(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 31  شهريور 1389- شماره 19746

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انفعال در برابر امواج صهيونيستي ، چرا ؟
سردار وحيدي : نسل سوم موشك فاتح 110 تحويل سپاه شد
مهمانپرست: ايران براي مذاكره با 1+5 آماده است
آمريكا : شرايط مبادله سوخت بايد تغيير كند
پيام فرمانده كل ارتش به مناسبت آغاز سي امين سالگرد دفاع مقدس
جمعيت هلال احمر: نخستين محموله كمك هاي مردمي به سيل زدگان پاكستان ارسال شد
بي بي سي : اعراب معتقدند آژانس با ايران برخورد دوگانه دارد
رئيس بسيج در مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم دفاع مقدس:
هنر، به دست آوردن دل بانيان جشنواره هاي خارجي نيست
بيانيه سپاه به مناسبت هفته دفاع مقدس ايران به هرگونه تهديد ، پاسخ پشيمان كننده خواهد داد
وزارت خارجه آمريكا تبادل زندانيان بين تهران و واشنگتن را رد كرد



انفعال در برابر امواج صهيونيستي ، چرا ؟

زهرا رئيسي فر
«مقامات و رسانه هاي آمريكايي كه همواره با تيترهاي پرطمطراق به موضوع نقض حقوق بشر در كشورهاي ديگر مي پردازند، اكنون چشم هاي خود را به نقض جدي حقوق بشر در داخل مرزهاي خود بسته اند. «ترزا لويس» زني 41 ساله با نارسايي ذهني است كه در صف اعدام ايالت ويرجينياي آمريكا قرار دارد.
وي كه هم يك مادر است، و هم يك مادر بزرگ، قرار است 23 سپتامبر 2010 اعدام شود.
ترزا كه تا به حال حدود 7 سال از زندگي خود را در زندان سپري كرده است، به اجير كردن دو نفر براي قتل همسر و ناپسري خود در سال 2002 متهم است. لويس همچنين در ازاي پرداخت هزينه خريد سلاح گرم براي قتل، خود و دختر 16 ساله اش را به قاتلان عرضه مي دارد.
در همين حال، «كن كوچينلي» دادستان ويرجينيا حكم اعدام را براي ترزا با ذكر دلايلي كه آن را ماهيت خشن جنايت و ارتكاب زنا توسط ترزا مي نامد، موجه مي داند. ترزا با وجود اينكه از نارسايي ذهني رنج مي برد، پس از اتفاق فوق مسئوليت اقدامات خود را پذيرفته و با پليس همكاري كرد. وي حتي «ماتيو شالنبرگر» و «رودني فولر» دو نفري را كه قتل ها را مرتكب شدند، به پليس معرفي كرد؛ اما اين در شرايطي است كه براي اين دو قاتل مجازات اعدام در نظر گرفته نشده و آنها فقط به حبس محكوم شده اند. قاضي دادگاه ترزا را با نارسايي ذهني، «مغز متفكر» قتل ها معرفي كرد. اين در حالي بود كه اين زن در چندين تست هوش در مرز «عقب مانده ذهني» قرار گرفت. گفته مي شود كه ترزا در زمان قتل ها از نارسايي هاي ديگري رنج مي برد كه حكم اعدامش را زير سوال مي برد. روزنامه آمريكايي «هافينگتون پست» در گزارشي نوشت: كارشناسان روانشناسي قضايي از نظر ذهني لويس را تست كرده و اعلام كرده اند كه ترزا نوعي «اختلال شخصيت وابسته» دارد و به علت اين نارسايي به تنهايي قادر نيست حتي از عهده وظايفي ساده چون تهيه يك فهرست خريد خواروبار برآيد.
براساس اين گزارش، از سال 2002 كه حكم اعدام براي ترزا صادر شد، مداركي درباره غيرعادلانه بودن اين حكم مطرح شده اند.»
خبر اعدام يك زن قاتل كه به تشخيص گروه روانشناسي مسئولين قضايي آمريكا جزو افرادي به شمار مي رود كه به دليل مشكلات شخصيتي، نمي تواند مسئوليت برخي كارهاي خود را برعهده بگيرد، از آن دست اخباري بود كه مي توان گفت با بايكوت خبري جهاني مواجه شد.
آمريكا اكنون مظهر قتل و تجاوز و خونريزي است و بالاترين آمار اعدام را دارد.
آمريكايي كه نه تنها به مردم مظلوم عراق، افغانستان و اكنون مردم سيل زده پاكستان رحم نمي كند، بلكه در سايه امنيت پليسي صهيونيست شهروندان خود را نيز به اسارت درآورده است.
اگرچه آمار بالاي اعدام، حملات وحشيانه بي دليل به شهروندان و... همچون ديگر جنايات آمريكا، از ديد جهانيان پنهان نيست اما واكنش رسانه ها و دولت ها چنان مي نمايد كه گويي در دنيا مسئوليت ها فراموش شده، عقل، وجدان و شرافت به خواب رفته است و يا حتي رو به مرگ است.
واين درست در زماني اتفاق مي افتد كه رسانه هاي صهيونيستي همه يك صدا به دفاع از زن خيانت كاري برآمده اند كه همسرش را به كمك فردي ديگر به قتل رسانده، فردي كه نه به خاطر تهيه پول اسلحه، بلكه تنها به خاطر لذتي حرام با مقتول در تماس بوده است.
چهره اين زن مسلمان كه خطايي انجام داده و وكيل بي آبرويش و دفاع هاي جهاني به منظور جلوگيري از اجراي حكم الهي مدتهاست در رسانه هاي خارجي و داخلي مطرح مي شود اما متاسفانه حتي رسانه هاي داخلي از پرداختن به موضوع و اطلاع رساني درست كوتاهي كرده و آن جا كه بايد در دفاع از حقوق اسلامي و انساني وارد عرصه مي شدند با انفعال خود عرصه را به امواج صهيونيستي واگذار كردند.
وظيفه رسانه ها اطلاع رساني به موقع و همه جانبه است.
غرب، آن جا كه زن مسلمان خيانت مي كند به دفاع از او برمي آيد و آن جا كه بيخ گوش خود ظلمي واقع مي شود گويي كور و كر مي شود و ماجراي ترزا لويس تنها يك نمونه است و كسي نيست بگويد اگر زني كه در ايران خيانت كرده، يك زن، يك مادر است، ترزا نيز يك زن، يك مادر و يك مادر بزرگ است.
از آن ها چنين توقعي مي رود اما رسانه هاي آزاده جهان مي بايست با اطلاع رساني به موقع حقايق، افكارعمومي را هدايت كنند.
به نقل از مجله زن روز

 



سردار وحيدي : نسل سوم موشك فاتح 110 تحويل سپاه شد

وزير دفاع در مراسم تحويل نخستين محموله نسل سوم موشك فاتح 110 به نيروي هوافضاي سپاه گفت در آينده نزديك نسل بعدي موشك فاتح 110 نيز آزمايش خواهد شد.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، در آستانه هفته دفاع مقدس، با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه و سردار فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نخستين محموله نسل سوم موشك فاتح 110رسماً به نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تحويل داده شد.
سردار وحيدي در مراسم تحويل دهي اين موشكها در جمع خبرنگاران گفت: همانگونه كه در روز صنعت دفاعي و به هنگام آزمايش موفقيت آميز نسل سوم موشك فاتح 110 اعلام كرديم، نخستين محموله نسل سوم موشك فاتح 110 در ايام هفته دفاع مقدس به نيروي هوافضاي سپاه تحويل خواهد شد، امروز شاهد تحويل اين موشكها هستيم.
وزير دفاع با بيان اينكه طراحي، ساخت و توليد انبوه موشك فاتح 110 نشان ديگري از نبوغ و خلاقيت متخصصان وزارت دفاع و بالندگي و شكوفايي صنايع هوافضاي وزارت دفاع است، گفت: اين دستاوردهاي درخشان حاصل تجارب ارزشمندي است كه در طول هشت سال حماسه دفاع مقدس بدست آمده است.
وحيدي افزود: با بكارگيري اين موشكها، توان و تحرك عملياتي يگان موشكي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران به نحو چشمگيري افزايش خواهد يافت.
وزير دفاع، هفته دفاع مقدس را فرصت مغتنمي براي بازخواني ارزشهاي گران سنگي دانست كه رزمندگان، جانبازان و شهيدان بزرگواري همچون همت ها، باكري ها، ستاري ها، صيادها، نامجوها، فكوري ها، بابايي ها، متوسليان ها، زين الدين ها، خرازي ها و صدها شهيد فرزانه و انسانهاي مجاهد و فرهيخته را در دامن خود تربيت كرد، تا با خون و خرد و دفاع و دانش خود ايران اسلامي را از گذرگاه هاي سخت و صعب عبور دهند و نام ايران را در جهان پرآوازه و پرچم پرافتخار ايران را در قله هاي افتخار و سربلندي به اهتزاز درآورند.
وحيدي در ادامه اظهار داشت: وزارت دفاع كه نخبگان دوران انقلاب، دفاع مقدس و جوانان مستعد و پرشور در آن جمع هستند با تاسي به ارزشهاي ناب دفاع مقدس و الهام از ارواح طيبه امام شهيدان و شهيدان انقلاب اسلامي، مصمم است كه با همت مضاعف و كار مضاعف ضمن تحقق وصاياي الهي و دوران ساز امام راحل عظيم الشأن، تدابير حكيمانه فرمانده معظم كل قوا و برنامه هاي دولت خدمتگزار در بخش دفاع، قله هاي جديد و بلندتري از علم و فناوري دفاعي را فتح كرده، قدرت بازدارندگي و توان دفاعي و اقتدار ايران اسلامي را بيش از اين ارتقاء بخشد.
وحيدي در پايان اعلام كرد: انشاء الله در آينده نزديك نسل بعدي موشك فاتح 110 نيز آزمايش خواهد شد.
افزايش در اصابت به هدف، كاهش هزينه زمان مورد نياز براي استقرار و پرتاب و سهولت نحوه انبارداري در مناطق مختلف آب و هوايي از ويژگي هاي نسل سوم موشك فاتح110 مي باشد.
اين در حالي است كه موشك تاكتيكي و مدرن سوخت جامد مركب زمين به زمين نسل سوم فاتح 110 نيز با قابليت انهدام اهداف دشمن با دقت بسيار بالا و بهره گيري از پيشرفته ترين علوم و فناوري هاي دفاعي در سازمان هوافضاي وزارت دفاع طراحي، ساخت و به توليد انبوه رسيده است.
طراحي اين موشك منطبق با دانش روز دنيا با بهره گيري از فناوري هاي پيشرفته هدايت، كنترل، ناوبري، آيروديناميك و الكترونيك بوده و با قابليت هدايت در طول مسير تا نقطه هدف قادر است با دقت بالا، پايگاه هاي دشمن را مورد اصابت قرار دهد.
گفتني است از ديگر ويژگي هاي اين موشك، مقابله با سيستم هاي پدافندي و موشكي دشمن به واسطه سرعت مافوق صوت و مانورپذيري بالاي آن مي باشد.

 



مهمانپرست: ايران براي مذاكره با 1+5 آماده است

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان آمادگي ايران را براي آغاز دورجديدي از مذاكرات با گروه 1+5 براساس رويكرد جديد اعلام كرد.
رامين مهمان پرست كه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران سخن مي گفت، در پاسخ به سوالي در مورد اظهارات رئيس جمهور مبني بر اين كه ايران حاضر است بدون پيش شرط با كشورهاي 1+5 مذاكره كند، گفت: رئيس جمهور نظرات صريحي در اين زمينه اعلام كردند كه اميدواريم با رويكرد صحيح بنابر انجام مذاكرات براي به رسميت شناخته شدن حقوق هسته اي ايران در زمينه فعاليت هاي صلح آميز را بتوانيم در آينده نزديك داشته باشيم.
تصميم جديدي درباره انگليس گرفته نشده است
وي هم چنين در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر انتشار برخي اخبار در رسانه هاي انگليس در مورد انتصاب سفير از سوي ايران در اين كشور، گفت: رسانه هاي انگليس به مسئله پايان مدت ماموريت سفيرمان در آن كشور اشاره كرده اند. مسلماً رويكردي كه براي جايگزيني سفراي ما صورت مي گيرد مراحل مشخصي دارد. ممكن است مقداري زمان ببرد اما مسير خود را طي خواهد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: تصميم جديدي در مورد موضوع رابطه ايران و انگليس اتخاذ نشده است.
آژانس غيرقانوني عمل مي كند
مهمان پرست هم چنين در مورد گزارش اخير يوكيا آمانو درخصوص فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران نيز گفت: متاسفانه برخوردها در مورد فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشور ما خارج از محدوده قانوني وظايف آژانس صورت مي گيرد و بيشتر تحت تاثير فضاهاي سياسي و فشارهاي چند كشور خاص دنبال مي شود. لذا ما اين كار را تخطي از وظايف آژانس مي دانيم كه اين رويكرد ممكن است اعتبار و حيثيت آژانس را در آينده كاملا زير سوال ببرد.
وي ادامه داد: اين كه متن گزارش آقاي آمانو راجع به فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشور ما در مواردي شبيه متن مربوط به قطعنامه هاي غيرقانوني شوراي امنيت مي شود نكاتي است كه در قبال آنها انتظار بيشتري از آژانس و دبيركل مي رود تا نسبت به مسائل صلح آميز هسته اي كشورها دقت بيشتري داشته باشند و اطلاعات مربوط به كشورها را طبق اساسنامه آژانس كه محرمانه تلقي مي شود نبايد منتشر كنند. ما اعتراض جدي مان را به دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي منعكس كرده ايم و معتقديم افكار عمومي راجع به اين گونه گزارش ها قضاوت خواهد كرد.
آزادي سارا شورد
مبتني بر رافت اسلامي بود
مهمان پرست هم چنين در پاسخ به پرسش ديگري در مورد آزادي سارا شورد تبعه آمريكايي كه به طور غيرقانوني وارد مرزهاي ايران شده بود، گفت: اين اقدام بر مبناي رويكرد مبتني بر رافت اسلامي و نگاهي كه نظام ايران نسبت به جايگاه زنان دارد، بوده است كه با توجه به مقارن شدن با عيد سعيد فطر انجام شد.
آمريكا بايد از ملت ايران عذرخواهي كند
وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين كه مقامات برخي كشورها اعلام كرده اند خواستار ميانجي گري بين ايران و آمريكا هستند، گفت: موضوع رابطه ايران و آمريكا بزرگ تر از اين است كه نياز به واسطه يا ميانجي گري داشته باشد؛ زيرا ريشه هاي مشكلات ايران و آمريكا بايد به طور اساسي بررسي شود و رويكرد دولت آمريكا بايد نسبت به اقداماتي كه عليه منافع ملي ما انجام داده اند مشخص شود. تا زماني كه مقامات آمريكايي نسبت به اقدامات خود ابراز پشيماني نكنند و از ملت ما عذرخواهي نكنند و اعتماد عمومي جامعه ما را به دست نياورند همه اقدامات خيرخواهانه و دوستانه كشورهاي ديگر بايد متوجه مقامات آمريكايي باشد. اگر بنا بر تغيير رويكرد باشد بايد مقامات آمريكايي در رويكرد خود تغيير جدي ايجاد كنند.

 



آمريكا : شرايط مبادله سوخت بايد تغيير كند

سرويس سياسي-
آمريكا پس از مدت ها سكوت درباره چرايي عدم حضورش در مذاكرات وين، بالاخره اعلام كرد كه عقيده دارد بايد صورت مسئله مبادله سوخت تغيير كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از وين آمريكا روز سه شنبه ادعا كرد اين ايران است كه شرايط تبادل سوخت هسته اي را تغيير داده است و به همين علت در هر گونه گفت وگوي بيشتر در خصوص توافق احتمالي بايد اين شرايط تغيير يافته را لحاظ كند.
استيون چو وزير انرژي آمريكا و دان پونمان معاون وي در واكنش به درخواست علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران براي از سرگيري گفت وگوها در خصوص تبادل سوخت بدون تاخير بيشتر تاكيد كردند بايد صورت مسئله مذاكرات تغيير كند.
سال گذشته آمريكا، روسيه و فرانسه با حمايت آژانس بين المللي انرژي اتمي پيشنهاد دادند 1200 كيلوگرم از ذخاير اورانيوم با غناي پايين ايران را به ميله هاي سوخت مورد استفاده رآكتور تحقيقاتي تهران تبديل كنند كه راديوايزوتوپ براي اهداف پزشكي توليد مي كند.
ايران متقابلا اعلام كرد: اين پيشنهاد فاقد تضمين هاي لازم است و نهايتا آن را با توافق تهران كه با تركيه و برزيل انجام شد، جايگزين كرد.
پونمان در گفت وگو با خبرنگاران در حاشيه كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين اعلام كرد: «آنها پيشنهاد ما را نپذيرفتند و اتفاقات زيادي از آن زمان روي داده كه واقعيت هاي عيني را تغيير داده است. در واقع ايران به غني سازي اورانيوم ادامه داده و ذخاير اورانيوم با غناي پايين خود را افزايش داده و همچنين شروع به غني سازي با خلوص بيشتر كرده است.»
پونمان گفت: «ما بايد مطمئن شويم كه هرگونه تعامل در چارچوب اين واقعيت تغيير يافته باشد.»
وي افزود: «ما معتقد هستيم بسيار مهم است كه آنها با ايران در خصوص مسائل جامع تر تعامل كنند ترتيبات امنيتي كلي تري كه در گفت وگوهاي گروه پنج به علاوه يك (پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل به علاوه آلمان) در ژنو بحث شد.»
ايران اعلام كرده است درباره موضوع هسته اي با گروه 1+5 مذاكره نمي كند.
پونمان در پاسخ به پرسشي در اين خصوص كه آيا واشنگتن در واقع توافق تبادل سوخت را به شكل اوليه اش منتفي مي داند يا خير گفت: «من هيچ چيز را تاييد يا رد نمي كنم، من فقط مي گوييم كه آنها پيشنهادي پيش روي خود داشتند.»

 



پيام فرمانده كل ارتش به مناسبت آغاز سي امين سالگرد دفاع مقدس

امير سرلشكر ستاد عطاء الله صالحي، فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران با انتشار پيامي به مناسبت آغاز سي امين سالگرد دفاع مقدس ياد و خاطره حماسه آفريني رزمندگان اسلام و شهداي گرانقدر جنگ تحميلي را گرامي داشت.
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير سرلشكر ستاد عطاء الله صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران با انتشار پيامي به مناسبت آغاز سي امين سالگرد دفاع مقدس ياد و خاطره حماسه آفريني رزمندگان اسلام و شهداي گرانقدر جنگ تحميلي را گرامي داشت. متن پيام بدين شرح است:
با حمد و ثناي فراوان به آستان كبريايي حضرت دوست كه هر مجد و عظمت در ملك و ملكوت از آن اوست و با سلام و صلوات بر يگانه خلقت، حضرت ختمي مرتبت و خاندان عصمت و طهارت بويژه محضر مقدس حضرت بقيه الله الأعظم امام زمان (عج الله تعالي فرجه الشريف) و با درود بي پايان به ارواح طيبه شهداء بويژه روح ملكوتي امام راحل (قدس سره) و با عرض ادب و احترام به پيشگاه رهبر انقلاب و فرماندهي معظم كل قوا حضرت آيت الله العظمي خامنه اي و كاركنان سرافراز نيروهاي مسلح بالاخص دلاوران ارتش جمهوري اسلامي ايران. هشت سال دفاع مقدس اين پديده بي نظير عصر حاضر و گنجينه گرانبها كه با گذشت زمان هر آينه گوشه اي از اسرار و عظمت آن براي آحاد مردم در عرصه هاي داخلي و خارجي نمايان گشته و توطئه هاي دشمنان اسلام و اين مرز و بوم را بيش از پيش ناكام مي سازد. دفاع مقدس خورشيد تاباني است كه در تلألؤ انوار درخشانش حق را از باطل جدا مي كند و مشعل فروزان هدايتي براي عصرها و نسل ها مي باشد.
هفته دفاع مقدس بيانگر كارنامه درخشان ايستادگي، رشادت و جان فشاني هاي مردم سلحشور ميهن اسلامي همراه با ارتشي قهرمان و سپاه پاسداران فداكار و بسيج خدمتگزار و ايثارگر مي باشد. اين ايام يادآور خاطرات افتخارآميز و فراموش نشدني ملت بپاخاسته اي است كه با اتكا به قدرت لايزال الهي و تحت زعامت رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(قدس سره)، با عزمي پولادين و اراده اي خلل ناپذير و بدون هيچ وابستگي به قدرت هاي جهاني هشت سال از مقاطع سنگين و سرنوشت ساز تاريخ ايران اسلامي را با افتخار و عزت هر چه تمامتر پشت سر گذاشتند و در اين آزمايش الهي با سربلندي اذان آزادي و استقلال را از بلنداي گلدسته هاي ايمان و ايثار بر گوش جهانيان طنين انداز شدند.
ارتش فداكار كه مزين به لقب پرافتخار كلمه طيبه از سوي فرمانده فرزانه و نايب بر حق امام زمان خويش مي باشد توانسته است در سايه رهبري هوشمندانه معظم له پس از پايان جنگ تحميلي تاكنون گام هاي ارزشمندي را در مسير ارتقاء توان رزمي جهت تحقق آرمانهاي مقدس جمهوري اسلامي ايران طي نمايد و به پيروي از قرآن كريم و تأسي از مقتداي خود، با همت مضاعف و كار مضاعف به سطحي از توانمندي، اقتدار و بازدارندگي در دفاع از مرزهاي زميني، هوايي و دريايي ميهن اسلامي دست يابد كه انديشه هرگونه تجاوز را از اذهان دشمنان خدا و سرزمين اسلامي بزدايد.
در خاتمه اينجانب علو درجات براي روح پرفتوح بنيانگذار انقلاب اسلامي، شهداي عظيم الشأن انقلاب و جنگ تحميلي، سلامتي و طول عمر با بركت رهبر عزيز انقلاب و جانبازان و آزادگان سرافراز دفاع مقدس، عزت و پايداري ملت رشيد ايران و شما همكاران فداكار و گرامي را از بارگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

 



جمعيت هلال احمر: نخستين محموله كمك هاي مردمي به سيل زدگان پاكستان ارسال شد

رئيس سازمان مديريت بحران كشور از ارسال نخستين محموله از كمك هاي مردمي شامل 300 كاميون براي كمك به سيل زدگان پاكستان خبر داد.
حسين باقري روز گذشته در حاشيه مراسم ارسال كمك هاي اهدايي مردم به سيل زدگان پاكستان در جمع خبرنگاران افزود: نخستين محموله اين كمك ها كه شامل 200 تن انواع كالاها و لوازم مورد نياز سيل زدگان است ديروز از تهران به پاكستان ارسال شد و در مرز پاكستان 300 كاميون ديگر شامل حدود هزار و 300 تن كالا به اين محموله اضافه خواهد شد.
وي تصريح كرد: هلال احمر جمهوري اسلامي ايران خواستار شده بود با توجه به تأكيد مقام معظم رهبري نخستين محموله كمك هاي مردمي از تهران به سمت پاكستان حركت كند كه شاهد حركت اين كاروان به سمت پاكستان هستيم.
باقري ادامه داد: انواع كمك هاي مردمي هفته گذشته در روز نوعدوستي مردم ايران براي كمك به سيل زدگان پاكستاني به ارزش 200 ميليارد ريال جمع آوري شده و يكصد ميليارد ريال نيز كمك نقدي هموطنان براي اين منظور جمع آوري شده است.
وي تأكيد كرد: بعد از اعزام نخستين مرحله از اين كمك ها به كشور پاكستان بقيه كمك ها در روزهاي آينده براي كمك به سيل زدگان پاكستاني به اين كشور فرستاده خواهد شد.
استاندار تهران هم در حاشيه مراسم تأكيد كرد مردم نوعدوست استان تهران پيرو تأكيدات مقام معظم رهبري خودجوش به عرصه ميدان آمده و بيش از هزار تن كمك غيرنقدي براي سيل زدگان پاكستان اهدا كردند. مرتضي تمدن گفت: مرحله اول از اين محموله ها با بيش از 25 كاميون و تريلي شامل موادغذايي، پوشاك، پتو و چادر به كشور پاكستان ارسال شده است. وي گفت: ساير كمك هاي غيرنقدي جمع آوري شده از مردم استان تهران به تدريج با هماهنگي جمعيت هلال احمر از طريق اين جمعيت به كشور پاكستان فرستاده شد.

 



بي بي سي : اعراب معتقدند آژانس با ايران برخورد دوگانه دارد

شبكه تلويزيوني بي بي سي عربي گزارش داد كه كشورهاي عربي عضو آژانس انرژي اتمي، اين نهاد را به اتخاذ سياست هاي دوگانه در تعامل با برنامه هسته اي ايران متهم مي كنند.
بي بي سي عربي در گزارشي نوشت: پيش بيني مي شود مساله اقدام اسرائيل در امضا نكردن معاهده عدم اشاعه هسته اي در كنفرانس سالانه اعضاي آژانس، بحث و كشمكش هايي را در وين به همراه داشته باشد. چرا كه كشورهاي عربي عضو آژانس از اعضاي اين نهاد سازمان ملل مي خواهند به پيش نويس طرحي مبني بر وادار كردن اسرائيل به امضاي اين معاهده راي دهند، اين در حالي است كه آمريكا و انگليس تلاش مي كنند مانع از به نتيجه رسيدن اين تلاش ها شوند. وائل حجاز، گزارشگر اين شبكه در گزارشي در اين زمينه اضافه كرد، اوباما مشاور ويژه خود در امور هسته اي را به وين فرستاد تا كشورهاي عربي از موضع خود نسبت به برنامه هسته اي اسرائيل عقب نشيني كنند. اين تصميم كشورهاي عربي با وجود الزام آور نبودن، اهميت نماديني دارد به طوري كه گمان مي رود اسرائيل تنها رژيم در منطقه خاورميانه باشد كه داراي سلاح هسته اي است. گزارشگر اين شبكه گفت آخرين درخواست هاي عربي، گفت وگوي حسني مبارك رئيس جمهور مصر با يك شبكه تلويزيوني اسرائيلي بود كه خواهان چشم پوشي اين رژيم از سلاح هسته اي شد.
اين گزارش خاطرنشان كرد: كشورهاي عربي عضو آژانس، اين نهاد را به اتخاد معيارهاي دوگانه در تعامل با برنامه هاي تسليحاتي در خاورميانه متهم مي كنند به طوري كه آژانس بر ايران اعمال فشار كرده و سوريه را متهم مي كند كه فعاليت هاي هسته اي پنهاني دارد در حالي كه از اسرائيل چشم مي پوشد.

 



رئيس بسيج در مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم دفاع مقدس:
هنر، به دست آوردن دل بانيان جشنواره هاي خارجي نيست

گروه ادب و هنر-
يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس دوشنبه شب طي مراسمي در تالار وحدت افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري ها ، رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اين مراسم گفت: هنر آن نيست كه با بزرگ نمايي عيوب كوچك ملتي كه 32 سال مقاومت كرده، دل بانيان جشنواره هاي خارجي را به دست بياوريم؛ هنر گوش دادن به ناله كودك مجروح فلسطيني است كه به دستان ما چشم دوخته است.
سردار محمدرضا نقدي افزود: امروز مقاومت سرافرازانه و آزادي خواهانه دنيا درس گرفته از مكتب شهيدان است.
وي در ادامه با بيان اينكه معارف دفاع مقدس گنجينه اي تمام نشدني است، افزود: بهترين قصه ها و پرتحرك ترين صحنه ها، تفاوت چشم اندازها و پرالتهاب ترين لحظات در دفاع مقدس ظرفيت بي پاياني براي توليد در هنر و به ويژه در سينما است كه اين ظرفيت براي تعالي هنر ماست.
سردار نقدي اضافه كرد: سازمان بسيج مستضعفين آماده است با آنچه كه در استطاعت دارد به پشتيباني سينماي دفاع مقدس به ميدان بيايد همچنين برگزاري اين جشنواره اول راه است.
وي ادامه داد: در دنيايي كه به كتابي كه ارزش هاي انساني را نشانه گرفته، بي احترامي مي كنند، در دنيايي كه رؤساي جمهور براي جايزه دادن به نويسنده بي ادب صف مي كشند، در دنيايي كه جاهلان، كتابي را كه با زيبايي و دقيق ترين ظرايف ادبي نوشته شده به آتش مي كشند، نه هيچ رسانه و نه هيچ جشنواره اي دل نمي سوزاند و صدر اعظم ابله آلمان به نقاش بي هنري كه به پيامبر منجي تمسخر كرده، جايزه مي دهد، در دنيايي كه كشتن آدم ها حقوق بشر و نكشتن كسي كه شوهر خود را كشته ضد حقوق بشر است، در مقابل سحر هاليوود، عصاي سحرآميز موسي در دست ماست.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه با بيان اينكه مستند شهيد محمدالدوره كه مظلومانه پشت پدر خود قرار داشت كار صدها فيلم را مي كند و دنيا را تكان مي دهد، تصريح كرد: چرا هنرمندان آزاديخواه يكديگر را پيدا نكنند و در مقابل دشمن صف نكشند. هنر آن نيست كه با بزرگنمايي عيوب كوچك ملتي كه 32 سال مقاومت كرده، دل بانيان جشنواره را دست بياوريم و از دست هاي آغشته به خون ميليون ها مظلوم جايزه بگيريم. هنر گوش دادن به ناله كودك مجروح فلسطيني است كه به دستان ما چشم دوخته است.
در اين مراسم همچنين بخشي از برگزيدگان يازدهمين جشنواره فيلم مقاومت ، انقلاب و دفاع مقدس معرفي شدند.در بخش قلم طلايي مريم محمدي و منيره محمدي براي فيلم نامه «ننه حكيمه»، كاوه محمدي براي فيلم نامه «پارس شبانه»، مهدي بوستاني براي فيلم نامه «برباد»، جواد مزدآبادي براي فيلم نامه «گذرنامه بهشت» و مريم محمدي براي فيلم نامه «زمين پاك» جوايز بخش فيلم نامه كوتاه داستاني را دريافت كردند. در بخش فيلم نامه ويديويي جوايز به سيدمرتضي سيدي نژاد، براي «ملاقات در تپه سبز» منا نقدي زاده، براي فيلم نامه «وناگهان آيه» زينب عربي براي فيلم نامه «يك لحظه زندگي» و مهدي حمزه براي فيلم نامه «مردان آفتاب» تعلق گرفت. در بخش سينمايي محمدباقر مفيدي كيا براي «زنداني فاو»، اسماعيل رحيم زاده و منا عنبري زاده براي فيلم نامه «فيلادلفي»، اسماعيل ميهن دوست و محمد بيات براي «صداي مقاومت»، مجيد فرازمند براي «سرباز گمنام» و احمد مرادپور براي فيلم نامه «نفوذ» برگزيده شدند. دربخش اقلام تبليغي مهدي دلخواسته عكاس «يك گزارش واقعي»، عليرضا عقيلي عكاس «فرزند صبح» و حبيب مجيدي عكاس «ميم مثل مادر»برگزيده شدند.
سهيل زحمت كش براي«كيميا و خاك» و حيدر رضايي براي «بيداري روياها» جايزه پوستر را دريافت كردند و اميرشيبان خاقاني براي «روز سوم» و اميرمسعود آقابابايي براي فيلم «آخرين ملكه زمين» برگزيده بخش آنونس شدند. در بخش اهداي جوايز تصوير انقلاب كه به برگزيدگان 30 سال سينماي انقلاب اختصاص داشت خسرو سينايي براي فيلم «هيولاي درون» بهترين كارگردان شد. در اين بخش فيلم «ترن» به عنوان بهترين اثر شناخته شد و جايزه به هادي مشكات تهيه كننده اين فيلم اهدا شد و جايزه ويژه اي هم به زنده ياد امير قويدل كارگردان فيلم «ترن» تعلق گرفت.
پايان بخش اين مراسم تقدير از 9 بازيگر سينماي دفاع مقدس بود كه رضا ايرانمنش ، جعفر دهقان، قاسم زارع، جهانبخش سلطاني، اسماعيل سطانيان، حسن عباسي، مهدي فقيه، اصغر نقي زاده و سيد جواد هاشمي به عنوان بازيگران برگزيده دفاع مقدس معرفي شدند.

 



بيانيه سپاه به مناسبت هفته دفاع مقدس ايران به هرگونه تهديد ، پاسخ پشيمان كننده خواهد داد

سپاه پاسداران با صدور بيانيه اي به مناسبت سي امين سالگرد دفاع مقدس، تاكيد كرد ملت ايران با استفاده از تجربيات دوران جنگ توانايي آن را به دست آورده كه به هر تهديدي پاسخ پشيمان كننده بدهد.
در اين بيانيه آمده است: با پيروزي انقلاب اسلامي و بر هم خوردن معادلات منطقه اي و تاثيرگذاري جدي امواج استكبار ستيزي و حق طلبي نهضت امام خميني(ره) و هراس و انفعال قدرت هاي بزرگ جهاني از آينده، ابرقدرت هاي شرق و غرب به گونه اي شگفت انگيز در صف آرايي برابر ملت انقلابي ايران به اتحاد شوم رسيدند و صدام را پيشاني جنگ تحميلي و نبرد سهمگين و 8 ساله خود، به تصرف و اشغال بخش وسيعي از سرزمين مقدس ايران و قرار دادن نظام جمهوري اسلامي ايران در مسير سقوط و فروپاشي وادار نمودند.
اين بيانيه مي افزايد: با آغاز جنگ تحميلي و برون رفت ايران از چالش ها و مشكلات ناشي از حضور بني صدر و رويكرد وي در نحوه مقابله با تهاجم دشمن و سپس تحول در نگرش و نوع مواجهه با جنگ و اتخاذ استراتژي و تاكتيك هاي موفق و مبتني بر مقتضيات و واقعيات صحنه نبرد و دست يابي ملت ايران به پيروزي هاي پي در پي در عمليات هاي آزادسازي مناطق اشغالي- بويژه خرمشهر- و در ادامه فتح فاو و تهديد بصره و سقوط نقاط حساس سرزميني عراق و آشكار شدن زمينه هاي شكست صدام، آمريكا، شوروي و برخي متحدين اروپايي بطور عملي خود را در ميدان جنگ قرار دادند.
در ادامه اين بيانيه با تبيين ابعاد حمايت ابرقدرت ها از رژيم بعثي و متجاوز عراق و رويارويي مستقيم آنان با رزمندگان اسلام و برشماري برخي از شكست هاي خفت بار آنان در مصاف با فرزندان انقلاب در خليج فارس و صحنه هاي نبرد آمده است: روند جنگ تحميلي در سالهاي آخر به گونه اي رقم خورد كه استكبار جهاني و حاميان منطقه اي صدام، چاره را در گريز از ميدان نبرد يافته و پذيرش قطعنامه 598 توسط جمهوري اسلامي را فرصتي طلايي براي نجات از باتلاق خود ساخته و رهايي از انتقام و اراده مقدس ملت ايران دانستند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بخش ديگري از بيانيه خود، سربلندي انقلاب و نظام در 8 سال دفاع مقدس را حاصل هوشمندي و مديريت الهي حضرت امام (ره) و روح مقاومت و سحلشوري ملت ايران تلقي و با اشاره به پيامد ها و دستاوردهاي ارزشمند دفاع مقدس آورده است: تجارب و دستاوردهاي دفاع مقدس پشتوانه عظيم ملت ايران در شكست تحريم ها و تهديدات استكباري و گنجينه اي ارزشمند و سرمايه اي پايان ناپذيري است كه طي دو دهه اخير، انقلاب و نظام را در مواجهه با چالش ها، بحرانها و مشكلات تحميلي و سخت ناشي از سناريوهاي دشمنان به سلامت عبور داده است.
در اين بيانيه تصريح شده است: تحكيم قدرت بازدارندگي دفاعي و جايگاه برتر منطقه اي و حركت به سمت فتح قله هاي بلند اقتدار علمي جهان و دستيابي به دانش و فن آوري راهبردي روز- از جمله در حوزه هسته اي- و نقش آفريني و تاثيرگذاري بي ترديد آن در عـرصه معادلات و تحولات بين المللي امروز ، تمسك ملل و جوامع آزاديخواه و حق طلب به الگوي مقاومت و ايستادگي ملت ايران در صحنه هاي ظلم ستيزي و سلطه گريزي و برجسته از همه شكل گيري اراده اي سيال، مواج و مقتدر براي خود اتكايي و رفع نيازمنديهاي پيشرفت و تعالي كشور با تكيه بر ظرفيت هاي ملي و توانمنديهاي بومي، در حقيقت مصاديقي از دستاوردهاي گران سنگ دفاع مقدس در قلمرو داخلي و خارجي به شمار مي رود.
اين بيانيه با تشريح راهبردها و سناريوهاي امروز دشمنان به ويژه مثلت شيطاني آمريكا، انگليس و صهيونيسم بين الملل در تقابل با جمهوري اسلامي ايران و ادامه داشتن دفاع مقدس در عرصه هايي نوين- بويژه در حوزه جنگ نرم- تصريح كرده است: ترديدي نيست كه به مدد ايمان، باور و بصيرت الهي و به بركت نعمت ولايت فقيه و رهبر حكيم و دور انديش انقلاب، پيروز حتمي صحنه نبردهاي جديد غرب و نظام سلطه، جز انقلاب اسلامي و ملت مومن، انقلابي و ولايتمدار ايران نخواهد بود.
سپاه پاسداران در پايان بيانيه خود با تجليل از حماسه جهاد و شهادت شهيدان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و دعوت از آحاد و اقشار ملت ايران براي پاسداشت سي امين سالگرد اين رخداد عظيم و تاريخ ساز بر آمادگي همه جانبه نيروهاي مسلح براي پاسداري از انقلاب و دفاع از آرمانها و ارزشهاي نظام اسلامي آورده است: بيگانگان و دشمنان خيره سر فرامنطقه اي انقلاب اسلامي بدانند ملت مجاهد و با اراده ايران و نسل هاي وارث حماسه دفاع مقدس و جوانان غيرتمند و انقلابي جامعه اسلامي با هوشياري و بيداري وصف ناپذير خود، تحت پرچم ولايت و رهبري ولي امر مسلمين و فرماندهي معظم كل قوا حضرت آيت ا... العظمي خامنه اي (مدظله العالي) در تمامي صحنه هاي تهديد و خطر آماده مقابله سخت و پشيمان كننده با آنها بوده و فرصت هرگونه جسارت و گستاخي مجدد به جغرافياي مقدس ايران اسلامي را سلب خواهند كرد.

 



وزارت خارجه آمريكا تبادل زندانيان بين تهران و واشنگتن را رد كرد

وزارت خارجه آمريكا احتمال تبادل زنداني بين تهران و واشنگتن را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه مارك تونر سخنگوي وزارت خارجه آمريكا هرگونه ارتباطي بين زندانيان ايراني در آمريكا و موضوع 3 آمريكايي متهم به جاسوسي در ايران را رد كرد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري اي بي سي خواستار اين شد كه همانطور كه ايران سارا شورد تبعه آمريكايي را آزاد كرده است آمريكا نيز در اقدامي انسان دوستانه 8 ايراني زنداني در آمريكا را آزاد كند.
تونر در جمع خبرنگاران با اشاره به سه شهروند آمريكايي كه سال گذشته به اتهام ورود غير قانوني به ايران در مرز ايران و عراق دستگير شدند، گفت: ما مايليم بگوييم كه هيچ گونه ارتباطي بين اين افراد كه يا متهم شده اند و يا در دادگاه محاكمه شده اند با اين سه تبعه آمريكايي كه از يك مرز مشخص نشده گذشتند و هنوز محاكمه نيز نشده اند وجود ندارد.
سارا شورد 32 ساله هفته گذشته با قرار وثيقه 500 ميليون توماني آزاد شد و به آمريكا بازگشت؛ دو همراه وي شين بائر و جاش فتال هنوز در زندان هستند.
احمدي نژاد در گفت وگو با اي بي سي از اين كه ايرانيان پس از آزادي شورد « حتي يك يادداشت كوچك » نيز از آمريكا دريافت نكرده اند ابراز تاسف كرد. تونر گفت كه آمريكا از بازگشت سارا شورد به خانه « بسيار بسيار خوشحال و خرسند » است و از ايران خواست كه بائر و فتال را نيز آزاد كند. سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در ادامه گفت كه در مذاكرات همچنان باز است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14