(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31  شهريور 1389- شماره 19746

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قهرماناني كه هرگز نمي ميرند (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
قبرستان (گفت و شنود)
آسوشيتدپرس : آمريكا دروغ مي گويد تحريم ايران بي اثر بوده است
نامه سفير ايتاليا و پاسخ كيهان
عبدالله گل در نيويورك: تحريم ها عليه ايران ناكارآمد است
اوباما: اقدام نظامي راه مطلوبي براي حل مساله هسته اي ايران نيست
عضو كادر رهبري چين به ايران سفر مي كند
فرمانده نيروي زميني ارتش: نيروي زميني ارتش در آمادگي كامل بسر مي برد
وقتي نويسنده گمنام عصباني مي شود! (خبر ويژه)
ديدار سؤال برانگيز (خبر ويژه)
خانم وزير جا زد (خبر ويژه)
چند كلمه هم از همكار جرج سوروس (خبر ويژه)
صهيونيست ها دست از پا درازتر حتي در آمريكا! (خبر ويژه)



قهرماناني كه هرگز نمي ميرند (يادداشت روز)

«آذرماه سال 60 بود. بعد از آزادي بستان در عمليات طريق القدس خدمت حضرت امام(ره) رسيديم. رفته بوديم براي كسب تكليف. فرماندهان تيپ ها گفته بودند كه ديگر نمي خواهند فرمانده باشند و قصد دارند آرپي جي زن شوند! ماجرا از اين قرار بود كه ما در عمليات قبلي (شكست حصر آبادان) حدود 15 تا 17 گردان داشتيم كه هر گردان شامل 300 تا 350 رزمنده مي شد. بعد از عمليات جمع بندي كرديم و ديديم هرگردان حدود 20 شهيد داده است. در عمليات بعدي (يعني طريق القدس) 3 تيپ تشكيل داديم؛ تيپ امام حسين(ع)، تيپ كربلا و تيپ عاشورا. در آن عمليات هرتيپ حدود 300 شهيد دادند. فرماندهان كه تعداد شهدا را ديدند گفتند كه ما ديگر نمي خواهيم فرمانده تيپ باشيم. حرف آنها اين بود كه مسئوليت خون شهدا سنگين است و... مجبور شديم آنها را بياوريم جماران، محضر امام(ره). عين مطلب را براي امام بيان كرديم. امام بعد از چند ثانيه سكوت با عظمت و قوت قلب فرمودند: اسماي شهداي شما از قبل در لوح محفوظ الهي ثبت شده است. برويد با تدبير عمل كنيد و نگران نباشيد.» (نقل به مضمون از سردار رحيم صفوي).
دفاع مقدس به بركت خون همين شهدا، گنجينه تمام نشدني است كه فراروي نسل امروز ايران اسلامي قرار گرفته. هفته دفاع مقدس فرصت گرانبهايي است تا با بازشناسي حماسه عظيم ايثار و جانفشاني فرزندان خميني(ره) ثابت كرد؛ تابوي شكست ناپذيري قدرتهاي سلطه گر جهاني در برابر ايمان و اراده نسل نستوه انقلاب شكسته شده و ايمان و برادري برخوي جنگ افروز و ويرانگر ستم پيشگان به برتري رسيده است. شهدا پهلوانان عرصه جهاد و شهادت و قهرمانان ميدان نبرد اسلام عليه كفر بودند. پهلواناني كه هرگز نمي ميرند.
بازخواني رشادتهاي 8 سال دفاع مقدس يكي از ضروريات است؛ يادآوري و تذكر براي نسل انقلاب و جنگ و عبرت آموزي و درس براي نسل سوم و چهارمي كه سالهاي حماسه و جهاد را درك نكردند. امروز عزت و سربلندي ايران اسلامي حاصل همان رشادتها و شهادتهايي است كه دلاورمردان ما در طول سالهاي دفاع مقدس داشتند. بايد اين نقطه بي بديل در تاريخ اسلام و ايران زنده بماند.
در مكتب انقلاب، دفاع مقدس شاخه اي از تفكر عاشوراي حسيني(ع) و متصل به آن حماسه عظيم الهي است. همانطور كه عاشورا و واقعه بزرگ كربلا در پيچ و خم تاريخ يك هزار و چند صد ساله گم نشده، غبار فراموشي بر آن نمي نشيند و تا ابد در رگ هاي تاريخ همچو خون تازه جاري است، حماسه دفاع مقدس نيز هيچگاه از خاطره ها زدوده نشده و غفلت و غفلت زدگي ها خاطره دلاور مردي قهرمانان واقعي تاريخ ايران زمين را از يادها پاك نخواهد كرد. قهرماناني چون چمران، متوسليان، باكري، همت، زين الدين و... پيروان راستين «مكتب» انسان ساز و نجات بخش «اسلام» و امام راحل(ره) بودند. همان دلاورمردان و پاك انديشاني كه در تاريخ اين سرزمين هرگز كسي جاي آنان را نخواهد گرفت.
امروز ايران اسلامي با ورود به دهه چهارم انقلاب و با اقتدا به اسوه هاي جاويد حماسه دفاع مقدس و درس آموزي در مكتب جهادي حضرت امام(ره) به نيكي آموخته است كه در مواجهه با تحريم و تهديد دشمن و نظام سلطه جهاني، با اقتدار و صلابت، دنياي ستمكاران را به چالش كشيده و با تكيه بر توانمنديهاي خود و استفاده از ظرفيت هاي سرشار كشور، ايران را به قله هاي پيشرفت و سعادت نزديك تر سازد.
آمريكا و قدرتهاي استكباري بقاي قدرت و سيطره خود بر جهان را در تقابل با نظامهاي مردمسالار، آزادانديش و سلطه ستيزي چون ايران اسلامي دنبال مي كنند. اگرچه، آمريكا با تجربه 8 سال جنگ تحميلي عليه ايران و با توجه به پيشرفت هاي بزرگ در عرصه فناوري نظامي و تسليحات جنگي كشورمان، مي داند كه تاب مقاومت در برابر آتش جنگ و قوه ايمان مردم ما را ندارد. تمسك به اهانت به قرآن كريم و هتك حرمت كتاب آسماني مسلمانان نيز نشانه عجز و ناتواني آمريكا در رويارويي با اسلام بود و نشان داد كه تا فروپاشي نظام سلطه آمريكا زمان زيادي باقي نمانده است.
جنگ براي مردم ما دانشگاه بود. دانشگاهي كه در آن آموختند كه برپايه ايمان به خدا، اعتماد به نفس و خودباوري، بدون نياز به بيگانگان روي پاي خود بايستند. امروز ايران بيشتر از هر زماني نيازمند ترويج روحيه استكبارستيزي بين جوانان است. روزگاري مردم درگير جنگ سخت با دشمن بودند. آن روزها مردم با مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم مي كردند و از رفاه كنوني چندان خبري نبود. اما روحيه گذشت و ايثارگري و مبارزه و مقاومت در برابر تحريم هاي دشمن زبون بين آنان موج مي زد. امروز تهديد اصلي، جنگ نرم دشمن است. اشاعه روحيه سالهاي دفاع مقدس بين مردم -خصوصاً جوانان- از ضروريات مهمي به شمار مي رود كه هفته دفاع مقدس مي تواند بهانه و محمل خوبي براي اين امر باشد.
تجليل از ايثارگران نيز بايد فرصتي براي تبيين مسائلي چون دشمن شناسي و استكبار ستيزي قلمداد شود. وحدت و برادري، مقاومت و پايداري، ايثار و شهادت، پاكي و خلوص، بي ادعايي و صداقت، توكل به خدا و معنويت گرايي، بصيرت و ولايت پذيري، تمسك به سيره پيامبر(ص) و معصومين(ع) از زمره همان ارزشهايي است كه بايد در اين روزها براي مردم بازخواني شود چرا كه خوشبختانه اين روزها فضاي كشور بيش از هر زمان ديگر با معنويت و شميم روح بخش ايستادگي و مقاومت در برابر باج خواهي دشمنان آميخته است بنابراين بازخواني حماسه دفاع مقدس و احياي اين ارزشها، تداوم پويايي، نشاط و صلابت جامعه را تضمين خواهد كرد.
«دفاع مقدس» براي هميشه بر تارك تاريخ حماسه و جانبازي ايران خواهد درخشيد و نشانه اي ماندگار از سلطه ستيزي و آمادگي مردم كشورمان در دفاع از ارزشهاي اسلام و آرمانهاي بلندانقلاب باقي خواهد ماند.
حميد اميدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
انقلاب ما اسلامي است و مردم براي زنده كردن ارزش ها و دستورات اسلامي قيام كرده و خون دل خورده و خون دادند و تا پاي جان نيز از حفظ آن دريغ نخواهند كرد. با توجه به آيات نوراني قرآن كريم كه راهنماي كامل بشريت به سوي سعادت است. سنت پيامبر گرامي اسلام(ص) و اميرالمومنين علي(ع) و راه و رسم حكومت داري اسلام مگر خداي ناكرده نقصي دارد كه ما دم از مكتب ايراني و منشور كوروش بزنيم. منشور كوروش نماد تمدن و فرهنگ اين مرز و بوم است و در جاي خود ارزشمند، اما هويت برتر ما در جهان امروز، اسلامي بودن ماست كه افتخار هر ايراني است.
اسلامي نسب
¤ اگر هر يك از كشورهاي اسلامي بازسازي يك ايالت از ايالت هاي پاكستان را به عهده بگيرند به زودي آلام مردم شريف اين كشور التيام مي يابد. در اين گونه مواقع بايد روحيه برادري خود را نشان بدهيم.
5809---0937
¤ افشاگري صدا و سيما از پشت پرده قضيه آتش زدن قرآن در آمريكا كه پنجشنبه شب هفته گذشته از شبكه يك سيما پخش شد اگر به زبان انگليسي در شبكه جام جم روي آنتن برود تاثير مثبت بسيار زيادي روي مخاطبين خواهد گذاشت.
6346---0911
¤ از مدير مسئول كيهان به خاطر تحليل هاي درست و صحيح در مورد مسائل مختلف كشور اعم از فتنه سال 88، انرژي هسته اي و... تقدير و تشكر مي كنم و درخواست دارم كه با توجه به سخنان مهم مقام معظم رهبري در جمع خبرگان نسبت به تجزيه و تحليل بيشتر اين سخنان بپردازند. همچنين با توجه به هتاكي هاي صورت گرفته پيرامون قرآن ، نسبت به معرفي ديدگاه قرآن كريم به كرامت انسان، اخلاق، كردار، اعمال، سياست، حكومت و... به تجزيه و تحليل بپردازيد تا بدخواهان ساده انديش به عمق قرآن كريم پي ببرند.
عبدالرضا مرشدي
¤ از كيهان تقاضا مي شود گزارش مفصلي از ابتدا تا به حال از نيروگاه در دست احداث سياه بيشه جاده چالوس تهيه كند تا مردم كارهاي پرهزينه و بي نتيجه آقايان اصلاح طلب طي دو دهه را ملاحظه كنند.
6516---2190
¤ مدتي است كه در منطقه 8 اهواز ترانس هاي برق خراب مي شود و آتش سوزي به بار مي آورد و شركت برق به جاي تعويض ترانس ها كه بيش از 24 سال قدمت دارند نسبت به تعمير آنها اقدام مي نمايد كه مجدداً حوادثي را در پي دارد از مسئولين امر تقاضاي تدبير شايسته را داريم.
محمدجواد سعيدكيا- اهواز
¤ كوچه هاي پشت امام زاده ابراهيم قم نزديك راه آهن با نهرهاي لجن گرفته كه فاضلاب برخي منازل نيز به آن مي ريزد بهداشت محل را به خطر انداخته است.علي رغم پي گيري اهالي هيچ اقدامي از سوي شهرداري قم در اين زمينه صورت نگرفته است واقعاً طي چند سال اخير از اين وضعيت به ستوه آمده ايم مسئولين فكري نمايند.
7524---0919
¤ وضعيت نظافت در كوچه هاي كوي فرهنگيان بخصوص كوچه مهرگان 5 در مركز استان بوشهر بسيار نامطلوب و موجب آزار اهالي است از مسئولين شهرداري بوشهر درخواست رسيدگي عاجزانه داريم.
5518---0917
¤ مترو محمدشهر كرج در تاريخ 22 بهمن 88 توسط رياست محترم جمهوري افتتاح شد ولي نمي دانم با وجود تكميل بودن ايستگاه چرا مترو در اينجا توقف ندارد. از مسئولين درخواست مي شود علت را براي ما تشريح نمايند.
صديقيان
¤ متأسفانه بي بند و باري در برخي مناطق شمال تهران افزايش يافته و مسئولين مربوطه ظاهرا بي تفاوت هستند. پيشنهاد مي شود آيات انذاردهنده قرآن كريم را در اين مناطق در معرض ديد عموم قرار داده شايد عده اي با ياد آخرت متحول شوند.
0046---0912
¤ بعد از 15-14سال انتظار كارمندان بازنشسته شبكه هاي آبياري گيلان براي دريافت معوقات خود در پي اعلام وزير رفاه روزهاي 28 و 29 شهريور به بانكها مراجعه كرديم اما ديدم همانند اعلام اسفند ماه 88 چيزي به حسابمان واريز نشده بود.
3021---1190
¤ در زمان مسئوليت دكتر احمدي نژاد در شهرداري اقدام موثري در رابطه با عدم اجازه نصب و پاكسازي برچسب هاي درب منازل صورت گرفت ولي مجدداً همان برچسب ها بر درب منازل نصب و اقدامي از سوي شهرداري به عمل نمي آيد. لذا از شهرداري درخواست مي شود نسبت به پاكسازي آنها اقدام نمايند.
حسابي
¤ با توجه به اعلام ثبت نام از وانت بارهاي شخصي فرسوده متأسفانه در هيچ سايتي چنين موضوعي يافت نشد. از آقاي رويانيان آدرس سايت را بپرسيد و چاپ كنيد تا ما از اين سرگرداني رها شويم.
0988---0912
¤ تصوير رشد بيكاري در صفحه 4 تاريخ 16/6/89 متعلق به كشور فرانسه است. لطفاً بيكاري در ايران را هم بنويسيد.
0508---0910
¤ حدود 50 بار با شهرداري جهت تذكر به خانمهاي بدحجاب فروشنده بليط مترو تماس گرفتم با وجود فراواني جوانان جوياي كار علت اصرار مترو و شهرداري بر به كارگيري زنان و عدم توانايي كنترل حجاب آنها چيست؟
1003---0912
¤ با توجه به عدم رعايت برخي افراد نسبت به صفحاتي از روزنامه كه آيات الهي بر آن نوشته شده و ريختن آن ها زير دست و پا شايسته است به جاي لفظ آيات الهي ازترجمه آيات استفاده شود.
يك شهروند
¤ در تلويزيون بارها ديده شده كه نمايندگان مردم در گوشه و كنار صحن مجلس دور هم جمع شده اند. پس چه موقع پشت ميز خود قرار مي گيرند و به وظيفه اصلي نمايندگي مي پردازند.
0627-0935
¤ در مسابقه پيش بيني جام جهاني از طريق ارسال پيام كوتاه به همراه اول برنده سيم كارت شده ام ولي تاكنون هيچ تماسي در رابطه با تحويل جايزه نگرفته اند.
1146---0912
¤ دو سال پيش دولت طرحي به عنوان بيمه كارگري و باربري تعيين كرد كه دو سال تمام بيمه واريز كرديم ولي چند ماهي است كه آن را قطع كرده اند با توجه به اميد جوانان به اين بيمه از مسئولين پيگيري حل مشكل را داريم.
9223---0917
¤ ما كارگران پيماني مكانيك شركت صنايع فولاد اهواز مدتي است براساس طرح آقاي احمدي نژاد شركتي شده ايم ولي دستمزدمان نه تنها افزايش نيافته بلكه افت شديدتري پيدا كرده است و ميزان بيمه پرداختي براي ما بسيار كم شده است. از مسئولين امر خاضعانه تقاضاي پيگيري موضوع را داريم چرا كه عده اي در آستانه بازنشستگي هستند.
1570---0935
¤ از شهرداري منطقه 8 تهران درخواست مي شود به وضعيت پارك كوثر واقع در خيابان لشكر خيابان نظام آباد شمالي رسيدگي نمايند.
يك شهروند
¤ وهابيون از خدا بي خبر چرا در برابر هتاكي دشمنان قرآن ساكت نشسته اند و هيچ عكس العملي از خود نشان نمي دهند.
2731---0913
¤ متأسفانه برخورد كارمندان زن شهرداري در شهرستان درچه با ارباب رجوع مناسب نيست. لطفاً رسيدگي شود.
6762---0913
¤ در تاريخ 30/2/89 كه پايان تاريخ قرارداد مستأجري ماست را به صاحب خانه (موجر) اعلام نموده ام و همين طور به بنگاه ولي با گذشت قريب به 4 ماه هيچ خبري نيست. با مراجعه به دادگاه و... اعلام نمودند كه شما منزل را تخليه كرده و بعد اقدام به شكايت كن 16 ماه شما در منزل موجر هستي نمي تواني شكايت كني ولي موجر مي تواند از شما شكايت كند. به نظر مي رسيد اين يكي از اشكالات اساسي است كه مي توان به قانون مجازات اسلامي وارد كرد.
علي اصغر رحمتي
¤ از مديريت ترمينال جنوب درخواست مي شود نسبت به راه اندازي مجدد تعاوني 1 مسافري در مسير تهران- نطنز و برعكس كه مدتي است (قريب به دو سال) تعطيل شده اقدام نمايد متأسفانه فقط در حال حاضر تعاوني 10 و 17 به امر جابجايي مسافرين مبادرت مي ورزند كه در فصل بهار و نيمه دوم شهريور كه اوج تعطيلات است اين دو تعاوني پاسخگوي خيل عظيم مسافرين نمي باشند.
يك شهروند نطنزي
¤ اورژانس شهر كوهبنان فاقد پزشكان متخصص و بخشهاي تخصصي و امكانات لازم است و اين امر سبب نارضايتي اهالي منطقه شده است.
9973---0913
¤ از وزارت راه و ترابري درخواست مي شود نسبت به نصب بقيه مسير روستاي ابيانه به گاردريل اقدام نمايد. از بابت نصب در بخشي از مسير تقدير و تشكر مي شود.
يك شهروند از روستاي ابيانه
¤ ساكن گيلان هستم براي دو ماه پول برق 95هزار تومان آمده بازنشسته با حقوق چهارصد هزار تومان چطور مي تواند از پس اين خرجها برآيد. آيا با هواي گرم و شرجي شمال مي توان از كولر آبي استفاده كرد؟
4622---0911
¤ چرا در آزمون آموزش و پرورش براي مصاحبه 15 برابر فراخواني شدند از وزير محترم درخواست مي شود نسبت به اين موضوع رسيدگي ويژه اي نمايند.
پوت تمرين
¤ روستاي ده علي از توابع شهرستان كوهبنان با كمبود آب آشاميدني مواجه است اين مشكل سبب مهاجرت گسترده اهالي ده علي به شهرها شده است.
محمود جعفري
¤ از شهرداري تهران مي خواهيم به جاي اصلاح و بازسازي چند باره برخي خيابانها به خيابان 15 متري بالاي مسعوديه نيز يكبار نگاهي بيندازد.
4354---0912
¤ ما مردم شهرستان كنگاور اهانت به قرآن كريم را محكوم كرده و اين فاجعه را به امام زمان(عج) و نايب بر حقش تسليت مي گوئيم.
6641---0918
¤ لطفاً مجموعه يادداشتهاي آقاي شريعتمداري در روزنامه را به صورت يك كتاب چاپ كنيد.
9196---0911
¤ نهادهاي خيريه براي جمع آوري اعانات مردم از دختر خانمهايي استفاده مي كنند كه متأسفانه خود مروج بدحجابي اند.
6333---0911
¤ در دفترچه پيوست كارت منزلت عمده ترين خدماتي كه به آن افتخار هم كرده اند رايگان بودن شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه است كه آن هم با پولي كردن اتوبوسها عملاً به درد نمي خورد چون اتوبوسهاي ريالي كاري به منزلت اين افراد ندارند ظاهراً شهرداري هم پول برايش مهمتر از منزلتي است كه براي افراد مسن در نظر گرفته بود.
عبداللهي
¤ مدتي پيش يك جفت كفش از فروشگاه معتبر كفش... خريد كردم. بعد از چند روز استفاده كف كفش كه لاستيك بود پودر شد و از بين رفت. در مراجعه و پيگيري قضيه گفتند اين كفش ها تاريخ مصرف دارد. اولاً چگونه چنين چيزي ممكن است ثانياً چرا زمان خريد اين آگاهي را به مشتري نمي دهند. ثالثاً چرا ضرر مشتري مثل بنده را جبران نمي كنند.
صالحي
¤ زير گذر روستاي سعدآباد در شاهرود بيش از 6 ماه است كه به صورت نيمه تمام به حال خود رها شده است و مشكلات زيادي را براي اهالي و مسافران به وجود آورده است. مسئولان امر رسيدگي نمايند.
حسن لطفي
¤ دولت جانبازان را از پرداخت عوارض در آزاد راههاي كشور معاف كرده ولي عوارضي آزاد راه اروميه (پل ميان گذر) به اين قانون توجه ندارد. چرا؟
2685---0912
¤ پروژه تعريض جاده ورامين به تهران از چهار سال پيش در حال اجرا مي باشد و هنوز تكميل نشده است. تقاضا مي شود ده درصد باقي مانده كار را نيز هرچه زودتر تمام كنند.
7284---0938
¤ در خيابان پيروزي خيابان پرستار كوچه لادن (شرقي و غربي) هر ماه حدود سه تا چهار مرتبه خودروهاي پارك شده مورد سرقت قرار مي گيرند موضوع مربوط به حوزه استحفاظيه كلانتري سليمانيه مي شود اميدواريم مامورين نيروي انتظامي براي امنيت جاني و مالي شهروندان فكري بكنند.
4451---0912
¤مسئولين محترم لطف كنند مسير تهران پارس- ميدان آزادي را براي يك بار در ساعات پرتردد با اتوبوس هاي تندرو طي كنند تا از نزديك متوجه مشكلات شهروندان بشوند.
0809---0936
¤ براي پسر بنده كه امسال در مدرسه تيزهوشان علامه حلي 2 قبول شده است مبلغ 2 ميليون تومان شهريه خواسته اند. به مركز تيزهوشان هم مراجعه كردم پاسخ قانع كننده اي دريافت نكردم لطفا بنويسيد تا مسئولان ذيربط رسيدگي كنند.
محمد كريمي
¤ وقتي آمريكايي هاي صهيونيست به مقدسات ما توهين مي كنند ما هم بايد به مقدسات آن ها توهين كنيم. مقدسات آمريكايي ها دلار است و ما با نخريدن كالاهاي آمريكايي بايد ارزش دلارشان را پايين بياوريم. اگر 5/1 ميليارد مسلمان جنس آمريكايي نخرد آمريكايي ها به غلط كردن مي افتند.
يك هموطن كاشاني
¤ يك سال است كه قرار است وام مسكن مهر دريافت كنم اما متأسفانه بانك امروز و فردا مي كند به طوري كه بنده در بلاتكليفي قرار گرفته ام.
حاجي وند- دورود
¤ فضاي اداره ثبت احوال شميران و تعداد كارمندان آن جوابگوي ده ها هزار نفر مراجعه كننده نيست.
يك شهروند
¤ آقاي ابوترابي نايب رئيس مجلس كه معتقد است تعطيلات بعد از عيد فطر آثار منفي بر اقتصاد و امور كشور دارد آيا 3 هفته مرخصي رفتن نمايندگان مجلس چنين آثاري را بر تمامي امور نظام ندارد.
غفاري- تهران
¤ در بيمارستان هاي تأمين اجتماعي استان مازندران، جذب نيرو به سختي انجام مي شود و اين مركز با كمبود نيرو مواجه است. از مسئولان اين سازمان تقاضاي رسيدگي مي شود.
يك هموطن از مازندران
¤ سران فتنه تصور مي كردند كه شرايط اجتماعي ما مثل دوره و زمانه شعبان بي مخ هاست كه مردم به راحتي فريب بخورند، اين درحالي است كه 30 سال مقاومت ملت ايران در مقابل منافقين و دشمنان خارجي باعث شده تا قدرت تميز حق و باطل را پيدا كنند و گول شعارها و ظاهرسازي ها را نخورند.
آذري از تهران
¤ در مسير تهران- رشت در بازرسي هاي مختلف 5 هزار تومان عوارض از مردم دريافت مي شود. اين هزينه سنگين بر چه اساسي محاسبه شده است؟
يك شهروند
¤ كم توجهي به معلمان در كشورمان عواقب بدي در پي دارد. به طوري كه چند سال است موضوع پرورش در تدريس معلمان حذف شده است و اين باعث پائين آمدن سطح فرهنگ و اخلاق در جامعه خواهد شد.
كاشاني
¤ دولت اگر افغاني ها را از تهران و شهرري خارج كند، حتما جمعيت در اين شهر كاهش خواهد يافت.
عزيزي از شهرري
¤ لطفا مسئولين وزارت بهداشت وضعيت بهداشتي اتاق بستري، كيفيت تجهيزات و امكانات اتاق عمل، بي مسئوليتي چند پرستار، قفل شدن درب ورودي از ساعت 2 بامداد تا 30/6 صبح بدون اطلاع به همراه بيمار در كلينيك شفاء زاهدان را بررسي نمائيد.
7411-0915
¤ لطف كنيد از جلسات نوراني قرآن كريم هم گزارش هايي را تهيه كنيد.
6406-0912
¤ چرا فكري براي فارغ التحصيلان رشته مديريت خدمات بهداشتي درماني نمي كنند مدركمان دارد خاك مي خورد ولي از استخدام خبري نيست.
9584-0935
¤ كار ما برگزاري نمايشگاه كتاب خياباني است متأسفانه شهرداري هاي شهرهاي اقماري تهران به گسترش كتابخوان در سطح جامعه اهميت نمي دهند حال آن كه يكي از وظايف قانوني شهرداري هاست.
0335-0912
¤ وجود خودروهاي فرسوده پارك شده در سطح شهر تهران زياد به چشم مي خورد لطفا شهرداري رسيدگي نمايد.
8055-0912
¤ 35 روز قبل در يك آموزشگاه رانندگي در شهر فلاورجان قبول شدم ولي هنوز خبري از گواهينامه نيست پس چگونه مي گويند كه چند روزه صادر مي شود؟
5297-0938
¤ از متخصصان كشور مي خواهيم به فكر ساختن تلفن هاي همراه با كيفيت و نياز روز باشند تا از سيطره گوشي هاي وارداتي نجات پيدا كنيم.
3566-0938
¤ شركت آب منطقه اي آذربايجان شرقي علي رغم ابلاغ ماده 8 قانون سامان دهي توليد و عرضه مسكن با موضوع فروش خانه هاي سازماني از اجراي اين قانون امتناع مي كند. از وزير محترم نيرو تقاضاي رسيدگي به موضوع و برخورد با متخلفين را داريم.
5941-0914
¤ به مسئولين بفرماييد معناي تكريم از بازنشستگان را متوجه شديم شهريور ماه هم طي شد ولي حقوق مستمري بگيران تأمين اجتماعي را اضافه نكردند.
6794-0912
¤ صاحب يك رستوران در كيلومتر 5 جاده شوشتر- اهواز هستم اداره راه و ترابري سال 84 رستوران بنده را به بهانه قرار گرفتن در حريم تخريب كرد در شكايتي كه كرديم دادگاه راي به نفع بنده صادر كرد ولي صحبت روي خسارتي است كه اداره راه و ترابري نمي پردازد و دست ما هم به جايي نمي رسد.
كمالي نيا
¤ در خيابان شهيد حسيني واقع در منطقه 18 تهران عده اي دوره گرد هر روز بساط وسايل فروش خود را در كنار خيابان پهن كرده و ترافيك ايجاد مي كنند.روزي نيست كه رانندگان عبوري با يكي از آنان درگير نشوند. مشكل به كوتاهي مسئولين شهرداري منطقه مربوط مي شود كه در رابطه با سد معبر به وظيفه خود عمل نمي كنند.
قهرماني
¤ موتور سيكلت بنده كه زيرپاي پسرم است در بندرعباس توسط پليس توقيف شد و به پاركينگ نيروي انتظامي منتقل گرديد چرا مسئولين امر با ارائه مدارك لازم توسط فرزندم نسبت به آزادسازي موتور اقدام نمي كنند؟
2537-0912
¤ برخي از كارمندان بانك... شعبه جوادالائمه در اهواز كار مراجعين را نصف و نيمه انجام مي دهند و منت هم سر مشتريان مي گذارند. به عنوان مثال بعد از پرداخت وجه درخواستي دفترچه پس انداز قرض الحسنه را ماشين نمي كنند و مي گويند بايد به شعبه اي كه دفترچه را صادر كرده مراجعه كنيد. تو را به خدا بنويسيد اين چه نوع رفتار با ارباب رجوع در بانك است.
مسعودنيا
¤ بر اتوبوس هاي خط ميدان صنعت- تأمين اجتماعي و خط ميدان صنعت- بلوار امام زاده هيچ نظارتي نيست. مسافرين اين دو خط در هر ايستگاه با بيش از نيم ساعت معطل مي شوند.
6325-0912
¤ در چهارراه اميريه پشت كوچه خادم آزاد، ايستگاه مترو در حال احداث است. با تيرآهن هايي كه خالي مي كنند اعصاب براي ساكنين محل نمانده همچنين با گردوغباري كه به فضا بلند مي شود در داخل منازل لايه اي از خاك نشسته است. درحالي كه مي توانستند با احداث ديوار بلند در چهار طرف محدوده ايستگاه بسياري از اين مزاحمت ها را كم كنند ولي گويا حقوق شهروندي براي برخي معنا و مفهوم چنداني ندارد.
محمدي
¤ از فرمانداري اميديه درخواست مي شود به وضعيت نامطلوب روستاي مجنون رسيدگي نمايد؟ اين روستا به خاطر وجود حيوانات وحشي و درختچه هاي هرز وضعيت نامناسبي پيدا كرده است.
3166-0935
¤ مسير جديد خط اتوبوس سراج- امامت بازدهي چنداني ندارد. زيرا بخشي از اين مسير فاقد مسافر است. خواهشمند است اين مسير به شكل قبل برگردد.
عباسي از تهران
¤ ثبت احوال درحالي براي تعويض و صدور شناسنامه جديد تبليغ مي كند كه در برخي از مراكز اين سازمان، فقط عكس جديد به آن اضافه مي كنند. لطفا پي گيري و رسيدگي شود.
باقري از تهران
¤ براي چندمين بار است كه پيام مي دهم. بنويسيد مدت 5 سال از بلاتكليفي خودرو ژيان فرسوده ام كه مدل آن 1353 مي باشد مي گذرد و هيچ مركزي جوابگو نيست.
3910-0912
¤ در بانك تجارت واقع در حدفاصل كمربندي آزادگان و چاردانگه در جاده قديم ساوه، تعدادي پرچم ايران و پرچم شعاير مذهبي قرار دارد كه بسيار كهنه و آلوده شده اند. با توجه به اين كه اين وضعيت، وهن ارزش هاي ملي و مذهبي است، از مسئولان بانك مذكور خواهشمند است نسبت به تعويض اين پرچم ها اقدام شود.
يك شهروند
¤ خوابگاه هاي دانشجويي زنجان به بخش خصوصي واگذار شده كه به دنبال آن اجاره بهاء آن از 170 هزار تومان در هر ترم به 250 هزار تومان در هر ترم افزايش يافته است. كه از اجاره داخل شهر گرانتر است. مسئولين رسيدگي نمايند.
حسيني

 



قبرستان (گفت و شنود)

گفت: مگر هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا نگفته بود تنها راه مقابله آمريكا با ايران، حمايت همه جانبه از اصلاح طلبان و سران فتنه است؟
گفتم: بر منكرش لعنت! راديو آمريكا و شبكه CNN و فاكس نيوز اين گفته خانم كلينتون را منعكس كرده بودند.
گفت: ولي ديروز، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ادعا كرد كه هيلاري كلينتون چنين اظهارنظري نكرده است!
گفتم: خب! ظاهراً به خانم هيلاري كلينتون يادآوري كرده اند كه سران فتنه مدتهاست مرده اند و خود آمريكايي ها نيز به آن اعتراف كرده بودند.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو به دوستش كه چند سال از او بي خبر بود رسيد و ضمن احوالپرسي به او گفت؛ راستي! حال پدرت چطور است؟ دوستش با تعجب گفت؛ مگر يادت رفته كه پدرم سال گذشته مرد و خودت هم در مراسم ختم او شركت كرده بودي؟ و يارو وقتي فهميد خيط كاشته گفت؛ آره! منظورم اين بود كه مرحوم پدرت هنوز در همان قبرستان است؟!

 



اعتراف رسانه ها و كارشناسان غربي
آسوشيتدپرس : آمريكا دروغ مي گويد تحريم ايران بي اثر بوده است

سرويس سياسي-
يك خبرگزاري آمريكايي ادعاهاي اخير مقام هاي آمريكايي مبني بر اثرگذاري تحريم ها بر ايران را رد كرد.
آسوشيتدپرس در گزارشي نوشت برخلاف ادعاي دولت آمريكا در اثربخشي تحريم ها، اين اقدام، براي واداركردن ايران به كنارگذاشتن برنامه هسته اي اش كاملا ناتوان است.
آسوشيتدپرس در گزارشي به قلم رابرت برنز نوشت: دولت آمريكا مدعي است كه افزايش تحريم ها بر ضد ايران در اعمال فشار بر برنامه هسته اي اين كشور موفق بوده است با اين حال كارشناسان و تحليلگران ابراز ترديد كرده اند كه اين تحريم ها در واداركردن ايران بر كنارگذاشتن اهداف هسته اي اش كمك كند.
اين خبرگزاري اضافه كرد: استوارت ليوي، مسئول تحريم هاي ايران در وزارت خزانه داري آمريكا گفت كه اين مسئله مي تواند به ايجاد اهرم فشار در ديپلماسي آمريكا با سران ايراني منجر شود.
وي مدعي شد: اعمال تحريم هاي بين المللي به طور فزاينده ايران را از نظر تجاري و مالي منزوي كرده است.
ليوي در سخناني در مركز مطالعات بين المللي و استراتژيك گفت كه شمار شركتهايي كه فعاليتها و مناسبات خود با ايران را متوقف كرده اند به دهها شركت رسيده است.
آسوشيتدپرس در ادامه، اين پرسش را مطرح كرد كه با اين حال آيا اين تحريم ها، ايران را وادار به كنارگذاشتن برنامه هسته اي خود خواهد كرد؟ اين خبرگزاري در پاسخ به اين سؤال، ليستي از آراي كارشناسان را ارائه مي كند كه همگي بر ناتواني چنين اقدامي اتفاق نظر دارند.
براساس اين گزارش ري تكيه، كارشناس مسايل خاورميانه در شوراي روابط خارجي آمريكا و مشاور سابق وزارت خارجه اين كشور در اظهاراتي اعلام كرد: سياست هاي آيت الله خامنه اي رهبر معظم ايران و محمود احمدي نژاد، در پي اعمال تحريم هاي جديد بر ضد ايران تقريبا هيچ تغييري نكرده است.
وي افزود: واشنگتن و متحدانش هنوز متوجه نيستند كه با يك ملت و حكومت عادي روبرو نيستند.
اين گزارش اضافه كرد كه حتي برخي از مسئولان دولت اوباما هم اعتراف كرده اند كه اين تحريم ها به هدف خود نخواهد رسيد.
لئون پانتا، رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) گفت: آيا اين تحريم ها ايران را از هدف دستيابي به توان هسته اي باز خواهد داشت؟ جواب اين سؤال منفي است.
كالين پاول وزير خارجه سابق آمريكا نيز چنين نظري دارد، وي مي گويد فكر مي كنم در نهايت آمريكا مجبور به كنار آمدن با اين واقعيت است كه تحريم ها ديدگاه ايران را درباره برنامه هسته اي اين كشور تغيير نخواهد داد.
ليوي هم البته ضمن طرح گفته هاي پيشين معتقد است كه هيچ كس از نتيجه تحريم ها آگاه نيست.
سرخوردگي غرب از ناكامي
در اعمال تحريم ها
خبرگزاري رويترز هم طي گزارشي از ادامه فعاليت بانكهاي ايران در تركيه و ديگر كشورها به رغم فشارهاي آمريكا خبر داد.
اين خبرگزاري غربي كه توجه زيادي به موضوع تحريم ها عليه ايران نشان مي دهد نوشت: «تركيه و ديگر متحدان آمريكا به بانكهاي ايراني اجازه فعاليت را در خاك خود مي دهند و اين امر كشورهاي غربي را كه دنبال اعمال فشار مالي به ايران هستند سرخورده كرده است.»
براساس اين گزارش اطلاعات طبقه بندي شده و اظهارات ديپلمات ها و مقامات و ماموران اطلاعاتي غربي نشان مي دهد تركيه و ديگر كشورها در برابر فشارهاي بين المللي براي تنگ كردن حلقه مالي ايران مقاومت مي كنند.
در يك سند اطلاعاتي كه به دست رويترز رسيده است آمده است: «روابط رو به گسترش مالي و اقتصادي تركيه با ايران دروازه اي را براي اين كشور به سمت نظام مالي اروپا مي گشايد.»
اين سند افزوده است: اين حقيقت كه تركيه به خودش اجازه مي دهد به عنوان كانالي براي فعاليت هاي ايران از طريق بانكها و لير خود ايفاي نقش كند به صندوق هاي ايراني اين امكان را مي دهد به اروپا دسترسي پيدا كنند.
رويترز در گزارش خود افزوده است متقاعدكردن تركيه به ناديده گرفتن منافع اقتصادي خود و محدود كردن فعاليت هاي چندين بانك ايراني در اين كشور آسان نخواهد بود. آنكارا اگرچه اعلام كرده است تحريم هاي سازمان ملل عليه ايران را اجرا مي كند اما اجراي تحريم هاي يك جانبه عليه ايران را رد كرده است.
در حالي مراودات بانكي ايران باتركيه و ساير كشورها ادامه دارد كه وزارت دارايي آمريكا نام 17 بانك ايران را به اتهام مشاركت در فعاليتهاي هسته اي درفهرست سياه قرار داده و تهديد كرده است بانكهاي خارجي همكاري كننده با اين بانك ها را مورد مجازات قرار مي دهد.
 



نامه سفير ايتاليا و پاسخ كيهان

آقاي آلبرتو برادانيني سفير ايتاليا در تهران با ارسال نامه اي به كيهان از درج خبر ويژه كيهان 14/6/89 با عنوان «سردسته مافياي ايتاليا به باند دفاع از خيانت و جنايت پيوست» گلايه كرده است كه متن نامه سفير در پي مي آيد و پاسخ كيهان را در ادامه مي خوانيد؛
جناب آقاي شريعتمداري، گرامي،
دليل نگاشتن اين نامه همانا ابراز ناخرسندي عميق خويش در قبال محتواي مقاله مورخ چهاردهم شهريورماه 1389 برابر با پنجم سپتامبر 2010، تحت عنوان «سردسته مافياي ايتاليا به باند دفاع از خيانت و جنايت پيوست»، مقاله اي كه در طي آن به شخص سيلويو برلوسكوني Silvio BERLUSCONI، رئيس دولت كشور متبوع و تني چند از وزراي ايشان، مي باشد.
در سنت مردمسالاري و اعمال شفافيت كه الهام بخش ايتاليا مي باشند، انتقاد ورزيدن نسبت به مواضع ديگر دول به مثابه حقي مشروع و گاها به مثابه كاشتن بذر مباحثه اي ژرف و سازنده، تلقي مي گردد. در اين راستا، وليكن، هيچگونه سودي را نه جهت روابط موجود ميان دو كشور متبوع ما و نه جهت افزايش سطح اطلاعات خوانندگان موشكاف آن روزنامه، در وارد آوردن برخي اهانت ها نسبت به شخصيت رئيس يك دولت خارجي، مشاهده نمي نمايم. به كاربردن كلماتي كه به احساسات به گونه اي بي حاصل خدشه وارد مي آورند- به جاي آنكه موجب ژرف گرديدن اين احساسات گردند- چه حاصلي را در پي خواهد داشت- مگر- ابراز نداشتن مواضع و دلايلي كه يك چنين بياناتي را در سوي ديگر موجب گرديده اند؟
عليرغم وجود برخي تفاوت هاي غيرقابل پرهيز، ميان مردم ايتاليا و ايران يك احساس نزديكي بسيار قوي، ميان دو طرف موجود مي باشد. دو كشور متبوع ما همواره و آن نيز بر مبناي اصل احترام متقابل تمركز يافته بر پديدآوري شناختي تعميق يافته، به گفتمان دوسويه ميان خويش ادامه داده اند. از اين روي، به نظر نمي رسد كه آنچه در روزنامه شما انتشار يافته است، عنايتي به اين ميراث برآمده از تقابل توام با احترام كه موجب غناي هرچه بيشتر تاريخ طولاني و مشترك دو كشور متبوع ما بوده است، عنايتي ورزيده باشند. در اين راستا، اميد آن دارم تا واقعه پيش آمده تنها جنبه مسئله اي منحصر به فرد و نيازمند بايگاني گرديدن به گونه اي كه كمترين عواقب را به همراه داشته باشد، دارا باشد.
جناب آقاي شريعتمداري، سردبير محترم روزنامه كيهان، قرين امتنان خواهم گرديد، در صورت امكان پذير بودن، نسبت به چاپ نامه اينجانب اقدام نمائيد، تا بدينوسيله خوانندگان آن روزنامه نقطه نظرات سفير كشوري كه همواره به ايران به گونه اي ويژه و توام با احترام نگريسته است، آگاهي يابند.
آلبرتو برادانيني Alberto BRADANINI
كيهان:
بسمه تعالي
جناب آقاي آلبرتو برادانيني
سفير محترم ايتاليا در ايران
باسلام؛
گلايه جنابعالي به عنوان سفير كشوري كه مواضع نخست وزير دولت متبوعش با اعتراض و انتقاد كيهان روبرو شده است، قابل درك است، اما متاسفانه در گلايه خود، يكسويه قضاوت كرده و نيمه اول داستان را ناگفته رها فرموده ايد. از اين روي اشاره به نكاتي را براي اطلاع جنابعالي- اگر اطلاع نداشته باشيد- ضروري تلقي مي كنيم.
1- ماجرا از آنجا شروع شد كه يك زن شوهردار ايراني به جرم ارتباط نامشروع-زناي محصنه- و قتل همسر خويش بازداشت و پس از محاكمه و اثبات جرم به اعدام محكوم شده بود. جنايت هولناكي كه در بسياري از كشورهاي ديگر اتفاق مي افتد و مكافاتي كه در همه نظام هاي حقوقي جهان مجازات اعدام دارد و در معدود كشورهايي كه مجازات اعدام را لغو كرده اند، اشد مجازات براي آن درنظر گرفته شده است. در پي اعلام اين خبر، رسانه ها، محافل و برخي از شخصيت هاي سياسي در آمريكا و اروپا موج گسترده اي از دروغ پردازي و سياه نمايي عليه جمهوري اسلامي ايران را سازماندهي كرده و با هماهنگي به صحنه آوردند و آقاي سيلويو برلوسكوني، نخست وزير كشور متبوع جنابعالي از جمله آنها بود. اكنون سؤال اين است كه آيا در آمريكا و اروپا و از جمله ايتاليا، نمونه هايي از اين گونه جنايات اتفاق نمي افتد؟ و آيا رابطه نامشروع زن شوهردار با غير همسر خود آنهم در حد «زناي محصنه» و سپس «قتل» شوهر در كشور متبوع جنابعالي جرم تلقي نمي شود؟ و آيا مجرم بعد از اثبات جرم به اشد مجازت محكوم نمي شود؟ اگر پاسخ اين پرسش ها مثبت است- كه هست- چرا بايد برخي از دولتمردان آمريكايي و اروپايي و از جمله نخست وزير كشور متبوع جنابعالي از محكوميت يك جاني در كشور ما به عنوان دستاويزي براي سياه نمايي و دروغ پردازي عليه جمهوري اسلامي ايران استفاده كنند؟!
جناب برادانيني! اگر اينگونه جنايات در ايران اسلامي به ندرت اتفاق مي افتد، در كشورهاي غربي- از جمله ايتاليا- همه روزه شاهد نمونه هاي فراواني از آن هستيم. جنابعالي به يقين مطبوعات كشور متبوع خويش را مطالعه مي كنيد و بي ترديد وجود اين واقعيت تلخ در اروپا و آمريكا را نفي نمي فرمائيد. بنابراين اگر مجازات قاتل را روا نمي داريد چرا خود قاتلان را مجازات مي كنيد؟
2- ممكن است بفرمائيد در كشور شما از سال 1948 به بعد مجازات اعدام لغو شده است كه بايد گفت؛
الف- در بسياري ديگر از كشورها، از جمله آمريكا مجازات اعدام وجود دارد و همين ديروز آقاي دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور كشور ما در مصاحبه با شبكه تلويزيوني PBC فهرستي از 53 زن محكوم به اعدام در آمريكا را ارائه كرده و از دولتمردان آمريكايي و اروپايي پرسيده بود چنانچه اعتراض شما به اعدام يك زن جنايتكار در ايران به زعم خودتان خاستگاه حقوق بشري دارد چرا درباره حكم اعدام اين 53 زن آمريكايي سكوت كرده ايد؟!
ب- عادلانه يا ناعادلانه بودن مجازات اعدام يكي از مباحث مورد مناقشه در ميان كشورها و حقوقدانان است و البته ما مسلمانان علاوه بر اعتقادات الهي خويش، دلايل مستحكمي نيز ارائه كرده و مي كنيم كه نشان مي دهد مجازات اعدام براي قاتل افراد بي گناه، عادلانه ترين مجازات است و بر اين باوريم كساني كه با قصاص قاتل مخالفت مي ورزند، ميان قاتل و مقتول، از قاتل حمايت مي كنند و بين ظالم و مظلوم، جانب ظالم را مي گيرند، كه اين خود موضوع جداگانه اي است. حضرتعالي باخبريد كه بعد از لغو مجازات اعدام در كشورتان، تعداد قابل توجهي از مأموران پليس كه لغو مجازات اعدام و ادامه حيات قاتلان را به معناي ادامه جنايات آنها مي دانسته اند- و حق نيز داشته و دارند- به هنگام دستگيري اينگونه جنايتكاران سعي مي كنند با صحنه سازي آنها را به قتل برسانند. به پرونده هاي مربوطه در ادارات دادگستري شهرهاي ايتاليا مخصوصاً «رم» و «پالرمو» (پايگاه مافيا در جنوب ايتاليا) مراجعه بفرمائيد. اينجانب در سال 1366- 1987 ميلادي- مناظره مكتوبي درباره قصاص با سازمان عفو بين الملل داشته ام كه به صورت كتاب منتشر شده است و نسخه انگليسي آن را خدمتتان مي فرستم. ممنون خواهم بود اگر اينجانب را از نظرتان باخبر بفرمائيد.
ج- و اما، اساساً موضوع اين نوشته، بحث درباره عادلانه يا ناعادلانه بودن مجازات اعدام نيست، چرا كه در ماجراي مورد اشاره، چه دولتمرداني كه در كشور خود مجازات اعدام دارند و چه آنها كه مجازات اعدام را لغو كرده اند، در سياه نمايي گسترده اخير عليه جمهوري اسلامي ايران شركت كرده اند و اساساً مجازات زن ياد شده در ايران را - چه اعدام و چه مجازات ديگر- غيرقانوني و مغاير با منشور حقوق بشر قلمداد مي كنند كه نخست وزير كشور متبوع جنابعالي نيز از جمله آنهاست.
3- و اما، آنچه كيهان درباره آقاي برلوسكوني، نخست وزير كشور متبوع جنابعالي نوشته است، فقط نقل قول از خود ايشان و يا رسانه هاي ايتاليايي است و ما هيچ مطلب ديگري بر آن نيفزوده ايم، بنابراين گلايه شما قبل از كيهان بايد متوجه نخست وزير كشورتان و رسانه هاي ايتاليايي باشد.
لطفاً به آنچه كيهان درباره آقاي برلوسكوني نوشته است توجه كنيد؛
«انحطاط اخلاقي و اعتياد به فساد جنسي» اين توصيف درباره آقاي برلوسكوني برگرفته از اخبار و گزارش هاي مكرر رسانه هاي ايتاليايي- از جمله روزنامه هاي معروف «لاريپوبليكا» و «لااستامپا»ست. شبكه آمريكايي فاكس نيوز با اشاره به يك سند از كاخ سفيد مي نويسد «كاخ سفيد در گزارش مربوط به سران شركت كننده در اجلاس گروه 8 درباره برلوسكوني آورده است؛ او يكي از بحث انگيزترين سران تاريخ ايتالياست كه به فساد دولتي و هرزگي جنسي مشهور است و از ديد بسياري از سياستمداران، دولتمردي هوس باز است كه فقط با نفوذ بر رسانه ها توانست به قدرت برسد» و يا، اعتراض نزديك به صدهزار خانم ايتاليايي به هرزگي هاي نخست وزيرشان (روزنامه لاريپوبليكا) و...
آقاي برادانيني! همين چند روز قبل- 23 شهريور ماه / 14 سپتامبر- نشريه انگليسي «ديلي ميل» نوشت: «رسوايي هاي اخلاقي نخست وزير ايتاليا موجي از اعتراض را در اين كشور برانگيخته است» و افزود: «برلوسكوني 73 ساله كه مدت هاست به سخنراني هاي جنسي و مبتذل مشهور شده در جمع تعدادي از جوانان ايتاليايي گفت: يك سري از زنان تنها به خاطر اين به دنبال ازدواج با من هستند كه من يك پولدار هستم. و به زنان و دختران ايتاليايي توصيه كرد با مردان مسن و پولداري مثل او معاشقه كنند»!!
شما مي دانيد كه خانم «ورونيكا لاريو» همسر آقاي برلوسكوني صرفاً به خاطر فساد اخلاقي همسرش درخواست طلاق داده و اظهارات وي درباره فساد اخلاقي برلوسكوني هم اكنون يكي از جنجالي ترين گزارش ها و اخبار رسانه هاي ايتاليايي است.
جناب سفير! ملاحظه مي فرمائيد كه آنچه كيهان درباره نخست وزير كشور متبوع شما نوشته است بدون كم و كاست برگرفته از مطبوعات معتبر كشور خودتان بوده است و كيهان بعد از سياه نمايي و دروغپردازي اخير آقاي برلوسكوني عليه جمهوري اسلامي ايران وظيفه خود ديد كه فقط به گوشه اي از هويت اخلاقي وي اشاره كند.
جنابعالي اظهارات نخست وزير كشورتان عليه ايران اسلامي و مردم مسلمان آن را نشانه «دموكراسي» مي دانيد ولي سخن مستند يك روزنامه عليه ايشان را برنمي تابيد؟!
4- و بالاخره اگرچه گفتني هاي ديگري نيز هست ولي با اين اميد كه مانند برخي ديگر از سياستمداران و رسانه هاي كشورتان آقاي برلوسكوني را نصيحت كنيد به اين نوشته خاتمه مي دهم و البته به علت طولاني تر شدن جوابيه اينجانب از نامه شما، حق جنابعالي را براي ارسال نظرتان محفوظ مي دانيم و از خداي مهربان براي جنابعالي و هر دو ملت ايران و ايتاليا آرزوي بهروزي در سايه تعاليم پيامبران الهي داريم.
با تقديم احترام
حسين شريعتمداري
مديرمسئول روزنامه كيهان

 



عبدالله گل در نيويورك: تحريم ها عليه ايران ناكارآمد است

رئيس جمهور تركيه بار ديگر بر ناكارآمدي تحريم ها عليه فعاليت صلح آميز هسته اي ايران تاكيد كرد.
عبدالله گل روز دوشنبه در گفت وگو با روزنامه وال استريت ژورنال كارايي تحريم ها را به عنوان ابزاري براي محدود كردن خواسته هاي هسته اي تهران زير سؤال برد و خاطرنشان كرد كه روابط كشورش با رژيم صهيونيستي تا زماني كه اين رژيم براي حمله مرگبار به كاروان آزادي عذرخواهي نكند، بهبود نخواهد يافت.
وي كه در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل سخن مي گفت افزود: تدابير اقتصادي تنبيهي عليه ايران مثمرثمر نيست.
در ماه ژوئن شوراي امنيت سازمان ملل تحريم هاي اقتصادي جديدي را عليه ايران اعمال كرد اما تركيه و برزيل عليه اين اقدام راي دادند.
وي ادامه داد: اگر ايران تسليحات هسته اي داشته باشد «ما اولين كساني خواهيم بود كه تحت تهديد قرار مي گيرند» و در عين حال تركيه قصد دارد صلح در منطقه حفظ شود.
رئيس جمهور تركيه گفت: اگر ثبات وجود نداشته باشد، نمي توانيم همكاري اقتصادي داشته باشيم.

 



اوباما: اقدام نظامي راه مطلوبي براي حل مساله هسته اي ايران نيست

باراك اوباما گفت كه به عقيده وي اتخاذ يك اقدام نظامي توسط آمريكا يا رژيم صهيونيستي عليه ايران « راه مطلوبي » براي حل مساله هسته اي ايران نيست.
به گزارش خبرگزاري رويترز، باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا روز دوشنبه گفت: ما همچنان نسبت به راه حل هاي ديپلماتيك براي حل اين مساله خوشبين هستيم.
اوباما افزود: ما بر اين عقيده نيستيم كه وقوع جنگ بين اسراييل و ايران يا گزينه هاي نظامي راه مطلوبي براي حل اين مساله است اما همه گزينه هايمان را روي ميز نگه مي داريم.
بن رودز معاون مشاور امنيت ملي كاخ سفيد روز دوشنبه گفت كه اوباما در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل قصد دارد به ايران بگويد در صورتي كه تهران بتواند نيات صلح آميز برنامه هسته اي اش را نشان دهد در روابط بهتر با جامعه بين المللي به سوي تهران باز است.
رودز با بيان اين كه اوباما در اين سخنراني تاكيد خواهد كرد در صورتي كه تهران به وظايف بين المللي خود عمل نكند هزينه تداوم برنامه غني سازي اورانيوم ايران افزايش خواهد يافت، افزود: در به روي داشتن روابط بهتر با جامعه بين المللي و آمريكا باز است. اما براي گذشتن از آن در ايران بايد تعهد خود را به نشان دادن نيت صلح آميز برنامه هسته اي اش به نمايش بگذارد و به وظايف خود در قبال جامعه بين المللي عمل كند.
معاون مشاور امنيت ملي كاخ سفيد در ادامه مدعي شد: هزينه اي كه ايران با آن مواجه است از آنچه در زمينه تحريم ها انتظار مي رفت، بيشتر است. رئيس جمهور آمريكا قصد دارد تاكيد كند كه اين يك رويكرد دو سويه است. سازمان ملل نهاد مفيدي براي تاكيد بر اين نكته است، چرا كه ما همواره تاكيد داشته ايم كه اين يك مساله دو جانبه نيست.

 



عضو كادر رهبري چين به ايران سفر مي كند

«لي چانگچون» از اعضاي كادر رهبري چين هفته آينده براي ديدار و گفت وگو با مقامات بلندپايه جمهوري اسلامي ايران به تهران سفر مي كند.
به گزارش ايرنا، اين مقام بلندپايه چين در جريان سفر دوره اي خود به چند كشور، روزهاي 28 و 29 سپتامبر (ششم و هفتم مهرماه) به ايران سفر مي كند.
سفر دوره اي عضو ارشد كادر رهبري چين به چهار كشور آسيايي و اروپايي از روز سه شنبه آغاز شد و وي در اين سفر علاوه بر سفر به ايران از كشورهاي استوني، مونته نگرو و ايرلند نيز ديدن خواهد كرد.
«لي» از اعضاي كميته دايمي دفتر سياسي كميته مركزي حزب كمونيست چين بلندپايه ترين مقام چيني است كه در سالهاي اخير به ايران سفر مي كند.
مقام چيني در سفر دو روزه خود به ايران با دكتر «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري اسلامي ايران و سيد «محمدرضا ميرتاج الديني» معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهوري و تني چند از مقامات بلندپايه كشورمان ديدار و گفت وگو خواهد كرد.
هدف از سفر اين مقام ارشد چيني كه در راستاي رفت وآمدهاي سياسي ميان مقامات تهران-پكن انجام مي شود، مشورت و بحث و گفتگو پيرامون توسعه و گسترش همكاري هاي دوجانبه در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي اعلام شده است.
«لي چانگچون» در سفر به ايران همچنين از شهر تاريخي «شيراز» نيز ديدن مي كند.

 



فرمانده نيروي زميني ارتش: نيروي زميني ارتش در آمادگي كامل بسر مي برد

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه نيروي زميني ارتش در آمادگي كامل بسر مي برد، تصريح كرد: تهديدها هيچ خللي در اراده ما ايجاد نمي كند.
امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در آستانه هفته دفاع مقدس در گفت وگو با ايرنا، اطمينان خاطر داد كه فرزندان نظام مقدس جمهوري اسلامي در نيروي زميني ارتش با آمادگي كامل و مقاومت و ايستادگي روزافزون خود، در راه پاسداري و حراست از تماميت ارضي كشور و كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بيش از هر زماني آماده و پا در ركاب بوده و هرگونه تهديد، توطئه و ادعاهاي پوچ و واهي كوچك ترين خللي در اقتدار و توان آنان ايجاد نخواهد كرد. وي با بيان اينكه دشمنان ما امروز به آمادگي و توان مضاعف نيروهاي مسلح ايران پي برده اند، تاكيد كرد اگر اين آگاهي نبود، دشمنان در عمل به تهديدات خود لحظه اي درنگ نمي كردند.
پوردستان تاكيد كرد: آنها بايد بدانند كه با تحريم ها و ديگر اقدامات خود مردم ايران هر روز مقاوم تر مي شوند. فرمانده نيروي زميني ارتش با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان والامقام هشت سال دفاع مقدس، عزت، اقتدار و سرافرازي ايران اسلامي را مديون از خود گذشتگي و ايثارگري اين عزيزان دانست.
پوردستان خاطرنشان كرد امروز در حالي سي امين سالگرد پيروزي و پايداري را جشن مي گيريم كه ملت نستوه ايران به ويژه نيروهاي مسلح با اتكا به قدرت لايزال الهي و نيروي ايمان و اراده سربازان خود، شهامت و دليري را براي جهانيان معنا كردند.
وي سي امين سالگرد پيروزي ملت سرافراز ايران در برابر دنياي استكبار را تبريك گفت و تصريح كرد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كه با رهبري عالمانه و حكيمانه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي مأمن و اميد مستضعفان و محرومان جهان شد و ديري نپاييد كه الگو و معياري براي آزاديخواهي و ايستادگي مظلومان در برابر ظالمان قرار گرفت. فرمانده نيروي زميني ارتش افزود: دشمنان از همان ابتدا در صدد برچيده شدن و محو اين نظام مقدس بودند، لذا تا به امروز انواع توطئه ها و ترفندها را به كار بستند، ليكن آنچه پديد آمده است اقتدار و اعتلاي روزافزون اسلام و قرآن در اين سرزمين ديني بوده است.

 



وقتي نويسنده گمنام عصباني مي شود! (خبر ويژه)

تاكيد كيهان بر اينكه وحدت با فتنه گران مادام كه آنها به خاطر جرائم و جنايات خود مجازات نشده باشند معنا ندارد نويسنده پايگاه اينترنتي كانديداي وابسته به كانديداي متوهم انتخابات دهم را به شدت عصباني كرد.
علي اصغر شفيعيان، طي يادداشتي در كلمه نوشت: «روزنامه كيهان كه مديرمسئولش عنوان نمايندگي رهبري را به دوش مي كشد متاسفانه نمي شنود كه در يك ماهه اخير رهبري نيز دو بار بر ضرورت وحدت و جذب حداكثري تاكيد كرده است». اما ظاهراً مشكل اين است كه نويسنده «كلمه» جمله كليدي رهبرمعظم انقلاب را دراين باره كه وحدت فقط با كساني معنا دارد كه اصول را قبول دارند، نشنيده است. خوب بود نويسنده كلمه يك بار از خود مي پرسيد ميرحسين موسوي به جز عملگي براي آمريكا و ايجاد ذوق زدگي براي اسرائيل در ماه هاي گذشته آيا به هيچ «اصل» ديگري هم قائل بوده است؟!
نويسنده گمنام كلمه ادامه داده است: «وجه ديگر موضوع اين است كه آقاي شريعتمداري عزيز! لندن نشيني (البته عرض كردم كه فاتح در منچستر است نه لندن) و يا تهران نشيني مهم نيست، مهم فعلي است كه مرتكب مي شويم. آيا ابوالفضل فاتح به انقلاب نزديكتر است كه در اين موقعيت دعوت به گفتگو و مفاهمه ملي مي كند يا شما؟!... از خداوند متعال هدايت شما را خواستارم.
انتشار اين قبيل مقالات ناشي از عصبانيت و در عين حال خنده آور، در سايت رسمي موسوي نشان دهنده آن است كه سران فتنه به خوبي دريافته اند قادر به ادامه وضع موجود نيستند و لذا به روش هاي مختلف براي رساندن اين پيام تلاش مي كنند كه اگر دستي به سوي آنها دراز شود، آن را رد نخواهند كرد! مشكل فقط اين است كه اين افراد گويا نفهميده اند جز دست قانون دست ديگري به سمت آنها دراز نخواهد شد.
گفتني است كه كيهان اسناد غيرقابل انكاري از مزدوري ميرحسين موسوي و برخي از اطرافيان او براي اسرائيل و آمريكا و انگليس ارائه كرده است و درباره آقاي ابوالفضل فاتح و نقش او در فتنه اخير، نوشته هاي مستندي داشته است كه معلوم نيست چرا موسوي و نويسنده گمنام سايت وي از پرداختن به آن وحشت دارند؟!

 



ديدار سؤال برانگيز (خبر ويژه)

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با خانواده هاي چند تن از زندانيان فتنه سال گذشته، با بيان اظهاراتي سؤال برانگيز به دلجويي از آنها پرداخت.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار كه روز گذشته انجام شد بدون هيچ اشاره اي به نقشي كه زندانيان فتنه در وارد آوردن خسارت هاي بزرگ به نظام داشته اند با آنها به همدردي پرداخت و قول داد كه مطالبات آنها را پي گيري خواهد كرد.
هاشمي در اين ديدار پس از شنيدن سخنان حاضران گفت: «اگر بخواهم خواسته شما را به ماموران منتقل كنم مطمئن نيستم جواب مساعد بگيرم و شايد نتيجه عكس بدهد. ولي خواسته هاي شما را خدمت رهبري پيگيرم و اميدوارم بي نتيجه نباشد. مقام معظم رهبري درخصوص اعمال قانون و تسريع در رسيدگي و حقوق قانوني آنها در زندان دستورات مناسبي صادر كرده بودند كه مي تواند بسياري از مشكلات حاضر را رفع نمايد».
اظهارات آقاي هاشمي در حالي است كه مطابق اسناد غيرقابل انكار موجود عوامل و سران فتنه 88 ضمن ايفاي نقش ستون پنجم مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس، دست به قتل، آشوب و ده ها جرم و جنايت ديگر زده اند و معلوم نيست جناب رفسنجاني چه اصراري دارند كه يكسويه به قاضي بروند و آشكارا از وطن فروشان و عوامل بيگانه حمايت كنند؟!

 



خانم وزير جا زد (خبر ويژه)

وزارت خارجه آمريكا در كمتر از يك روز مجبور شد سخنان نپخته هيلاري كلينتون در دفاع از فتنه گران داخلي ايران را تصحيح كند.
در حالي كه كلينتون دو روز قبل طي يك سخنراني بوضوح و با صراحت گفته بود «همه» اميد آمريكا به مخالفان داخلي در ايران است تا بتوانند كاري كنند و حكومت را به دست بگيرند، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ديروز تاكيد كرد منظور خانم وزير «دفاع از براندازان» نبوده است.
خبرگزاري فرانسه در خبري از نيويورك گزارش داد، فيليپ كراولي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا روز دوشنبه گفت: «هيلاري كلينتون وزير امور خارجه اين كشور وقتي از افراد غيرمسئول در ايران خواسته است كنترل دولت را در دست بگيرند، منظورش تغيير رژيم در اين كشور نبوده است.»
اين در حالي است كه اقدامات اطلاعاتي، رسانه اي، مالي و سياسي آمريكا در دفاع از جريان فتنه در ايران ترديدي باقي نگذاشته است كه جريان فتنه داخلي با اجراي نسخه هاي از پيش نوشته شده غرب و در حالي كه همواره از حمايت صددرصدي آنها برخوردار بوده، هدفي جز شكستن ساختار نظام را تعقيب نمي كرده است.
اساسا به همين دليل هم بود كه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم جنايتكار صهيونيستي سران فتنه در ايران را بزرگترين سرمايه هاي اسرائيل خواند و جرج بوش از آنها با عنوان پيش قراولان آمريكا در ايران ياد كرد.

 



چند كلمه هم از همكار جرج سوروس (خبر ويژه)

محمد خاتمي بي آنكه از همدستي و آمريت خود در فتنه 88 ابراز پشيماني كند، از نظام خواست به اغتشاشگران و آشوب طلبان آزادي عمل بيشتري بدهد!
خاتمي در ديدار با جمعي از دانشجويان دانشگاههاي تهران در حالي كه اصرار داشت، نام اغتشاش و برهم زدن امنيت ملي را «انتقاد» بگذارد، خطاب به دانشجويان گفت: «وظيفه شماست كه نقد كنيد، نقد قدرت كردن مهم است و نبايد نقد حكومت هزينه داشته باشد. اگر انتقادتان هزينه داشت و موجب فشار و سختي براي شما شد نشانه آن است كه كساني در نظام انحراف ايجاد كرده اند». خاتمي در اين باره چيزي نگفت كه آيا همدستي با دشمن، خسارت زدن به جان و مال مردم بيگناه، دروغ بستن به نظام و متهم كردن آن به انواع تهمت هايي كه به زودي معلوم شد هيچ كدام پايه و اساس نداشته هم از ديد او انتقاد محسوب مي شد يا بايد نام آنها را چيز ديگري گذاشت.
خاتمي توضيح نداد كه در ملاقات هاي متعدد با جرج سوروس، صهيونيست نشاندار و حامي جريانات برانداز در كشورهاي مخالف آمريكا چه گذشته است؟و چرا در جريان فتنه دقيقاً از فرمول ديكته شده سوروس و مايكل لدين پيروي كرده است؟!

 



صهيونيست ها دست از پا درازتر حتي در آمريكا! (خبر ويژه)

اكثر آمريكايي ها با مشاركت واشنگتن و تل آويو در حمله به ايران مخالفند. يك پايگاه اينترنتي وابسته به لابي صهيونيستي در آمريكا ديروز با ناراحتي تمام اعتراف كرد نظرسنجي ها نشان مي دهد مردم آمريكا علاقه اي به ورود كشورشان در درگيري احتمالي ايران و اسرائيل ندارند. پايگاه اينترنتي جوئيش آنلاين نوشت: «تازه ترين نظرسنجي ها نشان مي دهد اكثر آمريكايي ها مخالف پيوستن كشورشان به حمله احتمالي رژيم صهيونيستي به ايران هستند.
نظرسنجي امور عمومي شوراي شيكاگو كه نتايج آن روز پنج شنبه منتشر شد نشان داد اكثر آمريكايي ها مخالف پيوستن به اسرائيل در حمله احتمالي آن به ايران هستند. پنجاه و شش درصد شركت كنندگان در اين نظرسنجي در پاسخ به اين سؤال كه اگر اسرائيل تأسيسات هسته اي ايران را بمباران كند ايران به تلافي جويي عليه اسرائيل دست مي زند و دو طرف وارد جنگ مي شوند در چنين شرايطي آيا آمريكا بايد نيروهاي نظامي خود را به حمايت از اسرائيل گسيل كند يا نه پاسخ منفي دادند.
فقط سي و هشت درصد از شركت كنندگان به اين سؤال پاسخ مثبت دادند».
جوئيش آنلاين نوشته است: «اين نظرسنجي در فاصله يازده تا بيست و دوم ژوئن صورت گرفت يعني زماني كه تنش بين دولت هاي اوباما و نتانياهو تازه رو به كاهش بود».
اين نظرسنجي از اين جهت اهميت دارد كه بسياري از مقام هاي رژيم صهيونيستي اذعان كرده اند با كمك آمريكا هم معلوم نيست قادر به رويارويي با ايران باشند، چه رسد به اينكه آمريكا هم بخواهد خود را از معركه كنار بكشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14