(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 مهر 1389- شماره 19757

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد:به شايعات توجه نكنيد هدفمندي يارانه ها مشكلي ايجاد نمي كند
ميشل سليمان: اسرائيل حق اعتراض به سفر احمدي نژاد به لبنان را ندارد
حجت الاسلام رهبر: بزرگ نمايي تحريم ها نشانه وادادگي و ترس است
در حاشيه استقبال گلستان از احمدي نژاد
با موافقت هيئت وزيران طالقان به شهرستان تبديل شد
با حضور 1200 نخبه چهارمين همايش ملي نخبگان جوان آغاز شد
وزارت نفت نشت گاز در خليج فارس را تكذيب كرد
معاون وزير جهاد كشاورزي: 90 درصد محصولات كشاورزي كشور در داخل توليد مي شود
معاون وزير امورخارجه: آذربايجان غربي نقش قدرتمندي در صادرات كشور دارد
5 انتقاد انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران به رئيس مجلس
امام جمعه موقت تهران در گردهمايي طلاب: هر كس لباس روحانيت پوشيد سرباز امام صادق(ع) نيست
اخبار ادبي و هنري
اختصاص 950 ميليارد ريال به مجتمع پتروشيمي گلستان



در جمع پرشور مردم گرگان
احمدي نژاد : به شايعات توجه نكنيد هدفمندي يارانه ها مشكلي ايجاد نمي كند

گرگان- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور گفت: ذخاير ارزي و پولي امروز ايران در طول تاريخ كشور بي نظير است و اگر تقاضاي ارز در بازار 50 برابر امروز هم بشود قادر به تأمين آن خواهيم بود.
دكتر محمود احمدي نژاد كه در جريان سومين سفر استاني هيئت دولت به استان گلستان پيش از ظهر ديروز در جمع پرشور مردم استان در ورزشگاه آزادي گرگان سخن مي گفت ادامه داد: دولت بر اوضاع مالي كشور مسلط است، برخي از كساني كه به دنبال گل آلود كردن آب هستند تا از آن ماهي بگيرند، بدانند كه در نيل به هدف خويش موفق نمي شوند، اگر تقاضاي ارز در بازار 50 برابر امروز هم بشود ذخيره ارزي به ميزان كافي در كشور موجود است و كشور تا سال ها بعد به خوبي اداره مي شود.
وي به مردم هشدار داد كه هوشيار باشيد و هيچ شرايط غيرعادي در اوضاع اقتصادي كشور وجود ندارد. اگر كساني با احتكار بخواهند كالاهاي خود را پنهان كنند تا بازار مختل شود قطعاً به خودشان ضرر مي زنند.
وي تأكيد كرد: مقدمات طرح هدفمندسازي يارانه ها حاضر شده و بخش هايي كه بايد بيش از پيش از سوي دولت حمايت شود تعيين و براي آن برنامه ريزي لازم صورت گرفته و در بخش هاي مختلف اشتغال، صنعت، كشاورزي و پيشرفت عرصه هاي علمي برنامه ريزي هاي خوبي صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه برخي با ارائه اطلاعات غلط تلاش مي كنند تا مردم را از اجراي اين طرح نگران كنند، خاطرنشان كرد: اين افراد با توسل به ابزار تبليغاتي قيمت ارز را در بازار زياد مي كنند و افزايش مي دهند تا به اين بهانه بازار صادرات و واردات را دچار مشكل كنند.
احمدي نژاد گفت: مردم هيچ گونه نگراني بابت اجراي هدفمند كردن يارانه ها به خود راه ندهند زيرا كه دولت همراه و ياور مردم است.
رئيس جمهور ادامه داد: البته به زودي در يك برنامه تلويزيوني به مردم اطلاع رساني خواهيم كرد و اگر كسي بخواهد با احتكار و يا شايعه سازي قصد اخلال در نظام اقتصادي را داشته باشد حتماً دست او را از سر اقتصاد كشور كوتاه خواهيم كرد.
11 سپتامبر
كار خود آمريكا بود
دكتر احمدي نژاد در مورد ماجراي 11 سپتامبر نيز گفت: ماجراي 11 سپتامبر در آمريكا را دولت سابق اين كشور براي فريب ملت ها و به منظور تسلط بر منطقه خاورميانه برنامه ريزي و اجرا كرد. وي ادامه داد: آمريكايي ها پيش از حمله به افغانستان و عراق دچار بحران اقتصادي شدند و براي حل آن طراحي حمله به اين دو كشور را برنامه ريزي كرده و با بهانه تهديد آمريكا و جهان از سوي تروريستها اهداف شوم خود را عملي كردند.
وي افزود: آمريكايي ها با طراحي دقيق ماجراي حادثه 11 سپتامبر آنچنان تبليغات حساب شده به راه انداختند كه كسي به خود جرأت نداد درباره علل و عوامل اصلي اين حوادث سؤالي كند و همه فقط به همدردي با آنها و محكوميت حادثه پرداختند.
رئيس جمهور افزود: دولت آمريكا با برنامه ريزي قبلي و پس از حادثه 11 سپتامبر انگشت اتهام خود را به سمت مسلمانان و مردم منطقه نشانه رفته و مقام هاي اين كشور گفتند اين اقدام كار چند نفر از افغانها و عربها بوده است و براي اثبات اين ادعا گفتند چند گذرنامه متعلق به اين افراد در محل ساختمان هاي ويران شده مركز تجاري آمريكا پيدا شده است.
احمدي نژاد گفت: بر اساس آنچه اعلام شده هواپيماهايي كه به اين ساختمان ها حمله كرده اند حدود 80 تن سوخت به همراه داشته اند؛ چگونه است كه در محل حادثه جنازه عوامل اين حادثه يافت نمي شود اما تكه هايي از چند گذرنامه پيدا مي شود و چگونه است كه تعدادي از افراد مورد ادعاي آنان توانسته اند از افغانستان به آمريكا وارد شده و از لايه هاي پيچيده امنيتي اين كشور عبور كرده و چنين حادثه اي را موجب شوند و هيچ اثري از خود بر جاي نگذارند.
وي خاطرنشان كرد پس از اين حادثه مارش حمله نظامي به افغانستان و عراق به صدا درآمد و رئيس جمهوري پيشين آمريكا بارها ايران را تهديد كرد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: ما اسنادي داريم كه نشان مي دهد مقام هاي آمريكايي پيش از اين حادثه به برخي از ساكنان اين برج تجاري هشدار داده بودند تا در محل نباشند و اگر اين هشدار نبود شمار كشته ها بيش از سه هزار نفر كه آنان اعلام كرده اند مي شد.
احمدي نژاد اظهار داشت: آمريكايي ها به ازاي 3 هزار كشته خود در اين حادثه بيش از 110 هزار نفر را در جريان يورش به افغانستان در اين كشور به خاك و خون كشاندند و 350 هزار نفر نيز در جريان اشغال عراق جان خود را از دست دادند.
وي اظهار داشت: ما آلبومي از صحنه هاي جنايات آمريكايي ها در عراق در اختيار داريم كه نشان مي دهد عده اي حدود 25 نفر از عراقي ها توسط چند نفر جاني در مقابل سربازان آمريكايي كه مدعي برقراري امنيت در اين كشور هستند سربريده شده اند و آنان فقط با مسلسل هاي خود نظاره گر اين جنايت بوده اند و يا كودكي عراقي كه زير چكمه سرباز آمريكايي دادخواهي و كمك مي طلبد در اين آلبوم وجود دارد.
وي ادامه داد: بيش از 62 درصد مردم در يك نظرسنجي اظهار بي اعتمادي خود را به مسئولان و سردمداران آمريكايي اعلام كرده اند، ما شما را نصيحت مي كنيم دست از اين جنايتها برداريد.
تصويب طرح آزادراه و قطار سريع السير گرگان- رشت
به گزارش فارس رئيس جمهور همچنين در مورد طرح هاي اقتصادي كه قرار است در اين سفر افتتاح شود يا مراحل اجرايي آنها آغاز شود گفت: در جلسه هيئت دولت در استان گلستان طرح آزادراه و قطار سريع السير گرگان- رشت به تصويب مي رسد.
وي گفت: اين طرح ساحل جنوبي درياي خزر را پوشش مي دهد و از طرح هاي بزرگ اساسي و زيربنايي استان است.
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: اجراي اين طرح موجبات توسعه و پيشرفت بخش صنعت، كشاورزي و گردشگري شده و توسعه استان را شتاب مي بخشد.
وي همچنين با اشاره به مصوبه احداث راه آهن گرگان به مشهد در سفر قبلي هيئت دولت به گلستان ادامه داد: پس از تصويب اين طرح در دولت مطالعات طراحي و منابع تأمين اعتبار آن مشخص و در سال 1389 عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
رئيس جمهور همچنين از اختصاص 400 ميليارد تومان براي حمايت از طرح هاي توليدي و اشتغالزا و اختصاص 400 ميليارد تومان ديگر براي اجراي 28 طرح صنعتي در استان گلستان خبر داد.
احمدي نژاد اظهار داشت: كارخانه فولاد گلستان نيز مراحل نهايي را طي مي كند و در آينده اي نزديك اين كارخانه به بهره برداري مي رسد.
به گفته وي تا قبل از دولت نهم تعداد كارخانه هاي استان 667 كارخانه بوده است كه در پنج سال گذشته بيش از 500 كارخانه جديد در كشور احداث شده است.
وي افزود: مجموع سرمايه گذاري انجام شده در استان گلستان تا قبل از دولت نهم 136 ميليارد تومان بوده است كه در پنج سال اخير 385 ميليارد تومان سرمايه گذاري صورت گرفته است.
رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: همچنين مجتمع پتروشيمي گلستان نيز مصوبه نهايي تأمين اعتبار ارزي اش در چند روز گذشته صادر شده است و مردم استان به زودي شاهد راه اندازي اين مجتمع خواهند بود.

 



ميشل سليمان: اسرائيل حق اعتراض به سفر احمدي نژاد به لبنان را ندارد

رئيس جمهور لبنان با اشاره به سفر قريب الوقوع همتاي ايراني خود به لبنان تأكيد كرد كه رژيم صهيونيستي حق اعتراض به اين سفر را ندارد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «المنار»، «ميشل سليمان» در نشست كابينه دولت لبنان با اشاره به سفر قريب الوقوع «محمود احمدي نژاد»، رئيس جمهور ايران به لبنان و تهديدهاي رژيم صهيونيستي گفت: استقبال از رؤساي جمهور و رهبران كشورها مربوط به حاكميت لبنان است و اسرائيل حق اعتراض به آن را ندارد.
قرار است محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران پيش از پايان مهر ماه و طبق اعلام قبلي در سفري رسمي به لبنان با سران اين كشور ديدار و علاوه بر اين از مناطق جنگ زده جنوب اين كشور بازديد كند.
پيش از اين سران و مطبوعات رژيم صهيونيستي بارها خواستار ترور محمود احمدي نژاد در سفر به جنوب لبنان شده بودند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز اخيراً نوشت: تل آويو در پيامي به مقامات لبنان سفر «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور كشورمان به بيروت را تحريك آميز خواند و با تهديد به اينكه اين ديدار مي تواند بحران در منطقه را افزايش دهد، سعي كرد تا مانع از انجام اين سفر شود.
رئيس جمهور لبنان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بايد اميد كساني را كه به سقوط دولتي كه از هم نخواهد پاشيد، دل بسته اند به ياس مبدل كرد.
احتمال سخنراني نصرالله
در مراسم استقبال از احمدي نژاد
روزنامه لبناني السفير نوشت دبيركل حزب الله هفته آينده دو بار سخنراني خواهد كرد كه نطق دوم وي در مراسم استقبال از رئيس جمهور ايران در سفر به لبنان خواهد بود.
براساس اين گزارش، «سيدحسن نصرالله»، دبيركل حزب الله شنبه هفته آتي در مراسمي كه مؤسسه جهاد سازندگي در منطقه ضاحيه جنوب بيروت برگزار مي كند سخنراني خواهد كرد.
اين روزنامه نوشت: دبيركل حزب الله لبنان همچنين در مراسم مردمي كه حزب الله در استاديوم «الرايه» در محله صفير به مناسبت استقبال از «محمود احمدي نژاد»، رئيس جمهوري ايران برگزار مي كند نيز سخنراني خواهد كرد.
براساس اعلام منابع خبري، رئيس جمهور ايران قرار است 21 مهر ماه در سفري دو روزه به لبنان سفر كند و از مناطق جنوب لبنان نيز بازديد به عمل آورد.

 



حجت الاسلام رهبر: بزرگ نمايي تحريم ها نشانه وادادگي و ترس است

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي از بزرگ نمايي تحريم ها توسط يكي از شخصيت هاي باسابقه سياسي كشور انتقاد كرد.
حجت الاسلام رهبر در گفت وگو با فارس اظهار داشت: انتظار نمي رفت يكي از شخصيت هاي سرد و گرم چشيده انقلاب و كسي كه به حقيقت دنياي سياست در عرصه بين الملل و فراز و نشيب هاي قبل و پس از انقلاب آشناست و هم اكنون نيز مسئوليت مهمي در كشور دارد به ايراد چنين سخناني بپردازد و بنده فارغ از هرگونه مسائل و اختلافات سياسي، نمي دانم اين را نوعي وادادگي، ترس يا چيز ديگري تعبير كنم. رئيس مجمع روحانيون مجلس به سوءاستفاده دشمنان از اين اظهارات اشاره كرد و گفت: غربي ها اين اظهارات را نشانه اختلاف بين مسئولان توصيف كردند و آن را نشانه ضعف مي دانند و ما معتقديم بزرگواراني كه حاضر به لكه دار شدن شخصيت شان نيستيم بايد از قضاوت هاي ضعيف و اينچنيني بپرهيزند زيرا اينگونه گفتارها به نظام ضربه زده و به دشمن اميد مي دهد.
حجت الاسلام رهبر با توصيه به شخصيت هايي كه بيش از نيم قرن است با انديشه هاي امام راحل سروكار دارند، افزود: امام بزرگوار امت مي فرمودند: «در مقابل دشمن كوتاه نياييد و احساس ضعف نكرده و عقب نشيني نكنيد چون دشمن مانند حيوان درنده اي است كه اگر شما فرار كنيد بيشتر به سمت شما حمله مي كند» و سفارش مي كنم دوستان صحبت هاي امام(ره) را مجدداً مرور كنند تا شجاعتشان بيشتر شده و در قضاوت هاي خود واقعي تر عمل كنند.

 



در حاشيه استقبال گلستان از احمدي نژاد

¤ بسياري از شهروندان گلستاني از صبح زود در اطراف فرودگاه گرگان تجمع كرده و آماده استقبال از رئيس جمهور بودند.
رئيس جمهور در بدو ورود به استان گلستان در فرودگاه گرگان از سوي استاندار گلستان، نماينده ولي فقيه در گلستان، مقامات عالي استان، ائمه جمعه، فرماندهان انتظامي و نظامي استان مورد استقبال قرار گرفت.
¤ ماشين حامل رئيس جمهور بارها در ميان انبوه استقبال كنندگان متوقف شد.
¤ در ميان استقبال كنندگان نوجوانان، جوانان و سالخوردگاني ديده مي شدند كه عكس هايي از دكتر احمدي نژاد را در دست داشتند.
¤ مردم از ساعت ها قبل در ورزشگاه آزادي گرگان جمع شده بودند تا سخنان رئيس جمهور را بشنوند.
¤ در بين جمعيت حاضر در ورزشگاه آزادي شهرستان گرگان تعداد زيادي از مردم شهرستان تازه تأسيس گاليكش با در دست داشتن پلاكاردها و پارچه نوشته از ارمغان دولت دهم براي ارتقاي اين شهر به شهرستان قدرداني كردند.
¤ مردم همچنين با سردادن شعار احمدي نژاد تشكر تشكر از مواضع مقتدرانه احمدي نژاد در سازمان ملل تشكر كردند.
¤ در اين ميان دست هاي بسياري را با يك دوربين يا تلفن همراه مي ديديد كه به دنبال ثبت گوشه اي از استقبال باشكوه از رئيس جمهورشان بودند.
¤ مردم گاهي با كف زدن و گاهي با صلوات و زماني نيز با سر دادن شعار «صلي علي محمد- ياور رهبر آمد» به خوشامدگويي احمدي نژاد آمده بودند.
¤ مسير حركت رئيس جمهور به سمت استاديوم گلباران شده بود و پيرزني گلاب در دست ماشين رئيس جمهور و همراهانش را گلاب باران مي كرد.
¤ خيابان ها به تصاوير رهبر معظم انقلاب مزين شده بود و بخشي از بيانات ايشان در مورد دولت احمدي نژاد مشاهده مي شد.
¤ تصاوير رئيس جمهور نيز در خيابان ها نصب شده بود و جملاتي نيز در زير آن همچون «هستيم بر آن عهد كه بستيم»، «اميد مستضعفان، خوشامدي به گلستان»، «احمدي نژاد مردي از جنس مردم» و... نقش بسته بود.
¤ هنگام سخنراني رئيس جمهور، زماني كه احمدي نژاد به موضوع آمريكا رسيد، صداي «مرگ بر آمريكا»ي مردم بلند شد و هنگامي كه سخن از اقدامات در استان و پيشرفت هاي آن بود، يكباره مردم كف زده و رئيس جمهور را با اقدام خود مورد تشويق و حمايت قرار مي دادند.

 



با موافقت هيئت وزيران طالقان به شهرستان تبديل شد

هيئت وزيران با ايجاد شهرستان طالقان در استان البرز موافقت كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، با تصويب هيئت وزيران شهرستان طالقان در استان البرز از تركيب بخش هاي مركزي به مركزيت شهر طالقان شامل دهستان هاي پايين طالقان به مركزيت روستاي شهراسر و ميان طالقان به مركزيت شهر طالقان و بخش بالا طالقان تشكيل مي شود.
براساس تغييرات انجام شده، روستاي آرتون از دهستان ميان طالقان بخش طالقان شهرستان ساوجبلاغ منتزع و به دهستان پايين طالقان همين شهرستان الحاق مي شود.
بر اين اساس همچنين روستاها، مزارع و مكان هاي سنگ بن، كلانك، فشندك از دهستان پايين طالقان بخش طالقان شهرستان ساوجبلاغ منتزع و به دهستان ميان طالقان همين شهرستان الحاق مي شود.
همچنين دهستان كناررود به مركزيت روستاي گوران از تركيب مزارع، روستاها و مكان هاي گوران، گليرود، خودكاوند، اورازان، وشته، سفچ خاني، منگلان، حصيران، كرود، اوانك، محسن آباد، بزج، سكران، سكران چال، نويزك، جزن، حسنجون، جزينان، سيدآباد، خسبان، هرنج و پرده سر در تابعيت بخش طالقان شهرستان ساوجبلاغ ايجاد مي شود.
بر اين اساس، نام دهستان بالا طالقان از توابع بخش طالقان شهرستان ساوجبلاغ به دهستان جوستان تغيير مي يابد.
اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

 



با حضور 1200 نخبه چهارمين همايش ملي نخبگان جوان آغاز شد

چهارمين همايش ملي نخبگان جوان كشور با حضور حدود هزار و 200 نفر از نخبگان در سالن اجلاس سران آغاز به كار كرد.
در چهارمين همايش ملي نخبگان جوان، 26 درصد از شركت كنندگان از بانوان و 74 درصد نيز از آقايان هستند كه در اين بين 26 درصد از افراد حاضر در اين همايش داراي مدرك ديپلم بوده و اكنون دانشجو هستند، 24 درصد كارشناسي داشته و 27 درصد نيز تحصيلات خود در مقطع كارشناسي ارشد را به پايان رسانده اند.
به گزارش فارس علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه چهارمين همايش ملي نخبگان جوان با بيان اينكه در اواخر آذرماه شاهد وصل شدن نيروگاه بوشهر به شبكه برق سراسري با توليد 40 درصد توان اسمي آن خواهيم بود گفت: اميدوارم در بهار آينده نيروگاه هسته اي بوشهر با تمام قدرت اسمي خود به فعاليت بپردازد.
همچنين به گزارش مهر معاون علمي و فناوري رئيس جمهور نيز در حاشيه اين مراسم گفت: در حال حاضر برنامه جذب نخبگان در دانشگاه ها به عنوان عضو هيئت علمي در دستور كار است و آئين نامه آن نيز نهايي شده است.
نسرين سلطان نخواه با اشاره به برنامه هاي اين معاونت در زمينه حمايت از نخبگان افزود: طبق اين برنامه صلاحيت هاي علمي نخبگان به عنوان امتياز براي آنان محسوب مي شود كه بر اساس آن جذب هيئت علمي دانشگاه ها مي شوند.
معاون علمي و فناوري رياست جمهور از برنامه هاي اين معاونت در زمينه قراردادن رتبه هاي اول كارشناسي ارشد در زمره نخبگان خبر داد و گفت: به منظور قراردادن رتبه هاي برتر آزمون ارشد در زمره نخبگان برنامه هايي در دست اجرا است چرا كه اعتقاد داريم آزمون كارشناسي ارشد به مراتب سخت تر از آزمون ورودي در مقطع كارشناسي است از اين رو آيين نامه اي در دست تدوين است تا رتبه هاي برتر آزمون كارشناسي ارشد به عضويت بنياد علمي نخبگان درآيند تا از تسهيلات اين بنياد برخوردار شوند.
معاون علمي و فناوري رياست جمهوري همچنين به قول هايي كه در سال هاي گذشته به نخبگان كشور داده شده بود، اشاره كرد و گفت: با افتخار اعلام مي كنيم كه بسياري از اين قول ها عملياتي شده است كه مهمترين آن نيز بحث وام مسكن نخبگان بوده است.
سلطانخواه در همين زمينه اضافه كرد: اين بحث در سال 88 عملياتي شد و تاكنون حدود 857 نفر از نخبگان كشور به بانك هاي عامل معرفي شده اند كه از اين ميان 150 نخبه نيز وام خريد مسكن خود را دريافت كرده اند و سايرين هم در حال طي مراحل دريافت وام هستند.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز در حاشيه اين مراسم گفت: اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب وظايف محوله به اين شورا در موضوع دانشگاه آزاد را پيگيري كرده و به آن عمل خواهند كرد.
محمد رضا مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص آخرين وضعيت اجراي اساسنامه دانشگاه آزاد بعد از اعلام نظر رئيس قوه قضائيه مبني بر ابطال وقف اموال دانشگاه آزاد اظهار داشت: آيت الله آملي لاريجاني از طرف رهبر معظم انقلاب مسئول بررسي فقهي و حقوقي موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد بودند كه كار مفصل و مشورت هاي زيادي در اين زمينه انجام دادند.
وي افزود: رئيس قوه قضائيه بعد از بررسي هاي همه جانبه گزارش خود را به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال كردند كه خلاصه گزارش ايشان همان نكته اي بود كه در سمينار ائمه جمعه در خصوص ابطال وقف اموال دانشگاه بيان كردند.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه اين گزارش اكنون در اختيار رهبر انقلاب قرار دارد، گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي منتظر است تا رهبر معظم انقلاب نظر خود را بر اساس اين كار فني و كارشناسي اعلام فرمايند.
مخبر دزفولي در همين زمينه تصريح كرد: اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب وظايف محوله به اين شورا در موضوع دانشگاه آزاد را پيگيري كرده و به آن عمل خواهند كرد.

 



وزارت نفت نشت گاز در خليج فارس را تكذيب كرد

مسئولان ارشد وزارت نفت، بروز هر گونه مشكل و نشت گاز در خليج فارس را تكذيب كردند.
به گزارش ايرنا، به دنبال انتشار اخباري در برخي خبرگزاري ها مبني بر بوجود آمدن مشكلاتي در خط لوله گاز سكوي سلمان به جزيره سيري منابع آگاه وزارت نفت در اين باره اظهار داشتند: آزمايشات خط لوله ياد شده مدت ها پيش در يك فرآيند طبيعي و براي تشخيص مشكلات احتمالي انجام شده و نتايج احتمالي مرحله «تست» كه مدت ها از انجام آن مي گذرد، به هيچ عنوان نمي تواند به عنوان نشت گاز در خليج فارس تعبير شود.
اين منابع با اظهار شگفتي از برخي شايعات منتشر شده كه بعضاً مورد سوءاستفاده بيگانگان نيز قرار گرفته، تأكيد كردند: اطلاع رساني كامل و شفاف به صورت رسمي در آينده نزديك از سوي روابط عمومي وزارت نفت و توسط خبرگزاري رسمي دولت انجام مي شود.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي: 90 درصد محصولات كشاورزي كشور در داخل توليد مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
هم اكنون 90 درصد نياز كشور به محصولات كشاورزي در داخل توليد و تامين مي شود.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزارت جهاد كشاورزي با اعلام اين مطلب در جشنواره برداشت برنج در ليچاء لشت نشاء گيلان افزود: در حال حاضر يكصد ميليون تن محصولات كشاورزي در كشور توليد مي شود.
نيكبخت ضريب خودكفايي و استقلال كشور در بخش كشاورزي را 90 درصد دانست و گفت: در حال حاضر ايران اسلامي با توليد 5/14 ميليون تن گندم علاوه بر خودكفايي در داخل به صادرات اين محصول نيز مي پردازد.
وي همچنين سهم سرمايه گذاري در بخش كشاورزي را 4 درصد دانست و گفت: با اقدامات صورت گرفته در برنامه 5 ساله پنجم توسعه، سالانه يك درصد به سرمايه گذار بخش كشاورزي افزوده مي شود كه با اين ميزان، رشد اقتصاد كشور 3 درصد افزايش مي يابد.
روح الله قهرماني استاندار گيلان هم در اين جشنواره با اشاره به مرغوبيت برنج استان هاي شمالي و اين كه 75 درصد از برنج موردنياز كشور در استان هاي گيلان و مازندران توليد مي شود افزود: در حال حاضر در جهان حدود 110 نوع برنج توليد مي شود كه بذر تمامي آنها در مركز بانك بذر برنج در كشور فيليپين وجود دارد كه در بين اين بذور برنج صدري و دمسياه جايگاه ويژه اي دارند.

 



معاون وزير امورخارجه: آذربايجان غربي نقش قدرتمندي در صادرات كشور دارد

اروميه - خبرنگار كيهان:
معاون وزير امورخارجه گفت: آذربايجان غربي دروازه ورودي كشورمان و از سويي به لحاظ ظرفيت هاي توليدي نقش قدرتمندي در صادرات دارد.
منصور برقعي در جلسه بررسي مسايل و مشكلات صادرات كالا از طريق آذربايجان غربي به اقليم كردستان عراق با اشاره به ضرورت بازنگري در واردات كالاهاي مصرفي تاكيد كرد: انضباط بخشي به واردات بحث مهمي است كه بايد به آن بپردازيم.
وي تاكيد كرد: دولت وظيفه خود مي داند از توسعه صادرات غيرنفتي حمايت كند.
استاندار آذربايجان غربي نيز گفت: بازار عراق توسط تجار و توليد كنندگان ايراني قبل از كساني كه جرات ورود به عراق را نداشتند فتح شده و امروز بايد بدانيم براي عرضه در بازار عراق به توليد و صادرات كالاهاي رقابتي نياز داريم.
جلال زاده به ضرورت تكميل راه هاي ارتباطي گمرك تمرچين بخصوص از سه راهي محمديار و نيز احداث جاده اربيل حاج عمران در اقليم كردستان عراق اشاره كرد و گفت: بايد تاسيسات گمرك تمرچين هر چه سريعتر آماده بهره برداري شود.
همچنين سركنسول جمهوري اسلامي ايران در اربيل عراق نيز گفت: بدون كار خاص و تنها با هماهنگي و انسجام و استفاده مطلوب از شرايط موجود ظرفيت همكاري اقتصادي و تجاري با اقليم كردستان عراق دو برابر افزايش مي يابد.
حسيني به ضرورت ايجاد شناخت بيشتر از بازار اقليم كردستان عراق تاكيد كرد و افزود: بازار عراق بهترين فرصت اقتصادي و تجاري براي صادرات ما محسوب مي شود.

 



بيانيه اي كه در حضور لاريجاني قرائت شد
5 انتقاد انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران به رئيس مجلس

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران طي بيانيه اي 5 انتقاد نسبت به علي لاريجاني مطرح كرد.
به گزارس فارس، سايت خبري تحليلي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل با اشاره به برگزاري آيين آغاز سال تحصيلي دانشگاه مازندران باحضور رئيس مجلس شوراي اسلامي، نوشت: در اين مراسم به هيچ يك از دانشجويان اجازه صحبت كردن و بيان نظراتشان در حضور رئيس مجلس داده نشد.
در بخشي از اين بيانيه خطاب به رئيس مجلس شوراي اسلامي آمده است: جنبش دانشجويي به عنوان چشم بيدار جامعه مدني و جرياني كه با بريده بودن از باندهاي ثروت و قدرت وظيفه هميشگي خود مي داند كه به نقد كارگشاي رفتار و عملكرد حاكمان و مسئولان بپردازد تا زمينه ساز رشد و شكوفايي عملكرد مديران فراهم آيد.
در اين بيانيه اشاره شده است: هرچه از عمر مجلس هشتم بيشتر مي گذرد، كمتر شاهد ارتباطي منظم، ارگانيك و ثمربخش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، هيئت رئيسه و رئيس مجلس با جنبش دانشجويي مسلمان در عمل هستيم.
در اين بيانيه تاكيد شده است: تا چه اندازه حل معضل بيكاري به عنوان يك مطالبه مهم و اساسي در طراحي هاي اقتصادي مجلس هشتم مد نظر بوده است؟
اين بيانيه مي افزايد: عملكرد مجلس هشتم در باب نظارت به عنوان روح حاكم بر وظايف مجلس شوراي اسلامي از پاسخ كارآمدي برخوردار نيست.در اين بيانيه اشاره شده است: جنبش دانشجويي هميشه معترض به تحريف آشكار كلام امام خميني، در باب در راس نبودن مجلس بوده است. اما بدانيد كه حرمت امامزاده به متولي آن است.
جنبش دانشجويي مستقل در اين بيانيه تاكيد مي كند: اما نقدي نيز بر شخص لاريجاني داشتيم، همو كه از موضعي عزت مندانه، ديپلماسي دولت اصلاحات را معاوضه در غلتان و آبنبات چوبي خواند و امروز نقش پررنگ در ديپلماسي منطقه اي و جهاني كشورمان دارد. وي چگونه به سبب برخي ملاحظات سياسي در شرايط سهمناك فتنه سال قبل، با مواضع دو پهلوي خويش آب به آسياب فتنه گران ريخت؟
در پايان اين بيانيه آمده است: جناب آقاي لاريجاني نمي توانيم از شخصيت شما بپذيريم كه در برنامه گفت وگوي ويژه خبري بعد از سخنراني فصل الخطاب رهبر انقلاب «حفظه الله» در 29 خرداد گفتيد: «بخش عمده اي از مردم تصورشان درباره نتيجه انتخابات با نتيجه رسمي متفاوت است.»
جناب آقاي دكتر لاريجاني نقد درون گفتماني وظيفه ماست پس: به حرص ار شربتي خوردم/ مگير از من كه بد كردم/ بيابان بود و تابستان و آب سرد و استسقا.
رئيس مجلس شوراي اسلامي:
ولايت فقيه شاخص و ميزان وحدت است
قائم شهر - خبرنگار كيهان:
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: شاخص و ميزان وحدت در جامعه ولايت فقيه است.
علي لاريجاني در نهمين سالگرد درگذشت آيت الله صالحي مازندراني در مصلي نمازجمعه قائم شهر افزود: اين عالم فرزانه از مصاديق بارز سلسله جليله علما و فقهاي ديني به شمار مي رود.
وي مجموعه تلاش هاي خصمانه دنياي غرب عليه جمهوري اسلامي را ناشي از عمق كينه توزي هاي دشمنان در جهت دست نيافتن ملت ايران به امنيت، آباداني و عدالت برشمرد و اظهار داشت: دشمنان درصدد هستند تا براي رسيدن به اهداف شوم خود همواره چوب لاي چرخ توسعه، پيشرفت و توانمندي هاي ايران اسلامي قرار دهند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: توجه به تفكرات و آموزه هاي ديني برخاسته از مكتب امام خميني و فقه جواهري، پرهيز از اختلاف و دوري از هرگونه مسائل فرعي غير ضرور و تمركز در استقلال اقتصادي و پيشرفت كشور در اركان اصلي عبور از شرايط سخت تحريم ها به شمار مي رود. گفتني است در اين يادواره كه با حضور با شكوه مسئولان و مردم برگزار شد، امام جمعه قائم شهر با اشاره به ويژگي هاي آيت الله صالحي مازندراني گفت: از سال آينده يادواره آيت الله صالحي مازندراني و يادواره شهداي روحانيت مازندران به طور مشترك و همزمان در سطح استان برگزار مي شود.

 



امام جمعه موقت تهران در گردهمايي طلاب: هر كس لباس روحانيت پوشيد سرباز امام صادق(ع) نيست

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز برخي از افراد لباس روحانيت به تن دارند و اين در حالي است كه در ضديت با لباس روحانيت عمل مي كنند.
به گزارش فارس از ابهر، آيت الله سيداحمد خاتمي در گردهمايي طلاب شهرستان ابهر با اشاره به نگاه ويژه مردم به جامعه روحانيت ابراز داشت: روحانيون و طلاب بايد طوري باشند كه مردم با مشاهده آنها به ياد دين و معنويت افتاده و به ياد كاخ و ماشين چند صدميليوني و سكه هاي طلا نيفتند. وي با بيان اينكه مردم روحانيت را به عنوان سرباز امام صادق(ع) مي شناسند، اظهار داشت: روحانيت يك افتخار است ولي آيا همه روحانيون مصداق اين عنوان هستند و آيا هر كسي لباس روحانيت به تن كرد سرباز امام صادق(ع) است؟
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري افزود: امروز نيز برخي از افراد لباس روحانيت به تن دارند و اين در حالي است كه در ضديت با لباس روحانيت هستند و از هر ضد انقلابي در كشور، ضد انقلابي تر عمل مي كنند كه اين امر بر لزوم ارتقاي بصيرت روحانيت تاكيد دارد. چرا كه سرباز واقعي امام صادق(ع) بايد در جو فتنه داراي بصيرت باشد.
وي گفت: عده اي در كشور شبهه مي اندازند كه جمهوريت از بين رفته است و معناي جمهوريت از زبان اين افراد يعني اينكه اگر مردم به ما راي بدهند در كشور جمهوريت است.

 



اخبار ادبي و هنري

مطالبه تشكل هاي دانشجويي از مسئولان ارشاد:
مديريت خانه سينما را اصلاح كنيد
جمعي از نمايندگان تشكل هاي دانشجويي در خصوص اتفاقات اخير در چهاردهمين جشن خانه سينما و موضع گيري وزير ارشاد و معاون سينمايي اظهار نظر كردند و از مسئولان خواستند تا مديريت خانه سينما اصلاح شود.
«سيدمحمدرضا حسيني فاطمي» دبير واحد فرهنگي دفتر تحكيم وحدت در گفت وگو با فارس، در خصوص برخي حاشيه سازي هاي خانه سينما گفت: محكوميت اقدامات انجام شده در جشن خانه سينما از سوي هر ايراني قطعي و حتمي است و گمان نمي كنم كسي بخواهد كه اين واقعه را توجيه كند.
«حميدرضا رستمي» دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور نيز با اشاره به اتفاقات رخ داده در جشن خانه سينما، اظهار داشت: افرادي كه در اين مراسم دست به اين اقدامات زدند ماهيتشان براي ما مشخص بود اما با اقدام اخير خود نقاب از چهره شان افتاد و ماهيت اصلي شان براي مردم نيز مشخص شد.
«مصطفي حضوري» مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) هم با تأكيد بر اينكه بايد با صحنه گردانان اصلي خانه سينما برخورد جدي و قانوني شود، خاطرنشان كرد: معرفي هنرمند متعهد يكي از وظايف اصلي خانه سينما است و اين خانه بايد پيرامون معرفي هنر و هنرمند متعهد به نظام اسلامي تلاش كند.
«محمدرضا كاشفي» عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران بزرگ نيز گفت: متأسفانه خانه سينما تبديل به حيات خلوتي براي عده اي منحرف شده كه با برنامه ريزي هاي ضد نظام اسلامي سعي به انحراف كشاندن سينماي متعهد ايران دارند. «حسام الدين زندوي» دبير واحد فرهنگي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور هم با انتقاد از عملكرد خانه سينما در سال هاي اخير گفت: خانه سينما و برخي از اعضاي آن امروز بر آن شدند تا با ايجاد انحصار در فيلم و سينما گفتمان خود را غالب كرده و جايي براي اظهار نظر كارگردانان و سينماگران ارزشي و انقلابي نگذارند.«ابراهيم كمالي» عضو شوراي مركزي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور نيز با انتقاد از وضعيت خانه سينما تصريح كرد: از مسئولان مي خواهيم تا با قاطعيت بيشتري به مسائل مربوط به خانه سينما رسيدگي كنند و اگر خودشان را به خواب زده اند، از آن ها مي خواهيم از خواب برخيزند.
وداع با خالق فيلم توجيه ؛ منوچهر حقاني پرست درگذشت
منوچهر حقاني پرست، از نخستين كارگردانان سينماي ايران پس از انقلاب اسلامي و همسر راضيه تجار نويسنده معاصر، ديروز سه شنبه 13 مهر در سن 59 سالگي دار فاني را وداع گفت.
زنده ياد حقاني پرست در سال 1330 در تهران به دنيا آمد و در دانشكده هنرهاي زيباي رم در ايتاليا سينما خواند. وي نخستين بار سال 1360 روي صندلي كارگرداني نشست. «توجيه» نخستين فيلم مرحوم حقاني پرست در مقام كارگردان بود كه به تهيه كنندگي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي توليد شد و داستاني درباره روزهاي پيش از پيروزي انقلاب داشت. وي پس از آن در سال هاي 1364 و 1366 دو فيلم ديگر كارگرداني كرد كه عبارت بودند از «مدرك جرم» و «جنگلبان». حقاني پرست در پروژه سينمايي «كنار بركه ها» به كارگرداني يدالله نوعصري در مقام مدير فيلمبرداري فعاليت كرد و در فيلم هاي «عقود» علي اصغر شادروان و «سوء ظن» كاظم معصومي فيلمبردار بود. فيلم سينمايي «توجيه» اخيراً در بخش تصوير انقلاب يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس به عنوان يكي از 12 فيلم برگزيده بخش مسابقه معرفي شد.
داوران سيزدهمين جشنواره كتاب دفاع مقدس
داوران سيردهمين جشنواره دوسالانه كتاب دفاع مقدس معرفي شدند.
كامران پارسي نژاد، دكتر منوچهر اكبري، دكتر حسينعلي قبادي، موسي بيدج، حبيب يوسف زاده، فريبا نظري، طاهره ايبد، مهدي كاموس، سيداكبر ميرجعفري، افشين علاء، جواد محقق، حفيظ الله رفيعي، سعيد باباوند، دكتر قاسم زماني، سيدمحمد ميركاظمي و نادر قدياني سرگروه هاي داوري سيزدهمين جشنواره دوسالانه كتاب دفاع مقدس هستند.
30 سال دفاع مقدس در رسانه هاي ديجيتال
بخش سي سال دفاع مقدس امسال براي نخستين بار در دو بخش محتوايي و حجمي با برپايي نمايشگاه ها و مجموعه سايت ها در جشنواره رسانه هاي ديجيتال برگزار مي شود.جنگ رسانه اي، نمايشگاه ديروز، امروز، فردا و نمايشگاه دستورالعمل هاي مقابله با جنگ نرم (دفاع نرم) اجزاي اين بخش از اين نمايشگاه است.در بخش محتوايي نيز مجموعه سايت هايي از سراسر كشور كه در قالب نرم افزار در حوزه دفاع مقدس كار كرده اند، حضور دارند. در اين بخش همچنين غرفه هايي با نام هاي مجموعه ضد صهيونيست، مجموعه حاميان انقلاب اسلامي در خارج از كشور و مجموعه نور قدس جوان در نمايشگاه حضور دارند و در بخش فعاليت هاي حجمي نيز تونل هفت خوان با موضوع دفاع مقدس برپا خواهد شد.جشنواره رسانه هاي ديجيتال امسال از 16 تا 24 مهر در مصلي تهران برپا خواهد شد.

 



عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي خبر داد
اختصاص 950 ميليارد ريال به مجتمع پتروشيمي گلستان

عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از اختصاص 950 ميليارد ريال براي ادامه روند احداث و تكميل مجتمع پتروشيمي گلستان خبر داد.
«اسدالله قره خاني» گفت: براساس رايزني هايي كه از قبل با اعضاي كميته اقتصادي دولت صورت گرفت مقرر شده بود كه تا قبل از سفر رئيس جمهوري به استان نيمي از وام ارزي مصوب براي احداث مجتمع پتروشيمي گلستان به حساب اين شركت واريز شود كه اين امر محقق شد.
وي افزود: اين نامه از سوي بانك مركزي به بانك ملي ابلاغ شده و با انجام آن بخش عمده اي از مشكل پتروشيمي گلستان برطرف مي شود.
قره خاني با اشاره به اين كه در حال حاضر بسياري از دستگاههاي موردنياز كارخانه ثبت سفارش شده است، اضافه كرد: ساخت برخي از اين دستگاهها به كشورهاي آلمان، ژاپن و ايتاليا سفارش داده شده و كارخانه هاي اين كشورها قبل از دريافت پيش پرداخت اقدام به ساخت دستگاهها نمي كنند.
نماينده مردم علي آباد كتول در مجلس با اشاره به تاثير مهم اجراي مجتمع پتروشيمي گلستان در رفع معضل بيكاري استان اظهار داشت: در زمان پيك ساخت اين مجتمع 14 هزار شغل مستقيم و غيرمستقيم و در پايان اين پروژه براي 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقيم و براي 5 هزار نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال پايدار ايجاد مي شود.
قره خاني ادامه داد: اين مجتمع بعد از افتتاح و بهره برداري، ظرفيت توليد سالانه يك ميليون تن كود اوره را دارد كه علاوه بر تامين نياز استان هاي شمالي، 350 هزار تن آن نيز صادر خواهد شد.
به گفته وي احداث مجتمع پتروشيمي در استان، اين منطقه را از محروميت خارج و اقتصاد گلستان را متحول خواهد كرد.
عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي اين پروژه را يكي از كليدي ترين مصوبات هيات دولت در گلستان عنوان كرد و افزود: راه اندازي اين مجتمع ضمن توليد كود اوره براي كشاورزي، تاثيرات مهمي در اشتغالزايي و كاهش محروميت در استان خواهد داشت.
قره خاني خاطرنشان كرد: ايجاد اين مجتمع عظيم در استان گلستان و پيگيري هاي خالصانه براي به ثمر نشستن اين پروژه نشان از توجه خاص دولت به موضوع عدالت محوري بويژه در مناطق محروم دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14