(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31  شهريور 1389- شماره 19746

حوادث كوتاه از كشور
بيشترين تخلفات ساختماني تهران در كاربري هاي تجاري و پاركينگ است
شوراي شهر اوراق مشاركت 500 ميليارد توماني مترو را 2 برابر كرد
رويدادهاي خارجي
تخريب ديوار پادگان قلعه مرغي مهر ماه امسال
تشييع پيكرهاي 8 نفر از جان باختگان خط لوله گاز سرخس
فرماندار شيراز: در برابر زمين خواران سكوت نمي كنم
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: مهلت اصلاح اطلاعات در سامانه ثبت احوال تمديد نمي شود
اعدام سه نفر از متهمان قاچاق مواد مخدر در يزد
صدور قبض برق نيم ميليون توماني براي يك خانواده روستايي
بدنبال شكايت يكي از متهمان حوادث سال گذشته بذرپاش به دادگاه احضار شد
خدمات رايگان مترو در هفته اول مهر
مصرف مشروبات الكلي منجر به مرگ 4 نفر در خرم آباد شد
محدوديت هاي ترافيكي پايان هفته
شب هاي خاطره با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها
توضيح خبر



حوادث كوتاه از كشور

آتش سوزي مراتع چهارمحال و بختياري
شهركرد- ايسنا: 26 هكتار از مراتع گون زار محمودآباد مورچگان واقع در استان چهارمحال و بختياري در آتش سوخت.
اين آتش سوزي با كمك مأموران منابع طبيعي و دامداران محل مهار شد.علت آتش سوزي نامعلوم و خسارت اين آتش سوزي 60 ميليون تومان برآورد شده است.به گفته وي، 36 هكتار از مراتع گون زار چشمه زينل گندمان نيز در آتش سوخت و 40 ميليون تومان خسارت به بار آورد.
كشف 684 كيلو حشيش
بندرعباس- خبرنگار كيهان: مقدار 684 كيلوگرم حشيش توسط سپاه ناحيه ميناب از يك باب منزل مسكوني واقع در پل بصره اين شهر كشف شد. قاچاقچيان با نگهداري مواد قصد جابجايي آن را به استان فارس و اصفهان داشتند. در اين زمينه يك نفر متهم دستگير و تحويل مقامات قضايي ميناب شد.
اعدام قاچاقچي در آران و بيدگل
اصفهان- خبرنگار كيهان: يك قاچاقچي مواد مخدر در آران و بيدگل به دار مجازات آويخته شد.اين قاچاقچي جوان به جرم حمل و نگهداري مواد افيوني توسط مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي شهرستان آران و بيدگل دستگير و براساس حكم قضايي به اعدام محكوم شده بود.
سرقت با غذاي مسموم
اصفهان- خبرنگار كيهان: سارقاني كه با خوراندن غذاي مسموم به طعمه هاي خود اقدام به سرقت مي كردند توسط مأموران پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند.متهمان به نام هاي «زهرا-و» و «ميلاد-ك» در پي وقوع يك فقره سرقت به عنف و خوراندن غذاي مسموم به مالباخته شناسايي و دستگير شدند.متهمان كه مادر و فرزند هستند به بزه انتسابي و دو فقره سرقت ديگر اعتراف كردند.
دستگيري سارق اماكن متبركه
كاشان- خبرنگار كيهان: سارقي كه از امامزاده قاسم (ع) در آران و بيدگل سرقت كرده بود دستگير شد.سارق به چندين فقره سرقت از اماكن متبركه در سطح استان اصفهان اعتراف كرد.
جاعل چك در دام پليس
يزد - خبرنگار كيهان: فردي كه با جعل يك دسته چك 50 برگي اقدام به كلاهبرداري در سطح شهر يزد مي كرد توسط كارآگاهان دستگير شد.پليس يزد مطلع شد دو فقره چك با شماره سريال يكسان و به مبالغ متفاوت به يكي از بانكهاي شهر واصل شده است. در اين رابطه پليس، فردي 24 ساله به نام هاشم را شناسايي و دستگير كرد. متهم با قرار وثيقه روانه زندان شد.
قتل در خرم آباد
خرم آباد- خبرنگار كيهان: مرد لرستاني پس از طلاق همسرش به دليل رابطه نامشروع، فرد تعرض كننده را با شليك گلوله به قتل رساند.
در اثر اين حادثه كه در منطقه سراب ياس خرم آباد روي داد مرد 45 ساله اي به نام م-ق پس از تعرض به زن مطلقه، توسط شوهر سابق وي به ضرب گلوله كلاشينكف به قتل رسيد.متهم به قتل پس از اين اقدام دو خواهر و مادر همسر مطلقه خود را به ضرب گلوله مجروح و روانه بيمارستان كرد.ضارب به نام ف-س 38 ساله پس از اين حادثه متواري شد.
تصادف مرگبار
قم- خبرنگار كيهان: در پي برخورد يك دستگاه تريلر ولوو با خودرو سمند در آزاد راه قم- كاشان سه نفر سرنشين خودروي سمند در دم فوت كردند.
واژگوني خودرو پرايد
نايين- خبرنگار كيهان: در يك حادثه رانندگي سواري پرايد واژگون و 4 كشته و زخمي برجاي گذاشت. اين حادثه در محور چوپانان- اردكان اتفاق افتاد.وي اظهار داشت: سواري پرايد كه از اردكان به طرف چوپانان در حركت بود در كيلومتر 40 اين جاده واژگون شد كه 2 نفر از سرنشينان كه پدر و مادر بودند در دم كشته و يكي از فرزندانشان در راه بيمارستان درگذشت.از اين خانواده يك نفر مجروح شد كه به بيمارستان نايين انتقال يافت. ناتواني در كنترل خودرو از سوي راننده پرايد علت حادثه اعلام شد.

 



بيشترين تخلفات ساختماني تهران در كاربري هاي تجاري و پاركينگ است

مديركل كميسيون اجرايي ماده صد شهرداري تهران گفت: بيشترين تخلفات ثبت شده در اين كميسيون مربوط به تخلفات استفاده مسكوني از فضاي ساختمانهاي تجاري يا تبديل فضاي پاركينگ به اماكن ديگر است.
حميد نصرالله زاده در گفتگو با خبرگزاري مهر، درباره پرونده هاي ارجاع شده به كميسيون ماده صد شهرداري تهران اضافه كرد: كميسيون ماده صد بيش از هر چيز بر مسئله استحكام بنا و تبديل پاركينگ به اماكن ديگر حساس است چرا كه كارشناسان اين كميسيون معتقدند خيابان جاي عبور مرور وسايل خدمات شهري، آتش نشاني و آمبولانس است و در صورت بروز تخلف شهروندان با حساسيت ويژه اي اين موضوع رسيدگي مي شود.
وي با اشاره به اينكه طي سالهاي گذشته به دليل تلاش مجموعه مديريت شهرداري و شخص شهردار تهران تلاش شده تا شهرداري به يك نهاد اجتماعي تبديل شود، تصريح كرد: طي سالهاي گذشته تمامي حقوق طرفين در زمينه حقوق شهروندي به مردم آموزش و اطلاع رساني شده است و امسال شاهد كاهش 20 تا 30درصد تخلفات از سوي مردم بوديم. همچنين به دليل اينكه سعي شده در اين زمينه اطلاع رساني شود مردم از انگيزه كمتري براي تخلف برخوردارند.نصرالله زاده افزود: به مردم هشدار داده شده كه ارتكاب تخلفات ساختماني به ضرر همسايه ها و هدر رفتن سرمايه ملي است و به دليل اينكه شهر تهران نيز از نظر آلودگي، زلزله و خطوط قرمز در وضعيت حساسي قرار دارد ارتكاب تخلفات ساختماني در آن غيرقابل اغماض است.
معاون اجرايي مدير كل كميسيون ماده صد شهرداري تهران در ادامه اظهار داشت: كميسيونهاي ماده صد در شهر تهران متشكل از ده كميسيون و هر كميسيون داراي سه عضو است كه نماينده شورا، نماينده وزارت كشور و نماينده دادگستري در آن شركت دارند.
وي اضافه كرد: پرونده هايي كه در اين كميسيون بررسي مي شود شامل هر نوع تخلفي است از جمله پرونده هاي بدون پروانه يا پرونده هايي كه برخلاف نقشه ساختمان در آن ساخت و ساز انجام شده است كه اين پرونده ها به كميسيون ماده صد ارسال و راي لازم در مورد آن صادر مي شود.
وي درباره طول مدت بررسي پرونده ها در كميسيون ماده صد شهرداري تهران گفت: معمولا اخطار بر اساس آنچه كه قانون اعلام و ابلاغ كرده به مالك ارسال مي شود و براي بررسي پرونده ها يك ماه زمان نياز است و پس از آن مالك براي دفاعيه ده روز و اعتراض 15روز زمان در اختيار دارد.وي درباره چگونگي شكايت از تخلفات نمايندگان حاضر در كميسيون ماده صد از سوي مردم اظهار داشت: مردم به جز ثبت اعتراض و شكايت در مركز 137 و 1888 شهرداري تهران مي توانند به دفاتر بازرسي واقع در شهرداريهاي مناطق و دفتر شهردار منطقه مراجعه كنند.

 



شوراي شهر اوراق مشاركت 500 ميليارد توماني مترو را 2 برابر كرد

شوراي شهر تهران لايحه اوراق مشاركت 500 ميليارد توماني براي توسعه مترو و احداث مجتمع هاي ايستگاهي را دوبرابر كرد و قرار شد شهرداري اصل و فرع اين اوراق را بپردازد.
به گزارش ايسنا، رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در سيصد و چهاردهمين جلسه اين شورا در اين رابطه گفت: براساس قانون، شهرداري ها مي توانند تا سقف پنج هزار ميليارد ريال براي نوسازي بافت هاي فرسوده، انتقال پادگان ها و توسعه حمل و نقل عمومي اوراق مشاركت منتشر كنند.
وي ادامه داد: پس از مصوبه شوراي شهر تهران اين اوراق مشاركت بايد تاييد وزارت كشور و سپس بانك مركزي را براي انتشار دريافت كند.
وي خاطرنشان كرد: درآمد ناشي از فروش اوراق مشاركت در احداث خطوط 3 و 4 مترو و احداث مجتمع هاي ايستگاهي هزينه مي شود.
خادم بودجه امسال مترو تهران را 800 ميليارد تومان اعلام كرد و يادآور شد: اگر روند انتشار اوراق مشاركت در زمان مقرر انجام شود، تا انتهاي سال پيشنهاد اصلاحيه بودجه به شوراي شهر تهران ارائه خواهد شد.
بنابراين گزارش، خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي شهر تهران نيز با بيان اينكه مجتمع هاي ايستگاهي با دقت مكان يابي شده اند و پيش بيني موفقيت اين ايستگاهها دور از ذهن نيست، گفت: از هم اكنون مشتري هايي براي اين ايستگاهها وجود دارد.
وي خاطرنشان كرد: مجتمع هاي ايستگاهي به لحاظ شهرسازي باري براي شهر نيست و توسعه اين ايستگاهها به شهر كمك مي كند.
مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران، نيز دراين باره تصريح كرد: اگر اين لايحه دچار مرور زمان شود، با مشكل مواجه مي شويم و بايد هرچه زودتر اين پولها به مترو تزريق شود.
همچنين حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران هم توضيح داد: مترو تهران سال گذشته از محل كمك هاي دولتي و بودجه نقدي و غيرنقدي شهرداري تهران 600 ميليارد تومان اعتبار جذب كرد.
وي عنوان كرد: اگر در همين سطح براي جذب اعتبارات بمانيم، نمي توانيم مشكلات مترو را حل كنيم.
شكيب پيشنهاد كرد تا دولت هم همچون شهرداري تهران اعتباري را براي توسعه خطوط مترو و مجتمع هاي ايستگاهي درنظر بگيرد، چرا كه از برنامه هاي پيش بيني شده، عقب تر هستيم.
تاكيد دانش آموزان هميار پليس بر ضرورت معاينه فني
جمعي از دانش آموزان تهراني هميار پليس با حضور در جلسه علني شوراي شهر تهران بر ضرورت انجام معاينه فني سرويس مدارس در آستانه سال تحصيلي جديد تاكيد كردند. به گزارش ايرنا، اين گروه از دانش آموزان كه همراه با اهداي شاخه گل به اعضاي شوراي شهر تهران بر لزوم انجام معاينه فني سرويس مدارس تاكيد داشتند، نامه اي را نيز خطاب به مسئولان شهري نگاشتند و در آن خواسته هاي محيط زيستي خود را مطرح كردند. در اين نامه دانش آموزان تهراني از مسئولان شهري خواستند تا تاكسي، اتوبوس و مترو را در شهر زياد كنند تا عاملي براي حضور كمتر خودرو در شهر و تلطيف هواي تهران باشد. آنان همچنين رايانه اي شدن خدمات شهري را از شهردار تهران خواستار شدند تا به سبب آن رفت و آمد در شهر كم شده و آلودگي هوا نيز كاهش يابد. دانش آموزان تهراني جلوگيري از تردد سرويس هاي فاقد معاينه فني براي مدارس را تاكيد كردند تا با توجه به حضور 5/1ميليون دانش آموز در تهران، با خيال آسوده سال تحصيلي را آغاز كنند.
تاكسي ها بايد در سال 4 بار معاينه فني شوند
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: طبق قانون تاكسي ها بايد در طول سال 4 بار معاينه فني شوند كه متاسفانه اين امر صورت نمي گيرد و ميني بوس هاي تهران نيز از لحاظ معاينه فني اصلا قابل پذيرش نيستند.
مهدي چمران به كاهش 10درصدي آمار مراجعه كنندگان به مراكز معاينه فني اشاره كرد و گفت: اميدواريم شاهد جدي تر گرفتن مراجعه مردم به مراكز معاينه فني خودرو باشيم.وي تصريح كرد: پليس راهور نبايد برخورد با خودروهاي بدون معاينه فني را فقط به شب عيد موكول كند چرا كه با آغاز سال تحصيلي جديد دانش آموزان به هواي سالم و پاك نياز دارند.

 



رويدادهاي خارجي

كنترل كيفيت هوا با بالن رنگارنگ
پاريسي ها براي آگاهي از ميزان آلودگي هوا به جاي استفاده از رسانه ها تنها به آسمان نگاه مي كنند و از روي رنگ بالن بزرگي كه به هوا رفته به ميزان آلودگي هوا پي مي برند.
در ارتفاع 150 متري بر فراز منطقه «پارك آندره سيتروئن» پاريس بالن غول پيكر هليومي در آسمان شناور است كه به پاريسي ها از خوبي يا بدي كيفيت هوا خبر مي دهد. زماني كه هوا پاك و تميز باشد اين بالن كه ابعادي در حدود 22 متر عرض و 32 متر ارتفاع دارد به رنگ سبز شفاف مي درخشد و در هنگام آلودگي هوا، رنگ اين بالن بزرگ به قرمز تغيير پيدا مي كند.
اما در زماني كه ميزان آلودگي هوا به حد اخطار برسد بالن نارنجي رنگ شده و نمايشگرها و بنرهاي موجود بر روي آن به رنگ نارنجي فلش زده و اخطار مي دهند.
كيفيت هوا براساس اطلاعات جمع آوري شده از حسگرهايي كه در اطراف شهر ميزان دي اكسيد نيتروژن، ازن و ذرات معلق هوا را اندازه گيري مي كنند تعيين و محاسبه شده و به بالن انتقال داده مي شود. اين بالن در اصل به منظور ايجاد جاذبه توريستي طراحي و ساخته شده بود تا مناظري هوايي را از پايتخت فرانسه به نمايش بگذارد اما در سال 2008 طراح آن پيشنهاد داد در كنار استفاده توريستي از اين بالن عظيم به عنوان كنترل كننده زيست محيطي استفاده شود.

 



معاون اجتماعي شهرداري تهران خبر داد
تخريب ديوار پادگان قلعه مرغي مهر ماه امسال

معاون اجتماعي شهرداري تهران از تخريب ديوار پادگان قلعه مرغي در مهر امسال خبر داد و گفت: اقدامات لازم در اين زمينه انجام شده است.
محمد هادي ايازي در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين پرسش كه بالاخره ديوار پادگان قلعه مرغي چه زماني تخريب مي شود، گفت: تخريب نمادين اين پروژه ماه آينده انجام مي شود.
وي گفت: تمامي مراحل كار انجام شده و به طور قطع در مهر ديواره پادگان به صورت نمادين تخريب مي شود.
بنا به اين گزارش، پادگان قلعه مرغي در حاشيه بزرگراه جوانه (در منطقه 19 شهرداري تهران) واقع شده است. اين پادگان بيش از 70 سال است كه در اختيار نيروهاي نظامي قرار دارد.
به گفته مسئولان شهري، شهرداري تهران تاكنون هزينه هنگفتي براي تملك اين مركز نظامي صرف كرده تا اين محل را به يك مكان تفريحي، فرهنگي و تجاري تبديل كند.
قرار بود 7 ماه قبل اين محدوده تملك و پادگان از شهر خارج شود؛ ولي اين امر رخ نداد.
قرار است در محل اين پادگان شهرك جديدي با الگوي 30 سال آينده ساخته شود. شهرداري تهران براي ساخت چنين مجموعه اي نيازمند سرمايه گذاري بخش هاي خصوصي و بانك ها است.
محمدباقر قاليباف شهردار تهران در اين زمينه چندي پيش گفت: سرمايه گذاري براي مجموعه پادگان قلعه مرغي با كنسرسيومي از چند بانك و شهرداري تهران انجام مي شود.
به گفته قاليباف، مطالعات مربوط به اجراي طرح ها در مجموعه قلعه مرغي به تأييد كميسيون ماده 5 رسيده است و با توجه به بزرگ بودن و اهميت اين مجموعه، طرح مورد نظر پس از تاييد در شوراي شهر تهران به شوراي عالي شهرسازي و معماري ارجاع داده مي شود.

 



تشييع پيكرهاي 8 نفر از جان باختگان خط لوله گاز سرخس

شهركرد- خبرنگار كيهان:
پيكرهاي 8 نفر از جان باختگان انفجار خط لوله گاز سرخس در هفشجان تشييع و به خاك سپرده شد.
پيكر هاي سوخته شده 8 نفر از جان باختگان حادثه انفجار انتقال گاز سرخس به مشهد در ميان غم و اندوه هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و مسئولان با شكوه خاص تشييع و در قطعه جهادگران عرصه صنعت هفشجان به خاك سپرده شدند.
در اين مراسم كه مسئولان وزارت نفت و شركت ملي گاز كشور، نماينده مردم شهرستان شهركرد در مجلس، فرماندار اين شهرستان و تعدادي از مسئولان استاني و شهرستاني حضور داشتند، نماز بر پيكر جان باختگان به امامت آيت الله محمدرضا ناصري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهركرد، اقامه شد.
گفتني است وزير نفت نيز طي پيامي جان باختن تعداد 12 نفر از صنعتگران حوزه جوشكاري را به مردم هفشجان به ويژه خانواده هاي داغدار اين عزيزان تسليت گفت.

 



فرماندار شيراز: در برابر زمين خواران سكوت نمي كنم

فرماندار شيراز گفت: در برابر زمين خواران نه سكوت مي كنم و نه كوتاه مي آيم و تا پاي شهادت ايستاده ام.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، حسين قاسمي در مراسم معارفه محمد اسدي بخشدار جديد زرقان گفت: توجه به بحث زمين خواري، جلوگيري از دست درازي به بيت المال و قطع ارتباط كساني كه براي بيت المال احترام قائل نيستند از جمله مواردي است كه بايد با جديت پيگيري شود.
قاسمي گفت: امروز بعضي از احزاب و زمين خواران مثل شير و شكر درهم آميخته شده اند و حالا شايد اين سؤال مطرح شود كه آن حزب شاخه اي از زمين خواران است يا مانند شاخه تبليغي و سياسي و غيره، شاخه زمين خواري را نيز دارد.
وي افزود: امروز به صراحت اعلام مي كنم كه بعضي از اين زمين خواران تعداد بسياري اراذل و اوباش و قمه كش دارند و براي ادامه اقدامات خود دست به هر كاري مي زنند.
قاسمي خاطر نشان كرد: تا بنده هستم اجازه نمي دهم كسي به بيت المال دست درازي كند.
وي تصريح كرد: براي ماندن در پست ها به كسي باج نمي دهم و منافع مردم را هزينه ماندن خود نمي كنم و در اين راستا ضمن رد وابسته سالاري، با احزابي كه نه سير مي شوند و نه پير نيز كاري نداريم.
فرماندار شيراز تصريح كرد: اگر مديري عضو احزاب است و مي خواهد بخشي از وقت خود را صرف حزب كند بايد پست مديريتي خود را رها كند چرا كه وظيفه اصلي مديران خدمت به مردم در تمام مدت است.
قاسمي ابراز داشت: مديران بايد رفاه را براي مردم بخواهند و در اين راستا خودشان بايد آخر صف قرار گيرند و مبادا كه در ادارات كار مردم برخلاف ضابطه انجام شود.
فرماندار شيراز اظهار داشت: چطور است عده اي كه زماني با موتورسيكلت و ماشين ژيان رفت و آمد مي كردند، امروز پولشان از پارو بالا مي رود و چندين هتل و هزاران هكتار زمين دارند.
رئيس شوراي اداري شهرستان شيراز ادامه داد: بعضي از احزاب و گروه هاي سياسي پرادعا نيز بايد جواب بدهند كه چرا تامين كننده مالي انتخاباتي آنها چنين افراد زمين خوار و مفسدي هستند.
رئيس شوراي تامين شهرستان شيراز بيان داشت: اين احزاب پرادعايي كه نه سيري دارند و نه پيري بايد جواب دهند كه چرا هزينه دفاتر آنها را زمين خواران مي دهند؟
فرماندار شهرستان شيراز اضافه كرد: چرا ساختمان دفتر بعضي از اين گروه ها و احزاب توسط اين طبقه نو كيسه خريداري شده و در اختيارشان قرار گرفته است؟

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور: مهلت اصلاح اطلاعات در سامانه ثبت احوال تمديد نمي شود

سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: تقريبا همه اطلاعات خانوارها مطابق با اطلاعات پايگاه اطلاعاتي جمعيت كشور بوده است.
به گزارش كيهان، محمد ناظمي ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به احراز نشدن هويت 130 هزار نفر از افرادي كه فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را پر كرده اند، اعلام كرد: طي چند روز گذشته 82 هزار نفر از اين تعداد به سامانه wwwNCIIR (تكميل اطلاعات خانوار سازمان ثبت احوال) مراجعه و اطلاعات خود را تكميل كردند.
وي با تاكيد بر اين كه تقريبا همه اطلاعات خانوارها مطابق با اطلاعات پايگاه اطلاعاتي جمعيت كشور بوده است، خاطرنشان كرد: تنها 043 هزار نفر از هموطنان به دليل وجود مغايرت در اطلاعات هويتي توسط پايگاه اطلاعاتي جمعيت كشور شناسايي نشده اند.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور در اين باره ادامه داد: بيشترين علت شناسايي نشدن اين افراد درج شماره ملي، شماره سريال شناسنامه و يا تاريخ تولد اشتباه بوده است.به گفته ناظمي اطلاعات اين 043هزار نفر از مراكز آمار ايران به سازمان ثبت احوال كشور اعلام شد و بر اين اساس سازمان ثبت احوال توانست 030 هزار نفر از آن ها را شناسايي كند.
وي در ادامه با تاكيد بر اين كه از ابتداي مردادماه 78 تاكنون وقايع حياتي زيادي منجر به تغيير وضعيت خانواده ها شده است، تصريح كرد: آمار تولدهايي كه از سال 8138 به بعد رخ داده است، در اختيار سازمان ثبت احوال كشور بوده و پيش از اين در اختيار مركز آمار ايران قرار گرفته است.
ناظمي در انتها اشاره كرد كه مهلت اصلاح اطلاعات خانوار در سامانه ثبت احوال تمديد نخواهد شد.

 



اعدام سه نفر از متهمان قاچاق مواد مخدر در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
سه نفر از محكومين مواد مخدر در زندان مركزي يزد روز دوشنبه به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان يزد، دو نفر از اين متهمان به اسامي م-م و ع-ج به اتهام مشاركت در اخفاء 111 كيلوگرم هروئين از سوي شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي يزد به اعدام و مصادره اموال محكوم شده بودند.
همچنين محكوم عليه ديگر به نام ع-د نيز به اتهام حمل و نگهداري 1520كيلوگرم ترياك و 60 كيلوگرم هروئين از سوي دادگاه انقلاب اسلامي شهرستان بافق به اعدام و مصادره اموال محكوم شد.

 



در خواف اتفاق افتاد
صدور قبض برق نيم ميليون توماني براي يك خانواده روستايي

قبض نيم ميليون توماني برق، يك خانواده روستايي را در شهرستان خواف حيرت زده كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، صاحب اين منزل مسكوني گفت: در دوره هاي قبل مبلغ قبض برق خانه اش 5 هزار تومان بود كه اين دوره اين مبلغ به 547 هزار تومان افزايش يافته است.
جليل مقيمي افزود: اداره برق شهرستان خواف كنتور و مسير برق خانه را كنترل و آزمايش كرد و معلوم شد كه مشكلي ندارد.
او گفت: اداره برق خواف هم درباره مبلغ اضافي كه در قبض برق هست پاسخگو نيست.اين خانواده روستايي كه خانواده سه نفره است در خانه اي با مساحت 150 متر مربع زندگي مي كنند. 20 روز پيش هم قبض آب 4 ميليون توماني براي يكي از شهروندان سبزواري خراسان رضوي صادر شد.

 



بدنبال شكايت يكي از متهمان حوادث سال گذشته بذرپاش به دادگاه احضار شد

مديرمسئول سابق روزنامه وطن امروز با شكايت مهدي هاشمي بهرماني يكي از متهمان حوادث سال گذشته به شعبه نهم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت احضار شد.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي روزنامه وطن امروز، در پي شكايت فرزند رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام از مدير مسئول سابق وطن امروز سه روز به مهرداد بذرپاش فرصت داده شده است تا به دادسراي كاركنان دولت مراجعه كند .
بر اساس اين گزارش، مهدي هاشمي شكايت خود از بذرپاش را به صورت وكالتي انجام داده و اين در حالي است كه تاكنون در سفارتخانه ايران در لندن براي امضاي نسخه اصلي شكايت خود حضور پيدا نكرده است و شكايت وي به استناد تصوير وكالتنامه اش دنبال مي شود .
اين شكايت در حالي صورت مي گيرد كه مهدي هاشمي بيش از يك سال است از كشور خارج شده و پس از احضار از سوي قوه قضاييه به عنوان متهم حوادث سال 88 تاكنون به كشور مراجعه نكرده و تحت تعقيب قضايي است.

 



خدمات رايگان مترو در هفته اول مهر

روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در اطلاعيه اي اعلام كرد: خدمات رساني مترو در هفته نخست ماه مهر براي دانشجويان و دانش آموزان رايگان است .
به گزارش روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران، تمامي دانشجويان و دانش آموزان در هفته نخست ماه مهر مي توانند با ارايه كارت دانشجويي و دانش آموزي يا لباس فرم مدرسه به طور رايگان از مترو استفاده كنند .
براساس اين اطلاعيه، از سوم مهرماه سال جاري در خط يك مترو حد فاصل ايستگاه قيطريه تا ايستگاه شهرري ، قطار با سرفاصله هر 5 دقيقه اعزام مي شود.
علاوه براين، در زمان يادشده در بخش ديگر خط يك مترو از ايستگاه شهرري تا ايستگاه حرم مطهر، قطارها با سرفاصله هر10 دقيقه اعزام خواهند شد.
از سوم مهرماه در خط 4 مترو نيز در ايستگاه شهيد كلاهدوز از ساعت 9 تا 15 قطار با سرفاصله هر 10 دقيقه مسافرگيري خواهد كرد.
اين گزارش مي افزايد:از نيمه دوم مهرماه جاري ايستگاه ولي عصر(عج ) درخط 4 مترو به بهره برداري خواهد رسيد و به طور تمام وقت با فاصله گذر هر 9دقيقه يك قطار مسافرگيري خواهد كرد.
بر همين اساس، از آبان ماه جاري حدفاصل ايستگاه فرهنگسرا تا ايستگاه صادقيه سرويس دهي تمام وقت با فاصله گذر هر 4 دقيقه يك قطار انجام خواهد شد. متروي تهران اكنون با بيش از 110 كيلومتر طول خطوط داراي 66 ايستگاه است.

 



مصرف مشروبات الكلي منجر به مرگ 4 نفر در خرم آباد شد

مصرف مشروبات الكلي دست ساز در شهر خرم آباد موجب مرگ چهار نفر و مسموميت شديد شش نفر ديگر شد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا، حدود 10 نفر بر اثر خريد و مصرف مشروبات الكلي دست ساز در شهر خرم آباد دچار مسموميت شديد شدند كه چهار نفر آنها بر اثر شدت مسموميت جان خود را از دست دادند.
در همين ارتباط 6 نفر ديگر از مصرف كنندگان اين مشروبات الكلي نيز در حال حاضر در بخش فوريت هاي پزشكي بيمارستان عشاير خرم آباد بستري هستند.
يك منبع موثق در بخش اورژانس بيمارستان عشاير خرم آباد افزود: عرضه مشروب دست ساز در دو روز گذشته تاكنون منجر به مسموميت شديد 10 نفر در خرم آباد شده است.
وي با اشاره به مراجعه اين افراد به اين بيمارستان، افزود: تاكنون چهار نفر از اين بيماران كه برخي از آنها در يك مجلس عروسي شركت داشته اند، فوت كرده اند.
اين منبع آگاه تصريح كرد: احتمال اين كه تعداد افراد بيشتري بر اثر مصرف اين مشروب الكلي دست ساز در شهر خرم آباد دچار مسموميت شده باشند و تاكنون به بيمارستان مراجعه نكرده اند وجود دارد.

 



محدوديت هاي ترافيكي پايان هفته

پليس راه راهنمايي و رانندگي در اطلاعيه اي محدوديت هاي ترافيكي پايان هفته را اعلام كرد .
بر اساس اين اطلاعيه، تردد موتورسيكلتها از پنج شنبه اول مهرماه 89 تا ساعت 24 روز جمعه دوم مهرماه از محورهاي كرج ـ چالوس، هراز، فيروزكوه، قزوين - رشت، ساوه- همدان و محور تهران- سمنان، مشهد و بالعكس ممنوع است .
¤ محوركرج - چالوس
تردد انواع تريلر و كاميون از محور كرج- چالوس كماكان ممنوع است .
آمد و شد انواع وسايل نقليه از ساعت 12 تا 24 روز جمعه دوم مهرماه از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و از ساعت 15 تا ساعت 24 از محور مرزن آباد به سمت كرج، يكطرفه خواهد بود .
¤ محور هراز
آمد و شد در محور هراز همچنان ممنوع است . رفت و آمد كاميونها به جز حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 24 روز پنج شنبه اول مهرماه جاري و از ساعت 6 تا 24 روز جمعه دوم مهرماه ممنوع است.
تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 12 الي 24 روز جمعه دوم مهرماه از رودهن ( انتهاي بلوار گريتون) به سمت آمل ممنوع است و آمد و شد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 تا 24 از آب اسك به سمت رودهن به صورت يك طرفه خواهد بود .
¤ محور دماوند
رفت و آمد تريلرها به جز حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا 24 پنج شنبه اول مهرماه و از ساعت 6 تا 24 جمعه دوم مهر از تهران به قائم شهر و برعكس ممنوع است .
¤ محور ساوه - همدان
تردد تريلرها و كاميونها به جز تريلرهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 24 پنجشنبه اول مهرماه جاري و از ساعت 6 تا 24 جمعه دو مهر از ساوه به همدان ( از ساوه تا دوراهي قزوين - همدان) و برعكس و آزادراه غرق آباد - ساوه ممنوع اعلام است .
¤ محور زاهدان - زابل
تردد تمامي تريلرها و كاميون ها به حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 15 تا 22 روزهاي پنج شنبه و جمعه (اول و دوم مهرماه) در محور زاهدان ـ زابل و برعكس ممنوع است .
¤ محور سقز - ديواندره
رفت و آمد انواع كاميون ها و تريلرها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني در محور سقز به ديواندره و برعكس از ساعت 8 تا 22 پنج شنبه اول مهر و جمعه دوم مهرماه ممنوع است .
¤ محور مريوان
تردد تمامي تريلرها و كاميون ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 8 تا 22 جمعه از سنندج به مريوان و بالعكس ممنوع است .
بر اساس اين اطلاعيه شماره تلفن هاي 88255555 شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راههاي كشور و امداد رساني احتمالي به هموطنان است.

 



شب هاي خاطره با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

برنامه خاطره گويي پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با عنوان «شب هاي خاطره» در فرهنگسراي شفق برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي شفق، اين برنامه با هدف انتقال تجربيات پدربزرگها و مادر بزرگها به جوان ترها، 31 شهريور ساعت 18 تا 20 در سالن اجتماعات فرهنگسراي شفق برگزار مي شود.تعريف خاطرات، پخش كليپ و مراسم شعرخواني از برنامه هاي اين مراسم مي باشد. در پايان نيز به خاطرات برتر جوايزي اهداء مي شود.

 



توضيح خبر

به دنبال درج خبري تحت عنوان «اجراي حكم در فريدونكنار 5 كشته و زخمي برجاي گذاشت» در تاريخ 25 شهريورماه جاري در صفحه 15، مطلب وارد آمدن خسارت از سوي «اوباش» به چند باب منزل مسكوني، خودرو و موتورسيكلت صحت نداشته و بدينوسيله اصلاح مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14