(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 مهر 1389- شماره 19757

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايست ! از بازرسي خبري نيست (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
تحقيق (گفت و شنود)
مهمان پرست:اظهارات تهديدآميز صهيونيست ها براي جلوگيري ازسفر احمدي نژاد به لبنان بي تاثير است
جاسبي: مطيع نظر ولي فقيه در بحث وقف اموال دانشگاه آزاد هستيم
سرتيپ پاسدار پاكپور: دو افسر حزب بعث عراق در كشتار مهاباد دست داشتند
پيش بيني كيهان درباره 1929 و مهره نشان شده سيا درست بود (خبر ويژه)
دروغ خوب است اما نه اين قدر كه اپوزيسيون را انگشت نما كند (خبر ويژه)
نقش پنهان كلينتون در دلالي اسلحه و كارشكني عليه اوباما (خبر ويژه)
اوباما VOA را تحقير كرد تا BBC را بي حيثيت كند! (خبر ويژه)
اعتراف مي كنم كه موسوي و كروبي تحت الحمايه آمريكا بودند (خبر ويژه)



ايست ! از بازرسي خبري نيست (يادداشت روز)

در گزاره هاي زير دقت كنيد؛
1- به طور متوسط در هر ماه 10 تن مصنوعات طلا و جواهر واردكشور مي شود كه ميزان سالانه آن 120 تن يعني 120 هزار كيلوگرم است.
2- مطابق بررسي هاي كارشناسانه و محاسبات و تحقيقات ميداني وزارت صنايع، 90 درصد اين مصنوعات به طور قاچاق وارد كشور مي شود.
3- قاچاق 90 درصدي مصنوعات طلا و جواهر را علاوه بر وزارت صنايع، مؤسسه استاندارد و مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي نيز در بررسي هاي جداگانه خود تاييد كرده ا ند.
4- 90 درصد از 120 تن، مساوي است با 108 تن، يعني سالانه 108 تن مصنوعات طلا و جواهر از طريق غيرقانوني و قاچاق وارد كشور مي شود.
5- 108 تن برابر 108 ميليون گرم است.(1000*1000*108)
6- قيمت يك گرم طلا- در حال حاضر- مبلغ 34هزار تومان است. بنابراين ارزش 108 تن طلاي قاچاق كه در طول يك سال وارد كشور مي شود 3672 ميليارد تومان است. اشتباه نكرده ايد 108 ميليون گرم - 108 تن- را در عدد 34000 ضرب كنيد. بله! درست محاسبه كرده ايد حاصل ضرب مساوي است با 000/000/000/672/3 تومان يعني سه هزار و ششصد و هفتاد و دو ميليارد تومان... مغزتان سوت مي كشد! نمي كشد؟!
7- تقريبا تمام سود واردات سالانه 108 تن مصنوعات طلا و جواهر قاچاق در جيب يك گروه 6 نفره مي رود! به بيان ديگر، هريك از اين 6 نفر سالانه سود حاصل از فروش 612 ميليارد تومان مصنوعات طلا و جواهر قاچاق را به جيب نامبارك خود مي ريزند.
8- يكي از اين 6 نفر براي يك سال فقط 150 هزار تومان ماليات مي پردازد، يعني ماهيانه 12 هزار و پانصد تومان و اين در حالي است كه يك كارگر و يا كارمند با حقوق ماهيانه 600هزار تومان، براي هر ماه مبلغ 16هزار و 250 تومان ماليات حقوق مي پردازد. يعني 3هزار و هفتصد و پنجاه تومان بيشتر از آن تاجر قاچاقچي طلا و جواهرات. منصفانه است؟! كارمند و كارگر كه حرفي ندارد. حقوق خود را بعد از كسر ماليات دريافت مي كند و با تخفيف هاي مالياتي كه دولت براي حقوق بگيران در نظر گرفته است شاكر نيز هست زيرا مي داند در قبال مالياتي كه پرداخت مي كند از امكانات عمومي برخوردار مي شود و البته بر اين باور - بخوانيد توهم- است كه كلان سرمايه داران در قبال برخورداري چند صد برابري از امكانات عمومي، ماليات هاي كلان هم پرداخت مي كنند! و چه تصور باطلي!
9- همين گروه 6 نفره از صنف طلا و جواهر با قاچاق سالانه 3672ميليارد تومان، با بهره گيري از عوامل اجاره اي، حمايت هاي بيروني و پشتيباني رواني تبليغاتي رسانه هاي بيگانه، بازار طلا و جواهر را به تعطيلي كشانده اند. آنها دو سال قبل نيز، هنگامي كه «قانون ماليات بر ارزش افزوده» وارد فاز عملياتي و اجرايي شده بود، با توهم پراكني و دروغ بافي درباره اهداف اين قانون، نه فقط تن به اجراي آن ندادند بلكه به فريب افكار بازاريان محترم و هم صنف هاي خود نيز دست زده و بازار را به تعطيلي كشاندند. و متاسفانه دولت به جاي تاكيد بر اجراي قانون با اين كلان سرمايه داران مفت خور و باج خوار مدارا كرد و عمليات اجرايي قانون ماليات بر ارزش افزوده را به تعويق انداخت. در آن هنگام، آخرين بهانه اين گروه آن بود كه ابعاد قانون ياد شده روشن نيست و نياز به شفاف سازي دارد! اين بهانه در حالي پيش كشيده شد كه «قانون ماليات بر ارزش افزوده» بعد از مدتها بحث و بررسي همه جانبه، تحقيقات ميداني، رايزني با كارشناسان اقتصادي، مقايسه با سيستم هاي مالياتي ساير كشورها و مشورت با صاحبان اصناف و بازاريان متعهد در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده بود و بهانه گروه مورد اشاره پايه و اساسي نداشت.
10- دو سال بعد، يعني همين روزها و پس از آن كه مسئولان محترم مالياتي با حوصله و سعه صدر مثال زدني، به شرح و توضيح درباره مفاد قانون ياد شده و ابعاد و اهداف آن پرداختند و طي نشست هاي پي درپي با مسئولان اصناف، ضرورت اجراي اين قانون و احقاق حق ملت را گوشزد كردند، اكثريت قريب به اتفاق بازاريان كه همواره از اقشار مومن و متعهد كشور بوده و هستند، بر لزوم اجراي آن تاكيد ورزيدند كه تشكر و قدرداني سازمان مالياتي كشور را نيز در پي داشت. اما، همان گروه 6 نفره كه ارقام چند ميليارد توماني برايشان مثل «علف خرس» است، به مقابله با اجراي قانون ياد شده برخاستند و با بهره گيري از اهرم تطميع و تهديد!! بارديگر كركره ها را پائين كشيدند.
11- يكي از اعضاي متعهد صنف طلا و جواهر بازار كه ديروز مغازه خود را تعطيل كرده بود در تماس با كيهان و در پاسخ به سوال ما كه شما ديگر چرا؟!... گفت؛ «گزارش وزارت صنايع كاملاً درست است كه 90درصد طلا و جواهرات به صورت قاچاق وارد كشور مي شود. اين واردات قاچاق در اختيار تعداد انگشت شماري از دانه درشت هاي صنف ما قرار دارد. مصنوعات طلا و جواهر قاچاق كه به صورت فله اي معامله نمي شود! اين مصنوعات از طريق مغازه هاي طلافروشي به مشتريان عرضه مي شود. بنابراين، مي توانيد حدس بزنيد كه اگر آن تعداد انگشت شمار و دانه درشت، از عرضه طلا و جواهر به مغازه هاي ما خودداري كنند، كسب و كار ما به طور جدي آسيب مي بيند و مشتريان خود را از دست مي دهيم. ضمن آن كه آنان اهرم هاي فشار ديگري هم در اختيار دارند.» (اظهارات ايشان نقل به مضمون است كه با حفظ امانت در محتواي كلام در اين يادداشت آمده است).
اين برادر طلافروش درباره اهرم هاي ديگر دانه درشت هاي صنف خود چيزي نگفت و حتي از نام بردن آنها نيز خودداري كرد و هنگامي كه خبرنگار ما اسامي برخي از دانه درشت ها را به زبان آورد، پاسخ ايشان سكوتي معنادار بود! سكوتي كه مي تواند به معناي تاييد حدس و اخبار دريافتي كيهان باشد!
12- و اما؛ قانون «ماليات بر ارزش افزوده» چيست؟ مگر نه اين كه اين ماليات 3درصدي از خريدار دريافت مي شود، بنابراين چرا دانه درشت هاي صنف طلا و جواهر از اجراي آن به وحشت افتاده اند؟! تعجب آور نيست؟ هست! راستي چرا؟!
به خبر زير توجه كنيد:
گروه مورد اشاره در ملاقات با مسئولان مالياتي اعلام كرده اند براي پرداخت كل مبلغ مالياتي كه مطابق محاسبه دولت بايد از آنها اخذ شود آمادگي دارند و هر مبلغي را كه مسئولان مالياتي اعلام كنند پرداخت خواهند كرد، به شرطي كه دولت از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در خصوص صنف طلا و جواهر صرفنظر كند! به بيان ديگر مشكل آنها پرداخت ماليات نيست، چرا كه ماليات ياد شده همانگونه كه اشاره شد اولاً؛ در مقايسه با گردش مالي دانه درشت هاي اين صنف، بسيار ناچيز و كم اهميت است و ثانيا؛ اين ماليات 3 درصدي از مشتريان دريافت مي شود.
اكنون به پرسشي كه در صدر اين بند از يادداشت مطرح شده است بازمي گرديم؛ چرا دانه درشت هاي صنف طلا و جواهر، يعني همان گروه 6 نفره- و يا حداكثر چند نفر ديگر از آنان- از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده وحشت دارند؟ توجه كنيد؛ از اجراي قانون و نه از پرداخت ماليات. چرا؟!... بخوانيد!
13- كاركرد قانون ماليات بر ارزش افزوده را مي توان در يك جمله خلاصه كرد «شفاف شدن معاملات و مبادلات كالا» و به بيان همه فهم تر؛ «صدور فاكتور خريد و فروش براي مصنوعات طلا و جواهر.» يعني آقاي طلافروش، اين كالا را از كجا خريده اي؟ به چه قيمت؟ و به چه كسي يا كجا فروخته اي؟ با چه قيمت؟... آيا صدور فاكتور براي تبادل كالا زحمتي دارد؟ معلوم است كه ندارد! آيا، به سود حاصل از فروش آن لطمه اي مي زند؟ معلوم است كه نمي زند! پس مشكل چيست كه آقايان حاضرند كل مبلغ ماليات را بپردازند، اما براي خريد و فروش و گردش كالا سند و فاكتور به دست كسي ندهند؟! پاسخ روشن است. اگر صدور فاكتورهاي خريد و فروش به همان ترتيب كه در قانون پيش بيني شده است صورت پذيرد، نهايتا به 90 درصد مصنوعات طلا و جواهر يعني 108 تن طلا و جواهر قاچاق با قيمت نجومي 3672 ميليارد تومان در سال مي رسد و معلوم مي شود كه آقايان قاچاقچيان محترم! 90 درصد مصنوعات طلا و جواهري را كه به بازار عرضه كرده اند از طريق قاچاق وارد كشور فرموده اند!! فقط همين! آيا همين نكته به تنهايي نمي تواند اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده را براي دانه درشت هاي قاچاقچي تبديل به يك كابوس كند؟! مي تواند و كرده است. دقيقا به همين علت است كه حاضرند ماليات وضع شده را بپردازند ولي تن به شفاف سازي ندهند. يعني ايستگاه «ايست و بازرسي» را به صورت ايست! بدون بازرسي! مي پسندند!
14- ماليات نه حق دولت، بلكه حق ملت است و نظارت بر ورود و خروج كالا نيز چنين است. بنابراين، دولت و مجلس و دستگاه قضايي كشور به عنوان نمايندگان مردم حق ندارند اين حق مسلم ملت را ناديده بگيرند و غارتگران بيت المال را به حال خود رها كنند. براي نظام جمهوري اسلامي كه پرچمدار عدالت خواهي است و به همين منظور پنجه در پنجه قدرت هاي استكباري انداخته و آنان را به زانو درآورده است، شايسته- و بايسته هم- نيست كه از كنار باج خواهي و غارتگري كلان سرمايه داران بي تفاوت عبور كند. مخصوصا آن كه اكثريت متعهد صنف ياد شده نيز از اين عده اندك و كم شمار دل پرخوني دارند...چرا يك بار و براي هميشه به اين بازي خاتمه نمي دهيد؟! راستي! آيا هيچ تصور كرده ايد كه اخلال در عرضه طلا و جواهر چه مصيبت خنده داري است؟!
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ برخي شخصيت ها مي گويند كه مردم خود را براي سختي دوره هدفمندسازي يارانه ها آماده كنند، اما برخي مثل وزير محترم اقتصاد اعلام مي كنند كه هيچ سختي در كار نيست. چرا اين وضعيت براي مردم روشن نيست؟ اگر واقعا قرار است مردم دچار سختي شوند، بهتر است به طور شفاف اعلام شود.
يك هموطن
¤ بايد فكر كرد چرا مقامات كاخ سفيد و ديگر عناصر ضدانقلاب كه دشمني ديرينه اي با نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم ايران دارند و سران فتنه را مورد حمايت شديد خود قرار داده اند. واضح است كه دلسوزي براي مردم نيست. پس بايد پذيرفت كه قصد دارند از طريق اين عوامل به منافع خودشان برسند و چقدر خسارت بار است كه كسي ابزار دست بيگانگان شود.
0688---0916
¤ از دستگاههاي مسئول خواهشمند است كه با افرادي كه در راستاي ضربه زدن به نظام فعاليت مي كنند به طور قاطعانه برخورد شود. به خصوص اين كه آن ها از هر مسئله اي، از جمله ماليات بر ارزش افزوده و هدفمندسازي يارانه ها سوءاستفاده مي كنند.
صادقي
¤ وحدت ملي تنها ميان معتقدان و ملتزمان به اصول و اساس نظام امكان پذير است. اگر بين اين طيف تفرقه ايجاد شود موجب نگراني است. مرزبندي و جدايي با منافقان و معاندان نه تنها نگران كننده نيست كه مثبت است. نمي توان در پوشش وحدت از رصد رفتار فتنه گران كوتاهي كرد.
يك هموطن
¤ از مطالب مستند و مستدل مديرمسئول محترم روزنامه كيهان درنقد سخنان غيرمنطقي آقاي هاشمي در رابطه با وقف دانشگاه آزاد با عنوان اول چاه و... تشكر و قدرداني مي كنم.
5527---0919
¤ ما جمعي از دانشجويان مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد هستيم كه معتقديم فقط نظر فقهي و فتواي حكومتي مقام معظم رهبري در مورد وضعيت دانشگاه آزاد بايد ملاك عمل قرار گيرد و به بحث هاي پراكنده پايان داده شود.
5527---0919
¤ از مواضع محكم و ارزشمند آيت الله صادق آملي لاريجاني در نشست ائمه جمعه در تهران تشكر و قدرداني مي كنيم.
6860---0919
¤ با توجه به بحث يارانه ها و هدفمند كردن آن، گزارشي هم در مورد كنتورهاي مشترك خانگي تهيه كنيد. برخي مالكين حاضر به تفكيك كنتورها نيستند كه پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها دردسرساز مي شود.
6109---0932
¤ وزير محترم آموزش و پرورش قول داده بودند كه با گذشت سه ماه از تاريخ بازنشستگي فرهنگيان نسبت به پرداخت پاداش خدمت آنان اقدام شود. بنده بازنشسته سال 89 هستم مي خواستم از طريق اين ستون اين قول وزير را يادآوري بكنم كه فراموش نشود.
صادقي- فرهنگي بازنشسته سال 89 از اصفهان
¤ بابت بيمه طلايي از فرهنگيان شهرستان تهران ماهيانه 80 هزار تومان كسر مي كنند ولي خدمات درماني كه ارائه مي شود هيچ تناسبي ندارد. مضاف بر اين كه اگر 12 شب به بعد اتفاقي بيفتد بايد تمام اسناد و مدارك مربوطه را همراه داشته باشيم و فتوكپي هر كدام را نيز تهيه بكنيم و ارائه بدهيم.
م-گ
¤ عكس ها و نوشته هاي درج شده بر روي كيف ها و لوازم التحرير مورد استفاده دانش آموزان هم از جهت شرعي و هم به لحاظ عرف امري ناپسند و دور از شئون كشور ما ايران اسلامي است، چرا رسيدگي نمي كنند؟
8627---0919
¤ دانشگاه پيام نور علاوه بر افزايش 20 درصد شهريه ، قيمت كتاب هاي خود را نيز بين 30 تا 40 درصد افزايش داده است. لطفا رسيدگي شود.
8697---0912
¤ به هنگام اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها بهتر اين است كه به طور كل سهميه بنزين با قيمت دولتي حذف نشود بلكه بنزين را با دو قيمت دولتي و آزاد در اختيار مردم قرار بدهند اين روش به آرامش جامعه و جلوگيري از تورم كاذب كمك زيادي خواهد كرد.
بردبار
¤ دانشجويان تربيت معلم ورودي سال قبل تاكنون استخدام نشده اند. از هر جهت تحت فشار هستيم و نمي دانيم آينده ما چه مي شود؟ چرا نسبت به ما جوانان تحصيل كرده بي مهري مي كنند؟
4634---0911
¤ شماره تلفن هاي اعلام شده در خصوص طرح هدفمند كردن يارانه ها پاسخگو نيستند لطفا راهنمايي كنيد براي اصلاح شماره حساب خويش كه اشتباه وارد كرده ايم به كجا بايد مراجعه بكنيم؟
6867---0935
¤ از قسمت اول سريال مختارنامه كه جمعه شب از شبكه يك سيما پخش شد چنين برمي آيد كه سريال ارزشمندي است. از اين بابت از آقاي ضرغامي رئيس محترم صداوسيما و آقاي ميرباقري كارگردان موفق اين فيلم فاخر تقدير و تشكر مي كنيم.
4841---0912
¤ شركت توانير تبليغات وسيعي براي استفاده از لامپ هاي كم مصرف در رسانه هاي گروهي بعمل مي آورد ولي در عمل اين لامپ ها خيلي كم در اختيار شهروندان گذاشته مي شود.
8516---0919
¤ شركت بهره برداري مترو تهران از جذب نيروي پيماني و پيمانكاري علي رغم برخورداري از ده سال سابقه كار امتناع مي كند. دليل مي آورند كه شركت مترو دولتي نيست و ملزم به رعايت بخشنامه هاي صادره از سوي دولت نمي باشد. اگر چنين است پس چرا مدعي هستند كه دولت بودجه مترو را نمي پردازد؟
3414---0912
¤ چرا با گذشتن سه ماه از ابلاغ آيين نامه بيمه كارگران ساختماني، دفاتر بيمه همچنان از تحت پوشش قراردادن اين قشر كوتاهي مي كنند؟ كارگران تا كي بايد منتظر باشند؟
رحيمي از كرج
¤ درخت هاي زيباي ميدان نارمك را قطع كرده اند و در حال مثلا بازسازي آن هستند. اميدواريم به سرنوشت شكل جديد ميدان انقلاب كه هيچ معنا و مفهومي ندارد دچار نشود.
7396---0912
¤ در مسير پارك وي به ولنجك فقط چند دستگاه اتوبوس كار مي كنند كه پاسخگو نيست. اجازه بدهند تعدادي ميني بوس يا تاكسي خطي در اين مسير اقدام به جابجايي مسافر بكنند تا دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي از اين جهت دغدغه نداشته باشند.
7048---0919
¤ با اينكه در شهرستان اهواز هيچ دستوري در رابطه با افزايش كرايه ماشين از ناحيه هيچ مسئولي صادر نشده مع الوصف رانندگان تاكسي و ميني بوس مسير كوت عبدالله كرايه را بالا برده اند و سرخود عمل مي كنند. تقاضا داريم پيگيري شود.
6305---0938
¤ برق تعدادي از كوچه هاي پرند قطع شده است. پس از اطلاع رساني به مسئولان مربوطه، اعلام كردند كه چند هفته طول مي كشد تا اين مشكل حل شود. چرا براي رفع اين مسئله كوچك كه نياز به زمان زيادي ندارد، مردم بايد اين همه انتظار بكشند؟
عليزاده از پرند
پاسخ شركت واحد تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 7/6/1389، پيرامون «افزايش مجدد نرخ كرايه اتوبوس هاي ريالي خط ميدان صنعت- پايانه آزادي»، به اطلاع مي رساند: هرگونه افزايش نرخ كرايه در خطوط مختلف اتوبوسراني، با تصويب شوراي محترم اسلامي شهر تهران و تاييد فرمانداري محترم شهر تهران صورت مي گيرد.در سال جاري نيز نرخ كرايه خط مورد نظر با افزايش 250ريالي، مبلغ 1500ريال تعيين شده است و هيچگونه افزايش مجدد نرخ كرايه صورت نگرفته است.لذا از شهروندان محترم درخواست مي شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اين زمينه، با سامانه 1888 تماس حاصل نموده و با ارائه مشخصات لازم نظير شماره پلاك اتوبوس، خط مربوطه، ساعت و تاريخ واقعه، مسئولين اين شركت را در بررسي و پيگيري دقيق موضوع ياري نمايند.

 



تحقيق (گفت و شنود)

گفت: سايت وابسته به منوشه امير از قول يك مقام آمريكايي نوشته كه آمريكا در انتخاب موسوي و خاتمي و كروبي دچار اشتباه بزرگي شده است!
گفتم: چرا...؟!
گفت: اين سايت مي نويسد مقامات غربي بايد در تحقيقات خود متوجه مي شدند كه اگر از سران فتنه كاري ساخته بود، در دوران مسئوليت خويش انجام مي دادند.
گفتم: دبيركل يك حزب سياسي نزد يكي از ثروتمندان شهر رفت و به او گفت؛ تحقيقات ما نشان مي دهد كه شما فرد بسيار ثروتمندي هستيد ولي به حزب ما هيچ كمكي نكرده ايد؟ يارو پرسيد آيا در تحقيقات خود متوجه شده ايد كه مادر من به بيماري خطرناكي مبتلا بود و چون خرج دوا و دكتر نداشت فوت كرد؟ آيا متوجه شده ايد كه دست و پاي برادرم در تصادف آسيب ديد ولي چون بيمه نبود، دست و پايش از كار افتاده؟ آيا در تحقيقات خود متوجه شده ايد كه بچه هاي خواهرم از فقر و نداري ترك تحصيل كرده اند؟ دبيركل حزب با شرمندگي گفت؛ ببخشيد! متوجه اين مسائل نشديم! و يارو گفت؛ خب! وقتي من به هيچكدام از آنها حتي يك ريال هم كمك نكرده ام چگونه انتظار داريد به حزب شما كمك كنم؟!
 



مهمان پرست: اظهارات تهديدآميز صهيونيست ها براي جلوگيري از سفر احمدي نژاد به لبنان بي تاثير است

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان گفت: سخن پراكني هاي سران رژيم صهيونيستي و رسانه هاي وابسته به آن هيچ تاثيري در عزم احمدي نژاد براي سفر به بيروت نخواهد داشت.
رامين مهمان پرست ديروز در نشست هفتگي با خبرنگاران در خصوص سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان تصريح كرد: اظهارات مقامات صهيونيستي و رسانه هاي وابسته به آن در جهت تخريب يا جلوگيري از سفر احمدي نژاد به بيروت هيچ تاثيري نخواهد داشت.
وي با اشاره به تهديداتي كه دراين رابطه و همچنين تهديد به ترور احمدي نژاد توسط يكي از رسانه هاي صهيونيستي، صورت مي گيرد گفت: برنامه هاي سفر رئيس جمهور به لبنان درحال دنبال شدن است و جزئيات آن در دست بررسي مي باشد و براساس آن چيزي كه تصميم گرفته شده اقدام خواهد شد.
مهمان پرست تصريح كرد: تهديداتي كه در اين رابطه انجام مي دهند يك بار ديگرماهيت جنايتكار اين رژيم را نشان مي دهد و بايد ريشه اين برخوردهاي جنايت آميز از منطقه برچيده شود و ماهيت اين رژيم با توجه به اظهارات و اقدامات آن را بايد بيشتر مورد توجه قرار داد.
هيچ مذاكره محرمانه اي
با آمريكا نداريم
وي در پاسخ به اظهارات هيلاري كلينتون درباره گفت وگوهاي ايران با 1+5 خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران اهل مذاكره است و حاضر نيست از حقوق خود عقب نشيني كند.
وي اخبار منتشر شده مبني بر مذاكرات محرمانه بين ايران و آمريكا در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل را صحيح ندانست.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به پرسشي در خصوص گفت وگوها با گروه وين خاطرنشان كرد: گفت وگو با گروه وين همچنان در دستور كار ما قرار دارد و منتظر اعلام آمادگي طرف مقابل هستيم تا مذاكرات براي تبادل سوخت براساس بيانيه تهران را آغاز كنيم.
وي خاطرنشان كرد كه تاريخ و جزئيات دقيق تري در اين زمينه اعلام نشده است.
العطيه بحث هاي انحرافي
راه نيندازد
مهمان پرست در واكنش به اظهارات العطيه دبيركل شوراي همكاري خليج فارس در خصوص جزاير سه گانه ايراني يادآور شد: دخالت ديگران در اين زمينه كمكي به حل موضوع نمي كند و كساني كه مايل به برقراري ثبات و امنيت در منطقه هستند به جاي پرداختن به اين موضوعات به موضوعات اساسي و تهديدات امنيتي در منطقه توسط رژيم صهيونيستي بپردازند و بحث هاي انحرافي را دنبال نكنند.
اتحاديه اروپا فرصت مناسبي را از دست داد
خبرنگاري به اظهارات وزيرخارجه بلژيك كه گفته در صورت از سرگيري مذاكرات ايران با اتحاديه اروپا، امكان لغو تحريم ها عليه ايران وجود دارد از مهمان پرست پرسيد آيا اين مذاكرات در قالب مذاكرات با خانم اشتون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپاست يا در سطح وسيع تري است؟ كه وي گفت: قبل از اجلاس مجمع عمومي بحث هاي مختلفي در رابطه با مبادله سوخت يا نشست بين نمايندگان ايران و اتحاديه اروپا و همين طور مذاكره با كشورهاي 1+5 صورت مي گرفت. در حاشيه اجلاس و ملاقات هايي كه در آنجا انجام شد جمهوري اسلامي ايران آمادگي خود را اعلام كرد تا رسما در سطح وزراي خارجه با 1+5 جلسه اي را در حضور رئيس جمهور ايران برگزار كنند. ظاهرا كشورهاي مقابل آمادگي تصميم گيري را نداشتند و با همديگر دچار اختلاف نظر شدند و فرصت بسيار مناسبي را از دست دادند.
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: بعد از اينكه مشخص شد آنها هماهنگي لازم را براي اين ملاقات و مذاكره ندارند، اظهارات مختلفي را شاهديم مبني بر آمادگي آنها براي مذاكره كه از طرف خانم اشتون، وزيرخارجه بلژيك و برخي از وزراي 1+5 اظهار شده است. در هر صورت ما آمادگي خود را براي مذاكره قبلا نيز اعلام كرده بوديم و ادعاي خانم كلينتون در اين رابطه غلط مي باشد.
شئونات زائران ايراني در عراق بايد رعايت شود
سخنگوي وزارت خارجه همچنين بر رعايت شئونات زائران ايراني در عراق تاكيد كرد و گفت: برخي جريانات يا افرادي كه موافق روابط تهران و بغداد نيستند سوء استفاده كرده و سعي مي كنند برخوردهاي نادرستي را انجام دهند كه اين موضوع با دقت در دستور كار ايران قرار دارد.
در ادامه يكي از خبرنگاران در خصوص بازرسي و انگشت نگاري زائران ايراني در عراق سوال كرد كه سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه كشور عراق شرايط حساسي را دنبال مي كند، افزود: اميدواريم با استقرار هر چه سريع تر دولت مردمي در عراق، خروج اشغالگران و ثباتي كه برقرار خواهد شد نسبت به همه موضوعاتي كه در روابط دوجانبه مي تواند مطرح شود بحث ها را به شكل جدي تر دنبال كنيم.
وي افزود: علاقه و اشتياق مردم ما براي زيارت عتبات عاليات موضوعي است كه به صورت جدي در دستور كار قرار دارد و حتما شئونات زائران ما بايد رعايت شود.
پشت حوادث قرآن سوزي مقامات صهيونيستي قرار دارند
يكي از خبرنگاران به يورش صهيونيست ها به مسجدي در بيت لحم و آتش زدن قرآن ها در اين مسجد اشاره كرد و نظر سخنگوي وزارت خارجه را پرسيد كه وي در اين باره خاطرنشان كرد: همين اقدام عوامل رژيم صهيونيستي نشان دهنده اين است كه پشت سر اين توطئه مقامات صهيونيستي حضور دارند و برنامه هايي كه دنبال مي كنند در جهت ايجاد فتنه ها و جنگ هاي مذهبي است.
وي با بيان اينكه اين اقدام مورد تاييد هيچ يك از پيروان مذاهب و اديان مختلف نيست و اقدامي شيطاني است، خاطرنشان كرد: اين اقدام تنها منافع كساني را تامين مي كند كه با اصل ديانت و مقدسات الهي مخالفند و چهره رژيم صهيونيستي را بيش از پيش افشا مي كند.
مهمان پرست اضافه كرد: ادامه دادن اين گونه اقدامات واكنش غيرقابل كنترلي را از طرف پيروان همه اديان به دنبال خواهد داشت.
برقراري روابط سياسي با مصر
در دستور كار قرار ندارد
سخنگوي وزارت خارجه شرايط داخلي مصر را حساس خواند و گفت: دستگاه سياست خارجي مصر هنوز به آمادگي لازم براي بحث جدي در مورد مذاكرات يا بهبود وضعيت روابط نرسيده و روابط سياسي با مصر در دستور كار ايران قرار ندارد.
مهمان پرست درباره برقراري پرواز مستقيم بين تهران و قاهره و تاثير آن بر روابط ايران و مصر هم گفت: توافق كلي در رابطه با برقراري پرواز مستقيم تهران و قاهره بين شركت هاي هواپيمايي صورت گرفته و اين كار مقدماتي را لازم دارد تا به مرحله نهايي برسد. اما ما از اصل آن استقبال مي كنيم و فكر مي كنيم گسترش روابط بين مردم دو كشور مي تواند گام مثبتي تلقي شود.
خبرنگاري نيز اظهارات حسني مبارك و پيش شرط هاي آن براي مذاكره با ايران و اينكه مشكلات مصر با ايران فراي نامگذاري يك خيابان است را مورد اشاره قرار داد و نظر سخنگوي وزارت خارجه را جويا شد كه وي در اين خصوص هم گفت: ما قبلا به اين مسئله پاسخ داديم. شرايط داخلي مصر، شرايط حساسي است و فكر مي كنيم دستگاه سياست خارجي مصر هنوز به آمادگي لازم براي بحث جدي در مورد مذاكرات يا بهبود وضعيت روابط نرسيده است.
وي با بيان اينكه روابط سياسي با مصر در دستور كار ما (ايران) قرار ندارد، افزود: البته اين مانع از اين نيست كه روابط مردمي بين دو كشور ايران و مصر در جريان باشد.

 



جاسبي: مطيع نظر ولي فقيه در بحث وقف اموال دانشگاه آزاد هستيم

رئيس دانشگاه آزاد گفت: در بحث وقف اموال دانشگاه آزاد ما مطيع نظر امر ولي فقيه هستيم و به هر چه مقام معظم رهبري صلاح بدانند، عمل مي كنيم.
عبدالله جاسبي در حاشيه مراسم افتتاح چندين طرح دانشگاهي در سيرجان اظهار داشت: واحد علوم و تحقيقات كه براي تحصيلات تكميلي در دانشگاه آزاد شهرستان سيرجان بسيار مهم است، به زودي در دانشگاه آزاد اين منطقه راه اندازي مي شود.
وي از احداث 100 هزار مترمربع ساختمان دانشگاهي در مجتمع دانشگاه آزاد شهرستان سيرجان خبر داد و تصريح كرد: اين مجموعه ساختماني در پيشبرد ظرفيت پذيرش دانشجو در رشته هاي مختلف در سيرجان بسيار حائز اهميت است.
رئيس دانشگاه آزاد با اشاره به ساخت 20 ميليون مترمربع فضاهاي آموزشي براي دانشگاه آزاد طي سال هاي پس از انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: ما دهه چهارم انقلاب را دهه رقابت با دانشگاه هاي معتبر جهان مي دانيم و با آنها رقابت مي كنيم.
جاسبي افزود: دانشگاه آزاد در حوزه پژوهش، مقالات علمي و پژوهشي و مقالات پژوهشي خارجي آي اس آي مقام نخست را در جهان كسب كرده است. وي اظهار داشت: در بحث وقف اموال دانشگاه آزاد ما مطيع نظر امر ولي فقيه هستيم و به هر چه مقام معظم رهبري صلاح بدانند، عمل مي كنيم.

 



سرتيپ پاسدار پاكپور: دو افسر حزب بعث عراق در كشتار مهاباد دست داشتند

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران از دست داشتن برخي عناصر بعثي سابق عراق در بمب گذاري مهاباد پرده برداشت.
سرتيپ پاسدار محمد پاكپور كه براي حضور در آيين دانش آموختگي جمعي از دانشجويان مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين(ع) به اصفهان سفر كرده بود در گفت وگو با رجانيوز تاكيد كرد: در نتيجه رصدهاي صورت گرفته پس از حادثه تروريستي بمب گذاري در مراسم رژه نيروهاي مسلح در هفته دفاع مقدس در مهاباد پي برديم كه پاي برخي از عناصر بعثي سابق عراق به ويژه 2 تن از افسران حزب بعث و چند عنصر ضدانقلاب در كار بوده است.
وي ادامه داد: در يك عمليات ويژه كه با تعقيب و گريز همراه بود، تعدادي از عوامل بمب گذاري كه منجر به شهادت زنان و كودكان مهابادي شدند، مورد هدف قرار گرفتند و برخي از آنها به هلاكت رسيدند، چند نفر ديگر از اين گروه كه موفق به فرار از مهلكه شدند نيز تحت تعقيب هستند و به زودي گرفتار عدالت مي شوند.
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر نقش دستگاه هاي اطلاعاتي و جاسوسي فرامنطقه اي در اين حادثه گفت: سرويس امنيتي اسرائيل (موساد) و سرويس امنيتي آمريكا (سيا) بر مناطق شمال عراق تسلط دارند و پشتيباني عمليات تروريستي مهاباد را برعهده داشتند.
سردار پاكپور با بيان علل به كارگيري راهبرد امنيت پايدار بر مبناي رفع محروميت در شرق كشور بيان كرد: به اعتقاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي ايجاد و تثبيت امنيت پايدار در يك منطقه عوامل متعددي از جمله محروميت زدايي و ارتقاي معيشت مردم اثرگذار است.
وي افزود: در راستاي همين راهبرد، سپاه عمليات هاي عمراني مختلف را براي راه سازي، احياي زيرساخت ها، احداث مراكز بهداشتي و پاسخگويي به ساير نيازهاي مردم سيستان و بلوچستان در دستور كار قرار داده است.

 



پيش بيني كيهان درباره 1929 و مهره نشان شده سيا درست بود (خبر ويژه)

مهره نشان شده آمريكا و رژيم صهيونيستي در فتنه سال 88، به تكرار طوطي وار مواضع تبليغاتي بيگانگان عليه جمهوري اسلامي پرداخت و در ماجراي صدور قطعنامه ضد ايراني 1929 شوراي امنيت، حق را به جانب قدرت هاي زورگوي خارجي داد.
ميرحسين موسوي در تبعيت كامل از موضع آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي ادعا كرد سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران ماجراجويانه است و همين باعث صدور قطعنامه 1929 شده است. اين در حالي است كه شواهد و اسناد فراوان نشان مي دهد صدور اين قطعنامه- آن هم 2 روز قبل از سالگرد انتخابات رياست جمهوري- صرفاً در جهت حمايت و بازسازي روحي جريان فتنه و بازيگران آن بوده است. اخيراً هم باراك اوباما ضمن حمايت علني مجدد از فتنه سبز، چند مقام ايراني را به خاطر برخورد با اين پروژه شكست خورده آمريكايي-صهيونيستي در فهرست تحريم ها قرار داد.
در حالي كه خبرهاي كاملاً موثق از سردرگمي و آشفتگي روحي شديد موسوي حكايت مي كند، وي ضمن مصاحبه با سايت منسوب به خود- كلمه- تلاش كرد ضمن تكرار ادعاهاي رژيم هاي مستكبر عليه ايران، جمهوري اسلامي را «مقابل همه جهان»! معرفي كند و به فتنه گران روحيه بدهد. وي ايستادگي نظام بر سر حقوق قانوني ملت ايران در برخورداري از فناوري هسته اي را ماجراجويي خواند و گفت: چه كسي به شما اختيار داده با ماجراجويي و استبدادرأي، كشور را مقابل همه جهان قرار دهيد؟
وي با كتمان وضعيت آشفته فتنه گران با اطاعت از رهنمود مايكل لدين، مدعي برگزاري رفراندوم شد و گفت: رفراندوم برگزار كنيد ببينيد آيا مردم اين سياست هاي ويرانگر را قبول مي كنند يا نه؟
اين در حالي است كه انتخابات رياست جمهوري سال گذشته خود يك رفراندوم بزرگ بود و پس از آن هم ماجراي 9 دي و 22بهمن و سپس روز قدس پرشكوه امسال تكرار رفراندوم حمايت ملي از نظام اسلامي در برابر مستكبران به شمار مي رود در حالي كه مردم به دعوت فتنه گران در مقاطع مختلف اعتنايي نكردند.
موسوي آنگاه در نوعي حديث نفس كه به بيان وضعيت خود و اربابان آمريكايي و غربي اش نزديك تر است تا جمهوري اسلامي گفت: حضرات فكر مي كنند عرصه سياست داخلي و خارجي مثل سرگذرهاي كوچك محلات قديمي است كه با اشتلم و فحش و دعوا حريف را از ميدان بدر مي كردند. مشكل در اين است كه مقياسها اشتباه گرفته شده است و بين منافع بزرگ ملي و منافع حقيرانه شخصي و صحنه پيچيده بين المللي و جدالهاي كوچك سرمحله اي خلط شده است وگرنه با احتياط و تدبير بيشتر عمل مي شد.
اين عنصر متوهم، ضمن اهانت به ملت رشيد ايران، تجمعات باشكوه ملي در مقاطعي نظير 22بهمن، روز قدس و... را «تجمعاتي كه با حاضر غايب كردن ادارات و با تشويق و ترساندن و با هدايت احزاب و تشكل هاي پادگاني ترتيب داده مي شود» توصيف كرد و در توهمي عميق تر گفت: همين تكبيرهاي خودجوش روز دوشنبه آخر شهريور به تنهايي پاسخ آن همه تجمعات مهندسي شده را داد]!![
اين سخنان و ديگر اظهارات وي كه عيناً كپي شده از برخي دروغ بافي هاي شبكه هاي ماهواره اي و اينترنتي ضدانقلاب است، نشان مي دهد كه موسوي صرفاً از طريق همين شبكه ها مديريت مي شود و براي تنيدن تار توهم به اطراف خود به شدت به اين شبكه ها نيازمند است.
يادآور مي شود پيش از اين كيهان تصريح كرده بود كه صدور قطعنامه 1929 صرفاً جنبه جنگ رواني و نقش حمايتي از فتنه گراني چون موسوي دارد. كيهان همچنين پيش بيني كرده فتنه گران قافيه باخته- كه خود خواستار صدور قطعنامه بي خاصيت كذايي از سوي غرب شده اند- پس از انتشار قطعنامه، به مانور تبليغاتي براساس آن روي آورند و به اعتبار خصومت مستكبران، نظام را متهم كنند.

 



دروغ خوب است اما نه اين قدر كه اپوزيسيون را انگشت نما كند (خبر ويژه)

سايه سنگين نااميدي از تغيير جمهوري اسلامي، جريان اپوزيسيون را فرا گرفته است.
سايت صهيونيستي بالاترين با درج اين تحليل نوشت: انگيزه تغيير رژيم معمولاً به ديوار بلند نااميدي مي خورد. آنها كه دنبال تغيير و استحاله بوده اند، اميد خود را اندك اندك از دست مي دهند. تمام اصلاح طلبان، جمهوري خواهان سكولار و فعالان حقوق بشر در اين گروه جاي مي گيرند. گروه هاي تجزيه طلب، سلطنت طلب و مجاهدين خلق هم به كمك خارجي اميدوارند. لازمه اميدوار شدن مخالفان ايجاد يأس و سرخوردگي در اقتدارگرايان حاكم است. در چنين شرايطي بايد برنامه هسته اي متوقف شده يا از سرعت آن كاسته شود و اقتدارگرايان در داخل حكومت به بن بست رسيده و حداقل نشانه هايي از عقب نشيني آنها ديده شود.
«بالاترين» با اشاره به اختلاف نظر شديد حاصل از سرخوردگي محافل ضدانقلاب مي نويسد: عباس عبدي، براي غلبه بر نااميدي، تعديل خواسته ها را مطرح مي كند مبني بر اينكه وقتي مطالبات اپوزيسيون به بن بست رسيد و جوابي نيافت نبايد بر سطح آن افزود بلكه بايد از دامنه آن كاست تا دست يافتني تر شود اما اكبر گنجي بعد از اينكه ثابت مي كند وضعيت جنبش سبز چندان رو به راه نيست و نااميدي بر آن سايه افكنده، از لزوم شكاف در رأس حاكميت سخن مي گويد.
در همين حال يكي از عناصر گروهكي در سايت ضد انقلابي خودنويس نسبت به «رواج اغراق، دروغ و سرانجام نااميدي» در ميان گروهك هاي ضد انقلاب مدعي «جنبش سبز» هشدار داد و نوشت: تهييج، در اوج گيري جنبش نقش عمده اي داشت. با فروكش كردن جنبش، گروهي از فعالان سياسي به گمان اين كه مردم تحت تأثير مستقيم سخنان ايشان به حركت در آمده اند، سعي كردند با ايجاد هيجان كاذب، آنها را همچنان در خيابان ها نگه دارند، حال آن كه مردم براي ورود به عرصه مبارزات سياسي يا خروج از آن، محاسباتي مي كنند كه در تركيب اجتماعي، شكلي بسيار پيچيده و بغرنج به خود مي گيرد و به همين لحاظ قابل پيش بيني نيست. اما فعالاني كه بيشتر در ذهن خود زندگي مي كنند تا در متن اجتماع، كلام شان را چنان قدرتمند مي بينند كه مي تواند اين محاسبات را تغيير دهد و اين سرآغاز اشتباه است.
وي مي افزايد: اين گروه از فعالان سياسي براي ايجاد هيجان كاذب، به اغراق و دروغ روي مي آورند. اغراق و دروغ شايد بتواند براي مدتي عده اي را هيجان زده كند و در ميدان مبارزات سياسي نگه دارد ولي چون پايه و اساسي ندارد خيلي زود جاي خود را به حقيقت مي دهد، كه معمولاً تلخ است و تلخي آن باعث نا اميدي و يأس مي گردد. اما نويسندگان سياسي كه عده اي از آن ها فعال سياسي نيز هستند، گاه فاصله ميان نويسندگي با فعاليت سياسي را در نظر نمي گيرند و ايجاد هيجان را بر ايجاد فكر مقدم مي دارند و براي ايجاد هيجان، گاه به اغراق و دروغ روي مي آورند. اغراق و دروغ اگر براي فعال سياسي عيب است، براي نويسنده سياسي عيب بزرگ است؛ عيب بزرگي كه به شكل مكتوب به نام نويسنده ثبت مي شود و او را به عنوان كسي كه در سرخوردگي يا گمراهي مردم نقش داشته - دير يا زود- انگشت نماي خاص و عام مي كند.
وي در پايان خواستار نوشته هاي انتقادي به جاي نوشته هاي اغراق آميز و آلوده به دروغ شد و نوشت: در چنين حالتي مي توان جلوي يأس و نااميدي را گرفت.

 



نقش پنهان كلينتون در دلالي اسلحه و كارشكني عليه اوباما (خبر ويژه)

وزير خارجه آمريكا پيش از آن كه پيگير سياست هاي رسمي دولت اوباما در خاورميانه باشد، نقش دلال را براي فروش اسلحه به كشورهاي منطقه ايفا مي كند!
روزنامه سوئيسي بازلر سايتونگ با انتشار اين خبر نوشت: هيلاري كلينتون اكنون به شكل يك فروشنده اسلحه درآمده است. او در جريان رقابت انتخاباتي مقدماتي با اوباما در سال 2008 به شبكه اي بي سي گفته بود «ما بايد سپر بازدارنده اي در مقابل ايران براي كشورهايي نظير عربستان و امارات ايجاد كنيم. ما نمي توانيم براي عربستان و كويت و امارات كه نگران ايرانند، خريد اسلحه را قدغن كنيم بلكه بايد آماده باشيم كه مجموعه دفاعي بزرگي در اختيار آنان بگذاريم.»
اين روزنامه سوئيسي با اشاره به اينكه «كشورهاي حاشيه خليج فارس مجموعاً سفارش خريد 123 ميليارد دلار اسلحه را به آمريكا داده اند كه 67 ميليارد دلار آن مربوط به عربستان سعودي است» نوشت: 2 سال پيش ديك موريس يكي از مشاوران سابق بيل كلينتون در نيويورك پست نوشت كه «دكترين دفاعي جديد هيلاري كلينتون تحت تاثير 15 ميليون دلار از دوبي و 10 ميليون دلار از عربستان است كه بنياد همسرش دريافت كرده است» و در ادامه نوشته بود كه «اگر اين انتخابات ]سال 2008 آمريكا[ يك جنگ افروز داشته باشد هيلاري كلينتون است.»
بازلر سايتونگ در پايان نوشت: آمريكا كشورهايي را در خليج فارس مسلح مي كند كه هر چيزي هستند جز مدافع حقوق بشر، به علاوه در اين كشورها چندين حامي بنيادگرايان وهابي نفوذ زيادي دارند. اما اگر مسئله بر سر ايران باشد، آمريكا حاضر است از آنها حمايت كند.
اين در حالي است كه اخيراً پروفسور كيبار اوغلو ديپلمات سابق تركيه و استاد دانشگاه بيلكنت آنكارا در گفت وگو با روزنامه زمان تصريح كرد: تركيه نگران مسابقه تسليحاتي در خاورميانه و معتقد است كه خريدهاي كلان تسليحاتي كشورهاي عربي منطقه خليج فارس نه تنها كمكي به ثبات منطقه نمي كند بلكه با تشديد رقابت تسليحاتي، ثبات منطقه را نيز تهديد مي كند.
وي تصريح كرد: بيانيه تهران به امضاي ايران، تركيه و برزيل مي توانست چالش هسته اي موجود با ايران را حل كند اما حسادت هيلاري كلينتون (رقيب انتخاباتي اوباما) نسبت به اوباما مانع اجراي توافقنامه تهران شد.

 



اوباما VOA را تحقير كرد تا BBC را بي حيثيت كند! (خبر ويژه)

مصاحبه باراك اوباما با شبكه بي بي سي انگليس (در واكنش به موج آفريني موفق احمدي نژاد در سازمان ملل) هرچند كه از سوي محافل سياسي و رسانه اي دنيا «منفعلانه، از سر دستپاچگي، بازي خوردن از حريف، و بي تاثير» ارزيابي شد اما واجد يك «پيام» بود و آن اعلام رسمي تخته شدن در صداي آمريكا (VOA) بود.
پايگاه اينترنتي سكولاريسم نو با بررسي اين موضوع نوشت: وزارت خارجه آمريكا هيچ تمايلي به مصاحبه اوباما با VOA نداشت. گفته مي شود پس از مصاحبه اوباما با بي بي سي، تهيه كنندگان و خبرنگاران صداي آمريكا در راهروهاي VOA به طنز به هم مي گفته اند كه صداي آمريكا ديگر صداي آمريكا نيست. اين در حالي است كه صداي آمريكا تنها چند صد متر با كاخ سفيد فاصله دارد. اين اتفاق باز هم صحه بر ضعف هاي پنهان و پيداي مديريتي در بخش فارسي صداي آمريكا است. چرا كه اين رسانه بخشي از ابزارهاي اجرايي سياست هاي رسانه اي دولت آمريكا به حساب مي آيد كه در يكي از مهم ترين رخدادهاي سياسي در قبال ايران به بازي گرفته نشده است.
اين رسانه ضد انقلابي نوشت:«از چندي پيش و پس از طرح موضوع بحران هاي مديريتي در بخش فارسي صداي آمريكا كه منجر به برداشته شدن مدير اين راديو يعني «آلكس بليدا» شد، بسياري بر اين باورند كه رسانه اي با بودجه بالاي اختصاص يافته نتوانسته است جايگاه خود را به عنوان يك مرجع تثبيت كند. اين در حالي است كه پس از رايزني هاي بسيار گفته مي شود تلاش هايي براي تثبيت علي سجادي به عنوان مدير از سوي برخي انجام گرفته اما بر خلاف زمان اعلام شده در ماه سپتامبر هنوز مديري در صداي آمريكا براي بخش فارسي تعيين نشده است. اينك برخي از نيروهاي حرفه اي در صداي آمريكا اين اتفاق را يك بخش فراموش نشدني در كارنامه خود مي دانند.»
در عين حال آنچه سكولاريسم نو فراموش كرده مورد اشاره قرار دهد انتقادهاي جدي رسانه هاي حرفه اي از شبكه بي بي سي است هم از آن جهت كه مصاحبه با اوباما به شكل يك رپرتاژ آگهي ضعيف و بدون چالش مورد نياز گفت وگوهاي جدي رسانه اي به اجرا درآمد و هم به اين دليل كه نشان داد بي بي سي نه تنها مستقل از وزارت خارجه انگليس نيست و رسانه اي كاملاً رسمي و دولتي است، بلكه مهم تر از آن در خدمت وزارت خارجه آمريكا قرار دارد و به عنوان زايده رسانه اي بين دولتي عمل مي كند.

 



اعتراف مي كنم كه موسوي و كروبي تحت الحمايه آمريكا بودند (خبر ويژه)

عضو فراري مركزيت سازمان مجاهدين (انقلاب) صراحتاً اعلام كرد موسوي و كروبي تحت حمايت آمريكا و اروپا قرار دارند.
محمدعلي توفيقي در گفت وگو با دويچه وله اظهار داشت: يكي از ويژگي هاي جنبش سبز اين بود كه برخلاف حركت هاي اعتراضي 31 سال گذشته، از يك حمايت و پشتيبان بين المللي گسترده در سطح اروپا و رئيس جمهور كشورهاي مهمي چون آمريكا برخوردار بوده است. به همين دليل در صورت بازداشت آقايان موسوي و كروبي، به احتمال بسيار زياد، اين كشورها قطعاً واكنش نشان خواهند داد. و اگر حاكميت مي توانست تا به حال موسوي و كروبي را دستگير كرده بود.
شايان ذكر است مقامات برخي كشورها نظير آمريكا، انگليس و فرانسه بارها به طور مشخص از موسوي و كروبي و خاتمي اعلام حمايت كرده اند. اين مقامات همان مقاماتي هستند كه همزمان و به صورت جدي تر از جنايتكاران رژيم صهيونيستي و سران مرتجع برخي كشورهاي دست نشانده منطقه هم حمايت كرده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14