(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 مهر 1389- شماره 19750

هفته دفاع مقدس فرصتي كه بايد مغتنم شمرده شود
تدوين برنامه هاي اجرايي سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور
تقدير مسئولان و مردم رودبار از عملكرد نيروي انتظامي اين شهر
كوتاه از هفته دفاع مقدس
فرماندار اليگودرز: پروژه ها را قبل از فرا رسيدن سرما اجرا كنيد
امام جمعه ايلام: فتنه پايان نيافته است
مديركل ثبت احوال كرمانشاه: اطلاعات 9500 خانوار كرمانشاهي براي دريافت يارانه ناقص است
استعمال قليان در هيئت هاي مذهبي اصفهان ممنوع شد
نقش مازندران در دوران دفاع مقدس بازشناسي شود
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه آمل: عمده درآمد امام زاده ها صرف امور فرهنگي و مذهبي مي شود
سيماي قزوين با هويت اين شهر سازگاري ندارد
كميته امداد امام خميني استان؛ مردم زنجان بيش از يك ميليارد ريال به سيل زدگان پاكستان كمك كردند
در كهگيلويه و بويراحمد توليدكنندگان مصالح ساختماني غيراستاندارد تحت پيگرد قرار مي گيرند
مشاوران املاك ملزم به طي كردن دوره هاي تخصصي شدند
انتصابات جديد در شهرستانها
امكان انتقال تصاوير دوربين هاي ترافيك سنج در هرمزگان فراهم شد



هفته دفاع مقدس فرصتي كه بايد مغتنم شمرده شود

شهريور ماه در تقويم جمهوري اسلامي ايران تحت عنوان هفته دفاع مقدس به ثبت رسيده است و در تاريخ ايران اسلامي هم نماد مقاومت، دفاع از مرزها و جلوگيري از حمله متجاوزين شناخته شده است. در 31 شهريورماه 1359 دشمن به خيال خام خود زماني كه ايران اسلامي در وضعيت خوبي از لحاظ اقتصادي و نظامي قرار نداشت حمله نظامي را آغاز كرد و مي خواست يك هفته اي تهران را تصرف كند كه اين خواب خوش تا هشت سال طول كشيد. عامل اصلي موفقيت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس ايمان و اعتقادات ديني و حضور فعال بسيجيان و مردم دوشادوش نيروهاي مسلح در صحنه نبرد بود. گفتني است كه در اين هشت سال 52 كشور به صورت مستقيم و غيرمستقيم به حمايت همه جانبه از صدام دست زده بودند و 182 عمليات كوچك و بزرگ در طول اين هشت سال صورت گرفت و در 2 هزار و 878 روز جنگ تحميلي حدود يك هزار روز نبرد و 793 حمله از سوي دشمن صورت گرفت كه در تاريخ جنگهاي دنيا بي سابقه است. شهرستان بابل بعنوان شهرستاني فعال در جنگ با داشتن يك هزار و 700 شهيد، 42 سردار شهيد و 12 هزار رزمنده، بطور مستقيم نقش ارزنده اي در دوران دفاع مقدس داشته است و شايسته است كه نسل سوم ما بدانند امنيت، آسايش و افتخاري كه امروز شاهد آن در كشور هستيم مديون رشادت ها و جان نثاري هاي شهيداني است كه با خون خود آسايش و امكانات و رفاه اجتماعي را براي ايران و ايراني به ارمغان آوردند.
بنابراين گرامي داشت ياد و خاطره رزمندگان سلحشور ايران اسلامي، حداقل وظيفه اي است كه بايد همواره در متن جامعه با بهترين شيوه ها زنده نگه داشته شود و هفته دفاع مقدس بهانه و فرصتي است كه بايستي در راستاي بازشناسي و آشنايي با شخصيت اين عزيزان و آحاد كساني كه در جنگ تحميلي نقش داشته و تقدير از حماسه هاي جاويدان و كم نظير آنان مغتنم شمرده شود.
خبرنگار كيهان در بابل

 



دبير شوراي فرهنگ عمومي شهرستان خبرداد
تدوين برنامه هاي اجرايي سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور

نيشابور- خبرنگار كيهان:
دبير شوراي فرهنگ عمومي نيشابور گفت: برنامه هاي اجرايي سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور تدوين شد.
محمد مهدي مژدي اظهار داشت: دبيرخانه ستاد دائمي بزرگداشت روز دهم تيرماه از سوي شوراي فرهنگ عمومي استان براي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور ابلاغ شد.
وي افزود: برنامه بزرگداشت فقيه، محدث، متكلم و صحابي چهار امام بزرگوار شيعه، حضرت فضل بن شاذان امسال در نيشابور به صورت استاني و درسال آينده به صورت ملي برگزار مي شود.
رئيس اداره تبليغات اسلامي نيشابور هم به عنوان رئيس ستاد ساماندهي شئون فرهنگي، گزارشي از عملكرد اين ستاد را به اعضاي شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان ارائه كرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد ساجدي افزود: درسال 89 سه جلسه با 9 مصوبه داشتيم مثل تعداد عزاداري فاطميه كه براساس سيره مقام معظم رهبري پنج روز تعيين شد.
وي با انتقاد از عدم حضور ادارات عضو در جلسات ستاد، تصريح كرد: ادارات عضو ستاد، طرح ساماندهي را جدي تر بگيرند.

 



تقدير مسئولان و مردم رودبار از عملكرد نيروي انتظامي اين شهر

رشت- خبرنگار كيهان:
مردم و مسئولان شهرستان رودبار از عملكرد و برخورد قاطع پليس در درگيري هاي اخير لوشان تقدير كردند.
پس از اقدامات موثر نيروي انتظامي شهرستان رودبار در درگيري هاي ماه گذشته شهر لوشان مردم و مسئولان اين منطقه با نصب پرده نوشته هاي مختلف و ارسال نامه ها از عملكرد پليس در رفع اين غائله تجليل كردند.
در همين ارتباط مؤذن فرماندار رودبار طي نامه اي به مديركل امنيتي و انتظامي استانداري گيلان اين حركت پليس را ستود.
دادستان شهرستان رودبار نيز در نامه خود به فرماندهي انتظامي گيلان، اين نيرو را بازوي توانمند نظام مقدس جمهوري اسلامي در ايجاد و توسعه امنيت در جامعه خواند.
وي با تجليل از اقدام به موقع و برخورد قاطع توام با اقتدار نيروي انتظامي در درگيري هاي ماه گذشته لوشان تصريح كرد: اگر حضور به موقع اين نيرو و به ويژه حضور ميداني فرمانده انتظامي رودبار نبود خسارات جبران ناپذيري به شهرستان وارد مي آمد.
گفتني است در درگيري هاي چندي پيش ساكنان محله شهر كوه لوشان با يكي از طوايف منطقه به دليل اختلافات جزئي تعدادي از افراد محل مجروح شدند كه با حضور يك هفته اي پليس و يگان ويژه نيروي انتظامي رودبار، نظم و امنيت در اين منطقه برقرار شد. در جريان اين درگيري ها 30 نفر از عوامل موثر در صحنه برخورد، دستگير شدند.

 



كوتاه از هفته دفاع مقدس

ورامين- خبرنگاركيهان: در مراسم رژه نيروهاي مسلح شهرستان ورامين بيش از 50گردان بسيجي در رده هاي مختلف، نيروهاي رزمي، گردان هاي نيروي انتظامي، سنگرسازان بي سنگر و حدود 10هزار نيروي بسيجي از منطقه شهرستان رژه رفتند.
در اين مراسم سرتيپ پاسدار داوود احمدي نژاد سخنراني كرد.
اليگودرز- خبرنگاركيهان: بمناسبت هفته دفاع مقدس و به همت بهداري ناحيه مقاومت بسيج، 4اكيپ درماني به روستاهاي محروم اليگودرز اعزام شدند.
همچنين در دو شهر نيز بهداري سپاه به مدت يك روز بيماران را رايگان ويزيت كرد.
رشت- خبرنگاركيهان: : همزمان با گراميداشت هفته دفاع مقدس نمايشگاه بزرگ فاتحان و بازكاوي عمليات نصر4 در رشت افتتاح شد. گفتني است در مراسم آغاز برگزاري نمايشگاه فاتحان نصر4 بعد از خاطرات تني چند از فرماندهان عمليات مذكور، از تمبر ماندگار شهيد مهدي خوش سيرت فرمانده تيپ2 و معاون لشكر قدس گيلان كه در سال65 در اين عمليات به شهادت رسيد و نيز از نرم افزار چند رسانه اي عمليات نصر4 فاتحان ماووت پرده برداري شد.
شهريار- خبرنگاركيهان: نمايشگاه دستاوردهاي 8سال دفاع مقدس به همت لشكر 33توپچانه و با حضور فرمانده لشكر 33 توپخانه، فرماندار و امام جمعه شهريار، خانواده هاي معزز شهدا كار خود را در مصلاي شهريار آغاز كرد. در اين نمايشگاه طراحي منطقه عملياتي و ماكت عمليات كربلاي يك و بيش از 25 غرفه و سالن نمايش فيلم و اجراي تئاتر در هفته دفاع مقدس به معرض ديد امت شهيدپرور شهرستان شهريار قرارمي گيرد.
¤به مناسبت هفته دفاع مقدس تنديس ايثار و مقاومت با حضور فرماندار، امام جمعه، خانواده هاي معظم شهداء و مسئولان شهرستان در ميدان ورودي شهر وحيديه شهريار رونمايي شد.
گنبد كاووس- خبرنگاركيهان: همزمان با آغاز هفته بزرگداشت دفاع مقدس، نمايشگاه عكس جهادگران با نام «سنگرسازان بي سنگر» در محل مديريت جهاد كشاورزي گنبدكاووس برپا شد.
در اين نمايشگاه كه با حضور مسئولان اين شهرستان افتتاح شد، دهها عكس و پوستر، عكس هايي از تلاش ها و اقدامات جهادگردان در دوران دفاع مقدس به نمايش درآمد، در ورودي اين نمايشگاه تابلوي عكسي از 47 شهيد والامقام سازمان جهاد كشاورزي گلستان نصب شده است. اين نمايشگاه تا پايان هفته دفاع مقدس و در ساعات اداري براي بازديد علاقه مندان و عموم مردم داير است.
¤ آيين رژه نيروهاي مسلح مستقر در گنبدكاووس، امسال در جوار گلزار شهداي گمنام اين شهرستان و با حضور ائمه جمعه شيعه و سني، فرماندار و مسئولان و فرماندهان نظامي و انتظامي و نيز جمع كثيري از مردم شهيدپرور گنبدكاووس و شهرستان آزادشهر بويژه خانواده هاي معظم شاهد برگزار شد. در اين مراسم سرتيپ دوم پاسدار محمدحسين بابايي فرمانده سپاه نينواي استان گلستان سخنراني كرد.
قزوين- خبرنگاركيهان: رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين گفت: كتابخانه تخصصي ايثار و شهادت در استان قزوين گشايش مي يابد. سيدمحمدمهدي شهروش در گفتگو با خبرنگاران بيان داشت: در اين كتابخانه بيش از 4هزار عنوان كتاب در10هزار نسخه و مجله و 200لوح فشرده با موضوع ايثار و شهادت وجود دارد.
وي افزود: همچنين به لحاظ موضوعي، مجموعه موجود، مجموعه تخصصي ايثار و شهادت است كه شامل كتاب هايي با محورهاي خاطرات، وصيتنامه ها، سرگذشت، شعر و ادبيات، مباحث فرهنگي، اجتماعي و ديني است.
نايين- خبرنگاركيهان، به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس مراسم تجليل از ايثارگران 8سال دفاع مقدس توسط سپاه پاسداران و بنياد شهيد نايين در سالن امام خميني نايين برگزار شد. اين مراسم با حضور فرماندار، شهردار، فرمانده انتطامي، بخشدار مركزي و جمعي از مسئولان دستگاههاي اجرايي و 500نفر از خانواده هاي ايثارگران و بسيجيان برگزار شد. شهرستان نايين 186 شهيد دارد.
¤به مناسبت هفته دفاع مقدس يادواره 35شهيد پايگاه ميثم تمار مسجد سجاد(ع) نايين با حضور حجت الاسلام والمسلمين شيخ محمود ميرزابيگي، نماينده ولي فقيه در نايين، نماينده مردم نايين در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار، شهردار و تني چند از مسئولان ادارات و ارگانها در مسجد حضرت سجاد(ع) برگزار شد.
شوش- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دفاع مقدس و باحضور امام جمعه، نماينده شهرستان شوش در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار و جمعي از مسئولان محلي و فرماندهان نيروهاي نظامي و انتظامي از هنرمندان بسيجي در بخش هاي تئاتر، شعر، هنرهاي تجسمي و عكاسي تجليل شد. شايان ذكر است طي همايشي جداگانه از آزادگان هشت سال دفاع مقدس نيز در شهرستان شوش تجليل به عمل آمد.
نيشابور- خبرنگاركيهان: به منظور تجليل از اسوه هاي صبر و استقامت، مادران و همسران شهداي والامقام نيشابور؛ اردوي يك هفته اي جمكران قم در نيمه دوم مهرماه برگزار مي شود. احمد عنايت فرمانده ناحيه مقاومت بسيج نيشابور با اعلام اين خبر اظهار داشت: با هماهنگيهاي به عمل آمده با شركت رجا رفت و برگشت اين اردو با قطار است.

 



فرماندار اليگودرز: پروژه ها را قبل از فرا رسيدن سرما اجرا كنيد

اليگودرز- خبرنگاركيهان:
دستگاه هاي اجرايي قبل از فرارسيدن سرما پروژه ها را اجرا كنند.
سيدمهدي وفايي مقدم فرماندار اليگودرز با اعلام اين مطلب افزود: با توجه به اينكه فصل سرما نزديك است دستگاههاي اجرايي بايد ضمن رعايت كيفيت اجرا به پروژه ها سرعت داده و از زمان باقيمانده استفاده كنند.
وي با اشاره به سفر سوم رئيس جمهوري به لرستان گفت: مطالب و مشكلات شهرستان پيش از اين جمع بندي و به استان ارسال شده است كه اميدواريم در سفر سوم هيئت دولت به آنها توجه شود.

 



امام جمعه ايلام: فتنه پايان نيافته است

ايلام -خبرنگاركيهان:
امام جمعه ايلام گفت: تهديدات دشمنان عليه نظام اسلامي جدي و ادامه دار است و از همه امكانات خود براي عملياتي كردن اين تهديدات استفاده مي كنند.
جدي گرفتن تهديدات و تلاش براي خنثي كردن آنها وظيفه دلسوزان نظام است.
حجت الاسلام والمسلمين « محمدنقي لطفي» درجلسه كارگروه نهادهاي انقلاب اسلامي استان كه با حضور مديران اين دستگاه ها تشكيل شد، اظهارداشت: بزرگترين تهديد سال قبل، فتنه پس از انتخابات بود. فتنه گران نيروهاي قوي در طراحي و اجراي فتنه بودند ورقابت هاي انتخاباتي برايشان فقط يك بهانه بود،آنها بحث براندازي را دنبال مي كردند.
وي گفت: سپـاه پاسداران نقش بسيار مهمي درزمينه برخورد درست و بجا داشت و در عرصه جنگ نرم نيز تعريف خاصي به خرج داد.
نماينده ولي فقيه دراستان و امام جمعه ايلام گفت: هر روز دشمنان يك جنگ تمام عيار رسانه اي عليه ما راه مي اندازند. مي گويند درحال حاضر 350 هزار كانال ماهواره اي فعال است كه از اين تعداد شايد دو تا از آنها با نظام اسلامي همراه باشد و بقيه عليه ما كار مي كنند. ما در مدارس و دانشگاه ها بايد اين تهديدات را شناسايي كنيم و راه هاي مقابله با آن را بيابيم و به دانش آموزان و دانشجويان آموزش بدهيم.
حجت الاسلام والمسلمين لطفي اضافه كرد: فتنه پايان نيافته است هوشياري بايد باشد تا زماني كه كل فتنه ها درعالم رفع شوند. انجمن نخبگان بايد براي دفع تهديدات تشكيل شود.
وي از نهادهاي انقلاب اسلامي خواست از روزمرگي خارج شوند و بدانند دشمن در كمين نشسته است از طرفي راهزنان داخلي نيز مترصد فرصت هستند.

 



مديركل ثبت احوال كرمانشاه: اطلاعات 9500 خانوار كرمانشاهي براي دريافت يارانه ناقص است

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
براساس آخرين بررسي هاي به عمل آمده توسط اداره ثبت احوال كرمانشاه 9500 خانوار كرمانشاهي به دليل ناقص بودن اطلاعات آنها در سازمان رفاه صلاحيت آنها احراز نشده بود.
مديركل اداره ثبت احوال كرمانشاه در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: پس از اعلام وزارت رفاه و بررسي هاي بعمل آمده توسط ثبت احوال كرمانشاه اطلاعات 9500 خانوار كرمانشاه به طور كامل استخراج و خانوارهايي كه با پيام خطا در ثبت شماره حساب بانكي دريافت يارانه مواجه اند مي توانند براي رفع نواقص به سايت سازمان ثبت احوال مراجعه نمايند.
«احد جودي» افزود: استان كرمانشاه اولين استاني است كه موفق به اصلاح مغايرت هاي اعلام شده توسط سازمان رفاه شده است.
مديركل اداره ثبت احوال كرمانشاه در ادامه اظهار داشت: عمده مشكل ناقص بودن اطلاعات خانوارهاي كرمانشاهي دوبار ثبت شدن و بد پركردن فرم هاي آماري ثبت خانوارها بوده است.
احد جودي در ادامه با بيان اين مطلب كه با صدور كارت هوشمند براي هر ايراني و ثبت وقايع با ارايه كد ملي، ارائه اطلاعات معقول تر و دقيق تر خواهد شد، گفت: كارت ملي هوشمند يك كارت كامپيوتر ساده و كوچك است كه با اتصال به يك كارتخوان مي توان به اطلاعات دروني آن دسترسي پيدا كرد.
وي كاربرد كارت هوشمند را شامل شناسايي افراد، تصديق هويت و امضاي ديجيتالي آن را به عنوان يك ابزار چند كاره نام برد.

 



استعمال قليان در هيئت هاي مذهبي اصفهان ممنوع شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
به دنبال راي ديوان عدالت اداري مبني بر جمع آوري قليان ها در كشور، اين تصميم در مورد هيئت هاي مذهبي در اصفهان نيز اجرا مي شود.
مسئول تشكل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به دنبال رأي ديوان عدالت اداري مبني بر جمع آوري قليان ها در سطح كشور كه در روزنامه كيهان به چاپ رسيد اين تصميم در مورد هيئت هاي مذهبي ارائه كننده قليان در اصفهان نيز اقدام مي شود.
«حجت الاسلام والمسلمين حسن بابائي» با بيان اينكه برخي از هيئت هاي مذهبي اصفهان با استعمال قليان به شركت كنندگان اين جلسات هنوز به بلوغ كامل نرسيده اند، اين حركت را زيبنده جلسات مذهبي به ويژه هيئت هاي مذهبي ندانست و يادآور شد: ديده شده است كه در برخي از جلسات حرمت پيشكسوتان شكسته شده و پير و جوان به كشيدن قليان مشغول مي شوند.
وي هيئت هاي مذهبي را از استعمال دخانيات به ويژه قليان منع كرد و افزود: براساس تصويب آئين نامه مطابق ماده18 قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانيات با آنان برخورد خواهد شد.
مسئول تشكل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان با اشاره به پرهيز هيئت هاي مذهبي از استعمال قليان در مساجد، حسينيه ها و اماكن متبركه از مسئولان و سرپرستان هيئت ها خواست در اين زمينه سازمان را ياري دهند.

 



نقش مازندران در دوران دفاع مقدس بازشناسي شود

ساري- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه كربلاي مازندران با اشاره به رشادتهاي رزمندگان لشگر 25 كربلا در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نقش مازندران در دوران دفاع مقدس نياز به بازشناسي دارد.
به گزارش خبرنگار كيهان، سرتيپ دوم پاسدار محمدتقي شاهچراغي در همايش نقش رسانه ها در دفاع مقدس و مقابله با جنگ نرم در سالن اجتماعات جهاد كشاورزي مازندران افزود: تاريخ پرافتخار رزمندگان لشگر 25 كربلا داراي افتخاراتي بوده كه نيازمند معرفي بيشتر آن براي نسل جوان است.
وي در ادامه عنوان كرد: دفاع مقدس بسياري از تفكرات مادي و غيرارادي را به هم ريخت و كلكسيوني از افتخارات و ويژگي هاي زايدالوصفي را به نمايش گذاشت.
فرمانده سپاه كربلاي مازندران با اشاره به اينكه اثرگذاري جوانان در صحنه كارزار جنگ ارزش دفاع مقدس را بالا برده است، افزود: واقعيتهاي دفاع مقدس در 30 سال اخير به وضوح و روشني به تصوير كشيده نشده است.
شاهچراغي با بيان اينكه در طول اين دوران بيشتر موضوعات مرتبط با حوزه سخت افزاري جنگ مورد معرفي قرار گرفته است، يادآور شد: ارزشها، متانت، بزرگواري و رشادتهاي جوانان غيور در دوران دفاع مقدس بايد براي جوانان بازشناسي شود.
وي با اعلام اين مهم كه عاشورا زمينه ساز ماندگاري پيام دفاع مقدس شد، افزود: عمليات والفجر هشت افتخار مازندران و لشگر پيروز 25 كربلا است.
فرمانده سپاه كربلاي مازندران با تاكيد بر مطالعه جوانان به سيره و وصيتنامه هاي شهدا، افزود: جوانان با مطالعه اين وصايا بر بصيرت ديني و ارتقاء ولايت پذيري خود بيافزايند.

 



رئيس اداره اوقاف و امور خيريه آمل: عمده درآمد امام زاده ها صرف امور فرهنگي و مذهبي مي شود

آمل- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان آمل گفت: در راستاي پاسخگويي به نيازهاي زائرين عمده درآمد امام زاده ها صرف امور فرهنگي و مذهبي مي شود.
حجت الاسلام حسين مهديان در بازديد از بقاع متبركه شهرستان بيان كرد: از آنجائي كه امام زاده ها مورد احترام و محل زيارت مردم هستند مي طلبد براي پاسخگويي به نيازهاي زائرين كارهاي فرهنگي و مذهبي صورت گيرد تا مردم بيشتر از اين مكانها استفاده كنند.
وي گفت: تاكنون 96 امامزاده در شهرستان آمل مورد شناسايي قرار گرفتند و به جهت اينكه نگاه مسئولان كشور رسيدگي به وضعيت امامزادگان است لذا طرح ساماندهي 10 امامزاده تهيه شده كه پس از تاييد از سازمان نسبت به شروع عمليات آنها اقدام خواهيم نمود اين امامزاده ها شامل امامزاده محمدطاهر مطهر، امامزاده 18 تن رزكه، امامزاده قاسم قجر محله، امامزاده حسن لهاش، امامزاده محمد نوگردن، امامزاده سيف الدين گنگرج كلا، امامزاده آق سيدرضي و آقا سيد ذوالفقار آهنگركلا، امامزاده عبدالله شهنه كلا، امامزاده قاسم په پن، وي افزود: طرح جامع امامزاده ها شامل كل مجموعه- صحن (تربت خانه- شبستان) ساختمان اداري- رفاهي- فرهنگي- درماني- آموزشي خواهد بود.
وي در پايان افزود: از آنجائيكه امامزاده ها قداست دارند از زائرين درخواست مي كنيم تا براي حفظ و نگهداري نهايت همكاري را با خادمين داشته باشند.

 



سيماي قزوين با هويت اين شهر سازگاري ندارد

قزوين- خبرنگار كيهان:
اعضاي كارگروه قزوين +20 در نامه اي به شهردار قزوين عنوان كردند: چهره ورودي شهر قزوين با هويت تاريخي اين شهر، ناسازگار است.
اعضاي كارگروه قزوين+20 نتايج نقد و بررسي طرح ساماندهي ورودي هاي شهر قزوين به خصوص ورودي بلوار آيت الله خامنه اي حدفاصل ميدان مينودرتا چهارراه ولي عصر(عج) را طي نامه اي به شهردار قزوين اعلام كردند.
اين اقدام با درخواست اعضاي اين كارگروه مبني بر شكل گيري هيئت هاي راهبردي و كنترل طرح، در طول دوره هفت ساله اجراي طرح هاي پيشنهادي مصوب قزوين+20 انجام شد و كارگروه فوق نتايج نخستين طرح مورد بررسي خود را بافراخواندن مشاور طرح و بررسي و شنيدن نظرها و مطالعه هاي مشاور و همچنين بازبيني طرح هاي ارائه شده توسط مشاوران گذشته اعلام كرد.
در اين نامه اعضاي كارگروه عنوان كردند: سروسامان دادن به بناها و كاربري هاي بدنه موجود، بازپيرايي آنها و جلوگيري از توسعه كالبدي بيشتر، تهيه نقشه راه براي اين محور براساس يك بررسي جامع و با پرداختن به شرايط منطقه اي و اجرايي مي تواند از جمله پيشنهادهاي محتمل آينده در شكل ورودي تهران باشد.

 



كميته امداد امام خميني استان؛ مردم زنجان بيش از يك ميليارد ريال به سيل زدگان پاكستان كمك كردند

زنجان-خبرنگار كيهان:
روابط عمومي كميته امداد امام خميني استان زنجان از كمك بيش از يك ميليارد ريالي مردم، به سيل زدگان پاكستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني استان زنجان با توجه به اعلام روز پنجشنبه 25 شهريورماه به نام روز همبستگي با مردم مسلمان پاكستان اين نهاد اقدام به استقرار 40 پايگاه ثابت و سيار در سطح استان كرد.
بنابراين گزارش، مردم نيكوكار و خيرانديش استان در عمل به وظيفه انساني و اسلامي خود و با عنايت به تاكيدات مقام معظم رهبري در پايگاههاي اين نهاد حاضر شده و كمكهاي نقدي و غيرنقدي خود را به اين پايگاهها تحويل دادند.
روابط عمومي كميته امداد امام خميني استان زنجان در گزارش خود آورده است، آمار اوليه جمع كل كمك هاي مردم نيكوكار استان به پايگاههاي اين نهاد بالغ بر يك ميليارد و صد و شانزده ميليون ريال بوده و همچنان كار تفكيك ادامه دارد.
اين گزارش مي افزايد؛ پايگاههاي نيروي مقاومت بسيج و جمعيت هلال احمر نيز در روز 25 شهريور كار جمع آوري كمك هاي مردمي را در كنار پايگاههاي اين نهاد انجام مي دادند.

 



در كهگيلويه و بويراحمد توليدكنندگان مصالح ساختماني غيراستاندارد تحت پيگرد قرار مي گيرند

ياسوج- خبرنگاركيهان:
توليدكنندگان مصالح ساختماني غيراستاندارد در كهگيلويه و بويراحمد به دادگاه معرفي مي شوند.
مرتضي رهنما مديركل استاندارد كهگيلويه و بويراحمد ضمن اعلام اين مطلب گفت: در بخش مصالح ساختماني توليدكنندگاني كه تاكنون اقدام به دريافت نشان استاندارد نكرده اند به مراكز قضايي معرفي و از توليد كالاهاي بي كيفيت آنها جلوگيري مي شود. وي از مردم استان خواست محصولات ساختماني خود را از واحدهاي توليدي داراي استاندارد تأمين كرده و از خريد محصولات بدون نشان استاندارد خودداري كنند.
رهنما گفت: عمده واحدهاي توليدي مصالح ساختماني استان داراي نشان استاندارد هستند و كارشناسان اين اداره كل حداقل هر دو ماه يك بار از واحدهاي توليدي بازرسي و نمونه برداري مي كنند.

 



مشاوران املاك ملزم به طي كردن دوره هاي تخصصي شدند

بخش گلستان -خبرنگاركيهان:
رئيس اداره بازرگاني شهر رباط كريم گفت: طي كردن دوره هاي تخصصي از جمله شروط اصلي تمديد پروانه فعاليت مشاوران املاك است.
عزيز الله افضلي با بيان اين مطلب در سومين آزمون تخصصي مشاوران املاك شهرستان رباط كريم كه توسط اتحاديه مشاوران املاك و اداره بازرگاني اين شهرستان در فرهنگسراي معلم شهر برگزار شد، افزود: با توجه به تفاهم نامه منعقده ميان قوه قضائيه و وزارت بازرگاني مقرر شد مشاوران املاك براي ادامه فعاليت خود دوره هاي تخصصي را طي كنند.
وي تاكيد كرد: مشاوران املاك بايستي داراي آگاهي لازم در برابر موارد قانوني و ثبتي بوده و به قانون مدني، آئين نگارش و انجام معاملات ملكي آشنايي كامل داشته باشند.
افضلي آثار اين دوره ها را خدمتي جديد براي مردم ارزيابي كرد و گفت: قطعا كساني كه دوره هاي تخصصي را طي كنند مي توانند با آگاهي و اطلاع در مورد قانوني پاسخگويي خوبي براي مراجعين خود باشند و متقاضي نيز با خيال آسوده مي تواند امور ملكي را به اين دسته از افراد متخصص دراملاك واگذار نمايد.
به گفته رئيس اتحاديه مشاوران املاك شهرستان رباط كريم برگزاري دوره هاي تخصصي مشاوران املاك از سال 1387 شروع شده و طي اين مدت معضلات قانوني درخصوص معاملات ملكي كاهش پيدا كرده است.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

¤ ورامين - خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه با حضور مسئولان شهرستان ورامين برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين حكيمي پور به عنوان رئيس جديد عقيدتي و سياسي نيروي انتظامي اين شهرستان منصوب شد.
¤ آوج- خبرنگار كيهان: طي حكمي از طرف مدير بانك شعب استان قزوين «ابراهيم دميرچلي» به عنوان رئيس بانك كشاورزي آوج تعيين و منصوب شد.
¤ كيش- خبرنگار كيهان: براساس حكم رئيس كل گمرك ايران مهدي قبادي مقدم به عنوان رئيس جديد گمرك جزيره كيش مشغول به كار شد.
¤ قزوين- خبرنگار كيهان: استاندار قزوين با صدور حكمي «مهدي تبارك» را به عنوان رئيس جديد اداره روابط عمومي و امور بين الملل اين استانداري منصوب كرد.
¤ بندرعباس- خبرنگار كيهان: با موافقت وزيران عضو شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور «حسين هاشمي» استاندار هرمزگان به عضويت هيئت مديره سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شد.
طي مراسمي كه با حضور مقامات استان هرمزگان برگزار شد رضا غلام پور به عنوان مديركل جديد ثبت احوال اين استان معرفي شد.
¤ خوانسار- خبرنگار كيهان: طي مراسمي در فرمانداري خوانسار صفرناطقي بخشدار سابق خوانسار به سمت فرماندار شهرستان خوانسار و سيدتقي ميراسماعيلي به سمت بخشدار جديد خوانسار تعيين شدند.
¤ بادرود- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي فرماندهي نيروي انتظامي استان اصفهان؛ سرهنگ حسن نيكبخت به سمت فرمانده نيروي انتظامي شهرستان نطنز منصوب شد.
¤ كاشان- خبرنگار كيهان: معاون استاندار اصفهان و فرماندار كاشان با صدور حكمي هادي اكبري را به سمت بخشدار مركزي كاشان منصوب كرد.
¤ كرج- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي مصطفي محمدنجار وزير كشور، عيسي فرهادي با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداري البرز منصوب شد.
در يكصد و هفتاد و ششمين جلسه شوراي اسلامي كمال شهر كرج، آرش گلزاري افخم با اكثريت آراء به عنوان شهردار كمال شهر انتخاب شد.
¤ طي حكمي از سوي حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، قادر آشنا به عنوان مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز منصوب شد.
¤ براساس حكم شهردار كرج علي رضا پيغمبردوست به سمت سرپرست مديريت پيشگيري و مقابله با حوادث اين شهرداري منصوب شد.
¤ گرگان- خبرنگار كيهان: وزير كشور با صدور حكمي رضا غلامي را به سمت معاون برنامه ريزي استانداري گلستان منصوب كرد.
¤ با صدور حكمي از سوي فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي سرهنگ پاسدار عسگر ساوري به سمت معاون اجتماعي فرماندهي نيروي انتظامي استان گلستان منصوب شد.
¤ شوش- خبرنگار كيهان: فرماندار جديد شوش طي آييني با حضور معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان، نمايندگان شوش و آبادان در مجلس شوراي اسلامي و مسئولين محلي معرفي شد.
گفتني است در اين آيين با قدرداني از نبي حريزاوي فرماندار پيشين شوش، عبدالرضا سعيدي نيا به عنوان فرماندار جديد اين شهرستان معرفي شد.
¤ اهواز- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي سرپرست دانشگاه شهيد چمران اهواز دكتر عبدالامير معزي به عنوان معاون اداري و مالي منصوب شد.
بجنورد- خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه با حضور مقامات استان خراسان شمالي برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين طاهري به عنوان امام جمعه مانه و سملقان منصوب شد.

 



امكان انتقال تصاوير دوربين هاي ترافيك سنج در هرمزگان فراهم شد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان هرمزگان گفت: بستر ارتباطي مناسب براي انتقال تصاوير دوربين هاي ترافيك سنج راه اندازي و به بهره برداري رسيد.
غلامعباس بهرامي نيا افزود: پس از فراهم كردن زيرساخت هاي لازم براي نصب و بهره برداري از دوربين هاي كنترلي، نظارتي در 6 نقطه از محورهاي مواصلاتي استان هرمزگان، امكان انتقال تصاوير دوربين هاي كنترلي موجود به مركز مديريت راه هاي كشور فراهم شد.
وي اظهار داشت: به منظور استفاده از ابزار و سيستم هاي نوين هوشمند براي نظارت و مديريت ترافيك در محورهاي مواصلاتي استان و كسب اطلاع همزمان از وضعيت تردد در راه ها و تهيه گزارشات تحليلي و آمارهاي كاربردي سرويس اينترنت اختصاصي اين اداره كل با پهناي باند 8 مگابايت راه اندازي و مورد بهره برداري قرار گرفت.
بهرامي نيا در ادامه تصريح كرد: در برنامه هاي آتي اين اداره كل شناسائي 7 نقطه ديگر در محورهاي مواصلاتي استان براي نصب دوربين در دستور كار خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14