبال كشورمان پيش از سفر به اردن براي حضور در بازيهاي غرب آسيا پيش از ظهر ديروز در زمين چمن شماره يك كمپ تيم هاي ملي برگزار شد. تمرين تيم ملي با حضور 18 بازيكن برگزارشد. علاوه بر احسان حاج صفي ، هادي نوروزي و غلامرضا رضايي كه غايب بودند عليرضا حقيقي و محمد غلامي نيز به صورت اختصاصي تمرين كردند.
مخالفت پيروزي با حضور رضايي در تيم اميد
كادر فني تيم فوتبال پيروزي با حضور غلامرضا رضايي در تيم اميد مخالفت كرد. در جلسه كاشاني و دايي اين مسئله مطرح شد اما به دليل مصدوميت رضايي، كادرفني پيروزي مخالفت خود را با حضور وي در تيم اميد اعلام كرد.
شكايت سايپا از تيم شارجه امارات
واحد امور بين المللي شركت فرهنگي ورزشي سايپا به نمايندگي از اين شركت با ارسال نامه اي به كميته تعيين وضعيت بازيكنان فيفا، رسما شكايت اين باشگاه را مبني بر عدم بازپرداخت بدهي 50 هزار دلاري باشگاه شارجه اعلام كرد. اين بدهي مربوط به مبلغ ترانسفر مسعود شجاعي است كه حدود سه سال است به حساب باشگاه سايپا واريز نشده است.
استعفاي نامجومطلق از سرمربيگري ابومسلم
درحالي كه كمتر از دو هفته پيش و بعد از كناره گيري نادر دست نشان، مجيد نامجو مطلق سرمربيگري تيم فوتبال ابومسلم را برعهده گرفته بود، او نيز روز گذشته از اين سمت استعفا كرد. ناصر شهسواري مديرعامل باشگاه ابومسلم خراسان نيز اين خبر را تاييد كرده است.گفته مي شود اصغر صدري سرمربي بعدي ابومسلم است.
افشاي رقم قرارداد چند فوتباليست
جعفري مديرعامل باشگاه مقاومت سپاسي شيراز روز گذشته در گفت و گويي تفصيلي با ايسنا به بيان برخي از مسائل پشت پرده فوتبال ايران پرداخت. جعفري در بخشي از صحبت هايش گفت: فقط رقم قرارداد قلعه نويي و رحمتي با سپاهان 2 ميليارد تومان است. علي كريمي 800 ميليون و معدنچي 600 ميليون با استيل آذين قرارداد مي بندند. آن وقت در شيراز آقايان منت مي گذارند كه يك 70 ميليون، يك 30 ميليون و يك 50 ميليون به ما كمك كرده اند؛ آن هم وقتي تيم داشت سقوط مي كرد.
ابراهيم زاده از اطلاعات قطبي استفاده نكرد
سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان با بيان اينكه به صعود تيمش به مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا اميدوار است،گفت: نتوانستيم از اطلاعات قطبي در مورد فوتبال و شرايط كشور كره استفاده كنيم. ابراهيم زاده اظهار داشت: منصور ابراهيم زاده در نشست خبري پيش از ديدار روز چهارشنبه تيمش برابر پوهانگ در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كره اي در خصوص اينكه آيا از اطلاعات قطبي پيش از ديدار با پوهانگ استفاده كرده ايد؟ گفت: متاسفانه نتوانستيم از اطلاعات قطبي استفاده كنيم، نمي دانم چرا اين اتفاق افتاد. ابراهيم زاده توضيح بيشتري در اين خصوص نداد و معلوم نيست كه اطلاعات فني سرمربي تيم ملي در چه اندازه اي بوده كه ابراهيم زاده نتواسنته از آن استفاده كند!
پاداش سه ميليوني سازمان براي ملي پوشان
سراجي مديركل دفتر رئيس سازمان تربيت بدني از اختصاص پاداش 3 ميليون توماني علي سعيدلو به اعضاي تيم ملي فوتبال خبر داد. سعيدلو روز گذشته در تمرين تيم ملي فوتبال كشورمان حضور يافت.
كريمي تعهد داد تا كارت مربيگري دريافت كند
عزيز محمدي رييس سازمان ليگ برتر گفت: پس از تعهدي كه فيروز كريمي و باشگاهش داد او مي تواند در ليگ دسته اول مربيگري كند. كريمي اگر تسويه حسابش را از باشگاه قبلي دريافت و به فدراسيون فوتبال ارايه كند، مي تواند در رقابت هاي ليگ دسته اول حضور داشته باشد.
روني قراردادش با منچستر را تمديد نكرد
وين روني حاضر نشد قراردادش را با باشگاه منچستريونايتد تمديد كند. مهاجم خبرساز شياطين سرخ كه در چند هفته اخير با جنجال هاي اخلاقي خود بار ديگر حاشيه ساز شده بود پيشنهاد تمديد يك ساله قرارداد خود را با منچستريونايتد رد كرد. روني گفته است كه به رئال مادريد علاقه فراواني دارد و مي خواهد با رفتن به اين باشگاه حقوق بالاتري نيز دريافت كند.

 



نايب قهرماني دووميداني ايران در رقابت هاي غرب آسيا

تيم ايران با كسب 23 نشان در رده دوم جدول رده بندي مدالي رقابت هاي دووميداني غرب آسيا در سوريه قرار گرفت.
سومين و آخرين روز از رقابت هاي دووميداني غرب آسيا دوشنبه شب در ورزشگاه بين المللي حلب سوريه برگزار شد كه تيم ايران در اين شب صاحب 8مدال كه 2نشان طلا، 4نقره و 2 برنز بود شد. در ماده 800متر سجاد مرادي بعد از دونده آفريقايي تبعه بحرين به مدال نقره دست يافت. امير مرادي هم در رده چهارم قرار گرفت. در ماده هفتگانه بانوان سپيده توكلي در اولين حضور بين المللي خود در اين ماده مدال طلا را از آن خود كرد. مريم طوسي در ماده 200متر دومين نشان نقره اين مسابقات را براي خود كسب كرد. در 5هزارمتر بانوان هم محبوبه غيور به نشان برنز رسيد. الهام سمرقنديان در ماده پرتاب ديسك بانوان مدال نقره مسابقات غرب آسيا را بر گردن آويخت. در همين ماده و در بخش مردان محمود صميمي و محمد صميمي به ترتيب مدالهاي طلا و نقره را كسب كردند. در پرش با نيزه مردان هم محسن رباني دهمين نشان طلاي كشورمان را از آن خود كرد. اسحاق غفاري هم بعد از ورزشكاري از كويت مدال برنز گرفت. تيم دوي 4 در 400متر امدادي ايران هم در بخش مردان بعد از كشورهاي عربستان و عراق نشان برنز اين رقابت ها را از آن خود كرد. در پايان سه روز رقابت دووميداني كاران در مسابقات غرب آسيا تيم بحرين در بين 12 كشور حاضر در اين ديدارها با 11مدال طلا، 7نقره و 9برنز در مكان اول ايستاد. ايران هم با مجموع 23مدال با 10نشان طلا، 7نقره و 6برنز در مكان دوم قرار گرفت. سوريه با 8طلا، 7نقره و 9برنز سوم شد.
رقابتهاي دووميداني غرب آسيا از 27 شهريور ماه با حضور 12 كشور در حلب سوريه برگزار شد.

 



كاپيتان تيم ملي بسكتبال ، غايب بزرگ گوانگجو

كاپيتان تيم ملي بسكتبال كه در جام جهاني بسكتبال غايب بود، به بازي هاي آسيايي نيز نمي رسد.
صمد نيكخواه بهرامي بدون سلام از بازي هاي آسيايي گوانگجو خداحافظي كرد. او كه قبل از جام جهاني بسكتبال تركيه مصدوم شده بود، يك روز قبل از پروازاز همراهي تيمش در جام جهاني جا ماند.
پزشك نيكخواه بهرامي در خصوص آسيب ديدگي او مي گويد: به خاطر شرايط حساسي كه صمد دارد، بايد او را كم كم از شرايطش مطلع مي كردم و حالا خيلي قاطع مي گويم او به بازي هاي آسيايي نمي رسد و حتي در نيم فصل جديد ليگ برتر هم او را نمي بينيد. او 6 ماه طول درمان دارد كه حالا تنها يك ماه آن را پشت سر گذاشته است.

 



ما متولي ورزش هستيم سعيدلو: كميته ملي المپيك بخش كوچكي از سازمان است

رئيس سازمان تربيت بدني هرگونه اختلاف با كميته ملي المپيك را تكذيب كرد.
رئيس سازمان تربيت بدني در جريان بازديد از تمرين تيم ملي فوتبال اين جواب را در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه پرسيد اختلافات با كميته المپيك به كجا كشيده شد داد و گفت: اختلافي نبوده و من به شدت تمام حرف و حديث ها را تكذيب مي كنم.در كشور ما سازمان تربيت بدني متولي اصلي ورزش است كه در تمام زمينه ها بايد پاسخگو باشد.كميته ملي المپيك هم بخش كوچكي از مجموعه سازمان تربيت بدني است كه با نهادهاي بين المللي ارتباط دارد.به همين دليل ما هرگز با بخش هاي كوچكتر خودمان اختلاف پيدا نمي كنيم.
به گزارش خبرآنلاين سعيدلو در ادامه و در واكنش به اينكه مردم از تيم ملي در جام ملت هاي آسيا قهرماني مي خواهند مي گويد: مردم قهرماني مي خواهند و اين طبيعي است.اما ممكن است زماني اين اتفاق نيفتد يا در توانش نباشد.اما بايد بگويم كه ما به عنوان سازمان تربيت بدني هيچ كمي و كاستي براي تيم ها نگذاشته ايم و به همه فدراسيون ها گفته ايم كه بودجه فراهم است.اين طور نباشد كه اگر تيم هاي مختلف نتيجه نگرفتند همه آن اتفاق را از جانب سازمان تربيت بدني بدانند. رئيس سازمان تربيت بدني در پايان اشاره اي به وضعيت پيروزي و استقلال و هيئت مديره اين تيم مي كند و وعده مي دهد كه به زودي مشكل اين دو تيم حل شود.او مي گويد: اين كاري است كه از لحاظ قانوني بايد انجام شود.در خصوص اين دو باشگاه به جمع بندي هاي نهايي رسيده ايم اما نمي توانيم براي آن روز تعيين كنيم.

 



11 ايراد AFC به باشگاه هاي ايران استقلال و پيروزي بايد هيئت مديره داشته باشند

نايب رئيس دوم فدراسيون فوتبال و رئيس سازمان ليگ برتر با اشاره به بازديد نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا از امكانات باشگاه هاي ليگ برتر كشورمان گفت: نمايندگان AFC يازده ايراد گرفته اند كه بايد از سوي مسئولان باشگاه ها برطرف شود.
عزيز الله محمدي در حاشيه نشست روساي باشگاه هاي ليگ برتري با مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني با بيان اين مطلب افزود: نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا در بازديدي كه از باشگاه هاي ليگ برتري داشتند در 11 آيتم نسبت به كمبودهايي كه باشگاه هاي ما داشتند ايرادهايي وارد آوردند.
ما نسبت به گذشته پيشرفت هايي داشته ايم كه مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا به آن تاكيد دارند اما در عين حال ايرادهايي هم وارد آورده اند كه مهمترين آن عدم شمارش دقيق تعداد تماشاگران، راه هاي ورود و خروج تماشاگران و خبرنگاران، محل كار و تهيه گزارش خبرنگاران، مكان دوربين هاي تلويزيوني، اتاق پزشكي برخي ورزشگاه ها، نورچندين استاديوم و... مهمترين آنهاست.
رئيس سازمان ليگ فدراسيون فوتبال با تاكيد بر اينكه باشگاه هاي ليگ برتري بايد تا سال 2013 اداري شوند، افزود: از اين زمان به بعد فدراسيون بين المللي فوتبال و كنفدراسيون فوتبال آسيا به باشگاه ها پروانه فعاليت مي دهند كه در آن شرايط ديگر ما اختياري نداريم و نمي توانيم به باشگاه ها كمك كنيم.
نايب رئيس فدراسيون فوتبال در ادامه با تاكيد بر اينكه هيئت مديره دو باشگاه استقلال و پيروزي بايد هرچه زودتر مشخص شوند افزود: چارت اداري و هيئت مديره اين دو باشگاه بايد هرچه زودتر مشخص شود تا مشكلي از بابت حضور در ليگ قهرمانان نداشته باشند.

 



آخرين خبرها از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - آنتاليا

¤ تيم ملي وزنه برداري كشورمان روز دوشنبه براي اولين بار با تركيبي كامل در سالن محل تمرين مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان جهان در آنتاليا تمرين كرد.
¤ كوروش باقري سرمربي تيم ملي وزنه برداري با مثبت ارزيابي كردن حضور رضازاده در تركيه گفت : در سالن اصلي مسابقات، همه نگاه ها متوجه حسين رضازاده است و او به عنوان اسطوره وزنه برداري دنيا براي تمامي وزنه برداراني كه در آنتاليا حضور دارند قابل احترام است. بواسطه همين توجه ويژه اي كه اينجا در تركيه، به سرپرست فدراسيون وزنه برداري كشورمان مي شود، روحيه تك تك ملي پوشان افزايش پيدا كرده و آنها به نوعي اين احساس را دارند كه بايد عملكردي در خور نام و اعتبار وزنه برداري ايران، در صحنه رقابتها داشته باشند.
¤ حسين رضازاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري در جريان ديدار با هليل موتلو اسطوره وزنه برداري تركيه از او درخواست كرد به همراه نعيم سليمان اوغلو براي بازديد از اردوي تيم ملي ايران به كشورمان بيايند. نعيم سليمان اوغلو با ثبت 50 ركورد جهاني و كسب 22 مدال طلاي جهان، يكي از بزرگترين اسطوره هاي تاريخ وزنه برداري به شمار مي رود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤انتخابات رياست فدراسيون ورزش هاي همگاني روز 7مهرماه تنها با حضور يك نامزد برگزار خواهدشد. علي مجدآرا سرپرست فعلي فدراسيون ورزشهاي همگاني تنها نامزد رياست اين فدراسيون است كه براي كسب رأي اعتماد مجمع تلاش خواهدكرد.
¤ برگزاركنندگان مسابقات واليبال قهرماني آسياي ميانه سه بازيكن كشورمان را به نام هاي مجتبي شبان ، گل محمد سخاوي و صابر نريمان نژاد به عنوان بهترين هاي اين دوره از رقابت ها معرفي كردند.
¤ مرحله اول اردوي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان به منظور حضور دربازيهاي آسيايي گوانگجو از ديروز (سه شنبه) با حضور 25 كشتي گير در خانه كشتي تهران آغاز شده كه براي افزايش روحيه كشتي گيران و ايجاد تنوع، اردوي آزادكاران از روز جمعه به شهرستان ماسال منتقل مي شود.

 



تب دنگي، تهديدي براي بازي هاي آسيايي

در آستانه بازي هاي آسيايي تاكنون 12 نفر در چين به تب دنگي مبتلا شده اند كه مقامات برگزاري اين مسابقات را با چالشي جديد مواجه كرده است.
شيوع بيماري تب دنگي در جنوب چين آن هم در آستانه برگزاري بازي هاي آسيايي گوانگجو مقامات بهداشت اين كشور را با چالشي بزرگ روبرو كرده است.به گفته او بيشترين زمان شيوع تب دنگي ماه هاي سپتامبر و اكتبر است. يعني ماه هاي شهريور و مهر و مسابقات آسيايي در ماه آبان آغاز مي شود.
بنابر اعلام خبرگزاري چيني شين هوا، كنترل اين بيماري در گوانگجو مركز مسابقات به همراه شهرهاي فوشان و شانوي، ديگر ميزبانان اين مسابقات وارد مرحله جدي تري شده است.
تب دنگي يك بيماري ويروسي است كه از طريق پشه اي به نام آئدس به انسان منتقل مي شود. اين پشه كه به ببر آسيايي مشهور شده است در مناطق استوايي جهان خصوصا آسياي جنوب شرقي وجود دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14