(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 مهر 1389- شماره 19757

فرمانده ناجا: اگر دولت قصد كند؛ 48 ساعته جلوي تردد همه كالاهاي قاچاق را درمرز مي گيريم
رويدادهاي خارجي
امروز آخرين مهلت شركت در تكميل ظرفيت كنكور كارشناسي ارشد
اختلاف شخصي علت بمب گذاري در بيمارستان الغدير
كشف مدارك جعلي دانشگاه هاي خارجي دركشور
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر رودبار جنوب كرمان شهيد شد
احداث 300 واحد مسكوني براي سيل زدگان پاكستان
اعطاي نشان ويژه انجمن ريه اروپا به استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي
حوادث كوتاه از كشور
بهره برداري از مركز خريد و فروش پرندگان زينتي
رئيس مركز امور زنان و خانواده: مجلس جهاني زنان در ايران راه اندازي مي شود
دستگيري زمينخواران در غرب تهران
در روزهاي پاياني هر هفته همايش هاي پياده روي خانوادگي در تهران برگزار مي شود
تمام داوطلبان كنكور فني حرفه اي قبول مي شوند
انتصاب
مجازات حبس براي منكر هولوكاست



فرمانده ناجا: اگر دولت قصد كند؛ 48 ساعته جلوي تردد همه كالاهاي قاچاق را درمرز مي گيريم

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: اگر دولت قصد كند جلوي قاچاق را بگيرد و به من ابلاغ كند، قول مي دهم تا 48ساعت تقريباً جلوي تردد همه كالاهاي قاچاق را درمرز بگيريم.
سردار اسماعيل احمدي مقدم افزود:آمادگي ناجا فقط جسماني و زور بازو نيست بلكه آمادگي فكري، طرح ها، تجهيزات مدرن و قدرت مقابله در فضاي تهاجمي و عمليات رواني دشمن است.
وي به روند مبارزه با قاچاق دركشور اشاره كرد و گفت: اگر دولت قصد كند جلوي قاچاق را بگيرد و به من ابلاغ كند، قول مي دهم تا 48ساعت تقريبا جلوي همه تردد كالاهاي قاچاق را درمرز بگيريم اما وقتي اين كار را مي كنيم مرزنشينان فشار مي آورند و فرماندار و نماينده مي گويند معيشت مردم به خطر افتاده و دچار مشكل شده است.
سردار احمدي مقدم افزود: ازطرفي واحدهاي ملي فشار مي آورند كه مرزها را براي جلوگيري از قاچاق ببندند و از طرفي ديگر واحدهاي محلي فشار مي آورند كه مرزها را بازكنند بنابراين ناجا ناچار است رفتارش را تا حدي بينابين تنظيم كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس فرمانده نيروي انتظامي درباره برخورد با مظاهر فساد هم گفت: دربرخورد با مظاهر فساد اجتماعي اگر ناجا اراده كند فكر مي كنم توان آن را داريم كه به سرعت بتوانيم مظاهر فساد را درجامعه جمع آوري كنيم اما مصلحت كشور اين است كه از طريق گفتمان اجتماعي، آموزش، اقدامات فرهنگي و پيشگيري اجتماعي وارد شويم.
سردار احمدي مقدم افزود: مي خواهيم در زمينه مظاهر فساد پيشگيري اجتماعي صورت گيرد نه انتظامي.
وي گفت: نيروي انتظامي امروز آمادگي لازم را براي اجراي طرح ها و اراده هايش درجامعه دارد.
تشريح وظايف ناجا در مورد مبارزه باقاچاق كالا و ارز درآخرين مصوبه دولت
براساس آخرين مصوبه اي كه از سوي معاون اول رئيس جمهوري در مورد مبارزه جامع با پديده شوم قاچاق كالا و ارز كه منجربه بروز بسياري از مشكلات اقتصادي، اجتماعي، معيشتي، فرهنگي و امنيتي مي شود، وظايف نهادها و دستگاهها دخيل درامر مبارزه احصا شده است.
دراين مصوبه وظايف نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران به اين شرح آمده است:
نمايندگان ويژه رئيس جمهوري درستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، تمامي دستگاه هاي اجرايي ذيربط درسطوح ملي و استاني را موظف كردند عزم جدي دولت دهم براي كاهش و به حداقل رساندن قاچاق كالا و ارز، با استفاده از تمامي اختيارات، مسئوليتها و ظرفيت هاي موجود نسبت به اجرايي شدن طرح جامع دولت براي مبارزه با قاچاق كالا و ارز همكاري لازم به عمل آورند.
براساس اين مصوبه نيروي انتظامي نيز بايد تجهيز و تكميل سازمان مرزباني درمرز تركيه وعراق، سيستان و بلوچستان و درياباني هاي استان هاي ساحلي جنوب تا پايان سال 1389، شناسايي و برخورد جدي با شبكه ها و عوامل اصلي ورود، حمل و نقل و عرضه كالاهاي قاچاق به ويژه در ده استان هدف ستاد با توسعه كيفي عمليات انتظامي، تهيه طرح جامع عملياتي كنترل مرزهاي آبي در استانهاي ساحلي جنوب و مرزهاي خشكي در سيستان و بلوچستان، آذربايجان غربي و كردستان با هدف مقابله با ورود و خروج كالاي قاچاق با همكاري ستاد ظرف سه ماه را در دستور كار خود قرار دهد.
كنترل بهينه و هدفمند خودروهاي ترانزيتي در طول مسير با استفاده از سامانه فني كنترلي گمرك، انسداد فوري معابر غير مجاز فعال و همچنين انسداد فيزيكي معابر اصلي ورود و خروج كالاي قاچاق درمرز عراق و پاكستان تا پايان سال 1389 و تقويت نيروي انساني و تكميل و تجهيز كامل ايستگاههاي بازرسي مصوب در طول مسيرهاي اصلي و حمل و نقل كالاي قاچاق با همكاري ستاد تا پايان سال 1389 از ديگر وظايف نيروي انتظامي درقالب طرح جامع دولت براي مبارزه با قاچاق كالا و ارز است.
اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهوري ابلاغ شده است.
سربازان معتاد اخراج مي شوند
فرمانده نيروي انتظامي گفت: قانون اخراج سربازان معتاد از خدمت سربازي هنوز به نيروي انتظامي ابلاغ نشده اما پس از ابلاغ به سرعت اجرايي مي شود.
سردار اسماعيل احمدي مقدم افزود: در حال حاضر سربازان معتاد را پس از شناسايي از بقيه سربازان جدا كرده و براي ترك، آنان را به يك محيط ايزوله مي فرستيم.
فرمانده نيروي انتظامي اظهار داشت: خدمت سربازي يك گذرگاه اجباري براي پسران است تا در آنجا آموزشهاي زندگي را سپري كنند و كج رفتاريهايي كه برخي از آنان دارند اصلاح شود.
وي در ادامه گفت: اين تونل اجباري كمك مي كند تا بسياري از آسيب هاي اجتماعي در جامعه كاهش يابد و جوانان براي زندگي سالم در جامعه آماده شوند.
سردار احمدي مقدم افزود: در حال حاضر هزينه ترك اعتياد سربازان معتاد نيروي انتظامي مانند ساير قسمتهاي نيروهاي مسلح بر عهده خود ناجا است.
همچنين فرمانده نيروي انتظامي كه در مراسم ارتباطات مردمي ناجا سخن مي گفت افزود: در حال حاضر روزانه 3 تا 5 هزار موتورسيكلت متخلف در كشور توقيف مي شود كه حدود 50درصد آنها در پاركينگ ها رسوب مي كنند.
احمدي مقدم بيان داشت: بيشتر افرادي كه براي ترخيص موتورسيكلت هاي خود مراجعه نمي كنند مشكل اسناد و مدارك دارند و طبق قانون اگر مالك موتورسيكلت پس از 6 ماه براي ترخيص مراجعه نكرد اموال بلاصاحب تشخيص داده شده و با حكم مرجع قضائي به فروش مي رسد.
وي در رابطه با افزايش بهاي طلا در بازار گفت: نبايد با هر مسئله اقتصادي و سياسي در كشور برخورد امنيتي كرد، افزايش قيمت دلار و سكه مسايل اقتصادي است و به نيروي انتظامي ارتباطي ندارد اما در صورت گزارش بانك مركزي پليس با هرگونه تخلف برخورد مي كند.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: با اخباري كه در زمينه افزايش قيمت دلار و سكه در كشور منتشر شد، سرمايه هاي مردم به سمت خريد دلار و سكه رفت و اينها مسايل اقتصادي است كه در كشور رخ مي دهد و به نيروي انتظامي ارتباطي ندارد اما در صورت گزارش بانك مركزي پليس با هرگونه تخلفي برخورد مي كند.
احمدي مقدم با اشاره به افاغنه غيرمجاز در كشور نيز اظهار داشت: تصميم كشور اين است كه ظرف 3 سال آينده حضور اتباع افغاني را در كشور ساماندهي كند زيرا با توجه به نياز بازار كار نمي توان تمام افاغنه را از كشور طرد كرد.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: مي خواهيم حضور افاغنه را در كشور قانوني كنيم و سهميه و جواز كار براي آنان صادر كنيم كه اين كار از سوي شورايي در وزارت كشور انجام شده و با تعيين سهميه حضور اتباع بيگانه در هر استان آنان را تقسيم بندي و ساماندهي مي كنيم.
وي افزود: امسال طرد اتباع غيرمجاز افغاني 18 درصد افزايش داشته و ورود آنان نيز 20 درصد كاهش يافته است.

 



رويدادهاي خارجي

رسوايي تازه براي صهيونيست ها كودك 13 ساله فلسطيني سنگ زد و تبعيد شد
كرم خالد دعنا (13 ساله) خردسال ترين تبعيدي فلسطيني است كه پس از آزادي از اسارت به اتهام پرتاب سنگ به سوي خودروي متعلق به شهرك نشينان صهيونيست، به دستور دادگاه نظامي زندان عوفر رژيم صهيونيستي از خانه و كاشانه خود به مدت پنج ماه تبعيد شده است.
به گزارش خبرگزاري قدس داستان كرم خالد دعنا قصه زندگي دهها خانواده فلسطيني است كه در منطقه جبل جوهر در قسمت شرقي شهر الخليل واقع در جنوب كرانه باختري در نزديكي شهرك صهيونيستي كربات اربع زندگي مي كنند.
كرم مي گويد: نظاميان صهيونيستي او را به هنگام بازگشت از مدرسه ربودند و به مدت 10 ساعت وي را تحت بازداشت قرارداده و به بازداشتگاه نظامي عتصيون در نزديكي بيت لحم بردند و سپس به زندان نظامي عوفر انتقال دادند.
پدر كرم مي گويد: دادگاه بدوي زندان عوفر ابتدا وي را به پرداخت غرامت مالي به ارزش 550 دلار محكوم كرد اما دادگاه استيناف اصرار داشت كه وي را بايد با تنبيهات بيشتري محكوم كرد و لذا طي حكمي او را از خانه و كاشانه خود به مدت پنج ماه تبعيد كرد.
به نقل از پدر اين كودك فلسطيني او به مدت پنج ماه حق ندارد به شعاع يك كيلومتري از خانه خود نزديك شود.
خانه اين كودك فلسطيني در منطقه حاره النصاري واقع است كه در مجاورت راهي قرار دارد كه شهرك نشينان صهيونيست از آن براي رفتن به حرم شريف ابراهيمي استفاده مي كنند. همين امر باعث شده است كه خانواده هاي فلسطيني ساكن در اين منطقه بهاي سنگيني را پرداخت كنند.

 



امروز آخرين مهلت شركت در تكميل ظرفيت كنكور كارشناسي ارشد

سازمان سنجش 14مهرماه را آخرين مهلت انتخاب رشته در تكميل ظرفيت كنكور كارشناسي ارشد سال 1389 اعلام كرد.
براساس اعلام سازمان سنجش آموزش كشور با توجه به اينكه برخي از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كشور پس از اعلام نتايج علاوه بر ظرفيت هاي مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي براي پذيرش دانشجو اعلام ظرفيت كرده اند لذا داوطلبان مجاز به انتخاب رشته (با توجه به كارنامه نهايي) براساس ضوابط و شرايط مندرج در دفترچه ها و برگه هاي راهنماي آزمون مذكور و اين اطلاعيه مي توانند تا مهلت اعلام شده به نشاني wwwsanjeshorg مراجعه و برحسب مورد نسبت به انتخاب كد رشته محلهاي رشته امتحاني خود كه در اين اطلاعيه درج شده و براساس كارنامه نهايي آزمون در رشته و گرايش مربوط مجاز شده اند اقدام كنند.
به گزارش مهر گزينش نهايي در هر يك از كد رشته هاي تحصيلي اعلام شده در اين اطلاعيه، مطابق شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه هاي راهنماي شماره1 و 2 آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 9138 انجام خواهد شد.

 



اختلاف شخصي علت بمب گذاري در بيمارستان الغدير

صبح ديروز يك بمب دست ساز صوتي در بيمارستان الغدير تهران منفجر شد كه بر اثر اين انفجار به كسي آسيبي نرسيد.
يك منبع آگاه در نيروي انتظامي گفت: اين بمب گذاري به دليل اختلاف شخصي فردي با مسئول داروخانه بيمارستان به وقوع پيوسته اما بر اثر انفجار اين بمب دست ساز به كسي آسيبي نرسيده است.
اين منبع آگاه تاكيد كرد: يك مظنون در اين ارتباط دستگير شده است و اين حادثه خسارات جزئي به همراه داشته است.
به گزارش فارس اين در حالي است كه مسعود ياوري معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفته بود: اتصال برق در فن اين بيمارستان موجب ايجاد صداي مهيب شد.

 



وزير بهداشت خبرداد
كشف مدارك جعلي دانشگاه هاي خارجي دركشور

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از كشف مدارك جعلي چند دانشگاه خارجي درحوزه علوم پزشكي خبرداد وگفت: جاعلان اين مدارك شناسايي شدند.
دكتر مرضيه وحيددستجردي در خصوص وضعيت تائيديه هاي تحصيلي كه از سوي وزارت بهداشت صادر مي شود، با اشاره به ضرورت توجه به صحت مدارك تحصيلي صادره شده از دانشگاه هاي خارجي گفت: تاكنون هيچ موردي از جعل مدرك تحصيلي درداخل كشور بدست نيامده است اما توانسته ايم چند مورد جعل مدرك از دانشگاههاي خارجي بدست آوريم.
وي افزود: تائيديه هاي تحصيلي به صورت كامل مورد بررسي قرارمي گيرد به گونه اي كه امكان جعل آن وجود ندارد.
وزير بهداشت يادآور شد: توانسته ايم با استفاده از فناوري، نكته اي به اين تائيديه ها اضافه كنيم كه امكان جعل آن را از بين مي برد و همين نكته باعث شده كه تخلفي دراين زمينه نداشته باشيم.
دستجردي خاطرنشان كرد: ازسوي ديگر براي تاييديه مدارك تحصيلي، در دانشگاه داخل كشور امكان جمع آوري سابقه تحصيلي فرد هم وجود دارد و يك فرد بدون اين سوابق تحصيلي نمي تواند ادعايي داشته باشد.وزير بهداشت درباره تائيديه هاي تحصيلي و مدارك تحصيلي دانشگاههاي خارجي به مهرگفت: دراين زمينه نيز استعلام هاي متعددي صورت مي گيرد كه توانسته ايم چند مورد كه دستكاري شده و جعلي بودند را پيدا كنيم.
به گزارش مهر، وي تاكيد كرد: افرادي كه جاعل اين مدرك بوده اند شناسايي شدند كه امكان استفاده از اين مدارك تحصيلي جعلي را براي خدمات و يا آموزش درحوزه سلامت را پيدا نكردند.
دستجردي يادآور شد: بيشتر مداركي كه جعل شده اند مربوط به دانشگاههاي بي كيفيت خارجي بوده اند.

 



در درگيري مسلحانه با قاچاقچيان
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر رودبار جنوب كرمان شهيد شد

فرماندار شهرستان رودبار جنوب در استان كرمان گفت: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان در مبارزه با قاچاقچيان موادمخدر به درجه رفيع شهادت نايل شد.
«الياس بازگير» در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: در اين درگيري كه ظهر دوشنبه در روستاي چاه حسن از توابع رودبار جنوب صورت گرفت ستوان دوم «رضا فاضلي» شهيد شد.
وي افزود: در اين درگيري مسلحانه بسيجي «علي احمدي» مجروح و در بيمارستان جيرفت بستري شد.
بازگير اظهار داشت: در اين درگيري اشرار با به جاي گذاشتن 14 كيسه مواد مخدر ترياك و يك دستگاه خودرو متواري شدند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر تمامي نيروها به منطقه اعزام شده اند و تلاش براي دستگيري قاچاقچيان ادامه دارد.

 



كميته امداد اعلام كرد
احداث 300 واحد مسكوني براي سيل زدگان پاكستان

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از ساخت 300 واحد مسكوني ارزان قيمت با مشاركت خيرين در مناطق سيل زده پاكستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد، حسين انواري گفت: هيئت اعزامي از سوي اين نهاد پس از حضور در مناطق سيل زده پاكستان و بررسي و تعامل لازم با نهادهاي مردمي و مسئولين اين كشور با تعيين اولويتهاي لازم كه با هماهنگي مسئولين وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در ايالتهاي آسيب ديده سند و پنجاب به عمل آمد، پايگاههاي كمك رساني را سريعا تجهيز نمود.
وي خاطرنشان كرد: كميته امداد تعهد ساخت 300 واحد مسكوني ارزان قيمت كه با شرايط اقليمي منطقه تطابق داشته باشد را با مشاركت خيرين و خيريه هاي مستقر در مناطق سيل زده را اعلام تا پس از تكميل در اختيار آسيب ديدگان قرار گيرد كه اين كار بصورت آزمايشي بوده و اين نهاد 50 درصد مشاركت در ساخت و سازها را تقبل نموده است.
انواري اظهار داشت: پس از تامين نيازهاي ضروري و معيشتي آسيب ديدگان بازگشايي مجدد مدارس در محل چادرهاي عمومي بزرگ از اولويتهاي اساسي بوده و در بحث اشتغال تهيه و تامين بذر و ابزار آلات كشاورزي جهت مردم منطقه از ديگر اقدامات اين نهاد بوده كه به سرعت در حال انجام است.وي همچنين از اعزام يك محموله بزرگ شامل كمكهاي مردمي جمع آوري شده توسط هلال احمر جمهوري اسلامي ايران شامل 120 دستگاه تريلر و كاميونت كه از مرز زاهدان وارد پاكستان گرديده خبر داد كه باعث كاهش اضطرار مردم آسيب ديده گرديده است.

 



اعطاي نشان ويژه انجمن ريه اروپا به استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي

لوح تقدير و نشان ويژه انجمن ريه اروپا به دكتر «محمدرضا مسجدي» قائم مقام پژوهشكده سل و بيماري هاي ريوي وابسته به دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اعطا شد.
دكتر محمدرضا مسجدي، قائم مقام پژوهشكده سل و بيماري هاي ريوي بيمارستان مسيح دانشوري از سوي انجمن ريه اروپا (ERS) به عنوان عضو افتخاري (طلايي) انتخاب و موفق به دريافت لوح تقدير و نشان ويژه شد.
گفتني است انجمن ريه اروپا از صاحب نام ترين انجمن هاي علمي بين المللي در رشته ريه و بيماري هاي تنفسي است كه در همايش هاي سالانه آن بيش از 20 هزار پزشك از تمامي كشورها شركت مي كنند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سرشاخه هاي شركت هرمي
ساري - خبرگزاري فارس: سربازان گمنام امام زمان در مازندران به همراه نيروي انتظامي موفق به دستگيري تعدادي از سرشاخه هاي شركت هاي هرمي در شهر كلاردشت شدند. دستگيرشدگان كه قرار بود به مدت سه روز براي اعضاي شركت خود در مازندران نشست توجيهي داشته باشند.
از مجموع اعضاي شركت هاي هرمي در اين نشست 11 نفر از نيروهاي اصلي كشوري كه در زمينه شركت هاي هرمي فعاليت مي كردند، دستگير شدند.
همچنين يك تيم شش نفره تروريستي كه در كشور قصد انجام عمليات تروريستي را داشتند، توسط نيروهاي اطلاعات دستگير شدند. اين گروه تروريستي مجهز به انواع سلاح هاي نيمه سنگين، سنگين و سبك بودند.
اعضاي اين تيم كه وارد مازندران شده بودند با همكاري نيروهاي مركز و نيروي انتظامي دستگير شدند.
آتش سوزي منابع طبيعي گاليكش
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:
حدود 11 هكتار از عرصه هاي منابع طبيعي گنبدكاووس دچار آتش سوزي شد. اين آتش سوزي در منطقه سنگلاخ و پرتگان كوههاي منطقه نيل كوه و لاشخور كمر در ضلع شمالي روستاي آب پران از بخش گاليكش روي داد.
علت آتش سوزي دماي بالاي هوا، خشكي بيش از حد ناشي از گرما و سرايت آتش از سفال گندم به منطقه دانست.
در عمليات اطفاي حريق نيروهاي حفاظتي، منابع طبيعي، شهرداري گاليكش، نيروهاي بسيج حوزه مقاومت گاليكش و نيروهاي مردمي روستاهاي آب پران شركت داشتند.
سارقان سيم و كابل مسروقه در دام پليس
يزد - خبرنگار كيهان: چهار نفر افغاني كه اقدام به سرقت سيم و كابل برق گلخانه ها و كوره ها مي كردند در يزد دستگير شدند. متهمان سيم و كابل برق مسروقه را به كارگاه ضايعاتي به فروش مي رساندند. يك تن از افغاني ها به نام محمد 27 ساله در يكي از كوره ها در حال سوزاندن سيم و كابل برق شناسايي و به دام افتاد و نفر ديگر با استفاده از تاريكي شب متواري شد. در بازرسي از محل 100 كيلوگرم سيم و كابل برق مسروقه سوزانده شده كشف شد. داوود 20 ساله، عجب 50 ساله و ابوطالب 24 ساله از ديگر دستگيرشدگان هستند. 200 كيلو آلومينيوم و سيم مسي وسايل اوراقي موتورسيكلت، موتور يخچال و قيچي آهن بر از ديگر وسايل مكشوفه از سارقان است.

 



بهره برداري از مركز خريد و فروش پرندگان زينتي

نخستين مركز خريد و فروش پرندگان زينتي روز سه شنبه در مراسمي با حضور مسئولان شهري در جنوب تهران به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايرنا، اين مركز در زميني به مساحت پنج هزار متر مربع و زيربناي سه هزار متر در مسير شرق به غرب بزرگراه آزادگان بعد از تقاطع بزرگراه تهران- ساوه احداث شده است.
اين مركز با دارا بودن واحدهايي همچون آزمايشگاه، داروخانه، دامپزشكي، قرنطينه و سردخانه داراي 63 غرفه ويژه استقرار صنف پرنده فروشان زينتي است.
به گفته «كمال علي پور» مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران با راه اندازي مركز خريد و فروش پرنده، واحدهاي فروش پرنده از منطقه 12 تهران و خيابان مولوي به اين مركز منتقل شده است.
وي توضيح داد: رفع آلودگي هاي محيطي از خيابان مولوي و جلوگيري از خريد و فروش غيرمجاز پرنده و حيوانات اهلي از جمله اهداف راه اندازي اين مركز است.
حجازي رئيس اتحاديه پرنده فروشان شهر تهران نيز با اشاره به وجود بيش از 80 واحد پرونده فروشي مجاز در شهر تهران، افزود: بيش از 80 درصد از اين واحدها در طرح ساماندهي قرار گرفته و به اين مركز منتقل شده اند.
به گفته وي، برخورد با پرنده فروشان غيرمجاز از سطح شهر تهران نيز با همكاري شهرداري تهران و اتحاديه پرنده فروشان شدت يافته است.

 



رئيس مركز امور زنان و خانواده: مجلس جهاني زنان در ايران راه اندازي مي شود

رئيس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري از راه اندازي مجلس جهاني زنان در كشور خبر داد.
رئيس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري، گفت: مجلس جهاني زنان با هدف حفظ و تبيين كرامت و جايگاه واقعي زن، در ايران راه اندازي مي شود.
«مريم مجتهدزاده» افزود: مجلس جهاني زنان در قالب مشورتي در ايران تشكيل خواهد شد.
مجتهدزاده گفت: مجلس جهاني زنان در قالب يك نهاد غيردولتي تلاش مي كند تا با برخورداري از يك هيئت مجرب، حفظ ارزشهاي زن را به عنوان يك اصل اساسي سرلوحه كار همه كشورهاي دنيا قرار دهد.
وي ادامه داد: پيشنهاد راه اندازي مجلس جهاني زنان به سازمان ملل نيز ارايه مي شود تا ارزش و جايگاه بانوان به وضوح مشخص شود.
رئيس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري، گفت: كشورهايي كه تمايل دارند مي توانند عضو اين مجلس شوند و پيشنهادهاي خود را مبني بر بهبود وضعيت زنان در دنيا در بخش هاي مختلف ارايه كنند.

 



دستگيري زمينخواران در غرب تهران

عده اي زمينخوار كه با سندسازي قصد تصرف و ديواركشي زميني به متراژ 1200مترمربع در منطقه غرب تهران را داشتند، با هوشياري حراست كل شهرداري تهران و مقامات قضايي شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش فارس، سيد«حميد تنها» با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين زمينخواران با جعل نامه يكي از مسئولان شهرداري به بهانه راه اندازي نمايشگاهي در دهه فجر قصد زمينخواري داشتند كه توسط عوامل ناحيه مربوطه شهرداري منطقه شناسايي شدند.
وي افزود: بر اين اساس موضوع به حراست كل شهرداري تهران منعكس و مراتب با قيد فوريت در دستور كار مقامات قضايي قرار گرفت و متهمان به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول به تحمل دو سال حبس تعزيري محكوم شدند.

 



در روزهاي پاياني هر هفته همايش هاي پياده روي خانوادگي در تهران برگزار مي شود

معاون ورزش سازمان ورزش شهرداري تهران از برگزاري همايشهاي پياده روي خانوادگي در روزهاي پاياني هفته براي توسعه ورزش همگاني در سطح شهر تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، رضايي معاون فني ورزشي آقايان سازمان ورزش شهرداري تهران با اشاره به برنامه ريزي اين سازمان براي برگزاري همايشهاي پياده روي خانوادگي ادامه داد: براساس برنامه ريزي انجام شده مناطق 22گانه شهرداري تهران هر هفته به صورت گردشي همايش هاي پياده روي خانوادگي را برگزار مي كنند.
وي هدف از برگزاري همايشهاي پياده روي خانوادگي را توسعه ورزش همگاني بين شهروندان دانست و گفت: برپايي همايشهايي با حضور خانواده ها به عنوان بهترين روش براي مشاركت بيشتر شهروندان تهراني به شمار مي رود كه با استقبال چشمگيري روبرو شده است.
معاون سازمان ورزش شهرداري در مورد نحوه برگزاري همايشهاي پياده روي خانوادگي اظهار داشت: هر هفته دو تا سه منطقه مسيري را براي پياده روي اعضاي خانواده در كنار يكديگر تعيين و با اطلاع رساني در طول هفته همايشها را به صورت متمركز در مسيرهاي از پيش تعيين شده برگزار مي كنند.
رضايي ادامه داد: براساس برنامه ريزيها، در مناسبتهاي ويژه سال بالغ بر 15 همايش پياده روي خانوادگي به صورت همزمان در سطح شهر تهران برگزار مي شود كه به طور ميانگين دو هزار نفردر هر همايش شركت مي كنند.

 



تمام داوطلبان كنكور فني حرفه اي قبول مي شوند

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از قبولي تمام داوطلبان كنكور فني و حرفه اي خبر داد.
محمد حسين سرورالدين با بيان اين كه نتايج كنكور فني حرفه اي اواخر ماه جاري اعلام مي شود، افزود: داوطلبان كنكور فني حرفه اي كه در آزمون شركت كرده اند، مي توانند با مراجعه به دانشگاه ها و موسسات غيرانتفاعي مراجعه و ثبت نام كنند.
وي با بيان اين كه تمام داوطلبان كنكور 89 نيز در دانشگاه هاي كشور پذيرش مي شوند، گفت: داوطلباني كه در زمان اعلام نتايج كنكور 89 اسامي آنها جزو پذيرفته شدگان نبوده نيز مي توانند به موسسات غيرانتفاعي براي ثبت نام مراجعه كنند.
به گزارش فارس رئيس سازمان سنجش آموزش كشور اظهار كرد: داوطلباني كه اسامي آنها در ليست قبولي هاي كنكور 89 نبوده است، مي توانند با مراجعه به دانشگاه هاي غيرانتفاعي در مقطع كارداني ادامه تحصيل دهند.

 



انتصاب

عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران با صدور حكمي ايوب امرجي را به عنوان سرپرست جديد دادسراي ناحيه 10(هاشمي) منصوب كرد.

 



مجازات حبس براي منكر هولوكاست

يك مسئول پيشين اتريش كه بارها در گذشته هولوكاست را نفي كرده است، دوشنبه شب در دادگاه جنايي وين به جرم تكرار اقدامات نژادپرستانه به دو سال حبس محكوم شد.
وولفگانگ، عضو پيشين شوراي شهر وين كه مدتي است از حزب راست نيز اخراج شده است روز گذشته در دادگاه جنايي وين به دو سال زندان محكوم شد.وي كه از ژانويه سال دو هزار و هشت به اتهام اعمال نژادپرستانه به زندان محكوم شد و دوران حبس خود را در زندان وين مي گذراند بار ديگر متهم شده بود كه در زندان نيز دست از حركات و اقدامات تحريك آميز خود برنداشته است، به همين علت به دو سال ديگر زندان محكوم شد.به گزارش خبرگزاري فرانسه از وين، ولفگانگ در مدت بازداشت چندين نامه براي كريستوف شونبورن، كاردينال وين، باربارا پرامر رئيس سوسيال دموكرات پارلمان اتريش و دادستاني وين نوشته و در آنها هولوكاست و وجود اتاقهاي گاز را در اردوگاههاي نازي تكذيب كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14