(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 مهر 1389- شماره 19750

حديث دشت عشق
ورزشكاران دير اعزام شدند، از پاسپورت ها سوء استفاده شد اتفاقات عجيب و قابل تأمل دركاراته
اخبار كوتاه از فوتبال
شاگردان معدني مغلوب مصر شدند نمايش دور از انتظار تيم ملي واليبال
طلاي با ارزش درشب آخر بدست آمد سليمي ، قوي ترين وزنه بردار جهان
پيروزي بارسلونا و سقوط رئال
بازگشت از مسابقات جام جهاني با تك مدال ميراسماعيلي سه جودوكار ديگر حذف شدند
ترديد كميته ملي المپيك براي انتخاب ورزشكاران بازي هاي آسيايي
آخرين خبرها از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - آنتاليا
7 مدال تكواندو كاران كشورمان در انگليس
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد دانش آموز بسيجي شهيد «اصغرعرب رستمي»
بعد ازشهادت برادرش ، امان خانواده را بريده بود

شهيد «اصغر عرب رستمي» فرزند حسينقلي مرداد ماه 1345 درجوار ملكوتي حضرت عبدالعظيم حسني شهرري از پدري پرتلاش و زحمت كش و مادري بسيار مخلص پا به عرصه گيتي نهاد. از همان تاريخ هيئت حضرت علي اصغر(ع) راه اندازي شد و تا سن 7سالگي مادرش روزهاي عاشورا او را با لباس سفيد درميان عزاداران پرورش داد تا چگونه زيستن و چگونه ماندن و چگونه رفتن را بياموزد. او با اينكه كودكي 4 ساله بيشتر نبود ولي درميان عزاداران گريه مي كرد و همگان را به خود جلب مي نمود، مثل اينكه واقعه عاشوراي حسيني را درك مي كرد. پدرش مي گويد اصغر دومين فرزند شهيد من است ولي او با حركات خود و بهانه هايش بعد از شهادت برادرش امان ما را بريده بود، درسن 13سالگي با اينكه دانش آموز بود و سن قانوني نداشت شناسنامه اش را تغيير داد و با فتوكپي سن 15 سالگي براي اولين بار عازم جبهه شد.
خانواده او بعد از تولد اصغر وارد شهر خون و قيام ورامين شدند و از نزديك با ياران و كفن پوشان قيام خونين 15خرداد 42 خميني(ره) آشنا شدند.
به محض اينكه از مدرسه فارغ مي شد با پوشيدن لباس بسيج منزل را به قصد پايگاه ترك مي كرد و گاهي با لباس بسيج به مدرسه مي رفت و در جواب مدير و ناظم كه چرا با لباس فرم نيامدي مي گفت فرم انقلاب اسلامي همين لباس بسيج است.دريكي از نوشته هايش مي گويد اگر مي خواهيد عاقبت شما ختم به خير شود نماز را در اول وقت، روزه را قبل از بلوغ، سلام را قبل از ديگران، ادب را قبل از بي ادبي، اطاعت را درهمه احوال، مطيع بودن از امر ولايت فقيه را چنان برخود واجب و لازم بدانيد.اين دانش آموز بسيجي شهيد سرانجام در 16سالگي، پس از چندمرحله حضور درجبهه 9 روز قبل از فتح خرمشهر درعمليات بيت المقدس به شهادت رسيد.

 



ورزشكاران دير اعزام شدند، از پاسپورت ها سوء استفاده شد اتفاقات عجيب و قابل تأمل دركاراته

سرويس ورزشي-
اتفاقات عجيب درفدراسيون كاراته تا آنجا پيش رفته كه براي شركت در مسابقات كشور آذربايجان نمايندگان كشورمان دير اعزام و دربازگشت نيز ورزشكاران با پديده اي به نام سوء استفاده از پاسپورت روبرو مي شوند.
مسابقات كاراته بين سبكي درجمهوري آذربايجان درحالي به پايان رسيد كه تيم هايي از ايران پس از پايان رقابت ها به اين كشور رسيدند. به گزارش ايسنا اين رقابت ها درشهر باكو، مركز آذربايجان برگزار شد كه 30 نماينده ايران پس از پايان رقابت ها به اين كشور رسيدند. منوچهر محمديان، رئيس هيئت كاراته استان تهران مدعي است كه مجوز شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني براي اين اعزام به نام عليرضا سمندر صادر شده بود. اين اعزام درحالي صورت گرفت كه سمندر، رئيس سبك شيتو ريوايتو سوكاي غير از سبك خود سبك هاي وادوريو، گوجوريو و كاراته كاراني ازخوزستان و مازندران را هم به باكو برد!
عطيه السادات جمالي مطلق يكي از كاراته كاران سبك وادوريو كه دراين اعزام حضور داشت، گفت: ابتدا قرار بود ساعت 5 بامداد از طريق هوايي به باكو برويم كه سرپرست تيم گفت تعدادي از گذرنامه ها گمشده بنابر اين ساعت 12 شب پرواز خواهيم كرد. ساعت يك بامداد عطايي سرپرست تيم گفت به دليل آماده نشدن گذرنامه ها بايد با اتوبوس به آذربايجان برويم. بدين ترتيب قرار است ساعت 8 صبح حركت كنيم، اما با دو ساعت و 30 دقيقه تاخير راه افتاديم. مسافرت با اتوبوس به قدري سخت بود كه حتي براي آب و غذا هم بايد التماس مي كرديم!
كاراته كاي سبك وادوريو با تاكيد بر اين كه اين مشكلات مقابل مشكلات مان در باكو چيزي نبود، گفت: درحالي خسته و گرسنه به باكو رسيديم كه مسئولان برگزاري مسابقات گفتند، رقابت ها برگزار شده است و شما دير رسيده ايد! پس از اعتراض اعضاي تيم و اين كه براي آمدن به مسابقات پول داده اند، سرپرست تيم نزد مسئولان برگزاري مسابقات رفت و دست يكي از آنها را بوسيد كه آنها اجازه دادند مسابقات بخش كاتا بين تيم هاي ايراني برگزار شود.
او ادامه داد: اين رقابت ها به صورت مختلط بين كاراته كاران 11 تا 18 ساله برگزار شد كه يكي از دوستان من كه 11 سال داشت، مجبور شد با يك كاراته كار 17 ساله مبارزه كند كه از ترس گريه مي كرد، اما كسي به حرف او گوش نمي داد. مسئولان برگزاري مسابقات حكمي به تيم ما ندادند و گفتند كه سرپرست بعدا حكم ها را اعطا مي كند.
اما درخصوص همين رقابت ها شبكه ايران نيز مدعي شده از پاسپورت ورزشكاران حاضر در اين رقابت ها هم سوء استفاده شده است. گويا درپايان اين سفر دو روزه تيم كاراته بروي پاسپورت اكثر ورزشكاران مهر بار خورده و اين درحالي است كه هيچ كدام از آنها فرصت خريد و گشت وگذار در بازارهاي باكو و بار آوردن را نداشتند. هزينه هايي كه براي اعزام اين تيم صرف شده شامل750 هزار تومان بوده كه 250هزار تومان آن را خود ورزشكاران تقبل كرده و مابقي را اسپانسر تيم داده است. حال مشخص نيست كه اين بارها را چه كساني خريداري و با پاسپورت ورزشكاران به ايران آورده است.حواشي كاراته اين روزها زياد شده است. از برگزاري عجيب و غريب مسابقات غرب آسيا گرفته تا اعزام همين تيم به آذربايجان بخشي از مشكلات كاراته در روزهاي اخير بوده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

داور مالزيايي براي بازي ذوب آهن - الهلال
كنفدراسيون فوتبال آسيا اسامي داوران ديدار ذوب آهن ايران و الهلال عربستان در چهارچوب رقابت هاي نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا در دور رفت كه ساعت 17 چهارشنبه 14 مهر در فولاد شهر اصفهان برگزار مي شود را اعلام كرد. بر اين اساس سوبخيدين موهد صالح از مالزي ديدار رفت تيم هاي ذوب آهن ايران و الهلال عربستان را قضاوت خواهد كرد.
موافقت سپاهان با حضور حسيني در تيم اميد
امير قلعه نويي با حضور جلال حسيني در تيم اميد موافقت كرد. سرمربي تيم فوتبال سپاهان در اين خصوص گفت: سيدجلال حسيني خودش به من مراجعه كرد و گفت كه دوست دارد به همراه تيم اميد به گوانگجو برود. بر همين اساس دو روز پيش با پيرواني صحبت كردم و موافقت باشگاه سپاهان را با حضور دو بازيكن اين تيم به نام هاي مهدي رحمتي و جلال حسيني اعلام كردم.
پيروزي عراق با گلزني هافبك سابق پيروزي
در دومين روز رقابت هاي فوتبال غرب آسيا، عراق قهرمان قاره برابر يمن به پيروزي رسيد. علي النون در دقيقه دهم براي يمن گل زد اما چهار دقيقه بعد صمل صيد گل تساوي را وارد دروازه يمن كرد. در ادامه و در دقيقه 72 عراق با گل هوارملا محمد از حريف پيش افتاد و اين بازي با همين نتيجه به پايان رسيد. هوار محمد همان بازيكني است كه فصل گذشته براي پيروزي به ميدان رفت.
قطبي مي تواند از پيروزي شكايت كند
مدير حقوقي باشگاه پيروزي در خصوص خبر شكايت افشين قطبي از اين باشگاه گفت : به هيچ عنوان نمي توانيم فردي را از تصميمي كه دارد منصرف كنيم. خبرهايي مبني بر شكايت افشين قطبي از باشگاه پيروزي در خصوص مالياتش شنيده ام. ايشان مي تواند اين كار را انجام دهد چون حق او است اما نتيجه پاياني آن و پس از دفاعيات ما مهم است كه چه اتفاقي خواهد افتاد.
تداوم غيبت ايراني هاي اوساسونا
تيم فوتبال اوساسونا بدون دو بازيكن ايراني خود راهي كاتالونيا شد. مسعود شجاعي كه به خاطر بيماري ذات الريه بستري است نتوانست تيمش را در سفر به كاتالونيا براي بازي با اسپانيول همراهي كند. جواد نكونام و سرخيو دو بازيكن كليدي ديگر اوساسونا نيز به خاطر آسيب ديدگي و خستگي شديد در پامپلونا ماندند و تيمشان را همراهي نكردند. اوساسونا شب گذشته در غياب اين دو ايراني به مصاف اسپانول رفت.
روني در راه بارسلونا
منابع رسانه اي انگليس از احتمال خروج مهاجم ملي پوش منچستريونايتد در پايان فصل جاري و انتقال به بارسلونا خبر دادند. در اين باره يك منبع نزديك به بارسا به روزنامه ديلي ميرر گفت: قهرمان فصل گذشته اسپانيا اينك به دقت وضعيت روني را زيرنظر گرفته است. آبي واناري پوشان بي ميل نيستند به منظور تقويت خط حمله خود در پايان فصل با روني قرارداد منعقد كنند.
آپارتمان 15 ميلياردي براي كاپيتان سابق فرانسه
يك روزنامه چاپ آمريكا از اقامت كاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال فرانسه در آپارتمان 15 ميليارد توماني خبر داد. آنري كه در ليگ آمريكا بازي مي كند در دو ماه اخير ابتدا در يك هتل مجلل اقامت داشت اما مطابق آنچه در قراردادش گنجانده شده است، ازطرف باشگاه آپارتماني 85.14 ميليون دلار (حدود 15 ميليارد تومان) براي اقامت خود و خانواده اش دريافت كرد.مساحت اين پارتمان 4500 متر است.
بازي ايران و برزيل تكذيب شد
رئيس كميته بين الملل فدراسيون فوتبال در واكنش به خبر خبرگزاري شينهوا مبني بر برگزاري ديدار دوستانه تيم ملي ايران با برزيل گفت: اين يك شايعه كاملا بي اساس است. بنا بر اعلام ترابيان ، برزيل براي بازي با ايران حداقل دو ميليون دلار پول نقد مي خواهد.
تمرين با نشاط تيم ملي در اردن
تيم ملي فوتبال كشورمان كه به منظور شركت در رقابتهاي غرب آسيا در اردن بسر مي برد صبح روز گذشته در زمين چمن مصنوعي به تمرين پرداخت. در اين تمرين كه در مجموعه ورزشي ملك عبدالله شهر امان انجام شد، كليه 20 بازيكن حاضر در اردو حضور داشتند و تمرين شادابي را به مدت 80 دقيقه پشت سر گذاشتند.
پيش بيني عجيب يك روزنامه عماني
يك روزنامه عماني پيش بيني كرد كسب پيروزي هاي متوالي به استمرار حضور افشين قطبي تا جام جهاني 2014 در تيم ملي ايران منتهي خواهد شد. روزنامه الشبيبا در حالي اين گزارش را به چاپ رسانده كه قرار داد قطبي با فدراسيون فوتبال تا پايان جام ملت هاي آسياست.
بازگشت استقلالي ها به كردان
اعضاي تيم فوتبال استقلال پس از استراحتي 15 ساعته به دهكده ورزشي كردان بازگشتند. قرار بود آبي پوشان در كردان يك بازي دوستانه انجام دهند اما اين اتفاق به بازگشت استقلال به تهران و پس از پايان اردو موكول شد. استقلال پس از تمرين نوبت بعداز ظهر روز چهارشنبه به تهران باز مي گردد.

 



شاگردان معدني مغلوب مصر شدند نمايش دور از انتظار تيم ملي واليبال

تيم ملي واليبال كشورمان نخستين ديدار خود در رقابت هاي 2010 قهرماني جهان را در شرايطي به مصر واگذار كرد كه شاگردان حسين معدني نتوانستند انتظارات را برآورده كنند و نمايش ضعيفي داشتند.
ديدار تيم ملي واليبال كشورمان مقابل مصر در چارچوب روز نخست مسابقات قهرماني جهان در استاديوم 11200 نفري «مديولانوم فوروم» شهر ميلان برگزار شد و طي آن نماينده كشورمان با نتيجه 3 بر صفر مغلوب حريف آفريقايي خود شد.در اين ديدار تيم ملي كشورمان گيم اول را 25 بر 21 به حريف خود واگذار كرد و در گيم دوم نيز با نتيجه 25 بر 17 مغلوب قهرمان آفريقا شد. در گيم سوم نيز تيم ايران با نتيجه 25 بر 21 مغلوب حريف خود شد. در اين بازي بازيكنان تيم ملي عملكرد خوبي نداشتند و بازي كند و پراشتباهي را به نمايش گذاشتند.
شاگردان حسين معدني درحالي نتيجه اين بازي را واگذار كردند كه آخرين ديدار خود مقابل مصر را با پيروزي پشت سر گذاشته بودند. پيروزي مقابل مصر سال گذشته در چارچوب مسابقات جام بزرگ قهرمانان رقم خورد.
تيم ملي واليبال روز گذشته در دومين ديدار خود در مسابقات قهرماني جهان به مصاف ژاپن رفت.
هفدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان تا 18 مهرماه در ايتاليا پيگيري خواهد شد.

 



طلاي با ارزش درشب آخر بدست آمد سليمي ، قوي ترين وزنه بردار جهان

وزنه بردار سنگين وزن كشورمان با كسب مدال طلاي مجموع دسته 105+ و دو مدال نقره حركت يك ضرب و دو ضرب قوي ترين مرد دنيا لقب گرفت.
بهداد سليمي وزنه بردار سنگين وزن كشورمان كه در دسته 105+ به رقابت با حريفان خود پرداخت موفق شد مدال طلاي مجموع مسابقات را با بلند كردن 453 كيلوگرم وزنه بدست آورد. در رقابت هاي اين وزن وزنه بردار روس با بلند كردن وزنه 210 كيلوگرم به مدال طلاي حركت يك ضرب رسيد و وزنه بردار آلماني نيز با مهار وزنه 246 مدال طلاي حركت دو ضرب را كسب كرد.سليمي در حركت يك ضرب 208 كيلوگرم و در حركت دو ضرب 245 كيلوگرم وزنه را مهار كرد تا دو مدال نقره بدست آورد ديگر وزنه بردار ايراني يعني سجاد انوشيرواني در مجموع عنوان پنجمي مجموع را از آن خود كرد.

 



پيروزي بارسلونا و سقوط رئال

تيم فوتبال رئال مادريد با تساوي در زمين لوانته صدر جدول رده بندي رقابتهاي لاليگا را از دست داد.
تيم فوتبال رئال مادريد شنبه شب در چارچوب هفته پنجم رقابتهاي لاليگا در زمين لوانته به تساوي بدون گل رسيد و به رده سوم جدول رده بندي نزول كرد.
والنسيا در ديگر ديدار برگزارشده اين هفته با نتيجه 2 بر صفر در زمين اسپورتينگ گيخون پيروز شد و به صدر جدول صعود كرد.
بارسلونا هم در حالي كه ليونل مسي را به دليل آسيب ديدگي از ناحيه مچ پا به خدمت نداشت، موفق شد در ديداري پربرخورد مقابل آتلتيك بيلبائو به برتري 3 بر صفر برسد. براي بارسلونا در اين ديدار سيدوكيتا (55)، ژاوي (74) و بوسكتس در وقت هاي تلف شده گل زدند. تك گل بيلبائو هم توسط گابيلوندو در وقت هاي اضافه به ثمر رسيد.
جدول رده بندي لاليگا: 1-والنسيا 13امتياز، 2-بارسلونا 12امتياز، 3-رئال مادريد 11امتياز و...

 



بازگشت از مسابقات جام جهاني با تك مدال ميراسماعيلي سه جودوكار ديگر حذف شدند

هرسه جودوكار كشورمان در روز دوم جام جهاني قزاقستان با شكست مقابل رقباي خود از گردونه مسابقات حذف شدند.
در دومين روز از رقابتهاي جام جهاني جودو در قزاقستان كه تحت عنوان جام رياست جمهوري در آلماتي برگزار مي شود سه عضو تيم اعزامي كشورمان از دور مسابقات حذف شدند.
در وزن 81- كيلوگرم حامد ملك محمدي كه براي كسب مدال برنز شانس مجدد پيدا كرده بود مقابل «فورمان كابيلوف» از ازبكستان ايستاد و با قبول شكست از دور مسابقات حذف شد.
مسعود حسن زاده در وزن 100+ كيلوگرم ابتدا «باركالايا» از قزاقستان را شكست داد ولي به «سيدوف» از روسيه باخت. حسن زاده در گروه بازنده ها نيز به «مانكوباتار»از مغولستان باخت و حذف شد. ضمن اينكه مسعود جليلوند در وزن 90- كيلوگرم مقابل جودوكار ازبكستان تن به شكست داد و از گردونه مسابقات كنار رفت.
اين رقابتها كه امتياز آن در رنكينگ جهاني براي كسب سهميه المپيك 2012 لندن محاسبه خواهد شد ديروز خاتمه پيدا مي كند. تيم ملي جودو ايران در اين دوره از مسابقات با شش جودوكار حضور پيدا كرده بود كه تنها آرش ميراسماعيلي روز شنبه موفق شد پس از 14 ماه بي مدالي، ايران را صاحب يك مدال نقره كند.

 



ترديد كميته ملي المپيك براي انتخاب ورزشكاران بازي هاي آسيايي

دبيركل كميته ملي المپيك و رئيس ستاد تداركاتي بازي هاي آسيايي و المپيك با اشاره به اينكه بررسي ها بر روي فهرست كاروان اعزامي به گوانگجو ادامه دارد، گفت: البته هنوز در مورد حذف هيچ تيم و رشته اي به نتيجه نرسيده ايم.
بهرام افشارزاده تصريح كرد: وضعيت رشته هايي كه در فهرست اوليه براي اعزام به بازي هاي آسيايي 2010 قرارگرفتند همچنان درحال بررسي است تا بتوانيم درست ترين و بهترين تصميم را درمورد رشته هاي اعزامي اتخاذ كنيم.
وي ضمن تاكيد براينكه طي بررسي هاي انجام شده تا به امروز هيچ تصميمي جهت اجرا اتخاذ نشده است، ادامه داد: تا به امروز همه چيز درحد حرف، پيشنهاد و احتمالات مطرح شده است. جوانب مختلف درنظرگرفته مي شود و پس از اطمينان نهايي تصميم گرفته مي شود.
وي درپاسخ به اين سؤال كه گفته مي شود برخي رشته ها مانند شنا، شيرجه و واترپلو از فهرست كاروان خط خورده اند، صحت ندارد؟ و شما هفته پيش اعلام كرده بوديد كه دوشنبه اين هفته يعني همين فردا (امروز) فهرست نهايي مي شود؟ گفت: من هيچ چيز را تائيد نمي كنم. گفتم كه درمورد هيچ رشته اي همين طوري تصميم نمي گيريم. يا مدال آوري ملاك است يا كسب ركورد ورودي لازم، كه براي هر مورد هم ركوردهاي بازي هاي آسيايي 2006 دوحه را درنظر گرفته ايم.

 



آخرين خبرها از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - آنتاليا

¤ اصغر ابراهيمي كاپيتان تيم ملي وزنه برداري با مجموع 374 كيلوگرم و قرار گرفتن در مكان چهاردهم دسته 94 كيلوگرم مسابقات جهاني آنتاليا، 12 امتياز براي تيم ملي وزنه برداري كشورمان در كسب سهميه المپيك 2012 لندن به دست آورد.
¤ در پايان رقابتهاي گروه ب دسته 105 كيلوگرم مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان جهان در آنتاليا، محسن بيرانوند و محمد رضابراري از كشورمان با ركوردهاي مجموع 379 و 377 كيلوگرم در رده هاي چهارم و پنجم اين گروه قرار گرفتند.
¤ تاتيانا كاشيرينا از روسيه مدال طلاي مجموع دسته سنگين وزن مسابقات جهاني زنان را از آن خود كرد.

 



7 مدال تكواندو كاران كشورمان در انگليس

در نخستين روز مسابقات تكواندو آزاد انگليس نمايندگان زن ايران به 3 مدال طلا دست يافتند و تيم مردان با 3 نقره و يك برنز به كار خود خاتمه داد.
در اين رقابت ها رضا نادريان از گردونه رقابت ها حذف شد. محمد باقري معتمد در ديدار آخر به نمايندگان انگليس باخت و به مدال نقره بسنده كرد. فرزاد عبداللهي در وزن ششم با شكست برابر آرون كوك از انگليس به مقام دوم رسيد. در وزن هشتم حسين تاجيك مقابل استفان لمبرگ آمريكايي شكست خورد و به مدال نقره دست يافت. كوروش رجلي نيز به مقام سوم رضايت داد. در بخش بانوان نمايندگان ايران سارا خوش جمال، راحله آسماني و سمانه شش پري با غلبه بر كليه حريفان خود موفق به كسب سه مدال طلاي اين رقابت ها شدند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ زنجان به عنوان ميزبان رقابتهاي كشتي آزاد بزرگسالان قهرماني كشور انتخاب شد.
¤ تيم ملي وزنه برداري پيشكسوتان كشورمان كه با هفت ورزشكار براي حضور در مسابقات وزنه برداري قهرماني پيشكسوتان جهان به لهستان رفته بود، با كسب هفت مدال به كار خود پايان داد.
¤ سومين و آخرين روز از رقابت هاي تيراندازي باكمان قهرماني دانشجويان جهان با كسب دو نشان نقره براي نمايندگان ايران به پايان رسيد.
¤ تيم بسكتبال زير 18 سال كشورمان نخستين شكست خود در مسابقات قهرماني آسيا را برابر تيم كره جنوبي متحمل شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14