(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول مهر 1389- شماره 19747

حديث دشت عشق
رقابت هاي غرب آسيا از فردا آغاز مي شود ايران- بحرين ديداري فراتر از يك بازي تداركاتي
شاگردان ابراهيم زاده به جمع چهار تيم برتر آسيا راه يافتند كار بزرگ ذوب آهن در كره جنوبي
رضايي مجد، شهيد سال ورزشكاران ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
علي حسيني چهار سال محروم شد؟!
رضازاده : فدراسيون جهاني رأي نداده است
اسامي ورزشكاران بازي هاي آسيايي دوشنبه نهايي مي شود اولويت مدال آوري است
تيم ملي جودو راهي قزاقستان شد نخستين ميدان ميراسماعيلي پس از دو سال
وعده رئيس فدراسيون دووميداني: 5مدال در گوانگجو مي گيريم
آخرين خبرها از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - آنتاليا
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سرگرد پاسدار شهيد «سيد عباس اعرابي»
با ياد شما حماسه جان مي گيرد
شهيد «سيدعباس اعرابي» سال 1343 در شميران تهران در يك خانواده مذهبي پا به عرصه گيتي نهاد. دوران كودكي و نوجواني خود را به كسب علم پرداخت و تحصيلات خود را تا سوم راهنمايي ادامه داد. از همان كودكي به انجام فرايض ديني تقيدي خاص داشت و همواره در كسب رضايت پروردگار، ساعي بود.
همزمان با خشم و خروش ملت عليه رژيم جهل و جور و ستم، او نيز با مجاهدات پرشور مردم همراه بود و پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران براي حفظ دستاوردهاي انقلاب وارد ارگان انقلابي كميته انقلاب اسلامي شد و در كميته شميرانات به انجام وظيفه همت گمارد. وي با انجام خدمت صادقانه در اين نهاد، عشق و شيفتگي بي مانند خود را به پاسداري از حريم حق و اعتلاي ارزش هاي الهي در جامعه اسلامي ايران به اثبات رساند. با يورش نظاميان رژيم بعث عراق به ايران عزيز، اعرابي به عرصه گاه نبرد حق عليه باطل شتافت تا بار ديگر معنويت، استقامت، اخلاص و غيرتمندي خود را به منصه ظهور رساند. شهيد اعرابي سرانجام در بيست و پنجمين روز از دومين ماه بهار 1365 در مصاف با دشمنان در منطقه فاو بر اثر اصابت تركش به ناحيه سرو بدن به آرزوي ديرينه خود نائل آمد.

 



رقابت هاي غرب آسيا از فردا آغاز مي شود ايران- بحرين ديداري فراتر از يك بازي تداركاتي

دوازدهمين رويارويي تيم هاي فوتبال ايران و بحرين در حالي فردا (جمعه) انجام خواهد شد كه مصاف اين دو تيم هيچ گاه حالت تشريفاتي نداشته و در ديدارهاي دوستانه هم فضايي كاملا جدي حاكم بوده است.
ايران و بحرين تا به حال يازده بار به مصاف هم رفته اند كه در اين ميان هر يك از دو تيم چهار بار به پيروزي رسيده اند و سه ديدار هم با تساوي به پايان رسيده است. بازي نخست اين دو تيم در سال 1353 انجام شد كه تيم ايران در آن بازي با نتيجه شش بر صفر حريف كوچكش را از پيش رو برداشت اما در آخرين رويارويي اين تيم بحرين بود كه سال گذشته موفق شد با نتيجه چهار بر دو از سد ايران بگذرد. اين در شرايطي است كه در بازي دو سال قبل هم اين تيم بحرين بود كه با يك گل برابر تيم ملي با هدايت علي دايي به پيروزي رسيد.
با اين حال وضعيت براي تيم ايران متفاوت از دو سال گذشته است. دو پيروزي ارزشمند تيم ايران در رويارويي با حريفان شرق آسيايي اش به رقباي قدرتمند آسيايي ثابت كرده كه شيرخفته فوتبال آسيا رفته رفته دوباره به روزهاي درخشان گذشته اش برمي گردد. در اين شرايط تيم ملي ايران كه براي حضور در مسابقات غرب آسيا عازم اردن شده بايد به مصاف تيم بحريني برود كه در آخرين ديدار دوستانه اش به مصاف تيمي رفت كه با لقب جعلي تيم ملي توگو(!) در زمين ظاهر شده بود.
با اين همه بحرين همواره حريفي دندانگير براي فوتبال ايران بوده است. شكست نااميدكننده تيم ايران در مسابقات مقدماتي جام جهاني 1998 از بحرين حريفي ساخته كه نامش همواره براي فوتبال دوستان ايراني با خاطره اي تلخ همراه بوده است. ضمن اين كه دور از انصاف است كه قدرت فوتبال بحرين را در اين چند سال ناديده بگيريم. از روزي كه بحرين، ايران را برد اعتماد به نفس جديدي در كالبد اين تيم دميده شد، به طوري كه در مسابقات انتخابي جام جهاني 2010 هم اين تيم تا مرحله پلي اف صعود كرد و اگر اين تيم به نيوزلند نمي باخت مي توانست در جام جهاني 2010 هم يكي از 32 تيم برتر جهان لقب بگيرد.
اگر از قدرت اين روزهاي فوتبال بحرين بگذريم و شرايط تيم ايران را مورد بررسي قرار دهيم به اين نكته مي رسيم كه بازيهاي خوب تيم ايران در دو بازي اخير همه را به آينده اين تيم اميدوار كرده است. حضور بازيكنان جواني كه قطعا آينده فوتبال ايران هستند، مي تواند بهترين شرايط را براي تيم ايران در مسابقات غرب آسيا و به ويژه ديدار با بحرين ايجاد كند اما نبايد اين نكته را هم فراموش كرد كه اگر احيانا تيم ايران در بازي با بحرين به نتيجه دلخواه نرسيد نبايد جامعه فوتبال دست از حمايت از تيم ملي بردارد چه اين كه مسابقات غرب آسيا و رويارويي با بحرين و عمان (حريف ايران در ششم مهر) بازيهاي دوستانه براي تيم ملي هستند. نبايد از ياد ببريم كه دقيقا چهار سال پيش بود كه تيم ملي عراق در ديدار نهايي مسابقات غرب آسيا به تيم دوم ايران باخت اما چند ماه بعد توانست جام قهرماني رقابتهاي جام ملتهاي آسيا را بالاي سر ببرد.

 



شاگردان ابراهيم زاده به جمع چهار تيم برتر آسيا راه يافتند كار بزرگ ذوب آهن در كره جنوبي

تيم فوتبال ذوب آهن ايران با برتري مقابل پوهانگ استيلرز كره جنوبي به مرحله نيمه نهايي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا صعود كرد.
اين بازي كه ديروز در هواي باراني شهر پوهانگ برگزار شد در پايان به نتيجه تساوي يك بريك انجاميد تا سپيدپوشان اصفهاني به لطف برتري 2 بريك بازي رفت در مجموع دو بازي به پيروزي 3 بر2 دست يافته و به جمع چهار تيم برتر مسابقات صعود كنند.
ذوب آهن در حالي مقابل تيم پوهانگ به نتيجه تساوي يك بر يك دست يافت كه در نيمه اول با تك گل دقيقه 10 «جائه سونگ» از ميزبان خود عقب افتاده بود.
شاگردان ابراهيم زاده در نيمه دوم فراتر از حدانتظار عمل كرده و بازي ضعيف خود در نيمه اول را جبران كردند. ذوبي ها با مهار حملات تيم پوهانگ در دقيقه 80 توسط محمدرضا خلعتبري به گل تساوي دست يافتند و تير خلاص را به پيكر مدافع عنوان قهرماني ليگ قهرمانان آسيا شليك كردند.حملات پردامنه پوهانگ در دقايق پاياني راه به جايي نبرد و تيم 10 نفره ذوب آهن با نتيجه تساوي يك بريك زمين را ترك كرد و جواز صعود به مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا را بدست آورد.
تيم ذوب آهن در شرايطي مقابل تيم پوهانگ به تساوي يك بريك رسيد كه از دقيقه 86 به دنبال اخراج مهدي رجب زاده با يك بازيكن كمتر به بازي ادامه مي داد. تيم ذوب آهن كه براي نخستين بار به مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود كرده است، براي صعود به ديدار نهايي اين رقابت ها به مصاف برنده ديدار الغرافه قطر - الهلال عربستان مي رود. الهلال در ديدار رفت مقابل حريف قطري به برتري 3 برصفر دست يافته است.

 



رضايي مجد، شهيد سال ورزشكاران ايران

سازمان ورزش بسيج كشور در سال جاري شهيد رضايي مجد را كه كاپيتان تيم فوتبال جوانان نيز بوده است به عنوان شهيد سال انتخاب كرده است.
كاظم يزداني رئيس سازمان ورزش بسيج كشور بااعلام اين خبر اظهار داشت: سازمان ورزش بسيج كشور در سال جاري شهيد رضايي مجد را كه كاپيتان تيم ملي جوانان نيز بوده است به عنوان شهيد سال انتخاب كرده است و انشاءالله در تاريخ 24 بهمن ماه مراسم بزرگداشتي براي اين شهيد بزرگوار برگزار خواهد كرد.
وي با اشاره به ايجاد مراكز استعداديابي در مراكز بسيج تصريح كرد: در نظر داريم كه در شش رشته اي كه امكان مدال در آن وجود دارد، اين مراكز را بنا سازيم تا پايه هاي ورزش قهرماني در كشور استوار گردد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

آغاز ليگ دسته يك فوتبال ازامروز
هفته اول مسابقات ليگ دسته يك فوتبال در سال 90 - 89 ازامروز(پنج شنبه) با برگزاري هشت بازي در شهرهاي مختلف آغاز مي شود.هفته اول ليگ دسته يك باشگاه هاي كشور ازامروز (پنج شنبه) با برگزاري هشت بازي در شهرهاي مختلف آغاز مي شود كه در حساس ترين مسابقه مقاومت سپاسي شيراز اولين بازي اش در ليگ دسته يك را بايد در بندرعباس با تيم شهرداري اين شهر انجام دهد. همچنين ابومسلم مشهد هم كه چنين شرايطي دارد در قائمشهر ميهمان نساجي مازندران خواهد بود.اين رقابت ها جمعه نيز با برگزاري شش بازي دنبال مي شود كه در مهمترين آنها گسترش فولاد تبريز با سرمربيگري فيروز كريمي پذيراي داماش دورود است و آلومينيوم هرمزگان هم در شيراز به ديدار برق مي رود.
تكليف سرمربي پيكان امروز مشخص مي شود
نشست هيات مديره باشگاه پيكان قزوين براي تعيين تكليف سرمربي تيم فوتبال امروز برگزار مي شود. محمد جمشيدي رئيس هيات مديره باشگاه پيكان قزوين در اين زمينه گفت: هنوز استعفاي كتبي احمدزاده به هيات مديره ارايه نشده و در صورتي كه اين استعفا روز پنج شنبه (امروز) در جلسه هيات مديره ارايه شود در مورد انتخاب سرمربي تيم پيكان تصميم گيري خواهيم كرد. بعد از شكست 6 بر صفر پيكان برابر فولاد خوزستان هنوز نتوانسته ايم با ايشان تماسي بگيريم و احمدزاده تلفن همراهش را خاموش كرده است.
مظلومي به كوشكي اجازه تمرين نداد
سرمربي تيم فوتبال استقلال اجازه تمرين به مدافع خود را نداد.بازيكنان استقلال ساعت 10 صبح ديروز در زمين نوبنياد اولين جلسه تمريني خود را بعد از چهار روز تعطيلي برگزار كردند.در اين تمرين به غير از ملي پوشان ساير بازيكنان حضور داشتند. بيژن كوشكي كه پيش از اين باشگاه استقلال به وي اعلام كرده بود به دليل مصاحبه جنجالي در مورد شرايط تيم حق شركت در تمرينات تا اطلاع ثانوي را ندارد، در محل تمرين حاضر شد اما پرويز مظلومي به اين بازيكن اجازه تمرين نداد.مظلومي به كوشكي اعلام كرد تا زماني كه در كميته انضباطي باشگاه حاضر نشود نمي تواند در تمرين شركت كند.
صدري سرمربي تيم فوتبال ابومسلم
اصغر صدري به سرمربيگري تيم فوتبال دسته اولي ابومسلم انتخاب شد.
پس از كناره گيري نادر دست نشان و مجيد نامجومطلق از سرمربيگري ابومسلم، مديرعامل اين باشگاه اصغر صدري را به عنوان سرمربي اين تيم انتخاب كرد.صدري در كنار جان داري هدايت تيم مشهدي را در ليگ دسته اول برعهده خواهد داشت.
منصرف شد ن تراكتورسازي از خريد هاشميان
فراز كمالوند سرمربي تيم تراكتورسازي تبريز با اشاره به محدوديت جذب بازيكن آزاد با توجه به قوانين ليگ برتر، از انصراف باشگاه تراكتورسازي از جذب وحيد هاشميان خبر داد.كمالوند همچنين از نهايي شدن توافق باشگاه هاي پيروزي تهران و تراكتورسازي تبريز براي معاوضه اشپيتيم آرفي و عرفان اولروم خبر داد و افزود: اولروم بازيكن خوبي است كه براي نشان دادن توانايي هاي خود احتياج به تغيير فضا دارد.
بررسي قراردادهاي بازيكنان و مربيان
عزيزالله محمدي رييس سازمان ليگ برتر درباره افشاگري مديرعامل باشگاه مقاومت سپاسي از رقم قرارداد چند مربي و بازيكن و در پاسخ به اين سوال كه آيا قصد برخورد با متخلفان را نداريد، گفت: ما نمي توانيم بر اساس يك مصاحبه به تصميم گيري راجع به اين مساله با اين درجه اهميت بپردازيم. اما سازمان ليگ در حال بررسي قراردادهاي بازيكنان و مربيان 18 باشگاه ليگ برتري است تا در صورتي كه به تخلفي از سوي باشگاهي برخورد كرديم، با باشگاه مربوطه برخورد كنيم. البته هنوز در حال بررسي هستيم و اين بررسي ها به پايان نرسيده است.
تيم ملي پرتغال سرانجام صاحب مربي شد
پائولو بنتو سرمربي تيم ملي فوتبال پرتغال شد.بنتو كه سابقه هدايت اسپورتينگ ليسبون را در كارنامه دارد عصر ديروز پس از جلسه اي با سران فدراسيون پرتغال رسما هدايت اين تيم را برعهده گرفت.بنتو تا پايان تابستان سال 2012 با فدراسيون فوتبال پرتغال قرارداد دارد و كارش را در ديدار پرتغال در مرحله مقدماتي يورو 2012 آغاز خواهد كرد.
بستري شدن مسعود شجاعي
ستاره ايراني تيم فوتبال اوساسونا به دليل تشديد بيماري ذات الريه در كلينيك سن ميگوئل شهر پمپلونا بستري شد. مسعود شجاعي كه پيش از ديدار با مايوركا، دچار تب شديدي شده بود و در اين بازي به ميدان نرفت، به توصيه پزشكان به كلينيك سن ميگوئل رفت تا تحت درمان قرار بگيرد.پزشكان ابتدا تشخيص داده بودند دچار تب شديدي شده و به او استراحت دادند، اما پس از گذشت سه روز و رد احتمال ابتلا به آنفلوانزا، او را به كلينيك اعزام كردند و مسعود شجاعي پس از معاينه در اين كلينيك بستري شد. بعد از آزمايش هاي اوليه مشخص شد شجاعي به بيماري ذات الريه مبتلا شده است.

 



علي حسيني چهار سال محروم شد؟!
رضازاده : فدراسيون جهاني رأي نداده است

سرپرست فدراسيون وزنه برداري در واكنش به خبري مبني بر محروميت چهارساله علي حسيني گفت: تا به امروز فدراسيون جهاني حكم به محروميت اين ورزشكار نداده است.
با اين حال اين روزها خبرهايي درباره محروميت چهارساله براي علي حسيني شنيده مي شود. اما عزيز علي حسيني، پدر سعيد كه از همان اول پسرش را بي گناه مي دانست حالا هم تنها با خبر تبرئه پسرش آرام مي گيرد. او نمي تواند محروميت چهارساله را براي پسرش قبول كند: من هيچ محروميتي را قبول ندارم. چه يك روز باشد و چه 10 سال. سعيد دوپينگي نيست كه بخواهند محرومش كنند.حسين رضازاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري كه حالا در آنتالياست تا مسابقه هاي جهاني را از نزديك تماشا كند مدعي است با آيان براي گرفتن نتيجه دلخواهش درباره علي حسيني جلسه داشته ، محروميت چهارساله را رد مي كند و مي گويد فدراسيون جهاني هنوز رأي خود را صادر نكرده است.
رضازاده در بخش ديگري از صحبت هايش اظهار داشت: من هميشه دنبال كار او هستم و اين همه تلاش و هزينه كرده ام تا كارش درست شود اما مدرك فدراسيون جهاني، آزمايشگاه كلن است. فدراسيون جهاني آن را قبول دارد.با اين حال اگر محروميت او كوتاه شود اين اتفاق براي اولين بار است كه رخ مي دهد و تا به حال سابقه نداشته است.

 



اسامي ورزشكاران بازي هاي آسيايي دوشنبه نهايي مي شود اولويت مدال آوري است

دبيركل كميته ملي المپيك از اعمال تغييرات لازم در فهرست رشته هاي اعزامي به شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو و نهايي شدن تعداد رشته ها و ورزشكاران ايران تا دوشنبه هفته آينده خبر داد و گفت: در پالايش نهايي باز هم مدال آوري اولويت ماست.
بهرام افشارزاده اظهار داشت: پيش از اين هم اعلام شده بود فهرستي كه براي اعزام كاروان ورزش ايران در بازي هاي آسيايي 2010 منتشر شده، قطعي و نهايي نيست. اين فهرست نيازمند تغييراتي است كه حداكثر تا دوشنبه هفته آينده اعمال خواهد شد. قرار نيست رشته جديدي به اين فهرست اضافه شود. حتي تعداد ورزشكاران اعزامي در رشته هاي مشخص شده نيز بيشتر از تعداد مشخص شده نمي شوند. براي اعمال تغييرات تنها فاكتور ريزش و كاهش را در نظر مي گيرم.
دبيركل كميته ملي المپيك تصريح كرد: براي اعمال تغييرات لازم تا مشخص شدن فهرست نهايي كاروان اعزامي به گوانگجو باز هم به مقوله مدال آوري بيشتر از هر مسئله ديگري توجه داريم و آن را ملاك اصلي براي تثبيت حضور در فهرست ايران قرار مي دهيم. اما در عين حال ممكن است در مورد برخي رشته ها با در نظر گرفتن كسب تجربه تصميم به اعزام بگيريم.

 



تيم ملي جودو راهي قزاقستان شد نخستين ميدان ميراسماعيلي پس از دو سال

تيم ملي جودو با تركيبي از نفرات بازنده در رقابت هاي انتخابي براي حضور در رقابت هاي جام جهاني عصر روز گذشته به قزاقستان اعزام شد.
جام جهاني جودو طي روزهاي سوم و چهارم شهريور ماه به ميزباني قزاقستان در تاشكند برگزار مي شود و تيم ملي ايران با تركيبي از نفراتي كه قرار نيست راهي بازي هاي آسيايي گوانگجو شوند در اين دوره از مسابقات به ميدان مي رود. در ميان اسامي تيم اعزامي تنها آرش ميراسماعيلي حضور دارد كه پس از نزديك به دو سال دوري از تيم ملي به تركيب تيم بازگشته و خود را براي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو محك خواهد زد. جام جهاني قزاقستان از سري رقابت هاي كسب امتياز ورودي المپيك است و مي تواند تنها سود آن براي نفرات اعزامي ارتقاء در رنكنيگ فدراسيون جهاني باشد. اين تيم با نفراتي چون قنبرعلي قنبري در وزن 60- كيلوگرم، آرش ميراسماعيلي در وزن 66-كيلوگرم، ذكريا مرادي در وزن 73 كيلوگرم، حامد ملك محمدي در وزن 81-كيلوگرم، مسعود جليلوند در وزن 90- كيلوگرم و مسعود حسن زاده در وزن 100+ كيلوگرم راهي قزاقستان مي شود.

 



وعده رئيس فدراسيون دووميداني: 5مدال در گوانگجو مي گيريم

رئيس فدراسيون دووميداني گفت: ارمغان ما از گوانگجو بيش از 5مدال خواهد بود و در زمان باقيمانده تا مسابقات ، ملي پوشان را تحت پوشش كامل قرارمي دهيم.
مصطفي كريمي اظهار داشت: ارمغان تيم ملي دووميداني از بازي هاي آسيايي گوانگجو بيش از 5مدال براي كاروان ورزشي ايران خواهد بود؛ اما براي قطعي شدن اين امر بايد تلاش كنيم در زمان باقي مانده تا آغاز مسابقات جدا از حاشيه ها ملي پوشان را تحت پوشش كامل در اردوي متمركز قرار دهيم تا از نظر تغذيه، دوپينگ و آسيب ديدگي تحت نظر باشند.كريمي گفت: براي اولين بار بود كه در رقابت هاي غرب آسيا 13كشور منطقه براي عرض اندام در آستانه بازي هاي آسيايي گردهم آمده بودند و به جرات مي گويم سطح مسابقات بسيار بالا بود و ما به نسبت دوره هاي پيش نتايج درخشاني را به دست آورديم.

 



آخرين خبرها از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - آنتاليا

¤ اولين تجربه حضور در مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان جهان براي مرتضي رضائيان، وزنه بردار دسته 69 كيلوگرم كشورمان خوشايند نبود و او برخلاف انتظار كادر فني از گردونه رقابتها خارج شد.
¤ هوي ليائو از چين، شبي فراموش نشدني را سپري كرد و ضمن شكستن دو ركورد جهاني اين وزن، براي دومين بار متوالي از عنوان قهرماني اش در دسته 69 كيلوگرم جهان دفاع كرد.
¤ سرپرست فدراسيون وزنه برداري كشورمان، اشتباه داوران را در خارج شدن مرتضي رضائيان از جدول رقابتهاي دسته 69 كيلوگرم موثر قلمداد كرد.
¤ دومين نماينده تيم ملي وزنه برداري كشورمان كيا نوش رستمي ملي پوش دسته 77 كيلو گرم است كه امروز ( پنجشنبه ) راس سا عت 30/20 دقيقه به وقت تهران در سالن آنفاس شهر آنتاليا روي تخته مي رود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي واليبال كشورمان به منظور حضور در هفدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان امروز (پنج شنبه) با 14 بازيكن از اتريش عازم ايتاليا مي شود. مسابقات واليبال 2010 قهرماني جهان از سوم مهرماه در ايتاليا آغاز شده و تا 18 مهرماه ادامه خواهد داشت. تيم ملي ايران در مرحله مقدماتي با تيم هاي مصر، ژاپن و ايتاليا ديدار مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14